abonnement Unibet Coolblue
pi_52300871
En gelijk er even een leuke post overheen gooien.

Afgelopen woensdag vond er in Enschede de allereerste mini-Fokmeeting plaats, die niet georganiseerd was! Fokkers Dr. Marten, Logician, Doagre en ikke, meetten elkaar in cafe De Geus, hartje Enschede.

Korte samenvatting van een leuk avondje: Meike komt met haar werk (koerier) vrij in Oldenzaal en belt Logician. Zij had die avond al afgesproken met Dr. Marten, maarja, ik kom van ver en het leek me wel gezellig om even langs te gaan, maar vond het zonde om na een uurtje alweer naar huis te moeten.

Logician en ik zijn toen d estad ingegaan, waar afgesproken werd met Dr. Marten. Even wat eten in het centrum en dan misschien nog wat anders doen, want ik moest nog wel anderhalfuur rijden voor ik weer thuis was. Toch nog even biljarten. Komt Doagre opeens achter me staan :p Ze had het al eerder geflikt om mij te stalken (daar begint het anders wel op te lijken) in Amsterdam, nu dus weer in Ensk.

Met Dr. Marten en Logician naar haar huis gelopen en tja... moment of truth... ik moest weer naar huis :p
pi_52303826
Klinkt als een gezellig uitje! Vind het leuk dat jullie zo fijn met elkaar omgaan.

Ik heb ook een soort van update. Vandaag is mijn psycholoog teruggekomen van vakantie. Dus ga ik morgen gelijk bellen wanneer ik voor een intakegesprek kan komen. Op zich niet echt nieuws maar ik ben er zo blij mee dat ik het even moest melden van mezelf.

Ik heb momenteel trouwens lekker vakantie! Lekker geen verplichtingen meer, geen werk, geen school. Gewoon even tijd voor mezelf! Ben er wel even aan toe. De laatste tijd behoorlijk turbulent in mijn hoofdje geweest. Inmiddels is het wat rustiger daarboven. Ben nu eigenlijk zover dat ik het mensen graag wil vertellen wat er in me omgaat. Zit erg veel te denken over wie ik het als eerste ga vertellen enzo... Heb trouwens laatst ook een slippertje gehad hier thuis. Gelukkig heeft alleen mijn moeder dat meegekregen. Ik denk dat zij nu haar vermoedens wel heeft.

Heeft iemand trouwens al iets van Anna vernomen? Ben benieuwd hoe ze het maakt.
pi_52304988
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:40 schreef Eline2602 het volgende:
Heeft iemand trouwens al iets van Anna vernomen? Ben benieuwd hoe ze het maakt.
Geen idee... Ik was woensdag nog in het OLVG, maar ben er maar niet langsgeweest. Geen idee of ze bezoek van "vreemden" zou waarderen. Ikzelf zou dat niks vinden, dus ben ik haar maar niet gaan opzoeken.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_52309650
TVP

Ik kom net terug uit 't buitenland. Lekker 't hele weekend tussen de rare snuiters doorgebracht, en dat was weer eens erg leuk, maar ik moet nu toch eerst even uitblazen
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 13:40 schreef Eline2602 het volgende:
Ben nu eigenlijk zover dat ik het mensen graag wil vertellen wat er in me omgaat. Zit erg veel te denken over wie ik het als eerste ga vertellen enzo...
Oei, dat vond ik indertijd doodeng. Veel success!

Trek er in ieder geval de tijd voor uit; mijn eerste coming-out begon op zondagavond en eindigde op maandagochtend
quote:
Heb trouwens laatst ook een slippertje gehad hier thuis. Gelukkig heeft alleen mijn moeder dat meegekregen. Ik denk dat zij nu haar vermoedens wel heeft.
Ach, je moeder kent je al 26 jaar... ofwel ze heeft die vermoedens al een tijdje, of is 't d'r misschien niet eens opgevallen.

Mijn moeder kende mij als een heel zachtaardig jongetje die eigenlijk nooit wat van z'n vader moest hebben, op vakanties consequent met meisjes speelde, nergens kon aarden en z'n broertje regelmatig een flinke knuffel gaf, en ze was helemaal verbaast over wat er in mij omging. Ja, ik had wel altijd "iets vrouwelijks" gehad, maar dat hebben meer mannen in onze familie volgens haar.

Dus ach, denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52320116
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:00 schreef Hildy het volgende:
Oei, dat vond ik indertijd doodeng. Veel success!
Nouja, eerlijk gezegd vind ik het ook doodeng. Er zijn een paar mensen in mijn directe omgeving waarvan ik denk dat ik het ze wel kan vertellen. Maar de uitvoering is een ander verhaal. Het is natuurlijk ook niet niets; iemand vertellen dat je voor je gevoel geen mannetje maar een vrouwtje had moeten zijn.
quote:
Trek er in ieder geval de tijd voor uit; mijn eerste coming-out begon op zondagavond en eindigde op maandagochtend
Het zal inderdaad een hoop vragen opleveren bij degene waar ik het tegen vertel. Als ik er alleen al bij nadenk hoeveel vragen ik had toen ik ontdekte wat er nou precies gaande was. Wat was ik blij dat ik toen al internet had!
quote:
Ach, je moeder kent je al 26 jaar... ofwel ze heeft die vermoedens al een tijdje
Ik weet zeker dat ze haar vermoedens heeft. Die heeft ze denk ik altijd wel gehad. Maar om mijn slippertje kon ze moeilijk heen. Ze heeft niets gezegd, ze doet zelfs alsof haar neus bloed. Wel lief van haar, volgens mij probeert ze me een beetje te ontzien. Maar dit moet haar toch aan het denken gezet hebben.
pi_52327931
Gewoon vanuit het positieve denken Eline, doemdenken is echt overbodig, want het komt toch niet uit.

Mag ik vragen wat je precies met het slippertje bedoelde? Ik heb in den beginne wel eens een badpak van m'n zusje op m'n kussen laten liggen, terwijl m'n zusje zelf ziek thuis was... ja, dat werd dus bonje in huis. Je hoeft er niet al teveel op in te gaan, maar het maakte me nieuwsgierig.
pi_52328848
Haha, nou iets soortgelijks dus. Ik heb zelf al een kleine verzamelijk damesondergoed. Een paar leuke hipsters en natuurlijk ook een paar bh-tjes. En ja als je ondergoed draagt dan wordt het ook vies en moet je dus wassen. Ik had het alles netjes in de wasmachine gedaan en laten draaien. Ik was die dag vrij maar moest plots toch gaan werken. Ik moest me daarom erg haasten en in alle haast was ik vergeten dat ik een wasje aan het draaien was. Kwam ik 's avonds thuis, hing alles netjes aan het droogrek in de douche te drogen! Oops!
pi_52329618
Hhaha echt zo moment inderdaad. Maarja, het maakt het alleen maar makkelijker straks met vertellen, moet je je maar bedenken.
pi_52336847
Ach, als er echt iemand moeilijk gaat doen is er desnoods wel een of andere smoes te bedenken

"Ja, die zijn van m'n vriendin en die had ze in de auto laten liggen... toen waren ze vies geworden dus ik heb ze maar even gewassen voordat ik ze terug geef."

Maarja, 't is inderdaad wel een probleem als je nog bij je ouders in huis woont en zo nu en dan wat behoorlijks wilt dragen... was je al op zoek naar een eigen plekje?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52337615
Dat had ik inderdaad ook gedaan, snel een smoes verzinnen, maar ik zou het sterk afraden, des te meer dat je je in de moelijkheden brengt. Gewoon open boek en gooi je verhaal op tafel. Not easy at all, maar wel het beste wat je kan doen.

Een eigen plekje is altijd mooi natuurlijk. Ten tijde da tik fulltime ging, had ik ook net een klein kamertje aan de rand van Hilversum. Geen dubbele garderobe meer. Alles pats boem om. Houd er overigens wel rekening mee, dat je na jet vertellen wel wat tidj geeft en niet te hard van stapel loopt, dat hoeft ook niet, want de opluchting die je straks zal meemaken, zal het je ook veel rustiger maken en is de kleding niet zo'n isseu meer.
pi_52338335
Het was inderdaad een enorm -moment.

Ik ben het eens met wat je zegt. Er om liegen zou het alleen nog maar lastiger maken. Maar ze vroeg er niet eens om. Ze doet niet anders, ze doet net alsof haar neus bloed. Ik weet zeker dat ze weet dat het van mij is. Het kan namelijk niet echt van één van de andere huisgenoten zijn!
Ze accepteert het dus zomaar van mij dat ik damesondergoed heb en draag. Het zal het dus inderdaad alleen maar makkelijker maken voor haar om mijn verhaal straks te plaatsen.

Een eigen plekje wil ik echt heel graag. Ook al voor een hele lange tijd. Maar ben niet echt opgeschoten met mijn afstuderen. Dat komt deels door de komkommertijd - zie nu maar eens aan een degelijk en ook nog eens uitvoerbaar onderwerp te komen - maar het komt ook wel doordat ik soms drukker met mezelf bezig ben dan met mijn werkzaamheden.
Nu heb ik lekker vakantie en kan ik even op adem komen. Straks ga ik lekker een nieuwe poging wagen en daar kom ik vast wel uit. En als het diploma eenmaal op zak is dan ga ik ook flink rond solliciteren. Heb ik eenmaal een baan dan ga ik ook meteen op zoek naar een eigen plekje.
pi_52338481
Of doe zoals ik, ga ergens werken waar je wegkomt met altijd crossdressen. Want ja, ook al komt mijn kleding bij de mannenkant vandaan, het is toch echt vrouwelijke kleding

Metroseksualiteit, I love it!
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:36:44 #14
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52338618
Zit damesondergoed niet irritant? Zelfs ik draag het niet en bij mij zit er niks in de weg

Ik heb mijn verhaal(tje) af en nu zoek ik dames die willen proeflezen. Bij voorkeur hen die het hele proces al hebben meegemaakt (post-op) of die halverwege zijn. Ik wil vooral weten of een van de personages geloofwaardig overkomt en de juiste feiten vertelt aan mijn hoofdpersoontje. Het is 7000 woorden, 16 pagina's in word, dus je hebt het zo uit.

Iemand interesse?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:39:22 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52338707
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:32 schreef Hildy het volgende:
Of doe zoals ik, ga ergens werken waar je wegkomt met altijd crossdressen. Want ja, ook al komt mijn kleding bij de mannenkant vandaan, het is toch echt vrouwelijke kleding

Metroseksualiteit, I love it!
Ik heb me wel eens afgevraagd wat ik zou doen als ik ergens zou werken waar ze formele kleding verlangen. Mannen in pak en vrouwen in rokje en bloesje.

Tot nu toe ben ik altijd weggekomen met mijn dagelijkse kloffie, al kreeg ik (achteraf) wel commentaar dat het niet "representatief" was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52339288
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:36 schreef wonderer het volgende:
Ik heb mijn verhaal(tje) af en nu zoek ik dames die willen proeflezen. Bij voorkeur hen die het hele proces al hebben meegemaakt (post-op) of die halverwege zijn. Ik wil vooral weten of een van de personages geloofwaardig overkomt en de juiste feiten vertelt aan mijn hoofdpersoontje. Het is 7000 woorden, 16 pagina's in word, dus je hebt het zo uit.

Iemand interesse?
Ik als wandelende encyclopedie wil 't ook wel proberen. Mijn email adres staat in m'n profiel.
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:39 schreef wonderer het volgende:
Ik heb me wel eens afgevraagd wat ik zou doen als ik ergens zou werken waar ze formele kleding verlangen. Mannen in pak en vrouwen in rokje en bloesje.

Tot nu toe ben ik altijd weggekomen met mijn dagelijkse kloffie, al kreeg ik (achteraf) wel commentaar dat het niet "representatief" was.
Ik zou iemand die mij in een pak met stropdas dwingt echt iets aan willen doen. Maar gelukkig denken mijn (mannelijke) collega's daar precies zo over, dus dat scheelt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hildy op 13-08-2007 20:03:10 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52339404
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:36 schreef wonderer het volgende:
Zit damesondergoed niet irritant? Zelfs ik draag het niet en bij mij zit er niks in de weg
Nee eigenlijk zit dat heel goed. Maar ik heb dan ook altijd strak mannenondergoed gedragen. Ik houd er sowieso niet van als alles daar maar alle kanten op kan gaan. Wat mij betreft had dat 'alles daar' er helemaal niet gezeten!
quote:
Ik heb mijn verhaal(tje) af en nu zoek ik dames die willen proeflezen. Bij voorkeur hen die het hele proces al hebben meegemaakt post-op) of die halverwege zijn. Ik wil vooral weten of een van de personages geloofwaardig overkomt en de juiste feiten vertelt aan mijn hoofdpersoontje. Het is 7000 woorden, 16 pagina's in word, dus je hebt het zo uit.

Iemand interesse?
Sorry, ik moet nog beginnen! Dus ik kom niet in aanmerking
pi_52339626
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:36 schreef wonderer het volgende:
Zit damesondergoed niet irritant? Zelfs ik draag het niet en bij mij zit er niks in de weg

Ik heb mijn verhaal(tje) af en nu zoek ik dames die willen proeflezen. Bij voorkeur hen die het hele proces al hebben meegemaakt (post-op) of die halverwege zijn. Ik wil vooral weten of een van de personages geloofwaardig overkomt en de juiste feiten vertelt aan mijn hoofdpersoontje. Het is 7000 woorden, 16 pagina's in word, dus je hebt het zo uit.

Iemand interesse?
Ik ben pre-post-op... nog 3 maandjes... kom maar op!
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:11:55 #19
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52339835
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:57 schreef Hildy het volgende:

[..]

Ik als wandelende encyclopedie wil 't ook wel proberen. Mijn email adres staat in m'n profiel.
[..]

Ik zou iemand die mij in een pak met stropdas dwingt echt iets aan willen doen. Maar gelukkig denken mijn (mannelijke) collega's daar precies zo over, dus dat scheelt.
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 20:07 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Ik ben pre-post-op... nog 3 maandjes... kom maar op!
Hij is gemaild. Dank jullie wel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52357633
Hij is gelezen, dank u wel
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:30:00 #21
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52362200
Krijg ik ook nog opmerkingen? Daar ging het me om
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52363089


Ik vond het verhaal zeker goed geschreven, alleen, zoals ik heb opgemerkt moet "Lot" dus 10 zijn, maar naar mijn gevoel komt ze eerder over in het verhaal als een kind van 7 a 8 jaar.

Ik heb het iig niet droog gehouden.
pi_52363821
Pfoei... ik ben dus niet zo in touch met m'n emoties...

Maar hoe Lot beschrijft hoe 'ie zich voelt, alsof z'n spiegelbeeld niet lijkt te kloppen, dat is inderdaad precies hoe 't voor mij ook altijd gevoeld heeft. Als genderdysforie überhaupt uit te leggen is aan anderen is 't wel op die manier.

Wonderer heeft al een lijstje opmerkingen van mij ontvangen per email...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:26:48 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52363884
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 16:54 schreef Meike26 het volgende:


Ik vond het verhaal zeker goed geschreven, alleen, zoals ik heb opgemerkt moet "Lot" dus 10 zijn, maar naar mijn gevoel komt ze eerder over in het verhaal als een kind van 7 a 8 jaar.

Ik heb het iig niet droog gehouden.
Da's mijn zwakke punt ja, ik heb echt GEEN idee hoe kinderen zich uitdrukken. Ben ook heel slecht in leeftijd schatten enzo.

Maar ik ga er nog even aan knutselen, heb veel aan jullie opmerkingen gehad
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52363962
Om een ideetje te krijgen kan je wat kinderboeken of bijvoorbeeld de eerste paar Harry Potter boeken lezen. Kinderen van 12 zijn kunnen al bestwel volwassen zijn.

Of je maakt Lot gewoon 8.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:37:57 #26
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52364170
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:29 schreef Hildy het volgende:
Om een ideetje te krijgen kan je wat kinderboeken of bijvoorbeeld de eerste paar Harry Potter boeken lezen. Kinderen van 12 zijn kunnen al bestwel volwassen zijn.

Of je maakt Lot gewoon 8.
Ik lees (las) vrij veel kinderboeken in ongeveer dezelfde doelgroep, ik kan het alleen niet Ik schrijf liever voor volwassenen.

De doelgroep is specifiek 10-12 en iemand gaf de tip dat kinderen van die leeftijd liever lezen over wat oudere kinderen, dan hebben ze iets om naar uit te kijken. Wat dat betreft kijk ik dus erg uit naar de reactie van de kinderboekenschrijfster die het ook leest.

Ik heb gelukkig nog tot eind september
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52364588
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:37 schreef wonderer het volgende:
Ik lees (las) vrij veel kinderboeken in ongeveer dezelfde doelgroep
Dat doet me denken aan een serie kinderboeken die ik vroeger las, De Vijf. Een van de personages daarin is Georgina, een meisje die liever een jongen was geweest en zich dus maar als jongen gedraagt (en George genoemd wil worden).
quote:
ik kan het alleen niet Ik schrijf liever voor volwassenen.
Het schrijven zelf kan je in ieder geval duidelijk wel. De rest is misschien een kwestie van oefening.
quote:
Ik heb gelukkig nog tot eind september
Is het voor een verhalenbundel? Of om als volledig boek uit te werken?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52364714
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:37 schreef wonderer het volgende:

[..]

De doelgroep is specifiek 10-12 en iemand gaf de tip dat kinderen van die leeftijd liever lezen over wat oudere kinderen, dan hebben ze iets om naar uit te kijken. Wat dat betreft kijk ik dus erg uit naar de reactie van de kinderboekenschrijfster die het ook leest.
Ik heb het zelf nog niet gelezen... Tijd gebrek...

Vrijdag is mijn dochter weer thuis (12 lentes jong) zal ik het haar eens laten lezen?
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:31:10 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52365611
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:53 schreef Hildy het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan een serie kinderboeken die ik vroeger las, De Vijf. Een van de personages daarin is Georgina, een meisje die liever een jongen was geweest en zich dus maar als jongen gedraagt (en George genoemd wil worden).
George was ook mijn favoriete personage (ik had de hele serie ).
quote:
Het schrijven zelf kan je in ieder geval duidelijk wel. De rest is misschien een kwestie van oefening.
Thanks
quote:
Is het voor een verhalenbundel? Of om als volledig boek uit te werken?
Dit is het. Maximum van 37500 tekens (daar zit ik nog 2000 onder maar er moet dus nog een en ander bij). Het is voor een wedstrijd voor een klein kinderboekje: http://www.averbode.be/johnflandersprijs/index.php?pageID=499
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:57 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Ik heb het zelf nog niet gelezen... Tijd gebrek...

Vrijdag is mijn dochter weer thuis (12 lentes jong) zal ik het haar eens laten lezen?
Graag. Ben benieuwd wat de doelgroep ervan vindt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52366068
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:31 schreef wonderer het volgende:
George was ook mijn favoriete personage (ik had de hele serie ).
Ja precies, iemand waar ik me mee kon identificeren: ik was ook een meisje en wilde wel ook een jongen zijn ...

(hoewel ik meer van mezelf in Anne herkende...)
quote:
Dit is het. Maximum van 37500 tekens (daar zit ik nog 2000 onder maar er moet dus nog een en ander bij). Het is voor een wedstrijd voor een klein kinderboekje
Dan denk ik dat je met jouw schrijfstijl 't daarbij helemaal niet gek doet.

(wou dat ik 't zo goed kon, maar ik ben verpest door teveel Terry Pratchett en Stephen Baxter)
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:48:58 #31
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52366151
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:45 schreef Hildy het volgende:

[..]

Ja precies, iemand waar ik me mee kon identificeren: ik was ook een meisje en wilde wel ook een jongen zijn ...

(hoewel ik meer van mezelf in Anne herkende...)
[..]

Dan denk ik dat je met jouw schrijfstijl 't daarbij helemaal niet gek doet.

(wou dat ik 't zo goed kon, maar ik ben verpest door teveel Terry Pratchett en Stephen Baxter)
Ik weet niks meer van de andere personages, alleen dat er een hond in zat, volgens mij een cocker spaniel of een ierse setter.

Je vleit me Ik hoop ook dat ik ga winnen Ze geven ongeveer 20 van de ingezonden verhalen uit, maar alleen de winnaar krijgt 2000 piek.

Ik heb ook alle boeken van Pratchett (meerdere keren) gelezen, hoezo heeft het jou verpest dan? Aan de andere kant schrijf ik al best lang en ben ook al ruim tien jaar echt serieus bezig met mijn eigen stijl ontwikkelen en dergelijke, misschien scheelt dat wel.

Ik wil het trouwens denk ik toch wel verwerken in een langer verhaal, waarbij dit het subplot is. Dan ligt de aandacht er niet zo op en is het makkelijker relativeren. Met 7000 woorden kom je daar niet zo ver mee, helaas. Misschien duikt Lot nog wel ergens anders op
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52366561
quote:
Ik heb ook alle boeken van Pratchett (meerdere keren) gelezen, hoezo heeft het jou verpest dan?
Nou, ik heb al jaren schrijfaspiraties, maar ik kan geen verhaal meer bedenken zonder flauwe grappen en foute referenties naar andere boeken en films. En Stephen Baxter (hard-sf auteur) heeft er voor gezorgd dat de setting ook nog eens wat alternatief is (toekomst, verleden, alternate history, dat idee).
quote:
Aan de andere kant schrijf ik al best lang en ben ook al ruim tien jaar echt serieus bezig met mijn eigen stijl ontwikkelen en dergelijke, misschien scheelt dat wel.
Ja, dat kan je ook merken. Heel veel success bij die wedstrijd in ieder geval.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52368707
Ben benieuwd Wonderer, en zoals Hildy ook zegt, je doet het echt niet verkeerd want de schrijfstijl beviel mij ook wel. En met het maatschappelijke in dit verhaal, denk ik dat je best wel kans maakt.

Succes en houdt ons op de hoogte
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:27:06 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52369042
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:03 schreef Hildy het volgende:

[..]

Nou, ik heb al jaren schrijfaspiraties, maar ik kan geen verhaal meer bedenken zonder flauwe grappen en foute referenties naar andere boeken en films. En Stephen Baxter (hard-sf auteur) heeft er voor gezorgd dat de setting ook nog eens wat alternatief is (toekomst, verleden, alternate history, dat idee).
[..]

Ja, dat kan je ook merken. Heel veel success bij die wedstrijd in ieder geval.
Heheh, zelf zou ik juist willen dat ik er wat grappen in kon doen zoals Pratchett. En ik ben bezig met een fantasyverhaal, maar het wereldje bedenken vind ik juist het irritante. Ik ben lui

Ik hou jullie op de hoogte. Er ligt ook een roman van mijn hand bij een uitgever, maar daar heb ik nog niks op gehoord. Een andere uitgever zag er te weinig commerciele mogelijkheden in (geen idee wat daar mee bedoeld werd overigens), dat was jammer maar op zich wel begrijpelijk. Homoseksualiteit heeft nou eenmaal een kleine(re) doelgroep
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52419255
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:38 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Geen idee... Ik was woensdag nog in het OLVG, maar ben er maar niet langsgeweest. Geen idee of ze bezoek van "vreemden" zou waarderen. Ikzelf zou dat niks vinden, dus ben ik haar maar niet gaan opzoeken.
Ik had het wel leuk gevonden hoor, een gezicht zien achter iemands naam....
pi_52419572
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:31 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik had het wel leuk gevonden hoor, een gezicht zien achter iemands naam....


Maar hoe is het nu?
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_52419618
Ik ben afgelopen zondag uit het ziekenhuis ontslagen, maar moet nog zo veel mogelijk rust houden, en dat merk ik ook wel, als ik 2a3 uur uit bed ben ben ik doodop, soms slaap ik dan zelfs nog even daarna.
De operatie is volkomen geslagd, Dr. Hage en Dr. Karim hebben eigenlijk met alle beschikbare huid een nieuwe neo-vaginaplastic gedaan. Hierdoor zijn wel mijn schaamlippen kleiner geworden, maar heb ik wel de diepte (11cm) die ik graag wilde hebben. Het gewoon op stoel zitten is nog te pijnlijk.
De operatie heeft 1 uur en 15 min. geduurd. Na mij hebben ze samen nog een gewone SRS gedaan, en deze heeft iets meer dan 2 uur gekost, hebben ze ook duidelijk samen gedaan. Was ook gezegd door Dr. Karim dat ze het samen zouden doen.
En nu maar afwachten hoe het verder herstel gaat. Wel fijn om niet alleen te liggen , zoals meestal in OLVG het geval schhijn te zijn. We hadden een schittererend uitzicht op de volkskrant en de rembrandtoren, en een stukje Arena.
pi_52420067
Welkom terug Anna. Prettig dat alles goed is verlopen.
pi_52420123
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:42 schreef AnnaB het volgende:
Wel fijn om niet alleen te liggen , zoals meestal in OLVG het geval schhijn te zijn.
Meestal... Dat is gewoon de methode van dr Karim/dr Kanhai. Iets anders is er niet... Gewoon een week plat en niet anders.

Dat is ook het enige waar ik tegenop kijk. Een week lang niet iedere ochtend even lekker lang onder de douche staan...

Mja mooi dat alles gelukt is en nu weer lekker herstellen!
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_52423151
Wees blij Chantal, dat ije gewoon in Amsterdam ligt straks en niet in Brussel

In Belgie is er nog volop keus waar je komt te liggen dat wel, 1, 2 of 4 persoons kamer, wel afhankelijk natuurlijk van welke kliniek je(ik) kom te liggen. Maar het word als het aan mij ligt een 2 persoons kamer. Europese wijk en dus grootste kans op Vlaamse verpleegsters. En dan nog maar zien of er bezoek komt (familie en hechte vrienden).

Counting till 9 Nov.2007
pi_52423237
Trouwens nog wel even om te vermelden aan anderen. Chantal had ik het al laten weten via de msn.

Werkgever doet na 2 en half jaar vaste dienst plots moeilijk over mijn operatie. Hij wil me geen ziekteverlof geven, terwijl bij navraag de SRS gewoon in de ziekte wet is opgenomen.

Feit 1: Hij heeft geen poot om op te staan. Feit 2: Ik maak me nergens zorgen om.

Oh, waneer werkgever dit leest:
pi_52432711
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:00 schreef ChantalC het volgende:

[..]

Meestal... Dat is gewoon de methode van dr Karim/dr Kanhai. Iets anders is er niet... Gewoon een week plat en niet anders.

Dat is ook het enige waar ik tegenop kijk. Een week lang niet iedere ochtend even lekker lang onder de douche staan...

Mja mooi dat alles gelukt is en nu weer lekker herstellen!
Iets anders is er dus wel, maar slechts bij grote uitzondering, wij zijn met zijn 2-en binnen 3,5 geopereerd door Dr. Hage en Dr. Karim. Alleen jammer voor ons als groep dat Dr. Hage de ruzie met het VU niet zal bijleggen en het al druk genoeg heeft oa in het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis.

En het niet uit bed mogen is vervelend, maar nog vervelender als je alleen op 1 kamer ligt, en dus geen aanspraak hebt dan wanneer er iemand komt binnen huppelen. En ze zijn zeer strikt aan de bezoektijden van 15.30-19.30 ( anders dan op site staat !!) (nouja, een beetje overloop lukt soms wel, maar dan moet je niet de pech dat bij een bep. persoon de familie al om 11 uur op bezoek komt, want worden ze opeens voor iedereen strenger, behalve bij verlaten bleven ze wel soepel.

Je ligt trouwens niet een hele week plat, maandag geopereerd, en zaterdagochtend uit bed (ik iets eerder met veel moeite omdat ik de po stoel nodig had).5,5 dag dus zo'n beetje hooguit.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnnaB op 16-08-2007 20:33:29 ]
pi_52432946
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:58 schreef BetaWolff het volgende:
Welkom terug Anna. Prettig dat alles goed is verlopen.
Het is voor mij ook wel een opluchting dat het zo goed gegaan is. Uiteindelijk resultaat even afwachten en eens kijken of ik de juiste vibrators heb, 1 van 2,8 cm doorsnee, en 1 van 2 cm doorsnee, en je moet ze met de 1e controle meenemen !
Alles is voor mij hetzelfde alsof het de eerste neo-vaginaplastiek is, zelfde regels.
pi_52435107
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:19 schreef AnnaB het volgende:

En het niet uit bed mogen is vervelend, maar nog vervelender als je alleen op 1 kamer ligt, en dus geen aanspraak hebt dan wanneer er iemand komt binnen huppelen.
Smaken verschillen. Ik vind dat juist heerlijk. Ik ken iemand die vorig jaar november geopereerd is door dr Karim en zij lag ook in haar eentje. Ook zij vond dat prettig, omdat je na de operatie toch veel wilt slapen. Moet er niet aan denken dat je een of andere kwebbel naast je hebt liggen.

Wat ik niet snap is dat jullie samen geopereerd zijn op 1 dag. Normaal doet het OLVG (volgens dr Kanhai) 4 operaties per maand. Dus eens per week eentje.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:19 schreef AnnaB het volgende:

Je ligt trouwens niet een hele week plat, maandag geopereerd, en zaterdagochtend uit bed (ik iets eerder met veel moeite omdat ik de po stoel nodig had).5,5 dag dus zo'n beetje hooguit.
5,5 dag is voor mij een hele week... Ik kan echt geen dag stil liggen...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_52448846
Als ik voor een 2 persoons akmer kies en ik wil slapen, dan maak ik dat ook wel duidelijk dat ik wil slapen. *gordijntje dicht* Ik zou het denk ik niet kunnen om 7 a 8 dagen alleen op een kamer te liggen. Ook al spreekt diegeen alleen maar Frans
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:05:56 #46
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52453497
Als je in Nederland getrouwd bent en je verandert van geslacht, wordt je huwelijk dan eigenlijk ontbonden?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52460322
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:05 schreef wonderer het volgende:
Als je in Nederland getrouwd bent en je verandert van geslacht, wordt je huwelijk dan eigenlijk ontbonden?
Nee. Voor de openstelling van het huwelijk was dit wel een vereiste (als ik me niet vergis). Tegenwoordig kun je in hetzelfde verzoekschrift waarin je verzoekt om wijziging van je geslacht en voornamen ook verzoeken om de huwelijksakte aan te passen.
pi_52472838
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:56 schreef ChantalC het volgende:
Wat ik niet snap is dat jullie samen geopereerd zijn op 1 dag. Normaal doet het OLVG (volgens dr Kanhai) 4 operaties per maand. Dus eens per week eentje.
Zoals met veel dingen ben ik een uitzondering op de regel. Mijn operatie is door ziekte van Dr. Karim 2x uitgesteld. Dr. Karim vond Dr. Kanhai niet kundig genoeg om mijn correctieoperatie te doen.
Uiteidenlijk is besloten de hulp van Dr. Hage in te roepen. Die kon alleen op bep. maandagen (hij is in vaste bij het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis !) . Nicole (opnameplanster) heeft haar uiterste best gedaan om voor mij van andere afdelingen een OK te krijgen op 1 van die dagen. Dat is uiteindelijk maandag 6 augustus geworden. Beide heren hadden het idee, na mevr. Burger kunnen we waarschijnlijk ook nog wel een gewone SRS doen. Ze hebben het ruim gered. 1 uur en 15 minuten voor mij, omdat de correctie erg meeviel, littetekenweefsel weghalen en een nieuwe neovaginaplastie grotendeels.(Ze hadden 4-6 uur gepland voor mijn operatie).
Mijn kamergenote hebben ze ook samen gedaan in ongeveer 2 uur. Tja, Meester en leerling zijn nog steeds goed ingespeeld op elkaar. Ik denk dat dit de snelste SRS operatie van de laatste jaren in Nederland geweest is.
pi_52493223
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:36 schreef wonderer het volgende:
Zit damesondergoed niet irritant? Zelfs ik draag het niet en bij mij zit er niks in de weg

Ik heb mijn verhaal(tje) af en nu zoek ik dames die willen proeflezen. Bij voorkeur hen die het hele proces al hebben meegemaakt (post-op) of die halverwege zijn. Ik wil vooral weten of een van de personages geloofwaardig overkomt en de juiste feiten vertelt aan mijn hoofdpersoontje. Het is 7000 woorden, 16 pagina's in word, dus je hebt het zo uit.

Iemand interesse?
Damesondergoed hoeft absoluut niet irritant te zitten, damesverband en inlegkruisjes daarentegen wel, het lijkt of die speciaal daavoor zijn ontworpen.

en als je nog lezers nodig hebt....

Ik weet alleen niet wanneer ik weer beschikbaar ben, ik hoop gewoon zondagmidaag/avond.
Ik moet nl zondagochtend om 11 uur op afd plastistische chirurgie (c7) van het OLVG zijn, en Dr. Karim komt dan ook. Mijn vriend heeft gisteren een losse hechting ontdekt, met deerachter een sctructuur die niet helemaal lijkt te kloppen, oftwel, misschien had de hechting nog niet los mogen laten. Afijn, Dr. Karim kijkt er morgenvroeg persoonlijk naar en dan hoor ik het wel van hem.
  zondag 19 augustus 2007 @ 03:28:24 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52493361
Ik heb op dit moment even genoeg bruikbaar commentaar gehad vanuit deze kant, ik zit nu te wachten op iemand die zelf ook kinderboeken schrijft en al eerder aan betreffende wedstrijd heeft meegedaan, dus als ik diens opmerkingen binnenheb kan ik gaan herschrijven. DAARNA heb ik misschien weer lezers nodig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52495773
Count me in
  zondag 19 augustus 2007 @ 15:23:09 #52
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52501346
quote:
Meike26: Afgelopen woensdag vond er in Enschede de allereerste mini-Fokmeeting plaats, die niet georganiseerd was! Fokkers Dr. Marten, Logician, Doagre en ikke, meetten elkaar in cafe De Geus, hartje Enschede.
Ik was er ook bij alleen wist je vast niet dat ik Fokker was ... jah je weet wel wie ik ben xD
was heel leuk trouwens
pi_52508603
Hihi wat een toeval inderdaad Meike.

Donderdag nacht gestapt met me vriendinnetje, en toen kwam ik Logican ook alweer tegen..
  zondag 19 augustus 2007 @ 20:12:10 #54
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52508854
hihih Jah was leuk hea bij Paddy's met Logican en dat Chinese meisje dan... egt zo grappig
pi_52508943
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 20:12 schreef Sweet-Bitch87 het volgende:
hihih Jah was leuk hea bij Paddy's met Logican en dat Chinese meisje dan... egt zo grappig
'We used to be guys someday'
'WHAT!! I dont belive you!'
'Yes its true, i show you my ID card'
'Oh no i dont belive'

  zondag 19 augustus 2007 @ 20:17:32 #56
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52509007
"we were born a boy"
"no you're not boy... you are girl!"
"yeah but we used to be guys"
"are you kidding me!!!"
  maandag 20 augustus 2007 @ 03:36:52 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52519571
Goed, dat wordt dus stevig herschrijven

Voor degenen die nog niet hebben gereageerd, graag nog. Het stuk vanaf het park is goed, het begin moet anders.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52524590
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 03:36 schreef wonderer het volgende:
Goed, dat wordt dus stevig herschrijven

Voor degenen die nog niet hebben gereageerd, graag nog. Het stuk vanaf het park is goed, het begin moet anders.
Laat mij het ook is lezen, email/msn staat in me profiel.
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:44:38 #59
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52525396
Ik ben ook wel benieuwd....:)
pi_52525686
He Lautje in the house

Edit: en ik wist inderdaad niet dat je Fokkertje was :p
pi_52526100
Ik ben gisterochtend (op zondag) op de afdeling in het OLVG geweest, Dr. Karim heeft gekeken, de losse hechting kan geen kwaad, en moet vanzelf helen, maar hij vond het geheel niet snel goed genoeg er uit zien. Dat betekent zo veel als mogelijk aan de luct drogen, zo min mogelijk ondergoed aan. Nu heb ik toch weinig puf om naar buiten te gaan, dus dat scheelt. En ik moet proberen volgende week maandan met de auto op controle te komen (zelf rijden...) met OV vindt Dr. Karim te veel gedoe, moet ik te veel lopen en dat is nu niet goed voor me.....
pi_52526304
Succes Anna, ik heb ook als advies gekregen, straks veel te "luchten" en dus geen strakke verbandjes of iets aan, zodat de wond/vagina droog kan worden en het genezings proces het best zijn "werk" doet. Ik zelf kwam met het idee om via internet, marktplaats bijv. bikinirokjes en pajero's te kopen, deze zitten wel strak om je middel, mensen kunnen niet constant tegen je doos kijken en het kan ondertussen dus gewoon luchten.

Ik hoop trouwens dat je een beetje comfortabele auto heb? En anders kan je je ook laten rijden natuurlijk. Dan hoef je zelf niet in te spannen tijdens de rit en kan je de bijrijdersstoel compleet achterover zetten.
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:33:57 #63
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52528153
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:55 schreef Meike26 het volgende:
He Lautje in the house

Edit: en ik wist inderdaad niet dat je Fokkertje was :p
hihihi en het is trouwens Lauwtje
pi_52528183
Huh, het is toch ook geen Lauwra ?
  maandag 20 augustus 2007 @ 15:43:32 #65
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52530148
hihi neej weet ik maar Lauwtje staat zo leuk (vind ik zelf dan)...
Ik ben niet helemaal goed... weet ik
pi_52530978
Ik neem het je niet kwalijk hoor

Lekker Lauw :p
  maandag 20 augustus 2007 @ 16:36:05 #67
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52532046
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:11 schreef Doagere het volgende:

[..]

Laat mij het ook is lezen, email/msn staat in me profiel.
Misschien later, ik heb nu voldoende commentaar en moet eerst aan het herschrijven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52558853
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 13:21 schreef Meike26 het volgende:
Succes Anna, ik heb ook als advies gekregen, straks veel te "luchten" en dus geen strakke verbandjes of iets aan, zodat de wond/vagina droog kan worden en het genezings proces het best zijn "werk" doet. Ik zelf kwam met het idee om via internet, marktplaats bijv. bikinirokjes en pajero's te kopen, deze zitten wel strak om je middel, mensen kunnen niet constant tegen je doos kijken en het kan ondertussen dus gewoon luchten.

Ik hoop trouwens dat je een beetje comfortabele auto heb? En anders kan je je ook laten rijden natuurlijk. Dan hoef je zelf niet in te spannen tijdens de rit en kan je de bijrijdersstoel compleet achterover zetten.
Het is een oude GOLF GTI, waarvan de rijdersstoel op dit moment niet in hoogte verstelbaar is, en de stand is laag, dus of met mijn zitbandje, of als dat te hoog is een ring van handdoek(en) gaat dat wel lukken. Alleen dat moe zijn valt me wel erg tegen, maar ja, wie weet nog hoe 9 jaar gelden iets exact was, en bovendien is mijn lichaam ook 9 jaar ouder, en ook dat maakt verschil uit.
Wat betreft kleding, ik draag in principe lange rokken in de zomer, maar ik lek nog, letterlijk, pus en bloed, dus zo over straat is een risico. Thuis ligt ook overal waar ik ga zitten een handdoek eronder, en die maar maar hooguit 2 dagen gebruiken (de meest gebruikte dan).

Ook heb ik van dr. Karim toestemming gekregen om te laat te komen, als ik er maar voor 14.00 ben (heb afspraak om 10.25, moet toch lukken....en met die auto rijdt je toch vlug te hard als je niet op je gaspedaal let,max. bijna 200 op teller op duitse autobahn, en dat zonder veel moeite ook in z'n 5)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:25:25 #69
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_52559700
Vinden jullie t nou niet vervelend om op straat raar aangekeken te worden of niet serieus te worden genomen. Weet niet of het bij jullie goed te zien is dat jullie man waren, maar regelmatig zie ik in de stad 'vrouwen' lopen en denk ik bij mezelf 'waarom doe je jezelf dat aan'. Misschien komt t dat ik me er niets bij kan voorstellen, maar ik zie t nut er niet van in om je als vrouw te kleden terwijl het overduidelijk is dat je het niet bent...

Dit is trws niet bedoeld om vervelend te zijn .a
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_52560744
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 14:25 schreef JoeyT het volgende:
Vinden jullie t nou niet vervelend om op straat raar aangekeken te worden of niet serieus te worden genomen.
Nooit last van... Wel van mannen die je aangapen van "mmmm lekker ding zeg!"

Het is me niet aan te zien, soms nog wel aan mijn stem te horen. Dus zolang ik mijn mondje niet open doe...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:32:40 #71
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52563561
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 14:25 schreef JoeyT het volgende:
Vinden jullie t nou niet vervelend om op straat raar aangekeken te worden of niet serieus te worden genomen. Weet niet of het bij jullie goed te zien is dat jullie man waren, maar regelmatig zie ik in de stad 'vrouwen' lopen en denk ik bij mezelf 'waarom doe je jezelf dat aan'. Misschien komt t dat ik me er niets bij kan voorstellen, maar ik zie t nut er niet van in om je als vrouw te kleden terwijl het overduidelijk is dat je het niet bent...

Dit is trws niet bedoeld om vervelend te zijn .a
Sommige mensen kleden zich in de kleren van een vrouw omdat ze dat gewoon prettig vinden. Veel mensen hebben een voorkeur voor bepaalde kleren, tenslotte, en de voorkeur voor rokken en bloesjes, make-up, oorbellen en dergelijke is niet voorbehouden aan vrouwen. Als een man dat gewoon mooi vindt en prettig om te dragen, hoeft hij zich niet als vrouw voor te doen om dat te dragen. Net zoals iemand met een fluwelen bloes en een leren broek niet per se goth hoeft te zijn, maar dat gewoon mooi kan vinden.

Ik kan dat soort expressies van eigen smaak, zonder bang te zijn voor reacties van "normale" mensen alleen maar toejuichen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52564856
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 14:25 schreef JoeyT het volgende:
Vinden jullie t nou niet vervelend om op straat raar aangekeken te worden of niet serieus te worden genomen. Weet niet of het bij jullie goed te zien is dat jullie man waren, maar regelmatig zie ik in de stad 'vrouwen' lopen en denk ik bij mezelf 'waarom doe je jezelf dat aan'. Misschien komt t dat ik me er niets bij kan voorstellen, maar ik zie t nut er niet van in om je als vrouw te kleden terwijl het overduidelijk is dat je het niet bent...

Dit is trws niet bedoeld om vervelend te zijn .a
Nee, zie fotoboek.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:35:04 #73
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52566966
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:14 schreef Doagere het volgende:

[..]

Nee, zie fotoboek.
Idem hiero
Als ik het vertel zeggen mensen altijd 'hmm had dat nou nooit achter jou gezocht' hihi
pi_52568545
Ik heb geen fotoboek, maar ik heb dan ook geen problemen op straat of waar dan ook. Ja tuurlijk kijken ze je soms wel aan, denk vooral dat de combinatie stem + meisje die mensen zien, het vermoeden prikkelt.
pi_52575197
(knip)

[ Bericht 26% gewijzigd door Hildy op 22-08-2007 09:37:13 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:23:24 #76
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52576693
Hmm meike volgens mij valt dat reuze mee hoor...
De eerste minuten wist ik niet eens dat je dé Meike was waarmee ik msn'de.
In het echt ziet het er toch anders uit als op de cam ofzo...
In de minuten dat ik dus nog niet door had dat je dus 'lotgenootje' Meike was van mijn msn lijst,
had ik ook niet door dat je transje was zeg maar
Zie dat als een compliment
pi_52584847
Haihai,

ik ben weer terug van even weggeweest. Ben er even heerlijk tussenuit geweest en heb me lekker kunnen ontspannen en ben weer lekker bijgekomen.

Daarnaast heb ik éindelijk contact gehad met mijn psycholoog. Dat had nog wel wat voet in aarde zeg maar. Maar gelukkig heb ik nu een afspraak! Daar ben ik echt heel erg blij mee. Hopelijk kan ik met de hulp van haar wat twijfel over mijn eigen oordeel (over mezelf) wegnemen. Ik hoop ook dat mijn probleem voor mezelf hierdoor wat bespreekbaarder wordt. Zodat ik het er misschien eens met een vriendin van me (of misschien wel met mijn moeder) over durf te hebben.

@ Anna: Ik ben blij voor je dat de operatie geslaagd is en hoop dat je spoedig herstelt. Sterkte ermee in ieder geval.
pi_52589721
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:28 schreef Eline2602 het volgende:
Haihai,

ik ben weer terug van even weggeweest. Ben er even heerlijk tussenuit geweest en heb me lekker kunnen ontspannen en ben weer lekker bijgekomen.

Daarnaast heb ik éindelijk contact gehad met mijn psycholoog. Dat had nog wel wat voet in aarde zeg maar. Maar gelukkig heb ik nu een afspraak! Daar ben ik echt heel erg blij mee. Hopelijk kan ik met de hulp van haar wat twijfel over mijn eigen oordeel (over mezelf) wegnemen. Ik hoop ook dat mijn probleem voor mezelf hierdoor wat bespreekbaarder wordt. Zodat ik het er misschien eens met een vriendin van me (of misschien wel met mijn moeder) over durf te hebben.

@ Anna: Ik ben blij voor je dat de operatie geslaagd is en hoop dat je spoedig herstelt. Sterkte ermee in ieder geval.
Dat herstel gaat langzaam, maar komt, vagina ziet er van binnen in ieder geval goed uit, alleen die schaamlippen, dat gaat wel even duren....

Fijn dat je weer bent bijgekomen, en heel veel succes met je gesprekken bij je psycholoog !!!
pi_52589777
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 14:25 schreef JoeyT het volgende:
Vinden jullie t nou niet vervelend om op straat raar aangekeken te worden of niet serieus te worden genomen. Weet niet of het bij jullie goed te zien is dat jullie man waren, maar regelmatig zie ik in de stad 'vrouwen' lopen en denk ik bij mezelf 'waarom doe je jezelf dat aan'. Misschien komt t dat ik me er niets bij kan voorstellen, maar ik zie t nut er niet van in om je als vrouw te kleden terwijl het overduidelijk is dat je het niet bent...

Dit is trws niet bedoeld om vervelend te zijn .a
Ik wordt eerder nagekeken omdat mijn vriend 17 jaar jonger is. Voor de rest wordt ik normaal gesproken op straat niet echt nagekeken ofzo, ik kan gewoon mijn boodschappen etc doen. Bovendien heeft een deel van de centrale clientenraad me niet zomaar tot hun voorzitter benoemd, als ik er niet uit zou zien zouden ze dat niet gedaan hebben. Je bekleed toch een bepaalde positie waarin je meer doet dan anderen, ook andere contacten hebt etc, en hun ook daar in vertegenwoordigt.
pi_52591985
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:23 schreef Sweet-Bitch87 het volgende:
Hmm meike volgens mij valt dat reuze mee hoor...
De eerste minuten wist ik niet eens dat je dé Meike was waarmee ik msn'de.
In het echt ziet het er toch anders uit als op de cam ofzo...
In de minuten dat ik dus nog niet door had dat je dus 'lotgenootje' Meike was van mijn msn lijst,
had ik ook niet door dat je transje was zeg maar
Zie dat als een compliment
It is !! It is..
pi_52599235
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:16 schreef AnnaB het volgende:
Fijn dat je weer bent bijgekomen, en heel veel succes met je gesprekken bij je psycholoog !!!
Dankjewel!
Enerzijds denk ik bij mezelf... 'Lieve help, een afspraak met een psycholoog! Daarmee onderken je dat je een probleem hebt. Dat komt allemaal wel in eens heel dichtbij!'
Anderzijds ben ik er ontzettend blij mee omdat ik nu eindelijk eens voor mezelf kan gaan vaststellen dat ik níet gek ben. Bovendien weet ik dat het negeren van het probleem de zaken alleen maar erger maakt. Met dat in het achterhoofd zal ik volgende week nog wel even zitten piekeren in de trein.
pi_52605164
@Eline: Hey, niet zo zenuwachtig joh, 't komt allemaal wel goed. Je bent zeker de eerste paar gesprekken met een psycholoog bezig elkaar een beetje te leren kennen, en mocht je besluiten dat 't allemaal te hard gaat kan je natuurlijk gewoon wat meer ruimte tussen de afspraken laten.

Ik weet overigens niet of echt vast te stellen valt of mensen wel of niet gek zijn. Realiteit is ook maar een soort van consensus. Maar schizofrenie in m'n direct omgeving meegemaakt hebbende geloof ik echt niet dat je gek bent.

En anders ben ik toch lekker gekker dan jij, lekker puuuh
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52609818
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:15 schreef Hildy het volgende:
@Eline: Hey, niet zo zenuwachtig joh, 't komt allemaal wel goed. Je bent zeker de eerste paar gesprekken met een psycholoog bezig elkaar een beetje te leren kennen, en mocht je besluiten dat 't allemaal te hard gaat kan je natuurlijk gewoon wat meer ruimte tussen de afspraken laten.

Ik weet overigens niet of echt vast te stellen valt of mensen wel of niet gek zijn. Realiteit is ook maar een soort van consensus. Maar schizofrenie in m'n direct omgeving meegemaakt hebbende geloof ik echt niet dat je gek bent.

En anders ben ik toch lekker gekker dan jij, lekker puuuh
Haha, nou dat laatste zullen we nog wel eens zien.

Bedankt voor je steun en je hebt gelijk hoor. Ik moet me er gewoon niet zo dik over maken. Het zal denk ik ook wel snel voorbij zijn met de zenuwen als ik een beetje aan het idee heb kunnen wennen. Maar ik vind het nu gewoon wel even spannend.

Dat realiteit een soort van consensus is kan ik me wel in vinden. Mensen leven immers allemaal in hun eigen wereldje en dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Ik zou me pas zorgen gaan maken als ik in eens in het wereldje van iemand anders leefde...

Met het 'voor mezelf vaststellen dat ik niet gek ben' bedoel ik eigenlijk meer dat ik wil uitsluiten dat mijn gevoelens en gedachten een andere oorsprong hebben dan je bij gendersyforie mag verwachten. Het woordje 'gek' is dan ook niet zo handig gekozen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Eline2602 op 23-08-2007 01:06:01 ]
pi_52612405
Voor de mensen die van lezen houden: dit advies heeft het helaas niet gehaald...

http://tonderzoek.files.w(...)vies_tcm28-22701.pdf

Bron
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_52615345
Erg jammer, vorig jaar December ongeveer hoorde ik van Trotsenburg al dat ze hiermee bezig waren. Waarom dit advies niet is overgenomen, zou ik dan wel graag willen weten. Niet zozeer voor mezelf, danwel in het algemeen. Want het is gewoon een soepzooitje geworden. Bij de ene verzekeraar kan je makkelijk terecht voor laser-ontharing, bij de ander moet je er een beetje moeite voor doen en bij de ander mag je anderhalfjaar krom liggen voordat ze ja zeggen, zeggen ja en zeggen later weer dat ze het toch niet vergoeden....

Ik hoop dat de samenwerkende organisaties en Trotsenburg het hier niet bij laten zitten. Ergens voel ik een demonstratie opkomen..
pi_52617647
Ik vind het schandalig dat dit rapport het niet gehaald heeft, het gaat als je puur naar het geld kijkt om promillen wat gevraagd wordt. Nu zegt elke organiusatie dat wel, maar wie heeft er ooit op TV een actie gezien voor "Help de transseksuelen en transgenderisten in onze samenleving". Voor groepen patienten waarvan er maar enkele per jaar in Nederland het slachtoffer zijn (ook niet leuk !) worden er allerlei acties op gezet, maar wij worden in de kou gezet.
Ook het verzamelen van grote groepen transseksuelen zal niet lukken. De meeste die het proces achter zich hebben, willen gewoon absoluut niet meer als dusdanig op enige manier geidentificeerd worden. Ook niet gek als je bekijkt hoe de samenleving de transsekuelen be- en veroordeelt.

Een demonstartie van 3.500 mensen maakt trouwens ook niet veel indruk in Den Haag vrees ik. Mischien als iedereen gaat schrijven of mailen naar kamerleden die gevoelig zijn voor dit soort zaken dat er iets gebeurt. Moeten we wel aan elkaar doorgeven welke dat zijn, en zorgen we allemaal dezelfde "bestormen". Mijn mening en evt. mogelijkheid tot oplossing........
pi_52618528
Een demonstratie van enkel een handjevol transseksuelen bij het CVZ zou je denk ik net zoveel indruk kunnen maken.

En ja, een tv-show zal ook niet veel helpen, gezien ik eerder wel een reacties heb gelezen van buitenstaanders als: "Dat die mensen/idioten/gekken nog verzekerd worden ook, is al van de zotten" tot "Ik moet er niet aan denken dat mijn verzekeringsgeld word gespendeerd aan iemand die denkt een vrouw te zijn...hou toch eff op zeg"

Dus veel begrip zal er van de boze buitenwereld ook niet zijn. Denk dat het puur hopen is dat dit advies nog eens een secondopinion krijgt. Of is het een idee om een kladblok in de wachtkamer van het VUmc op betreffende afdeling klaar te leggen om handtekeningen te verzamelen?
pi_52630218
Dat laatste vind ik op zich niet echt een slecht idee, ik teken hoor !, en ik kom half september en begin oktober bij Jos langs (en binnnen....)
Komende maandag eerste officiele controle na de operatie in het OLVG. Die zondag dat ik extra in het OLVG was bevestigde dr. Karim wel de zeer snelle SRS met de woorden, tja, we zijn als team goed op elkaar ingewerkt, en dan gaat het een stuk sneller. Normaal moet ik ook nog zaken aan studenten uitleggen enzo erbij.

Ik zou de lijst alleen (met toestemming Jos) aan het mededelingenbord hangen, in de wachtkamer ziet niet iedereen het......Op het mededelingenbord ook niet misschien, maar Jos en de secretaresse, mevr. Harmsen, de psychologen, de artsen kunnen allemaal heel simpel wijzen op deze lijst en het nut er van.
pi_52630343
IK weet niet wanneer jij naar Jos moet/gaat, maar ik ben er smorgens de 11e te vinden. Ik wil het dan ook met Trotsenburg overleggen, want ik ben echt verbijsterd dat dit advies niet is geaccepteeerd.
pi_52632016
Ik vind 't eigenlijk wel heel raar dat je als genderdysfoor niet alleen aan je eigen problemen moet zien te werken, maar ook nog eens de activist moet uithangen om te zorgen dat je serieus genomen wordt. Genderdysforie is al zwaar genoeg zonder al dit soort ellende d'r omheen, en 't zou fijn zijn als verzekeraars dat ook gewoon eens erkennen.

Want echt, dit en het beperken van de AWBZ heeft helemaal niks met het "betaalbaar houden van het zorgstelsel" te maken. Iedereen die een beetje kan nadenken weet wel hoe dit zit, dit is gewoon een gevalletje false economy. Dat weten de mensen in machtsposities overigens ook prima overigens. Maarja, ze moeten krachtdadig over komen, want zo waait de politieke wind op 't moment en anders komen ze niet op TV...

* Hildy mompelt wat over die volwassenen van tegenwoordig...

(enniewee, dat wou ik even kwijt...)
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52642431
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:04 schreef Meike26 het volgende:
IK weet niet wanneer jij naar Jos moet/gaat, maar ik ben er smorgens de 11e te vinden. Ik wil het dan ook met Trotsenburg overleggen, want ik ben echt verbijsterd dat dit advies niet is geaccepteeerd.
Ik moet minimaal 2 weken voor vrijdag 5 oktober, en snik, ik ben opeens van dokter verandert. Ik kwam eerst bij dr. van Trotsenburg, maar nu moet ik naar Dr. Rabelink (internist/endocrinoloog). Tja, oa mijn nieren zijn niet 100% meer, en lijken langzaam achteruit te gaan....

De 11e of 12e september kom ik zeker niet naar het VU, 11 is verwendag bij de instelling waar ik in behandeling ben, en de 12 is installatie van de praktijkraad (onderdeel clientenraad) waarvan ik de voorzitter ben, dus de 12e laat ik zeker geen verstek gaan, de 11e kan optie zijn als er voor mij toch niets te doen is.....

[ Bericht 19% gewijzigd door AnnaB op 24-08-2007 09:49:46 ]
pi_52642527
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:05 schreef Hildy het volgende:
Ik vind 't eigenlijk wel heel raar dat je als genderdysfoor niet alleen aan je eigen problemen moet zien te werken, maar ook nog eens de activist moet uithangen om te zorgen dat je serieus genomen wordt. Genderdysforie is al zwaar genoeg zonder al dit soort ellende d'r omheen, en 't zou fijn zijn als verzekeraars dat ook gewoon eens erkennen.

Want echt, dit en het beperken van de AWBZ heeft helemaal niks met het "betaalbaar houden van het zorgstelsel" te maken. Iedereen die een beetje kan nadenken weet wel hoe dit zit, dit is gewoon een gevalletje false economy. Dat weten de mensen in machtsposities overigens ook prima overigens. Maarja, ze moeten krachtdadig over komen, want zo waait de politieke wind op 't moment en anders komen ze niet op TV...

* Hildy mompelt wat over die volwassenen van tegenwoordig...

(enniewee, dat wou ik even kwijt...)
Ja, en kijk maar uit als er een eigen risico wordt ingevoerd voor het 1e jaar psychische zorg. Ben je dit jaar niet hele jaar op een of andere manier onder de AWBZ zorg gevallen, heb je kans dat je voor de psychologische evaluatie etc bij het VU het 1e jaar ook gewoon je eigen bijdrage moet betalen. Ik hoop dat die eigen bijdrage definitief van de baan is, want ik vind dat gewoon schandelijk. Het moet uit de AWBZ naar de basisverzekering, maar dan kost het opeens te veel geld. Dan weet ik wel betere zaken waarvoor men een eigen risico kan invoeren, bv been breken bij skiën ? Om maar een dwarsstraat te noemen hoor.
pi_52647731
Inderdaad... en nog van die achterlijke gipsvluchten ook. Of de eerste hulp kosten bij sporters. Huppa, kan toch ook zo eigen bijdrage er bovenop? Dan doen die voetballertjes gelijk een stuk rustiger aan.
pi_52655506
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:46 schreef AnnaB het volgende:
Ja, en kijk maar uit als er een eigen risico wordt ingevoerd voor het 1e jaar psychische zorg. Ben je dit jaar niet hele jaar op een of andere manier onder de AWBZ zorg gevallen, heb je kans dat je voor de psychologische evaluatie etc bij het VU het 1e jaar ook gewoon je eigen bijdrage moet betalen.
Ik zit al sinds november in 't psychische hulpcircuit, dus op zich moet dat wel goed komen.
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:15 schreef Meike26 het volgende:
Inderdaad... en nog van die achterlijke gipsvluchten ook. Of de eerste hulp kosten bij sporters. Huppa, kan toch ook zo eigen bijdrage er bovenop? Dan doen die voetballertjes gelijk een stuk rustiger aan.
Maar sporters zijn mediageniek. "Och, die arme mevrouw die van d'r ski's afgevallen is en nu een dure gipsvlucht naar huis behoeft" klinkt toch veel beter dan "och, die arme mevrouw die in een mannenlichaam geboren is en nu een dure operatie behoeft"?

Maargoed, dit is misschien verder meer een discussie voor dat andere topic.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:43:10 #95
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52655526
Zo, versie twee is af. Hopelijk kan deze wel goedkeuring wegdragen van de kinderboekenexpert
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52655600
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:43 schreef wonderer het volgende:
Zo, versie twee is af. Hopelijk kan deze wel goedkeuring wegdragen van de kinderboekenexpert
Mag ik 'es zien?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:49:47 #97
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52655701
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:46 schreef Hildy het volgende:

[..]

Mag ik 'es zien?
Nou vooruit, omdat je van die goeie tips had voor de eerste versie
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52659370


Hij is echt beter geworden. Ik denk dat je een hele goede kans maakt voor die verhalenwedstrijd.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:17:16 #99
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52659427
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 20:14 schreef Hildy het volgende:


Hij is echt beter geworden. Ik denk dat je een hele goede kans maakt voor die verhalenwedstrijd.
Ik hoop het. Ik hoef niet eens te winnen, gewoon een publicatie zou ik al heel tof vinden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52663575
Jeuj!!!

Ik ben eindelijk Mevrouw Kim bij de bank...

Wat kan de abn moeilijk doen, maar dus uiteindelijk gelukt, nadat ik naar; 3 kantoren (waarvan 2 hoofdkantoren), en 1 telefoongesprek.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:52:43 #101
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52663962
Gefeliciteerd
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:51:42 #102
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52667238
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 20:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik hoop het. Ik hoef niet eens te winnen, gewoon een publicatie zou ik al heel tof vinden.
Kben wel beniuewd.... mag ik het ook lezen
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:52:23 #103
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52667256
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:40 schreef Doagere het volgende:
Jeuj!!!

Ik ben eindelijk Mevrouw Kim bij de bank...

Wat kan de abn moeilijk doen, maar dus uiteindelijk gelukt, nadat ik naar; 3 kantoren (waarvan 2 hoofdkantoren), en 1 telefoongesprek.
whiiii
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:06:43 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52667545
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:51 schreef Sweet-Bitch87 het volgende:

[..]

Kben wel beniuewd.... mag ik het ook lezen
Als ie klaar is en ik hem op heb gestuurd, zet ik hem wel online voor de liefhebber. Dan stuur ik een PM.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52674470
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:06 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als ie klaar is en ik hem op heb gestuurd, zet ik hem wel online voor de liefhebber. Dan stuur ik een PM.
Kzou het dan ook graag lezen.
pi_52702769
TVP
pi_52708871
Jeetje.... Ben zelf 100% vrouw, maar heb met veel belangstelling dit topic zitten lezen. Wat dapper dat jullie hier zo open over praten! Moet niet altijd makkleijk izjn, zo in het dagelijks leven... (understatement van het jaar denk ik )

Wat ik me afvroeg... Zijn er dingen/situaties waarbij je denkt: hierin voel ik mij mannelijk? Ook al ben je inmiddels vrouw geworden? Of is werkelijk alles vrouwelijk geworden?
En als je je tussen een groep vrouwen begeeft, merk je dan (behalve je verleden natuurlijk) verschil? Hmm... natuurlijk is elke vrouw verschillend, elke man ook, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:49:21 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52712132
De juf was deze keer een stuk liever voor me
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 27 augustus 2007 @ 07:03:48 #109
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_52718651
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:25 schreef MevrouwLili het volgende:
Wat ik me afvroeg... Zijn er dingen/situaties waarbij je denkt: hierin voel ik mij mannelijk? Ook al ben je inmiddels vrouw geworden? Of is werkelijk alles vrouwelijk geworden?
Correctie: je voelt je al vrouw, alleen het jasje is mannelijk. Ik vergelijk het altijd met een appel die in een bananenschil zit. Het is een appel, maar er zit een verkeerde verpakking omheen...
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:25 schreef MevrouwLili het volgende:
En als je je tussen een groep vrouwen begeeft, merk je dan (behalve je verleden natuurlijk) verschil? Hmm... natuurlijk is elke vrouw verschillend, elke man ook, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel
Ik heb me altijd al prettiger gevoeld tussen andere vrouwen. Gevoelskwestie denk ik... Kan ook beter met vrouwen kletsen dan met mannen.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_52718671
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:25 schreef MevrouwLili het volgende:Wat ik me afvroeg... Zijn er dingen/situaties waarbij je denkt: hierin voel ik mij mannelijk? Ook al ben je inmiddels vrouw geworden? Of is werkelijk alles vrouwelijk geworden?
En als je je tussen een groep vrouwen begeeft, merk je dan (behalve je verleden natuurlijk) verschil? Hmm... natuurlijk is elke vrouw verschillend, elke man ook, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel
Ik viel voor mijn geslachtsverandering meer op door mij gedrag etc dan dat ik nu doe. Met vrouwen kan ik lekker kletsen, met mannen blijft het bijna altijd zakelijker. Niet altijd hoor. Maar ik doorzie niet altijd bepaalde bedoelingen van mannen die meisjes in hun tiener tijd meekrijgen. Wat dat betreft ben ik zelfs na 9 jaar op sommige puntjes nog een groentje (ook omdat ik er net veel mee te maken heb, ik heb al 9 jaar dezelfde vriend ook).
pi_52725796
Net terug van de controle. Op het open wondje na zag alles er goed uit, zal nog wel een maand duren voordat dat genezen is. Voor de rest rustig aan doen, niet te rustig, zodat ik weer hormonen kan gaan gebruiken (officieel 50% van de tijd uit bed zijn). Binnenkort gaat dat wel lukken.....en over 3 weken weer terugkomen, maandag 17 september, dan zal ik dus ook als het lukt langs het VU gaan voor bloed prikken etc ivm afspraak begin oktober.
pi_52726531
Dag MevrouwLili,

Ik ben hier nog niet zo heel lang en daarnaast post ik ook nog eens relatief anoniem. Voor mij is het dus niet zo'n punt om hier openlijk te praten over mijn gevoelens en gedachten. Maar desalniettemin (prachtig woord ) heeft het mij een hoop moeite gekost om híer over deze gevoelens en gedachten te praten.

Morgen heb ik mijn eerste gesprek met een psychologe over mijn genderdysforie. Ik ben op fysiek vlak nog niet veel verder gekomen het peuteren aan de spreekwoordelijke bananenschil die Chantal zo mooi wist te omschrijven. Maar dat gaat allemaal nog komen! Het is een traag en langgerekt proces waarvan ik zou willen dat het binnen een seconde gepiept was. Sterker nog, ik zou willen dat het niet eens nodig zou zijn. Maar helaas steekt het leven voor mij niet zo in elkaar... Ach ja, je kunt ook niet alles hebben.

Om in te gaan op je vraag over het 'mannelijk dan wel vrouwelijk voelen'. Er zijn voor mij geen situaties waarin ik me man voel. Er zijn wél momenten dat ik me - sja, hoe zal ik dát eens zeggen... - 'minder' vrouwelijk voel. Dat zijn vooral de momenten waarop van me verlangt wordt dat ik zakelijk ben of zelf vind dat ik zakelijk moet zijn. Het is dan niet zo zeer dat mijn vrouwelijke gevoel plaats maakt voor een ander gevoel maar eerder dat ik op die momenten mijn emotie enigzins onderdruk/beheers. Dat doe ik omdat ik dan van mezelf verlang dat ik wat minder emotioneel reageer. Hoe dit precies komt weet ik niet, ik denk dat het te maken heeft met sociaal inzicht en de opvoeding van een 'ietwat' feministische moeder. Ik ben me in dergelijke situaties terdege bewust van het feit dat beheersing van mijn emoties tot een beter resultaat zal leiden.

Onder de vrouwen voel ik me beter op mijn gemak dan onder de mannen. Dat komt vooral omdat vrouwen er niet zo'n punt van maken als ik wil praten over mode, verzorging en andere 'minder mannelijke' onderwerpen. Daarnaast voel ik me bij vrouwen beter thuis. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik niet graag met mannen omga. Het is alleen zo dat mijn contact met mijn mannelijke vrienden doorgaans veel oppervlakkiger is dan het contact met vriendinnen. Op mijn beste vriend na dan want met hem kan ik ook werkelijk alles delen. (naja, daarmee ga ik er vanuit dat ik in de nabije toekomst ook met hem kan praten over mijn genderdysfore gevoelens.) Maar ik moet er wel bij zeggen dat hij ook een bijzonder zachte man is en dat ik daarom ook zo goed met hem bevriend ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eline2602 op 27-08-2007 14:35:40 ]
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:16:45 #113
107792 Hexley
the Platypus
pi_52732586
Uhm,
Weet niet of jullie het al gezien hebben maar Google eens op "Brad Pitt 4 oz".
quote:
FX readies transsexual drama @ variety.com

FX has greenlit the pilot episode of Ryan Murphy's "4 oz.," and FX and 20th have also picked up three episode scripts.

The unusual and ambitious drama is about the metamorphosis of a man who realizes he is a transsexual.

Series becomes the first to be hatched by the "Nip/Tuck" creator since he signed a multi-year $15 million deal with News Corp.-owned divisions FX, 20th Century Fox and the Fox Network.

Murphy co-created "4 oz." with "Nip/Tuck" writer Brad Falchuk, and they wrote the pilot together. Murphy, who'll direct the pilot, will exec produce the FX drama with Brad Pitt and Dede Gardner, with Pitt making his first foray into series TV.

Murphy will begin casting the key role of a married man with two sons whose life takes a radical gender turn.

The series has changed somewhat from the original pitch, which FX prexy John Landgraf bought in the room. The protagonist has been changed from a sportswriter to a gynecologist who shares a medical practice with his father.

Murphy still hopes to stretch the show over several seasons. The first season would deal with the revelation of the doc's decision; the second would revolve around him transitioning to female; the third would revolve around the surgery, and the fourth would consist of his new life as a woman and his attempt to find love.

"Nip/Tuck" returns in October for its fifth season with Murphy as showrunner.
  maandag 27 augustus 2007 @ 19:45:08 #114
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52735123
Cool. Gewaagd. Ben benieuwd hoe Amerika daarop gaat reageren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52736462
Toch bijzonder eigenlijk, dat je puur mannelijk bent in je lichaam... En zonde eigenlijk, dat je tot je transformatie zeg maar, niet 100% jezelf bent in feite.
Mijn moeder heeft in haar klas (4 tot 6 jarigen) een mannetje rondlopen dat het liefs in meisjeskleren rondloopt. Of het dus volledig een mannetje is, is de vraag. Vriendjes vinden het overigens helemaal niet gek (ja de eerste keer, maar daarna niet meer). Leuk om te zien dat dat op die leeftijd zo relaxed wordt ontvangen....
Vanaf welke leeftijd voelden jullie je anders? Ook al zo jong?
pi_52738202
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:25 schreef MevrouwLili het volgende:
Jeetje.... Ben zelf 100% vrouw, maar heb met veel belangstelling dit topic zitten lezen. Wat dapper dat jullie hier zo open over praten! Moet niet altijd makkleijk izjn, zo in het dagelijks leven... (understatement van het jaar denk ik )

Wat ik me afvroeg... Zijn er dingen/situaties waarbij je denkt: hierin voel ik mij mannelijk? Ook al ben je inmiddels vrouw geworden? Of is werkelijk alles vrouwelijk geworden?
En als je je tussen een groep vrouwen begeeft, merk je dan (behalve je verleden natuurlijk) verschil? Hmm... natuurlijk is elke vrouw verschillend, elke man ook, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel
Ik begrijp zeker wat je bedoelt. Eigenlijk voel ik me nog wel eens mannelijk, terwijl ik me wel lekker voel doordat ik er op het moment van denken goed uitziet .Het zijn echt momenten. Voorbeeld. Ik zit veel in de auto. Je zou zeggen, wat maakt het nou in godsnaam uti hoe je in de auto zit? Toch kan ik me bij bepaalde zitposities minder vrouwelijk voelen, zonder me er gelijk vervelend bij te voelen.
Wat wel heel vervelend is, is de laserontharing van de schaamstreek. Deze word gedaan door een hele lieve vrouw/meid van ca 30 jaar. Ik kan goed met haar kletsen. Maar wanneer ze dan daar beneden moet gaan schieten... ja, dan voel ik me dus opeens niet meer van hetzelfde geslacht. Een erg pijnlijk moment tussen de oren. Maar het is eenmaal voor een goed doel... nog even door de geappelde banaan heen bijten.
pi_52739020
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:34 schreef MevrouwLili het volgende:
Mijn moeder heeft in haar klas (4 tot 6 jarigen) een mannetje rondlopen dat het liefs in meisjeskleren rondloopt. Of het dus volledig een mannetje is, is de vraag.
Een klein jongetje kan heel veel redenen hebben om meisjeskleding te dragen. Misschien omdat 'ie zich graag met meisjes associeert en als gelijke gezien wil worden (neigt meer naar homoseksueel), of omdat 'ie door z'n grote zus opgroeien associeert met 't dragen van meisjeskleding (neigt meer naar heteroseksueel). Slechts voor een kleine groep is 't echt een identiteits-iets, die voelen zich gewoon een meisje.

Daarnaast, kleine kinderen hebben pas vanaf hun 6de ongeveer door dat geslacht constant is over tijd en verschillende situaties.
quote:
Vanaf welke leeftijd voelden jullie je anders? Ook al zo jong?
Mijn eerste vage herinneringen zijn van rond m'n 3de ongeveer. Op m'n 5de heb ik 't voor mezelf een keertje zitten uitvogelen en op m'n 7de of 8ste ben ik 't gaan wegdrukken. Iedereen vond dat ik een jongetje moest zijn en ik paste me maar aan.

Maar, dat is ook nog een beetje raar aan mij: ik heb wel zo'n onbewust stukje aan me wat de hele tijd beweert dat ik eigenlijk een vrouw ben, maar ik geloof 't gewoon niet. Nee, een man ben ik ook niet, echt niet, maar sociaal gezien ben ik toch ook echt anders dan vrouwen over 't algemeen zijn.
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:24 schreef Meike26 het volgende:
Ik zit veel in de auto. Je zou zeggen, wat maakt het nou in godsnaam uti hoe je in de auto zit? Toch kan ik me bij bepaalde zitposities minder vrouwelijk voelen, zonder me er gelijk vervelend bij te voelen.
Als ik hard rijd op de fiets voel ik me mannelijk, in een t-shirt met korte mouwen in de zon en met de wind door m'n (inmiddels lange) haren waaiend voel ik me vrouwelijk. Ik kan d'r niet echt een peil op trekken, m'n gevoel lijkt ongeveer met 't uur te variëren. Maar dat is al langer zo.

Ik vraag me eigenlijk af hoe dat bij biologische vrouwen is...

[ Bericht 14% gewijzigd door Hildy op 27-08-2007 22:07:13 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52746342
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:34 schreef MevrouwLili het volgende:
Toch bijzonder eigenlijk, dat je puur mannelijk bent in je lichaam... En zonde eigenlijk, dat je tot je transformatie zeg maar, niet 100% jezelf bent in feite.
.......
Vanaf welke leeftijd voelden jullie je anders? Ook al zo jong?
Ik ben er op mijn 6e achtergekomen dat er iets niet klopte, kon het toen alleen geen naam geven, tja, wat was er nou in 1968 bekend bij het grote publiek over transseksualiteit. Ik ben de hele lagere school gepest, eerst omdat een bril droeg, en vanaf de 5e (klas) zo'n beetje ook omdat ik met de meisjes wilde spelen, en ja, dat schijnt de leeftijd te zijn (rond de 10-11 jaar) dat jongens met jongens en meisjes met meisjes gaan spelen, toen tenminste wel. Op de middelbare school heb ik me zo onopvallend mogelijk gedragen, alleen vanaf de 5e klas ging ik niet meer naar de gym, mijn moeder heeft toen via de huisarts en rector van de school ontheffing geregeld (ik ging toch niet....).
Pas toen ik op mijn 30e een documentaire zag op TV wist ik gewoon alles te verklaren, en wist ik hoe of wat. Heel wat gelezen, veel met mijn ex gepraat, en toen niet aangedurfd, en weer tot mijn 36e diep in mezelf weggestopt, en toen is het door allerlei oorzaken als een soort ontploffing naar buiten gekomen, ik moest van geslacht veranderen, want zo ging het niet meer met mijn leven....
pi_52746747
Hoi

Waarschijnlijk hadden jullie het zelf al gezien, maar in de LINDA. staan deze keer een aantal portretten van vrouw naar man transen. Mooie foto's en een divers gezelschap - misschien vinden jullie het leuk om te lezen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:17:59 #120
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_52752255
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:12 schreef Ripley het volgende:
Hoi

Waarschijnlijk hadden jullie het zelf al gezien, maar in de LINDA. staan deze keer een aantal portretten van vrouw naar man transen. Mooie foto's en een divers gezelschap - misschien vinden jullie het leuk om te lezen
In november schijnt er ook iemand van Fok! in een maandblad te komen... Heb ik gehoord ergens...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:21:33 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52755542
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:12 schreef Ripley het volgende:
Hoi

Waarschijnlijk hadden jullie het zelf al gezien, maar in de LINDA. staan deze keer een aantal portretten van vrouw naar man transen. Mooie foto's en een divers gezelschap - misschien vinden jullie het leuk om te lezen
Ik wel. Da's zeker niet online te vinden?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52758561
"Transmannen: mijn clitoris is nu een micropenis" lees ik op de voorpagina. Klinkt wel weer plastisch.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:15:07 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52758746
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:07 schreef Hildy het volgende:
"Transmannen: mijn clitoris is nu een micropenis" lees ik op de voorpagina. Klinkt wel weer plastisch.
Maar dat verkoopt (want dat is zo'n beetje het enige dat tot de verbeelding spreekt).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52760469
Dat is wel waar ja. Hier staat trouwens wat meer informatie. Als 't volgende nummer van Linda verschijnt zijn de interviews op transman.nl te vinden.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52776151
Haihai, nou ik heb weer even een updateje.

Gisteren bij de psychologe geweest en heb daar best een goed gevoel over. Hoewel ik er vorige week nog over in de zenuwen zat, was ik gisteren bijzonder rustig. Ik keek er zelfs naar uit!

Het was wel even vreemd voor mij om in de stoel van de geinterviewde te zitten. Ben dat toch andersom gewend. We hebben het een beetje over mijn huidige problematiek gehad en hoe ik daar zelf tegen aankijk. Vond het aanvankelijk wel een beetje raar om te praten over iets dat ik al die jaren voor iedereen achter gehouden heb maar dat wende snel. Achteraf heb ik er in ieder geval een goed gevoel over en ik voelde me gisteravond zowaar een beetje 'opgeruimd'. Ik zeg bewust 'een beetje' want mijn gedachten dwalen nog wel eens.

Maar goed, ik heb nu het gevoel dat ik iets aan mijn probleem doe en het niet - zoals voorheen altijd het geval was - laat voor wat het is. En dat voelt goed!

Moest het even kwijt. Volgende week weer een afspraak. Ik heb zowaar huiswerk meegekregen. (Ben je bijna klaar met je opleiding, krijg je dat weer ) Maar ik ben vooral blij dat ik er nu mee bezig ben.

X, een goed gemutste Eline
pi_52787627
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:40 schreef Eline2602 het volgende:
Gisteren bij de psychologe geweest en heb daar best een goed gevoel over. Hoewel ik er vorige week nog over in de zenuwen zat, was ik gisteren bijzonder rustig. Ik keek er zelfs naar uit!
Goed hee! Zie, 't valt allemaal best mee.

Het klinkt in ieder geval een stuk beter dan mijn eerste gesprekken. Toen dachten ze nog even dat ik misschien schizofrenie aan 't ontwikkelen was, en ik wist ook even niet beter.
quote:
Volgende week weer een afspraak. Ik heb zowaar huiswerk meegekregen. (Ben je bijna klaar met je opleiding, krijg je dat weer )
Och, je moest eens weten, het houdt nooit op.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52788298
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:05 schreef Hildy het volgende:
Goed hee! Zie, 't valt allemaal best mee.
Inderdaad, zo erg is het niet. Ze is hartstikke aardig en ook nog eens hartstikke goed in lastige vragen stellen
quote:
Het klinkt in ieder geval een stuk beter dan mijn eerste gesprekken. Toen dachten ze nog even dat ik misschien schizofrenie aan 't ontwikkelen was, en ik wist ook even niet beter.
Het was voor mijn gevoel ook wel een goed gesprek. Ze nam me serieus en wist aan mijn uitingen vrijwel meteen weer een lastige vraag te verbinden die me dwong om goed na te denken en te relativeren. Ik heb in ieder geval niet het idee gekregen dat ze me gek vond.
Ze vroeg me wel waarom ik bij haar kwam en niet gelijk naar het VUmc was gegaan. Toen ik daarop antwoordde dat ik ergens bang ben dat ik mezelf voor de gek houd en daar - mocht dat het geval zijn - liever bij haar achterkom dan bij het VUmc, vond ze dat ook niet raar. Ze heeft wel door dat ik wat voorzichtig ben.
Daarnaast adviseerde ze me om vooral lekker bezig te blijven met mezelf vinden. Gewoon stapje voor stapje en nergens aan beginnen als ik dat te snel vind gaan.

En mijn visie op de wereld schijnt ook nog eens gezond te zijn. Ik ben dus niet gek! Hooguit wat anders...
pi_52794823
He goed om te horen Eline.. nouja, dat huiswerk, houd je maar vast, want het zal niet bij een keer blijven

Maar opzich wel leuk huiswerk, al zeg ik het zelf.. *dat wat ik bij het VU meekreeg tenminste
  woensdag 29 augustus 2007 @ 22:29:14 #129
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52795084
Wat moet ik me bij dat huiswerk voorstellen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52796551
Dat huiswerk houdt in mijn geval in dat ik mijn verleden probeer te verhalen. In de letterlijke zin van het woord. Dus wat ik weet van vroeger en wat ik gehoord heb over hoe ik in die tijd was en hoe ik me daarbij voelde.
Dus eigenlijk gewoon alles even op een rijtje zetten. Het hoefde geen heel boekwerk te worden maar mocht ook geen lijstje met steekwoorden zijn. Een kantje of zes mocht best.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:15:26 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52797009
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:02 schreef Eline2602 het volgende:
Dat huiswerk houdt in mijn geval in dat ik mijn verleden probeer te verhalen. In de letterlijke zin van het woord. Dus wat ik weet van vroeger en wat ik gehoord heb over hoe ik in die tijd was en hoe ik me daarbij voelde.
Dus eigenlijk gewoon alles even op een rijtje zetten. Het hoefde geen heel boekwerk te worden maar mocht ook geen lijstje met steekwoorden zijn. Een kantje of zes mocht best.
Heh, misschien heb je nog iets aan wat ik je laatst gestuurd heb

Succes ermee, ik weet uit ervaring dat het niet makkelijk is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52798317
Nou eigenlijk lijkt het me helemaal niet zo moeilijk... maar nou heb ik dan ook gestudeerd voor het logisch in elkaar schrijven van verhalen. En daarnaast heb ik zoiets ook al eens voor mezelf gedaan toen ik zelf op zoek ging naar antwoorden...

Ik moet het alleen wel even doen... zelfde euvel zoals altijd met huiswerk bij mij. Uitstellen... nog meer uitstellen... zenuwachtig worden dat ik het zoveel uitgesteld heb en niet zoveel tijd meer over heb... en dan in eens in anderhalve dag een opdracht in elkaar rammelen. Neej, ik ga morgenochtend na een goed ontbijt er lekker even aan zitten denk ik... Het moet maar eens anders.

[Edit] Het verhaal dat je me laatst stuurde gaat denk ik niet passen. Kom ik straks aan met het verhaal dat ik geen jurk aan wil maar een broek.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:57:13 #133
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52798522
Wheheh. Ik heb net de derde versie af

Wat heb je nou precies gestudeerd dan?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52798716
Ik ben nog (steeds) afstuderend eigenlijk... Een schop onder mijn kont kan geen kwaad want ik ben deze week het zevende jaar ingegaan! Maar goed ik heb nu maar het plan opgevat om er voor te zorgen dat ik rond de kerst wél afgestudeerd ben. (De herfst is voor mij toch de meest productieve periode ) En dan heb ik officieel mijn Bachelor Audio/Visuele Journalistiek.
pi_52798862
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:57 schreef wonderer het volgende:
Wheheh. Ik heb net de derde versie af
Oops ik moet nog steeds reageren op je stukje... ik had wat tekstuele kantekeningen in het document gemaakt toen ik het las maar was niet verder dan dat gekomen omdat ik er even tussenuit ging. Sorry... ik neem aan dat je verhaal nu al zodanig anders is dat mijn kanttekeningen niet meer van veel betekenis kunnen zijn.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 00:07:11 #136
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52798865
Dat klinkt wel stoer.

Hop, afstuderen, dan kun je je daarna volledig richten op je behandeling.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52799392
Dat is zo ongeveer wat ik van plan ben en eigenlijk ook al sinds 1,5 jaar van plan ben. Maar tis niet zo dat het na het afstuderen dan rustig wordt op het gebied van carriére. Tenminste , ik hoop van niet. Het moet dan toch een beetje gaan lopen enzo. Dat dan straks het behandelen en mijn carriére moet gaan beginnen is ook niet echt zo handig. Maar ja, wanneer is er wel een handige tijd?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:44:10 #138
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52815941
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 00:24 schreef Eline2602 het volgende:
Dat is zo ongeveer wat ik van plan ben en eigenlijk ook al sinds 1,5 jaar van plan ben. Maar tis niet zo dat het na het afstuderen dan rustig wordt op het gebied van carriére. Tenminste , ik hoop van niet. Het moet dan toch een beetje gaan lopen enzo. Dat dan straks het behandelen en mijn carriére moet gaan beginnen is ook niet echt zo handig. Maar ja, wanneer is er wel een handige tijd?
Hmm ik denk dat het nooit echt een 'handige' tijd is ofzo ik ben gwn midden in mijn studie gaan veranderen en het volgende schooljaar was ik meisje. Had de klas van te voren een mail gestuurd en sommigen wisten het al wel langer..
maar het ging allemaal prima. Slechts een paar jongens deden er stom over maar dat heb je altijd, maar ja dan doe ik gewoon terug katten
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:59:45 #139
107792 Hexley
the Platypus
pi_52816252
Misschien dat het al oud is, maar zag net een BBC testje op een ander forum.

Voor de liefhebbers van testjes de BBC Sex ID Test, veel plezier er mee.

pi_52822407
@Wonderer, zou ik de 2e versie en eventueel 3e versie ook mogen lezen? Ik had je een PMtje gestuurd, maar blijkbaar is ie niet aangekomen?

Indd zoals laura al zegt: Het maakt niet zozeer wanneer je het doet, als je het maar goed pland, een beetje je coming-out organiseren zeg maar. Het rond mailen is een idee, of een soort moment in de klas nemen dat je wat te vertellen heb. Voorlopig heb je denk ik nog wel even om daar lekker over te peinzen...

Ik had 2 weken vakantie genomen, 2 weken om te verhuizen naar een eigen stekkie, te schilderen en ondertussen de switch te doen van M > V. Ook nog even een bezoekje aan het werk gedaan tijdens de vakantie, zodat collega's al kennis konden maken met de vernieuwde Meike formule en daarna ging alles heel soepel wel.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:18:56 #141
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52824581
Yeah, als ik hem af heb, mail ik hem wel. Moeten nog wat laatste dingen gebeuren en ik moet het door een belg laten lezen, omdat het voor de vlaamse markt is. Staan nog te veel Nederlandse uitdrukkingen in
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 09:47:18 #142
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_52833291
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 21:25 schreef Meike26 het volgende:
@Wonderer, zou ik de 2e versie en eventueel 3e versie ook mogen lezen? Ik had je een PMtje gestuurd, maar blijkbaar is ie niet aangekomen?

Indd zoals laura al zegt: Het maakt niet zozeer wanneer je het doet, als je het maar goed pland, een beetje je coming-out organiseren zeg maar. Het rond mailen is een idee, of een soort moment in de klas nemen dat je wat te vertellen heb. Voorlopig heb je denk ik nog wel even om daar lekker over te peinzen...

Ik had 2 weken vakantie genomen, 2 weken om te verhuizen naar een eigen stekkie, te schilderen en ondertussen de switch te doen van M > V. Ook nog even een bezoekje aan het werk gedaan tijdens de vakantie, zodat collega's al kennis konden maken met de vernieuwde Meike formule en daarna ging alles heel soepel wel.
Hihi jah dat bezoekje naar me werk heb ik ook gedaan destijds... en verder heb ik ook nog een moment gekregen om een soort spreekbeurt ofzo voor de klas te houden. Vrijwel iedereen vond het echt heel knap van me. Op de vereniging waar ik lid van ben heb ik het zelfde gedaan en daar kreeg ik na 10 minuten toespraak gehouden te hebben een warm applaus... Voor mij was er geen vinger meer op te leggen wie van de vereniging het namelijk wel wist en wie niet, en ik vroeg me vaak af 'weet hij,zij nou dat ik vroeger dus een jongen was'. Dus die toespraak was eigenlijk gewoon om roddel en achterklap te voorkomen... net als op school eigenlijk wel.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:59:21 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52851065
Is er eigenlijk iemand Vlaams hier?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52852377
Zucht... Wat een klotenbeleid heeft ABN AMRO bank.

Heb een nieuw pasje gekregen met Kim erop, maar op de brief die erbij zat stond mijn oude naam nog, die ik al bijna 2 jaar niet meer gebruik.

Ik dus naar het kantoor met de vraag of hun dat ook nog even willen veranderen. Kreeg ik als reactie; 'ja, ik heb het al gehoort ja, dat is niet de bedoeling he. De man die je geholpen heeft had het niet mogen veranderen.'

Ik stond stomverbaasd te kijken toen ze daarna zei; 'ik ga het dus weer even terug zetten'.

Toen ze later terugkwam zei ze dat ik mijn nieuwe pasje niet meer kon gebruiken, maar dat ik maar lekker me pasje moest houden met de dus voor mij verkeerde naam erop.

Ik zo; 'jeemig, wat een bank is dit zeg! Wat een beleid!

Toen ik later weer in de auto zat barste ik in tranen uit, was net alsof ik iets gedaan had wat helemaal niet mocht..

Nu moet ik dus alsnog door alle rompslomp om me bij de ING een rekening te openen...

Zucht...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:49:33 #145
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52852508
Wat een lijers
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52853269
Dat had ik dus bij de Postbank. Mij ging het in eerste instantie om de brieven en afschriften, dat pasje maakte me nog niet eens zoveel uit eigenlijk. Ik had gebeld. Het kon gewijzigd worden zei ze. Ze zou de papieren opsturen waarop ik kon opgeven wat de nieuwe naam moest worden. Er ging een tijdje overheen en ik heb dus die wijzigingspapieren niet ontvangen. Heb ik dus weer opnieuw gebeld en de medewerkster die ik toen aan de lijn had zei dus dat de naam op de brieven, afschriften en pasje niet verandert kon worden. Kan pas als alles juridisch rond is na de operatie. Dus ze spreken elkaar goed tegen daar (idem dito zoals je zelf als aangaf bij de ABN-AMRO). Sommige medewerk(st)ers kletsen dus zo maar wat. En aangezien ING onderdeel van de Postbank is zal ik nog maar eens goed informeren om opnieuw een teleurstelling te voorkomen.



[ Bericht 7% gewijzigd door patricia27 op 31-08-2007 21:40:11 ]
pi_52853914
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:20 schreef patricia27 het volgende:
En aangezien ING onderdeel van de Postbank is zal ik nog maar eens goed informeren om opnieuw een teleurstelling te voorkomen.
Ja, ik was al bij de ING geweest, als ik een officieel dokument had van mijn advocaat waar alles opstaat dan kan ik zonder problemen een rekening openen.

Maarja, het is wel weer veeeel extra werk.
pi_52854876
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:44 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ja, ik was al bij de ING geweest, als ik een officieel dokument had van mijn advocaat waar alles opstaat dan kan ik zonder problemen een rekening openen.

Maarja, het is wel weer veeeel extra werk.
Das leuk dat het op die manier dan wel kan, maar inderdaad veel extra werk. Belachelijk eigenlijk dat het allemaal zo omslachtig moet, terwijl sommige andere banken er geen probleem van maken.
pi_52855159
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:17 schreef patricia27 het volgende:

[..]

Das leuk dat het op die manier dan wel kan, maar inderdaad veel extra werk. Belachelijk eigenlijk dat het allemaal zo omslachtig moet, terwijl sommige andere banken er geen probleem van maken.
Dat is gewoon het klotenbeleid van de ABN AMRO bank.

Ze kon er zelfs voor ontslagen worden zei ze, ik schoot gewoon in de lach..
pi_52855505
ja, maar dat is het zelfde geneuzel als bij zorgverzekeraars... dat is dus ook het voorstel geweest van Trotsenburg en vriendjes, dat doodleuk afgewezen is door de CVZ. Was dit voorstel wel goedgekeurd, dan waren de isseu's over bankzaken enz enz. Ik ben nu zo kort op de operatie, dat ik die moeite niet meer ga doen. Het vreemde is dat ik bij ZilverenKruis, om verschillende zaken, of met meneer, of met mevrouw word aangesproken. De declaratie procedure, of de aanvraag daarvan, voor de operatie, worden brieven aangeheven met Mevr. M.Ploeg. Maar de declaraties vanwege de lasertherapie, worden geannuleerd omdat ik dan weer als meneer Ploeg geregistreerd sta.

Allemaal leuk en aardig, maar dat geld kan ik volgend jaar (binnen een jaar na dato) alsnog declareren bij ZK, dus waarom ze nu zo moeilijk om doen...

Stel je ook even als bank voor.. dat het niet zomaar kan dat een client zomaar even zijn ID wijzigd. We zitten dan wel in bijzondere situatie, maar het is gewoon fraude gevoelig als je je ID wijzigd bij de bank. Daarom word er zo streng op toegezien. Ik krijg van de bank al jaren geen post meer, dus dan maakt het me ook niet uit dat op m'n bankpasje (SNS bank) alleen maar m'n voorletters staan.

Probeer, als je nog post ontvangt van de bank, dan vooral het post adres of aanhaf te wijzigen. Dat je je gegevens op de naam van je moeder binnen wil krijgen bijv. Want ik neem aan dat het vooral gaat om het aangesproken worden bij "Meneer" of "De Heer". Dat stoorde mij ook altijd al... nu geen last meer van dus
pi_52855692
Met de zorgverzekering had ik juist helemaal geen problemen. Toen ik met hormonen begon heb ik het direct bij de huisarts en de zorgverzekeraar laten wijzigen in Mevr. Dat was geen enkel probleem. En alle post van de zorgverzekeraar krijg ik gewoon gericht aan mevr. P. de Veen.

De assistente van de huisarts zei juist tegen me, je moet het nu ook direct laten wijzigen bij je zorgverzekeraar. Anders kan je problemen krijgen met toekomstige declaraties.

[ Bericht 25% gewijzigd door patricia27 op 31-08-2007 23:02:08 ]
pi_52863507
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 22:48 schreef patricia27 het volgende:
De assistente van de huisarts zei juist tegen me, je moet het nu ook direct laten wijzigen bij je zorgverzekeraar. Anders kan je problemen krijgen met toekomstige declaraties.
Ook dat kan niet altijd goed gaan. Toen mijn geslacht bij IZA aangepast was en ik een machtiging voor epilatie aanvroeg, werd ik vrolijk op de grote hoop biologische vrouwen gegooit. Terwijl ze een aparte regeling voor transseksuelen hadden. Moet je weer brief gaan schrijven enzo. Uiteindelijk is het gecorrigeerd, maar het geeft dan wel rompslomp door een onoplettende medewerk(st)er.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_52863542
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 21:44 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ja, ik was al bij de ING geweest, als ik een officieel dokument had van mijn advocaat waar alles opstaat dan kan ik zonder problemen een rekening openen.

Maarja, het is wel weer veeeel extra werk.
Gewoon naar de Rabobank gaan met de brief van het VUmc (krijg je die bij het UMCG ook trouwens?) en dan is het zo geregeld. Officieel sta je nog als M in het systeem, maar alle correspondentie wordt gericht aan "mevrouw".
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_52944530
Jemig wat is het hier stil in eens... Zomaar 4 dagen helemaal geen posts!

Dat kan toch niet? Nee, daar moet ik even iets aan doen.
pi_52945047
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:03 schreef Eline2602 het volgende:
Jemig wat is het hier stil in eens... Zomaar 4 dagen helemaal geen posts!

Dat kan toch niet? Nee, daar moet ik even iets aan doen.
School...
pi_52945252
Vandaag ben ik weer bij mij psychologe geweest. Omdat ik heb aangegeven dat ik niet alleen met genderidentiteitsproblemen zit maar ook met diep gewortelde zelfvertrouwensproblemen zit zijn we vandaag maar eens ingegaan op het tweede.

Pfff... daar kwamen wel even wat dingetjes naar boven zeg. Ze wist weer de juiste vragen te stellen om mijn geheugen te prikkelen. En hetgeen dat bovenkwam was niet allemaal even 'mooi', om dat zo maar eens te zeggen. Ze vroeg me naar de band met mijn vader. Toen ik vertelde dat die nooit echt bijzonder goed is geweest vroeg ze me of ik daar wat had gemist. Aanvankelijk dacht ik van niet maar daar moest ik snel op terugkomen. Ik zat daar op een gegeven moment zowat te janken. En hoewel ik de tranen wist weg te bijten merkte ze maar al te goed dat het antwoord op de vraag die ze me stelde me diep raakte.

Ik had nooit gedacht dat dat echt een gevoelige plek was.. Echt frapant hoe ze me weet te ontrafelen op gebieden waar me dat zelf nooit gelukt is...

Volgende week weer een afspraak waarbij we het weer eens gaan hebben over mijn genderidentiteitsproblemen. Daar heb ik eigenlijk wel zin in want zoveel als ik over mezelf te weten kom alleen al op het gebied van zelfvertrouwen maakt me nieuwsgierig wat ik te weten kom over mijn genderprobleem..
pi_52945302
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:22 schreef Doagere het volgende:

[..]

School...
Sja daar moet ik eigenlijk ook eens aan beginnen.... Pfff, beetje veel aan mijn hoofd de laatste tijd. Kan er niet echt in komen nog.
  woensdag 5 september 2007 @ 00:46:52 #158
107792 Hexley
the Platypus
pi_52951018
Zie regelmatig voor bijkomen dat men in Spanje het "papieren" geslacht zonder SRS kan aanpassen.
Vanmorgen kwam ik een stukje op een Spaanse site tegen, en het is nu dus ook in België mogelijk.

Zie: Genderstichting.be
quote:
De wetgever stelt dat men niet meer in staat mag zijn om overeenkomstig de sekse bij geboorte kinderen te verwekken. De geest van de wet is dus dat men een geslachtsaanpassende operatie moet hebben ondergaan vooraleer in aanmerking te kunnen komen. Er wordt hierop een uitzondering voorzien, namelijk wanneer het om medische (gezondheid) redenen bijvoorbeeld niet mogelijk is om een geslachtsoperatie te ondergaan. Dit zal gestaafd moeten worden met een verklaring van de behandelende artsen.
Het vet gedrukte stukje kan zo uit de Spaanse wet komen (LEY 3/2007, de 15 de marzo: Artículo 4)

Met "medische redenen" kan een creatieve arts natuurlijk heel wat...
Nou ja, in Spanje is men er toch wel erg creatief mee...
pi_52951916
In Nederland is dat geregeld in artikel 28 lid 1 van het Burgerlijk wetboek:
quote:
Iedere Nederlander die de overtuiging heeft tot het andere geslacht te behoren dan is vermeld in de akte van geboorte en lichamelijk aan het verlangde geslacht is aangepast voor zover dit uit medisch of psychologisch oogpunt mogelijk en verantwoord is, kan de rechtbank verzoeken wijziging van de vermelding van het geslacht in de akte van geboorte te gelasten, indien deze persoon als mannelijk in de akte van geboorte vermeld staande, nimmer meer in staat zal zijn kinderen te verwekken, dan wel als vrouwelijk in de akte van geboorte vermeld staande, nimmer meer in staat zal zijn kinderen te baren.
Ik heb nog even zitten bladeren, maar ik geloof niet dat er in Nederland uitzonderingen op medische gronden mogelijk zijn. Hoewel een slimme advocaat natuurlijk een beetje kan rekken met het nietvoortplantingsbeding.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52953108
quote:
De wetgever stelt dat men niet meer in staat mag zijn om overeenkomstig de sekse bij geboorte kinderen te verwekken. De geest van de wet is dus dat men een geslachtsaanpassende operatie moet hebben ondergaan vooraleer in aanmerking te kunnen komen. Er wordt hierop een uitzondering voorzien, namelijk wanneer het om medische (gezondheid) redenen bijvoorbeeld niet mogelijk is om een geslachtsoperatie te ondergaan. Dit zal gestaafd moeten worden met een verklaring van de behandelende artsen.
Om medische redenen geen gelsachtsoperatie ondergaan... Damn, dan ben je ver van huis als je dat te horen krijgt. Ik was al panisch over het het wel/niet kunnen nemen van de hormonen. Ik neem al een hormoon in, thyrax duotab, en ik was bang dat :" - + - = + " werd en dat dat dus niet samenging. Dat was dus een grote meevaller dat het helemaal geen kwaad kon. Dat is dan ook alweer ruim 4 jaar geleden
pi_52954367
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:58 schreef Meike26 het volgende:
Om medische redenen geen gelsachtsoperatie ondergaan... Damn, dan ben je ver van huis als je dat te horen krijgt.
Het lijkt me inderdaad een zware dobber als je er eindelijk voor jezelf achter bent wie je nou eigenlijk bent en dat je dan om medische redenen die persoon nooit fysiek helemaal kunt zijn. Dat zijn echt de momenten waarop je er achterkomt hoe 'eerlijk' het leven soms kan zijn...

Wat ik me nou afvraag bij het wetsartikel dat hierboven staat beschreven en dan met name het deeltje 'Niet in staat mogen zijn om kinderen te kunnen verwekken'.
Stel nou dat je als M->V vrouw je sperma hebt laten invriezen voordat de hormonen hun 'beschadigende' werking op het - niet bij je behorende - geslachtsdeel hebben kunnen doen. Én je bent lesbisch of biseksueel en hebt een biologische vrouw als levenspartner. Is het dan wettelijk toegestaan om een kind te 'verweken' bij je levenspartner zodat het kind dat je krijgt zowel jouw genen heeft als die van je levenspartner?
pi_52956590
quote:
Op woensdag 5 september 2007 10:04 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

Is het dan wettelijk toegestaan om een kind te 'verweken' bij je levenspartner zodat het kind dat je krijgt zowel jouw genen heeft als die van je levenspartner?
Dat kan wel, maar ik heb begrepen dat er dan nog wel veel juridische bezwaren aan kleven.
Dat zei iemand van het genderteam vorig jaar tegen mij. Ik ben er verder niet op ingegaan, dus ik weet niet wat precies bedoelt wordt met die juridische bezwaren.
pi_52958881
Eigenlijk heel raar dat post-op transen zich wettelijk niet mogen voortplanten. Voor geen enkele andere bevolkingsgroep geld dat. Bij geestelijk gehandicapten mag 't slechts ontraden worden, bij mensen die niet voor kinderen kunnen zorgen worden die slechts uit huis geplaatst. Maar tegen transseksuelen wordt gezegd "je mag niet jezelf zijn en kinderen krijgen".

En als je 't toch doet? Wordt de hele juridische aanpassing dan ongedaan gemaakt?
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:41 schreef patricia27 het volgende:
Dat kan wel, maar ik heb begrepen dat er dan nog wel veel juridische bezwaren aan kleven.
Ik denk dat als je hiermee bij de Hoge Raad of 't Europese Hof voor de Rechten van de Mens aan komt ze je gewoon in 't gelijk stellen hoor. Er is namelijk sprake van rechtsongelijkheid, en dat mag niet in Nederland.

Die laatste, het Europese Hof, is trouwens vrij positief jegens transseksuelen. Groot-Brittannië is al eens door ze op de vingers getikt omdat transseksuelen niet bleken te mogen trouwen met iemand van 't zelfde biologische maar andere geïdentificeerde geslacht.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52964685
quote:
Op woensdag 5 september 2007 13:39 schreef Hildy het volgende:
Eigenlijk heel raar dat post-op transen zich wettelijk niet mogen voortplanten. Voor geen enkele andere bevolkingsgroep geld dat. Bij geestelijk gehandicapten mag 't slechts ontraden worden, bij mensen die niet voor kinderen kunnen zorgen worden die slechts uit huis geplaatst. Maar tegen transseksuelen wordt gezegd "je mag niet jezelf zijn en kinderen krijgen".
Je mag wel kinderen krijgen, maar niet meer in het oorspronkelijke biologische geslacht. Als er ooit een manier gevonden wordt waarmee een transvrouw kan baren of een transman iemand kan bevruchten, is dat door wetgeving niet uitgesloten.

De vraag is of de eis nog van deze tijd is. Tegenwoordig zijn biologisch ouderschap en feitelijk ouderschap niet meer onlosmakelijk met elkaar verbonden, wat vroeger wel zo was. Tegenwoordig kunnen homoseksuele en lesbische stellen ook wettelijk kinderen hebben, dus zou het op de weg liggen om een dergelijke eis in de toekomst te laten vervallen.
quote:
En als je 't toch doet? Wordt de hele juridische aanpassing dan ongedaan gemaakt?
Voor zover ik weet geldt dan slechts dat je juridisch niet als vader van het kind wordt beschouwd en het ook niet mogelijk is om wel het kind te erkennen.
pi_52966949
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:04 schreef BetaWolff het volgende:
De vraag is of de eis nog van deze tijd is. Tegenwoordig zijn biologisch ouderschap en feitelijk ouderschap niet meer onlosmakelijk met elkaar verbonden, wat vroeger wel zo was. Tegenwoordig kunnen homoseksuele en lesbische stellen ook wettelijk kinderen hebben, dus zou het op de weg liggen om een dergelijke eis in de toekomst te laten vervallen.
Dat klinkt logisch. Gezien de gekozen regelingen in andere landen zal dat met een paar jaar hier in Nederland ook wel rechtgezet worden.
quote:
Voor zover ik weet geldt dan slechts dat je juridisch niet als vader van het kind wordt beschouwd en het ook niet mogelijk is om wel het kind te erkennen.
Oh, gelukkig. Dan is 't eigenlijk alleen een probleem met erfrecht. En met voogdij, maar dat valt via een soort van adoptieprocedure op te lossen natuurlijk (hoewel 't wel heel raar is om dat met je eigen kinderen te doen).
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52976371
Ik vind het idd wel logisch dat je als M->V vrouw niet de vader kunt zijn van een kind dat je gaat krijgen. Voor M->V vrouwen die al vader zijn geweest ligt dat anders vind ik. Die kinderen zijn al (deels) opgegroeid met de wetenschap dat je hun vader bent (geweest).
[Edit] Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat zij zich wel als vader geregistreerd moeten laten staan als zij dat zelf niet willen. Ik wil hiermee alleen maar aankaarten dat het krijgen van kinderen als post-op anders in elkaar steekt dan het al kinderen hebben als pre-op.
Ik zou zelf, mocht ik het hele proces aangaan, ook niet wíllen dat mijn kind me pappa noemt. Ik zie het al voor me; Op de kleuterschool praten kinderen over wat hun ouders doen in het leven. Het ene kind zegt: "Mijn pappa is politieman". Een ander kind zegt:"Mijn pappa is manager bij een groot computerbedrijf". Zegt je eigen kind: "Mijn pappa is vrouw"...

Nee, mocht het voor mij zover komen dan zou ik graag willen dat mijn kind twee moeders heeft. Dat één van beide moeders dan ook een beetje voor vaderfiguur moet dienen lijkt me logisch. Dat heeft een kind ook nodig. Dat werkt ook bij lesbische stellen zo denk ik. Maar jezelf laten registreren als vader van je kind terwijl je al om bent naar het vrouwenbestaan kan ik voor mezelf niet rijmen.

Ik zou later in mijn leven dolgraag een kind willen en ik denk dat ik een goede moeder zou zijn dat haar kind prima kan leren hoe het op een goede en gezonde manier in de wereld kan staan. Maar dan wil ik dat wel als moeder doen en niet als vader.

Tegenwoordig bestaat de techniek al om zonder het bijkomen van het zaad van een man toch een eicel te bevruchten. Alleen hangen er allerlei, vanuit de maatschappij opgeworpen, ethische bezwaren aan een dergelijke bevructhingsmethode. Maar als een lesbisch stel tegenwoordig ook mag trouwen en zelfs kinderen mag adopteren dan ligt het volgens mij in de lijn der verwachting dat de bevruchtingsmethode die ik hierboven noem in de toekomst ook geaccepteerd en rechtsgeldig wordt. Is dat eenmaal maatschappelijk geaccepteerd dan denk ik niet dat het bezwaren mag opleveren als een M->V vrouw haar sperma (de enige voorplantingsmogelijkheid die ze ooit van de natuur heeft gekregen) gebruikt om haar vrouw mee te laten bevruchten.

Ik denk niet dat ik me er, ondanks alle juridische en ethische bezwaren die er bestaan, van zal laten weerhouden later moeder te worden. Mij is door moedertje natuur al de mogelijkheid om zelf kinderen te baren ontnomen, dan hoeven de heren en dames wetschrijvers en beleidsmakers daar niet ook nog eens een schepje bovenop te doen door mij de enige mogelijkheid die ik wél heb gekregen om mezelf voor te planten op juridische gronden te ontnemen.

Kom nou heren en dames wetschrijvers en beleidsmakers!!.. Gebruik je verstand en inlevingsvermogen eens!


[ Bericht 0% gewijzigd door Eline2602 op 06-09-2007 10:20:50 ]
  donderdag 6 september 2007 @ 16:03:14 #167
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52984205
Je kan toch ook gewoon een ouder zijn? HOeft toch niet per se een vader?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52993462
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:03 schreef wonderer het volgende:
Je kan toch ook gewoon een ouder zijn? HOeft toch niet per se een vader?
Biologisch geslacht is eigenlijk altijd als niet-veranderbaar gezien, dus een mooie basis voor de administratie. Elk kind heeft biologisch gezien gewoon een moeder en een vader, en dat kan dan mooi bijgehouden worden. Inmiddels is dat niet meer zo zwart-wit, en dus zou eigenlijk de wetgeving daarop aangepast moeten worden. Zodat bijv. een bioman + een transman beiden vader kunnen zijn van hun nageslacht, of een biovrouw + een transvrouw beiden moeder.

Ik zou daar in ieder geval heel erg voor zijn (sterker nog, ik vind dat de hele registratie van geslacht uit de administratie mag, zou een boel ellende schelen). Maar momenteel zijn de behoudende christelijke partijen aan de macht, en die zien dat alles toch niet zo heel erg zitten. Als Balkenende al moeite heeft iets als abortus in 't buitenland te verdedigen hoeven we uit zijn hoek denk ik niet een voorstel tot wetswijziging te verwachten.

@Eline: je hebt trouwens een PM (enigszins verlaat ik zag pas na reageren *hoe* veel te laat; ik = )

[ Bericht 4% gewijzigd door Hildy op 06-09-2007 23:39:34 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  donderdag 6 september 2007 @ 23:03:36 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52993544
Stom gedoe. Ik word gestoord van al die hokjes m/v overal.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52994038
Ja, ik vind 't ook niks. Hoewel ik me bij sommige dingen wel wat kan voorstellen overigens. Ik bedoel, je moet d'r toch ook niet aan denken dat de gemiddelde oversekste stoere vent zomaar eventjes bij de vrouwentoiletten naar binnen loopt.

Je kent ze wel (of misschien ook niet), van die te snel op hun teentjes getrapte types die als ze een beetje aangeschoten zijn op de deuren lopen te bonken. Ik vind die al naar genoeg in de herentoiletten, maar stel nu dat er voor vrouwen geen aparte ruimte is waarop ze zich even rustig aan een dergelijk type kunnen onttrekken.

Aan de andere kant zou het inderdaad fijn zijn als de maatschappij eens wat minder stom zou doen rond genitalien = type persoon (masculien/feminien, of een unieke mix tussen de twee). Maar ik heb 't gevoel dat dat niet gaat gebeuren zolang mannen nog overwegend aan de macht zijn (hoewel de opstelling van vrouwen ook niet meehelpt).


Overigens, ik lees overal goede tot uitbundige reviews over het boek "Whipping Girl" van Julia Serano. Als de online boekwinkels dat boek weer hebben ga ik die eens bestellen, maar zijn er hier misschien mensen die 't gelezen hebben? Ik ben wel benieuwd naar reacties.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  donderdag 6 september 2007 @ 23:22:48 #171
107792 Hexley
the Platypus
pi_52994150
quote:
Op woensdag 5 september 2007 08:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Om medische redenen geen gelsachtsoperatie ondergaan...
Maar met erg creatief bedoelde ik meer een tijdelijke medische reden.
Het nut daarvan kun je natuurlijk zelf wel raden...
  donderdag 6 september 2007 @ 23:22:55 #172
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52994153
Toiletten en douches kan ik me nog wel voorstellen, maar voor "de statistieken" is het niet nodig (ik doe vaak van die internet-enquetes enzo). Maar goed, daar denkt niemand ooit over na want voor hen is het normaal en zij vullen die vakjes in zonder erbij stil te staan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52995943
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:22 schreef Hexley het volgende:

[..]

Maar met erg creatief bedoelde ik meer een tijdelijke medische reden.
Het nut daarvan kun je natuurlijk zelf wel raden...
Geef eens een voorbeeld? Transman die zwanger is bijvoorbeeld?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_52996449
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:03 schreef wonderer het volgende:
Stom gedoe. Ik word gestoord van al die hokjes m/v overal.
Sja, hokjes... Hokjes zijn makkelijker in gebruik in het maatschappelijke leven omdat het merendeel van de bevolking het moeilijk vindt om in glijdende schalen te denken, dénk ik.

Ik heb persoonlijk niet zo veel last van het 'hokjesdenken'. Ik heb veel vrouwengevoelens, bijna geen 'tussenvormgevoelens' en eigenlijk ook bijna geen mannengevoelens. Ik vind het wél opmerkelijk dat er maar twee hokjes zijn, terwijl er kennelijk toch mensen bestaan die daar niet helemaal of helemaal niet goed in passen. Als je het mij vraagt hoort er toch op zijn minst 'Anders, namelijk............................' bij te staan. Ook al zou ik mezelf niet op die regel invullen.

Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Iedereen leeft toch in een eigen wereldje en houdt er daarom ook een eigen mening op na. En onder iedereen val ik natuurlijk ook!
Zoveel mensen, zoveel ervaringen, zoveel meningen, zoveel waarheden. Gelukkig maar, dat we allemaal anders zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eline2602 op 07-09-2007 01:42:34 ]
pi_52996619
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:00 schreef Hildy het volgende:
@Eline: je hebt trouwens een PM (enigszins verlaat ik zag pas na reageren *hoe* veel te laat; ik = )
Geeft niet hoor! Ik zit ook wel eens niet op te letten. En een domme ben ik ook echt nog regelmatig. Laatst nog kreeg ik het voor elkaar om de auto op slot te doen met de sleutels in het contact. Hahaha, op dat soort momenten voel ik me ook écht een domme .
pi_52996694
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:25 schreef Eline2602 het volgende:
Ik vind het wél opmerkelijk dat er maar twee hokjes zijn, terwijl er kennelijk toch mensen bestaan die daar niet helemaal of helemaal niet goed in passen. Als je het mij vraagt hoort er toch op zijn minst 'Anders, namelijk............................' bij te staan. Ook al zou ik mezelf niet op die regel invullen.
Ik wel denk ik, als 't kon zou ik m'n eigen hokje verzinnen. Maar of dat komt omdat ik me gewoon ook niet 100% vrouw voel of dat ik iets te vaak ben afgewezen bij de meisjes op de basis- en middelbare school weet ik nog niet eigenlijk.
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:38 schreef Eline2602 het volgende:
Laatst nog kreeg ik het voor elkaar om de auto op slot te doen met de sleutels in het contact.
Vanmiddag liep ik enigszins duf m'n berging in. "Hee, waar is m'n fiets heen?" <denkt even heel diep na> "Ohja, die staat nog op 't station van een paar dagen terug".

Het gebeurt ook nog wel eens dat ik 'm bij 't winkelcentrum laat staan. Dan ga ik d'r op de fiets heen en kom ik op de automatische piloot lopend terug.

[ Bericht 16% gewijzigd door Hildy op 07-09-2007 01:54:58 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 7 september 2007 @ 01:58:44 #177
107792 Hexley
the Platypus
pi_52996763
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 00:47 schreef Hildy het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld? Transman die zwanger is bijvoorbeeld?
Uhm, laten we het iets simpeler houden....

In zowel de Spaanse als Belgische wet staat als eis dat men een geslachtsaanpassing heeft gehad.
Nou in beide wetten staat, als het door medische redenen niet mogelijk is,
dat dan geslachtsaanpassing niet noodzakelijk is.

Voor de "ongeduldige mens" die op een SRS wachtlijst staat en een arts heeft die niet echt moeilijk doet,
Bied dit natuurlijk de mogelijkheid eerst de ID kaart (incl. geslacht) aan te passen
en dan pas de operatie.

In Spanje is dit geintje gewoon mogelijk....
pi_52996787
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:47 schreef Hildy het volgende:
Het gebeurt ook nog wel eens dat ik 'm bij 't winkelcentrum laat staan. Dan ga ik d'r op de fiets heen en kom ik op de automatische piloot lopend terug.
Haha, ik heb ook een automatische piloot. En dan bedoel ik ook écht een automatische piloot. Op werkdagen staat die soms voor me op om de wekker naast mijn bed en de wekker aan de andere kant van de kamer voor me uit te zetten. Als ik geluk heb praat die ook gewoon terug tegen mensen die me komen wekken en valt daarna vanzelf weer voor me in slaap. En dat allemaal zonder dat ik me er ook maar iets van kan herinneren. Uitslapen is fijn maar als ik uitslaap zonder dat ik dat zelf wil, is het wakker worden altijd zo naar.
  vrijdag 7 september 2007 @ 05:20:04 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_52997333
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:25 schreef Eline2602 het volgende:

[..]

Sja, hokjes... Hokjes zijn makkelijker in gebruik in het maatschappelijke leven omdat het merendeel van de bevolking het moeilijk vindt om in glijdende schalen te denken, dénk ik.

Ik heb persoonlijk niet zo veel last van het 'hokjesdenken'. Ik heb veel vrouwengevoelens, bijna geen 'tussenvormgevoelens' en eigenlijk ook bijna geen mannengevoelens. Ik vind het wél opmerkelijk dat er maar twee hokjes zijn, terwijl er kennelijk toch mensen bestaan die daar niet helemaal of helemaal niet goed in passen. Als je het mij vraagt hoort er toch op zijn minst 'Anders, namelijk............................' bij te staan. Ook al zou ik mezelf niet op die regel invullen.

Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Iedereen leeft toch in een eigen wereldje en houdt er daarom ook een eigen mening op na. En onder iedereen val ik natuurlijk ook!
Zoveel mensen, zoveel ervaringen, zoveel meningen, zoveel waarheden. Gelukkig maar, dat we allemaal anders zijn.
Ik voel me zelf dus wel zo'n tussenvorm en vind het meestal erg onprettig als er door een woord of van die hokjes aan mij gerefereerd wordt als iets dat ik niet ben. Zeker als je van die icoontjes aan moet klikken, met een typisch mannetje en een typisch vrouwtje...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_52997956
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:03 schreef wonderer het volgende:
Je kan toch ook gewoon een ouder zijn? HOeft toch niet per se een vader?
Moet je niet bij studiefinanciering komen, die snappen dat gewoon niet, daar ben je of vader of moeder... in het begi wass mijn ex de vader van mijn oudste zoon, ook wel een leuke situatie. Tegenwoordig praten ze gewoon over oudergegevens, en laten ze de rol van geslacht gelukkig buiten beschouwing, toen ik jaren geleden belde naar ze snapten ze er niks van (ik had geloof ik ook nog de slimste daar aan de lijn ).
pi_53002954
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 05:20 schreef wonderer het volgende:
Ik voel me zelf dus wel zo'n tussenvorm en vind het meestal erg onprettig als er door een woord of van die hokjes aan mij gerefereerd wordt als iets dat ik niet ben. Zeker als je van die icoontjes aan moet klikken, met een typisch mannetje en een typisch vrouwtje...
Terwijl je hier op Fok je geslacht niet hoeft in te vullen en je "man" hebt ingevuld... Voel je je misschien een tussenvorm doordat je op mannen valt?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 7 september 2007 @ 13:43:40 #182
107792 Hexley
the Platypus
pi_53004526
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:41 schreef Hildy het volgende:

[..]

Terwijl je hier op Fok je geslacht niet hoeft in te vullen en je "man" hebt ingevuld... Voel je je misschien een tussenvorm doordat je op mannen valt?
Mocht je wat aan je profiel willen aanpassen, dan ben je verplicht om tussen M of V te kiezen

Nou, kun je dat zoals ik gedaan heb slopen....
Maar kijk voor de gein eens naar het fotoalbum, dat geeft standaard vrouw....
Dus als je niets bent, ben je vrouw. Nu weet je dus ook hoe Breuls over vrouwen denkt..

Zie hier:
Hexley forum - Geslacht: Niet ingevuld
Hexley fotoboek - Geslacht: Vrouw
pi_53005763
Misschien kunnen we een petitie indienen bij 't admin-team van Fok?

Het mooiste zou zijn als je je geslacht niet alleen ongespecificeerd kunt laten, maar ook kunt opgeven of je jezelf meer tussen de geslachten invoelt (androgyne), jezelf beide geslachten voelt (bigender) of jezelf helemaal met geen enkel geslacht identificeert (agender).

En dan zou 't ook nog fijn zijn om aan te kunnen geven of je meer naar 't masculiene (butch) of 't feminiene (femme) neigt, of geen van beiden.

* Hildy rekent eens wat... 5 mogelijkheden, 3 subdivisies daarbinnen, dus 15 mogelijkheden totaal... plus ongespecificeerd, dus 16.

Klinkt misschien belachelijk, maar 't zou wel tof zijn als 't lukt hier op Fok
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:33:45 #184
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_53005876
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:29 schreef Hildy het volgende:
Klinkt misschien belachelijk,
Klinkt niet alleen... is ut ook!
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_53005907
Ik mag toch wel dromen

Ok ok, gewoon een optie "ongespecificeerd" zou al heel wat zijn...
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:27:48 #186
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_53007251
Hahahaha... wat mij betreft moet het gewoon blijven zoals het is.... geen hokjes bij Geslacht: Anders, namelijk... Dat past nou eenmaal gewoon niet in de samenleving.
Als je dan toch niet weet wat je op een formulier in moet vullen: kruis dan beiden hokjes aan ofzo...
Maja ik voel me meisje(vrouw) en zie er zo uit dus heb makkelijk praten denk ik
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:44:07 #187
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53007644
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:41 schreef Hildy het volgende:

[..]

Terwijl je hier op Fok je geslacht niet hoeft in te vullen en je "man" hebt ingevuld... Voel je je misschien een tussenvorm doordat je op mannen valt?
Ik moest het inderdaad invullen, had een mailtje naar nikky gestuurd om te vragen of het op "niks" kon maar dat kon niet. Dan maar zo. Ik voel me sowieso (veel) meer man, maar niet volledig. Ik kan het ook niet goed rijmen met mijn lichaam, het blijft voelen alsof ik lieg en dat doe ik niet graag.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_53007701
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:44 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik moest het inderdaad invullen, had een mailtje naar nikky gestuurd om te vragen of het op "niks" kon maar dat kon niet. Dan maar zo. Ik voel me sowieso (veel) meer man, maar niet volledig. Ik kan het ook niet goed rijmen met mijn lichaam, het blijft voelen alsof ik lieg en dat doe ik niet graag.
Dat heb ik ook als ik "vrouw" aanvink. Maar als ik zeg dat ik een man ben voelt 't alsof ik m'n ziel stukje bij beetje verkoop, dus dat schiet ook niet op.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:57:19 #189
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53007887
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:46 schreef Hildy het volgende:

[..]

Dat heb ik ook als ik "vrouw" aanvink. Maar als ik zeg dat ik een man ben voelt 't alsof ik m'n ziel stukje bij beetje verkoop, dus dat schiet ook niet op.
Precies.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:16:41 #190
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53101326
Ik vraag me ineens af wat jullie geslacht is in jullie dromen (als je die tenminste weet te onthouden).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_53102613
Ik heb daar wel vaker dromen over gehad hoor.

Ik kom uit een creatieve muzikale familie en heb mezelf wel vaker gezien als een meisje, studerend aan het conservatorium, waarschijnlijk viool of piano met daarnaast een uurtje dansles(ballet) erbij. Het klinkt maf, maar zo heb ik vaker dromen gehad die deze richting aangaf.

En nu doe ik niks aan dans of muziek.... laat de droom maar lekker een droom blijven... ik leef nu wel
pi_53103843
Mijn dromen zijn te vaag om daar iets zinnigs over te zeggen. Maar als ik een verhaaltje bedenk in m'n hoofd is de hoofdpersoon eigenlijk altijd een vrouw.
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_53164946
Ik hoorde gisteren van de secretaresse dat Jos nog lekker in Amerika vakantie is aan het houden (aansluitend aan het congres in Chicago) , gelijk heeft ie....
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:48:48 #194
107792 Hexley
the Platypus
pi_53197192
Sja, triest dat dit soort dingen nodig zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor sancties die regering opgelegd krijgt als ze niet meegeven.

Misschien moet iemand eens open geesten gaan verkopen, volgens mij is dat namelijk een gat ik de markt.....
pi_53213758
Mag de wetgeving in Nederland ook weleens aangepast worden, volgens mij is er hier ook nog genoeg genoeg indirecte discriminatie van transseksuelen waar nu niets aan gedaan wordt, want je beroepen op discriminatie kun je niet zomaar in je eentje, dan is het belediging oid. Is mij tenminste door anti-discriminatie meldpunt verteld. Als iemand jou willens en wetens in het openbaar allerlei beledigende zaken toegooit, mag je je je eigen niet beroepen op de anti-discriminatie wetgeving, die is er voor als er groepen mensen beledigd worden, niet 1 persoon. Mag van mij vandaag nog veranderen.
pi_53216124
Sja, een wet is maar een regeltje. Meer dan dat is het in feite niet. Uiteraard vind ik dat er een wet moet zijn die de belangen van transseksuelen beschermt, net zoals die wetten er zijn voor een hele hoop andere bevolkingsgroepen. Maar volgens mij verander je daarmee helemaal niets aan de discriminatie zelf. Je maakt het de mensen die je ongelijk behandelen omdat je genderdysforisch bent alleen moeilijker.
Ik denk eerder dat het zinvol is om een andere invalshoek te kiezen voor het tegengaan van discriminatie. Zorgen voor een positieve 'sfeer' omtrent transseksuelen bijvoorbeeld. Dan hoeft zo'n wet er alleen maar te zijn als steuntje in de rug en niet als pressiemiddel om je gelijk te halen.

Maar ja, dat is natuurlijk mijn mening.
pi_53217634
Ik ben het met je eens, en die positievere benadering kun je volgens mij alleen maar krijgen via de media, die hebben een heel erg grote invloed op hoe mensen denken. Maar wat betreft transseksuelen komen er gelukkig steeds meer goede en positieve verhalen in de media, maar 1 verhaal van iemand die buiten de samenleving valt, of hoe je dat ook moet noemen, in ieder geval iemand die zegt ik ben vrouw maar ik loop als een man, en doe als een man en ze moeten me toch als vrouw accepteren, zo'n verhaal kan al die goede verhalen in 1 klap weer teniet doen.......
pi_53218990
Het is een kwestie van goed nuanceren denk ik. Ik denk dat we vanuit de media vooral moeten laten merken dat genderdysfore mensen net zo divers zijn als alle andere mensen. 'De ene trans is de andere niet', zeg maar. Onder normale mensen zijn er ook gevallen die totaal uit de toon vallen. Maar in die gevallen wordt niet gelijk de gehele maatschappij gegeneraliseerd. Zo zou dat ook van genderdysforen moeten werken.

Overigens denk ik niet dat de media de enige mogelijkheid is om de sfeer omtrent transseksuelen te verbeteren. Zoiets zal vanuit de transseksuelen zelf moeten komen. Iedere goede indruk die je bij anderen achterlaat is zal in hun geval bijdragen aan een verbeterde denkwijze.
  zondag 16 september 2007 @ 15:01:09 #201
107792 Hexley
the Platypus
pi_53219316
quote:
Grondwet

Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Plus nog eens "De Algemene Wet Gelijke Behandeling", opzich is het dus gewoon geregeld.

In de praktijk zal het in veel gevallen toch niet werken. Hoe wil je het bijvoorbeeld controleren?
Maar ik snap die uitspraak van het anti-discriminatie meldpunt niet helemaal.
Als men een brief terug krijg, afgewezen met als reden transseksueel of homoseksueel
dan toch duidelijk discriminatie of zie ik dat verkeerd...?
Nou zal dat weinig voorkomen, maar hoe wil je anders aantonen dat er sprake is van discriminatie?
pi_53220718
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:47 schreef Eline2602 het volgende:
Het is een kwestie van goed nuanceren denk ik. Ik denk dat we vanuit de media vooral moeten laten merken dat genderdysfore mensen net zo divers zijn als alle andere mensen. 'De ene trans is de andere niet', zeg maar. Onder normale mensen zijn er ook gevallen die totaal uit de toon vallen. Maar in die gevallen wordt niet gelijk de gehele maatschappij gegeneraliseerd. Zo zou dat ook van genderdysforen moeten werken.

Overigens denk ik niet dat de media de enige mogelijkheid is om de sfeer omtrent transseksuelen te verbeteren. Zoiets zal vanuit de transseksuelen zelf moeten komen. Iedere goede indruk die je bij anderen achterlaat is zal in hun geval bijdragen aan een verbeterde denkwijze.
Er zijn (helaas) maar weinig transseksuelen die een gewoon leven hebben die naar buiten toe nog (durven) te zeggen dat ze transseksueel zijn, of, een transseksueel geweest zijn.
Bij mij maakte dat nooit uit. Ik heb het nooit helemaal kunnen verzwijgen omdat ik dat niet wilde. Niet dat iedereen het weet. Maar iedereen die voor mij van belang is weet het en mag het weten. Ik ben gekozen tot voorzitter op basis van kennis en kunde en vertrouwen van de raad in mij. Dat ik van geslacht veranderd ben wisten ze allemaal. Maar zoiets mag eigenlijk niet uit maken. In het werkzame leven, en ook bij veel andere zaken maakt het wel veel uit. Ik zie donderdag degene die mij in maart 2000 geïnterviewd heeft. Er is heel wat veranderd sindsdien. Ik weet niet of er veel tijd is om met haar te praten, maar wie weet.
pi_53220772
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:01 schreef Hexley het volgende:

[..]

Plus nog eens "De Algemene Wet Gelijke Behandeling", opzich is het dus gewoon geregeld.

In de praktijk zal het in veel gevallen toch niet werken. Hoe wil je het bijvoorbeeld controleren?
Maar ik snap die uitspraak van het anti-discriminatie meldpunt niet helemaal.
Als men een brief terug krijg, afgewezen met als reden transseksueel of homoseksueel
dan toch duidelijk discriminatie of zie ik dat verkeerd...?
Nou zal dat weinig voorkomen, maar hoe wil je anders aantonen dat er sprake is van discriminatie?
Ik ben uitgescholden (als transseksueel) op straat waar 3 politie agenten bij aanwezig waren, en die wilde geen proces-verbaal inzake discriminatie opmaken.
pi_53221375
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:12 schreef Eline2602 het volgende:
Sja, triest dat dit soort dingen nodig zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor sancties die regering opgelegd krijgt als ze niet meegeven.
Boetes:
quote:
The seven judges also ruled that Lithuania must implement new legislation on gender reassignment within three months or pay damages. (bron)
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:55 schreef AnnaB het volgende:
[Één] verhaal van iemand die buiten de samenleving valt, of hoe je dat ook moet noemen, in ieder geval iemand die zegt ik ben vrouw maar ik loop als een man, en doe als een man en ze moeten me toch als vrouw accepteren, zo'n verhaal kan al die goede verhalen in 1 klap weer teniet doen.......
Ja, die snap ik ook niet helemaal. Ik bedoel, als je dan de stap waagt, dan zorg je toch gewoon dat je 't mensen makkelijk maakt je te accepteren? Als je kalend bent, regel dan even een pruik, ga als je lang bent niet in hoge hakken rond paraderen, dat idee.

Als je sommige mensen ziet ga je haast zo'n kwal als Bailey gelijk geven...
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:56 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik ben uitgescholden (als transseksueel) op straat waar 3 politie agenten bij aanwezig waren, en die wilde geen proces-verbaal inzake discriminatie opmaken.
Belachelijk zeg. Ik vraag me af hoe je zo'n agent daar dan alsnog toe kunt bewegen; klagen bij z'n superieuren?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_53224671
Waar ik een beetje ziek van werd, was gister:

Eddie Zoey gaf via zijn programma op 3FM een playboy photoshoot weg en daarvoor was een heuze missverkiezing georganiseerd. Gister was de halve finale om uit 10 meiden de laatste 3 te kiezen. Niets relevants tot nu toe. Dan noemt Tessel, go-host in zijn programma, de naam Jerny Kaagman en vervolgens een rijtje nederlanders. Je voelt hem al aankomen. Eddie somt zelf een rijtje op waarbij Kelly als laatste voorkomt en doodleuk als hij denkt, voegt hij er nog aan toe: "..maar ja, die telt niet, want dat is een man."

Beetje erg jammer dus
pi_53225634
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:51 schreef Meike26 het volgende:
Eddie somt zelf een rijtje op waarbij Kelly als laatste voorkomt en doodleuk als hij denkt, voegt hij er nog aan toe: "..maar ja, die telt niet, want dat is een man."
Hihi, wat een grappige opmerking van 'm!



En dan valt 't hier nog mee. Ik volg 't blog van Rebecca Auge, en als je soms ziet wat daar langs komt... Bijvoorbeeld: man komt te overlijden door medische misser, z'n echtgenote klaagt 't ziekenhuis aan. Ja, maar, zegt de advocaat van 't ziekenhuis, mevrouw is als meneer geboren en dus is 't huwelijk niet geldig en dus heeft ze niks te eisen. En de rechter geeft zo'n kwal nog gelijk ook.

Dat was in Texas. Daar schatten ze 't instituut van het huwelijk blijkbaar niet zo heel hoog in.

Sorry, ben in een beetje een cynische/sarcastische bui vandaag

[ Bericht 5% gewijzigd door Hildy op 16-09-2007 19:38:47 ]
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  zondag 16 september 2007 @ 23:09:08 #207
107792 Hexley
the Platypus
pi_53231555
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:56 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Ik ben uitgescholden (als transseksueel) op straat waar 3 politie agenten bij aanwezig waren, en die wilde geen proces-verbaal inzake discriminatie opmaken.
In dit geval lijkt het me ook meer een belediging ipv. discriminatie.

Artikel 266.1 in het Nederlandse Wetboek van Strafrecht:
quote:
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
Maar volgens het "Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens"
heb je gewoon het recht om te beledigen... Vrijheid van meningsuiting heet dat.

Lekker geregeld dus...
pi_53235557
In Nederland Adolf Hitler een held noemen is ook gewoon een meningsuiting. Volgens mij hechten ze nogal waarde aan het gezegde: Het is de toon die de muziek maakt.

En dus klinkt alles al snel als muziek.....

*wat een takke herrie....
  maandag 17 september 2007 @ 21:52:38 #209
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53256420
De mensen die mijn verhaal nog willen lezen, moeten maar even een PB sturen met je e-mailadres (ook de mensen die hem al eerder hebben gehad, 't is zo'n zootje hier dat ik niet wil moeten zoeken), dan mail ik hem.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:36:38 #210
107792 Hexley
the Platypus
pi_53280904
Nieuw in Madrid: Páginas Rosas,
met alleen LGTB vriendelijke bedrijven... Komt ook nog een Barcelona versie van.
Duz Wonderer mocht het niets worden, je kunt altijd nog telefoonboeken gaan schijven....

  dinsdag 18 september 2007 @ 20:37:54 #211
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53280963
Hoe dik wordt dat?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_53290874
Poging tot vertaling, dankzij Google:
quote:
Yellow pages, White Pages and now Pink Pages. In other words, have been born the first guide of services oriented to public gay.

By the sight the Community of Madrid, has created the first guide dedicated to the public Gay, Lésbico, Trans or Friendly (friendly homosexual). One is a guide of services and not of leisure exclusively, where we will be able to find in addition to restaurants and bars, to that plumber gay, or a handsome lawyer, a beautiful one psychologist or what you want, always under the point of view homo. Of this way would be avoided to be with homófobos or graciosillos from the three to the quarter.
Ik weet niet, ze laten 't een beetje klinken als of 't uitmaakt wat de seksuele oriëntatie is van je bakker of groenteboer. Terwijl 't nou juist zo fijn zou zijn als dat in 't dagelijkse verkeer niks uitmaakt, beide kanten op...

@Hexley: De vertaler van Google snapt een paar woorden niet heel goed. Wat 'homófobos' betekenen moet kan ik nog wel inkomen, maar 'graciosillos'?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
  woensdag 19 september 2007 @ 13:52:40 #213
107792 Hexley
the Platypus
pi_53299219
quote:
Op woensdag 19 september 2007 03:31 schreef Hildy het volgende:
Poging tot vertaling, dankzij Google:
[..]

Ik weet niet, ze laten 't een beetje klinken als of 't uitmaakt wat de seksuele oriëntatie is van je bakker of groenteboer. Terwijl 't nou juist zo fijn zou zijn als dat in 't dagelijkse verkeer niks uitmaakt, beide kanten op...

@Hexley: De vertaler van Google snapt een paar woorden niet heel goed. Wat 'homófobos' betekenen moet kan ik nog wel inkomen, maar 'graciosillos'?
Tja wat is 'graciosillos', zoals het hier staat: figuren die op een negative manier grappig proberen tedoen.
Heb ook even in het woordenboek voor je gekeken, handig zo'n pc.
En dan kun je de mooie combinatie "hofnar" plus "dwaas" maken...

Maar ik had beter naar een andere pagina kunnen linken...
Weet niet of je het opgevallen is, maar das dus een Gay site, en dat berichtje is geschreven in fok style.
Als je daar geen rekening mee houdt en het door Babel Visje of Google draait.

Het is dus niet een lijst met homoseksuele loodgieters als je dat had gedacht.
Maar een telefoonboek met bedrijven en diensten die geen problemen hebben dat de klant een
homoseksueel of transseksueel is. Nu zul je denken als de klant betaalt,
nou in Spanje kan men behoorlijk intolerant wezen.

Maar uhm, dat doet het er allemaal niet toe, het ding is roze....
pi_53318541
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:52 schreef Hexley het volgende:

Maar uhm, dat doet het er allemaal niet toe, het ding is roze....
In Italië bestaat al heeeeel lang een roze krant hoor... en die gaat over sport...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  vrijdag 21 september 2007 @ 00:10:57 #215
107792 Hexley
the Platypus
pi_53344962
quote:
Op donderdag 20 september 2007 05:59 schreef ChantalC het volgende:

[..]

In Italië bestaat al heeeeel lang een roze krant hoor... en die gaat over sport...
Dan is roze wc papier nog zinvoller ....
pi_53346782
Mijn telefoongids heeft een roze bedrijvensectie, telt dat ook?
"That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
pi_53347924
Die heeft iedereen Hildy, heel Nederland is dus wel gayminded als je het zo ziet
pi_53348776
Tja, nu nog transminded..... Gisteren bij een een congres geweest "Beter in Beeld" over de stigmatisering en beeldvorming omtrent GGZ patiënten. Als er nu eens zoiets maar dan landelijk over transseksualiteit/genderdysforie zou komen, zou het in ieder geval kunnen bijdragen aan een begin van een betere acceptatie door de Nederlandse samenleving. Wat dat betreft vind ik dat als bv een allochtoon een transseksueel discrimineert (wat op grote schaal gebeurt) deze ook aangepakt en vervolgd dienen te worden.
pi_53439800
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:21 schreef AnnaB het volgende:
Tja, nu nog transminded..... Gisteren bij een een congres geweest "Beter in Beeld" over de stigmatisering en beeldvorming omtrent GGZ patiënten. Als er nu eens zoiets maar dan landelijk over transseksualiteit/genderdysforie zou komen, zou het in ieder geval kunnen bijdragen aan een begin van een betere acceptatie door de Nederlandse samenleving. Wat dat betreft vind ik dat als bv een allochtoon een transseksueel discrimineert (wat op grote schaal gebeurt) deze ook aangepakt en vervolgd dienen te worden.
Huh waar gaat dat over?

Ik zit nu alweer in de 5de week van me nieuwe opleiding, ben nog nooit gediscrimineerd. En er zitten 3 allachtonen in mijn klas.
  maandag 24 september 2007 @ 19:39:35 #220
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53440588
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:17 schreef Doagere het volgende:

[..]

Huh waar gaat dat over?

Ik zit nu alweer in de 5de week van me nieuwe opleiding, ben nog nooit gediscrimineerd. En er zitten 3 allachtonen in mijn klas.
Weten ze het wel?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_53466617
Als ze het al weten, dan geloven ze haar toch niet..
pi_53467004
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Weten ze het wel?
Nee ze weten niks, hebben ook niks door..

Nja hou het lekker zo, hoor van alles over wie aan welke pil is, wat ze allemaal met hun vriendjes hebben gedaan ect..
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:22:33 #223
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_53467051
haha jeh leuk is dat hea heb hetzelfde gehad in mijn nieuwe klas niemand die iets door had...
pi_53469429
Ben benieuwd hoe dat volgend jaar bij mij gaat :p Allemaal van die jonge meiden in de klas...
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:02:24 #225
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53470033
Zolang je niet hoeft te douchen...

*verhaal uitprint in zesvoud*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_53470887
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:02 schreef wonderer het volgende:
Zolang je niet hoeft te douchen...

*verhaal uitprint in zesvoud*
Nee dat hoeft niet.
pi_53471371
Als we ook al niet douchen bij het hockey, dan hier al helemaal niet

Wonderer, je verhaal is sterk verbeterd, hier een daar alleen een klein taalfoutje.. maar ik neem aan dat je de uiteindelijke versie ook nog wel eens laat beoordelen door diezelfde persoon? Dan komt het ook wel aan het licht. Ik heb tenminste -weer- met tranen gezeten
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:57:36 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53472077
Ik heb het nu al uitgeprint, ik wil niks meer horen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 26 september 2007 @ 17:42:23 #229
107792 Hexley
the Platypus
pi_53491988
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:20 schreef Doagere het volgende:

[..]

Nee ze weten niks, hebben ook niks door..
Tot iemand je fotoboek hier op FoK ziet....
pi_53494483
En dan nog... hun probleem..

Toch ?
  woensdag 26 september 2007 @ 21:18:19 #231
181756 Sweet-Bitch87
I'm a big big girl...
pi_53497826
Haha jah dat zei ik ook al... mja die kans is wel heel klein!
pi_53511979
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:44 schreef Meike26 het volgende:
Ben benieuwd hoe dat volgend jaar bij mij gaat :p Allemaal van die jonge meiden in de klas...
Ik geloof ook niet dat alle allochtone jongeren discrimineren, wat ik vooral gehoord heb is dat het Marokkaanse jongens zijn die het vnl doen. En daar waar ik weet dat het gebeurd is, zijn het ook mensen die echt wel opvallen. Als ik alleen loop heb ik ook nergens last van (nouja 1x vorig jaar, maar toen was er meer aan de hand en gelukkig geen bekende toeschouwers), maar als ik samen met een vriendin in Amsterdam ga lopen die wel opvalt (ze weet het ook), dan denken ze toch vlug de een, dan de ander ook. Maar misschien dat dat nu ook al niet meer zo is. Ik weet dat het voor haar nog steeds een probleem is, in haar huidige woonplaats ook weer.
pi_53552439
Haihai,

Het is al weer even terug dat ik hier iets postte. Ik ben momenteel tijdelijke aan de slag bij de omroep waar ik stage heb gelopen en heb het erg druk, dus vandaar.
Vandaag weer te horen gekregen dat ik voor langere tijd nodig ben en dat natuurlijk erg fijn om te horen. Alleen moet ik nu gaan uitzoeken wat er belastingtechnisch mogelijk is en een alternatief plannetje bedenken voor het afstuderen. Veel werk allemaal maar een goede carrieremogelijkheid laat ik natuurlijk niet liggen.

Maar even iets anders.
Op de redactie bij ons is deze week het onderwerp van de nieuwe zorgverzekeringspremies de revue gepasseerd.
Voor 15 november moeten alle zorgverzekeraars hun nieuwe premies bekend hebben gemaakt en tot 1 januari kan iedereen weer van verzekering wisselen. Het is al wel duidelijk dat iedereen wéér meer moet gaan betalen. Daarnaast gaan er ook bepaalde zaken het basispakket in en andere zaken worden er weer uitgehaald. Zo wordt er bijvoorbeeld een achttal sessies bij een eerstelijns psycholoog in het basispakket opgenomen, hoorde ik vandaag.
Helaas weet ik er ook niet alles van. Ik heb het onderwerp helaas niet hoeven uitwerken anders had ik de deskundige wel wat 'vreemde' vragen gesteld.

Maar nou vraag ik me af:
  • Is er bij jullie al iets bekend over wat je zorgverzekering gaat doen het komende jaar?
  • Weten jullie bijvoorbeeld al of je zorgverzekraar het komende jaar misschien laserontharing in hun pakket opnemen?
  • Of dat andere transseksualiteit-gerelateerde zaken door je verzekeraar wordt vergoed?

    Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig of iemand van jullie al een polisvoorstel van je verzekering op de deurmat heeft gekregen. Ik wil namelijk zelf op zoek naar de verzekeraar waar ik het beste af ben als genderdysfoor.

    X, Eline
  • pi_53554491
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 19:53 schreef Eline2602 het volgende:
    Het is al weer even terug dat ik hier iets postte. Ik ben momenteel tijdelijke aan de slag bij de omroep waar ik stage heb gelopen en heb het erg druk, dus vandaar.
    Vandaag weer te horen gekregen dat ik voor langere tijd nodig ben en dat natuurlijk erg fijn om te horen.
    Hey, lang niet gezien. Dat is goed nieuws! Heb je 't een beetje naar je zin?
    quote:
    Alleen moet ik nu gaan uitzoeken wat er belastingtechnisch mogelijk is en een alternatief plannetje bedenken voor het afstuderen. Veel werk allemaal maar een goede carrieremogelijkheid laat ik natuurlijk niet liggen.
    Dat is zeker waar. Ik weet niet hoe 't in omroepland zit, maar in sommige bedrijfstakken wordt er veel meer waarde gehecht aan werkervaring dan papiertjes.

    Kan je eventueel je werk voor afstudeeropdracht door laten gaan? Bij mijn opleiding (informatica) zijn er een aantal mensen die dat gedaan hebben...
    quote:
    Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig of iemand van jullie al een polisvoorstel van je verzekering op de deurmat heeft gekregen. Ik wil namelijk zelf op zoek naar de verzekeraar waar ik het beste af ben als genderdysfoor.
    Meike had geloof ik een tijdje terug ruzie gehad met Zilveren Kruis over de vergoeding van gezichtsontharing...

    Maar als 't goed is zetten verzekeraars hun polissen gewoon op hun website. Tenminste, ik zou 't dom vinden van ze als ze 't niet deden, want 't scheelt ze dan gewoon klandizie
    "That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
    pi_53562207
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 19:53 schreef Eline2602 het volgende:
    Maar nou vraag ik me af:
  • Is er bij jullie al iets bekend over wat je zorgverzekering gaat doen het komende jaar?
  • Weten jullie bijvoorbeeld al of je zorgverzekraar het komende jaar misschien laserontharing in hun pakket opnemen?
  • Of dat andere transseksualiteit-gerelateerde zaken door je verzekeraar wordt vergoed?

    Ik ben eigenlijk erg nieuwsgierig of iemand van jullie al een polisvoorstel van je verzekering op de deurmat heeft gekregen. Ik wil namelijk zelf op zoek naar de verzekeraar waar ik het beste af ben als genderdysfoor.
  • www.kiesbeter.nl kun je vergelijkingen maken, maar er zijn een paar maatschappijen die er vorig jaar bovenuit staken wat betreft vergoedingen en dat was in ieder geval Zwolse Algemene en ONVZ, je moet dan wel hun duurste aanvullende verzekering nemen geloof ik , en goed kijken of er geen wachttijd is ( je moet min x tijd verzekert zijn) voor de behandelingen die je wil. Het is wel weer afwachten wat dit jaar de verschillende maatschappijen doen, want per jaar veranderen de voorwaarden. Zeker is dat het 1e jaar psychische hulp naar de basisverzekering allerlei gevolgen gaat krijgen. Even afwachten, en dan maar puzzelen, of afwachten op berichten van anderen........
    pi_53584765
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 21:11 schreef Hildy het volgende:

    Hey, lang niet gezien. Dat is goed nieuws! Heb je 't een beetje naar je zin?
    Zeker wel! Ik kende daar natuurlijk iedereen al dus het wende snel
    quote:
    Ik weet niet hoe 't in omroepland zit, maar in sommige bedrijfstakken wordt er veel meer waarde gehecht aan werkervaring dan papiertjes.
    Dat werkt in omroepland net zo. Maar ik vind het zonde om mijn opleiding daarom maar niet af te maken. Dan moet ik in eens alles terug gaan betalen aan de IB-Groep, zonde van het geld. Én ik vind eigenlijk dat de klim van VBO naar HBO duidelijk op mn CV te zien moet zijn. Daar heb ik ook hard voor gewerkt.
    quote:
    Kan je eventueel je werk voor afstudeeropdracht door laten gaan?
    Dat is inderdaad wat ik van plan ben. En dat is ook wat ik morgen ga opperen tijdens de bespreking van mijn mogelijkheden. Als dat doorgaat dan hoef ik 'alleen nog maar' mijn scriptie te schrijven, iets dat ik wel in mijn vrije tijd doe.
    quote:
    Meike had geloof ik een tijdje terug ruzie gehad met Zilveren Kruis over de vergoeding van gezichtsontharing...
    Naar dergelijke ervaringen ben ik dus ook op zoek. Ik vraag me gewoon af wie waar zit en met welke reden. Uiteraard probeer ik daar mijn voordeel mee te doen. Het lijkt me zaak om niet alleen datgene wat de zorgverzekeraars aanbieden te inventariseren maar ook om te kijken wat de ervaringen met die verzekeraars zijn. Vandaar mijn vragen.
      zondag 30 september 2007 @ 13:50:05 #237
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_53588041
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 11:33 schreef Eline2602 het volgende:

    Naar dergelijke ervaringen ben ik dus ook op zoek. Ik vraag me gewoon af wie waar zit en met welke reden. Uiteraard probeer ik daar mijn voordeel mee te doen. Het lijkt me zaak om niet alleen datgene wat de zorgverzekeraars aanbieden te inventariseren maar ook om te kijken wat de ervaringen met die verzekeraars zijn. Vandaar mijn vragen.
    Ik zit al een aantal jaar bij IZA. Ik heb tot nu toe flinke vergoedingen gekregen. Waaronder adamsappelreductie voor 100%. Epilatie hebben ze de volgende regel in hun vergoedingen staan:
    quote:
    2 in geval van een geslachtsveranderende operatie kan door IZA Zorgverzekeraar een hogere vergoeding worden toegekend.
    Ik kreeg 90% vergoeding tot een maximum van 2500 euro per jaar. Standaard is 440 euro per jaar.

    SRS wordt uiteraard ook voor 100% vergoed.

    Zie ook: http://www.iza.nl/repository/documenten/17000

    Laat in ieder geval wel een medisch specialist een vergoeding aanvragen. Bv door het genderteam. Als je zelf vergoedingen aanvraagd krijg je in 99% van de gevallen een "nee".
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_53596580
    SRS zit in de basisverzekering, moet elke zorgaanbieder vergoeden !
      maandag 1 oktober 2007 @ 06:09:50 #239
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_53608376
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 18:53 schreef AnnaB het volgende:
    SRS zit in de basisverzekering, moet elke zorgaanbieder vergoeden !
    Daarom staat er ook bij "uiteraard"...
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_53633749
    Niet als je je in het buitenland laat opereren..

    ZilverenKruis heeft contracten met grensplaatsen als Antwerpen, Luik en Gent, maar Brussel (wat notabene de medische hoofdstad van Europa genoemd kan worden) niet. Dat werd dus over en weer bellen.mailen, faxen en poststukken opsturen. Ze hebben nu een week of twee geleden dan ook eindelijk toegezegd de operatie te vergoeden. In het buitenland gaat dat dan via een andere zorgverzekeringsinstantie. Als het ziekenhuis in Belgie dat E112 formulier, een soort garantiedocument, niet accepteerd, dan vergoed ZilverenKruis de kosten minus de onrelevante kosten tot het in Nederland geldende tarief.

    En ze zijn in Belgie dan een stuk goedkoper dus no worry's at all.
      donderdag 4 oktober 2007 @ 19:52:11 #241
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_53700984
    Ik moet a.s. woensdag gaan halveren met de moontjes. Week later helemaal stoppen. Is dat niet een beetje kort? Ik bedoel dus kan je niet beter nu al gaan halveren en dan over 2 weken stoppen?
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_53702577
    Vidn het wel erg kort... wanneer is de operatie Chan? Ik heb als advies gekregen 6 weken van de voren beginnen met afbouwen en 3 weken van te voren van de monen afblijven.
      vrijdag 5 oktober 2007 @ 06:19:23 #243
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_53711956
    7 november (aldus het OLVG). 2 a 3 weken van te voren krijg ik een oproep. Volgens het VU moet je 4 weken van te voren gaan afbouwen. Weekje halveren en dan stoppen...
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_53712127
    Oeeh, kunnen we bijna synchroon-revalideren chantal
      vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:54:26 #245
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_53721451
    quote:
    Op vrijdag 5 oktober 2007 07:34 schreef Meike26 het volgende:
    Oeeh, kunnen we bijna synchroon-revalideren chantal
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_53738001
    quote:
    Op vrijdag 5 oktober 2007 06:19 schreef ChantalC het volgende:
    7 november (aldus het OLVG). 2 a 3 weken van te voren krijg ik een oproep. Volgens het VU moet je 4 weken van te voren gaan afbouwen. Weekje halveren en dan stoppen...

    Is de standaard afbouw bij het genderteam van het VU, kreeg ik ook als advies (en opgevolgd ook, heb geen behoefte aan trombose). En pas weer met hormonen beginnen als je meer dan 50% van de dag op bent, dus minimaal 8-10 uur per dag uit bed, en dan niet liggend.......
      zaterdag 6 oktober 2007 @ 08:25:20 #247
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_53738126
    quote:
    Op zaterdag 6 oktober 2007 07:21 schreef AnnaB het volgende:

    [..]

    Is de standaard afbouw bij het genderteam van het VU, kreeg ik ook als advies (en opgevolgd ook, heb geen behoefte aan trombose). En pas weer met hormonen beginnen als je meer dan 50% van de dag op bent, dus minimaal 8-10 uur per dag uit bed, en dan niet liggend.......


    Na mijn SRS ga ik over op meno-implant. Die moet de eerste paar keren bij de endo van het VU "gezet" worden. Later kan ik daarvoor naar mijn huisarts.
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_53740433
    Ik blijf doorgaan met progynova... ik heb er nooit problemen mee gehad en het heeft z'n werk wel gedaan *trots op haar tietjes (maarja, dan maar afwachten hoe erg ze gaan slinken bij de afbouw van de hormonen de komende maand)
    pi_53744218
    Moet je dan trouwens ook stoppen met de anti-androgenen?
    "That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
      zondag 7 oktober 2007 @ 09:28:20 #250
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_53758004
    quote:
    Op zaterdag 6 oktober 2007 15:59 schreef Hildy het volgende:
    Moet je dan trouwens ook stoppen met de anti-androgenen?
    Neem aan dat men dat in .nl ook doet


    Maar nog liefhebbers van House hier?
    Ik weet niet of je echt blij moet wezen als je zo op zo'n poster staat.
    Hij kijkt iig wel, weer lekker lief...


    Edit: Voor dat iemand vraagt, staat daar...
    Er staat: Transseksualiteit is geen ziekte, het is een recht.
    Doel is wel bekend neem ik aan, het schrappen uit de DSM en SOC...

    [ Bericht 11% gewijzigd door Hexley op 07-10-2007 09:47:58 ]
    pi_53758013
    quote:
    Op zaterdag 6 oktober 2007 15:59 schreef Hildy het volgende:
    Moet je dan trouwens ook stoppen met de anti-androgenen?

    Ja, daar moet je dan ook mee stoppen.
    Implantaten schijnen beter te zijn voor je lichaam, nadeel is het "stoppen" als je langere tijd bedlegerig bent bv bij een operatie, of been breken.....
      zondag 7 oktober 2007 @ 10:01:08 #252
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_53758288
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 09:30 schreef AnnaB het volgende:

    [..]

    Ja, daar moet je dan ook mee stoppen.
    Implantaten schijnen beter te zijn voor je lichaam, nadeel is het "stoppen" als je langere tijd bedlegerig bent bv bij een operatie, of been breken.....
    Neem aan dat ze dan toch wel preventief heparine geven...
    Of moet anders je een ongeluk van tevoren plannen ofzo?
    pi_53765239
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 09:28 schreef Hexley het volgende:
    Maar nog liefhebbers van House hier?
    Ik weet niet of je echt blij moet wezen als je zo op zo'n poster staat.
    Hij kijkt iig wel, weer lekker lief...

    Yep, maar zo kijkt-ie altijd.
    House zou mijn held zijn als-ie niet zo stom deed over transen in z'n serie...
    Nja, stom is een groot woord. Maar hij zou 't goede voorbeeld kunnen geven, en dat doet-ie niet.
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 10:01 schreef Hexley het volgende:
    Neem aan dat ze dan toch wel preventief heparine geven...
    Of moet anders je een ongeluk van tevoren plannen ofzo?

    Maar over 't algemeen lijkt me dat een arts juist wil dat de bloedstolling werkt. Sterker nog, een tekort aan stollingsfactoren is een ziekte.

    [ Bericht 18% gewijzigd door Hildy op 07-10-2007 15:16:06 ]
    "That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
      zondag 7 oktober 2007 @ 16:21:15 #254
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53767290
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 09:28 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    Neem aan dat men dat in .nl ook doet


    Maar nog liefhebbers van House hier?
    Ik weet niet of je echt blij moet wezen als je zo op zo'n poster staat.
    Hij kijkt iig wel, weer lekker lief...
    [afbeelding]

    Edit: Voor dat iemand vraagt, staat daar...
    Er staat: Transseksualiteit is geen ziekte, het is een recht.
    Doel is wel bekend neem ik aan, het schrappen uit de DSM en SOC...



    Laurie is gewoon de belichaming van dokter geworden, ze herkennen hem eerder dan iemand met een witte jas?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 7 oktober 2007 @ 16:28:09 #255
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53767540
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 15:11 schreef Hildy het volgende:

    [..]


    Yep, maar zo kijkt-ie altijd.
    House zou mijn held zijn als-ie niet zo stom deed over transen in z'n serie...
    Nja, stom is een groot woord. Maar hij zou 't goede voorbeeld kunnen geven, en dat doet-ie niet.
    [..]


    Maar over 't algemeen lijkt me dat een arts juist wil dat de bloedstolling werkt. Sterker nog, een tekort aan stollingsfactoren is een ziekte.

    Wat zegt ie er dan over? Kan me niet herinneren dat het ooit aan de orde is geweest.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53768448
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 16:28 schreef wonderer het volgende:
    Wat zegt ie er dan over? Kan me niet herinneren dat het ooit aan de orde is geweest.

    Één aflevering waarin een meisje met androgeen ongevoeligheids-syndroom wordt uitgemaakt voor jongetje (dat is ze genetisch wel, maar daar houdt 't ook mee op). Ok, 't was deels duidelijk om 't seksuele misbruik door de vader tegen te gaan, maar House (of eigenlijk de schrijver) had 't iets handiger kunnen brengen.

    In een andere aflevering bespreken House en Wilson de mannelijke geschiedenis van een van de (vrouwelijke) zusters, in de context van haar relatie met een andere dokter:
    quote:
    Dr. Wilson: Did you know that the new nurse from cardiology is sleeping with that weird lawyer from the board?
    Dr. House: The guy with eleven fingers?
    Dr. Wilson: He has eleven fingers?
    Dr. House: How do you not notice that?
    Dr. Wilson: The nurse used to be a man.
    Dr. House: [guessing] She's not anymore.
    Dr. Wilson: But we can't talk about that.
    Dr. House: I thought we were.
    Dr. Wilson: We were supposed to talk about that. I came here to talk about that, but on the way up, I ran into Cameron. You've got a CIPA patient.
    Dr. House: [thinks] ... tranny nurse is more interesting.
    quote:
    Dr. House: So it turns out... the weird lawyer... knew that she used to be a man.
    Dr. Wilson: And he's cool with that?
    Dr. House: Turns out that his previous girlfriend also used to be a man.
    Dr. Wilson: Ho-ho!
    Dr. House: Yeah.


    Nja, misschien dat ik d'r toen erg gevoelig voor was, maar ik vond 't een van de minder toffe manieren om hier mee om te gaan.

    Maar.. de schrijvers van House kunnen 't wel, omgaan met gevoelige onderwerpen. Zo hebben ze een fantastische aflevering over autisme/asperger gemaakt.

    [ Bericht 10% gewijzigd door Hildy op 07-10-2007 17:13:42 ]
    "That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
      zondag 7 oktober 2007 @ 17:28:29 #257
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53769038
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 17:00 schreef Hildy het volgende:

    [..]


    Één aflevering waarin een meisje met androgeen ongevoeligheids-syndroom wordt uitgemaakt voor jongetje (dat is ze genetisch wel, maar daar houdt 't ook mee op). Ok, 't was deels duidelijk om 't seksuele misbruik door de vader tegen te gaan, maar House (of eigenlijk de schrijver) had 't iets handiger kunnen brengen.

    In een andere aflevering bespreken House en Wilson de mannelijke geschiedenis van een van de (vrouwelijke) zusters, in de context van haar relatie met een andere dokter:
    [..]


    [..]


    Nja, misschien dat ik d'r toen erg gevoelig voor was, maar ik vond 't een van de minder toffe manieren om hier mee om te gaan.

    Maar.. de schrijvers van House kunnen 't wel, omgaan met gevoelige onderwerpen. Zo hebben ze een fantastische aflevering over autisme/asperger gemaakt.



    't is HOUSE... die is nergens gevoelig over

    Maar ik snap je punt wel ja. Over die zuster zeggen ze tenminste niet dat het eigenlijk nog een man is, wat je veel vaker hoort.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53769816
    In de Nederlandse media wordt heel vaak gezegd bij post-op transen hij dit of dat. Een van de reden waarom ik niet 1 2 3 in de grote media hoef. Ik ben vrouw, en wil ook zo behandeld en beschouwd worden, en dat gebeurt nu ook in de omgevingen waar ik kom, alleen voor sommige familieleden is het iets moeilijker. O.a. mijn moeder. Helaas zal ik dat hij van haar binnenkort moeten missen, ze is stervende, hoelang het nog duurt is de vraag, kan elk moment zijn, maar ook nog 2 weken duren bij wijze van spreken. Zaterdagochtend heeft ze de laatste sacramenten (op eigen verzoek) gekregen.

    Wat House betreft, schitterende serie, en zoals het daar in de serie aan bod komt past gewoon in de serie. In een tv serie vindt ik zoiets toch even net iets anders liggen dan bij Jensen ofzo op TV.
      maandag 8 oktober 2007 @ 00:00:43 #259
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_53780169
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 15:11 schreef Hildy het volgende:
    Maar over 't algemeen lijkt me dat een arts juist wil dat de bloedstolling werkt. Sterker nog, een tekort aan stollingsfactoren is een ziekte.
    Jah die mensen moet je vol spuiten met heparine....
    Een wond en ze bloeden helemaal dood...

    Heparine kun je preventief gebruiken bij mensen die lange tijd op bed liggen.
    Dan is er een hoger risico op trombose, voornamelijk diep-veneuze trombose.
    Gebruik van hormonen maakt dat risico alleen maar groter.
    Bloedstolsels in je aderen is juist niet de bedoeling, daar krijg je alleen maar ellende mee...

    Hemofilie is simpel gezegd het tegen gestelde van trombose...
      maandag 8 oktober 2007 @ 00:25:36 #260
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_53780659
    Tja, soms zit het mee en soms zit het tegen... Toch...
    Nou dit kwam ik vandaag tegen.

    In Murcia Spanje zal het huwelijk tussen een man (FtM) en vrouw ontbonden worden.
    De reden is dat een of andere ambtenaar er achter is gekomen dat ze dezelfde moeder hebben.
    Nu zul je zeggen, ja je mag niet trouwen met je broer of zus.
    Tja die twee wisten niet eens dat ze familie waren, om dat hij ter adoptie afgegeven is...
    Leuke verassing niet?
    Maar ze blijven wel gezellig bij elkaar, dat is niet verboden...
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 11:24:47 #261
    181756 Sweet-Bitch87
    I'm a big big girl...
    pi_53809530
    Net een telefonisch gesprek gehad met de psych dat ik van het VU protocol nog geen borstvergroting mag laten doen... Ik zit nu al ruim 1,5 jaar aan de hormonen en leef ook ong. evenzo lang als meisje. Die hormonen heb ik via de huisarts. Eigenlijk zit mijn RLE er dus al op, maar bij het VU is de diagnostiek dus nog niet rond. Ik wil heel graag die borstvergroting en krijg dalijk in november (21 maanden na de huisartsbegeleidde hormoonbehandeling) eindelijk groen! Borstvegroting staat gepland voor december, 1 maand na de start van de RLE en HRT via de VU. Weet iemand wanneer je een borstvergroting mag laten doen volgens het VU protocol (jeemig wat duurt dat lang allemaal via de VU ....? En hoe zit het in Groningen?
    Wat kan er gebeuren als ik het toch laat doen, ook al 'mag' het eigenlijk niet?
    pi_53816149
    Het lijkt me dat je dan kans hebt dat 't niet voor vergoeding in aanmerking komt... borstvergroting is verder geloof ik niet iets waar je toestemming van een psycholoog/psychiater voor nodig hebt.

    Mijn seksuoloog haalde als voorbeeld van een manier om met genderdysforie om te gaan een meneer aan die verder hormonaal etc. helemaal man is, maar een borstvergroting heeft laten uitvoeren en grotendeels als vrouw leeft. Dat is dus allemaal gewoon buiten 't VU om gebeurd.

    Wel gek trouwens dat je kwa RLE helemaal rond bent maar 't VU nog niet overtuigd is. Als ik de Standards of Care goed begrijp is 't in jouw geval namelijk slechts nog een kwestie van papierwerk. Maarja, ze zullen wel een goede reden hebben...
    "That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
      woensdag 10 oktober 2007 @ 05:35:04 #263
    181756 Sweet-Bitch87
    I'm a big big girl...
    pi_53829968
    Nou ik vraag me dan toch echt af welke reden... het is allemaal niet zo soepel gegaan omdat ik zelf al hormonen had geregeld voordat ik uberhaupt mijn eerste gesprek met de psych had. Maar dan nog hoeft het niet zo lang te duren.
    Bovendien word een bvg toch niet of nauwelijks vergoed en betaal ik het toch allemaal zelf. Ik heb het VU dus helemaal niet nodig bij mijn beslissing voor een bvg en ik snap zelf ook niet waarom ik daarvoor toestemming nodig heb van het VU, ongeacht hoe ver ik ben in het traject :S
    Ieder meisje moet dat toch voor zichzelf weten?
      woensdag 10 oktober 2007 @ 08:30:46 #264
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_53830572
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 05:35 schreef Sweet-Bitch87 het volgende:
    Nou ik vraag me dan toch echt af welke reden... het is allemaal niet zo soepel gegaan omdat ik zelf al hormonen had geregeld voordat ik uberhaupt mijn eerste gesprek met de psych had.
    Dat vinden ze bij het VU niet leuk. Het VU is een academisch ziekenhuis en die weten alles beter (volgens een voormalig huisarts van me). Ik was ook al tijdens mijn gesprekken met hormonen begonnen. Vonden ze niet erg leuk. Mja...
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 05:35 schreef Sweet-Bitch87 het volgende:
    Ieder meisje moet dat toch voor zichzelf weten?
    Zeker, alleen vraag ik me tegenwoordig af waarom sommige meiden/vrouwen het laten doen? Volgens mij volledig beinvloed door de media...
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_53830943
    Ik ken iemand anders, ze zat ook bij het VU en inmiddels bijna een jaar geleden geopereerd, zij had ook buiten het VU om een borstvergroting laten doen, net zoals met Doagre het geval was, had ze totaal geen borstgroei, dan snap ik het dus wel dat er een bvgtje er aan ziet te komen. Ik weet niet hoever dat ook in jouw geval is Laura? Ze vinden het inderdaad niet leuk bij het VU, je kan er gezeik mee krijgen.

    Maar misschien, en dat is puur een denkwijze waarmee ik aankom: Is het niet zo dat het VU hiermee kan zien hoe de patienten in elkaar steken? De echte doordouwers die drijven hun zin toch wel door, tetwijl er ook handen vol zijn die heel braaf het hele proces van het Genderteam volgen en langer aan het lijntje gehouden worden. Dit is mij ook wle een beetje gebeurt, maar gelukkig heb ik wel gezien dat er ook nog alternatieven zijn. Ik denk dan dus zo: Jij doet die transitie, niet het VU, jij hebt je leven in eigen handen en het VU kan je alleen maar helpen. Nu is het wel zo, dat een bvg in het groeiproces nog wel wat complicaties kan geven, maar zover mij bekend heeft diegeen die vorig jaar haar bvg heeft laten doen, nog geen probs gehad
    pi_53843595
    Vroeger toen de borstvergroting nog vergoed werd deed het VU het het liefst samen met de SRS operatie. Elke operatie breng (hoe klein ook) risico's met zich mee. Nu kun je een borstvergroting laten doen wanneer je wil.
    Als je al hormonen gebruikt als je je bij het VU aanmeld, ook al heb je tig gesprekken gehad met een gendertherapeut, je moet toch compleet door de molen van het VU. Denk nu niet dat ze dat bij het VU voor hun plezier doen, het ministerie eist dat van hun.
    Bedenk ook dat ook bij borstvergroting er iets mis kan gaan. 1 op de 100 heeft kans op een infectie. Als er niks aan zo'n infectie gedaan wordt (zoals bij mij, moest gewoon wennen) kan dat ernstige gevolgen hebben, ik heb er een zenuwbeschadiging door opgelopen met als gevolg neuropathische pijn. Nu is deze pijn redelijk onder controle, maar ik gebruik zware pijnstillers, en de kans dat ik ooit nog in mijn leven van die pijn afkom is klein. Voor zover ik weet ben ik de enige bij het VU met deze complicatie, maar het zal je toch maar overkomen......

    [ Bericht 0% gewijzigd door AnnaB op 11-10-2007 09:07:41 ]
      woensdag 10 oktober 2007 @ 20:00:47 #267
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_53846150
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 18:17 schreef AnnaB het volgende:
    Bedenk ook dat ook bij versvergroting er iets mis kan gaan.
    Een wat?
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_53856155
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 20:00 schreef ChantalC het volgende:

    [..]

    Een wat?
    Gelukkig ben ik een mens, en kan ik fouten maken, en zeker met alle stress rondom het afwachten van hoe lang mijn moeder nog leeft (dokter was verbaasd dat ze het weekend had overleefd), en alle stress van een behandelend psycholoog die weggaat is een tikfout zo gemaakt.................
    pi_53863024
    quote:
    [b]Zeker, alleen vraag ik me tegenwoordig af waarom sommige meiden/vrouwen het laten doen? Volgens mij volledig beinvloed door de media...
    Voor transen is het wel wat anders he. Die hebben sowieso vaak door hormonen weinig of zelfs geen borstgroei. Dan kan ik me goed voorstellen dat zij dan voor een BVG kiezen.

    Ik zit nu op een kleine b na precies een jaar hormonen. Met een ruime b-cup door hormonen zou ik wel tevreden zijn zelf.

    Maar ik ken ook genoeg bio meiden die bijv. cupmaat 70A hebben en daar toch tevreden mee zijn en het zo laten.
      donderdag 11 oktober 2007 @ 21:05:51 #270
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53871398
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 08:30 schreef ChantalC het volgende:

    Zeker, alleen vraag ik me tegenwoordig af waarom sommige meiden/vrouwen het laten doen? Volgens mij volledig beinvloed door de media...
    Ook biovrouwen voelen zich niet altijd even vrouwelijk met een kleine borstpartij. En ja, ook media. Maar niet altijd.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53962736
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 14:19 schreef patricia27 het volgende:

    [..]

    Voor transen is het wel wat anders he. Die hebben sowieso vaak door hormonen weinig of zelfs geen borstgroei. Dan kan ik me goed voorstellen dat zij dan voor een BVG kiezen.

    Ik zit nu op een kleine b na precies een jaar hormonen. Met een ruime b-cup door hormonen zou ik wel tevreden zijn zelf.

    Maar ik ken ook genoeg bio meiden die bijv. cupmaat 70A hebben en daar toch tevreden mee zijn en het zo laten.
    Geen borstgroei komt maar zelden voor. En als je nu na een jaar hormonen een kleine B-cup hebt, is de kans groot dat dat zo zal blijven. Over het algemeen zijn de borsten uitgegroeid na een jaar gebruik hormonen.
    Ik weet trouwens ook dat er min 1 trans heeft die borstverkleining heeft laten doen vanwege een te grote cup, en dan bedoel ik een cup grootte die de schouder en rug te zwaar belast, waarvoor bij biologische vrouwen borstverkleining ook (nog) betaald word.

    [ Bericht 0% gewijzigd door AnnaB op 18-10-2007 08:34:53 ]
      woensdag 24 oktober 2007 @ 12:40:09 #272
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_54132449
    Wat een stilte...
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
      woensdag 24 oktober 2007 @ 20:08:45 #273
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54142134
    Volgende week dinsdag is er iets op tv over een jongen die tien jaar gevolgd is of zo, die een meisje wil worden. Misschien leuk voor jullie
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 24 oktober 2007 @ 20:53:23 #274
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_54143377
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 20:08 schreef wonderer het volgende:
    Volgende week dinsdag is er iets op tv over een jongen die tien jaar gevolgd is of zo, die een meisje wil worden. Misschien leuk voor jullie
    "Valentijn", Dinsdag 30 oktober om 22.50 uur op Nederland 2....
    Staat dacht ik al een paar dagen @ t.org incl. stukje bla bla...
    pi_54171867
    Kan wel een goeie docu zijn, waar ik me alleen aan stoorde bij De Wereld Draait door, waar de docu ook besproken werd, is dat het nogal zwart/wit was.

    Of Valentijn is een jongen, of een meisje. Maar er geen rekening mee gehouden dat zij ook nog wel eens transgender kan zijn. Geen haat hebbende gevoelens aan haar geslachtsdeel, maar wel tevreden kunnen leven in de vrouwelijke geslachtsrol. (geslachtsrol, gek woord. Klinkt als een blinde vink afkomstig van een ander soort orgaan dan...)

    Ik ben dus wel benieuwd hoe deze docu gaat. Mocht Valentijn dit lezen: Ga je eigen weg en blijf uit de buurt van hokjes, uigezonderd paskamers en toiletten :p
      donderdag 25 oktober 2007 @ 23:43:12 #276
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54172267
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 20:53 schreef Hexley het volgende:

    [..]

    "Valentijn", Dinsdag 30 oktober om 22.50 uur op Nederland 2....
    Staat dacht ik al een paar dagen @ t.org incl. stukje bla bla...
    Ik zag het toevallig in de gids staan, da;s alles
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:54:39 #277
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_54191943
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 23:43 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik zag het toevallig in de gids staan, da;s alles
    Ach, was meer voor de bla bla....
      vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:09:47 #278
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_54192344
    Ow, laatst kwam ik @ the Pirate Bay nog een Channel4 docu tegen...
    Torrentje is wel van 10 juli 2007 maar of iedereen hem al heeft...
    Het is wel 1010,47 MB dus bijna een gig, en 6 afleveringen van elk 45 min.
    Binnen 19 uur was het binnen, dus dat is nog redelijk te doen.

    Even zoeken op "Sex Change Hospital"....
    quote:
    SEX CHANGE HOSPITAL is a six part series based in Trinidad, Colorado, the sex change capital of the world. Each one hour episode is a self-contained journey following 2 people as they take the final step in their transition from one gender to another.

    Dr. Marci Bowers performs the surgeries and calls upon her own experiences
    as a transgender woman to guide her patients as they go through the ultimate
    life changing procedure.
    pi_54193759
    Wat vinden jullie hiervan?
    Voetverkleining

    Is dit iets wat jullie zelf overwegen, of helemaal niet en waarom?
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:48:20 #280
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_54194592
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 00:10 schreef Xennia het volgende:
    Wat vinden jullie hiervan?
    Voetverkleining

    Is dit iets wat jullie zelf overwegen, of helemaal niet en waarom?
    Wat een onzin. Ik heb zelf maat 40/41/42. Gewoon beetje beter zoeken en je vindt genoeg leuke schoenen. Bovendien zie je de schoenmaten verschuiven. De grotere schoenenketens gaan steeds grotere maten verkopen.
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_54194692
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 00:48 schreef ChantalC het volgende:

    [..]

    Wat een onzin. Ik heb zelf maat 40/41/42. Gewoon beetje beter zoeken en je vindt genoeg leuke schoenen. Bovendien zie je de schoenmaten verschuiven. De grotere schoenenketens gaan steeds grotere maten verkopen.
    Ja ik zie het probleem ook niet zo, bovendien is het een erg zware ingreep. Maar omdat Doagere ermee kwam, vroeg ik me af of meer transen hier mee worstelen en waarom
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:04:28 #282
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_54199913
    Jippie! Vandaag bevestiging van het OLVG gehad. Maandag 5 november opname, 7 november onder het mes!

    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_54202214
    Sterkte,en proficiat ! ik zou 5 november controle hebben, maar die is verplaatst naar maandag 12 november bij dr. Karim, dus als je bezoek op prijs stelt.....(afspraak is om 11:40),
    oja, bezoektijden op website kloppen niet, is uit mijn hoofd van 15:00 - 19:30 , anders even checken.
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:17:19 #284
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_54202911
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 15:31 schreef AnnaB het volgende:
    Sterkte,en proficiat ! ik zou 5 november controle hebben, maar die is verplaatst naar maandag 12 november bij dr. Karim, dus als je bezoek op prijs stelt.....(afspraak is om 11:40),
    oja, bezoektijden op website kloppen niet, is uit mijn hoofd van 15:00 - 19:30 , anders even checken.
    Dank je... Als ik de 12e nog aanwezig ben, kom maar langs hoor. Geen idee wie er allemaal komen, zou zomaar file aan het bed kunnen worden... :-P
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_54203481
    Hey
    Er stond vandaag een artikel in de Volkskrant over genderdysforie, ik was van plan het hier neer te pleuren maar ik krijg het niet voor elkaar. Nou ja, eigenlijk hebben jullie dus niets aan dit berichtje maar ik wilde het toch even melden.

    There is no love sincerer than the love of food.
    pi_54208648
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 00:48 schreef ChantalC het volgende:

    [..]

    Wat een onzin. Ik heb zelf maat 40/41/42. Gewoon beetje beter zoeken en je vindt genoeg leuke schoenen. Bovendien zie je de schoenmaten verschuiven. De grotere schoenenketens gaan steeds grotere maten verkopen.
    Helaas, maar ik denk hier toch anders over. Maat 43,5 en dat is een groter dilemma dan 41 of 42, welke in veel grotere aantallen te koop zijn. Voor maat 43 moet ik echt naar Zwolle toe of net die ene toevalstreffer zien te vinden. 9 op de 10 keer is een schoenenzaak binnenlopen een misser. Dus ja, ik zou het in de toemkomst nog wel eens overwegen, wanneer deze ingreep iets meer een begrip is geworden. IK heb geen zin een soort van proefkonijn te zijn voor anderen.
    pi_54261642
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 16:17 schreef ChantalC het volgende:

    [..]

    Dank je... Als ik de 12e nog aanwezig ben, kom maar langs hoor. Geen idee wie er allemaal komen, zou zomaar file aan het bed kunnen worden... :-P
    Nou, operatie de 7e, 5 dagen na de operatie in bed blijven, en dan nog 1-2 dagen blijven. Ik gok er op dat je er de 12e nog wel bent.....Je krijgt in ieder geval een 1 persoonskamer normaal gesproken, tenzij er nog een transseksueel is. Je deelt in ieder geval geen kamer met een niet transseksueel. Dit is mij door dr. Karim en/of verpleging een keer verteld.
    pi_54261737
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 21:00 schreef Meike26 het volgende:

    [..]

    Helaas, maar ik denk hier toch anders over. Maat 43,5 en dat is een groter dilemma dan 41 of 42, welke in veel grotere aantallen te koop zijn. Voor maat 43 moet ik echt naar Zwolle toe of net die ene toevalstreffer zien te vinden. 9 op de 10 keer is een schoenenzaak binnenlopen een misser. Dus ja, ik zou het in de toemkomst nog wel eens overwegen, wanneer deze ingreep iets meer een begrip is geworden. IK heb geen zin een soort van proefkonijn te zijn voor anderen.
    Ik ken het probleem van de grote maten ook wel met maat 43/44. Ik kies vaak uniseks schoenen, van Nike en dat soort merken zijn er schoenen genoeg te vinden die niet per definitie dames of heren zijn. Bovendien maken die ook damesschoenen vaak in grotere maten, zijn alleen moeilijk te vinden. Pumps en dat soort schoenen moet je echt naar een grote maten winkel, want ik zie maar zelden een maat 43 bij de damesschoenen in gewone schoenenwinkels. En proefkonijn vanwege moeilijker te vinden schoenen zal ik nooit willen zijn.
      vrijdag 2 november 2007 @ 04:32:03 #289
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_54307871
    quote:
    Op dinsdag 30 oktober 2007 12:28 schreef AnnaB het volgende:

    [..]

    Nou, operatie de 7e, 5 dagen na de operatie in bed blijven, en dan nog 1-2 dagen blijven. Ik gok er op dat je er de 12e nog wel bent.....Je krijgt in ieder geval een 1 persoonskamer normaal gesproken, tenzij er nog een transseksueel is. Je deelt in ieder geval geen kamer met een niet transseksueel. Dit is mij door dr. Karim en/of verpleging een keer verteld.
    Ik vind het lekker hoor een 1 persoonskamer. Hoef je tenminste niet gedwongen naar het geleuter van iemand anders te luisteren.
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_54308459
    Volgende week maar eens even bekijken. Meerprijs van een eenpersoonskamer in Belgie lijkt mee te vallen, maar ik ben bang dat, wanneer ik helemaal in m'n eentje lig, het zwaarder zal krijgen dan wanneer ik, iemand, wel/geen lotgenote, naast me komt te liggen. En je hoeft elkaar niet eens te spreken (word nog leuk als ik naast een Frans sprekende Belg kom te liggen) om je niet alleen te voelen.
      vrijdag 2 november 2007 @ 09:27:48 #291
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_54309545
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 08:10 schreef Meike26 het volgende:
    Volgende week maar eens even bekijken. Meerprijs van een eenpersoonskamer in Belgie lijkt mee te vallen, maar ik ben bang dat, wanneer ik helemaal in m'n eentje lig, het zwaarder zal krijgen dan wanneer ik, iemand, wel/geen lotgenote, naast me komt te liggen. En je hoeft elkaar niet eens te spreken (word nog leuk als ik naast een Frans sprekende Belg kom te liggen) om je niet alleen te voelen.
    Moet er toch echt niet aan denken dat je naast iemand komt te liggen die het alleen maar over borstvergrotingen en voetbal kan hebben. Dan is het gauw raam open en bed eruit kieperen!
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    pi_54311459
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 09:27 schreef ChantalC het volgende:

    [..]

    Moet er toch echt niet aan denken dat je naast iemand komt te liggen die het alleen maar over borstvergrotingen en voetbal kan hebben. Dan is het gauw raam open en bed eruit kieperen!
    Daar heb je ook gelijk in, je kunt er ook flink pech mee hebben, degene die tegelijk met mij geopereerd werd in 1998 (dr. Hage deed er 2 achter elkaar altijd) was ook niet altijd even leuk, de dag na de operatie heeft ze ondanks de morfine de hele dag liggen te kermen van de pijn. Nu is pijn een moeilijk te beoordelen iets, maar daar zo een hele dag naar moeten luisteren is ook niet alles. Gelukkig was het de dag daarna over. Zowel toen als deze keer is het mij wel bevallen om met 2-en op 1 kamer te liggen. Met verwijderen en weer terugplaatsen van de linkerborst prothese heb ik in het VU op een 2-p kamer gelegen met een niet-transseksueel, en dat ging ook prima, het issue geslachtsverandering is ook niet ter sprake gekomen toen.
    Bij het VU was toen de gedachte dat je steun aan elkaar kon hebben (bij SRS) omdat je hetzelfde meemaakte. In 1998 heb ik die steun niet erg ervaren, maar dit jaar wel. Behalve de operatie zelf hebben we alle twee dezelfde behandel en verpleeg procedures gehad, ik had alleen wat meer pijnstilling nodig.

    Ik heb ook een operatie in het VU gehad dat ik een eigen kamer had, tja, elke dag vibreren/dilateren doe je niet op een kamer van 6 personen, is mij toch ook wel weer bevallen. Het heeft alle twee z'n voor 's en tegen 's.
      vrijdag 2 november 2007 @ 15:58:40 #293
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54318667
    Mag ik vragen welke operaties er nu op stapel staan, eigenlijk? Of moet ik nog even goed teruglezen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 2 november 2007 @ 17:04:38 #294
    128702 ChantalC
    it's a girl!
    pi_54320100
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 15:58 schreef wonderer het volgende:
    Mag ik vragen welke operaties er nu op stapel staan, eigenlijk? Of moet ik nog even goed teruglezen?
    SRS...
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
      vrijdag 2 november 2007 @ 17:08:28 #295
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54320168
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 17:04 schreef ChantalC het volgende:

    [..]

    SRS...
    Ahh, right.

    Heftig. Veel succes en sterkte.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 2 november 2007 @ 17:11:27 #296
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54320230
    Ik heb trouwens net "jongensdroom" gelezen (FtM), mooi (en herkenbaar..). Alleen dan toch wel weer jammer dat er dan van die adressen achterin staan, dan wordt het echt zo probleem/zelfhulpboek.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_54322430
    @wonderer: hoe is 't trouwens met jouw verhaal afgelopen?
    "That's the thing about the truth. It'll set you free, but first it'll really piss you off!"
      vrijdag 2 november 2007 @ 20:35:25 #298
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_54324779
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 20:08 schreef wonderer het volgende:
    Volgende week dinsdag is er iets op tv over een jongen die tien jaar gevolgd is of zo, die een meisje wil worden. Misschien leuk voor jullie
    Wonder mocht je de docu "Valentijn" nog willen zien, die staat nu @ uitzendinggemist.nl ....
      zaterdag 3 november 2007 @ 00:00:33 #299
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_54329829
    quote:
    Op vrijdag 2 november 2007 19:04 schreef Hildy het volgende:
    @wonderer: hoe is 't trouwens met jouw verhaal afgelopen?
    Opgestuurd, februari of maart de uitslag.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 8 november 2007 @ 19:24:31 #300
    107792 Hexley
    the Platypus
    pi_54462836
    Kwam net Logo tegen,...
    quote:
    The LGBT world has a place all its own with Logo, the new lesbian & gay network from MTV Networks. Whether it's on TV, online, or on your mobile, Logo brings you the stories, shows and news you won't see anywhere else. From original series and films to groundbreaking documentaries to LGBT news and more.
    Staan gewoon Docu's enzo in Flash online....
    Southern Comfort, tja deze is oud eind jaren 90 of begin 2000... Maar voor wie hem wil zien.
    Beautiful Daughters, wel erg bekende namen: Lynn Conway, Calpernia Addams, Andrea James & Eve Ensler... Eens kijken wat dat is...
    My Mums Used to Be, Men, Shows next at: Saturday, Nov 24 @ 9:00 PM... Tja zal wel....
    pi_54499509
    Even hallo zeggen vanuit het OLVG...

    Operatie is goed gegaan. Valt me tot nu toe 100% mee...
    Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
    chantalcoolsma.nl
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')