Ja, Simon staan! En Romme ook! Gheghe, heeftie afgekeken op de meet Kozakken?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:59 schreef PM-girl het volgende:
Kozakken, leuk he, dat staan! Simon kan het sinds zaterdag en doet nu alsof hij nooit anders gedaan heeft! Ook het kruipen op handen en voeten is helemaal ontwikkeld!
Ik ook al een paar dagen/weken!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:38 schreef Neuk het volgende:
Ik zit telkens met mijn kop bij een jaar terug... en ik ben niet de enige merk ik.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:10 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, Simon staan! En Romme ook! Gheghe, heeftie afgekeken op de meet Kozakken?
Thies gaat ook steeds meer staan. En dan staat hij zo heel parmantig om zich heen te kijken en dan valt hij om.Ik vind het zo leuk he PM, dat Simon en Thies zo gelijk op gaan!
Appelsap, ik ben even benieuwd....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:18 schreef appelsap het volgende:
Suzanna ik hoop dat de methode die jullie nu gaan proberen werkt!
Vandaag met Damian weer naar het CB geweest voor de controle van 5,5 maanden.
Hij is 69,5 cm lang en weeg 7390 kg, dus het gaat allemaal goed.
Hij zit nu nog aan de hypo-allergene voeding omdat wij denken dat hij in het begin slecht reageerde op de normale voeding. Over 2 weken gaan we het weer eens proberen met de gewone voeding om te kijken hoe hij er nu op reageert. Ik ben benieuwd en hoop dat het gewoon goed gaat.
Ook voorzichtig aan beginnen met fruit en groente. Ik heb hem de afgelopen week al wel een aantal keer aan een banaan laten likken en happen maar tot nu toe moet hij er nog niks van hebben. Over een week gaan we er echt mee beginnen.
In het zh reageert ze beter op eten nu, en spuugt bijna niet. Dus daar ben ik blij mee. Ik geef nu voorlopig dus niet zelf het eten, kijken hoe dat gaat.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:15 schreef ik80 het volgende:
Wat geldt dan voor groente? Want volgens mij bieden ze in die potjes daarvoor ook veel aan?
Maar in ieder geval doet ze nu hetzelfde in het ziekenhuis al thuis? (reageren op het eten?)
Moeilijk hoor. Ook voor jou, goed dat ze het even voor je uit handen nemen. Ik herken het gevoel wel, je voelt je machteloos, want ze wil niet eten.
Het is gewoon een potje voor babies van 6 maanden en ouder en er zit bijv. naast de kaas ook ui in. Verder heb ik ook potjes met vis, vlees, kip aangevuld met tomaten etc. En bijvoorbeeld in een van de fruithapjes zit aardbei. En zit er in veel van de andere fruithapjes ook gewoon sinaasappel. Volgens mij allemaal dingen die volgens het gepubliceerde introductieschema van vast voedsel nog niet mogen voor een baby van 6 maanden. Toch neem ik aan dat de fabrikant die potjes niet uitbrengt als het allemaal zo verboden is voor Milo.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:10 schreef Popples het volgende:
wow milo nu al aan de kaas? (ben ik nu een langzame invoerster van voedingsmiddelen? maar baby's mogen dat toch nog niet hebben?) slaapmeisje wil je niet aanvallen ofzo hoor. maar vraag het me van die kaas af of het wel zo goed is voor milo of heb je speciale kaas?
Nee dat zou wel kunnen, maar ik zit een beetje met het feit dat ik hem dus om 7 uur 's ochtends een fles geef, en als ie dan naar het KDV gaat moet ie wachten tot 14.00 uur snap je?quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:06 schreef Sugar het volgende:
Vivi, misschien hóef je het thuis ook niet te veranderen? Dat is niet per se altijd bij elke baby nodig, natuurlijk. Misschien doet Dean het ook prima op 2 verschillende patronen.
Omdat er dan ineens zoveel uur tussen zijn flesje en fruithap zit, en ik heb hem net naar 3 flessen per dag, snappez vousquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:10 schreef milagro het volgende:
waarom moet je zijn schema aanpassen dan?
omdat je denkt dat een kind van slag raakt als hij 2 volgordes kent, thuis en op het kdv?
ik heb me nooit verdiept in de volgorde van de hapjes en drankjes op de creche ivm thuis en ook nooit wat gemerkt dat mijn kinderen er last van hadden.
volgens mij wordt er hier sowieso veel te veel gemiereneukt over het eten en de zgn regeltjes daarin , maar goed, dat is een ander verhaal weer
geef je hem een liga extra of zo en wat gewoons te drinken om het weg te spoelen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
Omdat er dan ineens zoveel uur tussen zijn flesje en fruithap zit, en ik heb hem net naar 3 flessen per dag, snappez vous
En ik verdiep me er wel in, want ik vind het een naar idee dat mijnhonger zit te lijden een paar uur lang.
ja, je vraagt iets, ik geef antwoordquote:
Ja maar ik ben bang dat ze hem vergeten drinken te geven (als het geen flesvoeding is dan) of dat hij stikt in zijn liga omdat ze geen tijd hebben om er bij te blijven zittenquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:16 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, je vraagt iets, ik geef antwoord
je hoeft hem toch geen melk te drinken te geven, er zijn toch nog andere dingen als je bang bent dat hij dan te weinig drinkt op die dagen?
Brood weet ik eigenlijk niet, zal ik vanmiddag eens vragenquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:15 schreef Sugar het volgende:
Maar geven ze dan geen brood om 12.00 u. of 13.00 en een fles om 12.00 u., zoals jij zelf ook doet?
En een tussendoortje doen ze misschien ook wel?
nee, JIJ geeft die extra liga en je geeft hem wat 'fris' om het weg te spoelen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:18 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ja maar ik ben bang dat ze hem vergeten drinken te geven (als het geen flesvoeding is dan) of dat hij stikt in zijn liga omdat ze geen tijd hebben om er bij te blijven zitten![]()
Loslaten..loslaten..
Je bent gewoon een supergoede mamsquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:27 schreef Vivi het volgende:
Ja, weet ik
Maar hij is nog zo kleihein
Maar goed, je hebt gelijk, ik maak me wrs weer zorgen om niks
Dean heeft alles onder controle, dat zie je aan zijn snoetje, dus geen zorgen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:27 schreef Vivi het volgende:
Ja, weet ik
Maar hij is nog zo kleihein
Maar goed, je hebt gelijk, ik maak me wrs weer zorgen om niks
lieve jonge mama's, dat gevoel blijft, hoor, ik heb het nu ook nog, als de jongste van 14 belt vanuit schoolkamp direct na aankomst en zegt dat hij zijn slaapzak niet kan vinden, er liggen er nog 3 maar die zijn niet van mij....quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:47 schreef Suzanna het volgende:
Milagro![]()
Geldt voor mij ook. Ik maak me ook weleens zorgen of ze Julia wel goed verzorgen in het ziekenhuis. Ik kan er lang niet altijd bij zijn en natuurlijk doe ik het altijd het beste![]()
...
als de groentenhap koud gegeven wordt, wil ze het ook niet?quote:Op maandag 13 augustus 2007 15:44 schreef Suzanna het volgende:
E.T., ze spuugt eigenlijk niet meer, alleen de dingen die ze écht niet meer wil worden uitgekotst, zoals brood en warm eten (groentehap). Dus pap eet ze nu weer wél goed. Fruithapje ook, en biscuitjes lust ze dus ook.
Ze willen haar echt aan een 8-maandendieet laten wennen omdat ze dat bijna is, ik vind het nogal rigoureus maar goed, ik hoop maar dat het ze wel lukt. Ze weten nu in ieder geval dat het niet aan mij / ons ligt, want ze doet precies hetzelfde dus bij de verpleging (brood uit mond kokhalzen, groente idem dito). Ook een flesje melk drinken gaat bij hun heel moeizaam, net als bij mij. Het lijkt erop dat Julia gewoon onwijs koppig en eigenwijs is.
Ik was al aan het twijfelen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:07 schreef Vivi het volgende:
Autsch.. "zijn eigen" sorry daar ben ik echt allergisch voor ..(of: "nooit geen"
)
Zichzelf! Appelsappie, zichzelf!![]()
Maar wel leuk hoor
Wel uitkijken nog he, voor zijn heupjes.
Doe nog eens een foto van hem, binnenkort?
Ik heb gekeken, wat een poepie johquote:Op maandag 13 augustus 2007 21:30 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik was al aan het twijfelen.![]()
Ja, ik kijk wel uit hoor. Normaal til ik hem op als hij wil staan zodat zijn benen niet teveel belast worden.
Hij mag af en toe een beetje oefenen door zelf op zijn benen te staan.
Ik zal zo even foto's zoeken.
Edit: Ze staan in het fototopic!
Ik zou haar zo "half slapend" even een slokje geven, en dan verder niks zeggen enzoquote:Op maandag 13 augustus 2007 22:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Haha Appelsap, dat doet Meike ook!! Ze wil niets liever als stappen!!
Op het cb zeiden ze dat alles wat ze uit zichzelf doen oke is, maar dat je het idd niet moet forceren.
Meike is niet fit, op zich wel vrolijk vandaag, ze spuugt meer als anders, en vanmiddag sliep ze 4 uur, toen werd ze wakker, kreeg ze de fles, liet daarvan 60 cc staan, en spuugde toen een boel weer uit.....poosje later wat groente gegeven, hap sloek weg, ze had er wel zin in, maar ook dat kwam er later weer uit. En jengelen..... even getempt, 38,0
Toen weer in bed gelegd en ze slaapt zo weer verder....
Moet zo maar eens even proberen of ze nog wat wil drinken, want ze heeft ook nog niet genoeg vocht gehad vandaag....
(vind ik in dit geval trouwens wel moeilijk, haar laten slapen of wakker maken??? Maar ik probeer haar wel wakker te maken, anders is ze straks zo gammel....weet het ook niet hoor)
Je bedoelt dat ze alleen maar aandacht voor Anna hadden? Tja, dat kan weleens irritant zijn denk ik. Jij bent er ook nog hoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 09:15 schreef Memmel het volgende:
Gisteren opa en oma opgehaald van Schiphol....laat ik het zo zeggen: als Anna zelf had kunnen komen, dan had ik net zo goed thuis kunnen blijven. Helemaal hyper dat Anna er was. en oja, ik kreeg ook nog een bedankje voor het rijden. Ach....die opa's en oma's toch.
Toen ons kind er nog niet was was het eerst de hond en dan naar ons. Nu is het eerst de hond (ze dringt zichzelf een beetje erg op) maar die schuiven ze aan de kant met een 'GA ES WEG!!@#!!' voor Brent. Dus eigenlijk is het nu eerst Brent: 'Hai, hai! Oh, wat word je toch een grote jongen! Moet jij niet lachen naar opa en oma?' en na het eerste lachje de hond 'Kom maar dan. Ja, jij bent ook lief!' en dan ons 'Zo, doe ons maar koffie dan. Met iets lekkers!'...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:01 schreef Mibos het volgende:
Inderdaad eerst naar je kind en dan naar rest kijken heel herkenbaar hoor Memmel...
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 11:46 schreef Neuk het volgende:
[..]
Toen ons kind er nog niet was was het eerst de hond en dan naar ons. Nu is het eerst de hond (ze dringt zichzelf een beetje erg op) maar die schuiven ze aan de kant met een 'GA ES WEG!!@#!!' voor Brent. Dus eigenlijk is het nu eerst Brent: 'Hai, hai! Oh, wat word je toch een grote jongen! Moet jij niet lachen naar opa en oma?' en na het eerste lachje de hond 'Kom maar dan. Ja, jij bent ook lief!' en dan ons 'Zo, doe ons maar koffie dan. Met iets lekkers!'...![]()
Herkenbaar...quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:38 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze alleen maar aandacht voor Anna hadden? Tja, dat kan weleens irritant zijn denk ik. Jij bent er ook nog hoor...
Ik heb er niet veel last van bij mijn moeder/ schoonmoeder/schoonvader en aanhang. Ze hebben evenveel aandacht voor ons als voor de kinderen volgens mij.
Is het trouwens hun eerste kleinkind ofzo? dan kan ik het me voorstellen
Om deze verhalen moet ik erg lachen. Enne, over vaders gesproken, wij gingen langs bij mijn ouders die met de boot weg waren. Ik geef Elise aan aan m'n vader en die loopt gelijk met haar weg en gaat hoetjekoetje enzo tegen d'r zeggen. We konden schreeuwen wat we wilden dat hij nog meer moest aanpakken, maar aangezien hij nogal doof is hadden we mooi pech want Elise had alle aandacht. Volgende keer geef ik eerst de andere troep aanquote:Herkenbaar...Mijn moeder als we langskomen: 'daar is mijn kleine poepiescheet! haii haai haiiii ieeieieie...
'
'hoi mama, ik ben ook blij jou te zien.' gelukkig zijn er dan altijd nog vaders die je wel zien staan.
Het is idd best zwaar. Ik heb daarom met mijn man samen besloten om morgen even een ziekenhuis-loos dagje te maken voor mij, maar eigenlijk heb ik er nu alweer twijfels over want ik wil haar zo graag zienquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 13:36 schreef Sidn3y het volgende:
[..]
Suzanna ik volg je verhalen al een tijdje en hoop dat er snel verandering in het eetpatroon van Julia komt. Ik vroeg me trouwens af hoelang jullie hier nu al mee bezig zijn. In ieder geval succes want het lijkt me maar zwaar, zowel psychisch als ook het heen en weer rijden van en naar het ziekenhuis.
Neuk wat is het beleid omtrent koorts bij het KDV? Bij ons moet je je kind ophalen wanneer ze 38 hebben. Dus dan hoef je je kind ook niet te brengen...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:11 schreef Neuk het volgende:
Ik heb even een vraagje en hoop zsm antwoord te krijgen. Brent heeft koorts. Gisterenavond 38,6 en nu 38,2. Ik moet over een uurtje wel op het CB zijn en hoop dat ze me daar dan kunnen vertellen wat hem scheelt.
Op zich voelt hij zich volgens mij niet eens heel erg naar. Oftewel: er komt zoals gewoonlijk een hoop herrie uit. Er wordt gebabbeld en gezongen en hij speelt met alles wat batterijen heeft tegelijk. Hij is wel een beetje zeurderig. Zou jij je kind dan wel of niet naar het KDV brengen? Ik moet vanmiddag nl. wel werken.
Dat dus!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:17 schreef Neuk het volgende:
Ik wacht ook wel effe het CB af en dan bel ik mijn werk gewoon. Tnx!
Jeetje 3 maanden, je hebt dus nog helemaal niet rustig en onbezorgd kunnen bijvoeden en eigenlijk is het al geen bijvoeden meer bij jullie maar voeden in het algemeen. Hopelijk geeft de prelogopedie snel goede resultaten!quote:Het is idd best zwaar. Ik heb daarom met mijn man samen besloten om morgen even een ziekenhuis-loos dagje te maken voor mij, maar eigenlijk heb ik er nu alweer twijfels over want ik wil haar zo graag zien... Het is alleen lastig morgen want mijn moeder heeft even een dagje bij haar thuis, moet ook he... en dan moet ik een buurvrouw vragen om op te passen en dat doe ik liever niet. En het is ook zo'n gedoe allemaal als ik eerst de kinderen naar haar moet brengen enzo... ik ben weleens toe aan een 'normaal' dagje. Maar ja, ik mis Julia zo.
Hoe lang we hiermee bezig zijn... nou ja, eigenlijk al 3 maanden ongeveer. Sinds ze geen borstvoeding meer wil en de flesvoeding ook slecht dronk, en op een gegeven moment bijna niet meer dronk.
Geen idee. Ik breng hem straks gewoon weg. Hij had daarnet 38,1. Dus het zakt al af.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 08:36 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Neuk wat is het beleid omtrent koorts bij het KDV? Bij ons moet je je kind ophalen wanneer ze 38 hebben. Dus dan hoef je je kind ook niet te brengen...
Nu kan het bij kindjes heel snel opkomen en weer weggaan....
trappelzakje als in slaapzakje?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:12 schreef Fendy het volgende:
Nog een vraagje, we hebben zo'n mooie trappelzakje voor hem gekocht...hij slaapt meestal wat onrustig in met wat zwiepende armpjes en beentjes. Die dingen zijn toch wel geschikt voor kindjes van een half jaartje? Kon het nergens zo snel even vinden enzo
waarom zou je dat willen?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:22 schreef Fendy het volgende:
Ja het is zo'n ding met armgaten, dus hij heeft gewoon zijn armpjes helemaal vrij. Ding is iets van een meter lang, dus ik zat me effe af te vragen of het slim is om hem aan het voeteneind in te stoppen enzo. Hoe doen jullie dat?
Whehe...ik zei ook niet dat ik dat wilde, vroeg me af of het 'normaal was om te doen'quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:45 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom zou je dat willen?
hij ligt toch lekker warm zo in zijn slaapzak, maakt niet uit toch hoe hij dan ligt?
Huh? Is Romme al vertrokken hier?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:07 schreef PM-girl het volgende:
Ik zwaai nog even twee daagjes te laatRomme uit
Tot snel, ook jij mama Kozakken!
mijn kinderen zagen in hun slaapzakjes alle hoeken van hun bedjes, het was altijd even zoeken "ah, daar is het hoofdje, dan moeten dit de voetjes zijn".quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:48 schreef Fendy het volgende:
[..]
Whehe...ik zei ook niet dat ik dat wilde, vroeg me af of het 'normaal was om te doen'
Het zag er wat onnatuurlijk uit om hem zo niet-ingestopt te zien liggen enzo.
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:46 schreef Memmel het volgende:
Blij dat het beter gaat nu.
Nu laat je ons in spanning achter. Vertel!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 08:44 schreef Popples het volgende:
....
wij zijn gisteren naar het cb geweest en heb me flink aan ze gestoord. die zijn echt betoeterd.![]()
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:56 schreef Moonah het volgende:
Dankjewel Chaca! Wellicht is licht/geluid idd van invloed. We wonen aan een drukke straat midden in het centrum. Dus altijd veel verkeer. Daarom hebben we van begin af aan al een muziekje bij Thies op zijn kamer als hij gaat slapen. Gewoon een babyCD'tje en dat op repeat. Al blert hij daar dwars doorheen als hij eenmaal op gang is.
Qua licht, ik bedenk me nu dat het rond 20 uur nog niet donker is, eigenlijk even licht als overdag... Maar ik ga het eens in de gaten houden.
Al vrees ik dat we hem met de vakantie toch te veel aandacht hebben gegeven. Elke keer als hij iets meer deed dan 'kik' ging ik naar hem toe...
Net als indertijd de borst geven bij elke kik...
Ja, had de kinderboerderij al op mijn lijstje staan (Anna in de zak, de kleine in de buggy), maar het wordt gewoon koud. Is ook niet echt leuk. Ik neem aan dat ze wel een tas speelgoed mee zal krijgen. En anders ga ik gewoon voorlezen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:33 schreef Mibos het volgende:
....
Memmel lekker naar de speeltuin bij mooi weer?
Oeh Moonah, dat klinkt bekend, alleen slaat die van mij dat half uurtje overquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:49 schreef Moonah het volgende:
[..]
Huh? Is Romme al vertrokken hier?
Nou....![]()
En nog van harte gefeliciteerd....
Zeg, kan iemand mij even zeggen dat Thies zijn inslaapperikelen slechts van tijdelijke aard zijn?![]()
Ik word er helemaal gaar van. We doen hem al ietsje later naar bed (20 uur). Dan slaapt hij een half uurtje om van zijn ergste vermoeidheid af te zijn. Vervolgens blijft hij doodleuk wakker tot 22.30. Blert alles bij elkaar als ik mijn kont keer. Houdt dat rustig heeeel lang vol. Alternatief: Deur open, mama met een boekje in het zicht op de gang zitten lezen (géén aandacht aan mijn ventje), Thies stopt met krijsen en gaat lekker zitten keuvelen en spelen in zijn bed.
Ik wil dit niet.
Ik wil het óók absoluut nietquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:39 schreef Moonah het volgende:
Julia!!!
Welkom thuis! Wat heerlijk voor jullie Suzanna!
Viev, ik moest gisteravond nog aan je denken toen ik gezellig op de gang een boekje zat te lezen!
Want jullie lieten Dean toch maar bij jullie aan tafel zitten enzo, als hij niet kon slapen, staat me bij? Want ik bedacht me nog dat dan helemáál het hek van de dam is bij Thies. Hij gaat gewoon om 20 uur naar bed, en daar blijftie. *kijkt streng
Ik merk wel dat ik een beetje op zie tegen vanavond. Wat gaat er nu weer komen? Maar tevens ben ik erg vastberaden in het feit dat ik dit dus absoluut niet wil. Punt. En dan is het ook makkelijker vol te houden.Zeg ik nu...
![]()
Heb even gespiekt hoe oud Juliette ook weer is, van 16 december. Wat slaapt ze dan weinig overdag!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:25 schreef poemojn het volgende:
Juliette heeft ook een tijdje gehad dat ze haar late-middagdut 's avonds steeds later deed, hetzelfde als wat jij van Thies beschrijft. Ging vanzelf over (en nu slaapt ze vaak maar 2 uurtjes overdag![]()
Mwoh, denk ik niet hoor, overdag slaapt ie zonder problemen namelijk, Tis vrnml. dat hij het veel te gezellig vind denk ik..de leidster op het KDV zei ook al dat hij soms doodmoe is, zijn oogjes vallen dan echt dicht, maar dan ineens a la Graaf Dracula gaat die ogen weer open " Pling!"quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:08 schreef chacama het volgende:
Rare vraag misschien viv (en moonah), maar zou het kunnen dat ze te weinig melatonine (is dat goed geschreven) aanmaken. Je weet wel dat stofje dat je lichaam aanmaakt waardoor het wil rusten. Dus zeg maar Klaasvaak in je lichaam.
Pavlovquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:16 schreef Moonah het volgende:
Ik heb goede hoop. De eerste janksessie is nu bezig. Ik ben 2x wezen kijken, korter dan normaal. En over 7 minuten mag ik weer. Maar ik merk dat nu al de pauzes tussen de uithalen langer worden. Ter vergelijk, vannacht duurde het zeker 3 kwartier voordat hij even 10 sec. een adempauze nam.
Dus bij Thies is het denk ik puur een kwestie van conditioneren. Zo was het indertijd met het troostvoeden ook, alleen nu heb ik het gelukkig na een ruime week in de gaten.
Ik kan er niets raars aan ontdekkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:49 schreef Popples het volgende:
suzanna fijn dat Julia weer thuis is.![]()
beaker heerlijk hoor. fijn vakantie gehad zo te lezen.![]()
even terug komen op het cb gebeuren hier. we waren vanmorgen weg dus kon niet reageren.
van het cb moesten we toch beginnen aan brood oke dat is goed maar we mochten er jam en leverpastei op doen ofzo moesten we maar bekijken. ik had echt zoiets van ja die is gek. dus dat feestje gaat mooi niet door. ook moesten we maar vla of yoghurt geven na het eten. maar dat is toch een melkproduct dus vanaf 1 jaar toch?
we hadden het ook over terug draaien dat madametje gaat krijsen als ze terug wil naar rug. hoe ik dat kan stimuleren. zeggen ze ja maar dat hoeven ze pas in maand 9-10 te kennen. ik vroeg ook van ja hoe kan ik het kruipen stimuleren omdat ze met de beentjes en handjes aan het spartelen is en ze wil graag en kan niet. zeggen ze ja maar dat hoeft nog niet dat komt pas in maand 12 . ik had echt zoiets van ben ik nu gek of wat?!![]()
ze was kwa gewicht boven het gemiddelde en lengte onde het gemiddelde dus hij vroeg haar eet patroon en kon niks raars vinden. hij vroeg wat ze tussendoor kreeg dus ik zeg rijstewafel maar meestal krijgt ze niks want daar komt ze nooit voor omdat ze tevreden is.
Wat is er mis met een rijstewafel? En kruidenthee ipv diksap? Ik haal ook altijd jam in de natuurwinkel. Zo lang mogelijk zonder toegevoegde suikers.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 09:05 schreef Suzanna het volgende:
Dan kun je ook geen Liga, geen koekjes etc. geven uiteindelijk.
Oeh, wat gaat ie hard joh! Duidelijk geen luie larfquote:
Kan misschien wel werken. maar bij ons was het niet het geval, op een gegeven moment sliep ze nog maar 2 keer een half uur per dag, en moest dan in slaap worden gewiegd!! (en dan de hele nacht door)quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:49 schreef Leah het volgende:
Een kind moet dat wel leren Karin, maar jonge baby's willen soms ook graag geborgen zijn. Het hangmatje was hier echt een uitkomst (bij de oudste) en een draagzak bleek de oplossing bij de jongste.
Toch slapen ze allebei heerlijk in hun eigen bed
Ja, klopt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 10:15 schreef E.T. het volgende:
(moonah, diksap is ook zonder toegevoegde suikers; daar zitten alleen de eigen fruitsuikers in volgens mij)
Dan kun je beter gewone roomboter geven. In margarine zitten ook een hoop slechte (geharde geloof ik) vetten. Ik zal eens kijken of ik een linkje kan vinden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:51 schreef Jarno het volgende:
Geef ook geen Halvasuperine Light, maar gewoon lekker margarine op brood.
Niet teveel van aantrekken, de richtlijnen zijn goed maar elke ouder kan die gewoon zelf lekker invullen. Het CB kan niets verplicht stellen. En zie het maar zo, je leert er weer eens wat bij soms, en als je het er niet mee eens bent doe je het gewoon anders. Jouw goed recht hoor!quote:
achja ik heb gewoon te veel meegemaakt op het cb en anders geleerd en dan die heerlijke hormonen die dan lekker alles heel erg maken is ook zo fijn![]()
![]()
Stappen doet ze nog niet. Nou, ja niet met d'r handen los dan. Maar ze staat en dat is ook al een groot feest. Dat eheheheh doet ze ook. Vanochtend nog kroop de bij HA richting deur en ik had nog niets gezegd, maar ze keek me aan en 'zei' toen al zelf eheh, maar wel doorkruipen. hihiquote:Op maandag 20 augustus 2007 10:15 schreef Mibos het volgende:
Chaca hier ook zo voor het eczeem. Lanette creme voor ondersteuning en Hydrocortisoncreme voor de ergste dagen en plekken. Ellebogen iedere dag want daar wil het maar rustig worden.
Verder stapt ze gewoon langs de box aan de buitenkant naar de televisie om daar aan de knopjes te zitten (wat niet mag...hihi) en als ik dan ehh ehh zeg dan krijg ik ehhehheehhh terug.
Speelgoed in de box en dan aan de buitenkant ermee spelen.
-knip-
Goed om te horen Maritquote:Op maandag 20 augustus 2007 09:18 schreef marit1978 het volgende:
ik kan me nu gelukkig ook verheugen op de tijden dat ze de fles moet hebben en daarna uurtje gezellig wakker is!
Slaolie had ik ook al ergens gelezen, maar dat lijkt me eigenlijk iets voor als de ontlasting hard is ofzo? Zijn poep zelf is namelijk gewoon zacht (en het is soms zelfs op het waterige af) dus ik snap niet waarom het hem blijkbaar zoveel moeite kost om het eruit te krijgen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:59 schreef Mibos het volgende:
Beetje olijfolie in zijn laatste flesje misschien?
quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:55 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Goed om te horen Marit![]()
Ethan gaat morgen kennismaken met de huisarts (die was op vakantie en heeft 'm nog niet gezien) en ik ga toch vragen of het wel normaal is dat hij zo'n moeite heeft met zijn ontlasting - het lijkt namelijk ook wel alsof dat hem zo wakker houdt (hij ligt nu bijvoorbeeld in bed te 'slapen', maar ik hoor hem gewoon om de paar minuten kreunen en mauwen (halve-huiltje zeg maar) van het persen en dan is hij ook wakker). Herkent iemand dit?
maiskiemolie (1x per dag paar druppeltjes) en dan evt nog 10 mm water per voeding extra.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:11 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Slaolie had ik ook al ergens gelezen, maar dat lijkt me eigenlijk iets voor als de ontlasting hard is ofzo? Zijn poep zelf is namelijk gewoon zacht (en het is soms zelfs op het waterige af) dus ik snap niet waarom het hem blijkbaar zoveel moeite kost om het eruit te krijgen.
Oh nee, niets slechts over mijn ostheopaardjequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:47 schreef Suzanna het volgende:
Neuk, een ostheopaardklinkt niet echt ehh... betrouwbaar! Waarom noemde je haar zo? Ik kreeg wel de indruk dat ze jullie echt geholpen heeft?
Ah okee! dan snap ik 't (beetje dan, ik ken haar nietquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:52 schreef Neuk het volgende:
[..]
Oh nee, niets slechts over mijn ostheopaardjeIk vond haar alleen zo alto, maar dat schijnt er bij te horen
![]()
voor jezelf en je man trouwens met die kleinste meid van jullie
Ik heb het nog nooit geprobeerd, ook een beetje uit angst eigenlijk. Maar eigenlijk vind ik het wel een idee hoor, alleen dus beetje bang voor het resultaat (ze kan erg heftig reageren op 'nieuw' eten met kokhalzen) ...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:12 schreef poemojn het volgende:
Heeft ze eigenlijk wel eens ijs gehad Suzanna? Dat kun je ook helemaal verantwoord zelf maken enzomisschien is dat nog leuk (anders wel voor de andere 2)?
Dank voor de tipquote:Op maandag 20 augustus 2007 21:16 schreef Neuk het volgende:
jellyrose, Brent heeft ook zo extreem veel last gehad... Ik ben 4x (of vaker.. vergeten) bij een ostheopaard geweest. Zij heeft ons beiden erg goed geholpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |