11:01 Zwetend huiswerk makenHoewel Jaap lijfelijk op de hometrainer zit, is hij met zijn gedachten elders. Zijn ogen dansen over de regels van het magazine 'Vrouw'. Het lijkt erop dat de grote Miljonair zich aan het voorbereiden is op zijn dag. Zijn bezoek bestaat namelijk enkel uit vrouwen! Kan Jaap gezellig over de nieuwtjes rondom mode, verzorging en gezondheid meepraten. Wat is 'ie toch ook attent!
11:32 Date-dag!Vandaag is het ook een belangrijke dag voor Dennis en Nadia, de ijdele jongeman mag dan eindelijk gaan daten! Hoewel het hem bloed zweet en tranen heeft gekost, wil hij per se zijn gevoelens testen voor Nadia door met een andere dame te daten. Al dagen zo niet weken. Slimme zet? We zullen zien!
12:03 Alleen...Jaap is als een klein kind zo blij dat het 'zijn' dag is. Hij jaagt door de Villa en stoomt zich klaar. Maar op enthousiasme van zijn mede-Miljonairs hoeft hij niet te rekenen... Iedereen ligt nog op één oor. In zijn eentje zit de Miljonair op het bordes. Haartjes gekamd, en een mooie blouse aan. We leven met je mee, Jaap!
12:20 Jaap is content!Jaap is er helemaal klaar voor, zenuwachtig staat hij gehuld in zijn beste kleren op het bordes. En dan eindelijk staan er drie dames voor zijn neus. Als een echte gastheer ontvangt hij ze. "Zullen we eerst boven kijken?", oppert hij. Maar zijn moeder heeft andere plannen. "Ik ga eerst de bloemen in het water zetten, zullen we dan buiten gaan zitten, heb ook wel zin in een bakkie koffie", aldus Els. "Ik vind het allemaal best, maar ik weet niet hoe het koffiezetapparaat werkt", geeft Jaap toe. "Het lijkt net of ik thuis ben, ook zo'n zooitje!", verwondert ze zich. Maar het maakt Jaap niet uit wat ze er allemaal van vinden, de Briellenaar is helemaal in zijn nopjes met zijn bezoek en loopt met een dikke grijns door de Villa.
Mams praat honderduit, en Cora... die is wat stilletjes!12:50 Terror Jaap krijgt geen kans...Als Henny, Els, Cora en Jaap plaats hebben genomen in de tuin wacht de Briellenaar een verrassing. Sharon komt de tuin in gelopen met een heerlijke chocolade taart in haar handen. Verrukt neemt het gezelschap de taart in ontvangst. "Weet je wat ook leuk is, om nu de slaapkamers in te gaan en de taart in hun gezicht te gooien", grapt de Briellenaar. Zal terror Jaap zich dan eindelijk laten zien? Maar zijn moeder laat het niet toe: "Doe eens even normaal!"
13:12 Zo vader zo zoon?Dat Jaap bezig is met het plannen van zijn toekomst na De Gouden Kooi, is bekend. Hij heeft meerdere malen laten weten dat hij van alles aan het bedenken is. Eindelijk licht hij een tipje van de sluier op: "Ik wil een échte Jaap-film maken. Een low budget film!" Hij bedenkt zich wel dat hij dat snel moet doen. Jaap is namelijk bang dat men hem na drie maanden al niet meer herinnerd. "Roem is vergankelijk!", roept Els onverschillig. Het is duidelijk dat Jaap zijn uitbundige karakter niet van zijn moeder heeft geërfd. Misschien van zijn vader?
13:36 Nobele Jaap"Ik mis je best wel hoor; alleen de hond uitlaten, alleen de tuin doen", klaagt Els. "Maar ja, ik heb nou eenmaal een beroemde zoon", lacht de moeder van Jaap. "Nou zo beroemd ben ik niet hoor", bromt hij. Maar als de Briellenaar even later trots vertelt dat zijn tv-optreden in Jensen de één na best bekeken aflevering was van het seizoen, moet hij toch wel beseffen hoe populair hij is?!
Als daar geen ster zit...14:01 Wat is er met Cora?Cora is opvallend stil. Daarom knoopt Jaap een gesprekje aan met haar moeder. "Cora zit vaak zomaar wat op haar kamer te zitten…", begint Henny. Jaap vindt het moeilijk om dat te horen. "Dat is geen goede zaak!", schudt hij zijn hoofd. "Ik zit heel erg met haar verdriet en haar pijn." Moeder Els adviseert haar schoonzoon om vaker een kaartje te sturen; dat zou haar zeker oppeppen. Nou, dat wordt in de pen klimmen de komende tijd, Jaap!
14:16 Kok Jaap!Jaap is niet de enige meer die wakker is. Ook Amanda en Nadia zijn al uit bed en de blondine maakt kennis met Els en Henny. "Heeft u Jaap gemist?", vraagt de19-jarige aan Els. "Ja, best wel maar alles went hè?" Ondertussen maakt Amanda een ontbijtje voor Brian. "Ja en hij kookte ook altijd voor me", gaat Els verder. Amanda weet niet wat ze hoort: "Jaap koken? Dat doet hij hier nooit!" "Ja, maar jullie werken ook niet zo hard, en dan is het toch wel prettig als er een warm bord voor je klaarstaat als je thuis komt", aldus de moeder van Jaap. Zullen de Miljonairs überhaupt een hap door hun keel krijgen als Jaap hen een gerecht voorschotelt?
Jaap een moederskindje! Wie had dat nou gedacht?!14:23 Cora wil drankCora vraagt Jaap steeds om een wijntje zodat ze zich wat meer kan ontspannen. Al die camera's toch ook… Amanda kan er wel om lachen, vooral omdat het nog zo vroeg is. Maar ach, ze is zelf ook niet vies van een drankje. Ze grist een fles uit het rek en ontkurkt hem. De Miljonair schenkt Cora een lekker glaasje wijn in. Hopelijk ontspant Jaaps vriendinnetje snel. Als de drank haar maar niet transformeert in terror-Cora!
14:47 Water bij de wijn![]()
Jaap, Cora en het glas wijn verplaatsen zich naar het terras. Eenmaal op de kussens barst Cora in tranen uit. Ze mist haar vriendje heel erg veel. Als een echte vent fluistert Jaap lieve woordjes in het oor van zijn liefje. Gelukkig verschijnt er snel weer een glimlach op Cora's gezicht. Well done, Jaap!
15:16 Huub scoort punten bij moedersHuub heeft zich tussen de moeders begeven; uitvoerig hebben ze het over de Briellenaar. Els en Henny bazelen gezellig met de Oldenzaler terwijl Jaap zich heeft teruggetrokken met Cora. Maar zal Huub uit gezelligheid met de dames kletsen of is dit een tactische zet, om punten te scoren bij Jaap? Als de Oldenzaler ook even bij Jaap en Cora gaat checken is het eerste wat Jaap vraagt: "Waar heb je het met mijn moeder over gehad?" De Briellenaar vertrouwt Huub niet en voelt hem stevig aan de tand!
15:49 Wordt Jaap gedumpt?Als een écht 'gevoelsmens' voelt Jaap aan dat zijn vriendin afstand aan het nemen is. "Waar ben je bang voor?", vraagt hij nieuwsgierig. Even valt het stil. "Ben je bang om mij kwijt te raken?", vervolgt Jaap. "Ik denk dat het over is tussen ons na De Gouden Kooi. Door dat 'manische aspect' van jou!", reageert Cora nors. Het arme meisje is bang dat Jaap verandert door de roem die hem in het verschiet ligt. "Dat is alles wat je erover te zeggen hebt?", mompelt de grote Miljonair. Hè, gezellig zo'n dagje met je naasten!
16:20 "Hallo streamers!"Jaaps halfjaar viering kabbelt rustig door. Els en Jaap poedelen vrolijk rond in het zwembad. "Hallo streamers", roept Els terwijl ze een baantje trekt, blij zwaait zij richting een camera. Cora rommelt ondertussen in de Villa rond, waar ze in gesprek komt met Amanda. "Mijn zus verft het haar weleens donker, maar dan wil ze toch weer terug", babbelt Cora. Komt dit je bekend voor, Amanda?
16:40 Kriebels bij CoraAmanda probeert Cora zo goed als het gaat op haar gemak te stellen en babbelt vrolijk tegen haar aan. Cora bekent dat zij het nog steeds moeilijk vindt dat Jaap niet bij haar is. "De tijd kruipt. Als je iemand een half jaar moet missen dat is echt heel erg lang", zegt zij openhartig. "Ik sla ook helemaal dicht als ik dat ene uurtje moet komen!", vertelt zij. "Je bent nog steeds nerveus?", vraagt Amanda stomverbaasd. "Ja, dat gaat nooit weg denk ik", mijmert Cora.
17:04 Verwennerij"Nu ga ik het ook doen ook" , zegt Cora kordaat. "Gaan we het doen", zegt Jaap met een ondeugende glimlach. Maar Jaap zal genoegen moeten nemen met Cora's manier van verwennen, een stevige massage. Behendig smeert zij alle olie uit, terwijl Jaap met volle teugen geniet. Eindelijk krijgt hij ook wat vrouwelijke aandacht!
17:42 Complot tegen JaapDennis lijkt nog steeds de vertrouweling te zijn van Jaap. Hij heeft gisteravond de Briellenaar op de hoogte gebracht van het complot tegen hem. "Het ergste is nog, dat ik het helemaal niet had verwacht. Ik had het helemaal niet zien aankomen", zegt Jaap somber. "Ze zijn iedereen aan het overhalen om Jaap weg te stemmen. Als laatste willen zij mij dan overhalen", licht Dennis Cora in. "Ik heb wel respect voor hoe Huub het speelt", zegt Jaap nadenkend. Tijd voor een tegenzet, Jaap?
18:12 Tijd voor actieJaap vindt het hoog tijd om zijn positie verstevigen. Hij roept Nadia en Dennis op voor een spoedberaad. "Naar mijn mening moeten er drie dingen veranderen. Mijn selectief manipulatief plannetje werkt niet meer, tijd voor nieuwe plannen. Als ik nog een keer verzaak; spreek mij er dan op aan. Dennis kijk uit met belastende uitspraken, waar ze je keihard op kunnen pakken!" Nadia en Dennis luisteren aandachtig. Ook voor Nadia heeft de Briellenaar een duidelijke boodschap. "Doe geen opzetje naar de hele groep als je met iets zit, spreek het uit naar ons persoonlijk!", zegt Jaap op dringende toon. Wint Jaap het vertrouwen nog terug van zijn twee vrienden?
18:23 Terror!Jaap gaat samen met Dennis een gesprek aan met Brian. De Briellenaar wil hem graag op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen in het spel. "Het volgende is het geval. Ik weet van Huub z'n setup voor donderdag, maar ik laat Dennis niet meer ten prooi vallen aan de groep. Ik ga me vanavond distantiëren van Huub. F*cking terror-Jaap voor hem! Huub kan de t*ring krijgen", zegt Jaap. "F*ck Huub", blaast hij er achteraan. "Waar komt dit opeens vandaan?", vraagt Brian. "Ik heb niet door gehad dat hij een complot voerde tegen mij. Hij zei dat hij mij waardeerde", legt Jaap uit. Gaat Huub vanavond echt te maken krijgen met terror-Jaap?
18:38 Jaap weer klaar voor het spel!Jaap heeft een strijdvaardige blik op zijn gezicht. "Soms neem je Huub en Lieke mee naar de paardenbak", zegt Brian beschuldigend. "Ja maar, dat doe ik super overdreven", zegt Jaap verbaasd. "Wat jij tegen Huub uitspreekt, gebruikt hij weer tegen Dennis", legt de Antilliaan rustig uit. "Ja, f*cking inkoppertje", geeft Jaap toe. De Briellenaar luistert aandachtig naar de twee en laat weten dat hij het spel vanaf nu helemaal anders gaat spelen: "Ok, het is klaar met mani-Jaap, manipulatieve Jaap!"
18:50 Geduldig bezoekJaaps bezoek wacht geduldig af tot hij klaar is met zijn bespreking. Huub heeft de taak op zich genomen om zijn familie even te vermaken, of vist hij soms naar belastende informatie? "Ha jongeman, heb je allemaal snode plannen besproken?", zegt zijn moeder lachend, als Jaap eindelijk terugkeert. Gezellig, zo'n familiedag!
19:11 Hou me vast...Jaap en Cora zijn binnen op de bank gaan zitten en krijgen gezelschap van Dennis. "Waarom heb jij je eigenlijk opgegeven?", vraagt Cora en Dennis. "Ik ben gewoon heel erg geïnteresseerd in hoe het spel gespeeld wordt", antwoordt de Alphenaar. "Wanneer ga jij je nou eens opgeven!", vraagt Jaap aan Cora, terwijl hij haar stevig vasthoudt. Maar helaas, ze blijkt niet van plan zich ooit te gaan opgeven voor De Gouden Kooi. Jammer, Jaap! Hou haar nog maar even goed vast dan…
19:23 Ni hao!En dan is het alweer etenstijd! Jaap heeft Chinees besteld en dan wel voor iedereen, zodat ook zijn beminnelijke bezoek kan mee genieten. "Garnalen!", roept Jaap wanneer hij de zeebeesten aanschouwt. "Wat ziet dat er lekker uit!", roept Amanda. "Ik wist niet dat je zo goed kon koken, Jaap!", voegt Nadia daar aan toe. Voorlopig is het wachten op Huub en Lieke, die zich nog steeds in het kantoor ophouden. Kom op jongens!
19:40 Ouderlijke wijsheidHet is behoorlijk gezellig aan de tafel. Even geen tactisch geneuzel en al helemaal geen terror, maar een gezellig samenzijn met alle Miljonairs en het bezoek. Voor Huub blijkt dit een mooi moment te zijn voor een anekdote. "Laatst kwam Jaap op me af met een deken om zich heen, en toen wilde in mijn bed gaan… ontlasten", maakt hij er maar van, met een schuin oog naar de moeder van Jaap. "Had je gedronken, Jaap?", vraagt moeders direct. "Nee, dat was een geintje!", lacht Jaap. "Kijk, als je mijn vader en moeder neemt, krijg je een Jaap", verklaart de Briellenaar zichzelf. "Dat is wel een beetje makkelijk hè, om het daarop af te schuiven!", vindt Els. Een wijze les!
19:55 Nog even wachtenOok butler Dimitri is inmiddels in de Villa, en Nadia neemt het direct even apart. "Dennis' date komt om negen uur. Misschien is het een beter idee om onze date even een weekje vooruit te schuiven", stelt ze aarzelend voor. "Lijkt me wel een goed idee", reageert de butler. "Als we maar op date gaan, toch?", lacht hij. "En heb je nog wat leuks gedaan hier?", vraagt Dimitri. "Nou, voornamelijk ruzie gemaakt met Dennis!", antwoordt Nadia. Was dat wat je wilde horen, Dimitri?
20:09 Respect!Meteen na het gesprek met Dimitri vlucht Nadia weer in de armen van Dennis. "Ik vind het wel k*t dat je gaat daten. Ik terroriseer haar gewoon de Villa uit. Weg bij mijn vriendje!", lacht ze. "Wat doe je me aan!", zegt ze met een zielig gezicht. Dennis lacht een beetje ongemakkelijk maar geeft geen antwoord. "Toon je een beetje respect voor me, als ze hier blijft slapen?", blikt ze vooruit op de date. "Dat gebeurt helemaal niet!", sputtert Dennis. "Maar als het nou wel gebeurt?", gaat Nadia verder. Hoera! De volgende discussie is een feit!
20:37 Geen seks voor Jaap!Jaap en Cora liggen nog even gezellig in de Masterbedroom. Cora heeft behoefte aan een goed gesprek, maar het libido van Jaap gooit roet in het eten. Keer op keer trekt hij de dekens over Cora heen en wil aan het werk, maar zijn vriendinnetje heeft er geen zin in. "Ik wil niet in de uitzending!", roept ze. Jaap moet er hartelijk om lachen en geeft het uiteindelijk maar op. Het was het proberen waard, Jaap!
20:59 To date or not to dateIntussen zijn Brian en Amanda gaan twijfelen aan de date van Dennis van vanavond. "Ik denk voor 99% dat er geen date komt. Maar dan klopt zijn verhaal niet. Die zoektocht naar die bevestiging, waar hij het altijd over heeft, die is dan dus niet waar", aldus Brian. "Hij heeft het er nooit meer over. Echt, ze komt niet hoor", vult Amanda hem aan. Dennis staat zich, ondanks de geruchten, keurig aan te kleden voor de spiegel, maar Amanda komt even polshoogte nemen. Even later komt ze weer bij Brian terug. "De date is verplaatst naar tien uur", vertelt ze. Zouden de vermoedens van Brian en Amanda waar zijn?
Bron: Villa Vandaag, 26-08-2007
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel