Nu vind ik Wilders' uitlatingen absurd, maar dit is ongeveer even dom. De Winter zegt dit natuurlijk uiteraard niet met bijbedoeling.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef remlof het volgende:
Whehe Wilders heeft zich nu definitief rechts van De Winter gepositioneerd. Knap!
Ik vermoedde dat je er zo langzamerhand wel aan gewend was geraakt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:32 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ik zou ook knap pissig worden als iets wat centraal staat in mijn dagelijks leven op zo'n manier door zo'n idioot wordt besmeurt.
Nu je het zegt, zeg. Wij kunnen jou wel wegzetten in de galerij der zieners idd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:47 schreef Meki het volgende:
Wat ik altijd zei over Wilders wordt altijd weggehaald en snel genegeerd
maar het is wel de waarheid
dat kunnen we vandaag weer zien waar we met Wilders heen gaan
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
(Eat that apropos.)
De relevantie ontgaat me, eerlijk gezegd.quote:
Nou, bij een groep mensen ligt de koran gevoeliger dan Mein Kampf. Aangezien we in 2007 leven, is dat ook niet zo vreemd. Waarom mogen we die groep wel negeren, bagatelliseren en als anti-democraten wegzetten terwijl we alle gevoelens rond Mein Kampf - politiek morsdood - wel serieus moeten nemen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:55 schreef Monolith het volgende:
Het gaat niet zozeer om het verbod, maar juist om het actief opheffen van het verbod enerzijds en het actief instellen van het verbod anderzijds. Ik betwijfel of een verbod op Mein Kampf tegenwoordig op voldoende steun zou kunnen rekenen. Bovendien blijven hoe je het ook wendt of keert bepaalde zaken nou eenmaal gevoeliger liggen dan andere zaken. In de VS kun je bijvoorbeeld veel makkelijker grappen maken over de Holocaust dan in Nederland terwijl je andersom in Nederland weer veel makkelijker grappen kunt maken over negers.
gelijk hebben wordt met een ban beloondquote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nu je het zegt, zeg. Wij kunnen jou wel wegzetten in de galerij der zieners idd..
Je hebt wel altijd gelijk gehad, kid.
(Eat that apropos.)
Het monsterverbond van Ryan en Meki snaaks verbeeld met behulp van een samenzwering uit de late jaren dertig. Vrije associatie, kid.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De relevantie ontgaat me, eerlijk gezegd.
Je was toch al die tijd een roepende in de woestijn, denk ik, om een Bijbelse metaphoor aan te halen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:03 schreef Meki het volgende:
[..]
gelijk hebben wordt met een ban beloond
maar dat wordt weggehaald na aandringen van Wilders
Snaak!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:04 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het monsterverbond van Ryan en Meki snaaks verbeeld met behulp van een samenzwering uit de late jaren dertig. Vrije associatie, kid.
Ik was op vakantiequote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je was toch al die tijd een roepende in de woestijn, denk ik, om een Bijbelse metaphoor aan te halen.
Ik ook.quote:
Leg even uit. Is het niet juist Wilders die een opiniedelict wil toevoegen en de regering die dat niet ziet zitten?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:02 schreef PJORourke het volgende:
Het afschaffen van opiniedelicten hoort thuis in een zelfverzekerde vrije samenleving. Dat zijn we dus niet: als je de reactie van de regering ziet, zijn we bang voor een Deense boycot en totaal niet principieel bezig. Laag, ondermaats en intellectueel armoedig: onze vrijheid is minder belangrijk dan de boekhouding van pakweg Nutreco.
1) Zoals? Welke aandelen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:18 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik zie zat groepen moslims die hun centrale zaken besmeuren. Hele volksstammen zelfs.
Als ik het goed begrijp ben jij voor het legaliseren van Mein Kampf in plaats van het verbieden van de Koran?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
Het was een leuke rel, islamofiel links en christelijk rechts (De Winter cs) hebben heerlijk en dom gehapt als Pavlovs hondjes, en niemand kan uitleggen waarom Mein Kampf wel de facto verboden zou moeten worden en de koran niet. Dat komt omdat religieuzen het van selectieve verboden en niet van vrijheid moeten hebben.
Wilders is consistent in zijn visie van opiniedelicten, ik ben consistent tegen, en de regering is angstig voor de status quo.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Leg even uit. Is het niet juist Wilders die een opiniedelict wil toevoegen en de regering die dat niet ziet zitten?
Ja.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:18 schreef spoor4 het volgende:
Als ik het goed begrijp ben jij voor het legaliseren van Mein Kampf in plaats van het verbieden van de Koran?
Omdat ik geen liberaal ben. Omdat de andere partijen minder vrijheidsgezind en meer status quo zijn. Omdat Wilders als enige de gevaren in onze samenleving goed lijkt in te schatten. Omdat de VVD nog nooit wat waargemaakt heeft. Omdat Wilders sterker opereert dan het huidige regime dat alleen maar rust wil kopen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:30 schreef spoor4 het volgende:
Waarom stem je dan op die niet-liberale partij van Wilders?
Zowel de qor'an als Mein Kampf liggen gevoelig bij voor- en tegenstanders.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:02 schreef PJORourke het volgende:
Nou, bij een groep mensen ligt de koran gevoeliger dan Mein Kampf. Aangezien we in 2007 leven, is dat ook niet zo vreemd. Waarom mogen we die groep wel negeren, bagatelliseren en als anti-democraten wegzetten terwijl we alle gevoelens rond Mein Kampf - politiek morsdood - wel serieus moeten nemen?
Die bijbedoeling is dan om de extreemrechtse politieke tak internationaal gezien verder te versplinteren? Wat zou hij daarbij te winnen hebben?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:56 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nu vind ik Wilders' uitlatingen absurd, maar dit is ongeveer even dom. De Winter zegt dit natuurlijk uiteraard niet met bijbedoeling.
Wilders heeft zich altijd erg afzijdig gehouden van De Winter en het Vlaams Belang. Geloof niet dat die twee zeer veel waarde hechten aan een internationale politieke tak.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die bijbedoeling is dan om de extreemrechtse politieke tak internationaal gezien verder te versplinteren? Wat zou hij daarbij te winnen hebben?
Je haalt Islamieten en moslims door elkaar, je denkt dat er een coherente groep van gelovigen is. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als groep? Leg eens uit?
Er zijn wel islamitische individuen die onislamitische dingen doen, maar ik zie geen moslims als groep die hun centrale zaken besmeuren.
Wat een simplistische nonsens.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:39 schreef Kees22 het volgende:
Zowel de qor'an als Mein Kampf liggen gevoelig bij voor- en tegenstanders.
Dat zorgt voor een schema:
.....................................voor........................tegen
qor'an......................islamieten..............Wilders c.s.
Mein Kampf............neo-nazi's..............democraten
Ik word er een beetje verdrietig van.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:59 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat een simplistische nonsens.
Ja, dat deed Wilders om niet gezien te willen worden als extreemrechts, maar het gekke doet zich nù voor dat DeWinter in feite zegt dat Wílders extreemrechtser is dan hij, en afgemeten aan zijn uitlating dat je gematigde moslims niet in een hoek moet drukken (en ik geloof dat hij dat meent eigenlijk) is dat ook zo. De consequentie van Wilders' voorstel is niet alleen een ban op een zogenaamd opiniedelict nl., maar de facto door zijn uitwerking (verbod op Koran in moskee) ook een daadwerkelijk verbod op de uitoefening van een bepaalde religie. Wat is de religie Islam nl. zonder dat je het heilige boek van hen kunt gebruiken in een moskee. Dan is die religie weg.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wilders heeft zich altijd erg afzijdig gehouden van De Winter en het Vlaams Belang. Geloof niet dat die twee zeer veel waarde hechten aan een internationale politieke tak.
Bij het begin, ô, grote propheet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:59 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
J Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
In OP lees ik nochtans dat Filip gematigde moslims niet in een hoek wil drijven, hij is duidelijk minder extreem dan ons Gekke Geertje.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:34 schreef zuiderbuur het volgende:
Filip Dewinter heeft inderdaad niet echt een goeie band met Wilders. Dat had/heeft hij wel met Hilbrand Nawijn, die met hem nog een denktank heeft opgericht, en zich positief had uitgelaten over een Vlaams-Nederlandse federatie.
Maar dat laat ik liever niet aan deze heren over.![]()
Vlaams Belang is te radicaal en heeft het Vlaamsnationalisme grotendeels vervangen door haatzaaierij.
Ik ben ook voor een strenge aanpak van de problemen, maar Vlaams Belang en Dewinter vallen de islam zelf aan (zij laten gekleurden toe in hun rangen maar geen moslims). Dewinter hangt "Zonder jihad"bordjes op in Antwerpen, Wilders zegt dat de koran verboden moet worden. Beide heren provoceren nodeloos.![]()
Hij is nu op de herhaling op Ned2.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:36 schreef zuiderbuur het volgende:
Het interview met Dewinter kan trouwens hier bekeken worden
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)7006/bb.20070808.asf
Tja, dat hangt af van hoe de wind waait:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In OP lees ik nochtans dat Filip gematigde moslims niet in een hoek wil drijven, hij is duidelijk minder extreem als ons Gekke Geertje..
Ja, volgens mij heeft-ie wel wat met boxhandschoenen gehad ook, die Wilders. Kijk je trouwens naar Ned2, nu over de pariahs? Is geen toeval, volgens mij. Eerst reportage over Wilders en De Winter en nu over de pariahs van India. Jeez, dat systeem van India is ook heel erg triest, je krijgt er tranen van in je ogen. Dat kaste-systeem. Zou de redactie van Netwerk die vergelijking onbewust willen opdringen? Wilders en De Winter, Wilders meer dan De Winter, willen van moslims pariahs maken?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:42 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Tja, dat hangt af van hoe de wind waait:
http://www.youtube.com/watch?v=hTxDQnXKRyQ
De bokshandschoen, "Eigen volk eerst", "VB gaat voor een blank Europa", "Islam hoort in Europa NIET THUIS",...
(gek, zag ik in die reportage Wilders ook met zulke handschoenen?)
Ik kijk nu toch al een tijdje naar Nederlandse actualiteitenmagazines en daarvoor schat ik ze toch een beetje te hoog in.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:48 schreef Ryan3 het volgende:
Kijk je trouwens naar Ned2, nu over de pariahs? Is geen toeval, volgens mij. Eerst reportage over Wilders en De Winter en nu over de pariahs van India. Jeez, dat systeem van India is ook heel erg triest, je krijgt er tranen van in je ogen. Dat kaste-systeem. Zou de redactie van Netwerk die vergelijking onbewust willen opdringen? Wilders en De Winter, Wilders meer dan De Winter, willen van moslims pariahs maken?
Op zich is het een goede vergelijking toch, in wezen zijn ze daarop uit, moslims pariahs maken in de Indiase kaste-systeem betekenis van het woord, toch? Nee, ik denk dat dat meespeelt wel, bij die redactie van Netwerk. Valt me tegen dat de usals die deze reportages al eerder gezien kunnen hebben dat al niet hebben aangedragen in dit topic. Usuals vinden dat onze publieke omroep sws veel te links is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:55 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik kijk nu toch al een tijdje naar Nederlandse actualiteitenmagazines en daarvoor schat ik ze toch een beetje te hoog in.![]()
Huh? Jij verwacht dat Dewinter uitlegt waarom Mein Kampf verboden zou moeten worden? Alsof hij het eens is met zo'n verbod.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
Het was een leuke rel, islamofiel links en christelijk rechts (De Winter cs) hebben heerlijk en dom gehapt als Pavlovs hondjes, en niemand kan uitleggen waarom Mein Kampf wel de facto verboden zou moeten worden en de koran niet. Dat komt omdat religieuzen het van selectieve verboden en niet van vrijheid moeten hebben.
Met een briefje heeft Wilders weer bewezen de toppoliticus van dit land te zijn en heeft hij de hypocrisie en lafheid van de rest weer eens ontmaskerd.
Trek jullie ogen eens open, Nederland heeft Vlaanderen al lang ingehaald wat rechtse politici betreft. Ook Verdonk, Hirsi Ali en anderen zijn in hun uitspraken over moslims en allochtonen meermaals verder gegaan dan het VB durfde.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:28 schreef cultheld het volgende:
Als zelfs racist DeWinter al kritiek heeft op Wilders, dan weten we wel hoe laat het is.
