Ja, dat deed Wilders om niet gezien te willen worden als extreemrechts, maar het gekke doet zich nù voor dat DeWinter in feite zegt dat Wílders extreemrechtser is dan hij, en afgemeten aan zijn uitlating dat je gematigde moslims niet in een hoek moet drukken (en ik geloof dat hij dat meent eigenlijk) is dat ook zo. De consequentie van Wilders' voorstel is niet alleen een ban op een zogenaamd opiniedelict nl., maar de facto door zijn uitwerking (verbod op Koran in moskee) ook een daadwerkelijk verbod op de uitoefening van een bepaalde religie. Wat is de religie Islam nl. zonder dat je het heilige boek van hen kunt gebruiken in een moskee. Dan is die religie weg.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wilders heeft zich altijd erg afzijdig gehouden van De Winter en het Vlaams Belang. Geloof niet dat die twee zeer veel waarde hechten aan een internationale politieke tak.
Bij het begin, ô, grote propheet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:59 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
J Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
In OP lees ik nochtans dat Filip gematigde moslims niet in een hoek wil drijven, hij is duidelijk minder extreem dan ons Gekke Geertje.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:34 schreef zuiderbuur het volgende:
Filip Dewinter heeft inderdaad niet echt een goeie band met Wilders. Dat had/heeft hij wel met Hilbrand Nawijn, die met hem nog een denktank heeft opgericht, en zich positief had uitgelaten over een Vlaams-Nederlandse federatie.
Maar dat laat ik liever niet aan deze heren over.![]()
Vlaams Belang is te radicaal en heeft het Vlaamsnationalisme grotendeels vervangen door haatzaaierij.
Ik ben ook voor een strenge aanpak van de problemen, maar Vlaams Belang en Dewinter vallen de islam zelf aan (zij laten gekleurden toe in hun rangen maar geen moslims). Dewinter hangt "Zonder jihad"bordjes op in Antwerpen, Wilders zegt dat de koran verboden moet worden. Beide heren provoceren nodeloos.![]()
Hij is nu op de herhaling op Ned2.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:36 schreef zuiderbuur het volgende:
Het interview met Dewinter kan trouwens hier bekeken worden
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)7006/bb.20070808.asf
Tja, dat hangt af van hoe de wind waait:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In OP lees ik nochtans dat Filip gematigde moslims niet in een hoek wil drijven, hij is duidelijk minder extreem als ons Gekke Geertje..
Ja, volgens mij heeft-ie wel wat met boxhandschoenen gehad ook, die Wilders. Kijk je trouwens naar Ned2, nu over de pariahs? Is geen toeval, volgens mij. Eerst reportage over Wilders en De Winter en nu over de pariahs van India. Jeez, dat systeem van India is ook heel erg triest, je krijgt er tranen van in je ogen. Dat kaste-systeem. Zou de redactie van Netwerk die vergelijking onbewust willen opdringen? Wilders en De Winter, Wilders meer dan De Winter, willen van moslims pariahs maken?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:42 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Tja, dat hangt af van hoe de wind waait:
http://www.youtube.com/watch?v=hTxDQnXKRyQ
De bokshandschoen, "Eigen volk eerst", "VB gaat voor een blank Europa", "Islam hoort in Europa NIET THUIS",...
(gek, zag ik in die reportage Wilders ook met zulke handschoenen?)
Ik kijk nu toch al een tijdje naar Nederlandse actualiteitenmagazines en daarvoor schat ik ze toch een beetje te hoog in.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:48 schreef Ryan3 het volgende:
Kijk je trouwens naar Ned2, nu over de pariahs? Is geen toeval, volgens mij. Eerst reportage over Wilders en De Winter en nu over de pariahs van India. Jeez, dat systeem van India is ook heel erg triest, je krijgt er tranen van in je ogen. Dat kaste-systeem. Zou de redactie van Netwerk die vergelijking onbewust willen opdringen? Wilders en De Winter, Wilders meer dan De Winter, willen van moslims pariahs maken?
Op zich is het een goede vergelijking toch, in wezen zijn ze daarop uit, moslims pariahs maken in de Indiase kaste-systeem betekenis van het woord, toch? Nee, ik denk dat dat meespeelt wel, bij die redactie van Netwerk. Valt me tegen dat de usals die deze reportages al eerder gezien kunnen hebben dat al niet hebben aangedragen in dit topic. Usuals vinden dat onze publieke omroep sws veel te links is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 03:55 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik kijk nu toch al een tijdje naar Nederlandse actualiteitenmagazines en daarvoor schat ik ze toch een beetje te hoog in.![]()
Huh? Jij verwacht dat Dewinter uitlegt waarom Mein Kampf verboden zou moeten worden? Alsof hij het eens is met zo'n verbod.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
Het was een leuke rel, islamofiel links en christelijk rechts (De Winter cs) hebben heerlijk en dom gehapt als Pavlovs hondjes, en niemand kan uitleggen waarom Mein Kampf wel de facto verboden zou moeten worden en de koran niet. Dat komt omdat religieuzen het van selectieve verboden en niet van vrijheid moeten hebben.
Met een briefje heeft Wilders weer bewezen de toppoliticus van dit land te zijn en heeft hij de hypocrisie en lafheid van de rest weer eens ontmaskerd.
Trek jullie ogen eens open, Nederland heeft Vlaanderen al lang ingehaald wat rechtse politici betreft. Ook Verdonk, Hirsi Ali en anderen zijn in hun uitspraken over moslims en allochtonen meermaals verder gegaan dan het VB durfde.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:28 schreef cultheld het volgende:
Als zelfs racist DeWinter al kritiek heeft op Wilders, dan weten we wel hoe laat het is.
Waar staat dat? Er staat wel in de wet dat er godsdienstvrijheid is behoudens de wet. De staat staat dus boven de kerk, en oproepen tot geweld, zelfs al is het religieus geinspireerd, zou verboden moeten zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:37 schreef Kees22 het volgende:
Sidekicks antwoord was wel erg sterk!
Wilders voorstel om de qor'an te verbieden is geen serieuze optie, omdat in Nederland kerk en staat gescheiden zijn. Dus kan de staat niet het gebruik van een religieus leerboek verbieden.
Dat is reeds volgens de wet verboden. De vrijspraak (lees: gerechtelijke dwaling) in de zaak imam El Moumni ten spijt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 07:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Waar staat dat? Er staat wel in de wet dat er godsdienstvrijheid is behoudens de wet. De staat staat dus boven de kerk, en oproepen tot geweld, zelfs al is het religieus geinspireerd, zou verboden moeten zijn.
Sorry, maar daar ga je de fout in. Democraten zijn niet tegen de vrije verspreiding van Mein Kampf. Ik vind het verbod op verkoop ook belachelijk. Het is zo'n slecht geschreven en onleesbaar boek, dat het totaal geen gevaar voor de samenleving vormt. Het zal hoogstens een symboolfunctie krijgen. Zo van "Ik heb mein kampf in de kast staan, dus dan weet je wel dat ik Wilders stem."quote:Op donderdag 9 augustus 2007 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zowel de qor'an als Mein Kampf liggen gevoelig bij voor- en tegenstanders.
Dat zorgt voor een schema:
.....................................voor........................tegen
qor'an......................islamieten..............Wilders c.s.
Mein Kampf............neo-nazi's..............democraten
Je legt de methoden van Wilders inderdaad prima uitquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:24 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
* Het_hupt mompelt over tunnelvisies, demoniseren, etc. Je snapt het plaatje wel![]()
Kijk je geeft het nu ook zelf toe, dat is wel eens anders geweest, misschien ontwikkel je tochquote:
je bedoelt dat hij weer eens heeft bewezen hoe hypocriet hij is .. Partij vd Vrijheid, laat me niet lachen, juist hij wil de grondrechten die onze vrijheid moeten verzekeren aantastenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
Met een briefje heeft Wilders weer bewezen de toppoliticus van dit land te zijn en heeft hij de hypocrisie en lafheid van de rest weer eens ontmaskerd.
Dat zeg ik...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
In tegendeel. Ik denk bijna dagelijks aan Neville Chamberlain.
Ik ben inderdaad ook tegen het 'verbod' op Mein Kampf. Prima als mensen dat willen lezen hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, maar daar ga je de fout in. Democraten zijn niet tegen de vrije verspreiding van Mein Kampf. Ik vind het verbod op verkoop ook belachelijk. Het is zo'n slecht geschreven en onleesbaar boek, dat het totaal geen gevaar voor de samenleving vormt. Het zal hoogstens een symboolfunctie krijgen. Zo van "Ik heb mein kampf in de kast staan, dus dan weet je wel dat ik Wilders stem."
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:02 schreef Monolith het volgende:
Wat mij betreft zijn deze specifieke verboden al belachelijk, laat staan dat er nog een paar aan toegevoegd moeten worden. Iedereen kan tegenwoordig bovendien Mein Kampf of de Koran wel vinden via Google, dus het is ook nog een volkomen overbodig voorstel.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Democraten zijn niet tegen de vrije verspreiding van Mein Kampf. Ik vind het verbod op verkoop ook belachelijk.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee ! Politici moeten zich verre houden van verboden op boeken en religie.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:33 schreef SpecialK het volgende:
En ja ik vind dat mein kampf niet verboden hoeft te zijn. Slaat natuurlijk nergens op in een volwassen en vrije samenleving met genoeg relativeringsmateriaal
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mein Kampf is strict genomen verboden maar wordt gedoogd. Alleen over verkoop wordt moeilijk gedaan. Maar universiteitsbibliotheken hebben er vaak wel een.
Maargoed ook dat verbod is niet meer van deze tijd. het internet houd ook niet op bij de grens. Of wilde Geert dat ook gaan censureren.
Maar, maar, de door Wilders aangetoonde hypocrisie van links, wat doen jullie?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:34 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ook tegen het 'verbod' op Mein Kampf. Prima als mensen dat willen lezen hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |