abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:07:13 #1
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52390957
Ik vroeg me af of het ondertussen niet saai wordt om God te zijn.

Hij geeft nooit meer 'interviews', heeft alle problemen al tich keer meegemaakt en denk zelfs dat hij er ondertussen al melig van wordt. "Wedden dat Piet dat en dat gaat doen om het op te lossen, daarna dit en als het goed is krijgt het dit en dat ervoor terug."

Elke keer maar dezelfde liederen horen, al twijfelend of hij toch maar beter voor Skyradio kan kiezen omdat die zelfs meer afwisseling hebben.

Ook is er helemaal geen promotie meer mogelijk en doet hij elke dag hetzelfde werk.

Roepen mensen hem, dan ziet hij 9 van de 10 keer iemand die op zijn duim heeft geslagen, een vast gelopen pc, Ajax die een tegengoal krijgt of iemand die zijn tenen heeft gestoten.

Ook 'problemen' die zogenaamd bij de huidige generatie horen zijn al te generaliseren op andere decenia's.

Als hij almachtig is, betekend dat ook dat hij kan zeggen, tis genoeg, het hoeft niet meer?

Samenvatting: God zijn gaat dat niet vervelen? En kan hij aan 'contractbreuk' doen? Hij is immers almachtig en moet dus ook wel kunnen regelen dat iemand anders zijn werk overneemt/deelt, al is het maar een parttimer

Ik snap dat de tekst een beetje schopperig is geschreven, en dat ik het wel erg menselijk heb gehouden, anders is het alles voor mij een stuk minder makkelijk te verwoorden.

Daarom hoop ik dat mensen die reageren tussen de regels door kunnen lezen en dat er geen discussie ontstaat over of hij wel of niet bestaat. Het is de bedoeling dat je veronderstelt dat hij wel bestaat en dan reageert. Wellus vs nietus is in de helft van gelovige topics genoeg te vinden.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_52391132
Hij is vast bezig ergens andere nieuwe dingen te maken en dat lijkt me best leuk dusss....
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:12:46 #3
174119 ralphbollen
ruphel at your service
pi_52391153
Wanneer wordt de duivel zijn baantje zat? dat kan je je ook afvragen vrind
pi_52391165
Niet... leedvermaak is vet
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:13:34 #5
174119 ralphbollen
ruphel at your service
pi_52391180
mee eens
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:14:40 #6
174119 ralphbollen
ruphel at your service
pi_52391221
Tja als alle mensen niet meer in hem geloven dan misschien?? Ja ik zou eigenlijk geen andere oplossing weten maar dat lijkt mij het meest logisch
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:23:35 #7
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_52391529
Moelijk voor iets dat niet bestaat om iets zat te worden..
pi_52391693
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:23 schreef Sanderrrr het volgende:
Moelijk voor iets dat niet bestaat om iets zat te worden..
Mee eens
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:36:25 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52391967
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:12 schreef ralphbollen het volgende:
Wanneer wordt de duivel zijn baantje zat? dat kan je je ook afvragen vrind
De duivel heeft een veel leuker baantje
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52392094
Sorry hoor, maar hij heeft sinds het jaar nul (plus of min wat jaar) niets meer uitgevoerd. Alle wonderen zijn daarna door andere uitgevoerd en op mijn gebden antwoord hij al 30 jaar niet..

Als ik zijn baas was, lag hij er al lang uit...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52392277
wanneer kwam hij terug van vakantie dan? die sabbatical duurt wel erg lang..
pi_52392471
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:07 schreef Guncta het volgende:
Samenvatting: God zijn gaat dat niet vervelen? En kan hij aan 'contractbreuk' doen? Hij is immers almachtig en moet dus ook wel kunnen regelen dat iemand anders zijn werk overneemt/deelt, al is het maar een parttimer
Als God een creator is en er is een contract dan heeft Hij het contract zelf gecreeërd en heeft Hij al voorzien in evt. contractbreuken. En een plaatsvervanger kan Hij natuurlijk ook creeëren op ieder willekeurig moment. Dat zijn dan de profeten, boodschappers, heiligen etc. De vraag is dan hoe dat contract eruit ziet en kan een plaatsvervanger contractbreuk plegen met God?
pi_52392498
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:07 schreef Guncta het volgende:

Lap Tekst
Gast, zoek een hobby
Bah !
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:54:25 #14
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_52392567
Als ik er vanuit ga dat hij bestaat dan denk ik niet dat hij het zat wordt eerlijk gezegd. Hij wist waar die aan begonnen was en nog steeds verandert de wereld. Natuurlijk zal die wel moe van ons worden, maar ook zal hij nog steeds geinteresseerd zijn in hoe de wereld er over 50 jaar uit zal zien. Misschien heeft hij wel een wedje gelegd met de duivel dat de mensheid het zoveel jaar zou uithouden voordat de mensheid zichzelf totaal vernietigt.
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:58:58 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52392747
Vanaf het moment dat zijn creatie naar voren kwam wist hij al dat het niet veel soeps betekende en toen kon hij de stekker eruit trekken maar hij dacht laat ze maar lekker in hun eigen sores verzuipen.

Nu kijkt hij vanaf een wolk naar beneden en vermaakt zich met de nodige hoeveelheden alcohol.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:27:05 #16
63576 Navane
[... of niet natuurlijk ...]
pi_52393861
lijkt me vet saai om als god naar de aarde te kijken; je bent alwetend, je weet precies wat wanneer gaat gebeuren.

bah-auto
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:33:43 #17
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52394097
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Vanaf het moment dat zijn creatie naar voren kwam wist hij al dat het niet veel soeps betekende en toen kon hij de stekker eruit trekken maar hij dacht laat ze maar lekker in hun eigen sores verzuipen.

Nu kijkt hij vanaf een wolk naar beneden en vermaakt zich met de nodige hoeveelheden alcohol.
offtopic: Als dat zo zou zijn zou Hij allang al gaan patsen bij De Gouden Kooi kijkers.

Maar als Hij het zat zou zijn, zou Hij vast al iets hebben gecreeërd dat de mens zou vervangen.
Volgens mij kan je ook niet kijken naar een creatie die je zelf hebt gemaakt en die dingen kapot maakt waar je misschien best trots op zou zijn.

Een lelijk schilderij gooi je toch ook meteen weg of schilder je over?

Ik neem iig aan dat er qua flora en fauna genoeg dingen zijn die je wel tof vind. Zelfs Hij zal wel denken: Damn, wat een geweldig iets. Hoe kom je erop?!! Geniaal!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:44:22 #18
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52394461
is dit een truck om mij te doorgronden? Guncta?

ik denk dat het antwoord heel simpel is:
stel je voor je bent God. Je bent je baan zat? Dan zoek je een ander baantje je kunt als god niet de toekomst van de schepping zien, maar je kunt er wel bij zijn. Het is simpelweg een evaluatie waar hij ook mee bezig is. Ik denk dat god over het algemeen wel een lekker gevoel heeft en als hij ook nog eens in Nederland woonde zou hij waarschijnlijk wel eens regelmatig een jointje opsteken of vaak naar Actionradio luisteren. Verder heb ik geen flauw idee..

[ Bericht 1% gewijzigd door Spellmeista op 15-08-2007 16:58:37 ]
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:54:16 #19
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_52394767
Als ik god was zou ik op zoek zijn naar een manier om zelfmoord te plegen. Voor een almachtig, alwetend wezen kan het leven alleen maar dodelijk saai zijn.

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_52394872
Hier ga je er vanuit dat God de zelfde tijdsbelevenis heeft als ons mensen. Zelfs in de natuur zien we al dat dieren tijd op een andere manier (ander tempo) beleven als ons. Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig

Offtopic: Ik heb me dit ook altijd al afgevraagd bij zogenaamde buitenaardse wezens, wie zegt dat die dezelfde tijdsbelevenis hebben als ons. Met andere woorden een seconde voor een alien kan voor ons een jaar zijn en vice versa
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:59:37 #21
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52394954
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:57 schreef DtchDopey het volgende:
Hier ga je er vanuit dat God de zelfde tijdsbelevenis heeft als ons mensen. Zelfs in de natuur zien we al dat dieren tijd op een andere manier (ander tempo) beleven als ons. Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig

Offtopic: Ik heb me dit ook altijd al afgevraagd bij zogenaamde buitenaardse wezens, wie zegt dat die dezelfde tijdsbelevenis hebben als ons. Met andere woorden een seconde voor een alien kan voor ons een jaar zijn en vice versa
OHW SHARP POST MAN
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:00:26 #22
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52394975
Ach, God ligt een beetje relaxed in een hangmat op een strand, en laat Allah al het vuile werk doen.
Vandaar dat er steeds meer aanslagen worden gepleegd en zulks
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_52394997
Hij is allang met de VUT en ligt te bakken op een leuk strandje
Kan hij er wat aan doen dat er nog steeds mensen zijn die dat nog niet doorhebben
zonnig Brasil
pi_52395029
quote:

Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig
anderszijds, misschien zit hij nu al wel duizend jaar te gamen en heeft al driemaal een 'GAME OVER' gehad en probeert het deze keer een keertje wel tot het vierde level te krijgen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:06:12 #25
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52395168
2012????
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:42:15 #26
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52396194
Valt wel mee, soms is het wel een beetje saai maar dan ga ik meestal gewoon gamen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_52397052
miss is de eerste god allang met pensioen zonder dat wij het weten..;)

en ohjah hells_angel ik doe het ff zo aangezien ik je nie kan pm'en maar je signature vind ik een beetje heel erg respectloos, bagatelliserend en zeer discriminerend, is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..
pi_52397103
God is allang afgehaakt en roert nu met z'n vinger in de genenpoel van een ander ver universum.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 01:52:04 #29
36884 Hells_Angel
pi_52412193
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:19 schreef stonecoldcrazy het volgende:

en ohjah hells_angel ik doe het ff zo aangezien ik je nie kan pm'en maar je signature vind ik een beetje heel erg respectloos, bagatelliserend en zeer discriminerend, is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..
Stel je niet zo aan zeg, ik heb dat daar neergezet ooit vanwege de vele bikerreacties naar mij die niet terecht waren. Ik was jong toen ik die naam verzon en dacht niet aan de Hells Angels. Neem het gerust met een korreltje zout. En dan zet je dat toch in je signature, dat kan ik makkelijk hebben, in tegenstelling tot blijkbaar mensen als jij.

OT: Scherpe reactie over de tijdsbeleving, dat is iets wat ik me ook erg afvraag.
Misschien is deze aarde ook wel de zoveelste versie en kan zelfs God geen perfectie creëren.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_52412209
quote:
is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..
Oh vind je dat dan?!
  donderdag 16 augustus 2007 @ 01:54:55 #31
36884 Hells_Angel
pi_52412230
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 01:53 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Oh vind je dat dan?!
Lost in the 4400
Know thyself
pi_52412254
Die kerel vindt het wel best zo, garantie is er niet meer, blijft over wat vaag gelul.
***** Kraak.....
pi_52413056
quote:

Wijs me één hells angels aan waar ik een goed intellectueel gesprek mee kan voeren onder het genot van een sigaartje en een glaasje Grappa, en ik zou je eventueel gelijk geven. Stel je niet aan.

Overigens geld dit bovenstaande voor de meeste mensen hier, aangezien de meeste mensen toch wel een erg gering intellect hebben. Fantasie is prima, maar de manier waarop truth-ers het brengen klinkt alsof we het moeten aannemen, alsof het logisch is en alsof het allemaal ene reet uitmaakt Als er een God is kan het me verrottten wanneer hij gaat pensioeneren, wat sowieso iets is om in het lijstje top 10 meest debiele hersenspinsels te zetten. Hoe kom je er nou bij dat iemand de aarde als oppermachtig wezen creëert er opeens geen zin meer in heeft zich ermee te bemoeien? En waarom zou je het je uitmaken, aangezien het toch niet te beantwoorden is?

Denk even aan dingen waar je wat aan hebt, problemen die er zijn, als je intelligente vraagstukken wil neerzetten.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_52413085
Ik ben het nog lang niet zat, tis vakantietijd en warm enzo

Voor alle duidelijkheid: God is een vrouw, wie anders kan er zo'n puinhoop van maken en alle kleutertjes vergeven die de "fout" ingaan? Wie anders kan er zoveel mooie kleurschakeringen maken? Een man, laat me niet lachen, de helft is kleurenblind

En ja, ZIJ lacht zich kapot om ons en terecht, we zijn ook lachwekkend Als we dat nou eens in gingen zien, zouden we HAAR misschien ook wat beter begrijpen. Lighten up
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_52414687
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 04:08 schreef Syheriat het volgende:

En waarom zou je het je uitmaken, aangezien het toch niet te beantwoorden is?
er zit een erg subtiele en kostelijke vorm van humor in jouw poging hier te reageren en zelf niet een beetje dom en kortzichtig over te komen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:56:26 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52420015
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 04:18 schreef Morwen het volgende:
Ik ben het nog lang niet zat, tis vakantietijd en warm enzo

Voor alle duidelijkheid: God is een vrouw, wie anders kan er zo'n puinhoop van maken en alle kleutertjes vergeven die de "fout" ingaan? Wie anders kan er zoveel mooie kleurschakeringen maken? Een man, laat me niet lachen, de helft is kleurenblind

En ja, ZIJ lacht zich kapot om ons en terecht, we zijn ook lachwekkend Als we dat nou eens in gingen zien, zouden we HAAR misschien ook wat beter begrijpen. Lighten up
Kan wel kloppen, de allereerste godsdienst op de planeet aarde was aan jawel, 'moeder' natuur, oftewel de vruchtbaarheid.

Daarna kwamen de an nuna ki pas de genenpoel verneuken.
pi_52420150
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:56 schreef BaajGuardian het volgende:

Kan wel kloppen, de allereerste godsdienst op de planeet aarde was aan jawel, 'moeder' natuur, oftewel de vruchtbaarheid.
dat is waarschijnlijk niet waar, enkel de oudste gevonden afgodsbeelden zijn veelal vruchtbaarheidbeeldjes (van die dikke en ronde venus-fguurtjes) ....
dat hangt echter altijd samen met een volk dat al begrip had van de groei van planten en die voor hun voedsel ook van planten afhankelijk waren en deze deels al zelf aanplanten of lieten groeien...

Hiervoor bestonden veelal groepen van jagers, die een Godsdienst hadden waarin Sjamanen en diergoden een grote rol speelden...
deze groepen maakten ook de grotschilderingen van dieren en jachttaferelen op de wanden, iets dat oo een godsdienstig doel had ....

Voor deze groepen waren de Goden veelal dieren of namen de gedaante van dieren aan.
Nog voor de introductie van vruchtbaarheidstaferelen en -riten.

