okee, werken vind ik ook niet leuk, moeten we dan gaan zeggen dat we ander werk moeten zoeken?quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:26 schreef faun het volgende:
Maar ligt het dan aan het kind wil je zeggen?
Studiemateriaal heeft mij zelf nooit geboeid alle dingen die ik wilde weten heb ik allemaal na mijn afgekapte opleiding gelezen.
Niet iedereen doet de cito overigens.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:16 schreef faun het volgende:
Als je per jaar 50000 schoolverlaters hebt en je hebt op de basisschool 150000 mensen die de citotoets afleggen heb je een uitval van 1 op 3 en wie is de veroorzaker van dit probleem?
Ik stel dat scholen oninteressant lesmateriaal aan de kinderen voorschuiven waardoor ze zuchtend in de lokalen zitten tot het tijd is om naar huis te gaan terwijl ze juist de kinderen moeten enthousiasmeren met interessante stof.
Wat vinden jullie van deze stelling?
-projectwerkbullshitquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:57 schreef faun het volgende:
Waarom wordt er de jeugd niet geleerd bij natuurkunde wat E=MC2 betekend bijv. daar kun je kinderen misschien enthousiast maken.
Bij ons is de relativiteitstheorie geen een keer gevallen.
Bij geschiedenis is de eerste wereldoorlog geen keer gevallen.
Bij wiskunde wordt niet uitgelegd wat de pi is alleen dat hij ongeveer 3,14 is.
Bij biologie komt de Phi niet aan bod.
klopt de stof is ook niet echt interresantquote:Op maandag 20 augustus 2007 20:57 schreef faun het volgende:
Waarom wordt er de jeugd niet geleerd bij natuurkunde wat E=MC2 betekend bijv. daar kun je kinderen misschien enthousiast maken.
Bij ons is de relativiteitstheorie geen een keer gevallen.
Bij geschiedenis is de eerste wereldoorlog geen keer gevallen.
Bij wiskunde wordt niet uitgelegd wat de pi is alleen dat hij ongeveer 3,14 is.
Bij biologie komt de Phi niet aan bod.
het is ook lastig om je te motiveren voor dingen die je niet interesseren,toch vind ik dat het mogelijk moet zijn om je eigen pakket samen te stellen en je eigen richting kwa leerstof te kiezen, zoiets hebben ze in de vs ook en daar werkt het ook.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:26 schreef faun het volgende:
Maar ligt het dan aan het kind wil je zeggen?
Studiemateriaal heeft mij zelf nooit geboeid alle dingen die ik wilde weten heb ik allemaal na mijn afgekapte opleiding gelezen.
-projectwerkbullshit -oh so true; klassikaal instructiepracticum werkt vele malen beter. Zodra je in het 3de/4de/5de jaar van je opleiding terechtkomt heb je genoeg basis om projecten tot een echt goed einde te brengen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:24 schreef troubleh het volgende:
Ik denk dat ook MOTIVATIE een hele grote doorslag geeft. Klinkt ouderwets maar de jeugd van tegenwoordig vind ik veelal watjes die niks gewend zijn en veelal veel lullen maar weinig vullen. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:16 schreef faun het volgende:
Als je per jaar 50000 schoolverlaters hebt en je hebt op de basisschool 150000 mensen die de citotoets afleggen heb je een uitval van 1 op 3 en wie is de veroorzaker van dit probleem?
Ik stel dat scholen oninteressant lesmateriaal aan de kinderen voorschuiven waardoor ze zuchtend in de lokalen zitten tot het tijd is om naar huis te gaan terwijl ze juist de kinderen moeten enthousiasmeren met interessante stof.
Wat vinden jullie van deze stelling?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |