abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:42:15 #26
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52396194
Valt wel mee, soms is het wel een beetje saai maar dan ga ik meestal gewoon gamen.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_52397052
miss is de eerste god allang met pensioen zonder dat wij het weten..;)

en ohjah hells_angel ik doe het ff zo aangezien ik je nie kan pm'en maar je signature vind ik een beetje heel erg respectloos, bagatelliserend en zeer discriminerend, is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..
pi_52397103
God is allang afgehaakt en roert nu met z'n vinger in de genenpoel van een ander ver universum.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 01:52:04 #29
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_52412193
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:19 schreef stonecoldcrazy het volgende:

en ohjah hells_angel ik doe het ff zo aangezien ik je nie kan pm'en maar je signature vind ik een beetje heel erg respectloos, bagatelliserend en zeer discriminerend, is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..
Stel je niet zo aan zeg, ik heb dat daar neergezet ooit vanwege de vele bikerreacties naar mij die niet terecht waren. Ik was jong toen ik die naam verzon en dacht niet aan de Hells Angels. Neem het gerust met een korreltje zout. En dan zet je dat toch in je signature, dat kan ik makkelijk hebben, in tegenstelling tot blijkbaar mensen als jij.

OT: Scherpe reactie over de tijdsbeleving, dat is iets wat ik me ook erg afvraag.
Misschien is deze aarde ook wel de zoveelste versie en kan zelfs God geen perfectie creëren.
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_52412209
quote:
is het zelfde als wanneer ik in me signature zet dat alle hagenezen die psychologie studeren flikkers zijn..
Oh vind je dat dan?!
  donderdag 16 augustus 2007 @ 01:54:55 #31
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_52412230
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 01:53 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

Oh vind je dat dan?!
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_52412254
Die kerel vindt het wel best zo, garantie is er niet meer, blijft over wat vaag gelul.
***** Kraak.....
pi_52413056
quote:

Wijs me één hells angels aan waar ik een goed intellectueel gesprek mee kan voeren onder het genot van een sigaartje en een glaasje Grappa, en ik zou je eventueel gelijk geven. Stel je niet aan.

Overigens geld dit bovenstaande voor de meeste mensen hier, aangezien de meeste mensen toch wel een erg gering intellect hebben. Fantasie is prima, maar de manier waarop truth-ers het brengen klinkt alsof we het moeten aannemen, alsof het logisch is en alsof het allemaal ene reet uitmaakt Als er een God is kan het me verrottten wanneer hij gaat pensioeneren, wat sowieso iets is om in het lijstje top 10 meest debiele hersenspinsels te zetten. Hoe kom je er nou bij dat iemand de aarde als oppermachtig wezen creëert er opeens geen zin meer in heeft zich ermee te bemoeien? En waarom zou je het je uitmaken, aangezien het toch niet te beantwoorden is?

Denk even aan dingen waar je wat aan hebt, problemen die er zijn, als je intelligente vraagstukken wil neerzetten.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_52413085
Ik ben het nog lang niet zat, tis vakantietijd en warm enzo

Voor alle duidelijkheid: God is een vrouw, wie anders kan er zo'n puinhoop van maken en alle kleutertjes vergeven die de "fout" ingaan? Wie anders kan er zoveel mooie kleurschakeringen maken? Een man, laat me niet lachen, de helft is kleurenblind

En ja, ZIJ lacht zich kapot om ons en terecht, we zijn ook lachwekkend Als we dat nou eens in gingen zien, zouden we HAAR misschien ook wat beter begrijpen. Lighten up
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_52414687
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 04:08 schreef Syheriat het volgende:

En waarom zou je het je uitmaken, aangezien het toch niet te beantwoorden is?
er zit een erg subtiele en kostelijke vorm van humor in jouw poging hier te reageren en zelf niet een beetje dom en kortzichtig over te komen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:56:26 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52420015
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 04:18 schreef Morwen het volgende:
Ik ben het nog lang niet zat, tis vakantietijd en warm enzo

Voor alle duidelijkheid: God is een vrouw, wie anders kan er zo'n puinhoop van maken en alle kleutertjes vergeven die de "fout" ingaan? Wie anders kan er zoveel mooie kleurschakeringen maken? Een man, laat me niet lachen, de helft is kleurenblind

En ja, ZIJ lacht zich kapot om ons en terecht, we zijn ook lachwekkend Als we dat nou eens in gingen zien, zouden we HAAR misschien ook wat beter begrijpen. Lighten up
Kan wel kloppen, de allereerste godsdienst op de planeet aarde was aan jawel, 'moeder' natuur, oftewel de vruchtbaarheid.

Daarna kwamen de an nuna ki pas de genenpoel verneuken.
pi_52420150
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:56 schreef BaajGuardian het volgende:

Kan wel kloppen, de allereerste godsdienst op de planeet aarde was aan jawel, 'moeder' natuur, oftewel de vruchtbaarheid.
dat is waarschijnlijk niet waar, enkel de oudste gevonden afgodsbeelden zijn veelal vruchtbaarheidbeeldjes (van die dikke en ronde venus-fguurtjes) ....
dat hangt echter altijd samen met een volk dat al begrip had van de groei van planten en die voor hun voedsel ook van planten afhankelijk waren en deze deels al zelf aanplanten of lieten groeien...

Hiervoor bestonden veelal groepen van jagers, die een Godsdienst hadden waarin Sjamanen en diergoden een grote rol speelden...
deze groepen maakten ook de grotschilderingen van dieren en jachttaferelen op de wanden, iets dat oo een godsdienstig doel had ....

Voor deze groepen waren de Goden veelal dieren of namen de gedaante van dieren aan.
Nog voor de introductie van vruchtbaarheidstaferelen en -riten.

Het is altijd zo geweest dat de godsdienst altijd direkt gerelateerd was op de economische overlevingsmanier van groepen, specifiek de voedselwinning ... Godsdienst is per definitie groepsgedrag en speelt een rol in het overlevingsproces en de groepsbinding.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:09:55 #38
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52420339
Dat maakt het des te meer waar.
pi_52420427
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat is waarschijnlijk niet waar, enkel de oudste gevonden afgodsbeelden zijn veelal vruchtbaarheidbeeldjes (van die dikke en ronde venus-fguurtjes) ....
dat hangt echter altijd samen met een volk dat al begrip had van de groei van planten en die voor hun voedsel ook van planten afhankelijk waren en deze deels al zelf aanplanten of lieten groeien...

Hiervoor bestonden veelal groepen van jagers, die een Godsdienst hadden waarin Sjamanen en diergoden een grote rol speelden...
deze groepen maakten ook de grotschilderingen van dieren en jachttaferelen op de wanden, iets dat oo een godsdienstig doel had ....

Voor deze groepen waren de Goden veelal dieren of namen de gedaante van dieren aan.

Het is altijd zo geweest dat de godsdienst altijd direkt gerelateerd was op de economische overlevingsmanier van groepen, specifiek de voedselwinning ... Godsdienst is per definitie groepsgedrag en speelt een rol in het overlevingsproces en de groepsbinding.
Diergoden!
God is dus geen man maar een tekkel !
Nu moeten we ons alleen weer afvragen wat die tekkel nu aan het doen is dan...
pi_52420542
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:13 schreef zoutig het volgende:

[..]

Diergoden!
Schepping!

donderdag 16 augustus 2007 @ 13:26:52 #41
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52420767
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:13 schreef zoutig het volgende:

[..]

Diergoden!
Ik kan hier best de humor van inzien maar jammer genoeg zijn er teveel mensen die werkelijk zo denken.
Aangezien er geen "1" god bestaat, aangezien het oergeloof altijd polytheisme is geweest, en zowel mohammed als de jude's (judea) één god verheven hebben over alle stammengoden.
En beiden ook nogeens een ander on contrary "belief"
pi_52420797
ho ho. je hebt toch vaak jonge kinderen die geboren worden met een moedervlek die 'allah' zegt? noem je dat dan geen wonder?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52421117
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:02 schreef RM-rf het volgende:

Nog steeds zijn er 'geloven' waarin dieren een prominente en naar mijn mening ook een juiste plaats innemen. Ok, het is wel meer Chinees enzo, maar ik noem draken, tijgers, en jawel zelfs kikkers of karpers ! Of beelden waar half mens en dier in terug komen. En dit heeft, naar mijn mening dan weer, weinig te maken met vruchtbaarheid en groepsgedrag, maar meer waar de dier voor staat of kan staan. De gaven van het dier zeg maar. En elk dier heeft die wel, zelfs een zgn pietluttig diertje soms, al is het niet voor de mens zelf.
pi_52421750
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Schepping!

[afbeelding]
pi_52421783
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:28 schreef zoalshetis het volgende:
ho ho. je hebt toch vaak jonge kinderen die geboren worden met een moedervlek die 'allah' zegt? noem je dat dan geen wonder?
Moedervlekken die praten?
pi_52421797
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:40 schreef sweetgirly het volgende:

Of beelden waar half mens en dier in terug komen. En dit heeft, naar mijn mening dan weer, weinig te maken met vruchtbaarheid en groepsgedrag,
Om eventjes te herhalen wat ik zei, de keuze van de mens voor zijn religie en de vrom die die religie aanneemt heeft heel, heel veel te maken met enrzijds het bevestigen van groepsgedrag, alswel met de pure voedselvoorzienibng van deze mens...

Een moderne hang naar aanbidding en romantisering van diergedrag heeft dat ook, het behoort veelal tot een methode waar mensen op basis van een hang naar een bepaald dier of zekere dierengroep contact met anderen zoeken...
verder zie je ook vaak dat zulke mensen kunnen kiezen vegetarier te worden of zelfs veganist, iets dat direkt samenhangt met hun 'aanbidding'...

Vegetarisme is een typisch voorbeeld van een religieuze keuze die veelal niet als dusdanig herkent wordt (omdat het niet duidelijk terug te leiden is tot een 'gods-aanbidding'), maar het feitelijk wel is, ook het gedrag van veel vegetariers die dit als 'levensstijl' zien (en dus niet degenen die enkel 'niet houden van vlees/vis, en er verder geen levensbeschouwelijke visie aan kopppelen) te zien als levensbeschouwing en dus ook als 'religie' (in de zin van een hang naar en bepaald spiritisme)
pi_52422337
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:03 schreef zoutig het volgende:

[..]

Moedervlekken die praten?
dat bedoel ik: vet wonder toch?
pi_52422427
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Om eventjes te herhalen wat ik zei, de keuze van de mens voor zijn religie en de vrom die die religie aanneemt heeft heel, heel veel te maken met enrzijds het bevestigen van groepsgedrag, alswel met de pure voedselvoorzienibng van deze mens...

Een moderne hang naar aanbidding en romantisering van diergedrag heeft dat ook, het behoort veelal tot een methode waar mensen op basis van een hang naar een bepaald dier of zekere dierengroep contact met anderen zoeken...
verder zie je ook vaak dat zulke mensen kunnen kiezen vegetarier te worden of zelfs veganist, iets dat direkt samenhangt met hun 'aanbidding'...

Vegetarisme is een typisch voorbeeld van een religieuze keuze die veelal niet als dusdanig herkent wordt (omdat het niet duidelijk terug te leiden is tot een 'gods-aanbidding'), maar het feitelijk wel is, ook het gedrag van veel vegetariers die dit als 'levensstijl' zien (en dus niet degenen die enkel 'niet houden van vlees/vis, en er verder geen levensbeschouwelijke visie aan kopppelen) te zien als levensbeschouwing en dus ook als 'religie' (in de zin van een hang naar en bepaald spiritisme)

ik denk dat vegetarisme vooral toe te schrijven is als een uiting voor de manier waarop de mens respectloos met dieren omgaat. ik koop ook liever vlees waar het dier zo min mogelijk geleden heeft en volgestopt met de meest schadelijke (gif)stoffen.
pi_52422668
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat bedoel ik: vet wonder toch?
Bron ?
pi_52422715
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:34 schreef zoutig het volgende:

[..]

Bron ?
dit soort wonderen zijn wereldwijd bekend, daar hoef ik toch geen bron voor te vinden. soms kunnen de moedervlekken bij geboorte al uit de koran reciteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')