abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:09:04 #1
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_52741921
Welkom bij het AKQ discussie topic waar je kunt klagen over:

  • -5 regels

  • punten bijwerken

  • ideeën kunt spuien etc etc.

    Ga je gang!
  • Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
    pi_52741960
    Ach boeiend die AKQ, Asmo doet toch niet meer mee en die is veel slimmer dan die lui die allemaal prutsvragen verzinnen en google gebruiken.

    Oja na topic 250 zijn ze opnieuw begonnen om maar zelf bij de besten te horen. Zo
      Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:11:05 #3
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52741971
    Van mij mag het blijven zoals het nu is: Diegene met hel laatste bericht start het nieuwe topic.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:13:05 #4
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_52742018
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:11 schreef Cobra4 het volgende:
    Van mij mag het blijven zoals het nu is: Diegene met hel laatste bericht start het nieuwe topic.
    Idem...
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:14:19 #5
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_52742055
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:10 schreef marcito het volgende:
    Ach boeiend die AKQ, Asmo doet toch niet meer mee en die is veel slimmer dan die lui die allemaal prutsvragen verzinnen en google gebruiken.

    Oja na topic 250 zijn ze opnieuw begonnen om maar zelf bij de besten te horen. Zo
    Juist

    en jij deed in het begin mee ofzo? Lijkt me een verstandige keuze geweest om af en toe de ranglijst te resetten, dat houdt de ranglijst nog een beetje spannend.
    Weisst
    pi_52742069
    Wat mij betreft gaat het ook zo prima. Ik heb wel eens nagedacht over een soort scriptje om de OP te genereren, maar daar kleven wat nadelen aan.

    1. Waar moet dat script draaien
    2. Je zou en database nodig moeten hebben om oude standen bij te houden
    3. Dit is zeer foutgevoelig: één schrijffout in een username en het overzicht klopt niet meer
    4. Toegang: logins voor een aantal users of openbaar toegankelijk, met alle fraude/verpestkansen van dien.
    Anti-globalisten aller landen verenigt u!
    bron
    Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:15:29 #7
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_52742082
    ik kom hier nog op terug
    pi_52742085
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:14 schreef erkel het volgende:

    [..]

    Juist

    en jij deed in het begin mee ofzo? Lijkt me een verstandige keuze geweest om af en toe de ranglijst te resetten, dat houdt de ranglijst nog een beetje spannend.
    lekker laten gaan, dat soort gastjes, trolls noemen we dat.
    Anti-globalisten aller landen verenigt u!
    bron
    Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
    pi_52742100
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:15 schreef peaceman het volgende:
    ik kom hier nog op terug
    Hup, naar bed jij
    Anti-globalisten aller landen verenigt u!
    bron
    Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:16:44 #10
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_52742122
    Ik heb wel een zitten denken om het alleen mensen in de Top 10 te laten doen.
    Op deze manier geef je newbies iets meer tijd om aan het begin van een topic, (als een top 10-er de stand aan het bijwerken is) punten te laten scoren.... Maar ja, dan moet die wel toevallig aanwezig zijn
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
      Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:26:53 #11
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52742351
    Ik denk dat het geen optie is om alleen top10 mensen een nieuw topic te laten starten. Zal soms een lange wachttijd opleveren als er niemand van hen online is.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_52742380
    Het probleem is ook het wachten op een nieuw topic. Degene die de laatste post maakt is zeker aanwezig. Is ook gewoon logisch vind ik, in alle andere reekstopics gebeurt het op die manier. En tot nu toe is dat bijna altijd goed gegaan.
    Alleen bij newbies kun je soms even wachten, maar dan grijpt een oldbie wel in na enkele minuten. Moet zeggen dat de laatste tijd de newbies het allemaal erg goed doen met de OP's.

    Wat die -5 betreft... mwah, we hadden zonder die regel gekund, maar als je hier meespeelt met goede bedoelingen hoeven die 5 minpunten dus geen probleem te zijn. Wat mij betreft kunnen we die regel erin houden, haalt ook de rotte appels eruit.
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:30:12 #13
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_52742426
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:28 schreef wyccie het volgende:
    haalt ook de rotte appels eruit.
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
      Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:30:42 #14
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52742441
    Maar euh, wat te doen als iemand in de min komt?
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_52742446
    Whehe, had een heel verhaal getypt en verkeerd geklikt, gelukkig stond het er allemaal nog na een druk op de knop Backspace.

    Wat ik er nog bij wilde zeggen dat het soms wel vervelend kan zijn om de OP te moeten maken als je net weg wil. Maar met enige oefening gaat dat heel snel. Het gebeurt ook wel eens dat wel de OP wordt gemaakt maar dat later pas de punten worden bijgewerkt omdat je weg moet. Als dat van tevoren wordt gemeld is dat ook geen probleem.
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:32:07 #16
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_52742473
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:30 schreef Cobra4 het volgende:
    Maar euh, wat te doen als iemand in de min komt?
    Da's pech hebben voor diegene en staat wel grappig in de stand
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
    pi_52742481
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:30 schreef Cobra4 het volgende:
    Maar euh, wat te doen als iemand in de min komt?
    Hehe, gewoon weer doortellen? Dus van 2 punten naar -3 als er geen OP wordt gemaakt. En daarna gewoon weer -2, -1, 0, 1, 2 enz. ?
    Moet natuurlijk niet te vaak gebeuren, en hopelijk is die user dan zo slim om er gewoon mee te stoppen.
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:34:17 #18
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_52742513
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:32 schreef wyccie het volgende:

    [..]

    Hehe, gewoon weer doortellen? Dus van 2 punten naar -3 als er geen OP wordt gemaakt. En daarna gewoon weer -2, -1, 0, 1, 2 enz. ?
    Moet natuurlijk niet te vaak gebeuren, en hopelijk is die user dan zo slim om er gewoon mee te stoppen.
    Precies
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
    pi_52742566
    Misschien is dan wel een idee om deze regel niet te pas en te onpas erbij te halen. Als een oldbie om wat voor reden dan ook een keer verzaakt kan je er vanuit gaan dat deze een goede reden heeft. Veel deelnemers zijn hebben de AKQ op het werk op de achtergrond openstaan en dan kan er wel eens iets tussen komen.
    Anti-globalisten aller landen verenigt u!
    bron
    Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
      Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:37:26 #20
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52742567
    Hihi, ik zie het al voor me: tong80 -7
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:39:20 #21
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_52742610
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:37 schreef PhysicsRules het volgende:
    Misschien is dan wel een idee om deze regel niet te pas en te onpas erbij te halen. Als een oldbie om wat voor reden dan ook een keer verzaakt kan je er vanuit gaan dat deze een goede reden heeft. Veel deelnemers zijn hebben de AKQ op het werk op de achtergrond openstaan en dan kan er wel eens iets tussen komen.
    eens hij is ook nog maar 1x toegepast volgens mij
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
      Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:43:48 #22
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52742709
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:37 schreef PhysicsRules het volgende:
    Misschien is dan wel een idee om deze regel niet te pas en te onpas erbij te halen. Als een oldbie om wat voor reden dan ook een keer verzaakt kan je er vanuit gaan dat deze een goede reden heeft. Veel deelnemers zijn hebben de AKQ op het werk op de achtergrond openstaan en dan kan er wel eens iets tussen komen.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_52742749
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:39 schreef FormerlyKnownAs het volgende:

    [..]

    eens hij is ook nog maar 1x toegepast volgens mij
    Ik heb Yestuuur ooit een -5 gegeven toen ik voor hem een OP moest maken. Wel een puntje willen scoren (en dus tijd nodig hebben om een vraag te stellen) maar geen tijd hebben om ene OP te maken. Rot toch lekker een eind op
    Anti-globalisten aller landen verenigt u!
    bron
    Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:47:46 #24
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_52742786
    Precies, dus eigenlijk zou hij op -4 moeten staan
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:09:56 #25
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_52744739
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:30 schreef wyccie het volgende:
    Whehe, had een heel verhaal getypt en verkeerd geklikt, gelukkig stond het er allemaal nog na een druk op de knop Backspace.

    Wat ik er nog bij wilde zeggen dat het soms wel vervelend kan zijn om de OP te moeten maken als je net weg wil. Maar met enige oefening gaat dat heel snel. Het gebeurt ook wel eens dat wel de OP wordt gemaakt maar dat later pas de punten worden bijgewerkt omdat je weg moet. Als dat van tevoren wordt gemeld is dat ook geen probleem.
    Dat is wel een probleem voor mensen die pas de avond erna weer online kunnen zijn, omdat er dan alweer topics vol zijn....
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:40:37 #26
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_52747349
    Weet Adjeuj dat ie nu moet openen?
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
    pi_52747361
    Jep, net klaar
    Why do they call themselves the human race?
    Do they think someone's going to win?
    pi_52747513
    De OP in Wikipedia zou ook al een goed begin zijn, omdat je dan de tags van de plaatjes niet hoeft te veranderen. Dan kan iedereen, zelfs Tong, fatsoenlijk een topic openen. Alleen het bijwerken van de stand dan nog...
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
    pi_52750512
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 10:48 schreef ScottTracy het volgende:
    De OP in Wikipedia zou ook al een goed begin zijn, omdat je dan de tags van de plaatjes niet hoeft te veranderen. Dan kan iedereen, zelfs Tong, fatsoenlijk een topic openen. Alleen het bijwerken van de stand dan nog...
    Volgens mij is het aanpassen van de punten toch een stuk lastiger dan die plaatjes. Tagje weghalen, tagje toevoegen, of regel selecteren en op plaatjes-icoontje drukken
    Anti-globalisten aller landen verenigt u!
    bron
    Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
    pi_52759041
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 07:09 schreef peaceman het volgende:

    Dat is wel een probleem voor mensen die pas de avond erna weer online kunnen zijn, omdat er dan alweer topics vol zijn....
    Klopt. Ik bedoelde dan ook wel binnen de tijdsduur van een heel topic. Anders wordt het inderdaad heel vervelend als de volgende die een OP moet maken, opeens de ranglijst van twee topics moet bijwerken.

    En over een OP op Wiki moeten we misschien even stemmen of zo? Of is dat niet nodig?
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:58:43 #31
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_52759834
    Zoals ik gisteren toezegde, hier mijn visie:

    Een OP op Wiki zou mijn inziens een hele goede zaak zijn. Of een OP die iemand eens in de zoveeltijd onderhoud op zijn/haar eigen site (zoals Belsen dat doet in MUZ-trivia). Uiteraard met een linkje in de OP naar de OP. Verplichting zou kunnen zijn dat degene die het nieuwe topic opent in elk geval een link zet naar het vorige topic. (lees: bij voorkeur degene die de laatste post zet, maar de onmiddellijke sanctie van -5 is mijn inziens ridicuul. Wel zou je bij mensen waar het echt te vaak voorkomt kunnen zeggen dat er strafpunten gegeven worden. Maar..... stel iemand opent in beginsel door wat voor reden dan ook geen nieuwe topic, doet het vervolgens maandenlang wel goed, dan is het mijn inziens onzin om diegene te straffen als het toevallig weer een keertje gebeurd)

    Qua telling zie ik persoonlijk totaal geen meerwaarde in het continue updaten van de scores. Zeker omdat de marges door de snelheid van de topics zo minimaal is. Ook zou ik voorstander zijn van een paar personen (1 of 2 'leidende personen) die de scores dan bijhouden. Bijvoorbeeld om de week of om de tien topics. Zolang er meerdere personen zijn die dit willen doen, kan en mag dit nooit problemen opleveren omdat deze onderling kunnen afspreken wie het wanneer doet.
    Dit heeft als bijkomend voordeel dat de smileys die er nu bijgezet worden pas echt meerwaarde krijgen (behalve die van punten gehaald in het vorige topic), al zou je ook kunnen volstaan met het tussen haakjes zetten van de vorige positie en het aangeven van het behaalde aantal punten in de afgelopen periode.

    Ik weet dat er in het begin vooral spelers zijn geweest die enorm misbruik maakten van bepaalde normen in deze reeks, maar voor mijn gevoel is er nu toch wel sprake van een redelijke groep vaste spelers en komen er zo nu en dan nieuwe spelers bij. Zolang je die wijst op de (nieuwe?) regels kan dat toch niet zo'n probleem worden? Als vaste speler van MUZ-trivia (en ik weet dat die vergelijking echt niet in zijn geheel opgaat) weet ik dat er ook vervelende gevallen voorkomen. Omdat de rest van MUZ-trivia daar korte metten mee maakt (op een over het algemeen fatsoenlijke wijze) is de rol er snel af voor dat soort raddraaiers. Daarbij maakt het het spel (en dus het topic) gemoedelijker en minder schoolbankerig....

    tot slot:
    Ik ben in het begin speler geweest en toen was mijn grote bezwaar dat er een veel te hoog tempo gehouden werd. Kwantiteit boven kwaliteit leek het. Ik werd voor gek verklaard en je werd als vragensteller geacht binnen 5 minuten toch wel een hintje te geven. Ik ben blij te constateren dat die snelheid van het licht een beetje uit de reeks is. Dat maakt het voor mensen die niet de hele dag op fok kunnen zitten een stuk leuker om mee te doen aan deze reeks

    Goed dit zijn mijn gedachten erover. Let wel... ze zijn positief bedoeld en vooral om het spel nog leuker te maken, maar minder kinderachtig.
    pi_52759872
    Jemig, peace! Eerst even eten voor ik die lap tekst ga lezen.

      dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:02:53 #33
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_52759921
    Ik ben nog wat vergeten ook

    Ik wilde nog even iets toevoegen over de telling.
    De tussentelling in de topics zelf (elke keer de punt bij de persoon in een klein lijstje, bijv:
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 00:52 schreef Cobra4 het volgende:

    [..]

    PhysicsRules +1

    Stand in deel 977
    erkel 2
    ScottTracy 2
    FormerlyKnownAs 1
    Cobra4 1
    PhysicsRules 1
    zijn natuurlijk perfect! Zeker voor degenen die in mijn opzet eens in de zoveel tijd de nieuwe stand maken. Maakt het tellen voor hun een stuk gemakkelijker.
    pi_52761465
    Oké, ik zit te vol met voedsel en heb het stuk gelezen.

    De OP op Wiki of niet, maakt mij op zich niks uit, het kan voor sommige spelers (vooral nieuwe?) makkelijker zijn. Maar die minpunten kunnen best blijven staan, alleen al gewoon om newbies en lakse spelers af te schrikken. Zoals al is gezegd wordt die regel in de praktijk zelden toegepast (tot nu toe slechts 1 keer gebeurd). Met bekende spelers wachten we altijd eerst een verklaring af. Meestal gebeurt er niks dus.

    Wat betreft het continu updaten van de scores: juist omdat het zo snel gaat met deze reeks is het handig als het snel bijgewerkt wordt omdat het anders voor degene die het zou moeten doen heel veel tijd gaat kosten.
    En het is natuurlijk fijn voor de andere reeksen dat er 1 persoon is die de taak op zich wil nemen (heb ik veel bewondering voor!), maar hier is dat gewoon anders. Wel zo eerlijk dat iedereen het zo af en toe doet.

    Het grote verschil tussen AKQ en FMT of MUZ is gewoon het feit dat het er hier intensiever aan toegaat. Daarom dus ook het verschil in regeltjes en de scores.
    pi_52761505
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 19:02 schreef peaceman het volgende:
    De tussentelling in de topics zelf (elke keer de punt bij de persoon in een klein lijstje, bijv:
    (...) zijn natuurlijk perfect! Zeker voor degenen die in mijn opzet eens in de zoveel tijd de nieuwe stand maken. Maakt het tellen voor hun een stuk gemakkelijker.
    Dat is ook pas na heel veel topics ingevoerd. Na overleg en uitproberen kwamen we tot deze beslissing. Maakt het openen van een nieuw topic een stuk makkelijker vergeleken met voorheen.

    Daarom is dit topic ook zo handig; om te overleggen en om verbeteringen aan te kunnen brengen.
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:19:41 #36
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_52761911
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 20:02 schreef wyccie het volgende:
    Oké, ik zit te vol met voedsel en heb het stuk gelezen.

    De OP op Wiki of niet, maakt mij op zich niks uit, het kan voor sommige spelers (vooral nieuwe?) makkelijker zijn. Maar die minpunten kunnen best blijven staan, alleen al gewoon om newbies en lakse spelers af te schrikken.
    Het kan toch niet zo zijn dat je nieuwe spelers wilt afschrikken? Lakse spelers oke... maar nieuwe spelers...
    quote:
    Zoals al is gezegd wordt die regel in de praktijk zelden toegepast (tot nu toe slechts 1 keer gebeurd). Met bekende spelers wachten we altijd eerst een verklaring af. Meestal gebeurt er niks dus.
    Tja en dan denk ik weer.. als je zo'n regel hebt, voer m dan ook uit.
    quote:
    Wat betreft het continu updaten van de scores: juist omdat het zo snel gaat met deze reeks is het handig als het snel bijgewerkt wordt omdat het anders voor degene die het zou moeten doen heel veel tijd gaat kosten.
    Ik heb zelf vaak geteld voor MUZ Trivia. Soms ging het dan om meer dan 20 topics waarbij de punten niet in zo'n handig staatje stonden zoals hier. Dat kostte in extreme gevallen een uurtje. Als je dat om de tien topics/per week zou doen, zie ik echt geen bezwaar. Nogmaals.. ik zie geen meerwaarde in het updaten van de scores in elk topic (met voor elke soort aparte smileys)
    quote:
    En het is natuurlijk fijn voor de andere reeksen dat er 1 persoon is die de taak op zich wil nemen (heb ik veel bewondering voor!), maar hier is dat gewoon anders. Wel zo eerlijk dat iedereen het zo af en toe doet.
    Ik zei al dat het niet perse 1 persoon hoeft te zijn. Kunnen er wel 10 zijn... Mits er goede onderlinge communicatie is. Al is een stuk of 4 ideaal denk ik. (ik zou zelf ook best willen helpen als mijn verhuizing voorbij is en alles weer een beetje normaliseert)
    quote:
    Het grote verschil tussen AKQ en FMT of MUZ is gewoon het feit dat het er hier intensiever aan toegaat. Daarom dus ook het verschil in regeltjes en de scores.
    Ook dat heb ik gezegd, ze zijn niet gelijk, de verschillende quizzen. Verschillen zijn ook niet erg, maar het kan mijn inziens hier allemaal wat minder strak geregisseerd worden dan nu. Volgens mij is dat al lang niet meer nodig. De grootste rotte appels zijn nu wel weg en zelfs met zulke strakke regels zullen er af en toe altijd lakse users komen, maar die verdwijnen snel genoeg.
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:36:55 #37
    41006 Flitspaal
    De achtervolger
    pi_52762390
    Ik ben nu te moe om dit te lezen, dus doe ik het morgen wel. Maar dankzij deze post herinner ik het me morgen .
      Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:44:14 #38
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_52762600
    Krijg je -5 punten aftrek als je een topic volpost en geen nieuw topic opent? Wat een onzinregel zeg...
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
      dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:47:34 #39
    131644 Wickedangel
    Na mij de zondvloed
    pi_52768374
    Zoals het nu gaat, vind ik het prima: degene die het topic sluit, opent een nieuwe De -5 regel vind ik ook oké: dat voorkomt (meestal) dat lakse mensen het lekker aan andere deelnemers overlaten. (Wat doen we trouwens als iemand wél een nieuw topic opent, maar niet telt? Trekken we er in het volgende topic alsnog vijf punten vanaf?)
    Wat mij betreft hoeft de OP niet in Wiki te staan, een oude OP is zó gekopieerd. In de OP staat nota bene hoe dat moet!
    Waar iedereen tegenaan hikt, is het tellen. Dat moet je immers zelf doen, dat doen de kaboutertjes niet voor je
    Een nieuwe topic openen hoef je niet te beperken tot de top tien. De hele harde kern, die veel groter is dan alleen de top tien, weet hoe je een nieuw topic opent.

    Dan wil ik nog eens een balletje opgooien: hoe gaan we om met newbies die overduidelijk Googlen? Begin je daarover, of wat? Want echt bewijzen kun je het natuurlijk niet. Ik heb het laatst min of meer opgelost door wat mensen te pm'en dat we meer foto's moesten plaatsen, die vallen immers niet te Googlen, en toen bleek idd dat de persoon in kwestie geen enkel goed antwoord meer voorradig had.
    Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
    pi_52768449
    Het is ook nooit goed, hè? Die regel is er om de niet welwillende nieuwe spelers (dat leek me toch wel logisch, maar ja) af te schrikken. Als je van plan bent om gewoon lekker mee te doen, hoef je dus niet eens bang te zijn voor die minpunten.
    En natuurlijk is het gewoon een drastische maatregel, daarom zijn we er niet al te streng mee. Want als we het wel consistent uitvoeren is het weer gezeik. Dan zijn we weer streng, te veel met regeltjes bezig etc. (nag nag). Maar het is gewoon zo dat het reteirritant is dat sommigen het verpesten voor de mensen die wel lekker meespelen. Een tijdje geleden was het namelijk echt te erg. Als alles daadwerkelijk zo soepel ging, waren die regeltjes in de eerste plaats helemaal niet nodig!
    We hebben het er al eerder over gehad, er was eerst zelfs nog een andere regel met pluspunten, maar na wat wikken en wegen hebben we het zo gedaan. Tot nu toe geen problemen mee gehad. En dat kan zo blijven.
    Maar we kunnen natuurlijk ook proberen het zonder die regel te doen, eens zien of het dan goed gaat. Anderen moeten ook maar even aangeven hoe of wat.

    En de meerwaarde van het bijhouden van de punten per topic: ik denk dat de meeste anderen het wel fijn vinden. In andere topics kan het zijn dat er maar 5 punten in 1 heel topic worden vergeven, dan heeft het inderdaad niet heel veel nut om het steeds bij te houden. Maar hier worden er veel punten vergeven in 1 topic, dus dan loont het wel om het per topic bij te houden.
    Maar misschien is het wel handig als anderen ook hierbij aangeven of zij het fijn vinden of niet. Voor sommigen is het wel spannend om te zien hoeveel punten ze nog moeten halen om bijv. ER in te halen (as if ), maar misschien denk ik fout en kan het de rest helemaal niks schelen.

    Ik probeer dus uit te leggen waarom we het hier op deze manier doen (en volgens mij is het best logisch en goed georganiseerd hoe we het nu doen), maar ik sta ook open voor verbeteringen.
    pi_52768532
    Oké, mijn bericht hierboven is getypt toen ik dat van WA nog niet had gelezen. Maar volgens mij lopen we elkaar niet voor de voeten. Ben het eigenlijk, zoals altijd, wel met WA eens.

    En plaatjes posten is inderdaad een goeie truc om googlende users eruit te halen, dat doe ik ook vaak (als ik het merk, had het bij dit geval even niet door). In het begin deden we ook minpunten, of op 0 zetten, dat was toch bij Irakeez?
      woensdag 29 augustus 2007 @ 00:08:23 #42
    131644 Wickedangel
    Na mij de zondvloed
    pi_52768873
    quote:
    Op dinsdag 28 augustus 2007 23:54 schreef wyccie het volgende:
    Oké, mijn bericht hierboven is getypt toen ik dat van WA nog niet had gelezen. Maar volgens mij lopen we elkaar niet voor de voeten. Ben het eigenlijk, zoals altijd, wel met WA eens.

    Ik vind ook: wie niet horen wil, moet maar voelen. We voeren dat soort regels niet in omdat we dat zo leuk vinden, maar omdat ze nodig blijken te zijn.
    quote:
    En plaatjes posten is inderdaad een goeie truc om googlende users eruit te halen, dat doe ik ook vaak (als ik het merk, had het bij dit geval even niet door). In het begin deden we ook minpunten, of op 0 zetten, dat was toch bij Irakeez?
    Ik geloof niet dat je erbij was, het was middenin de nacht en ik was te moe om herrie te schoppen. Misschien kunnen we bij een verdacht geval een waarschuwingswoord afspreken...? Geintje
    Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
      woensdag 29 augustus 2007 @ 00:11:49 #43
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_52768952
    Ik ben nog steeds een zeer groot voorstander van de -5 regel... Verder ben ik het overal mee eens
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
    pi_52770632
    Die -5 regel is al uitvoerig besproken, er is nog altijd genoeg draagvlak voor maar hij mag best nog eens ter discussie gesteld worden. Ik ben er nog steeds niet over uit hoe ik nou daar tegenover sta. Aan de ene kant zullen mensen sneller een topic openen als ze de laatste post hebben; aan de andere kant zullen mensen nóg minder zin hebben om een laatste post in een topic te zetten. Kom ik later nog op terug.

    Het bewerken van de scorelijst: Ik vind het juist leuk dat elk topic de stand wordt geupdated. Het is geen must, maar het is altijd leuk om te zien hoe je nou precies staat. Het alternatief is dus enkele mensen meerdere topics tegelijk laten optellen. Is dat nou wel efficienter? Het is makkelijker voor de mensen die het niet graag doen (die hier ook minder vaak komen) maar de vaste spelers moeten daar dan weer meer tijd in stoppen. En: wie gaat dat doen?

    En over googlende quizzers is weer iets heel anders. Soms heb ik ook het vermoeden maar ik vind dat mensen soms wel al te snel beslissen of iemand googled of niet. Zoals Madmaster vorige week tegen Aeretheas (ofzoiets). Dat zorgt ook niet voor een aantrekkelijke sfeer voor nieuwe mensen. Gewoon andere aanwezige spelers pm'en hoe zij over de 'verdachte' denken, eventueel doorgaan met fotovragen. Pas als er langere tijd verdenkingen zijn kun je pas iets doen denk ik.
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 29 augustus 2007 @ 01:56:46 #45
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_52770683
    Eensch
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      woensdag 29 augustus 2007 @ 07:13:16 #46
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_52771828
    Tja en zo blijkt dus.. ik ben een roepende in de woestijn.
    Overigens is het argument van Wyccie over die 'slecht 5 punten in een topic worden uitgedeeld'flauwekul, maar ja, ik denk dat je daar zelf voor geteld moet hebben.

    Ik heb overigens nergens beweerd dat enkel de top 10 de nieuwe topics zou moeten openen wicked....

    Wat Scott zegt over het optellen van de punten....
    Het bijwerken van de punten is wel een must, dat is precies mijn punt, maar ja. Niemand vind wat ik vind, dus jullie moeten het lekker zo laten....

    Ik snap alleen jullie bezwaren niet zo. Het zou het allemaal wat minder schoolklasserig maken.

    Tot vanavond, dan heb ik ook meer tijd hiervoor.
    pi_52773677
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 07:13 schreef peaceman het volgende:

    Het bijwerken van de punten is wel een must, dat is precies mijn punt, maar ja.
    Leg uit? Ik zeg nergens dat dat geen must is. Ik zeg alleen dat het bijwerken per topic geen must is. Precies zoals jij zegt in een eerdere post.
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
    pi_52774023
    Zonder puntentelling zou het er in AKQ wat gemoedelijker aan toe gaan, scheelt ook weer een hoop regels, ergernissen, gezeur en is het openen van een nieuw topic niet zo'n 'gedoe'.
    Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
    Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
      woensdag 29 augustus 2007 @ 17:50:59 #49
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_52785884
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 09:48 schreef ScottTracy het volgende:

    [..]

    Leg uit? Ik zeg nergens dat dat geen must is. Ik zeg alleen dat het bijwerken per topic geen must is. Precies zoals jij zegt in een eerdere post.
    Maar in het huidige systeem is dat wel zo en dat vind ik persoonlijk onzin
    Ik ben op zich blij dat jij me op dat punt steunt
    pi_52787966
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 07:13 schreef peaceman het volgende:
    Overigens is het argument van Wyccie over die 'slecht 5 punten in een topic worden uitgedeeld'flauwekul, maar ja, ik denk dat je daar zelf voor geteld moet hebben.
    Lees nou eens gewoon even goed wat ik schrijf en waarop dat een reactie was. Jij zegt dat het bijhouden van de punten per topic nutteloos is. Ik zeg dat dat niet zo hoeft te zijn. Ter illustratie gaf ik het voorbeeld van topicreeksen waarbij er per topic 5 punten worden uitgedeeld. Hier zijn dat er vaak 25 of zo. Het verschil met AKQ en andere reeksen is tot dusver duidelijk, lijkt me.

    Als ik het nou even overdrijf om het nog duidelijker te maken: a) een topic waar er telkens 1 punt wordt vergeven. b) een topic waar er telkens 100 punten worden vergeven (en dan niet aan 1 persoon natuurlijk, zeg een stuk of 20 personen!). Dan is het natuurlijk logisch dat het bijwerken per topic voor a) heel weinig zin heeft, erg spannend is het ook niet. Maar voor b) is dat wel nuttig, want ten eerste voorkom je dat je anders heel veel tijd kwijt bent omdat je tien topics tegelijk moet tellen (1000 punten, en misschien wel 50 personen), ten tweede verandert er per topic meer in de ranglijsten zodat het wel spannend is om te zien áls je het zou willen zien.
    Het is dus geen flauwekul wat ik zei en hiervoor hoef ik dus ook geen topics met vijf punten te hebben geteld om te weten wat het inhoudt. Ik heb namelijk zat topics met 25 punten zitten tellen.

    Overigens maakt het mij niks uit of er überhaupt punten worden bijgehouden. Ik lees wel dat jullie het een must vinden om de punten bij te werken. En dit is dus mijn argument voor waarom het beter is om het wél per topic te doen en niet per tien topics.
    pi_52788124
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 01:53 schreef ScottTracy het volgende:
    Het bewerken van de scorelijst: Ik vind het juist leuk dat elk topic de stand wordt geupdated. Het is geen must, maar het is altijd leuk om te zien hoe je nou precies staat. Het alternatief is dus enkele mensen meerdere topics tegelijk laten optellen. Is dat nou wel efficienter? Het is makkelijker voor de mensen die het niet graag doen (die hier ook minder vaak komen) maar de vaste spelers moeten daar dan weer meer tijd in stoppen. En: wie gaat dat doen?
    Dat bedoel ik dus ook. Mij lijkt het helemaal niet efficiënt, of zelfs makkelijker. Er ontstaan (in mijn opzicht) weer problemen: een vaste groep zit met de puntentelling opgescheept. Hoeft geen probleem te zijn als je Arcee of dolle_hond heet, maar niemand hier vindt het een geweldige taak. Iedereen raadt mee, iedereen stelt vragen. Ik vind ook dat iedereen moet openen en tellen, wel zo democratisch.
    En ik zelf zou het niet leuk vinden om punten te zitten scoren en verder niks uit te voeren terwijl er een vaste groep de lastige taken doet. In het begin heeft MaJo, onze godmother, (en soms Asmo) namelijk altijd alle topics geopend. Op een gegeven moment hebben we ook besloten dat de laatste een nieuew opent. Veel eerlijker.
    pi_52788166
    Hè, ik typ altijd zo veel.
    Hoop wel dat nu duidelijk is wat ik bedoel.
      woensdag 29 augustus 2007 @ 19:33:29 #53
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_52788269
    Lieve Wyccie,

    Aangezien er in elk topic een lijstje wordt gemaakt waarin de punten na elk goed antwoord worden bijgeteld, is het tellen na 10 topics helemaal niet zoveel werk. Je hoeft dan (bijv. na 10 topics) slechts 10 lijstjes samen te voegen en die te verwerken in de stand). En zoveel werk is dat echt niet als je dat met een paar man/vrouw beurtelings doet.
    Je zult het dan alleen niet rechtstreeks meer in de OP kunnen zetten, maar via een linkje. Dat lijkt mij geen ramp.

    Het is op zich geen must om punten bij te houden, maar dat wordt nu eenmaal gedaan. Dat zal er ook nooit uit verdwijnen, althans ik denk dat er weinig mensen zijn die daar voor zullen zijn.

    Tja dat er verandert per topic gewoon weinig in de ranglijst. (daarbij kun je niet eens zien hoeveel punten je nu ook al weer gehaald had in het vorige topic ) Oke... in de onderste regionen, daar verandert de ranglijst wel eerder. Maar of dat nu gezien wordt als interessant vraag ik me af...

    Het is enkel maar een mening hoor
      woensdag 29 augustus 2007 @ 19:36:05 #54
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_52788326
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 01:53 schreef ScottTracy het volgende:
    Het bewerken van de scorelijst: Ik vind het juist leuk dat elk topic de stand wordt geupdated. Het is geen must, maar het is altijd leuk om te zien hoe je nou precies staat. Het alternatief is dus enkele mensen meerdere topics tegelijk laten optellen. Is dat nou wel efficienter? Het is makkelijker voor de mensen die het niet graag doen (die hier ook minder vaak komen) maar de vaste spelers moeten daar dan weer meer tijd in stoppen. En: wie gaat dat doen?
    Ik heb mezelf al aangeboden op termijn. (tot half november vermoedelijk weinig tijd, maar misschien valt dat vanaf half okt. ook nog wel mee.) En er zullen vast wel meer mensen zijn die dat er voor over hebben.
    pi_52788446
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 10:05 schreef Berkery het volgende:
    Zonder puntentelling zou het er in AKQ wat gemoedelijker aan toe gaan, scheelt ook weer een hoop regels, ergernissen, gezeur en is het openen van een nieuw topic niet zo'n 'gedoe'.
    Hier ben ik het helemaal mee eens!! Ik zou het alleen wat aan willen passen om het tellen in de OP zo eenvoudig mogelijk te maken.

    Waarom geen winnaar per topic? Dus alleen de punten in 1 topic optellen en aan het einde van het topic heeft degene met de meeste punten het topic gewonnen. Aan de stand bijhouden IN het topic verandertdan niets. Om toch nog iets van een competitie erin te houden kun je dan in de OP de winnaars van topics vermelden. Dus in plaats van alle punten van iedereen telkens in de OP bij moeten werken hoef je alleen nog maar 1 punt te vermelden in de OP van degene die het voorgaande topic gewonnen heeft.

    Dat scheelt een hoop telwerk, er is toch een soort van totaal ranglijst en het grootste voordeel is dat het naar alle waarschijnlijkheid de notoire zeurders weerhoudt van het gemier om een puntje dat ze niet krijgen omdat de vraagsteller beslist dat een ander dat puntje krijgt.

    Bovendien ben je dan meteen van de ellenlange lijst met 1, 2, en 3 en etcetera punten spelers af
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
    pi_52788516
    Nou ja, misschien is het niet zo ongelooflijk veel werk als in mijn voorbeeld met 100 punten per topic, maar het is toch nog steeds een vervelend karweitje.
    En dat het niet per topic geplaatst wordt, dat snap ik. Bij FMT komt er 1 keer in de maand een heel erg grote ranglijst (met alle behaalde punten ooit, per jaar, per maand etc.) in een apart FMTscoretopic. Dat zou hier ook kunnen als we besluiten om het op die manier te doen.

    Maar eigenlijk zou het wel fijn zijn als anderen hier ook over meedenken.
    pi_52788581
    Ah, ER komt met een nieuw idee! Op zich is daar ook wel wat voor te zeggen. Kan me voorstellen dat helemaal geen punten voor sommigen toch wat minder leuk is. Een beetje competitie houdt het topic gaande, we zitten niet voor niet als bijna aan de duizend!
      woensdag 29 augustus 2007 @ 20:57:27 #58
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_52790852
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 19:46 schreef wyccie het volgende:
    , we zitten niet voor niet als bijna aan de duizend!
    En laten we die vooral op de manier zoals we het nu doen gewoon effe vol maken...
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
      woensdag 29 augustus 2007 @ 21:20:40 #59
    35476 FormerlyKnownAs
    http://hoggames.blogspot.com
    pi_52791833
    quote:
    Op woensdag 29 augustus 2007 19:40 schreef ElizabethR het volgende:

    [..]

    Bovendien ben je dan meteen van de ellenlange lijst met 1, 2, en 3 en etcetera punten spelers af
    Ik vind dat juist net zo leuk..
    Dan zie je hoe iemand van helemaal onderaan heel mooi kan stijgen.
    En het is leuk om al die namen te zien...
    Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
      maandag 10 september 2007 @ 10:24:39 #60
    168996 steekbal
    Dwars door het midden
    pi_53068132
    Ik weet niet of ik me al in de discussie mag mengen, doe al een tijdje mee. Vindt eigenlijk dat het zoals tot nu toe gaat, dus punten bijhouden per topic, en degene die de 7e pagina volmaakt een nieuwe topic moet aanmaken het beste.
    Daardoor krijg je het gevoel dat je echt bij de AKQ hoort, mensen die dat niet willen, haken toch redelijk snel af.
    En wat voor regels je ook bedenkt, er zullen altijd nadelen aanzitten. Eigenlijk vind ik het zelfregulerende vermogen van AKQ erg hoog.
    Ik weet alles, en dat wat ik niet weet vermoed ik
    pi_53642591
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 15:41 schreef StallionJack het volgende:

    [..]

    Bedoel je dat de antwoorden subjectief zijn?
    Nee, ik bedoel dat het subjectief is of dit algemene kennis is. Weet jij de antwoorden op deze vragen?
    Anti-globalisten aller landen verenigt u!
    bron
    Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
      Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 3 november 2007 @ 18:26:48 #62
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_54341744
    De laatste tijd gebeurt het nog wel eens dat het topic stilvalt, meestal omdat degene die een nieuwe vraag moet stellen dat laat afweten. Ik wil best af en toe een nieuwe vraag stellen om het topic weer op gang te krijgen, maar niet elke keer. Zullen we het stellen van een nieuwe vraag belonen met een punt als degene die de vraag hoort te stellen dat na een bepaalde periode (half uur, uur, zoiets) nog niet heeft gedaan?

    Wat ook kan is dat degene met het goede antwoord het punt kwijtraakt, en dat die over gaat naar degene die de nieuwe vraag stelt
    Ik ben de kleur MAGENTA
    Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
    pi_54342719
    ik zie net dat deze niet in mijn AT staat
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_54346522
    't Is allemaal een beetje op geloof ik...
      Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 4 november 2007 @ 13:20:41 #65
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_54354030
    Hoe bedoel je dat ChrisJX?
    Ik ben de kleur MAGENTA
    Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
    pi_54365949
    Ik heb het idee dat het überhaupt niet meer zo loopt.
      maandag 5 november 2007 @ 00:02:07 #67
    131644 Wickedangel
    Na mij de zondvloed
    pi_54370477
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 21:28 schreef ChrisJX het volgende:
    Ik heb het idee dat het überhaupt niet meer zo loopt.
    Niet sinds wyccie, Elizabeth en ik ermee zijn opgehouden, nee.
    Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
      Moderator maandag 5 november 2007 @ 03:11:33 #68
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_54372463
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 00:02 schreef Wickedangel het volgende:

    [..]

    Niet sinds wyccie, Elizabeth en ik ermee zijn opgehouden, nee.
    En ik dan
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_54372489
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 03:11 schreef MaJo het volgende:

    [..]

    En ik dan
    How about little old me?
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
      Moderator maandag 5 november 2007 @ 03:29:48 #70
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_54372512
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 03:21 schreef Daffodil31LE het volgende:

    [..]

    How about little old me?
    Daf Hoe ist met jou? Goede oude tijd was dat aan het begin van de AKQ Kom er nu bijna nooit meer En dat als oprichtster
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_54372556
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 03:29 schreef MaJo het volgende:

    [..]

    Daf Hoe ist met jou? Goede oude tijd was dat aan het begin van de AKQ Kom er nu bijna nooit meer En dat als oprichtster
    Ik leef nog. Ach, de AKQ kwam voor mij extreem gunstig in een tijd dat ik niets beters te doen had dan thuiszitten. Ik heb me er erg mee geamuseerd. Laatst heb ik 't nog eens geprobeerd, maar zoals al een jaar geleden werd gezegd: Op zeker moment heb je alles wel gevraagd. En dan komen de herhalingen.

    Kijk, het leukste van een quiz is dat je antwoorden moet weten. Liefst op de meest vage vragen. Maar om dan zelf ook nog een vraag te gaan verzinnen valt eigenlijk niet mee.
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
    pi_54378535
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 03:11 schreef MaJo het volgende:

    [..]

    En ik dan
    hoi MaJo

    ben zelf voor het eerst weer eens langsgeweest afgelopen weekend, maar met m'n huidige baan + huishouden is het erg moeilijk om er goed voor te zitten...
    pi_54386740
    Ja, jullie mis ik!
    pi_55559155
    Wat opvalt is dat er de laatste tijd steeds meer (ook ervaren) spelers zijn die geen vraag stellen na een gescoord punt of die al lang nadat de 10 minuten verstreken zijn nog eens met een vraag aankomen zeilen
    .
    De meeste spelers hebben dan allang afgehaakt
    Alle snelheid gaat zo uit het topic.

    Jammer..
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      donderdag 27 december 2007 @ 12:51:09 #75
    41006 Flitspaal
    De achtervolger
    pi_55570079
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 20:53 schreef qonmann het volgende:
    Wat opvalt is dat er de laatste tijd steeds meer (ook ervaren) spelers zijn die geen vraag stellen na een gescoord punt of die al lang nadat de 10 minuten verstreken zijn nog eens met een vraag aankomen zeilen
    .
    De meeste spelers hebben dan allang afgehaakt
    Alle snelheid gaat zo uit het topic.

    Jammer..
    Dat klopt, maar Fok! werkt natuurlijk niet altijd goed mee. Je moet natuurlijk eerst wachten tot de vraagsteller je antwoord heeft bevestigd. Bij twijfel natuurlijk. Je kan wel een nieuwe vraag verzinnen, maar niet posten in zo'n geval. Je moet dan geregeld refreshen en dat kan er wel eens bij in schieten.

    Tien minuten zijn voor mij ook wel eens te kort. Ik schat dat ik in de helft van de keren op tijd ben, dan 40% tussen 10 en 20 minuten en 8% tussen 20 en 60 minuten. 2% dus veel te laat.
    Maar dat kan dus ook door de vraagsteller komen, die mijn goede antwoord te laat bevestigd. Dan ben ik al naar bed bijvoorbeeld.
      dinsdag 8 januari 2008 @ 23:53:04 #76
    187810 Szura
    Kijk eens aan!
    pi_55887981
    Ik wil na het gedoe met het nieuwe topic toch weleens weten waarom de punten van 1117 en 1118 niet zijn bijgewerkt. Ik ben nieuw dus het koste me wat moeite om de openingspost fatsoenlijk te krijgen en daardoor duurde het wat langer maar ook heb die stand bijgewerkt en de vorige openingspost gekopieerd.

    terwijl ik daarmee bezig was ontstond er grote verwarring over de stand en het blijkt dat die maar is bijgewerkt tot 1116. Hoe kan dit?
    Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
      woensdag 9 januari 2008 @ 11:49:48 #77
    41006 Flitspaal
    De achtervolger
    pi_55894057
    quote:
    Op dinsdag 8 januari 2008 23:53 schreef Szura het volgende:
    Ik wil na het gedoe met het nieuwe topic toch weleens weten waarom de punten van 1117 en 1118 niet zijn bijgewerkt. Ik ben nieuw dus het koste me wat moeite om de openingspost fatsoenlijk te krijgen en daardoor duurde het wat langer maar ook heb die stand bijgewerkt en de vorige openingspost gekopieerd.

    terwijl ik daarmee bezig was ontstond er grote verwarring over de stand en het blijkt dat die maar is bijgewerkt tot 1116. Hoe kan dit?
    Ik had al de punten van 1117 en 1118 geteld en ergens gepost in het topic 1119.
    pi_55894886
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 11:49 schreef Flitspaal het volgende:

    [..]

    Ik had al de punten van 1117 en 1118 geteld en ergens gepost in het topic 1119.
    Szura, eind pagina 1 van Topic 1119 stond de bijgewerkte stand. Deze moet je even combineren met de stand die jij gisteren hebt bijgewerkt. Zo hebben we dan weer de juiste stand. Jij kunt als enige de OP aanpassen, omdat het jouw post is.
      woensdag 9 januari 2008 @ 12:39:54 #79
    187810 Szura
    Kijk eens aan!
    pi_55895314
    scores zijn aangepast. bijgewerkt tot en met 1119.
    Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
    pi_55895611
    super!!
    pi_57525649
    Ander punt in dit kader: wat te doen met spelers die stelselmatig weigeren een topic te openen door gewoon de laatste post niet te zetten? Dan heb ik het over echt actieve spelers, ik noem geen namen, maar diegene weet dat zelf ook wel denk ik.
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
    pi_57525759
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 19:12 schreef ScottTracy het volgende:
    Ander punt in dit kader: wat te doen met spelers die stelselmatig weigeren een topic te openen door gewoon de laatste post niet te zetten? Dan heb ik het over echt actieve spelers, ik noem geen namen, maar diegene weet dat zelf ook wel denk ik.
    Je hebt het niet toevallig over mij he? Aangezien ik meteen in het nieuwe topic postte? Ik kwam pas om 6 uur binnenrollen, het lijkt misschien dan zo dat ik het vorige topic niet wou volmaken, maar dat is dus niet zo.
    pi_57526678
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 19:18 schreef Neleos het volgende:

    [..]

    Je hebt het niet toevallig over mij he? Aangezien ik meteen in het nieuwe topic postte? Ik kwam pas om 6 uur binnenrollen, het lijkt misschien dan zo dat ik het vorige topic niet wou volmaken, maar dat is dus niet zo.
    Nee, ik heb jou ook wel al vaker een topic zien openen hoor
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
      donderdag 27 maart 2008 @ 17:23:23 #84
    200504 Amokzaaier
    zonder te ploegen!
    pi_57651138
    Hee om even een balletje op te gooien.. wat is er mis met meerdere vragen tegelijk?
    gaat als volgt:
    iemand met een goed antwoord moet sowieso een nieuwe vraag stellen.
    Als deze niet binnen pak em beet 15 minuten is beantwoord, mogen andere mensen een nieuwe vraag stellen als volgt:
    -de post zoals die er vervolgens uitziet-
    vraag 1(de vraag die niet werd opgelost) vragensteller vermelden. (altijd met nummers werken)
    vraag 2 (de nieuwe vraag, inclusief vragensteller)


    mensen die een nieuwe vraag stellen moeten altijd alle openstaande vragen vermelden met nummering en vragensteller

    je zou een maximum kunnen instellen van bijvoorbeeld 3 vragen.

    Op deze manier ligt het tempo velen malen hoger!
    en je hoeft ook niet meer zo bang te zijn dat je vraag te moeilijk is en dat daardoor het spel stilvalt...
    je oogst wat je zaait
    pi_57940418
    Het zijn vaak dezelfde users (of nieuwe spelers) die het heel rustig aan doen.
    Daardoor haal je het online aspect uit deze quiz.

    Er is geen goede remedie tegen, tenzij er veel deelnemers zijn,(die tikken dan wel ..hint svp etc) , maar de meesten houden het voor gezien dan.

    Beetje vicieuze cirkel.

    Ik zorg in elk geval dat mijn vragen snel genoeg opgelost kunnen worden, en anders stel ik een nieuwe.


    Meerdere open vragen is lastig bij te houden:
    Wie kent het punt toe
    Wie moet de volgende vragen stellen etc.

    En het kan veel sneller, open bv een willekeurig oud topic uit het begin van deze reeks
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      woensdag 16 april 2008 @ 22:19:41 #86
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_58099038
    Idee uit de lopende reeks: vragenstellers die onaangekondigd wegblijven na het stellen van een nieuwe vraag kunnen hun punt ook weer inleveren.
    Het is een kleine moeite om te zeggen ik ben slapen / even weg / boodschappen doen oid, terwijl er nu spelers gefrustreerd zitten te wachten op een hint.

    Uw mening graag.
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_58101528
    Ik vind het een goed idee. Van mij mag dit als regel in de OP gezet worden.
    pi_58295598
    ik dacht dat dit al veel eerder was afgesproken, maar blijkbaar is die regel al weer ingetrokken.
    Anti-globalisten aller landen verenigt u!
    bron
    Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
      vrijdag 23 mei 2008 @ 20:55:06 #89
    200504 Amokzaaier
    zonder te ploegen!
    pi_58865633
    wat is er mis met een tijdslimiet voor een nieuwe vraag? je weet bovendien meestal toch al dat je het goed hebt als je het antwoord gegeven hebt.
    je oogst wat je zaait
      maandag 26 mei 2008 @ 15:29:30 #90
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_58920643
    De nieuwe OP is er ondemocratisch doorgedrukt en is zeker geen verbetering. Terug naar de oude, wat mij betreft.
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
      maandag 26 mei 2008 @ 15:32:43 #91
    165040 PhysicsRules
    Mr. DaviniaHR
    pi_58920696
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 15:29 schreef Mark het volgende:
    De nieuwe OP is er ondemocratisch doorgedrukt en is zeker geen verbetering. Terug naar de oude, wat mij betreft.
    graag, en met terugwerkende kracht.

    wat mij betreft hoeft hier geen discussie over gevoerd te worden. Gewoon terugzetten.
    Anti-globalisten aller landen verenigt u!
    bron
    Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
      maandag 26 mei 2008 @ 15:39:53 #92
    164931 Houtspeer
    Jealous Of Your Cigarette
    pi_58920816
    Inderdaad
    And all the things you do with it
    pi_58923413
    Is het een idee om de scores wat frequenter te resetten ?
    bv. om de 25 of 50 topics ofzo ?
    Ik vind het wel leuk zo met al die vlaggetjes, en iedereen stijgt lekker snel .
    Maar met 100 topics is dat niet meer.

    (en ook het bijwerken gaat sneller)
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      maandag 26 mei 2008 @ 19:43:38 #94
    200504 Amokzaaier
    zonder te ploegen!
    pi_58925367
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 18:05 schreef qonmann het volgende:
    Is het een idee om de scores wat frequenter te resetten ?
    bv. om de 25 of 50 topics ofzo ?
    Ik vind het wel leuk zo met al die vlaggetjes, en iedereen stijgt lekker snel .
    Maar met 100 topics is dat niet meer.

    (en ook het bijwerken gaat sneller)
    Ik ben het hiermee eens
    en om de 50 topics kan de totaalscore toch worden bijgeteld.

    Trouwens nog iets. mag degene die een nieuw topic opent niet 2 punten kado krijgen?
    je oogst wat je zaait
      maandag 26 mei 2008 @ 19:46:26 #95
    164931 Houtspeer
    Jealous Of Your Cigarette
    pi_58925423
    Je bedoelt als de laatste persoon dat verzuimt?

    Vaker resetten vind ik ook wel best. 250 is erg lang.
    And all the things you do with it
      maandag 26 mei 2008 @ 20:30:20 #96
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_58926314
    Vaker resetten betekent volgens mij dat de OP bijwerken meer werk is: er verschuift dan veel meer dan bij een stand die al uitgekristalliseerd is. Ben dus niet zo voor.

    En punten voor het openen? Dan gaat het misschien weer een wedstrijd op zich worden. Puntenaftrek is voldoende bij verzuim, denk ik.
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
      maandag 26 mei 2008 @ 20:55:16 #97
    200504 Amokzaaier
    zonder te ploegen!
    pi_58926852
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 20:30 schreef Mark het volgende:
    Vaker resetten betekent volgens mij dat de OP bijwerken meer werk is: er verschuift dan veel meer dan bij een stand die al uitgekristalliseerd is. Ben dus niet zo voor.

    En punten voor het openen? Dan gaat het misschien weer een wedstrijd op zich worden. Puntenaftrek is voldoende bij verzuim, denk ik.
    je hoeft ook minder lang te zoeken..
    je oogst wat je zaait
      dinsdag 27 mei 2008 @ 15:48:57 #98
    200504 Amokzaaier
    zonder te ploegen!
    pi_58943249
    Ik vind het een beetje raar dat er hier: Algemene Kennis Quiz deel 1260 geen punten van starla worden afgetrokken... geldt die regel niet voor leuke users ofzo? Op deze manier gaat niemand de boeman uithangen en kun je net zo goed de regel afschaffen...

    [ Bericht 0% gewijzigd door Amokzaaier op 27-05-2008 16:16:24 ]
    je oogst wat je zaait
      dinsdag 27 mei 2008 @ 15:54:16 #99
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_58943336
    Ik geef je gelijk, die punten gaan er dus alsnog af
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_64344416
    Vraag mij toch iets af. In topic 1376 werd er een opmerking geplaats dat sommige vragen erg gemakkelijk zijn. Mensen die slechts op bepaalde ogenblikken even in het topic kunnen kijken vissen dan achter het net. Echter, vaak is het ook dat een bepaalde vraag onbeantwoord blijft (vooral aan het einde van de avond of 's nachts) en waarvoor dan een nieuwe vraag bedacht wordt omdat het antwoord niet 123 gegeven wordt. Wellicht zijn er toch overdag spelers die het antwoord wel weten?
      woensdag 24 december 2008 @ 23:58:46 #101
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_64344514
    Kan, maar het wordt er niet overzichtelijker op als er meerdere vragen open staan (ik neem aan dat dat je suggestie is?)
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
      donderdag 25 december 2008 @ 00:11:57 #102
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_64344993
    @Reintji
    Misschien doel je op de vraag die je gisteravond stelde die open bleef staan. Ik stelde een nieuwe vraag, omdat ook een reactie van jou uitbleef. Zodoende kwam er weer leven in het spel. Maar die vraag die je stelde kan je natuurlijk weer gebruiken, al was ie vrij specifiek.
    Weisst
    pi_64347132
    @ Mark & Erkel

    Mijn reactie bleef uit om dat ik op één oor lag (andere tijdszone jeweetz!), een vraag kan toch wel een tijdje openstaan opdat iemand anders ook de kans heeft hem te beanwoorden? Meerdere vragen open is inderdaad niet handig dunkt mij.
    pi_64377148
    Wat mogelijk nog irritanter is:

    Mensen die uren lang een vraag open laten staan, en ondanks het feit dat er mensen aanwezig zijn geen fatsoenlijke hints willen geven. Zo maak je deze quiz kapot.
    Je ziet ook bijna iedereen na een paar weken afhaken vanwege dit gedrag.

    Ooit was dit een snelle quiz met na 10 minuten een hintje ..en hup volgende vraag.
    Nu lijkt het een sport een vraag te bedenken die niemand weet..en vooral geen hints te geven.

    [ Bericht 0% gewijzigd door qonmann op 26-12-2008 15:20:19 ]
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
    pi_64377303
    Eigenlijk zou je even moeten melden als je een lange tijd offline moet terwijl je een vraag hebt open staan.
      vrijdag 26 december 2008 @ 15:10:24 #106
    42829 Mister1977
    Furred, not shaven
    pi_64377608
    Misschien moet de tijd dat een vraag open blijft staan een bepaald maximum hebben. Bijvoorbeeld nooit meer dan een uur, tenzij er geen of nauwelijks pogingen tot beantwoorden worden gedaan. Er moet wel wat moeite gedaan worden natuurlijk.

    's Nachts zou ik die regel dan weer wat versoepelen.
    "If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
    Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
    pi_64378267
    Ooit was dit een quiz waarin iedereen zat te F5én en je er binnen 5 seconden 10 antwoorden stonden. Tijden veranderen.

    Persoonlijk vind ik er niets aan om na 10 minuten een hint te geven als er pas twee mensen gereageerd hebben.
    Anti-globalisten aller landen verenigt u!
    bron
    Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
    pi_64378377
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 15:32 schreef PhysicsRules het volgende:
    Ooit was dit een quiz waarin iedereen zat te F5én en je er binnen 5 seconden 10 antwoorden stonden. Tijden veranderen.

    Persoonlijk vind ik er niets aan om na 10 minuten een hint te geven als er pas twee mensen gereageerd hebben.
    Dat dus.
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
    pi_64378783
    quote:
    Op vrijdag 26 december 2008 15:32 schreef PhysicsRules het volgende:
    Ooit was dit een quiz waarin iedereen zat te F5én en je er binnen 5 seconden 10 antwoorden stonden. Tijden veranderen.

    Persoonlijk vind ik er niets aan om na 10 minuten een hint te geven als er pas twee mensen gereageerd hebben.
    Meer mensen reageren er tegenwoordig niet meer..
    De meesten zijn al lang afgehaakt door dat eindeloooooze wachten..
    En er zit een verschil tussen 10 minuten en uuuren
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      maandag 5 januari 2009 @ 15:18:06 #110
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_64687725
    Misschien off-topic, maar je weet nooit:

    In dit jaar zijn veel users van naam veranderd.

    Stel je voor: Bart antwoordt een vraag en krijgt een punt. Moeten de punten dan nog steeds vermeld worden onder zijn oude username (Merovingian, red.) of moet die oude username bewerkt worden?

    Just in need.
    pi_64687828
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 15:18 schreef Ofyles2 het volgende:
    Misschien off-topic, maar je weet nooit:

    In dit jaar zijn veel users van naam veranderd.

    Stel je voor: Bart antwoordt een vraag en krijgt een punt. Moeten de punten dan nog steeds vermeld worden onder zijn oude username (Merovingian, red.) of moet die oude username bewerkt worden?

    Just in need.
    Het lijkt me dat ze gewoon apart in de scorelijst komen, en dan zelf moeten aangeven als ze hun punten bij een andere naam willen voegen omdat ze van naam zijn veranderd. Heb ik in het verleden weleens gedaan bij Yestuur.
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
      maandag 5 januari 2009 @ 15:34:58 #112
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_64688387
    Volgens mij zijn de 'nieuwe' users te herkennen aan een tag waarin hun oude naam staat.

    Ik weet niet of dit nog consequenties heeft voor het scoretabel dat via Google nogwat is bijgewerkt, maar we zien het wel als topic 1500 achter de rug is.
    pi_64688682
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 15:34 schreef Ofyles2 het volgende:
    Volgens mij zijn de 'nieuwe' users te herkennen aan een tag waarin hun oude naam staat.

    Ik weet niet of dit nog consequenties heeft voor het scoretabel dat via Google nogwat is bijgewerkt, maar we zien het wel als topic 1500 achter de rug is.
    De laatste keren heb ik de totaalstand bijgewerkt, maar als iemand anders dat voor de stand na 1500 wil doen, zou ik dat geen probleem vinden.
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
    pi_65104316
    De punten van Algemene Kennis Quiz deel 1386 zijn nog steeds niet verwerkt in de daarop volgende topics. Verzoekje aan de starter van een volgend topic om dat wel te doen .
      vrijdag 16 januari 2009 @ 12:17:15 #115
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_65104448
    De minpunten zijn ook niet gegeven, geloof ik
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
      vrijdag 16 januari 2009 @ 15:56:07 #116
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_65112566
    Ik sta op het punt om 1386 te verwerken en ik zal met plezier de minpunten uitdelen. Maar aan wie? De TS van 1387 als ik het goed begrijp?
      vrijdag 16 januari 2009 @ 15:56:58 #117
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_65112602
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
      vrijdag 16 januari 2009 @ 16:04:04 #118
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_65112865
    Done.
      vrijdag 16 januari 2009 @ 16:08:03 #119
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_65113002
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_65211767
    Waarom wordt er toch bij sommige onderwerpen snel een nieuwe vraag gesteld, zonder dat daar aanleiding toe is. Vraag over de NFL wordt direct afgedaan als gokken en `kijk geen NFL´ . Vervolgens wordt er een nieuwe vraag gemaakt. Tong80 geeft verderop alsnog het juiste antwoord. Er zijn ook wel eens vrij specifieke vragen over andere sporten (bijvoorbeeld schaatsen of over de top2000). Daar kijken sommige mensen toch ook niet naar, dan heb je even pech op dat moment en wacht je toch op een vraag die wel in je kennisgebied ligt? Of ize ik dat verkeerd?

    [ Bericht 0% gewijzigd door Reintji op 19-01-2009 17:05:23 ]
    pi_65211904
    Nee, zie je goed. Blijkbaar hebben sommige mensen geen geduld....
      maandag 19 januari 2009 @ 16:03:01 #122
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_65211984
    Ik zie niet wat het probleem is. Jijzelf (Reintji) bent niet meer aanwezig om hints te geven en andere mensen willen graag verder spelen nadat de vraag 2 uur open heeft gestaan. De vraag blijft open staan en even later wordt idd het juiste antwoord gegeven en er wordt een punt uitgereikd. Iedereen blij toch? Of mis ik iets?
    Weisst
    pi_65212374
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 16:03 schreef erkel het volgende:
    Ik zie niet wat het probleem is. Jijzelf (Reintji) bent niet meer aanwezig om hints te geven en andere mensen willen graag verder spelen nadat de vraag 2 uur open heeft gestaan. De vraag blijft open staan en even later wordt idd het juiste antwoord gegeven en er wordt een punt uitgereikd. Iedereen blij toch? Of mis ik iets?
    Ow, ik wist niet dat ie al zo lang open stond en er in die tijd ook geen hints gegeven waren. Dan kan ik me voorstellen dat men na 11/2 uur doorgaat met een andere vraag.
    pi_65214396
    Dan is het toch meer een `wie is het langst online´ quiz ipv ´algemene kennis quiz´. Maar goed, zal geen vraag stellen wanneer ik niet direct een hint kan geven.
    pi_65216045
    quote:
    Op maandag 19 januari 2009 17:07 schreef Reintji het volgende:
    Dan is het toch meer een `wie is het langst online´ quiz ipv ´algemene kennis quiz´. Maar goed, zal geen vraag stellen wanneer ik niet direct een hint kan geven.
    Het is van oorsprong ook een on-line quiz.
    Dat is het voornaamste verschil met de andere (muziek/film weet ik veel) quizzen op fok..
    Kijk maar eens in een zeer oud deel, toen ging het zeer snel.

    Alleen verwatert het nu wat omdat er bijna geen deelnemers zijn, soms
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
    pi_65479692
    Wat een nachtelijk gekloot in het 1400e topic...
    pi_65479695
    Sorry we doen ook ons best hoor.
    pi_65486383
    Ach, boeiend van dat gekloot. Als er nieuwe mensen zijn moeten ze gewoon leren hoe het werkt. En af en toe slowchatten is juist leuk, alleen maar vragen beantwoorden is ook maar saai. En "daar is het slowchat-topic voor" gaat ook al niet meer op, omdat het slowchat topic een apart kliekje is geworden van mensen die (vrijwel) nooit meer aan de AKQ meedoen.
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
      donderdag 29 januari 2009 @ 06:58:12 #129
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_65516788
    Misschien een voorstel: wie slowchat in de volgende 'tiende' topics, verliest al zijn punten.

    En ik erger me ook aan de AKQ-babbelreeks omdat het zo een beetje off-board is vergeleken met de meeste topics hier. Slowchatten kan overal, MEN is een puur spelletjesforum. We moeten die lui echt aansporen tot actieve deelname, dit is zo zonde van de bandbreedte.
      donderdag 29 januari 2009 @ 08:32:31 #130
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_65517490
    Actueel: Ze hebben ons gevonden.

    Code 665, strategie b, staat van paraatheid: hoog. Let's smoke them out.
    pi_65517579
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 06:58 schreef Ofyles2 het volgende:
    Misschien een voorstel: wie slowchat in de volgende 'tiende' topics, verliest al zijn punten.
    Hm, beetje rigoreus, is dat nou echt nodig?
    quote:
    En ik erger me ook aan de AKQ-babbelreeks omdat het zo een beetje off-board is vergeleken met de meeste topics hier. Slowchatten kan overal, MEN is een puur spelletjesforum. We moeten die lui echt aansporen tot actieve deelname, dit is zo zonde van de bandbreedte.
    a) je hoeft niet in de AKQ SC te komen.
    b) spelletjes-subforum? "wat heb jij onder je control-v" een spelletje? ik denk dat je een beetje doordraaft
    c) bandbreedte? zit je nog achter een 56-k modem of zo? onzin-argument
      Moderator donderdag 29 januari 2009 @ 08:51:36 #132
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_65517737
    Wat maakt het nou uit dat de meeste mensen in de SC niet meer meedoen? Door de AKQ is er een hechte club ontstaan waar zelfs vriendschappen uit voortgekomen zijn.

    een ieder is vrij om daar te posten. Je kunt het ook omdraaien, waarom post bijna niemand uit de AKQ in het SC topic?
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
      donderdag 29 januari 2009 @ 09:22:16 #133
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_65518244
    Misschien omdat sommige users eenzaam/autistisch of iets in de strekking zijn?

    Ik kan overigens wel perfect leven met mijn rol als eenzame cowboy.

    ---

    Vanaf hier weer on-topic.

    MVG,
    O2
      donderdag 29 januari 2009 @ 09:24:24 #134
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_65518281
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 08:51 schreef MaJo het volgende:
    Wat maakt het nou uit dat de meeste mensen in de SC niet meer meedoen? Door de AKQ is er een hechte club ontstaan waar zelfs vriendschappen uit voortgekomen zijn.

    een ieder is vrij om daar te posten. Je kunt het ook omdraaien, waarom post bijna niemand uit de AKQ in het SC topic?
    Ik denk juist omdat het zo'n hechte club is, mensen zullen zich daar niet snel tussen mengen.

    En OT: van mij mag er best wel eens wat off-topic in een topic gepraat worden, anders wordt het wel heel erg een droge strijd om punten. Het moet natuurlijk niet de overhand krijgen.
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_65524422
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 08:51 schreef MaJo het volgende:
    Wat maakt het nou uit dat de meeste mensen in de SC niet meer meedoen? Door de AKQ is er een hechte club ontstaan waar zelfs vriendschappen uit voortgekomen zijn.

    een ieder is vrij om daar te posten. Je kunt het ook omdraaien, waarom post bijna niemand uit de AKQ in het SC topic?
    Relaties zelfs
    En daarbij, in het begin quizde iedereen nog mee. Totdat het spel steeds minder leuk werd en er steeds minder deelnemers waren, toen zijn we met zijn allen weggegaan.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ik kom nog wel eens langs, maar ik heb het idee dat ik de vragen nooit meer weet, terwijl ik eerst aardig wat punten had. Zijn de vragen zo anders of gewoon veel te specifiek? Of kom ik (steeds) op het verkeerde moment?
    pi_65524543
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 09:24 schreef Mark het volgende:

    [..]

    Ik denk juist omdat het zo'n hechte club is, mensen zullen zich daar niet snel tussen mengen.
    Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens, ik ben er vrij laat bij gekomen en na mij nog enkelen, die net zo goed bij de 'vaste club' horen.
    quote:
    En OT: van mij mag er best wel eens wat off-topic in een topic gepraat worden, anders wordt het wel heel erg een droge strijd om punten. Het moet natuurlijk niet de overhand krijgen.
    Dat vind ik ook. Het moet niet uit de hand lopen, maar een beetje kletsen mag best.

    Zo, en nu ga ik kijken of ik de vraag weet
    pi_65527583
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 12:31 schreef B.ertha het volgende:

    [..]

    Relaties zelfs
    En daarbij, in het begin quizde iedereen nog mee. Totdat het spel steeds minder leuk werd en er steeds minder deelnemers waren, toen zijn we met zijn allen weggegaan.
    Precies, en dat is dus het probleem. Vrijwel niemand van de AKQ SC doet nog mee met de AKQ, dus dat zijn allemaal mensen die ik al niet of nauwelijks ken. Waarom zouden nieuwe spelers zich daartussen willen mengen? Ik heb dus niks tegen dat vaste groepje, maar maak er dan een MEN SC van, want met de AKQ heeft het weinig meer te maken.
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
      donderdag 29 januari 2009 @ 18:17:47 #138
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_65538112
    Is een goed idee. Kan ik meteen mijn arsenaal opbergen.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      donderdag 29 januari 2009 @ 19:12:22 #139
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_65539952
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 08:32 schreef Ofyles2 het volgende:
    Actueel: Ze hebben ons gevonden.

    Code 665, strategie b, staat van paraatheid: hoog. Let's smoke them out.
    Hahah gast Prachtig soms wat je uit je toetsenbord perst, maar je bent echt een regelrechte autist. En dat je daar gewoon vooruit komt vind ik nog mooier

    Dit is niet negatief bedoeld ofzo.
    Weisst
      donderdag 29 januari 2009 @ 19:18:55 #140
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_65540215
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 12:31 schreef B.ertha het volgende:

    [..]

    Relaties zelfs
    En daarbij, in het begin quizde iedereen nog mee. Totdat het spel steeds minder leuk verslavender werd en er steeds minder deelnemers waren, toen zijn we met zijn allen weggegaan cold turkey afgekickt.


    Even aangepast
    Weisst
    pi_65549832
    Ik doe net een paar dagen mee, en heb dat ooit eerder eens een paar dagen gedaan, maar ik vindt dat het best leuk loopt. Wat is de kritiek van de 'oude garde'?
    Ik weet het ook niet
    pi_65550550
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 09:24 schreef Mark het volgende:
    Ik denk juist omdat het zo'n hechte club is, mensen zullen zich daar niet snel tussen mengen.
    Dat maakt helemaal niks uit. Als je zin hebt moet je je er gewoon mee bemoeien. Doe ik ook. In alle andere slowchats waar ik nu vaste gast ben of ben geweest, ben ik gewoon binnengeslopen zonder iemand te kennen of me ook maar voor te stellen. Daarbij probeer ik ook gewoon anoniem te blijven en ik doe niet mee aan meets. Dus ook als je niet zo ontzettend hecht bent met de anderen kun je meelullen in de SC.
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 13:53 schreef ScottTracy het volgende:
    Ik heb dus niks tegen dat vaste groepje, maar maak er dan een MEN SC van, want met de AKQ heeft het weinig meer te maken.
    Dat klopt wel. Het is ooit vanuit de AKQ begonnen. Veel zijn met de quiz gestopt maar niet met de SC, én er zijn gewoon verder geen currently active users meer naar de SC gekomen.
    Wat mij betreft kan het ook gewoon een MEN-SC zijn. Als laffer of Cynix bepaalt dat we dat moeten veranderen, vind ik het prima. Weet niet wat de anderen ervan vinden.
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 19:18 schreef erkel het volgende:
    Even aangepast
    Hehe, dat is voor mij zeker waar.
    AKQ is waarschijnlijk de enige verslaving waar ik ooit, al of niet cold turkey, van kan afkicken.
    pi_65551109
    -Edit-
    verkeerde topic
    Ik weet het ook niet
    pi_65551124
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 23:35 schreef Dunckie het volgende:
    Is die acteur nu al dertig jaar dood of de regisseur?
    Verkeerde topic.
    De regisseur is overigens al dertig jaar dood. Denk ik.
    pi_65551197
    Oh, Dunckie, jij hebt de laatste post in het Movie Trivia topic gemaakt. Weet je hoe je een nieuwe moet maken of zal ik het voor je doen?
    Wow, je hebt gewoon al een correct nieuw topic aangemaakt!

    Sorry voor deze off-topic vraag.

    [ Bericht 23% gewijzigd door wyccie op 29-01-2009 23:43:41 ]
    pi_65551522
    Ha nu snap ik je post in het andere topic ook ineens
    Ik weet het ook niet
      zaterdag 4 april 2009 @ 23:40:52 #147
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_67717029
    Er staat momenteel een foutje in de OP, Starla staat er met 77 punten en ik neem aan dat dat 377 moet zijn. Ik hoop dat degene die het volgende topic moet openen, dat ziet
      zondag 5 april 2009 @ 12:51:36 #148
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_67725311
    quote:
    Op zaterdag 4 april 2009 23:40 schreef Susi het volgende:
    Er staat momenteel een foutje in de OP, Starla staat er met 77 punten en ik neem aan dat dat 377 moet zijn. Ik hoop dat degene die het volgende topic moet openen, dat ziet
    Jij dus, want jij postte nummer 300.
      zondag 5 april 2009 @ 13:10:55 #149
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_67726077
    quote:
    Op zondag 5 april 2009 12:51 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Jij dus, want jij postte nummer 300.


    Gefixt in ieder geval
      maandag 13 april 2009 @ 22:16:31 #150
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_67988605
    Mededeling aan alle AKQ-deelnemers naar aanleiding van de gebeurtenissen nu.

    Ziekend slowchatten c.q. bekvechten s.v.p. in het SC- of OP-topic. Het meermaals negeren van deze gouden regel leidt tot een voorlopige uitsluiting tot topic 1550.

    [ Bericht 3% gewijzigd door Ofyles2 op 13-04-2009 22:35:05 ]
      Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 april 2009 @ 22:19:11 #151
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_67988687
    Dan het liefst in het OP topic. Laten we de SC ook gezellig houden.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      maandag 13 april 2009 @ 22:19:29 #152
    138747 ScottTracy
    zo niet mij
    pi_67988698
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 22:16 schreef Ofyles2 het volgende:
    Mededeling aan alle AKQ-deelnemers naar aanleiding van de gebeurtenissen nu.

    Slowchatten c.q. bekvechten s.v.p. in het SC- of OP-topic. Het meermaals negeren van deze gouden regel leidt tot een voorlopige uitsluiting tot topic 1550.
    Niet mee eens. Een beetje slowchatten hoort erbij, je kunt niet verwachten dat iedereen alleen maar vragen of antwoorden post of dat men een discussie zomaar opeens gaat voortzetten in het SC topic.
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
      maandag 13 april 2009 @ 22:29:40 #153
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_67989100
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 22:19 schreef ScottTracy het volgende:

    [..]

    Niet mee eens. Een beetje slowchatten hoort erbij, je kunt niet verwachten dat iedereen alleen maar vragen of antwoorden post of dat men een discussie zomaar opeens gaat voortzetten in het SC topic.
    Sorry, mijn dreigement was iets onhandig geformuleerd.

    BasOne en Zeroku zijn allebei wel grappig, maar bij Zeroku begint het zeer manisch te worden.
      maandag 13 april 2009 @ 23:23:33 #154
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_67991135
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Sorry, mijn dreigement was iets onhandig geformuleerd.

    BasOne en Zeroku zijn allebei wel grappig, maar bij Zeroku begint het zeer manisch te worden.
    Neeeh Voedt ze nou niet.

    En ik ben van mening dat de geloofwaardigheid van deze reeks tot een nulpunt is gedaald.
    Weisst
      maandag 13 april 2009 @ 23:27:46 #155
    138747 ScottTracy
    zo niet mij
    pi_67991276
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:23 schreef erkel het volgende:

    [..]

    Neeeh Voedt ze nou niet.

    En ik ben van mening dat de geloofwaardigheid van deze reeks tot een nulpunt is gedaald.
    Ik kan me daar wel in vinden. Er zijn de laatste tijd veel dingen veranderd en ik voel me vaak ook niet meer thuis in de AKQ, zoals dat "vroeger" wel was. Ik stop er waarschijnlijk ook voor een tijdje mee na de reset.

    Ofyles, ging jij nog de puntentelling updaten na deel 1500?
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
      maandag 13 april 2009 @ 23:29:37 #156
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_67991338
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:27 schreef ScottTracy het volgende:

    [..]

    Ik kan me daar wel in vinden. Ik stop er waarschijnlijk ook voor een tijdje mee na de reset.

    Ofyles, ging jij nog de puntentelling aanpassen na deel 1500?
    Ik speel al veel minder dan eerst, maar dat heeft mede te maken met de laatste reeksen.
    Weisst
      maandag 13 april 2009 @ 23:32:49 #157
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_67991442
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:27 schreef ScottTracy het volgende:
    Ik stop er waarschijnlijk ook voor een tijdje mee na de reset.
    Ik waarschijnlijk ook. Ben al eerder een tijdje weg geweest en de laatste tijd hangt er een sfeertje dat mij niet zo trekt. Gevoegd bij het feit dat we een dubbele gezinsuitbreiding krijgen, denk ik niet veel bij te dragen aan de komende 500 topics
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
      maandag 13 april 2009 @ 23:38:16 #158
    138747 ScottTracy
    zo niet mij
    pi_67991612
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:32 schreef Mark het volgende:

    [..]

    Ik waarschijnlijk ook. Ben al eerder een tijdje weg geweest en de laatste tijd hangt er een sfeertje dat mij niet zo trekt. Gevoegd bij het feit dat we een dubbele gezinsuitbreiding krijgen, denk ik niet veel bij te dragen aan de komende 500 topics
    Ah, maar dat is ook een veel betere tijdsbesteding dan de AKQ!! Leuk hoor
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
      maandag 13 april 2009 @ 23:51:07 #159
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_67992018
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:27 schreef ScottTracy het volgende:

    [..]

    Ik kan me daar wel in vinden. Er zijn de laatste tijd veel dingen veranderd en ik voel me vaak ook niet meer thuis in de AKQ, zoals dat "vroeger" wel was. Ik stop er waarschijnlijk ook voor een tijdje mee na de reset.

    Ofyles, ging jij nog de puntentelling updaten na deel 1500?
    Is bijna geregeld. Ik heb de stand tot topic 1497 bijgehouden.

    Met een beetje mazzel kan ik de nieuwe stand direct doorsturen en uploaden bij het ingaan van aflevering 1501.
      maandag 13 april 2009 @ 23:51:55 #160
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_67992038
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:23 schreef erkel het volgende:

    [..]

    Neeeh Voedt ze nou niet.

    En ik ben van mening dat de geloofwaardigheid van deze reeks tot een nulpunt is gedaald.
    Misschien wordt het tijd voor een spin-off of zoiets?
      Moderator maandag 13 april 2009 @ 23:53:06 #161
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_67992077
    Ik denk dat het ook te maken heeft met dat de regels minder nageleefd worden. Na mijn mama bitch actie van gister gaat het al een heel stuk beter vandaag
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
      maandag 13 april 2009 @ 23:53:09 #162
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_67992080
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:51 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Misschien wordt het tijd voor een spin-off of zoiets?
    Tja, in verscheidene subfora (oa TTK, MUZ) lopen al 'gespecifieerde' reeksen zegmaar. Of doel je daar niet op ?
      maandag 13 april 2009 @ 23:57:12 #163
    138747 ScottTracy
    zo niet mij
    pi_67992193
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:51 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Is bijna geregeld. Ik heb de stand tot topic 1497 bijgehouden.

    Met een beetje mazzel kan ik de nieuwe stand direct doorsturen en uploaden bij het ingaan van aflevering 1501.
    Mooi, goed werk!! Vergeet niet de credits op te eisen in de OP
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
      maandag 13 april 2009 @ 23:58:43 #164
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_67992242
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:32 schreef Mark het volgende:

    [..]

    Ik waarschijnlijk ook. Ben al eerder een tijdje weg geweest en de laatste tijd hangt er een sfeertje dat mij niet zo trekt. Gevoegd bij het feit dat we een dubbele gezinsuitbreiding krijgen, denk ik niet veel bij te dragen aan de komende 500 topics
    Wel jammer, maar veel geluk met de tweeling.

    Overigens lijkt het AKQ-topic net op Somda, maar net zoals bij vele fora waait de storm wel over.

    [ Bericht 4% gewijzigd door Ofyles2 op 14-04-2009 00:05:36 ]
    pi_67992362
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:32 schreef Mark het volgende:

    [..]

    Ik waarschijnlijk ook. Ben al eerder een tijdje weg geweest en de laatste tijd hangt er een sfeertje dat mij niet zo trekt. Gevoegd bij het feit dat we een dubbele gezinsuitbreiding krijgen, denk ik niet veel bij te dragen aan de komende 500 topics
    Oh ! een dubbele smiley is hier op zijn plaats
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      dinsdag 14 april 2009 @ 00:13:29 #166
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_67992624
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:53 schreef MaJo het volgende:
    Ik denk dat het ook te maken heeft met dat de regels minder nageleefd worden. Na mijn mama bitch actie van gister gaat het al een heel stuk beter vandaag
    Wordt het niet langzamerhand tijd voor een nieuwe OP?
    pi_67992645
    Ik wist niet eens dat dit soort topic bestond.
      Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 00:15:02 #168
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_67992650
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 00:13 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Wordt het niet langzamerhand tijd voor een nieuwe OP?
    Absoluut Wilde hem gisteren aanpassen maar uiteindelijk is me dat niet meer gelukt. Zal morgen een nieuwe OP opstellen
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_67992797
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:53 schreef MaJo het volgende:
    Ik denk dat het ook te maken heeft met dat de regels minder nageleefd worden. Na mijn mama bitch actie van gister gaat het al een heel stuk beter vandaag

    Regels naleven is essentieel voor deze quiz, omdat ie snel behoort te zijn.
    (en variatie in vragen etc.)
    (bij andere quizen maakt het weinig uit daar staan vragen dagen open)
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
    pi_67998709
    Moet zelf zeggen dat ik het de laatste tijd ook minder leuk vind worden. Te veel slowchat naar mijn mening. Users die gewoon vragen op google opzoeken of een aantal posts na elkaar plaatsen, voor een keertje wel leuk, maar het moet niet blijven duren...
      dinsdag 14 april 2009 @ 13:27:01 #171
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_68003771
    Gewoon dus weer streng op de regels zijn. Ik was blij dat Etcetera ook de opmerking maakte van "geen vraag, dan punt weer weg". Je weet dat als je antwoord geeft, je het "risico" loopt dat je een nieuwe vraag moet stellen. Als je weet dat je weg moet, doe dan niet meer mee met die vraag (al moet ik zeggen dat sommige vraagstellers erg lang kunnen wachten totdat ze het punt toekennen).

    Misschien moeten we die regel van welwillende spelers maar weghalen, dan heb je ook geen discussies meer over de uitvoering van die regel?
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_68003785
    quote:
    Op maandag 13 april 2009 23:32 schreef Mark het volgende:

    [..]

    Ik waarschijnlijk ook. Ben al eerder een tijdje weg geweest en de laatste tijd hangt er een sfeertje dat mij niet zo trekt. Gevoegd bij het feit dat we een dubbele gezinsuitbreiding krijgen, denk ik niet veel bij te dragen aan de komende 500 topics
    Proficiat met de uitbreiding!!! Ik vind dat er de laatste tijd een beetje een agressief sfeertje hangt in de AKQ. Ben dan ook s'avonds en in het weekend veel minder aanwezig. Hoop dat het beter wordt anders houd ik het ook voor gezien.
      dinsdag 14 april 2009 @ 13:30:24 #173
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_68003860
    Wat je zegt, beetje opgefokt sfeertje de laatste tijd.
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_68003907
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 13:30 schreef Mark het volgende:
    Wat je zegt, beetje opgefokt sfeertje de laatste tijd.
    , jammer. Het is leuk dat er steeds nieuwe users meedoen, ik doe zelf ook nog niet extreem lang mee, maar als het tenkoste van de sfeer gaat, dan hoeft het voor mij niet meer.
      dinsdag 14 april 2009 @ 14:14:43 #175
    138747 ScottTracy
    zo niet mij
    pi_68005132
    quote:
    Op dinsdag 14 april 2009 13:27 schreef Mark het volgende:

    Misschien moeten we die regel van welwillende spelers maar weghalen, dan heb je ook geen discussies meer over de uitvoering van die regel?
    Nja, ik weet ook wel van sommige spelers dat ze er soms wat lang overdoen of het soms helemaal vergeten, dat kan altijd gebeuren, heb dat zelf ook weleens. Maar soms is het voor het tempo van de quiz echt beter dat er een nieuwe vraag wordt gesteld, maar dan wil niemand weer die taak op zich nemen...
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
    pi_68037259
    @Majo
    Ik erger me er een beetje aan dat jij blijkbaar het idee hebt dat ik "de hele tijd zit te kutten" en ik speler x "WEER" zou hebben weggejaagd. Lees al mijn posts eens, daar zit echt geen dissonant tussen hoor. Dat BasOne etc. een beetje lopen te emmeren heeft weinig met mij te maken. Als iemand superoverreageert zoals in het geval van "Californroroenrie" kan ik daar toch ook niks aan doen? groetjes
      woensdag 15 april 2009 @ 13:18:00 #177
    6644 ElizabethR
    Bangers & Mash
    pi_68037603
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 13:04 schreef LaStrange het volgende:
    @Majo
    Ik erger me er een beetje aan dat jij blijkbaar het idee hebt dat ik "de hele tijd zit te kutten" en ik speler x "WEER" zou hebben weggejaagd. Lees al mijn posts eens, daar zit echt geen dissonant tussen hoor. Dat BasOne etc. een beetje lopen te emmeren heeft weinig met mij te maken. Als iemand superoverreageert zoals in het geval van "Californroroenrie" kan ik daar toch ook niks aan doen? groetjes
    Ik superoverreageer helemaal niet. Ik geef een doodnormaal antwoord, omdat ik bij god niet weet of er ergens in timboektoenepalitietjerkstradeel misschien een gebied ligt waarvan de naam heel veel lijkt op een veel algemener bekend gebied, en jij beschuldigt me meteen van spellingsnazipraktijken. Nu heb ik er sowieso een bloedhekel aan om nazi genoemd te worden, ook al is het als "grapje" bedoeld, maar ik had met betreffend antwoord totaal geen kwaad in de zin. En jij gooit er nog verder olie op door te zeggen dat ik oneerlijk ben omdat ik niet toegeef wat jij blijkbaar wilt horen, namelijk dat ik loop te mierenneuken.

    Je had ook gewoon je stomme grapje voor je kunnen houden, dan was er niets aan de hand geweest.

    Ik noem notabene nog het voorbeeld Hollywood - Dollywood, en jij gaat maar door met beschuldigingen.
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
      woensdag 15 april 2009 @ 13:20:24 #178
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_68037654
    ER er stond een smiley achter.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
      woensdag 15 april 2009 @ 13:26:27 #179
    6644 ElizabethR
    Bangers & Mash
    pi_68037799
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 13:20 schreef Soempie het volgende:
    ER er stond een smiley achter.
    Over olie op het vuur gooien gesproken, een tong smiley

    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 15 april 2009 @ 13:30:28 #180
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68037894
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 13:26 schreef ElizabethR het volgende:

    [..]

    Over olie op het vuur gooien gesproken, een tong smiley

    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      woensdag 15 april 2009 @ 13:33:07 #181
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_68037971
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
      woensdag 15 april 2009 @ 13:37:32 #182
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_68038089
    Serieus, zulke reacties maken wel dat er niet zo'n vijandig sfeertje meer hangt. Het niet té serieus nemen.

    Soms heb ik wel zin om weer eens mee te doen, maar elke keer als ik kom kijken is er gezeur en heb ik echt zoiets van: mensen, doe eens rustig. Ik herken dus wel wat LaStrange zegt over korte lontjes. En dat is niet nu naar jou bedoeld ER, maar ik vond dit dus zo'n discussie waarvan ik dacht: mensen
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
      woensdag 15 april 2009 @ 13:41:33 #183
    6644 ElizabethR
    Bangers & Mash
    pi_68038202
    Je hebt gelijk Soempie. Ik vond het gewoon jammer dat ik niet geloofd werd dat het echt serieus bedoeld was, mijn antwoord, en niets met spellingscontrole te maken had.

    Goed, zand erover.
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 15 april 2009 @ 13:42:16 #184
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68038223
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 13:41 schreef ElizabethR het volgende:

    Goed, zand erover.
    Welkom terug!
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      Moderator woensdag 15 april 2009 @ 13:48:30 #185
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_68038391
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 13:04 schreef LaStrange het volgende:
    @Majo
    Ik erger me er een beetje aan dat jij blijkbaar het idee hebt dat ik "de hele tijd zit te kutten" en ik speler x "WEER" zou hebben weggejaagd. Lees al mijn posts eens, daar zit echt geen dissonant tussen hoor. Dat BasOne etc. een beetje lopen te emmeren heeft weinig met mij te maken. Als iemand superoverreageert zoals in het geval van "Californroroenrie" kan ik daar toch ook niks aan doen? groetjes
    ik snap dat het wat hard uit de hoek kwam maar ik erger me de laatste tijd aan de sfeer in de AKQ. Het was niet persoonlijk bedoeld maar jij was net in dit geval even degene die ik aansprak

    ik heb absoluut niets tegen je en zie je graag in het AKQ topic. Nam het alleen even op voor ER omdat ik weet dat zij zich hier ook aan stoort en ik het zonde zou vinden als ze weer weggaat

    zullen we nu weer allemaal vriendjes zijn
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_68038663
    quote:
    zullen we nu weer allemaal vriendjes zijn
    prima

    wel grappig: als we met z'n allen bij elkaar in de rl kroeg hadden gezeten was het waarschijnlijk allemaal totaal geen onderwerp geweest
      Moderator woensdag 15 april 2009 @ 14:14:12 #187
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_68039064
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 13:59 schreef LaStrange het volgende:

    [..]

    prima

    wel grappig: als we met z'n allen bij elkaar in de rl kroeg hadden gezeten was het waarschijnlijk allemaal totaal geen onderwerp geweest
    Dat is ook het grappige inderdaad Sowieso komen dingen op internet ook anders over he

    Over kroeghangen gesproken, zin om naar de meet te komen op de 16e?
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_68039696
    Is het in Utrecht? Dan wil ik best even komen langsdroppen
      Moderator woensdag 15 april 2009 @ 14:38:56 #189
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_68039727
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 14:37 schreef LaStrange het volgende:
    Is het in Utrecht? Dan wil ik best even komen langsdroppen
    Woon je ook in Utrecht?

    De meet is in Amsterdam

    Details komen nog, de datum is in ieder geval op 16 mei gezet
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
      woensdag 15 april 2009 @ 14:52:48 #190
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_68040073
    Nog een administratieve mededeling:

    Zeroku speelt voorlopig ook niet meer mee, eerstvolgend topic dat hij weer om de punten kan meedoen is 1511.

    Volgend vergrijp levert hem een uitsluiting van 15 topics op.
    pi_68040766
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 14:38 schreef MaJo het volgende:

    [..]

    Woon je ook in Utrecht?
    Ik woon in Lombok
    pi_68040798
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 14:52 schreef Ofyles2 het volgende:
    Nog een administratieve mededeling:

    Zeroku speelt voorlopig ook niet meer mee, eerstvolgend topic dat hij weer om de punten kan meedoen is 1511.

    Volgend vergrijp levert hem een uitsluiting van 15 topics op.
    Wegens googelen?
      woensdag 15 april 2009 @ 15:18:14 #193
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_68040938
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:14 schreef LaStrange het volgende:

    [..]

    Wegens googelen?
    In combinatie met andere deelnemers stangen c.q. wegjagen.
    pi_68041063
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 14:52 schreef Ofyles2 het volgende:
    Nog een administratieve mededeling:

    Zeroku speelt voorlopig ook niet meer mee, eerstvolgend topic dat hij weer om de punten kan meedoen is 1511.

    Volgend vergrijp levert hem een uitsluiting van 15 topics op.
    Naja, prima dat je dat in je eentje hebt besloten hoor, maar hoe denk je dit verbod te gaan handhaven?
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
    pi_68041182
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:21 schreef ScottTracy het volgende:

    [..]

    Naja, prima dat je dat in je eentje hebt besloten hoor, maar hoe denk je dit verbod te gaan handhaven?
    Zeroku is al weet-ik-hoelang niet meer op de AKQ geweest, dus handhaven is wss niet eens nodig.

    Ik vraag me om dezelfde reden af waarom Opyles opeens met deze maatregel komt?
      woensdag 15 april 2009 @ 15:26:05 #196
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_68041194
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:21 schreef ScottTracy het volgende:

    [..]

    Naja, prima dat je dat in je eentje hebt besloten hoor, maar hoe denk je dit verbod te gaan handhaven?
    Een boeiende vraag.

    MaJo heeft vannacht tong80 tot topic 1501 uit de competitie genomen wegens onsportief gedrag (post 300 vermijden). En het toeval wilde dat tong80 het goede antwoord gaf op een vraag en dat uitgerekend ik (tegen mijn zin in) zijn antwoord moest herhalen.

    En dat terwijl ik al in proeftijd zat.
    pi_68041269
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:26 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    En dat terwijl ik al in proeftijd zat.
    Laten we dat vooral niet vergeten. Die proeftijd duurt nog tot topic 2500, dat weet je toch?
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
      Moderator woensdag 15 april 2009 @ 15:38:06 #198
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_68041606
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 14:52 schreef Ofyles2 het volgende:
    Nog een administratieve mededeling:

    Zeroku speelt voorlopig ook niet meer mee, eerstvolgend topic dat hij weer om de punten kan meedoen is 1511.

    Volgend vergrijp levert hem een uitsluiting van 15 topics op.
    Ofyles, waar slaat dit nou weer op? Het is niet de bedoeling dat iedereen maar even het heft in eigen hand neemt en mensen er op los gaat diskwalificeren

    zeroku heeft op dit moment niets fout gedaan dus deze diskwalificatie slaat nergens op. Als hij weer begint te rellen dan kijken we dan wel even.

    ik overrule deze diskwalificatie omdat het niet de bedoeling is dat iedereen dat maar even in zijn eentje beslist.

    de diskwalificatie richting tong lijkt me voorlopig duidelijk genoeg...
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_68041789
    Ik stel voor om 1 AKQ-master aan te wijzen, als n00b is het echt niet bij te houden op deze manier
      Moderator woensdag 15 april 2009 @ 15:46:18 #200
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_68041872
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:43 schreef LaStrange het volgende:
    Ik stel voor om 1 AKQ-master aan te wijzen, als n00b is het echt niet bij te houden op deze manier
    Dat is dus het hele punt, die hoeft niet aangewezen te worden aangezien ik dat al ben.

    we kunnen best overleggen over dingen maar zomaar voor eigen rechter spelen is not done.
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
      woensdag 15 april 2009 @ 15:49:02 #201
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_68041957
    Prachtig dit.

    Lijkt me ook de sfeer niet ten goede komen: mensen uitsluiten en de vele/ aangescherpte regels met het gezeur daar weer over. Volgens mij kan het beter simpel gehouden worden, zoals in het begin.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
      Moderator woensdag 15 april 2009 @ 15:50:59 #202
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_68042010
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:49 schreef Soempie het volgende:
    Prachtig dit.

    Lijkt me ook de sfeer niet ten goede komen: mensen uitsluiten en de vele/ aangescherpte regels met het gezeur daar weer over. Volgens mij kan het beter simpel gehouden worden, zoals in het begin.
    Dit komt zeker de sfeer niet ten goede. Verder ging het gewoon goed vandaag dus laten we dat gewoon zo houden
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_68042452
    Meestal gebeurt er maanden niets in dit topic en nu plotseling veel posts wat op zich wel goed is .

    mijn 2 centjes:

    Wat vervelend is voor deze quiz m.i.:
    - Geen nieuwe vraag stellen binnen redelijke termijn als je een punt verdient hebt
    - Geen hints geven als niemand het weet en er zijn mensen die willen spelen
    - Geen punt uitdelen (of heel lang wachten) als iemand het goed heeft
    - Googlen en de zaak verzieken.
    - Te weinig deelnemers

    want zonder snelheid is het niets.

    Het is niet zo moeilijk deze quiz te frusteren..
    .. en dan verwordt deze quiz uiteindelijk tot een quiz zoals overal op FOK waar vragen dagen open kunnen staan en een soort slowchat voor een kliekje oldbies wordt, waar ik de lol niet van inzie.


    meestal gaat het wel goed, maar soms...
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      woensdag 15 april 2009 @ 16:07:44 #204
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_68042577
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:38 schreef MaJo het volgende:

    [..]

    Ofyles, waar slaat dit nou weer op? Het is niet de bedoeling dat iedereen maar even het heft in eigen hand neemt en mensen er op los gaat diskwalificeren

    zeroku heeft op dit moment niets fout gedaan dus deze diskwalificatie slaat nergens op. Als hij weer begint te rellen dan kijken we dan wel even.

    ik overrule deze diskwalificatie omdat het niet de bedoeling is dat iedereen dat maar even in zijn eentje beslist.

    de diskwalificatie richting tong lijkt me voorlopig duidelijk genoeg...
    Okay, ma'am.
    pi_68044792
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 15:49 schreef Soempie het volgende:
    Prachtig dit.

    Lijkt me ook de sfeer niet ten goede komen: mensen uitsluiten en de vele/ aangescherpte regels met het gezeur daar weer over. Volgens mij kan het beter simpel gehouden worden, zoals in het begin.
    Het is gewoon niet meer zoals vroeger, laat dat duidelijk zijn. Dus je kunt niet meer volstaan met 'ach, iedereen weet toch wel hoe het hoort'.

    Maar ik ben het ook met MaJo eens dat je ook weer niet zelf zomaar mensen moet gaan uitsluiten. Dan is het einde ook zoek.
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
    pi_68044900
    Is er weer een relletje?
    pi_68044929
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 17:13 schreef Siniti het volgende:
    Is er weer een relletje?
    Lees het topic nou maar gewoon, relnicht
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
    pi_68045015
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 17:14 schreef ScottTracy het volgende:

    [..]

    Lees het topic nou maar gewoon, relnicht
    Ik heb weekend hoor
      woensdag 15 april 2009 @ 17:26:02 #209
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_68045231
    melodramatisch gedoe over een quiz een quiz op fok !
      Moderator woensdag 15 april 2009 @ 17:30:11 #210
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_68045327
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 17:26 schreef ASroma het volgende:
    melodramatisch gedoe over een quiz een quiz op fok !
    Als je instelling al zo is dan schiet het niet op nee

    De AKQ is een van de best lopende reeksen op fok. Een plek waar men even zijn gedachten kon verzetten door te quizen. Het is niet 'zomaar' een quiz maar een quiz waar je je aan regels dient te houden en respect hebt voor elkaar. Als je zin hebt om te rellen dan ga je maar lekker naar ONZ, dit is een serieus topic waar mensen het gezellig willen houden
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 15 april 2009 @ 17:30:28 #211
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68045337
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 17:26 schreef ASroma het volgende:
    melodramatisch gedoe over een quiz een quiz op fok !
    Als je er zo over denkt. Waarom doe je dan mee?
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      woensdag 15 april 2009 @ 17:34:31 #212
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_68045435
    is gewoon mijn mening, ik speel wel mee hoor
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 15 april 2009 @ 17:55:41 #213
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68045997
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 17:34 schreef ASroma het volgende:
    is gewoon mijn mening, ik speel wel mee hoor
    Weest welkom, en dan ga ik er vanuit dat je gewoon de geldende regels blijft accepteren?
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      woensdag 15 april 2009 @ 17:59:53 #214
    97934 ASroma
    Flamboyant
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 15 april 2009 @ 18:08:11 #215
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68046320
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 17:59 schreef ASroma het volgende:
    ja meneer
    Goed zo!
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      woensdag 15 april 2009 @ 18:08:31 #216
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_68046331
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 17:10 schreef ScottTracy het volgende:

    [..]

    Het is gewoon niet meer zoals vroeger, laat dat duidelijk zijn. Dus je kunt niet meer volstaan met 'ach, iedereen weet toch wel hoe het hoort'.

    Maar ik ben het ook met MaJo eens dat je ook weer niet zelf zomaar mensen moet gaan uitsluiten. Dan is het einde ook zoek.
    In het begin was er ook regelmatig gezeik, maar toen was er ook meer lol en werd het allemaal niet zo serieus genomen. Ik denk dat de regels en het er boven op zitten het alleen maar erger maakt. In die zin ben ik het wel eens met ASroma: kom op zeg, het is maar een spel. De oldbies kunnen er af en toe best wel wat van: lange tenen, gelijk steigeren. Door direct te reageren en het achterste van je tong te laten zien maak je het er niet beter op met z'n allen. Dan is een grappige opmerking tussendoor gewoon heel wenselijk: de angel eruit. Dat helpt denk ik beter dan het vitten op elkaar en het invoeren van tig regels.

    Ik denk dat het zou helpen als het simpel gehouden wordt en als in elk geval de grote club het leuk heeft. Daarbij dus niet zo muggeziften en happen op mensen die proberen uit te lokken.

    Alsof tong zich ook maar iets aantrekt van die 'ban'. Het is gewoon lachwekkend.

    Maargoed, ik deed toch al niet meer mee, dus ik zal me er verder niet meer mee bemoeien.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
      Moderator woensdag 15 april 2009 @ 18:13:53 #217
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_68046486
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:08 schreef Soempie het volgende:

    [..]

    In het begin was er ook regelmatig gezeik, maar toen was er ook meer lol en werd het allemaal niet zo serieus genomen. Ik denk dat de regels en het er boven op zitten het alleen maar erger maakt. In die zin ben ik het wel eens met ASroma: kom op zeg, het is maar een spel. De oldbies kunnen er af en toe best wel wat van: lange tenen, gelijk steigeren. Door direct te reageren en het achterste van je tong te laten zien maak je het er niet beter op met z'n allen. Dan is een grappige opmerking tussendoor gewoon heel wenselijk: de angel eruit. Dat helpt denk ik beter dan het vitten op elkaar en het invoeren van tig regels.

    Ik denk dat het zou helpen als het simpel gehouden wordt en als in elk geval de grote club het leuk heeft. Daarbij dus niet zo muggeziften en happen op mensen die proberen uit te lokken.

    Alsof tong zich ook maar iets aantrekt van die 'ban'. Het is gewoon lachwekkend.

    Maargoed, ik deed toch al niet meer mee, dus ik zal me er verder niet meer mee bemoeien.
    Ik vind wel dat je je aan bepaalde regels dient te houden, anders is het einde gewoon zoek.

    En de ban van tong lachwekkend? Ik vind het nogal triest als iemand zo ontzettend onsportief is. Alsof een nieuw topic openen uren werk is Is in 5 minuutjes gedaan en mensen die daar zo op reageren mogen wat mij betreft wegblijven...
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
      woensdag 15 april 2009 @ 18:17:22 #218
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_68046579
    Tuurlijk, een aantal regels zijn wel nodig. Maar nu lijkt het net of jullie politieagentje aan het spelen zijn en dat vind ik dus best lachwekkend.

    Ik zou het eerder laten gaan en proberen het plezier weer terug te krijgen. Laat degenen die het proberen te verpesten maar in hun sop gaarkoken en reageer er gewoon niet zo op. Volgens mij helpt dat veel beter dan bans uitdelen en bovenop de regels zitten.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
    pi_68046639
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:08 schreef Soempie het volgende:

    [..]
    Maargoed, ik deed toch al niet meer mee, dus ik zal me er verder niet meer mee bemoeien.
    Mooi, want de beste stuurlui staan altijd aan wal.
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      woensdag 15 april 2009 @ 18:20:32 #220
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_68046671
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:19 schreef qonmann het volgende:

    [..]

    Mooi, want de beste stuurlui staan altijd aan wal.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
      Moderator woensdag 15 april 2009 @ 18:22:53 #221
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_68046730
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:17 schreef Soempie het volgende:
    Tuurlijk, een aantal regels zijn wel nodig. Maar nu lijkt het net of jullie politieagentje aan het spelen zijn en dat vind ik dus best lachwekkend.

    Ik zou het eerder laten gaan en proberen het plezier weer terug te krijgen. Laat degenen die het proberen te verpesten maar in hun sop gaarkoken en reageer er gewoon niet zo op. Volgens mij helpt dat veel beter dan bans uitdelen en bovenop de regels zitten.
    Ik heb het een hele tijd laten gaan maar vind het gewoon jammer dat het zo veranderd is. Vandaar dat ik even wat strenger ben gaan toezien. Op dit moment gaat het weer goed dus hoop dat het geholpen heeft
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_68046754
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:22 schreef MaJo het volgende:

    [..]

    Ik heb het een hele tijd laten gaan maar vind het gewoon jammer dat het zo veranderd is. Vandaar dat ik even wat strenger ben gaan toezien. Op dit moment gaat het weer goed dus hoop dat het geholpen heeft
    Gaat wel goed komen
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      woensdag 15 april 2009 @ 18:25:00 #223
    6644 ElizabethR
    Bangers & Mash
    pi_68046781
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:13 schreef MaJo het volgende:

    [..]

    Ik vind wel dat je je aan bepaalde regels dient te houden, anders is het einde gewoon zoek.

    En de ban van tong lachwekkend? Ik vind het nogal triest als iemand zo ontzettend onsportief is. Alsof een nieuw topic openen uren werk is Is in 5 minuutjes gedaan en mensen die daar zo op reageren mogen wat mij betreft wegblijven...
    En dat altijd onder het mom dat ie er niets van snapt hoe dat moet. Lulkoek. Ik heb niet snel een hekel aan mensen maar Tong heeft het toch wel aardig verbruid, Niet alleen al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang (en dan bedoel ik ook heel lang) in de AKQ wegens verregaande onsportiviteit en topic verpesten door zogenaamd lollige opmerkingen die waarschijnlijk alleen voor hemzelf grappig zijn, maar overal op Fok is het gewoon een triest mannetje. .

    Ik ga graag weer zo af en toe lekker meequizzen, maar als Tong weer terug komt in de quiz ben ik er weer vandoor. Zo simpel is het nu. Ik heb genoeg van zijn flauwekul.
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
    pi_68046830
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:25 schreef ElizabethR het volgende:

    [..]

    En dat altijd onder het mom dat ie er niets van snapt hoe dat moet. Lulkoek. Ik heb niet snel een hekel aan mensen maar Tong heeft het toch wel aardig verbruid, Niet alleen al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang (en dan bedoel ik ook heel lang) in de AKQ wegens verregaande onsportiviteit en topic verpesten door zogenaamd lollige opmerkingen die waarschijnlijk alleen voor hemzelf grappig zijn, maar overal op Fok is het gewoon een triest mannetje. .

    Ik ga graag weer zo af en toe lekker meequizzen, maar als Tong weer terug komt in de quiz ben ik er weer vandoor. Zo simpel is het nu. Ik heb genoeg van zijn flauwekul.
    ER you are welcome, pak nog even een (dubbel) puntje mee in het jubileum topic
    voor de rest heb je gelijk
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      woensdag 15 april 2009 @ 18:29:27 #225
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_68046901
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:25 schreef ElizabethR het volgende:

    [..]

    En dat altijd onder het mom dat ie er niets van snapt hoe dat moet. Lulkoek. Ik heb niet snel een hekel aan mensen maar Tong heeft het toch wel aardig verbruid, Niet alleen al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang (en dan bedoel ik ook heel lang) in de AKQ wegens verregaande onsportiviteit en topic verpesten door zogenaamd lollige opmerkingen die waarschijnlijk alleen voor hemzelf grappig zijn, maar overal op Fok is het gewoon een triest mannetje. .

    Ik ga graag weer zo af en toe lekker meequizzen, maar als Tong weer terug komt in de quiz ben ik er weer vandoor. Zo simpel is het nu. Ik heb genoeg van zijn flauwekul.
    Je laat je dus gewoon wegjagen door tong80, terwijl je hem ook kunt wegjagen?

    Elke quizzer is meegenomen, ik mis een heel groot gedeelte van het 'old establishment'.
      woensdag 15 april 2009 @ 18:29:31 #226
    6644 ElizabethR
    Bangers & Mash
    pi_68046906
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:17 schreef Soempie het volgende:
    Tuurlijk, een aantal regels zijn wel nodig. Maar nu lijkt het net of jullie politieagentje aan het spelen zijn en dat vind ik dus best lachwekkend.
    Het is inderdaad vrij lachwekkend dat politieagentengedrag blijkbaar nodig is om van volwassen mensen te vragen zich aan wat simpele regeltjes te houden om een online spelletje goed en gezellig te laten verlopen.
    quote:
    Ik zou het eerder laten gaan en proberen het plezier weer terug te krijgen. Laat degenen die het proberen te verpesten maar in hun sop gaarkoken en reageer er gewoon niet zo op. Volgens mij helpt dat veel beter dan bans uitdelen en bovenop de regels zitten.
    En dat in hun sop gaarkoken helpt alleen als diegenen die het verpesten dus geen punten meer krijgen in de kwis en verder genegeerd worden. Want anders blijft het doorgaan. Dus ik vind het een prima maatregel van MaJo
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 15 april 2009 @ 18:30:45 #227
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68046941
    ER, kom je ook feest vieren in de AKQ # 1500?
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      woensdag 15 april 2009 @ 18:33:20 #228
    6644 ElizabethR
    Bangers & Mash
    pi_68047017
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:29 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Je laat je dus gewoon wegjagen door tong80, terwijl je hem ook kunt wegjagen?
    Yep
    Je denkt toch niet dat ik nog energie ga steken in die trieste droeftoeter? Moet je eens opletten hoe vilein ie wordt als ie zijn zin niet krijgt, steken onder water, onder de gordel opmerkingen, en niet alleen in de AKQ, maar waar ie je dan toevallig ook tegenkomt op Fok. Daar heb ik geen zin meer in.
    quote:
    Elke quizzer is meegenomen, ik mis een heel groot gedeelte van het 'old establishment'.
    Ik vond het ook altijd leuk ja
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
      woensdag 15 april 2009 @ 18:35:51 #229
    6644 ElizabethR
    Bangers & Mash
    pi_68047089
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:30 schreef Cobra4 het volgende:
    ER, kom je ook feest vieren in de AKQ # 1500?
    Ja hoor, strakkies, ik moet nu eerst koken en eten

    Laterzzzzzzzzz
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
      Moderator woensdag 15 april 2009 @ 18:36:19 #230
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_68047103
    Ik vind het wel jammer als je weer weggaat ER Kun je het niet nog even aankijken?
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
      Moderator woensdag 15 april 2009 @ 18:36:43 #231
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_68047112
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:35 schreef ElizabethR het volgende:

    [..]

    Ja hoor, strakkies, ik moet nu eerst koken en eten

    Laterzzzzzzzzz
    Dan is ie vol waarschijnlijk, gaat hard
    3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
    pi_68052816
    Even als reactie op de laatste paar pagina's: zonder bepaalde regels en de handhaving ervan is de AKQ helemaal niks. Een beetje slowchat vind ik nog wel oke, maar dan gaat het meestal echt totaal nergens over of zijn het opmerkingen die alleen degene die ze plaatst leuk vindt. Verder hoeven mensen die duidelijk googlen of dat zelfs toegeven wat mij betreft nooit meer mee te doen, dat verpest gewoon het hele spel. Maar goed, anders post ik wel een tijdje wat minder tot de sfeer weer wat beter wordt (naar mijn mening iig ).
      Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 15 april 2009 @ 21:39:25 #233
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68053710
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 21:14 schreef Rucebo het volgende:
    Even als reactie op de laatste paar pagina's: zonder bepaalde regels en de handhaving ervan is de AKQ helemaal niks. Een beetje slowchat vind ik nog wel oke, maar dan gaat het meestal echt totaal nergens over of zijn het opmerkingen die alleen degene die ze plaatst leuk vindt. Verder hoeven mensen die duidelijk googlen of dat zelfs toegeven wat mij betreft nooit meer mee te doen, dat verpest gewoon het hele spel. Maar goed, anders post ik wel een tijdje wat minder tot de sfeer weer wat beter wordt (naar mijn mening iig ).
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      woensdag 15 april 2009 @ 23:58:34 #234
    131644 Wickedangel
    Na mij de zondvloed
    pi_68058448
    quote:
    Op woensdag 15 april 2009 18:29 schreef Ofyles2 het volgende:
    Elke quizzer is meegenomen, ik mis een heel groot gedeelte van het 'old establishment'.
    Weet niet of je mij ook bedoelt, maar ik heb er geen zin meer in. Ik kom sporadisch nog wel eens langs, maar als ik het hier allemaal zo lees de laatste dagen (want dit topic staat nog steeds in MyAT ), ben ik blij toe.
    Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
    pi_68060480
    Stelletje ouwe zeikerds
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 18 april 2009 @ 16:35:47 #236
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68142427
    En het is weer raak in de AKQ. BasOne vs Bram2301.

    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      zaterdag 18 april 2009 @ 16:37:09 #237
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_68142453
    Als het nog niet opgevallen is, ik ben behoorlijk over de zeik.

    Mijn vraag, hoe moeilijk hij dan ook misschien niet is geweest.
    Behoort fucking niet verneukt te worden door iemand die het opzoekt, het antwoord post, en dan doodleuk zegt, ja anders had niemand het geweten want hij was te moeilijk
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 18 april 2009 @ 16:38:35 #238
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_68142483
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 16:35 schreef Cobra4 het volgende:
    En het is weer raak in de AKQ. BasOne vs Bram2301.

    Mag ik pissed zijn, het is niet aan hem om te beslissen wie ik een punt geef voor een antwoord en al helemaal uit ten boze om het op te zoeken en het antwoord integraal posten.

    Mijn vraag, mijn beslissing.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 18 april 2009 @ 16:41:41 #239
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68142560
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 16:38 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Mag ik pissed zijn, het is niet aan hem om te beslissen wie ik een punt geef voor een antwoord en al helemaal uit ten boze om het op te zoeken en het antwoord integraal posten.

    Mijn vraag, mijn beslissing.
    Ja je mag pissig zijn, maar breng het dan wat tactischer en vecht het niet uit in de AKQ.
    We hebben niet voor niets een neventopic. Deze dus. En er bestaat ook nog PM.

    Wat betreft Bram2301 zal er zeker een beslissing worden genomen.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      zaterdag 18 april 2009 @ 16:55:07 #240
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_68142925
    ... laat maar...
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 18 april 2009 @ 17:00:06 #241
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_68143068
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 16:35 schreef Cobra4 het volgende:
    En het is weer raak in de AKQ. BasOne vs Bram2301.

    ramptoerist ik krijg sterk de indruk dat AKQ voor sommige mensen hun LEVEN is !
    pi_68143084
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 16:37 schreef BasOne het volgende:
    Als het nog niet opgevallen is, ik ben behoorlijk over de zeik.

    Mijn vraag, hoe moeilijk hij dan ook misschien niet is geweest.
    Behoort fucking niet verneukt te worden door iemand die het opzoekt, het antwoord post, en dan doodleuk zegt, ja anders had niemand het geweten want hij was te moeilijk
    hij was al goed beantwoord maar je zat over een detail te zeuren... kom op zeg
      Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 18 april 2009 @ 17:02:32 #243
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_68143144
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 16:37 schreef BasOne het volgende:
    Als het nog niet opgevallen is, ik ben behoorlijk over de zeik.

    Mijn vraag, hoe moeilijk hij dan ook misschien niet is geweest.
    Behoort fucking niet verneukt te worden door iemand die het opzoekt, het antwoord post, en dan doodleuk zegt, ja anders had niemand het geweten want hij was te moeilijk
    Ik snap dat je boos bent omdat iemand een opgezocht antwoord post. Aan de andere kant kan ik Bram geen ongelijk geven dat de vraag wel heel uitgebreid was, met name omdat het eigenlijk drie in een was en alles in een post moest.

    Bij een dergelijk uitgebreide vraagstelling kan je er ook voor kiezen om, als iemand heel dicht in de buurt komt, een incompleet antwoord goed te rekenen en de aanvulling bij het uitreiken van het punt te zetten. Hoe langer het antwoord moet zijn, hoe eerder je iets vergeet natuurlijk.
    Ik ben de kleur MAGENTA
    Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
    pi_68143165
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:

    [..]

    Ik snap dat je boos bent omdat iemand een opgezocht antwoord post. Aan de andere kant kan ik Bram geen ongelijk geven dat de vraag wel heel uitgebreid was, met name omdat het eigenlijk drie in een was en alles in een post moest.

    Bij een dergelijk uitgebreide vraagstelling kan je er ook voor kiezen om, als iemand heel dicht in de buurt komt, een incompleet antwoord goed te rekenen en de aanvulling bij het uitreiken van het punt te zetten. Hoe langer het antwoord moet zijn, hoe eerder je iets vergeet natuurlijk.

    hehe nog iemand die het snapt, ik dacht dat ik de enige was
      zaterdag 18 april 2009 @ 17:04:33 #245
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_68143188
    je hoefde nog net geen bladzijde nummer van het boek te noemen
      zaterdag 18 april 2009 @ 17:04:41 #246
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_68143195
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:00 schreef Bram2301 het volgende:

    [..]

    hij was al goed beantwoord maar je zat over een detail te zeuren... kom op zeg
    Dan is het nog niet aan jou om het op te zoeken, het antwoord te posten en te beslissen dat iedereen verder gaat naar de volgende vraag.

    Die vraag was best te doen. Dat jij het niet weet wil niet zeggen dat anderen niet op het volledige antwoord komen. Desnoods had je even kunnen zeggen dat het om een detail ging met daarbij de vraag of degene die zo goed als het hele antwoord gaf niet de punten kon krijgen. Dan was het daarna nog aan eh..dinges..de vragensteller.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 18 april 2009 @ 17:06:03 #247
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68143225
    Heren, zo als ik al in de AKQ schreef, zijn de spelregels in de AKQ erg simpel.

    In de Openings Post (OP) staat het netjes beschreven door de AKQ Mama genaamd MaJo. En geloof me MaJo wordt een Bitch als het een klotezooi wordt.

    Niet opzoeken (heb je dat wel gedaan dan dus niet meer antwoorden), je posts niet editten en de vraagsteller is diegene die uitmaakt welk antwoord het juiste is. Op of aanmerkingen plaats je maar hier of verstuur je via PM naar de vraagsteller.

    AKQ is een SPEL, dus laten we het gezellig houden.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      zaterdag 18 april 2009 @ 17:07:05 #248
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_68143256
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:

    Bij een dergelijk uitgebreide vraagstelling kan je er ook voor kiezen om, als iemand heel dicht in de buurt komt, een incompleet antwoord goed te rekenen en de aanvulling bij het uitreiken van het punt te zetten. Hoe langer het antwoord moet zijn, hoe eerder je iets vergeet natuurlijk.
    Precies, maar als je dat dan post, dan had de vragensteller vast die punten wel uitgedeeld. Ik kan me best voorstellen dat je enorm giftig wordt als een andere speler het antwoord heeft opgezocht en dat post omdat hij er even genoeg van had.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
      Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 18 april 2009 @ 17:07:36 #249
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_68143271
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:03 schreef Bram2301 het volgende:

    [..]

    hehe nog iemand die het snapt, ik dacht dat ik de enige was
    Ik praat je actie niet goed, antwoorden posten is not done, hoe moeilijk de vraag ook is. Ik ben het wel met je eens dat de manier waarop de vraag gesteld was wellicht te uitgebreid was. Maar dat is nog steeds geen reden om het spel te verpesten voor degenen die de vraag wel weten, want die laatste halve zin toevoegen was zeker niet onmogelijk.
    Ik ben de kleur MAGENTA
    Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
    pi_68143319
    ok ok ok

    SORRY

    ben hier ook pas een uur....

    gelijk al dit

    haha
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 18 april 2009 @ 17:10:34 #251
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68143344
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:09 schreef Bram2301 het volgende:
    ok ok ok

    SORRY

    ben hier ook pas een uur....

    gelijk al dit

    haha
    Meteen dus een tip voor de andere topics waar je aan mee wilt doen. Lees eerst de OP.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      zaterdag 18 april 2009 @ 17:13:22 #252
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_68143413
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:09 schreef Bram2301 het volgende:
    ok ok ok

    SORRY

    ben hier ook pas een uur....

    gelijk al dit

    haha
    dit is niet leuk

    ANARCHY!
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 18 april 2009 @ 17:24:52 #253
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68143717
    En BasOne let er ook even op dat je de tussen stand correct overneemt. Hier heb je per ongeluk een door Bram2301 verdiend punt weggelaten.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_68143768
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:24 schreef Cobra4 het volgende:
    En BasOne let er ook even op dat je de tussen stand correct overneemt. Hier heb je per ongeluk een door Bram2301 verdiend punt weggelaten.
    hahaha was hij het!

    lol
      zaterdag 18 april 2009 @ 17:29:54 #255
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_68143867
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:24 schreef Cobra4 het volgende:
    En BasOne let er ook even op dat je de tussen stand correct overneemt. Hier heb je per ongeluk een door Bram2301 verdiend punt weggelaten.
    Mijn excuses, maar zover ik weet wordt een opgezocht antwoord met met -1 beloont, aangezien hij op 1 stond is dat een nulstand.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 18 april 2009 @ 17:30:27 #256
    97934 ASroma
    Flamboyant
    pi_68143885
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:29 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Mijn excuses, maar zover ik weet wordt een opgezocht antwoord met met -1 beloont, aangezien hij op 1 stond is dat een nulstand.
    dat is waar
      zaterdag 18 april 2009 @ 17:32:36 #257
    30252 Soempie
    Procreating
    pi_68143937
    wtf

    Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
    pi_68143961
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:29 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Mijn excuses, maar zover ik weet wordt een opgezocht antwoord met met -1 beloont, aangezien hij op 1 stond is dat een nulstand.
    het goede antwoord was al gegeven dus mijn antwoord deed er niet meer toe

    zoek zelf maar lekker op wie er een punt krijgt voor je robotica
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 18 april 2009 @ 17:33:40 #259
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68143970
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:29 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Mijn excuses, maar zover ik weet wordt een opgezocht antwoord met met -1 beloont, aangezien hij op 1 stond is dat een nulstand.
    Dat klopt!

    Maar dan wel even vermelden?
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_68144013
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:29 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Mijn excuses, maar zover ik weet wordt een opgezocht antwoord met met -1 beloont, aangezien hij op 1 stond is dat een nulstand.
    beloon jij trouwens iedereen met aftrek? lekkere vader zul je zijn / worden
      Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 18 april 2009 @ 17:35:23 #261
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68144025
    Ik raak helemaal van slag door dat gedoe in de AKQ!

    MaJo help!

    [ Bericht 18% gewijzigd door Cobra4 op 18-04-2009 17:47:05 ]
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      zaterdag 18 april 2009 @ 17:45:15 #262
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_68144252
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:35 schreef Bram2301 het volgende:

    [..]

    beloon jij trouwens iedereen met aftrek? lekkere vader zul je zijn / worden
    Krijg je ervan als je de regels niet leest.
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 18 april 2009 @ 17:46:29 #263
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_68144284
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:33 schreef Cobra4 het volgende:

    [..]

    Dat klopt!

    Maar dan wel even vermelden?
    okidee
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_68144308
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 17:45 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Krijg je ervan als je de regels niet leest.
    lees jij het hoofdstuk over belonen en bestraffen maar eens!!
      zaterdag 18 april 2009 @ 18:24:57 #265
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_68145264
    De vraagsteller beslist wie het punt toebedeeld krijgt.

    Voor elk goed antwoord krijg je een punt dat wordt uitgedeeld door de vragensteller. Zo krijgen we een mooie ranglijst van de beste spelers. Doorgaans is het zo dat het punt gaat naar degene die het antwoord compleet maakt (vooral met meerdere vragen ineen). Maar de vraagsteller neemt de uiteindelijke beslissing.
    Het spreekt voor zich dat degene die het antwoord als eerst goed heeft het punt krijgt. Als je een punt
    uitdeelt doe je dit door de naam neer te zetten van degene die het goed had, gevolgd door +1 en dit
    dikgedrukt. Geef ook de tussenstand van de (in dat topic) behaalde punten, op deze manier kan het
    makkelijker geteld worden. In elk tiende topic worden er 2 punten uitgedeeld.


    Eerlijk spel

    Het spreekt voor zich dat er geen gebruik gemaakt wordt van hulpmiddelen als Google, Wikipedia en dergelijke. Zou het wel erg makkelijk maken. We letten hier goed op, dus kijk uit wat je hier doet.
    Ook thuis opzoeken in een encyclopedie, op een platenhoes of in een boek, of vragen aan huisgenoten of geflashed worden op MSN beschouwen we als opzoeken. Niet doen dus. Als je je toch schuldig maakt aan dingen opzoeken en we komen daar achter dan krijg je of minpunten of je wordt uitgesloten van een paar delen.

    Wees blij dat ik je alleen 1 minpunt heb gegeven, en niet 10.....
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
      zaterdag 18 april 2009 @ 18:33:31 #266
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_68145437
    Knullies, de OP lijkt me duidelijk toch?

    - Googelen ist verboten want daar is geen flikker aan
    - vragen stellen die op meerdere manieren beantwoord kunnen worden is niet handig maar het gebeurt nu eenmaal wel eens. Gewoon lekker doorgaan, het einde der tijden is niet nabij.
    - vragen stellen waarop gegokt moet worden(jaartallen bijvoorbeeld) zijn ook niet handig.

    - Als er een vraag wordt gesteld die te moeilijk voor je is, dan wacht je toch gewoon tot de volgende vraag? "Vroegah" werden hier vragen gesteld die 6-delig waren. Tegenwoordig gaat men hier al huilen als het antwoord niet binnen 5 minuten geraden is dat de vraag te moeilijk is. Als jij het antwoord niet weet, weet een ander het wel. En dat dat even kan duren of met behulp van hints gebeurt, is prima.

    Deze discussies zijn echt al zo enorm vaak gevoerd en het is vrij zinloos dat weer te doen. Eigenlijk staat het meeste gewoon in de OP en dat staat daar na ellenlange discussies uit het verleden
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      zaterdag 18 april 2009 @ 19:21:37 #267
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_68146871
    quote:
    Op zaterdag 18 april 2009 18:33 schreef Nembrionic het volgende:
    Knullies, de OP lijkt me duidelijk toch?

    - Googelen ist verboten want daar is geen flikker aan
    - vragen stellen die op meerdere manieren beantwoord kunnen worden is niet handig maar het gebeurt nu eenmaal wel eens. Gewoon lekker doorgaan, het einde der tijden is niet nabij.
    - vragen stellen waarop gegokt moet worden(jaartallen bijvoorbeeld) zijn ook niet handig.

    - Als er een vraag wordt gesteld die te moeilijk voor je is, dan wacht je toch gewoon tot de volgende vraag? "Vroegah" werden hier vragen gesteld die 6-delig waren. Tegenwoordig gaat men hier al huilen als het antwoord niet binnen 5 minuten geraden is dat de vraag te moeilijk is. Als jij het antwoord niet weet, weet een ander het wel. En dat dat even kan duren of met behulp van hints gebeurt, is prima.

    Deze discussies zijn echt al zo enorm vaak gevoerd en het is vrij zinloos dat weer te doen. Eigenlijk staat het meeste gewoon in de OP en dat staat daar na ellenlange discussies uit het verleden
    Amen.

    De OP is in 1500+ delen tot stand gekomen, daar staat eigenlijk alles in.
    Weisst
      zondag 19 april 2009 @ 00:47:55 #268
    75049 BasOne
    Spaceship!
    pi_68157373
    En ik word het een beetje zat dat als je een vraag stelt rond post 290, dat het ineens heeeel stil word, en zosnel het nieuwe topic komt staan er ineens 5 posters met het antwoord (of poging tot antwoord).
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_68159629
    Stelletje ouwe zeikerds
      Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 20 april 2009 @ 11:34:04 #270
    39237 crew  H_T
    2733
    pi_68196901
    quote:
    Op maandag 20 april 2009 01:29 schreef BasOne het volgende:

    [..]

    Er was geen ander antwoord, hij heeft niet eens geantwoord.....................

    Dat de vraag niet geheel klopte, dat het antwoord niet geheel klopte, boeit het?

    Ik vond het goed, de antwoordgever vand het goed, no problem.
    Nu komt hij ineens dat de vraag en het antwoord niet goed waren.......

    WTF
    Daar gaat het mij ook niet om, in dit geval heeft degene die Aerosmith antwoordde ook de punten gegeven omdat hij later nog met Run DMC kwam. Wat dat betreft is er dus niets aan de hand. Maar de versie met Run DMC was een cover, niet het origineel waar je om vroeg. Als iemand anders dus alleen Aerosmith had geantwoord, had je dat wat mij betreft niet fout kunnen rekenen.
    Ik ben de kleur MAGENTA
    Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
    pi_68231522
    Werkt niemand de punten meer bij of hoe zit dat ?
      dinsdag 21 april 2009 @ 18:23:21 #272
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_68245413
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 11:20 schreef Rucebo het volgende:
    Werkt niemand de punten meer bij of hoe zit dat ?
    Ik doe het wel regelmatig, maar de stand is af en toe een puinhoop.

    Met Excel moet het niet zo moeilijk zijn, toch?
    pi_68245524
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 18:23 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Ik doe het wel regelmatig, maar de stand is af en toe een puinhoop.

    Met Excel moet het niet zo moeilijk zijn, toch?
    Ik open 1512 en daar stond bijgewerkt tot 1506, vandaag mijn opmerking. Als iedereen gewoon per topic de punten bijwerkt als hij het topic opent zou het geen probleem moeten zijn. Anders maar gewoon minpunten ofzo...
      dinsdag 21 april 2009 @ 18:28:08 #274
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_68245569
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 18:26 schreef Rucebo het volgende:

    [..]

    Ik open 1512 en daar stond bijgewerkt tot 1506, vandaag mijn opmerking. Als iedereen gewoon per topic de punten bijwerkt als hij het topic opent zou het geen probleem moeten zijn. Anders maar gewoon minpunten ofzo...
    Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit zo op gelet.
    pi_68245768
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 18:28 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit zo op gelet.
    Het klopt nu in ieder geval geloof ik, dus laat maar zitten verder .
      dinsdag 21 april 2009 @ 19:49:09 #276
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_68248719
    Eigenlijk zou je nog wel minpunten moeten uitdelen: het is een kleine moeite de stand bij te werken, en anders zadel je de volgende(n) met steeds meer uitzoekwerk op.
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
      Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 21 april 2009 @ 19:53:05 #277
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_68248858
    quote:
    Op dinsdag 21 april 2009 18:26 schreef Rucebo het volgende:

    [..]

    Ik open 1512 en daar stond bijgewerkt tot 1506, vandaag mijn opmerking. Als iedereen gewoon per topic de punten bijwerkt als hij het topic opent zou het geen probleem moeten zijn. Anders maar gewoon minpunten ofzo...
    T/m 1506? Gelukkig, dan heb ik mijn werk tenminste goed gedaan.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_68284530
    Doe ik alles goed?
    ***** Kraak.....
    pi_69135573
    Hallo jongens, hier verder discussiëren.
      zondag 17 mei 2009 @ 23:08:56 #280
    1124 Mark
    Awesome dad from hell
    pi_69135673
    Ik lees het morgen wel
    We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
    Elk jaar Towel Day!(2)](3)
    Dommage arachide-fromage
    pi_69135928
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:08 schreef Mark het volgende:
    Ik lees het morgen wel
    Slaap ze Mark..
    Wellicht dat iemand van het slowchatclubje even kan uitleggen waarom mensen die meeten zomaar punten kunnen verdienen. Ik vond het niet in de OP terug.
    Die punten boeien me niet, maar terecht lijkt het met niet tegenover de reguliere spelers.
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 17 mei 2009 @ 23:14:11 #282
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_69135950
    Ik wacht hier op de rest van de discussie. Als de rest tenminste het het lef heeft hier door te gaan.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_69135981
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:14 schreef Cobra4 het volgende:
    Ik wacht hier op de rest van de discussie. Als de rest tenminste het het lef heeft hier door te gaan.
    Welke rest ?
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 17 mei 2009 @ 23:15:22 #284
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_69136003
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:14 schreef qonmann het volgende:

    [..]

    Welke rest ?
    Ik denk dat jij de enige bent?
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_69136035
    Welke discussie?
      zondag 17 mei 2009 @ 23:17:48 #286
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_69136107
    Kortsluiting UTWOL.

    Er is nog steeds geen elektricien langs gekomen om dit probleem te verhelpen.
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 17 mei 2009 @ 23:18:57 #287
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_69136150
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:16 schreef Siniti het volgende:
    Welke discussie?
    AKQ SC die zich zouden bemoeien met de AKQ punten
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 17 mei 2009 @ 23:19:41 #288
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_69136180
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:17 schreef Ofyles2 het volgende:
    Kortsluiting UTWOL.

    Er is nog steeds geen elektricien langs gekomen om dit probleem te verhelpen.
    Een discussie vind ik prima, maar die plaatjes die door UTWLO gepost zijn gaan echt te ver.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_69136257
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:18 schreef Cobra4 het volgende:

    [..]

    AKQ SC die zich zouden bemoeien met de AKQ punten
    Deze vraag ligt er nog:

    Wellicht dat iemand van het slowchatclubje even kan uitleggen waarom mensen die meeten zomaar punten kunnen verdienen. Ik vond het niet in de OP terug.
    Die punten boeien me niet, maar terecht lijkt het met niet tegenover de reguliere spelers.
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 17 mei 2009 @ 23:24:13 #290
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_69136366
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:21 schreef qonmann het volgende:

    [..]

    Deze vraag ligt er nog:

    Wellicht dat iemand van het slowchatclubje even kan uitleggen waarom mensen die meeten zomaar punten kunnen verdienen. Ik vond het niet in de OP terug.
    Die punten boeien me niet, maar terecht lijkt het met niet tegenover de reguliere spelers.
    De AKQ oprichtster heeft het besloten. Dat lijkt mij genoeg?
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_69136404
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:24 schreef Cobra4 het volgende:
    De AKQ oprichtster heeft het besloten. Dat lijkt mij genoeg?
    Nou C4, kom op. Dat is wel een nogal flauwe regel.
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 17 mei 2009 @ 23:27:42 #292
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_69136494
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:25 schreef wyccie het volgende:

    [..]

    Nou C4, kom op. Dat is wel een nogal flauwe regel.
    Ik heb op dit moment geen puf meer over om de rest uit te leggen.
    Feel good momentje dan?

    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      zondag 17 mei 2009 @ 23:27:50 #293
    138747 ScottTracy
    zo niet mij
    pi_69136499
    Wat heb ik gemist?
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
    pi_69136516
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:27 schreef ScottTracy het volgende:
    Wat heb ik gemist?
    De meet.
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 17 mei 2009 @ 23:28:51 #295
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_69136526
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:28 schreef wyccie het volgende:

    [..]

    De meet.
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    pi_69136568
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:24 schreef Cobra4 het volgende:

    [..]

    De AKQ oprichtster heeft het besloten. Dat lijkt mij genoeg?
    Dit is één van de weinige quizzen die met punten en goed geformuleerde regels werkt en die al zeer lange tijd succesvol is. Alleen zo lukt dat.

    Ik heb grote bewondering voor MaJo die het en allemaal heeft opgezet en voortdurend de vinger aan de pols houdt..en nog steeds.
    Ik heb dat wel vaker gemeld.

    MaJo

    Vandaar dat het me zo bevreemdt, ik had er nog nooit van gehoord en ik speel al zeer lang mee alleen slowchat ik niet.
    Niet geschoten is altijd mis..
    Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
      zondag 17 mei 2009 @ 23:30:58 #297
    138747 ScottTracy
    zo niet mij
    pi_69136588
    Ah, ik heb het al gevonden:
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 14:33 schreef De_Hertog het volgende:

    [..]

    Er zijn een paar mensen op een meet geweest waar ook gequizzed werd, maar dan in het echt. Blijkbaar tellen die punten ook voor dit topic.

    Misschien handig om dat even in de OP te vermelden?
    Als dit zo is, raakt het inderdaad kant noch wal.
    Don't cry because it's over. Smile because it happened.
    Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
    pi_69136592
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:28 schreef Cobra4 het volgende:
    En wie was nou die surprise guest?
      zondag 17 mei 2009 @ 23:31:59 #299
    75556 erkel
    back from Dagestan
    pi_69136616
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:27 schreef ScottTracy het volgende:
    Wat heb ik gemist?
    Was weer een momentje voor AKQ HOOLIGANS!! Daar hoor jij ook bij te zijn
    Weisst
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 17 mei 2009 @ 23:32:16 #300
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_69136624
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:31 schreef wyccie het volgende:

    [..]

    En wie was nou die surprise guest?
    Zie de SC
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
      Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 17 mei 2009 @ 23:32:58 #301
    168091 crew  Cobra4
    mr. Dkut
    pi_69136642
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 23:30 schreef qonmann het volgende:

    [..]

    Dit is één van de weinige quizzen die met punten en goed geformuleerde regels werkt en die al zeer lange tijd succesvol is. Alleen zo lukt dat.

    Ik heb grote bewondering voor MaJo die het en allemaal heeft opgezet en voortdurend de vinger aan de pols houdt..en nog steeds.
    Ik heb dat wel vaker gemeld.

    MaJo

    Vandaar dat het me zo bevreemdt, ik had er nog nooit van gehoord en ik speel al zeer lang mee alleen slowchat ik niet.
    Ok, Ask MaJo
    "Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')