Mee eensquote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:23 schreef Sanderrrr het volgende:
Moelijk voor iets dat niet bestaat om iets zat te worden..
De duivel heeft een veel leuker baantjequote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:12 schreef ralphbollen het volgende:
Wanneer wordt de duivel zijn baantje zat? dat kan je je ook afvragen vrind![]()
Als God een creator is en er is een contract dan heeft Hij het contract zelf gecreeërd en heeft Hij al voorzien in evt. contractbreuken. En een plaatsvervanger kan Hij natuurlijk ook creeëren op ieder willekeurig moment. Dat zijn dan de profeten, boodschappers, heiligen etc. De vraag is dan hoe dat contract eruit ziet en kan een plaatsvervanger contractbreuk plegen met God?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:07 schreef Guncta het volgende:
Samenvatting: God zijn gaat dat niet vervelen? En kan hij aan 'contractbreuk' doen? Hij is immers almachtig en moet dus ook wel kunnen regelen dat iemand anders zijn werk overneemt/deelt, al is het maar een parttimer
offtopic: Als dat zo zou zijn zou Hij allang al gaan patsen bij De Gouden Kooi kijkers.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Vanaf het moment dat zijn creatie naar voren kwam wist hij al dat het niet veel soeps betekende en toen kon hij de stekker eruit trekken maar hij dacht laat ze maar lekker in hun eigen sores verzuipen.
Nu kijkt hij vanaf een wolk naar beneden en vermaakt zich met de nodige hoeveelheden alcohol.
OHW SHARP POST MANquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:57 schreef DtchDopey het volgende:
Hier ga je er vanuit dat God de zelfde tijdsbelevenis heeft als ons mensen. Zelfs in de natuur zien we al dat dieren tijd op een andere manier (ander tempo) beleven als ons. Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig
Offtopic: Ik heb me dit ook altijd al afgevraagd bij zogenaamde buitenaardse wezens, wie zegt dat die dezelfde tijdsbelevenis hebben als ons. Met andere woorden een seconde voor een alien kan voor ons een jaar zijn en vice versa
anderszijds, misschien zit hij nu al wel duizend jaar te gamen en heeft al driemaal een 'GAME OVER' gehad en probeert het deze keer een keertje wel tot het vierde level te krijgenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:57 schreef DtchDopey het volgende:
Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig
Stel je niet zo aan zeg, ik heb dat daar neergezet ooit vanwege de vele bikerreacties naar mij die niet terecht waren. Ik was jong toen ik die naam verzon en dacht niet aan de Hells Angels. Neem het gerust met een korreltje zout. En dan zet je dat toch in je signature, dat kan ik makkelijk hebben, in tegenstelling tot blijkbaar mensen als jij.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:19 schreef stonecoldcrazy het volgende:
miss is de eerste god allang met pensioen zonder dat wij het weten..;)
en ohjah hells_angel ik doe het ff zo aangezien ik je nie kan pm'en maar je signature vind ik een beetje heel erg respectloos, bagatelliserend en zeer discriminerend, is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..![]()
Oh vind je dat dan?!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:19 schreef stonecoldcrazy het volgende:
is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..![]()
Wijs me één hells angels aan waar ik een goed intellectueel gesprek mee kan voeren onder het genot van een sigaartje en een glaasje Grappa, en ik zou je eventueel gelijk geven. Stel je niet aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:19 schreef stonecoldcrazy het volgende:
miss is de eerste god allang met pensioen zonder dat wij het weten..;)
en ohjah hells_angel ik doe het ff zo aangezien ik je nie kan pm'en maar je signature vind ik een beetje heel erg respectloos, bagatelliserend en zeer discriminerend, is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..![]()
er zit een erg subtiele en kostelijke vorm van humor in jouw poging hier te reageren en zelf niet een beetje dom en kortzichtig over te komenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 04:08 schreef Syheriat het volgende:
En waarom zou je het je uitmaken, aangezien het toch niet te beantwoorden is?
Kan wel kloppen, de allereerste godsdienst op de planeet aarde was aan jawel, 'moeder' natuur, oftewel de vruchtbaarheid.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 04:18 schreef Morwen het volgende:
Ik ben het nog lang niet zat, tis vakantietijd en warm enzo![]()
Voor alle duidelijkheid: God is een vrouw, wie anders kan er zo'n puinhoop van maken en alle kleutertjes vergeven die de "fout" ingaan?Wie anders kan er zoveel mooie kleurschakeringen maken? Een man, laat me niet lachen, de helft is kleurenblind
![]()
En ja, ZIJ lacht zich kapot om ons en terecht, we zijn ook lachwekkendAls we dat nou eens in gingen zien, zouden we HAAR misschien ook wat beter begrijpen. Lighten up
![]()
dat is waarschijnlijk niet waar, enkel de oudste gevonden afgodsbeelden zijn veelal vruchtbaarheidbeeldjes (van die dikke en ronde venus-fguurtjes) ....quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Kan wel kloppen, de allereerste godsdienst op de planeet aarde was aan jawel, 'moeder' natuur, oftewel de vruchtbaarheid.
Diergoden!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:02 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is waarschijnlijk niet waar, enkel de oudste gevonden afgodsbeelden zijn veelal vruchtbaarheidbeeldjes (van die dikke en ronde venus-fguurtjes) ....
dat hangt echter altijd samen met een volk dat al begrip had van de groei van planten en die voor hun voedsel ook van planten afhankelijk waren en deze deels al zelf aanplanten of lieten groeien...
Hiervoor bestonden veelal groepen van jagers, die een Godsdienst hadden waarin Sjamanen en diergoden een grote rol speelden...
deze groepen maakten ook de grotschilderingen van dieren en jachttaferelen op de wanden, iets dat oo een godsdienstig doel had ....
Voor deze groepen waren de Goden veelal dieren of namen de gedaante van dieren aan.
Nog voor de introductie van vruchtbaarheidstaferelen en -riten.
Het is altijd zo geweest dat de godsdienst altijd direkt gerelateerd was op de economische overlevingsmanier van groepen, specifiek de voedselwinning ... Godsdienst is per definitie groepsgedrag en speelt een rol in het overlevingsproces en de groepsbinding.
Schepping!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:13 schreef zoutig het volgende:
[..]
Diergoden!![]()
God is dus geen man maar een tekkel !
Nu moeten we ons alleen weer afvragen wat die tekkel nu aan het doen is dan...
Ik kan hier best de humor van inzien maar jammer genoeg zijn er teveel mensen die werkelijk zo denken.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:13 schreef zoutig het volgende:
[..]
Diergoden!![]()
God is dus geen man maar een tekkel !
Nu moeten we ons alleen weer afvragen wat die tekkel nu aan het doen is dan...
Nog steeds zijn er 'geloven' waarin dieren een prominente en naar mijn mening ook een juiste plaats innemen. Ok, het is wel meer Chinees enzo, maar ik noem draken, tijgers, en jawel zelfs kikkers of karpers ! Of beelden waar half mens en dier in terug komen. En dit heeft, naar mijn mening dan weer, weinig te maken met vruchtbaarheid en groepsgedrag, maar meer waar de dier voor staat of kan staan. De gaven van het dier zeg maar. En elk dier heeft die wel, zelfs een zgn pietluttig diertje soms, al is het niet voor de mens zelf.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:02 schreef RM-rf het volgende:
Voor deze groepen waren de Goden veelal dieren of namen de gedaante van dieren aan.
Nog voor de introductie van vruchtbaarheidstaferelen en -riten.
Moedervlekken die praten?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:28 schreef zoalshetis het volgende:
ho ho. je hebt toch vaak jonge kinderen die geboren worden met een moedervlek die 'allah' zegt? noem je dat dan geen wonder?
Om eventjes te herhalen wat ik zei, de keuze van de mens voor zijn religie en de vrom die die religie aanneemt heeft heel, heel veel te maken met enrzijds het bevestigen van groepsgedrag, alswel met de pure voedselvoorzienibng van deze mens...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:40 schreef sweetgirly het volgende:
Of beelden waar half mens en dier in terug komen. En dit heeft, naar mijn mening dan weer, weinig te maken met vruchtbaarheid en groepsgedrag,
dat bedoel ik: vet wonder toch?quote:
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Om eventjes te herhalen wat ik zei, de keuze van de mens voor zijn religie en de vrom die die religie aanneemt heeft heel, heel veel te maken met enrzijds het bevestigen van groepsgedrag, alswel met de pure voedselvoorzienibng van deze mens...
Een moderne hang naar aanbidding en romantisering van diergedrag heeft dat ook, het behoort veelal tot een methode waar mensen op basis van een hang naar een bepaald dier of zekere dierengroep contact met anderen zoeken...
verder zie je ook vaak dat zulke mensen kunnen kiezen vegetarier te worden of zelfs veganist, iets dat direkt samenhangt met hun 'aanbidding'...
Vegetarisme is een typisch voorbeeld van een religieuze keuze die veelal niet als dusdanig herkent wordt (omdat het niet duidelijk terug te leiden is tot een 'gods-aanbidding'), maar het feitelijk wel is, ook het gedrag van veel vegetariers die dit als 'levensstijl' zien (en dus niet degenen die enkel 'niet houden van vlees/vis, en er verder geen levensbeschouwelijke visie aan kopppelen) te zien als levensbeschouwing en dus ook als 'religie' (in de zin van een hang naar en bepaald spiritisme)
Bron ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat bedoel ik: vet wonder toch?
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |