abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:49:25 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52587191
Ik werd hierop geattendeerd, wat denken jullie ervan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bertelsmann

Ik houd het verder hier nog even bij want ik weet er persoonlijk ook nog niet zoveel over.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_52587572
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:49 schreef BaajGuardian het volgende:
...wat denken jullie ervan?
Lekker boeien. Ok, ze waren "fout" in WOII, maar wat heeft dat voor invloed op de bedrijfsfilosofie van vandaag? De uitvoerende beleidsmakers bij dat bedrijf waren waarschijnlijk niet geboren in of voor WOII, en ik kan toch weinig nazi-sympathisanten ontdekken bij het half8 nieuws...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52587660
quote:
ze waren "fout" in WOII
Als je een opsomming gaat maken van hedendaagse bedrijven die 'fout' waren in WO 2, dan ben je nog wel ff bezig.. gok ik
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_52587675
Ga ook even zoeken naar:

Siemens, Porsche, Bosch en ga zo nog maar eent tijdje door!

In die tijd waren veel bedrijven "fout" maar ik denk dat je weinig keuze had en dat je het niet meer altijd moet doortrekken naar vandaag!
pi_52587705
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:07 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Als je een opsomming gaat maken van hedendaagse bedrijven die 'fout' waren in WO 2, dan ben je nog wel ff bezig.. gok ik
Dat bedoel ik ook. Een hele grote groep mensen en bedrijven waren "fout" (tussen aanhalingstekens omdat de mate waarin nogal varieerde). Dat hoeft geen invloed meer te hebben op de hedendaagse bedrijven.

Dus ook niet op RTL.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52587709
Veel bedrijven waren fout bezig in de Oorlog, dus om alleen RTL eruit te kiezen
pi_52587746
Gazprom had vast ook wel banden met stalin vroeger. ga maar snel je gaskraan ( ) dichtdraaien.
pi_52587832
De NS was ook behoorlijk fout, toch maak ik graag gebruik van mijn ov.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_52587877
Heel erg oud nieuws!!!!!!!!!!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_52587900
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
De NS was ook behoorlijk fout, toch maak ik graag gebruik van mijn ov.
op sommige stations zie je nog staan "wachtkamer 3e klasse". it makes you wonder
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:16:26 #11
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52587944
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:09 schreef andre347 het volgende:
Veel bedrijven waren fout bezig in de Oorlog, dus om alleen RTL eruit te kiezen
precies ja

dan vind ik bijv. MediaMarkt (na de oorlog opgericht met door de SS geroofd geld) een ander verhaal.. maar zelfs dan heeft dat niets te maken met de huidige bedrijfsfilosofie (althans: voor zover ik als klant kan beoordelen )
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:20:05 #12
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52588052
Wat een kuttopic. Je dumpt een link en vraagt "Wat denken jullie ervan"
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:21:07 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52588076
Nouja als je bedenkt hoe ook het duitste volk bezig gehouden werd door brood en spelen..
pi_52588140
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:21 schreef BaajGuardian het volgende:
Nouja als je bedenkt hoe ook het duitste volk bezig gehouden werd door brood en spelen..
en?
C. Sagan
pi_52588333
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:20 schreef Nembrionic het volgende:
Wat een kuttopic. Je dumpt een link en vraagt "Wat denken jullie ervan"
Dat doet bijna iedereen hier
pi_52588373
quote:
The Commission found that Bertelsmann made "indirect" use of Jewish slave labour in Latvia, and Lithuania but not at its German headquarters.
quote:
The company had close ties to the Nazi regime, particularly the Propaganda Ministry, and printed 19 million books during World War II, making it the largest publisher for the German army.
quote:
Bertelsmann used its "revised" history when it took over the biggest US book publisher Random house in 1998. Bron
Dus die zijn flink fout bezig geweest, dat staat buiten kijf, zelfs 50 jaar erna nog.
Er werken nu trouwens bijna 100.000 man, en het is volgens Britannica 1 van de grootste uitgeverijen op deze aardbol.

Die Bertelsmann Foundation, daar staan de nazaten daadwerkelijk op de voorgrond aan de leiding. Bertelsmann zelf is;
quote:
Bertelsmann is a privately held stock corporation. The shareholders, the Bertelsmann Stiftung and the Mohn Family own 76.9 percent and 23.1 percent of the capital shares, held via intermediate companies.Bron.
en zit de familie niet meer in het bestuur zelf.

edit: Ow ja, om even antwoord te geven op je vraag. Nee, RTL is geen nazi omroep. Was het 1940, dan was het een ander verhaal geweest.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 13:33:16 #17
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52588483
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:29 schreef Beezz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dus die zijn flink fout bezig geweest, dat staat buiten kijf, zelfs 50 jaar erna nog.
Er werken nu trouwens bijna 100.000 man, en het is volgens Britannica 1 van de grootste uitgeverijen op deze aardbol.

Die Bertelsmann Foundation, daar staan de nazaten daadwerkelijk op de voorgrond aan de leiding. Bertelsmann zelf is;
[..]

en zit de familie niet meer in het bestuur zelf.

edit: Ow ja, om even antwoord te geven op je vraag. Nee, RTL is geen nazi omroep. Was het 1940, dan was het een ander verhaal geweest.
Bedankt voor je post.

De mohn's zijn aangetrouwd geraakt met de bertelsmann trouwens.
En die hebben nu de officiele leiding. Dat is gewoon een public relations iets dat het voor de buitenkant mooi lijkt.
pi_52588625
pi_52592095
Het gaat corporaties niet om morele aspecten, maar om Poen .
Goed topic.
Check ook Wie beheerscht 96 % van de massamedia . .
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:32:42 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52593683
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:42 schreef Salvad0R het volgende:
Het gaat corporaties niet om morele aspecten, maar om Poen .
Goed topic.
Check ook Wie beheerscht 96 % van de massamedia . .
Yep, dat is een topic dat ook goed aansluit op deze.
pi_52596580
De Nederlandse RTL bestaat pas sinds 1989, dus om nou te denken dat het ook maar enigzins een nazi-omroep is lijkt me wat vreemd. Dan is de Telegraaf toch een factor 1000 keer fouter.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:22:32 #22
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52596803
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:14 schreef MrBadGuy het volgende:
De Nederlandse RTL bestaat pas sinds 1989, dus om nou te denken dat het ook maar enigzins een nazi-omroep is lijkt me wat vreemd. Dan is de Telegraaf toch een factor 1000 keer fouter.
Mischien moet je wat meer onderzoek doen voordat je post, er staat niet voor niks een link.
pi_52596884
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Mischien moet je wat meer onderzoek doen voordat je post, er staat niet voor niks een link.
En wat in de link staat (wat ik wel gelezen heb) maakt RTL een nazi-omroep? Ik heb RTL er namelijk nooit op kunnen betrappen.
pi_52611147
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:37 schreef Bayer het volgende:
Bayer produceerde het gifgas jah..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bayer
Samen met agfa, BASF en anderen waren ze onderdeel van http://nl.wikipedia.org/wiki/IG_Farben die gifgas maakte..

Bayer wordt overigens beschuldigd van het verspreiden van AIDS in Europa: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=487

[ Bericht 42% gewijzigd door Petre op 23-08-2007 02:54:03 ]
bye
  donderdag 23 augustus 2007 @ 04:57:08 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52612030
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En wat in de link staat (wat ik wel gelezen heb) maakt RTL een nazi-omroep? Ik heb RTL er namelijk nooit op kunnen betrappen.
Dat lijkt me logisch, of dacht jij soms dat die mensen iemand in SS uniform het nieuws zouden laten voorlezen.

De nazis zitten in de aandelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')