Het is altijd zo geweest dat de godsdienst altijd direkt gerelateerd was op de economische overlevingsmanier van groepen, specifiek de voedselwinning ... Godsdienst is per definitie groepsgedrag en speelt een rol in het overlevingsproces en de groepsbinding.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:09:55 #38
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52420339
Dat maakt het des te meer waar.
pi_52420427
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat is waarschijnlijk niet waar, enkel de oudste gevonden afgodsbeelden zijn veelal vruchtbaarheidbeeldjes (van die dikke en ronde venus-fguurtjes) ....
dat hangt echter altijd samen met een volk dat al begrip had van de groei van planten en die voor hun voedsel ook van planten afhankelijk waren en deze deels al zelf aanplanten of lieten groeien...

Hiervoor bestonden veelal groepen van jagers, die een Godsdienst hadden waarin Sjamanen en diergoden een grote rol speelden...
deze groepen maakten ook de grotschilderingen van dieren en jachttaferelen op de wanden, iets dat oo een godsdienstig doel had ....

Voor deze groepen waren de Goden veelal dieren of namen de gedaante van dieren aan.

Het is altijd zo geweest dat de godsdienst altijd direkt gerelateerd was op de economische overlevingsmanier van groepen, specifiek de voedselwinning ... Godsdienst is per definitie groepsgedrag en speelt een rol in het overlevingsproces en de groepsbinding.
Diergoden!
God is dus geen man maar een tekkel !
Nu moeten we ons alleen weer afvragen wat die tekkel nu aan het doen is dan...
pi_52420542
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:13 schreef zoutig het volgende:

[..]

Diergoden!
Schepping!

donderdag 16 augustus 2007 @ 13:26:52 #41
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52420767
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:13 schreef zoutig het volgende:

[..]

Diergoden!
Ik kan hier best de humor van inzien maar jammer genoeg zijn er teveel mensen die werkelijk zo denken.
Aangezien er geen "1" god bestaat, aangezien het oergeloof altijd polytheisme is geweest, en zowel mohammed als de jude's (judea) één god verheven hebben over alle stammengoden.
En beiden ook nogeens een ander on contrary "belief"
pi_52420797
ho ho. je hebt toch vaak jonge kinderen die geboren worden met een moedervlek die 'allah' zegt? noem je dat dan geen wonder?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52421117
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:02 schreef RM-rf het volgende:

Nog steeds zijn er 'geloven' waarin dieren een prominente en naar mijn mening ook een juiste plaats innemen. Ok, het is wel meer Chinees enzo, maar ik noem draken, tijgers, en jawel zelfs kikkers of karpers ! Of beelden waar half mens en dier in terug komen. En dit heeft, naar mijn mening dan weer, weinig te maken met vruchtbaarheid en groepsgedrag, maar meer waar de dier voor staat of kan staan. De gaven van het dier zeg maar. En elk dier heeft die wel, zelfs een zgn pietluttig diertje soms, al is het niet voor de mens zelf.
pi_52421750
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Schepping!

[afbeelding]
pi_52421783
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:28 schreef zoalshetis het volgende:
ho ho. je hebt toch vaak jonge kinderen die geboren worden met een moedervlek die 'allah' zegt? noem je dat dan geen wonder?
Moedervlekken die praten?
pi_52421797
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:40 schreef sweetgirly het volgende:

Of beelden waar half mens en dier in terug komen. En dit heeft, naar mijn mening dan weer, weinig te maken met vruchtbaarheid en groepsgedrag,
Om eventjes te herhalen wat ik zei, de keuze van de mens voor zijn religie en de vrom die die religie aanneemt heeft heel, heel veel te maken met enrzijds het bevestigen van groepsgedrag, alswel met de pure voedselvoorzienibng van deze mens...

Een moderne hang naar aanbidding en romantisering van diergedrag heeft dat ook, het behoort veelal tot een methode waar mensen op basis van een hang naar een bepaald dier of zekere dierengroep contact met anderen zoeken...
verder zie je ook vaak dat zulke mensen kunnen kiezen vegetarier te worden of zelfs veganist, iets dat direkt samenhangt met hun 'aanbidding'...

Vegetarisme is een typisch voorbeeld van een religieuze keuze die veelal niet als dusdanig herkent wordt (omdat het niet duidelijk terug te leiden is tot een 'gods-aanbidding'), maar het feitelijk wel is, ook het gedrag van veel vegetariers die dit als 'levensstijl' zien (en dus niet degenen die enkel 'niet houden van vlees/vis, en er verder geen levensbeschouwelijke visie aan kopppelen) te zien als levensbeschouwing en dus ook als 'religie' (in de zin van een hang naar en bepaald spiritisme)
pi_52422337
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:03 schreef zoutig het volgende:

[..]

Moedervlekken die praten?
dat bedoel ik: vet wonder toch?
pi_52422427
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Om eventjes te herhalen wat ik zei, de keuze van de mens voor zijn religie en de vrom die die religie aanneemt heeft heel, heel veel te maken met enrzijds het bevestigen van groepsgedrag, alswel met de pure voedselvoorzienibng van deze mens...

Een moderne hang naar aanbidding en romantisering van diergedrag heeft dat ook, het behoort veelal tot een methode waar mensen op basis van een hang naar een bepaald dier of zekere dierengroep contact met anderen zoeken...
verder zie je ook vaak dat zulke mensen kunnen kiezen vegetarier te worden of zelfs veganist, iets dat direkt samenhangt met hun 'aanbidding'...

Vegetarisme is een typisch voorbeeld van een religieuze keuze die veelal niet als dusdanig herkent wordt (omdat het niet duidelijk terug te leiden is tot een 'gods-aanbidding'), maar het feitelijk wel is, ook het gedrag van veel vegetariers die dit als 'levensstijl' zien (en dus niet degenen die enkel 'niet houden van vlees/vis, en er verder geen levensbeschouwelijke visie aan kopppelen) te zien als levensbeschouwing en dus ook als 'religie' (in de zin van een hang naar en bepaald spiritisme)

ik denk dat vegetarisme vooral toe te schrijven is als een uiting voor de manier waarop de mens respectloos met dieren omgaat. ik koop ook liever vlees waar het dier zo min mogelijk geleden heeft en volgestopt met de meest schadelijke (gif)stoffen.
pi_52422668
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat bedoel ik: vet wonder toch?
Bron ?
pi_52422715
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:34 schreef zoutig het volgende:

[..]

Bron ?
dit soort wonderen zijn wereldwijd bekend, daar hoef ik toch geen bron voor te vinden. soms kunnen de moedervlekken bij geboorte al uit de koran reciteren.
pi_52422866
Tosti's die op allah lijken zijn tot daar aan toe maar nu moet ik toch echt is gaan googlen

Edit: nou ik kwam niet verder dan pratende kikkers honden paarden. Maar moedervlekken
pi_52423454
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat vegetarisme vooral toe te schrijven is als een uiting voor de manier waarop de mens respectloos met dieren omgaat. ik koop ook liever vlees waar het dier zo min mogelijk geleden heeft en volgestopt met de meest schadelijke (gif)stoffen.
dat is geen vegetarisme, maar gewoon wens naar een bepaalde voedselkwaliteit...
enkel bv het vertrouwen op bepaalde handelswijzen bij het bereiden van voedsel en aannemen dat voedsel opeens 'reiner' is bij een bepaalde handelswijze, heeft weer wél duidelijke religieuze aspecten...

Ook de reclame maakt daar graag gebruik van, sowieso heeft de reclamewereld vooral veel geleerd van religie, ook op het gebied van marketing
Ik vermoed dat als God genoeg heeft van zijn God-schap, dat hij waarschijnlijk wel een hoge functie in de marketingwereld kan aanvaarden, of bv CEO worden van Apple
pi_52423918
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:04 schreef RM-rf het volgende:

Hm, dus mensen die bepaalde dieren of diergroepen aanbidden, doen dit enkel en alleen uit sociaal gedrag wat ook weer menselijk (of dierlijk) is . Dus dat wil ook nog eens zeggen dat de mens zichzelf hoger inschat, op basis van dat gegeven, dan een dier, let wel: als het gegeven dus uitgesloten is dat de mens een dier als soort van zijn gelijke ziet. Een dier kennelijk en dus en dan puur en alleen als dier ziet (en dus ook als eventueel voedselbron, hulpmiddel (os, koe etc) enzovoorts.

Ik denk dat velen mensen dat niet zo zien en vooral en ook mensen met een bepaald 'geloof' niet en/of zeker niet enkel en alleen (maar dan zouden we ook moeten ondervragen enzo ).

Ik geloof wel degelijk ergens dat er mensen zijn die dieren dus, jij noemt het aanbidden, ik noem het (liever) ook natuur en dus hetzelfde, bepaalde gaven en/of bepaalde eigenschappen toekennen, meer of net zoveel waard als die van een mens. Er schuilt (veelal) wel en inderdaad soms een soort van symboliek in, wat ik niet hetzelfde vind overigens als religieus (alleen), wat voor een ander misschien of wellicht zo mag overkomen.

Wat betreft vegetarisme, dit kan inderdaad een soort van levensstijl zijn.
Maar of dat ook met religie te maken heeft, en/of enkel en alleen, ik weet het niet.

Ik hou of prefereer ook persoonlijk liever een kippetje die vrij heeft rondgedarreld en zo min mogelijk kunstmatig is behandeld. Bedoel, heb je weleens zó'n kippetje geproefd en een kippetje van de supermarkt ! Je proeft het verschil, en hoe !

[ Bericht 1% gewijzigd door sweetgirly op 16-08-2007 15:25:25 ]
pi_52424107
Bewust vegetarisme komt bij dieren niet voor, dus dieren die prima eigenlijk vlees zouden kunnen eten en verteren en het dan niet doen, als er mogelijkheid toe bestaat ....
Hierop bestaat enkel de uitzondering dat dieren vrijwel nooit (enkel in situaties van grote stress, zelfs honger is veelal geen grond an sich) hun eigen soortgenoten eten...

De mens is doordat hij bewust kan kiezen voor vegetarisme als 'levensbeschouwelijke' afweging, absoluut uniek...

en hoe jij het 'aanbidden' noemt, maakt me eigenlijk geen flikker uit , noem het verder gerust 'waardes toekennen aan' of noem het 'geloven in'... punt is dat het een levensbeschouwing is en sterke overeenkomsten met religie heeft...

Overigens, er is m.i. geen mens die zomaar zonder religie kan, zelfs de meest verstokte atheisten of mensen die zich anti-religie opstellen ontkomen meestal niet ergens aan een vorm van levensbeschouwelijke keuzes maken die niet rationeel verklaarbaar zijn maar puur op een vorm van irrationele 'zinsgeving' gebaseerd zijn.

Overigens, ik eet zelf ook graag Koosjer, vind dat erg leker smaken, ook los van een actief beleden Joods geloof... toch ga ik niet ontkennen dat het een religieus gebruik _is_.
pi_52424551
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:25 schreef RM-rf het volgende:
Bewust vegetarisme komt bij dieren niet voor, dus dieren die prima eigenlijk vlees zouden kunnen eten en verteren en het dan niet doen, als er mogelijkheid toe bestaat ....
Hierop bestaat enkel de uitzondering dat dieren vrijwel nooit (enkel in situaties van grote stress, zelfs honger is veelal geen grond an sich) hun eigen soortgenoten eten...

De mens is doordat hij bewust kan kiezen voor vegetarisme als 'levensbeschouwelijke' afweging, absoluut uniek...

en hoe jij het 'aanbidden' noemt, maakt me eigenlijk geen flikker uit , noem het verder gerust 'waardes toekennen aan' of noem het 'geloven in'... punt is dat het een levensbeschouwing is en sterke overeenkomsten met religie heeft...

Overigens, er is m.i. geen mens die zomaar zonder religie kan, zelfs de meest verstokte atheisten of mensen die zich anti-religie opstellen ontkomen meestal niet ergens aan een vorm van levensbeschouwelijke keuzes maken die niet rationeel verklaarbaar zijn maar puur op een vorm van irrationele 'zinsgeving' gebaseerd zijn.

Overigens, ik eet zelf ook graag Koosjer, vind dat erg leker smaken, ook los van een actief beleden Joods geloof... toch ga ik niet ontkennen dat het een religieus gebruik _is_.
Ja heel leuk allemaal.
En dat de mens uniek is ook bekend, ik noem het anders. Want een mens verschilt in zijn gedachtegang met de dier. Rationeel denken, afwegen enzo. Al zal een dier dat ook weleens kunnen. Mijn eigen correctie is overigens, wat betreft de dier als gelijke zien, gewoon de dier ook als uniek zien met zijn eigen gaves dus.

Vind het allemaal heel mooi gezegd, en misschien zal het ook wel, overigens je 'maakt mij geen flikker uit opmerking', slaat niet echt ergens op, klinkt een beetje verdedigend ofzo.

Punt is, dat ik vind dat het met religie niet enkel en alleen hoeft te maken, dat zou overigens ook de belangrijkheid dier-doen/zijn dus teniet doen. Is de romantisering van het dier niet wat ver gezocht, is het gegeven dat de mens dat de dier aanbidt puur uit levensbeschouwelijke en/of (op) religieuze (achter)gronden niet wat vergezocht ? Is het niet een hoger inschatten van de mens zelf als het op die gronden een dier 'aanbidt' ? Vind de mens zichzelf dan dus meer waard ?

Want is het dan zo moeilijk (te geloven) dat een dier gewoon meer gaves, eigenschappen of andere eigenschappen waar wij als mens wat van zouden kunnen leren bijvoorbeeld, kan hebben dan de mens zelf, ondanks dat de mens (ook) uniek is ? Moet de mens percé dus op basis van een levensbeschouwelijke visie en/of religie bepaalde dingen doen en/of laten en/of zelf inzien ?

Lijkt mij ergens onzin en zelfs erg onreligieus.
Want heeft dat gewoon niet met spiritualiteit te maken. En is spiritualiteit dan (ook) religie ?

Nee toch ? Vind het een beetje lariekoek eigenlijk (allemaal)
pi_52424701
wat loop je nu zo door te zeuren?

Waarom zou je niet mogen zeggen dat mensen die 'dieren allerlei waardes toekennen en daar dan ook kennelijk naar handelen' bezig zijn met een vorm van religie ?

wat is er in godsnaam mis met het noemen van het 'beestje' ( ) bij de juiste naam, nl. Religie?
en moet je daar ealleemaal 'maar'-en en 'als'-en aan gaan toevoegen alsof je kennelijk een probleem hebt met de correcte term 'Religie' voor iets dat dat overduidelijk ook is.
pi_52425323
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:44 schreef RM-rf het volgende:
wat loop je nu zo door te zeuren?

Waarom zou je niet mogen zeggen dat mensen die 'dieren allerlei waardes toekennen en daar dan ook kennelijk naar handelen' bezig zijn met een vorm van religie ?

wat is er in godsnaam mis met het noemen van het 'beestje' ( ) bij de juiste naam, nl. Religie?
en moet je daar ealleemaal 'maar'-en en 'als'-en aan gaan toevoegen alsof je kennelijk een probleem hebt met de correcte term 'Religie' voor iets dat dat overduidelijk ook is.
Omdat je dan alles wel religie kan gaan noemen, zelfs dat mensen een koffiepot een koffiepot noemen en vinden dat het een koffiepot is .

En ik ben het er niet mee eens dat het enkel en alleen religie is, vind dat dus zelfs wat vreemd eigenlijk.
Van mij mag je het dus wel zeggen, heb er geen problemen mee hoor, maar of het juist/waar en etc is, vraag ik mezelf (dus) af.

En nu ga ik vlees eten
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:08:38 #58
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52425459
Een mooie vraag zou ook zijn... " Wanneer is de mens het leven zat". Wanneer hebben we alles gehad dat te hebben is? Wanneer is alles uitgevonden dat te verzinnen is? Kan zijn over een tijdsbestek van 100 of 200 of 1000 jaar.

Maar dat is erg offtopic
pi_52425725
Vind het zelfs bijna respectloos tov de dieren !
Mensen kennen dus waardes toe aan dieren, omdat ze een bepaalde religie aanhangen. Neen, ik denk dus dat sommige mensen dieren waardes toekennen omdat ze werkelijk geloven correctie vinden dat die dieren bepaalde waardes, eigenschappen, gaves etc hebben. Dat is het verschil of een belangrijk verschil. Eerst komt de geloofsovertuiging, de overtuiging kennelijk dat de mens niet meer is , want halleluja de mens is echt uniek zeg ! En dat er al dan niet sprake is van een religie is dan wel of niet toeval. In sommige gevallen komt eerst de religie en vermoed ik daarmee tgt een hoger inschatten van de mens zelf.

Want die religieuze mensen vinden vaak ook dat mensen die niet geloven een schande zijn ofzo en enzo en dieren die onrein zijn dus kennelijk ook als voorbeeld gelijk daarmee. Wat betreft, ze, de religieuze mensen, hebben het over religie en onrein enzo, maar die beesten gaan op de spies en de ongelovigen worden op de stapel gebrand of tegenwoordig een bom gegooid of iets anders dergelijks. Dat een varken bijvoorbeeld een tof beest is en erg lekker smaakt ook nog, gaat er dan (ook) niet in. Overigens, wat iedereen gelooft en wilt hoor.

Dat er dus kennelijk verschil bestaat in religies al ja.
Niet alles en iedereen is hetzelfde en/of kan op vaak maar op één ding vastgespijkerd worden.

Zoiets. Wil er bij mij niet in.

Stel dat de hele wereld gaat geloven dat varkens onreine duiveltjes zijn, heb ik geen speklapje meer, laat staan dat ik soms kan kijken naar die lieve, grappige biggetjes. En stel dat de hele wereld denkt dat katten bijvoorbeeld maar demonen zijn, verzonden van het galhalla nummer 52, ben ik mijn knuffelpoes zeker kwijt !

[ Bericht 3% gewijzigd door sweetgirly op 16-08-2007 16:27:46 (Zo !) ]
pi_52425856
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Een mooie vraag zou ook zijn... " Wanneer is de mens het leven zat". Wanneer hebben we alles gehad dat te hebben is? Wanneer is alles uitgevonden dat te verzinnen is? Kan zijn over een tijdsbestek van 100 of 200 of 1000 jaar.

Maar dat is erg offtopic
Dromenvanger, dát gaat inderdaad wel heel erg offtopic ! Alhoewel
pi_52426535
edit.. laat ook maar zitten, geen zin om me tot jullie debiele niveau te verlagen..

[ Bericht 74% gewijzigd door stonecoldcrazy op 16-08-2007 18:58:49 ]
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:48:24 #62
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52426696
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:21 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Dromenvanger, dát gaat inderdaad wel heel erg offtopic ! Alhoewel
Hij heeft ons gemaakt dus wie weet heeft hij er ook iets ingezet waarbij wij een bepaalde houdbaarheidsdatum hebben. Als alle het nieuwe gedaan is dan trekt hij de stekker eruit van het menselijke bestaan en komt hij met nieuwe wezens aanzetten.

3D tv bestaat nog niet dus laten we eerst maar eens wachten totdat iedereen 3D films kan zien met geur zonder 3D bril te hoeven dragen. En zo zijn er nog meer dingen die nog niet de revue zijn gepaseerd.

Kan zijn dat hij zijn baantje nog lang niet zat is omdat er nog steeds nieuwe dingen bijkomen.

Ik zie het ook als een soort van SIMS mocht hij vanaf een wolk meekijken. Hij kijkt naar allemaal bewegende poppetjes die de hele dag bezig zijn met dingen en dan zoomt hij af en toe in om te kijken wat wij doen Verschillende zuip-feesten en vakanties bekijken van normale mensen alsof het een langlopende serie op tv is.

Maar het merendeel wat ik hier schreef is dan fantasie.
pi_52443580
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:54 schreef wijsneus het volgende:
Als ik god was zou ik op zoek zijn naar een manier om zelfmoord te plegen. Voor een almachtig, alwetend wezen kan het leven alleen maar dodelijk saai zijn.

Hier ga je de fout in.......iets dat Almachtig is kan niet Alwetend zijn........de vraag is dus ook of God Almachtig of Alwetend is. Ik gok op het laatste.
You have to be young and stupid to become old and wise
Jesus is coming...............................Look busy
http://fotoboek.fok.nl/GekkeGerben
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:59:24 #64
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52449678
quote:

Idd, erg scherp. Maar wat ik me juist afvraag hierdoor is of hij het juist wel allemaal langer meemaakt. Hij krijgt namelijk een grote hoeveelheid informatie steeds tot zich. Iets wat je bij dieren ook vaak ziet en kinderen, dan duurt alles voor je gevoel veel langer. Voor de rest heeft hij denk ik amper een tijdsbelevenis, aangezien tijd voor hem amper bestaat, hij leeft immers voor altijd en heeft ook geen tekenen van ouderdom.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:17:31 #65
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52450185
Als alle mensen boven zichzelf uitstijgen en niet meer tegen God aankijken. Dan voelt God zich niet meer oppermachtig en dan is het niet meer de moeite waard om baasje te spelen

Dus eerst alle religies weg en dan zal God vanzelf ook verdwijnen. Vervolgens zal het eeuwig vrede zijn
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:40:35 #66
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52450876
Maar als hij almachtig is, iets wat veel gelovige mensen geloven, dan heeft Hij geen ego nodig om zich almachtig te voelen, toch?

offtopic: zou Hij in de gaten hebben hoe irritant het is om steeds Hij te moeten typen ipv hij?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:45:53 #67
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52451033
Het woord almachtig wilt in mijn ogen zeggen dat je zeker een ego hebt., dan is het de vraag of mensen hem alleen als almachtig zien of dat hij zichzelf als almachtig ziet, heb je alles gemaakt hier dan zul je vanzelf denken dat je de baas bent over het hele bestaan of niet soms? Iemand met een eigen zaak is ook de eigenaar en neemt de winst tot zich. Heb de bijbel gelezen voor 20 pagina's en toen zag ik toch duidelijk dat het een baasje was dat een egoistische instelling hanteerde. Niet luisteren is straf.

Kan zijn dat ik het fout geinterpreerd heb en dan heb ik de koran niet gelezen dus het kan zijn dat ik het fout heb nu.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:46:59 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52451066
misschien is god wel dromen aan het vangen?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:48:57 #69
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52451119
Dan zou hij alleen 's nachts werken tenzij je het leven overdag ook als een soort van lucide droom ziet
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:50:14 #70
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52451156
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:46 schreef zoalshetis het volgende:
misschien is god wel dromen aan het vangen?
Dat is pas een geniaal boek, De GVR.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:19:43 #71
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52452074
Wat heeft de Grote vriendelijke reus met dromen vangen te maken

GVR heb ik vroeger gelezen maar kan me niet herinneren dat hij dromen aan het vangen was, net zo min dat ik dromen vang, ik probeer alleen lucide te dromen, maar wie weet kun je dat ook zien als het vangen van dromen en vervolgens zelf invloed uitoefenen daarop.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:24:24 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52452240
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Dan zou hij alleen 's nachts werken tenzij je het leven overdag ook als een soort van lucide droom ziet
als je droomt kan je niet liegen, dromen zijn de waarheid, kan je zelfs voorzichtig stellen. dronken mannen en kinderen spreken de waarheid, wat doen vrouwen dan? liegen? ik denk dat dromen een onvoorwaardelijke manier is om mensen écht te zien, als god zijnde dan.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:33:44 #73
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52452532
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat heeft de Grote vriendelijke reus met dromen vangen te maken

GVR heb ik vroeger gelezen maar kan me niet herinneren dat hij dromen aan het vangen was, net zo min dat ik dromen vang, ik probeer alleen lucide te dromen, maar wie weet kun je dat ook zien als het vangen van dromen en vervolgens zelf invloed uitoefenen daarop.
De GVR vangt dromen en blaast die met een trompet de slaapkamer van slapende kinderen in.

Hij bewaarde die dromen ook in potjes en ving ze met een schepnet.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:06:55 #74
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52453525
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als je droomt kan je niet liegen, dromen zijn de waarheid, kan je zelfs voorzichtig stellen. dronken mannen en kinderen spreken de waarheid, wat doen vrouwen dan? liegen? ik denk dat dromen een onvoorwaardelijke manier is om mensen écht te zien, als god zijnde dan.
Of waarheid en dronkenschap hand in hand gaan met elkaar weet ik niet, je verliest toch in zekere zin je verstand en nuchterheid, zo zeggen ze wel eens dat alle vrouwen knap zijn bij de nodige hoeveelheid alcohol. Alcohol is een duivelsdrank zeggen ze wel eens, het kwade komt naar voren als je teveel drinkt en of dat je echte ik is als je helemaal van de wereld bent?. Maar wie weet zit het kwade wel in ieder mens in zekere zin en dat alcohol dat een beetje aanscherpt. God was ook vaker kwaad dus waarom zouden mens niet een keer boos worden? Haat hoort net zoals liefde bij het leven. " I love you, I hate you, I wanna kill you" van Enigma.

Over dromen, ik gooi wel eens handgranaten in dromen naar vijanden maar dat wil niet zeggen dat ik dat in het echt ook zal doen. In mijn dromen heb ik een manier aangeleerd om nachtmerries tegen te gaan door voor het slapen gaan een soort denk-beeldige film naar voren te halen. Word ik vervolgens lastig gevallen in dromen door hordes mensen of wezens dan gooi ik wat handgranaten en kan ik rustig verder slapen Het feit dat ik handgranaten gebruik is uit gemakzucht, wie weet is een zachtere manier van aanpak beter door met de vijanden in gesprek te gaan tijdens het dromen maar dat kost teveel tijd en helpt niet altijd.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:29:32 #75
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52454158
Over alcohol en waarheid en love-drugs en waarheid. Een love-drug als mdma haalt ook niet je ware ik naar voren zelfs al barst je van een liefde-vol gevoel wat lijkt op het ware mekka. Alle genotsmiddelen brengen je tot een staat van zijn die niet echt is. Of nuchterheid dan betekend dat je echt jezelf bent is ook maar de vraag. Te nuchter willen zijn en altijd met beide benen op de grond staan en nooit de verleiding kunnen weerstaan omdat je het niet toestaat omdat je bang bent om controle te verliezen omdat je neurotisch bent aangelegd.

Wanneer ben je dan echt jezelf? Als je gewoon bent met al je goede en slechte eigenschappen? Je hele leven bij elkaar geraapt tot het moment dat je actief bent in het heden?

Maar dit gaat weer offtopic.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:35:42 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52454337
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:06 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Of waarheid en dronkenschap hand in hand gaan met elkaar weet ik niet, je verliest toch in zekere zin je verstand en nuchterheid, zo zeggen ze wel eens dat alle vrouwen knap zijn bij de nodige hoeveelheid alcohol. Alcohol is een duivelsdrank zeggen ze wel eens, het kwade komt naar voren als je teveel drinkt en of dat je echte ik is als je helemaal van de wereld bent?. Maar wie weet zit het kwade wel in ieder mens in zekere zin en dat alcohol dat een beetje aanscherpt. God was ook vaker kwaad dus waarom zouden mens niet een keer boos worden? Haat hoort net zoals liefde bij het leven. " I love you, I hate you, I wanna kill you" van Enigma.

Over dromen, ik gooi wel eens handgranaten in dromen naar vijanden maar dat wil niet zeggen dat ik dat in het echt ook zal doen. In mijn dromen heb ik een manier aangeleerd om nachtmerries tegen te gaan door voor het slapen gaan een soort denk-beeldige film naar voren te halen. Word ik vervolgens lastig gevallen in dromen door hordes mensen of wezens dan gooi ik wat handgranaten en kan ik rustig verder slapen Het feit dat ik handgranaten gebruik is uit gemakzucht, wie weet is een zachtere manier van aanpak beter door met de vijanden in gesprek te gaan tijdens het dromen maar dat kost teveel tijd en helpt niet altijd.
'lucide'dromen is zeer verstandig als je aanleg hebt in je dromen geplaagd te worden.

ik bedoel dat als er een wezen is dat ons geschapen heeft hij dan ook alle betekenissen kent en snapt, maar wel de mens meemaakt in zijn meest onschuldige staat.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:36:33 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52454358
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Over alcohol en waarheid en love-drugs en waarheid. Een love-drug als mdma haalt ook niet je ware ik naar voren zelfs al barst je van een liefde-vol gevoel wat lijkt op het ware mekka. Alle genotsmiddelen brengen je tot een staat van zijn die niet echt is. Of nuchterheid dan betekend dat je echt jezelf bent is ook maar de vraag. Te nuchter willen zijn en altijd met beide benen op de grond staan en nooit de verleiding kunnen weerstaan omdat je het niet toestaat omdat je bang bent om controle te verliezen omdat je neurotisch bent aangelegd.

Wanneer ben je dan echt jezelf? Als je gewoon bent met al je goede en slechte eigenschappen? Je hele leven bij elkaar geraapt tot het moment dat je actief bent in het heden?

Maar dit gaat weer offtopic.
wat dat betreft moet je eens een keer in een klooster verblijven, dan kan je pas inzien wat je fijn vindt.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:00:44 #78
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52455022
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

'lucide'dromen is zeer verstandig als je aanleg hebt in je dromen geplaagd te worden.

ik bedoel dat als er een wezen is dat ons geschapen heeft hij dan ook alle betekenissen kent en snapt, maar wel de mens meemaakt in zijn meest onschuldige staat.
Inderdaad, slapen de meest onschuldige staat van zijn, wie mij heeft zien slapen kan mij nooit meer haten schreef iemand hier een keer als sig. Of bedoel je dat dromen de meest onschuldige staat is die je kunt bereiken. Hier heeft het dromen ook te maken met overdag, wat ik overdag denk, doe en beleef dat staat in het verlengde van het dromen. Hoewel ik dan bij dromen niet bewust handel tenzij het lucide is, maar ben ik dan lucide dan ga ik geen moorden plegen want dan wil ik liever vliegen of racen en vijanden ontwijken off course.

En dan heb je de symboliek nog in dromen, vaak zeggen de dromen nog het meest over je leven dan 1000 gesprekken, over het verleden vooral. Vraag me dan af hoe die symboliek van dromen naar voren komt, of je zelf symboliek aanmaakt of dat het op een andere manier gebeurt.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:03:31 #79
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52455092
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat dat betreft moet je eens een keer in een klooster verblijven, dan kan je pas inzien wat je fijn vindt.
Heb ik wel eens over nagedacht, eens helemaal afgesloten zijn van alles. Eens alleen maar tijd hebben om stil te staan bij mezelf en wat ik wil in het leven. Een keer niet afgeleid worden door van alles en nog wat. Volgens mij is 1 week voldoende om eens helemaal tot mezelf te komen.

Het fluiten van vogels kan al zorgen dat ik afgeleid raak. Het zoemen van een bij ook.

Dus dan moet het een klooster zijn zonder vogels in de buurt
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:06:50 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52455166
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Heb ik wel eens over nagedacht, eens helemaal afgesloten zijn van alles. Eens alleen maar tijd hebben om stil te staan bij mezelf en wat ik wil in het leven. Een keer niet afgeleid worden door van alles en nog wat. Volgens mij is 1 week voldoende om eens helemaal tot mezelf te komen.

Het fluiten van vogels kan al zorgen dat ik afgeleid raak. Het zoemen van een bij ook.

Dus dan moet het een klooster zijn zonder vogels in de buurt
volgens mij is afleiding door de natuur het beste wat je kan bereiken. als ik jou was zou ik maar eens een mooi noord-frans klooster gaan bezoeken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:17:57 #81
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52455454
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens mij is afleiding door de natuur het beste wat je kan bereiken. als ik jou was zou ik maar eens een mooi noord-frans klooster gaan bezoeken.
Moet zeggen dat ik in het bos wel rustiger wordt maar thuis in de tuin stoort het me wel allemaal van geluiden maar dat kan zijn dat het binnen de bebouwde kom is.

Heb jij al eens zo'n klooster in Frankrijk bezocht of ben je het van plan?

Ultieme rust heb ik nog nooit echt ervaren, af en toe na een wandeling van 2 uur in het bos maar dan is die rust ook binnen 1 uur voorbij.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:20:55 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52455545
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:17 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik in het bos wel rustiger wordt maar thuis in de tuin stoort het me wel allemaal van geluiden maar dat kan zijn dat het binnen de bebouwde kom is.

Heb jij al eens zo'n klooster in Frankrijk bezocht of ben je het van plan?

Ultieme rust heb ik nog nooit echt ervaren, af en toe na een wandeling van 2 uur in het bos maar dan is die rust ook binnen 1 uur voorbij.
kan je je ook weer verplaatsen naar die twee uur rust in het bos? in woon redelijk centraal in amsterdam, maar als ik in mijn tuin zit hoor ik niks van de auto's en trams, heerlijk.

ik ga wel eens survivalen, dan maak je pas echt mee wat natuur is. wat het je biedt en hoe rustig je moet zijn om er te overleven.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:28:40 #83
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52455752
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan je je ook weer verplaatsen naar die twee uur rust in het bos? in woon redelijk centraal in amsterdam, maar als ik in mijn tuin zit hoor ik niks van de auto's en trams, heerlijk.

ik ga wel eens survivalen, dan maak je pas echt mee wat natuur is. wat het je biedt en hoe rustig je moet zijn om er te overleven.
Als ik naar een waaiende boom kijk of een waaiende tak met waaiende bladeren dan kan ik wel vaker tot rust komen alleen doe ik dat te weinig en het waait niet altijd.

Een soort van hypnose of trance door de waaiende bladeren zonder ergens aan te denken te observeren en dan rustig worden omdat de gedachtes gaan liggen. Volgens mij neem ik te weinig tijd om rustig te worden en hanteer ik niet de middelen die voorhandig zijn, dan werkt een methode en dan doe ik dat 1 of 2 keer en dan laat ik het weer links liggen.

Over dat bos, zodra ik het bos in stap is er meteen een rust die over me heen komt. Ik hoef maar een paar seconde omringd te zijn door bomen en het lijkt een magische rust te zijn waarbij alles van me afvalt. Magisch noem ik het dan omdat ik er niets voor hoef te doen. Fascinerend dus ook hoe de natuur invloed heeft op de mens.

Survival heb ik vroeger 1 keer gedaan maar toen was ik te jong om het echt mee te maken. Lijkt me wel okey om nog eens te doen maar dan moet de conditie eerst omhoog.

Oostenrijk dacht ik dan over na een paar weken geleden, mocht ik op vakantie gaan dan is het oostenrijk of Zweden. Geen Spanje of Italie. Ik wil de bergen in omdat ik zelden in de bergen geweest ben. Wat voor rust de bergen geven weet ik dus niet. Frankrijk heeft dan ook bergen maar ik wil aan een meer vertoeven.

Gaat het niet erg offtopic nu ?

vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:47:08 #84
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52456209
Overigens kan ik ook rustig worden van zwemmende vissen in een heldere vijver, hoe de vissen zich gedragen en bewegen, de rust die uitgaat van de vissen dus ook. Zelfs al zijn de vissen wild en springen ze bijna uit het water dan geeft dat een soort van kick waar ik rustig van word.

Vroeger vaker gevist om 0600 's morgens, ook vaker toen er mist was boven de vijver, een mystiek iets alsof je je niet op aarde begeefde maar elders. De dobber op het stromende water en dan de hele tijd vooruit staren totdat de dopper ondergaat. Vissen doe ik niet meer omdat ik het onder dieren-mishandeling vindt vallen en heb geen zin om slijm aan de handen te krijgen bij de haak uit de bek halen.

Maar om even ontopic te gaan, zolang de mensen plezier hebben in het leven zou God toch ook plezier moeten hebben of niet? Zou iedereen ontevreden zijn en liever dood zijn dan zou hij pas echt gefaald hebben.

Maar dan ga ik wederom uit van het bestaan van God, de theorie dat het vanzelf is ontstaan hanteer ik ook. Kan me dan niet goed voorstellen dat er 1 wezen in staat is tot het creeren van alles maar zeg nooit nooit denk ik maar. Vraag me af hoe je iets maakt dat niet bestaat en ook vraag ik me dat af bij de oerknal, uit het niets ontstaat iets. Dan beweren ze dat er voor de oerknal ook iets was maar dan blijf je doorgaan. Voor de oerknal was iets, en ook daarvoor was iets en daarvoor ook. Wanneer is het dan ontstaan? Nooit? Was het altijd aanwezig?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:49:08 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52456260
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:28 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Als ik naar een waaiende boom kijk of een waaiende tak met waaiende bladeren dan kan ik wel vaker tot rust komen alleen doe ik dat te weinig en het waait niet altijd.

Een soort van hypnose of trance door de waaiende bladeren zonder ergens aan te denken te observeren en dan rustig worden omdat de gedachtes gaan liggen. Volgens mij neem ik te weinig tijd om rustig te worden en hanteer ik niet de middelen die voorhandig zijn, dan werkt een methode en dan doe ik dat 1 of 2 keer en dan laat ik het weer links liggen.

Over dat bos, zodra ik het bos in stap is er meteen een rust die over me heen komt. Ik hoef maar een paar seconde omringd te zijn door bomen en het lijkt een magische rust te zijn waarbij alles van me afvalt. Magisch noem ik het dan omdat ik er niets voor hoef te doen. Fascinerend dus ook hoe de natuur invloed heeft op de mens.

Survival heb ik vroeger 1 keer gedaan maar toen was ik te jong om het echt mee te maken. Lijkt me wel okey om nog eens te doen maar dan moet de conditie eerst omhoog.

Oostenrijk dacht ik dan over na een paar weken geleden, mocht ik op vakantie gaan dan is het oostenrijk of Zweden. Geen Spanje of Italie. Ik wil de bergen in omdat ik zelden in de bergen geweest ben. Wat voor rust de bergen geven weet ik dus niet. Frankrijk heeft dan ook bergen maar ik wil aan een meer vertoeven.

Gaat het niet erg offtopic nu ?

misschien lijkt je het leuk om een keer mee te gaan naar een ook voor mij onbekend gebied?

bergen zijn trouwens erg kalmerend en wat je ziet als je geklommen hebt is fantastisch. beekjes etc.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:55:07 #86
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52456410
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien lijkt je het leuk om een keer mee te gaan naar een ook voor mij onbekend gebied?

bergen zijn trouwens erg kalmerend en wat je ziet als je geklommen hebt is fantastisch. beekjes etc.
Mirage vroeg een keer om eens naar de heide te gaan hier in Limburg met een groepje fokkers, een stuk natuur-gebied waar je uren kunt lopen zonder een auto te horen. Ook prachtige uitzichten vanaf hoge pieken daar. Alleen op zondag is het daar iets te druk maar alsnog kun je daar plekken vinden waar geen kip te bekennen is. Je kunt daar dus ook mountain-biken maar wandelen is net zo okey misschien wel meer okey.

Een pick-nick houden daar was het voorstel met een aantal fokkers maar zo kan dat ook op andere gebieden in Nederland.

Brunssumerheide is van natuur-monumenten en daarna kun je in het grote restaurant op het terras een biertje drinken of wat eten maar bij een picknick kun je dat natuurlijk zelf meenemen allemaal.

Heb daar ooit een pick-nick gehouden op een verjaardag op een zandvlakte daar.

Schijnt dat er vroeger een zee was in Limburg en dat die zand-vlakte daarvan afstamt nog maar of dat verhaal waar is dat weet ik niet. Dat er vroeger een zee was in Limburg lijkt me overigens vreemd maar die zand-vlakte lijkt net alsof je op het strand loopt op een tropisch eiland. ( lastig bij wind en dragen van contact-lenzen)

Zo zullen er in Nederland nog genoeg gebieden zijn van ongerepte natuur.

De bergen heb ik jaren geleden gezien en toen was ik wederom te jong om het mee te maken en dat was op schoolkamp dus je kreeg geen eigen tijd om zelf op pad te gaan. Uitzichten en een verre horizon, als ik nu uit het raam kijk dan is er amper een horizon.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:01:42 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52456612
ik heb het meer over 10 dagen overleven in zweden of noorwegen. met een mes, touw en magnesiumblokje.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:06:17 #88
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52456733
Op dit moment nog even niet, is me iets teveel van het goede
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:09:31 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52456815
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Op dit moment nog even niet, is me iets teveel van het goede
lol. uitstellen he! foei! ik ook nog even niet, maar het is wel heel erg leuk om mee te maken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:10:02 #90
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52456830
Oh nee!!! Sinds wanneer hebben ze Dromenvanger weer vrijgelaten ?

Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:13:31 #91
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52456898
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. uitstellen he! foei! ik ook nog even niet, maar het is wel heel erg leuk om mee te maken.
Lijkt me zeker een hele ervaring rijker. Leren overleven en dan vanzelf in de bewoonde wereld beter worden.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:14:51 #92
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52456930
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:10 schreef jpg97 het volgende:
Oh nee!!! Sinds wanneer hebben ze Dromenvanger weer vrijgelaten ?

Sinds ik justitie bewezen heb dat ik niet in staat ben tot het plegen van een moord

Nee, ben weer wat onder de levenden en dan schrijf ik weer wat meer. Maar niet iedere post lange teksten, de verdeling tussen lange en korte teksten raakt steeds meer in balans. Niet ieder bericht hoeft 1 a4 te zijn.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:52:25 #93
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52457768
Toch om ontopic te gaan met aanname dat God bestaat.

Wanneer heeft de mensheid uiteindelijk Gods creatie kapot gemaakt

Een kans heeft de mensheid gekregen om hier in harmonie te leven met elkaar en de natuur, vervolgens hebben "we" gezorgd dat de cheetah op uitsterven bedreigd is net zoals vele andere mooie unieke dieren.
God heeft ons een kans gegeven om hier op aarde te leven met als uitgangspunt dat wij het met enig verstand doen zodat we langdurig aanwezig kunnen zijn. Vervolgens gaat de mens produceren met behulp van grondstoffen die door God's creatie aanwezig zijn en daarna begint de onheil.

Misbruik van de middelen en gulzigheid van de mensheid in zijn algemeenheid?

Wie weet is hij het nooit zat en stelt hij de mensheid op de proef. Dat het voor ons een soort van les is.

Niet alleen op aarde maar ook in de ruimte want het schijnt dat er in de ruimte tienduizenden brok-stukken rondzweven van space-shuttles en dergelijke, dat het straks niet eens meer mogelijk is om verder te speuren in het heelal omdat het kleinste stukje afval een ramp kan betekenen op een space-shuttle.

Dan heb je nog het oneindige heelal wat nooit helemaal zal uitsterven dus dan heb ik het over het leven op aarde en de ruimte die binnen hand-bereik is. De ruimte waar wij leefbaar in zijn.

Niet ieder mens doet dan mee met het verneuken van planet earth, maar dan gaat het om het totaal-plaatje.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:58:04 #94
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52477748
quote:

waarschijnlijk 5 sec. Je kent vast wel als je het helalsleeftijd in 24 uur gaat opdelen. Dan bestaat de mensen pas 5 sec.
Dus voorhem is het 5 seconden. Maar dan heeft hij wel ontiegelijk veel verzoeken in die 5 seconden.

Dat lijkt my toch ook weer niet....dan moet toch horensdol zijn.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:28:59 #95
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52478340
* Spellmeista vind dv's posts vaak werkelijk opmerkelijk!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:40:44 #96
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52478535
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:28 schreef Spellmeista het volgende:
* Spellmeista vind dv's posts vaak werkelijk opmerkelijk!
Als het opmerkelijk in positieve zin is dan doet dat goed

In het andere geval......

pi_52609301
Ben even bezig, maar kom beslist terug!!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')