abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:17:57 #81
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52455454
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens mij is afleiding door de natuur het beste wat je kan bereiken. als ik jou was zou ik maar eens een mooi noord-frans klooster gaan bezoeken.
Moet zeggen dat ik in het bos wel rustiger wordt maar thuis in de tuin stoort het me wel allemaal van geluiden maar dat kan zijn dat het binnen de bebouwde kom is.

Heb jij al eens zo'n klooster in Frankrijk bezocht of ben je het van plan?

Ultieme rust heb ik nog nooit echt ervaren, af en toe na een wandeling van 2 uur in het bos maar dan is die rust ook binnen 1 uur voorbij.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:20:55 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52455545
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:17 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik in het bos wel rustiger wordt maar thuis in de tuin stoort het me wel allemaal van geluiden maar dat kan zijn dat het binnen de bebouwde kom is.

Heb jij al eens zo'n klooster in Frankrijk bezocht of ben je het van plan?

Ultieme rust heb ik nog nooit echt ervaren, af en toe na een wandeling van 2 uur in het bos maar dan is die rust ook binnen 1 uur voorbij.
kan je je ook weer verplaatsen naar die twee uur rust in het bos? in woon redelijk centraal in amsterdam, maar als ik in mijn tuin zit hoor ik niks van de auto's en trams, heerlijk.

ik ga wel eens survivalen, dan maak je pas echt mee wat natuur is. wat het je biedt en hoe rustig je moet zijn om er te overleven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:28:40 #83
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52455752
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan je je ook weer verplaatsen naar die twee uur rust in het bos? in woon redelijk centraal in amsterdam, maar als ik in mijn tuin zit hoor ik niks van de auto's en trams, heerlijk.

ik ga wel eens survivalen, dan maak je pas echt mee wat natuur is. wat het je biedt en hoe rustig je moet zijn om er te overleven.
Als ik naar een waaiende boom kijk of een waaiende tak met waaiende bladeren dan kan ik wel vaker tot rust komen alleen doe ik dat te weinig en het waait niet altijd.

Een soort van hypnose of trance door de waaiende bladeren zonder ergens aan te denken te observeren en dan rustig worden omdat de gedachtes gaan liggen. Volgens mij neem ik te weinig tijd om rustig te worden en hanteer ik niet de middelen die voorhandig zijn, dan werkt een methode en dan doe ik dat 1 of 2 keer en dan laat ik het weer links liggen.

Over dat bos, zodra ik het bos in stap is er meteen een rust die over me heen komt. Ik hoef maar een paar seconde omringd te zijn door bomen en het lijkt een magische rust te zijn waarbij alles van me afvalt. Magisch noem ik het dan omdat ik er niets voor hoef te doen. Fascinerend dus ook hoe de natuur invloed heeft op de mens.

Survival heb ik vroeger 1 keer gedaan maar toen was ik te jong om het echt mee te maken. Lijkt me wel okey om nog eens te doen maar dan moet de conditie eerst omhoog.

Oostenrijk dacht ik dan over na een paar weken geleden, mocht ik op vakantie gaan dan is het oostenrijk of Zweden. Geen Spanje of Italie. Ik wil de bergen in omdat ik zelden in de bergen geweest ben. Wat voor rust de bergen geven weet ik dus niet. Frankrijk heeft dan ook bergen maar ik wil aan een meer vertoeven.

Gaat het niet erg offtopic nu ?

vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:47:08 #84
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52456209
Overigens kan ik ook rustig worden van zwemmende vissen in een heldere vijver, hoe de vissen zich gedragen en bewegen, de rust die uitgaat van de vissen dus ook. Zelfs al zijn de vissen wild en springen ze bijna uit het water dan geeft dat een soort van kick waar ik rustig van word.

Vroeger vaker gevist om 0600 's morgens, ook vaker toen er mist was boven de vijver, een mystiek iets alsof je je niet op aarde begeefde maar elders. De dobber op het stromende water en dan de hele tijd vooruit staren totdat de dopper ondergaat. Vissen doe ik niet meer omdat ik het onder dieren-mishandeling vindt vallen en heb geen zin om slijm aan de handen te krijgen bij de haak uit de bek halen.

Maar om even ontopic te gaan, zolang de mensen plezier hebben in het leven zou God toch ook plezier moeten hebben of niet? Zou iedereen ontevreden zijn en liever dood zijn dan zou hij pas echt gefaald hebben.

Maar dan ga ik wederom uit van het bestaan van God, de theorie dat het vanzelf is ontstaan hanteer ik ook. Kan me dan niet goed voorstellen dat er 1 wezen in staat is tot het creeren van alles maar zeg nooit nooit denk ik maar. Vraag me af hoe je iets maakt dat niet bestaat en ook vraag ik me dat af bij de oerknal, uit het niets ontstaat iets. Dan beweren ze dat er voor de oerknal ook iets was maar dan blijf je doorgaan. Voor de oerknal was iets, en ook daarvoor was iets en daarvoor ook. Wanneer is het dan ontstaan? Nooit? Was het altijd aanwezig?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:49:08 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52456260
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:28 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Als ik naar een waaiende boom kijk of een waaiende tak met waaiende bladeren dan kan ik wel vaker tot rust komen alleen doe ik dat te weinig en het waait niet altijd.

Een soort van hypnose of trance door de waaiende bladeren zonder ergens aan te denken te observeren en dan rustig worden omdat de gedachtes gaan liggen. Volgens mij neem ik te weinig tijd om rustig te worden en hanteer ik niet de middelen die voorhandig zijn, dan werkt een methode en dan doe ik dat 1 of 2 keer en dan laat ik het weer links liggen.

Over dat bos, zodra ik het bos in stap is er meteen een rust die over me heen komt. Ik hoef maar een paar seconde omringd te zijn door bomen en het lijkt een magische rust te zijn waarbij alles van me afvalt. Magisch noem ik het dan omdat ik er niets voor hoef te doen. Fascinerend dus ook hoe de natuur invloed heeft op de mens.

Survival heb ik vroeger 1 keer gedaan maar toen was ik te jong om het echt mee te maken. Lijkt me wel okey om nog eens te doen maar dan moet de conditie eerst omhoog.

Oostenrijk dacht ik dan over na een paar weken geleden, mocht ik op vakantie gaan dan is het oostenrijk of Zweden. Geen Spanje of Italie. Ik wil de bergen in omdat ik zelden in de bergen geweest ben. Wat voor rust de bergen geven weet ik dus niet. Frankrijk heeft dan ook bergen maar ik wil aan een meer vertoeven.

Gaat het niet erg offtopic nu ?

misschien lijkt je het leuk om een keer mee te gaan naar een ook voor mij onbekend gebied?

bergen zijn trouwens erg kalmerend en wat je ziet als je geklommen hebt is fantastisch. beekjes etc.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:55:07 #86
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52456410
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien lijkt je het leuk om een keer mee te gaan naar een ook voor mij onbekend gebied?

bergen zijn trouwens erg kalmerend en wat je ziet als je geklommen hebt is fantastisch. beekjes etc.
Mirage vroeg een keer om eens naar de heide te gaan hier in Limburg met een groepje fokkers, een stuk natuur-gebied waar je uren kunt lopen zonder een auto te horen. Ook prachtige uitzichten vanaf hoge pieken daar. Alleen op zondag is het daar iets te druk maar alsnog kun je daar plekken vinden waar geen kip te bekennen is. Je kunt daar dus ook mountain-biken maar wandelen is net zo okey misschien wel meer okey.

Een pick-nick houden daar was het voorstel met een aantal fokkers maar zo kan dat ook op andere gebieden in Nederland.

Brunssumerheide is van natuur-monumenten en daarna kun je in het grote restaurant op het terras een biertje drinken of wat eten maar bij een picknick kun je dat natuurlijk zelf meenemen allemaal.

Heb daar ooit een pick-nick gehouden op een verjaardag op een zandvlakte daar.

Schijnt dat er vroeger een zee was in Limburg en dat die zand-vlakte daarvan afstamt nog maar of dat verhaal waar is dat weet ik niet. Dat er vroeger een zee was in Limburg lijkt me overigens vreemd maar die zand-vlakte lijkt net alsof je op het strand loopt op een tropisch eiland. ( lastig bij wind en dragen van contact-lenzen)

Zo zullen er in Nederland nog genoeg gebieden zijn van ongerepte natuur.

De bergen heb ik jaren geleden gezien en toen was ik wederom te jong om het mee te maken en dat was op schoolkamp dus je kreeg geen eigen tijd om zelf op pad te gaan. Uitzichten en een verre horizon, als ik nu uit het raam kijk dan is er amper een horizon.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:01:42 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52456612
ik heb het meer over 10 dagen overleven in zweden of noorwegen. met een mes, touw en magnesiumblokje.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:06:17 #88
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52456733
Op dit moment nog even niet, is me iets teveel van het goede
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:09:31 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52456815
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Op dit moment nog even niet, is me iets teveel van het goede
lol. uitstellen he! foei! ik ook nog even niet, maar het is wel heel erg leuk om mee te maken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:10:02 #90
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52456830
Oh nee!!! Sinds wanneer hebben ze Dromenvanger weer vrijgelaten ?

Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:13:31 #91
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52456898
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. uitstellen he! foei! ik ook nog even niet, maar het is wel heel erg leuk om mee te maken.
Lijkt me zeker een hele ervaring rijker. Leren overleven en dan vanzelf in de bewoonde wereld beter worden.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:14:51 #92
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52456930
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:10 schreef jpg97 het volgende:
Oh nee!!! Sinds wanneer hebben ze Dromenvanger weer vrijgelaten ?

Sinds ik justitie bewezen heb dat ik niet in staat ben tot het plegen van een moord

Nee, ben weer wat onder de levenden en dan schrijf ik weer wat meer. Maar niet iedere post lange teksten, de verdeling tussen lange en korte teksten raakt steeds meer in balans. Niet ieder bericht hoeft 1 a4 te zijn.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:52:25 #93
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52457768
Toch om ontopic te gaan met aanname dat God bestaat.

Wanneer heeft de mensheid uiteindelijk Gods creatie kapot gemaakt

Een kans heeft de mensheid gekregen om hier in harmonie te leven met elkaar en de natuur, vervolgens hebben "we" gezorgd dat de cheetah op uitsterven bedreigd is net zoals vele andere mooie unieke dieren.
God heeft ons een kans gegeven om hier op aarde te leven met als uitgangspunt dat wij het met enig verstand doen zodat we langdurig aanwezig kunnen zijn. Vervolgens gaat de mens produceren met behulp van grondstoffen die door God's creatie aanwezig zijn en daarna begint de onheil.

Misbruik van de middelen en gulzigheid van de mensheid in zijn algemeenheid?

Wie weet is hij het nooit zat en stelt hij de mensheid op de proef. Dat het voor ons een soort van les is.

Niet alleen op aarde maar ook in de ruimte want het schijnt dat er in de ruimte tienduizenden brok-stukken rondzweven van space-shuttles en dergelijke, dat het straks niet eens meer mogelijk is om verder te speuren in het heelal omdat het kleinste stukje afval een ramp kan betekenen op een space-shuttle.

Dan heb je nog het oneindige heelal wat nooit helemaal zal uitsterven dus dan heb ik het over het leven op aarde en de ruimte die binnen hand-bereik is. De ruimte waar wij leefbaar in zijn.

Niet ieder mens doet dan mee met het verneuken van planet earth, maar dan gaat het om het totaal-plaatje.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:58:04 #94
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52477748
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 16:57 schreef DtchDopey het volgende:
Hier ga je er vanuit dat God de zelfde tijdsbelevenis heeft als ons mensen. Zelfs in de natuur zien we al dat dieren tijd op een andere manier (ander tempo) beleven als ons. Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig

Offtopic: Ik heb me dit ook altijd al afgevraagd bij zogenaamde buitenaardse wezens, wie zegt dat die dezelfde tijdsbelevenis hebben als ons. Met andere woorden een seconde voor een alien kan voor ons een jaar zijn en vice versa
waarschijnlijk 5 sec. Je kent vast wel als je het helalsleeftijd in 24 uur gaat opdelen. Dan bestaat de mensen pas 5 sec.
Dus voorhem is het 5 seconden. Maar dan heeft hij wel ontiegelijk veel verzoeken in die 5 seconden.

Dat lijkt my toch ook weer niet....dan moet toch horensdol zijn.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:28:59 #95
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_52478340
* Spellmeista vind dv's posts vaak werkelijk opmerkelijk!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:40:44 #96
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52478535
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:28 schreef Spellmeista het volgende:
* Spellmeista vind dv's posts vaak werkelijk opmerkelijk!
Als het opmerkelijk in positieve zin is dan doet dat goed

In het andere geval......

pi_52609301
Ben even bezig, maar kom beslist terug!!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')