Link naar de trailer, en de officiële site.quote:2K Games Announces Mafia 2
Highly anticipated sequel to deliver Hollywood movie style action and gameplay
New York, NY - August 21, 2007 - 2K Games, a publishing label of Take-Two Interactive Software, Inc. (NASDAQ: TTWO), today announced that it will publish Mafia 2, a sequel to the original Mafia title that sold more than two million copies worldwide and helped popularize the gangster genre. Featuring a deep mobster-driven narrative packed with both behind-the-wheel and on-foot action, Mafia 2 is the sequel fans have been clamoring for. The game is being developed by Illusion Softworks, developers of the original Mafia title, for next generation consoles and Games for Windows®.
Like the original Mafia title, Mafia 2 immerses players in the mob underworld of a fictitious late 1940's-early 1950's scenario. Players will easily become engaged in the game's cinematic Hollywood movie experience with strong, believable characters in a living, breathing city. By fusing high octane gunplay with white knuckle driving and an engaging narrative, Mafia 2 looks to be the industry's most compelling Mafia title to date.
"As the original Mafia was a big success, we are excited to leverage the power of next generation console technology to create an all-new experience, while embracing the elements that resonated with the previous game's fans," said Christoph Hartmann, President of 2K. "The 'wow' factor of Mafia 2 is definitely the benchmark-setting visual quality and action that you expect to see only in Hollywood movies."
Heb je soms enig idee waar je die mod kan vinden? Ik heb héél het internet bijna afgezocht, maar nergens gevonden.quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:17 schreef W00fer het volgende:
Me broertje speelt nu Mafia 1 nog, met die Cold mod.
Alstu,quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:07 schreef zagevent het volgende:
[..]
Heb je soms enig idee waar je die mod kan vinden? Ik heb héél het internet bijna afgezocht, maar nergens gevonden.
Mafia staat bij mij bovenaan samen met de MAx Payne seriequote:Op maandag 27 augustus 2007 23:49 schreef -Dries- het volgende:
Mafia was echt net een film. Wat een goede game was dat zeg. Nergens anders zo'n sfeer gezien.
quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:32 schreef W00fer het volgende:
[..]
Alstu,
http://mafiascene.com/forum/viewtopic.php?p=197417#197417
quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:17 schreef W00fer het volgende:
Die race was gewoon kut, gelukkig kwam er die officieele patch die hem wat makkelijker maakte.
Ik ken mensen die er echt uren op gezeten hebben om die uit te spelen.
Heb me rot gelachen om die autootjes, met die oudste modellen kwam je maar net de brug op en dan met een rot vaart weer naar benedenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:54 schreef RickoKun het volgende:
Ik hoop wel dat de auto's ietsje soepeler worden, ook al weet ik wel dat we het hier over jaren 50' karretjes hadden....sja, misschien hoort het er wel gewoon bij, hé?
Ik hoop dat ze dat gewoon houden zoals het was. Het was soms wel een beetje irritant, maar zo had je in ieder geval wel het gevoel dat je echt in de dertiger jaren was beland en je het bij het begin van het spel nog niet zo breed had en nog niet zo belangrijk was.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:26 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Heb me rot gelachen om die autootjes, met die oudste modellen kwam je maar net de brug op en dan met een rot vaart weer naar beneden![]()
op YouTube is het geen HD meer he maar ontzettend low-resquote:Op zaterdag 1 september 2007 03:21 schreef zagevent het volgende:
De HD trailer:
http://nl.youtube.com/watch?v=JgBm0RBTRKc
![]()
![]()
De voldoening die je voelt als je zonder cheats wint, ongelooflijkquote:Op zondag 2 september 2007 13:49 schreef borisz het volgende:
mafia 1, die heb ik ook nog liggen
kwam geloof ik niet verder dan die race
yup maar die race vond ik ook altijd tricky.. 1x echt uitgespeeld rest van de keren met die trucquote:Op zondag 2 september 2007 13:56 schreef dennisw het volgende:
[..]
De voldoening die je voelt als je zonder cheats wint, ongelooflijk![]()
Ja klopt, maar dat doe ik bij elk spel, toen ik een klein kindje was deed ik wel graag cheats.quote:Op zondag 2 september 2007 13:56 schreef dennisw het volgende:
[..]
De voldoening die je voelt als je zonder cheats wint, ongelooflijk![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 2 september 2007 14:42 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat doe ik bij elk spel, toen ik een klein kindje was deed ik wel graag cheats.
over het einde van mafia 1 hé?ja, dat is mafiaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
quote:Op maandag 3 september 2007 14:26 schreef Bismarck het volgende:
Eén van de beste spellen ooit. Mede vanwege de sublieme soundtrack. De klanken van the Mills Brothers en Django Reinhardt droegen goed bij aan de jaren 30 beleving. Geweldig om door Lost Heaven rijden in een Celeste Marque 500 (Mercedes 500K) met 'Cavalerie' op de achtergrond. [afbeelding].
Ik kijk uit naar het tweede deel. Nu Tommy dood is ben ik benieuwd naar de verhaallijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
Misschien dat hij vlak voor z'n dood nog wat regelt, dat de verhalen in elkaar overlopen. Al lijkt me dat sterk aangezien Tommy de maffia helemaal heeft afgezworen.quote:
er was een tv zoals die vent zei in de trailer.. maar ik denk dat het jaren 60 isquote:Op maandag 3 september 2007 16:58 schreef VoreG het volgende:
Het zou jaren 50 worden dacht ik.
Ik denk dat de verhaallijn helemaal anders wordt, want degene die je telkens in de filmpjes terug ziet komen lijkt niet op Tommy
Je zegt het zelf.quote:Op maandag 3 september 2007 14:59 schreef NED het volgende:
Lekkere spoiler voor de mensen die deel 1 nog niet gespeeld hebben
Dat is hetzelfde als het einde verklappen van de Tweede Wereldoorlog. Mafia moet je allang gespeeld hebben namelijkquote:Op maandag 3 september 2007 14:59 schreef NED het volgende:
Lekkere spoiler voor de mensen die deel 1 nog niet gespeeld hebben
Eik heb je gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:43 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als het einde verklappen van de Tweede Wereldoorlog. Mafia moet je allang gespeeld hebben namelijk.
Die 5 screens zijn het laatste nieuws volgens mij en ik denk dat dat met die fans best mee valt.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:54 schreef dennisw het volgende:
Nog nieuws? Jammer dat de fans van deze game redelijk schaars is op FOK!
Hier nog een Mafia fan die zich meld.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:54 schreef dennisw het volgende:
Zijn er genoeg maar die komen niet in dit topic denk ikquote:Op zaterdag 8 september 2007 18:54 schreef dennisw het volgende:
Dat heb ik ook al vaker gezegd, (en lijkt me erg grappig) maar komt niet uit met de tijd: Tommy wordt afgeknalt in 1960 en de game zou zich afspelen begin jaren 50.quote:Op maandag 3 september 2007 17:47 schreef KaiN het volgende:
Misschien moet je hem op een gegeven moment zelf wel afknallen. Zo van missie ineens. Je weet als character niet wie het is, alleen dat die dood moet en ineens lijkt de scene die je moet spelen wel verdacht veel op die cutscene. En dat het verder geen connecties heeft in het spel.
Kan natuurlijk makkelijk. Jij zit in een maffia wereld en je wilt hogerop en een dude in je organisatie vraagt of je hem kapot kan knallen omdat wat hoge gasten hem niet mogen.
Naja als je een bron hebt hebben we er misschien wat aanquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:53 schreef insan3 het volgende:
Ik wil de sfeer verder niet bederven. Ik wil 'm ook graag hebben. Maar de release komt pas ergens in 2009 geloof ik
The Godfather vind ik eerder een slechte ripoff van Mafia. En Mafia en GTA hebben zeker wel veel overeenkomsten. Verschillen zijn dat de setting totaal anders is en Mafia een super verhaal heeft. En GTA is wat extremer met bazooka's enzo/quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:09 schreef NED het volgende:
Mafia vergelijken met GTA
Mafia is van een hele andere orde.
Als je The Godfather ofzo vergelijkt met GTA kan ik nog enigsinds inkomen, maar Mafia is veel beter dan welke GTA dan ook.
My thoughts exactly!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:17 schreef HL_Dog43 het volgende:
Jou mening. Zelf geniet ik van beide games al had GTA meer te doen wat mij weer meer aantrekt.
Al blijft Mafia een ubergame waar GTA kwa verhaallijn niet aan kan tippen.
jaaaaahaaaa maar dat bedoelt ie ook, die mafia had een veel geilere verhaallijn die je gewoon dwong om op het puntje van je stoel te zitten! GTA had meer een soort van verhaallijn om de meest bizarre shit uit te halen...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:51 schreef NED het volgende:
Verhaallijn in GTA? Wélke verhaallijn?!![]()
Mafia FTW
Nee? DNF en Spore zouden dan al jaren op de markt moeten zijnquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 08:12 schreef HL_Dog43 het volgende:
2009? Dat lijkt me sterk want dan zou de info wel heel erg vroeg zijn gegeven. Want een filmpje geef je niet anderhalf jaar voordat de game uitkomt vrij. Lijkt me ergens zomer/najaar 2008.
Ach jong vuilak! Trap zijn hoop niet zo de grond in!quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:01 schreef Jump het volgende:
[..]
Nee? DNF en Spore zouden dan al jaren op de markt moeten zijn
Over DNF heb ik het niet eens.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:01 schreef Jump het volgende:
[..]
Nee? DNF en Spore zouden dan al jaren op de markt moeten zijn
quote:Take-Two Interactive heeft de Tsjechische developer Illusion Softworks opgekocht. De twee studio's in Brno en Praag zullen verder gaan onder de naam 2K Czech.
Illusion Softworks is bekend geworden met games als Hidden & Dangerous, Vietcong en Mafia, en werkt momenteel aan een vervolg op laatstgenoemde in samenwerking met 2K Games. Petr Vochozka, CEO van Illusion Softworks, ziet in de overname de mogelijkheid om hun huidige en toekomstige projecten beter te ontwikkelen.
De president van 2K Games, Christoph Hartmann:
“Adding 2K Czech to our network of development studios demonstrates our strong commitment to creating great franchises and building world-class creative teams. The 2K Czech team is responsible for several very innovative and highly-regarded franchises and we look forward to continuing to develop new and existing IP together.”
Take-Two koopt Illusion Softworks op
Je hebt m eerder geregistreerd dan mij.quote:Op donderdag 13 maart 2008 00:39 schreef Scarface2004 het volgende:
Scarface was al bezet, en admins willen je naam niet veranderen.
Vrij kansloze nickname nu
De voornaamste geruchten zeggen oktober en dat lijkt mij ook het meest logische.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:54 schreef W00fer het volgende:
Was te verwachten. GTA IV komt ook in 2009 naar PC (tenminste dat hoop ik).
Nee, daar doen ze helaas niet aan.quote:Op donderdag 13 maart 2008 01:08 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Je hebt m eerder geregistreerd dan mij.
Er zal vast wel een admin bereid zijn.
Je kan beter 1980 hebben dan 2004 maar ach wat zal het ook.
Die ligt inmiddels vast wel ergens in de knakenbak ofzo.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:46 schreef DSS24 het volgende:
Totaal aan mij voorbij gegaan, het Mafia spel.
Binnenkort maar even aanschaffen.
tvp
Zeker doen! Je gaat er geen spijt van krijgen!quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:51 schreef DSS24 het volgende:
Ik denk dat ik dit weekend bij Media Markt ga kjiken, daar ligt ie inderdaad vast wel voor een knakie.
Inderdaad. Laatst ook weer gespeeld en grafisch is het gewoon nog goed te doen op hi-res met een lading AA en AF.quote:Op donderdag 13 maart 2008 22:38 schreef NED het volgende:
Deel 1 ziet er imo nog beter uit dan the godfather, ookal issie uit 2002.
Alles op high issie nog prima te pruimen.
Ik heb hem zelf een paar maanden geleden ook weer uitgespeeld. Hij blijft vet!
" There is a first time for everythingquote:Op donderdag 13 maart 2008 20:37 schreef NED het volgende:
[..]
Zeker doen! Je gaat er geen spijt van krijgen!
klik hier voor een trailer van Mafia (van deel 1 dus)
Kan evt wel spoilers bevatten, dus kijk maar of je hem kijkt of niet
quote:Ondanks dat het eerste deel uit de Mafia-serie door veel mensen nog steeds als één van de beste games van de laatste jaren beschouwd wordt verkocht de game helaas niet erg goed. Toch verheugde Illusion Softworks ons afgelopen augustus met het nieuws dat Mafia 2 in de maak was. Waarna er weer een angstaanjagende stilte rond de game viel. Gelukkig wordt die stilte nu heel even doorbroken door Illusion Softworks met het naar buiten brengen van een screenshot en een wallpaper:
Lijk op je bureaublad dankzij Mafia 2-wallpaper
True, de physics zijn in GTA 4 van enorme goede kwaliteit en dat komt mede door de Euphoria engine.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:34 schreef RickoKun het volgende:
Niet lopen bitchen, ik vergelijk het helemaal niet, ik hoop gewoon dat de physics net zo goed of beter zijn, vaststaande animaties are not done
PC-gamers worden dus weer gepwnedquote:1) There will be two main characters (Vito and Joe). Vito will be the only playable one but Joe is supposed to be important as well.
2) There will be no story connection between Mafia 1 and 2.
3) There will be extensive car damage. Says better then Burnout Paradise. It will have exploding fuel tanks.
4) You will visit the gas station for gas and to wash your car so it becomes shinny.
5) Money will be very important. New clothes will help if someone is after you. Food will make you stronger like in GTA San Andreas.
6) Cover system like in Gears of War.
7) Setting will be Empire City. Twice as big as City of Lost Heaven. It will resemble San Francisco
8) The lead platforms will be Ps3 and Xbox 360. Pc version may be few weeks or months later. But this may change.
9) Release date Spring/ Summer 2009.
10) The story starts before the end of WWII.
Auto wassen! Wooeeee. Lekker boenen.quote:Op maandag 7 april 2008 17:47 schreef TheSorrow het volgende:
Kut zeg met de PC! Maar wel toffe dingen, tanken, auto wassen enzo!
san francisco? op het laatste plaatje zie je op de achtergrond toch echt het Chrysler building en The empire state building, ofwel New York...quote:Op maandag 7 april 2008 17:38 schreef Sackboy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
PC-gamers worden dus weer gepwned
Lachen tochquote:
Als je nog een paardenkop(hoofd) over hebt laat het mij dan ff weten.quote:Op maandag 7 april 2008 20:38 schreef HL_Dog43 het volgende:
Ja man man man wat is dit weer voor een bull. Altijd die hoerige *&%$ console voorgang. Eerst godver voor GTA 4 en nu ook Mafia 2. Beters laten ze het allebei tegelijk uitkomen anders stuur ik een pak protestbrieven naar ze
Oja en die paardenkop maar dat past niet in een envelopje.
En misschien dat hier een [Multi] Mafia 2 topic van gemaakt kan worden?quote:- 3 families
- Cops only call reinforcements if you commited a large enough crime.
- 2 hours of cutscenes
- references to original game/easter eggs
- 3 acts
- all of the 2.5 square mile city open at the start
- can use taxi's to get around
- cars get damaged, dirty, and explode if shot in the gas tank
- can customize cars with your own license plates
- 2 types of context sensitive environment interactions: Standard and Violent
- Can buy food from vendors like hotdogs
- While buying stuff you can't be attacked
- NPC's will smoke, read newspapers, wait for buses, look through trash cans
- several points in the story you can make choices that affect the game
- multiple endings
- police go after other criminals instead of just you
- can buy houses where you store gear
- can take missions for and against competing families
- lots of interactive objects like chairs, bottles, sinks
- map waypoints including sidequests
- checkpoints improved from original game
- no on screen interface
- go to gyms to learn new hand to hand combos
- shooting through doors will possibly be added
Nice, wat mij ook altijd erg interesseert is het aantal dingen die je kan doen die NIET met de verhaallijn hebben te maken, huizen kopen enzo lijkt me dus wel fun! Dit ziet er mooi uit en kan niet anders dan een toppertje worden, anders moeten ze zich wel HEEEEEEEEEEEEL erg diep schamen als dat niet zo wordt met zulke mooie graphics!quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:50 schreef Sackboy het volgende:
Nog wat info:
[..]
En misschien dat hier een [Multi] Mafia 2 topic van gemaakt kan worden?
Dan wordt het behoorlijk rustig hier de komende anderhalf jaarquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:01 schreef TheSorrow het volgende:
Dit is puur voor de PC, x360 en PS3 gasten gaan maar lekker ergens anders heen!![]()
We hebben de tijd, denk ikquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:11 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Dan wordt het behoorlijk rustig hier de komende anderhalf jaar![]()
[ afbeelding ]
Bij mij doet ie het wel op Vistaquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:54 schreef Dos37 het volgende:
Mafia wat een geweldig spel was dat zeg, laatst proberen te installeren deed ie het niet op Vista
Mafia 2 kijk ik naar uit. Zeker met mijn huidige top PC
32bit zonder sp1quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:50 schreef Dos37 het volgende:
Welke versie 32bit of 64bit en met SP1 of zonder?
quote:- Story is primary objective for developers and everything is derivated from it.
- 2 hours of cut-scenes.
- First Mafia was full of cool gangsters and everyone was simply good or bad, Mafia II will be more dramatic, realistic and darker.
- Important relation between Vito and Joe.
- Black humour in Godfellas style.
- Empire City is inspired by New York and San Francisco, 4x4 km, 20 architectonic different districts with maximum accent to details.
- City dominants - Empire State Building, Brooklyn Bridge, Golden Gate - all of these buildings will be seen on long distance = orientation points.
- Every night is lit up with different packs of windows on each building .
- People on street will do more actions (take taxis etc.).
- Big interiors (foundry, observatory etc.).
- No loading screen in Empire city: city will load continously during play (also in interiors - you can look through the window and see real happenings on the street).
- Something like respect meter.
- You can listen to radio in cars (news, music..).
- Journalists was shocked by sophisticated car damage system.
- There will be about 80 different car models in Mafia II.
- The game has been in development for almost 5 years, or "almost as long as it took Bungie to release three Halo games".
- The animations in the game are incredible. There are 122 different animation spots in every humans face.
- The plan is not to be in the shadow of GTA IV. They're going to revolutionize the genre. "Our game is serious".
- "This is a playable movie. A playable, interactive gangster flick, a linear game, extremely story-heavy and with a more serious and mature tone than any other game in the genre. Including the first Mafia."
- 2K Czech thinks that more games are focusing on the scale of the gamingworld. The bigger the better. 2K Czech however, is going the opposite way, by making Mafia II 70% of the first game's area.
- The graphics engine that is running Mafia II has taken nearly 5 years to develop. The details in the game are on the same level as Crysis.
- The story is centered around Vitor Scarletta. Home from the war, where he got hurt badly, and with not that much money, he and his friend Jerry Barbaro go on a crime spree. Before Vitor knows what happened, he is doing work for one of the city's mob families.
- It is mentioned far too many times to say that Mafia 2 is looking absolutely stunning.
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.quote:The details in the game are on the same level as Crysis.
Hou nou toch eens op met die vergelijking steeds.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:48 schreef W00fer het volgende:
Ik zou bijna zeggen dat dit spel er beter uitziet dan GTA 4. Maar die heb ik nog niet live gespeeld dus...
Bovendien zit dit spel al veeeeeeel langer in development dan gta 4.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:28 schreef NED het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op met die vergelijking steeds.
Mafia is niet vergelijkbaar met GTA
\'Ex-soldaat zal hoofdrol spelen in Mafia II\' en meer infoquote:De mannen en vrouwen van Illusion Softworks zijn er ware meesters in: het geheim houden van informatie. Slechts af en toe geven ze wat informatie of een aantal screenshots uit over hun aankomende game: Mafia II. Gelukkig hebben ze nu weer wat nieuwe details losgelaten over het spel:
Je zal gaan spelen met de maffioso Vito, die net terug komt naar Empire City na gediend te hebben in de Tweede Wereldoorlog.
Empire City zal in dit deel twee keer zo groot zijn als in het origineel. En is geïnspireerd op San Francisco.
Het verhaal zal geen direct vervolg zijn op het verhaal van deel één.
Er is wederom veel aandacht besteed aan de auto's, zo is het schademodel nog iets gedetailleerder en mooier dan Burnout Paradise. Ook wordt het in dit deel mogelijk om te tanken en je auto te laten wassen in een wasstraat.
Geld zal een grote rol gaan spelen en zal te spenderen zijn aan kleding en voedsel.
Het spel zal een coversysteem a la Gears of War bevatten.
Het spel staat gepland voor het fiscale jaar van 2009, al zal de PC-versie wel iets later uitkomen als de consoleversies.
quote:Sackboy quotte:
"2K Czech thinks that more games are focusing on the scale of the gamingworld. The bigger the better. 2K Czech however, is going the opposite way, by making Mafia II 70% of the first game's area"
Hmmmm, merkwaardigquote:In het nieuwste nieuwsbericht:
"Empire City zal in dit deel twee keer zo groot zijn als in het origineel. En is geïnspireerd op San Francisco."
Krijgen we dan ook ook weer dat gekloot zoals in gta4 dat je voor sommige missies een fucking stropdas moet gaan kopen? Persoonlijk vind ik dat hele kleding en eten kopen maar irritant.quote:Geld zal een grote rol gaan spelen en zal te spenderen zijn aan kleding en voedsel.
Dit is niet waar, xbox ps en pc komen gelijktijdig uit.quote:Het spel staat gepland voor het fiscale jaar van 2009, al zal de PC-versie wel iets later uitkomen als de consoleversies.
Ik vind dat altijd wel leuk hoorquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:56 schreef Ame_thyst het volgende:
Krijgen we dan ook ook weer dat gekloot zoals in gta4 dat je voor sommige missies een fucking stropdas moet gaan kopen? Persoonlijk vind ik dat hele kleding en eten kopen maar irritant.
Mafia 2 wordt volgens mij oorspronkelijk voor consoles gemaakt, de pc versie wordt dus een port.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:08 schreef piekartz87 het volgende:
ik hoop niet dat het dusdanig aan word gepast voor 1 of andere schijt console dat de aim in de game erg kut is.
Nee. Mafia 2 werd eerst op PC ontwikkeld en tijdens de ontwikkeling werd besloten het op de consoles ook uit te brengen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 11:43 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Mafia 2 wordt volgens mij oorspronkelijk voor consoles gemaakt, de pc versie wordt dus een port.
Het gaat er ook niet om waar je op ontwikkeld. Het gaat erom waar je het voor ontwikkeld. Beetje nutteloos om iets te maken voor een ps3 als je uitgaat van wii hardware om maar iets te noemen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:28 schreef Ame_thyst het volgende:
oh wacht in de war met gta :|
Ja games worden altijd op de pc ontwikkeld he
Zal wel zoiets zijn jaquote:Op vrijdag 5 juni 2009 21:07 schreef Ame_thyst het volgende:
Vet !
Hoe loopt het filmpje af?
Er vaart op dat moment een boot onder de brug door. Auto rijdt door hek en land op boot?
Dat eerste blijft maar laden.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:00 schreef ufopiloot het volgende:
8 minuten gameplay filmpje:
http://e3.g4tv.com/videos(...)-Footage/?quality=hd
En nog meer artikelen:
http://kotaku.com/5277916/mafia-ii-eyes+on-the-more-things-change
http://www.rockpapershotg(...)e3-mafia-iis-bustle/
Nu begint het toch wel wat te knagen hoor. Uitstel allemaal goed en wel, maar nu wil ik het toch wel stilaan beginnen te spelen. Maarja, liever dit dan dat ze het rushen.quote:De PlayStation 3-game Heavy Rain zal pas in 2010 verschijnen. De reden voor het uitstel is niet bekend. Ook diverse games van 2K Games en Rockstar, waaronder Mafia II, BioShock 2 en Red Dead Redemption, verschijnen pas in 2010.
Navraag van Computer and Videogames bij Sony heeft uitgewezen dat Heavy Rain niet meer in 2009 zal verschijnen. De uitgever liet weten dat het spel van Franse makelij gepland staat voor het eerste kwartaal van 2010. Daarmee bevestigt Sony eerdere geruchten die er op wezen dat de psychologische thriller een release in 2009 niet meer gaat halen. Het uitstel is opmerkelijk, omdat Sony Computer Entertainment het spel in 2008 nog omschreef als de 'belangrijkste titel voor de PS3 van 2009'.
Ook andere potentiële topgames, waaronder BioShock 2, verschijnen in 2010. Take-Two Interactive, het moederbedrijf van uitgevers 2K Games en Rockstar Games, heeft BioShock 2, Mafia II, Red Dead Redemption en Max Payne 3 doorgeschoven naar het eerste kwartaal van Take-Two's boekjaar 2010, dat op 1 november 2009 begint, zo maakte het bedrijf bekend. In theorie zou BioShock 2 dus nog in 2009 kunnen verschijnen. De reden achter het uitstel is echter dat de uitgever de ontwikkelaar meer tijd wil geven om aan het spel te werken. Aangezien BioShock 2 voor eind oktober op de planning stond, zou een verplaatsing naar november of december nauwelijks extra ontwikkeltijd opleveren. Het ligt dan ook in de lijn der verwachting dat het spel niet eerder dan het voorjaar van 2010 uit zal komen.
Voor Mafia II, Red Dead Redemption en Max Payne 3 komt de verschuiving minder als een verrassing, aangezien die games nog geen releasedatum hadden en er dus feitelijk geen sprake is van uitstel. Behalve extra ontwikkeltijd speelt het economische klimaat ook mee in de beslissing van Take-Two Interactive; volgens Take-Two-directeur Ben Feder verschijnen de games in een gunstiger economisch getij bij een release in 2010.
http://tweakers.net/nieuw(...)nen-pas-in-2010.html
OMFGquote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:09 schreef Ame_thyst het volgende:
ingame gameplay http://www.gametrailers.com/video/e3-09-mafia-ii/52913
ziet dat er goed uit zeg![]()
quote:
Dan ben ik zeker de enige nuilhaas.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:00 schreef HL_Dog43 het volgende:
Man die details... incredible.
Deze game staat dik op plek 1 in mijn verlanglijstje.
Anders vat de xbox vlamquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:22 schreef ufopiloot het volgende:
Weinig mensen en auto's op straat
Handmatig schakelen? Dude dit is geen racegame.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:22 schreef ufopiloot het volgende:
Weinig mensen en auto's op straat, en ik hoop nog steeds echt op handmatig schakelen.
Lockpicken van de auto's zit er gelukkig nog wel in, en gaaf dat je nu zoveel kan aanpassen. Kleding kopen, auto's tunen.. En je kan zelfs een biertjes uit je koelkast pakken
Ja handmatig schakelen ja!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:00 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Handmatig schakelen? Dude dit is geen racegame.![]()
Denk het wel. Mafia had ook handmatig schakelen. Tenzij ze het eruit halen omdat dat te moeilijk is voor de consoleboys.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:22 schreef ufopiloot het volgende:
Weinig mensen en auto's op straat, en ik hoop nog steeds echt op handmatig schakelen.
Belachelijke uitspraak. Niet weten waar ik het over heb?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:16 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Blijf jij anders maar lekker bij GTA als je een mainstream simpel kutspelletje wilt spelen.
Ja mafia was fantastisch en ik heb ook genoten, maar als jij met uitspraken (dikgedrukt) komt met je "om gamers als jou tevreden te stellen"quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:16 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Mafia was juist super omdat er zoveel kleine details inzaten. Snelheidsbekeuringen, rood licht, botsingen, de politie kwam achter je aan als ze je betrapten. De auto's reden echt als auto's, zulke goede besturing heeft een free-roam game nog nooit gehad, en ik denk dat Mafia 2 daar niet meer aan kan tippen omdat ze gamers zoals jij ook tevreden willen houden.
Mooi dat je een prachtgame als Mafia nog steeds speelt, en ik deel je mening dat ze dit erin zouden moeten stoppen. Alwaar je het in opties net zo makkelijk aan als uit kan schakelen voor liefhebbers/tegenstanders van echte realisme.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:16 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Ik speel Mafia nog steeds met een stuurwiel om gewoon rond te cruisen, met handmatig schakelen, etc. Een game uit 2002 en nog steeds is het uniek. En Mafia 2 gaat daar dus helaas niet op verder. De politie zal nu nog wel bekeuren, maar niet zo streng als het vorige deel. Ik vind het nog steeds vet om met zoveel mogelijk politie in de stad rond te rijden. Altijd goed uitkijken als je door rood rijdt of als je even te hard wil rijden. Net zoals je doet in het echt![]()
Dus zo gek is dat niet, en hoezo een racegame? Het is toch goed als ze die mogelijkheid erin stoppen voor de mensen die er het wel leuk vinden om te gebruiken. Als je er de moeite voor neemt heb je in ieder geval veel meer controle over de auto en is het rijden veel beter/leuker. Kleine moeite om het ook in dit deel te stoppen, dus dan vind ik het jammer dat het er niet meer in zit.
Mijn mening is dat het niet om besturing draait of uberrealisme, waarbij je word "beboet" voor de kleinste dingen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:16 schreef ufopiloot het volgende:
[..]
Maar het lijkt inderdaad dat ze game zo simpel mogelijk maken zodat alle brugklassertjes ook verder kunnen komen dan de tweede missie.
quote:(wat tevens in deel 1 ook niet zo was, behalve bij de F1 races)
wordt zo vaak met releasedatums gegooid bij spellen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:23 schreef Nielsch het volgende:
TVP! Komt ongeveer een maand uit na Red Dead Redemption. Wordt smullen deze zomer! Releasedate van HMV.com staat nu op 28 mei 2010.
uh zie de 2e post boven je ?quote:Op zondag 28 februari 2010 19:24 schreef WSquater het volgende:
Is er al iets meer duidelijk over de release date, want Q2 kan ook pas echt de laatste dag van Q2 zijn?
Bij EPlaza verwachten ze het al op 14 mei. Bij Intertoys ook op 28 mei.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:23 schreef Nielsch het volgende:
TVP! Komt ongeveer een maand uit na Red Dead Redemption. Wordt smullen deze zomer! Releasedate van HMV.com staat nu op 28 mei 2010.
Ja, natuurlijk dan nog steeds richting de 200 euro. En waar bestel jij het dan (niet uit het buitenland)?quote:Op zondag 28 februari 2010 20:04 schreef djkoelkast het volgende:
Wie koopt ze dan ook voor 60 euro, dat is zo passé
Je kunt ze op voldoende plaatsen geheel legaal voor iets meer dan de helft krijgen. 60 euro voor een game is uit de tijd.
Scheelt toch weer 90 euro ten opzichte van je vorige calculatie.quote:Op zondag 28 februari 2010 20:13 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk dan nog steeds richting de 200 euro. En waar bestel jij het dan (niet uit het buitenland)?
Via budgetgaming gevonden:
Mafia 2 en Red Dead Redemption voor EUR 49,00 bij PS3home.nl
Heavy Rain ook voor ongeveer EUR 49,00 bij verschillende site's.
GT5 en 2010 FIFA dinges staan er nog niet tussen maar even voor handigheid: respectievelijk 60 en 50 euro.
Nou, dan zit je toch alweer op 210 euro
Ja, oke oke. Je hebt gelijkquote:Op zondag 28 februari 2010 20:55 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Scheelt toch weer 90 euro ten opzichte van je vorige calculatie.
Ik koop waar de prijs het beste is, rekening houdend met de levertijd. Bioshock 2 SE heb ik van coolblue, daar was 'ie 69 incl verzenden (ja ik weet het, ik zeur dat spellen van 60 euro passé zijn maar koop er wel een van 70, dat kwam doordat het de special edition is die normaal 80 was excl verzenden).
The Settlers 7 heb ik gepreordered bij Dixons, daar was 'ie 39 incl verzenden en ik heb hem op de releasedatum. Een aantal andere heb ik van play.com en vergelijkbare sites. FEAR 2 en GTA IV bijvoorbeeld, lag toen ruim onder de gemiddelde prijs.
En het zijn nu net die kleine details die het hem doen.quote:2K Games heeft een akkoordje gemaakt met Playboy Magazine. Concreet houdt dit in dat meer dan vijftig vintage covers en centerfolds van Playboy zullen gebruikt worden in Mafia II, de langverwachte maffiagame die dit jaar nog uitkomt. "Terwijl de meeste op maffia geinspireerde games puur en alleen op actie gericht zijn, wordt Mafia II gekenmerkt door een diepgaand en aangrijpend verhaal dat is verrijkt met een stijlvolle sfeer", aldus Christoph Hartmann, president van 2K. "Door de samenwerking met Playboy is het mogelijk een authentiek element aan de game toe te voegen door vintage beelden van het magazine te gebruiken die de kracht van Playboys invloed op de houding en cultuur van die generatie illustreren."
Mafia II is een vervaardigde blik in de donkere en keiharde wereld van de maffia, waarin kleding, auto’s, muziek en advertising nauwkeurig gecreëerd zijn om een Amerikaanse stad in de 40’er en 50’er jaren exact na te bootsen. Spelers worden direct de filmische, Hollywood-stijl van de game ingetrokken door sterke, geloofwaardige personages in een bruisende, ademende stad. Een stad waar de eerste rock-n-roll-geluiden klonken en het blinkend chroom van de Amerikaanse sleeën over de boulevards gleed.
“Playboy is al meer dan 55 jaar onderdeel van Amerika’s popcultuur en bindt zijn lezers aan zich met inzichtelijke features, interviews en mode spreads, als ook foto’s van de mooiste vrouwen ter wereld”, aldus Playboy Magazine’s Editorial Director Jimmy Jellinek. “Mafia II speelt in de tijd dat Playboy net populair werd en laat personages zien wier stijl en houding naadloos aansluiten bij onze vroege uitgaven. We zijn blij dat we een authentiek element aan de game kunnen toevoegen, zoals nog nooit eerder vertoond is in de wereld van de mannenbladen”.
http://www.9lives.be/game(...)-mafia-ii-en-playboy
Nee.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:45 schreef baffiedebaffer het volgende:
Stond er ook een datum bij?
God yes. Mafia 2 met big cojones and firm titties.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:26 schreef pagadder het volgende:
[..]
En het zijn nu net die kleine details die het hem doen.
Toch niet jaloers dat deze vette game niet op de Wii uitkomt?quote:Op zondag 14 maart 2010 20:51 schreef Wii-Style het volgende:
Als ze steeds aan het uitstellen zijn, zijn ze incompetent. Heel simpel.
Ga er maar vanuit dat-ie niet op 6 april uitkomt hoor.quote:Op zondag 21 maart 2010 12:00 schreef maxamius het volgende:
Due for release on 04/06/2010 volgens play.com
Er staat dan ook 4 juni. Britse website, niet Amerikaans.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:37 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat-ie niet op 6 april uitkomt hoor.
quote:Op zondag 21 maart 2010 13:55 schreef bascross het volgende:
Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar Beschikbaar op 02.09.2010
Bij bol.com.
Vandaar ook de interesse in Mafia natuurlijkquote:Op donderdag 25 maart 2010 16:12 schreef bascross het volgende:
[...]...zodat ik op mijn 40e met pensioen kan.![]()
Nee, gewoon legaal.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:29 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Vandaar ook de interesse in Mafia natuurlijk
idd, en tegenvallen... uh nee. Dat lijkt me niet.quote:Op donderdag 25 maart 2010 21:24 schreef bascross het volgende:
Ik vermoed niet dat ze nu weer gaan uitstellen, vorige keren hadden ze geen exacte datum gegeven, deze keer wel.
ik durf Maffia 1 niet te gaan spelen uit angst dat het tegenvalt na al die jarenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:12 schreef bohgek het volgende:
Binnenkort Mafia 1 maar eens uit de kast trekken![]()
Had Deus Ex 1 ook maar weer eens geinstalleerd nadat die teaser trailer uitkwam
De credits songquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:24 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
ik durf Maffia 1 niet te gaan spelen uit angst dat het tegenvalt na al die jaren
Maar wat een spelDat einde , fucking hell ik heb echt een kwartier wezenloos naar m'n scherm zitten kijken toen
Briljant
Heb em 2 jaar geleden nog eens doorgespeeld en ik had me toen niet aan lage resolutie etc. geërgerd, zal nu niet veel anders zijnquote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:24 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
ik durf Maffia 1 niet te gaan spelen uit angst dat het tegenvalt na al die jaren
Deel 1 is nog redelijk goed te spelen hoor, zitten ook best wel wat hoge resoluties bij.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:51 schreef bohgek het volgende:
[..]
Heb em 2 jaar geleden nog eens doorgespeeld en ik had me toen niet aan lage resolutie etc. geërgerd, zal nu niet veel anders zijn![]()
Eerst DX1 weer uitspelen om daarna weer aan Mafia 1 te beginnen.
OMG dat is wel echt een failquote:Mafia II wereld slechts een derde van Grand Theft Auto IV
Bron: CVG
In de Mafia II preview van Xbox 360 World bleek de omgeving van de maffia-game toch niet zo groot als gedacht. Volgens de redactie bij Xbox 360 World zou de wereld nog niet eens een derde zijn van wat Grand Theft Auto IV's Liberty City was.
"Calling up a waypoint, it's immediately noticeable that Mafia II doesn't boast the biggest of maps - certainly not in comparison to GTA IV (we estimate that the game world must be less than a third of the size of Liberty City)."
Volgens 2K maakt de kleinere omgeving niets uit, zo kan het ontwikkelteam tenminste meer tijd steken in het bijschaven en oppoetsen van de wereld. Tegen eind augustus zullen we er zelf achter komen of de wereld er echt zo spik en span uitziet.
Mafia kan je gewoon op 1920x1200 spelen volgens mij toch?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 10:24 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Maar wat een spelDat einde , fucking hell ik heb echt een kwartier wezenloos naar m'n scherm zitten kijken toen
Briljant
Waarom is dat een fail? Bij GTA kon je misschien 15 gebouwen in. Dat zal allicht hier véél hoger liggen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |