abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:05:55 #51
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52301133
Ik vind het ook vreemd Suzanna, om vla te geven. Maar ik vind rode kool ook erg vreemd! Kun je dat niet zeggen? Je hebt toch nog steeds wel inspraak neem ik aan?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52301631
vla is een melkproduct dus eigenlijk toch vanaf een jaar?
kijk anders eens in het schema van borstvoeding.com daar staat een scham wat met welke leeftijd.

ik heb het boek niet bij de hand en hier moet er ook een eten.
sterkte
mama van 3 kids!
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:55:26 #53
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52301759
En kool dito volgens mij... Tis inderdaad vreemd. Ze zullen toch wel weten wat ze aan het doen zijn?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:04:42 #54
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52301926
Vla is idd melk product, dan liever/beter kwark,
kool mag in principe bij niet allergische kindjes wel hoor, maar omdar ze geen oorzaak weten is het idd vreemd.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 12:07:55 #55
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52301993
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 23:10 schreef Popples het volgende:
wow milo nu al aan de kaas? (ben ik nu een langzame invoerster van voedingsmiddelen? maar baby's mogen dat toch nog niet hebben?) slaapmeisje wil je niet aanvallen ofzo hoor. maar vraag het me van die kaas af of het wel zo goed is voor milo of heb je speciale kaas?
Het is gewoon een potje voor babies van 6 maanden en ouder en er zit bijv. naast de kaas ook ui in. Verder heb ik ook potjes met vis, vlees, kip aangevuld met tomaten etc. En bijvoorbeeld in een van de fruithapjes zit aardbei. En zit er in veel van de andere fruithapjes ook gewoon sinaasappel. Volgens mij allemaal dingen die volgens het gepubliceerde introductieschema van vast voedsel nog niet mogen voor een baby van 6 maanden. Toch neem ik aan dat de fabrikant die potjes niet uitbrengt als het allemaal zo verboden is voor Milo.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:10:54 #56
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52302044
slaapmeisje, wettelijk mogen ze er in stoppen wat ze willen.
Zo zit in bijna alle potjes citroenzuur!! das ook niet goed.
Helaas gaat het olvarit en soortgelijke producenten om de centen

Persoonlijk zou ik beter vers maken, een middagje prutjes maken en klaar is kees voor de rest van de maand!

† In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 12:24:35 #57
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52302334
En wij kregen vroeger gewoon met 4 maanden een sinaasappel/liga hapje en ik had met 6 maanden al een enorme taaitaaipop om op te sabbelen en ik ben nergens allergisch voor geworden. Ik vraag het me wel eens af of we met zijn allen niet wat té voorzichtig zijn met eten introduceren.

En ja zelf maken is ook een optie, maar als je allebei 4 dagen werkt, en daarnaast partner hebt die meer tijd aan zijn opleiding kwijt is en op school zit dan hij thuis kan zijn, dan ontbreekt me daar eerlijk gezegd op dit moment de puf voor. Als je graag kookt en er tijd voor heb, prima natuurlijk. Maar even geen optie voor mij.

Er lijken tegenwoordig meer kinderen dan ooit allergisch te zijn voor allerlei dingen. Hoe komt dat? O zouden dat al die chemische toevoegingen zijn in de potjes. Waarschijnlijk zijn de potjes nu beter samengesteld dan ooit, dus ik betwijfel of het daaraan ligt.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:33:46 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52302518
Ik geef ook soms sinaasappel hoor, niet vaak maar heel soms wel. En nergens last van, ik kreeg idd ook met 3 mnd al een sinaasappeltje van moeders en nooit allergisch geweest of wat dan ook.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 12 augustus 2007 @ 12:34:46 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52302538
Och slaapmeisje, niemand zegt dat je die potjes niet mag geven hoor , als Milo het er toch goed op doet. gewoon doen wat voor jullie het beste werkt

En waarom steeds meer allergisch?
Vroeger was er ook allergie, alleen werd het niet als dusdanig herkend,
Als een niet-allergisch persoon met wel allergisch persoon voortplant, krijg je toch dat het in die familie lijn gaat zitten, en er dus verhoogd kans is.
allergisch wordt je niet van iets te eten of te ademen , dat zit in je genen, alleen door het eten van bepaalde producten kun je wel allergie-en opbouwen.
pi_52302715
oow oke dacht dat je het zelf gemaakt had.

ik maak zelf voor een helemaand nou even groente schoonmaken en aardappels en stomen en koken maar in bakjes en de vriezer in. lijkt me niet veel werk. als je zelf kook kook je gewoon wat meer dan kan dat eventueel ook de vriezer in.
maar dat is ieders eigen keus.

ik moet zeggen dat ik ech in de winkel stond van en dat moet ik mijn kind geven? nou ik had echt zoiets van dan maar de mixer mee. ook fruit kun je bij een fruitteler goedkoop halen even mixen en klaar lekker, vers.

ik kreeg vroeger ook sinaasappel toen ik 4 maand was maar merk het nu met mijn eigen darmen dat ik toch zeker weet dat het eten introduceren vroeger veel te snel ging.
maar ik denk dat het niet om allegieen gaat dat ze sinaasappel afraden ook om de tere darmpjes.
mama van 3 kids!
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 12:57:43 #61
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_52302952
Vergeet ik er nog bij te vertellen dat ik een pleurishekel heb aan koken Maar goed, dit is meer een discussie voor het andere topic geloof ik.

Suzanna hoe is het jullie kleine vandaag?
  zondag 12 augustus 2007 @ 13:04:11 #62
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52303088
pi_52303979
Gaat wel redelijk goed Slaapmeisje, ik weet niet zo goed wat er verder veranderd is, niet echt veel geloof ik. Ze at weer geen brood (griezelt ze van) en melk uit de fles proberen ze elke keer maar dat wil ze absoluut niet. Net als de tuitbeker overigens.
Maar goed, ik ben benieuwd wat ze er morgen van gaan zeggen.

We hebben trouwens heerlijk met de kinderen gewandeld in een nabijgelegen parkje met een speeltuin en eendjes, en kippen en hertjes. Geweldig vonden ze het, Julia heeft er ook érg van genoten. Je zag eigenlijk de hele tijd een blij, vrolijk koppie als je naar haar keek.
De verpleging vindt het ook een heerlijk kind, leuk om te horen.
pi_52304338
Ben ook benieuwd Suzanna, maar ze krijgt nu in ieder geval wat binnen....
Wb die vla, idd vreemd!! Ik was afgelopen di bij het cb met Meike, en zij mag met 7/8 maand een beker yoghurt/biogarde of kwark hebben.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:59:05 #65
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52305384
Die vla vind ik voornamelijk vreemd omdat daar zo onwijs veel suiker in zit (en geur-, kleur- en smaakstoffen). Qua melkprodukten vind ik het niet zo verwonderlijk voor een baby van 8 maanden. (hoewel er bij Julia toch ook iets was met KMA?)
Ik hoop dat ze iig snel uitvinden wat er nou aan de hand is, Suzanna.. dit is ook helemaal waardeloos natuurlijk.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52305546
Ze is ook nog geen 8 maanden E.T. Ze heeft geen KMA maar de eerste kinderarts waar ik door de huisarts naar was doorverwezen dacht daar idd wel aan. De hypoallergene voedingen werden alleen nóg sterker geweigerd door ons kleine koppige tantetje. Dus we weten niet goed wat het nou was/is. Ze denken dus dat ze een onwijs sterk eigen willetje heeft, en ik haar onbewust ook signalen zond dat ze toch echt haar eten moest opeten en dat ze daardoor ging spugen. Ofzo. Ik ben er nog niet helemaal in thuis eigenlijk wat er nou precies is, beetje vaag allemaal.
pi_52305601
Fijn dat 't iets beter lijkt Suzanna Hopelijk gaat ze wel goed eten als ze veel lekkere dingen mag (misschien is dat de reden voor vla, rode kool ed, gewoon proberen wat ze lekker vindt?)

Wat ik in elk geval niet kan aanraden voor baby's: conifeer! Juliette heeft vandaag een stukje te pakken gekregen in de tuin.. We wisten niet wat ze had maar er zat haar duidelijk iets dwars, kokhalzen, huilen, enz.. Ademhalen ging wel gewoon maar volgens de arts (huisartsenpost) is dat omdat er langs dat stukje nog wel lucht kon komen, maar het gevaarlijke was dat daaronder slijm ophoopte. Uiteindelijk heeft ze 't er wel uit gekregen en zagen ze dus wat de oorzaak was. En dan had ik nog wel eerst gekeken of er geen steentjes oid in het gras lagen (ze zat in een speelkleed met opblaasrand). 't Is wel goed afgelopen, ze ligt nu heerlijk te slapen met het knuffeltje dat ze daar gekregen heeft, maar 't was wel eng.
  zondag 12 augustus 2007 @ 18:44:44 #68
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52309358
Maaaar Poemojn!
Wat akelig zeg!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52312065
He bah Poemojn, dat is ook schrikken
Gelukkig dat het er vanzelf weer uitkwam.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:46:58 #70
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52312142
getver wat eng Poemojn

wisten jullie trouwens dat Taxus (ook een naald/conifeer-achtige en ook veel gebruikt voor heggetjes) erg giftig is? Zag dat laatst bij iemand (met kleine kinderen) in de tuin staan.. heb ze toen maar even gewaarschuwd.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52314418
Ja, dat is idd erg gevaarlijk Toen ik voor mijn ruiterbewijs ging, was dat 1 van de dingen die erin gestampt werden: Paarden mogen geen taxus eten, ze liggen voor je het weet met de pootjes omhoog (en dat is dan nog een paard, kan je nagaan voor die kleine kindjes )
pi_52314725
Het was geen gevaarlijke soort hoor, maar bedankt voor het meedenken. (hoveniers in de familie hebben de tuin vorig jaar al gecheckt op zulke dingen, en m'n man kent de gevaarlijke planten ook wel)

Maar ik hoop het niet nog een keer mee te maken M'n man is direct met haar naar de huisartsenpost gereden, zonder afspraak natuurlijk, terwijl ik met Myrthe thuisbleef en ondertussen probeerde een afspraak te maken. Maar je komt er bijna niet door! En dan wel steeds een bandje: drukje op hekje of bel 112 als het een levensbedreigende situatie betreft. Toen ik iemand aan de lijn kreeg heeft zij nog met de HAP gebeld omdat volgens haar systeem er toen drie kwartier wachttijd was. Gelukkig bleek toen dat Juliette direct geholpen werd toen ze binnenkwamen; ze kreeg weer een kokhalsaanval toen man met haar naar binnenliep en een pauzerende arts hoorde dat en kwam er meteen aangerend. Ze heeft 't er toen na een paar pogingen wel zelf uitgekregen en is voor de zekerheid nog bij een kinderarts langs geweest.. maar voorlopig staat ze zwaar onder toezicht buiten Vervelend dat zulke dingen toch gewoon kunnen gebeuren
  maandag 13 augustus 2007 @ 08:13:46 #73
103793 kozakken
Living the life
pi_52321374
Och Juliette toch
En jullie! Poem, wat een schrik!!

-Ik denk dat ik gewoon bij de eerste hulp was binnengerend. stomme huisartsenposten -
  maandag 13 augustus 2007 @ 08:49:20 #74
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52321716
Jeetje Juliette. Dat was schrikken.

Suzanna, fijn dat er vooruitgang in zit.

Hier een meisje dat vanochtend is gaan staan in de box. Tijd om de bodem weer te laten zakken...
pi_52321826
Wat goed van Maud zeg
Jenna wil ook elke keer staan. Als je haar handjes vast houdt dan strekt ze haar beentjes en gaat ze staan

Suus Hopelijk heb je ze snel thuis!

Poemojn ik kan me voorstellen dat je je rot schrikt! Kinderen zijn zo snel voor je het weet hebben ze vanalles binnen... Jenna spuugde op vakantie ineens een spa-etiket eruit
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:00:38 #76
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52322785
Mag ik even inbreken? Ik heb niet zo heel veel tijd momenteel om hier alles te lezen en te reageren, maar ik heb wel even een vraagje als dat mag

Dean zit sinds kort op een voedingsschema wat ik erg prettig vind, aangezien het mij redelijk veel vrijheid geeft overdag:

7.00 Papfles
9.30 fruithap, evt. met liga
12.00 fles 200 cc
14.00/14.30 rijstwafel of boterhammetje met diksap
17.00/17.30 groentehap
20.00/20.30 laatste fles 200 cc

Nu gaat ie sinds vandaag weer 3 dagen per week naar het KDV, en daar geven ze dus collectief fruithapjes om 14.00 uur..nu moet ik dus zijn hele schema weer gaan ombouwen, daarbij is het irritant, want als ie thuis is vind ik het schema wat ik nu heb ideaal...ik kan 's middags een redelijke tijd de hort op met hem zonder gezeul met fruithapjes en flessen etc...maar goed, ik kan het schaap zijn schema niet blijven veranderen natuurlijk.

Ben wel benieuwd hoe jullie dat zouden aanpakken eigenlijk.
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:02:10 #77
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52322815
Oh Poemojn, ik lees net je verhaal, wat zal je geschrokken zijn zeg
Gelukkig is het goed afgelopen!
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:06:50 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52322927
Vivi, misschien hóef je het thuis ook niet te veranderen? Dat is niet per se altijd bij elke baby nodig, natuurlijk. Misschien doet Dean het ook prima op 2 verschillende patronen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52322993
waarom moet je zijn schema aanpassen dan?
omdat je denkt dat een kind van slag raakt als hij 2 volgordes kent, thuis en op het kdv?
ik heb me nooit verdiept in de volgorde van de hapjes en drankjes op de creche ivm thuis en ook nooit wat gemerkt dat mijn kinderen er last van hadden.

volgens mij wordt er hier sowieso veel te veel gemiereneukt over het eten en de zgn regeltjes daarin , maar goed, dat is een ander verhaal weer
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:10:54 #80
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323004
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:06 schreef Sugar het volgende:
Vivi, misschien hóef je het thuis ook niet te veranderen? Dat is niet per se altijd bij elke baby nodig, natuurlijk. Misschien doet Dean het ook prima op 2 verschillende patronen.
Nee dat zou wel kunnen, maar ik zit een beetje met het feit dat ik hem dus om 7 uur 's ochtends een fles geef, en als ie dan naar het KDV gaat moet ie wachten tot 14.00 uur snap je?
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:12:10 #81
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323029
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:10 schreef milagro het volgende:
waarom moet je zijn schema aanpassen dan?
omdat je denkt dat een kind van slag raakt als hij 2 volgordes kent, thuis en op het kdv?
ik heb me nooit verdiept in de volgorde van de hapjes en drankjes op de creche ivm thuis en ook nooit wat gemerkt dat mijn kinderen er last van hadden.

volgens mij wordt er hier sowieso veel te veel gemiereneukt over het eten en de zgn regeltjes daarin , maar goed, dat is een ander verhaal weer
Omdat er dan ineens zoveel uur tussen zijn flesje en fruithap zit, en ik heb hem net naar 3 flessen per dag, snappez vous

En ik verdiep me er wel in, want ik vind het een naar idee dat mijn honger zit te lijden een paar uur lang.
pi_52323085
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:12 schreef Vivi het volgende:

[..]

Omdat er dan ineens zoveel uur tussen zijn flesje en fruithap zit, en ik heb hem net naar 3 flessen per dag, snappez vous

En ik verdiep me er wel in, want ik vind het een naar idee dat mijn honger zit te lijden een paar uur lang.
geef je hem een liga extra of zo en wat gewoons te drinken om het weg te spoelen.

een kind past zich zelf aan, hoor, met die 2 "thuisen" , echt.
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:15:33 #83
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323109
Ja?
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:15:48 #84
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52323116
Maar geven ze dan geen brood om 12.00 u. of 13.00 en een fles om 12.00 u., zoals jij zelf ook doet?
En een tussendoortje doen ze misschien ook wel?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52323141
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:15 schreef Vivi het volgende:
Ja?
ja, je vraagt iets, ik geef antwoord

je hoeft hem toch geen melk te drinken te geven, er zijn toch nog andere dingen als je bang bent dat hij dan te weinig drinkt op die dagen?
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:18:26 #86
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323179
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:16 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, je vraagt iets, ik geef antwoord

je hoeft hem toch geen melk te drinken te geven, er zijn toch nog andere dingen als je bang bent dat hij dan te weinig drinkt op die dagen?
Ja maar ik ben bang dat ze hem vergeten drinken te geven (als het geen flesvoeding is dan) of dat hij stikt in zijn liga omdat ze geen tijd hebben om er bij te blijven zitten

Loslaten..loslaten..
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:19:08 #87
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323186
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:15 schreef Sugar het volgende:
Maar geven ze dan geen brood om 12.00 u. of 13.00 en een fles om 12.00 u., zoals jij zelf ook doet?
En een tussendoortje doen ze misschien ook wel?
Brood weet ik eigenlijk niet, zal ik vanmiddag eens vragen
pi_52323282
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:18 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ja maar ik ben bang dat ze hem vergeten drinken te geven (als het geen flesvoeding is dan) of dat hij stikt in zijn liga omdat ze geen tijd hebben om er bij te blijven zitten

Loslaten..loslaten..
nee, JIJ geeft die extra liga en je geeft hem wat 'fris' om het weg te spoelen.

en Vivi, die mensen daar hebben dagelijks, al sinds jaar en dag, de verantwoording over andermans kotertjes, die weten heus wel wat ze doen, hoor
als je hen niet vertrouwt daarin, moet je je kind daar niet achterlaten
(ik snap het wel, hoor, je laat je kind wel daar achter, dus je vertrouwt ze ook, alleen af en toe maak je je dan toch vaak onnodig zorgen dat ze je kind niet "begrijpen" , weten wat hij bedoelt met dat huiltje of zo)
pi_52323378
Da's wel lastig Vivi, maar geven ze dan 's ochtends ipv fruithap dat boterhammetje of die rijstewafel? Dan heeft hij toch weer wat tussendoor. Dan lijkt het me niet zo'n probleem?

Ik heb vanochtend (na drie keer bellen) eindelijk de verpleegkundige te pakken gekregen die voor Julia zorgt. Ze had het erover dat Julia niet genoeg groeit maar toch voldoende binnenkrijgt, dus ze misschien meer calorieën per voeding toe te voegen, geen idee hoe ze dat willen doen, maar goed. Ik vind dat ze weinig eten krijgt, want ze eet de helft van wat er aangeboden wordt gewoon niet op. De pap 's ochtends gaat wel goed gelukkig.

Even haar schema (zo ongeveer, ik ben er niet altijd bij)
7:00 / 8:00 : pap van Nutrilon 2 plus Bambix
10:00 : fruit
12:00 : brood en 100 ml Nutrilon 2 in een fles
15:00: Liga/kaakje
17:30 : groentehapje en toetje
19:30 : pap van Nutrilon 2 en Bambix
Daarna gaat ze naar bed.

Nu vind ik dat ze erg weinig eet eigenlijk... want de pap en het fruithapje 's ochtends gaan goed, maar het middageten (brood) eet ze eigenlijk zowat niet, en de melk drinkt ze ook zowat niet! Tussendoor krijgt ze wel diksap overigens, maar ja, dat is meer vocht dan wat anders.
Het avondeten eet ze ook niet (behalve het toetje denk ik) en dan heeft ze pas weer 's avonds pap.
Dus ik vind het niet zo raar dat ze niet goed aankomt, hier thuis kwam ze goed aan op voornamelijk pap...

Maar goed, ze willen haar aanleren om brood en groente ook te eten, maar dan moet je het ook niet erg vinden dat ze niet goed aankomt denk ik. Dat lijkt me dan wel logisch, als ze het niet opeet.

Al met al vind ik het een beetje verwarrend. Oh ja, de kinderarts had gezegd dat ik wel zelf de pap weer kan gaan geven enzo, van het weekend vonden ze het beter dat ik dat niet deed om mij vooral te ontlasten. Maar vind het wel fijn hoor, om het weer lekker zelf te gaan doen.

Ik verwacht alleen dus niet dat ze heel snel naar huis mag al, het gaat zo best lang duren allemaal!
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:27:26 #90
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52323396
Ja, weet ik

Maar hij is nog zo kleihein

Maar goed, je hebt gelijk, ik maak me wrs weer zorgen om niks
pi_52323464
Oh ja, gisteravond had ik een berichtje geschreven voor Poemojn, maar internet lag er ineens weer uit. @#%#$ verbinding ...

Ik schrok wel even van je berichtje, wij hebben ook conifeer in de tuin dus ik ga wel opletten! Het is idd niet giftig maar dat zijn scherpe voorwerpen zowiezo niet altijd maar wel gevaarlijk dus!
Gelukkig zijn jullie meteen naar de huisartsenpost gegaan, echt heel goed!

Oh ja, mijn nichtje was een tijdje geleden bijna gestikt in wat gras, dus ongevaarlijke dingen kunnen gevaarlijker zijn dan je denkt voor die kleintjes. Ze had toen even ter observatie in het ziekenhuis gelegen, maar verder niets aan de hand. Waarschijnlijk had mijn broer (de vader dus) het grassprietje eruit gehaald en daarbij haar keeltje een beetje beschadigd waardoor het bloedde, en daardoor dachten ze dus aan wat ernstigs.
pi_52323495
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:27 schreef Vivi het volgende:
Ja, weet ik

Je bent gewoon een supergoede mams en ach, je wordt vanzelf wel wat makkelijker als hij ouder wordt idd. Hij laat echt wel weten als hij honger heeft, en dan geven ze hem heus wel ... (als ik het zo lees is het een driftkoppie )

Maarre, ik ben net zoals jij hoor. Maak me vaak ook veel te snel zorgen
pi_52323510
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:27 schreef Vivi het volgende:
Ja, weet ik

Dean heeft alles onder controle, dat zie je aan zijn snoetje, dus geen zorgen.
Onbewust ben je 'zorgjes' aan het bedenken omdat je hem 'elders' dropt, alleen laat, jij alleen bent, je hem missen gaat.
Dus eigenlijk zou Dean bezorgd moeten zijn of mama het wel redt zonder hem
pi_52323859
Milagro

Geldt voor mij ook. Ik maak me ook weleens zorgen of ze Julia wel goed verzorgen in het ziekenhuis. Ik kan er lang niet altijd bij zijn en natuurlijk doe ik het altijd het beste ...
pi_52324259
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:47 schreef Suzanna het volgende:
Milagro

Geldt voor mij ook. Ik maak me ook weleens zorgen of ze Julia wel goed verzorgen in het ziekenhuis. Ik kan er lang niet altijd bij zijn en natuurlijk doe ik het altijd het beste ...
lieve jonge mama's, dat gevoel blijft, hoor, ik heb het nu ook nog, als de jongste van 14 belt vanuit schoolkamp direct na aankomst en zegt dat hij zijn slaapzak niet kan vinden, er liggen er nog 3 maar die zijn niet van mij....

ja, dan pak je die maar en ga ondertussen de groep langs om te zien wie de jouwe heeft, en bel me dan zo weer even terug (gsm's mochten niet mee, dus hem terugbellen was lastig)....

en dan belt hij dus , uiteraard, niet terug, en heb ik visioenen van een kind dat in een koude natte tent ligt zonder slaapzak, want die overgeblevene slaapzakken werden alsnog opgeeist, en de lerarer laten mijn kind aan zijn lot over en en en

hallo, moeders!!!!!!!!!! je zoon is VEERTIEN!!!!! en een kind van zijn moeder, dus rete slim en zelfstandig

dus het gaat nooit weg kijk maar naar je eigen mams en/of paps
mijn vader kan nu nog steeds doen alsof ik 16 ben "red je het wel, weet je wel waar het is dan?"
nee, pa, kun je mee, ik ben pas 44 en voor het eerst alleen op reis is toch wel eng
pi_52324525
oh trouwens Suzanna, kun/kon je niet daar ook blijven slapen in het ziekenhuis?
mag of kan dat niet daar, of lukt het jou niet, vanwege werk of thuisfront?
of wil je dat zelf liever niet? het gaf mij destijds iig een hoop rust, thuis werd ik gek van zorgen , het idee mijn kindje zo alleen ( wat ws vooral ook mijn probleem ook was en niet de zijne ) en heb toen 2 weken op een stretcher gebivakeerd naast zijn bed daar.

maar ms was dat mogelijk omdat hij in quarantaine lag, en andere patientjes geen last hadden van mijn kampeergedoe daar

oh en over dat lastige binnenhouden en associaties.
mijn zoontje destijds voelde zich op een ochtend nisolekkuh, toch maar proberen , ontbijt gegeven, wassen, kleertjes aan, jasje aan, en toen ik zijn sjaal omdeed, kwam het ontbijt er weer uit

hij heeft toen wekenlang die sjaal geassocieerd met spugen, en dus als de sjaal maar dichtbij hem bracht werd ie 'bang' en begon zowat te kokhalzen

kinderen kunnen verbanden leggen die wij in eerste instantie niet zien, niet begrijpen omdat we er gewoon niet aan denken , omdat het zo niet logisch is.
er hoeft dus niet eens iets lichamelijks mis te zijn ms, en ook niet iets 'groots' gebeurd te zijn, om een onhandige associatie te maken, die zichzelf daarna in stand houdt.
pi_52325034
Suus er komt gelukkig weer iets in bij Juul.

Vivi het komt wel goed. Ik persoonlijk zou het zo laten en proberen op jullie schema thuis te blijven geven en op het kdv het schema daar aan houden.

Ik heb hier een klein driftkikkertje die gisteren zo beledigd was dat ze een bloedneus ervan kreeg. Puur door het krijsen en driftkikkeren...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:37:19 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52325113
Jullie zijn lief, ik voel me al een stuk beter

En Suzanna, het is niet zo dat het me niet interesseert hoor, over Julia, dat ik niks zeg.

Ik lees het allemaal maar ik weet gewoon even niks zinnigs te zeggen snap je.

En Milagro, met dat schoolkamp-verhaal, zo ben ik, vrees ik, ook hoor als Dean 14 is
pi_52325656
Ik vind het belachelijk dat er op jullie kdv zulke regels zijn, bij ons hoeft een baby niet mee te gaan in het ritme van de groep, pas op de dreumesgroep hebben ze het vaste ritme!
Een baby die een ander schema heeft, daar passen wij ons op aan!
Dus zij zouden gewoon jouw eigen schema aanhouden vivi, maar dat doen ze bij jullie dus niet?
Vink echt stom

net voor Meikes kamertje een geboorteschilderij besteld van haar geboortekaartje! Vind het nu al leuk!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:06:39 #100
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52325869
Ja, maar het is toch heel erg lastig om voor zoveel babietjes ieder een ander schema aan te houden lijkt me?

Wat ik wel jammer vind is dat ze ook niet in een schriftje schrijven, al is het maar heel kort, hoe de dag was enzo.

Dat hebben ze alleen gedaan toen hij kwam wennen en daarna niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')