Moet zeggen dat ik in het bos wel rustiger wordt maar thuis in de tuin stoort het me wel allemaal van geluiden maar dat kan zijn dat het binnen de bebouwde kom is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij is afleiding door de natuur het beste wat je kan bereiken. als ik jou was zou ik maar eens een mooi noord-frans klooster gaan bezoeken.
kan je je ook weer verplaatsen naar die twee uur rust in het bos? in woon redelijk centraal in amsterdam, maar als ik in mijn tuin zit hoor ik niks van de auto's en trams, heerlijk.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik in het bos wel rustiger wordt maar thuis in de tuin stoort het me wel allemaal van geluiden maar dat kan zijn dat het binnen de bebouwde kom is.
Heb jij al eens zo'n klooster in Frankrijk bezocht of ben je het van plan?
Ultieme rust heb ik nog nooit echt ervaren, af en toe na een wandeling van 2 uur in het bos maar dan is die rust ook binnen 1 uur voorbij.
Als ik naar een waaiende boom kijk of een waaiende tak met waaiende bladeren dan kan ik wel vaker tot rust komen alleen doe ik dat te weinig en het waait niet altijd.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kan je je ook weer verplaatsen naar die twee uur rust in het bos? in woon redelijk centraal in amsterdam, maar als ik in mijn tuin zit hoor ik niks van de auto's en trams, heerlijk.
ik ga wel eens survivalen, dan maak je pas echt mee wat natuur is. wat het je biedt en hoe rustig je moet zijn om er te overleven.
misschien lijkt je het leuk om een keer mee te gaan naar een ook voor mij onbekend gebied?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:28 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Als ik naar een waaiende boom kijk of een waaiende tak met waaiende bladeren dan kan ik wel vaker tot rust komen alleen doe ik dat te weinig en het waait niet altijd.
Een soort van hypnose of trance door de waaiende bladeren zonder ergens aan te denken te observeren en dan rustig worden omdat de gedachtes gaan liggen. Volgens mij neem ik te weinig tijd om rustig te worden en hanteer ik niet de middelen die voorhandig zijn, dan werkt een methode en dan doe ik dat 1 of 2 keer en dan laat ik het weer links liggen.
Over dat bos, zodra ik het bos in stap is er meteen een rust die over me heen komt. Ik hoef maar een paar seconde omringd te zijn door bomen en het lijkt een magische rust te zijn waarbij alles van me afvalt. Magisch noem ik het dan omdat ik er niets voor hoef te doen. Fascinerend dus ook hoe de natuur invloed heeft op de mens.
Survival heb ik vroeger 1 keer gedaan maar toen was ik te jong om het echt mee te maken. Lijkt me wel okey om nog eens te doen maar dan moet de conditie eerst omhoog.
Oostenrijk dacht ik dan over na een paar weken geleden, mocht ik op vakantie gaan dan is het oostenrijk of Zweden. Geen Spanje of Italie. Ik wil de bergen in omdat ik zelden in de bergen geweest ben. Wat voor rust de bergen geven weet ik dus niet. Frankrijk heeft dan ook bergen maar ik wil aan een meer vertoeven.
Gaat het niet erg offtopic nu ?
Mirage vroeg een keer om eens naar de heide te gaan hier in Limburg met een groepje fokkers, een stuk natuur-gebied waar je uren kunt lopen zonder een auto te horen. Ook prachtige uitzichten vanaf hoge pieken daar. Alleen op zondag is het daar iets te druk maar alsnog kun je daar plekken vinden waar geen kip te bekennen is. Je kunt daar dus ook mountain-biken maar wandelen is net zo okey misschien wel meer okey.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien lijkt je het leuk om een keer mee te gaan naar een ook voor mij onbekend gebied?
bergen zijn trouwens erg kalmerend en wat je ziet als je geklommen hebt is fantastisch. beekjes etc.
lol. uitstellen he! foei! ik ook nog even niet, maar het is wel heel erg leuk om mee te maken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Op dit moment nog even niet, is me iets teveel van het goede
Lijkt me zeker een hele ervaring rijker. Leren overleven en dan vanzelf in de bewoonde wereld beter worden.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. uitstellen he! foei! ik ook nog even niet, maar het is wel heel erg leuk om mee te maken.
Sinds ik justitie bewezen heb dat ik niet in staat ben tot het plegen van een moordquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:10 schreef jpg97 het volgende:
Oh nee!!!Sinds wanneer hebben ze Dromenvanger weer vrijgelaten ?
waarschijnlijk 5 sec. Je kent vast wel als je het helalsleeftijd in 24 uur gaat opdelen. Dan bestaat de mensen pas 5 sec.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:57 schreef DtchDopey het volgende:
Hier ga je er vanuit dat God de zelfde tijdsbelevenis heeft als ons mensen. Zelfs in de natuur zien we al dat dieren tijd op een andere manier (ander tempo) beleven als ons. Mischien is voor God die hele menselijk geschiedenis pas een kwartiertje bezig
Offtopic: Ik heb me dit ook altijd al afgevraagd bij zogenaamde buitenaardse wezens, wie zegt dat die dezelfde tijdsbelevenis hebben als ons. Met andere woorden een seconde voor een alien kan voor ons een jaar zijn en vice versa
Als het opmerkelijk in positieve zin is dan doet dat goedquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:28 schreef Spellmeista het volgende:
* Spellmeista vind dv's posts vaak werkelijk opmerkelijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |