Nu vind ik Wilders' uitlatingen absurd, maar dit is ongeveer even dom. De Winter zegt dit natuurlijk uiteraard niet met bijbedoeling.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef remlof het volgende:
Whehe Wilders heeft zich nu definitief rechts van De Winter gepositioneerd. Knap!
Ik vermoedde dat je er zo langzamerhand wel aan gewend was geraakt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:32 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ik zou ook knap pissig worden als iets wat centraal staat in mijn dagelijks leven op zo'n manier door zo'n idioot wordt besmeurt.
Nu je het zegt, zeg. Wij kunnen jou wel wegzetten in de galerij der zieners idd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:47 schreef Meki het volgende:
Wat ik altijd zei over Wilders wordt altijd weggehaald en snel genegeerd
maar het is wel de waarheid
dat kunnen we vandaag weer zien waar we met Wilders heen gaan
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
(Eat that apropos.)
De relevantie ontgaat me, eerlijk gezegd.quote:
Nou, bij een groep mensen ligt de koran gevoeliger dan Mein Kampf. Aangezien we in 2007 leven, is dat ook niet zo vreemd. Waarom mogen we die groep wel negeren, bagatelliseren en als anti-democraten wegzetten terwijl we alle gevoelens rond Mein Kampf - politiek morsdood - wel serieus moeten nemen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:55 schreef Monolith het volgende:
Het gaat niet zozeer om het verbod, maar juist om het actief opheffen van het verbod enerzijds en het actief instellen van het verbod anderzijds. Ik betwijfel of een verbod op Mein Kampf tegenwoordig op voldoende steun zou kunnen rekenen. Bovendien blijven hoe je het ook wendt of keert bepaalde zaken nou eenmaal gevoeliger liggen dan andere zaken. In de VS kun je bijvoorbeeld veel makkelijker grappen maken over de Holocaust dan in Nederland terwijl je andersom in Nederland weer veel makkelijker grappen kunt maken over negers.
gelijk hebben wordt met een ban beloondquote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nu je het zegt, zeg. Wij kunnen jou wel wegzetten in de galerij der zieners idd..
Je hebt wel altijd gelijk gehad, kid.
(Eat that apropos.)
Het monsterverbond van Ryan en Meki snaaks verbeeld met behulp van een samenzwering uit de late jaren dertig. Vrije associatie, kid.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De relevantie ontgaat me, eerlijk gezegd.
Je was toch al die tijd een roepende in de woestijn, denk ik, om een Bijbelse metaphoor aan te halen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:03 schreef Meki het volgende:
[..]
gelijk hebben wordt met een ban beloond
maar dat wordt weggehaald na aandringen van Wilders
Snaak!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:04 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het monsterverbond van Ryan en Meki snaaks verbeeld met behulp van een samenzwering uit de late jaren dertig. Vrije associatie, kid.
Ik was op vakantiequote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je was toch al die tijd een roepende in de woestijn, denk ik, om een Bijbelse metaphoor aan te halen.
Ik ook.quote:
Leg even uit. Is het niet juist Wilders die een opiniedelict wil toevoegen en de regering die dat niet ziet zitten?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:02 schreef PJORourke het volgende:
Het afschaffen van opiniedelicten hoort thuis in een zelfverzekerde vrije samenleving. Dat zijn we dus niet: als je de reactie van de regering ziet, zijn we bang voor een Deense boycot en totaal niet principieel bezig. Laag, ondermaats en intellectueel armoedig: onze vrijheid is minder belangrijk dan de boekhouding van pakweg Nutreco.
1) Zoals? Welke aandelen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:18 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik zie zat groepen moslims die hun centrale zaken besmeuren. Hele volksstammen zelfs.
Als ik het goed begrijp ben jij voor het legaliseren van Mein Kampf in plaats van het verbieden van de Koran?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
Het was een leuke rel, islamofiel links en christelijk rechts (De Winter cs) hebben heerlijk en dom gehapt als Pavlovs hondjes, en niemand kan uitleggen waarom Mein Kampf wel de facto verboden zou moeten worden en de koran niet. Dat komt omdat religieuzen het van selectieve verboden en niet van vrijheid moeten hebben.
Wilders is consistent in zijn visie van opiniedelicten, ik ben consistent tegen, en de regering is angstig voor de status quo.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Leg even uit. Is het niet juist Wilders die een opiniedelict wil toevoegen en de regering die dat niet ziet zitten?
Ja.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:18 schreef spoor4 het volgende:
Als ik het goed begrijp ben jij voor het legaliseren van Mein Kampf in plaats van het verbieden van de Koran?
Omdat ik geen liberaal ben. Omdat de andere partijen minder vrijheidsgezind en meer status quo zijn. Omdat Wilders als enige de gevaren in onze samenleving goed lijkt in te schatten. Omdat de VVD nog nooit wat waargemaakt heeft. Omdat Wilders sterker opereert dan het huidige regime dat alleen maar rust wil kopen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:30 schreef spoor4 het volgende:
Waarom stem je dan op die niet-liberale partij van Wilders?
Zowel de qor'an als Mein Kampf liggen gevoelig bij voor- en tegenstanders.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:02 schreef PJORourke het volgende:
Nou, bij een groep mensen ligt de koran gevoeliger dan Mein Kampf. Aangezien we in 2007 leven, is dat ook niet zo vreemd. Waarom mogen we die groep wel negeren, bagatelliseren en als anti-democraten wegzetten terwijl we alle gevoelens rond Mein Kampf - politiek morsdood - wel serieus moeten nemen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |