abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:49:32 #76
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52620280
p.s internet moet je 'goed afstruinen' om feitelijke informatie te vinden, let wel informatie die er toe doet, wat de media je verteld doet niks aan in je leven, in je kennis.
Ik kan niet aan spelletjes meedoen waar kennis nodig is, ik kan niet antwoorden op de vraag hoe die en die boot heet die daar en daar ligt en iedereen kent, maar is die informatie nuttig? Of is dat opvulling waar je geen hol aan hebt, bezighoudpsyche.

Met goed afstruinen bedoel ik natuurlijk niet googlen en de eerste de beste site pakken of bekende sites afgaan, omdat zoveel mensen daar zitten, omdat het geaccepteerd is, omdat het een seal heeft of wat dan ook.

Zoek de sites die worstelen om op het net te blijven, zoek informatie die je denkbarrieres doet doorbreken, zoek kennis over zaken waar je nooit wat over hoorde op school.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:09:10 #77
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52620833
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:43 schreef Pr0-n00b het volgende:
Maar ff beetje ontopic, als er zoveel censtuur in de media is. Waar zou ik dan mijn objectieve nieuws vandaan halen?

Wat laat zien wat de 'gecensureerde' niet laat zien?
Veel informatie is niet echt gecensureerd maar gekleurd. Het is nieuws met een "twist" of het word ondergesneeuwd door iets anders.

Goed voorbeeld is de manipulatie van Wikipedia door politici en bedrijven. Als je iets leest en hoort moet je proberen te bedenken wie er belang bij dat nieuws kan hebben.

Bijvoorbeeld:

Afghanistan:
- Het gaat goed! (want de militairen moeten daar blijven, en daar heb je draagvlak in het thuisland voor nodig)
- Het gaat slecht! (want we willen meer militairen daar hebben)

Irak
Waarom kwamen de martelingen in Abu-Graib in het nieuws? Amerikanen zijn meesters in propaganda, dit is een typische beginners-fout.

Mogelijkheid:
1. De "martelingen" zijn aangemoedigd door de geheime dienst.
2. Ze zijn expres in het nieuws gebracht.

In Arabische landen heeft men het graag over "die mietjes in het decadente westen" (vrije interpretatie). Deze martelingen gaven een duidelijk signaal aan de Arabische (islamitische?) wereld dat "het decadente westen" niet bestaat uit mietjes en dat "we" gewoon over lijken gaan als we daar zin in hebben.

Zo kan je gegevens die door het nieuws tot je komen proberen op verschillende manieren te interpreteren. Het is voor de mensen die het nieuws maken (en dan heb ik het niet over journalisten) gevaarlijk om regelrecht te liegen. Ze hadden bv de CIA-vluchten niet moeten ontkennen, maar er een mooi verhaal van maken. Veel mensen slikken een mooi verhaal en de rest zijn paranoïde complotfetisjisten. Als je ontkent en er komen foto's weet iedereen dat je fout zit.

Dan kom ik automatisch op de vraag: waarom was de US zo dom om de CIA vluchten te ontkennen? Of vonden ze het de moeite niet omdat het een tijdelijke oplossing was?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52624023
Opgeschoond en een schopje BNW i.o.m. de GC mods.
Nog andere interessante bnw-topics:
RTL nazi omroep?
[video] 911 and the British Broadcasting Conspiracy
Mediacorruptie inzake Jami en Wilders
"Frontpage verlengstuk van Amerikaanse elite"
[02] Zijn we wel echt op de maan geweest?
Allemaal over media(invloed op de samenleving.
bye
pi_52625224
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Veel informatie is niet echt gecensureerd maar gekleurd. Het is nieuws met een "twist" of het word ondergesneeuwd door iets anders.
Is maar net wat je onder censuur vind vallen. Wat ik ondertussen wel heb begrepen is dat bepaald nieuws niet word geplubiceerd omdat dat schadelijk zou zijn voor sponsors, in principe dus gewoon een vorm van censuur.
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
pi_52628470
Beetje jammer van dat BNW.
Dit topic gaat over de heersing van de media. In het algemeen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:55:34 #81
pi_52628714
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:28 schreef Pr0-n00b het volgende:

[..]

Is maar net wat je onder censuur vind vallen. Wat ik ondertussen wel heb begrepen is dat bepaald nieuws niet word geplubiceerd omdat dat schadelijk zou zijn voor sponsors, in principe dus gewoon een vorm van censuur.
Soms is dat ook de reden dat een bedrijf een zender koopt. Daarmee heb je een vinger in de media pap.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:35:30 #82
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52634964
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:42 schreef Salvad0R het volgende:
Beetje jammer van dat BNW.
Dit topic gaat over de heersing van de media. In het algemeen.
Indd, wat is dat godverdomme toch steeds man, ja sorry maar ik neem geen blad voor mijn mond meer, keer op keer worden dit soort topics maar gedumpt in de "conspiracy" hoek.

Ik walg hier serieus van.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:35:51 #83
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52634982
BNW > GC
pi_52638761
-fame-

[ Bericht 99% gewijzigd door NorthernStar op 24-08-2007 02:32:50 ]
pi_52639630
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 00:55 schreef Fiskus het volgende:

[..]
Je bent wel tevreden met je eigen enslavement, is het niet ?

[ Bericht 23% gewijzigd door NorthernStar op 24-08-2007 02:33:11 ]
pi_52656011
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan kom ik automatisch op de vraag: waarom was de US zo dom om de CIA vluchten te ontkennen? Of vonden ze het de moeite niet omdat het een tijdelijke oplossing was?
Volgens mij hebben ze dat nooit ontkent hoor, Het CIA matrix programma is best duidelijk.
Men was het alleen niet eens met de hoeveelheid vluchten.

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/97353/reageer/ja/

De EU daarentegen...
quote:
Europa moet niet net doen alsof het nooit heeft geweten van 'geheime' CIA-vluchten op Europese vliegvelden. Dat zegt Colin Powell, de Amerikaanse oud-minister van Buitenlandse Zaken, in een interview met de BBC.
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/78501/index.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:13:58 #87
pi_52656252
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:03 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze dat nooit ontkent hoor, Het CIA matrix programma is best duidelijk.
Men was het alleen niet eens met de hoeveelheid vluchten.

http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/97353/reageer/ja/

De EU daarentegen...
[..]

Natuurlijk heeft de EU boter op zijn hoofd. En helemaal Balkenende die als een opgewonden schooljongetje bij ome Bush op bezoek mocht
pi_52657228
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft de EU boter op zijn hoofd. En helemaal Balkenende die als een opgewonden schooljongetje bij ome Bush op bezoek mocht
Vergeet Jaap de Hoop Scheffer niet, hij is imo 'n belangrijkere pion.

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_52657592
quote:
"It would have been quite impossible for us to develop our plan for the world if we had been subjected to the lights of publicity during those years. But, the world is more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national autodetermination practiced in past centuries ..."
- David Rockefeller, Bilderberg club permanent member, 1991
http://www.atimes.com/atimes/Front_Page/GE10Aa02.html
En we weten wel waarom het de Bilderberg groep heet he ?
Eisenhower1961.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:24:07 #90
pi_52657971
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:10 schreef Resonancer het volgende:

[..]

En we weten wel waarom het de Bilderberg groep heet he ?
Refresh my memory please.

Is er geen Bilderberg hotel ergens?
pi_52658778
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Refresh my memory please.

Is er geen Bilderberg hotel ergens?
Dat is wat de meeste denken....echter:
quote:
Prince Bernhard of the Netherlands joined the SS during the early 1930s. He then joined the board of an I.G. subsidiary, Farben Bilder, from which he took the name of his postwar supersecret policy making group, the Bilderbergers. Farben executives played an important role in organizing the Circle of Friends for Heinrich Himmler, although it was initially known as Keppler's Circle of Friends, Keppler being the chairman of an I.G. subsidiary. His nephew, Fritz J. Kranefuss, was the personal assistant to Heinrich Himmler. Of the forty members of the Circle of Friends, which provided ample funds for Himmler, eight were executives of I.G. Farben or of its subsidiaries.
http://www.bilderberg.org/bernhard.htm#explored
En als je daarin duikt dan weet je ook wie daar hun geld inpompte.. Rockefeller..
Daar was Bush zijn investering n peuleschil bij, maar daar hoor je NOVA/Netwerk niet over.
Eisenhower1961.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:03:33 #92
pi_52659042
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:55 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat is wat de meeste denken....echter:
[..]

En als je daarin duikt dan weet je ook wie daar hun geld inpompte.. Rockefeller..
Daar was Bush zijn investering n peuleschil bij, maar daar hoor je NOVA/Netwerk niet over.
SS, royalty, miljardairs. Ik weet het weer.
pi_52792630
Yes.
De Rockefellers, Rothschilds en ander gespuis. Binnenkort een topic bouwen over de geschiedenis van geprivatiseerde bankiers. s Goed .
  donderdag 30 augustus 2007 @ 02:29:16 #94
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_52801422
Wie beheerde I.G. farben in de US tak tijdens de WW2 ?.
pi_52801496
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 02:29 schreef merlin693 het volgende:
Wie beheerde I.G. farben in de US tak tijdens de WW2 ?.
Paul Warburg, "stichter" van The Federal Reserve System via de Rockefellers gecontroleerd door de Rothschilds.
  zaterdag 1 september 2007 @ 17:50:42 #96
81237 releaze
best of both worlds
pi_52870935
praatjes vullen geen gaatjes, salvador.
pi_52880497
Als ik zou zeggen "De Joden" zouden mensen boos worden.

Maar het is de waarheid, kan je moeilijk over gaan doen of niet, 't is zo.
pi_52890492
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:39 schreef Salvad0R het volgende:
Yes.
De Rockefellers, Rothschilds en ander gespuis. Binnenkort een topic bouwen over de geschiedenis van geprivatiseerde bankiers. s Goed .
Oei, eerst heel hard ''Befehl ist befehl'' roepen en daarna de antikapitalist uithangen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_52892110
quote:
A self-destructive man feels completely alienated, utterly alone. He's an outsider to the human community. He thinks to himself, "I must be insane." What he fails to realize is that society has, just as he does, a vested interest in considerable losses and catastrophes. These wars, famines, floods and quakes meet well-defined needs. Man wants chaos. In fact, he's gotta have it. Depression, strife, riots, murder, all this dread. We're irresistibly drawn to that almost orgiastic state created out of death and destruction. It's in all of us. We revel in it. Sure, the media tries to put a sad face on these things, painting them up as great human tragedies. But we all know the function of the media has never been to eliminate the evils of the world, no. Their job is to persuade us to accept those evils and get used to living with them. The powers that be want us to be passive observers. [..] And they haven't given us any other options outside the occasional, purely symbolic, participatory act of voting. You want the puppet on the right or the puppet on the left?
bron Waking Life

Ik denk dat iedereen zich wel bewust is van de manipulatie in de media. Echter is het de vraag in hoeverre je hier iets aan kunt doen. Hiervoor is m.i. de wil tot verandering noodzakelijk. Zoals Baaj al eerder schreef, buiten je grenzen gaan zoeken en je weer eens echt laten overdonderen door nieuwe informatie die totaal buiten jouw beperkte wereldbeeld staat.

Om nogmaals uit Waking Life te quoten: If the world that we are forced to accept is false and nothing is true, then everything is possible.
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_52892543
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:50 schreef releaze het volgende:
praatjes vullen geen gaatjes, salvador.
Wat denk je, dat ik een politieke partij ga oprichten en een kogel ga koppen ?
NO THX !
quote:
Op zondag 2 september 2007 14:44 schreef Apropos het volgende:

[..]

Oei, eerst heel hard ''Befehl ist befehl'' roepen en daarna de antikapitalist uithangen.
Hey, ik ben verre van een antikapitalist. Geld is goed, als het de mens dient.
Het is niet goed als de mens geld dient, zoals vandaag de dag het geval is.

Maar goed.
Terug naar de media.
Mensen zouden niets moeten geloven wat de televisie hun vertelt. Het is toch propaganda om een select aantal mensen te dienen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')