abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:26:05 #1
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52209734
Deel zoveel van de proefballon van Wilders om de Koran te verbieden.

En ditmaal beginnend met kritiek uit zijn eigen hoek, Filip Dewinter, in een radiointerview met BNR:
quote:
We mogen niet dezelfde fout maken als bepaalde fundamentalistische landen zoals S-A die de bijbel verbieden

(...)

In de praktijk moeten we natuurlijk er alles voor doen om ervoor te zorgen dat diegenen die zich niet bekennen tot het fundamentalisme, dat die uiteindelijk niet in die hoek geduwd worden door onbezonne, wat onverstandige, maatregelen zoals het verbieden van de Koran

(...)

Een van de essentiele rechten van Europa is juist die vrijheid van meningsuiting en ook de vrijheid van godsdienstbeleving en ik denk dat hij daar net iets te ver in gaat

(...)

De Koran verbieden zal alleen maar een omgekeerd effect hebben.

(...)

Ik doe niet mee aan dat soort flauwe vergelijkingen (over de vergelijking met Mein Kampf).

(...)

Ik heb de indruk dat de man radicaliseert en uiteindelijk alle islamieten over een kam scheert, dat vind ik niet verstandig.

(...)

We moeten opletten dat we niet alles en iedereen tegen ons in het harnas jagen, daar hebben we geen baat bij op dit moment denk ik.

(...)

Ik denk dat we moeten proberen om alle krachten wakker te schudden in Europa om te waarschuwen voor de Islamisering en door antuurlijk te radicaliseren en te provoceren creeer je meer tegenstanders ook in eigen rangen dan strikt noodzakelijk dus ik vind het geen goede strategie

Daardoor marginaliseer je jezelf, dat lijkt mij geen goede strategie te zijn.
En:
quote:
BRUSSEL (ANP) - Filip Dewinter, de voorman van Vlaams Belang, ziet niets in een verbod op de Koran. Dit zei hij tijdens een interview met Netwerk in reactie op de oproep van Wilders om het omstreden boek te verbieden.
In het televisieprogramma, dat woensdagavond wordt uitgezonden, zegt Dewinter dat de vrijheid van meningsuiting prevaleert. ,,De vrije meningsuiting is een Europese verworvenheid die we niet op de helling mogen zetten omwille van de fundamentalistische islam die haat en verderf predikt tegen alles wat niet-islamitisch is'', legt Dewinter uit. Hij vindt de Koran overigens ,,een onverdraagzaam boek''.

Dewinter is al jaren politiek leider van de rechts-nationalistische politieke partij Vlaams Belang, die voorheen Vlaams Blok heette. In een aanvullende reactie tegenover het ANP stelde Dewinter dat Wilders het Vlaams Belang voorbijstreeft. ,,Wilders gaat verder dan wij in de strategie en de methode'', aldus Dewinter. ,,Ik volg hem niet.''

Nutteloos voorstel

Dewinter voorspelt dat een verbod op de Koran het tegengestelde effect zal sorteren. ,,Dit komt als een boemerang terecht. Moslims zullen juist meer radicaliseren'', denkt Dewinter. Hij vindt het bovendien ,,volstrekt naïef'' te denken dat het boek inderdaad uitgeroeid kan worden. ,,Alle islamitische landen zullen het als hun heilige plicht beschouwen dat boek hierheen te halen'', meent de Vlaamse politicus. ,,Een nutteloos voorstel.''

Dewinter zei vertrouwen te hebben in het oordeelsvermogen van iedere burger. ,,Laat eenieder de Koran lezen, lees Duivelsverzen van Rushdie of Kuifje in Afrika en oordeel zelf'', filosofeerde de Vlaming. ,,Ik houd niet van dit soort betutteling.''

Hoewel Wilders en Dewinter volgens de Belg dezelfde politieke doeleinden voorstaan, hebben ze nog nooit contact gehad. ,,Het cynische is dat Wilders geen contact met ons wil, omdat hij ons te extreem vindt'', smaalde Dewinter.

http://www.trouw.nl/laats(...)Koran_niet_verbieden
Wilders isoleert zich steeds meer van verwante politici, net als Verdonk, Hirsi Ali, Eerdmans, Spruyt ook al forse kritiek hebben geleverd over de radicalisatie van Wilders. Gelukkig heeft hij zijn 8 koppige ja-knikclan nog.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52209840
Als zelfs racist DeWinter al kritiek heeft op Wilders, dan weten we wel hoe laat het is .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52209901
Pakweg 10 jaar geleden zou Wilders door dit soort uitspraken zijn baan kwijtgeraakt zijn.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:31:46 #4
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52209939
Als de Winter je vindt radicaliseren moet je je misschien toch nog maar eens achter de oren krabben
pi_52210034
Verschil moet er nu eenmaal zijn.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:40:41 #6
104871 remlof
Europees federalist
pi_52210210
Whehe Wilders heeft zich nu definitief rechts van De Winter gepositioneerd. Knap!
pi_52210343
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:30 schreef nozem het volgende:
Pakweg 10 jaar geleden zou Wilders door dit soort uitspraken zijn baan kwijtgeraakt zijn.
Och de baan van fractievoorzitter van een extreem rechtse partij raak je niet zomaar kwijt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_52210369
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef remlof het volgende:
Whehe Wilders heeft zich nu definitief rechts van De Winter gepositioneerd. Knap!
Vind ik vrij ernstig als je bedenkt dat 90% van de Wildersstemmer hebben aangegeven toch op hem te blijven stemmen. Dat betekent dus dat we een hoop debielen in Nederland hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52210422
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vind ik vrij ernstig als je bedenkt dat 90% van de Wildersstemmer hebben aangegeven toch op hem te blijven stemmen. Dat betekent dus dat we een hoop debielen in Nederland hebben.
Vind je dat nou echt zo verrassend?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_52210426
quote:

[..]

Daar schrok ik het nog het hardste van. En dan is er geen zicht op het electoraat dat voorheen niet op Wilders heeft gestemd. Ik denk dat hij weer geweldig stijgt in de peilingen.

ps doe jij aan wielrennen?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:48:48 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_52210469
quote:

[..]

Dat is inderdaad vrij ernstig... Toch hoop ik dat juist dit soort dingen de kiezer doet beseffen dat Wilders geen serieuze optie is.
pi_52210590
DeWinter wil ook een wit voetje halen, dat bruine is hij een beetje zat.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_52210626
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:48 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrij ernstig... Toch hoop ik dat juist dit soort dingen de kiezer doet beseffen dat Wilders geen serieuze optie is.
Waarom is Wilders geen serieuze optie? Jullie praten elkaar wel allemaal na hierzo.
pi_52210681
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar schrok ik het nog het hardste van. En dan is er geen zicht op het electoraat dat voorheen niet op Wilders heeft gestemd. Ik denk dat hij weer geweldig stijgt in de peilingen.
Die stemmers schijnen vooral onder de rivieren te leven en dan ook nog op het platteland. Een BSE-uitbraak zou een uitkomst kunnen zijn.
quote:
ps doe jij aan wielrennen?
Nee, waarom denk je dat?

Heb wel aan sport gedaan maar geen wielrennen. Ik volg het wel
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52210683
Zou Sidekick dan echt een visionair zijn, of hebben we hier te maken met wishful thinking?
quote:
Joseph Stalin 1879 - 1953
Adolf Hitler 1889 - 1945
Mao Zedong 1893 - 1976
Geert Wilders 1963 - 2007
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_52210763
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:55 schreef Lyrebird het volgende:
Zou Sidekick dan echt een visionair zijn, of hebben we hier te maken met wishful thinking?
[..]
Beide.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:07:11 #17
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52211166
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:40 schreef remlof het volgende:
Dat vraag ik me af, waarschijnlijk vindt Dewinter precies hetzelfde, maar is hij toch nog wat graadjes intelligenter om dit niet op zo'n manier (of zo'n vroeg stadium) uit te brengen
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:08:14 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52211199
quote:
[..]
Als ik echt een visionair zou zijn dan stond ik wel in dat rijtje in plaats van Wilders. Dat stond ik ook even, maar ere wie ere toekomt, uiteindelijk, he?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:11:02 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52211284
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:07 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af, waarschijnlijk vindt Dewinter precies hetzelfde, maar is hij toch nog wat graadjes intelligenter om dit niet op zo'n manier (of zo'n vroeg stadium) uit te brengen
Inhoudelijk verschillen ze nauwelijks, maar de manier van politiek voeren, de toon van het debat zegt imho ook veel over diens positie.
pi_52211362
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:08 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als ik echt een visionair zou zijn dan stond ik wel in dat rijtje in plaats van Wilders. Dat stond ik ook even, maar ere wie ere toekomt, uiteindelijk, he?
Ik vond die andere, verbeterde toch veel beter

helaas heb je hem weer veranderd.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52211382
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:53 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Waarom is Wilders geen serieuze optie? Jullie praten elkaar wel allemaal na hierzo.
Hoog links interlectueel niveau, weet je toch?
pi_52211607
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:13 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Hoog links interlectueel niveau, weet je toch?
Nou onwijs.

Ik durf te wedden dat er hier niemand is die mij kan uitleggen waarom Geert Wilders absoluut geen serieuze optie is. Alsof het zo'n drama is om zo'n jostiboek als de Koran te verbieden. Andere boeken zijn in het verleden ook gewoon verboden (geweest), en daar is ook nooit een Derde Wereldoorlog over uitgebroken. Als dat in dit geval wel gebeurt, dan heeft Wilders eigenlijk gewoon helemaal gelijk wat betreft moslims...
pi_52211755
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:19 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nou onwijs.

Ik durf te wedden dat er hier niemand is die mij kan uitleggen waarom Geert Wilders absoluut geen serieuze optie is. Alsof het zo'n drama is om zo'n jostiboek als de Koran te verbieden. Andere boeken zijn in het verleden ook gewoon verboden (geweest), en daar is ook nooit een Derde Wereldoorlog over uitgebroken. Als dat in dit geval wel gebeurt, dan heeft Wilders eigenlijk gewoon helemaal gelijk wat betreft moslims...
* Het_hupt mompelt over tunnelvisies, demoniseren, etc. Je snapt het plaatje wel
pi_52211759
quote:
[..]
Ik vrees dat Wilders zijn eigen doodvonnis getekend heeft, maar daar hoef je geen visionair voor te zijn.
pi_52211820
wilders is weinig radicaler dan de SP een paar jaar geleden was. het enige verschil is het centrale thema. je kunt wel zeggen dat wilders een eikel is omdat hij vindt dat moslims een verderfelijke invloed hebben op de samenleving, maar mijns inziens heeft hij daarin geen ongelijk. het enige probleem is dat zijn oplossingen geen zin hebben, omdat je als je zijn endlosung zou uitvoeren, je weinig meer af zou zitten van nazi duitsland. dit zelfde geldt voor de uitvoering van het gedachtengoed van de SP enkele jaren geleden.

kennelijk is het met de SP toch nog 'goed' gekomen, dus blijkbaar is extremisme iets wat nogal snel vergeten wordt in enkele jaren, en kan wilders prima alsnog een 'serieus' alternatief worden.

het vlaams blok is ook niet in 1 dag gekomen waar ze nu zijn.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:28:43 #26
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_52211905
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Vind je dat nou echt zo verrassend?
dit zegt inderdaad misschien meer over de Nederlandse bevolking dan over Wilders

Maar best knap de Dewinter vindt dat je radicaliseert, lijkt mij toch een teken dat je doorslaat.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:42:42 #27
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52212373
quote:

Ik durf te wedden dat er hier niemand is die mij kan uitleggen waarom Geert Wilders absoluut geen serieuze optie is.
Dat is een weddenschap die je makkelijk wint. Je kan de relativiteitstheorie niet aan een aap uitleggen.
quote:
Alsof het zo'n drama is om zo'n jostiboek als de Koran te verbieden. Andere boeken zijn in het verleden ook gewoon verboden (geweest), en daar is ook nooit een Derde Wereldoorlog over uitgebroken. Als dat in dit geval wel gebeurt, dan heeft Wilders eigenlijk gewoon helemaal gelijk wat betreft moslims...
Een self-fulfilling prophecy is natuurlijk geen sterk argument. Als de overheid alle inwoners zou verbieden om kinderen te hebben omdat wij allen ziek, aggresief en geweldadig volk zijn, en als straf de baby's te vermoorden, dan zouden we ook in opstand komen, met elk middel dat we kunnen gebruiken. Dat de overheid dan kan zeggen van, zie je wel, geweldadig volk, die zouden nooit kinderen mogen hebben, dan is dat een self-fulfilling prophecy geweest en betekenisloos. Nu overdrijf ik om het punt duidelijk te maken, maar ook bij een verbod op de Koran raak je ook heel veel normale hardwerkende mensen met een bepaalde levensovertuiging waarin ze niemand kwaad doen, en zo jaag je hen wel tegen je in het harnas.
pi_52212544
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:42 schreef Sidekick het volgende:
Een self-fulfilling prophecy is natuurlijk geen sterk argument.
Het is geen self-fulfilling prophecy. Dat je dat denkt vind ik werkelijk schokkend. Eigenlijk ga je er al vanuit dat hier de Derde Wereldoorlog uitbreekt als hier de Koran verboden wordt. Erg vreemd, eigenlijk suggereer je dat moslims hoe dan ook hun zin moeten krijgen, anders wordt het hommeles. Precies wat Wilders overigens al beweert.
pi_52212645
Jij hebt het over een Derde Wereldoorlog, hoor.
pi_52212683
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:49 schreef Monidique het volgende:
Jij hebt het over een Derde Wereldoorlog, hoor.
Jep, en Sidekick suggereert dat dat een self-fulfilling prophecy is, mits de Koran in NL wordt verboden.
pi_52212768
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:50 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Jep, en Sidekick suggereert dat dat een self-fulfilling prophecy is, mits de Koran in NL wordt verboden.
Hij heeft het over het gelijk van Wilders.

Typisch.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 augustus 2007 @ 22:53:25 #32
862 Arcee
Look closer
pi_52212790
Interessante discussie net bij Nova.

Hans Jansen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52212820
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:47 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Het is geen self-fulfilling prophecy. Dat je dat denkt vind ik werkelijk schokkend. Eigenlijk ga je er al vanuit dat hier de Derde Wereldoorlog uitbreekt als hier de Koran verboden wordt. Erg vreemd, eigenlijk suggereer je dat moslims hoe dan ook hun zin moeten krijgen, anders wordt het hommeles. Precies wat Wilders overigens al beweert.
Je weet toch hoe het hier in Nederland gaat?
De dreigende en schreeuwende minderheid zal ook ten koste van alles rustig gehouden moeten worden.
pi_52212829
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:53 schreef Arcee het volgende:

[afbeelding]

Hans Jansen.
Weer over hoe geweldig Arabische dictaturen omgaan met fundamentalisten?
pi_52212832
quote:

[afbeelding]

Hans Jansen.
Wat zei die dan?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:55:42 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52212884
quote:

[..]

Misschien moet je nog eens lezen wat ik schreef, want je snapt het niet. Of het WO3 wordt of 'hommeles' maakt niets uit, en nee, moslims hoeven niet altijd hun zin te krijgen. Het gaat om onaanvaardbare overheidsbemoeienis dat dermate vrijheidsbeperkend is dat ook normale mensen in opstand komen, en terecht zelfs volgens onze geldende moraal, je weet wel, die humanistische Westerse moraal.
pi_52212885
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hij heeft het over het gelijk van Wilders.

Typisch.
Niks typisch. Ik ben het op dat gebied gewoon met Wilders eens. Maar dat zul je vast al wel doorgehad hebben.
pi_52212917
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:55 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Misschien moet je nog eens lezen wat ik schreef, want je snapt het niet.
Ik heb ook niet het idee dat jij er veel van begrijpt. Laten we het daar maar ophouden, voordat je weer vergelijkingen met apen erin uit de kast trekt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:58:20 #39
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_52212979
quote:

[afbeelding]

Hans Jansen.
Tsja, daarbij vergeleken zakte die stuitend domme politica Ellen Vogelaar volledig door het ijs.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:58:40 #40
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52212998
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:56 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik heb ook niet het idee dat jij er veel van begrijpt. Laten we het daar maar ophouden, voordat je weer vergelijkingen met apen erin uit de kast trekt.
Jammer dat je niet op mijn inhoudelijke stuk wil reageren. Dan houdt het inderdaad op.

Brings back memories.
pi_52213107
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Jammer dat je niet op mijn inhoudelijke stuk wil reageren.
Ik vond het ook al jammer dat jij niet inhoudelijk reageerde en meteen vergelijkingen met apen begon te trekken, en dat je meteen je maatje Monique inschakelde om je te ondersteunen.
quote:
Brings back memories.
Hoezo, heb je hierover gedroomd?
pi_52213410
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:01 schreef TomTancr3do het volgende:
en dat je meteen je maatje Monique inschakelde om je te ondersteunen.
Maatje Monique is niet ingeschakeld, hoor, om Sidekick de ondersteuning die hij duidelijk niet nodig heeft te geven.
pi_52213494
Maar TomTancr3do, waarom denk jij dat het voorstel van Geert Wilders goed is?

Wat levert het op?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_52213642
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:11 schreef ijsbrekertje het volgende:
Maar TomTancr3do, waarom denk jij dat het voorstel van Geert Wilders goed is?
Ik vind dit specifieke voorstel niet zo goed omdat ik verwacht dat het averechts zal werken, al levert het Wilders wel weer een hoop mediaäandacht op en legt het imho wederom de hypocrisie van links bloot. Andere voorstellen van hem vind ik echter prima, dus ik zie geen enkele reden om Wilders' partij als 'geen serieuze optie' aan te merken.
pi_52213958
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:24 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik vrees dat Wilders zijn eigen doodvonnis getekend heeft, maar daar hoef je geen visionair voor te zijn.
Dat had Wilders al 2 jaar geleden gedaan.

Maar als de PvdA niet die politiek strategische WIJ-ZIJ-cultuur had geschapen, dan had het nooit zo ver hoeven lopen. Dat is het ook met het haagse pluche, ze doen echt alles om stemmen te regelen, maar ze geven geen zak om de maatschappij.

De PvdA voert een extreem slap beleid en Wilders voert een extreem spartaans beleid.
Wilders is precies de symetrische tegenhanger van de PvdA.

We hadden destrijds 1 midden weg en dat was Fortuyn.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52214118
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:24 schreef JohnDope het volgende:
Jep, maar die moest dood. De lach om het gezicht van diegenen die destijds baat hadden bij zijn dood zal inmiddels wel een grimas van een boer met kiespijn geworden zijn.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:32:45 #47
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52214291
quote:

[..]

Hoezo 'hun zin krijgen'? Dat is toch een bizarre stelling? Wilders wil juist iets verbieden niet gedogen. Ik zou ook knap pissig worden als iets wat centraal staat in mijn dagelijks leven op zo'n manier door zo'n idioot wordt besmeurt.
pi_52214422
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:32 schreef rood_verzet het volgende:
Ik zou ook knap pissig worden als iets wat centraal staat in mijn dagelijks leven op zo'n manier door zo'n idioot wordt besmeurt.
Wat een schunnige manier om de waarheid te verkrachten. Als er één groep is die datgene besmeurt dat centraal staat in het dagelijks leven van de moslim, dan zijn het moslims zelf wel.
pi_52214458
quote:

[..]

Nou onwijs.

Sidekicks antwoord was wel erg sterk!

Wilders voorstel om de qor'an te verbieden is geen serieuze optie, omdat in Nederland kerk en staat gescheiden zijn. Dus kan de staat niet het gebruik van een religieus leerboek verbieden.
Simpel!
Oh ja, even achterdeurtje dichtdoen: en die scheiding van kerk en staat is een typische uitvinding van onze Europese cultuur (zij het niet joods-christelijk). In de islam wil men juist de staat ondergeschikt maken aan de kerk.

Wat heb ik nou gewonnen? Of moet ik mijn prijs delen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52214594
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:37 schreef Kees22 het volgende:
Wat heb ik nou gewonnen? Of moet ik mijn prijs delen?
Niks, want je hebt geen antwoord gegeven op de vraag. Misschien moet je die dus nog eens lezen en een tweede poging wagen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:42:12 #51
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52214643
quote:
Vind ik vrij ernstig als je bedenkt dat 90% van de Wildersstemmer hebben aangegeven toch op hem te blijven stemmen.
Natuurlijk, Waar moet je anders op stemmen?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_52214674
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:36 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Wat een schunnige manier om de waarheid te verkrachten. Als er één groep is die datgene besmeurt dat centraal staat in het dagelijks leven van de moslim, dan zijn het moslims zelf wel.
Als groep? Leg eens uit?
Er zijn wel islamitische individuen die onislamitische dingen doen, maar ik zie geen moslims als groep die hun centrale zaken besmeuren.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52214689
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Natuurlijk, Waar moet je anders op stemmen?
Kijk, met jou kan ik praten!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:44:20 #54
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52214716
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat had Wilders al 2 jaar geleden gedaan.

Maar als de PvdA niet die politiek strategische WIJ-ZIJ-cultuur had geschapen, dan had het nooit zo ver hoeven lopen. Dat is het ook met het haagse pluche, ze doen echt alles om stemmen te regelen, maar ze geven geen zak om de maatschappij.

De PvdA voert een extreem slap beleid en Wilders voert een extreem spartaans beleid.
Wilders is precies de symetrische tegenhanger van de PvdA.

Doe niet zo melodramatisch, de multiculturaliteit wordt/werdt niet alleen door de PvdA omarmt, maar door alle coalitie partijen en door de meerderheid van de Nederlandse bevolking (nog steeds trouwens, want dat bleek uit de laatste verkiezingen).

Maar je hebt wel gelijk dat Fortuyn in zekere zin, minder radicaal was dan Wilders, maar of hij het beter had gedaan met zijn partij als hij nog leefde, dat valt te betwijfelen. Fortuyn was niet een populist van het formaat Wilders, maar door zijn moord heeft hij wel een mythische status gekregen, die hij naar mijn mening niet verdiende.
pi_52214791
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:40 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Niks, want je hebt geen antwoord gegeven op de vraag. Misschien moet je die dus nog eens lezen en een tweede poging wagen.
Later kwam er een verduidelijking, dat de Wilders als geheel als serieuze optie zag, niet op dit punt. Dus op de gestelde vraag heb ik geantwoord, niet op de nuancering daarna. Maar dat kon ik ook nog niet weten.
Overigens kan ik daar ook wel op antwoorden, maar dan moet de te winnen prijs wel erg hoog zijn, want ik vind het eigenlijk niet eens een interessante discussie. Ik wacht gewoon mijn gelijk wel af, "time is on my side".
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:46:56 #56
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52214796
quote:

[..]

De radicale tak wel ja, Wilders doet er echter nog een flinke scheut bovenop door de Koran en Mein Kampf als gelijkwaardig te beschouwen en door de islam fascistisch te noemen. Dat terwijl hij zelf een fascist is, hij vindt het namelijk een geweldig idee om op demonstranten te gaan schieten en Iran moet ook maar met de grond gelijk gemaakt worden 'nu het nog kan', Mussert is er niets bij
pi_52214807
quote:
Wat een schunnige manier om de waarheid te verkrachten. Als er één groep is die datgene besmeurt dat centraal staat in het dagelijks leven van de moslim, dan zijn het moslims fundamentalistische terroristen zelf wel.
Je moet niet zo generaliseren.
Ik zou ook niet willen dat de rest van de wereld zou denken dat alle Nederlanders (en dus ook ik) vind, wat Geert Wilders vindt. Ja, hij heeft best veel aanhangers, maar zeker 70% van Nederland vindt niet wat hij vindt.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_52214829
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:43 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Kijk, met jou kan ik praten!

Hij is leuk!
pi_52214911
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:47 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Je moet niet zo generaliseren.
Ik heb het lang niet alleen over 'fundamentalistische terroristen', dus leg me ajb geen woorden in de mond.
pi_52214976
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:44 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Doe niet zo melodramatisch, de multiculturaliteit wordt/werdt niet alleen door de PvdA omarmt, maar door alle coalitie partijen en door de meerderheid van de Nederlandse bevolking (nog steeds trouwens, want dat bleek uit de laatste verkiezingen).

Maar je hebt wel gelijk dat Fortuyn in zekere zin, minder radicaal was dan Wilders, maar of hij het beter had gedaan met zijn partij als hij nog leefde, dat valt te betwijfelen. Fortuyn was niet een populist van het formaat Wilders, maar door zijn moord heeft hij wel een mythische status gekregen, die hij naar mijn mening niet verdiende.
Het was inderdaad niet alleen de PvdA, ik bedoel met PvdA in principe het gehele haagse pluche, alleen de PvdA is wel een beetje het boegbeeld.

Fortuyn stond precies in het midden. Ik hoor je alleen maar vergelijkingen met Wilders maken.
[ PvdA -----------> Fortuyn <----------- Wilders ]

En je hebt gelijk wat die mythische status betreft; misschien was Fortuyn wel geflopt als MP, maar 1 ding is 100% zeker, als Fortuyn op de plaats had gezeten, waar hij had moeten zitten, dan zou Fortuyn zo veel verborgen politieke achterkamer beerputten hebben opengetrokken, dat de (ex)politici die nu allemaal geroemd worden, uitgekotst zouden worden door het Volk, omdat ze betrokken zijn bij een (nogsteeds verborgen) beerput.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52215041
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Later kwam er een verduidelijking, dat de Wilders als geheel als serieuze optie zag, niet op dit punt. Dus op de gestelde vraag heb ik geantwoord, niet op de nuancering daarna. Maar dat kon ik ook nog niet weten.
Overigens kan ik daar ook wel op antwoorden, maar dan moet de te winnen prijs wel erg hoog zijn, want ik vind het eigenlijk niet eens een interessante discussie. Ik wacht gewoon mijn gelijk wel af, "time is on my side".
Je vindt jezelf wel een hele slimme jongen heh?
pi_52215140
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:46 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

De radicale tak wel ja, Wilders doet er echter nog een flinke scheut bovenop door de Koran en Mein Kampf als gelijkwaardig te beschouwen en door de islam fascistisch te noemen. Dat terwijl hij zelf een fascist is, hij vindt het namelijk een geweldig idee om op demonstranten te gaan schieten en Iran moet ook maar met de grond gelijk gemaakt worden 'nu het nog kan', Mussert is er niets bij
Als Wilders al een fascist is, laten we het dan maar helemaal niet meer over vertegenwoordigers van de almachtige Allah hebben. Want die vallen dan van de politieke kaart.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:56:41 #63
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52215171
Het was een leuke rel, islamofiel links en christelijk rechts (De Winter cs) hebben heerlijk en dom gehapt als Pavlovs hondjes, en niemand kan uitleggen waarom Mein Kampf wel de facto verboden zou moeten worden en de koran niet. Dat komt omdat religieuzen het van selectieve verboden en niet van vrijheid moeten hebben.

Met een briefje heeft Wilders weer bewezen de toppoliticus van dit land te zijn en heeft hij de hypocrisie en lafheid van de rest weer eens ontmaskerd.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:59:24 #64
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215275
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het was inderdaad niet alleen de PvdA, ik bedoel met PvdA in principe het gehele haagse pluche, alleen de PvdA is wel een beetje het boegbeeld.

Fortuyn stond precies in het midden. Ik hoor je alleen maar vergelijkingen met Wilders maken.
[ PvdA -----------> Fortuyn <----------- Wilders ]

En je hebt gelijk wat die mytische status betreft; misschien was Fortuyn wel geflopt, maar 1 ding is 100% zeker, als Fortuyn op de plaats had gezeten, waar hij had moeten zitten, dan zou Fortuyn zo veel verborgen politieke beerputten hebben opengetrokken, dat de (ex)politici die nu allemaal geroemd worden, uitgekotst zouden worden door het Volk, omdat ze betrokken zijn bij een (nogsteeds verborgen) beerput.
Nou Wilders zegt dit soort dingen puur omdat hij een populist is en op zo'n manier probeert te scoren. Fortuyn was in zekere zin ook een populist, maar in veel mindere mate.

Maar ik denk helemaal niet dat Fortuyn beerputten zou opengetrokken hebben (sowieso kun je niet zeggen dat dat 100% zeker is, het is maar een speculatie) aangezien zijn eigen partij vol corrupte mensen uit de bouwwereld zat en andere malafide personen. Daarnaast had hij zelf nogal een omstreden achtergrond, wat weleens tegen hem gebruikt had kunnen worden
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:01:40 #65
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215348
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:55 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Als Wilders al een fascist is, laten we het dan maar helemaal niet meer over vertegenwoordigers van de almachtige Allah hebben. Want die vallen dan van de politieke kaart.
Daar zitten zeker fascisten bij, maar dat maakt de hele Islam nog niet fascistisch en dat maakt Wilders zijn standpunten ook niet minder fascistisch. Een vergelijking trekken met Mein Kampf is uberhaupt een zwaktebod, hij weet geeneens wat er in staat.
pi_52215356
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:59 schreef rood_verzet het volgende:
Nou Wilders zegt dit soort dingen puur omdat hij een populist is
Jep. En Wouter Bos is een populist (en zegt daarom bepaalde dingen) en Femke Halsema is een populist (en zegt daarom bepaalde dingen) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dat hele woordje 'populist' is zolangzamerhand al net zo gedevalueerd als het woordje 'racist'.
pi_52215385
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
Het was een leuke rel, islamofiel links en christelijk rechts (De Winter cs) hebben heerlijk en dom gehapt als Pavlovs hondjes, en niemand kan uitleggen waarom Mein Kampf wel de facto verboden zou moeten worden en de koran niet. Dat komt omdat religieuzen het van selectieve verboden en niet van vrijheid moeten hebben.
Wo II ligt nou eenmaal wat gevoelig, vandaar het (semi-)verbod op Mein Kampf en Holocaust ontkenning. Wat mij betreft zijn deze specifieke verboden al belachelijk, laat staan dat er nog een paar aan toegevoegd moeten worden. Iedereen kan tegenwoordig bovendien Mein Kampf of de Koran wel vinden via Google, dus het is ook nog een volkomen overbodig voorstel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_52215398
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:01 schreef rood_verzet het volgende:
Een vergelijking trekken met Mein Kampf is uberhaupt een zwaktebod, hij weet geeneens wat er in staat.
Hoe weet je dat? Heb je Mein Kampf zelf eigenlijk weleens gelezen?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:03:29 #69
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215430
quote:

Met een briefje heeft Wilders weer bewezen de toppoliticus van dit land te zijn en heeft hij de hypocrisie en lafheid van de rest weer eens ontmaskerd.
Nee eigenlijk niet, hij heeft gewoon zijn eigen domheid en politieke prutswerk bewezen. Wie nu niet doorheeft dat het een doorgedraaide populist is is simpelweg naief te noemen
pi_52215475
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:53 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Je vindt jezelf wel een hele slimme jongen heh?
Ja, dat ben ik toch ook.
Maar goed, ik heb van jou nog geen antwoord op mijn vraag, terwijl ik je toch geen woorden in de mond leg.
pi_52215544
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik toch ook.
Maar goed, ik heb van jou nog geen antwoord op mijn vraag, terwijl ik je toch geen woorden in de mond leg.
Wat was de vraag ook alweer? Ik vond je replies op een gegeven moment niet interessant genoeg meer om ze helemaal te lezen, en we zijn nu alweer even verder.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:06:51 #72
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215561
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:02 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Heb je Mein Kampf zelf eigenlijk weleens gelezen?
Nee, maar ik roep ook niet dat Mein Kampf en de Koran gelijkwaardig zijn.
pi_52215567
quote:
Hoezo heeft Wilders vandaag bewezen om een toppoliticus te zijn? Wat is criterium waarop je politici beoordeeld?

Hij heeft een voorstel gedaan, waarvan hij weet dat het nooit zal worden aangenomen. En al zou het worden aangenomen, dan kan iedereen het alsnog op internet lezen?

Ja iedereen hapte erop, maar wat heeft dat voor voordeel? Eventueel heeft hij laten merken, dat het herdruk en verkoopverbod van Mein Kampf onzinnig is. Wat heeft hij vandaag bereikt?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:07:40 #74
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52215587
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:02 schreef Monolith het volgende:
Wo II ligt nou eenmaal wat gevoelig, vandaar het (semi-)verbod op Mein Kampf en Holocaust ontkenning. Wat mij betreft zijn deze specifieke verboden al belachelijk, laat staan dat er nog een paar aan toegevoegd moeten worden. Iedereen kan tegenwoordig bovendien Mein Kampf of de Koran wel vinden via Google, dus het is ook nog een volkomen overbodig voorstel.
Yep. Maar onze zichzelf zo superieur vindende kabinetsleden kiezen niet voor de route van de vrijheid, maar die van het religieus geinspireerde selectieve verbod. Wilders haalt daar nu de markeerstift overheen: marginale Nazi's mogen niks maar gevaarlijke moslims mogen veel.

De koninklijke route zou een onmiddelijk einde aan alle opiniedelicten zijn.
pi_52215608
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:59 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Nou Wilders zegt dit soort dingen puur omdat hij een populist is en op zo'n manier probeert te scoren. Fortuyn was in zekere zin ook een populist, maar in veel mindere mate.

Maar ik denk helemaal niet dat Fortuyn beerputten zou opengetrokken hebben (sowieso kun je niet zeggen dat dat 100% zeker is, het is maar een speculatie) aangezien zijn eigen partij vol corrupte mensen uit de bouwwereld zat en andere malafide personen. Daarnaast had hij zelf nogal een omstreden achtergrond, wat weleens tegen hem gebruikt had kunnen worden
Ja maar dan kan je ook zeggen bijvoorbeeld dat de PvdA populisten voor de moslims zijn.

Jawel hoor, Fortuyn was het grootste gevaar voor de achterkamer politiek en als Fortuyn MP was geworden, dan had hij echt tot alles toegang en als hij met de tijd een beetje zijn weg had gevonden, en vervolgens bewust gaat graven naar schandalen, dan hoefte hij praktisch geen moeite te doen om een beertput te constateren en die vervolgens open te trekken.
pi_52215619
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:06 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Nee, maar ik roep ook niet dat Mein Kampf en de Koran gelijkwaardig zijn.
Ik gok dat Wilders Mein Kampf (en de Koran) wel heeft gelezen. Hij zal het dus wel beter weten dan jij.
pi_52215636
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

marginale Nazi's mogen niks
Wat mogen ze precies niet dan ?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:11:02 #78
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215695
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:08 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik gok dat Wilders Mein Kampf (en de Koran) wel heeft gelezen. Hij zal het dus wel beter weten dan jij.
Ik gok van niet, laat hem maar eens met bewijs komen dat hij uberhaupt een hoofdstuk gelezen heeft van een van deze boeken.
pi_52215697
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:07 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wat heeft hij vandaag bereikt?
Mediaäandacht. Heel veel mediaäandacht. Daar draait het uiteindelijk allemaal om.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 augustus 2007 @ 00:12:22 #80
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_52215735
quote:

[..]

Nou onwijs.

GW is IMHO geen serieuze optie omdat bij mijn weten er in Nederland geen boeken door de staat verboden zijn, tenminste niet in de laatste eeuw. Het enige wat in de buurt komt is de Index van de RK kerk. Wellicht dat Wilders als goed katholiek deze lijst weer in ere wil herstellen? Ik weet het niet.

Mocht je Mein Kampf erbij willen betrekken: De rechten op dat boek voor Nederland bezit de staat der Nederlanden en voor de duitse versie heeft Beieren die, en deze hebben als rechthebbenden besloten dat het niet uitgegeven mag worden. Bezit is niet per sé strafbaar. Verkoop wel (normale copyright wetgeving) tenzij voor wetenschappelijke redenen. Ergens in de komende 10 jaar komt het in het publieke domein, en pas dan is het mogelijk te zeggen of het boek verboden wordt ja of nee.
Normale vrije markt dus: Bezit jij de rechten op de Harry Potter reeks, mag jij beslissen dat je ze niet uit wilt geven.

Wat Wilders wil is onnederlands.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_52215741
quote:
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:43 schreef Kees22 het volgende:
Als groep? Leg eens uit?
Er zijn wel islamitische individuen die onislamitische dingen doen, maar ik zie geen moslims als groep die hun centrale zaken besmeuren.
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:06 schreef TomTancr3do het volgende:
Wat was de vraag ook alweer? Ik vond je replies op een gegeven moment niet interessant genoeg meer om ze helemaal te lezen, en we zijn nu alweer even verder.
Helemaal lezen
Ik kan breedsprakig genoeg zijn, maar hier nog niet geweest.
Het gaat nu snel en we zijn wel al even verder, maar toch nog graag antwoord.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:13:18 #82
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215757
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja maar dan kan je ook zeggen bijvoorbeeld dat de PvdA populisten voor de moslims zijn.
Dat zijn ze ook, maar zij zijn niet de enige, CDA speelt het spelletje leuk mee. In feite is Balkenende net zo een draaikont als Bos, maar niemand die dat aankaart. Het CDA doet altijd of hun neus bloed, maar waait met elke wind mee.
quote:
Jawel hoor, Fortuyn was het grootste gevaar voor de achterkamer politiek en als Fortuyn MP was geworden, dan had hij echt tot alles toegang en als hij met de tijd een beetje zijn weg had gevonden, en vervolgens bewust gaat graven naar schandalen, dan hoefte hij praktisch geen moeite te doen om een beertput te constateren en die vervolgens open te trekken.
Goed jongen, als jij dat denkt laat ik je maar in je waarde.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:13:23 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52215760
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:07 schreef ijsbrekertje het volgende:
Hoezo heeft Wilders vandaag bewezen om een toppoliticus te zijn? Wat is criterium waarop je politici beoordeeld?
Wilders heeft de agenda bepaald en het discours van het kabinet verstoord.
Dat doen toppolitici.
quote:
Hij heeft een voorstel gedaan, waarvan hij weet dat het nooit zal worden aangenomen. En al zou het worden aangenomen, dan kan iedereen het alsnog op internet lezen?
Ja, maar dit is showpolitiek, net als de honderddagentournee. Het gaat niet om de inhoud, maar om de impact. En die was prima.
quote:
Ja iedereen hapte erop, maar wat heeft dat voor voordeel? Eventueel heeft hij laten merken, dat het herdruk en verkoopverbod van Mein Kampf onzinnig is. Wat heeft hij vandaag bereikt?
De hypocrisie, selectieve verontwaardiging, gebrekkige zelfbeheersing, beperkte verstandelijke vermogens en de appeasementagenda (via BZ) van het regime zijn ruimschoots aangetoond. De methode-Vogelaar - onrust afkopen en afdoen als irrationeel - wordt dwars gezeten.
pi_52215796
Och, Wilders had dit voorstel nooit op dit moment gedaan als hij ook maar een beetje gedacht had dat het aangenomen zou worden. Op dit moment nog niet in elk geval.
pi_52215820
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:11 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Mediaäandacht. Heel veel mediaäandacht. Daar draait het uiteindelijk allemaal om.

Heel mooi, die ä
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:18:11 #86
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215891
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat doen toppolitici.
[..]

Ja, maar dit is showpolitiek, net als de honderddagentournee. Het gaat niet om de inhoud, maar om de impact. En die was prima.
[..]

De hypocrisie, selectieve verontwaardiging, gebrekkige zelfbeheersing, beperkte verstandelijke vermogens en de appeasementagenda (via BZ) van het regime zijn ruimschoots aangetoond. De methode-Vogelaar - onrust afkopen en afdoen als irrationeel - wordt dwars gezeten.
Wilders uitspraak heeft inderdaad een impact gegeven, maar als hij maar een zeteltje had werd hij niet serieus genomen. Men vindt het een probleem, omdat hij nog een redelijk grote achterban heeft die achter deze idioot aanlopen. Dat maakt hem een serieus gevaar, hij is een groter gevaar voor de stabiliteit van de samenleving dan de neonazi's in dit land, maar dat maakt hem nog niet een toppoliticus. Hij weet dat als hij genegeert zou worden dat hij dat zou in zijn voordeel zou kunnen gebruiken.
pi_52215893
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:43 schreef Kees22 het volgende:
ik zie geen moslims als groep die hun centrale zaken besmeuren.
Ik zie zat groepen moslims die hun centrale zaken besmeuren. Hele volksstammen zelfs.
pi_52215915
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Yep. Maar onze zichzelf zo superieur vindende kabinetsleden kiezen niet voor de route van de vrijheid, maar die van het religieus geinspireerde selectieve verbod. Wilders haalt daar nu de markeerstift overheen: marginale Nazi's mogen niks maar gevaarlijke moslims mogen veel.
Eigenlijk kiezen ze helemaal niets. Het verbod op de verkoop van Mein Kampf is eerder gewoon een non-issue tegenwoordig. Het vorige kabinet met Piet Hein 'verbod op smadelijke godslastering' Donner was nog wel wat erger.
quote:
De koninklijke route zou een onmiddelijk einde aan alle opiniedelicten zijn.
Voor zover dat geen grove feitelijke onjuistheden betreft die iemand kunnen schaden.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 augustus 2007 @ 00:20:37 #89
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_52215956
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:18 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik zie zat groepen moslims die hun centrale zaken besmeuren. Hele volksstammen zelfs.
So what. Mijn dochtertje van twee bemeurt haar centrale zaken ook dagelijks.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:22:49 #90
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52216040
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:19 schreef Monolith het volgende:
Eigenlijk kiezen ze helemaal niets. Het verbod op de verkoop van Mein Kampf is eerder gewoon een non-issue tegenwoordig. Het vorige kabinet met Piet Hein 'verbod op smadelijke godslastering' Donner was nog wel wat erger.
Een non-issue, maar wel een principiele fout. Het delegitimeert de standpunten van het establishment: gewelddadig sprookjesboek A moet kunnen maar B niet. Het maakt mevrouw Vogelaar ietwat belachelijk, en niet tolerant of liberaal.
pi_52216046
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

So what. Mijn dochtertje van twee bemeurt haar centrale zaken ook dagelijks.
Dat geeft ongeveer weer hoe je moslims dient te behandelen: als kinderen van een jaar of twee.
pi_52216281
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Een non-issue, maar wel een principiele fout. Het delegitimeert de standpunten van het establishment: gewelddadig sprookjesboek A moet kunnen maar B niet. Het maakt mevrouw Vogelaar ietwat belachelijk, en niet tolerant of liberaal.
Niet helemaal wat mij betreft. Het verbod op Mein Kampf is een non-issue, maar ik denk dat het opheffen van dit verbod juist erg gevoelig zou liggen. Er zijn in Nederland nog genoeg mensen bij wie WO II verschrikkelijke herinneringen oproept.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:38:03 #93
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52216500
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:30 schreef Monolith het volgende:
Niet helemaal wat mij betreft. Het verbod op Mein Kampf is een non-issue, maar ik denk dat het opheffen van dit verbod juist erg gevoelig zou liggen. Er zijn in Nederland nog genoeg mensen bij wie WO II verschrikkelijke herinneringen oproept.
En genoeg mensen die hetzelfde gevoel hebben bij de koran, vide Jami, Hirsi Ali cs. Dus de lange tenen van de een zijn belangrijker dan die van de ander?
pi_52216526
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:13 schreef PJORourke het volgende:
Dat doen toppolitici.
[..]

Ok, daar heb je wel een punt. Als je het bekijkt als showpolitiek heeft hij het goed gedaan. Hij heeft zijn show prachtig geregisseerd. Het is ook wel typisch dat alle actualiteitenprogramma's het onderwerp behandelen en dat hijzelf geen zin of tijd heeft om daarin op te treden.

Veel partijen/kamerleden doen hard hun best om in de media te komen en hoeft niet eens zelf met zijn hoofd op televisie.
quote:
En toch, en toch.. hoe kan Wilders ook maar iets van zijn agenda bereiken? En wat wil hij eigenlijk? Komen zijn doelstellingen de komende vier jaar ook maar iets dichterbij?
Misschien krijgt hij dan nog meer stemmen, wellicht.

Wilders schreeuwt hard, maar ik denk dat de Partij van de Dieren al veel meer concreet heeft bereikt en zal bereiken deze kabinetsperiode.
pi_52216764
Wat ik altijd zei over Wilders wordt altijd weggehaald en snel genegeerd
maar het is wel de waarheid

dat kunnen we vandaag weer zien waar we met Wilders heen gaan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:47:44 #96
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52216777
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:28 schreef cultheld het volgende:
Als zelfs racist DeWinter al kritiek heeft op Wilders, dan weten we wel hoe laat het is .
. inderdaad.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:48:26 #97
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52216798
quote:

[..]

Goh, wie had dat gedacht.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:49:13 #98
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_52216812
quote:

[..]

Nou onwijs.

Ik durf te wedden dat er hier niemand is die mij kan uitleggen waarom Geert Wilders absoluut geen serieuze optie is. Alsof het zo'n drama is om zo'n jostiboek als de Koran te verbieden.
In het licht van de Nederlandse historie is het willen opheffen van de godsdienstvrijheid wel vrij treurig, ja.

Dan kan zo'n schubbenkut het wel hebben over dat de Nederlandse cultuur zo belangrijk is, maar ondertussen interesseert het hele Nederlandse cultuurgoed en de bijbehorende geschiedenis van hoe de Nederlandse cultuur tot stand is gekomen hem geen ene rotmoer.

En dat geldt natuurlijk ook voor ziijn trawanten electoraat. Geen greintje historisch besef.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:54:46 #99
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52216915
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:49 schreef Verbal het volgende:
Geen greintje historisch besef.

V.
In tegendeel. Ik denk bijna dagelijks aan Neville Chamberlain.
pi_52216937
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:38 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En genoeg mensen die hetzelfde gevoel hebben bij de koran, vide Jami, Hirsi Ali cs. Dus de lange tenen van de een zijn belangrijker dan die van de ander?
Het gaat niet zozeer om het verbod, maar juist om het actief opheffen van het verbod enerzijds en het actief instellen van het verbod anderzijds. Ik betwijfel of een verbod op Mein Kampf tegenwoordig op voldoende steun zou kunnen rekenen. Bovendien blijven hoe je het ook wendt of keert bepaalde zaken nou eenmaal gevoeliger liggen dan andere zaken. In de VS kun je bijvoorbeeld veel makkelijker grappen maken over de Holocaust dan in Nederland terwijl je andersom in Nederland weer veel makkelijker grappen kunt maken over negers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')