abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52457380
* Beaker gaat zo eerst topic doorlezen

Wij zijn terug van Texel Het was ontzettend leuk samen met Jet die de eerst dagen wel even moest wennen aan haar nieuwe omgeving!
En ze is van 130 cc Friso naar 170 cc gegaan frisse lucht doet je goed daar word je hongerig van
Overdag is ze nu ook lekker wakker, alleen vind ze de box nog steeds helemaal niks dus wat moet ik nou met Jet als ze wakker is? Het liefst wil ze kroelen, kroelen kroelen maar dat jan natuurlijk niet, al zou ik dat wel willen

Jet doet het dus gewoon erg goed
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:38:49 #202
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52457436
Suzanna: natuurlijk! de loopwagen, daar had mijn moeder een kraammand van gemaakt (alleen was ik niet bekend met het principe van elke dag een cadeautje en zat ze dus gewoon allemaal gelijk uit te pakken....). Moet goed komen! En vingerverf vind ik ook leuk, kan ze daarna lekker in bad poedelen!

Bedankt voor de tips zeg.

En de slaapproblemen, pfeeww. Als ik me bedenk wat me nog te wachten staat.

En gelukkig is Julia ook weer thuis!

Beaker: is een speelkleed of babygym iets? of is het meer het probleem van alleen spelen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:39:07 #203
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52457443
Julia!!!
Welkom thuis! Wat heerlijk voor jullie Suzanna!

Viev, ik moest gisteravond nog aan je denken toen ik gezellig op de gang een boekje zat te lezen!
Want jullie lieten Dean toch maar bij jullie aan tafel zitten enzo, als hij niet kon slapen, staat me bij? Want ik bedacht me nog dat dan helemáál het hek van de dam is bij Thies. Hij gaat gewoon om 20 uur naar bed, en daar blijftie. *kijkt streng
Ik merk wel dat ik een beetje op zie tegen vanavond. Wat gaat er nu weer komen? Maar tevens ben ik erg vastberaden in het feit dat ik dit dus absoluut niet wil. Punt. En dan is het ook makkelijker vol te houden. Zeg ik nu...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:47:54 #204
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52457657
Beak, ik zie je post nu pas! Welkom thuis! En fijn dat Jet het zo goed doet!
Marit, goed te lezen dat je nu zo kunt genieten van Ilse...
En Memmel, laat je niet afschrikken hoor. Thies heeft een hele poos ook heel erg goed geslapen. Het kan best dat je daar bij Anna niets over te klagen hebt en zult hebben. Maar dan is er vást wel iets anders...
pi_52458478
Beaker, je klinkt erg goed ! Fijn dat Jet het zo goed doet!

Moonah, bij het lezen van jouw slaap/gang-verhaal had ik ook even zoiets van "ai ai .. dat komt dus misschien ook nog "
(en is dat het niet .. dan vast iets anders ja )

Nu ik hier weer opgelucht vertel hoe veel beter het hier nu gaat,
voel ik me erg aanstellerig over vorige week. Ik ben er blij om dat jullie hier lezen/reageren omdat ik mezelf anders al snel niet meer serieus zou nemen.
pi_52458815
Beaker misschien kun je een draagdoek uitproberen??
Dan kan Jet toch bij je zijn, maar heb je wel je handen vrij.
Pepijn vind het geweldig, slaapt er ook goed in.
Ik vind het super makkelijk, heb mijn handen vrij. En als ik weg ga hoeft niet de hele kinderwagen mee het OV in.

Suzanna fijn dat Julia weer thuis is, hopelijk blijft het met haar goed gaan en knappen jij en je man snel op!

Alle mama's van moeilijke slapers, sterkte!!

Pepijn heeft vandaag even een regeldagje ofzo, niet lekker in zijn velletje, niet willen slapen en om de 2 uur willen eten, maar dan zoveel eten dat de helft er weer uitkomt. Ach gaat vast snel over.
Het is verder een super makkelijk ventje, eet goed, slaapt (vooral 's nachts) goed , en hij kan zich steeds vaker en langer ook zelf vermaken bv in de box.
Hij begint geluidjes te maken en lacht steeds vaker
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:00:55 #207
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52459704
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:39 schreef Moonah het volgende:
Julia!!!
Welkom thuis! Wat heerlijk voor jullie Suzanna!

Viev, ik moest gisteravond nog aan je denken toen ik gezellig op de gang een boekje zat te lezen!
Want jullie lieten Dean toch maar bij jullie aan tafel zitten enzo, als hij niet kon slapen, staat me bij? Want ik bedacht me nog dat dan helemáál het hek van de dam is bij Thies. Hij gaat gewoon om 20 uur naar bed, en daar blijftie. *kijkt streng
Ik merk wel dat ik een beetje op zie tegen vanavond. Wat gaat er nu weer komen? Maar tevens ben ik erg vastberaden in het feit dat ik dit dus absoluut niet wil. Punt. En dan is het ook makkelijker vol te houden. Zeg ik nu...
Ik wil het óók absoluut niet

Maar soms was ik zó moe, zó op van die "strijd" elke dag ( ik stond niets voor niets laatst mijn tanden te poetsen met handcreme ) ..dat ik dacht "beter dat hij in vrede en rust bij ons zit (of ligt, in den box) dan een totaal overstuur krijsend en natgezweet kind waar ik steeds naar toe moet lopen" (en dan niet een paar keer, nee van 19.3 tot 23.00 uur 's avonds, op goede dagen).

Vaak viel hij dan uiteindelijk gewoon in slaap en kon ik hem "overleggen"en dan sliep ie wel door...ik dacht op een gegeven moment "al hangt ie aan de lamp, als ie maar slaapt "

Het is nu in zoverre wel anders dat hij wel in bedje in slaap valt als ik naast hem zit, zijn oor kriebel en een uur lang voor hem zing

Maar soms he, soms wel je wel eens een kopje koffie drinken, en iets zien op TV ofzo, en dan na een half uur denk je "Laat ik eens proberen om weg te sluipen" en jaaaa, daar gáán we weer

Ik kan dan 30 keer 5, 10, 15, 20 minuten proberen maar meneer heeft een uithoudingsvermogen waar je "U" tegen zegt (hopelijk gebruikt ie dat later ook voor zijn studie ) en slaapt vervolgens nóg pas om 23.00 uur. Dus wát ik ook doen, hij slaapt pas rond die tijd.

En idd, ik zie ook enorm op tegen "bedtijd".
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:01:03 #208
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52459709
Suzanna, wat fijn dat Julia weer thuis is! Ik hoop dat ze vlug weer gewend is!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:03:27 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52459770
Suzanna, gefeliciteerd met de thuiskomst van je kleine meid
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:16:16 #210
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52460119
Jeetje Viv en Moonah. Dan kan ik eigenlijk niets meer toevoegen dan alleen maar een . En de troost dan mijn zus die periode bij allebei gehad heeft. De oudste lukte het uiteindelijk toen hij 1,5 was ( I know dat is nog heel lang weg). Bij haar jongste was het eerder maand of 10. Dat kwam toen omdat ie verliefd werd op Bumbalee (van Bumba). Die zag hij in de speelgoedwinkel en is daarna mee naar bed gegaan en toen sliep ie wel in 1 keer. Raar, maar waar.

Beaker, probeer inderdaad eens een draagdoek. Fleur heeft bij mij ook heel lang in de babybjorn gehangen. Die vond de box doodeng. Ze ging er wel een keer per dag in en toen ze ca. 4 of 5 maanden was ging ze het wel leuk vinden en heeft er daarna heel lang in gezeten. Tot zeker 1,5 jaar. Ook de wipstoel was bij Fleur favoriet. Heerlijk zitten en rondkijken. En dat terwijl Maud er slechts 3 keer heeft in gezeten. Toen had ze al door hoe ze er uit moest wurmen. En de box is voor Maud ook te beperkend. Maar, goed daar heeft niet altijd keuze in.
pi_52460713
Zijn Thies en Dean dan wel moe genoeg als ze naar bed gaan? Wij hebben die drama's ook gehad met Anna, maar toen was ze jonger. Ik hoop dat ze snel weer goed gaan slapen.

Een draagdoek is echt fijn, kun je ze makkelijk bij je houden en toch iets doen. Boodschappen doen is dan ook erg handig.

Fijn dat Julia weer thuis is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:59:55 #212
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52461132
Nou, een hele dag wakker op het KDV, spelen en in de tuin daar met de kindjes of zoals laatst, een dag varen en dan nog BBQ-en (kijken naar papa en mama dan ) en nog 2 uur vrolijk naar huis rijden, tralala...lijkt me toch wel dat meneertje dan genoeg te doen heeft gehad?

Anders krijg ik wel een heel erg vermoeiend leven..als hij een nog drukker programma nodig heeft

(En nee, hij is ook niet oververmoeid, voordat iemand daar mee aankomt, want ook als hij 3 middagdutjes doet of we een heel rustig dagje hebben met alleen maar boodschapjes doen bijvoorbeeld dan is het hetzelfde liedje).
pi_52461330
Herkenbaar hoor Vivi, hier heeft dat ook een hele tijd geduurd voor ze gewoon doorsliep vanaf een uurtje of 8. Meestal ging ze inderdaad ook pas om een uur of 11 slapen, ongeacht of we een drukke of rustige dag hadden gehad. Ik liet/laat haar niet huilen dus had haar er ook vaak bij.

Nu slaapt ze meestal wel door, maar is ze ook alweer twee, dus dat duurt nog even voor jullie.

Ik kan zelf gelukkig heel goed tegen weinig slaap dus had er niet zo'n last van.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:08:57 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52461372
Rare vraag misschien viv (en moonah), maar zou het kunnen dat ze te weinig melatonine (is dat goed geschreven) aanmaken. Je weet wel dat stofje dat je lichaam aanmaakt waardoor het wil rusten. Dus zeg maar Klaasvaak in je lichaam.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:16:16 #215
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52461559
Ik heb goede hoop. De eerste janksessie is nu bezig. Ik ben 2x wezen kijken, korter dan normaal. En over 7 minuten mag ik weer. Maar ik merk dat nu al de pauzes tussen de uithalen langer worden. Ter vergelijk, vannacht duurde het zeker 3 kwartier voordat hij even 10 sec. een adempauze nam.
Dus bij Thies is het denk ik puur een kwestie van conditioneren. Zo was het indertijd met het troostvoeden ook, alleen nu heb ik het gelukkig na een ruime week in de gaten.
pi_52461830
Wat fijn dat Julia weer thuis is!

Moonah, hoe laat is Thies 's morgens dan wakker? Als hij rond 20u een dutje doet, kan 't dan niet zijn dat hij z'n ritme wat verlaat heeft? Misschien hebben jullie zelf nu het vakantie is ook een ander ritme dan normaal?
Juliette heeft ook een tijdje gehad dat ze haar late-middagdut 's avonds steeds later deed, hetzelfde als wat jij van Thies beschrijft. Ging vanzelf over (en nu slaapt ze vaak maar 2 uurtjes overdag dus misschien wil Thies ook gewoon een 'slaapje' laten vallen?).
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:32:31 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52462017
Lief dat je meedenkt Poemojn.
Ik heb daar ook over nagedacht. Dat hij wellicht toe is aan één overdagslaapje. Maar dat is denk ik ook niet het geval. Hij is 's ochtends meestal rond 7 uur wakker, gaat om 10 uur weer heel vlot en makkelijk slapen, tot 11.30. Dan om 14.30 weer naar bed, hij is dan écht moe. Anderhalf uur slaap en om 20 uur naar bed. En ook dan geeft hij alle vermoeidheidssignalen. Eigenlijk dus een heel regelmatig ritme (+/- 3 uur wakker en dan anderhalf uur slaap).
En in onze vakantie hebben we juist expres zijn zelfde ritme aangehouden.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik hoor al een kwartier niets meer... Ik ben de laatste keer (ik mocht om 21.18 ) niet eens gaan kijken. Ik kan alleen niet zo goed horen of hij écht slaapt en ik riskeer het maar even niet om te gaan kijken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:34:47 #218
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52462060
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:25 schreef poemojn het volgende:
Juliette heeft ook een tijdje gehad dat ze haar late-middagdut 's avonds steeds later deed, hetzelfde als wat jij van Thies beschrijft. Ging vanzelf over (en nu slaapt ze vaak maar 2 uurtjes overdag
Heb even gespiekt hoe oud Juliette ook weer is, van 16 december. Wat slaapt ze dan weinig overdag!
Eén slaapje van 2 uur?
Ik ben toch wel heel blij met 2x anderhalf uur écht mijn handen vrij hoor!
pi_52462466
suzanna fijn dat Julia weer thuis is.

beaker heerlijk hoor. fijn vakantie gehad zo te lezen.

even terug komen op het cb gebeuren hier. we waren vanmorgen weg dus kon niet reageren.
van het cb moesten we toch beginnen aan brood oke dat is goed maar we mochten er jam en leverpastei op doen ofzo moesten we maar bekijken. ik had echt zoiets van ja die is gek. dus dat feestje gaat mooi niet door. ook moesten we maar vla of yoghurt geven na het eten. maar dat is toch een melkproduct dus vanaf 1 jaar toch?
we hadden het ook over terug draaien dat madametje gaat krijsen als ze terug wil naar rug. hoe ik dat kan stimuleren. zeggen ze ja maar dat hoeven ze pas in maand 9-10 te kennen. ik vroeg ook van ja hoe kan ik het kruipen stimuleren omdat ze met de beentjes en handjes aan het spartelen is en ze wil graag en kan niet. zeggen ze ja maar dat hoeft nog niet dat komt pas in maand 12 . ik had echt zoiets van ben ik nu gek of wat?!

ze was kwa gewicht boven het gemiddelde en lengte onde het gemiddelde dus hij vroeg haar eet patroon en kon niks raars vinden. hij vroeg wat ze tussendoor kreeg dus ik zeg rijstewafel maar meestal krijgt ze niks want daar komt ze nooit voor omdat ze tevreden is.

hoe zien jullie schematjes eruit? ben best wel benieuw omdat we weer een ander schema gaan doen.

moonah sterkte,
mama van 3 kids!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:05:25 #220
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52462998
Fijn dat Julia weer thuis is!

Popples, yoghurt is vrij normaal hoor vanaf een maand of 7 (gewone melk is wel vanaf 1 jaar, de structuur daarvan is anders dan van yoghurt). Vla zou ik ivm suiker en toevoegingen idd nog niet doen. Maar Tijn krijgt hier ook gewoon volle yoghurt hoor, hij smult er van

edit: hier vind je een introductieschema voor diverse voedingsmiddelen welke vaak als leidraad aangehouden wordt en vrij voorzichtig schijnt te zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52463710
Dat introductieschema klopt met wat ik me herinnerde maar ik dacht dat gewone melk bij bv-kinderen vanaf ca 8 mnd mag, maar bij kv-kinderen liever later. De laatsten krijgen nl meer koemelkeiwitten binnen die voor de nieren nog moeilijk te verwerken zijn (vandaar de toevoeging daar over verdunnen met water) en een 'overload' te voorkomen. Bv-kinderen mogen wel af en toe melk, bijv om pap te maken zodat daar niet speciaal voor gekolfd hoeft te worden. Is voor zover ik weet een van de weinig dingen waarbij de richtlijnen voor bv en kv anders zijn.
Yoghurt is weer anders omdat dat al meer voorverteerd is oid, dat mogen ze iig allemaal al eerder. Juliette krijgt 't nu ook regelmatig als toetje.

