abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52538379
Als je per jaar 50000 schoolverlaters hebt en je hebt op de basisschool 150000 mensen die de citotoets afleggen heb je een uitval van 1 op 3 en wie is de veroorzaker van dit probleem?
Ik stel dat scholen oninteressant lesmateriaal aan de kinderen voorschuiven waardoor ze zuchtend in de lokalen zitten tot het tijd is om naar huis te gaan terwijl ze juist de kinderen moeten enthousiasmeren met interessante stof.
Wat vinden jullie van deze stelling?
I am the mountain the forest and the earth.
  Forum Admin maandag 20 augustus 2007 @ 20:17:56 #2
58651 crew  murp
murp
pi_52538449
de ouders moeten het gewoon niet toelaten dat hun kind van school af gaat
pi_52538831
Maar ligt het dan aan het kind wil je zeggen?
Studiemateriaal heeft mij zelf nooit geboeid alle dingen die ik wilde weten heb ik allemaal na mijn afgekapte opleiding gelezen.
  Forum Admin maandag 20 augustus 2007 @ 20:39:45 #4
58651 crew  murp
murp
pi_52539279
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:26 schreef faun het volgende:
Studiemateriaal heeft mij zelf nooit geboeid alle dingen die ik wilde weten heb ik allemaal na mijn afgekapte opleiding gelezen.
okee, werken vind ik ook niet leuk, moeten we dan gaan zeggen dat we ander werk moeten zoeken?

het hoort er gewoon bij, en dat is aan de ouders die het aan hun kind moet vertellen
pi_52539846
Waarom wordt er de jeugd niet geleerd bij natuurkunde wat E=MC2 betekend bijv. daar kun je kinderen misschien enthousiast maken.
Bij ons is de relativiteitstheorie geen een keer gevallen.
Bij geschiedenis is de eerste wereldoorlog geen keer gevallen.
Bij wiskunde wordt niet uitgelegd wat de pi is alleen dat hij ongeveer 3,14 is.
Bij biologie komt de Phi niet aan bod.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:59:21 #6
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_52539884
Dat je als einselganger liever niet op grote leerfabrieken rond loopt kan ik heel goed begrijpen.
Want meer zijn de meerste scholen tegenwoordig niet.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_52539898
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:16 schreef faun het volgende:
Als je per jaar 50000 schoolverlaters hebt en je hebt op de basisschool 150000 mensen die de citotoets afleggen heb je een uitval van 1 op 3 en wie is de veroorzaker van dit probleem?
Ik stel dat scholen oninteressant lesmateriaal aan de kinderen voorschuiven waardoor ze zuchtend in de lokalen zitten tot het tijd is om naar huis te gaan terwijl ze juist de kinderen moeten enthousiasmeren met interessante stof.
Niet iedereen doet de cito overigens.
pi_52540744
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:57 schreef faun het volgende:
Waarom wordt er de jeugd niet geleerd bij natuurkunde wat E=MC2 betekend bijv. daar kun je kinderen misschien enthousiast maken.
-projectwerkbullshit
-"het is gewoon zo"
-onzinnig taalkundig ontleden, waar geen varken wat aan heeft
-wiskunde zonder toepassingen

+filosofie als belangrijk en verplicht vak (en dan geen spreuken/levenslopen van filosofen uit je kop knallen, maar zelfstandig denken)
+meer natuurkunde (je moet toch weten wat er mogelijk is, zo'n beetje?)
:-O
pi_52540811
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:57 schreef faun het volgende:
klopt de stof is ook niet echt interresant maar dat is niet het probleem, de uitval vind grotendeels plaats op het vmbo,havo en vwo hebben veel minder uitval.
Het probleem van de uitval op het vmbo is de hele sfeer die erom heen hangt, de zo stoer mogelijk doen sfeer die voorkomt uit het feit dat de opleiding als uitzichtloos en voor de dommen wordt beschouwd door iedereen die havo en vwo doet en eigenlijk volwassenen in het algemeen, al die jongeren denken dat hun niveau niks voorstelt,daardoor zullen ze hun best ook niet doen voor een papiertje zonder waarde, dan liever werken tenminste nog wat geld.
Ik denk dat het hele probleem is ontstaan bij het samenvoegen van ivbo vbo en mavo tot vmbo waardoor alles onder het "domme" vmbo terecht kwam, ik denk dat als je de cijfers erbij pakt het aantal schoolverlaters in de tijd van vbo/mavo een stuk lager lag. wel treurig allemaal 50 000 mensen die nu een uitzichtloos bestaan tegemoet gaan
pi_52541025
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:26 schreef faun het volgende:
het is ook lastig om je te motiveren voor dingen die je niet interesseren,toch vind ik dat het mogelijk moet zijn om je eigen pakket samen te stellen en je eigen richting kwa leerstof te kiezen, zoiets hebben ze in de vs ook en daar werkt het ook.
pi_52562791
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:24 schreef troubleh het volgende:
-projectwerkbullshit -oh so true; klassikaal instructiepracticum werkt vele malen beter. Zodra je in het 3de/4de/5de jaar van je opleiding terechtkomt heb je genoeg basis om projecten tot een echt goed einde te brengen.
-"het is gewoon zo" -nog zo'n dooddoener: Uitleggen zodat je het algemene mechanisme erachter kent. OK, sommige formules zijn absurd groot/lastig (schroedingervgl. voor H-atoom anyone?), maar als je ze dan verwacht wordt te kennen, GEEF ER DAN OOK EEN AFLEIDING BIJ ZO DAT WE KUNNEN ZIEN HOE ZO'N FORMULE TOT STAND KOMT.
-onzinnig taalkundig ontleden, waar geen varken wat aan heeft Heb je meer aan dan je denkt, maar het belang wordt soms nogal overschat gezien de idioot grote hoeveelheden tijd die eraan gespendeerd worden.
-wiskunde zonder toepassingen BAD IDEA!!!. Eerst juist met zuivere wiskunde beginnen en daarna oefenen met toepassingen.

+filosofie als belangrijk en verplicht vak (en dan geen spreuken/levenslopen van filosofen uit je kop knallen, maar zelfstandig denken) Onderbrengen bij socio.
+meer natuurkunde (je moet toch weten wat er mogelijk is, zo'n beetje?) Beta-kennis is al heel lang het ondergeschoven kindje in het NL systeem.
pi_52594304
Het werken in projecten moet ook een middel zijn, geen doel zoals het nu gewoon is. (Uni is nog niet zover doorgeslagen gelukkig)

Er zijn meer plekken om dingen te leren dan alleen op school.
pi_52622747
Het schoolsysteem is ook gewoon bagger..
Ik vind dat je bij lessen weg mag blijven als je voor SO's PW's en PTA's 8en haalt of hoger.. Moet je dan es zien hoe nederland gaat scoren

Ik heb geen moer geleerd.. gewoon lessen gevolgd en ben ook gewoon dik geslaagd met 7ens
We maken alleen maar domme opdrachten, bijv met nederlands ontleden... wtf heb ik er aan? (4 jaar lang doen?) Ik weet nu echt niks meer van nederlands, alleen de basisschoolstuff..

Gelukkig kan je op de hogere school lekker weg blijven als je wilt Het is toch je eigen verantwoordelijkheid, ik ga echt niet in een blokuur lopen gapen van iets wat ik kan leren in 20 minuten of al weet Ja toch?

En ik ga ICT doen dus lekker laptopje mee en games spelen
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:15:37 #14
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52627891
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:16 schreef faun het volgende:
Ik denk dat ook MOTIVATIE een hele grote doorslag geeft. Klinkt ouderwets maar de jeugd van tegenwoordig vind ik veelal watjes die niks gewend zijn en veelal veel lullen maar weinig vullen. Uitzonderingen daargelaten.
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
pi_52723283
Ik zou zeggen: WORDT LERAAR.

Kan je zelf die kinderen wat leuks bijbrengen. Kan je ze eens wat interessantere stof geven dan die eeuwige oorlog in 1390 (iknoemmaarwat), zorgen dat ze niet van school afgetrapt worden of gaan, e.d..
pi_53931255
Een leraar mag tegenwoordig zijn eigen leerstof niet bepalen, dat is allemaal van hogerhand beslist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')