abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52457380
* Beaker gaat zo eerst topic doorlezen

Wij zijn terug van Texel Het was ontzettend leuk samen met Jet die de eerst dagen wel even moest wennen aan haar nieuwe omgeving!
En ze is van 130 cc Friso naar 170 cc gegaan frisse lucht doet je goed daar word je hongerig van
Overdag is ze nu ook lekker wakker, alleen vind ze de box nog steeds helemaal niks dus wat moet ik nou met Jet als ze wakker is? Het liefst wil ze kroelen, kroelen kroelen maar dat jan natuurlijk niet, al zou ik dat wel willen

Jet doet het dus gewoon erg goed
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:38:49 #202
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_52457436
Suzanna: natuurlijk! de loopwagen, daar had mijn moeder een kraammand van gemaakt (alleen was ik niet bekend met het principe van elke dag een cadeautje en zat ze dus gewoon allemaal gelijk uit te pakken....). Moet goed komen! En vingerverf vind ik ook leuk, kan ze daarna lekker in bad poedelen!

Bedankt voor de tips zeg.

En de slaapproblemen, pfeeww. Als ik me bedenk wat me nog te wachten staat.

En gelukkig is Julia ook weer thuis!

Beaker: is een speelkleed of babygym iets? of is het meer het probleem van alleen spelen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:39:07 #203
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52457443
Julia!!!
Welkom thuis! Wat heerlijk voor jullie Suzanna!

Viev, ik moest gisteravond nog aan je denken toen ik gezellig op de gang een boekje zat te lezen!
Want jullie lieten Dean toch maar bij jullie aan tafel zitten enzo, als hij niet kon slapen, staat me bij? Want ik bedacht me nog dat dan helemáál het hek van de dam is bij Thies. Hij gaat gewoon om 20 uur naar bed, en daar blijftie. *kijkt streng
Ik merk wel dat ik een beetje op zie tegen vanavond. Wat gaat er nu weer komen? Maar tevens ben ik erg vastberaden in het feit dat ik dit dus absoluut niet wil. Punt. En dan is het ook makkelijker vol te houden. Zeg ik nu...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:47:54 #204
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52457657
Beak, ik zie je post nu pas! Welkom thuis! En fijn dat Jet het zo goed doet!
Marit, goed te lezen dat je nu zo kunt genieten van Ilse...
En Memmel, laat je niet afschrikken hoor. Thies heeft een hele poos ook heel erg goed geslapen. Het kan best dat je daar bij Anna niets over te klagen hebt en zult hebben. Maar dan is er vást wel iets anders...
pi_52458478
Beaker, je klinkt erg goed ! Fijn dat Jet het zo goed doet!

Moonah, bij het lezen van jouw slaap/gang-verhaal had ik ook even zoiets van "ai ai .. dat komt dus misschien ook nog "
(en is dat het niet .. dan vast iets anders ja )

Nu ik hier weer opgelucht vertel hoe veel beter het hier nu gaat,
voel ik me erg aanstellerig over vorige week. Ik ben er blij om dat jullie hier lezen/reageren omdat ik mezelf anders al snel niet meer serieus zou nemen.
pi_52458815
Beaker misschien kun je een draagdoek uitproberen??
Dan kan Jet toch bij je zijn, maar heb je wel je handen vrij.
Pepijn vind het geweldig, slaapt er ook goed in.
Ik vind het super makkelijk, heb mijn handen vrij. En als ik weg ga hoeft niet de hele kinderwagen mee het OV in.

Suzanna fijn dat Julia weer thuis is, hopelijk blijft het met haar goed gaan en knappen jij en je man snel op!

Alle mama's van moeilijke slapers, sterkte!!

Pepijn heeft vandaag even een regeldagje ofzo, niet lekker in zijn velletje, niet willen slapen en om de 2 uur willen eten, maar dan zoveel eten dat de helft er weer uitkomt. Ach gaat vast snel over.
Het is verder een super makkelijk ventje, eet goed, slaapt (vooral 's nachts) goed , en hij kan zich steeds vaker en langer ook zelf vermaken bv in de box.
Hij begint geluidjes te maken en lacht steeds vaker
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:00:55 #207
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52459704
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:39 schreef Moonah het volgende:
Julia!!!
Welkom thuis! Wat heerlijk voor jullie Suzanna!

Viev, ik moest gisteravond nog aan je denken toen ik gezellig op de gang een boekje zat te lezen!
Want jullie lieten Dean toch maar bij jullie aan tafel zitten enzo, als hij niet kon slapen, staat me bij? Want ik bedacht me nog dat dan helemáál het hek van de dam is bij Thies. Hij gaat gewoon om 20 uur naar bed, en daar blijftie. *kijkt streng
Ik merk wel dat ik een beetje op zie tegen vanavond. Wat gaat er nu weer komen? Maar tevens ben ik erg vastberaden in het feit dat ik dit dus absoluut niet wil. Punt. En dan is het ook makkelijker vol te houden. Zeg ik nu...
Ik wil het óók absoluut niet

Maar soms was ik zó moe, zó op van die "strijd" elke dag ( ik stond niets voor niets laatst mijn tanden te poetsen met handcreme ) ..dat ik dacht "beter dat hij in vrede en rust bij ons zit (of ligt, in den box) dan een totaal overstuur krijsend en natgezweet kind waar ik steeds naar toe moet lopen" (en dan niet een paar keer, nee van 19.3 tot 23.00 uur 's avonds, op goede dagen).

Vaak viel hij dan uiteindelijk gewoon in slaap en kon ik hem "overleggen"en dan sliep ie wel door...ik dacht op een gegeven moment "al hangt ie aan de lamp, als ie maar slaapt "

Het is nu in zoverre wel anders dat hij wel in bedje in slaap valt als ik naast hem zit, zijn oor kriebel en een uur lang voor hem zing

Maar soms he, soms wel je wel eens een kopje koffie drinken, en iets zien op TV ofzo, en dan na een half uur denk je "Laat ik eens proberen om weg te sluipen" en jaaaa, daar gáán we weer

Ik kan dan 30 keer 5, 10, 15, 20 minuten proberen maar meneer heeft een uithoudingsvermogen waar je "U" tegen zegt (hopelijk gebruikt ie dat later ook voor zijn studie ) en slaapt vervolgens nóg pas om 23.00 uur. Dus wát ik ook doen, hij slaapt pas rond die tijd.

En idd, ik zie ook enorm op tegen "bedtijd".
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:01:03 #208
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52459709
Suzanna, wat fijn dat Julia weer thuis is! Ik hoop dat ze vlug weer gewend is!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:03:27 #209
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52459770
Suzanna, gefeliciteerd met de thuiskomst van je kleine meid
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:16:16 #210
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52460119
Jeetje Viv en Moonah. Dan kan ik eigenlijk niets meer toevoegen dan alleen maar een . En de troost dan mijn zus die periode bij allebei gehad heeft. De oudste lukte het uiteindelijk toen hij 1,5 was ( I know dat is nog heel lang weg). Bij haar jongste was het eerder maand of 10. Dat kwam toen omdat ie verliefd werd op Bumbalee (van Bumba). Die zag hij in de speelgoedwinkel en is daarna mee naar bed gegaan en toen sliep ie wel in 1 keer. Raar, maar waar.

Beaker, probeer inderdaad eens een draagdoek. Fleur heeft bij mij ook heel lang in de babybjorn gehangen. Die vond de box doodeng. Ze ging er wel een keer per dag in en toen ze ca. 4 of 5 maanden was ging ze het wel leuk vinden en heeft er daarna heel lang in gezeten. Tot zeker 1,5 jaar. Ook de wipstoel was bij Fleur favoriet. Heerlijk zitten en rondkijken. En dat terwijl Maud er slechts 3 keer heeft in gezeten. Toen had ze al door hoe ze er uit moest wurmen. En de box is voor Maud ook te beperkend. Maar, goed daar heeft niet altijd keuze in.
pi_52460713
Zijn Thies en Dean dan wel moe genoeg als ze naar bed gaan? Wij hebben die drama's ook gehad met Anna, maar toen was ze jonger. Ik hoop dat ze snel weer goed gaan slapen.

Een draagdoek is echt fijn, kun je ze makkelijk bij je houden en toch iets doen. Boodschappen doen is dan ook erg handig.

Fijn dat Julia weer thuis is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:59:55 #212
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52461132
Nou, een hele dag wakker op het KDV, spelen en in de tuin daar met de kindjes of zoals laatst, een dag varen en dan nog BBQ-en (kijken naar papa en mama dan ) en nog 2 uur vrolijk naar huis rijden, tralala...lijkt me toch wel dat meneertje dan genoeg te doen heeft gehad?

Anders krijg ik wel een heel erg vermoeiend leven..als hij een nog drukker programma nodig heeft

(En nee, hij is ook niet oververmoeid, voordat iemand daar mee aankomt, want ook als hij 3 middagdutjes doet of we een heel rustig dagje hebben met alleen maar boodschapjes doen bijvoorbeeld dan is het hetzelfde liedje).
pi_52461330
Herkenbaar hoor Vivi, hier heeft dat ook een hele tijd geduurd voor ze gewoon doorsliep vanaf een uurtje of 8. Meestal ging ze inderdaad ook pas om een uur of 11 slapen, ongeacht of we een drukke of rustige dag hadden gehad. Ik liet/laat haar niet huilen dus had haar er ook vaak bij.

Nu slaapt ze meestal wel door, maar is ze ook alweer twee, dus dat duurt nog even voor jullie.

Ik kan zelf gelukkig heel goed tegen weinig slaap dus had er niet zo'n last van.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:08:57 #214
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52461372
Rare vraag misschien viv (en moonah), maar zou het kunnen dat ze te weinig melatonine (is dat goed geschreven) aanmaken. Je weet wel dat stofje dat je lichaam aanmaakt waardoor het wil rusten. Dus zeg maar Klaasvaak in je lichaam.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:16:16 #215
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52461559
Ik heb goede hoop. De eerste janksessie is nu bezig. Ik ben 2x wezen kijken, korter dan normaal. En over 7 minuten mag ik weer. Maar ik merk dat nu al de pauzes tussen de uithalen langer worden. Ter vergelijk, vannacht duurde het zeker 3 kwartier voordat hij even 10 sec. een adempauze nam.
Dus bij Thies is het denk ik puur een kwestie van conditioneren. Zo was het indertijd met het troostvoeden ook, alleen nu heb ik het gelukkig na een ruime week in de gaten.
pi_52461830
Wat fijn dat Julia weer thuis is!

Moonah, hoe laat is Thies 's morgens dan wakker? Als hij rond 20u een dutje doet, kan 't dan niet zijn dat hij z'n ritme wat verlaat heeft? Misschien hebben jullie zelf nu het vakantie is ook een ander ritme dan normaal?
Juliette heeft ook een tijdje gehad dat ze haar late-middagdut 's avonds steeds later deed, hetzelfde als wat jij van Thies beschrijft. Ging vanzelf over (en nu slaapt ze vaak maar 2 uurtjes overdag dus misschien wil Thies ook gewoon een 'slaapje' laten vallen?).
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:32:31 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52462017
Lief dat je meedenkt Poemojn.
Ik heb daar ook over nagedacht. Dat hij wellicht toe is aan één overdagslaapje. Maar dat is denk ik ook niet het geval. Hij is 's ochtends meestal rond 7 uur wakker, gaat om 10 uur weer heel vlot en makkelijk slapen, tot 11.30. Dan om 14.30 weer naar bed, hij is dan écht moe. Anderhalf uur slaap en om 20 uur naar bed. En ook dan geeft hij alle vermoeidheidssignalen. Eigenlijk dus een heel regelmatig ritme (+/- 3 uur wakker en dan anderhalf uur slaap).
En in onze vakantie hebben we juist expres zijn zelfde ritme aangehouden.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik hoor al een kwartier niets meer... Ik ben de laatste keer (ik mocht om 21.18 ) niet eens gaan kijken. Ik kan alleen niet zo goed horen of hij écht slaapt en ik riskeer het maar even niet om te gaan kijken.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:34:47 #218
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52462060
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:25 schreef poemojn het volgende:
Juliette heeft ook een tijdje gehad dat ze haar late-middagdut 's avonds steeds later deed, hetzelfde als wat jij van Thies beschrijft. Ging vanzelf over (en nu slaapt ze vaak maar 2 uurtjes overdag
Heb even gespiekt hoe oud Juliette ook weer is, van 16 december. Wat slaapt ze dan weinig overdag!
Eén slaapje van 2 uur?
Ik ben toch wel heel blij met 2x anderhalf uur écht mijn handen vrij hoor!
pi_52462466
suzanna fijn dat Julia weer thuis is.

beaker heerlijk hoor. fijn vakantie gehad zo te lezen.

even terug komen op het cb gebeuren hier. we waren vanmorgen weg dus kon niet reageren.
van het cb moesten we toch beginnen aan brood oke dat is goed maar we mochten er jam en leverpastei op doen ofzo moesten we maar bekijken. ik had echt zoiets van ja die is gek. dus dat feestje gaat mooi niet door. ook moesten we maar vla of yoghurt geven na het eten. maar dat is toch een melkproduct dus vanaf 1 jaar toch?
we hadden het ook over terug draaien dat madametje gaat krijsen als ze terug wil naar rug. hoe ik dat kan stimuleren. zeggen ze ja maar dat hoeven ze pas in maand 9-10 te kennen. ik vroeg ook van ja hoe kan ik het kruipen stimuleren omdat ze met de beentjes en handjes aan het spartelen is en ze wil graag en kan niet. zeggen ze ja maar dat hoeft nog niet dat komt pas in maand 12 . ik had echt zoiets van ben ik nu gek of wat?!

ze was kwa gewicht boven het gemiddelde en lengte onde het gemiddelde dus hij vroeg haar eet patroon en kon niks raars vinden. hij vroeg wat ze tussendoor kreeg dus ik zeg rijstewafel maar meestal krijgt ze niks want daar komt ze nooit voor omdat ze tevreden is.

hoe zien jullie schematjes eruit? ben best wel benieuw omdat we weer een ander schema gaan doen.

moonah sterkte,
mama van 3 kids!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:05:25 #220
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52462998
Fijn dat Julia weer thuis is!

Popples, yoghurt is vrij normaal hoor vanaf een maand of 7 (gewone melk is wel vanaf 1 jaar, de structuur daarvan is anders dan van yoghurt). Vla zou ik ivm suiker en toevoegingen idd nog niet doen. Maar Tijn krijgt hier ook gewoon volle yoghurt hoor, hij smult er van

edit: hier vind je een introductieschema voor diverse voedingsmiddelen welke vaak als leidraad aangehouden wordt en vrij voorzichtig schijnt te zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52463710
Dat introductieschema klopt met wat ik me herinnerde maar ik dacht dat gewone melk bij bv-kinderen vanaf ca 8 mnd mag, maar bij kv-kinderen liever later. De laatsten krijgen nl meer koemelkeiwitten binnen die voor de nieren nog moeilijk te verwerken zijn (vandaar de toevoeging daar over verdunnen met water) en een 'overload' te voorkomen. Bv-kinderen mogen wel af en toe melk, bijv om pap te maken zodat daar niet speciaal voor gekolfd hoeft te worden. Is voor zover ik weet een van de weinig dingen waarbij de richtlijnen voor bv en kv anders zijn.
Yoghurt is weer anders omdat dat al meer voorverteerd is oid, dat mogen ze iig allemaal al eerder. Juliette krijgt 't nu ook regelmatig als toetje.

Moonah, daarom is de box hier ook een goed-gebruikt item momenteel. Juliette slaapt vaak alleen van ca11 tot ca13u dus weinig tijd voor mij om iets te doen. Soms dut ze rond 16-17u nog even, maar steeds vaker kan ze dan ook niet slapen. Dus moet ze maar in de box. Maar ze vindt dat ook prima hoor, kan zich behoorlijk lang zelf vermaken, zeker als je haar af en toe een broodkorstje of beker drinken toewerpt. En verder vermaakt ze zich prima met Myrthe, ze beginnen ook steeds meer samen te spelen (cq pogingen te doen tot, van beide kanten) zoals bijv gezamenlijk de mogelijkheden van duplo verkennen of achter elkaar aan door de kamer kruipen.

Succes met de slaapperikelen Moonah
Ik kwam gewoon op die vraag omdat 't klonk alsof hij van 3 naar 2 dutjes wilde teruggaan (met 't 3e dutje heel laat op de avond), maar hj doet dus al langer 2 slaapjes.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:42:45 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52464264
verschil tussen yoghurt/kwark/kaas en melk
is dat melk van de wei komt, dat sterk allergeen is en de eiwitten vrij grof zijn
Yoghurt/kwark van de caseine gemaakt wordt en dus wat fijner en minderschadelijk is
aldus allergoloog
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:46:55 #223
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52464451
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:08 schreef chacama het volgende:
Rare vraag misschien viv (en moonah), maar zou het kunnen dat ze te weinig melatonine (is dat goed geschreven) aanmaken. Je weet wel dat stofje dat je lichaam aanmaakt waardoor het wil rusten. Dus zeg maar Klaasvaak in je lichaam.
Mwoh, denk ik niet hoor, overdag slaapt ie zonder problemen namelijk, Tis vrnml. dat hij het veel te gezellig vind denk ik..de leidster op het KDV zei ook al dat hij soms doodmoe is, zijn oogjes vallen dan echt dicht, maar dan ineens a la Graaf Dracula gaat die ogen weer open " Pling!" ..hij vecht echt tegen de slaap dan, omdat hij alles wil zien en niets wil missen.

Zie ik 's avonds ook, dan zakt hij dus weg en dan ineens " schrikt" ie daarvan en dan gaat ie dus huilen omdat ie in slaap dreigt te vallen lijkt wel.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:48:12 #224
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52464505
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:16 schreef Moonah het volgende:
Ik heb goede hoop. De eerste janksessie is nu bezig. Ik ben 2x wezen kijken, korter dan normaal. En over 7 minuten mag ik weer. Maar ik merk dat nu al de pauzes tussen de uithalen langer worden. Ter vergelijk, vannacht duurde het zeker 3 kwartier voordat hij even 10 sec. een adempauze nam.
Dus bij Thies is het denk ik puur een kwestie van conditioneren. Zo was het indertijd met het troostvoeden ook, alleen nu heb ik het gelukkig na een ruime week in de gaten.
Pavlov
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:54:07 #225
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52464782
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:49 schreef Popples het volgende:
suzanna fijn dat Julia weer thuis is.

beaker heerlijk hoor. fijn vakantie gehad zo te lezen.

even terug komen op het cb gebeuren hier. we waren vanmorgen weg dus kon niet reageren.
van het cb moesten we toch beginnen aan brood oke dat is goed maar we mochten er jam en leverpastei op doen ofzo moesten we maar bekijken. ik had echt zoiets van ja die is gek. dus dat feestje gaat mooi niet door. ook moesten we maar vla of yoghurt geven na het eten. maar dat is toch een melkproduct dus vanaf 1 jaar toch?
we hadden het ook over terug draaien dat madametje gaat krijsen als ze terug wil naar rug. hoe ik dat kan stimuleren. zeggen ze ja maar dat hoeven ze pas in maand 9-10 te kennen. ik vroeg ook van ja hoe kan ik het kruipen stimuleren omdat ze met de beentjes en handjes aan het spartelen is en ze wil graag en kan niet. zeggen ze ja maar dat hoeft nog niet dat komt pas in maand 12 . ik had echt zoiets van ben ik nu gek of wat?!

ze was kwa gewicht boven het gemiddelde en lengte onde het gemiddelde dus hij vroeg haar eet patroon en kon niks raars vinden. hij vroeg wat ze tussendoor kreeg dus ik zeg rijstewafel maar meestal krijgt ze niks want daar komt ze nooit voor omdat ze tevreden is.
Ik kan er niets raars aan ontdekken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')