abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52534634
Welkom in het slowchat-topic van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in de topics in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.

Laatste reply door Mutant:
quote:
Caucasian Race:

Aryans [European Aryans and Indo-Aryans; "Aryans" corresponds to "Indo-Europeans", "Indo-Aryans" to "Indo-Iranians"]
Semites
Hamites

Mongolian Race:

North Mongolian [corresponds to "Altaic"]
Tibetans

Negroid Race:

African Negroids
De gevoelens zijn net als een roos, het kan pijn doen.
pi_52534650
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:16:33 #4
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52534733
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:15 schreef Autodidact het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=hWDBkCKQRAY

Sjchaaaaaait
Hoe was het op blowlands?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52534759
quote:
PvdA maakt nieuwe voorzitter op 25 september bekend

DEN HAAG - De PvdA-leden kunnen tussen 16 en 23 september schriftelijk, telefonisch of via internet aangeven wie volgens hen partijvoorzitter moet worden. Naar verwachting maakt het partijbestuur 25 september de winnaar bekend, aldus een PvdA-woordvoerster maandag. Het PvdA-congres moet de benoeming daarna op 6 oktober bekrachtigen.

Wie kandidaat zijn om de in april afgetreden Michiel van Hulten op te volgen als voorzitter, wordt 31 augustus of 1 september bekendgemaakt, zegt de woordvoerster. Het PvdA-bestuur doet tot dat moment geen mededelingen, ook niet over het aantal kandidaten dat zich heeft gemeld. De inschrijftermijn is zondag gesloten.
In de eerste weken van september kunnen de kandidaten zich op regionale bijeenkomsten presenteren aan de PvdA-achterban.

Jan Pronk

Voormalig PvdA-minister Jan Pronk heeft zijn kandidatuur zelf in de publiciteit gebracht. Dat geldt ook voor de Dordtse jurist Bart Bouman en gewestelijk PvdA-voorzitter Flevoland Ad Voerman uit Leystad.
Ook de Friese afdelingsvoorzitter Bertus Mulder en Tjeerd van Dekken uit Groningen zouden kandidaat zijn.

De Nijmeegse wethouder Paul Depla, die voorzitter was van de commissie die het PvdA-verkiezingsprogramma heeft opgesteld, toonde eerder de ambitie in deeltijd voorzitter te worden. Depla laat weten daarover nog een gesprek met het partijbestuur te zullen hebben.
Als dat vasthoudt aan een fulltime voorzitter, en daar gaat hij wel van uit, stelt Depla zich niet kandidaat. "De discussie over het partijvoorzitterschap als nevenfunctie moeten we dan op een ander moment nog maar eens voeren."

Knasrijkst

Algemeen wordt aangenomen dat Pronk van de tot dusver bekende kandidaten verreweg de kansrijkste is. Hij heeft een lange staat van dienst in de PvdA. Hij was onder meer minister in vier kabinetten en Tweede Kamerlid.
Bij de presentatie van zijn kandidatuur, vrijdag in het tv-programma NOVA, profileerde Pronk zich nadrukkelijk als een vertegenwoordiger van de linkervleugel van de partij.
Zo pleitte hij voor een parlementair onderzoek naar de Nederlandse steun aan de oorlog in Irak, terwijl de PvdA in de kabinetsformatie heeft afgesproken daarvan te zullen afzien.

Ook toonde hij zich een tegenstander van een versoepeling van het ontslagrecht, iets waarover de PvdA-bewindslieden onder aanvoering van vicepremier Wouter Bos in het kabinet al een akkoord hebben gesloten.

Wouter Bos heeft nog niet gereageerd op de kandidatuur van Pronk en anderen. Vrijdag zei hij een voorkeur te hebben voor de huidige interim-voorzitter Ruud Koole, maar die heeft laten weten niet beschikbaar te zijn. Ook PvdA-fractievoorzitter Jacques Tichelaar wil nog niet reageren op de kandidatuur van Pronk.
Oeh, spannend! Wie wordt het?
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:21:18 #6
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52534853
Van wie is dit nou weer een clone?
pi_52534898
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:16 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Hoe was het op blowlands?
Ja, tof. Je hebt echt wat gemist. Wat een feest gisteren.
pi_52534922
Een verse kloon die een SC aanmaakt?
pi_52534931
Ohja:
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:15 schreef Jump het volgende:
stabilizator, weg
pi_52534965
pi_52534970
Wie is de dame met de geplette borstjes?
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:27:34 #13
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52535006
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:23 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, tof. Je hebt echt wat gemist.
Dat weet ik, ik stond zaterdag fit en nuchter op

Op 3voor12 zag het er allemaal maar gewoontjes uit. Brecht bakte er absoluut niets van, maar ze was goedlachs en dat telt ook .
pi_52535040

Wie is die andere trouwens?
pi_52535138
President Bush should be on every banknote, hes the best President ever for bringing freedom to the world. Hes the smartest, most handsome most physically fit AND God speaks to him directly!!
pi_52535152
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:28 schreef Fastmatti het volgende:
[afbeelding]

Wie is die andere trouwens?
Who cares?

Stephanie Cane
pi_52535300
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:27 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat weet ik, ik stond zaterdag fit en nuchter op

Op 3voor12 zag het er allemaal maar gewoontjes uit. Brecht bakte er absoluut niets van, maar ze was goedlachs en dat telt ook .
Hmm, ik ben al blij genoeg dat ik Giel niet heb gezien maar er waren een aantal echt goede feesten. Je ziet op 3voor12 natuurlijk niet waar het echt om draait denk ik.
pi_52535422
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:24 schreef Elseetje het volgende:
Ohja:

[..]
Achja, ik sta al sinds 2001 geregd, en heb inmiddels bijna 140 kloons. Sterker, ik kan mn orginele account nauwelijks meer herinneren ...

How sad.
pi_52536135
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:44 schreef Dories het volgende:

[..]

Achja, ik sta al sinds 2001 geregd, en heb inmiddels bijna 140 kloons. Sterker, ik kan mn orginele account nauwelijks meer herinneren ...

How sad.
Oh, dat was jij ook? Zal ik dan maar alvast ' ' zeggen?
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:24:56 #21
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_52536708
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:13 schreef Dories het volgende:
Doei doei.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_52536937
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Doei doei.
Waar blijft de MED?
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:48:25 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52537448
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hmm, ik ben al blij genoeg dat ik Giel niet heb gezien maar er waren een aantal echt goede feesten. Je ziet op 3voor12 natuurlijk niet waar het echt om draait denk ik.
Aan de andere kant, je had 'm wel de waarheid kunnen zeggen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:00:15 #24
Stranger than fiction
pi_52537848
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:31 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Waar blijft de MED?
Niet alles wordt gemeld.
pi_52538145
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Niet alles wordt gemeld.
Waarom ontnemen ze me dat plezier?
pi_52538184
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:48 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Aan de andere kant, je had 'm wel de waarheid kunnen zeggen.
Hehe, ik had 'm in de pis gegooid.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:12:51 #27
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52538260
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:10 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hehe, ik had 'm in de pis gegooid.
En dat brilletje weggegooid zodat hij niet kan zien wie het deed.

Nog fokkers gemeet?
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:28:44 #28
Stranger than fiction
pi_52538905
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:30:07 #29
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52538959
quote:
BRUSSEL - Nederland moet meer zetels opeisen in het Europese Parlement. Dat vindt een ruime meerderheid (CDA, PvdA, VVD, GroenLinks) van de Nederlandse partijen in het EP en in de Tweede Kamer.
ANP

Nederland heeft momenteel 27 zetels in het EP, dat vergadert in Brussel en Straatsburg. Volgens in 2000 in Nice gemaakte afspraken gaat dat voor Nederland terug naar 25. Maar dit voorjaar in Berlijn spraken de regeringsleiders van de 27 EU-landen weer af om het EP niet terug te brengen van de huidige 785 naar 732 maar naar 750 zetels in 2009.

'Blunder'

"We moeten de blunder van Nice herstellen", zegt CDA-europarlementariër Maria Martens. Ook haar collega's Joost Lagendijk (GroenLinks) en Ieke van den Burg (PvdA) vinden dat Nederland gezien het inwonertal recht heeft op meer zetels. Van den Burg vindt de zetelverdeling waar oud-premier en partijgenoot Wim Kok in 2000 in Nice mee instemde "belachelijk en een slechte deal".

De VVD zal in de Tweede Kamer het kabinet aansporen meer zetels op te eisen. Voor VVD-Kamerlid Han ten Broeke mag ook meetellen dat Nederlandse europarlementariërs altijd serieus werken en bij vergaderingen ook echt komen opdagen. Iets wat je volgens hem van de "ClubMed-landen" (EU-landen aan de Middellandse Zee) niet kan zeggen.

Aan de kant

Omdat al bekend is dat Duitsland drie zetels inlevert, Roemenië en Bulgarije er twee bij krijgen en Malta één, zijn er uiteindelijk zestien zetels opnieuw te verdelen onder 23 landen. Middelgrote landen als Spanje en Polen zullen naar verwachting ook meer plekjes in het parlement opeisen. "Nederland moet dan niet aan de kant blijven staan", zegt Lagendijk.

EU-lijsten

Hij verwacht overigens dat het Europees Parlement in september zal voorstellen om 10 procent van de zetels te verdelen via EU-brede lijsten en niet via nationale lijsten. Dat kan alleen als de lidstaten bereid zijn bij voorbaat genoegen te nemen met minder 'nationale' parlementariërs.
- kaas en brood
- liever mee doen dan winnen vs Paarse Puinhoop deel MLV!
- TOf, die grondwet
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52541626
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:26 schreef TaLoN.NL het volgende:
De nieuwe Amerikaanse munt...
pi_52541748
quote:
Libische Berbers kruipen uit hun schulp

door Omar El-Keddie en Michel Hoebink

17-08-2007

Deze week vond in Tripoli een opmerkelijke conferentie plaats over de Amazigh Berbers in Libië. De conferentie is een teken van het groeiende zelfbewustzijn van Berbers in Noord-Afrika. En dat zo’n conferentie in Tripoli plaatsvindt is opmerkelijk, want het Arabisch-nationalistische regime van Khadaffi heeft nooit iets van Berbers willen weten.

De conferentie in Tripoli.
De conferentie, die afgelopen dinsdag en woensdag plaatsvond in het voorname Grand Hotel in Tripoli, was een onwennige mix van schuchtere Berber activisten en vertegenwoordigers van het regime die tot voor kort nog categorisch weigerden om het bestaan van Berbers in Libië ook maar toe te geven.

Net als Marokko en Algerije, en in mindere mate Tunesië, kent Libië een minderheid van Berbers: de oorspronkelijke bewoners van Noord-Afrika, voor de komst van de Arabieren en de islam. De Berbers, die naar schatting vijf tot tien procent van de Libische bevolking uitmaken, hebben hun eigen taal en gebruiken en zijn geconcentreerd in de bergachtige regio in Noordwest Libië. Veel van de Libische Berbers zijn Kharijieten, een kleine sekte binnen de islam naast Soennieten en Sjiieten.

Mahreb beweging
De conferentie in Tripoli maakt deel uit van een wijdere trend van groeiend zelfbewustzijn van Berbers in heel Noord-Afrika, met name in Marokko waar sinds het aantreden van de nieuwe koning meer ruimte is gekomen voor de Berber taal en identiteit. Ook de Libische Berbers kruipen voorzichtig uit hun schulp. In juli 2007 en in de zomer van 2006 organiseerden Libische Berber activisten conferenties in de Marokkaanse steden Meknes en Agadir. Tijdens beide conferenties verklaarden de activisten met grote nadruk dat zij geen politieke maar een culturele groepering waren, die opkomt voor de culturele rechten van Berbers.

De Berbers in Libië hebben inderdaad geen rechten als cultureel-linguďstische groep. Zo zijn Berber namen verboden en mag de Berbertaal niet in het onderwijs worden gebruikt. Het regime van kolonel Khadaffi is gebaseerd op het zelfde Arabisch nationalisme dat de voormalige Egyptische president Nasser en Saddam Hussein inspireerde. Dat Arabisch nationalisme heeft, net als overigens de meeste vormen van nationalisme, een broertje dood aan etnische minderheden. Volgens de officiële leer in Libië zijn de Berbers ook een soort Arabieren en is hun taal een soort Arabisch. Libische linguďsten schrijven dikke boeken waarin ze proberen dat te bewijzen. Kolonel Khadaffi zelf ontvouwde nog in maart 2006 zijn visie op de geschiedenis.

Wereld volgens Khadaffi
De Amazigh beschaving, verklaarde hij, was al lang voor de komst van de islam uitgestorven als gevolg van een vreselijke droogte. Daarna werd het land opnieuw bevolkt door Arabieren, die over land uit Jemen kwamen. Het Arabische woord voor ‘land’ is barr. Vandaar dus dat ze barr barr genoemd werden, omdat ze van land tot land kwamen. De rest van de Arabieren, aldus Khadaffi, kwam met de islam. “Maar toen de Europese kolonisators kwamen zeiden ze tegen de Berbers: Jullie zijn een aparte natie, geen Arabieren! Vervolgens rakelden ze het woord Amazigh op, om ons te verdelen en over ons te heersen. Libië voor de Libiërs! Wij accepteren geen andere identiteit en iedereen die claimt dat er een andere identiteit is pleegt verraad en heult met het kolonialisme.”

Sayf al-Islam
Maar de berber conferentie in Tripoli geeft aan dat er iets aan het veranderen is in deze opstelling. Volgens Mohammed Rabi’, een in Nederland woonachtige Libische Berber activist, zit Khadaffi’s zoon en gedoodverfde opvolger Sayf al-Islam er achter. Sayf al-Islam voert zo’n beetje in zijn eentje de oppositie tegen zijn vader aan, waarschijnlijk met diens volledige instemming. De conferentie, zegt Rabi’, was oorspronkelijk een initiatief van een groep jongeren die geen toestemming hadden gekregen om naar de conferentie in Meknes te gaan. Maar hun initiatief werd hun al snel uit handen genomen door een door Sayf al-Islam gecontroleerde jeugdbond.

De oorspronkelijke initiatiefnemers mochten uiteindelijk zelfs niets meer zeggen tijdens de conferentie. Volgens Mohammed Amadi, een andere Libische Berber activist die in Marokko woont, is de conferentie daarmee verworden tot een poging van het regime om hun internationale imago op te poetsen. Maar Mohammed Rabi’is positiever. Het zou de eerste stap kunnen zijn, zegt hij, naar een erkenning van de rechten van de Amazigh in Libië.
http://www.wereldomroep.n(...)ers_tripoli_20070817
pi_52543485
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:50 schreef pberends het volgende:

[..]

De nieuwe Amerikaanse munt...
Ik mis de Bohemian Owl.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_52543823
De functie van kloonies in POL, je kunt er een topic aan wijden.
I´m back.
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:07:28 #34
Stranger than fiction
pi_52544405
quote:
Penis dwerg vast in stofzuiger

EDINBURGH - Een Britse dwerg moest maandag in een ziekenhuis worden opgenomen nadat hij met extra sterke lijm een stofzuiger aan zijn penis had geplakt.

Daniel Blackner, bekend als Captain Dan the Demon Dwarf (kapitein Dan, de demonische dwerg) had tijdens een theaterfestival in Edinburgh moeten optreden met een stofzuiger die met een speciale constructie aan zijn geslachtsdeel was bevestigd. Die constructie ging echter vlak voor de voorstelling stuk. Blackner ging daarop met lijm aan de slag.

Op het podium bleek dat er een vaste verbinding was ontstaan. Het moment dat hij met een stofzuiger aan zijn penis bij de EHBO werd binnengebracht, was 'het pijnlijkste moment van mijn leven', aldus Captain Dan.
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:11:20 #35
Stranger than fiction
pi_52544542
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:14:18 #36
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52544648
Daar zijn de Utregse kanjers weer.

http://www.youtube.com/watch?v=Bxf-WqdT57A
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_52544788
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:44 schreef Dories het volgende:

[..]

How sad.
.
I´m back.
pi_52544871
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Who cares?

[afbeelding]

Stephanie Cane
Het zal nog een hele toer worden om hier zedelijk materiaal van te vinden.
I´m back.
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:29:54 #39
Stranger than fiction
pi_52545200
Ze is niet echt bekend.
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:35:47 #40
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52545410
Laat mij dit maar oplossen.
pi_52545446
past idd beter in KPD . .
I´m back.
pi_52545466
.
I´m back.
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:37:40 #43
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52545468

Ana Beatriz Barros

EN

Daniella Cicarelli
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:52:01 #44
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52545925
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 18:15 schreef Autodidact het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=hWDBkCKQRAY

Sjchaaaaaait
"Hey, ik kan geen baan vinden. Hoe kan dat nou?"
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:41:11 #45
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52547307
quote:
'Chávez mag niet aan de Antillen en Aruba komen'

ANP

DEN HAAG - De Venezolaanse president Hugo Chávez mag niet aan de Antillen en Aruba komen. Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) moet hem duidelijk maken dat hij niet eenzijdig zeegrenzen kan verleggen en Koninkrijksgebied kan inlijven. Mocht Chávez militairen inzetten, dan moet Verhagen ook bereid zijn militair in te grijpen.

Dat stelt Tweede Kamerlid Hans van Baalen (VVD) maandag. Hij wil daar bij de minister via Kamervragen op aandringen. Van Baalen benadrukte dat Chavez met zijn handen af moet blijven van ‘onze Falklands’.

Verhagen gaat er echter van uit dat Venezuela de territoriale integriteit en soevereiniteit van het Koninkrijk blijft respecteren als een goede buur, zo liet hij maandag weten. Hij heeft wel de Nederlandse ambassadeur opdracht gegeven de Venezolaanse autoriteiten om een toelichting te vragen.

Aanleiding voor de commotie is een toespraak waarin Chávez zou hebben aangekondigd de noordgrens van Venzuele te willen onderzoeken. Alles binnen de 200 zeemijl hoort bij Venezuela, zou hij gezegd hebben. De Nederlandse Antillen en Aruba liggen nog geen 40 zeemijlen ten noorden van Venzuela en daar ontstond ophef. Vorige week liet Verhagen echter al weten dat uit niets bleek dat er een Venezolaanse claim zou zijn op Antilliaans gebied, ook niet in de toespraak van Chávez.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:41:39 #46
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52547316
quote:
EU werkt mee aan stroomuitval Gazastrook

GAZA-STAD (ANP) - De Europese Unie i heeft besloten de financiering van brandstofleveranties aan de Palestijnse Gazastrook op te schorten. Volgens Brussel is de opschorting nodig om ,,veiligheidsredenen''. Het gevolg is dat grote delen van de strook, al sinds vrijdag zonder stroom, voorlopig niet op elektriciteit hoeven te rekenen.

De Gazastrook behoort met zijn 1,5 miljoen inwoners tot de drukstbevolkte gebieden ter wereld. De radicale Hamas-partij zwaait er sinds kort de scepter en strijdt om de macht tegen de gematigde Fatah-partij. Sinds de machtsovername van Hamas in Gaza heeft Israël de grenzen rond de strook hermetisch gesloten, maar de cruciale leveranties van brandstof voor de centrales konden tot dusver doorgaan uit ,,humanitaire overwegingen''.

Israël besloot vrijdag geen brandstof meer te leveren, maar gaf aan zondag weer een levering toe te staan. Door de opstelling van de EU, die Hamas ook boycot, gebeurde dat evenwel niet.

bron
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:42:32 #47
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52547336
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:41 schreef Gabry het volgende:

[..]
Dat zal ze leren zuinig met stroom om te gaan
pi_52548401
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:41 schreef Gabry het volgende:

[..]
Goede zaak, nu de voedselvoorziening nog.
  † In Memoriam † dinsdag 21 augustus 2007 @ 04:49:28 #49
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52549886
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 01:39 schreef DrWolffenstein het volgende:
Lees ik: maak ze maar af?
Carpe Libertatem
pi_52550963
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 01:39 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Israelische baby's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')