Moonah, daarom is de box hier ook een goed-gebruikt item momenteel. Juliette slaapt vaak alleen van ca11 tot ca13u dus weinig tijd voor mij om iets te doen. Soms dut ze rond 16-17u nog even, maar steeds vaker kan ze dan ook niet slapen. Dus moet ze maar in de box. Maar ze vindt dat ook prima hoor, kan zich behoorlijk lang zelf vermaken, zeker als je haar af en toe een broodkorstje of beker drinken toewerpt. En verder vermaakt ze zich prima met Myrthe, ze beginnen ook steeds meer samen te spelen (cq pogingen te doen tot, van beide kanten) zoals bijv gezamenlijk de mogelijkheden van duplo verkennen of achter elkaar aan door de kamer kruipen.

Succes met de slaapperikelen Moonah
Ik kwam gewoon op die vraag omdat 't klonk alsof hij van 3 naar 2 dutjes wilde teruggaan (met 't 3e dutje heel laat op de avond), maar hj doet dus al langer 2 slaapjes.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:42:45 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52464264
verschil tussen yoghurt/kwark/kaas en melk
is dat melk van de wei komt, dat sterk allergeen is en de eiwitten vrij grof zijn
Yoghurt/kwark van de caseine gemaakt wordt en dus wat fijner en minderschadelijk is
aldus allergoloog
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:46:55 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52464451
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:08 schreef chacama het volgende:
Rare vraag misschien viv (en moonah), maar zou het kunnen dat ze te weinig melatonine (is dat goed geschreven) aanmaken. Je weet wel dat stofje dat je lichaam aanmaakt waardoor het wil rusten. Dus zeg maar Klaasvaak in je lichaam.
Mwoh, denk ik niet hoor, overdag slaapt ie zonder problemen namelijk, Tis vrnml. dat hij het veel te gezellig vind denk ik..de leidster op het KDV zei ook al dat hij soms doodmoe is, zijn oogjes vallen dan echt dicht, maar dan ineens a la Graaf Dracula gaat die ogen weer open " Pling!" ..hij vecht echt tegen de slaap dan, omdat hij alles wil zien en niets wil missen.

Zie ik 's avonds ook, dan zakt hij dus weg en dan ineens " schrikt" ie daarvan en dan gaat ie dus huilen omdat ie in slaap dreigt te vallen lijkt wel.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:48:12 #224
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52464505
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:16 schreef Moonah het volgende:
Ik heb goede hoop. De eerste janksessie is nu bezig. Ik ben 2x wezen kijken, korter dan normaal. En over 7 minuten mag ik weer. Maar ik merk dat nu al de pauzes tussen de uithalen langer worden. Ter vergelijk, vannacht duurde het zeker 3 kwartier voordat hij even 10 sec. een adempauze nam.
Dus bij Thies is het denk ik puur een kwestie van conditioneren. Zo was het indertijd met het troostvoeden ook, alleen nu heb ik het gelukkig na een ruime week in de gaten.
Pavlov
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:54:07 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52464782
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:49 schreef Popples het volgende:
suzanna fijn dat Julia weer thuis is.

beaker heerlijk hoor. fijn vakantie gehad zo te lezen.

even terug komen op het cb gebeuren hier. we waren vanmorgen weg dus kon niet reageren.
van het cb moesten we toch beginnen aan brood oke dat is goed maar we mochten er jam en leverpastei op doen ofzo moesten we maar bekijken. ik had echt zoiets van ja die is gek. dus dat feestje gaat mooi niet door. ook moesten we maar vla of yoghurt geven na het eten. maar dat is toch een melkproduct dus vanaf 1 jaar toch?
we hadden het ook over terug draaien dat madametje gaat krijsen als ze terug wil naar rug. hoe ik dat kan stimuleren. zeggen ze ja maar dat hoeven ze pas in maand 9-10 te kennen. ik vroeg ook van ja hoe kan ik het kruipen stimuleren omdat ze met de beentjes en handjes aan het spartelen is en ze wil graag en kan niet. zeggen ze ja maar dat hoeft nog niet dat komt pas in maand 12 . ik had echt zoiets van ben ik nu gek of wat?!

ze was kwa gewicht boven het gemiddelde en lengte onde het gemiddelde dus hij vroeg haar eet patroon en kon niks raars vinden. hij vroeg wat ze tussendoor kreeg dus ik zeg rijstewafel maar meestal krijgt ze niks want daar komt ze nooit voor omdat ze tevreden is.
Ik kan er niets raars aan ontdekken
pi_52472308
dames dank jullie wel voor de uitleg van yoghurt. ik wist dat het mocht maar omdat het melkproduct is wist ik niet waarom.

vivi ik mocht madametje jam en leverpastei geven. jam geef je niet want dat zit vol met suiker dus een hele slecht iets als je je kind geeft en leverpastei heb ik ergens gelezen dat het de eerste anderhalf jaar ofzo word afgeraden. ik zal het straks eens opzoeken ik zou mijn kind in iedergeval nog geen jam geven alleen al om de vele suiker die erin zit.

daarbij vond ik het kruipen/tijgeren met 12 maanden en terug rollen met 10 maand heel laat omdat ik het anders geleerd heb. dan zijn er veel wonderkindjes. want hij zei van dan is ze wel heel vroeg.
vandaar dat ik vroeg of ik nou raar ben of niet
mama van 3 kids!
pi_52472310
Ik ook niet Vivi. Dat zijn de 'normale' richtlijnen.

Popples, je hoeft een kleintje idd niet echt te stimuleren om om te draaien. Ik zou niet weten hóe. Ze leren het vanzelf, en die frustratie hoort daar echt bij. Het is voor jou iets minder leuk om naar te kijken misschien, maar ze doen het echt niet eerder als je gaat 'stimuleren'. Ik denk dat ze dat bedoelden op het CB. Ze hebben met veel dingen écht wel verstand van zaken hoor! Er zijn altijd kinderen die héél vroeg gaan kruipen, maar er zijn er ook die idd pas met 12 maanden (nou ja, pas...ach, dat is volgens mij gemiddeld) gaan kruipen of zelfs later. Dat heb je altijd. Echt stimuleren zullen die ouders ook best gedaan hebben, maar sommige kinderen zijn gewoon wat later. Maak je geen zorgen.

Ook yoghurt kan gewoon hoor. Vla zou ik idd niet doen nog, dat vond ik ook raar in het ziekenhuis.
En brood, ja, daar hoef je in het begin nog niets op te doen idd. Maar het 'mag' gewoon wel dus. Niets raars aan hoor ...
Wat betreft jam met veel suikers, de diëtiste van het zh vroeg ik daar ook naar, want ik vind dat nogal vroeg om jam te geven (mij raadden ze het ook aan namelijk). Die vond het normaal om jam erop te doen, was geen probleem. Voor de rest gewoon niet teveel dingen met suiker erin, maar wil je haar altijd dingen zonder suiker blijven geven dan? Dan kun je ook geen Liga, geen koekjes etc. geven uiteindelijk. Tenminste, dat was mijn redenering toen eigenlijk.
pi_52472504
nee joh ze mag best suiker maar ik vind het nu nog vroeg. misschien ben ik gewoon te voorzichtig.
het komt vooral door de verhalen die mijn moeder vertelt van ja vroeger at jij dit en dit en nu heb ik dus darmproblemen en daarom wil ik het allemaal rustig opbouwen en niet mijn kind vol wil stoppen met suiker en dingen die nog niet nodig zijn.

wij hebben zelf ook van ze doet het op haar eigen tempo maar ik heb altijd geleerd dat een kind van 6 maanden kan heen en weer rollen en rond 9 maanden kruipen dus vandaar dat ik echt zoiets had van zo laat.
mama van 3 kids!
pi_52472551
Popples je kunt bij de natuurwinkel jam zonder suiker halen.
Die eet ik zelf ook, veeeeel lekkerder.

Ik vind gewone Jam geven aan een baby beetje hetzelfde als gewone limonade siroop geven ipv diksap, dan kies je toch ook voor diksap
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:48:21 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52472623
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:05 schreef Suzanna het volgende:
Dan kun je ook geen Liga, geen koekjes etc. geven uiteindelijk.
Wat is er mis met een rijstewafel? En kruidenthee ipv diksap? Ik haal ook altijd jam in de natuurwinkel. Zo lang mogelijk zonder toegevoegde suikers.

Weet je Popples, ik denk dat 6mnd rollen/9 mnd kruipen gemiddelden zijn, en dat het CB wellicht uitersten hanteert. Met 10 mnd dus móeten ze kunnen rollen en met 12 mnd kruipen.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:15:52 #231
3011 E.T.
pi_52472877
De meeste supermarkten hebben ook suikervrije jam.. En anders kun je ook evt. D-light jam nemen, daar zit weinig suiker in.

Maar idd, hier ook rijstewafel. Qua drinken nu nog gewoon water en af en toe een scheutje van die kant-en-klaar sap erdoor

(moonah, diksap is ook zonder toegevoegde suikers; daar zitten alleen de eigen fruitsuikers in volgens mij)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:54:46 #232
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52473424
Ik ben zelf altijd vrij voorzichtig geweest met light produkten. De dieetiste die mijn laatste zwangerschap begeleidde, vertelde dat ze er nog weinig zicht op hebben wat zoetstoffen op de lange termijn voor effect hebben.

Vond ik op zich wel wat in zitten .
Ik heb trouwens nooit jam gegeven, wel appelstroop (heel dunnetjes, en nu houden mijn kinderen dus nog steeds niet van veel beleg op brood ).
Leverpastei gaf ik wel, kinderen krijgen momenteel eerder te weinig vet binnen dan te veel, en vet hebben ze domweg nodig.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_52473751
Appelstroop gaf ik ook heel vaak ja! Ik heb vroeger ook bijna nooit jam gegeven, maar niet echt iets op tegen behalve idd suiker, en de diëtiste vond dat overdreven. Vandaar mijn reactie. Ik ben er eerder heel voorzichtig mee geweest altijd, ook altijd diksap etc., nu voor Julia nog steeds diksap / roosvicee kreeg ze in het ziekenhuis, en voor de oudere kinderen limonade, sterk verdund, of water/melk/karnemelk en heel soms sap. Ze vinden eigenlijk het meeste gewoon goed (maar Noa vraagt vaak om sap ).
Ik kreeg bij de diëtiste een beetje de indruk dat ik over-voorzichtig was met suiker.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:21:16 #234
3011 E.T.
pi_52473839
Saskia krijgt wel gewone limonadesiroop (al is dat tegenwoordig vruchtenlimonadesiroop en is het niet meer 100% suiker zoals vroeger. Die blikken KarvanCevitam (en de huismerken) hebben zo'n 60% vruchten).
Ik geef Saskia nl. liever suikers (koolhydraten, spieropbouw) dan zoetstoffen uit light-producten. Maar ja, het scheelt misschien wel dat zij verder bijna niets snoept qua koek en snoep; ze heeft liever een cracker met smeerkaas

(leah, D-light jam zitten geen zoetstoffen in maar is gewoon minder zoet )
pi_52476570
Wij geven Anna ook absoluut geen light produkten. Een kind heeft bouwstoffen nodig, suiker is daar één van en zoetstoffen zijn dat ab-so-luut niet.

Geef ook geen Halvasuperine Light, maar gewoon lekker margarine op brood.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52480209
dan ga ik toch maar eens naar de nauurwinkel want ze zit boven het gemiddelde en vind toch dat ik dan een beetje moet uitkijken kwa suiker. P_iglet dank je wel voor de tip.

Moonah wat vvoor kruidenthee geef jij? ik mocht nu wat rooibosthee geven.

wel fijn om te lezen hoe jullie het gedaan hebben of doen. zo durf ik toch wat meer want heb geen zin om de darmpjes te verknallen.
mama van 3 kids!
pi_52481895
Popples, het nog niet kruipen heeft natuurlijk ook veel te maken met het gewicht...
je zult waarschijnlijk wel zien dat als er straks meer bewogen wordt het gewicht ook weer richting gemiddeld gaat!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:43:35 #238
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52482240
Ach het ene kind is gewoon wat sneller met kruipen en het andere kind met praten. Ik denk niet dat het veel met gewicht te maken heeft. Brent is ook een dikko met zijn nu 11kg en die kroop wel heel vlot ophanden en voeten de kamer door. Zelfs eerder dan zijn 3 maand oudere neef en hij was er ook vlot genoeg bij volgens het CB. Het ene kind is het andere kind gewoon niet.

Brent krijgt trouwens echt niet meer te eten dan andere kindjes van zijn leeftijd. Hij zat vrijwel gelijk al hoog in de kilocurve en met BV mag het maar nu ie dat niet meer krijgt is het opeens een probleem op het CB. Terwijl ik zelf denk dat het niet zo maar van de een op andere dag weer genormaliseerd is. Ik luister selectief naar wat ze me daar vertellen.

Popples, je klinkt me als een nadenkende moeder in de oren en dat vind ik echt heel goed van je
Als ik jou was zou ik me niet zo druk maken over standaard lijstjes van hoe je kind zou moeten zijn. Het gaat toch goed met haar! Het zegt meer over hoe je kindje eruit ziet en hoe ze doet dan dat wat je af kunt lezen op een papiertje. En een tevreden bekkie zegt zelfs meer
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:48:46 #239
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52483592
Storm kan 3 stapjes los zetten.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52485345
dank je neuk.

ze is een heerlijk meisje dat de hele dag vrolijk is.
ik vroeg het kruipen te stimuleren, ik zie aan haar dat ze gefrustreerd raakt omdat ze niet vooruit komt. ze probeert het wel maar het lukt haar niet.
tja het gewicht zal wel geen rol spelen zoals ik aan haar zie, ze draait en doet paardje rijden op schoot gewoon een heerlijk beweegbaar kind. ze zal het wel goed doen hoor daar maak ik me ook niet druk over maar waar ik me druk over maak is dat ze denkt ow mama doet dat wel dus dan hoef ik het niet te doen en vervolgens word ze lui.

brent is ook een heerlijk jochie zo te lezen.

storm wat goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Popples op 18-08-2007 21:02:50 (foutje aangepast) ]
mama van 3 kids!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:17:18 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52485690
Storm superjongen
pi_52486915
Popples, ik bedoel dat haar gewicht nu nog wat hoger is misschien omdat ze nog niet kruipt!
Straks als ze wel gaat kruipen/rollen/billenschuiven (méér bewegen/verbranden dan nu dus) gaat haar gewicht vanzelf weer naar gemiddeld.

Wat haar vooral gaat stimuleren om die nieuwe beweging te leren is FRUSTRATIE
die heeft ze al volop zo te lezen...maar hoe meer hoe beter waarschijnlijk.
Op een gegeven moment zal ze het niet kunnen bereiken van een speeltje of jou bijvoorbeeld zó vreselijk frustrerend vinden dat ze haar eigen manier gaat vinden om er wel te komen.

Dus, nóg meer frustreren dat kindje
pi_52486960
Storm wat goed !

Popples, als ze al zo veel frustraties heeft moet je haar misschien ook maar even laten hoor...
te veel maakt misschien dat ze zich er uberhaupt niet meer in gaat interesseren!
Hou je in ieder geval niet vast aan de gemiddelden!
Alles op zijn tijd, niets mis mee
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:15:05 #244
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52487098
Oh joh, mijn tweede knalde uit de curve (en niet zo'n klein beetje ), ik heb me er niet druk om kunnen maken. Ik gaf helemaal niets dat evt dikmakend kon zijn, het was gewoon een dikke luie larf. Lag met een jaar nog gezellig naar het plafond te staren, en rolde 1 keer per dag een keer om.

Nu, met twee en half zitten we keurig in het midden van de curve.

Ik heb idd ook altijd vruchtenlimo gegeven (het had nèt een kleurtje ). En nog ik geef liever gewoon suiker als light idd.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:27:07 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_52487377
Storm
ik krijg Ezra nog niet eens aan 2 handen mee, die duikt meteen weer op zijn knieën
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:38:18 #246
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52487599
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:48 schreef Sugar het volgende:
Storm kan 3 stapjes los zetten.
Oeh, wat gaat ie hard joh! Duidelijk geen luie larf
pi_52487644
Popples, ik heb hetzelfde gevraagd op het cb, was ook benieuwd wanneer Meike een keer zou gaan terugrollen, ze kan nu al 3 maand van de rug naar de buik, maar terug? Ho maar
Ze heeft er geen enkel idee van dat dat uberhaupt kan! Het hoeft van mij nog niet hoor, maar ik had het al verwacht omdat ze zo vlot was met rollen naar de buik.
Ze zeiden hier dus ook dat dat gemiddeld bij 9 maanden gebeurd.

Als Meike 7/8 maand is mogen we haar ook yoghurt/biogarde of kwark geven.

Het gaat heel goed met Meike en haar nieuwe eetschema, * klopt af onder tafel*
ze eet een heel potje fruit op en ook groente gaat er heerlijk in, alles wat we haar geven eet ze met veel plezier op. Alleen de flessen vindt ze minder boeiend, lijkt wel of ze alleen nog van een lepeltje wil eten haha
Kom alleen niet uit met het schema, ze moet rond 16.30 groente en daarna de fles. Meestal slaapt ze nog tot 17.15 uur, dan geef ik de groente en daarna de fles (als ze die wil) maar ze moet eigenlijk rond 21.00/22.00 uur weer een fles, maar dan ligt ze allang te slapen. Ik maakte haar steeds wakker voor de fles, maar ga dat vanavond niet doen, eens kijken of het zonder ook lukt. Over 2 weken is ze 6 maand, dan moet ze over naar opvolgmelk en 3 flessen.....zien we dan wel weer!!

Oja, knap van Storm dat hij al kan lopen!!! Heel goed!! *in handen klapt*
En Beaker, mooi dat jullie het leuk hebben gehad, en super dat Jet het zo goed doet. Wat ik nog wel wil zeggen, kijk uit met draagdoeken/hangmatten enz, wij hebben op een gegeven moment de hangmat naar zolder verbannen, een kind moet leren dat er 1 plek is waar hij moet slapen.....regelmaat dus.... Maar daarentegen is het natuurlijk HEERLIJK zo'n doek....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:49:34 #248
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52487807
Een kind moet dat wel leren Karin, maar jonge baby's willen soms ook graag geborgen zijn . Het hangmatje was hier echt een uitkomst (bij de oudste) en een draagzak bleek de oplossing bij de jongste.

Toch slapen ze allebei heerlijk in hun eigen bed
pi_52487811
karin..ik denk altijd maar zo:
waarom zou een kind weer naar de rug rollen als het op de buik allemaal leuk is !?
ze zou goed gek zijn
pi_52488193
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:49 schreef Leah het volgende:
Een kind moet dat wel leren Karin, maar jonge baby's willen soms ook graag geborgen zijn . Het hangmatje was hier echt een uitkomst (bij de oudste) en een draagzak bleek de oplossing bij de jongste.

Toch slapen ze allebei heerlijk in hun eigen bed
Kan misschien wel werken. maar bij ons was het niet het geval, op een gegeven moment sliep ze nog maar 2 keer een half uur per dag, en moest dan in slaap worden gewiegd!! (en dan de hele nacht door)
Heb het boek van Ria Blom erbij gehad, heel veel steun aan gehad, en daarin stond dus ook dat er 1 vaste plek moet zijn om te slapen (toen hadden we dus al een slaapprobleem met Meike) Hangmat eruit gemikt, regelmaat aangebracht, en klaar!!! Niks meer mee te doen..

Maar goed, het kan dus verschillen per kind zo zie je maar weer
Wil er alleen voor waarschuwen, heb het hier zien mislukken zeg maar

Marit, haha, je hebt gelijk, Meike vindt het ook echt leuk op dr buik!!! Die heeft idd geen reden om terug te draaien!!
komt vanzelf.....
Net verder gegaan met foto's inplakken, wat was ze klein (ooit...lijkt alweer lang geleden zeg)
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:17:57 #251
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52488327
Is ook zo hoor . Maar je merkt zelf snel genoeg wanneer het uit de hand loopt, zeg maar. Vooral als ze nog erg klein zijn (voor mij is dat onder de 6 maanden) is het vaak mama honger...

Maar dan nog kan het gewoon te gek worden, en moet je wat anders verzinnen .
  zondag 19 augustus 2007 @ 11:45:50 #252
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52496035
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:15 schreef E.T. het volgende:

(moonah, diksap is ook zonder toegevoegde suikers; daar zitten alleen de eigen fruitsuikers in volgens mij)
Ja, klopt.
Ik drukte me wat onhandig uit. Ik wil Thies zo laat/min mogelijk pas toegevoegde suikers geven. En verder wil ik hem ook andere smaken leren, dat zoete lust hij toch wel.

Popples, sterrenmunt vindtie heerlijk. Kabouterthee daarentegen...
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:51 schreef Jarno het volgende:
Geef ook geen Halvasuperine Light, maar gewoon lekker margarine op brood.
Dan kun je beter gewone roomboter geven. In margarine zitten ook een hoop slechte (geharde geloof ik) vetten. Ik zal eens kijken of ik een linkje kan vinden.

Viev, ik ben nu 2 avonden en nachten streng geweest. En ja, dat is soms heeeeel moeilijk. Bezweet kind, drammen en kwáád! Maar nu is zijn slaapgedrag wel weer een heel eind verbeterd.
Ik hoop echt dat dat bij jullie ook gaat lukken.

En last but not least.... STORM!!!!!
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:21:20 #253
94046 PM-girl
pi_52497923
Wat fijn Moonah! Knap gedaan!

Storm, wat knap!
*
pi_52499455
moonah wat goed. goed dat je door gezet hebt.

marit ze is heel gefrustreerd hoor maar als ze krijst net of we haar wat aan doen, dan ga ik haar toch wel heel snel terug draaien heb geen zin dat de buren straks wat denken.

achja ik heb gewoon te veel meegemaakt op het cb en anders geleerd en dan die heerlijke hormonen die dan lekker alles heel erg maken is ook zo fijn

karin bij meike komt het ook goed hoor, wat kan ze goed eten

leah als ik jou verhaal lees dan komt alles goed
mama van 3 kids!
  zondag 19 augustus 2007 @ 17:18:44 #255
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52504865
Popples, dat krijsen is ook vervelend hoor. Zou ik ook niet lang kunnen aanhoren maar een klein poosje vind ik het vooral 'nuttig' dan. Gelukkig heeft die fase bij Julia niet zó lang geduurd en kan ze nu al een tijd van de rug naar buik en terug. Ze begint nu ook een beetje te kruipen, maar valt dan (net als bij andere baby's hier) op haar kinnetje als ze haar beentjes onder haar buik beweegt (kruipt dus) en haar handjes niet verzet...
quote:

achja ik heb gewoon te veel meegemaakt op het cb en anders geleerd en dan die heerlijke hormonen die dan lekker alles heel erg maken is ook zo fijn
Niet teveel van aantrekken, de richtlijnen zijn goed maar elke ouder kan die gewoon zelf lekker invullen. Het CB kan niets verplicht stellen. En zie het maar zo, je leert er weer eens wat bij soms, en als je het er niet mee eens bent doe je het gewoon anders. Jouw goed recht hoor!

Hebben jullie baby's ook hun stem ontdekt? Julia is de hele dag vrolijke 'krijs' geluidjes aan het maken. Een aapje lijkt ze wel! Héél duidelijk aanwezig dus. Wel schattig!!

Het gaat hier gewoon GOED met het eten nu. Pap, fruit, pap, koekje, avondeten en nog een keer pap. Ze eet het eigenlijk allemaal op! (behalve het koekje, daar sabbelt ze alleen op natuurlijk) Ik ben trots op haar, ze doet het ineens gewoon wél goed weer! Heerlijk .... ik kan weer van haar genieten, en redelijk onbezorgd ook nu! Ze spuugt wel steeds een heel klein beetje maar dat lijkt me wel normaal.
pi_52505342
suzanna wat fijn dat het goed gaat. hopelijk blijft het nu goed gaan.
geniet maar fijn van je meisje het gaat zo snel
mama van 3 kids!
  zondag 19 augustus 2007 @ 19:29:20 #257
103793 kozakken
Living the life
pi_52507727
Storm Wat goed

En Suzanna, fijn dat ze thuis is he.
  zondag 19 augustus 2007 @ 19:32:44 #258
62233 Jelief
ikke lief!
pi_52507797
Suzanna wat heerlijk! Ik hoop dat deze trend doorzet!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_52511666
Wat is Storm toch een knapperd!

En Julia weer thuis.

Anna neemt nu echt afscheid hier. Het was een erg leuke en drukke dag, dus mama heeft geen energie meer over om de foto's uit te zoeken en online te zetten. Komt later wel een keer.

Nog even een knuffel voor Storm, Thies, Simon en Tijn, de grote mannen met de supermama's. Anna mist jullie nu al en wacht op jullie in het volgende topic.
Maud, geef je mama maar een knuffel, het gaat allemaal goedkomen.
Eva en Lis, zeg maar tegen jullie mama's dat we meer updates willen, er is veel te weinig te lezen over jullie.
Fons, die andere grote stoere bink, nu kun je mooi samen met Storm gaan lopen.
Brent, die nu eeuwig de piraat blijft met dat leuke geboortekaartje.

De rest ook, tot ooit!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zondag 19 augustus 2007 @ 21:58:40 #260
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52512293
Oh man, Anna was jarig!!!! Gefeliciteerd, joh, alledrie!
Heftig jaar met veel kanten, maar wauw, Anna is 1!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 19 augustus 2007 @ 22:03:06 #261
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52512447
Dag dag Anna, lief klein meisje

Yppy, ik vind het jammer dat je zo snel weg bent! Laat je nog een leuke verjaardagsfoto hier zien? Ik ben zo benieuwd naar de ervaringen en hoe ze bijv. reageerde op de taart en cadeautjes.
Iedere golf van de zee,
pi_52512982
Ben er nog wel even, maar vanaf de laptop op de bank. Ben te lui om mijn fototoestel aan te sluiten op de pc en J. heeft de leukste foto's van het taart eten, die heeft ook geen zin om nog actief te gaan doen.
Anna heeft een heel leuke dag gehad. We hebben het wel zo rustig mogelijk gehouden, door 's ochtends redelijk normaal te doen. Om 14 uur begon het feestje en toen stond meteen het eerste bezoek voor de deur. Ze heeft zoveel cadeaus gehad. Echt niet normaal. Begon vrijdag al, met een superleuke doos duplo (met een poes!). Ze heeft maar weinig met het nieuwe spulletjes gespeeld en een paar dingen gaan eerst naar zolder, kan ze daar later mee spelen. Zelf vind ik de treinbaan erg leuk en mijn vader heeft toevallig een houten kinderboerderij gekocht die daar perfect bij past. De schommeleland (net als een schommelpaard) is ook super. En ze heeft echt veel houten puzzels gehad en ook veel boekjes. Daar zat ze meteen in te bladeren. Er is goed geluisterd naar mijn ideeen Echt leuk spul allemaal, maar asociaal veel.
Over de taart zal ik wat zeggen in dat topic.
*OUD heilige*
  maandag 20 augustus 2007 @ 00:05:04 #263
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52516470
Gefeliciteerd Anna en veel plezier bij de dreumesen

Ethan heeft een nieuwe bijnaam: Gunther the Grunter (elke poepluier wordt luid en duidelijk aangekondigd door meneer met behulp van persgeluiden waar ik als bevallen vrouw jaloers op ben ) Hij huilt nauwelijks meer en het is echt een schatje

Hij slaapt alleen nog steeds niet veel en ook nog niet lang, maar als hij nu wakker is koekeloert hij voornamelijk tevreden om zich heen, dat is toch een stuk beter dan dat gekrijs van krampjes (het klinkt misschien naarder dan ik het bedoel, maar ik vind 'm nu pas ook gewoon echt leuk en ik wil 'm de hele dag alleen maar knuffelen )
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_52520562
Wat fijn dat het goed gaat met Julia!

Anna nog gefeliciteerd!

Jellyrose ik vond het ook pas echt leuk worden toen hij niet meer zoveel huilde.

We zijn hier begonnen met rapleyen. Tot nu toe heeft Damian peer en wortel gehad, hij vindt het heerlijk en heeft zelfs al het een en ander binnen gekregen. Vandaag of morgen gaan we over op de gewone melk ipv hypo-allergeen. Ik hoop zo dat het goed gaat.
pi_52520860
Jellyrose, leuk om mezelf te herkennen in wat je zegt over 'nu pas gewoon echt leuk'
ik kan me nu gelukkig ook verheugen op de tijden dat ze de fles moet hebben en daarna uurtje gezellig wakker is!

Appelsap, spannend die overstap ! ik hoop heel erg voor jullie mee.
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:21:46 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52520917
Dag lieve Anna Tot over 3 maandjes dan kom ik ook naar het dreumestopic. Maud. (en geef jij jouw mama ook een knuffel).

Lekker Appelsap hoop dat het allemaal goed wil gaan.

Hier naar de HA geweest ivm de exceem. Ze heeft nu een basiscreme gekregen om de huid soepel te houden. Dus geen hormoonzooi. Gelukkig. Die hoeven we alleen te gebruiken als het echt hard de kop op steekt.
pi_52521798
Chaca hier ook zo voor het eczeem. Lanette creme voor ondersteuning en Hydrocortisoncreme voor de ergste dagen en plekken. Ellebogen iedere dag want daar wil het maar rustig worden.
Verder stapt ze gewoon langs de box aan de buitenkant naar de televisie om daar aan de knopjes te zitten (wat niet mag...hihi) en als ik dan ehh ehh zeg dan krijg ik ehhehheehhh terug.

Speelgoed in de box en dan aan de buitenkant ermee spelen.

Suus wat fijn zeg dat Juul weer thuis is en dat het zo goed lijkt te gaan.

Moonah en Vivi wat vervelend de slaapperikelen. Hoop dat het snel overgaat en dat ze lekker gaan slapen. Hier gaan we zo langzamerhand terug naar 1 slaapje. De ene dag twee en de andere dag 1 slaapje.

Leuk he Appelsap als ze zelf gaan eten?

Anna tot over een krappe drie maandjes en wat ben je verwend zeg...

Jellyrose en Marit wat een kleintjes hebben jullie nog in vergelijking met hier. Die ontdekt nu de wereld dus alle nieuwe mama's geniet van jullie hummeltjes want voor je het weet lopen ze langs de box en tijgeren/kruipen ze de kamer door!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:40:03 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52522194
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:15 schreef Mibos het volgende:
Chaca hier ook zo voor het eczeem. Lanette creme voor ondersteuning en Hydrocortisoncreme voor de ergste dagen en plekken. Ellebogen iedere dag want daar wil het maar rustig worden.
Verder stapt ze gewoon langs de box aan de buitenkant naar de televisie om daar aan de knopjes te zitten (wat niet mag...hihi) en als ik dan ehh ehh zeg dan krijg ik ehhehheehhh terug.

Speelgoed in de box en dan aan de buitenkant ermee spelen.

-knip-
Stappen doet ze nog niet. Nou, ja niet met d'r handen los dan. Maar ze staat en dat is ook al een groot feest. Dat eheheheh doet ze ook. Vanochtend nog kroop de bij HA richting deur en ik had nog niets gezegd, maar ze keek me aan en 'zei' toen al zelf eheh, maar wel doorkruipen. hihi
pi_52522790
Hier met een handje los (wel stapte ze vorige week per ongeluk over van de bank naar de salontafel, daarna nooit meer gedaan overigens) en dan met het andere handje ondeugend doen hihihihi...

Ook een favoriet is mij of lief strak aan blijven kijken en ondertussen met haar handje toch pakken wat ze eigenlijk niet mag. Kleine wijsneusjes hier.
  maandag 20 augustus 2007 @ 14:55:02 #270
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52528650
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 09:18 schreef marit1978 het volgende:
ik kan me nu gelukkig ook verheugen op de tijden dat ze de fles moet hebben en daarna uurtje gezellig wakker is!
Goed om te horen Marit

Ethan gaat morgen kennismaken met de huisarts (die was op vakantie en heeft 'm nog niet gezien) en ik ga toch vragen of het wel normaal is dat hij zo'n moeite heeft met zijn ontlasting - het lijkt namelijk ook wel alsof dat hem zo wakker houdt (hij ligt nu bijvoorbeeld in bed te 'slapen', maar ik hoor hem gewoon om de paar minuten kreunen en mauwen (halve-huiltje zeg maar) van het persen en dan is hij ook wakker). Herkent iemand dit?
Red de zeehond!
pi_52528779
Beetje olijfolie in zijn laatste flesje misschien?

Dit is wel vanaf een wat oudere leeftijd.
Hier werkt het en Kaith krijgt geen potjes meer maar alleen alles vers want een potje zorgde waarschijnlijk door de conserveringsmiddelen voor algehele opstoppingen waarbij het er pas met klysma's is uitkwam. Tweede keer linkte we dit aan een potje en daarna geen potje meer gegeven en ook geen problemen meer gehad. Overigens gold dit voor groente en fruit dus alle potjes.
  maandag 20 augustus 2007 @ 15:11:05 #272
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52529131
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:59 schreef Mibos het volgende:
Beetje olijfolie in zijn laatste flesje misschien?
Slaolie had ik ook al ergens gelezen, maar dat lijkt me eigenlijk iets voor als de ontlasting hard is ofzo? Zijn poep zelf is namelijk gewoon zacht (en het is soms zelfs op het waterige af) dus ik snap niet waarom het hem blijkbaar zoveel moeite kost om het eruit te krijgen.

Stimulatie met de thermometer zorgt er wel voor dat ie gaat poepen, maar vaak ligt hij dan een half uur later gewoon weer vrolijk te persen alsof z'n leven er vanaf hangt.

(wie had ooit gedacht nog eens over dit soort dingen te praten )
Red de zeehond!
pi_52529902
Jellyrose...herkenbaar !!!
ik verbaasde me er over dat buiten het kreunen/persen om ze weer zó in slaap was !

Ik praat gelukkig in verleden tijd, het lijkt echt stukken minder te worden nu!
Ik merkte dat een speentje haar snel weer rustig in slaap bracht, maarja...je kunt niet aan de gang blijven he?
Wat overdag (als ik in de buurt ben dus) wel helpt is een warme pittenzak op haar buikje... maar ivm de warmte wil ik haar dan wel vaak even betasten/bekijken om te zien of het niet te warm is.

Arm ding hier trouwens, net tijdens de fles (half slapend) moest ik opeens niezen...
ze schrok zich werkelijk echt helemaal rot !
Armen en benen schoten spastisch omhoog en ze begon me daar te krijsen !!!
Gelukkig kon ik haar weer troosten met restje voeding.
  maandag 20 augustus 2007 @ 17:23:10 #274
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52533467
Zo, ik zit nog een beetje uit te dampen van mijn dagje oppassen op een 1-jarige. Het ging goed, had alles onder controle. Het werd even moeilijk toen ze allebei een poepluier hadden (zo......er staat ons nog wat te wachten). Maar alles ok. Dan vroeg ik: Waar is Anna. Dan wees ze met haar vingertje en zei ze: 'Ahhhhhh baby ahhhhhhh'. Lief!

Poepverhalen klinken bekend. Het lijkt wel alsof ze moeten leren poepen. Anna kan ook vreselijk kreunen om een gewone poepluier. Maar die poept ook niet elke dag.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:09:45 #275
24188 Belana
kloon van belana
pi_52538153
suzanna, is er nou duidelijk geworden wat er is of was met Julia? fijn dat het weer beter gaat en dat ze thuis is
stormy waters...
sailin'
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:33:51 #276
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52539094
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:55 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Goed om te horen Marit

Ethan gaat morgen kennismaken met de huisarts (die was op vakantie en heeft 'm nog niet gezien) en ik ga toch vragen of het wel normaal is dat hij zo'n moeite heeft met zijn ontlasting - het lijkt namelijk ook wel alsof dat hem zo wakker houdt (hij ligt nu bijvoorbeeld in bed te 'slapen', maar ik hoor hem gewoon om de paar minuten kreunen en mauwen (halve-huiltje zeg maar) van het persen en dan is hij ook wakker). Herkent iemand dit?
Heeft bij Maud tot een maand of 8 geduurd. Daarna waren de darmen zover dat het soepel ging.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:59:56 #277
94046 PM-girl
pi_52539901
Och, YPPY en Jarno, alsnog van harte gefeliciteerd met jullie grote kleine lieve mooie meid! En tot snel in het dreumestopic!
*
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:16:46 #278
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52540448
jellyrose, Brent heeft ook zo extreem veel last gehad... Ik ben 4x (of vaker.. vergeten ) bij een ostheopaard geweest. Zij heeft ons beiden erg goed geholpen.
Bij Brent had het vooral te maken met de zware bevalling. Zijn maag en darmen zaten door 'knopen' continu verstopt en hij voelde echt overal hard en gespannen aan. Na elke sessie begon hij langzaam aan weer dagelijks te poepen en na 2-3 weken zakte dit weer af totdat ik daar weer op afspraak kwam. Misschien heeft het bij jullie ook baat?

sterkte hoor
Iedere golf van de zee,
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:23:45 #279
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52540704
Een osteopaard? Ik krijg een heel raar mental image nu
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:28:01 #280
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52540857
dan begrijp je ook waarom ik haar zo noemde
Iedere golf van de zee,
pi_52540874
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:27:33 #282
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52554222
Ik heb het gehoord, ze heeft het gezegd. Het was dan wel in een 'ik-ben-zielig-huiltje-kom-nou-alsjeblieft', maar ze zei het echt. Het was echt, heel echt een 'mem-me'.
pi_52555886
Maud wat goed gewoon mama roepen als je een beetje zielig bent... Lief Chaca...
pi_52556341
Meike had in het begin ook moeite met dr ontlasting, kreeg van het bureau toen de tip om Nutriton door de fles te doen, is eigenlijk voor spugertjes, maar kon ook helpen met de ontlasting.
En het hielp hier heel goed!!

Chaca! Wat leuk dat Maud mama heeft gezegd!!!!
pi_52556965
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 15:11 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Slaolie had ik ook al ergens gelezen, maar dat lijkt me eigenlijk iets voor als de ontlasting hard is ofzo? Zijn poep zelf is namelijk gewoon zacht (en het is soms zelfs op het waterige af) dus ik snap niet waarom het hem blijkbaar zoveel moeite kost om het eruit te krijgen.
maiskiemolie (1x per dag paar druppeltjes) en dan evt nog 10 mm water per voeding extra.
pi_52557294
Maud wat goed!
Dat lijkt me zo leuk als ze gaan praten.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:08:24 #287
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52560966
Oh, wat knap van Maud!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:06:13 #288
94046 PM-girl
pi_52562764
Maud
*
pi_52563345
Chaca..dat lijkt me echt zo'n bijzonder moment !!!
maud, goed zo joh !!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:44:47 #290
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52571192
Belana, ze denken dat Julia een verkeerd eetpatroon heeft ontwikkeld (ja, ik weet het, een beetje vroeg voor eetproblemen maar goed), door vervelende ervaringen met eten. Ze moest natuurlijk van de kinderarts eerst allerlei vieze (hypoallergene) voedingen drinken en die wilde ze absoluut niet. Daardoor hebben we wekenlang getobt en ging het elke keer weer slecht. Waarschijnlijk heeft ze door die ervaringen gewoon geen goed gevoel meer bij eten ofzo.

Wat we nu doen is tijdens het eten haar afleiden, speeltjes geven om mee te slaan, spelen, op te bijten etc., maakt niet uit of ze vies worden. Het liefste heeft ze ook muziek aan, mensen om zich heen etc. en dan gaat het goed. Ze doet haar mondje gewoon open en eet dus vaak gewoon goed. Maar zodra ze zich verveelt gaat dat mondje niet meer open en gaat ze uiteindelijk zelfs weer kokhalzen... (of als ze het ook maar enigszins niet lekker vindt)
Ook merk ik dat ze tjidens het eten alleen maar blij wordt van het spelen, als ik haar een hapje geef kijkt ze er niet blij bij ofzo. Zoals mijn andere kinderen konden genieten van een fruithapje, dat heeft zij dus niet. Vreemd, maar waar. Ik hoop gewoon dat het snel weer 'normaal' wordt en ze het gewoon vergeet, uit dat rare patroon komt.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:47:08 #291
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52571281
Chacama, wat schattig!! Herkenbaar wel, dat eerste 'mama' is idd vaak 'mehmeh' en dan een beetje zeurderig, als ze wat willen van je ... keilief!

Neuk, een ostheopaard klinkt niet echt ehh... betrouwbaar! Waarom noemde je haar zo? Ik kreeg wel de indruk dat ze jullie echt geholpen heeft?

Memmel, wat goed dat het zo goed is gegaan! Zie je wel, geen zorgen maken, komt allemaal goed. Wat lief dat ze Anna 'beebie' noemde! Die praat dus ook al vroeg!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:52:31 #292
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52571462
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:47 schreef Suzanna het volgende:
Neuk, een ostheopaard klinkt niet echt ehh... betrouwbaar! Waarom noemde je haar zo? Ik kreeg wel de indruk dat ze jullie echt geholpen heeft?
Oh nee, niets slechts over mijn ostheopaardje Ik vond haar alleen zo alto, maar dat schijnt er bij te horen

voor jezelf en je man trouwens met die kleinste meid van jullie
Iedere golf van de zee,
pi_52576352
Heeft ze eigenlijk wel eens ijs gehad Suzanna? Dat kun je ook helemaal verantwoord zelf maken enzo misschien is dat nog leuk (anders wel voor de andere 2)?
pi_52581610
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:52 schreef Neuk het volgende:

[..]

Oh nee, niets slechts over mijn ostheopaardje Ik vond haar alleen zo alto, maar dat schijnt er bij te horen

voor jezelf en je man trouwens met die kleinste meid van jullie
Ah okee! dan snap ik 't (beetje dan, ik ken haar niet )...
pi_52581622
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:12 schreef poemojn het volgende:
Heeft ze eigenlijk wel eens ijs gehad Suzanna? Dat kun je ook helemaal verantwoord zelf maken enzo misschien is dat nog leuk (anders wel voor de andere 2)?
Ik heb het nog nooit geprobeerd, ook een beetje uit angst eigenlijk. Maar eigenlijk vind ik het wel een idee hoor, alleen dus beetje bang voor het resultaat (ze kan erg heftig reageren op 'nieuw' eten met kokhalzen) ...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 08:59:15 #296
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_52581720
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:16 schreef Neuk het volgende:
jellyrose, Brent heeft ook zo extreem veel last gehad... Ik ben 4x (of vaker.. vergeten ) bij een ostheopaard geweest. Zij heeft ons beiden erg goed geholpen.
Dank voor de tip We moeten maandag voor het eerst naar het cb en ik neem gewoon alle adviezen/tips van hier mee, ik heb zelf de indruk dat het hem abnormaal veel moeite kost, maar misschien is het ook wel vrij normaal en zie ik beren op de weg die er niet zijn, zeg maar
Red de zeehond!
pi_52586392
Damian heeft al anderhalve dag de standaard melk van nutrilon. Geen krampjes, niet spugen, heeelemaal niks!
Ik geniet zo van mijn mannetje, de laatste weken vind ik hem echt ineens een stuk 'ouder'. Het mopperen is niet meer zo eentonig, het begint echt op een klaagzang te lijken.
En die geluidjes. Bwahh, memememe, mumumu, bruuu (enz.), zo lief. Nu lijkt het net of hij echt terug kletst.
pi_52586463
fijn fijn appelsap !
niet te vroeg juichen misschien... maar toch !!
pi_52587261
super Appelsap!!

Heeft Damian dan N1 of N2?
Meike mag bijna over naar N2, poeh wat gaat het snel zeg!!!
Wij gaan straks even naar een meisje wat 2 maand jonger is als Meike, ben wel benieuwd wat ze daarvan vindt, of ze er uberhaupt iets van vindt
pi_52587507
Hij heeft nog N1. Ik had er bij het kopen niet aan gedacht dat hij over mocht op N2. Dus volgende week wel over op N2. Het gaat inderdaad snel, maar tot nu toe vind ik dat nog niet erg. Ik vind het juist steeds leuker worden.
Damian heeft een nichtje van 2.5 maand ouder en daar reageert hij echt leuk op. Naar lachen, handje vastpakken, aaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')