Ik ook niet Vivi. Dat zijn de 'normale' richtlijnen.
Popples, je hoeft een kleintje idd niet echt te stimuleren om om te draaien. Ik zou niet weten hóe. Ze leren het vanzelf, en die frustratie hoort daar echt bij. Het is voor jou iets minder leuk om naar te kijken misschien, maar ze doen het echt niet eerder als je gaat 'stimuleren'. Ik denk dat ze dat bedoelden op het CB. Ze hebben met veel dingen écht wel verstand van zaken hoor! Er zijn altijd kinderen die héél vroeg gaan kruipen, maar er zijn er ook die idd pas met 12 maanden (nou ja, pas...ach, dat is volgens mij gemiddeld) gaan kruipen of zelfs later. Dat heb je altijd. Echt stimuleren zullen die ouders ook best gedaan hebben, maar sommige kinderen zijn gewoon wat later. Maak je geen zorgen.
Ook yoghurt kan gewoon hoor. Vla zou ik idd niet doen nog, dat vond ik ook raar in het ziekenhuis.
En brood, ja, daar hoef je in het begin nog niets op te doen idd. Maar het 'mag' gewoon wel dus. Niets raars aan hoor
![]()
...
Wat betreft jam met veel suikers, de diëtiste van het zh vroeg ik daar ook naar, want ik vind dat nogal vroeg om jam te geven (mij raadden ze het ook aan namelijk). Die vond het normaal om jam erop te doen, was geen probleem. Voor de rest gewoon niet teveel dingen met suiker erin, maar wil je haar altijd dingen zonder suiker blijven geven dan? Dan kun je ook geen Liga, geen koekjes etc. geven uiteindelijk. Tenminste, dat was mijn redenering toen eigenlijk.