abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52216948
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef remlof het volgende:
Whehe Wilders heeft zich nu definitief rechts van De Winter gepositioneerd. Knap!
Nu vind ik Wilders' uitlatingen absurd, maar dit is ongeveer even dom. De Winter zegt dit natuurlijk uiteraard niet met bijbedoeling.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_52216974
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:32 schreef rood_verzet het volgende:

[..]
Ik zou ook knap pissig worden als iets wat centraal staat in mijn dagelijks leven op zo'n manier door zo'n idioot wordt besmeurt.
Ik vermoedde dat je er zo langzamerhand wel aan gewend was geraakt.
pi_52216991
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:47 schreef Meki het volgende:

Wat ik altijd zei over Wilders wordt altijd weggehaald en snel genegeerd
maar het is wel de waarheid

dat kunnen we vandaag weer zien waar we met Wilders heen gaan
Nu je het zegt, zeg. Wij kunnen jou wel wegzetten in de galerij der zieners idd. .
Je hebt wel altijd gelijk gehad, kid.
(Eat that apropos.)
I´m back.
pi_52217031
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
(Eat that apropos.)
pi_52217074
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:00 schreef Apropos het volgende:

[..]

[afbeelding]
De relevantie ontgaat me, eerlijk gezegd.
(Wel in de vakantie over Mao's ideeën in die tijd gelezen trouwens, wat ook wel interessant is).
I´m back.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 01:02:49 #106
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52217077
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:55 schreef Monolith het volgende:
Het gaat niet zozeer om het verbod, maar juist om het actief opheffen van het verbod enerzijds en het actief instellen van het verbod anderzijds. Ik betwijfel of een verbod op Mein Kampf tegenwoordig op voldoende steun zou kunnen rekenen. Bovendien blijven hoe je het ook wendt of keert bepaalde zaken nou eenmaal gevoeliger liggen dan andere zaken. In de VS kun je bijvoorbeeld veel makkelijker grappen maken over de Holocaust dan in Nederland terwijl je andersom in Nederland weer veel makkelijker grappen kunt maken over negers.
Nou, bij een groep mensen ligt de koran gevoeliger dan Mein Kampf. Aangezien we in 2007 leven, is dat ook niet zo vreemd. Waarom mogen we die groep wel negeren, bagatelliseren en als anti-democraten wegzetten terwijl we alle gevoelens rond Mein Kampf - politiek morsdood - wel serieus moeten nemen?

Het afschaffen van opiniedelicten hoort thuis in een zelfverzekerde vrije samenleving. Dat zijn we dus niet: als je de reactie van de regering ziet, zijn we bang voor een Deense boycot en totaal niet principieel bezig. Laag, ondermaats en intellectueel armoedig: onze vrijheid is minder belangrijk dan de boekhouding van pakweg Nutreco.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_52217083
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nu je het zegt, zeg. Wij kunnen jou wel wegzetten in de galerij der zieners idd. .
Je hebt wel altijd gelijk gehad, kid.
(Eat that apropos.)
gelijk hebben wordt met een ban beloond
maar dat wordt weggehaald na aandringen van Wilders
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_52217112
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De relevantie ontgaat me, eerlijk gezegd.
Het monsterverbond van Ryan en Meki snaaks verbeeld met behulp van een samenzwering uit de late jaren dertig. Vrije associatie, kid.
pi_52217124
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:03 schreef Meki het volgende:

[..]

gelijk hebben wordt met een ban beloond
maar dat wordt weggehaald na aandringen van Wilders
Je was toch al die tijd een roepende in de woestijn, denk ik, om een Bijbelse metaphoor aan te halen.
I´m back.
pi_52217141
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:04 schreef Apropos het volgende:

[..]

Het monsterverbond van Ryan en Meki snaaks verbeeld met behulp van een samenzwering uit de late jaren dertig. Vrije associatie, kid.
Snaak!
I´m back.
pi_52217162
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je was toch al die tijd een roepende in de woestijn, denk ik, om een Bijbelse metaphoor aan te halen.
Ik was op vakantie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_52217181
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:07 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik was op vakantie
Ik ook. .
Maar je weet het hè op vakantie gaan is als nieuw jaar. Je begint weer met veel goede voornemens.
I´m back.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 01:15:04 #113
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52217263
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:02 schreef PJORourke het volgende:

Het afschaffen van opiniedelicten hoort thuis in een zelfverzekerde vrije samenleving. Dat zijn we dus niet: als je de reactie van de regering ziet, zijn we bang voor een Deense boycot en totaal niet principieel bezig. Laag, ondermaats en intellectueel armoedig: onze vrijheid is minder belangrijk dan de boekhouding van pakweg Nutreco.
Leg even uit. Is het niet juist Wilders die een opiniedelict wil toevoegen en de regering die dat niet ziet zitten?
pi_52217307
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:18 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik zie zat groepen moslims die hun centrale zaken besmeuren. Hele volksstammen zelfs.
1) Zoals? Welke aandelen?
2) Je had het over de hele groep die haar centrale waarden besmeurde.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 01:18:20 #115
154952 spoor4
Spoort niet
pi_52217318
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
Het was een leuke rel, islamofiel links en christelijk rechts (De Winter cs) hebben heerlijk en dom gehapt als Pavlovs hondjes, en niemand kan uitleggen waarom Mein Kampf wel de facto verboden zou moeten worden en de koran niet. Dat komt omdat religieuzen het van selectieve verboden en niet van vrijheid moeten hebben.
Als ik het goed begrijp ben jij voor het legaliseren van Mein Kampf in plaats van het verbieden van de Koran?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 01:22:02 #116
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52217378
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Leg even uit. Is het niet juist Wilders die een opiniedelict wil toevoegen en de regering die dat niet ziet zitten?
Wilders is consistent in zijn visie van opiniedelicten, ik ben consistent tegen, en de regering is angstig voor de status quo.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 01:22:58 #117
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52217390
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:18 schreef spoor4 het volgende:
Als ik het goed begrijp ben jij voor het legaliseren van Mein Kampf in plaats van het verbieden van de Koran?
Ja.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 01:30:52 #118
154952 spoor4
Spoort niet
pi_52217520
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja.
Waarom stem je dan op die niet-liberale partij van Wilders?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 01:35:53 #119
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52217597
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:30 schreef spoor4 het volgende:
Waarom stem je dan op die niet-liberale partij van Wilders?
Omdat ik geen liberaal ben. Omdat de andere partijen minder vrijheidsgezind en meer status quo zijn. Omdat Wilders als enige de gevaren in onze samenleving goed lijkt in te schatten. Omdat de VVD nog nooit wat waargemaakt heeft. Omdat Wilders sterker opereert dan het huidige regime dat alleen maar rust wil kopen.

Ik ben het niet met alles eens, maar zou een zwakkeling, een weekdier zijn als ik mijn heil zou zoeken bij een establishment dat alleen maar uit is op appeasement.
pi_52217649
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:02 schreef PJORourke het volgende:

Nou, bij een groep mensen ligt de koran gevoeliger dan Mein Kampf. Aangezien we in 2007 leven, is dat ook niet zo vreemd. Waarom mogen we die groep wel negeren, bagatelliseren en als anti-democraten wegzetten terwijl we alle gevoelens rond Mein Kampf - politiek morsdood - wel serieus moeten nemen?
Zowel de qor'an als Mein Kampf liggen gevoelig bij voor- en tegenstanders.
Dat zorgt voor een schema:

.....................................voor........................tegen
qor'an......................islamieten..............Wilders c.s.
Mein Kampf............neo-nazi's..............democraten
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')