Lekker boeien. Ok, ze waren "fout" in WOII, maar wat heeft dat voor invloed op de bedrijfsfilosofie van vandaag? De uitvoerende beleidsmakers bij dat bedrijf waren waarschijnlijk niet geboren in of voor WOII, en ik kan toch weinig nazi-sympathisanten ontdekken bij het half8 nieuws...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:49 schreef BaajGuardian het volgende:
...wat denken jullie ervan?
Als je een opsomming gaat maken van hedendaagse bedrijven die 'fout' waren in WO 2, dan ben je nog wel ff bezig.. gok ikquote:ze waren "fout" in WOII
Dat bedoel ik ook. Een hele grote groep mensen en bedrijven waren "fout" (tussen aanhalingstekens omdat de mate waarin nogal varieerde). Dat hoeft geen invloed meer te hebben op de hedendaagse bedrijven.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:07 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Als je een opsomming gaat maken van hedendaagse bedrijven die 'fout' waren in WO 2, dan ben je nog wel ff bezig.. gok ik
op sommige stations zie je nog staan "wachtkamer 3e klasse". it makes you wonderquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
De NS was ook behoorlijk fout, toch maak ik graag gebruik van mijn ov.
precies jaquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:09 schreef andre347 het volgende:
Veel bedrijven waren fout bezig in de Oorlog, dus om alleen RTL eruit te kiezen
en?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:21 schreef BaajGuardian het volgende:
Nouja als je bedenkt hoe ook het duitste volk bezig gehouden werd door brood en spelen..
Dat doet bijna iedereen hierquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:20 schreef Nembrionic het volgende:
Wat een kuttopic. Je dumpt een link en vraagt "Wat denken jullie ervan"
quote:The Commission found that Bertelsmann made "indirect" use of Jewish slave labour in Latvia, and Lithuania but not at its German headquarters.
quote:The company had close ties to the Nazi regime, particularly the Propaganda Ministry, and printed 19 million books during World War II, making it the largest publisher for the German army.
Dus die zijn flink fout bezig geweest, dat staat buiten kijf, zelfs 50 jaar erna nog.quote:Bertelsmann used its "revised" history when it took over the biggest US book publisher Random house in 1998. Bron
en zit de familie niet meer in het bestuur zelf.quote:Bertelsmann is a privately held stock corporation. The shareholders, the Bertelsmann Stiftung and the Mohn Family own 76.9 percent and 23.1 percent of the capital shares, held via intermediate companies.Bron.
Bedankt voor je post.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:29 schreef Beezz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus die zijn flink fout bezig geweest, dat staat buiten kijf, zelfs 50 jaar erna nog.
Er werken nu trouwens bijna 100.000 man, en het is volgens Britannica 1 van de grootste uitgeverijen op deze aardbol.
Die Bertelsmann Foundation, daar staan de nazaten daadwerkelijk op de voorgrond aan de leiding. Bertelsmann zelf is;
[..]
en zit de familie niet meer in het bestuur zelf.
edit: Ow ja, om even antwoord te geven op je vraag. Nee, RTL is geen nazi omroep. Was het 1940, dan was het een ander verhaal geweest.
Yep, dat is een topic dat ook goed aansluit op deze.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:42 schreef Salvad0R het volgende:
Het gaat corporaties niet om morele aspecten, maar om Poen .
Goed topic.
Check ook Wie beheerscht 96 % van de massamedia . .
Mischien moet je wat meer onderzoek doen voordat je post, er staat niet voor niks een link.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:14 schreef MrBadGuy het volgende:
De Nederlandse RTL bestaat pas sinds 1989, dus om nou te denken dat het ook maar enigzins een nazi-omroep is lijkt me wat vreemd. Dan is de Telegraaf toch een factor 1000 keer fouter.
En wat in de link staat (wat ik wel gelezen heb) maakt RTL een nazi-omroep? Ik heb RTL er namelijk nooit op kunnen betrappen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mischien moet je wat meer onderzoek doen voordat je post, er staat niet voor niks een link.
Bayer produceerde het gifgas jah..quote:
Dat lijkt me logisch, of dacht jij soms dat die mensen iemand in SS uniform het nieuws zouden laten voorlezen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En wat in de link staat (wat ik wel gelezen heb) maakt RTL een nazi-omroep? Ik heb RTL er namelijk nooit op kunnen betrappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |