abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52472308
dames dank jullie wel voor de uitleg van yoghurt. ik wist dat het mocht maar omdat het melkproduct is wist ik niet waarom.

vivi ik mocht madametje jam en leverpastei geven. jam geef je niet want dat zit vol met suiker dus een hele slecht iets als je je kind geeft en leverpastei heb ik ergens gelezen dat het de eerste anderhalf jaar ofzo word afgeraden. ik zal het straks eens opzoeken ik zou mijn kind in iedergeval nog geen jam geven alleen al om de vele suiker die erin zit.

daarbij vond ik het kruipen/tijgeren met 12 maanden en terug rollen met 10 maand heel laat omdat ik het anders geleerd heb. dan zijn er veel wonderkindjes. want hij zei van dan is ze wel heel vroeg.
vandaar dat ik vroeg of ik nou raar ben of niet
mama van 3 kids!
pi_52472310
Ik ook niet Vivi. Dat zijn de 'normale' richtlijnen.

Popples, je hoeft een kleintje idd niet echt te stimuleren om om te draaien. Ik zou niet weten hóe. Ze leren het vanzelf, en die frustratie hoort daar echt bij. Het is voor jou iets minder leuk om naar te kijken misschien, maar ze doen het echt niet eerder als je gaat 'stimuleren'. Ik denk dat ze dat bedoelden op het CB. Ze hebben met veel dingen écht wel verstand van zaken hoor! Er zijn altijd kinderen die héél vroeg gaan kruipen, maar er zijn er ook die idd pas met 12 maanden (nou ja, pas...ach, dat is volgens mij gemiddeld) gaan kruipen of zelfs later. Dat heb je altijd. Echt stimuleren zullen die ouders ook best gedaan hebben, maar sommige kinderen zijn gewoon wat later. Maak je geen zorgen.

Ook yoghurt kan gewoon hoor. Vla zou ik idd niet doen nog, dat vond ik ook raar in het ziekenhuis.
En brood, ja, daar hoef je in het begin nog niets op te doen idd. Maar het 'mag' gewoon wel dus. Niets raars aan hoor ...
Wat betreft jam met veel suikers, de diëtiste van het zh vroeg ik daar ook naar, want ik vind dat nogal vroeg om jam te geven (mij raadden ze het ook aan namelijk). Die vond het normaal om jam erop te doen, was geen probleem. Voor de rest gewoon niet teveel dingen met suiker erin, maar wil je haar altijd dingen zonder suiker blijven geven dan? Dan kun je ook geen Liga, geen koekjes etc. geven uiteindelijk. Tenminste, dat was mijn redenering toen eigenlijk.
pi_52472504
nee joh ze mag best suiker maar ik vind het nu nog vroeg. misschien ben ik gewoon te voorzichtig.
het komt vooral door de verhalen die mijn moeder vertelt van ja vroeger at jij dit en dit en nu heb ik dus darmproblemen en daarom wil ik het allemaal rustig opbouwen en niet mijn kind vol wil stoppen met suiker en dingen die nog niet nodig zijn.

wij hebben zelf ook van ze doet het op haar eigen tempo maar ik heb altijd geleerd dat een kind van 6 maanden kan heen en weer rollen en rond 9 maanden kruipen dus vandaar dat ik echt zoiets had van zo laat.
mama van 3 kids!
pi_52472551
Popples je kunt bij de natuurwinkel jam zonder suiker halen.
Die eet ik zelf ook, veeeeel lekkerder.

Ik vind gewone Jam geven aan een baby beetje hetzelfde als gewone limonade siroop geven ipv diksap, dan kies je toch ook voor diksap
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:48:21 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52472623
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:05 schreef Suzanna het volgende:
Dan kun je ook geen Liga, geen koekjes etc. geven uiteindelijk.
Wat is er mis met een rijstewafel? En kruidenthee ipv diksap? Ik haal ook altijd jam in de natuurwinkel. Zo lang mogelijk zonder toegevoegde suikers.

Weet je Popples, ik denk dat 6mnd rollen/9 mnd kruipen gemiddelden zijn, en dat het CB wellicht uitersten hanteert. Met 10 mnd dus móeten ze kunnen rollen en met 12 mnd kruipen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:15:52 #231
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52472877
De meeste supermarkten hebben ook suikervrije jam.. En anders kun je ook evt. D-light jam nemen, daar zit weinig suiker in.

Maar idd, hier ook rijstewafel. Qua drinken nu nog gewoon water en af en toe een scheutje van die kant-en-klaar sap erdoor

(moonah, diksap is ook zonder toegevoegde suikers; daar zitten alleen de eigen fruitsuikers in volgens mij)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:54:46 #232
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52473424
Ik ben zelf altijd vrij voorzichtig geweest met light produkten. De dieetiste die mijn laatste zwangerschap begeleidde, vertelde dat ze er nog weinig zicht op hebben wat zoetstoffen op de lange termijn voor effect hebben.

Vond ik op zich wel wat in zitten .
Ik heb trouwens nooit jam gegeven, wel appelstroop (heel dunnetjes, en nu houden mijn kinderen dus nog steeds niet van veel beleg op brood ).
Leverpastei gaf ik wel, kinderen krijgen momenteel eerder te weinig vet binnen dan te veel, en vet hebben ze domweg nodig.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_52473751
Appelstroop gaf ik ook heel vaak ja! Ik heb vroeger ook bijna nooit jam gegeven, maar niet echt iets op tegen behalve idd suiker, en de diëtiste vond dat overdreven. Vandaar mijn reactie. Ik ben er eerder heel voorzichtig mee geweest altijd, ook altijd diksap etc., nu voor Julia nog steeds diksap / roosvicee kreeg ze in het ziekenhuis, en voor de oudere kinderen limonade, sterk verdund, of water/melk/karnemelk en heel soms sap. Ze vinden eigenlijk het meeste gewoon goed (maar Noa vraagt vaak om sap ).
Ik kreeg bij de diëtiste een beetje de indruk dat ik over-voorzichtig was met suiker.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:21:16 #234
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52473839
Saskia krijgt wel gewone limonadesiroop (al is dat tegenwoordig vruchtenlimonadesiroop en is het niet meer 100% suiker zoals vroeger. Die blikken KarvanCevitam (en de huismerken) hebben zo'n 60% vruchten).
Ik geef Saskia nl. liever suikers (koolhydraten, spieropbouw) dan zoetstoffen uit light-producten. Maar ja, het scheelt misschien wel dat zij verder bijna niets snoept qua koek en snoep; ze heeft liever een cracker met smeerkaas

(leah, D-light jam zitten geen zoetstoffen in maar is gewoon minder zoet )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52476570
Wij geven Anna ook absoluut geen light produkten. Een kind heeft bouwstoffen nodig, suiker is daar één van en zoetstoffen zijn dat ab-so-luut niet.

Geef ook geen Halvasuperine Light, maar gewoon lekker margarine op brood.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52480209
dan ga ik toch maar eens naar de nauurwinkel want ze zit boven het gemiddelde en vind toch dat ik dan een beetje moet uitkijken kwa suiker. P_iglet dank je wel voor de tip.

Moonah wat vvoor kruidenthee geef jij? ik mocht nu wat rooibosthee geven.

wel fijn om te lezen hoe jullie het gedaan hebben of doen. zo durf ik toch wat meer want heb geen zin om de darmpjes te verknallen.
mama van 3 kids!
pi_52481895
Popples, het nog niet kruipen heeft natuurlijk ook veel te maken met het gewicht...
je zult waarschijnlijk wel zien dat als er straks meer bewogen wordt het gewicht ook weer richting gemiddeld gaat!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:43:35 #238
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52482240
Ach het ene kind is gewoon wat sneller met kruipen en het andere kind met praten. Ik denk niet dat het veel met gewicht te maken heeft. Brent is ook een dikko met zijn nu 11kg en die kroop wel heel vlot ophanden en voeten de kamer door. Zelfs eerder dan zijn 3 maand oudere neef en hij was er ook vlot genoeg bij volgens het CB. Het ene kind is het andere kind gewoon niet.

Brent krijgt trouwens echt niet meer te eten dan andere kindjes van zijn leeftijd. Hij zat vrijwel gelijk al hoog in de kilocurve en met BV mag het maar nu ie dat niet meer krijgt is het opeens een probleem op het CB. Terwijl ik zelf denk dat het niet zo maar van de een op andere dag weer genormaliseerd is. Ik luister selectief naar wat ze me daar vertellen.

Popples, je klinkt me als een nadenkende moeder in de oren en dat vind ik echt heel goed van je
Als ik jou was zou ik me niet zo druk maken over standaard lijstjes van hoe je kind zou moeten zijn. Het gaat toch goed met haar! Het zegt meer over hoe je kindje eruit ziet en hoe ze doet dan dat wat je af kunt lezen op een papiertje. En een tevreden bekkie zegt zelfs meer
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:48:46 #239
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52483592
Storm kan 3 stapjes los zetten.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52485345
dank je neuk.

ze is een heerlijk meisje dat de hele dag vrolijk is.
ik vroeg het kruipen te stimuleren, ik zie aan haar dat ze gefrustreerd raakt omdat ze niet vooruit komt. ze probeert het wel maar het lukt haar niet.
tja het gewicht zal wel geen rol spelen zoals ik aan haar zie, ze draait en doet paardje rijden op schoot gewoon een heerlijk beweegbaar kind. ze zal het wel goed doen hoor daar maak ik me ook niet druk over maar waar ik me druk over maak is dat ze denkt ow mama doet dat wel dus dan hoef ik het niet te doen en vervolgens word ze lui.

brent is ook een heerlijk jochie zo te lezen.

storm wat goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Popples op 18-08-2007 21:02:50 (foutje aangepast) ]
mama van 3 kids!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:17:18 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52485690
Storm superjongen
pi_52486915
Popples, ik bedoel dat haar gewicht nu nog wat hoger is misschien omdat ze nog niet kruipt!
Straks als ze wel gaat kruipen/rollen/billenschuiven (méér bewegen/verbranden dan nu dus) gaat haar gewicht vanzelf weer naar gemiddeld.

Wat haar vooral gaat stimuleren om die nieuwe beweging te leren is FRUSTRATIE
die heeft ze al volop zo te lezen...maar hoe meer hoe beter waarschijnlijk.
Op een gegeven moment zal ze het niet kunnen bereiken van een speeltje of jou bijvoorbeeld zó vreselijk frustrerend vinden dat ze haar eigen manier gaat vinden om er wel te komen.

Dus, nóg meer frustreren dat kindje
pi_52486960
Storm wat goed !

Popples, als ze al zo veel frustraties heeft moet je haar misschien ook maar even laten hoor...
te veel maakt misschien dat ze zich er uberhaupt niet meer in gaat interesseren!
Hou je in ieder geval niet vast aan de gemiddelden!
Alles op zijn tijd, niets mis mee
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:15:05 #244
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52487098
Oh joh, mijn tweede knalde uit de curve (en niet zo'n klein beetje ), ik heb me er niet druk om kunnen maken. Ik gaf helemaal niets dat evt dikmakend kon zijn, het was gewoon een dikke luie larf. Lag met een jaar nog gezellig naar het plafond te staren, en rolde 1 keer per dag een keer om.

Nu, met twee en half zitten we keurig in het midden van de curve.

Ik heb idd ook altijd vruchtenlimo gegeven (het had nèt een kleurtje ). En nog ik geef liever gewoon suiker als light idd.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:27:07 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_52487377
Storm
ik krijg Ezra nog niet eens aan 2 handen mee, die duikt meteen weer op zijn knieën
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:38:18 #246
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52487599
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:48 schreef Sugar het volgende:
Storm kan 3 stapjes los zetten.
Oeh, wat gaat ie hard joh! Duidelijk geen luie larf
pi_52487644
Popples, ik heb hetzelfde gevraagd op het cb, was ook benieuwd wanneer Meike een keer zou gaan terugrollen, ze kan nu al 3 maand van de rug naar de buik, maar terug? Ho maar
Ze heeft er geen enkel idee van dat dat uberhaupt kan! Het hoeft van mij nog niet hoor, maar ik had het al verwacht omdat ze zo vlot was met rollen naar de buik.
Ze zeiden hier dus ook dat dat gemiddeld bij 9 maanden gebeurd.

Als Meike 7/8 maand is mogen we haar ook yoghurt/biogarde of kwark geven.

Het gaat heel goed met Meike en haar nieuwe eetschema, * klopt af onder tafel*
ze eet een heel potje fruit op en ook groente gaat er heerlijk in, alles wat we haar geven eet ze met veel plezier op. Alleen de flessen vindt ze minder boeiend, lijkt wel of ze alleen nog van een lepeltje wil eten haha
Kom alleen niet uit met het schema, ze moet rond 16.30 groente en daarna de fles. Meestal slaapt ze nog tot 17.15 uur, dan geef ik de groente en daarna de fles (als ze die wil) maar ze moet eigenlijk rond 21.00/22.00 uur weer een fles, maar dan ligt ze allang te slapen. Ik maakte haar steeds wakker voor de fles, maar ga dat vanavond niet doen, eens kijken of het zonder ook lukt. Over 2 weken is ze 6 maand, dan moet ze over naar opvolgmelk en 3 flessen.....zien we dan wel weer!!

Oja, knap van Storm dat hij al kan lopen!!! Heel goed!! *in handen klapt*
En Beaker, mooi dat jullie het leuk hebben gehad, en super dat Jet het zo goed doet. Wat ik nog wel wil zeggen, kijk uit met draagdoeken/hangmatten enz, wij hebben op een gegeven moment de hangmat naar zolder verbannen, een kind moet leren dat er 1 plek is waar hij moet slapen.....regelmaat dus.... Maar daarentegen is het natuurlijk HEERLIJK zo'n doek....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:49:34 #248
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52487807
Een kind moet dat wel leren Karin, maar jonge baby's willen soms ook graag geborgen zijn . Het hangmatje was hier echt een uitkomst (bij de oudste) en een draagzak bleek de oplossing bij de jongste.

Toch slapen ze allebei heerlijk in hun eigen bed
pi_52487811
karin..ik denk altijd maar zo:
waarom zou een kind weer naar de rug rollen als het op de buik allemaal leuk is !?
ze zou goed gek zijn
pi_52488193
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:49 schreef Leah het volgende:
Een kind moet dat wel leren Karin, maar jonge baby's willen soms ook graag geborgen zijn . Het hangmatje was hier echt een uitkomst (bij de oudste) en een draagzak bleek de oplossing bij de jongste.

Toch slapen ze allebei heerlijk in hun eigen bed
Kan misschien wel werken. maar bij ons was het niet het geval, op een gegeven moment sliep ze nog maar 2 keer een half uur per dag, en moest dan in slaap worden gewiegd!! (en dan de hele nacht door)
Heb het boek van Ria Blom erbij gehad, heel veel steun aan gehad, en daarin stond dus ook dat er 1 vaste plek moet zijn om te slapen (toen hadden we dus al een slaapprobleem met Meike) Hangmat eruit gemikt, regelmaat aangebracht, en klaar!!! Niks meer mee te doen..

Maar goed, het kan dus verschillen per kind zo zie je maar weer
Wil er alleen voor waarschuwen, heb het hier zien mislukken zeg maar

Marit, haha, je hebt gelijk, Meike vindt het ook echt leuk op dr buik!!! Die heeft idd geen reden om terug te draaien!!
komt vanzelf.....
Net verder gegaan met foto's inplakken, wat was ze klein (ooit...lijkt alweer lang geleden zeg)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')