Waar staat dat? Er staat wel in de wet dat er godsdienstvrijheid is behoudens de wet. De staat staat dus boven de kerk, en oproepen tot geweld, zelfs al is het religieus geinspireerd, zou verboden moeten zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:37 schreef Kees22 het volgende:
Sidekicks antwoord was wel erg sterk!
Wilders voorstel om de qor'an te verbieden is geen serieuze optie, omdat in Nederland kerk en staat gescheiden zijn. Dus kan de staat niet het gebruik van een religieus leerboek verbieden.
Dat is reeds volgens de wet verboden. De vrijspraak (lees: gerechtelijke dwaling) in de zaak imam El Moumni ten spijt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 07:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Waar staat dat? Er staat wel in de wet dat er godsdienstvrijheid is behoudens de wet. De staat staat dus boven de kerk, en oproepen tot geweld, zelfs al is het religieus geinspireerd, zou verboden moeten zijn.
Sorry, maar daar ga je de fout in. Democraten zijn niet tegen de vrije verspreiding van Mein Kampf. Ik vind het verbod op verkoop ook belachelijk. Het is zo'n slecht geschreven en onleesbaar boek, dat het totaal geen gevaar voor de samenleving vormt. Het zal hoogstens een symboolfunctie krijgen. Zo van "Ik heb mein kampf in de kast staan, dus dan weet je wel dat ik Wilders stem."quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je legt de methoden van Wilders inderdaad prima uitquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:24 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
* Het_hupt mompelt over tunnelvisies, demoniseren, etc. Je snapt het plaatje wel![]()
Kijk je geeft het nu ook zelf toe, dat is wel eens anders geweest, misschien ontwikkel je tochquote:
je bedoelt dat hij weer eens heeft bewezen hoe hypocriet hij is .. Partij vd Vrijheid, laat me niet lachen, juist hij wil de grondrechten die onze vrijheid moeten verzekeren aantastenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
Met een briefje heeft Wilders weer bewezen de toppoliticus van dit land te zijn en heeft hij de hypocrisie en lafheid van de rest weer eens ontmaskerd.
Dat zeg ik...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In tegendeel. Ik denk bijna dagelijks aan Neville Chamberlain.
Ik ben inderdaad ook tegen het 'verbod' op Mein Kampf. Prima als mensen dat willen lezen hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, maar daar ga je de fout in. Democraten zijn niet tegen de vrije verspreiding van Mein Kampf. Ik vind het verbod op verkoop ook belachelijk. Het is zo'n slecht geschreven en onleesbaar boek, dat het totaal geen gevaar voor de samenleving vormt. Het zal hoogstens een symboolfunctie krijgen. Zo van "Ik heb mein kampf in de kast staan, dus dan weet je wel dat ik Wilders stem."
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:02 schreef Monolith het volgende:
Wat mij betreft zijn deze specifieke verboden al belachelijk, laat staan dat er nog een paar aan toegevoegd moeten worden. Iedereen kan tegenwoordig bovendien Mein Kampf of de Koran wel vinden via Google, dus het is ook nog een volkomen overbodig voorstel.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Democraten zijn niet tegen de vrije verspreiding van Mein Kampf. Ik vind het verbod op verkoop ook belachelijk.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee ! Politici moeten zich verre houden van verboden op boeken en religie.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:33 schreef SpecialK het volgende:
En ja ik vind dat mein kampf niet verboden hoeft te zijn. Slaat natuurlijk nergens op in een volwassen en vrije samenleving met genoeg relativeringsmateriaal
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mein Kampf is strict genomen verboden maar wordt gedoogd. Alleen over verkoop wordt moeilijk gedaan. Maar universiteitsbibliotheken hebben er vaak wel een.
Maargoed ook dat verbod is niet meer van deze tijd. het internet houd ook niet op bij de grens. Of wilde Geert dat ook gaan censureren.
Maar, maar, de door Wilders aangetoonde hypocrisie van links, wat doen jullie?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:34 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook tegen het 'verbod' op Mein Kampf. Prima als mensen dat willen lezen hoor.
Hé, nou waren net zo'n beetje de enige nazivergelijikingen die van WIlders cs.... moet jij het weer verpestenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:09 schreef Super7fighter het volgende:
Het blinde fanatisme waarmee de dienaren van Geert Wilders, hun Grote Leider eerbiedigen, lijk verdacht veel op het blinde gehoorzaamheid en loyaliteit van de nazi's destijds aan Hitler.
Ook toen raakten de nazi's helemaal in extase van de woorden van een Arische voorman. Geert Wilders verschijning hebben verdacht veel dezelfde effecten als de Fuhrer.
Ook die kondigde een boekverbranding aan:
Hoeveel Nederlandse grondrechten willen de blinde aanhangers van de "Arische" Geert wel niet afschaffen:
Ja, extase, blinde gehoorzaamheid, fanatisme, waar hebben we die grootheden nog meer gezien behalve dan tijdens de zwartste episode in de Duitse geschiedenis?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:09 schreef Super7fighter het volgende:
Het blinde fanatisme waarmee de dienaren van Geert Wilders, hun Grote Leider eerbiedigen, lijk verdacht veel op het blinde gehoorzaamheid en loyaliteit van de nazi's destijds aan Hitler.
Ook toen raakten de nazi's helemaal in extase van de woorden van een Arische voorman. Geert Wilders verschijning hebben verdacht veel dezelfde effecten als de Fuhrer.
Ook die kondigde een boekverbranding aan:
Hoeveel Nederlandse grondrechten willen de blinde aanhangers van de "Arische" Geert wel niet afschaffen:
-de vrijheid om een boek uit te geven
- de vrijheid van godsdienst
- de vrijheid van meningsuiting
- de vrijheid van vereniging
Etc.
We moeten niet blind zijn voor het nieuw opkomende fascisme. Want de nazi-ideologie is terug in de vorm van Geert wilders en zijn voetvolk.
Tegen de tijd dat Geert Wilders aan de macht gekomen is in Nederland, zal Saudi-Arabie de democratie zijn en zullen de aanhangers van Geert Wilders degene zijn die zelfmoordaanslagen zullen plegen op.
De Kruistochten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:18 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, extase, blinde gehoorzaamheid, fanatisme, waar hebben we die grootheden nog meer gezien behalve dan tijdens de zwartste episode in de Duitse geschiedenis?
Vraag voor de Boeddhisten.
Shit..ik gebruik de koran als voetstuk onder een hindoebeeldje..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:21 schreef Sidekick het volgende:
Grappig trouwens dat Wilders het wel als studieobject wil behouden. Dat worden aardig wat educatieve lessen in de (schuil)moskee.
Is het in bezit hebben van Mein Kampf verboden in Nederland?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:54 schreef du_ke het volgende:
Het verbod op Mein kampf is terug te voeren op de gevoeligheden na de oorlog maar is totaal verouderd. Boeken verbieden is dwaas.
Lezen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 06:04 schreef ThinkTank het volgende:
Huh? Jij verwacht dat Dewinter uitlegt waarom Mein Kampf verboden zou moeten worden? Alsof hij het eens is met zo'n verbod.![]()
Ik gebruik het woord niet meer want het betekent gewoon socialisme-light.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:08 schreef du_ke het volgende:
Kijk je geeft het nu ook zelf toe, dat is wel eens anders geweest, misschien ontwikkel je toch
Bedreigingen, intimidatie en geweld zijn een grondrecht van onze beschaving? Wat ben jij de weg kwijt zeg.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:08 schreef moussie het volgende:
je bedoelt dat hij weer eens heeft bewezen hoe hypocriet hij is .. Partij vd Vrijheid, laat me niet lachen, juist hij wil de grondrechten die onze vrijheid moeten verzekeren aantasten
Nee kneus. Bedreigingen, intimidatie en geweld moeten strafrechtelijk worden aangepakt. Ook ik ben het er mee eens dat een groot politieteam gaat uitzoeken wie Jami in elkaar geslagen en bedreigd hebben.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bedreigingen, intimidatie en geweld zijn een grondrecht van onze beschaving? Wat ben jij de weg kwijt zeg.
Hoewel ze zeggen dat Vlaanderen altijd Nederland een beetje achterna holt op politiek vlak, denk ik dat dat niet waar is. Bekijk bijvoorbeeld dat youtubefilmpje, Fortyn, Verdonk,.... vind ik geen racisten, Vlaams Belang wel. Welke uitspraken maken zij misschien dat VB niet durft maken?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 06:04 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Huh? Jij verwacht dat Dewinter uitlegt waarom Mein Kampf verboden zou moeten worden? Alsof hij het eens is met zo'n verbod.![]()
[..]
Trek jullie ogen eens open, Nederland heeft Vlaanderen al lang ingehaald wat rechtse politici betreft. Ook Verdonk, Hirsi Ali en anderen zijn in hun uitspraken over moslims en allochtonen meermaals verder gegaan dan het VB durfde.
Ik heb hem gisteren in Westerbork gesignaleerd, dat is verdacht!!!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:47 schreef Meki het volgende:
Wat ik altijd zei over Wilders wordt altijd weggehaald en snel genegeerd
maar het is wel de waarheid
dat kunnen we vandaag weer zien waar we met Wilders heen gaan
Mooie stropop!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:43 schreef Pool het volgende:
Nee kneus. Bedreigingen, intimidatie en geweld moeten strafrechtelijk worden aangepakt. Ook ik ben het er mee eens dat een groot politieteam gaat uitzoeken wie Jami in elkaar geslagen en bedreigd hebben.
Maar een religieus boek uit de 7e eeuw tegen alle grondrechten in verbieden, staat dus gelijk aan het tegengaan van bedreigingen, intimidatie en geweld.Ik ben benieuwd op basis van welke effectenanalyse je tot die conclusie komt.
ik heb het over godsdienstvrijheid .. mi een van de belangrijkste verworvenheden van onze maatschappij, misschien zelfs wel de belangrijkste omdat die het handvat biedt om je te bevrijden van het juk van welke godsdienst dan ook ..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bedreigingen, intimidatie en geweld zijn een grondrecht van onze beschaving? Wat ben jij de weg kwijt zeg.
Da's wat anders dan een totaal willekeurig verbod op een achterlijk sprookjesboek.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:54 schreef moussie het volgende:
ik heb het over godsdienstvrijheid .. mi een van de belangrijkste verworvenheden van onze maatschappij, misschien zelfs wel de belangrijkste omdat die het handvat biedt om je te bevrijden van het juk van welke godsdienst dan ook ..
aah, dus de islam is geen geloof en de Koran niet hun heilige boek dus dat hoef je niet te respecteren ..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Da's wat anders dan een totaal willekeurig verbod op een achterlijk sprookjesboek.
Totaal willekeurig verbod? Alsof het niets te maken heeft met een religie.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Da's wat anders dan een totaal willekeurig verbod op een achterlijk sprookjesboek.
Ik had het over Mein Kampf. Een boekverbod is gewoon niet hetzelfde als een inperking van de religieuze vrijheid.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:28 schreef Sidekick het volgende:
Totaal willekeurig verbod? Alsof het niets te maken heeft met een religie.
"En islam is de Koran, en niets dan de Koran", "de kern van het probleem is de islam", "Ik heb genoeg van de islam in Nederland", etc
PJ: "beperking godsdienstvrijheid?"
Trouwens, waarom ga je Wilders zo verdedigen terwijl je juist tegen het plan bent? Maakt dat jou niet erg hypocriet?
Nee, inderdaad, geloof hoef je niet meer te respecteren dan welke opinie dan ook en de koran hoef je niet beter te behandelen dan de werkjes van Heleen van Royen. Toch is dat de realiteit in dit land.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:19 schreef moussie het volgende:
aah, dus de islam is geen geloof en de Koran niet hun heilige boek dus dat hoef je niet te respecteren ..
waarom dan het ene boek, de Koran, verbieden en het andere, van Heleen, niet ?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, geloof hoef je niet meer te respecteren dan welke opinie dan ook en de koran hoef je niet beter te behandelen dan de werkjes van Heleen van Royen. Toch is dat de realiteit in dit land.
Goede vraag, moet je bij Hirsch Ballin of Plasterk zijn.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:36 schreef moussie het volgende:
waarom dan het ene boek verbieden en het andere niet ?
Vind je godsdienstvrijheid een recht waar teveel waarde aan gehecht wordt?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:34 schreef PJORourke het volgende:
Nee, inderdaad, geloof hoef je niet meer te respecteren dan welke opinie dan ook en de koran hoef je niet beter te behandelen dan de werkjes van Heleen van Royen. Toch is dat de realiteit in dit land.
En over een paar jaar (na 2015) komt Mein Kampf in het publieke domein en is het helemaal niet meer 'verboden'quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Is het in bezit hebben van Mein Kampf verboden in Nederland?
Welke wet, welke uitspraak ?
Alleen de bezitter van auteursrechten betreff Nederland van een boek kan dat boek in Nederland verkopen en kopers het recht geven dat boek door te verkopen.
In die zin zijn zowat alle boeken verboden te verkopen als de auteursrechtenbezitter niet toestemming geeft.
de Nederlandse staat is bezitter van de auteursrechten in Nederland van Mein Kampf....
en terecht dat de staat geen antisemitische propaganda wilt verspreiden.
Alleen dat tweede punt. Het recht om vrij te geloven is een groot goed - maar religies krijgen nu een uitzonderingspositie, terwijl het gewoon slecht onderbouwde meningen zijn als alle anderen. Kritiek ziet men liever niet meer op geloof - bijbels en korans mogen niet behandeld worden als alle andere boeken. Het "Life of Brian" effect. Als ik zoiets zou schrijven als de Koran, zou Atsma van het CDA meteen met een verbod willen komen. Maar het is onderdeel van een oud geloof cq geknuffelde minderdheid, dus vertroetelen we de Koran. Terwijl we behoorlijk hardhandiger met Scientology bv. omgaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef ijsbrekertje het volgende:
Vind je godsdienstvrijheid een recht waar teveel waarde aan gehecht wordt?
Of vind je dat het verbieden van (het gebruik van) de Koran geen inperking van de godsdienstvrijheid is?
Of allebei?
Volgens Wilders wel: hij betoogt keer op keer dat de Islam de Koran is en niets dan de Koran, en hij zegt de Koran te willen verbieden omdat de Islam de kern van het probleem is. Duidelijker kan het niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik had het over Mein Kampf. Een boekverbod is gewoon niet hetzelfde als een inperking van de religieuze vrijheid.
Ik zie anders veel mensen lachen om de clown.quote:Nee, het maakt me niet hypocriet, want ik vind het een goede stunt waar iedereen meteen weer veel te humorloos op hapt
Hij had moeten zeggen: Als de Koran mag, dan MK ook. Dat zou consistent zijn met zijn partijnaam, zijn motto en zijn bedoelingen.quote:, en hij is consistent: als MK -> dan ook de koran.
Ik ben tegen opiniedelicten - boekverboden, verboden politieke partijen, racisme als iets voor het OM, een verbod op de koran interpreteren als aanzetten tot haat en dat willen vervolgen. (Oproepen tot geweld veranderen de zaak natuurlijk). Daar is dit alles onderdeel van. Laten we daar eens mee stoppen, veel gezonder voor iedereen, krijg je misschien ook een serieus politiek discours.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:40 schreef moussie het volgende:
had al geëdit voor meer duidelijkheid .. ik ben het dus ook oneens met een verkoopverbod van Mein Kampf, zo'n verbod is niet meer van deze tijd
Ik ben voor het vrij verkopen van Mein Kampf...ben ik nu een neo-nazi en een anti-democraat? Jij hebt er niet echt veel kaas van gegeten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, volgens de wetten der logica niet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:48 schreef Sidekick het volgende:
Volgens Wilders wel: hij betoogt keer op keer dat de Islam de Koran is en niets dan de Koran, en hij zegt de Koran te willen verbieden omdat de Islam de kern van het probleem is. Duidelijker kan het niet.
En dan kan jij hem als neo-nazi wegzetten zeker?quote:Hij had moeten zeggen: Als de Koran mag, dan MK ook. Dat zou consistent zijn met zijn partijnaam, zijn motto en zijn bedoelingen.
Maar hoe kun je nu vrij geloven als de staat bepaald welke boeken je daar wel of niet voor mag gebruiken? Door de Koran te verbieden kunnen moslims hun geloof toch niet uitoefenen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:47 schreef PJORourke het volgende:
Alleen dat tweede punt. Het recht om vrij te geloven is een groot goed - maar religies krijgen nu een uitzonderingspositie, terwijl het gewoon slecht onderbouwde meningen zijn als alle anderen. Kritiek ziet men liever niet meer op geloof - bijbels en korans mogen niet behandeld worden als alle andere boeken. Het "Life of Brian" effect. Als ik zoiets zou schrijven als de Koran, zou Atsma van het CDA meteen met een verbod willen komen. Maar het is onderdeel van een oud geloof cq geknuffelde minderdheid, dus vertroetelen we de Koran. Terwijl we behoorlijk hardhandiger met Scientology bv. omgaan.
En we zijn bang voor "Deense" rellen.
Intelligente mensen zullen niet iemand voor neo-nazi uitmaken als diegene tegen het 'verbod' van Mein Kampf is. Voor Wilders is het misschien niet het beste punt om voor te strijden, want bij zijn achterban zal het wel vreemd overkomen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, volgens de wetten der logica niet.
[..]
En dan kan jij hem als neo-nazi wegzetten zeker?
Alsof die toepasbaar zijn op Wilders.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, volgens de wetten der logica niet.
Leuke afleiding hoor, maar je kan ook gewoon zeggen dat ik gelijk heb.quote:[..]
En dan kan jij hem als neo-nazi wegzetten zeker?
Tuurlijk heb je gelijk, maar je weet ook wel welke spin zo'n uitspraak zou krijgen van bv. jouw partijgenoten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:09 schreef Sidekick het volgende:
Leuke afleiding hoor, maar je kan ook gewoon zeggen dat ik gelijk heb.
Sorry, maar na twee regels geloofde ik het eigenlijk wel. Niet eens grappig ofzo.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:05 schreef Super7fighter het volgende:
blaaaaaaaaaat
Is niet eens grappig bedoeld.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:12 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Sorry, maar na twee regels geloofde ik het eigenlijk wel. Niet eens grappig ofzo.
Ik denk het ook. Maar zoals ik al zei, er is geen aanleiding, geen probleem, geen prioriteit. En dan gaan mensen gissen naar het motief, en sommigen zullen die snel vinden. Het blijft heel hypothetisch.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je gelijk, maar je weet ook wel welke spin zo'n uitspraak zou krijgen van bv. jouw partijgenoten.
Dat de paus zo debiel was en is om boeken van mensen als Voltaire te verbieden, betekent niet dat we daar maar naar terug moeten.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:19 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Nou onwijs.
Ik durf te wedden dat er hier niemand is die mij kan uitleggen waarom Geert Wilders absoluut geen serieuze optie is. Alsof het zo'n drama is om zo'n jostiboek als de Koran te verbieden. Andere boeken zijn in het verleden ook gewoon verboden (geweest), en daar is ook nooit een Derde Wereldoorlog over uitgebroken. Als dat in dit geval wel gebeurt, dan heeft Wilders eigenlijk gewoon helemaal gelijk wat betreft moslims...
exactemundo. Alleen maar omdat men in 1793 met de werken van verlichte denkers in de hand duizenden koppen liet rollen onder de guillotine wil nog niet zeggen dat deze boeken verboden dienen te worden.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat de paus zo debiel was en is om boeken van mensen als Voltaire te verbieden, betekent niet dat we daar maar naar terug moeten.
Je mag mij ook aan het lijstje toevoegen...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:50 schreef Sidekick het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar, maar, de door Wilders aangetoonde hypocrisie van links, wat doen jullie?
Alsof iemand het kan schelen dat het ene boek wel verboden is en het andere niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
Volgens mij geloof je ook nog dat Theo van Gogh niet door Mohammed Bouyeri is afgeslacht maar door een door Wilders gestuurde en betaalde huurmoordenaar, of niet?quote:
wat mij toch meer zorgen baart zijn al die mensen in NL die in de verhaaltjes van de koran gelovenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vind ik vrij ernstig als je bedenkt dat 90% van de Wildersstemmer hebben aangegeven toch op hem te blijven stemmen. Dat betekent dus dat we een hoop debielen in Nederland hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |