abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52266195
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 12

Dreumesjes:

18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl( Tamea)
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar

Had helemaal niet gezien dat ik hem volmaakte dus hier eindelijk een nieuw topic

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 02-09-2007 12:19:01 ]
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_52271010
Ik ga nog even lezen wat er allemaal met de dreumesjes is gebeurt de afgelopen twee weken.

We hebben dus twee weken gekampeerd bij de jamborette. Jepali vroeg in het fototopic of het primitiever was dan een reguliere camping. De jambo is een internationaal kamp waar wij tot de staf behoorden. Alles geregeld dus in de tent hoefden we alleen maar te slapen. sanitair in van die festivalketen.
Emma heeft het geweldig naar haar zin gehad. Ze vond het reuze interessant om in haar huisje te slapen. Hert leukste was nog dat ze als ze wakker werd maar 6 passen hoefde te doen en dan stond ze buiten.
Ik werkte in de creche en ook daar was het elke keer weer een feest. Vooral de auto's en de actionmanpoppen waren leuk.
We hebben de hele week namen geoefend van de leden van het team van Mike, vooral Bob, Bas en Joyce werden vaak geroepen. Jammer alleen dat ze haar oom telkens aansprak met de naam van haar tante
In tegenstelling tot de meeste andere kinderen at ze over het algemeen prima tussen het gekakel van 200 tot 300 andere medewerkers.
In een van de subkampen voor de deelnemers lieten ze steeds de klokken van de kerk in haarlem horen ( die hoor je bij mijn schoonouders) Ik had emma een keer verteld dat dat de klokjes van opa en oma waren. Elke volgende keer dat ze ze hoorde zij ze 'oma, klok, ting dongdong'.
Ow en ze was niet de jongste, die was een maand of vier gok ik.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52271842
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:34 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Nee hoor
Mikael heeft hele verhalen terwijl ie van alles uit probeert. Als hem iets niet wil lukken gooit ie zijn hele woordenschat in de strijd maar dat slaat vaak helemaal nergens op omdat ie helemaal met iets anders bezig is. Soms klopt het wel want als ie iets wil (sokken uit bv) dan zegt ie wel mama koks. En dan snap ik hem wel en probeert ie niet zelf. Tis dus beetje van allebei iets.
Nou, ik versta ook niets van wat Ken zegt, enkel: ja, mama en papa. Maar negen van de tien keer kan ik geen verbanden leggen tussen wat hij zegt en wat hij eigenlijk bedoelt
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:17:58 #4
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52272414
Ja Sjak, goed gelezen; Cas likt naaktslakken!
Gruwel, ril, jakkus!
Het mannetje was er net op tijd bij, want hij had hem vast als een appel en wilde net een hap nemen. Echt zo goor dat kun je je niet voorstellen. Naaktslakken doen het niet goed als sushi.
Lishe, ja Cas loopt echt.
Veel te snel voor mijn gevoel, maar hij doet en het staat zo schattig dat schuine gewaggel van hem. Held.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:33:46 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52272871
hmz.. naaktslakken-sushi.. Met een andere benaming zal 't vast wel verkopen (Escargots is ook breder geaccepteerd dan slakken )
En lopen.. nu al..

Deed Leon ook niet iets soortgelijks destijds op vakantie? (of was dat voor het eerst gaan staan oid? Weet niet meer precies)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52272974
Mijn moeder vertelde laatst dat Emma bij haar in de tuin op een naaktslak aan het sabbelen was... Knap van Cas! dat lopen dan hè!
pi_52274799
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 23:33 schreef E.T. het volgende:
hmz.. naaktslakken-sushi.. Met een andere benaming zal 't vast wel verkopen (Escargots is ook breder geaccepteerd dan slakken )
Tinka is dan meer van het breder geaccepteerde slag. Die trek ik regelmatig een slak uit haar mond en ook zij is gek op het eh... weke gedeelte! Die vieze dingen geven dan in hun doodsangst ook nog eens een overdosis groen schuim af wat uitermate goed lijkt te smaken!
De lolbroek was vanmorgen al erg vroeg spelen te porren. Ik werd wakker van een rij fopspenen in mijn rug en een spaarpotaap in mijn nek, waarna ze erg duidelijk maakte dat ik geacht werd daar iets leuks mee te doen. Dus ik half wakker het halflosse koppie van dat ding heen en weer schudden terwijl ik loopbewegingen maakte en af en toe onverwachts het apie door de spijlen heen laten kijken. Nou, werkelijk, ik had de camera in de buurt moeten hebben! Ze moest zo verschrikkelijk schateren dat Randy een kamer verder er wakker van werd!
Vanavond tijdens het eten zat ze papa uit de tent te lokken. Ze stak een lepeltje verkeerd om in haar mond en papa zei er wat van. Met een grote glunderkop keek ze hem strak aan terwijl ze het nog eens deed! Zeer pedagogisch verantwoord heb ik mijn hoofd even afgewend!
pi_52277662
Sara vanmorgen: Saja bohuram op!
(Sara boterham op)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_52278558
hihi wt goed van Saartje!

Amber begint steeds meer te kletsen en dan vooral naapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52292347
Wat knap van Saartje! Hier ook een kletskousje. Ze gaat nu steeds vaker napraten. Dan praat je samen ergens over en dan hoor je Kim ineens een woordje herhalen. Verder snapt ze ook wel veel.
Ook heeft ze "bah" door. Heeft ze een miniscuul druppelte of wat dan ook op dr hand, is het bah. Ligt er een kruimel op de grond, is het bah. Zijn dr voetjes zwart van door het zand lopen, is het bah. Enz. Wel heel grappig. Verder is dansen, zwaaien, heen en weer rennen, met de bal spelen favoriet. En kletsen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:15:04 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52302137
Welkom terug emma en jelief en welkom ook Ronja en owlet, veel plezier op de bruiloft

cas ieks , en jetske al zzo groot alweer
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:03:18 #12
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52309694
Achjee, Saartje wordt al bijna 2 En zinnen van 3 woordjes al

WB Jelief

Mammietje Leuke kinders heb jij

Ingrid, herkenbaar Robin kan ook zo'n miepert zijn als er iets in zijn ogen vies is Ooit lag hij te spartelen in het zand omdat er zand op zijn handen zat en hij wilde ze niet vies maken aan het zand en kon dus, naar zijn idee, niet opstaan
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_52310444
Oh ja Ronja! Welkom dreumes!

Emma piepte in het begin ook om vieze handen als ze gevallen was. We hebben haar vrij snel aangeleerd om zelf haar handjes af te kloppen. Nu zegt ze valle, bah en klopt haar handen schoon.

Emma zegt ikke. We twijfelden eerst of ze het echt zei maar ze gebruikt het dus wel in de goede context. Vanavond bij het afruimen van de tafel was het 'Ikke spelen Ikke spelen!' en toen ik later vroeg wie is Ikke zei ze 'Emma!'
Ze lijkt ook een beetje luiermoe te worden maar lijkt er aan de anere kant nog niet aan toe om aan te geven dat ze moet plassen. Voorlopig houden we het wel op even op het potje zitten bij het verschonen. Gisteren vierden we de verjaardag van mijn schoonmoeder. Ik ging naar het toilet en Emma wilde ook even op de wc zitten. OK luier uit, romper omhoog en daar zat madam hoor prins(es)heerlijk en maar roepen 'Emma plas' maar geen plas te zien nog!
pi_52313613
hiih wat grappig Jelief! Amber zegt steeds ohoh, wijst dan naar dr luier en zegt bah.

Oh moet steeds zo lachen. Ze kan nu steeds meer herkennen. Ze kan mijn zusje en zwager benoemen Non en Atles (Manon en Alex), ze kan EINDELIJK auto zeggen, eerst was het alleen maar toet, ze weet wat een bloem is, als je vraagt waar zijn opa en oma zegt ze thuis.. zo leuk!

Vandaag hebben we een fotoshoot gedaan in Hoek van Holland. Was hartstikke leuk alleen jammer dat het weer wat tegenviel. Amber heeft iets gedaan en ze kan nu niet meer op haar voetje staan of lopen. Zodra ze erop gaat staan zwikt ze er door heen of gaat ze huilen. Hebben al hgekeken maar kunnen niets vinden. Geen dikke enkel/knie, niet rood, geen wondjes. Heb de HAP al gebeld en die zeiden ook, kijk maar aan en anders morgen de HA bellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_52313953
Ik hoop dat het morgen beter gaat met haar voetje Vicky.
Oja nog een strakke actie van Emma:
Op het kdv staat een grote plant. Emma en een ander meisje hadden zand uit de pot gehaald. De leidster komt erbij staan en vraagt ' wat is dit nou?' de meisjes: 'zand!'
nog eentje dan: Wij noemen haar regelmatig wijsneus ( thuis en op het kdv) waarop Emma regelmatig haar neus aanwijst
pi_52314231
whahahh geweldig Jelief

Amber zat van de week met Michel onder de douche. Ze wijst naar zijn kruis en zegt piepie. Kijkt naar haar eigen kruis en zegt ook piepie, dus ik zeg nee jij hebt geen piepie. Kijkt ze naar mij zegt ze weer piepie, dus ik zeg weer nee mamma heeft ook geen piepie.. zegt ze NEEJJ

Nu nog een makkelijk woord verzinnen voor haar eigen gleuf. Iemand ideetjes?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52314394
Wij zeggen plasser. Dat kan nog verwarring opleveren met jongentjes maar het was het enige woord dat wij 'normaal' genoeg vonden. Emma gebruikt het ook al. ow en papa heeft dus een piemel.
pi_52315514
Plasser vind ik wel goede.
pi_52317001
Knap zeg... al die pratende kindertjes! Aan de ene kant ben ik jaloers en wou ik dat Tinka ook eindelijk eens woordjes ging zeggen... aan de andere kant kletst Randy me de Godganze dag de oren van de kop en 2 van die kletskousen lijkt me best vermoeiend!

Wij zeggen ook plasser. Ik heb Randy uitgelegd (die het nogal zielig vond dat Tinka en ik geen piemel hadden en dacht dat we dan niet konden plassen! ) dat we allemaal een plasser hebben, maar dat die van jongens ook wel piemel wordt genoemd. Voorlopig is het toch ook alleen maar een plasser! En ik vind inderdaad ook geen enkel ander woord netjes genoeg voor een meisjesplasser. Vagina vind ik te zwaar, vele andere te grof en van tutje, frutje etc. moet ik al helemaal niets hebben.
  zondag 12 augustus 2007 @ 23:35:12 #20
3011 E.T.
pi_52317214
hier ook plasser
En ondertussen zijn daar nog variaties in gekomen.. 'platte plasser' 'meisjes/jongens plasser' 'piemel'...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52324052
Leuk al die pratende kindjes. Merlijn gaf eerder op het KDV wel eens aan dat hij had gepoept en gisteren was hij met de buurvrouw een rondje wandelen om de blok en wees hij ook naar zijn broek "poep". Waarom doet hij dat bij ons nou nooit.

Scholen zijn weer begonnen dus vandaag hadden we ook weer zwemles. Merlijn heeft nog nooit zoveel lol en vooorpret gehad volgens mij. Ik lag zelf constant in een deuk om zijn lach. Hij weet nu ook ineens wat er komen gaat, omdat we altijd een vaste volgorde hebben van activiteiten, had hij bij voorbaat al pret. Jeeh wat gaat het toch snel zeg, hij groeit zo hard ineens.

[ Bericht 6% gewijzigd door Randa_v op 13-08-2007 11:03:23 ]
pi_52324148
Wij noemen het bij Sara ook plassertje.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_52324605
Oja, welkom Owlet en Ronja
pi_52329467
Volgens mij zaten hier wel wat ouders die 2 kleintjes kort op elkaar kregen toch?

Eerst zat ik te dubben over wel of geen peuterbed voor mijn dochter van 16 maanden. Inmiddels ben ik eruit en wordt het een ikea ledikantje (omdat de zijkant eruit kan).
Iemand ervaringen met zo'n bedje? Haar ledikantje nu is heel erg zwaar en stevig (behorende bij een babykamer). Ik vraag me af of het ikealedikantje ook zwaar/stevig is? Of kunnen ze dat verschuiven. Ze bonkt nogal erg in haar bedje namelijk.

En hebben jullie voor de 2e ook een babykamer gekocht? Of alles doorgeschoven en voor de oudste wat anders (dus bijv geen commode enzo)?

Ik verschoon mijn dochter nog steeds op de commode, maar zit eraan te denken bijv een ladekast te kopen waar ik haar nog wel op kan verschonen. Aankleden doe ik toch niet meer op de commode.
pi_52332141
Merlijn is nu 19,5 maand en gaat volgende maand gewoon naar een groot bed. Heeft ook nooit in een ledikant geslapen thuis. De commode staat niet op een slaapkamer maar op de waskamer en blijft ook gewoon voor hem in gebruik. Wij hebben er dus niet echt een probleem mee als dat alleen hij ons bed uit moet zodat volgend jaar de kleine bij ons kan slapen als het nodig is ivm met nachtvoedingen etc en ik plaats heb voor mijn buik. Mijn schoonzusje had ze wel dicht op elkaar maar de jongste heeft een tijd in een wiegje geslapen, verschonen deden ze de jongste op een ladekast van de ikea die groot genoeg was.
pi_52332341
Pixels, wij hebben een Ikea ledikantje, dat is best stevig hoor! Sara heeft de laatste tijd een grote lading woedeaanvallen 's nachts gehad waarbij ze springend, rollen, beukend het bed doorging en het is nog nooit verschoven
Sara
Merel
Ukje
pi_52332566
ik zie het zo voor me fuente
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_52336938
Klauter(d)en jullie dreumessen ook zo? Kendahl gaat ook gewoon gerust ergens op staan om bij iets te kunnen. Behoorlijk vindingrijk...
pi_52337534
Hoort erbij PV. Merlijn heeft hier op die manier al een garage van knuffieland kapot gekregen. Nu klimt hij met gemak op de eettafel. Heb hem er daarstraks echt vanaf moeten trekken. Hij was ook degene die bij het KDV gewoon een mandje leeggooit om voor de deur neer te zetten om de deur open te krijgen of al een weg gevonden heeft via een huisje om bij de verhoogde boxen uit te komen. Ik hou mijn hart vast, maar weet ook dat zijn neefje en oom net zo waren, tja het zit blijkbaar toch wel in de familie.
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:04:30 #30
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52337667
Tobias schuift hele stoelen (zijn eigen kleine stoel maar ook de eetkamerstoelen) de kamer door om ergens bij te komen waar hij eigenlijk niet aan mag zitten. Krukjes worden verplaatst om er vanaf te kunnen springen Hij doet het al een tijdje, maar hij wordt natuurlijk steeds groter en dus kan hij bij steeds meer dingen. Knap hè Pv, die vindingrijkheid blijf ik me ook over verbazen hoor!
Vanmiddag 'vond' hij een videoband. Hij had meteen door in welk apparaat hij hoorde (had hij nog nooit gezien) en hoe het aan moest. Even later zat hij gezellig te swingen!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:08:18 #31
108648 cattie
lieve moeder
pi_52339665
Ive klautert ook overal op. En onder en over en tussen... Op de vensterbank in de creche bijvoorbeeld, of op de trap enz.

Ive kan steeds beter los staan! Nu al wel bijna een minuut en dan zakt hij netjes door zijn knietjes om te gaan zitten. Helaas heb ik er nog geen foto van kunnen maken..
pi_52341164
Ja, volgens mij gaat Kendahl binnenkort ook los staan. Want hij heeft het geloof ik begrepen, maarja.. nu nog toepassen
En hij begrijpt trouwens ook iets anders.. Net tijdens het eten, sloeg hij voor de zoveelste keer de lepel met eten weg. Toen zei papa: Euh! Gevolg nr.1: pruilend snikken. Gevolg nr.2: elke keer als hij het weer bijna deed, gauw naar papa kijken. Dat begrijpertje zit er wel echt in!
pi_52342581
Hier ook eentje die overal op klimt. En ook supersnel de trap op klimt. En weer af. We hebben alleen boven een hekje. Dus rustig plassen is er niet meer bij.
pi_52346712
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:21 schreef Pixels24 het volgende:
Volgens mij zaten hier wel wat ouders die 2 kleintjes kort op elkaar kregen toch?

En hebben jullie voor de 2e ook een babykamer gekocht? Of alles doorgeschoven en voor de oudste wat anders (dus bijv geen commode enzo)?

Ik verschoon mijn dochter nog steeds op de commode, maar zit eraan te denken bijv een ladekast te kopen waar ik haar nog wel op kan verschonen. Aankleden doe ik toch niet meer op de commode.
Hier oudste (Randy) 2,5 jaar en Tinka bijna 16 maanden ( zo oud alweer?!). Ik heb ook even getwijfeld of ik Randy in een peuterbedje wilde doen om de ledikant voor Tinka te kunnen gebruiken, maar daar vond ik hem nog te jong voor destijds. Dus nieuw ledikantje voor Tinka. Zij slaapt tot nu toe op onze kamer, haar kamertje wordt nu afgemaakt. Verschonen doen we meestal op ons bed (op een aankleedkussen uiteraard!) maar echt handig is dat natuurlijk niet. Voor op haar eigen kamer heb ik een 2e ( tweedehandse) commode gekocht. Ik heb ook alle kleertjes in de commode zitten, en de kast op Randy's kamer gebruik ik nauwelijks, dus heb ik die voor Tinka ook niet nodig. Nu passen in Randy's commode zelfs de kleren voor hun beide.
pi_52346765
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier ook eentje die overal op klimt. En ook supersnel de trap op klimt. En weer af. We hebben alleen boven een hekje. Dus rustig plassen is er niet meer bij.
Ik plas ook meestal in meerdere etappes met uiteindelijk 2 kids onder mijn armen geklemd!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 07:07:06 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_52350628
om die reden heb ik nog heel lang een box gehad met Liam en nu ook met Ezra. dan heb je altijd een plekje waar je ze ff kan stallen. traphekjes heb ik nooit gehad eigenlijk.
klimmen en klauteren is Ezra ook goed in los staan doet ie nog niet, maar hij zit er tegenaan voor mijn gevoel. nou is dat gevoel wel vaker fout geweest en Liam liep pas met 1,5, dus het kan nog even duren ook

Ezra heeft het doorslapen te pakken een eigen kamer helpt
afgelopen weekend was ie logeren bij vrienden en ineens werd ie pas half 8 wakker. gisteren moest ie dan vroeg op, omdat ie naar de oppas ging, en bij thuiskomst was ie erg moe en ging om 5 uur naar bed Ik hoor hem nu een beetje wakker worden
nou was ie ook ziek natuurlijk en hij is ook weer lekker opgeknapt meteen. eet weer goed ook gelukkig. mijn held
stormy waters...
sailin'
pi_52350747
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:03 schreef pinquit het volgende:
ik zie het zo voor me fuente

Het gaat nu al ruim een week goed
Sara
Merel
Ukje
pi_52350751
Wat fijn Belana
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:55:24 #39
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52351318
Mammietje, ik zie je plasverhaal al helemaal voor me

Belana, fijn zeg!

Robin is ook een klauteraar Moest hem vandeweek nog van de Little People paardenstal af halen Hij wilde zijn spaarpot van de vensterbank afhalen En we zijn flink aan het oefenen met trap op- en aflopen, want hij begint toch wel zwaar te worden

Ik had gister alvast een tas klaar gezet op mee te nemen voor zwemmen straks. Ik was aan het koken en papa dacht: ik ga me boven ff omkleden. Komt hij weer beneden, heeft Robin zich helemaal onder gesmeerd met creme douche Maarja, ook zijn haren en het droop in z'n ogen, dus Robin krijsen Heb 'm maar snel uitgekleed en met papa onder de douche gezet. Hij had daarna wel een erg rood oogje, maar gelukkig is het weer over. En dan achteraf van papa horen dat hij al met de tas zat te spelen toen hij naar boven ging Pak 't dan af! Mannen
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_52354619
Super Belana! Goedzo Ezra

Wij hebben een traphekje in het gat naar de keuken, want om bij de gang te komen, moet je door de keuken. Dus slaan we twee vliegen in één klap. Nu boven nog twee hekjes.
pi_52355126
Dank weer voor de reacties!

Een tweede commode ga ik waarschijnlijk niet kopen. Het babyspul verhuis ik naar de babykamer en voor mijn dochtertje een ladekast waar een aankleedkussen op past.

Zodra het nl het label "babykamer" of "babycommode" heeft is het ineens harstikke duur! En zo'n commode kan natuurlijk later als kast, maar de onze is best wel erg groot en de kamertjes niet zo heel erg ruim.

Hier ook een klimmer overigens. In elk geval op de bank en er weer af, op de tafel en laatst al een been over de rand v/h ledikantje....
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:55:48 #42
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52356301
Dat is wel handig PV Robin zijn slaapkamer is beneden, maar wij hebben boven een traphekje, zodat ik hem daar ook onbezorgd mee naar toe kan nemen. Wij hebben een open draaitrap en daar kan geen hekje voor en Robin is er wel eens op geklommen, maar ik moet zeggen dat het goed te doen is

Pixels, dat klinkt als een goede oplossing
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:22:33 #43
108648 cattie
lieve moeder
pi_52363780
Belana, wat fijn! Heerlijk he, fatsoenlijk slapen!

Wennie, tja, mannen... Robin wilde ook lekker schoon zijn!
pi_52364220

Er is de afgelopen week te veel geschreven om bij te lezen maar ik kom wel even hallo zeggen hier!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:34:06 #45
108648 cattie
lieve moeder
pi_52365715
Hoi Owlet!
Alles goed met Ronja? Hoe was het op vakantie?
pi_52371302
Owlet

Heerlijk is dat toch, leuk speelgoed kopen en dat het dan aanslaat. We zijn net terug van de Ikea
- timmertafel
- blokkenspiraal
Ik was de blokkenspiraal in elkaar aan het zetten en Kendahl keek vanuit de box geïnteresseerd toe
pi_52395803
Wij hebben Mikael perongeluk iets aangeleerd wat niet de bedoeling ws
Ik zeg altijd als hij ondeugend is: Wat doe je toch gek gekkie en dan wijs ik op mijn voorhoofd. Nu doet hij dus hetzelfde met bijbehorende gak Stiekum klinkt het wel heel lief hoor

En ja ja Mikael heeft vandaag zijn eerste stapjes gezet Zomaar uit het niets. Valt het op dat ik zooo trots ben
Liefde
pi_52396021
Mikael
En wat goed dat je lopen kan

Sara zegt tegenwoordig heel dramatisch 'oh neeeeeej' als er iets misgaat. Ook kan er van alles papot (kapot) hier in huis
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:15:42 #49
108648 cattie
lieve moeder
pi_52398513
Wat goed Mikael! Al helemaal los of nog aan de hand?
pi_52398787
Mikael! Goed man!

En nee het valt niet op dat je trots bent MeNicole
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:32:52 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_52400811
die Mika en al lopen ook

Ezra heeft er weer een tand bij, das ook goed
stormy waters...
sailin'
pi_52401039
Een hoera'tje voor Mika die loopt
Een hoera'tje voor Ezra met vers-tandje
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:23:01 #53
103793 kozakken
Living the life
pi_52408345
Hoi

Je moet wel op je zij kijken
  donderdag 16 augustus 2007 @ 07:03:53 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_52413328
hoera voor Romme
ben het een beetje vergeten op de dag zelf, vergeef je me?
stormy waters...
sailin'
pi_52413852
welkom Romme en nog gefeliciteerd

Mika wat goed!!

HOi Owlet

Hihi die Saartje. Amber kan ook zo heerlijk dramatisch zijn!
Amber gaat elke dag meer woordjes zeggen, zo leuk! Zo zegt ze Non (Manon) en Ates (Alex), thuis, auto, boot, bal, boek, beer, appel, peer, aardbei, plant, bloem, plop, bumba, mamma, pappa, opa, oma, uit, af op, mee, kom, nee, ja, bah, baby, paard, eend, oog, neus, haar, oor, een, twee, drie, douch, bad, pop...
Gister was ze om 6.15 al wakker en vanmorgen om 6.45.. normaalgesproken moet ik d'r om half 8 uit bed trekken.
Zijn dinsdag weer even wezen wegen: 12,7 kg en 84 cm groot (misschien iets groter maar Amber wilde niet blijven staan).
De nee-fase is hier aangebroken. Alls, maar dan ook echt alles is nee nee nee.... En ineens geeft ze geen kusjes meer. Ze wil wel weer vaker op schoot zitten en dan gaar ze knuffelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52414072
Hmm de ladekast van Ikea die ik in gedachten had (de mammutserie) is toch niet
wat ik ervan verwachtte. Erg gammel en plastic. De laden zaten erg los in de kast en zie het
al snel kapot gaan.
De kledingkast van die serie was wel redelijk stabiel, maar ja ik wil de kledingkast niet zonder de ladekast.

Iemand nog tips voor een meubeltjes die ook als commode kunnen dienen? En dan geen officiele commode zeg maar, want die zijn zo groot (en duur!).

Hier ben ik sinds de bmr-prik (en bijbehorende koorts) nog steeds niet terug in het normale slaapritme.

Gisteravond was ze nog steeds wakker om 23.00 en om 24.00 sliep ze uiteindelijk. Maar toen werd ze om 01.00 wakker, poepluier. Dus ik verschoond, maar ze bleef overstuur. Uiteindelijk tussen 3.00 en 4.00
in slaap gevallen.
Haar om 7.00 maar weer wakker gemaakt om in een ritme te blijven. Maar hoe nu?

Hoe doen jullie dat met verschonen luiers? Normaal gesproken ging het hier volgens een vast schema. Na het eten en laatste fles nog even spelen. Dan meestal poepluier, verschonen en dan in slaapvallen. Volgende ochtend papfles en daarna weer poepluier.
Maar nu gaat ze naar bed rond 19.00, blijft ze wakker en dan om 21.00/22.00 toch opeens die poepluier waardoor ze tijdens het verschonen weer extra wakker wordt.

Nu maar proberen een heel strak ritme in te voeren. Kijken of ze beter gaat op een erg "vast" schema.
pi_52415847
Tja, dat is iets wat jullie zelf moeten regelen met elkaar, denk ik... Ze zal vanzelf wel weer een soort van ritme krijgen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:52:10 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52416383
Lopende Mika

Ezra tandenmonster hoeveel tandjes hebben de kindjes hier gemiddeld eigenlijk ?

Romme welkom en nog proficiat is het alweer zo snel ja..

o neej saar lief

Ambertje klets majoortje

Pixels, zo;n prik doet veel met een kleintje in mijn ogen geef het de tijd, ik denk dat het vanzelf wel weer op zijn beloop gaat.
En vaste luiertijden ?

Hier verschonen we de luier als ze uit bedje komt, of als we een natte/vieze luier zien/voelen/ruiken.
ZO gaan er ooit per dag 10 luiers door, en soms maar 4 omdat ze niets doet of alleen als ze slaapt iets doet.
pi_52416788
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:15 schreef cattie het volgende:
Wat goed Mikael! Al helemaal los of nog aan de hand?
Aan de hand kon ie al een hele tijd, maar dit was gewoon los Ik hou hem heel vaak heel licht aan zijn t shirt vast. Nu dacht ie waarschijnlijk dat ik hem vast had. Maar dat had ik niet. Je had dat bekkie moeten zien
Liefde
pi_52418282
Hee Ronja en Romme (hee, dat past leuk )

(had net een heel verhaal getypt, maar kennelijk iets fouts gedaan, weg verhaal. Komt later wel weer)
Variety is the spice of life
pi_52418447
Wow Mika aan het lopen.

Romme met die taart. Echt leuk.

Anna krijgt een schone luier als hij vies is. Soms maar weinig, soms drie achter elkaar. Houd ik eigenlijk niet bij.

Nog een weekje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_52418467
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Wat weten jullie van de Pikler methode en hebben jullie er ervaring in?
Misschien zou het wel eens kunnen helpen tegen het zeuren en klagen van Kendahl, wanneer hij in de box zit/staat. Want wij worden er helemaal gek van...
Wat ik zo lees van die methode (had er nog nooit van gehoord) zou het een revolutionaire methode zijn?? Maar de grondslagen lijken me eerlijk gezegd eerder logisch dan revolutionair:
quote:
Grondslag van haar opvoedingsideeen is dat je baby’s en peuters in een veilige, voor hen geeigende omgeving gelegenheid geeft hun eigen ontwikkelingstempo te bepalen. Rollen, kruipen, zitten, lopen, het komt allemaal uit de kinderen zelf als ze de bewegingsvrijheid krijgen en daar hoeft geen volwassene hen steeds bij te storen. Aan de andere kant: als je hen als volwassene aandacht geeft, bijvoorbeeld bij het wassen, aankleden, eten, dan moet die ook volledig zijn. Dat zijn de momenten om daadwerkelijk verbaal en lichaamlijk contact te hebben.
Ik snap niet wat je met die methode wil (of waarom je uberhaupt een methode wil)? Waarom zit Ken eigenlijk in de box? Kan hij er niet gewoon uit?
pi_52418567
Anna vindt het wel leuk in de box. We hebben er speelgoed in liggen dat we er nooit uithalen. Daardoor vindt ze het toch speciaal. Ze is zo snel, dus als de bel gaat of als ik ga stofzuigen terwijl ze wakker is, is het wel superhandig dat ze er nog even in kan. Anders valt ze van de stofzuiger af als ze erop klimt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_52419590
De box hebben we hier al heel lang niet mee. Verschonen tja, gewoon als het nodig is. Zit geen ritme in. Wel voordat ze 's avonds gaat slapen. En als ze 's morgens wakker wordt.

Mevrouwtje wil ineens alleen nog maar droog brood. Dus geen boter en beleg. Lijkt mij niks, maarja als Kim het lekker vind...
pi_52421723
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
De box hebben we hier al heel lang niet mee. Verschonen tja, gewoon als het nodig is. Zit geen ritme in. Wel voordat ze 's avonds gaat slapen. En als ze 's morgens wakker wordt.

Mevrouwtje wil ineens alleen nog maar droog brood. Dus geen boter en beleg. Lijkt mij niks, maarja als Kim het lekker vind...
uhoh... die fase kan heeeeeeel lang duren. Fleur eet nog steeds het liefste een boterham met niets.
pi_52421785
Tja, de box gebruiken we als we even onze handen vol hebben: afwassen, koken, naar de wc, was ophangen. Dan kunnen we niet zien wat er in de kamer gebeurt. Het wordt hier nog steeds aangeraden door het cb. En soms doe ik hem nog wel eens in de box, als ik zie dat hij moe wordt. Dan merk ik dat hij het fijn vind om in een kleinere ruimte te zitten. Maar de laatste tijd niet meer. Dan neem ik hem gewoon alvast mee naar zijn kamertje. Daar even spelen en dan naar bedje toe. Zal ik dat erin houden en de box enkel voor noodgevallen doen...?
maar wij gaan even naar buiten, het waait wel maar de zon schijnt ook
pi_52421884
Zou ik persoonlijk niet doen. Dan gaat ie de box associeren met 'mama heeft geen tijd voor me'. Terwijl als je hem gewoon standaard bv. na het slapen even in de box laat spelen en gewoon bij hem in de buurt bent, dan zal ie het ook niet erg vinden als ie in de box gaat als je wel ergens mee bezig bent.
pi_52422161
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Tja, de box gebruiken we als we even onze handen vol hebben: afwassen, koken, naar de wc, was ophangen. Dan kunnen we niet zien wat er in de kamer gebeurt. Het wordt hier nog steeds aangeraden door het cb. En soms doe ik hem nog wel eens in de box, als ik zie dat hij moe wordt. Dan merk ik dat hij het fijn vind om in een kleinere ruimte te zitten. Maar de laatste tijd niet meer. Dan neem ik hem gewoon alvast mee naar zijn kamertje. Daar even spelen en dan naar bedje toe. Zal ik dat erin houden en de box enkel voor noodgevallen doen...?
maar wij gaan even naar buiten, het waait wel maar de zon schijnt ook
Ik zou de box ook niet alleen voor noodgevallen doen hoor. Denk ook dat je dan een verkeerde associatie krijgt. Kan me wel voorstellen dat je de box nog hebt staan hoor, ik vind het ook nog steeds handig.
Wat ik vaak doe is mn dochtertje teletubbies laten kijken in de box. Weet niet of de jouwe wieltjes heeft?
Ik rij onze box dan voor de tv zodat ze even rustig in de box teletubbies kan kijken.
pi_52422968
wij ehbben de box iets voor Ambers 1e verjaardag weggedaan. Ze stond in de keuken en leunde op de rand van de box en is er toen in gevallen.. Toen hebben 'm direct weggehaald.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52423603
haaaai Romme!
PV, Emmy Piklers methode is niet iets dat je in kan zetten om zeuren tegen te gaan, het is meer een visie op opvoeding. Ooit was het revolutionair in de omgeving waar ze het toepaste, namelijk oost europese weeshuizen. Daar was het een enorm verschil om kinderen niet meer de halve dag ingebakerd te laten liggen en ze totaal geen aandacht te geven maar ze juist alle mogelijkheden te bieden om ze op hun eigen tempo te laten ontwikkelen en met ze te communiceren.

Hier in Nederland, op dit moment, is het in mijn ogen niet echt een wereldschokkende 'methode'.
Er is een serie meubilair voor kinderdagverblijven dat is gebaseerd op Pikler. Groot materiaal bedoeld om een omgeving te creëren waar kinderen op een veilige manier zelf kunnen leren.

Gezien vanuit Pikler zou je een box juist niet als "wegstopplek" moeten gebruiken. Er wordt wel gebruik gemaakt van een veilige, 'eigen' omgeving maar dan juist in combinatie met (op afstand) contact met de ouders. Zodat het kind op zichzelf kan spelen maar ook weer niet helemaal aan zijn eigen lot wordt overgelaten. En die veilige omgeving kan dan net zo goed de huiskamer of een afgezette hoek van de keuken zijn.

Wij hebben overigens de box een paar weken geleden weg gedaan en er een speelhuisje voor in de plaats gezet. Zelfs als 'wegzetplek' gebruikten we hem niet meer, het was alleen een speelgoedvergaarbak geworden. Ronja speelt eigenlijk altijd in de woonkamer en als ik naar een andere kamer moet gaat ze mee. Meestal is ze net kruipend aangekomen als ik weer klaar ben en dan kruipt ze weer terug naar de woonkamer
pi_52424835
Wij hebben de box na Mikael zijn eerste verjaardag weg gedaan. Hij zat alleen maar te zeuren als ie erin zat omdat ie niks kon. Ja rondjes lopen langs de rand. Speelgoed gooide ie over de rand en op een gegeven moment merkte ik dat ik hem er steeds minder in zette. Na 1 week niet gebruikt heb ik hem af gebroken. En ik mis hem helemaal niet. Als Mikael me even in de "weg" zit zet ik hem in de kinderstoel voor de tv. Kan ik gewoon stofzuigen enzo. En als ik an het koken ben zet ik hem of erbij met een koekje of gewoon lekker in de woonkamer (hij kan de keken niet in ivm traphekje voor de deur). Ben in ieder geval blij dat de box weg is.
Liefde
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:12:30 #72
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52427502
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 07:03 schreef Belana het volgende:
hoera voor Romme
ben het een beetje vergeten op de dag zelf, vergeef je me?
ik schaar me dapper achter Belana.
Mooie Romme ook hier
pi_52429432
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:07 schreef owlet het volgende:
Wij hebben overigens de box een paar weken geleden weg gedaan en er een speelhuisje voor in de plaats gezet. Zelfs als 'wegzetplek' gebruikten we hem niet meer, het was alleen een speelgoedvergaarbak geworden. Ronja speelt eigenlijk altijd in de woonkamer en als ik naar een andere kamer moet gaat ze mee. Meestal is ze net kruipend aangekomen als ik weer klaar ben en dan kruipt ze weer terug naar de woonkamer
Wat een leuk speelhuisje zeg! Waar heb je die vandaan?
Chacama over het brood eten. zal toch niet erg zijn? Djeez had het over de vetten van het boter?
Beter zo, dan helemaal geen brood lijkt me.

Verder gaat het heel goed met Kim. Ze rent de kamer door, kletst heel wat af. Is de laatste dagen knuffelig, wat ik leuk vind! Heeft ze meestal te weinig geduld voor. Er komt een tandje aan, zal daar wel mee te maken hebben.

De laatste dagen slaapt ze wel een stuk slechter. Misschien ontwenning van de vakantie. Toen ging ze wel wat later naar bed, maar ook niet schokkend. Buiten is het wel iets lawaaieriger(?) Nouja, maar kijken hoe het vanavond gaat.

Oh, wat wel handig is, is dat Kim als ze gepoept heeft, ze met het aankleedkussen aan komt zetten.
Alleen minder dat ze nu blijkbaar bij de "grote" tafel kan. Er lagen net ineens allemaal billendoekjes op de grond bezaaid.
pi_52430889
Welkom Romme en Kozakken!

De box wordt hier ook niet meer gebruikt. We hebben Ive altijd op de vloer gehad en nu wil hij niet meer in de box. Stofzuigen vindt hij trouwens geweldig, hij gaat dan achter de stofzuiger lopen. Hij pakt soms ook doekjes om de grond, de tafel of zichzelf mee "schoon te maken". Erg schattig, al heeft hij dat duidelijk niet van mij..

Volgens ons krijgt Ive een kies. Hij is huilerig, hangerig en eet minder. En mijn man zegt het gezien te hebben. Ik niet, want ik mocht niet in zijn mondje kijken. Hij was vandaag erg afwijzend naar mij toe. Bij papa was alles prima en bij mij ging hij slaan en huilen...Niet leuk.
pi_52431559
Mooi huisje Owlet! heb je die tweedehands ergens op de kop getikt?
Hier isde box zo'n beetje de deur uit gegaan toen Emma goed kon lopen. We hebben hem voor het laatst nuttig gebruikt rond de kerst, de kerstboom stond er in

Emma haar pop moest drinken dus moest haar romper omhoog zodat de pop erbij kon...
pi_52431860
Het huisje is van mijn moeder, ooit gekocht voor mijn broertje en zusje.
Wat lief van Emma
pi_52431930
Dat is helemaal geweldig, ik ben verzot op dat soort familiestukken.
pi_52432016
Hihi Jelief, dat doet mijn dochter ook, zo schattig ze giet ook wel eens een hele beker over de pop heen, das ook 'dinkuh' tenslotte

Wat een lief huisje owlet . Had je nog een leuk jurkje kunnen vinden voor Ronja voor de bruiloft?

PV, ik snap het. Ik heb ook geen open keuken en dat vond ik wel lastig eerst ook ivm haar zien. Maar goed, meestal bleek ze dus gewoon naar de keuken te komen als ik kookte en ging ze op de gang spelen. Zag ik haar alsnog. In feite gaat ze eigenlijk al maanden gewoon door het huis mee (kan alleen nog niet zelf de trap op en af, dan til ik haar mee en dan speelt ze daar verder). De box is eruit sinds eh.. dat ze een maand of 14 was? Maar ze zat er nooit in.
Ik zou het gewoon proberen met Ken op de vloer, kijken wat hij doet

Ik heb trouwens ook zo'n schoonmakerig kind, verzot op de stofzuiger en stofdoeken en bezems enzo. Van wie ze het heeft?? Niet van mij in elk geval
pi_52432202
Dinkuh! Dat zegt Emma ook! En dan ook nog wel eens op een wat dringende toon. Het is ook dinkuh of sap of watuh (wat verdacht veelklinkt als buituh). Ze zei vanmiddag kaat kaat kaat. Bleek dat ze kant bedoelde als in 'andere kant'
pi_52432263
Jelief Wat schattig van Emma

Anna ging een pop een flesje geven toen ze bij mijn schoonouders was.

Tijdens het stofzuigen gaat ze op de stofzuiger klimmen of op de slang liggen. Dat vind ik echt vervelend. Even is dat wel grappig, maar ik vind het zo eng en ben bang dat ze er hard afvalt of dat ik over haar heen rijdt. Ze komt ons ook vaak niet achterna, maar gaat juist naar een andere kamer. Ons huis is misschien ook genoeg niet baby/dreumes vriendelijk genoeg. Ik ben echt bang dat ze de strijkplank omtrekt, of een stekkerblok lost trekt, aan het gas van de kachel zit of de krabpaal van de katten opeet. Daarom ben ik wel erg blij dat ze het leuk vindt in de box.

Op het kdv ging ze trouwens steeds achter de bezem aan toen de leidster aan het vegen was. Ze werd boos toen ze geen kruimels op mocht eten. En ze had net twee boterhammen op.
*OUD heilige*
pi_52432309
Kendahl is bang van de printer.....
edit: trouwens ook van de stofzuiger...
pi_52432471
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:03 schreef Jelief het volgende:
Dinkuh! Dat zegt Emma ook! En dan ook nog wel eens op een wat dringende toon. Het is ook dinkuh of sap of watuh (wat verdacht veelklinkt als buituh). Ze zei vanmiddag kaat kaat kaat. Bleek dat ze kant bedoelde als in 'andere kant'
Haha

Zo grappig he, dat gepraat. Net op de bank voor het slapen gaan kreeg ze nog een banaan. Zegt ze met vol gepropte mond en innig tevreden: 'lekker he?'

Dat heeft ze dus nog nooit eerder gezegd!
pi_52432551
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:12 schreef nebelung het volgende:

[..]

Haha

Zo grappig he, dat gepraat. Net op de bank voor het slapen gaan kreeg ze nog een banaan. Zegt ze met vol gepropte mond en innig tevreden: 'lekker he?'

Dat heeft ze dus nog nooit eerder gezegd!
Geweldig is dat!

edit: wij hebben trouwens een dvd met een aantal Tik Tak afleveringen Kendahl vindt het supertof!
pi_52434320
Leuk al dat geklets he. En dan af en toe iets verstaanbaars ertussen. Vandaag ook voor het eerst lekkur. Als in, lekkere rozijntjes. En met de vormenstoof oid speelt ze vals. Daar zit aan de zijkant een opening waar ze emt haar handje in kan. Bedoeld om de blokjes eruit te halen natuurlijk. Maar Kim stopt ze er zo in. Af en toe op de juiste manier. Maar ze snapt het nog niet zo goed en heeft er dan geen geduld voor. Wel grappig om te zien.
Kim is stapelgek op de stofzuiger. Ze vliegt er opaf. Wil zelf ook meehelpen. Of gaat juist op de bank zitten en toekijken. Ook hier een poetser. Sinds een paar dagen ail ze ook schoonmaken. Ligt er een miniscuul kruimeltje. Mama bahbah, sjoon? Dan moet ik een doekje pakken en maakt ze het driftig schoon. Zo lief om te zien. Ze snapt ook wel aardig wat. Zoals naar de keuken gaan, prullenbak, luier weggooien (in de diaper champ) drinken, gaat ze naar de koelkast etc. Ook grappig, soms krijgt ze een potje en nu denkt ze dat ze iets te eten krijgt als de magnetron piept. En als de kookwekker gaat roept ze piep piep, klaaa.

beetje lang verhaal, sorry
pi_52437700
Ingrid... als je zo'n stukkie al lang noemt... als ik in telegramstijl schrijf, is mijn gemiddelde post al langer! Dusss.. ga er maar voor zitten, hier komt mijn post!
Tinka propt alle vormpjes altijd door het rondje heen... tot de sterren aan de beurt zijn, want die blijven kennelijk altijd klem zitten!

PV, ik hanteer vaste tijdstippen voor de box. Zo weet ze waar ze aan toe is en in die tijd doe ik de klusjes die handiger zijn zonder Tinka in de buurt. Ze gaat smorgens altijd als ze uit bed komt nog een uurtje in de box, wat mij o.a. de gelegenheid geeft om Randy rustig uit bed te halen. Ze moppert wel, maar even later zit ze zoet te spelen. Tegenwoordig wijst ze zodra hij beneden is naar de tv en als die aangaat staat ze daar naar te kijken vanaf de rand! Ze mag er weer uit als het ontbijt klaar is (wat ze overigens ook al precies weet!). Soms doe ik haar na haar middagslapie ook nog even in de box, maar steeds minder vaak en eigenlijk alleen als Randy nog slaapt. Ik geniet er nog maar even van want na onze vakantie zal het wel voorbij zijn omdat ze het niet meer gewend is!

Tinka is overigens ook een kampioen in-recordtijd-doekjes-uit-het-pak-trekker. Twee seconden je kont keren staat garant voor minimaal 40 doekjes op de grond, zolang de voorraad strekt. En het ergste is ook nog dat ze wel weet dat het niet mag, want ze schatert het al uit als ze me er aan ziet komen!

En over geklets; het lijkt er op alsof na mama en papa het derde woordje in beeld lijkt te komen! Ze kijkt altijd naar zichzelf in de spiegel in ons bed en toen ik vandaag vroeg wie dat was, zei ze "Tieka"!
pi_52444288
Ja, zo probeer ik het ook wel te doen. Hij pikt het gewoon niet. En hij is superslim: als ik even ga zitten om lucht te happen wil hij er meteen uit. Onder het motto: nu tijd voor mij!
pi_52444967
Sara kwam net naar me toe, wees naar haar achterhoofd en zei: au. Ze wou wat knuffels en kusjes en het was weer goed. Zie ik daarnet ineens dat het onder haar oog helemaal blauw en dik wordt! Ze is dus ergens tegenaan geknald
Loopt ze net door de kamer, kijkt de andere kant op en loopt zo ook nog eens keihard met haar hoofd tegen de kinderstoel, ben bang dat haar voorhoofd nu ook blauw wordt
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:10:12 #88
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52445081
Tieka

saar arm smurfje

kim kletsmajoortje

PV hoop dat je een voor jullie werkende oplossing vind
pi_52447989
Tieka lief klinkt dat.

Saartje toch!

Kim hoorde vanmorgen op tv, ik weet niet meer waar, dat er tegen iemand Kim werd gezegt.
Ze wees helemaal blij naar zichzelf. Ikkkeh. Vind het toch wel knap.

Hoe is het met Arwen?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:16:32 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52456959
lief dat je vraagt, maar ik zeg niet voor niets niks
pi_52465213
Eigenlijk zijn onze kindertjes met driftbuien best lief
Vergeleken bij dit dan: http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA
Sara
Merel
Ukje
pi_52465346
das toch niet echt??
pi_52465412
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef pinquit het volgende:
das toch niet echt??
Vind het er nep uitzien.

Kim kan het beter.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:13:15 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_52473700
Aah, arme Sara..

Tinka en Kim, wat leuk dat ze allebei al met hun naam bezig zijn!

Ive heeft vanmorgen mij weer regelmatig afgewezen. Bij papa was alles goed en bij mij was niets goed. Hebben jullie dreumessen dat ook wel eens? Ik weet dat ik me er niets van aan moet trekken en dat het waarschijnlijk niets betekent, maar het voelt soms wel erg rot.
pi_52473730
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:13 schreef cattie het volgende:
Aah, arme Sara..

Tinka en Kim, wat leuk dat ze allebei al met hun naam bezig zijn!

Ive heeft vanmorgen mij weer regelmatig afgewezen. Bij papa was alles goed en bij mij was niets goed. Hebben jullie dreumessen dat ook wel eens? Ik weet dat ik me er niets van aan moet trekken en dat het waarschijnlijk niets betekent, maar het voelt soms wel erg rot.
Herkenbaar ja. Sara is nogal een papa's kindje En vooral 's morgens is het vaak papa voor en papa na.
Sara
Merel
Ukje
pi_52473755
Oh meid, mijn dochter heeft echt weken lang alleen maar naar mijn man getaald. Ik was wel ergens goed voor, daar niet van, maar papa was het helemaal.

Is helemaal over inmiddels. Ook dat gaat volgens mij in fases
pi_52473762
Hoe is het afgelopen met Sara's hoofdje Fuente?
pi_52473840
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:16 schreef nebelung het volgende:
Hoe is het afgelopen met Sara's hoofdje Fuente?
Op haar achterhoofd zit een flinke bult, en haar ene oog is blauw Ze heeft het er niet meer over, maar goed, het ziet er wel rot uit. Zal vanavond even een foto hierop gooien (manlief heeft de camera mee).
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:25:09 #99
3011 E.T.
pi_52473904
Zodra er iemand in de buurt is, is mama nog steeds compleet buiten beeld hier.
Oma in de buurt? dan moet oma mee plassen. Idem voor tante Karin, of juf Nadja (gister uitje met het kdv en er werd amper naar mij omgekeken). En papa natuurlijk!

Volgens mij redelijk normaal; ze ziet mij de hele dag en elke dag.. Als er dan iemand anders is, is dat veel leuker
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:06:14 #100
108648 cattie
lieve moeder
pi_52474733
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:25 schreef E.T. het volgende:
Zodra er iemand in de buurt is, is mama nog steeds compleet buiten beeld hier.
Oma in de buurt? dan moet oma mee plassen. Idem voor tante Karin, of juf Nadja (gister uitje met het kdv en er werd amper naar mij omgekeken). En papa natuurlijk!

Volgens mij redelijk normaal; ze ziet mij de hele dag en elke dag.. Als er dan iemand anders is, is dat veel leuker
Dat zou ook goed kunnen ja, dat het daaraan ligt.
Bedankt voor jullie reacties, het is fijn om te horen dat het vaker voorkomt.

1 voordeel aan het huilen op het aankleedkussen: ik heb het nu ook gezi4en, Ive krijgt een kies. Daarom zal hij wel wat huileriger zijn dan normaal. Hopelijk werkt de Chamodent weer goed.
pi_52475457
Amber knuffelt juist vaker met mij dan met Michel. Ik krijg af en toe ook nog wel eens een kusje, Michel niet. Mijn schoonouders krijgen ook een kus, maar mijn ouders juist weer niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52477274
Bij deze Sara's blauwe oog, de zwelling zakt nu iets lager, eerst zat 't precies onder haar oog

Sara
Merel
Ukje
pi_52477451
Aah zielig zeg.
pi_52478356
Dat het zakt is een goed teken Dat doet het, wanneer het geneest. Wel zielig hoor.... brokkenpilootje.

Om even terug te komen op die Pikler pedagoge. Ik haalde het uit de Ouders van Nu. Daar deden ze er wel 'wereldschokkend over. Maar ik denk nu dat het gewoon was om het artikel wat op te pimpen. En verder: we zijn bezig Kendahl te verhuizen naar een grotere kamer en die Ken-proof te maken zodat hij daar ook kan spelen. Dan kan ik er ook bij zitten en andere kleintjes kunnen ook komen spelen Box houden we gewoon beneden. En hij doet trouwens ook wel leuke dingen in de box hoor: teletubbies leunend kijken Zelf even een knabbeltje eten of iets drinken.

edit: Wat gebruiken jullie voor sloten om jullie kleintjes uit de kasten te houden? Of dingen die ervoor zorgen dat er geen handjes en vingers tussenkomen? ik zie bij Ikea 'Patrull', maar hoe dat werkt??
En belsen heeft nog iets van magneetjes...

[ Bericht 7% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 18-08-2007 15:48:58 ]
pi_52486432
PV, die patrull dingen van de ikea hebben wij ook. Werken hier goed bij het gootsteenkastje. En bij de laatjes van de commode. Al kan ze die nog wel een klein stukje open krijgen en een paar rompers te pakken krijgen.

Slapen is hier op het moment bagger. De hele week al. 's Avonds slapen doet Kim niet meer aan, soms voor een half uurtje. En gisteren ging ze om 2.00 pas slapen. Misschien toch door een tandje dat bezig is. Iets anders kunnen we niet bedenken.
pi_52494435
Oeh Ingrid, ik voel met je mee!
Ik ben blij dat Sara nu iig de nachten weer doorslaapt, en redelijk op tijd gaat slapen. Hopelijk slaapt Kim weer snel lekker de nachten!

PV, wij hebben geen sloten op de kasten, alleen op de schoonmaakmiddel-kastjes (van ikea, die slotjes die zorgen dat de deur maar 2 cm openkan).
De andere kasten proberen we haar te leren dat ze er met d'r tengeltjes uit moet blijven. Lukt niet altijd even goed, maar begint wel te komen nu
Sara
Merel
Ukje
  zondag 19 augustus 2007 @ 10:00:28 #107
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52494908
Dát zal vermoeiend zijn Ingrid....
pi_52496413
Ja, is wel vermoeiend. Ben nu wel blij dat ik niet werk. Vannacht ging het redelijk.

Gelukkig is ze nog steeds wel erg lief!
Ze is denk ik gewoon een pittige tante. (handenbindertje wordt ze genoemd, vind ik zo negatief klinken)

Als ze 's morgens wakker is, roept ze zo lief ja!JA!Mamaaaa!JAHA! Dan kom je en krijg je een big smile en een knuffel.

Fuente wij proberen Kim ook te leren dat ze niet in alle kasten mag komen. Gaat eik best goed. We hebben een Billy, van de ikea, die heeft onderin 2 deurtjes. Daar hebben we nu postbode elastiek om gedaan. Nu krijgt ze hem niet open. De "dvd toren" is ook erg interessant. Maar gelukkig heeft ze aardig door dat ze niet alle dvds eruit mag halen.
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:57:06 #109
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52498999
En ervaringen met fornuisrekjes?
  zondag 19 augustus 2007 @ 14:08:53 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_52499412
saartje toch!! meiske voorzichtig doen hoor

max eet weer! er is een kies+tand door. misschien lag het daar aan?
hij eet zelfs weer een paar happen warm spaghetti en nasi heeft ie van de week op. jeeeej!
  zondag 19 augustus 2007 @ 17:04:12 #111
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52504453
Yeey! Kan heel goed, hoor pinquit. Ken heeft dat ook wel eens... overal op bijten en dan niet willen eten. Dan krijgt hij gewoon pap hier, hoor! En dan soms wat door de pap: fruit of zelfs groenten.
pi_52511754
Anna mag hier nu voor het echt meedoen. Ze staat al in het lijstje zie ik. Dank je Lois. Ze heeft een erg leuke verjaardag gehad, maar is veel te schandelijk verwend. We gaan wat van de cadeautjes op zolder zetten, het is echt te veel om nu mee te gaan spelen. Ze heeft zich heel goed gehouden. Was wel moe na het feestgebeuren, maar is toch best goed gaan slapen. Nu hopen dat het zo blijft.
*OUD heilige*
  zondag 19 augustus 2007 @ 21:55:33 #113
108648 cattie
lieve moeder
pi_52512164
Hallo Anna en YPPY, welkom hier!
En nog gefeliciteerd natuurlijk.
pi_52512438
Ik moet er bijna van omdat ze al 1 is. Een heel jaar al voorbij.
*OUD heilige*
pi_52513632
Hoi Anna!
Nu zijn echt bijna alle kindjes van 'ronja's generatie' over naar dit topic, leuk!
pi_52517994
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 22:02 schreef YPPY het volgende:
Ik moet er bijna van omdat ze al 1 is. Een heel jaar al voorbij.
Welkom Anna en Yppy! Wat gaat het akelig hard he... en wat vergeet je veel te veel.

Wij waren dit weekend op verjaardagsvisite bij een vriendje die 4 jaar werd. En Tinka liet weer even haar karakter zien. Er stond een Bert-en-Ernie-bankje, iets waar zowel zij als haar grote broer Randy op het moment erg gek van zijn. Zodra die leeg was, ging Tinka er breeduit op zitten. Randy ging naast haar zitten maar die werd er vakkundig even snel weer afgeduwd door mevrouw! Vervolgens zat ze rond te kijken alsof ze wou zeggen: "Wie waagt het nog?"! En jawel hoor... het 4jarige feestvarken ging naast haar zitten! Je had moeten zien hoe ze het joch bij de arm greep en probeerde hem eraf te werken! Kan nog wat worden in de toekomst!
Vanmiddag haalde papa haar van bed af. Meestal doe ik dat, dus ze moet gedacht hebben dat ik er niet was ofzo, want toen papa haar beneden zette en vervolgens zelf weer naar boven verdween om Randy te halen, keek ze eerst eens verdwaasd rond. Ze zag me buiten staan en rende echt op me af, armpies wijd en met lippen getuit, stortte ze echt in mijn armen! Pfff... smelttttttt... wat is ze toch leuk...
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:26:52 #117
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52533572
Ik heb hier een dreumesje dat:
* heel snel huilt om van alles
* moe is
* veel drinkt
* veel valt
* driftbuien krijgt als iets niet mag
sprongetje..?
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:35:19 #118
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52533791
PV sprongetje kan goed hoor
pi_52533824
Dan geeft deze slechte moeder de andere slechte moeder een hand
hier helpt het om wat strikter te zijn in de slaapjes, ze slaapt soms wel vier keer op een dag de laatste paar dagen. Soms hoor ik dat ze na een half uurtje al weer wakker is maar dan speelt ze nog even in bed.
Verder is het weer even doorbijten, denk ik. De draagdoek helpt hier ook goed, net als vaker op schoot nemen en even knuffelen. Het lijkt wel alsof ze geen rust kan vinden en alles wil ontdekken en doen maar daar eigenlijk nog niet de energie voor heeft. Je zou het denk ik als een sprongetje kunnen omschrijven.
Veel 'gedwongen' rust helpt bij ons in ieder geval goed.
En sowieso: faaaaaaaaase!
  maandag 20 augustus 2007 @ 18:32:03 #120
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52535147
Ja, het is een faaaaaaaaaaaaaaase... dat wilde ik even horen. Het is nogal opvallend, dus het zal wel weer overgaan. bedankt...
pi_52536949
lampje gaat aan! Emma is ook van slag, luistert slecht en lijkt expres tegen mij in te gaan.

Daarnaast, Emma heeft al een week veel dunnere poep dan ze normaal heeft, tegen de diarree aan. Eten gaat iets minder dan normaal drinken gaat normaal. Hoe snel staan jullie bij de dokter op de stoep bij zoiets? ow en geen koorts, geen ziek kind.
ow en het zijn niet meer dan 3 luiers op een dag.
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:39:09 #122
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52537173
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:32 schreef Jelief het volgende:
lampje gaat aan! Emma is ook van slag, luistert slecht en lijkt expres tegen mij in te gaan.

Daarnaast, Emma heeft al een week veel dunnere poep dan ze normaal heeft, tegen de diarree aan. Eten gaat iets minder dan normaal drinken gaat normaal. Hoe snel staan jullie bij de dokter op de stoep bij zoiets? ow en geen koorts, geen ziek kind.
ow en het zijn niet meer dan 3 luiers op een dag.
Kendahl heeft ook een tijdje diarree gehad, maar ik heb geen dokter gebeld. Ik zou het even aankijken. Faaase?

edit: pms?
pi_52537222
MIke stelde voor dat ik de dokter zou bellen maar omdat ze verder niet ziek is wil ik het nog even aankijken. Ik denk dat ik donderdag even bel als het nog steeds zo dun is.
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:42:18 #124
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52537263
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:41 schreef Jelief het volgende:
MIke stelde voor dat ik de dokter zou bellen maar omdat ze verder niet ziek is wil ik het nog even aankijken. Ik denk dat ik donderdag even bel als het nog steeds zo dun is.
Misschien kan ze ergens niet zo goed tegen. Geen allergie ofzo... meer intolerantie denk ik.
Eerder buikgriep...
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:51:36 #125
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52537575
Klinkt zoals Finn de laatste dagen doet PV, msschien heerst het Ik gokte ook al op een sprongetje trouwens

Welkom YPPY en Anna

Als ze verder niet ziek/hangerig is zou ik het ook nog even aankijken Jelief. Zolang ze goed drinkt kan het weinig kwaad lijkt me.
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:52:07 #126
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52537589
Demi huilt nou ook best snel en dramt ook, ik hou ook vol dat het een fase is.
Maar vooral aan het einde van de dag is het raak, dan wordt ze moe en gaat ze jengellen.

Morgen gaat ze voor de 2de keer naar de PSZ, en dit keer dus zonder mij erbij, ben benieuwd hoe dat gaat.
Maar aangezien het de vorige keer zo enorm goed ging (kwam binnen en ging meteen spelen, geen aandacht meer voor mama) verwacht ik wel dat het goed gaat.
pi_52538447
Laatst vroeg mij ook iemand of Merlijn naar de peuterspeelzaal gaat als hij 2 wordt. Ik had er nog nooit over nagedacht.. Maar misschien is het wel leuk inderdaad
Hoe werkt zoiets? Zijn daar ook van die lange wachtlijsten en hoe vaak kan je kindje er heen?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:26:15 #128
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52538804
Icicle, het verschilt volgens mij per psz of er wachtlijsten zijn of niet. Ik heb Melvin opgegeven toen hij 1 was en hij kon er met 2 1/2 jaar terecht. Hij gaat dan 2 dagdelen (een ochtend en een middag). En hij vindt het vanaf de 1e dag geweldig!
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:02:34 #129
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52539988
hier mogen ze vanaf 2 jaar en 2 maanden, heb haar pas net voor de vakantie opgegeven en dat was hier gelukkig geen probleem.
Maar ze gaat er idd 2 dagdelen naartoe (dinsdagmiddag en vrijdagochtend hier).

Voor Demi doen we het vooral omdat we afgelegen wonen en zo dus wel met andere kinderen in contact komt naast de kleintjes van vriendinnen.

De eerste dag hebben ze eerst binnen gespeeld, toen hebben ze wat fruit gegeten, daarna aan het schilderen geweest.
Wat drinken, pampers verschonen en de kindjes die al zindelijk zijn even naar de wc om vervolgens buiten te spelen.
Toen was de ochtend alweer voorbij en Demi was keimoe, meteen slapen toen ze thuiskwam.

Ook is het vaak de bedoeling dat je meehelpt, hier dus 1x in de 6 weken een dagdeel helpen.
pi_52540180
Klinkt allemaal leuk Jambo en KD-fotografie!
Ik zal me eens gaan oriënteren hier in de buurt
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:16:45 #131
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52540446
Misschien hier ook wel leuk ideetje... even in de overleg gooien met bels.

Kendahl heeft trouwens ook last van verlatingsangst en wil continue dat je iets met hem doet. Maar op schoot kruipt/rolt/kronkelt hij steeds weg. En als ik heel eventjes wegloop, begint hij te gillen. En hij is ook onwijs de grenzen aan het verkennen. Hij krijgt echt een eigen willetje. Vanmiddag geen scene, maar een compleet toneelstuk omdat iets niet mocht. Bijten in voorwerpen, maaien met z'n armen, huilen, boos brabbelen. Dit zal nog wel even duren, hé? ...
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:43:11 #132
4177 Jojogirl
pi_52541340
Hier duurde die verlatingsangst maar een week ofzo en dat is alweer maanden geleden.
Maar dat eigen willetje is Finn sinds z'n verjaardag ook heel erg aan het ontdekken: eten weigeren dat ie normaal lekker vindt, tig keer proberen of ie deze keer wel het klepje van de tv open en dicht mag doen, zich als een volleerde dramaqueen huilen ter aarde storten omdat ie het keukenkastje niet leeg mag halen enz enz. Gelukkig is het niet constant en zijn er ook momenten dat ie wel luistert, goed eet en gewoon lekker met z'n speelgoed speelt
pi_52541673
Hier is de psz vanaf 2,5 jaar. Nog even wachten dus. Ik heb haar ingeschreven met 18 maanden, dat is zo ongeveer de leeftijd waarop dat hier moet, vanwege lange wachtlijst

Hehe ja dat dramaqueengedrag, klinkt allemaal heel bekend hoor
pi_52541894
hier ook een dramaqueen hoor...

Amber is een beetje eenkennig aan het worden, maar daarnaast wordt ze ook wel weer rustiger. Ze gaat steeds meer zelfstandig spelen maar ook bij je op schoot zitten om een boekje te lezen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 20 augustus 2007 @ 22:09:33 #135
24188 Belana
kloon van belana
pi_52542345
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:16 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Misschien hier ook wel leuk ideetje... even in de overleg gooien met bels.

Kendahl heeft trouwens ook last van verlatingsangst en wil continue dat je iets met hem doet. Maar op schoot kruipt/rolt/kronkelt hij steeds weg. En als ik heel eventjes wegloop, begint hij te gillen. En hij is ook onwijs de grenzen aan het verkennen. Hij krijgt echt een eigen willetje. Vanmiddag geen scene, maar een compleet toneelstuk omdat iets niet mocht. Bijten in voorwerpen, maaien met z'n armen, huilen, boos brabbelen. Dit zal nog wel even duren, hé? ...
neejoh, is volgende week weer over
stormy waters...
sailin'
pi_52550327
pfff Amber wordt elke ochtend vroeger wakker.. nu was het 6.15....
denk dat ik haar overdag maar wat korter ga laten slapen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:11:30 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_52550441
mmm... ik hoop voor je dat dat helpt vicky, het is het proberen waard natuurlijk. Ik heb er hier 1 die altijd vroeg wakker is geweest (Liam) dus ik weet niet beter en minder slapen overdag e.d. hielpen hier niet helaas. dus liet ik hem overdag altijd bijtanken en Liam heeft dus heel lang 3 tot 4 uur achter elkaar 's middags geslapen.
stormy waters...
sailin'
pi_52550487
Amber slaapt momenteel 3 tot 3,5 uur overdag. Nou ja, Ze wordt dus nu rond 6.15/6.45 uur wakker en ligt er meestal rond een uurtje of half 11 weer in.
Nou vind ik het doordeweeks niet zo heel erg, omdat we dan toch vroeg op moeten staan, alleen loopt Amber altijd heerlijk in de weg....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52551049
Wij laten Anna nu om 23 uur liggen (eerst maakten we haar wakker) maar afgelopen nacht werd ze keurig om 23.30 uur zelf wakker. Is ze gewend natuurlijk. We willen proberen of ze door kan slapen. Ze heeft nu een jaar bv gehad, dus ik vind het minder belangrijk worden haar daar wakker voor te maken. Moeten we alleen even kijken of ze zo genoeg zuivel krijgt.

En even een voorstelfoto voor wie Anna nog niet kent.

Deze kreeg ze al met de Kerst, maar toen kon ze er nog niet op. Met haar verjaardag wel dus.
*OUD heilige*
pi_52553058
Ah, ze is zo leuk
pi_52553178
Awww.... Ze heeft ontzettend schattige pluishaartjes
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:17:31 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_52553938
anna en yppy wat een lekker grietje toch he!
wij probeerdern afgelopen nacht Ezra ook zonder late fles, maar dat was geen succes, uiteindelijk zat ik vanmorgen om 3.45 een fles te geven...
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:53:54 #143
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_52555076
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 08:13 schreef Fuente het volgende:
Sara vanmorgen: Saja bohuram op!
(Sara boterham op)
Hihi, Mila doet dat ook.
"Mila bodje leeg, kijk ma! Goei hè?!?"
(Terwijl ze het broodje in haar hand houdt)

[Dit is mila, trouwens:]
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_52555174
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:53 schreef Jo0Lz het volgende:

(Terwijl ze het broodje in haar hand houdt)
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:45:30 #145
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52556650
Anna! Helemaal geconcentreerd op wat ze doet
Sara een hele boterham.... wow!
Mila, bijdehandje!!

Kendahl wordt elke ochtend op een ander tijdstip wakker en vroeger wakker maken doe ik niet. Dan krijg ik hem amper wakker en bovendien schrikt hij dan uiteindelijk van me. Hij slaapt gemiddeld tot 08:30 uur en gaat dan tussen ong. 11:30 en 14:00 uur slapen. Na het avondeten gemiddeld om 19:30 uur in bed. Soms wordt hij dan 's avonds wakker: gedroomd of we zijn iets te luidruchtig.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:37:22 #146
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52558153
Demi wordt standaard om 9.00 wakker, heerlijk vin ik dat, zal dadelijk wel wennen zijn als ze naar school gaat.

Over school gesproken.
We kwamen binnen bij de psz en Demi rende net als de vorige keer meteen naar de glijbaan.
Dus ik nog even staan kletsen en opeengegeven moment loop ik naar Demi toe en zeg ik, mama gaat nu weer naar huis ok?
Zegt Demi, ok, kusjee daaag!!

En nog niet omkijken of niks he, hahahaha.

Ben wel blij dat ze er geen moeite mee heeft hoor.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:15:55 #147
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52563042
KD, wat fijn dat het zo gegaan is!

Anna, wat ben je leuk!

Ik verblijf hier nog illegaal, maar had een vraagje. De kindjes die hier naar het kdv gaan, gaan die ook nog naar de psz? Wij maken 1 dag per week gebruik van het kdv voorlopig. Het duurt natuurlijk nog even, maar ik vind de psz toch iets anders dan een kdv en ook erg leuk, denk ik. Maar ik twijfel of 1 dag kdv en 2 dagdelen psz niet veel is.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:58:34 #148
56471 pinquit
oh my lama!
pi_52564443
ik zou het niet doen PM.

omdat ze op het KDV ongeveer dezelfde dingen moeten bieden als op een PSZ.
en dan zit simon straks op 2 verschillende opvang, met verschillende leidsters en kinderen. dat lijkt me zo heftig ofzo..
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:22:51 #149
4177 Jojogirl
pi_52568320
Finn gaat 3 dagen naar het kdv en we zijn niet van plan hem ook nog naar een psz te brengen als ie daar oud genoeg voor is. Sowieso vind ik het zonde van de tijd die ik nu met hem doorbreng en het lijkt me ook niet echt een aanvulling op het kdv.
pi_52569035
Merlijn gaat ws nietnaar het Psz, lijkt me niet handig met zwemmen enzo, wil ik eigenlijk wel blijven doen. Ik zou hem de twee dagen dat ik hem thuis heb kwijt zijjn 's ochtends, nee nog maar niet.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:36:01 #151
56471 pinquit
oh my lama!
pi_52570878
max gaat btw wel naar de psz 2 ochtendjes ofzo.
ik heb namelijk ook niet echt contact met andere mama's of andere kindjes van max' leeftijd. het lijkt me wel erg leuk om hem te laten zien dat alles in een groep ook leuk is.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:06:02 #152
94046 PM-girl
pi_52582922
Misschien moet ik het ook meer als eenzelfde soort iets gaan zien ja. ik vind alleen de psz meer schoolachtig, itt kdv. Ook dat op de psz meer kindjes uit de buurt zitten dan op het kdv.

Dankjewel voor jullie reactie!
*
pi_52583203
Ik weet niet wat ik zou doen als ik zou werken, PM.

Maar je noemt juist wel 2 dingen die volgens mij wel kloppen. Een psz is volgens mij nadrukkelijk géén vorm van opvang (als in: ouders in staat stellen werken en kinderen te combineren), maar 'een voorbereiding' op basisonderwijs en is natuurlijk wijkgebonden (waar ook een voordeel te behalen valt door het ontmoeten van buurtgenootjes waarmee ze mogelijk later ook naar school gaan).
pi_52583342
Ik merkte (nou ja, die twee ochtenden dat ik tot nu bij 'mijn' kdv ben gaan kijken) dat de vertikale groep zoals Ronja's groep wat minder deed aan de peuteractiviteiten dan de horizontale peutergroep. Daar leek het een peuterzaal met toegevoegde slaapjes en langere dagen.
Omdat Ronja al twee en tegen die tijd waarschijnlijk drie dagen naar het kdv gaat zal ze niet naar een peuterspeelzaal gaan maar misschien dat we tegen die tijd wel gaan kijken naar een overgang van de vertikale naar een horizontale groep maar dat is ook afhankelijk van de hoeveelheid peuters in haar groep.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:21:45 #155
94046 PM-girl
pi_52584663
Het kdv waar we nu gebruik van maken heeft wel horizontale groepen, 0 tot 2 en 2 tot 4. Dus dat vind ik wel prettig, sowieso, omdat er dan meer leeftijdsgerichte activiteiten en speelgoed zijn.
Maar het wijk-aspect vind ik wel erg belangrijk, dus wie weet veranderen we straks nog van kdv, aangezien ze hier een brede school gaan maken.
*
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:04:15 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52585955
Wij gfaan Arwen wel naar de psz doen , althans is de bedoeling.
Maar dat ligt er ook aan hoe is het met Arwen tegen die tijd allergiegewijs, nemen ze haar aan wel aan etc.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:08:51 #157
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52589490
Ik denk dat Robin niet naar de psz gaat. Hij gaat al 1 dag per week naar het kdv en net als Randa zwem ik 1 ochtend per week met Robin, wat hij met erg veel plezier doet (en ik ook ). Verder hebben wij een speeltuin naast de deur, dus dat dekt het wijkgebeuren wel weer

Ik ging gister zwemmen met Robin, roept hij weer Amba! (Amber). Toen zei ik dat Amber deze keer niet mee ging, zei hij Iek (ziek). Hij had dus onthouden dat ze vorige keer ziek was

Evenstar, ja, dat lijkt me inderdaad niet zo makkelijk voor jullie
Mijn afvalstrijd!
pi_52596197
Ik zat eventjes niet op te letten en voor ik het wist had hij zwitsal zeep uit de verpakking getrokken en er een stukje van gegeten... Op internet kan ik er niets over vinden.... wat nu?
pi_52596404
Dit is wat ik heb gevonden ik weet niet of dit ook geldt voor zwitsal zeep:

WAT IS
Gedronken van badschuim, shampoo, douchebad of zepen?
DOEN
Niet laten braken. Braken kan de situatie verergeren. Geef iets vets, bijvoorbeeld:
- koffieroom
- klontje boter
- slagroom
- mayonaise
- volle melk.
Dit voorkomt schuimvorming.

NIET DOEN
Geen actieve kool (Norit) toedienen.
WAT NODIG
Iets vets, bijvoorbeeld boter of matonaise.
Raadpleeg eerst arts, dan Gifwijzer.
Gifwijzer, verkrijgbaar bij uw apotheek.

Komt van de gifwijzer af.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:30:18 #160
108648 cattie
lieve moeder
pi_52598537
He get PV. Hoe is het nu met Kendahl? Wat hebben jullie gedaan?
pi_52601677
PV, hoe is het nu? Wij hebben wel een gifwijzer. Misschien handig om aan te schaffen?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:06:14 #162
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52602142
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52603933
Nou, het lijkt geen effect te hebben. Geen buikpijn ofzo. Ik mis wel de gebruikelijke avondpoepluier. Maar we zullen zien hoe hij slaapt en morgen wakker wordt. Ik heb hem uiteindelijk vette rommel gegeven. Junkfood!!! Verder is hij gewoon zijn eigen vrolijke zelfje geweest vanaaf. Met uitzondering van de pech die hij had: hij viel en schaafde zijn gezicht langs de muur. Ken had zijn dag niet, aye?!
pi_52604474
Da's wel even schrikken PV! Gelukkig geen buikpijn. Vond hij de junkfood lekker?
pi_52604616
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:58 schreef Suzanna het volgende:
Da's wel even schrikken PV! Gelukkig geen buikpijn. Vond hij de junkfood lekker?
Allicht! We zijn lekker uit eten geweest bij 'Parola' te Langeraar. Heerlijk! En je krijgt echt veel en waar voor je geld daar. Allebei een bord eten en dan nog een bakje sla ( sla, tomaat, komkommer), bakje friet en gebakken krieltjes en nog een bakje met bloemkool- en broccoliroosjes. Kendahl heeft gesmuld! Dat was een mooie afsluiter van een pechdagje.
pi_52612104
Wat een schrik PV!

Over de psz, Sara gaat er ook niet naartoe straks. Ze gaat al naar het kdv, en wij kunnen de halve daagjes die op een psz kunnen niet combineren met ons werk. Ik heb ook het idee dat ze op een kdv een beetje hetzelfde doen als op een psz, en de kindjes met wie Sara nu in groep zit gaan waarschijnlijk ook met haar naar de basisschool straks

Saartje is bijna 2! Nog 2 nachtjes slapen, heb er helemaal de kriebels van!
Sara
Merel
Ukje
pi_52613190
Fuente, ik wens jullie alvast een hele leuke 2e verjaardag van Saartje!!
wij gaan mrogen op vakantie, dus kan het niet zaterdag doen

Ik weet nog niet of Amber naar de psz gaat.Er zit er hier in de straat eentje maar daar kunnen ze alleen 's ochtends terecht en ik vind het persoonlijk best wel duur...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52613348
Dat lijkt me eng PV. Alles goed gegaan vannacht?

Bij ons kdv zijn ze bezig met dezelfde programma's als de meeste psz in de stad. Die meerwaarde valt dus weg. Ik weet ook niet waar we over een paar jaar wonen, dus echt kindjes uit de buurt leren kennen hebben we ook niet. Het lijkt me juist wel weer lastig met vaste tijden om te halen en brengen, vind het nu juist fijn dat we zoveel speling hebben.
Wat het hier in de gemeente kost weet ik niet, maar als de prijzen hetzelfde liggen als in de gemeente waar ik werk, zou ik het echt te veel geld vinden als ik zie wat je er daar voor krijgt. Daar is het vaak 'alleen' spelen en verder niks. En dat doet ze juist op het kdv al veel. Ons kdv heeft overigens vertikale groepen die regelmatig worden gewisseld in horizontale zodat bij bepaalde activiteiten grote en kleine kindjes bij elkaar zitten. De groten kunnen dan wat moeilijkers doen.
*OUD heilige*
pi_52615618
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:13 schreef Vicky het volgende:
Fuente, ik wens jullie alvast een hele leuke 2e verjaardag van Saartje!!
wij gaan mrogen op vakantie, dus kan het niet zaterdag doen

Ik weet nog niet of Amber naar de psz gaat.Er zit er hier in de straat eentje maar daar kunnen ze alleen 's ochtends terecht en ik vind het persoonlijk best wel duur...
De peuterspeelzaal waar onze voorkeur naar uit ging was zelfs duurder dan een extra dag KDV. Als het zo zou lopen dat Ronja maar een dag KDV zou hebben dan zou ik denk ik eerder geneigd zijn om er een halve dag KDV bij te regelen, ter vervanging van de peuterzaal.
Maar goed, zoals het er nu uit ziet is de kans groter dat ze sowieso al twee, hoogstwaarschijnlijk drie dagen gaat dan.
pi_52615752
Voor mij (thuisblijfmoeder met maar 1 kind) is het een uitkomst, de psz. Ik heb het idee dat jullie er wat laatdunkend over doen (ik kan me vergissen hoor)??
pi_52615979
Wanneer Anna niet naar het kdv zou gaan, was ze nu al aangemeld voor een psz, zal ik het zo zeggen?
Het gaat mij vooral om de meerwaarde die het zou hebben en die is grotendeels weg nu ze bij ons op het kdv met hetzelfde programma werken en de kans groot is dat we tegen de tijd dat ze naar school gaat verhuisd zijn.
*OUD heilige*
pi_52616014
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:19 schreef YPPY het volgende:
Wanneer Anna niet naar het kdv zou gaan, was ze nu al aangemeld voor een psz, zal ik het zo zeggen?
Ja nee, dat is duidelijke taal
pi_52616030
Mijn dochter heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen.

Nu heb ik barstende hoofdpijn
pi_52616088
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef nebelung het volgende:
Voor mij (thuisblijfmoeder met maar 1 kind) is het een uitkomst, de psz. Ik heb het idee dat jullie er wat laatdunkend over doen (ik kan me vergissen hoor)??
Oh nee, wat mij betreft was het in ieder geval niet zo bedoeld
Sterker nog, ik zou haar liever drie ochtenden in de week op de peuterspeelzaal zien dan op een kinderdagverblijf. Maar aangezien ze sowieso naar het kinderdagverblijf gaat straks (volgende week wennen ) vind ik een peuterspeelzaal daarnaast een beetje te veel van het goede.
pi_52616113
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:21 schreef nebelung het volgende:
Mijn dochter heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen.

Nu heb ik barstende hoofdpijn
Ronja ook. Die gaat nu als een wervelwind door de kamer, duidelijk helemaal uitgeslapen
Sterkte met je hoofdpijn
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:25:14 #176
108648 cattie
lieve moeder
pi_52616132
Ja, dat is even wennen he Nebelung? Wel fijn dat ze nu doorslaapt (al is de hoofdpijn minder..).
Ive zal ook niet naar de psz gaan, omdat hij al naar het kdv gaat. Niets ten nadele van de psz, maar het lijkt me zo dubbel op.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:26:08 #177
108648 cattie
lieve moeder
pi_52616165
Ronja ook al aan het doorslapen!
pi_52617009
Heerlijk hé, dat doorslapen. Wat fijn dat het nu eindelijk voor jullie ook zover is

Kendahl heeft vandaag wallen onder zijn ogen, maar verder gaat het eigenlijk wel. Poepluier is weer geweest, hij moest er zelfs voor in bad. Dus dat zit wel weer snor. Waarschijnlijk heeft hij enkel slecht geslapen. Gisteravond was hij nog even wakker geworden en toen viel hij op papa's buik weer in slaap
pi_52617042
Ik maak me voorlopig nog geen illusies over dat doorslapen denk ik
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:58:39 #180
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52617131
Nebelung, ik denk idd dat het voor thuismoeders een uitkomst is Voor mij persoonlijk: ik werk 3 dagen, waarvan Robin 1 dag naar het kdv gaat. Dus ik heb al maar 2 dagen alleen met mijn ventje, waarvan we dan één ochtend samen zwemmen, en dan wordt 2 dagdelen psz teveel van het goede. En op de dagen dat ik werk is het niet in te passen, omdat Robin dan in een andere stad zit en beide oma's geen rijbewijs hebben.

Hoera voor de doorslapende kindjes!

Fijne vakantie Amber en Vicky! Wij mogen 2 september naar Rhodos
Mijn afvalstrijd!
pi_52617261
Aankomend schooljaar blijft belsen op maandag(stage) thuis om op Ken te letten en donderdag past mijn moeder op, zodat ik kan studeren. Heerlijk hé? Geen kdv voorlopig, dus.
pi_52626604
Mikael gaat straks ook gewoon naar een pzs. Ik ben in principe de hele dag thuis dus ik denk dat het voor hem heel leuk is. Allemaal kindjes van zijn leeftijd enzo
Liefde
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:14:10 #183
108648 cattie
lieve moeder
pi_52627865
Ive heeft net voor het eerst zelfstandig gelopen!

[ Bericht 4% gewijzigd door cattie op 23-08-2007 18:19:41 ]
pi_52627938
Wat goed van Ive!
pi_52628468
Ive stoere vent

Maak het mama en papa maar lekker lastig
Liefde
pi_52628653
Mijn man zou graag willen dat Merlijn naast de 2,5 dag op het KDV ook nog naar de Psz zou gaan. Maar dat betekent dat hij de ochtenden op de dagen dat ik thuis ben ook weg is. Nu zou dat wel kunnen , maar ik zou ook graag andere activiteiten met Merlijn willen doen zoals zwemmen en/of muziek opschoot en dat is ook net die dagen in de ochtend. Niet echt handig en misschien teveel van het goede. Als ik nu thuis zou zijn, meer en vaker, dan was het toch wel een mooie optie geweest.

We hebben nu ook definitief de keuze gemaakt om Merlijn niet in België naar school telaten gaan maar gewoon in Nederland. Anders zou hij met 2,5 minstens al met halve dagen naar school gaan.

Vanaf zaterdag zijn we een weekje weg, morgen moet ik werken. Zal FOK! wel even missen, ik probeer altijd bij te lezen maar ik schrijf niet altijd. Toch is het best een verslaving. Ben heel benieuwd hoe Merlijn zijn eerste vakantie zal ervaren.

Goed zo Ive!!
pi_52629496
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:52 schreef Randa_v het volgende:

...

We hebben nu ook definitief de keuze gemaakt om Merlijn niet in België naar school telaten gaan maar gewoon in Nederland. Anders zou hij met 2,5 minstens al met halve dagen naar school gaan.

...
* Komt even uit lurkstand gekropen...

Wil me zeker niet mengen in jullie beslissing maar in België hoef je je kind niet verplicht met 2,5 naar school te sturen hoor..
Kinderen hebben hier pas leerplicht vanaf het schooljaar dat ze 6 jaar worden en zelfs dan is er nog geen schoolplicht... (op http://www.ond.vlaanderen.be/leerplicht/ kan je nog meer informatie vinden moest je dat wensen)

* Kruipt terug in lurkstand
*The waves you made will always be*
pi_52630294
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:26 schreef Moi.com het volgende:

[..]

* Komt even uit lurkstand gekropen...

Wil me zeker niet mengen in jullie beslissing maar in België hoef je je kind niet verplicht met 2,5 naar school te sturen hoor..
Kinderen hebben hier pas leerplicht vanaf het schooljaar dat ze 6 jaar worden en zelfs dan is er nog geen schoolplicht... (op http://www.ond.vlaanderen.be/leerplicht/ kan je nog meer informatie vinden moest je dat wensen)

* Kruipt terug in lurkstand
Weet ik, maar als hij gaat met 2,5 naar België dan wel net als de rest van zijn klas en dan blijft hij ook in België. Die keus maak ik niet pas als hij 4 is en hier in Nederland mag gaan. Het voordeel is juist dat hij met 2,5 naar school mag daar, maar dan wel met regelmaat. Ik hou er niet van om hem uit een bepaald ritme te halen als hij er eenmaal inzit. We wonen in Nederland dus hij hoeft hier met 5 verplicht, .
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:52:50 #189
94046 PM-girl
pi_52631656
IVE

Nebelung, ik heb zelfs voorkeur voor een psz tov een kdv, dat was misschien al duidelijk. Ligt ook aan ons kdv denk ik (is het normaal dat je als ouders niet de verjaardag mee mag vieren?), ik vind de psz die ik heb gezien door mijn werk erg leuk en fijn en een voorbereiding op school.
Maar aangezien Simon nu 1 dag kdv doet, 1 dag opa/oma wil ik hem niet nog eens twee dagdelen ook daar heen brengen, of liever gezegd paar uurtjes.
*
  donderdag 23 augustus 2007 @ 20:56:42 #190
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52631756
Wat goed van Ive, Cattie!
Ben je trots?
En hijzelf?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:01:37 #191
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_52631895
Hé wat knap Ive!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_52631896
Goedzo Ive!
pi_52633110
Ive kan stappen leuk zeg!

Pm wat raar en naar dat dat kdv zo werkt. Is er geen alternatief in de buurt?

Emma zegt af toe 3-woordszinnen. Ik heb poep, ik wil brood,mama schoenen aan.
Mike leert haar vaak nieuwe dingen zeggen dit bijvoorbeeld: 'Emma ben je een baby?' "nee!" 'wat ben je dan?' "Peuter!" En dan met zo'n heerlijk bekakte uitspraak van de eu

En vanavond maar begonnen met haar achternaam klinkt als een zelfstandig naamwoord, laten we zeggen de Stoel. Dus als we nu zeggen Emma de Stoel dan wijst ze eerst naar zichzelf en dan naar de stoel.
pi_52633312
Even een vraagje tussendoor. Kim klimt telkens op de "salon"tafel. Uiteraard mag dat niet. We zeggen dat het niet mag en dat ze eraf moet. Of tillen haar eraf. Vanavond bleef ze maar door gaan.
Enig idee hoe we dit het beste aan kunnen pakken?
pi_52633460
Volhouden Ingrid, volhouden dat het niet mag. Telkens haar eraf tillen net zolang tot ze haar belangstelling verliest. Zo doe ik het althans, ik weet niet of er nog handiger manieren zijn. Dan hoor ik ze ook graag

Dames, het is me helemaal duidelijk hoor van dat psz/kvd. Laten we het er maar op houden dat ik knallende koppijn had en het heel anders las!

Zo, die Ive zeg. Wat leuk en knap!!!

Jelief, onze dametjes gaan erg samen op. Hier hebben we ook 3 woorden zinnen. Zo leuk he?
Haar achternaam, das heel knap!!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:53:17 #196
108648 cattie
lieve moeder
pi_52633517
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:56 schreef Sugar het volgende:
Wat goed van Ive, Cattie!
Ben je trots?
En hijzelf?
We zijn alledrie erg trots!

Jelief, wat goed van Emma! Echte zinnetjes al.

Ingrid, het enige dat ik kan bedenken is consequent zijn en haar er telkens direct vanaf halen en dan een stukje van de tafel weer neer zetten.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:58:00 #197
108648 cattie
lieve moeder
pi_52633675
En Nebelung heeft ook al zo'n welbespraakte dochter!

Ive heeft trouwens een knopjes obsessie op het moment. TV-knop, pc knop, knopje van de dvd la, knopje van de discdrive.... zucht... Ik heb het idee dat ik de halve dag nee aan het zeggen ben en hem aan het corrigeren ben!
pi_52633689
wat zij zegt... volhouden en steeds maar weer zeggen dat het niet mag en haar ook telkens weer van de tafel afhalen. Je kunt haar dan ook nog op een vaste plek zetten of afleiden met een boekje oid.

Tis nog maar een begin Nebelung, vanavond voor het eerst geprobeerd. Onze achternaam is ook zo simpel als stoel
ow en een kleine overwinning, Emma is zelf in slaap gevallen, dus niet aan de borst
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:00:39 #199
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52633779
Afleiden, Ingrid. Nee zeggen uiteraard, maar daarna een leuk ander voorstel doen. Werkt.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52634391
Ingrid, ik heb hier PRECIES hetzelfde!

En wat blijkt het bij mij te zijn; ze ziet het als een spelletje. Dus telkens gooide ze 1 been op de tafel en dan riep ik tegen haar dat het niet mocht. Dan keek ze me grijnzend aan en ging verder met klimmen.
Ik moest haar er telkens weer afhalen, wel 100x achter elkaar.

Maarrrr, wat blijkt, nu ik het negeer klimt ze er niet meer op. Ze doet een poging, gooit er 1 been op, ik kijk de andere kant op en zij blijft mij aankijken van "kijk mama kijk". Vervolgens probeert ze nog op andere manieren mijn aandacht te trekken, door op de tafel te slaan enzo, maar zo lang ik niet kijk klimt ze er niet op.

Ze komt zelfs in mn gezichtsveld staan en klapt dan in haar handjes. Ik geef haar dan wel aandacht door ook mee te klappen, maar vaak rent ze dan snel weer naar de tafel om weer te klimmen.

Succes!
pi_52638603
Hier ook een thuisblijfmoeder en Randy heeft 13 september zijn eerste PSZ-dag. Maar om nou te zeggen dat ik het een uitkomst vind... Ik zie toch wel wat minpuntjes. Zo zijn hier altijd een morgen en een middag aan elkaar verbonden: verre van handig met een kind die zelf nog slaapt smiddags. Ik moet Tinka's bedtijd ook nog eens uitstellen om hem naar school te brengen en haar vervolgens haar bed weer uittrekken om hem op te halen. Zie er nu al tegenop! Maar ja... dat is gelukkig maar 1 keer per week en daar staat tegenover dat ik het andere dagdeel (smorgens dus) ook eens tijd voor Tinka alleen heb. Bovendien vind ik het goed voor Randy, spelen met andere kinderen, beetje los komen van mama (of was dat het gedeelte wat goed voor mij was?! ) en 'ineens' met 4 jaar hele dagen naar school vind ik ook een te grote stap. Dus... PSZ.

We gaan morgen lekker 2 weken op vakantie. Mijn ouders gaan 2 weken naar Duitsland en wij kunnen in hun huis in Drenthe. Goedkoop, luxe en midden in de bossen dus! Heb er echt zin in en ben reuze benieuwd hoe de kinders het vinden.
pi_52641300
Lekker op vakantie Mammietje! Wij gaan volgende week, kan ook niet wachten!

Sara staat de TV te knuffelen Bumba is op TV
Sara
Merel
Ukje
pi_52641507
Wat goed van Ive.

En die zinnetjes, wat klinkt dat ver weg.

Veel plezier mammietje.

Anna heeft echt een mama-periode. Steeds op schoot willen klimmen of aan mijn benen hangen. En als ze dan bij me is, naar beneden hangen omdat ze wil spelen.

Ik ben nu bijna klaar met haar album voor het eerste jaar. Dat is digitaal, volgende week ga ik het af laten drukken denk ik. Ik heb ook een 'gewoon' album met losse foto's van de eerst maanden, maar dat is zo snel vol. Hoe doen jullie dat?
*OUD heilige*
pi_52641646
Yppy wij hebben voor Emma haar eerste verjaardag een album af laten drukken. Hoogst waarschijnlijk doen we dat over het afgelopen jaar weer. Tussendoor drukken we eigenlijk nooit wat af, foto's worden hier op de computer of via de comp op de tv bekeken.

Wat mij er dus aan herinnnerd dat ik wel vast wat foto's uit mag gaan zoeken
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:38:56 #205
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52642398
Kendahl staat weer vol concentratie naar de teletubbies te kijken, zo zoet, zo lief
pi_52643470
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:18 schreef Pixels24 het volgende:
Ingrid, ik heb hier PRECIES hetzelfde!

En wat blijkt het bij mij te zijn; ze ziet het als een spelletje. Dus telkens gooide ze 1 been op de tafel en dan riep ik tegen haar dat het niet mocht. Dan keek ze me grijnzend aan en ging verder met klimmen.
Ik moest haar er telkens weer afhalen, wel 100x achter elkaar.

Maarrrr, wat blijkt, nu ik het negeer klimt ze er niet meer op. Ze doet een poging, gooit er 1 been op, ik kijk de andere kant op en zij blijft mij aankijken van "kijk mama kijk". Vervolgens probeert ze nog op andere manieren mijn aandacht te trekken, door op de tafel te slaan enzo, maar zo lang ik niet kijk klimt ze er niet op.

Ze komt zelfs in mn gezichtsveld staan en klapt dan in haar handjes. Ik geef haar dan wel aandacht door ook mee te klappen, maar vaak rent ze dan snel weer naar de tafel om weer te klimmen.

Succes!
Negeren geprobeerd, helpt niet. Nouja, gaat hopelijk vanzelf weer over. we blijven doorgaan met haar eraf halen. Afleiden is een goed idee.

Kim heeft (gelukkig ) een hekel aan Bumba. Ze is gek op de teletubbies, die bij haar teeeteee heten.
Ze kan zelf de televisie boven aanzetten. Ik vind het 's morgens wel handig hoor. Kan ik ook rustig wakker worden. Straks komen opa en oma, daar blijft ze ook slapen. Dus een middagje alleen. Ook wel eens lekker. Kan ik aan mijn boek beginnen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:04:09 #207
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52645805
ive Ive Ive knappe vent !

Fuente nog maar een dag je mooie saar 2 alweer

Hier een Doooowaaaaa Fan
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:04:51 #208
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52645820
Kendahl gedijt trouwens best goed op zijn nieuwe kamer, waar hij meer ruimte heeft. Lekker spelen op zijn eigen kamer en mama/papa zit lekker in een heerlijke stoel te lezen. Af en toe even stoeien en stapjes doen met Ken. Eten, schone luier, slapen, naar buiten. We hebben een fijn ritme te pakken
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:07:52 #209
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52645902
lekker PV
pi_52646688
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 08:40 schreef YPPY het volgende:
Ik ben nu bijna klaar met haar album voor het eerste jaar. Dat is digitaal, volgende week ga ik het af laten drukken denk ik. Ik heb ook een 'gewoon' album met losse foto's van de eerst maanden, maar dat is zo snel vol. Hoe doen jullie dat?
Bij de Hema hebben ze nu een actie dacht ik dat je een 2e boek voor de helft kunt laten maken. Leuk voor familie misschien

Hier zit ook nog een digitaal geprint album in de planning. Ik wilde daarin alle teksten van m'n weblog combineren met de foto's. Maar voor een perfectionist als ik zal het maken daarvan wel weer een berg tijd kosten en daarom ligt het nog steeds in de wachtrij

Verder zet ik alle digitale foto's meteen op dvd, als ik er 1 vol kan maken (zijn er intussen al zo'n 5 pff). Les 1 digitale fotografie: BACK-UPPEN!! De mooiste/leukste/bijzonderste laat ik afdrukken en plak ik in. Van het eerste jaar heb ik een dik album vol.. Ik vind het toch altijd nog het leukste om door een echt album te bladeren, ipv alles op de computer te bekijken.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:39:14 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_52648463
ik probeerde laatst dus de foto's van de dvd te halen, maar dat ging niet echt makkelijk.
wat en hoe branden jullie?
stormy waters...
sailin'
pi_52648659
Ik brand de originele bestanden, maak er geen diavoorstelling of iets dergelijks van.
Ik haal altijd de originele bestanden van het geheugenkaartje en plaats die in een map, op datum. Vervolgens lees ik het kaartje ook nog uit met een fotobeheerprogramma, maar met die bestanden doe ik niets, is alleen maar om te bekijken.
pi_52648805
Ik probeer al drie dagen om de nieuwste foto's te branden maar om de een of andere reden lukt het niet. Muziek branden vanuit windows media player gaat prima maar als ik foto's naar de cd-romschijf wil copieren dan geeft hij meteen aan dat het niet lukt. Frustrerend!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:56:19 #214
24188 Belana
kloon van belana
pi_52649017
ik heb dus altijd netjes alles geback-upped op dvd. probeerde laatst foto's te openen vanaf dvd omdat ik fotoboeken wil gaan maken, maar dat was haast geen doen man. zo traag.
en de pc is snel genoeg zeg maar. snap het niet, maar het is ook heel frustrerend.
stormy waters...
sailin'
pi_52649070
Ik heb dat ook met hele oude dvd's (4 jaar oud ofzo), die gaan niet zo snel. Misschien ligt het daaraan? Aangeraden wordt om dvd's na een aantal jaar te kopiëren op nieuwe (snellere) dvd's.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:06:16 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_52649289
ow, das wel een idee dan ja. dank!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:30:33 #217
108648 cattie
lieve moeder
pi_52653493
Ik laat de leukste foto's afdrukken (Ive's eerste jaar behelst 5 albums..), heb voor de familie (en ook 1 voor ons zelf) een klein digitaal album laten afdrukken over het eerste jaar. En ze staan op de pc. (Nog) niet op een dvd, want dat is mijn nog niet gelukt. (Toch maar weer eens proberen.)
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:41:23 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_52653836
Ezra pikt trouwens eindelijk spenen voor kindjes ouder dan 6 maanden al die tij wilde hij alleen maar die hele kleine speen. niet echt goed voor het mondje natuurlijk. gelukkig nu eindelijk de goeie.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:52:42 #219
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52654190
Hier beetje in dubio, gaat nl. al paar weken neit zo lekker

Had wel al met dieetiste besproken en logopediste, qua voedingsstoffen zit ze kantje boord, maar zodra ze niet blijft afvallen en andere "klachten"krijgt hoeven we ons geen echte zorgen te maken.

Arwen verslikte zich in een gehakt kruimel en weigert sindsdien te eten, hooguit een 2 minihapjes, deze blijven dan vaak in de mond zitten. zo vlot een uur later kan je het eruit vissen.
Negeren/spelenderwijs/ andere vorm etc. het maakt geen reet uit.
De Neocate eet ze ook slecht van de 1000CC die ze moet hebben, zit ze aan 500+/- dat is gemiddeld, soms wat meer soms wat minder.
De logopediste vermoed dat het komt door het verslikken, is voor haar weer een bevestiging dat eten eng is en pijn doet.
nu dus een weekje even niets doen, en leeft ze op rijstemelk en naturelchipjes dat eet ze wel .
Vanaf volgende week dus weer heel langzaam introduceren om te warm eten.
Maar wat nu gewoon stukjes doen wat ze gewent is, maar dus bij een verslikking zoveel teweeg brengt, of pureren? dat kent ze niet echt en leeftijdsgewijs vind ik het ook een beetje raar.
wat te doen. dieetiste alswel logopediste zeggen dat er voor beiden voor haar een groot risico is op verdere weigering.
Ik weet dat de leeftijd ook wel staat voor eten weigeren, maar logopediste zag ook dat het echt angst/boosheid was, ze wordt dan echt heel anders.

Ik wordt er soms zo moedeloos van , alsof het een stapje naar voren is en direct weer 2 terug.
Ze komt niet goed aan, ze blijft bang en lijkt soms wel erger te worden.
maar dwingen werkt nog veel averechtser, ben zo bang dat het scenario wat P_iglet en ik een tijd terug besproken hebben toch misschien wel werkelijkheid moet worden voor haar ( peg sonde ) kon ze maar gewoon vertellen wat het met haar doet, wat ze wel wil, fijn/;ekker vind wat er zo pijn doet enzovoorts..
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:58:26 #220
108648 cattie
lieve moeder
pi_52654339
Evenstar, wat ontzettend rot! Ik kan weinig zinnigs zeggen, maar een voor Arwen en jou.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:59:55 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_52654376
ach arme Arwen. wat sneu toch dat dat meteen weer zo'n invloed heeft.
ik denk trouwens dat ik zou pureren, als dat minder kans op versclikking geeft. ik zou denken, laat haar eerst maar eens wennen aan vanalles en stukjes eten komt dan wel weer. het is al moeilijk genoeg allemaal.

voor jullie
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:10:32 #222
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52654639
Evenstar, wat super rot... ik kan me nu ietsje beter inleven in jullie situatie hoewel het niet te vergelijken is... maar ik weet wel wat ik al voor frustratie heb gehad de laatste tijd en dat moet bij jullie nog veel erger zijn. Heeeeeel veel sterkte en een en ik hoop écht dat het weer beter zal gaan... lastig ook dat ze zich zo herinnert elke keer dat ze zich 'ooit eens' verslikte he... Was ze maar wat groter idd, dan kon ze het uitleggen.
En wat Belana zegt, ik denk dat ik ook zou pureren. Het komt wel weer. Denk je dat ze dat wel zou eten?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:21:20 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52654945
ze wil wel, ze komt ook met haar mondje zo van ham ham, maar dan geef je het is het paniek.
Zal eens kijken of ik het filmen kan keertje.
En van julia is net zo erg suzanne , het is anders, hier duurt het langer, maar bij jullie ook al heel lang, te lang.
Eten moet leuk zijn gewoon

dankje belana en Cattie,
en belana je zei em in utrecht jullie komen er wel, daar ben ik van oevtuigd ooit
pi_52656899
Evenstar, een dikke voor jou! Ik maak me soms al druk omdat Sara al weken weigert te avondeten, maar overdag eet ze iig wel.. Jeetje, wat rot dat het gewoon nog steeds niet beter gaat
Sara
Merel
Ukje
pi_52659628
Evenstar heeft ze dezelfde reactie als ze zelf iets in haar mond stopt? Of doet ze dat sowieso niet?
Moeilijk hoor. Ik denk vooral aan haar de regie te laten houden al zal dat niet makkelijk zijn want ze moet wel iets eten.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:30:25 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52661358
Jelief ze doet het zelf in haar mondje, idd de regie aan haar. haar tempo etc.
Maar goed ze moet wel genoeg binnenkrijgen via de voeding wat voor voeding dan ook.
En dat lukt zelfs op het moment niet.

en om haar de rijstemelk nu af te pakken en dan vervangen voor neocate en geen chipjes meer geven kan ik niet dat weiger ik .
Gebruik trouwens wel fantomalt in de rijstemelk, igg wta extra calorie-en
pi_52662234
Wat verschrikkelijk moeilijk evenstar. En dan vind ik het al jammer als ze geen zin heeft in haar fruithapje. Zet alles weer eens in verhouding.
*OUD heilige*
pi_52664744
Evenstar, wat rot joh. Hopelijk gaat ze snel weer iets beter eten!
Een kennis van me heeft een zoontje van nu twee en een half. Hij heeft het syndroom van Down en hij weigert al het vaste voedsel. Maar doordat hij veel en vaak aan de borst dronk kreeg hij toch nog iets binnen en groeide hij een klein beetje.
Toen zijn moeder een jaar geleden weer zwanger werd en daardoor een verminderde borstvoedingsproductie had kwam eindelijk dan toch het moment dat hij aan de sondevoeding moest en het is ze 100% mee gevallen. Het mannetje groeit ineens, er zo veel spanning rondom het eten weg is bij de ouders en hij begint heel langzaam een beetje te eten (ik geloof dat hij nu zo ver is dat hij sesamkoekjes aflikt ofzo ). Ik hoop niet dat dit overkomt alsof ik vind dat je er te veel mee bezig bent, dat is niet de bedoeling. Ik hoop ook niet dat sondevoeding nodig gaat zijn. Maar als het toch nodig gaat zijn dan hoop ik dat jullie er net zo (onverwacht) blij me kunnen zijn als zij
pi_52670627
Het nichtje van een vriendin krijgt al vanaf haar geboorte sondevoeding, maar die heeft er veel meer problemen bij.

Een hele tijd terug had iemand het over een toevoeging die vaak in babypotjes zit waar ze allergisch voor kunnen zijn. Weet iemand nog wat dat was? Anna had vannacht weer last van krampjes (na het eten van een potje). De vorige keer dat ze krampjes had, was op vakantie, toen ze ook een potje op had.
*OUD heilige*
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:40:44 #230
24188 Belana
kloon van belana
pi_52670821
yppy, het kunnen de conserveringsmiddelen zijn denk ik.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:56:28 #231
94046 PM-girl
pi_52671033
Evenstar, wat rot toch zo!

YPPY, ik begrijp nu dus dat het geen ui is (zie babytjestopic). Wel vervelend.
*
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:47:45 #232
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52671839
yppy kijk eens op citroen(zuur) of aardappel , ik weet niet of ze zo aardappel krijgt, dan kun je dat wegschrappen.
Wortel kan ook een boosdoener zijn weet niet of ze dat zo krijgt, dat kan je anders ook schrappen
Enummers kunnen idd ook voor problemen zorgen
pi_52672528
Aardappels eet ze heel vaak, gaat goed. Wortels is ze ook gek op. We dacht dat het ui was, maar nu twijfel ik toch. Een paar dagen geleden heeft ze wat stukjes hamburger met ui op en dat ging goed.
Citroen is idd een goed of die nummertjes. We zullen het eens goed bij gaan houden.
*OUD heilige*
pi_52673110
Kun je dat niet beter aan een deskundige vragen YPPY? I.p.v. dat je op eigen houtje voedsel gaat elimineren...?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:25:02 #235
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52673669
pv no offence meant,4 maar elimineren/provoceren doe jezelf het wordt anders als er meerdere dingen zijn , maar als het specifiek de potjes is ga je simpelweg kijken wat hebben die potjes overeen ( alle potjes waar ze last van had)
Een dieetiste geeft niet meer als richtlijnen en berekening en eventuele voedingssupplementen wta je kan proberen/moet gebruiken etc.
pi_52676136
We gaan niks elimineren, maar bijhouden wanneer het fout gaat kan geen kwaad. Kijken of er iets hetzelfde inzit. Dieetist doet toch niet en ze heeft er verder geen last van als we gewoon eten.
*OUD heilige*
pi_52677999
In dei potjes mogen toch geen conserveermiddelen?

Goed bijhouden idd en anders zelf koken, dan weet je echt precies wat er in zit.

Emma heeft gisteren (bij toeval) op het potje geplast. En ik was er niet eens bij . Voor het in bad gaan had Mike haar gevraagd of ze op het potje ging zitten. We oefenen dat al een tijdje zonder te verwachten dat er een plas komt. Nu schopte hij dus ook later pas tegen het potje en merkte dat ze geplast had
pi_52678373
Haha Jelief! Zo gaat dat hier ook met Emma. Per ongeluk, maar gisteren wel vijf keer geplast! echt keigoed. Vandaag gaat het per ongeluk elke keer mis.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:24:39 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52679549
toch knap van de emma's

yppy zou gewoon kijken wat er in die potjes overeenkomt en dat gewoon weglaten, ben sowieso geen voorstanderd van potjes.

Jelief er zitten e-nummer stoffen in en cirtroenzuur is dacht ik ook een soor verlengde conserveringding iets
pi_52680757
Evenstar.. Ik weet niet wat ik nog toe kan voegen aan de reacties van anderen, maar wil jullie gewoon even veel sterkte wensen
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:19:59 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52680937
dank

weet je soms wordt het egwoom allemaal teveel , en zoals owlet als voorbeeld geeft, misschien geeft het juist verlichting mocht het zo zijn. we zien wel waar het pad ons brengt.
pi_52681835
Ik wou nog even doeg doeg zeggen hier! Bedankt voor het mee'luisteren', de tips/adviezen en alles. En tot ziens in het volgende topic
Sara
Merel
Ukje
pi_52685551
Daag Fuente tot gauw
pi_52693806
Daaaaaaaaaaaag Sara! Tot over bijna een jaar.
*OUD heilige*
pi_52694292
Wow... Saartje al weer een peuter tot over een jaartje!
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:14:36 #246
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_52700884
Jaaaaaaa, Saartje is twee!!! Gefeliciteerd lieve Fuente! En kom maar lekker vertellen over je mooie dame in het peutertopic.
  zondag 26 augustus 2007 @ 16:26:14 #247
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52701206
Dag saar en der lieve mama en papa
pi_52703720
Dag Sara!
pi_52706566
Ik hoop dat jullie een fijne verjaardag hebben gehad en tot 'straks'
pi_52719779
Gisteren heeft Mikael tijdens een meeting Ive gezien. En nu doet Mikael precies wat Ive doet. Zomaar nergens aan optrekken en dan gaan staan. En hij gaat ook op zijn hoofd leunen Ik heb een na-aap kind. Iemand nog een kindje in de aanbieding waar Mikael mee kan meeten die al loopt
Liefde
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:15:44 #251
108648 cattie
lieve moeder
pi_52720505
Hahaha, wat grappig van Mikael!
pi_52720627
Die Mikael!
Ronja is voor het eerst naar het kinderdagverblijf. Zoals verwacht kon er geen lachje af bij binnenkomst maar al snel zat ze voorzichtig te spelen op een kleedje naast een kindje van haar leeftijd.
Het is een vertikale groep dus de grote peuters waren nog erg spannend en druk, maar ook wel heel interessant.
Toen een van die peuters echter heel zachtjes om zijn mama begon te huilen was het voor mij toch wel moeilijk dus ik ben snel weg gegaan.
En nu heb ik ineens tijd om dingen te doen Maar vandaag hoeft dat nog niet. Vandaag mag ik lekker in bad, even de stad in en dan snel terug naar het KDV.
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:33:56 #253
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52720835
Dag Fuente en Saartje! Tot over 2 maandjes

Evenstar

Robin begint al een echte kerel te worden Hij zit onder de schrammen en blauwe plekken. Hij klimt graag op dingen om zich er vervolgens af te laten vallen (van het stoeltje op de zitzak en zelfs vandeweek van de baal stro in het omliggende stro Bij 't Geertje in Zoeterwoude, wat is het daar leuk zeg! Gister klom hij zomaar z'n kinderstoel in en weer uit
Mijn afvalstrijd!
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:35:21 #254
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52720877
Owlet, moeilijk is dat hè, die eerste keer Inderdaad lekker ff wat tijd voor jezelf
Mijn afvalstrijd!
pi_52721913
Yppy hier zijn het de conserveringsmiddelen die opstoppen dus altijd vers en nooit meer verstopt gezeten. Ik nam wel eens een potje mee als we wegaan en nu gewoon een aardappel en groente voor bij familie en anders gewoon in de avond brood met fruit en yoghurt en 's middags warm thuis. Geen problemen meer gehad.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_52722056
Sara, nog van harte met je verjaardag Ik hoop dat je samen met je Pappa en Mamma een hele leuke dag hebt gehad. Veel plezier in dat andere topic
pi_52722275
Mikael ligt voor het eerst zonder speen in bed en brult me alles bij elkaar. Bleh best wel moeilijk hoor
Liefde
pi_52722815
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 10:33 schreef Wennie het volgende:
]Bij 't Geertje in Zoeterwoude, wat is het daar leuk zeg!
Zelfs voor hummels zoals Ronja is het al leuk en hoe ouder ze worden, hoe leuker het wordt.
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:49:52 #259
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52723854
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:03 schreef owlet het volgende:

[..]

Zelfs voor hummels zoals Ronja is het al leuk en hoe ouder ze worden, hoe leuker het wordt.

Ik ben helemaal fan!
Mijn afvalstrijd!
pi_52724082
Hij slaapt. Na bijna 1,5 uur huilen en schreeuwen en dikke paniek heeft ie het opgegeven
Liefde
pi_52724349
Ik ben eens op zoek gegaan naar een leuke peuter speelzaal.. Kom ik bij het aanmeld formulier op de site, moeten ze allemaal dingen weten als 'land van herkomst' 'nationaliteit' 'opleiding vader' 'diploma behaald' 'vluchteling ja/nee'..
Ik begrijp wel dat het normaal is dat ze zulke gegevens allemaal willen weten, maar ik denk dan echt: wat heeft dat nu in godsnaam met mijn kind te maken!? Blegh, kan daar niet zo goed tegen, dat men alles maar moet weten en je zo in een hokje kunnen duwen.
pi_52725255
Icicle dit heeft met subsidies te maken.
Veel peuterspeelzalen krijgne extra geld wanneer ze kinderen hebben van ouders van buitenlandse afkomst, of kinderen waarvan de ouders laag geschoold zijn.
pi_52736535
Op mijn werk vragen we alleen of het kind Nederlands spreekt/verstaat ivm de indeling van de groepen. Je bent niet verplicht dat in te vullen toch?
*OUD heilige*
pi_52738534
Een peuterspeelzaal is toch vanaf 2 jaar? Wachtlijst is hier als het goed is tussen de 6-12 maanden. We willen Kim daar rond haar 3e verjaardag "heen doen".
Ik zie het als een voorbereiding voor de basisschool. Of denk ik nu verkeerd?
pi_52761804
Mag ik even heel trots zijn op mijn zoon die met 2 dagen helemaal van zijn speen af is
Gister moest ie heel hard huilen enzo maar vandaag niet. Gewoon zomaar.
Liefde
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:22:06 #266
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52761975
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:10 schreef lcicle het volgende:
Ik ben eens op zoek gegaan naar een leuke peuter speelzaal.. Kom ik bij het aanmeld formulier op de site, moeten ze allemaal dingen weten als 'land van herkomst' 'nationaliteit' 'opleiding vader' 'diploma behaald' 'vluchteling ja/nee'..
Ik begrijp wel dat het normaal is dat ze zulke gegevens allemaal willen weten, maar ik denk dan echt: wat heeft dat nu in godsnaam met mijn kind te maken!? Blegh, kan daar niet zo goed tegen, dat men alles maar moet weten en je zo in een hokje kunnen duwen.
Ja, ik vond het ook al zo belachelijk dat wij bij een inschrijving voor een bepaalde school ons beroep moesten invullen. Nu was dat ook wel een hele elitaire school

Ik kan op zich wel weer begrijpen waarom ze willen weten of een kind uit een gezin komt met bepaalde problematiek (vluchtelingenstatus e.d.) omdat dat natuurlijk zijn weerslap kan hebben op het gedrag van het kind, in de vorm van stress etc.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:08:02 #267
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52763414
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:35 schreef MeNicole het volgende:
Gisteren heeft Mikael tijdens een meeting Ive gezien. En nu doet Mikael precies wat Ive doet. Zomaar nergens aan optrekken en dan gaan staan. En hij gaat ook op zijn hoofd leunen Ik heb een na-aap kind. Iemand nog een kindje in de aanbieding waar Mikael mee kan meeten die al loopt
Kom maar hoor, misschien heb je er wat aan.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:36:59 #268
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_52766437
tjah mischien moet er dan de emotionele staat van de ouders er ook bij, dat heeft ook weerslag op het kind, of mischien dat er een vervelend kindje bij ze achter woont.. mischien is die bepaalde oom ook niet aardig dus eigenlijk moet dat er ook op want dat is ook allemaal eng enzo!

tis gewoon belachelijk wat ze allemaal willen weten.. naam + leeftijd+ adres moet genoeg zijn .
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_52774022
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:08 schreef dutchie het volgende:

[..]

Kom maar hoor, misschien heb je er wat aan.
Kiijk eens in het filmpjes topic
Liefde
pi_52775420
Ik weet inderdaad dat het om subsidie gelden gaat, maar zo'n peuter speelzaal is verplicht te vermelden dat de gegevens daarvoor gebruikt worden. Op het formulier wat ik zag ontbrak dat gegeven en dát stoort me. Menig ouder zal klakkeloos al die informatie invullen, terwijl je daartoe helemaal niet verplicht bent!
Online kon ik het formulier zelfs niet versturen, als ik niet alles ingevuld had.

Bij enkel een aanmelding vind ik het niet van belang waar een kind vandaan komt of uit wat voor gezinssituatie. Dat is in principe pas na plaatsing van belang. Ik wil niet dat mijn kind wordt 'uitgekozen' omwille zijn afkomst. Élk kind heeft net zoveel rechten.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:33:59 #271
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52775987
Gelijk heb je, Icicle.

Weet iemand toevallig waar je een compleet joggingpak kan kopen in maat 92/98? Vond het vorig jaar zo handig voor de heen- en terugreis (vakantie), maar kan die dingen toch nergens vinden
Mijn afvalstrijd!
pi_52776101
Ik heb uiteindelijk de papieren versie 'besteld' en gewoon open gelaten wat mij niet relevant leek verder, Icicle. Heb alleen de geboortedatum van dochter, geslacht, psz en dagdelen van voorkeur en adres en telefoonnummers opgegeven. Ze hebben haar gewoon ingeschreven, niks over gehoord.
pi_52776249
simply colors heeft geen standaard joggingpak maar wel soepele broeken en een hooded sweater.
Rainbowbabies heeft natuurlijk ook van die soepele kleertjes maar weer geen sweaters.

Ronja gaat straks voor de tweede keer wennen op het kinderdagverblijf en ik zie er nu al zo tegenop. De vorige keer heeft ze het redelijk goed gedaan maar zodra ze me zag bij het ophalen (ze stond in het deurhekje naar het speelveld naar buiten te kijken) begon ze zo hartverscheurend te huilen dat ik er nog nar van kan worden.
De eenkennigheid is ook meteen lekker doorgeslagen want ze wijkt geen meter van mijn zijde.
En dan komen natuurlijk alle herinneringen aan heimwee op de peuterzaal weer terug

maar goed, samen aan de rescue remedy en ik ga er maar van uit dat ze snel genoeg went.
pi_52776536
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:38 schreef nebelung het volgende:
Ik heb uiteindelijk de papieren versie 'besteld' en gewoon open gelaten wat mij niet relevant leek verder, Icicle. Heb alleen de geboortedatum van dochter, geslacht, psz en dagdelen van voorkeur en adres en telefoonnummers opgegeven. Ze hebben haar gewoon ingeschreven, niks over gehoord.
Dat is wat ik nu ook ga doen inderdaad
pi_52788405
Misschien een hele stomme vraag maar vanaf wanneer kregen jullie kindjes een doosje rozijntjes. Mikael heeft nog nooit gehad dat ie ergens in stikte maar ik geef hem eigenlijk nooit rozijntjes. Maar ze kunnen dat al wel eten toch
Liefde
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:43:07 #276
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52788500
nooit
pi_52788536
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:43 schreef _evenstar_ het volgende:
nooit
Nee Arwen helaas niet.
Liefde
pi_52789040
Menicole ik denk dat hij dat wel kan eten,wees alleen niet verbaasd als je ze heel weer terugvind in zijn luier Ik weet niet meer sinds wanneer Emma ze eet mar het heeeft eigenlijk nooit problemen gegeven. Ik vroeg net aan Mike of hij nog weet sinds wanneer ze ze krijgt(plus uitleg dat jij een vraag had) Waarop hij zegt, heel nuchter, "wanneer een kindje er aan toe is"
pi_52789752
Geen idee wanneer Kim ze voor het eerst heeft gehad. Het ging iig meteen goed en ze heeft er nooit last van gehad. Als je boodschappen doet, de rozijntjes verstoppen. Kim wil ze dan meteen hebben.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:47:13 #280
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52790444
Wat ik het fijne vond aan rozijntjes is dat ze uuuuuuren zoet kunnen zijn met het uit het doosje pulken. Nog goed voor de fijne motoriek ook .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_52790506
MeNicole, gewoon geven, kan hij waarschijnlijk al heel goed eten! (nou ja, zoals Jelief zegt, waarschijnlijk zijn ze nog heel in z'n luier )
En wat knap dat hij van z'n speen af is! Ik durf er nog niet aan hier, ze zijn er zo verzot op... ik ga gewoon met ze meehuilen waarschijnlijk dan. Noa is over een paar maanden drie, dan moet ze toch echt wel er vanaf, en dan probeer ik Emma gelijk ook denk ik. Of andersom...

Evenstar nogmaals... weet er nog weinig op te zeggen maar denk aan je!
pi_52791602
Ik heb hier een keer rozijntjes gegeven, maar dat werd een kliederzooi doordat hij erop ging staan Geen succes.. De rest smikkel ik zelf wel op Misschien is hij er toch nog wat te klein voor.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 21:38:55 #283
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52792595

Anitra en Co. waren hier en was leuk, Arwen en Djulian speelden heel lief met elkaar echt mooi om te zien, super ook dat ze echt allebei ondeugend gingen doen boefjes.
Ze heeft vanmiddag voor het eerst weer gegeten was niet denderend veel maar ze eet iets, hopenlijk gaat het drinken snel ook weer beter ! s avond was het weer prut maar dat mag de pret niet drukken

nu nog vertalen wat ze toch bedoeld emt:

Mamaa( op vragend toontje) setekodaja modakadojoe ?

ze kan ook wel woordjes zeggen hoor
Nog niet superveel, maar wel heel duidelijk

( auto, ietuij, fiets, vis, zes, een, mama, papa, oma, opa, okedoke, poes, muis, mojnd, neus, allerlei dierengeluidjes, aap, cocco( rocco) )
pi_52803885
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:35 schreef MeNicole het volgende:
Ik heb ook een na-aap kindje Hij legt nu net als Pietje (gefingeerde naam ivm privacy), zijn gezicht plat op de grond, wanneer hij gefrustreerd en moe is. Mafkees!
Maar waar woon je ergens? Kendahl doet, aan de handen, wankele stapjes op zijn tenen.
pi_52804598
Goedzo Arwen! Hoop dat ze meer gaat drinken.
Wat kan ze al veel wordjes! Leuk he!

Kim kan er ook steeds meer. Maar nee, heeft ze nu ook uitgevonden. Zoals, Kim ga je mee? NEE!
En een kat doet miauwww en een vogel twiet en dan danst ze erbij. En volgens Kim doet elk ander dier ook twiet. Teletubbies zijn tete. Ze heeft een daatje knuffel en die noemt ze daaaaaje.
Mijn ouders krijgen binnenkort een puppy, ben heel benieuwd hoe ze dat zal vinden.

En verder zijn we, of ik iig, erg brak. Met maar 3 uurtjes slapen krijg je dat. Ws zit er een kies aan te komen en had ze kramp.
pi_52807178
Mijn dochter kreeg op haar eerste verjaardag voor het eerst een doosje rozijntjes
pi_52808204
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 21:15 schreef lcicle het volgende:
Ik heb hier een keer rozijntjes gegeven, maar dat werd een kliederzooi doordat hij erop ging staan Geen succes.. De rest smikkel ik zelf wel op Misschien is hij er toch nog wat te klein voor.
psst zet hem op schoot of in de kinderstoel

Emma is deze week zo lekker aan het spelen. Ze haalt niet meer alles uit de kast om er dan niet mee te spelen. Er komt nog wel veel uit de kast maar af en toe wordt er ook weer opgeruimdén ze isheel bewust met de verschillende dingen aan het spelen. Metde poppen bijvoorbeeld die krijgen een schone luier (vor zover haar dat zelf lukt) en worden gevoed en moeten slapen . Ik ben dan ookmaar begonnen met het maken van wat extra kleertjes en slaapzakjes voor de poppen. Dat krijgt ze dan voor haar verjaardag.
Praten gaat steeds meer in drie of meer woords zinnnen al kan ze ook nog heel goed met een woord of uh-uh duidelijk maken wat ze wil. Op dat laatste reageer ik met "ga eens praten,wat wil je?" Ok als ze gaat piepen als ze iets wel of niet wil reageren we met 'niet piepen maar praten' .

Afgelopen zondag hebben we gebbq-ed bij zwager en schoonzus. Emma had voor alles klaar was honger en kreeg een banaan. Een half uur later stond schoonzus in de keuken, Emma in de kamer en de rest buiten. Het werdt wel erg stil en SZ gaat kijken. Heeft Emma de bananen van de schaal gepakt en er een opengemaakt die ze lekker op zat te peuzelen
pi_52839470
Even uit een ander topic geheveld
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nu het hier noodweer is, vind ik het wel moeilijk om iets te ondernemen met Kim. Momenteel regent het hard en waait het erg. Maar als het droog is, kunnen we wel naar buiten. Maar ik weet dan niet goed wat we kunnen doen samen.
- Tekenen: koop wat potloodjes of nog fijner waskrijtjes en geef Kim een groot vel papier.
- Vingerverven: koop wat vingerverf, nog een groot vel papier en hijs haar in een beschermend schortje (of verknip een oud t-shirt van jezelf).
- Samen legpuzzels maken en dan meteen oefenen hoe de dingen of dieren heten.
'Hulp in de huishouding': stofdoek of zo'n stofzwabberding, een veger en blik, wat keukenpapier en een plantenspuit en lekker 'poetsen' maar.
- Helpen met eten voorbereiden, met peutermesje wat groenten laten snijden of zo (en snoepen tussendoor )
- Koekjes of taart bakken, je hebt van die mini-baksetjes voor cake of taart.

Dat zijn van die dingen die ik dan verzin. En ze moet ook gewoon soms even zelf spelen
pi_52840189
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 13:22 schreef nebelung het volgende:
Even uit een ander topic geheveld
[..]

- Tekenen: koop wat potloodjes of nog fijner waskrijtjes en geef Kim een groot vel papier.
- Vingerverven: koop wat vingerverf, nog een groot vel papier en hijs haar in een beschermend schortje (of verknip een oud t-shirt van jezelf).
- Samen legpuzzels maken en dan meteen oefenen hoe de dingen of dieren heten.
'Hulp in de huishouding': stofdoek of zo'n stofzwabberding, een veger en blik, wat keukenpapier en een plantenspuit en lekker 'poetsen' maar.
- Helpen met eten voorbereiden, met peutermesje wat groenten laten snijden of zo (en snoepen tussendoor )
- Koekjes of taart bakken, je hebt van die mini-baksetjes voor cake of taart.

Dat zijn van die dingen die ik dan verzin. En ze moet ook gewoon soms even zelf spelen
Tnx! Toevallig gisteren bij Lidl grote kleurpotloden gehaald. Waskrijtjes heb ik ook. Ze heeft er nog niet veel geduld voor en houd het op de kop vast. Dus met de punt naar boven. Maar vind het wel leuk. Vingerverf heb ik, maar ik dacht dat ze daar nog te jong voor was. Kunnen we mooi van het weekend uitproberen. Legpuzzel hebben we niet. Wel “gewone”.
Hulp in de huishouding is een goed idee! Van de week zat ze met een papiertje te poetsen op de grond. Dus dat vind ze vast leuk.
Eten voorbreiden heeft ze nog niet mee geholpen, ik zal er aan denken!
Minibaksetje heeft ze niet, wel een goed idee trouwens. Ik heb heel wat DE punten. Misschien valt daar iets te vinden. Maar we gaan vanmiddag muffins bakken. Mag ze meehelpen met versieren.

Zelf spelen kan ze gelukkig wel goed. Mama plagen ook. Had ze net de telefoon in haar handje, achter haar rug verstopt. Ging de telefoon en ik maar zoeken. Kim moest toen geniepig lachen en stak haar handje uit.
En ze heeft een haarband en net stond ze bij me te schreeuwen jajaja kijkuuuuh. Ik snapte het niet, maar toen wees ze naar dr haren. Had ze hem zelf in gedaan en helemaal trots. Toen moest ik hem op, toen Kim weer, etc.
Nu maar aan de afwas. Wil ze ook mee helpen, maar dat kan nog niet. Gaat ze vaak naast me zitten spelen.
pi_52843274

We zijn er weer! Vakantie wasl leuk! Amber heeft zich heerlijk vermaakt. Wordt lekekr bijdehand, gaat steeds meer woordjes zeggen...

We staan bovenaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:23:54 #291
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_52851770
Welkom terug Vicky, fijn dat jullie het leuk hebben gehad! Ik dacht dat jullie volgende week pas terug zouden komen.

Laat ik maar meteen uitzwaaien Wij vertrekken zondag voor twee weken naar Rhodos
Mijn afvalstrijd!
pi_52862410
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:21 schreef Vicky het volgende:

We zijn er weer! Vakantie wasl leuk! Amber heeft zich heerlijk vermaakt. Wordt lekekr bijdehand, gaat steeds meer woordjes zeggen...

We staan bovenaan
Welkom terug! Ja, dat gaat hard hé? Kleine kinderen worden groot....

Wennie, veel plezier op vakantie. ik hoop dat Robin niet smelt
pi_52862438
Heeej Vicky! Hopelijk hebben jullie een ontzettend leuke vakantie gehad en goed uitgerust voor de verbouwing!
pi_52875394
Hier ook weer terug van vakantie. Merlijn begint nu duideljk donkere haartjes te rkijgen en heeft de huid van zijn vader. Zo een huid die lekker bruin wordt, geen melkfles zoals ik . Merlijn is dus lekker bruin geworden. Ook heeft hij zijn vader vreselijk misbruikt op vakantie want die moest overal mee naar toe. Leuk om te zien hoe die twee naar elkaar toe trokken.

Merlijn kent nu ook veel meer woordje. Waaronder Po en Lala, maakt niet uit wel teletubbie het is ze heten allemaal zo.
pi_52876174
Amber zegt ok de hele tijd pappa mee en pappa kom en dan kan ze het ook zo lekker zeurderig zeggen.. pappaaaaaaaa meeheee of koooohoommm

Ze kan nu ook eindelijk zitten zeggen, nou ja het is titit. Dan klopt ze op de stoel of bank en zegt ze mamma titit
Mijn zwager heet Alex en Amber noemt hem Ale of Ate. Op vakantie hebben we zo gelachen. Die twee trokken heel erg naar elkaar toe en als ze hem even niet zag ging ze roepen: ALEEEEE JOEHOEEEE en toen hij even binnen kwam toen Amber naar bed moest trk ze een pruillipje en ging ze huilen... tutje

Amber heeft ok neit mijn huid. Ze is redelijk gekleurd op vakantie. Heeft 1x een uurtje in badpak in de zon en in bad gezeten en toen ik dr af ging drogen had ze al een badpakafdruk staan. Haar haren zijn nu echt superblond door de zon.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52876555
Hier is iedereen mamaaaaa! Soms is Djeez wel papa. Ze heeft als het goed is (hopelijk) niet mijn huid. Ik verbrand megasnel. Djeez niet, die wordt redeljk snel bruin. Dus hopelijk Kim ook.

Vandaag met mijn ouders mee geweest hun puppy op te halen. Kim was helemaal onder de indruk. Ze is geen honden, of huisdieren gewend. Heel voorzichtig geaaid. Zo lief! Op een gegeven moment even in de tuin rond laten lopen. Mickey (de hond) ging tussen de bloemen in struinen. En Kim maar roepen eeeheeh neeeeejjj. Was zo grappig om te zien. Vanwege zware allergie van Djeez kunnen wij nooit een hond nemen. Toch leuk dat Kim zo ook een beetje een hond heeft. En ik vind het ook leuk! Zo'n lief, schatiig puppytje.
  zondag 2 september 2007 @ 10:51:18 #297
108648 cattie
lieve moeder
pi_52885989
Merlijn en Amber, welkom terug van vakantie!

Robin veel plezier op vakantie!

Ingrid, wat leuk dat Kim zo'n plezier met het pupje heeft! Ive heeft altijd veel lol met onze katten. Dat is (nog) niet wederzijds, de katten vinden Ive een beetje eng. Maar als het ze te gek wordt, lopen ze netjes weg gelukkig.

Ive is verkouden en heeft helemaal rode randen om zijn ogen en snotogen. Arme jongen. Hij is ook niet zijn vrolijke zelf vandaag.
pi_52887191
Welkom hier Storm.

Anna is ook gek op de katten. Ze is soms iets te overenthousiast, maar ze pikken zoveel van haar. Ze mag niet met ze alleen in een kamer zijn, maar als ze erbij is, is het zo schattig. Alleen vinden de katten het soms wat minder, dan moet ze er weer achteraan kruipen.

Beterschap Ive.

Ze was al om kwart over 6 wakker (zondag ) en vertikte het om te gaan slapen. Ze ligt nu een kwartiertje in bed en we hebben goede hoop. Vanmiddag gaan we weg, dus het is te hopen dat ze dan een beetje uitgerust is.
*OUD heilige*
  zondag 2 september 2007 @ 18:15:49 #299
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52895908
welkom terug merlijn en amber

Robin veel plezier

brabbelende/pratende kindjes

Welkom storm
  maandag 3 september 2007 @ 11:25:57 #300
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52912557
Jaaaaa, ik mag hier meepraten over Storm ! Hij is echt geweldig, jongens!

Hij kreeg voor zijn verjaardag allemaal stoere dingen: een houten garage, een duplotrein (die echt rijdt!) samen met zijn zus, een knikkerbaantje met autootjes, een racekleed voor autootjes, een gereedschapssetje, een tamboerijntje, een puzzeltje, een treintje van Thomas, een voetballetje, boekjes, een houten kiepvrachtwagentje, een cool pyjamapak....
Hij dook in zijn stuk taart, met handen, neus en mond.

En hij slaapt in het nieuwe huis nog steeds veel beter!
pi_52912763
Hoi Storm!
Wat een verwennerij zeg! Leuk! Wat goed dat hij beter slaapt! Tot hoelaat is het nu dan?
  maandag 3 september 2007 @ 11:45:51 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')