Mee eensquote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:23 schreef Sanderrrr het volgende:
Moelijk voor iets dat niet bestaat om iets zat te worden..
De duivel heeft een veel leuker baantjequote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:12 schreef ralphbollen het volgende:
Wanneer wordt de duivel zijn baantje zat? dat kan je je ook afvragen vrind![]()
Als God een creator is en er is een contract dan heeft Hij het contract zelf gecreeërd en heeft Hij al voorzien in evt. contractbreuken. En een plaatsvervanger kan Hij natuurlijk ook creeëren op ieder willekeurig moment. Dat zijn dan de profeten, boodschappers, heiligen etc. De vraag is dan hoe dat contract eruit ziet en kan een plaatsvervanger contractbreuk plegen met God?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:07 schreef Guncta het volgende:
Samenvatting: God zijn gaat dat niet vervelen? En kan hij aan 'contractbreuk' doen? Hij is immers almachtig en moet dus ook wel kunnen regelen dat iemand anders zijn werk overneemt/deelt, al is het maar een parttimer
offtopic: Als dat zo zou zijn zou Hij allang al gaan patsen bij De Gouden Kooi kijkers.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Vanaf het moment dat zijn creatie naar voren kwam wist hij al dat het niet veel soeps betekende en toen kon hij de stekker eruit trekken maar hij dacht laat ze maar lekker in hun eigen sores verzuipen.
Nu kijkt hij vanaf een wolk naar beneden en vermaakt zich met de nodige hoeveelheden alcohol.
OHW SHARP POST MANquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:57 schreef DtchDopey het volgende:
Hier ga je er vanuit dat God de zelfde tijdsbelevenis heeft als ons mensen. Zelfs in de natuur zien we al dat dieren tijd op een andere manier (ander tempo) beleven als ons. Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig
Offtopic: Ik heb me dit ook altijd al afgevraagd bij zogenaamde buitenaardse wezens, wie zegt dat die dezelfde tijdsbelevenis hebben als ons. Met andere woorden een seconde voor een alien kan voor ons een jaar zijn en vice versa
anderszijds, misschien zit hij nu al wel duizend jaar te gamen en heeft al driemaal een 'GAME OVER' gehad en probeert het deze keer een keertje wel tot het vierde level te krijgenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:57 schreef DtchDopey het volgende:
Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig
Stel je niet zo aan zeg, ik heb dat daar neergezet ooit vanwege de vele bikerreacties naar mij die niet terecht waren. Ik was jong toen ik die naam verzon en dacht niet aan de Hells Angels. Neem het gerust met een korreltje zout. En dan zet je dat toch in je signature, dat kan ik makkelijk hebben, in tegenstelling tot blijkbaar mensen als jij.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:19 schreef stonecoldcrazy het volgende:
miss is de eerste god allang met pensioen zonder dat wij het weten..;)
en ohjah hells_angel ik doe het ff zo aangezien ik je nie kan pm'en maar je signature vind ik een beetje heel erg respectloos, bagatelliserend en zeer discriminerend, is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..![]()
Oh vind je dat dan?!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:19 schreef stonecoldcrazy het volgende:
is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..![]()
Wijs me één hells angels aan waar ik een goed intellectueel gesprek mee kan voeren onder het genot van een sigaartje en een glaasje Grappa, en ik zou je eventueel gelijk geven. Stel je niet aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:19 schreef stonecoldcrazy het volgende:
miss is de eerste god allang met pensioen zonder dat wij het weten..;)
en ohjah hells_angel ik doe het ff zo aangezien ik je nie kan pm'en maar je signature vind ik een beetje heel erg respectloos, bagatelliserend en zeer discriminerend, is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..![]()
er zit een erg subtiele en kostelijke vorm van humor in jouw poging hier te reageren en zelf niet een beetje dom en kortzichtig over te komenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 04:08 schreef Syheriat het volgende:
En waarom zou je het je uitmaken, aangezien het toch niet te beantwoorden is?
Kan wel kloppen, de allereerste godsdienst op de planeet aarde was aan jawel, 'moeder' natuur, oftewel de vruchtbaarheid.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 04:18 schreef Morwen het volgende:
Ik ben het nog lang niet zat, tis vakantietijd en warm enzo![]()
Voor alle duidelijkheid: God is een vrouw, wie anders kan er zo'n puinhoop van maken en alle kleutertjes vergeven die de "fout" ingaan?Wie anders kan er zoveel mooie kleurschakeringen maken? Een man, laat me niet lachen, de helft is kleurenblind
![]()
En ja, ZIJ lacht zich kapot om ons en terecht, we zijn ook lachwekkendAls we dat nou eens in gingen zien, zouden we HAAR misschien ook wat beter begrijpen. Lighten up
![]()
dat is waarschijnlijk niet waar, enkel de oudste gevonden afgodsbeelden zijn veelal vruchtbaarheidbeeldjes (van die dikke en ronde venus-fguurtjes) ....quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Kan wel kloppen, de allereerste godsdienst op de planeet aarde was aan jawel, 'moeder' natuur, oftewel de vruchtbaarheid.
Diergoden!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is waarschijnlijk niet waar, enkel de oudste gevonden afgodsbeelden zijn veelal vruchtbaarheidbeeldjes (van die dikke en ronde venus-fguurtjes) ....
dat hangt echter altijd samen met een volk dat al begrip had van de groei van planten en die voor hun voedsel ook van planten afhankelijk waren en deze deels al zelf aanplanten of lieten groeien...
Hiervoor bestonden veelal groepen van jagers, die een Godsdienst hadden waarin Sjamanen en diergoden een grote rol speelden...
deze groepen maakten ook de grotschilderingen van dieren en jachttaferelen op de wanden, iets dat oo een godsdienstig doel had ....
Voor deze groepen waren de Goden veelal dieren of namen de gedaante van dieren aan.
Nog voor de introductie van vruchtbaarheidstaferelen en -riten.
Het is altijd zo geweest dat de godsdienst altijd direkt gerelateerd was op de economische overlevingsmanier van groepen, specifiek de voedselwinning ... Godsdienst is per definitie groepsgedrag en speelt een rol in het overlevingsproces en de groepsbinding.
Schepping!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:13 schreef zoutig het volgende:
[..]
Diergoden!![]()
God is dus geen man maar een tekkel !
Nu moeten we ons alleen weer afvragen wat die tekkel nu aan het doen is dan...
Ik kan hier best de humor van inzien maar jammer genoeg zijn er teveel mensen die werkelijk zo denken.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:13 schreef zoutig het volgende:
[..]
Diergoden!![]()
God is dus geen man maar een tekkel !
Nu moeten we ons alleen weer afvragen wat die tekkel nu aan het doen is dan...
Nog steeds zijn er 'geloven' waarin dieren een prominente en naar mijn mening ook een juiste plaats innemen. Ok, het is wel meer Chinees enzo, maar ik noem draken, tijgers, en jawel zelfs kikkers of karpers ! Of beelden waar half mens en dier in terug komen. En dit heeft, naar mijn mening dan weer, weinig te maken met vruchtbaarheid en groepsgedrag, maar meer waar de dier voor staat of kan staan. De gaven van het dier zeg maar. En elk dier heeft die wel, zelfs een zgn pietluttig diertje soms, al is het niet voor de mens zelf.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:02 schreef RM-rf het volgende:
Voor deze groepen waren de Goden veelal dieren of namen de gedaante van dieren aan.
Nog voor de introductie van vruchtbaarheidstaferelen en -riten.
Moedervlekken die praten?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:28 schreef zoalshetis het volgende:
ho ho. je hebt toch vaak jonge kinderen die geboren worden met een moedervlek die 'allah' zegt? noem je dat dan geen wonder?
Om eventjes te herhalen wat ik zei, de keuze van de mens voor zijn religie en de vrom die die religie aanneemt heeft heel, heel veel te maken met enrzijds het bevestigen van groepsgedrag, alswel met de pure voedselvoorzienibng van deze mens...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:40 schreef sweetgirly het volgende:
Of beelden waar half mens en dier in terug komen. En dit heeft, naar mijn mening dan weer, weinig te maken met vruchtbaarheid en groepsgedrag,
dat bedoel ik: vet wonder toch?quote:
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Om eventjes te herhalen wat ik zei, de keuze van de mens voor zijn religie en de vrom die die religie aanneemt heeft heel, heel veel te maken met enrzijds het bevestigen van groepsgedrag, alswel met de pure voedselvoorzienibng van deze mens...
Een moderne hang naar aanbidding en romantisering van diergedrag heeft dat ook, het behoort veelal tot een methode waar mensen op basis van een hang naar een bepaald dier of zekere dierengroep contact met anderen zoeken...
verder zie je ook vaak dat zulke mensen kunnen kiezen vegetarier te worden of zelfs veganist, iets dat direkt samenhangt met hun 'aanbidding'...
Vegetarisme is een typisch voorbeeld van een religieuze keuze die veelal niet als dusdanig herkent wordt (omdat het niet duidelijk terug te leiden is tot een 'gods-aanbidding'), maar het feitelijk wel is, ook het gedrag van veel vegetariers die dit als 'levensstijl' zien (en dus niet degenen die enkel 'niet houden van vlees/vis, en er verder geen levensbeschouwelijke visie aan kopppelen) te zien als levensbeschouwing en dus ook als 'religie' (in de zin van een hang naar en bepaald spiritisme)
Bron ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat bedoel ik: vet wonder toch?
quote:
dat is geen vegetarisme, maar gewoon wens naar een bepaalde voedselkwaliteit...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
ik denk dat vegetarisme vooral toe te schrijven is als een uiting voor de manier waarop de mens respectloos met dieren omgaat. ik koop ook liever vlees waar het dier zo min mogelijk geleden heeft en volgestopt met de meest schadelijke (gif)stoffen.
Hm, dus mensen die bepaalde dieren of diergroepen aanbidden, doen dit enkel en alleen uit sociaal gedrag wat ook weer menselijk (of dierlijk) isquote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:04 schreef RM-rf het volgende:
Een moderne hang naar aanbidding en romantisering van diergedrag heeft dat ook, het behoort veelal tot een methode waar mensen op basis van een hang naar een bepaald dier of zekere dierengroep contact met anderen zoeken...
verder zie je ook vaak dat zulke mensen kunnen kiezen vegetarier te worden of zelfs veganist, iets dat direkt samenhangt met hun 'aanbidding'...
Ja heel leuk allemaal.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:25 schreef RM-rf het volgende:
Bewust vegetarisme komt bij dieren niet voor, dus dieren die prima eigenlijk vlees zouden kunnen eten en verteren en het dan niet doen, als er mogelijkheid toe bestaat ....
Hierop bestaat enkel de uitzondering dat dieren vrijwel nooit (enkel in situaties van grote stress, zelfs honger is veelal geen grond an sich) hun eigen soortgenoten eten...
De mens is doordat hij bewust kan kiezen voor vegetarisme als 'levensbeschouwelijke' afweging, absoluut uniek...
en hoe jij het 'aanbidden' noemt, maakt me eigenlijk geen flikker uit , noem het verder gerust 'waardes toekennen aan' of noem het 'geloven in'... punt is dat het een levensbeschouwing is en sterke overeenkomsten met religie heeft...
Overigens, er is m.i. geen mens die zomaar zonder religie kan, zelfs de meest verstokte atheisten of mensen die zich anti-religie opstellen ontkomen meestal niet ergens aan een vorm van levensbeschouwelijke keuzes maken die niet rationeel verklaarbaar zijn maar puur op een vorm van irrationele 'zinsgeving' gebaseerd zijn.
Overigens, ik eet zelf ook graag Koosjer, vind dat erg leker smaken, ook los van een actief beleden Joods geloof... toch ga ik niet ontkennen dat het een religieus gebruik _is_.
Omdat je dan alles wel religie kan gaan noemen, zelfs dat mensen een koffiepot een koffiepot noemen en vinden dat het een koffiepot isquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:44 schreef RM-rf het volgende:
wat loop je nu zo door te zeuren?
Waarom zou je niet mogen zeggen dat mensen die 'dieren allerlei waardes toekennen en daar dan ook kennelijk naar handelen' bezig zijn met een vorm van religie ?
wat is er in godsnaam mis met het noemen van het 'beestje' () bij de juiste naam, nl. Religie?
en moet je daar ealleemaal 'maar'-en en 'als'-en aan gaan toevoegen alsof je kennelijk een probleem hebt met de correcte term 'Religie' voor iets dat dat overduidelijk ook is.
Dromenvanger, dát gaat inderdaad wel heel erg offtopic !quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Een mooie vraag zou ook zijn... " Wanneer is de mens het leven zat". Wanneer hebben we alles gehad dat te hebben is? Wanneer is alles uitgevonden dat te verzinnen is? Kan zijn over een tijdsbestek van 100 of 200 of 1000 jaar.
Maar dat is erg offtopic![]()
Hij heeft ons gemaakt dus wie weet heeft hij er ook iets ingezet waarbij wij een bepaalde houdbaarheidsdatum hebben. Als alle het nieuwe gedaan is dan trekt hij de stekker eruit van het menselijke bestaan en komt hij met nieuwe wezens aanzetten.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:21 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Dromenvanger, dát gaat inderdaad wel heel erg offtopic !Alhoewel
![]()
Hier ga je de fout in.......iets dat Almachtig is kan niet Alwetend zijn........de vraag is dus ook of God Almachtig of Alwetend is. Ik gok op het laatste.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:54 schreef wijsneus het volgende:
Als ik god was zou ik op zoek zijn naar een manier om zelfmoord te plegen. Voor een almachtig, alwetend wezen kan het leven alleen maar dodelijk saai zijn.
Idd, erg scherp. Maar wat ik me juist afvraag hierdoor is of hij het juist wel allemaal langer meemaakt. Hij krijgt namelijk een grote hoeveelheid informatie steeds tot zich. Iets wat je bij dieren ook vaak ziet en kinderen, dan duurt alles voor je gevoel veel langer. Voor de rest heeft hij denk ik amper een tijdsbelevenis, aangezien tijd voor hem amper bestaat, hij leeft immers voor altijd en heeft ook geen tekenen van ouderdom.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:57 schreef DtchDopey het volgende:
Hier ga je er vanuit dat God de zelfde tijdsbelevenis heeft als ons mensen. Zelfs in de natuur zien we al dat dieren tijd op een andere manier (ander tempo) beleven als ons. Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig
Offtopic: Ik heb me dit ook altijd al afgevraagd bij zogenaamde buitenaardse wezens, wie zegt dat die dezelfde tijdsbelevenis hebben als ons. Met andere woorden een seconde voor een alien kan voor ons een jaar zijn en vice versa
Dat is pas een geniaal boek, De GVR.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:46 schreef zoalshetis het volgende:
misschien is god wel dromen aan het vangen?
als je droomt kan je niet liegen, dromen zijn de waarheid, kan je zelfs voorzichtig stellen. dronken mannen en kinderen spreken de waarheid, wat doen vrouwen dan? liegen? ik denk dat dromen een onvoorwaardelijke manier is om mensen écht te zien, als god zijnde dan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Dan zou hij alleen 's nachts werken tenzij je het leven overdag ook als een soort van lucide droom ziet
De GVR vangt dromen en blaast die met een trompet de slaapkamer van slapende kinderen in.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat heeft de Grote vriendelijke reus met dromen vangen te maken
GVR heb ik vroeger gelezen maar kan me niet herinneren dat hij dromen aan het vangen was, net zo min dat ik dromen vang, ik probeer alleen lucide te dromen, maar wie weet kun je dat ook zien als het vangen van dromen en vervolgens zelf invloed uitoefenen daarop.
Of waarheid en dronkenschap hand in hand gaan met elkaar weet ik niet, je verliest toch in zekere zin je verstand en nuchterheid, zo zeggen ze wel eens dat alle vrouwen knap zijn bij de nodige hoeveelheid alcohol. Alcohol is een duivelsdrank zeggen ze wel eens, het kwade komt naar voren als je teveel drinkt en of dat je echte ik is als je helemaal van de wereld bent?. Maar wie weet zit het kwade wel in ieder mens in zekere zin en dat alcohol dat een beetje aanscherpt. God was ook vaker kwaad dus waarom zouden mens niet een keer boos worden? Haat hoort net zoals liefde bij het leven. " I love you, I hate you, I wanna kill you" van Enigma.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je droomt kan je niet liegen, dromen zijn de waarheid, kan je zelfs voorzichtig stellen. dronken mannen en kinderen spreken de waarheid, wat doen vrouwen dan? liegen? ik denk dat dromen een onvoorwaardelijke manier is om mensen écht te zien, als god zijnde dan.
'lucide'dromen is zeer verstandig als je aanleg hebt in je dromen geplaagd te worden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:06 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Of waarheid en dronkenschap hand in hand gaan met elkaar weet ik niet, je verliest toch in zekere zin je verstand en nuchterheid, zo zeggen ze wel eens dat alle vrouwen knap zijn bij de nodige hoeveelheid alcohol. Alcohol is een duivelsdrank zeggen ze wel eens, het kwade komt naar voren als je teveel drinkt en of dat je echte ik is als je helemaal van de wereld bent?. Maar wie weet zit het kwade wel in ieder mens in zekere zin en dat alcohol dat een beetje aanscherpt. God was ook vaker kwaad dus waarom zouden mens niet een keer boos worden? Haat hoort net zoals liefde bij het leven. " I love you, I hate you, I wanna kill you" van Enigma.
Over dromen, ik gooi wel eens handgranaten in dromen naar vijanden maar dat wil niet zeggen dat ik dat in het echt ook zal doen. In mijn dromen heb ik een manier aangeleerd om nachtmerries tegen te gaan door voor het slapen gaan een soort denk-beeldige film naar voren te halen. Word ik vervolgens lastig gevallen in dromen door hordes mensen of wezens dan gooi ik wat handgranaten en kan ik rustig verder slapenHet feit dat ik handgranaten gebruik is uit gemakzucht, wie weet is een zachtere manier van aanpak beter door met de vijanden in gesprek te gaan tijdens het dromen maar dat kost teveel tijd en helpt niet altijd.
wat dat betreft moet je eens een keer in een klooster verblijven, dan kan je pas inzien wat je fijn vindt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Over alcohol en waarheid en love-drugs en waarheid. Een love-drug als mdma haalt ook niet je ware ik naar voren zelfs al barst je van een liefde-vol gevoel wat lijkt op het ware mekka. Alle genotsmiddelen brengen je tot een staat van zijn die niet echt is. Of nuchterheid dan betekend dat je echt jezelf bent is ook maar de vraag. Te nuchter willen zijn en altijd met beide benen op de grond staan en nooit de verleiding kunnen weerstaan omdat je het niet toestaat omdat je bang bent om controle te verliezen omdat je neurotisch bent aangelegd.
Wanneer ben je dan echt jezelf? Als je gewoon bent met al je goede en slechte eigenschappen? Je hele leven bij elkaar geraapt tot het moment dat je actief bent in het heden?
Maar dit gaat weer offtopic.
Inderdaad, slapen de meest onschuldige staat van zijn, wie mij heeft zien slapen kan mij nooit meer haten schreef iemand hier een keer als sig. Of bedoel je dat dromen de meest onschuldige staat is die je kunt bereiken. Hier heeft het dromen ook te maken met overdag, wat ik overdag denk, doe en beleef dat staat in het verlengde van het dromen. Hoewel ik dan bij dromen niet bewust handel tenzij het lucide is, maar ben ik dan lucide dan ga ik geen moorden plegen want dan wil ik liever vliegen of racen en vijanden ontwijken off course.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
'lucide'dromen is zeer verstandig als je aanleg hebt in je dromen geplaagd te worden.
ik bedoel dat als er een wezen is dat ons geschapen heeft hij dan ook alle betekenissen kent en snapt, maar wel de mens meemaakt in zijn meest onschuldige staat.
Heb ik wel eens over nagedacht, eens helemaal afgesloten zijn van alles. Eens alleen maar tijd hebben om stil te staan bij mezelf en wat ik wil in het leven. Een keer niet afgeleid worden door van alles en nog wat. Volgens mij is 1 week voldoende om eens helemaal tot mezelf te komen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat dat betreft moet je eens een keer in een klooster verblijven, dan kan je pas inzien wat je fijn vindt.
volgens mij is afleiding door de natuur het beste wat je kan bereiken. als ik jou was zou ik maar eens een mooi noord-frans klooster gaan bezoeken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb ik wel eens over nagedacht, eens helemaal afgesloten zijn van alles. Eens alleen maar tijd hebben om stil te staan bij mezelf en wat ik wil in het leven. Een keer niet afgeleid worden door van alles en nog wat. Volgens mij is 1 week voldoende om eens helemaal tot mezelf te komen.
Het fluiten van vogels kan al zorgen dat ik afgeleid raak. Het zoemen van een bij ook.
Dus dan moet het een klooster zijn zonder vogels in de buurt
Moet zeggen dat ik in het bos wel rustiger wordt maar thuis in de tuin stoort het me wel allemaal van geluiden maar dat kan zijn dat het binnen de bebouwde kom is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij is afleiding door de natuur het beste wat je kan bereiken. als ik jou was zou ik maar eens een mooi noord-frans klooster gaan bezoeken.
kan je je ook weer verplaatsen naar die twee uur rust in het bos? in woon redelijk centraal in amsterdam, maar als ik in mijn tuin zit hoor ik niks van de auto's en trams, heerlijk.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik in het bos wel rustiger wordt maar thuis in de tuin stoort het me wel allemaal van geluiden maar dat kan zijn dat het binnen de bebouwde kom is.
Heb jij al eens zo'n klooster in Frankrijk bezocht of ben je het van plan?
Ultieme rust heb ik nog nooit echt ervaren, af en toe na een wandeling van 2 uur in het bos maar dan is die rust ook binnen 1 uur voorbij.
Als ik naar een waaiende boom kijk of een waaiende tak met waaiende bladeren dan kan ik wel vaker tot rust komen alleen doe ik dat te weinig en het waait niet altijd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan je je ook weer verplaatsen naar die twee uur rust in het bos? in woon redelijk centraal in amsterdam, maar als ik in mijn tuin zit hoor ik niks van de auto's en trams, heerlijk.
ik ga wel eens survivalen, dan maak je pas echt mee wat natuur is. wat het je biedt en hoe rustig je moet zijn om er te overleven.
misschien lijkt je het leuk om een keer mee te gaan naar een ook voor mij onbekend gebied?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:28 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Als ik naar een waaiende boom kijk of een waaiende tak met waaiende bladeren dan kan ik wel vaker tot rust komen alleen doe ik dat te weinig en het waait niet altijd.
Een soort van hypnose of trance door de waaiende bladeren zonder ergens aan te denken te observeren en dan rustig worden omdat de gedachtes gaan liggen. Volgens mij neem ik te weinig tijd om rustig te worden en hanteer ik niet de middelen die voorhandig zijn, dan werkt een methode en dan doe ik dat 1 of 2 keer en dan laat ik het weer links liggen.
Over dat bos, zodra ik het bos in stap is er meteen een rust die over me heen komt. Ik hoef maar een paar seconde omringd te zijn door bomen en het lijkt een magische rust te zijn waarbij alles van me afvalt. Magisch noem ik het dan omdat ik er niets voor hoef te doen. Fascinerend dus ook hoe de natuur invloed heeft op de mens.
Survival heb ik vroeger 1 keer gedaan maar toen was ik te jong om het echt mee te maken. Lijkt me wel okey om nog eens te doen maar dan moet de conditie eerst omhoog.
Oostenrijk dacht ik dan over na een paar weken geleden, mocht ik op vakantie gaan dan is het oostenrijk of Zweden. Geen Spanje of Italie. Ik wil de bergen in omdat ik zelden in de bergen geweest ben. Wat voor rust de bergen geven weet ik dus niet. Frankrijk heeft dan ook bergen maar ik wil aan een meer vertoeven.
Gaat het niet erg offtopic nu ?
Mirage vroeg een keer om eens naar de heide te gaan hier in Limburg met een groepje fokkers, een stuk natuur-gebied waar je uren kunt lopen zonder een auto te horen. Ook prachtige uitzichten vanaf hoge pieken daar. Alleen op zondag is het daar iets te druk maar alsnog kun je daar plekken vinden waar geen kip te bekennen is. Je kunt daar dus ook mountain-biken maar wandelen is net zo okey misschien wel meer okey.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien lijkt je het leuk om een keer mee te gaan naar een ook voor mij onbekend gebied?
bergen zijn trouwens erg kalmerend en wat je ziet als je geklommen hebt is fantastisch. beekjes etc.
lol. uitstellen he! foei! ik ook nog even niet, maar het is wel heel erg leuk om mee te maken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Op dit moment nog even niet, is me iets teveel van het goede
Lijkt me zeker een hele ervaring rijker. Leren overleven en dan vanzelf in de bewoonde wereld beter worden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. uitstellen he! foei! ik ook nog even niet, maar het is wel heel erg leuk om mee te maken.
Sinds ik justitie bewezen heb dat ik niet in staat ben tot het plegen van een moordquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:10 schreef jpg97 het volgende:
Oh nee!!!Sinds wanneer hebben ze Dromenvanger weer vrijgelaten ?
waarschijnlijk 5 sec. Je kent vast wel als je het helalsleeftijd in 24 uur gaat opdelen. Dan bestaat de mensen pas 5 sec.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:57 schreef DtchDopey het volgende:
Als het opmerkelijk in positieve zin is dan doet dat goedquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:28 schreef Spellmeista het volgende:
* Spellmeista vind dv's posts vaak werkelijk opmerkelijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |