Idem...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:11 schreef Cobra4 het volgende:
Van mij mag het blijven zoals het nu is: Diegene met hel laatste bericht start het nieuwe topic.
Juistquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:10 schreef marcito het volgende:
Ach boeiend die AKQ, Asmo doet toch niet meer mee en die is veel slimmer dan die lui die allemaal prutsvragen verzinnen en google gebruiken.
Oja na topic 250 zijn ze opnieuw begonnen om maar zelf bij de besten te horen. Zo![]()
lekker laten gaan, dat soort gastjes, trolls noemen we dat.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:14 schreef erkel het volgende:
[..]
Juist![]()
en jij deed in het begin mee ofzo? Lijkt me een verstandige keuze geweest om af en toe de ranglijst te resetten, dat houdt de ranglijst nog een beetje spannend.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:28 schreef wyccie het volgende:
haalt ook de rotte appels eruit.
Da's pech hebben voor diegene en staat wel grappig in de standquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:30 schreef Cobra4 het volgende:
Maar euh, wat te doen als iemand in de min komt?
Hehe, gewoon weer doortellen? Dus van 2 punten naar -3 als er geen OP wordt gemaakt. En daarna gewoon weer -2, -1, 0, 1, 2 enz. ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:30 schreef Cobra4 het volgende:
Maar euh, wat te doen als iemand in de min komt?
Preciesquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:32 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hehe, gewoon weer doortellen? Dus van 2 punten naar -3 als er geen OP wordt gemaakt. En daarna gewoon weer -2, -1, 0, 1, 2 enz. ?![]()
Moet natuurlijk niet te vaak gebeuren, en hopelijk is die user dan zo slim om er gewoon mee te stoppen.
eens hij is ook nog maar 1x toegepast volgens mijquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:37 schreef PhysicsRules het volgende:
Misschien is dan wel een idee om deze regel niet te pas en te onpas erbij te halen. Als een oldbie om wat voor reden dan ook een keer verzaakt kan je er vanuit gaan dat deze een goede reden heeft. Veel deelnemers zijn hebben de AKQ op het werk op de achtergrond openstaan en dan kan er wel eens iets tussen komen.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:37 schreef PhysicsRules het volgende:
Misschien is dan wel een idee om deze regel niet te pas en te onpas erbij te halen. Als een oldbie om wat voor reden dan ook een keer verzaakt kan je er vanuit gaan dat deze een goede reden heeft. Veel deelnemers zijn hebben de AKQ op het werk op de achtergrond openstaan en dan kan er wel eens iets tussen komen.
Ik heb Yestuuur ooit een -5 gegeven toen ik voor hem een OP moest maken. Wel een puntje willen scoren (en dus tijd nodig hebben om een vraag te stellen) maar geen tijd hebben om ene OP te maken. Rot toch lekker een eind opquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:39 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
[..]
eens hij is ook nog maar 1x toegepast volgens mij
Dat is wel een probleem voor mensen die pas de avond erna weer online kunnen zijn, omdat er dan alweer topics vol zijn....quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:30 schreef wyccie het volgende:
Whehe, had een heel verhaal getypt en verkeerd geklikt, gelukkig stond het er allemaal nog na een druk op de knop Backspace.
Wat ik er nog bij wilde zeggen dat het soms wel vervelend kan zijn om de OP te moeten maken als je net weg wil. Maar met enige oefening gaat dat heel snel. Het gebeurt ook wel eens dat wel de OP wordt gemaakt maar dat later pas de punten worden bijgewerkt omdat je weg moet. Als dat van tevoren wordt gemeld is dat ook geen probleem.
Volgens mij is het aanpassen van de punten toch een stuk lastiger dan die plaatjes. Tagje weghalen, tagje toevoegen, of regel selecteren en op plaatjes-icoontje drukkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:48 schreef ScottTracy het volgende:
De OP in Wikipedia zou ook al een goed begin zijn, omdat je dan de tags van de plaatjes niet hoeft te veranderen. Dan kan iedereen, zelfs Tong, fatsoenlijk een topic openen. Alleen het bijwerken van de stand dan nog...
Klopt. Ik bedoelde dan ook wel binnen de tijdsduur van een heel topic. Anders wordt het inderdaad heel vervelend als de volgende die een OP moet maken, opeens de ranglijst van twee topics moet bijwerken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 07:09 schreef peaceman het volgende:
Dat is wel een probleem voor mensen die pas de avond erna weer online kunnen zijn, omdat er dan alweer topics vol zijn....
zijn natuurlijk perfect! Zeker voor degenen die in mijn opzet eens in de zoveel tijd de nieuwe stand maken. Maakt het tellen voor hun een stuk gemakkelijker.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
PhysicsRules +1
Stand in deel 977
erkel 2
ScottTracy 2
FormerlyKnownAs 1
Cobra4 1
PhysicsRules 1
Dat is ook pas na heel veel topics ingevoerd. Na overleg en uitproberen kwamen we tot deze beslissing. Maakt het openen van een nieuw topic een stuk makkelijker vergeleken met voorheen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:02 schreef peaceman het volgende:
De tussentelling in de topics zelf (elke keer de punt bij de persoon in een klein lijstje, bijv:
(...) zijn natuurlijk perfect! Zeker voor degenen die in mijn opzet eens in de zoveel tijd de nieuwe stand maken. Maakt het tellen voor hun een stuk gemakkelijker.
Het kan toch niet zo zijn dat je nieuwe spelers wilt afschrikken? Lakse spelers oke... maar nieuwe spelers...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:02 schreef wyccie het volgende:
Oké, ik zit te vol met voedsel en heb het stuk gelezen.![]()
De OP op Wiki of niet, maakt mij op zich niks uit, het kan voor sommige spelers (vooral nieuwe?) makkelijker zijn. Maar die minpunten kunnen best blijven staan, alleen al gewoon om newbies en lakse spelers af te schrikken.
Tja en dan denk ik weer.. als je zo'n regel hebt, voer m dan ook uit.quote:Zoals al is gezegd wordt die regel in de praktijk zelden toegepast (tot nu toe slechts 1 keer gebeurd). Met bekende spelers wachten we altijd eerst een verklaring af. Meestal gebeurt er niks dus.
Ik heb zelf vaak geteld voor MUZ Trivia. Soms ging het dan om meer dan 20 topics waarbij de punten niet in zo'n handig staatje stonden zoals hier. Dat kostte in extreme gevallen een uurtje. Als je dat om de tien topics/per week zou doen, zie ik echt geen bezwaar. Nogmaals.. ik zie geen meerwaarde in het updaten van de scores in elk topic (met voor elke soort aparte smileys)quote:Wat betreft het continu updaten van de scores: juist omdat het zo snel gaat met deze reeks is het handig als het snel bijgewerkt wordt omdat het anders voor degene die het zou moeten doen heel veel tijd gaat kosten.
Ik zei al dat het niet perse 1 persoon hoeft te zijn. Kunnen er wel 10 zijn... Mits er goede onderlinge communicatie is. Al is een stuk of 4 ideaal denk ik. (ik zou zelf ook best willen helpen als mijn verhuizing voorbij is en alles weer een beetje normaliseert)quote:En het is natuurlijk fijn voor de andere reeksen dat er 1 persoon is die de taak op zich wil nemen (heb ik veel bewondering voor!), maar hier is dat gewoon anders. Wel zo eerlijk dat iedereen het zo af en toe doet.
Ook dat heb ik gezegd, ze zijn niet gelijk, de verschillende quizzen. Verschillen zijn ook niet erg, maar het kan mijn inziens hier allemaal wat minder strak geregisseerd worden dan nu. Volgens mij is dat al lang niet meer nodig. De grootste rotte appels zijn nu wel weg en zelfs met zulke strakke regels zullen er af en toe altijd lakse users komen, maar die verdwijnen snel genoeg.quote:Het grote verschil tussen AKQ en FMT of MUZ is gewoon het feit dat het er hier intensiever aan toegaat. Daarom dus ook het verschil in regeltjes en de scores.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:54 schreef wyccie het volgende:
Oké, mijn bericht hierboven is getypt toen ik dat van WA nog niet had gelezen. Maar volgens mij lopen we elkaar niet voor de voeten. Ben het eigenlijk, zoals altijd, wel met WA eens.
Ik geloof niet dat je erbij was, het was middenin de nacht en ik was te moe om herrie te schoppen. Misschien kunnen we bij een verdacht geval een waarschuwingswoord afspreken...? Geintjequote:En plaatjes posten is inderdaad een goeie truc om googlende users eruit te halen, dat doe ik ook vaak (als ik het merk, had het bij dit geval even niet door). In het begin deden we ook minpunten, of op 0 zetten, dat was toch bij Irakeez?
Leg uit? Ik zeg nergens dat dat geen must is. Ik zeg alleen dat het bijwerken per topic geen must is. Precies zoals jij zegt in een eerdere post.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 07:13 schreef peaceman het volgende:
Het bijwerken van de punten is wel een must, dat is precies mijn punt, maar ja.
Maar in het huidige systeem is dat wel zo en dat vind ik persoonlijk onzinquote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:48 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Leg uit? Ik zeg nergens dat dat geen must is. Ik zeg alleen dat het bijwerken per topic geen must is. Precies zoals jij zegt in een eerdere post.
Lees nou eens gewoon even goed wat ik schrijf en waarop dat een reactie was. Jij zegt dat het bijhouden van de punten per topic nutteloos is. Ik zeg dat dat niet zo hoeft te zijn. Ter illustratie gaf ik het voorbeeld van topicreeksen waarbij er per topic 5 punten worden uitgedeeld. Hier zijn dat er vaak 25 of zo. Het verschil met AKQ en andere reeksen is tot dusver duidelijk, lijkt me.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 07:13 schreef peaceman het volgende:
Overigens is het argument van Wyccie over die 'slecht 5 punten in een topic worden uitgedeeld'flauwekul, maar ja, ik denk dat je daar zelf voor geteld moet hebben.
Dat bedoel ik dus ook. Mij lijkt het helemaal niet efficiënt, of zelfs makkelijker. Er ontstaan (in mijn opzicht) weer problemen: een vaste groep zit met de puntentelling opgescheept. Hoeft geen probleem te zijn als je Arcee of dolle_hond heet, maar niemand hier vindt het een geweldige taak. Iedereen raadt mee, iedereen stelt vragen. Ik vind ook dat iedereen moet openen en tellen, wel zo democratisch.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:53 schreef ScottTracy het volgende:
Het bewerken van de scorelijst: Ik vind het juist leuk dat elk topic de stand wordt geupdated. Het is geen must, maar het is altijd leuk om te zien hoe je nou precies staat. Het alternatief is dus enkele mensen meerdere topics tegelijk laten optellen. Is dat nou wel efficienter? Het is makkelijker voor de mensen die het niet graag doen (die hier ook minder vaak komen) maar de vaste spelers moeten daar dan weer meer tijd in stoppen. En: wie gaat dat doen?
Ik heb mezelf al aangeboden op termijn. (tot half november vermoedelijk weinig tijd, maar misschien valt dat vanaf half okt. ook nog wel mee.) En er zullen vast wel meer mensen zijn die dat er voor over hebben.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:53 schreef ScottTracy het volgende:
Het bewerken van de scorelijst: Ik vind het juist leuk dat elk topic de stand wordt geupdated. Het is geen must, maar het is altijd leuk om te zien hoe je nou precies staat. Het alternatief is dus enkele mensen meerdere topics tegelijk laten optellen. Is dat nou wel efficienter? Het is makkelijker voor de mensen die het niet graag doen (die hier ook minder vaak komen) maar de vaste spelers moeten daar dan weer meer tijd in stoppen. En: wie gaat dat doen?
Hier ben ik het helemaal mee eens!! Ik zou het alleen wat aan willen passen om het tellen in de OP zo eenvoudig mogelijk te maken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:05 schreef Berkery het volgende:
Zonder puntentelling zou het er in AKQ wat gemoedelijker aan toe gaan, scheelt ook weer een hoop regels, ergernissen, gezeur en is het openen van een nieuw topic niet zo'n 'gedoe'.
En laten we die vooral op de manier zoals we het nu doen gewoon effe vol maken...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:46 schreef wyccie het volgende:
, we zitten niet voor niet als bijna aan de duizend!
Ik vind dat juist net zo leuk..quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Bovendien ben je dan meteen van de ellenlange lijst met 1, 2, en 3 en etcetera punten spelers af
Nee, ik bedoel dat het subjectief is of dit algemene kennis is. Weet jij de antwoorden op deze vragen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:41 schreef StallionJack het volgende:
[..]
Bedoel je dat de antwoorden subjectief zijn?
Niet sinds wyccie, Elizabeth en ik ermee zijn opgehouden, nee.quote:Op zondag 4 november 2007 21:28 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb het idee dat het überhaupt niet meer zo loopt.
En ik danquote:Op maandag 5 november 2007 00:02 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Niet sinds wyccie, Elizabeth en ik ermee zijn opgehouden, nee.
Dafquote:
Ik leef nog. Ach, de AKQ kwam voor mij extreem gunstig in een tijd dat ik niets beters te doen had dan thuiszitten. Ik heb me er erg mee geamuseerd. Laatst heb ik 't nog eens geprobeerd, maar zoals al een jaar geleden werd gezegd: Op zeker moment heb je alles wel gevraagd. En dan komen de herhalingen.quote:Op maandag 5 november 2007 03:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
DafHoe ist met jou? Goede oude tijd was dat aan het begin van de AKQ
Kom er nu bijna nooit meer
En dat als oprichtster
quote:
Dat klopt, maar Fok! werkt natuurlijk niet altijd goed mee. Je moet natuurlijk eerst wachten tot de vraagsteller je antwoord heeft bevestigd. Bij twijfel natuurlijk. Je kan wel een nieuwe vraag verzinnen, maar niet posten in zo'n geval. Je moet dan geregeld refreshen en dat kan er wel eens bij in schieten.quote:Op woensdag 26 december 2007 20:53 schreef qonmann het volgende:
Wat opvalt is dat er de laatste tijd steeds meer (ook ervaren) spelers zijn die geen vraag stellen na een gescoord punt of die al lang nadat de 10 minuten verstreken zijn nog eens met een vraag aankomen zeilen
.
De meeste spelers hebben dan allang afgehaakt
Alle snelheid gaat zo uit het topic.
Jammer..
Ik had al de punten van 1117 en 1118 geteld en ergens gepost in het topic 1119.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:53 schreef Szura het volgende:
Ik wil na het gedoe met het nieuwe topic toch weleens weten waarom de punten van 1117 en 1118 niet zijn bijgewerkt. Ik ben nieuw dus het koste me wat moeite om de openingspost fatsoenlijk te krijgen en daardoor duurde het wat langer maar ook heb die stand bijgewerkt en de vorige openingspost gekopieerd.
terwijl ik daarmee bezig was ontstond er grote verwarring over de stand en het blijkt dat die maar is bijgewerkt tot 1116. Hoe kan dit?
Szura, eind pagina 1 van Topic 1119 stond de bijgewerkte stand. Deze moet je even combineren met de stand die jij gisteren hebt bijgewerkt. Zo hebben we dan weer de juiste stand. Jij kunt als enige de OP aanpassen, omdat het jouw post is.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:49 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik had al de punten van 1117 en 1118 geteld en ergens gepost in het topic 1119.
Je hebt het niet toevallig over mij he? Aangezien ik meteen in het nieuwe topic postte? Ik kwam pas om 6 uur binnenrollen, het lijkt misschien dan zo dat ik het vorige topic niet wou volmaken, maar dat is dus niet zo.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:12 schreef ScottTracy het volgende:
Ander punt in dit kader: wat te doen met spelers die stelselmatig weigeren een topic te openen door gewoon de laatste post niet te zetten? Dan heb ik het over echt actieve spelers, ik noem geen namen, maar diegene weet dat zelf ook wel denk ik.
Nee, ik heb jou ook wel al vaker een topic zien openen hoorquote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:18 schreef Neleos het volgende:
[..]
Je hebt het niet toevallig over mij he? Aangezien ik meteen in het nieuwe topic postte? Ik kwam pas om 6 uur binnenrollen, het lijkt misschien dan zo dat ik het vorige topic niet wou volmaken, maar dat is dus niet zo.
graag, en met terugwerkende kracht.quote:Op maandag 26 mei 2008 15:29 schreef Mark het volgende:
De nieuwe OP is er ondemocratisch doorgedrukt en is zeker geen verbetering. Terug naar de oude, wat mij betreft.
Ik ben het hiermee eensquote:Op maandag 26 mei 2008 18:05 schreef qonmann het volgende:
Is het een idee om de scores wat frequenter te resetten ?
bv. om de 25 of 50 topics ofzo ?
Ik vind het wel leuk zo met al die vlaggetjes, en iedereen stijgt lekker snel .
Maar met 100 topics is dat niet meer.
(en ook het bijwerken gaat sneller)
je hoeft ook minder lang te zoeken..quote:Op maandag 26 mei 2008 20:30 schreef Mark het volgende:
Vaker resetten betekent volgens mij dat de OP bijwerken meer werk is: er verschuift dan veel meer dan bij een stand die al uitgekristalliseerd is. Ben dus niet zo voor.
En punten voor het openen? Dan gaat het misschien weer een wedstrijd op zich worden. Puntenaftrek is voldoende bij verzuim, denk ik.
Dat dus.quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:32 schreef PhysicsRules het volgende:
Ooit was dit een quiz waarin iedereen zat te F5én en je er binnen 5 seconden 10 antwoorden stonden. Tijden veranderen.
Persoonlijk vind ik er niets aan om na 10 minuten een hint te geven als er pas twee mensen gereageerd hebben.
Meer mensen reageren er tegenwoordig niet meer..quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:32 schreef PhysicsRules het volgende:
Ooit was dit een quiz waarin iedereen zat te F5én en je er binnen 5 seconden 10 antwoorden stonden. Tijden veranderen.
Persoonlijk vind ik er niets aan om na 10 minuten een hint te geven als er pas twee mensen gereageerd hebben.
Het lijkt me dat ze gewoon apart in de scorelijst komen, en dan zelf moeten aangeven als ze hun punten bij een andere naam willen voegen omdat ze van naam zijn veranderd. Heb ik in het verleden weleens gedaan bij Yestuur.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien off-topic, maar je weet nooit:
In dit jaar zijn veel users van naam veranderd.
Stel je voor: Bart antwoordt een vraag en krijgt een punt. Moeten de punten dan nog steeds vermeld worden onder zijn oude username (Merovingian, red.) of moet die oude username bewerkt worden?
Just in need.
De laatste keren heb ik de totaalstand bijgewerkt, maar als iemand anders dat voor de stand na 1500 wil doen, zou ik dat geen probleem vinden.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Volgens mij zijn de 'nieuwe' users te herkennen aan een tag waarin hun oude naam staat.
Ik weet niet of dit nog consequenties heeft voor het scoretabel dat via Google nogwat is bijgewerkt, maar we zien het wel als topic 1500 achter de rug is.
Ow, ik wist niet dat ie al zo lang open stond en er in die tijd ook geen hints gegeven waren. Dan kan ik me voorstellen dat men na 11/2 uur doorgaat met een andere vraag.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:03 schreef erkel het volgende:
Ik zie niet wat het probleem is. Jijzelf (Reintji) bent niet meer aanwezig om hints te geven en andere mensen willen graag verder spelen nadat de vraag 2 uur open heeft gestaan. De vraag blijft open staan en even later wordt idd het juiste antwoord gegeven en er wordt een punt uitgereikd. Iedereen blij toch? Of mis ik iets?
Het is van oorsprong ook een on-line quiz.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:07 schreef Reintji het volgende:
Dan is het toch meer een `wie is het langst online´ quiz ipv ´algemene kennis quiz´. Maar goed, zal geen vraag stellen wanneer ik niet direct een hint kan geven.
Hm, beetje rigoreus, is dat nou echt nodig?quote:Op donderdag 29 januari 2009 06:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien een voorstel: wie slowchat in de volgende 'tiende' topics, verliest al zijn punten.
a) je hoeft niet in de AKQ SC te komen.quote:En ik erger me ook aan de AKQ-babbelreeks omdat het zo een beetje off-board is vergeleken met de meeste topics hier. Slowchatten kan overal, MEN is een puur spelletjesforum. We moeten die lui echt aansporen tot actieve deelname, dit is zo zonde van de bandbreedte.
Ik denk juist omdat het zo'n hechte club is, mensen zullen zich daar niet snel tussen mengen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:51 schreef MaJo het volgende:
Wat maakt het nou uit dat de meeste mensen in de SC niet meer meedoen? Door de AKQ is er een hechte club ontstaan waar zelfs vriendschappen uit voortgekomen zijn.
een ieder is vrij om daar te posten. Je kunt het ook omdraaien, waarom post bijna niemand uit de AKQ in het SC topic?
Relaties zelfsquote:Op donderdag 29 januari 2009 08:51 schreef MaJo het volgende:
Wat maakt het nou uit dat de meeste mensen in de SC niet meer meedoen? Door de AKQ is er een hechte club ontstaan waar zelfs vriendschappen uit voortgekomen zijn.
een ieder is vrij om daar te posten. Je kunt het ook omdraaien, waarom post bijna niemand uit de AKQ in het SC topic?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kom nog wel eens langs, maar ik heb het idee dat ik de vragen nooit meer weet, terwijl ik eerst aardig wat punten had. Zijn de vragen zo anders of gewoon veel te specifiek? Of kom ik (steeds) op het verkeerde moment?
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens, ik ben er vrij laat bij gekomen en na mij nog enkelen, die net zo goed bij de 'vaste club' horen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:24 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik denk juist omdat het zo'n hechte club is, mensen zullen zich daar niet snel tussen mengen.
Dat vind ik ook. Het moet niet uit de hand lopen, maar een beetje kletsen mag best.quote:En OT: van mij mag er best wel eens wat off-topic in een topic gepraat worden, anders wordt het wel heel erg een droge strijd om punten. Het moet natuurlijk niet de overhand krijgen.
Precies, en dat is dus het probleem. Vrijwel niemand van de AKQ SC doet nog mee met de AKQ, dus dat zijn allemaal mensen die ik al niet of nauwelijks ken. Waarom zouden nieuwe spelers zich daartussen willen mengen? Ik heb dus niks tegen dat vaste groepje, maar maak er dan een MEN SC van, want met de AKQ heeft het weinig meer te maken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:31 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Relaties zelfs
En daarbij, in het begin quizde iedereen nog mee. Totdat het spel steeds minder leuk werd en er steeds minder deelnemers waren, toen zijn we met zijn allen weggegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahah gastquote:Op donderdag 29 januari 2009 08:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Actueel: Ze hebben ons gevonden.
Code 665, strategie b, staat van paraatheid: hoog. Let's smoke them out.
quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:31 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Relaties zelfs
En daarbij, in het begin quizde iedereen nog mee. Totdat het spel steeds minder leuk verslavender werd en er steeds minder deelnemers waren, toen zijn we met zijn allen weggegaan cold turkey afgekickt.
Dat maakt helemaal niks uit. Als je zin hebt moet je je er gewoon mee bemoeien. Doe ik ook. In alle andere slowchats waar ik nu vaste gast ben of ben geweest, ben ik gewoon binnengeslopen zonder iemand te kennen of me ook maar voor te stellen. Daarbij probeer ik ook gewoon anoniem te blijven en ik doe niet mee aan meets. Dus ook als je niet zo ontzettend hecht bent met de anderen kun je meelullen in de SC.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:24 schreef Mark het volgende:
Ik denk juist omdat het zo'n hechte club is, mensen zullen zich daar niet snel tussen mengen.
Dat klopt wel. Het is ooit vanuit de AKQ begonnen. Veel zijn met de quiz gestopt maar niet met de SC, én er zijn gewoon verder geen currently active users meer naar de SC gekomen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:53 schreef ScottTracy het volgende:
Ik heb dus niks tegen dat vaste groepje, maar maak er dan een MEN SC van, want met de AKQ heeft het weinig meer te maken.
Hehe, dat is voor mij zeker waar.quote:
Verkeerde topic.quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:35 schreef Dunckie het volgende:
Is die acteur nu al dertig jaar dood of de regisseur?
Jij dus, want jij postte nummer 300.quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:40 schreef Susi het volgende:
Er staat momenteel een foutje in de OP, Starla staat er met 77 punten en ik neem aan dat dat 377 moet zijn. Ik hoop dat degene die het volgende topic moet openen, dat ziet
Niet mee eens. Een beetje slowchatten hoort erbij, je kunt niet verwachten dat iedereen alleen maar vragen of antwoorden post of dat men een discussie zomaar opeens gaat voortzetten in het SC topic.quote:Op maandag 13 april 2009 22:16 schreef Ofyles2 het volgende:
Mededeling aan alle AKQ-deelnemers naar aanleiding van de gebeurtenissen nu.
Slowchatten c.q. bekvechten s.v.p. in het SC- of OP-topic. Het meermaals negeren van deze gouden regel leidt tot een voorlopige uitsluiting tot topic 1550.
Sorry, mijn dreigement was iets onhandig geformuleerd.quote:Op maandag 13 april 2009 22:19 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een beetje slowchatten hoort erbij, je kunt niet verwachten dat iedereen alleen maar vragen of antwoorden post of dat men een discussie zomaar opeens gaat voortzetten in het SC topic.
Neeehquote:Op maandag 13 april 2009 22:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sorry, mijn dreigement was iets onhandig geformuleerd.
BasOne en Zeroku zijn allebei wel grappig, maar bij Zeroku begint het zeer manisch te worden.
Ik kan me daar wel in vinden. Er zijn de laatste tijd veel dingen veranderd en ik voel me vaak ook niet meer thuis in de AKQ, zoals dat "vroeger" wel was. Ik stop er waarschijnlijk ook voor een tijdje mee na de reset.quote:Op maandag 13 april 2009 23:23 schreef erkel het volgende:
[..]
NeeehVoedt ze nou niet.
En ik ben van mening dat de geloofwaardigheid van deze reeks tot een nulpunt is gedaald.
Ik speel al veel minder dan eerst, maar dat heeft mede te maken met de laatste reeksen.quote:Op maandag 13 april 2009 23:27 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ik kan me daar wel in vinden. Ik stop er waarschijnlijk ook voor een tijdje mee na de reset.
Ofyles, ging jij nog de puntentelling aanpassen na deel 1500?
Ik waarschijnlijk ook. Ben al eerder een tijdje weg geweest en de laatste tijd hangt er een sfeertje dat mij niet zo trekt. Gevoegd bij het feit dat we een dubbele gezinsuitbreiding krijgen, denk ik niet veel bij te dragen aan de komende 500 topicsquote:Op maandag 13 april 2009 23:27 schreef ScottTracy het volgende:
Ik stop er waarschijnlijk ook voor een tijdje mee na de reset.
Ah, maar dat is ook een veel betere tijdsbesteding dan de AKQ!! Leuk hoorquote:Op maandag 13 april 2009 23:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik waarschijnlijk ook. Ben al eerder een tijdje weg geweest en de laatste tijd hangt er een sfeertje dat mij niet zo trekt. Gevoegd bij het feit dat we een dubbele gezinsuitbreiding krijgen, denk ik niet veel bij te dragen aan de komende 500 topics
Is bijna geregeld. Ik heb de stand tot topic 1497 bijgehouden.quote:Op maandag 13 april 2009 23:27 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ik kan me daar wel in vinden. Er zijn de laatste tijd veel dingen veranderd en ik voel me vaak ook niet meer thuis in de AKQ, zoals dat "vroeger" wel was. Ik stop er waarschijnlijk ook voor een tijdje mee na de reset.
Ofyles, ging jij nog de puntentelling updaten na deel 1500?
Misschien wordt het tijd voor een spin-off of zoiets?quote:Op maandag 13 april 2009 23:23 schreef erkel het volgende:
[..]
NeeehVoedt ze nou niet.
En ik ben van mening dat de geloofwaardigheid van deze reeks tot een nulpunt is gedaald.
Tja, in verscheidene subfora (oa TTK, MUZ) lopen al 'gespecifieerde' reeksen zegmaar. Of doel je daar niet op ?quote:Op maandag 13 april 2009 23:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Misschien wordt het tijd voor een spin-off of zoiets?
Mooi, goed werk!!quote:Op maandag 13 april 2009 23:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is bijna geregeld. Ik heb de stand tot topic 1497 bijgehouden.
Met een beetje mazzel kan ik de nieuwe stand direct doorsturen en uploaden bij het ingaan van aflevering 1501.
Wel jammer, maar veel geluk met de tweeling.quote:Op maandag 13 april 2009 23:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik waarschijnlijk ook. Ben al eerder een tijdje weg geweest en de laatste tijd hangt er een sfeertje dat mij niet zo trekt. Gevoegd bij het feit dat we een dubbele gezinsuitbreiding krijgen, denk ik niet veel bij te dragen aan de komende 500 topics
Oh ! een dubbele smiley is hier op zijn plaatsquote:Op maandag 13 april 2009 23:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Wordt het niet langzamerhand tijd voor een nieuwe OP?quote:Op maandag 13 april 2009 23:53 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat het ook te maken heeft met dat de regels minder nageleefd worden. Na mijn mama bitch actie van gister gaat het al een heel stuk beter vandaag
Absoluutquote:Op dinsdag 14 april 2009 00:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wordt het niet langzamerhand tijd voor een nieuwe OP?
quote:Op maandag 13 april 2009 23:53 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat het ook te maken heeft met dat de regels minder nageleefd worden. Na mijn mama bitch actie van gister gaat het al een heel stuk beter vandaag
Proficiat met de uitbreiding!!! Ik vind dat er de laatste tijd een beetje een agressief sfeertje hangt in de AKQ. Ben dan ook s'avonds en in het weekend veel minder aanwezig. Hoop dat het beter wordt anders houd ik het ook voor gezien.quote:Op maandag 13 april 2009 23:32 schreef Mark het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:30 schreef Mark het volgende:
Wat je zegt, beetje opgefokt sfeertje de laatste tijd.
Nja, ik weet ook wel van sommige spelers dat ze er soms wat lang overdoen of het soms helemaal vergeten, dat kan altijd gebeuren, heb dat zelf ook weleens. Maar soms is het voor het tempo van de quiz echt beter dat er een nieuwe vraag wordt gesteld, maar dan wil niemand weer die taak op zich nemen...quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:27 schreef Mark het volgende:
Misschien moeten we die regel van welwillende spelers maar weghalen, dan heb je ook geen discussies meer over de uitvoering van die regel?
Ik superoverreageer helemaal niet. Ik geef een doodnormaal antwoord, omdat ik bij god niet weet of er ergens in timboektoenepalitietjerkstradeel misschien een gebied ligt waarvan de naam heel veel lijkt op een veel algemener bekend gebied, en jij beschuldigt me meteen van spellingsnazipraktijken. Nu heb ik er sowieso een bloedhekel aan om nazi genoemd te worden, ook al is het als "grapje" bedoeld, maar ik had met betreffend antwoord totaal geen kwaad in de zin. En jij gooit er nog verder olie op door te zeggen dat ik oneerlijk ben omdat ik niet toegeef wat jij blijkbaar wilt horen, namelijk dat ik loop te mierenneuken.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:04 schreef LaStrange het volgende:
@Majo
Ik erger me er een beetje aan dat jij blijkbaar het idee hebt dat ik "de hele tijd zit te kutten" en ik speler x "WEER" zou hebben weggejaagd. Lees al mijn posts eens, daar zit echt geen dissonant tussen hoor. Dat BasOne etc. een beetje lopen te emmeren heeft weinig met mij te maken. Als iemand superoverreageert zoals in het geval van "Californroroenrie" kan ik daar toch ook niks aan doen? groetjes
Over olie op het vuur gooien gesproken, een tong smileyquote:
quote:Op woensdag 15 april 2009 13:26 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Over olie op het vuur gooien gesproken, een tong smiley![]()
quote:
ik snap dat het wat hard uit de hoek kwam maar ik erger me de laatste tijd aan de sfeer in de AKQ. Het was niet persoonlijk bedoeld maar jij was net in dit geval even degene die ik aansprakquote:Op woensdag 15 april 2009 13:04 schreef LaStrange het volgende:
@Majo
Ik erger me er een beetje aan dat jij blijkbaar het idee hebt dat ik "de hele tijd zit te kutten" en ik speler x "WEER" zou hebben weggejaagd. Lees al mijn posts eens, daar zit echt geen dissonant tussen hoor. Dat BasOne etc. een beetje lopen te emmeren heeft weinig met mij te maken. Als iemand superoverreageert zoals in het geval van "Californroroenrie" kan ik daar toch ook niks aan doen? groetjes
primaquote:zullen we nu weer allemaal vriendjes zijn
Dat is ook het grappige inderdaadquote:Op woensdag 15 april 2009 13:59 schreef LaStrange het volgende:
[..]
prima
wel grappig: als we met z'n allen bij elkaar in de rl kroeg hadden gezeten was het waarschijnlijk allemaal totaal geen onderwerp geweest
Woon je ook in Utrecht?quote:Op woensdag 15 april 2009 14:37 schreef LaStrange het volgende:
Is het in Utrecht? Dan wil ik best even komen langsdroppen
Wegens googelen?quote:Op woensdag 15 april 2009 14:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Nog een administratieve mededeling:
Zeroku speelt voorlopig ook niet meer mee, eerstvolgend topic dat hij weer om de punten kan meedoen is 1511.
Volgend vergrijp levert hem een uitsluiting van 15 topics op.
Naja, prima dat je dat in je eentje hebt besloten hoor, maar hoe denk je dit verbod te gaan handhaven?quote:Op woensdag 15 april 2009 14:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Zeroku speelt voorlopig ook niet meer mee, eerstvolgend topic dat hij weer om de punten kan meedoen is 1511.
Zeroku is al weet-ik-hoelang niet meer op de AKQ geweest, dus handhaven is wss niet eens nodig.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:21 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Naja, prima dat je dat in je eentje hebt besloten hoor, maar hoe denk je dit verbod te gaan handhaven?
Een boeiende vraag.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:21 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Naja, prima dat je dat in je eentje hebt besloten hoor, maar hoe denk je dit verbod te gaan handhaven?
Laten we dat vooral niet vergeten. Die proeftijd duurt nog tot topic 2500, dat weet je toch?quote:Op woensdag 15 april 2009 15:26 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dat terwijl ik al in proeftijd zat.
Ofyles, waar slaat dit nou weer op?quote:Op woensdag 15 april 2009 14:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is dus het hele punt, die hoeft niet aangewezen te worden aangezien ik dat al ben.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:43 schreef LaStrange het volgende:
Ik stel voor om 1 AKQ-master aan te wijzen, als n00b is het echt niet bij te houden op deze manier
Dit komt zeker de sfeer niet ten goede. Verder ging het gewoon goed vandaag dus laten we dat gewoon zo houdenquote:Op woensdag 15 april 2009 15:49 schreef Soempie het volgende:
Prachtig dit.![]()
![]()
Lijkt me ook de sfeer niet ten goede komen: mensen uitsluiten en de vele/ aangescherpte regels met het gezeur daar weer over.Volgens mij kan het beter simpel gehouden worden, zoals in het begin.
Okay, ma'am.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ofyles, waar slaat dit nou weer op?Het is niet de bedoeling dat iedereen maar even het heft in eigen hand neemt en mensen er op los gaat diskwalificeren
zeroku heeft op dit moment niets fout gedaan dus deze diskwalificatie slaat nergens op. Als hij weer begint te rellen dan kijken we dan wel even.
ik overrule deze diskwalificatie omdat het niet de bedoeling is dat iedereen dat maar even in zijn eentje beslist.
de diskwalificatie richting tong lijkt me voorlopig duidelijk genoeg...
Het is gewoon niet meer zoals vroeger, laat dat duidelijk zijn. Dus je kunt niet meer volstaan met 'ach, iedereen weet toch wel hoe het hoort'.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:49 schreef Soempie het volgende:
Prachtig dit.![]()
![]()
Lijkt me ook de sfeer niet ten goede komen: mensen uitsluiten en de vele/ aangescherpte regels met het gezeur daar weer over.Volgens mij kan het beter simpel gehouden worden, zoals in het begin.
Lees het topic nou maar gewoon, relnichtquote:
Ik heb weekend hoorquote:Op woensdag 15 april 2009 17:14 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Lees het topic nou maar gewoon, relnicht
Als je instelling al zo is dan schiet het niet op neequote:Op woensdag 15 april 2009 17:26 schreef ASroma het volgende:
melodramatisch gedoe over een quizeen quiz op fok
!
Als je er zo over denkt. Waarom doe je dan mee?quote:Op woensdag 15 april 2009 17:26 schreef ASroma het volgende:
melodramatisch gedoe over een quizeen quiz op fok
!
Weest welkom, en dan ga ik er vanuit dat je gewoon de geldende regels blijft accepteren?quote:Op woensdag 15 april 2009 17:34 schreef ASroma het volgende:
is gewoon mijn mening, ik speel wel mee hoor
Goed zo!quote:Op woensdag 15 april 2009 17:59 schreef ASroma het volgende:
ja meneer
In het begin was er ook regelmatig gezeik, maar toen was er ook meer lol en werd het allemaal niet zo serieus genomen. Ik denk dat de regels en het er boven op zitten het alleen maar erger maakt. In die zin ben ik het wel eens met ASroma: kom op zeg, het is maar een spel.quote:Op woensdag 15 april 2009 17:10 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Het is gewoon niet meer zoals vroeger, laat dat duidelijk zijn. Dus je kunt niet meer volstaan met 'ach, iedereen weet toch wel hoe het hoort'.
Maar ik ben het ook met MaJo eens dat je ook weer niet zelf zomaar mensen moet gaan uitsluiten. Dan is het einde ook zoek.
Ik vind wel dat je je aan bepaalde regels dient te houden, anders is het einde gewoon zoek.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:08 schreef Soempie het volgende:
[..]
In het begin was er ook regelmatig gezeik, maar toen was er ook meer lol en werd het allemaal niet zo serieus genomen. Ik denk dat de regels en het er boven op zitten het alleen maar erger maakt. In die zin ben ik het wel eens met ASroma: kom op zeg, het is maar een spel.De oldbies kunnen er af en toe best wel wat van: lange tenen, gelijk steigeren. Door direct te reageren en het achterste van je tong te laten zien maak je het er niet beter op met z'n allen. Dan is een grappige opmerking tussendoor gewoon heel wenselijk: de angel eruit. Dat helpt denk ik beter dan het vitten op elkaar en het invoeren van tig regels.
Ik denk dat het zou helpen als het simpel gehouden wordt en als in elk geval de grote club het leuk heeft. Daarbij dus niet zo muggeziften en happen op mensen die proberen uit te lokken.
Alsof tong zich ook maar iets aantrekt van die 'ban'. Het is gewoon lachwekkend.![]()
Maargoed, ik deed toch al niet meer mee, dus ik zal me er verder niet meer mee bemoeien.
Mooi, want de beste stuurlui staan altijd aan wal.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:08 schreef Soempie het volgende:
[..]
Maargoed, ik deed toch al niet meer mee, dus ik zal me er verder niet meer mee bemoeien.
quote:Op woensdag 15 april 2009 18:19 schreef qonmann het volgende:
[..]
Mooi, want de beste stuurlui staan altijd aan wal.
Ik heb het een hele tijd laten gaan maar vind het gewoon jammer dat het zo veranderd is. Vandaar dat ik even wat strenger ben gaan toezien. Op dit moment gaat het weer goed dus hoop dat het geholpen heeftquote:Op woensdag 15 april 2009 18:17 schreef Soempie het volgende:
Tuurlijk, een aantal regels zijn wel nodig. Maar nu lijkt het net of jullie politieagentje aan het spelen zijn en dat vind ik dus best lachwekkend.![]()
Ik zou het eerder laten gaan en proberen het plezier weer terug te krijgen. Laat degenen die het proberen te verpesten maar in hun sop gaarkoken en reageer er gewoon niet zo op. Volgens mij helpt dat veel beter dan bans uitdelen en bovenop de regels zitten.
Gaat wel goed komenquote:Op woensdag 15 april 2009 18:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb het een hele tijd laten gaan maar vind het gewoon jammer dat het zo veranderd is. Vandaar dat ik even wat strenger ben gaan toezien. Op dit moment gaat het weer goed dus hoop dat het geholpen heeft
En dat altijd onder het mom dat ie er niets van snapt hoe dat moet. Lulkoek. Ik heb niet snel een hekel aan mensen maar Tong heeft het toch wel aardig verbruid, Niet alleen al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang (en dan bedoel ik ook heel lang) in de AKQ wegens verregaande onsportiviteit en topic verpesten door zogenaamd lollige opmerkingen die waarschijnlijk alleen voor hemzelf grappig zijn, maar overal op Fok is het gewoon een triest mannetje. .quote:Op woensdag 15 april 2009 18:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind wel dat je je aan bepaalde regels dient te houden, anders is het einde gewoon zoek.
En de ban van tong lachwekkend?Ik vind het nogal triest als iemand zo ontzettend onsportief is. Alsof een nieuw topic openen uren werk is
Is in 5 minuutjes gedaan en mensen die daar zo op reageren mogen wat mij betreft wegblijven...
ER you are welcome, pak nog even een (dubbel) puntje mee in het jubileum topicquote:Op woensdag 15 april 2009 18:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En dat altijd onder het mom dat ie er niets van snapt hoe dat moet. Lulkoek. Ik heb niet snel een hekel aan mensen maar Tong heeft het toch wel aardig verbruid, Niet alleen al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang (en dan bedoel ik ook heel lang) in de AKQ wegens verregaande onsportiviteit en topic verpesten door zogenaamd lollige opmerkingen die waarschijnlijk alleen voor hemzelf grappig zijn, maar overal op Fok is het gewoon een triest mannetje. .
Ik ga graag weer zo af en toe lekker meequizzen, maar als Tong weer terug komt in de quiz ben ik er weer vandoor. Zo simpel is het nu. Ik heb genoeg van zijn flauwekul.
Je laat je dus gewoon wegjagen door tong80, terwijl je hem ook kunt wegjagen?quote:Op woensdag 15 april 2009 18:25 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En dat altijd onder het mom dat ie er niets van snapt hoe dat moet. Lulkoek. Ik heb niet snel een hekel aan mensen maar Tong heeft het toch wel aardig verbruid, Niet alleen al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang (en dan bedoel ik ook heel lang) in de AKQ wegens verregaande onsportiviteit en topic verpesten door zogenaamd lollige opmerkingen die waarschijnlijk alleen voor hemzelf grappig zijn, maar overal op Fok is het gewoon een triest mannetje. .
Ik ga graag weer zo af en toe lekker meequizzen, maar als Tong weer terug komt in de quiz ben ik er weer vandoor. Zo simpel is het nu. Ik heb genoeg van zijn flauwekul.
Het is inderdaad vrij lachwekkend dat politieagentengedrag blijkbaar nodig is om van volwassen mensen te vragen zich aan wat simpele regeltjes te houden om een online spelletje goed en gezellig te laten verlopen.quote:Op woensdag 15 april 2009 18:17 schreef Soempie het volgende:
Tuurlijk, een aantal regels zijn wel nodig. Maar nu lijkt het net of jullie politieagentje aan het spelen zijn en dat vind ik dus best lachwekkend.![]()
En dat in hun sop gaarkoken helpt alleen als diegenen die het verpesten dus geen punten meer krijgen in de kwis en verder genegeerd worden. Want anders blijft het doorgaan. Dus ik vind het een prima maatregel van MaJoquote:Ik zou het eerder laten gaan en proberen het plezier weer terug te krijgen. Laat degenen die het proberen te verpesten maar in hun sop gaarkoken en reageer er gewoon niet zo op. Volgens mij helpt dat veel beter dan bans uitdelen en bovenop de regels zitten.
Yepquote:Op woensdag 15 april 2009 18:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je laat je dus gewoon wegjagen door tong80, terwijl je hem ook kunt wegjagen?![]()
Ik vond het ook altijd leuk jaquote:Elke quizzer is meegenomen, ik mis een heel groot gedeelte van het 'old establishment'.
Ja hoor, strakkies, ik moet nu eerst koken en etenquote:Op woensdag 15 april 2009 18:30 schreef Cobra4 het volgende:
ER, kom je ook feest vieren in de AKQ # 1500?
Dan is ie vol waarschijnlijk, gaat hardquote:Op woensdag 15 april 2009 18:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja hoor, strakkies, ik moet nu eerst koken en eten
Laterzzzzzzzzz
quote:Op woensdag 15 april 2009 21:14 schreef Rucebo het volgende:
Even als reactie op de laatste paar pagina's: zonder bepaalde regels en de handhaving ervan is de AKQ helemaal niks. Een beetje slowchat vind ik nog wel oke, maar dan gaat het meestal echt totaal nergens over of zijn het opmerkingen die alleen degene die ze plaatst leuk vindt. Verder hoeven mensen die duidelijk googlen of dat zelfs toegeven wat mij betreft nooit meer mee te doen, dat verpest gewoon het hele spel. Maar goed, anders post ik wel een tijdje wat minder tot de sfeer weer wat beter wordt (naar mijn mening iig).
Weet niet of je mij ook bedoelt, maar ik heb er geen zin meer in. Ik kom sporadisch nog wel eens langs, maar als ik het hier allemaal zo lees de laatste dagen (want dit topic staat nog steeds in MyATquote:Op woensdag 15 april 2009 18:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Elke quizzer is meegenomen, ik mis een heel groot gedeelte van het 'old establishment'.
Mag ik pissed zijn, het is niet aan hem om te beslissen wie ik een punt geef voor een antwoord en al helemaal uit ten boze om het op te zoeken en het antwoord integraal posten.quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:35 schreef Cobra4 het volgende:
En het is weer raak in de AKQ. BasOne vs Bram2301.
Ja je mag pissig zijn, maar breng het dan wat tactischer en vecht het niet uit in de AKQ.quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:38 schreef BasOne het volgende:
[..]
Mag ik pissed zijn, het is niet aan hem om te beslissen wie ik een punt geef voor een antwoord en al helemaal uit ten boze om het op te zoeken en het antwoord integraal posten.
Mijn vraag, mijn beslissing.
ramptoeristquote:Op zaterdag 18 april 2009 16:35 schreef Cobra4 het volgende:
En het is weer raak in de AKQ. BasOne vs Bram2301.
hij was al goed beantwoord maar je zat over een detail te zeuren... kom op zegquote:Op zaterdag 18 april 2009 16:37 schreef BasOne het volgende:
Als het nog niet opgevallen is, ik ben behoorlijk over de zeik.
Mijn vraag, hoe moeilijk hij dan ook misschien niet is geweest.
Behoort fucking niet verneukt te worden door iemand die het opzoekt, het antwoord post, en dan doodleuk zegt, ja anders had niemand het geweten want hij was te moeilijk
Ik snap dat je boos bent omdat iemand een opgezocht antwoord post. Aan de andere kant kan ik Bram geen ongelijk geven dat de vraag wel heel uitgebreid was, met name omdat het eigenlijk drie in een was en alles in een post moest.quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:37 schreef BasOne het volgende:
Als het nog niet opgevallen is, ik ben behoorlijk over de zeik.
Mijn vraag, hoe moeilijk hij dan ook misschien niet is geweest.
Behoort fucking niet verneukt te worden door iemand die het opzoekt, het antwoord post, en dan doodleuk zegt, ja anders had niemand het geweten want hij was te moeilijk
quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik snap dat je boos bent omdat iemand een opgezocht antwoord post. Aan de andere kant kan ik Bram geen ongelijk geven dat de vraag wel heel uitgebreid was, met name omdat het eigenlijk drie in een was en alles in een post moest.
Bij een dergelijk uitgebreide vraagstelling kan je er ook voor kiezen om, als iemand heel dicht in de buurt komt, een incompleet antwoord goed te rekenen en de aanvulling bij het uitreiken van het punt te zetten. Hoe langer het antwoord moet zijn, hoe eerder je iets vergeet natuurlijk.
Dan is het nog niet aan jou om het op te zoeken, het antwoord te posten en te beslissen dat iedereen verder gaat naar de volgende vraag.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:00 schreef Bram2301 het volgende:
[..]
hij was al goed beantwoord maar je zat over een detail te zeuren... kom op zeg
Precies, maar als je dat dan post, dan had de vragensteller vast die punten wel uitgedeeld. Ik kan me best voorstellen dat je enorm giftig wordt als een andere speler het antwoord heeft opgezocht en dat post omdat hij er even genoeg van had.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Bij een dergelijk uitgebreide vraagstelling kan je er ook voor kiezen om, als iemand heel dicht in de buurt komt, een incompleet antwoord goed te rekenen en de aanvulling bij het uitreiken van het punt te zetten. Hoe langer het antwoord moet zijn, hoe eerder je iets vergeet natuurlijk.
Ik praat je actie niet goed, antwoorden posten is not done, hoe moeilijk de vraag ook is. Ik ben het wel met je eens dat de manier waarop de vraag gesteld was wellicht te uitgebreid was. Maar dat is nog steeds geen reden om het spel te verpesten voor degenen die de vraag wel weten, want die laatste halve zin toevoegen was zeker niet onmogelijk.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:03 schreef Bram2301 het volgende:
[..]
hehe nog iemand die het snapt, ik dacht dat ik de enige was
Meteen dus een tip voor de andere topics waar je aan mee wilt doen. Lees eerst de OP.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:09 schreef Bram2301 het volgende:
ok ok ok
SORRY
ben hier ook pas een uur....
gelijk al dit
haha
dit is niet leukquote:Op zaterdag 18 april 2009 17:09 schreef Bram2301 het volgende:
ok ok ok
SORRY
ben hier ook pas een uur....
gelijk al dit
haha
hahaha was hij het!quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:24 schreef Cobra4 het volgende:
En BasOne let er ook even op dat je de tussen stand correct overneemt. Hier heb je per ongeluk een door Bram2301 verdiend punt weggelaten.
Mijn excuses, maar zover ik weet wordt een opgezocht antwoord met met -1 beloont, aangezien hij op 1 stond is dat een nulstand.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:24 schreef Cobra4 het volgende:
En BasOne let er ook even op dat je de tussen stand correct overneemt. Hier heb je per ongeluk een door Bram2301 verdiend punt weggelaten.
dat is waarquote:Op zaterdag 18 april 2009 17:29 schreef BasOne het volgende:
[..]
Mijn excuses, maar zover ik weet wordt een opgezocht antwoord met met -1 beloont, aangezien hij op 1 stond is dat een nulstand.
het goede antwoord was al gegeven dus mijn antwoord deed er niet meer toequote:Op zaterdag 18 april 2009 17:29 schreef BasOne het volgende:
[..]
Mijn excuses, maar zover ik weet wordt een opgezocht antwoord met met -1 beloont, aangezien hij op 1 stond is dat een nulstand.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:29 schreef BasOne het volgende:
[..]
beloon jij trouwens iedereen met aftrek? lekkere vader zul je zijn / wordenquote:Op zaterdag 18 april 2009 17:29 schreef BasOne het volgende:
[..]
Krijg je ervan als je de regels niet leest.quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:35 schreef Bram2301 het volgende:
[..]
beloon jij trouwens iedereen met aftrek? lekkere vader zul je zijn / worden
okideequote:Op zaterdag 18 april 2009 17:33 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat klopt!
![]()
![]()
Maar dan wel even vermelden?
lees jij het hoofdstuk over belonen en bestraffen maar eens!!quote:Op zaterdag 18 april 2009 17:45 schreef BasOne het volgende:
[..]
Krijg je ervan als je de regels niet leest.
Amen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:33 schreef Nembrionic het volgende:
Knullies, de OP lijkt me duidelijk toch?
- Googelen ist verboten want daar is geen flikker aan
- vragen stellen die op meerdere manieren beantwoord kunnen worden is niet handig maar het gebeurt nu eenmaal wel eens. Gewoon lekker doorgaan, het einde der tijden is niet nabij.
- vragen stellen waarop gegokt moet worden(jaartallen bijvoorbeeld) zijn ook niet handig.
- Als er een vraag wordt gesteld die te moeilijk voor je is, dan wacht je toch gewoon tot de volgende vraag? "Vroegah" werden hier vragen gesteld die 6-delig waren. Tegenwoordig gaat men hier al huilen als het antwoord niet binnen 5 minuten geraden is dat de vraag te moeilijk is. Als jij het antwoord niet weet, weet een ander het wel. En dat dat even kan duren of met behulp van hints gebeurt, is prima.
Deze discussies zijn echt al zo enorm vaak gevoerd en het is vrij zinloos dat weer te doen. Eigenlijk staat het meeste gewoon in de OP en dat staat daar na ellenlange discussies uit het verleden
Daar gaat het mij ook niet om, in dit geval heeft degene die Aerosmith antwoordde ook de punten gegeven omdat hij later nog met Run DMC kwam. Wat dat betreft is er dus niets aan de hand. Maar de versie met Run DMC was een cover, niet het origineel waar je om vroeg. Als iemand anders dus alleen Aerosmith had geantwoord, had je dat wat mij betreft niet fout kunnen rekenen.quote:Op maandag 20 april 2009 01:29 schreef BasOne het volgende:
[..]
Er was geen ander antwoord, hij heeft niet eens geantwoord.....................
Dat de vraag niet geheel klopte, dat het antwoord niet geheel klopte, boeit het?
Ik vond het goed, de antwoordgever vand het goed, no problem.
Nu komt hij ineens dat de vraag en het antwoord niet goed waren.......
WTF
Ik doe het wel regelmatig, maar de stand is af en toe een puinhoop.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:20 schreef Rucebo het volgende:
Werkt niemand de punten meer bij of hoe zit dat?
Ik open 1512 en daar stond bijgewerkt tot 1506, vandaag mijn opmerking. Als iedereen gewoon per topic de punten bijwerkt als hij het topic opent zou het geen probleem moeten zijn. Anders maar gewoon minpunten ofzo...quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik doe het wel regelmatig, maar de stand is af en toe een puinhoop.
Met Excel moet het niet zo moeilijk zijn, toch?
Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit zo op gelet.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:26 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ik open 1512 en daar stond bijgewerkt tot 1506, vandaag mijn opmerking. Als iedereen gewoon per topic de punten bijwerkt als hij het topic opent zou het geen probleem moeten zijn. Anders maar gewoon minpunten ofzo...
Het klopt nu in ieder geval geloof ik, dus laat maar zitten verderquote:Op dinsdag 21 april 2009 18:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit zo op gelet.
T/m 1506? Gelukkig, dan heb ik mijn werk tenminste goed gedaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:26 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Ik open 1512 en daar stond bijgewerkt tot 1506, vandaag mijn opmerking. Als iedereen gewoon per topic de punten bijwerkt als hij het topic opent zou het geen probleem moeten zijn. Anders maar gewoon minpunten ofzo...
Slaap ze Mark..quote:
Welke rest ?quote:Op zondag 17 mei 2009 23:14 schreef Cobra4 het volgende:
Ik wacht hier op de rest van de discussie. Als de rest tenminste het het lef heeft hier door te gaan.
Ik denk dat jij de enige bent?quote:
AKQ SC die zich zouden bemoeien met de AKQ puntenquote:Op zondag 17 mei 2009 23:16 schreef Siniti het volgende:
Welke discussie?
Een discussie vind ik prima, maar die plaatjes die door UTWLO gepost zijn gaan echt te ver.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Kortsluiting UTWOL.
Er is nog steeds geen elektricien langs gekomen om dit probleem te verhelpen.
Deze vraag ligt er nog:quote:Op zondag 17 mei 2009 23:18 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
AKQ SC die zich zouden bemoeien met de AKQ punten
De AKQ oprichtster heeft het besloten. Dat lijkt mij genoeg?quote:Op zondag 17 mei 2009 23:21 schreef qonmann het volgende:
[..]
Deze vraag ligt er nog:
Wellicht dat iemand van het slowchatclubje even kan uitleggen waarom mensen die meeten zomaar punten kunnen verdienen. Ik vond het niet in de OP terug.
Die punten boeien me niet, maar terecht lijkt het met niet tegenover de reguliere spelers.
Nou C4, kom op. Dat is wel een nogal flauwe regel.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:24 schreef Cobra4 het volgende:
De AKQ oprichtster heeft het besloten. Dat lijkt mij genoeg?
Ik heb op dit moment geen puf meer over om de rest uit te leggen.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nou C4, kom op. Dat is wel een nogal flauwe regel.
Dit is één van de weinige quizzen die met punten en goed geformuleerde regels werkt en die al zeer lange tijd succesvol is. Alleen zo lukt dat.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De AKQ oprichtster heeft het besloten. Dat lijkt mij genoeg?
Als dit zo is, raakt het inderdaad kant noch wal.quote:Op zondag 17 mei 2009 14:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Er zijn een paar mensen op een meet geweest waar ook gequizzed werd, maar dan in het echt. Blijkbaar tellen die punten ook voor dit topic.
Misschien handig om dat even in de OP te vermelden?
Zie de SCquote:
Ok, Ask MaJoquote:Op zondag 17 mei 2009 23:30 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dit is één van de weinige quizzen die met punten en goed geformuleerde regels werkt en die al zeer lange tijd succesvol is. Alleen zo lukt dat.
Ik heb grote bewondering voor MaJo die het en allemaal heeft opgezet en voortdurend de vinger aan de pols houdt..en nog steeds.
Ik heb dat wel vaker gemeld.
MaJo![]()
![]()
Vandaar dat het me zo bevreemdt, ik had er nog nooit van gehoord en ik speel al zeer lang mee alleen slowchat ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |