abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:37:35 #1
103793 kozakken
Living the life
pi_52230263
Het grote kleine babietjes topic deel 119

Babietjes:

25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
12 september 2006: Fani, dochter van rameijer
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
12 november 2006: Renzo, zoon van sweaty
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 3% gewijzigd door Lois op 19-08-2007 09:06:39 ]
  donderdag 9 augustus 2007 @ 15:38:31 #2
103793 kozakken
Living the life
pi_52230290
Ik denk dat Ronja mag opschuiven naar het volgende topic

En verder schreef ik in mijn laatste post:
Romme spuugt na het eten eigenlijk altijd. Dus die zit ook minstens nog een kwartier tot een half uur gezellig in zijn wipstoel of in de kinderstoel.
Veel foto's zijn ook gelardeerd met een geslabte Romme

Gelukkig kokhalst hij niet bij het eten.
Vindt ze yoghurt en kwark lekker? Dat vrrreet Romme hier bijna!
pi_52230450
Suzanna, wat goed dat ze het ook op die manier bekijken. En hopelijk is het dat ook. Dan weet je tenminste dat er wat aan te doen is. En dat spugen. Ik kan het me wel voorstellen. Het is niet helemaal te verglijken, maar ik weet van een kindje op het KDV hier dat als die helemaal over de flits ging dat ie dan ook 'spontaan' ging spugen. En dat gebeurde dus regelmatig als zijn moeder hem bracht en dan weg moest gaan. Daar is het opgelost doordat de moeder hem niet meer bracht (een ander deed dat dan), maar goed met eten is dat natuurlijk lastiger.

Dikke voor jou en voor Julia

* was ik net aan het proberen te posten in een dicht topic *
pi_52230493
Ronja, gefeliciteerd met je verjaardag
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_52230559
*rent naar het felicitatie topic*
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:05:17 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52232935
Julia beterschap! Suus, op zich is de gedachtengang niet gek. Misschien kan dat ook verklaren dat ze soms geen problemen heeft met eten in zkh. Onder het mom van "vreemde ogen dwingen" . Ik hoop gewoon dat jullie er nu echt achterkomen wat er loos is.

Vanmorgen met Anna voor de intake naar kdv geweest. Ze gaat binnenkort 3x 2 uurtjes wennen. En ik verander in een emo-kipje omdat ik me realiseer dat ze nu alweer bijna 3 maanden is, En dat de tijd echt vliegt en dat ze wijs is (zie fototopic) en dat het allemaal veel te snel gaat. Het is nu echt al een stevig meiske dat zich naar hartelust op haar rug rolt en nu ook al op haar buik probeert te komen (onder luid gekrijs d'r kont omhoog duwen als ze in de box ligt). Ik wil eigenlijk nog niet terug naar mijn werk, dan begint het 'echte' leven weer. He, het voelt echt alsof er nu al een soort periode ten einde komt....en het moet allemaal nog pas beginnen!

*schakelt emo-kipjes gemoedstoestand weer uit*
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_52236212
Tja, ik heb helemaal geen idee welk advies te geven over voeding voor babies ouder dan 14 dagen, maar iig nogmaals sterkte gewenst Suzanna (en Julia natuurlijk!)

Voor babies jonger dan 14 dagen heb ik ook geen advies trouwens.. Ethan heeft vanmiddag z'n hele fles over paps heen gedeponeerd, dus blijkbaar werkt alles toch nog niet helemaal zoals het moet soms. Gelukkig drinkt hij normaal gesproken heel erg goed en de weegschaal van de cb verpleegkundige liet ons zien dat hij genoeg binnen krijgt: hij is inmiddels alweer ruim boven zijn geboortegewicht (van 3540 bij geboorte naar 3100 op dag 4 naar 3620 gram nu, dus dat was zelfs beter dan verwacht ). Bezoekje was wel erg prettig verder, veel vragen kunnen stellen en nagepraat over de bevalling en het bv debacle - zo'n luisterend 'professioneel' oor is toch erg fijn
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:25:27 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_52236382
suzanna, net even je update gelezen in het oude topic. zit best wat in eigenlijk
hoe gaat het verder met haar? hoe reageert ze op dingen? vinden ze dat ze verder goed haar ontwikkeling volgt? voor jou en Julia
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 9 augustus 2007 @ 19:29:27 #9
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52236482
Milo heeft ook weer een Sonja Bakker fase geloof ik. Hij is zowieso niet zo geinteresseerd in eten en drinkt zelden zijn flesjes leeg. Als het het eerste beetje gedronken heeft gaat hij babbelen, lachen, met de speen spelen, met zijn handjes proberen de speen eruit te halen en met zijn armpjes maaien. Fruithapje in de ochtend gaat er nog net in (half potje of zelf vers gemaakt), maar het groentehapje is echt een drama. We hebben alle soorten al geprobeerd en zijn nu maar over gegaan op hapjes voor 6 maanden. Het was tomaat, kip en rijst en hij heeft zowaar een paar hapjes doorgeslikt ipv alles uitspugen. Het koste wel giga veel moeite want hij maait met zijn armpjes, schudt de hele tijd nee met zijn hoofdje, draait zijn hoofd weg, pruttelt en kwat het eten weer uit etc etc. We blijven het toch elke dag aanbieden, er moet toch een dag zijn dat hij ineens de smaak te pakken krijgt?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:34:06 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_52236603
slaapmeisje, ezra heeft maandenlang alleen de broccolischotel en de worteltjes met kalkoen en rijst van olvarit willen eten (6 maanden potje) als je hem iets anders gaf dan ging ie ook na 3 happen kokhalzen en ineens, echt van de 1 op de andere dag, at ie met de pot mee en nu eet ie eigenlijk alles. het zijn vreemde wezentjes
op zich is het tot een jaar allemaal bijvoeding, dus is het niet zo belangrijk ook, in de flessen zit voldoende.
stormy waters...
sailin'
pi_52239303
Mijn man is het niet echt eens met de gedachtengang van de psycholoog om de volgende reden, dat Julia tussendoor met SMAAK heeft gegeten, een tijdje. Dus toen had ze nergens last van. En daarna ineens weer wel. Dus dat zou de hele theorie eigenlijk tegenspreken...

Wat ze nu doen is kleine hoeveelheden aanbieden, dus maar 100 ml pap, één fruithapje en één groentehapje op een dag. Ze heeft zowaar een half potje groente (bloemkool 4 mnd) op vandaag! en alle keren is de pap ook op gegaan, zonder te spugen. Als je meer geeft gaat het wel fout, maar goed, dat is wel logisch.

Belana, haar ontwikkeling is eigenlijk héél goed voor haar leeftijd. Ze is ontzettend actief, ze is héél vrolijk en blij en ondernemend, en heel nieuwsgierig, is lekker de box (of de grond) aan het onderzoeken en schuift op haar buikje, begint een klein beetje te kruipen, knietjes onder haar lijfje en wiegen maar! Heel schattig. Ze speelt heel lekker met het 'activity center' in het ziekenhuis, dat is erg favoriet. Dus voor de rest gaat alles gewoon goed! Alleen het eten is dus erg lastig.

Enne Slaapmeisje, Sonjabakkeren is nog nie goed voor baby's he! Moet je alleen niet mee aankomen bij zo'n frummel, wat een eigenwijsjes kunnen het zijn he. Hij klinkt verder wel superschattig overigens! Geniet er maar van en maak je geen zorgen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:59:23 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_52240719
gelukkig dat het verder gewoon goed gaat suzanna en met wat ze dan vandaag gegeten heeft gaat de theorie van de psychologe al niet meer op dus. dan lijkt het weer meer lichamelijk. maar fijn dat ze het zo serieus nemen!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:59:52 #13
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52240736
Kozakken, leuk he, dat staan! Simon kan het sinds zaterdag en doet nu alsof hij nooit anders gedaan heeft! Ook het kruipen op handen en voeten is helemaal ontwikkeld!

Ronja en Owlet, gefeliciteerd!

Suzanna, wat goed dat ze vanuit meerdere invalshoeken kijken, medisch maar ook gedragsmatig.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52241077
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:59 schreef PM-girl het volgende:
Kozakken, leuk he, dat staan! Simon kan het sinds zaterdag en doet nu alsof hij nooit anders gedaan heeft! Ook het kruipen op handen en voeten is helemaal ontwikkeld!
Ja, Simon staan! En Romme ook! Gheghe, heeftie afgekeken op de meet Kozakken?
Thies gaat ook steeds meer staan. En dan staat hij zo heel parmantig om zich heen te kijken en dan valt hij om. Ik vind het zo leuk he PM, dat Simon en Thies zo gelijk op gaan!

Ronja en Owlet, doeidoei!

En Suzanna, succes maar weer.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:19:40 #15
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_52241381
Moeilijk blijft dat he het eten?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je op drie flessen het vol kan houden.

Maar Lotte voelt zich alweer iets beter, drinkt redelijk (nooit een grote drinker geweest) en eten gaat redelijk.

Zaterdag gaat ze mee naar Frankrijk, even ertussenuit heerlijk!

Ja dat staan, als ze dat eenmaal doorhebben blijven ze dat doen.
Lotte stapt nu graag aan twee handen mee. Ook trapklimmen doet ze graag.
Ze is ook al een echte poppenmoeder, pop Loes knuffelt ze de hele dag! (hoe bedoel je meegaan in het bestaande rollenpatroon, nee hoor ze mag ook met autotjes spelen)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:38:23 #16
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52242040
Owlet van harte met de verjaardag van je dochter

Kozakken... je laatste kleine babietjestopic waarschijnlijk
Ik zit telkens met mijn kop bij een jaar terug... en ik ben niet de enige merk ik.

En nu effe bijlezen
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_52242313
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:38 schreef Neuk het volgende:
Ik zit telkens met mijn kop bij een jaar terug... en ik ben niet de enige merk ik.
Ik ook al een paar dagen/weken!
Rond deze tijd lag ik in het zkh, was erg spannend toen.

Wat is die Lotte toch een snelle tante he!!!

Slaapmeisje, sterkte met het eten van Milo, wat lijkt me dat lastig zeg...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:53:40 #18
94046 PM-girl
pi_52242546
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, Simon staan! En Romme ook! Gheghe, heeftie afgekeken op de meet Kozakken?
Thies gaat ook steeds meer staan. En dan staat hij zo heel parmantig om zich heen te kijken en dan valt hij om. Ik vind het zo leuk he PM, dat Simon en Thies zo gelijk op gaan!

Zullen we vlug een badlaken meet doen, om weer te kunnen zien wat ze nu weer samen ontdekt hebben?
*
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:06:11 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52244616
Suus toch is de logica van de kinder psch wel heel logisch,
Arwen poetste haar tandjes met plezier etc. duimde graag, en ineens was dat over na dat onderzoek.
Door die pokjes bijv. kan ze een slechte mondervaring hebben, en daardoor eten eng vinden of iets wat de mond aanraakt.
Dat heeft niet zozeer met smaak te maken, ofdat ze tevoren wel altijd goed at en lekker vond.
De ene dag eet ze wel goed en smult ze, de andere dag stopt ze en hapje in haar mond en vervolgens houdt ze dat in haar mond doet er niks mee weigert alles.
Als zo;n ukkie dorst/honger heeft zal het met smaak eten, tot het weer een buffertje heeft en dan speelt die angst zich weer op.
Veel dingen proberen met eten anders aanbieden hielp allemaal niet.
Toen we naar de prelogopediste gingen kreeg zij telkens meer voor elkaar dan wij, waarom? andere omgeving ander persoon.
Die kleintjes linken de omgeving en jou aan die keer/keren dat ze eten kreeg toen ze pijn had.
En dat is niet jouw schuld, maar zo redeneren ze wel die kleintjes.
Ik zou serieus eens bespreken om die prelogpedie te proberen en dat door te zetten.
Wordt gewoon vergoed, en hier zou het ook aan huis kunnen.

sterkte er mee
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_52248427
Ik heb daarnaar gevraagd, maar ze vonden het in dit geval niet nuttig, waarom weet ik niet precies... maar ik had het idee omdat ze nu spuugt en het er niet om ging dat ze niet goed dronk ofzo. Vreemd vond ik het. Ik zal er nog eens naar vragen! En als zij het niet doen, doe ik het gewoon op eigen houtje als het nu niet opgelost wordt.
pi_52248434
Maak je wel eens zelf hapjes Slaapmeisje? Hier werkt dat goed. Eet Anna veel beter dan de potjes. Ze heeft tijden alleen boterhammen met stroop gegeten, iets anders ging er niet in. En ineens ging het weer goed, konden we er weer van alles opsmeren.

De grote mannen zijn vlug. Anna staat sinds een weekje en sinds twee dagen heeft ze een paar keer gekropen. Zag er erg grappig uit en meteen al vuile knietjes in haar maillot.

Een jaar geleden had ik een megabuik en was het zo ontzettend warm. Geen idee wie er in m'n buik zat. Zenuwen voor de bevalling, uitslapen. Dat het allemaal nog maar een jaar geleden is...
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:05:49 #22
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52251643
Suzanna hopelijk zet de trend door voor jullie kleine meisje en worden de kleine hapjes en beetjes melk weer snel wat groter.

YPPY de fruithapjes maken we vaak wel zelf, de groentehapjes nog niet. Het kip/rijst/tomaatpotje van gisteren rook tenminste wel naar eten in tegenstelling tot de troep die we hem daarvoor probeerden te voeren. Dat leek net stopverf of natgemaakt karton We gaan vandaag op zoek naar lekkerder potjes met smaak en wellicht dus ook lekker zelf wat groenten bij elkaar mikken en staafmixeren. Ik zal het potjes of zelfmaaktopic even doorlezen

[ Bericht 1% gewijzigd door Slaapmeisje op 10-08-2007 11:29:25 ]
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:19:13 #23
141023 ik80
pi_52252025
Goedzo Anna, dan breekt nu het spijkerbroekentijdperk aan, daar kan je aardig in buitenkruipen zonder meteen blauwe knietjes danwel kapotte maillots/broeken er aan over te houden!
pi_52252938
Oh dat lijkt me ook zo'n emo periode, als je kindje bijna een jaar is, dan beleef je alles nog een keer weer volgens mij!!

Slaapmeisje , succes met het vinden van een geschikt maaltje voor Milo, is er meer keuze in 6 maandenpotjes, want die 4 maands potjes schieten ook niet op zeg in variatie . Maar 1 ding scheelt, Meike werkt alles met veel plezier naar binnen! Gister bloemkool gehad, nou lekker hoor , tis nog maar de 2e dag dat ze groente eet, en meteen een half potje, ik vind het knap (misschien dat ze dat van mij heeft, ik ben ook echt dol op bloemkool )

Dag Ronja !! Veel plezier bij de dreumesjes!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:42:55 #25
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52254521
Meike is dol op bloemkool Wauw zeg, als ik dat voor Milo heb dan houdt hij echt steevast zijn lipjes op elkaar en weigert helemaal te eten
pi_52255550
Slaapmeisje, ik vond de bloemkool in potjes ook zuur ruiken . Ik snap best dat je Milo dat niet lust, 't is een fijnproever . Eva eet alles gelukkig wel met smaak, ook wel een potje als het zo uitkomt, maar ik maak het meeste toch zelf. Ik vind het ook heel leuk om te doen...

Verder nog een Eva-update: 't gaat goed. Ze tijgert, al piepend en roepend van enthousiasme. Gisteren had ze opeens een beentje half onder zich zodat het leek dat ze ging zitten, maar ze wist nog niet goed waar ze met haar andere beentje heen moest geloof ik. Zitten in de kinderstoel en fietsstoel kan ze wel goed. Sterk nekje . Eten gaat prima. 's ochtends nog steeds een grote fles (papa en mama zijn lui en vinden het wel lekker die in bed te geven) en dan fruit (mandarijnen zijn zo'n hit dat ze niets anders meer wil...). Boterhammen, soepstengels, water of diksap uit de rietjesbeker, hapjes, yoghurt, pap... . Ze heeft 6 tanden, nummer 7 is op komst. We lezen elke dag voor uit Nijntje en daar wordt ze heel blij van (piepen en op boekje slaan). We zijn nogal eens op stap geweest vanwege onze vakantie, en daar heeft Eva haar stem goed laten horen, van enthousiasme weer. O, en als ze erg blij is gaat ze lekker kronkelen. Ook bijvoorbeeld als ze met haar koppie op de plavuizen ligt. Wrijf wrijf.. een heel naar rotgeluid is dat . Gisteren naar een speeltuintje. De familieschommel, de wip, samen met mama tegenover papa. Eva vindt alles leuk, hoe hoger hoe beter, maar mama wordt dan een beetje misselijk
En verder nog niet heel veel emoties over dat ze bijna een jaar is... Ik vind het nog elke dag leuker worden, ik mis de kleine babytijd niet zo erg...

Suzanna, ik vind het zo fijn dat ze goed naar Julia kijken. Ik vond het zorgelijk! Sterkte.
Eva en Maria
pi_52261439
Ik ben nu even te moe voor een uitgebreide update, heb drie disciplines zien en horen langskomen. Ben helemaal sufgepraat dus. Maarre, wel nuttig. Ik hoef de komende dagen Julia niet zelf eten te geven, om mij (ook emotioneel) te ontlasten doen zij dat, op advies van de psychologe.

Ze krijgt ook een ander menu aangeboden, niet op alle punten veranderd hoor, maar op advies van de diëtiste krijgt ze nu 's middags brood ipv pap. Ze wilde het vanmiddag al helemaal niet, ging kokhalzen en uiteindelijk spugen. De bedoeling is dat ze daarna dan melk krijgt, maar niet ipv het brood dan maar pap, want dat zou dan averechts werken.
Maar verder nog wat veranderd aan de volgorde, en bijv. 's middags krijgt ze nu een koekje/rijstewafel ipv tweede keer fruit.

Wisten jullie dat een kind tot een jaar of 4 maar 150 gram fruit op een dag nodig heeft?? Een banaan is al 125 gram dus eigenlijk is dat al genoeg. Meer is eigenlijk ook helemaal niet aan te bevelen. Daarom sta ik ervan te kijken dat die potjes van Nutricia 200 gram fruit bevatten.
Hoe denken jullie daarover?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:15:38 #28
141023 ik80
pi_52264138
Wat geldt dan voor groente? Want volgens mij bieden ze in die potjes daarvoor ook veel aan?

Maar in ieder geval doet ze nu hetzelfde in het ziekenhuis al thuis? (reageren op het eten?)
Moeilijk hoor. Ook voor jou, goed dat ze het even voor je uit handen nemen. Ik herken het gevoel wel, je voelt je machteloos, want ze wil niet eten.
pi_52266995
Suzanna ik hoop dat de methode die jullie nu gaan proberen werkt!

Vandaag met Damian weer naar het CB geweest voor de controle van 5,5 maanden.
Hij is 69,5 cm lang en weeg 7390 kg, dus het gaat allemaal goed.
Hij zit nu nog aan de hypo-allergene voeding omdat wij denken dat hij in het begin slecht reageerde op de normale voeding. Over 2 weken gaan we het weer eens proberen met de gewone voeding om te kijken hoe hij er nu op reageert. Ik ben benieuwd en hoop dat het gewoon goed gaat.

Ook voorzichtig aan beginnen met fruit en groente. Ik heb hem de afgelopen week al wel een aantal keer aan een banaan laten likken en happen maar tot nu toe moet hij er nog niks van hebben. Over een week gaan we er echt mee beginnen.
pi_52278050
Ethan heeft al een paar dagen ontzettende last van krampjes en houdt dan na de voeding pas op met krijsen als hij ook daadwerkelijk gepoept heeft.. dat duurt dus soms wel een paar uur en ik vind het vreselijk om hem zo ontroostbaar te zien Hem over de arm op z'n buik leggen en in badje doen maken hem wel wat rustiger en ik weet dat er geen wondermiddel is en dat het vrij normaal is, maar al er iemand nog wat tips heeft qua anti-kramp middeltjes of grootmoeders huis tuin en keuken tips.. graag!!
Red de zeehond!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:34:54 #31
94046 PM-girl
pi_52278144
Jellryrose, je kunt kindjes wel helpen te poepen, evt. temperaturen (dit wekt een reflex op) of het buikje masseren, van boven naar beneden, evt. met je polsen.
Succes!
*
pi_52278226
Jellyrose, wat vervelend !!
hier hebben we sabSimplex gehaald (duits middel)
en echt...het werkt.
Ik heb dat al van erg veel ouders op het werk gehoord, en ik beaam het.

Als je niet in de buurt van de grens woont, kan je het ook bestellen bij online duitse apotheken
Nederlandse (iets minder goed werkend volgens de apotheker hier) variant heet: Aeropax

Je hebt ook middeltjes als cinababy, of een poedertje dat de darmflora sneller op peil zou krijgen
SabSimplex zorgt er voor dat de lucht en de voeding niet helemaal met elkaar mengen en dat de maag/darmen de lucht makkelijker weg kunnen filteren ofzo.
Zou minder last moeten geven, en aangezien het een objectieve werking is.. heb ik daar voor gekozen.
Nou kan het natuurlijk zo zijn dat Ethan om andere reden die krampen heeft,
dan werkt dit misschien weer niet 100%.
Maar, voordeel van dit is dat het ook snel effect heeft. Je geeft het bij de voeding (of er voor/na) en bij díe voeding heeft het al effect dus!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:01:28 #33
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52278446
Jellyrose, je kunt naast de middeltjes om in te nemen en masseren ook een hydrofiel luier pakken, opvouwen (eerst in vieren en dan in drieen, zodat je een klein vierkantje overhoudt) en dan even het stoomstrijkijzer er flink opzetten. Beetje laten afkoelen, en dan tussen de romper en pyjama of kleertjes doen. Je legt 'm op z'n buik op jouw buik. Heerlijk warm! Bij Anna hielp het echt! En dan een beetje over het ruggetje wrijven. Je kan ook zo'n warmwaterzak doen, maar daar moet je dan weer bijblijven en ik vind het gewoon beetje riskant.

Maar...het gaat over hoor. Anna is ook al van haar krampjes af.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:37:28 #34
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52278837
Jellyrose wat vervelend van de krampjes. Milo had de eerste 12 weken ook heel vaak krampjes en was dan ontroostbaar. Het enige dat hielp was met hem rondlopen, maar zodra ik ging zitten was het weer huilen, krijsen van de pijn. Een hittepit of warme hydrofiel hielp helaas niet en ook massage van zijn buikje niet want daar was hij te onrustig voor. Waar wij heel veel baat bij hebben gehad is venkelwater. Geen venkelthee, maar een flesje venkelwater die je gewoon bij de drogist kunt kopen. Haal dan ook een injectiespuitje op bij de apotheek zodat je precies kunt zijn in het aantal ml. voor de dosering. Op de ergste momenten kon het trouwens ook helpen door hem een beetje dubbel te vouwen (met zijn voetjes naar zijn buikje toe) en een beetje fietsen met de beentjes. Door de krampjes gaan babietjes zichzelf strekken, maar dat werkt helaas averechts op de darmpjes. Door de beentjes naar zijn buikje toe te bewegen kwam vaak wat lucht vrij en had hij minder last van zijn krampjes. Sterkte ermee, want het is echt helemaal niet leuk als je kindje zo ontroostbaar is en je zo weinig voor hem kunt doen. Gelukkig gaat het over en nu heeft Milo nergens meer last van!
pi_52279014
Jellyrose, ik heb (o.a.hier) ook wel goede verhalen over ABC Dophilus poeder gehoord. Maar dat is best prijzig, dus ik kan me voorstellen dat je dan eerst even wat positieve ervaringsverhalen wil horen...
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:57:42 #36
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52279145
Volgens mij heeft ABC Dophilus 1 a 2 weken de tijd nodig om zijn werk volledig te gaan doen piglet. Tenminste dat heb ik gehoord en daarom hebben wij gekozen voor een wat acuter middel als Venkelwater. Jellyrose, heeft jouw consultatiebureau ook iets als een inloopspreekuur of een telefoonlijn waar je naar kunt bellen? Wie weet hebben zij ook wel goede tips?
pi_52280569
Dat zou goed kunnen Slaapmeisje, ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee. Maar dat venkelwater noteer ik vast voor over een paar maanden
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:11:23 #38
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_52280737
Bij ons werkte ABC Dophilus heel snel (ik dacht dat we binnen een dag of 2 al verschil merkten).
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_52282606
Bij ons werkte de ABC juist niet maar de Cinababy juist weer wel.
Daarnaast hadden we babybuikjesolie van Weleda en daar masseerde we Ambers buikje me (rondjes draaien met de klok mee) en dat hielp ook goed.

Venkel wordt volgens mij juist afgeraden omdat de darmen lui zou kunnen maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:50:33 #40
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52282845
Venkelthee wordt inderdaad afgeraden. Vooral omdat je nooit een constante dosering hebt. Venkelwater hebben wij in ieder geval baat bij gehad. We hebben het na een paar weken weggelaten, maar toen begonnen de krampjes weer. Wel hebben we niet na iedere fles venkelwater toegediend, maar alleen in de late middag/avond omdat ons ventje in die tijd er het meeste last van had. Milo heeft nu in ieder geval geen luie darmpjes eraan over gehouden. Volgens mij heeft elk middel wel iets goeds/minder positiefs. Hangt van de baby af denk ik. Mijn docent zwangerschapsyoga had ons venkelwater aangeraden en daarom hebben we dat maar geprobeerd. Wat Jellyrose in ieder geval zou kunnen doen is op internet de ervaringsverhalen lezen en het cb raadplegen als ze er nu nog niet uit is.
pi_52283422
Bedankt allemaal!! Het wordt dus echt een kwestie van gewoon alles rustig uitproberen de komende tijd.

Het cb hier heeft helaas geen inloopspreekuur Slaapmeisje, alles gaat per afspraak We hebben donderdag bij het huisbezoek ook advies gevraagd en zij suggereerde hele slappe rooibosthee, dus dat gaan we ook maar proberen.

Overdag heeft hij trouwens een stuk minder last dan 's avonds / 's nachts, maar dat kan ook alleen maar zo lijken omdat 's nachts elk huiltje 10 keer zo hard en lang lijkt omdat het voor de rest zo stil is in huis
Red de zeehond!
pi_52285260
Zou Isa ook in de OP mogen (ze is van 22 juli 2007) Alvast bedankt.

Ook allemaal bedankt voor de tips bij krampjes die schrijf ik ook even allemaal op, we zijn nu begonnen met cinababy en Isa vind het heerlijk spul, ze likt dan echt haar lippen erbij af. Nu maar zien of het ook echt werkt.

Vandaag lekker met zijn 2-tjes wezen shoppen in de uitverkoop en heb erg leuke dingen gekocht voor haar, heb zoveel roze gekregen dat we iets totaal anders hebben gekocht
En zo graag als ik eerste iets voor mezelf kocht, zo graag koop ik het nu voor haar
Mama van Isa en Ties
pi_52289527
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:18 schreef appelsap het volgende:
Suzanna ik hoop dat de methode die jullie nu gaan proberen werkt!

Vandaag met Damian weer naar het CB geweest voor de controle van 5,5 maanden.
Hij is 69,5 cm lang en weeg 7390 kg, dus het gaat allemaal goed.
Hij zit nu nog aan de hypo-allergene voeding omdat wij denken dat hij in het begin slecht reageerde op de normale voeding. Over 2 weken gaan we het weer eens proberen met de gewone voeding om te kijken hoe hij er nu op reageert. Ik ben benieuwd en hoop dat het gewoon goed gaat.

Ook voorzichtig aan beginnen met fruit en groente. Ik heb hem de afgelopen week al wel een aantal keer aan een banaan laten likken en happen maar tot nu toe moet hij er nog niks van hebben. Over een week gaan we er echt mee beginnen.
Appelsap, ik ben even benieuwd....
want Meike en Damian komen best wel overeen met de groei, Meike was dinsdag 7345 gr en 67 cm
Volgens het bureau kwam ze daarmee boven het gemiddelde.
Zeiden ze dat tegen jou ook?

Banaan....daar smult Meike van!! (maar dan wel helemaal fijn geprakt)

Slaapmeisje, volgens mij heeft Milo Meike op ideeen gebracht, gister begon ze na een paar hapjes te kokhalzen van de bloemkool!! Vandaag broccoli met aardappel, en dat was weer smullen!!
  † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:39:27 #44
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52289637
O nee Karin Gelukkig lustte ze haar broccoli met aardappel vandaag tenminste wel weer! Vanmiddag heb ik Hutspotschotel met kaas geprobeerd, maar ook dat was geen succes. Volgens mij heb ik welgeteld twee hapjes daadwerkelijk naar binnen kunnen krijgen en de rest zat op zijn slabbertje, wippertje, in zijn nek, op zijn hoofd, op zijn en mijn handen en overal waar we konden kijken. We konden er allebei wel erg om lachen, maar voedzaam was het nou niet bepaald Ik ben na 20 minuten gestopt en heb een Kwarkolino met perziksmaak gepakt. Nou, dát lust Milo wel zeg. Hij vrat bijna het lepeltje erbij op. Nu nog die voedzame maaltijd vinden die hij wél lekker gaat vinden *zucht*
pi_52289871
haha die Milo, hij heeft gewoon smaak! Ik zou ook veel liever een toetje eten dan een hutspotschotel met kaas......hij is gewoon slim!! haha

Morgen krijgt Meike tuingroenten met rijst, zal me benieuwen....
Normaal doet ze 2 dagen met hetzelfde potje, maar deze ezel hier had het hele potje warm gemaakt net......dus toen ze de helft op had kon ik de rest wegmikken haha
pi_52290135
Karin, volgens het groeiboekje is op 5,5 maanden 7500 gram en 66,5 cm gemiddeld als ik het goed zie. Dan zit ze met haar gewicht dus onder het gemiddelde en lengte iets erboven.
Hier op het CB laten ze de curve altijd zien uit het mapje wat ze bijhouden en daar geven ze dan uitleg bij. Damian zit met zijn gewicht net onder het gemiddelde dus ik ben er zeker van dat Meike er dan ook onder zit.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:04:11 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52293060
voor jongetjes en meisjes zijn er andere curves
pi_52294398
O dat zal dan wel ja, voor jongens en meisjes verschillend, volgens mijn cb zit meike met zowel gewicht als lengte als hoofdomtrek boven het gemiddelde, maar nog wel in het groene gebied van de curve. Ze laten het hier ook wel zien hoor, alleen dinsdag was de wijkverpleegkundige volgens mij met vanalles en nogwat bezig, ze raffelde het een beetje af.
Maar geeft niet, het gaat prima met Meike, ze ziet er goed uit en is ook super te pas, dus wat wil je nog meer. Maar ik vind het nog wel leuk om met leeftijdsgenootjes te vergelijken. Helemaal omdat onze omgeving Meike zo groot vindt!
pi_52294856
wow milo nu al aan de kaas? (ben ik nu een langzame invoerster van voedingsmiddelen? maar baby's mogen dat toch nog niet hebben?) slaapmeisje wil je niet aanvallen ofzo hoor. maar vraag het me van die kaas af of het wel zo goed is voor milo of heb je speciale kaas?

hier gaat de bloemkool er goed in maar ik maak ook alles vers en haal het uit de vriezer.

suzanna fijn dat ze goed in de gaten word gehouden sterkte!!

appelsap fijn dat damian goed gegroeid is.

jellyrose hopelijk heeft je kleine vent snel geen last meer.
mama van 3 kids!
pi_52295641
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:15 schreef ik80 het volgende:
Wat geldt dan voor groente? Want volgens mij bieden ze in die potjes daarvoor ook veel aan?

Maar in ieder geval doet ze nu hetzelfde in het ziekenhuis al thuis? (reageren op het eten?)
Moeilijk hoor. Ook voor jou, goed dat ze het even voor je uit handen nemen. Ik herken het gevoel wel, je voelt je machteloos, want ze wil niet eten.
In het zh reageert ze beter op eten nu, en spuugt bijna niet. Dus daar ben ik blij mee. Ik geef nu voorlopig dus niet zelf het eten, kijken hoe dat gaat.

Geen idee trouwens wat betreft de groente, kan ik me niet zo herinneren. Maar ik ga het eens vragen! Wel goed om te weten namelijk maar ze hebben het dan meer over opscheplepels en met een potje heb ik geen idee van opscheplepels natuurlijk.

Brood eten wil ze absoluut niet, maar vanmiddag heeft ze Liga op en dat vond ze lekker. Stond ik wel even van te kijken ! Avondeten (vers, rode kool en aardappelpuree) vond ze maar niets. Stukjes rodekool werden er gelijk uitgespuugd volgens verpleegkundige (ik was even zelf ook gaan eten). Ach, komt wel nog.
Vla vond ze heerlijk, maar ik vind het vreemd dat ze dat gaf aan haar, ze zou dat volgens mij nog niet moeten mogen krijgen. Wie weet dat?
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:05:55 #51
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52301133
Ik vind het ook vreemd Suzanna, om vla te geven. Maar ik vind rode kool ook erg vreemd! Kun je dat niet zeggen? Je hebt toch nog steeds wel inspraak neem ik aan?
pi_52301631
vla is een melkproduct dus eigenlijk toch vanaf een jaar?
kijk anders eens in het schema van borstvoeding.com daar staat een scham wat met welke leeftijd.

ik heb het boek niet bij de hand en hier moet er ook een eten.
sterkte
mama van 3 kids!
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:55:26 #53
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52301759
En kool dito volgens mij... Tis inderdaad vreemd. Ze zullen toch wel weten wat ze aan het doen zijn?
Iedere golf van de zee,
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:04:42 #54
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52301926
Vla is idd melk product, dan liever/beter kwark,
kool mag in principe bij niet allergische kindjes wel hoor, maar omdar ze geen oorzaak weten is het idd vreemd.
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 12:07:55 #55
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52301993
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:10 schreef Popples het volgende:
wow milo nu al aan de kaas? (ben ik nu een langzame invoerster van voedingsmiddelen? maar baby's mogen dat toch nog niet hebben?) slaapmeisje wil je niet aanvallen ofzo hoor. maar vraag het me van die kaas af of het wel zo goed is voor milo of heb je speciale kaas?
Het is gewoon een potje voor babies van 6 maanden en ouder en er zit bijv. naast de kaas ook ui in. Verder heb ik ook potjes met vis, vlees, kip aangevuld met tomaten etc. En bijvoorbeeld in een van de fruithapjes zit aardbei. En zit er in veel van de andere fruithapjes ook gewoon sinaasappel. Volgens mij allemaal dingen die volgens het gepubliceerde introductieschema van vast voedsel nog niet mogen voor een baby van 6 maanden. Toch neem ik aan dat de fabrikant die potjes niet uitbrengt als het allemaal zo verboden is voor Milo.
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:10:54 #56
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52302044
slaapmeisje, wettelijk mogen ze er in stoppen wat ze willen.
Zo zit in bijna alle potjes citroenzuur!! das ook niet goed.
Helaas gaat het olvarit en soortgelijke producenten om de centen

Persoonlijk zou ik beter vers maken, een middagje prutjes maken en klaar is kees voor de rest van de maand!

† In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 12:24:35 #57
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52302334
En wij kregen vroeger gewoon met 4 maanden een sinaasappel/liga hapje en ik had met 6 maanden al een enorme taaitaaipop om op te sabbelen en ik ben nergens allergisch voor geworden. Ik vraag het me wel eens af of we met zijn allen niet wat té voorzichtig zijn met eten introduceren.

En ja zelf maken is ook een optie, maar als je allebei 4 dagen werkt, en daarnaast partner hebt die meer tijd aan zijn opleiding kwijt is en op school zit dan hij thuis kan zijn, dan ontbreekt me daar eerlijk gezegd op dit moment de puf voor. Als je graag kookt en er tijd voor heb, prima natuurlijk. Maar even geen optie voor mij.

Er lijken tegenwoordig meer kinderen dan ooit allergisch te zijn voor allerlei dingen. Hoe komt dat? O zouden dat al die chemische toevoegingen zijn in de potjes. Waarschijnlijk zijn de potjes nu beter samengesteld dan ooit, dus ik betwijfel of het daaraan ligt.
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:33:46 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52302518
Ik geef ook soms sinaasappel hoor, niet vaak maar heel soms wel. En nergens last van, ik kreeg idd ook met 3 mnd al een sinaasappeltje van moeders en nooit allergisch geweest of wat dan ook.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:34:46 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52302538
Och slaapmeisje, niemand zegt dat je die potjes niet mag geven hoor , als Milo het er toch goed op doet. gewoon doen wat voor jullie het beste werkt

En waarom steeds meer allergisch?
Vroeger was er ook allergie, alleen werd het niet als dusdanig herkend,
Als een niet-allergisch persoon met wel allergisch persoon voortplant, krijg je toch dat het in die familie lijn gaat zitten, en er dus verhoogd kans is.
allergisch wordt je niet van iets te eten of te ademen , dat zit in je genen, alleen door het eten van bepaalde producten kun je wel allergie-en opbouwen.
pi_52302715
oow oke dacht dat je het zelf gemaakt had.

ik maak zelf voor een helemaand nou even groente schoonmaken en aardappels en stomen en koken maar in bakjes en de vriezer in. lijkt me niet veel werk. als je zelf kook kook je gewoon wat meer dan kan dat eventueel ook de vriezer in.
maar dat is ieders eigen keus.

ik moet zeggen dat ik ech in de winkel stond van en dat moet ik mijn kind geven? nou ik had echt zoiets van dan maar de mixer mee. ook fruit kun je bij een fruitteler goedkoop halen even mixen en klaar lekker, vers.

ik kreeg vroeger ook sinaasappel toen ik 4 maand was maar merk het nu met mijn eigen darmen dat ik toch zeker weet dat het eten introduceren vroeger veel te snel ging.
maar ik denk dat het niet om allegieen gaat dat ze sinaasappel afraden ook om de tere darmpjes.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 12:57:43 #61
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52302952
Vergeet ik er nog bij te vertellen dat ik een pleurishekel heb aan koken Maar goed, dit is meer een discussie voor het andere topic geloof ik.

Suzanna hoe is het jullie kleine vandaag?
  zondag 12 augustus 2007 @ 13:04:11 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52303088
pi_52303979
Gaat wel redelijk goed Slaapmeisje, ik weet niet zo goed wat er verder veranderd is, niet echt veel geloof ik. Ze at weer geen brood (griezelt ze van) en melk uit de fles proberen ze elke keer maar dat wil ze absoluut niet. Net als de tuitbeker overigens.
Maar goed, ik ben benieuwd wat ze er morgen van gaan zeggen.

We hebben trouwens heerlijk met de kinderen gewandeld in een nabijgelegen parkje met een speeltuin en eendjes, en kippen en hertjes. Geweldig vonden ze het, Julia heeft er ook érg van genoten. Je zag eigenlijk de hele tijd een blij, vrolijk koppie als je naar haar keek.
De verpleging vindt het ook een heerlijk kind, leuk om te horen.
pi_52304338
Ben ook benieuwd Suzanna, maar ze krijgt nu in ieder geval wat binnen....
Wb die vla, idd vreemd!! Ik was afgelopen di bij het cb met Meike, en zij mag met 7/8 maand een beker yoghurt/biogarde of kwark hebben.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:59:05 #65
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52305384
Die vla vind ik voornamelijk vreemd omdat daar zo onwijs veel suiker in zit (en geur-, kleur- en smaakstoffen). Qua melkprodukten vind ik het niet zo verwonderlijk voor een baby van 8 maanden. (hoewel er bij Julia toch ook iets was met KMA?)
Ik hoop dat ze iig snel uitvinden wat er nou aan de hand is, Suzanna.. dit is ook helemaal waardeloos natuurlijk.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52305546
Ze is ook nog geen 8 maanden E.T. Ze heeft geen KMA maar de eerste kinderarts waar ik door de huisarts naar was doorverwezen dacht daar idd wel aan. De hypoallergene voedingen werden alleen nóg sterker geweigerd door ons kleine koppige tantetje. Dus we weten niet goed wat het nou was/is. Ze denken dus dat ze een onwijs sterk eigen willetje heeft, en ik haar onbewust ook signalen zond dat ze toch echt haar eten moest opeten en dat ze daardoor ging spugen. Ofzo. Ik ben er nog niet helemaal in thuis eigenlijk wat er nou precies is, beetje vaag allemaal.
pi_52305601
Fijn dat 't iets beter lijkt Suzanna Hopelijk gaat ze wel goed eten als ze veel lekkere dingen mag (misschien is dat de reden voor vla, rode kool ed, gewoon proberen wat ze lekker vindt?)

Wat ik in elk geval niet kan aanraden voor baby's: conifeer! Juliette heeft vandaag een stukje te pakken gekregen in de tuin.. We wisten niet wat ze had maar er zat haar duidelijk iets dwars, kokhalzen, huilen, enz.. Ademhalen ging wel gewoon maar volgens de arts (huisartsenpost) is dat omdat er langs dat stukje nog wel lucht kon komen, maar het gevaarlijke was dat daaronder slijm ophoopte. Uiteindelijk heeft ze 't er wel uit gekregen en zagen ze dus wat de oorzaak was. En dan had ik nog wel eerst gekeken of er geen steentjes oid in het gras lagen (ze zat in een speelkleed met opblaasrand). 't Is wel goed afgelopen, ze ligt nu heerlijk te slapen met het knuffeltje dat ze daar gekregen heeft, maar 't was wel eng.
  zondag 12 augustus 2007 @ 18:44:44 #68
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52309358
Maaaar Poemojn!
Wat akelig zeg!
pi_52312065
He bah Poemojn, dat is ook schrikken
Gelukkig dat het er vanzelf weer uitkwam.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:46:58 #70
3011 E.T.
pi_52312142
getver wat eng Poemojn

wisten jullie trouwens dat Taxus (ook een naald/conifeer-achtige en ook veel gebruikt voor heggetjes) erg giftig is? Zag dat laatst bij iemand (met kleine kinderen) in de tuin staan.. heb ze toen maar even gewaarschuwd.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:05:01 #71
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52314418
Ja, dat is idd erg gevaarlijk Toen ik voor mijn ruiterbewijs ging, was dat 1 van de dingen die erin gestampt werden: Paarden mogen geen taxus eten, ze liggen voor je het weet met de pootjes omhoog (en dat is dan nog een paard, kan je nagaan voor die kleine kindjes )
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_52314725
Het was geen gevaarlijke soort hoor, maar bedankt voor het meedenken. (hoveniers in de familie hebben de tuin vorig jaar al gecheckt op zulke dingen, en m'n man kent de gevaarlijke planten ook wel)

Maar ik hoop het niet nog een keer mee te maken M'n man is direct met haar naar de huisartsenpost gereden, zonder afspraak natuurlijk, terwijl ik met Myrthe thuisbleef en ondertussen probeerde een afspraak te maken. Maar je komt er bijna niet door! En dan wel steeds een bandje: drukje op hekje of bel 112 als het een levensbedreigende situatie betreft. Toen ik iemand aan de lijn kreeg heeft zij nog met de HAP gebeld omdat volgens haar systeem er toen drie kwartier wachttijd was. Gelukkig bleek toen dat Juliette direct geholpen werd toen ze binnenkwamen; ze kreeg weer een kokhalsaanval toen man met haar naar binnenliep en een pauzerende arts hoorde dat en kwam er meteen aangerend. Ze heeft 't er toen na een paar pogingen wel zelf uitgekregen en is voor de zekerheid nog bij een kinderarts langs geweest.. maar voorlopig staat ze zwaar onder toezicht buiten Vervelend dat zulke dingen toch gewoon kunnen gebeuren
  maandag 13 augustus 2007 @ 08:13:46 #73
103793 kozakken
Living the life
pi_52321374
Och Juliette toch
En jullie! Poem, wat een schrik!!

-Ik denk dat ik gewoon bij de eerste hulp was binnengerend. stomme huisartsenposten -
  maandag 13 augustus 2007 @ 08:49:20 #74
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52321716
Jeetje Juliette. Dat was schrikken.

Suzanna, fijn dat er vooruitgang in zit.

Hier een meisje dat vanochtend is gaan staan in de box. Tijd om de bodem weer te laten zakken...
pi_52321826
Wat goed van Maud zeg
Jenna wil ook elke keer staan. Als je haar handjes vast houdt dan strekt ze haar beentjes en gaat ze staan

Suus Hopelijk heb je ze snel thuis!

Poemojn ik kan me voorstellen dat je je rot schrikt! Kinderen zijn zo snel voor je het weet hebben ze vanalles binnen... Jenna spuugde op vakantie ineens een spa-etiket eruit
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:00:38 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52322785
Mag ik even inbreken? Ik heb niet zo heel veel tijd momenteel om hier alles te lezen en te reageren, maar ik heb wel even een vraagje als dat mag

Dean zit sinds kort op een voedingsschema wat ik erg prettig vind, aangezien het mij redelijk veel vrijheid geeft overdag:

7.00 Papfles
9.30 fruithap, evt. met liga
12.00 fles 200 cc
14.00/14.30 rijstwafel of boterhammetje met diksap
17.00/17.30 groentehap
20.00/20.30 laatste fles 200 cc

Nu gaat ie sinds vandaag weer 3 dagen per week naar het KDV, en daar geven ze dus collectief fruithapjes om 14.00 uur..nu moet ik dus zijn hele schema weer gaan ombouwen, daarbij is het irritant, want als ie thuis is vind ik het schema wat ik nu heb ideaal...ik kan 's middags een redelijke tijd de hort op met hem zonder gezeul met fruithapjes en flessen etc...maar goed, ik kan het schaap zijn schema niet blijven veranderen natuurlijk.

Ben wel benieuwd hoe jullie dat zouden aanpakken eigenlijk.
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:02:10 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52322815
Oh Poemojn, ik lees net je verhaal, wat zal je geschrokken zijn zeg
Gelukkig is het goed afgelopen!
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:06:50 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52322927
Vivi, misschien hóef je het thuis ook niet te veranderen? Dat is niet per se altijd bij elke baby nodig, natuurlijk. Misschien doet Dean het ook prima op 2 verschillende patronen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52322993
waarom moet je zijn schema aanpassen dan?
omdat je denkt dat een kind van slag raakt als hij 2 volgordes kent, thuis en op het kdv?
ik heb me nooit verdiept in de volgorde van de hapjes en drankjes op de creche ivm thuis en ook nooit wat gemerkt dat mijn kinderen er last van hadden.

volgens mij wordt er hier sowieso veel te veel gemiereneukt over het eten en de zgn regeltjes daarin , maar goed, dat is een ander verhaal weer
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:10:54 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323004
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:06 schreef Sugar het volgende:
Vivi, misschien hóef je het thuis ook niet te veranderen? Dat is niet per se altijd bij elke baby nodig, natuurlijk. Misschien doet Dean het ook prima op 2 verschillende patronen.
Nee dat zou wel kunnen, maar ik zit een beetje met het feit dat ik hem dus om 7 uur 's ochtends een fles geef, en als ie dan naar het KDV gaat moet ie wachten tot 14.00 uur snap je?
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:12:10 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323029
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:10 schreef milagro het volgende:
waarom moet je zijn schema aanpassen dan?
omdat je denkt dat een kind van slag raakt als hij 2 volgordes kent, thuis en op het kdv?
ik heb me nooit verdiept in de volgorde van de hapjes en drankjes op de creche ivm thuis en ook nooit wat gemerkt dat mijn kinderen er last van hadden.

volgens mij wordt er hier sowieso veel te veel gemiereneukt over het eten en de zgn regeltjes daarin , maar goed, dat is een ander verhaal weer
Omdat er dan ineens zoveel uur tussen zijn flesje en fruithap zit, en ik heb hem net naar 3 flessen per dag, snappez vous

En ik verdiep me er wel in, want ik vind het een naar idee dat mijn honger zit te lijden een paar uur lang.
pi_52323085
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:12 schreef Vivi het volgende:

[..]

Omdat er dan ineens zoveel uur tussen zijn flesje en fruithap zit, en ik heb hem net naar 3 flessen per dag, snappez vous

En ik verdiep me er wel in, want ik vind het een naar idee dat mijn honger zit te lijden een paar uur lang.
geef je hem een liga extra of zo en wat gewoons te drinken om het weg te spoelen.

een kind past zich zelf aan, hoor, met die 2 "thuisen" , echt.
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:15:33 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323109
Ja?
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:15:48 #84
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52323116
Maar geven ze dan geen brood om 12.00 u. of 13.00 en een fles om 12.00 u., zoals jij zelf ook doet?
En een tussendoortje doen ze misschien ook wel?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52323141
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:15 schreef Vivi het volgende:
Ja?
ja, je vraagt iets, ik geef antwoord

je hoeft hem toch geen melk te drinken te geven, er zijn toch nog andere dingen als je bang bent dat hij dan te weinig drinkt op die dagen?
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:18:26 #86
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323179
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:16 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, je vraagt iets, ik geef antwoord

je hoeft hem toch geen melk te drinken te geven, er zijn toch nog andere dingen als je bang bent dat hij dan te weinig drinkt op die dagen?
Ja maar ik ben bang dat ze hem vergeten drinken te geven (als het geen flesvoeding is dan) of dat hij stikt in zijn liga omdat ze geen tijd hebben om er bij te blijven zitten

Loslaten..loslaten..
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:19:08 #87
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323186
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:15 schreef Sugar het volgende:
Maar geven ze dan geen brood om 12.00 u. of 13.00 en een fles om 12.00 u., zoals jij zelf ook doet?
En een tussendoortje doen ze misschien ook wel?
Brood weet ik eigenlijk niet, zal ik vanmiddag eens vragen
pi_52323282
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:18 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja maar ik ben bang dat ze hem vergeten drinken te geven (als het geen flesvoeding is dan) of dat hij stikt in zijn liga omdat ze geen tijd hebben om er bij te blijven zitten

Loslaten..loslaten..
nee, JIJ geeft die extra liga en je geeft hem wat 'fris' om het weg te spoelen.

en Vivi, die mensen daar hebben dagelijks, al sinds jaar en dag, de verantwoording over andermans kotertjes, die weten heus wel wat ze doen, hoor
als je hen niet vertrouwt daarin, moet je je kind daar niet achterlaten
(ik snap het wel, hoor, je laat je kind wel daar achter, dus je vertrouwt ze ook, alleen af en toe maak je je dan toch vaak onnodig zorgen dat ze je kind niet "begrijpen" , weten wat hij bedoelt met dat huiltje of zo)
pi_52323378
Da's wel lastig Vivi, maar geven ze dan 's ochtends ipv fruithap dat boterhammetje of die rijstewafel? Dan heeft hij toch weer wat tussendoor. Dan lijkt het me niet zo'n probleem?

Ik heb vanochtend (na drie keer bellen) eindelijk de verpleegkundige te pakken gekregen die voor Julia zorgt. Ze had het erover dat Julia niet genoeg groeit maar toch voldoende binnenkrijgt, dus ze misschien meer calorieën per voeding toe te voegen, geen idee hoe ze dat willen doen, maar goed. Ik vind dat ze weinig eten krijgt, want ze eet de helft van wat er aangeboden wordt gewoon niet op. De pap 's ochtends gaat wel goed gelukkig.

Even haar schema (zo ongeveer, ik ben er niet altijd bij)
7:00 / 8:00 : pap van Nutrilon 2 plus Bambix
10:00 : fruit
12:00 : brood en 100 ml Nutrilon 2 in een fles
15:00: Liga/kaakje
17:30 : groentehapje en toetje
19:30 : pap van Nutrilon 2 en Bambix
Daarna gaat ze naar bed.

Nu vind ik dat ze erg weinig eet eigenlijk... want de pap en het fruithapje 's ochtends gaan goed, maar het middageten (brood) eet ze eigenlijk zowat niet, en de melk drinkt ze ook zowat niet! Tussendoor krijgt ze wel diksap overigens, maar ja, dat is meer vocht dan wat anders.
Het avondeten eet ze ook niet (behalve het toetje denk ik) en dan heeft ze pas weer 's avonds pap.
Dus ik vind het niet zo raar dat ze niet goed aankomt, hier thuis kwam ze goed aan op voornamelijk pap...

Maar goed, ze willen haar aanleren om brood en groente ook te eten, maar dan moet je het ook niet erg vinden dat ze niet goed aankomt denk ik. Dat lijkt me dan wel logisch, als ze het niet opeet.

Al met al vind ik het een beetje verwarrend. Oh ja, de kinderarts had gezegd dat ik wel zelf de pap weer kan gaan geven enzo, van het weekend vonden ze het beter dat ik dat niet deed om mij vooral te ontlasten. Maar vind het wel fijn hoor, om het weer lekker zelf te gaan doen.

Ik verwacht alleen dus niet dat ze heel snel naar huis mag al, het gaat zo best lang duren allemaal!
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:27:26 #90
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323396
Ja, weet ik

Maar hij is nog zo kleihein

Maar goed, je hebt gelijk, ik maak me wrs weer zorgen om niks
pi_52323464
Oh ja, gisteravond had ik een berichtje geschreven voor Poemojn, maar internet lag er ineens weer uit. @#%#$ verbinding ...

Ik schrok wel even van je berichtje, wij hebben ook conifeer in de tuin dus ik ga wel opletten! Het is idd niet giftig maar dat zijn scherpe voorwerpen zowiezo niet altijd maar wel gevaarlijk dus!
Gelukkig zijn jullie meteen naar de huisartsenpost gegaan, echt heel goed!

Oh ja, mijn nichtje was een tijdje geleden bijna gestikt in wat gras, dus ongevaarlijke dingen kunnen gevaarlijker zijn dan je denkt voor die kleintjes. Ze had toen even ter observatie in het ziekenhuis gelegen, maar verder niets aan de hand. Waarschijnlijk had mijn broer (de vader dus) het grassprietje eruit gehaald en daarbij haar keeltje een beetje beschadigd waardoor het bloedde, en daardoor dachten ze dus aan wat ernstigs.
pi_52323495
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:27 schreef Vivi het volgende:
Ja, weet ik

Je bent gewoon een supergoede mams en ach, je wordt vanzelf wel wat makkelijker als hij ouder wordt idd. Hij laat echt wel weten als hij honger heeft, en dan geven ze hem heus wel ... (als ik het zo lees is het een driftkoppie )

Maarre, ik ben net zoals jij hoor. Maak me vaak ook veel te snel zorgen
pi_52323510
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:27 schreef Vivi het volgende:
Ja, weet ik

Dean heeft alles onder controle, dat zie je aan zijn snoetje, dus geen zorgen.
Onbewust ben je 'zorgjes' aan het bedenken omdat je hem 'elders' dropt, alleen laat, jij alleen bent, je hem missen gaat.
Dus eigenlijk zou Dean bezorgd moeten zijn of mama het wel redt zonder hem
pi_52323859
Milagro

Geldt voor mij ook. Ik maak me ook weleens zorgen of ze Julia wel goed verzorgen in het ziekenhuis. Ik kan er lang niet altijd bij zijn en natuurlijk doe ik het altijd het beste ...
pi_52324259
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:47 schreef Suzanna het volgende:
Milagro

Geldt voor mij ook. Ik maak me ook weleens zorgen of ze Julia wel goed verzorgen in het ziekenhuis. Ik kan er lang niet altijd bij zijn en natuurlijk doe ik het altijd het beste ...
lieve jonge mama's, dat gevoel blijft, hoor, ik heb het nu ook nog, als de jongste van 14 belt vanuit schoolkamp direct na aankomst en zegt dat hij zijn slaapzak niet kan vinden, er liggen er nog 3 maar die zijn niet van mij....

ja, dan pak je die maar en ga ondertussen de groep langs om te zien wie de jouwe heeft, en bel me dan zo weer even terug (gsm's mochten niet mee, dus hem terugbellen was lastig)....

en dan belt hij dus , uiteraard, niet terug, en heb ik visioenen van een kind dat in een koude natte tent ligt zonder slaapzak, want die overgeblevene slaapzakken werden alsnog opgeeist, en de lerarer laten mijn kind aan zijn lot over en en en

hallo, moeders!!!!!!!!!! je zoon is VEERTIEN!!!!! en een kind van zijn moeder, dus rete slim en zelfstandig

dus het gaat nooit weg kijk maar naar je eigen mams en/of paps
mijn vader kan nu nog steeds doen alsof ik 16 ben "red je het wel, weet je wel waar het is dan?"
nee, pa, kun je mee, ik ben pas 44 en voor het eerst alleen op reis is toch wel eng
pi_52324525
oh trouwens Suzanna, kun/kon je niet daar ook blijven slapen in het ziekenhuis?
mag of kan dat niet daar, of lukt het jou niet, vanwege werk of thuisfront?
of wil je dat zelf liever niet? het gaf mij destijds iig een hoop rust, thuis werd ik gek van zorgen , het idee mijn kindje zo alleen ( wat ws vooral ook mijn probleem ook was en niet de zijne ) en heb toen 2 weken op een stretcher gebivakeerd naast zijn bed daar.

maar ms was dat mogelijk omdat hij in quarantaine lag, en andere patientjes geen last hadden van mijn kampeergedoe daar

oh en over dat lastige binnenhouden en associaties.
mijn zoontje destijds voelde zich op een ochtend nisolekkuh, toch maar proberen , ontbijt gegeven, wassen, kleertjes aan, jasje aan, en toen ik zijn sjaal omdeed, kwam het ontbijt er weer uit

hij heeft toen wekenlang die sjaal geassocieerd met spugen, en dus als de sjaal maar dichtbij hem bracht werd ie 'bang' en begon zowat te kokhalzen

kinderen kunnen verbanden leggen die wij in eerste instantie niet zien, niet begrijpen omdat we er gewoon niet aan denken , omdat het zo niet logisch is.
er hoeft dus niet eens iets lichamelijks mis te zijn ms, en ook niet iets 'groots' gebeurd te zijn, om een onhandige associatie te maken, die zichzelf daarna in stand houdt.
pi_52325034
Suus er komt gelukkig weer iets in bij Juul.

Vivi het komt wel goed. Ik persoonlijk zou het zo laten en proberen op jullie schema thuis te blijven geven en op het kdv het schema daar aan houden.

Ik heb hier een klein driftkikkertje die gisteren zo beledigd was dat ze een bloedneus ervan kreeg. Puur door het krijsen en driftkikkeren...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:37:19 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52325113
Jullie zijn lief, ik voel me al een stuk beter

En Suzanna, het is niet zo dat het me niet interesseert hoor, over Julia, dat ik niks zeg.

Ik lees het allemaal maar ik weet gewoon even niks zinnigs te zeggen snap je.

En Milagro, met dat schoolkamp-verhaal, zo ben ik, vrees ik, ook hoor als Dean 14 is
pi_52325656
Ik vind het belachelijk dat er op jullie kdv zulke regels zijn, bij ons hoeft een baby niet mee te gaan in het ritme van de groep, pas op de dreumesgroep hebben ze het vaste ritme!
Een baby die een ander schema heeft, daar passen wij ons op aan!
Dus zij zouden gewoon jouw eigen schema aanhouden vivi, maar dat doen ze bij jullie dus niet?
Vink echt stom

net voor Meikes kamertje een geboorteschilderij besteld van haar geboortekaartje! Vind het nu al leuk!!
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:06:39 #100
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52325869
Ja, maar het is toch heel erg lastig om voor zoveel babietjes ieder een ander schema aan te houden lijkt me?

Wat ik wel jammer vind is dat ze ook niet in een schriftje schrijven, al is het maar heel kort, hoe de dag was enzo.

Dat hebben ze alleen gedaan toen hij kwam wennen en daarna niet meer.
pi_52325977
Vivi kan je dat niet aangeven? Wat je vragen zijn en of ze niet iets van een schriftjessysteem hebben? Misschien hebben ze het wel maar alleen op aanvraag. Zo gaat dat hier nameliijk. Niet bji Kaith maar bij mijn zus haar kids.
pi_52326182
Vivi, vragen hoor of ze wat schrijven! En anders moeten ze je gewoon bij het ophalen vertellen hoe zijn dag is geweest. Het minste wat ik altijd vertel is slaaptijden en hoe het eten is gegaan. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat zehet retedruk hebben gehad en daaromniet geschreven hebben maar dan moeten ze wel een mondelinge overdracht geven.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52326293
Ze hebben bij ons op het keukenkastje een lijst hangen met de schema's. Bij de baby's een heel verhaal en hoe ouder ze worden, hoe minder er staat. Anna eet als ze thuis is 's middags fruit, maar bij het KDV krijgt ze dat 's ochtends. Ze eten brood met de lunch, maar zeker bij die kleintjes wordt het regelmatig aangepast. Je kunt altijd vragen of iets veranderd kan worden. Dean is nog klein.
Bij ons wordt er bijna elke week een heel verhaal geschreven. Meestal hetzelfde, dat ze zo vrolijk was en veel heeft gespeeld. Pas geleden zelfs met stickers erbij. Omdat ik vaak vroeg ben, is de mondelinge overdracht uitgebreid.

Heb je anders niet een oudergesprek Vivi? Dat hadden wij na het wennen en daarna jaarlijks. Tenzij je zelf vaker wilt. Dan is het rustig en kun je makkelijker dit soort punten aangeven.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_52327315
goh, zo zie je maar weer dat er verschillen zijn tussen KDV's
Hier vinden we dat ieder kind uniek is, en dus ook zijn eigen "dingetjes" heeft
Als het in ons ritme mee gaat is dat fijn, is dat niet zo, dan passen wij ons aan.
En of dat lastig is, ach valt best mee, je kunt beter eetmomenten verspreid hebben, als dat je in 1 keer alle baby's tegelijk fruit (bijv) moet geven....
En hier is een schriftje ook gebruikelijk, tot anderhalf jaar.
Het is zowiezo handig dat een ouder opschrijft hoe laat een baby de voeding heeft gehad sochtends, dan kun je doortellen om te zien wanneer het kindje weer voeding moet hebben (de hele kleintjes, die bijv om de 4 uur een fles krijgen)
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:14:11 #105
3011 E.T.
pi_52327532
Bij ons op het kdv is de mondelinge overdracht heel uitgebreid en er ligt een kort overzicht met alle slaaptijden, eetmomenten (en wat en hoeveel ze gegeten hebben), poepluiers en evt. aandachtsdingen. Verder geen schriftje aangezien vaak de tijd ontbreekt om dat goed te doen.
Ik heb ook liever dat ze een kwartier met Tijn zitten te tutten dan dat ze die tijd nodig hebben om in schriftjes te schrijven.

Verder wordt er qua schema wel naar het kind gekeken, maar het liefst wel enigszins ingepast aan de 'normale' dagindeling.

Vivi, ze zullen bij jouw kdv toch 's morgens ook wel een eet- en drinkmoment hebben en ook iets van brood eten tussen de middag. Voor dat fruithapje om 14.00 zal echt nog wel e.e.a. zitten.
(hier is het trouwens 's morgens fruit, lunch boterham, 's middags cracker/rijstwafel oid).
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:14:53 #106
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52327557
Ik heb speciaal een baby-creche boekje aan geschaft zelfs, ik schrijf er zelf wel alle bijzonderheden in natuurlijk en geef het elke dag mee in zijn tasje, en daar wijs ik de leiding ook op.

De mondelinge overdracht is ook altijd wel oke hoor, maar het is gewoon zo leuk om het na te lezen, ook voor "later" vind ik, maar ze zeggen dus dat het niet gebruikelijk is bij hen...nou ja, ik wil ook weer niet bekend staan als de "zeik-moeder"dus ik laat het maar zo, zolang ze maar wel vertellen hoe en wat...

Misschien kan ik het idd eens aangeven als er een speciale gelegenheid voor is, maar Dean zit daar nu nog zo kort dat ik niet meteen allerlei speciale eisen wil stellen enzo
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:15:30 #107
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52327568
Oh, er ligt voor hen zelf trouwens wel een multomap waarin ze dingetjes bijhouden voor elk kindje.
Edit; Daar heb je wel gelijk in E.T. Ik heb ook liever dat ze meer tijd hebben voor mijn kindje dan dat ze in het schriftje moeten schrijven natuurlijk.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:27:01 #108
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52331446
Milagro, dat heb ik de eerste nacht gedaan, maar toen kon ik zelf niet slapen omdat ik erg licht slaap. En de volgende dag was ik zó brak dat ik maar niet nog een nacht ben gaan slapen. Maar ja, anders zou ik het wel willen hoor. Het enige bijprobleem zou zijn dat mijn moeder dan hier moet slapen omdat manlief te vroeg naar zn werk moet. Maar ze zou dat wel doen hoor, alleen vind ik het dus met de gegeven omstandigheden niet echt een fijn idee.

Oh ja, net weer gehoord dat ze weer wat nieuws proberen (met diëtiste overlegd) omdat ze maar 500 van de 700 calorieën binnenkrijgt dus wel een stuk te weinig. Ze proberen dus een soort 'broodpapje' te gaan maken met brood en melk samen. Ben benieuwd ...
Ze ligt er nog wel even tot ze hier vooruitgang mee boeken zei de arts. Hmmm. Ik wil haar echt zo graag weer thuis hebben.
Oh ja, wat ook nog een optie is, is logopedie idd, en die komt dan bij ons thuis. Dat is dus als dit niet gaat lukken denk ik. Het zou wel nuttig zijn omdat ze dus een hekel heeft aan hardere dingen in haar mondje (terwijl ze kaakjes dus wel lust!) en dan gelijk ze eruit weet te werken door kokhalzen of anderszins.

@ Vivi, geeft niet joh. Ik heb bij sommige mensen ook niet veel te zeggen en dan doe ik dat ook niet meestal.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:40:31 #109
3011 E.T.
pi_52331830
Suzanna, kijken ze ondertussen ook nog of er ergens iets lichamelijks aanleiding geeft tot het slechte eten? Ik krijg steeds het idee dat ze bezig zijn met symptoom-bestrijding (zo veel mogelijk manieren proberen om toch maar eten naar binnen te krijgen) maar dat er niet gezocht wordt naar het waarom ze niet wil/kan eten en alles weer uitspuugt.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:44:46 #110
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52331946
E.T., ze spuugt eigenlijk niet meer, alleen de dingen die ze écht niet meer wil worden uitgekotst, zoals brood en warm eten (groentehap). Dus pap eet ze nu weer wél goed. Fruithapje ook, en biscuitjes lust ze dus ook.

Ze willen haar echt aan een 8-maandendieet laten wennen omdat ze dat bijna is, ik vind het nogal rigoureus maar goed, ik hoop maar dat het ze wel lukt. Ze weten nu in ieder geval dat het niet aan mij / ons ligt, want ze doet precies hetzelfde dus bij de verpleging (brood uit mond kokhalzen, groente idem dito). Ook een flesje melk drinken gaat bij hun heel moeizaam, net als bij mij. Het lijkt erop dat Julia gewoon onwijs koppig en eigenwijs is.
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:16:20 #111
3011 E.T.
pi_52332995
maar onderzoeken naar lichamelijke oorzaken zijn er toch nog amper geweest? (zijn er uberhaupt onderzoeken geweest).. Er is steeds maar vanuit gegaan dat ze koppig is..
Ik zou zo graag lichamelijke oorzaken uitgesloten zien. Is er bijv. iets met haar maagje, of wellicht met de darmpjes ofzo.
Voor mijn part doet d'r grote teen zeer als ze spruitjes heeft gegeten (bij wijze van spreken), maar dan kan je wellicht meer doen dan alleen maar geforceerd eten naar binnen proppen
pi_52333496
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:44 schreef Suzanna het volgende:
E.T., ze spuugt eigenlijk niet meer, alleen de dingen die ze écht niet meer wil worden uitgekotst, zoals brood en warm eten (groentehap). Dus pap eet ze nu weer wél goed. Fruithapje ook, en biscuitjes lust ze dus ook.

Ze willen haar echt aan een 8-maandendieet laten wennen omdat ze dat bijna is, ik vind het nogal rigoureus maar goed, ik hoop maar dat het ze wel lukt. Ze weten nu in ieder geval dat het niet aan mij / ons ligt, want ze doet precies hetzelfde dus bij de verpleging (brood uit mond kokhalzen, groente idem dito). Ook een flesje melk drinken gaat bij hun heel moeizaam, net als bij mij. Het lijkt erop dat Julia gewoon onwijs koppig en eigenwijs is.
als de groentenhap koud gegeven wordt, wil ze het ook niet?

het is ook zo lastig, want de nadruk wordt juist door het te willen oplossen, dit probleem, meer en meer op eten gelegd, ook al probeer je dat te voorkomen, en zo kan een probleem zichzelf in stand blijven houden terwijl de oorzaak een eenmalig iets was misschien.
pi_52340134
Suzanna, ik hoop voor je dat dit de oplossing is.
Wat E.T zegt daar dacht ik eigenlijk ook aan. Hoe zijn ze er nou zo zeker van dat het probleem daar ligt?

Damian is zo'n schatje.
Hij is gek op onze hond. Zodra hij die ziet begint hij vrolijk te gillen en te giegelen.
Hij kan zichzelf tegenwoordig optrekken aan mijn handen, helemaal zelf, tot zitstand en daarna gaat hij gewoon staan.
Aan 2 handen staan gaat super, en aan 1 kan hij het ook al redelijk. En dan als ik hem vast heb aan 2 handjes dan begint hij te stappen.

[ Bericht 9% gewijzigd door appelsap op 13-08-2007 21:15:23 ]
  maandag 13 augustus 2007 @ 21:07:48 #114
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52341753
Autsch.. "zijn eigen" sorry daar ben ik echt allergisch voor .. (of: "nooit geen" )
Zichzelf! Appelsappie, zichzelf!

Maar wel leuk hoor
Wel uitkijken nog he, voor zijn heupjes.

Doe nog eens een foto van hem, binnenkort?
pi_52342494
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:07 schreef Vivi het volgende:
Autsch.. "zijn eigen" sorry daar ben ik echt allergisch voor .. (of: "nooit geen" )
Zichzelf! Appelsappie, zichzelf!

Maar wel leuk hoor
Wel uitkijken nog he, voor zijn heupjes.

Doe nog eens een foto van hem, binnenkort?
Ik was al aan het twijfelen.

Ja, ik kijk wel uit hoor. Normaal til ik hem op als hij wil staan zodat zijn benen niet teveel belast worden.
Hij mag af en toe een beetje oefenen door zelf op zijn benen te staan.

Ik zal zo even foto's zoeken.

Edit: Ze staan in het fototopic!

[ Bericht 4% gewijzigd door appelsap op 13-08-2007 22:05:11 ]
pi_52345285
Haha Appelsap, dat doet Meike ook!! Ze wil niets liever als stappen!!
Op het cb zeiden ze dat alles wat ze uit zichzelf doen oke is, maar dat je het idd niet moet forceren.

Meike is niet fit, op zich wel vrolijk vandaag, ze spuugt meer als anders, en vanmiddag sliep ze 4 uur, toen werd ze wakker, kreeg ze de fles, liet daarvan 60 cc staan, en spuugde toen een boel weer uit.....poosje later wat groente gegeven, hap sloek weg, ze had er wel zin in, maar ook dat kwam er later weer uit. En jengelen..... even getempt, 38,0
Toen weer in bed gelegd en ze slaapt zo weer verder....
Moet zo maar eens even proberen of ze nog wat wil drinken, want ze heeft ook nog niet genoeg vocht gehad vandaag....
(vind ik in dit geval trouwens wel moeilijk, haar laten slapen of wakker maken??? Maar ik probeer haar wel wakker te maken, anders is ze straks zo gammel....weet het ook niet hoor)
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:50:59 #117
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52345719
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:30 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik was al aan het twijfelen.

Ja, ik kijk wel uit hoor. Normaal til ik hem op als hij wil staan zodat zijn benen niet teveel belast worden.
Hij mag af en toe een beetje oefenen door zelf op zijn benen te staan.

Ik zal zo even foto's zoeken.

Edit: Ze staan in het fototopic!
Ik heb gekeken, wat een poepie joh
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:52:12 #118
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52345769
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 22:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Haha Appelsap, dat doet Meike ook!! Ze wil niets liever als stappen!!
Op het cb zeiden ze dat alles wat ze uit zichzelf doen oke is, maar dat je het idd niet moet forceren.

Meike is niet fit, op zich wel vrolijk vandaag, ze spuugt meer als anders, en vanmiddag sliep ze 4 uur, toen werd ze wakker, kreeg ze de fles, liet daarvan 60 cc staan, en spuugde toen een boel weer uit.....poosje later wat groente gegeven, hap sloek weg, ze had er wel zin in, maar ook dat kwam er later weer uit. En jengelen..... even getempt, 38,0
Toen weer in bed gelegd en ze slaapt zo weer verder....
Moet zo maar eens even proberen of ze nog wat wil drinken, want ze heeft ook nog niet genoeg vocht gehad vandaag....
(vind ik in dit geval trouwens wel moeilijk, haar laten slapen of wakker maken??? Maar ik probeer haar wel wakker te maken, anders is ze straks zo gammel....weet het ook niet hoor)
Ik zou haar zo "half slapend" even een slokje geven, en dan verder niks zeggen enzo
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:52:52 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52345796
Gheghe!
Thies heeft weer een nieuwe tic.
Na nee-schudden, ppppffffrrrrrt, zijn onderlip naar binnen zuigen, ja-knikken, tandenknarsen, hijgen ( ) en grommen, speelt hij nu de hele dag voor schlemieleke: Centenbakkie met zijn tong naar buiten!
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:55:32 #120
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52345906
Oeh! Dat hijgen is erg he, dat doet Dean ineens ook sinds eergisteren..ik probeerde nog met hem af te spreken dat hij dat alleen binnenshuis doet..., maar hij luistert niet echt

Nu hijg ik gewoon heel hard terug. Dat vind ie wel raar geloof ik
pi_52346408
Haha wat leuk kindjes met rare bekken trekken en geluiden maken.

Isa tilt vanaf vandaag al echt haar hoofd ver omhoog als ze op mijn buik ligt, ze kruipt dan langzaam omhoog ze word al echt stukken sterker en dat voor een vers babytje van 3 weekjes oud.
Wist niet dat ze dat al zo snel zou kunnen.
Mama van Isa en Ties
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:17:01 #122
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52346647
Is dat nu lollig of hijg je echt terug, Vivi....
Iedere golf van de zee,
pi_52346794
Het is inderdaad een poepie. Die zwitsalkrul werd wel erg lang dus ik heb hem moeten afknippen.

Beterschap voor Meike!

Hijgen dat doet Damian ook, het is af en toe net een hond.

Marlieske dat gaat snel hoor! Damian deed dat al vanaf dag 1.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:15:41 #124
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52351593
Meike beterschap!
Markieske, Anna kon ook al heel snel haar hoofd optillen. Als ze nu op haar buik ligt lijkt het wel zo'n krokodil die klaar ligt...Vol op haar handen en maar om zich heen koekeloeren.

Gisteren opa en oma opgehaald van Schiphol....laat ik het zo zeggen: als Anna zelf had kunnen komen, dan had ik net zo goed thuis kunnen blijven. Helemaal hyper dat Anna er was. en oja, ik kreeg ook nog een bedankje voor het rijden. Ach....die opa's en oma's toch.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:37:07 #125
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52353026
E.T. er is dit keer al helemáál weinig onderzocht, maar opzich vind ik het bij haar ook wel 'duidelijk' dat ze vaak ook spuugt gewoon omdat ze het niet wil. Als ze pap krijgt doet ze het bijvoorbeeld eerst niet, maar wél als ze vindt dat ze genoeg heeft. Bij brood is het duidelijk dat ze dat gelijk niet wil, ze begint gelijk met kokhalzen en uiteindelijk overgeven als je het stukje brood niet snel uit haar mondje plukt.
Maar goed, ik heb wel gevraagd of het niet nodig was om eerst wat te onderzoeken, bijvoorbeeld haar maagje of keel, maar zodra dus een stukje brood op haar tong ligt begint ze al te kokhalzen, dus daarvan ligt de oorzaak zowiezo niet in haar keel/maag o.i.d. dan.

Milagro, koud hebben we nog niet geprobeerd, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ze het dan ook niet wil. De pap lust ze warm én koud, en groente is gewoon 'niet haar smaak' vindt mevrouw volgens mij. Maar het is wel een idee om het toch eens te proberen om eerst koud te geven.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:38:24 #126
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52353052
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 09:15 schreef Memmel het volgende:
Gisteren opa en oma opgehaald van Schiphol....laat ik het zo zeggen: als Anna zelf had kunnen komen, dan had ik net zo goed thuis kunnen blijven. Helemaal hyper dat Anna er was. en oja, ik kreeg ook nog een bedankje voor het rijden. Ach....die opa's en oma's toch.
Je bedoelt dat ze alleen maar aandacht voor Anna hadden? Tja, dat kan weleens irritant zijn denk ik. Jij bent er ook nog hoor ...
Ik heb er niet veel last van bij mijn moeder/ schoonmoeder/schoonvader en aanhang. Ze hebben evenveel aandacht voor ons als voor de kinderen volgens mij.

Is het trouwens hun eerste kleinkind ofzo? dan kan ik het me voorstellen
pi_52353194
Zo herkenbaar Memmel, mijn moeder vroeg me laatst zelfs of ze het niet erg vond dat ze me straal voorbij lopen en eerst naar Meike gaan!! haha. Ik vind het niet erg hoor. Ben allang blij dat ze zo dol op ons meis zijn.

Meike is alweer de oude! Gisteravond was de koorts alweer gezakt, en ze drinkt de flessen weer helemaal leeg. Fruithapje ging er ook weer heerlijk in (en hopelijk niet meer eruit)

Suzanna, ik heb ook weleens gehoord dat ze om en om, een hapje fruit en een hapje groente gaven...ook bij een kindje dat geen groente wilde eten. Maar of dat nou zo'n goeie tactiek is??
pi_52353545
Suus het blijft een beetje tobben met Juul zo, maar hoe is het thuis met de andere meiden en met jullie? Ben je al een beetje bijgeslapen of zijn Emma en Noa nog steeds aan het spoken 's nachts?

Inderdaad eerst naar je kind en dan naar rest kijken heel herkenbaar hoor Memmel...
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:46:32 #129
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52354554
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:01 schreef Mibos het volgende:
Inderdaad eerst naar je kind en dan naar rest kijken heel herkenbaar hoor Memmel...
Toen ons kind er nog niet was was het eerst de hond en dan naar ons. Nu is het eerst de hond (ze dringt zichzelf een beetje erg op) maar die schuiven ze aan de kant met een 'GA ES WEG!!@#!!' voor Brent. Dus eigenlijk is het nu eerst Brent: 'Hai, hai! Oh, wat word je toch een grote jongen! Moet jij niet lachen naar opa en oma?' en na het eerste lachje de hond 'Kom maar dan. Ja, jij bent ook lief!' en dan ons 'Zo, doe ons maar koffie dan. Met iets lekkers!'...
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:07:48 #130
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52355152
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:46 schreef Neuk het volgende:

[..]

Toen ons kind er nog niet was was het eerst de hond en dan naar ons. Nu is het eerst de hond (ze dringt zichzelf een beetje erg op) maar die schuiven ze aan de kant met een 'GA ES WEG!!@#!!' voor Brent. Dus eigenlijk is het nu eerst Brent: 'Hai, hai! Oh, wat word je toch een grote jongen! Moet jij niet lachen naar opa en oma?' en na het eerste lachje de hond 'Kom maar dan. Ja, jij bent ook lief!' en dan ons 'Zo, doe ons maar koffie dan. Met iets lekkers!'...
!

Mijn moeder voelde zich ook al schuldig dat ze " meer aan Dean dacht dan aan haar eigen zoon" (mijn jongere broertje, die ze nog echt als haar kuiken beschouwt zeg maar, ook al is ie inmiddels 21)..maar ja, Dean was nu eenmaal " nieuw" ..
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:23:30 #131
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52355578
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 10:38 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze alleen maar aandacht voor Anna hadden? Tja, dat kan weleens irritant zijn denk ik. Jij bent er ook nog hoor ...
Ik heb er niet veel last van bij mijn moeder/ schoonmoeder/schoonvader en aanhang. Ze hebben evenveel aandacht voor ons als voor de kinderen volgens mij.

Is het trouwens hun eerste kleinkind ofzo? dan kan ik het me voorstellen
Herkenbaar... Mijn moeder als we langskomen: 'daar is mijn kleine poepiescheet! haii haai haiiii ieeieieie... '
'hoi mama, ik ben ook blij jou te zien.' gelukkig zijn er dan altijd nog vaders die je wel zien staan.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_52357219
quote:
Herkenbaar... Mijn moeder als we langskomen: 'daar is mijn kleine poepiescheet! haii haai haiiii ieeieieie... '
'hoi mama, ik ben ook blij jou te zien.' gelukkig zijn er dan altijd nog vaders die je wel zien staan.
Om deze verhalen moet ik erg lachen. Enne, over vaders gesproken, wij gingen langs bij mijn ouders die met de boot weg waren. Ik geef Elise aan aan m'n vader en die loopt gelijk met haar weg en gaat hoetjekoetje enzo tegen d'r zeggen. We konden schreeuwen wat we wilden dat hij nog meer moest aanpakken, maar aangezien hij nogal doof is hadden we mooi pech want Elise had alle aandacht. Volgende keer geef ik eerst de andere troep aan

Suzanna ik volg je verhalen al een tijdje en hoop dat er snel verandering in het eetpatroon van Julia komt. Ik vroeg me trouwens af hoelang jullie hier nu al mee bezig zijn. In ieder geval succes want het lijkt me maar zwaar, zowel psychisch als ook het heen en weer rijden van en naar het ziekenhuis.

Elise lijkt de laatste dagen in een kreunfase te zitten, alleen heb ik er eigenlijk nog nooit van gehoord dat andere kindjes dat ook hebben gehad. Soms weet je natuurlijk wel waarom je kindje kreunt, moeten poepen, moe, gefrustreerd omdat iets niet lukt, maar nu kreunt ze dus om de lol lijkt het wel
pi_52357326
Misschien kreunen om aandacht? Dat doet Damian vaak.
Hoe is het verder met Elise?
pi_52357694
Aandacht, zal er eens op letten. Tnx!

Het gaat gelukkig heel goed met Elise. We hebben wat problemen gehad met slapen in de avonduren maar dat gaat sinds een paar weekjes steeds beter. De nachten zijn ook prima, soms wel een nachtvoeding en soms niet. Ze probeert om te rollen van rug naar buik, maar die ene arm zit nog een beetje in de weg. Ze blaast al weken bellen en wordt daar dan ook drijfnat van maar vindt het helemaal geweldig. Ze doet dit ook graag als ze in bed ligt. Ze kauwt op alles wat ze in d'r mond kan stoppen en is helaas helemaal verslaafd aan d'r speen (alleen in bed en alleen overdag). Dat je ook kan zwaaien met een rammelaar daar is ze nog niet achter.
Ow, en ze zit onder de muggenbulten (en ik dacht nog wel dat een steek van een mug bij een baby geen bult zou geven, mooi wel dus). Gelukkig heeft ze er zelf geen last van
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:26:34 #135
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52360311
Dat klinkt wel allemaal gezellig zeg die kindjes met geluidjes. En ook erg bekend. De kreun, zucht en hijg-fase heeft Maud gelukkig gehad. Hij is nu ingeruild voor de gil-fase. En dan het liefst zo hooooooog mogelijk. Ik dacht dat Fleur hoog kon gillen, maar d'r zus weet d'r te overtreffen. Maar, goed dat ik geen kristal heb staan anders was het vast al gesprongen.

Suus, hopelijk gaat Julia snel beter eten. En ik blijf toch een beetje denken aan het kokhalsreflex op de tong. Als dat ver naar voren ligt dan kunnen hardere dingen (brood, lepel....speen) het eerder prikkelen en er dus voor zorgen dat ze kokhalst en spuugt. Met (pre)logopedie zou dit verlegd kunnen worden.

Die kleine bengel hier denkt nu dat ze kan staan ze het ook echt kan. Dus staat ze op handen en voeten en probeert vervolgens d'r handen los te laten. Dat werkt niet.... dus rolt ze nu regelmatig om. Gelukkig is de afstand naar de vloer nog steeds klein.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:43:29 #136
94046 PM-girl
pi_52360761
Chacama, wel vooruitstrevend die Maud!

Poemojn, wat akelig! Gelukkig is het allemaal goed opgelost.
*
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:24:28 #137
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52363831
Het is inderdaad het eerste kleinkind. Dus worden kosten noch moeite gespaard om het de dame naar de zin te maken. Zojuist hebben ze zonder schaamte een Playgro activity mat met bogen met speeltjes aangeschaft. Onder het mom van: 'Als er nog meer komen, kunnen die er ook mee spelen. Is altijd handig zo'n ding'.
En ik heb een slabbertje gekocht met daarop de tekst: 'Oma is mijn grootste sponsor'. Wehehehe...

Anna is net als een blok in slaap gevallen. De hele middag lachen naar opa en oma gaat je ook niet in de koude kleren zitten.

Suzanna, ik kan je geen tips geven, ik kan je alleen maar veel sterkte wensen. De tip van chacama lijkt me zeer plausibel.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:01:42 #138
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52364819
Hebben jullie gezien dat Storm zomaar helemaal zelf het trapje van een glijbaan opklimt en ook helemaal zelf besluit head first naar beneden te glijden? Zie filmpjestopic, echt héél stoer!!!

En hij heeft ook stoer gedaan bij de prikken. Kleine huiltjes, even brullen en toen klaar. Gelukkig maar.
Hij weegt 9630 gram en is 73 cm. Prima dus.
pi_52374270
Klinkt eng sugar!! dat wordt er eentje voor achtbanen over de kop enzo!!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:43:55 #140
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52374315
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 13:36 schreef Sidn3y het volgende:

[..]
Suzanna ik volg je verhalen al een tijdje en hoop dat er snel verandering in het eetpatroon van Julia komt. Ik vroeg me trouwens af hoelang jullie hier nu al mee bezig zijn. In ieder geval succes want het lijkt me maar zwaar, zowel psychisch als ook het heen en weer rijden van en naar het ziekenhuis.
Het is idd best zwaar. Ik heb daarom met mijn man samen besloten om morgen even een ziekenhuis-loos dagje te maken voor mij, maar eigenlijk heb ik er nu alweer twijfels over want ik wil haar zo graag zien ... Het is alleen lastig morgen want mijn moeder heeft even een dagje bij haar thuis, moet ook he... en dan moet ik een buurvrouw vragen om op te passen en dat doe ik liever niet. En het is ook zo'n gedoe allemaal als ik eerst de kinderen naar haar moet brengen enzo... ik ben weleens toe aan een 'normaal' dagje. Maar ja, ik mis Julia zo.

Hoe lang we hiermee bezig zijn... nou ja, eigenlijk al 3 maanden ongeveer. Sinds ze geen borstvoeding meer wil en de flesvoeding ook slecht dronk, en op een gegeven moment bijna niet meer dronk.

Chacama, daar wordt nu ook voor gezorgd dat we prelogopedie gaan krijgen. Die logopediste is alleen op vakantie (een hele bekende die daarin gespecialiseerd is) dus daar moeten we op wachten. Die is vrijdag weer terug volgens mij.

Oh ja, en Julia moet nog tot vrijdag in het ziekenhuis blijven hebben ze gezegd...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 08:11:39 #141
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52380533
Ik heb even een vraagje en hoop zsm antwoord te krijgen. Brent heeft koorts. Gisterenavond 38,6 en nu 38,2. Ik moet over een uurtje wel op het CB zijn en hoop dat ze me daar dan kunnen vertellen wat hem scheelt.
Op zich voelt hij zich volgens mij niet eens heel erg naar. Oftewel: er komt zoals gewoonlijk een hoop herrie uit. Er wordt gebabbeld en gezongen en hij speelt met alles wat batterijen heeft tegelijk. Hij is wel een beetje zeurderig. Zou jij je kind dan wel of niet naar het KDV brengen? Ik moet vanmiddag nl. wel werken.
Iedere golf van de zee,
  woensdag 15 augustus 2007 @ 08:13:42 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52380550
Ik zou het wel doen, brengen. Als hij zich straks wel echt rot voelt, kunnen ze je misschien bellen en kun je hem dan gaan halen. Maar als hij alleen maar een klein beetje koorts heeft en zich verder normaal gedraagt, zou ik hem gewoon laten gaan vandaag.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 08:17:59 #143
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52380581
Ja, dat wilde ik ook doen Maar als ik hem thuis laat kan ik wellicht voor 2 uur iemand anders voor mijn werk regelen tot mijn vriend er weer is en dan de avonddienst in gaan. Vandaar... Dan lijdt niemand er onder bedacht ik me. Ik wacht ook wel effe het CB af en dan bel ik mijn werk gewoon. Tnx!

[ Bericht 2% gewijzigd door Neuk op 15-08-2007 08:23:26 ]
Iedere golf van de zee,
pi_52380751
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:11 schreef Neuk het volgende:
Ik heb even een vraagje en hoop zsm antwoord te krijgen. Brent heeft koorts. Gisterenavond 38,6 en nu 38,2. Ik moet over een uurtje wel op het CB zijn en hoop dat ze me daar dan kunnen vertellen wat hem scheelt.
Op zich voelt hij zich volgens mij niet eens heel erg naar. Oftewel: er komt zoals gewoonlijk een hoop herrie uit. Er wordt gebabbeld en gezongen en hij speelt met alles wat batterijen heeft tegelijk. Hij is wel een beetje zeurderig. Zou jij je kind dan wel of niet naar het KDV brengen? Ik moet vanmiddag nl. wel werken.
Neuk wat is het beleid omtrent koorts bij het KDV? Bij ons moet je je kind ophalen wanneer ze 38 hebben. Dus dan hoef je je kind ook niet te brengen...
Nu kan het bij kindjes heel snel opkomen en weer weggaan....
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:37:16 #145
94046 PM-girl
pi_52381564
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:17 schreef Neuk het volgende:
Ik wacht ook wel effe het CB af en dan bel ik mijn werk gewoon. Tnx!
Dat dus!
(bij de praxis zijn allemaal piratenspulletjes te koop zag ik!)
*
pi_52381979
quote:
Het is idd best zwaar. Ik heb daarom met mijn man samen besloten om morgen even een ziekenhuis-loos dagje te maken voor mij, maar eigenlijk heb ik er nu alweer twijfels over want ik wil haar zo graag zien ... Het is alleen lastig morgen want mijn moeder heeft even een dagje bij haar thuis, moet ook he... en dan moet ik een buurvrouw vragen om op te passen en dat doe ik liever niet. En het is ook zo'n gedoe allemaal als ik eerst de kinderen naar haar moet brengen enzo... ik ben weleens toe aan een 'normaal' dagje. Maar ja, ik mis Julia zo.

Hoe lang we hiermee bezig zijn... nou ja, eigenlijk al 3 maanden ongeveer. Sinds ze geen borstvoeding meer wil en de flesvoeding ook slecht dronk, en op een gegeven moment bijna niet meer dronk.
Jeetje 3 maanden, je hebt dus nog helemaal niet rustig en onbezorgd kunnen bijvoeden en eigenlijk is het al geen bijvoeden meer bij jullie maar voeden in het algemeen. Hopelijk geeft de prelogopedie snel goede resultaten!
En een ziekenhuisloos dagje lijkt me vooral ook voor de andere kinderen wel even lekker. Veel succes vandaag, hopelijk rust je een beetje uit.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:19:43 #147
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52383883
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:36 schreef Stiekemurd het volgende:

[..]

Neuk wat is het beleid omtrent koorts bij het KDV? Bij ons moet je je kind ophalen wanneer ze 38 hebben. Dus dan hoef je je kind ook niet te brengen...
Nu kan het bij kindjes heel snel opkomen en weer weggaan....
Geen idee. Ik breng hem straks gewoon weg. Hij had daarnet 38,1. Dus het zakt al af. Ik zorg er wel voor dat ie uitgerust is. Het is een makkelijk kindje gelukkig.
Alles was verder goed. Brent is wat weken voor in ontwikkeling zoals spraak, beweging en motoriek en hij ligt wat bovenin de curve qua gewicht en lengte met zijn 9 mnd. 75cm en bijna 11 kg. Flinke knaap die aap
Iedere golf van de zee,
pi_52384723
Haha Neuk we kunnen elkaar een handje geven dan. Kaith is ook 75cm althans de laatste keer bij het CB en nu zelf gewogen gisteren 9 kilo. Maar hier een spurtje gehad denk ik. Twee dagen niet kletsen en heel veel slapen en nu ineens zelf zitten (eindelijk) rollen, overal naar toe kruipen/tijgeren. Ze kruipt met een platte buik op de grond dus alleen met haar pamperkont omhoog en dan tijgeren met haar armen en trekt ineens overal zichzelf aan op en gister bij mijn ouders stapte ze over van de salontafel naar de bank. Argggghhhh de wurm is net negen maanden. En als ze haar buik zat is dan kontschuift ze door het hele huis. Zelfs al traphekjes moet installeren want de trap is reuze interessant. Waar eerst nog de drempel ernaartoe te hoog was hobbelt ze er nu gewoon overheen.

Pamper is bah, eten is etuh, boe doet de koe (mijn lief zegt altijd wat zegt een koe en nu valt Kaith bij met Boehhhhhh hahaha zo lief. Eet trouwens al de bekende dijkwerker hier. 2 donkerbruine boterhammen met karnemelk en een grote prak en fruit en yoghurt en ga zo maar door. Hollands welvaren hier in huis maar het gaat allemaal heel goeiii..

13 september weer naar het bureau en dan is ze bijna jarig...

Hebben jullie het nu ook dat het zo voorbij lijkt te vliegen???
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:04:25 #149
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52398163
Hier gaat het ook erg goed. Vandaag ook weer de 9 maanden check gehad. Ze weegt nu 7840 gram en is 69 cm lang. Ze is motorisch erg goed bezig en dat liet ze ook zeker zien. Ging op handen en voeten bijna de tafel af en liet ook nog even zien dat ze kon staan. Alleen qua spraak is er nog niets thuis te brengen. Een hoop gehil en enthousiaste huhhuhuhu als ze ons of de katten zien. En vooral heel veel enthousiasme als ze Fleur ziet. Dat schudt d'r hele lichaam. Zo
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:25:33 #150
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52400500
Och, wat schattig, die zusterliefde tussen maud en Fleur!
Fijn dat ze het zo lekker doet Chaca!

Mibos, wat gaat Kaith hard zeg! Leukleukleuk!

En Neukertje, hoe is het met Brent?
pi_52400859
Wat groeien ze allemaal goed. Leuk om te lezen, zo verschillend.

Lief van Maud en Fleur.

Anna is nu fanatiek aan het staan. Alleen is het dan moeilijk om weer te gaan zitten. Ze valt dus na een tijdje en dan is het meestal paniek. Probeert nu ook blokjes in de vormenstoof te krijgen. Leuk dat ze zo snel bij leert.
*OUD heilige*
  woensdag 15 augustus 2007 @ 20:57:35 #152
3011 E.T.
pi_52401751
Hoop lichtgewichtjes hier (of is die van mij gewoon zo'n dikzak? )

Tijn is gister ook gekeurd op het CB.. 9810 gram en 73 cm. Hij zit nogal aan de bovenkant van de curve zeg maar (ik zag dat Storm ongeveer overeenkwam, maar die is 4 maanden ouder )maar wel gewoon in evenwicht, dus niks aan de hand
Verder is hij weer helemaal goedgekeurd

zo leuk om te zien hoe hij probeert te kruipen.. hij doet twee benen tegelijk en hupst dus vooruit, maar vergeet vervolgens zijn handen ook een stukje verder neer te zetten *boem* vol op z'n neus Valt me nog mee dat die niet helemaal bont en blauw is, het arme kind
  woensdag 15 augustus 2007 @ 21:21:30 #153
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52402635
Dat klinkt bekend E.T. En het zal dus ook wel goed komen. Bij Maud was het een rode plek op d'r voorhoofd, maar die weet nu dus ook dat de handen mee moeten.

Anna, gewoon door je knietjes zakken meisje. Dan zit je zo weer op je billen. En met de blokkenstoof bezig. Gaaf, zo mooi.
pi_52414676
Moonah Kaith heeft er ineens de sokken in zeg maar... Ik denk maar zo het kan straks weer een tijdje stilstaan maar nu is ze ineens dat afhankelijke kwijt en heeft echt haar eigen dingen.

Chaca het klinkt zo lief tussen jouw twee meiden.

Anna wel netjes op je pamperkontje ploffen hoor en niet vallen.

Tijn jij ook niet constant op je neus vallen hoor dat doet zeer.

Kaith heeft haar eerste echt blauwe buts op haar voorhoofd. Ze stond aan de tafel en liet spontaan haar handjes los en ging voorover vallen en lief was net te laat. Hij had haar half vast maar goed ze schudde even met haar hoofd en ging weer verder (betonnen hoofd ofzo) waar lief had een halve hartverzakking en Kaith een blauw ei.
pi_52418110
Heb je hem toen wel uitgelegd dat het niet de laatste bult zal zijn en als hij elke keer een hartverzakking krijgt, dit slecht voor zijn hart is. Want het is schrikken, maar boem-auw is iets dat er bij gaat horen.... het went.
pi_52420597
Moonah

Chaca, herkenbaar die zusterliefde. julia wordt ook helemaal enthousiast van haar zusjes! schattig he.

Ik ben nu in t zh, Julia heeft net goed gegeten. met wat afleiding, een speeltje etc. ging het goed. Ze was héél blij om me te zien, ik kreeg bijna tranen in mijn ogen (muts die ik ben)
Straks gesprek met de psych, over mij vooral...
pi_52420653
Succes Suus, kan me voorstellen dat het confronterend gaat zijn. En een enthousiaste Julia. Heerlijk. Tranen....tja, ook dat kan ik me voorstellen. Ik heb soms al als ik ze ga halen bij de oppas en ze zit te springen in de box als ze me ziet.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:15:59 #158
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52427607
Oooo Suzanna, Julia toch weer in het zh. Ik lees de laatste tijd niet zoveel hier, dus had het even gemist. Ik lees hopelijk gauw bij over haar, maar gaat het al iets beter met haar? En met jullie?
Dikke welgemeende
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:06:15 #159
24188 Belana
kloon van belana
pi_52433879
suzanna, je bent geen muts! man dat heb ik al als ik de kindjes ophaal bij de oppas en ze zijn blij om me te zien dat is gewoon heerlijk fijn dat het eten wat beter lijkt te gaan.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 16 augustus 2007 @ 21:07:33 #160
94046 PM-girl
pi_52433904
Ik zwaai nog even twee daagjes te laat Romme uit Tot snel, ook jij mama Kozakken!
*
pi_52434533
Hoe was het gesprek Suzanna?

Hier lijkt het iets beter te gaan met Ethan qua krampjes/stoelgang. Gisteren is hij wel van 9 tot 12 uur 's avonds wakker geweest en gejengeld , maar toen tot 5 uur en daarna tot bijna 9 uur als een baby ( ) geslapen Gelukkig is het krijsen en paars aanlopen / zweten duidelijk afgenomen en hij is ook een beetje te troosten nu, dat geeft ons iig een beter gevoel

Het enige wat we echt hebben veranderd trouwens is het type fles; hij heeft nu een Difrax S fles met speciale speen waarbij hij meer moeite moet doen om te drinken - hij deed eerst misschien 5-10 minuten over een fles, maar nu meer tussen de 15-20 minuten en daar is hij een stuk relaxter bij, waarschijnlijk omdat alles een stuk geleidelijker wordt verwerkt op deze manier. We hebben ook cinababy en een speciale babykersenpittenkruik (mooi woord ) in huis gehaald, maar tot nu toe nog niet nodig gehad
Red de zeehond!
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:12:07 #162
19529 Fendy
True Spirit
pi_52435532
Vandaag ook weer op het CB geweest. Jay is nu 69 centimeter en 8750 gram. (6 maanden en 2 dagen oud is hij nu)
Door zijn buikgriepje van vorige maand was ie een flink stuk afgevallen, dus het is nu allemaal in proportie.

Alle testjes waren ook goed (schijnbaar kon hij iets wat hij nog niet hoefde te kunnen enzo)

Nog een vraagje, we hebben zo'n mooie trappelzakje voor hem gekocht...hij slaapt meestal wat onrustig in met wat zwiepende armpjes en beentjes. Die dingen zijn toch wel geschikt voor kindjes van een half jaartje? Kon het nergens zo snel even vinden enzo
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_52435607
Fijn dat het beter gaat met Ethan nu!

Fendy dat kan gewoon hoor! Jayden groeit goed, het is nog steeds een flinke volgens mij.
Damian is ongeveer net zo oud en bijna 7400 gram en 69,5 cm.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:17:41 #164
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52435671
Tenzij het zo een slaapzakje is waar ze ook met de armpjes in zitten omdat je het over maaiende armpjes hebt, dat mag niet als hij al kan draaien enzo.

Iris lag al toen ze een paar weken oud was in een gewoon slaapzakje
pi_52435707
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:12 schreef Fendy het volgende:

Nog een vraagje, we hebben zo'n mooie trappelzakje voor hem gekocht...hij slaapt meestal wat onrustig in met wat zwiepende armpjes en beentjes. Die dingen zijn toch wel geschikt voor kindjes van een half jaartje? Kon het nergens zo snel even vinden enzo
trappelzakje als in slaapzakje?

Dat kan gewoon hoor. Amber sliep toen ze een dag of 3/4 was al in een slaapzak.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:22:52 #166
19529 Fendy
True Spirit
pi_52435812
Ja het is zo'n ding met armgaten, dus hij heeft gewoon zijn armpjes helemaal vrij. Ding is iets van een meter lang, dus ik zat me effe af te vragen of het slim is om hem aan het voeteneind in te stoppen enzo. Hoe doen jullie dat?
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:25:10 #167
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52435879
Ik stopte het niet in. Zeker niet als de slaapzak goed passend was rond het lichaampje.
pi_52435932
Nee het voeteneind niet in stoppen dat zou juist gevaarlijk kunnen zijn denk ik. Met het omdraaien misschien kan hij dan wel niet terugdraaien als het vast zit.
Ik leg Damian altijd in het slaapzakje en dan het dekentje goed strak leggen, dan kan hij het niet zomaar lostrappen.
pi_52436010
ik stopte de onderkant juist wel in.
Je zou eventueel de onderkant om kunnen slaan en met een paar steekjes vast kunnen zetten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52436458
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:22 schreef Fendy het volgende:
Ja het is zo'n ding met armgaten, dus hij heeft gewoon zijn armpjes helemaal vrij. Ding is iets van een meter lang, dus ik zat me effe af te vragen of het slim is om hem aan het voeteneind in te stoppen enzo. Hoe doen jullie dat?
waarom zou je dat willen?

hij ligt toch lekker warm zo in zijn slaapzak, maakt niet uit toch hoe hij dan ligt?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:46:11 #171
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52436465
Jellyrose, ik had hetzelfde probleem met die flessen met Anna. Met de Difrax S-fles was het probleem inderdaad opgelost. Vergeet niet de onderkant goed aan te draaien.
Blij dat het beter gaat nu.

Wb slaapzakje: ik leg Anna niet meer onder een deken hoor nu ze in een zak ligt. Moet dat dan? Gewoon romper met korte of lange mouw afhankelijk van temp en dan de zak in.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 22:48:29 #172
19529 Fendy
True Spirit
pi_52436528
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:45 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom zou je dat willen?

hij ligt toch lekker warm zo in zijn slaapzak, maakt niet uit toch hoe hij dan ligt?
Whehe...ik zei ook niet dat ik dat wilde, vroeg me af of het 'normaal was om te doen'

Het zag er wat onnatuurlijk uit om hem zo niet-ingestopt te zien liggen enzo .
Je hebt gelijk Fen.
pi_52436567
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:07 schreef PM-girl het volgende:
Ik zwaai nog even twee daagjes te laat Romme uit Tot snel, ook jij mama Kozakken!
Huh? Is Romme al vertrokken hier?
Nou....
En nog van harte gefeliciteerd....

Zeg, kan iemand mij even zeggen dat Thies zijn inslaapperikelen slechts van tijdelijke aard zijn?
Ik word er helemaal gaar van. We doen hem al ietsje later naar bed (20 uur). Dan slaapt hij een half uurtje om van zijn ergste vermoeidheid af te zijn. Vervolgens blijft hij doodleuk wakker tot 22.30. Blert alles bij elkaar als ik mijn kont keer. Houdt dat rustig heeeel lang vol. Alternatief: Deur open, mama met een boekje in het zicht op de gang zitten lezen (géén aandacht aan mijn ventje), Thies stopt met krijsen en gaat lekker zitten keuvelen en spelen in zijn bed.
Ik wil dit niet.
pi_52436868
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:48 schreef Fendy het volgende:

[..]

Whehe...ik zei ook niet dat ik dat wilde, vroeg me af of het 'normaal was om te doen'

Het zag er wat onnatuurlijk uit om hem zo niet-ingestopt te zien liggen enzo .
mijn kinderen zagen in hun slaapzakjes alle hoeken van hun bedjes, het was altijd even zoeken "ah, daar is het hoofdje, dan moeten dit de voetjes zijn".

zolang hij lekker warm ligt en nergens in verstrikt kan raken, lekker ondersteboven opgekruld in de linkeronderhoek laten liggen
pi_52437325
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:46 schreef Memmel het volgende:
Blij dat het beter gaat nu.
Ik had het blijkbaar niet mogen zeggen.. meneer heeft net 1.5 uur af en aan gekrijsd van de krampjes (het lijken wel weeën, ik hoorde mezelf net zeggen: "er doorheen zuchten lieverd, hup je kan het!" ), maar toch een stuk beter dan de afgelopen tijd en als het 1 keer per dag en om deze tijd is kunnen wij als ouders het in ieder geval handelen.. ik blijf het alleen zo'n zielig gezicht vinden
Red de zeehond!
pi_52437639
Meike ligt ook al tijden in een slaapzak, en dat gaat prima
Soms loopt ze ook met de armen te maaien, maar in elke hand een doekje en dan is dat probleem ook weer opgelost,.... tenminste hier!
Ik stop het dekentje wel altijd strak in....(komt voort uit de inbakerperikelen van eerder....om het inbakeren af te bouwen moest je het dekentje strak instoppen, zodat ze nog een beetje beperkter zijn in de bewegingen)
Maar ik doe haar wel een dekentje over, of als het warm is alleen het overtrekje zonder dekentje erin. Ik kan zelf echt niet slapen als er niks over me heen ligt, daarom ligt Meike ook altijd wel onder een lakentje/dekentje.

Gosh Moonah dat is niet fijn nee! Lijkt wel of Thies een beetje verlatingsangst heeft als ik dat zo lees. Omdat hij wel rustig is als hij jou maar ziet. Maar doet hij dat alleen savonds? Of ook overdag?
Heb weleens gehoord dat je in de buurt van de kinderkamer bezig moet gaan, en dan zo dat je kind je kan horen (stofzuigen oid) maar ik kan me voorstellen dat je daar savonds geen zin in hebt.
Misschien steeds maar even naar hem toe gaan, zodat hij merkt dat je niet helemaal weg bent ook al ziet hij jou even niet....mama komt wel weer terug....
pi_52442536
suzanna hoe gaat het nu met Julia?

fendy ik heb een dochtertje dat echt niet meer zonder slaapzak gaat slapen en ze sliep er al heel snel in.
gewoon aan doen hoor.

Tijn is ook een heerlijk ventje volgens mij of niet et?
Tijn en Renske schelen qua gewicht en lengte niet veel.

wij zijn gisteren naar het cb geweest en heb me flink aan ze gestoord. die zijn echt betoeterd.
mama van 3 kids!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:27:41 #178
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52443061
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 08:44 schreef Popples het volgende:
....
wij zijn gisteren naar het cb geweest en heb me flink aan ze gestoord. die zijn echt betoeterd.
Nu laat je ons in spanning achter. Vertel!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:35:19 #179
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52443200
Fendy, Maud slaapt al van het begin af aan in een slaapzak. Eerst wel onder de matras (de zak, niet Maud), maar nu inmiddels niet meer. Ik haar dus ook door het hele bed heen. En weet ook precies wanneer ze wakker is. Dan hoor ik d'r tegen het hoofd of voeteneind bonken. En zo te lezen heb je een stevige jongen. Lijkt me heerlijk.

Jellyrose, mooi dat het stukken beter gaat. Ik suste hier met de woorden: rustig aan. Ja, goed zo zuig het maar weg (speen).

Moonah, klinkt mij inderdaad als verlatingsangst in de oren. Probeer de 5-10-15-20 minuten regel eens. De eerste keer ga je na 5, daarna laat je er 10 minuten tussen en zo bouw je het op. Inderdaad geen direct contact. Maar gewoon een aai over de bol. Ja, mama is er nog. Welterusten en weer weg gaan. Het is tenslotte niet de bedoeling dat jij de avond op de gang moet zitten....

Popples....wat is gebeurd?

Suzanna, hoe was je gesprek?

Gisteren contact gehad met de dietiste. Maud mag inmiddels ook kip en vis en evt. rundvlees. En als alles goed blijft gaan, dan gaan we over 2 maanden de koemelk (her)introduceren. Voor nu mag ik gaan kijken of ik ei kan toevoegen aan mijn eigen dieet en zien of ze daar niet op reageert. Ik ben benieuwd. Soja gaan we daarna ook via mij proberen en dan zien we wel weer verder. Het is uiteraard nog steeds een heerlijk meisje.

En hoe komt het dat ik Romme gemist heb Daaaaaaaaaag Romme.
pi_52444257
Het is een fase Moonah maar het klinkt wel erg vervelend. Anna heeft er een beetje last van gehad. Dan werd ze na een half uurtje wakker. Soms werkte het om haar opnieuw in te stoppen. Als ze langer bleef huilen, was aanleggen de oplossing. Daarna bleef ze wel goed slapen. Nu heeft ze weer de fase van het om de paar uur wakker worden. Gezellig.

Anna slaapt al lang in een slaapzak. Die stoppen we aan de onderkant heel strak in, want anders gaat ze door haar hele bedje en dan gaat ze huilen. Ze kruipt dus zelf rond, maar zo wil ze niet gaan slapen. Om te voorkomen dat we nu tig keer terug moeten om haar recht te leggen, ligt ze nu vaster.

Vertel popples!

Fijn dat Maud nu wat meer mag, voor jezelf ook gevarieerder.

Anna gaat jullie verlaten met 7520 gram, net even bij het CB geweest. Morgen gaan we niet dus dat is het eindresultaat.
*OUD heilige*
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:30:11 #181
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52444270
Moonah, superbekend. Wij hadden dit ook met Emma... uiteindelijk waren we haar elke avond in slaap aan het wiegen, en ze was niet klein... (9 maanden ofzo) en dan heb je een érg lamme arm na de tijd. We waren het zat, dus op een gegeven moment idd de 5/10/15 methode geprobeerd. Het vergde héél wat doorzettingsvermogen maar uiteindelijk is het goedgekomen. Opluchting alom...
Héééééél veel sterkte.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:32:41 #182
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52444316
Oh ja, nu reageer ik alleen op het laatste wat ik lees. Hier gaat het niet zo lekker, ik voel me ziekig, dus weet niet of Julia nu vandaag wel thuis gaat komen, man is namelijk ook ziek. Ik weet niet of ze daar rekening mee houden overigens.
Maar met Julia gaat het wel goed gelukkig. Ze at haar pap vanochtend ook goed op, had vannacht goed geslapen, dus wat mij betreft is alles in orde ...
Ik word zo nog gebeld over hoe het overleg was gegaan, en ga daarna even naar het zh denk ik.

Gesprek met psych ging goed, wel fijn om vanalles even kwijt te kunnen. We houden emailcontact en als Julia nog in het ziekenhuis zou liggen volgende week heb ik weer een afspraak met haar.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:07:14 #183
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52446527
Dames, dank jullie wel voor het meedenken.
Die 5-10-15 manier hebben we uiteraard al gedaan. Dat is dus niet voldoende. Ik schreef niet voor niets dat hij het brullen heeeeel lang volhoudt. Ik heb een zoon met veel temprament...
Eigenlijk is het er sinds we met vakantie zijn gegaan een beetje ingeslopen. Maar dan denk je "Ach, wat van slag, andere omgeving bladibla." Eenmaal thuis zette het gedrag door en ging het van kwaad naar erger. Want gisteren werd hij dus rond 24 uur weer wakker, zelfde ritueel. Voor de zekerheid een luier en een klein flesje gegeven, maar nee hoor. Brullen! En fanatiek! Na drie keer nog even kijken heb ik besloten dat we er maar weer een keer doorheen moeten, net als indertijd toen we de slaaptraining deden. Dat had immers goed effect gehad. Om half 2 ben ik toch nog maar even gaan kijken en stond hij met slaapzak en al in zijn bedje te krijsen. Gelukkig kon ik hem in zijn bedje kalmeren, ik heb nog eventjes op de gang gezeten en toen is hij rond 2 uur in slaap gevallen. Pfieuw!

Verlatingsangst... Dat dacht ik eerst ook. maar ik weet het niet. Overdag heeft hij absoluut geen moeite met gaan slapen. En ook de tweede sessie vannacht, ben ik maar eventjes op de gang geweest en heb ik hem daarna toch alleen gelaten zonder dat hij commentaar gaf (maar goed, mss was hij ook bekaf van al dat gehuil).

Ik denk ook wel dat dit maar een fase is maar omdat we indertijd zo'n enorm slaapprobleem hadden gecreëerd, ben ik er nu wel extra alert op.

Yp, leggen jullie Anna helemaal vast? Dat zou bij Thies niet eens lukken. Die draait, gaat van boven naar onder, gaat zitten (en vannacht dus ook staan).

Suzanna, fijn zeg, dat het met Julia wat beter gaat. Nu nog met jou! En dan nog thuis he... Maar wellicht dat de contacten met de psycholoog je daarbij kunnen helpen.

Chaca, wat goed dat je dieet wat kan worden uitgebreid.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:32:19 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52447230
Moonah, is het licht overdag bij jullie in huis? En hoe zit het met geluiden. Zijn die overdag meer aanwezig....
Fleur heeft het ook een tijd gehad (en nu soms nog steeds) dat er licht moest zijn op d'r kamer. Een waaklichtjes was dan niet genoeg. En wat ik me nog kan herrineren (maar weet niet meer hoe oud ze toen was). Ik gaf ze gewoon een paar boekjes mee in bed. Al vrij snel was dit. Onder het mom van je hoeft niet te slapen, maar je gaat wel naar bed. En ze had dus inderdaad een muziekmobiel bij d'r bed voor het geluid. Ik liep dus regelmatig wel even naar boven en het enige wat ik dan deed was speen weer geven en muziekje aan. Maar ik kan me voorstellen dat het frustrerend is. Hoorde van een vriendin van (die ook zo'n drammertje heeft) dat het bij haar 4 dagen duurde en het dan wel 1,5 tot 3 uur doorging. Maar, ze hebben volgehouden en die kleine slaapt nu ook weer gewoon lekker uit zichzelf.

Maud vastleggen gaat absoluut niet. Zodra ik ze in bed leg moet ik al moeite doen om snel genoeg de slaapzak aan te doen, anders ligt ze al op d'r buik. En de keren dat ze netje blijft liggen, dan zorgt ze er wel voor dat ze d'r beente omhoog houdt zodat ik de lakens niet te strak vast maak.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:56:30 #185
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52447942
Dankjewel Chaca! Wellicht is licht/geluid idd van invloed. We wonen aan een drukke straat midden in het centrum. Dus altijd veel verkeer. Daarom hebben we van begin af aan al een muziekje bij Thies op zijn kamer als hij gaat slapen. Gewoon een babyCD'tje en dat op repeat. Al blert hij daar dwars doorheen als hij eenmaal op gang is.
Qua licht, ik bedenk me nu dat het rond 20 uur nog niet donker is, eigenlijk even licht als overdag... Maar ik ga het eens in de gaten houden.

Al vrees ik dat we hem met de vakantie toch te veel aandacht hebben gegeven. Elke keer als hij iets meer deed dan 'kik' ging ik naar hem toe...
Net als indertijd de borst geven bij elke kik...
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:09:45 #186
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52448311
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 12:56 schreef Moonah het volgende:
Dankjewel Chaca! Wellicht is licht/geluid idd van invloed. We wonen aan een drukke straat midden in het centrum. Dus altijd veel verkeer. Daarom hebben we van begin af aan al een muziekje bij Thies op zijn kamer als hij gaat slapen. Gewoon een babyCD'tje en dat op repeat. Al blert hij daar dwars doorheen als hij eenmaal op gang is.
Qua licht, ik bedenk me nu dat het rond 20 uur nog niet donker is, eigenlijk even licht als overdag... Maar ik ga het eens in de gaten houden.

Al vrees ik dat we hem met de vakantie toch te veel aandacht hebben gegeven. Elke keer als hij iets meer deed dan 'kik' ging ik naar hem toe...
Net als indertijd de borst geven bij elke kik...
Dan vrees ik met je mee. Ik hoop van harte dat het niet zo is, maar ik denk (en jij dus ook) dat het weer de harde aanpak moet gaan worden. Blijkbaar heeft jouw knulletje dat nodig. Misschien zitten er in het slaaptopic nog goede tips.
pi_52448517
Suus wat fijn dat Julia weer lijkt te eten en hoop dat je snel je hummeltje weer thuis hebt.

Thies je moet gewoon slapen 's nachts en niet gaan gillen...

Chaca ja ik heb er meteen bijverteld dat her niet haar laatste bult zou zijn hoor! Ik vond haar voor het eerst vanmorgen staand in bed met haar slaapzak aan en trots kijken. Even meteen een vraagje ze zit de hele tijd aan haar oortje maar ze lijkt er geen last van te hebben. Hij is wel rood maar nog niet heel erg. Zou er oorpijn aan zitten te komen???

Ze zit heel lief met twee handjes een minirozijnenbol te eten zo liehieeffff
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:03:08 #188
94046 PM-girl
pi_52449778
Moonah, ik lees nu dat mijn PM-reactie wat kort door de bocht was wellicht. Wat vervelend zo zeg, dit herken ik dus niet, al merk ik wel dat deze leeftijd DE leeftijd bij uitstek is voor de verlatingsangst. Ik ben zelf iets soepeler geworden en dat was hier voldoende, maar mijn kind heeft waarschijnlijk wat minder temperament. Ik denk dat je zelf stiekem wel weet wat juist is, dus volg je verstand zou ik zeggen. Heel veel succes!

Hoe is het met Fonske?
*
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:04:37 #189
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52449816
Maandag krijg ik een meisje van 15 maanden op bezoek om op te passen. Ik weet nu al dat ik aan het eind van de ochtend gesloopt zal zijn: en Anna en deze dame. Ze gaan vast en zeker een pact tegen mij sluiten: als de een eet, huilt de ander en andersom.

Aangezien ik nog een jaartje op die fase achterloop, heeft iemand leuke tips waarmee ik een 15 maanden oud kindje bezig kan houden? Kunnen die al "tekenen" of zeg ik nu iets heel doms?? Kunnen we een mooie tekening voor mama maken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 14:13:24 #190
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52450071
Mibos. Het zou oorpijn kunnen zijn. Maar dan in de breedste zin van het woord. Oorpijn door:
- ontsteking....maar dan zou ze waarschijnlijk ook krijsen van de pijn
- krijgen van tandjes, zeurderige gevoel trekt door de oren in
- door een verkoudheid. Druk op de oren of de verandering ervan wordt door kindjes ook als oorpijn ervaren en is erg vervelend. Ze kunnen het niet goed wegslikken of de druk veranderen zoals wij dat doen.

Staand in bed.....dus bed omlaag. Op de laagste stand. Tip van iemand die door schade en schande wijs is geworden. Fleur heeft er gelukkig niet onder geleden

Memmel: Kleuren is een groot woord. Krassen kan wel lukken. Bouwen met grote lego, blokken of zo. Vraag even na in het dreumus topic

Belde net met de oppas. En de telefoon stond op speaker. Het was stil in huis tot ik begon te kletsen. Toen begon er een klein meisje heeeeeel erg enthuisiast te krijsen/gillen. WIeeeeeeeeeeee......grrrrrrrrrrrieeeeeeeeeee......................huhuhuhhuhuhieeeeeeeee
pi_52450644
Chaca we wachten het maar even af ik denk als ik jouw stukje zo lees aan tandjes want ze zevert echt de hele dag door weer met golven.

Bedje stond al naar beneden vanaf ze kon zitten want ze is nogal bij de pinken met sommige dingen dat we dachten meteen box en bed naar beneden voor ze doorkrijgt dat ze kan optrekken. Duurde geen twee dagen eer ze optrekken doorhad alleen in bed nog niet tot vanmorgen.

Memmel lekker naar de speeltuin bij mooi weer?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:31:50 #192
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52452479
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 14:33 schreef Mibos het volgende:
....

Memmel lekker naar de speeltuin bij mooi weer?
Ja, had de kinderboerderij al op mijn lijstje staan (Anna in de zak, de kleine in de buggy), maar het wordt gewoon koud. Is ook niet echt leuk. Ik neem aan dat ze wel een tas speelgoed mee zal krijgen. En anders ga ik gewoon voorlezen.
pi_52452879
lekker kliederen met vingerverf? Hebben wij met Kaith ook gedaan toen ze 6 maandjes was en dat vond ze geweldig.
pi_52454371
Moonah, dat klinkt verre van prettig zo die avonden !
Geen tips vanuit hier...

Popples, vertel eens wat meer over je cb-bezoek !?

Suus, en ? Is jullia weer thuis ?
Zul je net zien dat jullie zelf niet in goede doen zijn nu ze eindelijk weer naar huis mag!

Hier ook vandaag weer een super vertederend en heerlijk kindje.
Ik vind het zó ontzettend leuk dat ze terug gaat "brabbelen" als ik tegen haar praat !
De klanken gaan steeds meer varieren...we blijven ontdekken.
Zelf is ilse volop haar handjes aan het ontdekken, ik kan er naar blijven kijken als ze dat doet !
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:44:45 #195
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52454572
En we zijn weer thuis! Julia ligt nu eindelijk te slapen, ze moest erg wennen aan haar eigen bedje weer denk ik. Na een paar keer troosten en speen weer terug geven is ze stil geworden. Ze was wel zielig aan het krijsen in bed daarvoor, bah.

Enne, Marit, idd.. nu zijn we allebei niet lekker en is Julia weer thuis, maar toch ben ik er érg blij mee hoor. Ik had niet eens door hoeveel ik haar miste denk ik. Gewoon echt een leeg plekje. En ze is zo schattig... de meiden waren zó blij om hun zusje weer te zien, ze doken er bovenop. Ze vond het een beetje eng om weer op het vloerkleed te liggen, het was even teveel voor haar, de drukte ook denk ik. Het was in het ziekenhuis een stuk rustiger!
Maar toch vond ze die rust niet altijd leuk hoor, ze houdt echt van beweging en geluid om zich heen. Dat hadden de verpleegsters ook duidelijk gemerkt. Dus dat komt wel goed!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:48:00 #196
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52454660
Marit, heerlijk he zo'n feedback van je baby! Geniet er maar van, ze zijn zo vertederend op die leeftijd!

Memmel, een tekening krassen zal wel lukken zoals Chaca zegt ...
Maar verder.. vaak vermaken ze zich prima met babyspeelgoed, dat is dan weer 'nieuw' omdat ze er een tijd niet mee gespeeld hebben én omdat ze thuis vaak ander speelgoed hebben/hadden. Ik zou me maar geen zorgen maken als ik jou was! Heb je eventueel een loopwagen, misschien al gekocht voor Anna? die zal ze ook wel leuk vinden. Succes verder! En ja, dreumestopic vragen is ook een goed idee
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:07:21 #197
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52455181
weer thuis Lekker hoor.
pi_52455252
Suus, wat fijn dat ze er weer is !!
geniet van het complete gezinnetje joh!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:32:51 #199
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52455860
Juultje!
Het zal wel weer even wennen zijn, ja. En ik duim dat het nu goed blijft gaan!!!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:39:14 #200
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52456007
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Huh? Is Romme al vertrokken hier?
Nou....
En nog van harte gefeliciteerd....

Zeg, kan iemand mij even zeggen dat Thies zijn inslaapperikelen slechts van tijdelijke aard zijn?
Ik word er helemaal gaar van. We doen hem al ietsje later naar bed (20 uur). Dan slaapt hij een half uurtje om van zijn ergste vermoeidheid af te zijn. Vervolgens blijft hij doodleuk wakker tot 22.30. Blert alles bij elkaar als ik mijn kont keer. Houdt dat rustig heeeel lang vol. Alternatief: Deur open, mama met een boekje in het zicht op de gang zitten lezen (géén aandacht aan mijn ventje), Thies stopt met krijsen en gaat lekker zitten keuvelen en spelen in zijn bed.
Ik wil dit niet.
Oeh Moonah, dat klinkt bekend, alleen slaat die van mij dat half uurtje over
Ik word er soms echt gék van en gisteren was, na 3 uur lang "naar bed brengen" het huilen me nader dan het lachen

Ik post er eigenlijk niets meer over omdat tóch niets helpt

Maar het is enorm frustrerend en het beperkt je ook enorm vind ik want een oppas bijvoorbeeld kan je dit niet aandoen..plus dat die wrs gek zou worden en niet echt aardig meer tegen Dean dus...terwijl als je kindje gewoon lekker slaapt om 20.00 je eens een paar uurtjes weg zou kunnen bijvoorbeeld.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vivi op 17-08-2007 17:47:09 ]
pi_52457380
* Beaker gaat zo eerst topic doorlezen

Wij zijn terug van Texel Het was ontzettend leuk samen met Jet die de eerst dagen wel even moest wennen aan haar nieuwe omgeving!
En ze is van 130 cc Friso naar 170 cc gegaan frisse lucht doet je goed daar word je hongerig van
Overdag is ze nu ook lekker wakker, alleen vind ze de box nog steeds helemaal niks dus wat moet ik nou met Jet als ze wakker is? Het liefst wil ze kroelen, kroelen kroelen maar dat jan natuurlijk niet, al zou ik dat wel willen

Jet doet het dus gewoon erg goed
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:38:49 #202
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52457436
Suzanna: natuurlijk! de loopwagen, daar had mijn moeder een kraammand van gemaakt (alleen was ik niet bekend met het principe van elke dag een cadeautje en zat ze dus gewoon allemaal gelijk uit te pakken....). Moet goed komen! En vingerverf vind ik ook leuk, kan ze daarna lekker in bad poedelen!

Bedankt voor de tips zeg.

En de slaapproblemen, pfeeww. Als ik me bedenk wat me nog te wachten staat.

En gelukkig is Julia ook weer thuis!

Beaker: is een speelkleed of babygym iets? of is het meer het probleem van alleen spelen?
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:39:07 #203
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52457443
Julia!!!
Welkom thuis! Wat heerlijk voor jullie Suzanna!

Viev, ik moest gisteravond nog aan je denken toen ik gezellig op de gang een boekje zat te lezen!
Want jullie lieten Dean toch maar bij jullie aan tafel zitten enzo, als hij niet kon slapen, staat me bij? Want ik bedacht me nog dat dan helemáál het hek van de dam is bij Thies. Hij gaat gewoon om 20 uur naar bed, en daar blijftie. *kijkt streng
Ik merk wel dat ik een beetje op zie tegen vanavond. Wat gaat er nu weer komen? Maar tevens ben ik erg vastberaden in het feit dat ik dit dus absoluut niet wil. Punt. En dan is het ook makkelijker vol te houden. Zeg ik nu...
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:47:54 #204
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52457657
Beak, ik zie je post nu pas! Welkom thuis! En fijn dat Jet het zo goed doet!
Marit, goed te lezen dat je nu zo kunt genieten van Ilse...
En Memmel, laat je niet afschrikken hoor. Thies heeft een hele poos ook heel erg goed geslapen. Het kan best dat je daar bij Anna niets over te klagen hebt en zult hebben. Maar dan is er vást wel iets anders...
pi_52458478
Beaker, je klinkt erg goed ! Fijn dat Jet het zo goed doet!

Moonah, bij het lezen van jouw slaap/gang-verhaal had ik ook even zoiets van "ai ai .. dat komt dus misschien ook nog "
(en is dat het niet .. dan vast iets anders ja )

Nu ik hier weer opgelucht vertel hoe veel beter het hier nu gaat,
voel ik me erg aanstellerig over vorige week. Ik ben er blij om dat jullie hier lezen/reageren omdat ik mezelf anders al snel niet meer serieus zou nemen.
pi_52458815
Beaker misschien kun je een draagdoek uitproberen??
Dan kan Jet toch bij je zijn, maar heb je wel je handen vrij.
Pepijn vind het geweldig, slaapt er ook goed in.
Ik vind het super makkelijk, heb mijn handen vrij. En als ik weg ga hoeft niet de hele kinderwagen mee het OV in.

Suzanna fijn dat Julia weer thuis is, hopelijk blijft het met haar goed gaan en knappen jij en je man snel op!

Alle mama's van moeilijke slapers, sterkte!!

Pepijn heeft vandaag even een regeldagje ofzo, niet lekker in zijn velletje, niet willen slapen en om de 2 uur willen eten, maar dan zoveel eten dat de helft er weer uitkomt. Ach gaat vast snel over.
Het is verder een super makkelijk ventje, eet goed, slaapt (vooral 's nachts) goed , en hij kan zich steeds vaker en langer ook zelf vermaken bv in de box.
Hij begint geluidjes te maken en lacht steeds vaker
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:00:55 #207
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52459704
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:39 schreef Moonah het volgende:
Julia!!!
Welkom thuis! Wat heerlijk voor jullie Suzanna!

Viev, ik moest gisteravond nog aan je denken toen ik gezellig op de gang een boekje zat te lezen!
Want jullie lieten Dean toch maar bij jullie aan tafel zitten enzo, als hij niet kon slapen, staat me bij? Want ik bedacht me nog dat dan helemáál het hek van de dam is bij Thies. Hij gaat gewoon om 20 uur naar bed, en daar blijftie. *kijkt streng
Ik merk wel dat ik een beetje op zie tegen vanavond. Wat gaat er nu weer komen? Maar tevens ben ik erg vastberaden in het feit dat ik dit dus absoluut niet wil. Punt. En dan is het ook makkelijker vol te houden. Zeg ik nu...
Ik wil het óók absoluut niet

Maar soms was ik zó moe, zó op van die "strijd" elke dag ( ik stond niets voor niets laatst mijn tanden te poetsen met handcreme ) ..dat ik dacht "beter dat hij in vrede en rust bij ons zit (of ligt, in den box) dan een totaal overstuur krijsend en natgezweet kind waar ik steeds naar toe moet lopen" (en dan niet een paar keer, nee van 19.3 tot 23.00 uur 's avonds, op goede dagen).

Vaak viel hij dan uiteindelijk gewoon in slaap en kon ik hem "overleggen"en dan sliep ie wel door...ik dacht op een gegeven moment "al hangt ie aan de lamp, als ie maar slaapt "

Het is nu in zoverre wel anders dat hij wel in bedje in slaap valt als ik naast hem zit, zijn oor kriebel en een uur lang voor hem zing

Maar soms he, soms wel je wel eens een kopje koffie drinken, en iets zien op TV ofzo, en dan na een half uur denk je "Laat ik eens proberen om weg te sluipen" en jaaaa, daar gáán we weer

Ik kan dan 30 keer 5, 10, 15, 20 minuten proberen maar meneer heeft een uithoudingsvermogen waar je "U" tegen zegt (hopelijk gebruikt ie dat later ook voor zijn studie ) en slaapt vervolgens nóg pas om 23.00 uur. Dus wát ik ook doen, hij slaapt pas rond die tijd.

En idd, ik zie ook enorm op tegen "bedtijd".
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:01:03 #208
94046 PM-girl
pi_52459709
Suzanna, wat fijn dat Julia weer thuis is! Ik hoop dat ze vlug weer gewend is!
*
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:03:27 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52459770
Suzanna, gefeliciteerd met de thuiskomst van je kleine meid
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:16:16 #210
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52460119
Jeetje Viv en Moonah. Dan kan ik eigenlijk niets meer toevoegen dan alleen maar een . En de troost dan mijn zus die periode bij allebei gehad heeft. De oudste lukte het uiteindelijk toen hij 1,5 was ( I know dat is nog heel lang weg). Bij haar jongste was het eerder maand of 10. Dat kwam toen omdat ie verliefd werd op Bumbalee (van Bumba). Die zag hij in de speelgoedwinkel en is daarna mee naar bed gegaan en toen sliep ie wel in 1 keer. Raar, maar waar.

Beaker, probeer inderdaad eens een draagdoek. Fleur heeft bij mij ook heel lang in de babybjorn gehangen. Die vond de box doodeng. Ze ging er wel een keer per dag in en toen ze ca. 4 of 5 maanden was ging ze het wel leuk vinden en heeft er daarna heel lang in gezeten. Tot zeker 1,5 jaar. Ook de wipstoel was bij Fleur favoriet. Heerlijk zitten en rondkijken. En dat terwijl Maud er slechts 3 keer heeft in gezeten. Toen had ze al door hoe ze er uit moest wurmen. En de box is voor Maud ook te beperkend. Maar, goed daar heeft niet altijd keuze in.
pi_52460713
Zijn Thies en Dean dan wel moe genoeg als ze naar bed gaan? Wij hebben die drama's ook gehad met Anna, maar toen was ze jonger. Ik hoop dat ze snel weer goed gaan slapen.

Een draagdoek is echt fijn, kun je ze makkelijk bij je houden en toch iets doen. Boodschappen doen is dan ook erg handig.

Fijn dat Julia weer thuis is.
*OUD heilige*
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:59:55 #212
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52461132
Nou, een hele dag wakker op het KDV, spelen en in de tuin daar met de kindjes of zoals laatst, een dag varen en dan nog BBQ-en (kijken naar papa en mama dan ) en nog 2 uur vrolijk naar huis rijden, tralala...lijkt me toch wel dat meneertje dan genoeg te doen heeft gehad?

Anders krijg ik wel een heel erg vermoeiend leven..als hij een nog drukker programma nodig heeft

(En nee, hij is ook niet oververmoeid, voordat iemand daar mee aankomt, want ook als hij 3 middagdutjes doet of we een heel rustig dagje hebben met alleen maar boodschapjes doen bijvoorbeeld dan is het hetzelfde liedje).
pi_52461330
Herkenbaar hoor Vivi, hier heeft dat ook een hele tijd geduurd voor ze gewoon doorsliep vanaf een uurtje of 8. Meestal ging ze inderdaad ook pas om een uur of 11 slapen, ongeacht of we een drukke of rustige dag hadden gehad. Ik liet/laat haar niet huilen dus had haar er ook vaak bij.

Nu slaapt ze meestal wel door, maar is ze ook alweer twee, dus dat duurt nog even voor jullie.

Ik kan zelf gelukkig heel goed tegen weinig slaap dus had er niet zo'n last van.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:08:57 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52461372
Rare vraag misschien viv (en moonah), maar zou het kunnen dat ze te weinig melatonine (is dat goed geschreven) aanmaken. Je weet wel dat stofje dat je lichaam aanmaakt waardoor het wil rusten. Dus zeg maar Klaasvaak in je lichaam.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:16:16 #215
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52461559
Ik heb goede hoop. De eerste janksessie is nu bezig. Ik ben 2x wezen kijken, korter dan normaal. En over 7 minuten mag ik weer. Maar ik merk dat nu al de pauzes tussen de uithalen langer worden. Ter vergelijk, vannacht duurde het zeker 3 kwartier voordat hij even 10 sec. een adempauze nam.
Dus bij Thies is het denk ik puur een kwestie van conditioneren. Zo was het indertijd met het troostvoeden ook, alleen nu heb ik het gelukkig na een ruime week in de gaten.
pi_52461830
Wat fijn dat Julia weer thuis is!

Moonah, hoe laat is Thies 's morgens dan wakker? Als hij rond 20u een dutje doet, kan 't dan niet zijn dat hij z'n ritme wat verlaat heeft? Misschien hebben jullie zelf nu het vakantie is ook een ander ritme dan normaal?
Juliette heeft ook een tijdje gehad dat ze haar late-middagdut 's avonds steeds later deed, hetzelfde als wat jij van Thies beschrijft. Ging vanzelf over (en nu slaapt ze vaak maar 2 uurtjes overdag dus misschien wil Thies ook gewoon een 'slaapje' laten vallen?).
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:32:31 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52462017
Lief dat je meedenkt Poemojn.
Ik heb daar ook over nagedacht. Dat hij wellicht toe is aan één overdagslaapje. Maar dat is denk ik ook niet het geval. Hij is 's ochtends meestal rond 7 uur wakker, gaat om 10 uur weer heel vlot en makkelijk slapen, tot 11.30. Dan om 14.30 weer naar bed, hij is dan écht moe. Anderhalf uur slaap en om 20 uur naar bed. En ook dan geeft hij alle vermoeidheidssignalen. Eigenlijk dus een heel regelmatig ritme (+/- 3 uur wakker en dan anderhalf uur slaap).
En in onze vakantie hebben we juist expres zijn zelfde ritme aangehouden.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik hoor al een kwartier niets meer... Ik ben de laatste keer (ik mocht om 21.18 ) niet eens gaan kijken. Ik kan alleen niet zo goed horen of hij écht slaapt en ik riskeer het maar even niet om te gaan kijken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:34:47 #218
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52462060
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:25 schreef poemojn het volgende:
Juliette heeft ook een tijdje gehad dat ze haar late-middagdut 's avonds steeds later deed, hetzelfde als wat jij van Thies beschrijft. Ging vanzelf over (en nu slaapt ze vaak maar 2 uurtjes overdag
Heb even gespiekt hoe oud Juliette ook weer is, van 16 december. Wat slaapt ze dan weinig overdag!
Eén slaapje van 2 uur?
Ik ben toch wel heel blij met 2x anderhalf uur écht mijn handen vrij hoor!
pi_52462466
suzanna fijn dat Julia weer thuis is.

beaker heerlijk hoor. fijn vakantie gehad zo te lezen.

even terug komen op het cb gebeuren hier. we waren vanmorgen weg dus kon niet reageren.
van het cb moesten we toch beginnen aan brood oke dat is goed maar we mochten er jam en leverpastei op doen ofzo moesten we maar bekijken. ik had echt zoiets van ja die is gek. dus dat feestje gaat mooi niet door. ook moesten we maar vla of yoghurt geven na het eten. maar dat is toch een melkproduct dus vanaf 1 jaar toch?
we hadden het ook over terug draaien dat madametje gaat krijsen als ze terug wil naar rug. hoe ik dat kan stimuleren. zeggen ze ja maar dat hoeven ze pas in maand 9-10 te kennen. ik vroeg ook van ja hoe kan ik het kruipen stimuleren omdat ze met de beentjes en handjes aan het spartelen is en ze wil graag en kan niet. zeggen ze ja maar dat hoeft nog niet dat komt pas in maand 12 . ik had echt zoiets van ben ik nu gek of wat?!

ze was kwa gewicht boven het gemiddelde en lengte onde het gemiddelde dus hij vroeg haar eet patroon en kon niks raars vinden. hij vroeg wat ze tussendoor kreeg dus ik zeg rijstewafel maar meestal krijgt ze niks want daar komt ze nooit voor omdat ze tevreden is.

hoe zien jullie schematjes eruit? ben best wel benieuw omdat we weer een ander schema gaan doen.

moonah sterkte,
mama van 3 kids!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:05:25 #220
3011 E.T.
pi_52462998
Fijn dat Julia weer thuis is!

Popples, yoghurt is vrij normaal hoor vanaf een maand of 7 (gewone melk is wel vanaf 1 jaar, de structuur daarvan is anders dan van yoghurt). Vla zou ik ivm suiker en toevoegingen idd nog niet doen. Maar Tijn krijgt hier ook gewoon volle yoghurt hoor, hij smult er van

edit: hier vind je een introductieschema voor diverse voedingsmiddelen welke vaak als leidraad aangehouden wordt en vrij voorzichtig schijnt te zijn.
pi_52463710
Dat introductieschema klopt met wat ik me herinnerde maar ik dacht dat gewone melk bij bv-kinderen vanaf ca 8 mnd mag, maar bij kv-kinderen liever later. De laatsten krijgen nl meer koemelkeiwitten binnen die voor de nieren nog moeilijk te verwerken zijn (vandaar de toevoeging daar over verdunnen met water) en een 'overload' te voorkomen. Bv-kinderen mogen wel af en toe melk, bijv om pap te maken zodat daar niet speciaal voor gekolfd hoeft te worden. Is voor zover ik weet een van de weinig dingen waarbij de richtlijnen voor bv en kv anders zijn.
Yoghurt is weer anders omdat dat al meer voorverteerd is oid, dat mogen ze iig allemaal al eerder. Juliette krijgt 't nu ook regelmatig als toetje.

Moonah, daarom is de box hier ook een goed-gebruikt item momenteel. Juliette slaapt vaak alleen van ca11 tot ca13u dus weinig tijd voor mij om iets te doen. Soms dut ze rond 16-17u nog even, maar steeds vaker kan ze dan ook niet slapen. Dus moet ze maar in de box. Maar ze vindt dat ook prima hoor, kan zich behoorlijk lang zelf vermaken, zeker als je haar af en toe een broodkorstje of beker drinken toewerpt. En verder vermaakt ze zich prima met Myrthe, ze beginnen ook steeds meer samen te spelen (cq pogingen te doen tot, van beide kanten) zoals bijv gezamenlijk de mogelijkheden van duplo verkennen of achter elkaar aan door de kamer kruipen.

Succes met de slaapperikelen Moonah
Ik kwam gewoon op die vraag omdat 't klonk alsof hij van 3 naar 2 dutjes wilde teruggaan (met 't 3e dutje heel laat op de avond), maar hj doet dus al langer 2 slaapjes.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:42:45 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52464264
verschil tussen yoghurt/kwark/kaas en melk
is dat melk van de wei komt, dat sterk allergeen is en de eiwitten vrij grof zijn
Yoghurt/kwark van de caseine gemaakt wordt en dus wat fijner en minderschadelijk is
aldus allergoloog
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:46:55 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52464451
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:08 schreef chacama het volgende:
Rare vraag misschien viv (en moonah), maar zou het kunnen dat ze te weinig melatonine (is dat goed geschreven) aanmaken. Je weet wel dat stofje dat je lichaam aanmaakt waardoor het wil rusten. Dus zeg maar Klaasvaak in je lichaam.
Mwoh, denk ik niet hoor, overdag slaapt ie zonder problemen namelijk, Tis vrnml. dat hij het veel te gezellig vind denk ik..de leidster op het KDV zei ook al dat hij soms doodmoe is, zijn oogjes vallen dan echt dicht, maar dan ineens a la Graaf Dracula gaat die ogen weer open " Pling!" ..hij vecht echt tegen de slaap dan, omdat hij alles wil zien en niets wil missen.

Zie ik 's avonds ook, dan zakt hij dus weg en dan ineens " schrikt" ie daarvan en dan gaat ie dus huilen omdat ie in slaap dreigt te vallen lijkt wel.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:48:12 #224
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52464505
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:16 schreef Moonah het volgende:
Ik heb goede hoop. De eerste janksessie is nu bezig. Ik ben 2x wezen kijken, korter dan normaal. En over 7 minuten mag ik weer. Maar ik merk dat nu al de pauzes tussen de uithalen langer worden. Ter vergelijk, vannacht duurde het zeker 3 kwartier voordat hij even 10 sec. een adempauze nam.
Dus bij Thies is het denk ik puur een kwestie van conditioneren. Zo was het indertijd met het troostvoeden ook, alleen nu heb ik het gelukkig na een ruime week in de gaten.
Pavlov
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:54:07 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52464782
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:49 schreef Popples het volgende:
suzanna fijn dat Julia weer thuis is.

beaker heerlijk hoor. fijn vakantie gehad zo te lezen.

even terug komen op het cb gebeuren hier. we waren vanmorgen weg dus kon niet reageren.
van het cb moesten we toch beginnen aan brood oke dat is goed maar we mochten er jam en leverpastei op doen ofzo moesten we maar bekijken. ik had echt zoiets van ja die is gek. dus dat feestje gaat mooi niet door. ook moesten we maar vla of yoghurt geven na het eten. maar dat is toch een melkproduct dus vanaf 1 jaar toch?
we hadden het ook over terug draaien dat madametje gaat krijsen als ze terug wil naar rug. hoe ik dat kan stimuleren. zeggen ze ja maar dat hoeven ze pas in maand 9-10 te kennen. ik vroeg ook van ja hoe kan ik het kruipen stimuleren omdat ze met de beentjes en handjes aan het spartelen is en ze wil graag en kan niet. zeggen ze ja maar dat hoeft nog niet dat komt pas in maand 12 . ik had echt zoiets van ben ik nu gek of wat?!

ze was kwa gewicht boven het gemiddelde en lengte onde het gemiddelde dus hij vroeg haar eet patroon en kon niks raars vinden. hij vroeg wat ze tussendoor kreeg dus ik zeg rijstewafel maar meestal krijgt ze niks want daar komt ze nooit voor omdat ze tevreden is.
Ik kan er niets raars aan ontdekken
pi_52472308
dames dank jullie wel voor de uitleg van yoghurt. ik wist dat het mocht maar omdat het melkproduct is wist ik niet waarom.

vivi ik mocht madametje jam en leverpastei geven. jam geef je niet want dat zit vol met suiker dus een hele slecht iets als je je kind geeft en leverpastei heb ik ergens gelezen dat het de eerste anderhalf jaar ofzo word afgeraden. ik zal het straks eens opzoeken ik zou mijn kind in iedergeval nog geen jam geven alleen al om de vele suiker die erin zit.

daarbij vond ik het kruipen/tijgeren met 12 maanden en terug rollen met 10 maand heel laat omdat ik het anders geleerd heb. dan zijn er veel wonderkindjes. want hij zei van dan is ze wel heel vroeg.
vandaar dat ik vroeg of ik nou raar ben of niet
mama van 3 kids!
pi_52472310
Ik ook niet Vivi. Dat zijn de 'normale' richtlijnen.

Popples, je hoeft een kleintje idd niet echt te stimuleren om om te draaien. Ik zou niet weten hóe. Ze leren het vanzelf, en die frustratie hoort daar echt bij. Het is voor jou iets minder leuk om naar te kijken misschien, maar ze doen het echt niet eerder als je gaat 'stimuleren'. Ik denk dat ze dat bedoelden op het CB. Ze hebben met veel dingen écht wel verstand van zaken hoor! Er zijn altijd kinderen die héél vroeg gaan kruipen, maar er zijn er ook die idd pas met 12 maanden (nou ja, pas...ach, dat is volgens mij gemiddeld) gaan kruipen of zelfs later. Dat heb je altijd. Echt stimuleren zullen die ouders ook best gedaan hebben, maar sommige kinderen zijn gewoon wat later. Maak je geen zorgen.

Ook yoghurt kan gewoon hoor. Vla zou ik idd niet doen nog, dat vond ik ook raar in het ziekenhuis.
En brood, ja, daar hoef je in het begin nog niets op te doen idd. Maar het 'mag' gewoon wel dus. Niets raars aan hoor ...
Wat betreft jam met veel suikers, de diëtiste van het zh vroeg ik daar ook naar, want ik vind dat nogal vroeg om jam te geven (mij raadden ze het ook aan namelijk). Die vond het normaal om jam erop te doen, was geen probleem. Voor de rest gewoon niet teveel dingen met suiker erin, maar wil je haar altijd dingen zonder suiker blijven geven dan? Dan kun je ook geen Liga, geen koekjes etc. geven uiteindelijk. Tenminste, dat was mijn redenering toen eigenlijk.
pi_52472504
nee joh ze mag best suiker maar ik vind het nu nog vroeg. misschien ben ik gewoon te voorzichtig.
het komt vooral door de verhalen die mijn moeder vertelt van ja vroeger at jij dit en dit en nu heb ik dus darmproblemen en daarom wil ik het allemaal rustig opbouwen en niet mijn kind vol wil stoppen met suiker en dingen die nog niet nodig zijn.

wij hebben zelf ook van ze doet het op haar eigen tempo maar ik heb altijd geleerd dat een kind van 6 maanden kan heen en weer rollen en rond 9 maanden kruipen dus vandaar dat ik echt zoiets had van zo laat.
mama van 3 kids!
pi_52472551
Popples je kunt bij de natuurwinkel jam zonder suiker halen.
Die eet ik zelf ook, veeeeel lekkerder.

Ik vind gewone Jam geven aan een baby beetje hetzelfde als gewone limonade siroop geven ipv diksap, dan kies je toch ook voor diksap
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:48:21 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52472623
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:05 schreef Suzanna het volgende:
Dan kun je ook geen Liga, geen koekjes etc. geven uiteindelijk.
Wat is er mis met een rijstewafel? En kruidenthee ipv diksap? Ik haal ook altijd jam in de natuurwinkel. Zo lang mogelijk zonder toegevoegde suikers.

Weet je Popples, ik denk dat 6mnd rollen/9 mnd kruipen gemiddelden zijn, en dat het CB wellicht uitersten hanteert. Met 10 mnd dus móeten ze kunnen rollen en met 12 mnd kruipen.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:15:52 #231
3011 E.T.
pi_52472877
De meeste supermarkten hebben ook suikervrije jam.. En anders kun je ook evt. D-light jam nemen, daar zit weinig suiker in.

Maar idd, hier ook rijstewafel. Qua drinken nu nog gewoon water en af en toe een scheutje van die kant-en-klaar sap erdoor

(moonah, diksap is ook zonder toegevoegde suikers; daar zitten alleen de eigen fruitsuikers in volgens mij)
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:54:46 #232
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52473424
Ik ben zelf altijd vrij voorzichtig geweest met light produkten. De dieetiste die mijn laatste zwangerschap begeleidde, vertelde dat ze er nog weinig zicht op hebben wat zoetstoffen op de lange termijn voor effect hebben.

Vond ik op zich wel wat in zitten .
Ik heb trouwens nooit jam gegeven, wel appelstroop (heel dunnetjes, en nu houden mijn kinderen dus nog steeds niet van veel beleg op brood ).
Leverpastei gaf ik wel, kinderen krijgen momenteel eerder te weinig vet binnen dan te veel, en vet hebben ze domweg nodig.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_52473751
Appelstroop gaf ik ook heel vaak ja! Ik heb vroeger ook bijna nooit jam gegeven, maar niet echt iets op tegen behalve idd suiker, en de diëtiste vond dat overdreven. Vandaar mijn reactie. Ik ben er eerder heel voorzichtig mee geweest altijd, ook altijd diksap etc., nu voor Julia nog steeds diksap / roosvicee kreeg ze in het ziekenhuis, en voor de oudere kinderen limonade, sterk verdund, of water/melk/karnemelk en heel soms sap. Ze vinden eigenlijk het meeste gewoon goed (maar Noa vraagt vaak om sap ).
Ik kreeg bij de diëtiste een beetje de indruk dat ik over-voorzichtig was met suiker.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:21:16 #234
3011 E.T.
pi_52473839
Saskia krijgt wel gewone limonadesiroop (al is dat tegenwoordig vruchtenlimonadesiroop en is het niet meer 100% suiker zoals vroeger. Die blikken KarvanCevitam (en de huismerken) hebben zo'n 60% vruchten).
Ik geef Saskia nl. liever suikers (koolhydraten, spieropbouw) dan zoetstoffen uit light-producten. Maar ja, het scheelt misschien wel dat zij verder bijna niets snoept qua koek en snoep; ze heeft liever een cracker met smeerkaas

(leah, D-light jam zitten geen zoetstoffen in maar is gewoon minder zoet )
pi_52476570
Wij geven Anna ook absoluut geen light produkten. Een kind heeft bouwstoffen nodig, suiker is daar één van en zoetstoffen zijn dat ab-so-luut niet.

Geef ook geen Halvasuperine Light, maar gewoon lekker margarine op brood.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52480209
dan ga ik toch maar eens naar de nauurwinkel want ze zit boven het gemiddelde en vind toch dat ik dan een beetje moet uitkijken kwa suiker. P_iglet dank je wel voor de tip.

Moonah wat vvoor kruidenthee geef jij? ik mocht nu wat rooibosthee geven.

wel fijn om te lezen hoe jullie het gedaan hebben of doen. zo durf ik toch wat meer want heb geen zin om de darmpjes te verknallen.
mama van 3 kids!
pi_52481895
Popples, het nog niet kruipen heeft natuurlijk ook veel te maken met het gewicht...
je zult waarschijnlijk wel zien dat als er straks meer bewogen wordt het gewicht ook weer richting gemiddeld gaat!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:43:35 #238
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52482240
Ach het ene kind is gewoon wat sneller met kruipen en het andere kind met praten. Ik denk niet dat het veel met gewicht te maken heeft. Brent is ook een dikko met zijn nu 11kg en die kroop wel heel vlot ophanden en voeten de kamer door. Zelfs eerder dan zijn 3 maand oudere neef en hij was er ook vlot genoeg bij volgens het CB. Het ene kind is het andere kind gewoon niet.

Brent krijgt trouwens echt niet meer te eten dan andere kindjes van zijn leeftijd. Hij zat vrijwel gelijk al hoog in de kilocurve en met BV mag het maar nu ie dat niet meer krijgt is het opeens een probleem op het CB. Terwijl ik zelf denk dat het niet zo maar van de een op andere dag weer genormaliseerd is. Ik luister selectief naar wat ze me daar vertellen.

Popples, je klinkt me als een nadenkende moeder in de oren en dat vind ik echt heel goed van je
Als ik jou was zou ik me niet zo druk maken over standaard lijstjes van hoe je kind zou moeten zijn. Het gaat toch goed met haar! Het zegt meer over hoe je kindje eruit ziet en hoe ze doet dan dat wat je af kunt lezen op een papiertje. En een tevreden bekkie zegt zelfs meer
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:48:46 #239
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52483592
Storm kan 3 stapjes los zetten.
pi_52485345
dank je neuk.

ze is een heerlijk meisje dat de hele dag vrolijk is.
ik vroeg het kruipen te stimuleren, ik zie aan haar dat ze gefrustreerd raakt omdat ze niet vooruit komt. ze probeert het wel maar het lukt haar niet.
tja het gewicht zal wel geen rol spelen zoals ik aan haar zie, ze draait en doet paardje rijden op schoot gewoon een heerlijk beweegbaar kind. ze zal het wel goed doen hoor daar maak ik me ook niet druk over maar waar ik me druk over maak is dat ze denkt ow mama doet dat wel dus dan hoef ik het niet te doen en vervolgens word ze lui.

brent is ook een heerlijk jochie zo te lezen.

storm wat goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Popples op 18-08-2007 21:02:50 (foutje aangepast) ]
mama van 3 kids!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:17:18 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52485690
Storm superjongen
pi_52486915
Popples, ik bedoel dat haar gewicht nu nog wat hoger is misschien omdat ze nog niet kruipt!
Straks als ze wel gaat kruipen/rollen/billenschuiven (méér bewegen/verbranden dan nu dus) gaat haar gewicht vanzelf weer naar gemiddeld.

Wat haar vooral gaat stimuleren om die nieuwe beweging te leren is FRUSTRATIE
die heeft ze al volop zo te lezen...maar hoe meer hoe beter waarschijnlijk.
Op een gegeven moment zal ze het niet kunnen bereiken van een speeltje of jou bijvoorbeeld zó vreselijk frustrerend vinden dat ze haar eigen manier gaat vinden om er wel te komen.

Dus, nóg meer frustreren dat kindje
pi_52486960
Storm wat goed !

Popples, als ze al zo veel frustraties heeft moet je haar misschien ook maar even laten hoor...
te veel maakt misschien dat ze zich er uberhaupt niet meer in gaat interesseren!
Hou je in ieder geval niet vast aan de gemiddelden!
Alles op zijn tijd, niets mis mee
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:15:05 #244
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52487098
Oh joh, mijn tweede knalde uit de curve (en niet zo'n klein beetje ), ik heb me er niet druk om kunnen maken. Ik gaf helemaal niets dat evt dikmakend kon zijn, het was gewoon een dikke luie larf. Lag met een jaar nog gezellig naar het plafond te staren, en rolde 1 keer per dag een keer om.

Nu, met twee en half zitten we keurig in het midden van de curve.

Ik heb idd ook altijd vruchtenlimo gegeven (het had nèt een kleurtje ). En nog ik geef liever gewoon suiker als light idd.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:27:07 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_52487377
Storm
ik krijg Ezra nog niet eens aan 2 handen mee, die duikt meteen weer op zijn knieën
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:38:18 #246
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52487599
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:48 schreef Sugar het volgende:
Storm kan 3 stapjes los zetten.
Oeh, wat gaat ie hard joh! Duidelijk geen luie larf
pi_52487644
Popples, ik heb hetzelfde gevraagd op het cb, was ook benieuwd wanneer Meike een keer zou gaan terugrollen, ze kan nu al 3 maand van de rug naar de buik, maar terug? Ho maar
Ze heeft er geen enkel idee van dat dat uberhaupt kan! Het hoeft van mij nog niet hoor, maar ik had het al verwacht omdat ze zo vlot was met rollen naar de buik.
Ze zeiden hier dus ook dat dat gemiddeld bij 9 maanden gebeurd.

Als Meike 7/8 maand is mogen we haar ook yoghurt/biogarde of kwark geven.

Het gaat heel goed met Meike en haar nieuwe eetschema, * klopt af onder tafel*
ze eet een heel potje fruit op en ook groente gaat er heerlijk in, alles wat we haar geven eet ze met veel plezier op. Alleen de flessen vindt ze minder boeiend, lijkt wel of ze alleen nog van een lepeltje wil eten haha
Kom alleen niet uit met het schema, ze moet rond 16.30 groente en daarna de fles. Meestal slaapt ze nog tot 17.15 uur, dan geef ik de groente en daarna de fles (als ze die wil) maar ze moet eigenlijk rond 21.00/22.00 uur weer een fles, maar dan ligt ze allang te slapen. Ik maakte haar steeds wakker voor de fles, maar ga dat vanavond niet doen, eens kijken of het zonder ook lukt. Over 2 weken is ze 6 maand, dan moet ze over naar opvolgmelk en 3 flessen.....zien we dan wel weer!!

Oja, knap van Storm dat hij al kan lopen!!! Heel goed!! *in handen klapt*
En Beaker, mooi dat jullie het leuk hebben gehad, en super dat Jet het zo goed doet. Wat ik nog wel wil zeggen, kijk uit met draagdoeken/hangmatten enz, wij hebben op een gegeven moment de hangmat naar zolder verbannen, een kind moet leren dat er 1 plek is waar hij moet slapen.....regelmaat dus.... Maar daarentegen is het natuurlijk HEERLIJK zo'n doek....
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:49:34 #248
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52487807
Een kind moet dat wel leren Karin, maar jonge baby's willen soms ook graag geborgen zijn . Het hangmatje was hier echt een uitkomst (bij de oudste) en een draagzak bleek de oplossing bij de jongste.

Toch slapen ze allebei heerlijk in hun eigen bed
pi_52487811
karin..ik denk altijd maar zo:
waarom zou een kind weer naar de rug rollen als het op de buik allemaal leuk is !?
ze zou goed gek zijn
pi_52488193
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:49 schreef Leah het volgende:
Een kind moet dat wel leren Karin, maar jonge baby's willen soms ook graag geborgen zijn . Het hangmatje was hier echt een uitkomst (bij de oudste) en een draagzak bleek de oplossing bij de jongste.

Toch slapen ze allebei heerlijk in hun eigen bed
Kan misschien wel werken. maar bij ons was het niet het geval, op een gegeven moment sliep ze nog maar 2 keer een half uur per dag, en moest dan in slaap worden gewiegd!! (en dan de hele nacht door)
Heb het boek van Ria Blom erbij gehad, heel veel steun aan gehad, en daarin stond dus ook dat er 1 vaste plek moet zijn om te slapen (toen hadden we dus al een slaapprobleem met Meike) Hangmat eruit gemikt, regelmaat aangebracht, en klaar!!! Niks meer mee te doen..

Maar goed, het kan dus verschillen per kind zo zie je maar weer
Wil er alleen voor waarschuwen, heb het hier zien mislukken zeg maar

Marit, haha, je hebt gelijk, Meike vindt het ook echt leuk op dr buik!!! Die heeft idd geen reden om terug te draaien!!
komt vanzelf.....
Net verder gegaan met foto's inplakken, wat was ze klein (ooit...lijkt alweer lang geleden zeg)
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:17:57 #251
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52488327
Is ook zo hoor . Maar je merkt zelf snel genoeg wanneer het uit de hand loopt, zeg maar. Vooral als ze nog erg klein zijn (voor mij is dat onder de 6 maanden) is het vaak mama honger...

Maar dan nog kan het gewoon te gek worden, en moet je wat anders verzinnen .
  zondag 19 augustus 2007 @ 11:45:50 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52496035
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:15 schreef E.T. het volgende:

(moonah, diksap is ook zonder toegevoegde suikers; daar zitten alleen de eigen fruitsuikers in volgens mij)
Ja, klopt.
Ik drukte me wat onhandig uit. Ik wil Thies zo laat/min mogelijk pas toegevoegde suikers geven. En verder wil ik hem ook andere smaken leren, dat zoete lust hij toch wel.

Popples, sterrenmunt vindtie heerlijk. Kabouterthee daarentegen...
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:51 schreef Jarno het volgende:
Geef ook geen Halvasuperine Light, maar gewoon lekker margarine op brood.
Dan kun je beter gewone roomboter geven. In margarine zitten ook een hoop slechte (geharde geloof ik) vetten. Ik zal eens kijken of ik een linkje kan vinden.

Viev, ik ben nu 2 avonden en nachten streng geweest. En ja, dat is soms heeeeel moeilijk. Bezweet kind, drammen en kwáád! Maar nu is zijn slaapgedrag wel weer een heel eind verbeterd.
Ik hoop echt dat dat bij jullie ook gaat lukken.

En last but not least.... STORM!!!!!
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:21:20 #253
94046 PM-girl
pi_52497923
Wat fijn Moonah! Knap gedaan!

Storm, wat knap!
*
pi_52499455
moonah wat goed. goed dat je door gezet hebt.

marit ze is heel gefrustreerd hoor maar als ze krijst net of we haar wat aan doen, dan ga ik haar toch wel heel snel terug draaien heb geen zin dat de buren straks wat denken.

achja ik heb gewoon te veel meegemaakt op het cb en anders geleerd en dan die heerlijke hormonen die dan lekker alles heel erg maken is ook zo fijn

karin bij meike komt het ook goed hoor, wat kan ze goed eten

leah als ik jou verhaal lees dan komt alles goed
mama van 3 kids!
  zondag 19 augustus 2007 @ 17:18:44 #255
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52504865
Popples, dat krijsen is ook vervelend hoor. Zou ik ook niet lang kunnen aanhoren maar een klein poosje vind ik het vooral 'nuttig' dan. Gelukkig heeft die fase bij Julia niet zó lang geduurd en kan ze nu al een tijd van de rug naar buik en terug. Ze begint nu ook een beetje te kruipen, maar valt dan (net als bij andere baby's hier) op haar kinnetje als ze haar beentjes onder haar buik beweegt (kruipt dus) en haar handjes niet verzet...
quote:

achja ik heb gewoon te veel meegemaakt op het cb en anders geleerd en dan die heerlijke hormonen die dan lekker alles heel erg maken is ook zo fijn
Niet teveel van aantrekken, de richtlijnen zijn goed maar elke ouder kan die gewoon zelf lekker invullen. Het CB kan niets verplicht stellen. En zie het maar zo, je leert er weer eens wat bij soms, en als je het er niet mee eens bent doe je het gewoon anders. Jouw goed recht hoor!

Hebben jullie baby's ook hun stem ontdekt? Julia is de hele dag vrolijke 'krijs' geluidjes aan het maken. Een aapje lijkt ze wel! Héél duidelijk aanwezig dus. Wel schattig!!

Het gaat hier gewoon GOED met het eten nu. Pap, fruit, pap, koekje, avondeten en nog een keer pap. Ze eet het eigenlijk allemaal op! (behalve het koekje, daar sabbelt ze alleen op natuurlijk) Ik ben trots op haar, ze doet het ineens gewoon wél goed weer! Heerlijk .... ik kan weer van haar genieten, en redelijk onbezorgd ook nu! Ze spuugt wel steeds een heel klein beetje maar dat lijkt me wel normaal.
pi_52505342
suzanna wat fijn dat het goed gaat. hopelijk blijft het nu goed gaan.
geniet maar fijn van je meisje het gaat zo snel
mama van 3 kids!
  zondag 19 augustus 2007 @ 19:29:20 #257
103793 kozakken
Living the life
pi_52507727
Storm Wat goed

En Suzanna, fijn dat ze thuis is he.
  zondag 19 augustus 2007 @ 19:32:44 #258
62233 Jelief
ikke lief!
pi_52507797
Suzanna wat heerlijk! Ik hoop dat deze trend doorzet!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52511666
Wat is Storm toch een knapperd!

En Julia weer thuis.

Anna neemt nu echt afscheid hier. Het was een erg leuke en drukke dag, dus mama heeft geen energie meer over om de foto's uit te zoeken en online te zetten. Komt later wel een keer.

Nog even een knuffel voor Storm, Thies, Simon en Tijn, de grote mannen met de supermama's. Anna mist jullie nu al en wacht op jullie in het volgende topic.
Maud, geef je mama maar een knuffel, het gaat allemaal goedkomen.
Eva en Lis, zeg maar tegen jullie mama's dat we meer updates willen, er is veel te weinig te lezen over jullie.
Fons, die andere grote stoere bink, nu kun je mooi samen met Storm gaan lopen.
Brent, die nu eeuwig de piraat blijft met dat leuke geboortekaartje.

De rest ook, tot ooit!
*OUD heilige*
  zondag 19 augustus 2007 @ 21:58:40 #260
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52512293
Oh man, Anna was jarig!!!! Gefeliciteerd, joh, alledrie!
Heftig jaar met veel kanten, maar wauw, Anna is 1!
  zondag 19 augustus 2007 @ 22:03:06 #261
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52512447
Dag dag Anna, lief klein meisje

Yppy, ik vind het jammer dat je zo snel weg bent! Laat je nog een leuke verjaardagsfoto hier zien? Ik ben zo benieuwd naar de ervaringen en hoe ze bijv. reageerde op de taart en cadeautjes.
Iedere golf van de zee,
pi_52512982
Ben er nog wel even, maar vanaf de laptop op de bank. Ben te lui om mijn fototoestel aan te sluiten op de pc en J. heeft de leukste foto's van het taart eten, die heeft ook geen zin om nog actief te gaan doen.
Anna heeft een heel leuke dag gehad. We hebben het wel zo rustig mogelijk gehouden, door 's ochtends redelijk normaal te doen. Om 14 uur begon het feestje en toen stond meteen het eerste bezoek voor de deur. Ze heeft zoveel cadeaus gehad. Echt niet normaal. Begon vrijdag al, met een superleuke doos duplo (met een poes!). Ze heeft maar weinig met het nieuwe spulletjes gespeeld en een paar dingen gaan eerst naar zolder, kan ze daar later mee spelen. Zelf vind ik de treinbaan erg leuk en mijn vader heeft toevallig een houten kinderboerderij gekocht die daar perfect bij past. De schommeleland (net als een schommelpaard) is ook super. En ze heeft echt veel houten puzzels gehad en ook veel boekjes. Daar zat ze meteen in te bladeren. Er is goed geluisterd naar mijn ideeen Echt leuk spul allemaal, maar asociaal veel.
Over de taart zal ik wat zeggen in dat topic.
*OUD heilige*
  maandag 20 augustus 2007 @ 00:05:04 #263
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52516470
Gefeliciteerd Anna en veel plezier bij de dreumesen

Ethan heeft een nieuwe bijnaam: Gunther the Grunter (elke poepluier wordt luid en duidelijk aangekondigd door meneer met behulp van persgeluiden waar ik als bevallen vrouw jaloers op ben ) Hij huilt nauwelijks meer en het is echt een schatje

Hij slaapt alleen nog steeds niet veel en ook nog niet lang, maar als hij nu wakker is koekeloert hij voornamelijk tevreden om zich heen, dat is toch een stuk beter dan dat gekrijs van krampjes (het klinkt misschien naarder dan ik het bedoel, maar ik vind 'm nu pas ook gewoon echt leuk en ik wil 'm de hele dag alleen maar knuffelen )
Red de zeehond!
pi_52520562
Wat fijn dat het goed gaat met Julia!

Anna nog gefeliciteerd!

Jellyrose ik vond het ook pas echt leuk worden toen hij niet meer zoveel huilde.

We zijn hier begonnen met rapleyen. Tot nu toe heeft Damian peer en wortel gehad, hij vindt het heerlijk en heeft zelfs al het een en ander binnen gekregen. Vandaag of morgen gaan we over op de gewone melk ipv hypo-allergeen. Ik hoop zo dat het goed gaat.
pi_52520860
Jellyrose, leuk om mezelf te herkennen in wat je zegt over 'nu pas gewoon echt leuk'
ik kan me nu gelukkig ook verheugen op de tijden dat ze de fles moet hebben en daarna uurtje gezellig wakker is!

Appelsap, spannend die overstap ! ik hoop heel erg voor jullie mee.
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:21:46 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52520917
Dag lieve Anna Tot over 3 maandjes dan kom ik ook naar het dreumestopic. Maud. (en geef jij jouw mama ook een knuffel).

Lekker Appelsap hoop dat het allemaal goed wil gaan.

Hier naar de HA geweest ivm de exceem. Ze heeft nu een basiscreme gekregen om de huid soepel te houden. Dus geen hormoonzooi. Gelukkig. Die hoeven we alleen te gebruiken als het echt hard de kop op steekt.
pi_52521798
Chaca hier ook zo voor het eczeem. Lanette creme voor ondersteuning en Hydrocortisoncreme voor de ergste dagen en plekken. Ellebogen iedere dag want daar wil het maar rustig worden.
Verder stapt ze gewoon langs de box aan de buitenkant naar de televisie om daar aan de knopjes te zitten (wat niet mag...hihi) en als ik dan ehh ehh zeg dan krijg ik ehhehheehhh terug.

Speelgoed in de box en dan aan de buitenkant ermee spelen.

Suus wat fijn zeg dat Juul weer thuis is en dat het zo goed lijkt te gaan.

Moonah en Vivi wat vervelend de slaapperikelen. Hoop dat het snel overgaat en dat ze lekker gaan slapen. Hier gaan we zo langzamerhand terug naar 1 slaapje. De ene dag twee en de andere dag 1 slaapje.

Leuk he Appelsap als ze zelf gaan eten?

Anna tot over een krappe drie maandjes en wat ben je verwend zeg...

Jellyrose en Marit wat een kleintjes hebben jullie nog in vergelijking met hier. Die ontdekt nu de wereld dus alle nieuwe mama's geniet van jullie hummeltjes want voor je het weet lopen ze langs de box en tijgeren/kruipen ze de kamer door!!!
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:40:03 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52522194
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:15 schreef Mibos het volgende:
Chaca hier ook zo voor het eczeem. Lanette creme voor ondersteuning en Hydrocortisoncreme voor de ergste dagen en plekken. Ellebogen iedere dag want daar wil het maar rustig worden.
Verder stapt ze gewoon langs de box aan de buitenkant naar de televisie om daar aan de knopjes te zitten (wat niet mag...hihi) en als ik dan ehh ehh zeg dan krijg ik ehhehheehhh terug.

Speelgoed in de box en dan aan de buitenkant ermee spelen.

-knip-
Stappen doet ze nog niet. Nou, ja niet met d'r handen los dan. Maar ze staat en dat is ook al een groot feest. Dat eheheheh doet ze ook. Vanochtend nog kroop de bij HA richting deur en ik had nog niets gezegd, maar ze keek me aan en 'zei' toen al zelf eheh, maar wel doorkruipen. hihi
pi_52522790
Hier met een handje los (wel stapte ze vorige week per ongeluk over van de bank naar de salontafel, daarna nooit meer gedaan overigens) en dan met het andere handje ondeugend doen hihihihi...

Ook een favoriet is mij of lief strak aan blijven kijken en ondertussen met haar handje toch pakken wat ze eigenlijk niet mag. Kleine wijsneusjes hier.
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:55:02 #270
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52528650
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:18 schreef marit1978 het volgende:
ik kan me nu gelukkig ook verheugen op de tijden dat ze de fles moet hebben en daarna uurtje gezellig wakker is!
Goed om te horen Marit

Ethan gaat morgen kennismaken met de huisarts (die was op vakantie en heeft 'm nog niet gezien) en ik ga toch vragen of het wel normaal is dat hij zo'n moeite heeft met zijn ontlasting - het lijkt namelijk ook wel alsof dat hem zo wakker houdt (hij ligt nu bijvoorbeeld in bed te 'slapen', maar ik hoor hem gewoon om de paar minuten kreunen en mauwen (halve-huiltje zeg maar) van het persen en dan is hij ook wakker). Herkent iemand dit?
Red de zeehond!
pi_52528779
Beetje olijfolie in zijn laatste flesje misschien?

Dit is wel vanaf een wat oudere leeftijd.
Hier werkt het en Kaith krijgt geen potjes meer maar alleen alles vers want een potje zorgde waarschijnlijk door de conserveringsmiddelen voor algehele opstoppingen waarbij het er pas met klysma's is uitkwam. Tweede keer linkte we dit aan een potje en daarna geen potje meer gegeven en ook geen problemen meer gehad. Overigens gold dit voor groente en fruit dus alle potjes.
  maandag 20 augustus 2007 @ 15:11:05 #272
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52529131
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:59 schreef Mibos het volgende:
Beetje olijfolie in zijn laatste flesje misschien?
Slaolie had ik ook al ergens gelezen, maar dat lijkt me eigenlijk iets voor als de ontlasting hard is ofzo? Zijn poep zelf is namelijk gewoon zacht (en het is soms zelfs op het waterige af) dus ik snap niet waarom het hem blijkbaar zoveel moeite kost om het eruit te krijgen.

Stimulatie met de thermometer zorgt er wel voor dat ie gaat poepen, maar vaak ligt hij dan een half uur later gewoon weer vrolijk te persen alsof z'n leven er vanaf hangt.

(wie had ooit gedacht nog eens over dit soort dingen te praten )
Red de zeehond!
pi_52529902
Jellyrose...herkenbaar !!!
ik verbaasde me er over dat buiten het kreunen/persen om ze weer zó in slaap was !

Ik praat gelukkig in verleden tijd, het lijkt echt stukken minder te worden nu!
Ik merkte dat een speentje haar snel weer rustig in slaap bracht, maarja...je kunt niet aan de gang blijven he?
Wat overdag (als ik in de buurt ben dus) wel helpt is een warme pittenzak op haar buikje... maar ivm de warmte wil ik haar dan wel vaak even betasten/bekijken om te zien of het niet te warm is.

Arm ding hier trouwens, net tijdens de fles (half slapend) moest ik opeens niezen...
ze schrok zich werkelijk echt helemaal rot !
Armen en benen schoten spastisch omhoog en ze begon me daar te krijsen !!!
Gelukkig kon ik haar weer troosten met restje voeding.
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:23:10 #274
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52533467
Zo, ik zit nog een beetje uit te dampen van mijn dagje oppassen op een 1-jarige. Het ging goed, had alles onder controle. Het werd even moeilijk toen ze allebei een poepluier hadden (zo......er staat ons nog wat te wachten). Maar alles ok. Dan vroeg ik: Waar is Anna. Dan wees ze met haar vingertje en zei ze: 'Ahhhhhh baby ahhhhhhh'. Lief!

Poepverhalen klinken bekend. Het lijkt wel alsof ze moeten leren poepen. Anna kan ook vreselijk kreunen om een gewone poepluier. Maar die poept ook niet elke dag.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:09:45 #275
24188 Belana
kloon van belana
pi_52538153
suzanna, is er nou duidelijk geworden wat er is of was met Julia? fijn dat het weer beter gaat en dat ze thuis is
stormy waters...
sailin'
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:33:51 #276
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52539094
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:55 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Goed om te horen Marit

Ethan gaat morgen kennismaken met de huisarts (die was op vakantie en heeft 'm nog niet gezien) en ik ga toch vragen of het wel normaal is dat hij zo'n moeite heeft met zijn ontlasting - het lijkt namelijk ook wel alsof dat hem zo wakker houdt (hij ligt nu bijvoorbeeld in bed te 'slapen', maar ik hoor hem gewoon om de paar minuten kreunen en mauwen (halve-huiltje zeg maar) van het persen en dan is hij ook wakker). Herkent iemand dit?
Heeft bij Maud tot een maand of 8 geduurd. Daarna waren de darmen zover dat het soepel ging.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:59:56 #277
94046 PM-girl
pi_52539901
Och, YPPY en Jarno, alsnog van harte gefeliciteerd met jullie grote kleine lieve mooie meid! En tot snel in het dreumestopic!
*
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:16:46 #278
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52540448
jellyrose, Brent heeft ook zo extreem veel last gehad... Ik ben 4x (of vaker.. vergeten ) bij een ostheopaard geweest. Zij heeft ons beiden erg goed geholpen.
Bij Brent had het vooral te maken met de zware bevalling. Zijn maag en darmen zaten door 'knopen' continu verstopt en hij voelde echt overal hard en gespannen aan. Na elke sessie begon hij langzaam aan weer dagelijks te poepen en na 2-3 weken zakte dit weer af totdat ik daar weer op afspraak kwam. Misschien heeft het bij jullie ook baat?

sterkte hoor
Iedere golf van de zee,
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:23:45 #279
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52540704
Een osteopaard? Ik krijg een heel raar mental image nu
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:28:01 #280
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52540857
dan begrijp je ook waarom ik haar zo noemde
Iedere golf van de zee,
pi_52540874
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:27:33 #282
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52554222
Ik heb het gehoord, ze heeft het gezegd. Het was dan wel in een 'ik-ben-zielig-huiltje-kom-nou-alsjeblieft', maar ze zei het echt. Het was echt, heel echt een 'mem-me'.
pi_52555886
Maud wat goed gewoon mama roepen als je een beetje zielig bent... Lief Chaca...
pi_52556341
Meike had in het begin ook moeite met dr ontlasting, kreeg van het bureau toen de tip om Nutriton door de fles te doen, is eigenlijk voor spugertjes, maar kon ook helpen met de ontlasting.
En het hielp hier heel goed!!

Chaca! Wat leuk dat Maud mama heeft gezegd!!!!
pi_52556965
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:11 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Slaolie had ik ook al ergens gelezen, maar dat lijkt me eigenlijk iets voor als de ontlasting hard is ofzo? Zijn poep zelf is namelijk gewoon zacht (en het is soms zelfs op het waterige af) dus ik snap niet waarom het hem blijkbaar zoveel moeite kost om het eruit te krijgen.
maiskiemolie (1x per dag paar druppeltjes) en dan evt nog 10 mm water per voeding extra.
pi_52557294
Maud wat goed!
Dat lijkt me zo leuk als ze gaan praten.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:08:24 #287
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52560966
Oh, wat knap van Maud!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:06:13 #288
94046 PM-girl
pi_52562764
Maud
*
pi_52563345
Chaca..dat lijkt me echt zo'n bijzonder moment !!!
maud, goed zo joh !!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:44:47 #290
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52571192
Belana, ze denken dat Julia een verkeerd eetpatroon heeft ontwikkeld (ja, ik weet het, een beetje vroeg voor eetproblemen maar goed), door vervelende ervaringen met eten. Ze moest natuurlijk van de kinderarts eerst allerlei vieze (hypoallergene) voedingen drinken en die wilde ze absoluut niet. Daardoor hebben we wekenlang getobt en ging het elke keer weer slecht. Waarschijnlijk heeft ze door die ervaringen gewoon geen goed gevoel meer bij eten ofzo.

Wat we nu doen is tijdens het eten haar afleiden, speeltjes geven om mee te slaan, spelen, op te bijten etc., maakt niet uit of ze vies worden. Het liefste heeft ze ook muziek aan, mensen om zich heen etc. en dan gaat het goed. Ze doet haar mondje gewoon open en eet dus vaak gewoon goed. Maar zodra ze zich verveelt gaat dat mondje niet meer open en gaat ze uiteindelijk zelfs weer kokhalzen... (of als ze het ook maar enigszins niet lekker vindt)
Ook merk ik dat ze tjidens het eten alleen maar blij wordt van het spelen, als ik haar een hapje geef kijkt ze er niet blij bij ofzo. Zoals mijn andere kinderen konden genieten van een fruithapje, dat heeft zij dus niet. Vreemd, maar waar. Ik hoop gewoon dat het snel weer 'normaal' wordt en ze het gewoon vergeet, uit dat rare patroon komt.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:47:08 #291
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52571281
Chacama, wat schattig!! Herkenbaar wel, dat eerste 'mama' is idd vaak 'mehmeh' en dan een beetje zeurderig, als ze wat willen van je ... keilief!

Neuk, een ostheopaard klinkt niet echt ehh... betrouwbaar! Waarom noemde je haar zo? Ik kreeg wel de indruk dat ze jullie echt geholpen heeft?

Memmel, wat goed dat het zo goed is gegaan! Zie je wel, geen zorgen maken, komt allemaal goed. Wat lief dat ze Anna 'beebie' noemde! Die praat dus ook al vroeg!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:52:31 #292
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52571462
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:47 schreef Suzanna het volgende:
Neuk, een ostheopaard klinkt niet echt ehh... betrouwbaar! Waarom noemde je haar zo? Ik kreeg wel de indruk dat ze jullie echt geholpen heeft?
Oh nee, niets slechts over mijn ostheopaardje Ik vond haar alleen zo alto, maar dat schijnt er bij te horen

voor jezelf en je man trouwens met die kleinste meid van jullie
Iedere golf van de zee,
pi_52576352
Heeft ze eigenlijk wel eens ijs gehad Suzanna? Dat kun je ook helemaal verantwoord zelf maken enzo misschien is dat nog leuk (anders wel voor de andere 2)?
pi_52581610
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:52 schreef Neuk het volgende:

[..]

Oh nee, niets slechts over mijn ostheopaardje Ik vond haar alleen zo alto, maar dat schijnt er bij te horen

voor jezelf en je man trouwens met die kleinste meid van jullie
Ah okee! dan snap ik 't (beetje dan, ik ken haar niet )...
pi_52581622
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:12 schreef poemojn het volgende:
Heeft ze eigenlijk wel eens ijs gehad Suzanna? Dat kun je ook helemaal verantwoord zelf maken enzo misschien is dat nog leuk (anders wel voor de andere 2)?
Ik heb het nog nooit geprobeerd, ook een beetje uit angst eigenlijk. Maar eigenlijk vind ik het wel een idee hoor, alleen dus beetje bang voor het resultaat (ze kan erg heftig reageren op 'nieuw' eten met kokhalzen) ...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 08:59:15 #296
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52581720
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:16 schreef Neuk het volgende:
jellyrose, Brent heeft ook zo extreem veel last gehad... Ik ben 4x (of vaker.. vergeten ) bij een ostheopaard geweest. Zij heeft ons beiden erg goed geholpen.
Dank voor de tip We moeten maandag voor het eerst naar het cb en ik neem gewoon alle adviezen/tips van hier mee, ik heb zelf de indruk dat het hem abnormaal veel moeite kost, maar misschien is het ook wel vrij normaal en zie ik beren op de weg die er niet zijn, zeg maar
Red de zeehond!
pi_52586392
Damian heeft al anderhalve dag de standaard melk van nutrilon. Geen krampjes, niet spugen, heeelemaal niks!
Ik geniet zo van mijn mannetje, de laatste weken vind ik hem echt ineens een stuk 'ouder'. Het mopperen is niet meer zo eentonig, het begint echt op een klaagzang te lijken.
En die geluidjes. Bwahh, memememe, mumumu, bruuu (enz.), zo lief. Nu lijkt het net of hij echt terug kletst.
pi_52586463
fijn fijn appelsap !
niet te vroeg juichen misschien... maar toch !!
pi_52587261
super Appelsap!!

Heeft Damian dan N1 of N2?
Meike mag bijna over naar N2, poeh wat gaat het snel zeg!!!
Wij gaan straks even naar een meisje wat 2 maand jonger is als Meike, ben wel benieuwd wat ze daarvan vindt, of ze er uberhaupt iets van vindt
pi_52587507
Hij heeft nog N1. Ik had er bij het kopen niet aan gedacht dat hij over mocht op N2. Dus volgende week wel over op N2. Het gaat inderdaad snel, maar tot nu toe vind ik dat nog niet erg. Ik vind het juist steeds leuker worden.
Damian heeft een nichtje van 2.5 maand ouder en daar reageert hij echt leuk op. Naar lachen, handje vastpakken, aaien.
pi_52589774
Nou, iemand ideeën om een baby overdag stil aan het slapen te krijgen in haar eigen bedje? 's Nachts slaapt ze wel, maar overdag valt ze alleen maar in slaap op je zeg maar, hoofdje in je nek. En we willen toch echt dat ze ook overdag 'alleen' slaapt....Maar ze begint te huilen...en dan smelt papa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')