Nou, ik versta ook niets van wat Ken zegt, enkel: ja, mama en papa. Maar negen van de tien keer kan ik geen verbanden leggen tussen wat hij zegt en wat hij eigenlijk bedoeltquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:34 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Nee hoor![]()
Mikael heeft hele verhalen terwijl ie van alles uit probeert. Als hem iets niet wil lukken gooit ie zijn hele woordenschat in de strijd maar dat slaat vaak helemaal nergens op omdat ie helemaal met iets anders bezig is. Soms klopt het wel want als ie iets wil (sokken uit bv) dan zegt ie wel mama koks. En dan snap ik hem wel en probeert ie niet zelf. Tis dus beetje van allebei iets.
Tinka is dan meer van het breder geaccepteerde slag.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:33 schreef E.T. het volgende:
hmz.. naaktslakken-sushi.. Met een andere benaming zal 't vast wel verkopen(Escargots is ook breder geaccepteerd dan slakken
)
Hier oudste (Randy) 2,5 jaar en Tinka bijna 16 maanden (quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:21 schreef Pixels24 het volgende:
Volgens mij zaten hier wel wat ouders die 2 kleintjes kort op elkaar kregen toch?
En hebben jullie voor de 2e ook een babykamer gekocht? Of alles doorgeschoven en voor de oudste wat anders (dus bijv geen commode enzo)?
Ik verschoon mijn dochter nog steeds op de commode, maar zit eraan te denken bijv een ladekast te kopen waar ik haar nog wel op kan verschonen. Aankleden doe ik toch niet meer op de commode.
Ik plas ook meestal in meerdere etappes met uiteindelijk 2 kids onder mijn armen geklemd!quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier ook eentje die overal op klimt. En ook supersnel de trap op klimt. En weer af. We hebben alleen boven een hekje. Dus rustig plassen is er niet meer bij.
Aan de hand kon ie al een hele tijd, maar dit was gewoon losquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:15 schreef cattie het volgende:
Wat goed Mikael! Al helemaal los of nog aan de hand?
Wat ik zo lees van die methode (had er nog nooit van gehoord) zou het een revolutionaire methode zijn?? Maar de grondslagen lijken me eerlijk gezegd eerder logisch dan revolutionair:quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat weten jullie van de Pikler methode en hebben jullie er ervaring in?
Misschien zou het wel eens kunnen helpen tegen het zeuren en klagen van Kendahl, wanneer hij in de box zit/staat. Want wij worden er helemaal gek van...
Ik snap niet wat je met die methode wil (of waarom je uberhaupt een methode wil)? Waarom zit Ken eigenlijk in de box? Kan hij er niet gewoon uit?quote:Grondslag van haar opvoedingsideeen is dat je baby’s en peuters in een veilige, voor hen geeigende omgeving gelegenheid geeft hun eigen ontwikkelingstempo te bepalen. Rollen, kruipen, zitten, lopen, het komt allemaal uit de kinderen zelf als ze de bewegingsvrijheid krijgen en daar hoeft geen volwassene hen steeds bij te storen. Aan de andere kant: als je hen als volwassene aandacht geeft, bijvoorbeeld bij het wassen, aankleden, eten, dan moet die ook volledig zijn. Dat zijn de momenten om daadwerkelijk verbaal en lichaamlijk contact te hebben.
uhoh... die fase kan heeeeeeel lang duren. Fleur eet nog steeds het liefste een boterham met niets.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
De box hebben we hier al heel lang niet mee. Verschonen tja, gewoon als het nodig is. Zit geen ritme in. Wel voordat ze 's avonds gaat slapen. En als ze 's morgens wakker wordt.
Mevrouwtje wil ineens alleen nog maar droog brood. Dus geen boter en beleg. Lijkt mij niks, maarja als Kim het lekker vind...
Ik zou de box ook niet alleen voor noodgevallen doen hoor. Denk ook dat je dan een verkeerde associatie krijgt. Kan me wel voorstellen dat je de box nog hebt staan hoor, ik vind het ook nog steeds handig.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Tja, de box gebruiken we als we even onze handen vol hebben: afwassen, koken, naar de wc, was ophangen. Dan kunnen we niet zien wat er in de kamer gebeurt. Het wordt hier nog steeds aangeraden door het cb. En soms doe ik hem nog wel eens in de box, als ik zie dat hij moe wordt. Dan merk ik dat hij het fijn vind om in een kleinere ruimte te zitten. Maar de laatste tijd niet meer. Dan neem ik hem gewoon alvast mee naar zijn kamertje. Daar even spelen en dan naar bedje toe. Zal ik dat erin houden en de box enkel voor noodgevallen doen...?
maar wij gaan even naar buiten, het waait wel maar de zon schijnt ook
ik schaar me dapper achter Belana.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 07:03 schreef Belana het volgende:hoera voor Romme
![]()
ben het een beetje vergeten op de dag zelf, vergeef je me?![]()
Wat een leuk speelhuisje zeg! Waar heb je die vandaan?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:07 schreef owlet het volgende:
Wij hebben overigens de box een paar weken geleden weg gedaan en er een speelhuisje voor in de plaats gezet. Zelfs als 'wegzetplek' gebruikten we hem niet meer, het was alleen een speelgoedvergaarbak geworden. Ronja speelt eigenlijk altijd in de woonkamer en als ik naar een andere kamer moet gaat ze mee. Meestal is ze net kruipend aangekomen als ik weer klaar ben en dan kruipt ze weer terug naar de woonkamer
Hahaquote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:03 schreef Jelief het volgende:
Dinkuh! Dat zegt Emma ook! En dan ook nog wel eens op een wat dringende toon. Het is ook dinkuh of sap of watuh (wat verdacht veelklinkt als buituh). Ze zei vanmiddag kaat kaat kaat. Bleek dat ze kant bedoelde als in 'andere kant'
Geweldig is dat!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:12 schreef nebelung het volgende:
[..]
Haha
Zo grappig he, dat gepraat. Net op de bank voor het slapen gaan kreeg ze nog een banaan. Zegt ze met vol gepropte mond en innig tevreden: 'lekker he?'![]()
Dat heeft ze dus nog nooit eerder gezegd!
Vind het er nep uitzien.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef pinquit het volgende:
das toch niet echt??
Herkenbaar ja. Sara is nogal een papa's kindjequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:13 schreef cattie het volgende:
Aah, arme Sara..
Tinka en Kim, wat leuk dat ze allebei al met hun naam bezig zijn!
Ive heeft vanmorgen mij weer regelmatig afgewezen. Bij papa was alles goed en bij mij was niets goed. Hebben jullie dreumessen dat ook wel eens? Ik weet dat ik me er niets van aan moet trekken en dat het waarschijnlijk niets betekent, maar het voelt soms wel erg rot.
Op haar achterhoofd zit een flinke bult, en haar ene oog is blauwquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:16 schreef nebelung het volgende:
Hoe is het afgelopen met Sara's hoofdje Fuente?
Dat zou ook goed kunnen ja, dat het daaraan ligt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:25 schreef E.T. het volgende:
Zodra er iemand in de buurt is, is mama nog steeds compleet buiten beeld hier.
Oma in de buurt? dan moet oma mee plassen. Idem voor tante Karin, of juf Nadja (gister uitje met het kdv en er werd amper naar mij omgekeken). En papa natuurlijk!
Volgens mij redelijk normaal; ze ziet mij de hele dag en elke dag.. Als er dan iemand anders is, is dat veel leuker![]()
Welkom Anna en Yppy!quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:02 schreef YPPY het volgende:
Ik moet er bijna vanomdat ze al 1 is. Een heel jaar al voorbij.
![]()
Kendahl heeft ook een tijdje diarree gehad, maar ik heb geen dokter gebeld. Ik zou het even aankijken. Faaase?quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:32 schreef Jelief het volgende:
lampje gaat aan! Emma is ook van slag, luistert slecht en lijkt expres tegen mij in te gaan.
Daarnaast, Emma heeft al een week veel dunnere poep dan ze normaal heeft, tegen de diarree aan. Eten gaat iets minder dan normaal drinken gaat normaal. Hoe snel staan jullie bij de dokter op de stoep bij zoiets? ow en geen koorts, geen ziek kind.
ow en het zijn niet meer dan 3 luiers op een dag.
Misschien kan ze ergens niet zo goed tegen. Geen allergie ofzo... meer intolerantie denk ik.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:41 schreef Jelief het volgende:
MIke stelde voor dat ik de dokter zou bellen maar omdat ze verder niet ziek is wil ik het nog even aankijken. Ik denk dat ik donderdag even bel als het nog steeds zo dun is.
neejoh, is volgende week weer overquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:16 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Misschien hier ook wel leuk ideetje... even in de overleg gooien met bels.
Kendahl heeft trouwens ook last van verlatingsangst en wil continue dat je iets met hem doet. Maar op schoot kruipt/rolt/kronkelt hij steeds weg. En als ik heel eventjes wegloop, begint hij te gillen. En hij is ook onwijs de grenzen aan het verkennen. Hij krijgt echt een eigen willetje. Vanmiddag geen scene, maar een compleet toneelstuk omdat iets niet mocht. Bijten in voorwerpen, maaien met z'n armen, huilen, boos brabbelen. Dit zal nog wel even duren, hé? ...
Hihi, Mila doet dat ook.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 08:13 schreef Fuente het volgende:
Sara vanmorgen: Saja bohuram op!
(Sara boterham op)![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:53 schreef Jo0Lz het volgende:
(Terwijl ze het broodje in haar hand houdt)
Allicht! We zijn lekker uit eten geweest bij 'Parola' te Langeraar. Heerlijk! En je krijgt echt veel en waar voor je geld daar. Allebei een bord eten en dan nog een bakje sla ( sla, tomaat, komkommer), bakje friet en gebakken krieltjes en nog een bakje met bloemkool- en broccoliroosjes. Kendahl heeft gesmuld! Dat was een mooie afsluiter van een pechdagje.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:58 schreef Suzanna het volgende:
Da's wel even schrikken PV! Gelukkig geen buikpijn. Vond hij de junkfood lekker?![]()
De peuterspeelzaal waar onze voorkeur naar uit ging was zelfs duurder dan een extra dag KDV. Als het zo zou lopen dat Ronja maar een dag KDV zou hebben dan zou ik denk ik eerder geneigd zijn om er een halve dag KDV bij te regelen, ter vervanging van de peuterzaal.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:13 schreef Vicky het volgende:
Fuente, ik wens jullie alvast een hele leuke 2e verjaardag van Saartje!!
wij gaan mrogen op vakantie, dus kan het niet zaterdag doen
Ik weet nog niet of Amber naar de psz gaat.Er zit er hier in de straat eentje maar daar kunnen ze alleen 's ochtends terecht en ik vind het persoonlijk best wel duur...
Ja nee, dat is duidelijke taalquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:19 schreef YPPY het volgende:
Wanneer Anna niet naar het kdv zou gaan, was ze nu al aangemeld voor een psz, zal ik het zo zeggen?![]()
Oh nee, wat mij betreft was het in ieder geval niet zo bedoeldquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:10 schreef nebelung het volgende:
Voor mij (thuisblijfmoeder met maar 1 kind) is het een uitkomst, de psz. Ik heb het idee dat jullie er wat laatdunkend over doen (ik kan me vergissen hoor)??
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:21 schreef nebelung het volgende:
Mijn dochter heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen.
Nu heb ik barstende hoofdpijn![]()
* Komt even uit lurkstand gekropen...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:52 schreef Randa_v het volgende:
...
We hebben nu ook definitief de keuze gemaakt om Merlijn niet in België naar school telaten gaan maar gewoon in Nederland. Anders zou hij met 2,5 minstens al met halve dagen naar school gaan.
...
Weet ik, maar als hij gaat met 2,5 naar België dan wel net als de rest van zijn klas en dan blijft hij ook in België. Die keus maak ik niet pas als hij 4 is en hier in Nederland mag gaan. Het voordeel is juist dat hij met 2,5 naar school mag daar, maar dan wel met regelmaat. Ik hou er niet van om hem uit een bepaald ritme te halen als hij er eenmaal inzit. We wonen in Nederland dus hij hoeft hier met 5 verplicht,quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:26 schreef Moi.com het volgende:
[..]
* Komt even uit lurkstand gekropen...
Wil me zeker niet mengen in jullie beslissing maar in België hoef je je kind niet verplicht met 2,5 naar school te sturen hoor..
Kinderen hebben hier pas leerplicht vanaf het schooljaar dat ze 6 jaar worden en zelfs dan is er nog geen schoolplicht... (op http://www.ond.vlaanderen.be/leerplicht/ kan je nog meer informatie vinden moest je dat wensen)
* Kruipt terug in lurkstand
We zijn alledrie erg trots!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:56 schreef Sugar het volgende:
Wat goed van Ive, Cattie!
Ben je trots?
En hijzelf?![]()
Negeren geprobeerd, helpt niet. Nouja, gaat hopelijk vanzelf weer over. we blijven doorgaan met haar eraf halen. Afleiden is een goed idee.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:18 schreef Pixels24 het volgende:
Ingrid, ik heb hier PRECIES hetzelfde!
En wat blijkt het bij mij te zijn; ze ziet het als een spelletje. Dus telkens gooide ze 1 been op de tafel en dan riep ik tegen haar dat het niet mocht. Dan keek ze me grijnzend aan en ging verder met klimmen.
Ik moest haar er telkens weer afhalen, wel 100x achter elkaar.
Maarrrr, wat blijkt, nu ik het negeer klimt ze er niet meer op. Ze doet een poging, gooit er 1 been op, ik kijk de andere kant op en zij blijft mij aankijken van "kijk mama kijk". Vervolgens probeert ze nog op andere manieren mijn aandacht te trekken, door op de tafel te slaan enzo, maar zo lang ik niet kijk klimt ze er niet op.
Ze komt zelfs in mn gezichtsveld staan en klapt dan in haar handjes. Ik geef haar dan wel aandacht door ook mee te klappen, maar vaak rent ze dan snel weer naar de tafel om weer te klimmen.
Succes!
Bij de Hema hebben ze nu een actie dacht ik dat je een 2e boek voor de helft kunt laten maken. Leuk voor familie misschienquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 08:40 schreef YPPY het volgende:
Ik ben nu bijna klaar met haar album voor het eerste jaar. Dat is digitaal, volgende week ga ik het af laten drukken denk ik. Ik heb ook een 'gewoon' album met losse foto's van de eerst maanden, maar dat is zo snel vol. Hoe doen jullie dat?
quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:33 schreef Wennie het volgende:
]Bij 't Geertje in Zoeterwoude, wat is het daar leuk zeg!
quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:03 schreef owlet het volgende:
[..]
Zelfs voor hummels zoals Ronja is het al leuk en hoe ouder ze worden, hoe leuker het wordt.
![]()
Ja, ik vond het ook al zo belachelijk dat wij bij een inschrijving voor een bepaalde school ons beroep moesten invullen. Nu was dat ook wel een hele elitaire schoolquote:Op maandag 27 augustus 2007 13:10 schreef lcicle het volgende:
Ik ben eens op zoek gegaan naar een leuke peuter speelzaal.. Kom ik bij het aanmeld formulier op de site, moeten ze allemaal dingen weten als 'land van herkomst' 'nationaliteit' 'opleiding vader' 'diploma behaald' 'vluchteling ja/nee'..
Ik begrijp wel dat het normaal is dat ze zulke gegevens allemaal willen weten, maar ik denk dan echt: wat heeft dat nu in godsnaam met mijn kind te maken!? Blegh, kan daar niet zo goed tegen, dat men alles maar moet weten en je zo in een hokje kunnen duwen.
Kom maar hoor, misschien heb je er wat aan.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:35 schreef MeNicole het volgende:
Gisteren heeft Mikael tijdens een meeting Ive gezien. En nu doet Mikael precies wat Ive doet. Zomaar nergens aan optrekken en dan gaan staan. En hij gaat ook op zijn hoofd leunenIk heb een na-aap kind. Iemand nog een kindje in de aanbieding waar Mikael mee kan meeten die al loopt
![]()
Kiijk eens in het filmpjes topicquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:08 schreef dutchie het volgende:
[..]
Kom maar hoor, misschien heb je er wat aan.
Dat is wat ik nu ook ga doen inderdaadquote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:38 schreef nebelung het volgende:
Ik heb uiteindelijk de papieren versie 'besteld' en gewoon open gelaten wat mij niet relevant leek verder, Icicle. Heb alleen de geboortedatum van dochter, geslacht, psz en dagdelen van voorkeur en adres en telefoonnummers opgegeven. Ze hebben haar gewoon ingeschreven, niks over gehoord.
Ik heb ook een na-aap kindjequote:Op maandag 27 augustus 2007 09:35 schreef MeNicole het volgende:
Gisteren heeft Mikael tijdens een meeting Ive gezien. En nu doet Mikael precies wat Ive doet. Zomaar nergens aan optrekken en dan gaan staan. En hij gaat ook op zijn hoofd leunenIk heb een na-aap kind. Iemand nog een kindje in de aanbieding waar Mikael mee kan meeten die al loopt
![]()
psst zet hem op schoot of in de kinderstoelquote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:15 schreef lcicle het volgende:
Ik heb hier een keer rozijntjes gegeven, maar dat werd een kliederzooi doordat hij erop ging staanGeen succes.. De rest smikkel ik zelf wel op
Misschien is hij er toch nog wat te klein voor.
- Tekenen: koop wat potloodjes of nog fijner waskrijtjes en geef Kim een groot vel papier.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nu het hier noodweer is, vind ik het wel moeilijk om iets te ondernemen met Kim. Momenteel regent het hard en waait het erg. Maar als het droog is, kunnen we wel naar buiten. Maar ik weet dan niet goed wat we kunnen doen samen.
Tnx!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:22 schreef nebelung het volgende:
Even uit een ander topic geheveld
[..]
- Tekenen: koop wat potloodjes of nog fijner waskrijtjes en geef Kim een groot vel papier.
- Vingerverven: koop wat vingerverf, nog een groot vel papier en hijs haar in een beschermend schortje (of verknip een oud t-shirt van jezelf).
- Samen legpuzzels maken en dan meteen oefenen hoe de dingen of dieren heten.
'Hulp in de huishouding': stofdoek of zo'n stofzwabberding, een veger en blik, wat keukenpapier en een plantenspuit en lekker 'poetsen' maar.
- Helpen met eten voorbereiden, met peutermesje wat groenten laten snijden of zo (en snoepen tussendoor)
- Koekjes of taart bakken, je hebt van die mini-baksetjes voor cake of taart.
Dat zijn van die dingen die ik dan verzin. En ze moet ook gewoon soms even zelf spelen
Welkom terug! Ja, dat gaat hard hé? Kleine kinderen worden groot....quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:21 schreef Vicky het volgende:
We zijn er weer! Vakantie wasl leuk! Amber heeft zich heerlijk vermaakt. Wordt lekekr bijdehand, gaat steeds meer woordjes zeggen...We staan bovenaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |