abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52215041
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Later kwam er een verduidelijking, dat de Wilders als geheel als serieuze optie zag, niet op dit punt. Dus op de gestelde vraag heb ik geantwoord, niet op de nuancering daarna. Maar dat kon ik ook nog niet weten.
Overigens kan ik daar ook wel op antwoorden, maar dan moet de te winnen prijs wel erg hoog zijn, want ik vind het eigenlijk niet eens een interessante discussie. Ik wacht gewoon mijn gelijk wel af, "time is on my side".
Je vindt jezelf wel een hele slimme jongen heh?
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_52215140
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:46 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

De radicale tak wel ja, Wilders doet er echter nog een flinke scheut bovenop door de Koran en Mein Kampf als gelijkwaardig te beschouwen en door de islam fascistisch te noemen. Dat terwijl hij zelf een fascist is, hij vindt het namelijk een geweldig idee om op demonstranten te gaan schieten en Iran moet ook maar met de grond gelijk gemaakt worden 'nu het nog kan', Mussert is er niets bij
Als Wilders al een fascist is, laten we het dan maar helemaal niet meer over vertegenwoordigers van de almachtige Allah hebben. Want die vallen dan van de politieke kaart.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:56:41 #63
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52215171
Het was een leuke rel, islamofiel links en christelijk rechts (De Winter cs) hebben heerlijk en dom gehapt als Pavlovs hondjes, en niemand kan uitleggen waarom Mein Kampf wel de facto verboden zou moeten worden en de koran niet. Dat komt omdat religieuzen het van selectieve verboden en niet van vrijheid moeten hebben.

Met een briefje heeft Wilders weer bewezen de toppoliticus van dit land te zijn en heeft hij de hypocrisie en lafheid van de rest weer eens ontmaskerd.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:59:24 #64
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215275
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het was inderdaad niet alleen de PvdA, ik bedoel met PvdA in principe het gehele haagse pluche, alleen de PvdA is wel een beetje het boegbeeld.

Fortuyn stond precies in het midden. Ik hoor je alleen maar vergelijkingen met Wilders maken.
[ PvdA -----------> Fortuyn <----------- Wilders ]

En je hebt gelijk wat die mytische status betreft; misschien was Fortuyn wel geflopt, maar 1 ding is 100% zeker, als Fortuyn op de plaats had gezeten, waar hij had moeten zitten, dan zou Fortuyn zo veel verborgen politieke beerputten hebben opengetrokken, dat de (ex)politici die nu allemaal geroemd worden, uitgekotst zouden worden door het Volk, omdat ze betrokken zijn bij een (nogsteeds verborgen) beerput.
Nou Wilders zegt dit soort dingen puur omdat hij een populist is en op zo'n manier probeert te scoren. Fortuyn was in zekere zin ook een populist, maar in veel mindere mate.

Maar ik denk helemaal niet dat Fortuyn beerputten zou opengetrokken hebben (sowieso kun je niet zeggen dat dat 100% zeker is, het is maar een speculatie) aangezien zijn eigen partij vol corrupte mensen uit de bouwwereld zat en andere malafide personen. Daarnaast had hij zelf nogal een omstreden achtergrond, wat weleens tegen hem gebruikt had kunnen worden
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:01:40 #65
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215348
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:55 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Als Wilders al een fascist is, laten we het dan maar helemaal niet meer over vertegenwoordigers van de almachtige Allah hebben. Want die vallen dan van de politieke kaart.
Daar zitten zeker fascisten bij, maar dat maakt de hele Islam nog niet fascistisch en dat maakt Wilders zijn standpunten ook niet minder fascistisch. Een vergelijking trekken met Mein Kampf is uberhaupt een zwaktebod, hij weet geeneens wat er in staat.
pi_52215356
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:59 schreef rood_verzet het volgende:
Nou Wilders zegt dit soort dingen puur omdat hij een populist is
Jep. En Wouter Bos is een populist (en zegt daarom bepaalde dingen) en Femke Halsema is een populist (en zegt daarom bepaalde dingen) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dat hele woordje 'populist' is zolangzamerhand al net zo gedevalueerd als het woordje 'racist'.
pi_52215385
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:56 schreef PJORourke het volgende:
Het was een leuke rel, islamofiel links en christelijk rechts (De Winter cs) hebben heerlijk en dom gehapt als Pavlovs hondjes, en niemand kan uitleggen waarom Mein Kampf wel de facto verboden zou moeten worden en de koran niet. Dat komt omdat religieuzen het van selectieve verboden en niet van vrijheid moeten hebben.
Wo II ligt nou eenmaal wat gevoelig, vandaar het (semi-)verbod op Mein Kampf en Holocaust ontkenning. Wat mij betreft zijn deze specifieke verboden al belachelijk, laat staan dat er nog een paar aan toegevoegd moeten worden. Iedereen kan tegenwoordig bovendien Mein Kampf of de Koran wel vinden via Google, dus het is ook nog een volkomen overbodig voorstel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_52215398
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:01 schreef rood_verzet het volgende:
Een vergelijking trekken met Mein Kampf is uberhaupt een zwaktebod, hij weet geeneens wat er in staat.
Hoe weet je dat? Heb je Mein Kampf zelf eigenlijk weleens gelezen?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:03:29 #69
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215430
quote:

Met een briefje heeft Wilders weer bewezen de toppoliticus van dit land te zijn en heeft hij de hypocrisie en lafheid van de rest weer eens ontmaskerd.
Nee eigenlijk niet, hij heeft gewoon zijn eigen domheid en politieke prutswerk bewezen. Wie nu niet doorheeft dat het een doorgedraaide populist is is simpelweg naief te noemen
pi_52215475
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:53 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Je vindt jezelf wel een hele slimme jongen heh?
Ja, dat ben ik toch ook.
Maar goed, ik heb van jou nog geen antwoord op mijn vraag, terwijl ik je toch geen woorden in de mond leg.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52215544
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik toch ook.
Maar goed, ik heb van jou nog geen antwoord op mijn vraag, terwijl ik je toch geen woorden in de mond leg.
Wat was de vraag ook alweer? Ik vond je replies op een gegeven moment niet interessant genoeg meer om ze helemaal te lezen, en we zijn nu alweer even verder.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:06:51 #72
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215561
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:02 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Heb je Mein Kampf zelf eigenlijk weleens gelezen?
Nee, maar ik roep ook niet dat Mein Kampf en de Koran gelijkwaardig zijn.
pi_52215567
quote:
Hoezo heeft Wilders vandaag bewezen om een toppoliticus te zijn? Wat is criterium waarop je politici beoordeeld?

Hij heeft een voorstel gedaan, waarvan hij weet dat het nooit zal worden aangenomen. En al zou het worden aangenomen, dan kan iedereen het alsnog op internet lezen?

Ja iedereen hapte erop, maar wat heeft dat voor voordeel? Eventueel heeft hij laten merken, dat het herdruk en verkoopverbod van Mein Kampf onzinnig is. Wat heeft hij vandaag bereikt?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:07:40 #74
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52215587
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:02 schreef Monolith het volgende:
Wo II ligt nou eenmaal wat gevoelig, vandaar het (semi-)verbod op Mein Kampf en Holocaust ontkenning. Wat mij betreft zijn deze specifieke verboden al belachelijk, laat staan dat er nog een paar aan toegevoegd moeten worden. Iedereen kan tegenwoordig bovendien Mein Kampf of de Koran wel vinden via Google, dus het is ook nog een volkomen overbodig voorstel.
Yep. Maar onze zichzelf zo superieur vindende kabinetsleden kiezen niet voor de route van de vrijheid, maar die van het religieus geinspireerde selectieve verbod. Wilders haalt daar nu de markeerstift overheen: marginale Nazi's mogen niks maar gevaarlijke moslims mogen veel.

De koninklijke route zou een onmiddelijk einde aan alle opiniedelicten zijn.
pi_52215608
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:59 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Nou Wilders zegt dit soort dingen puur omdat hij een populist is en op zo'n manier probeert te scoren. Fortuyn was in zekere zin ook een populist, maar in veel mindere mate.

Maar ik denk helemaal niet dat Fortuyn beerputten zou opengetrokken hebben (sowieso kun je niet zeggen dat dat 100% zeker is, het is maar een speculatie) aangezien zijn eigen partij vol corrupte mensen uit de bouwwereld zat en andere malafide personen. Daarnaast had hij zelf nogal een omstreden achtergrond, wat weleens tegen hem gebruikt had kunnen worden
Ja maar dan kan je ook zeggen bijvoorbeeld dat de PvdA populisten voor de moslims zijn.

Jawel hoor, Fortuyn was het grootste gevaar voor de achterkamer politiek en als Fortuyn MP was geworden, dan had hij echt tot alles toegang en als hij met de tijd een beetje zijn weg had gevonden, en vervolgens bewust gaat graven naar schandalen, dan hoefte hij praktisch geen moeite te doen om een beertput te constateren en die vervolgens open te trekken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52215619
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:06 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Nee, maar ik roep ook niet dat Mein Kampf en de Koran gelijkwaardig zijn.
Ik gok dat Wilders Mein Kampf (en de Koran) wel heeft gelezen. Hij zal het dus wel beter weten dan jij.
pi_52215636
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

marginale Nazi's mogen niks
Wat mogen ze precies niet dan ?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:11:02 #78
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215695
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:08 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik gok dat Wilders Mein Kampf (en de Koran) wel heeft gelezen. Hij zal het dus wel beter weten dan jij.
Ik gok van niet, laat hem maar eens met bewijs komen dat hij uberhaupt een hoofdstuk gelezen heeft van een van deze boeken.
pi_52215697
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:07 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wat heeft hij vandaag bereikt?
Mediaäandacht. Heel veel mediaäandacht. Daar draait het uiteindelijk allemaal om.
pi_52215735
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:19 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nou onwijs.

Ik durf te wedden dat er hier niemand is die mij kan uitleggen waarom Geert Wilders absoluut geen serieuze optie is. Alsof het zo'n drama is om zo'n jostiboek als de Koran te verbieden. Andere boeken zijn in het verleden ook gewoon verboden (geweest), en daar is ook nooit een Derde Wereldoorlog over uitgebroken. Als dat in dit geval wel gebeurt, dan heeft Wilders eigenlijk gewoon helemaal gelijk wat betreft moslims...
GW is IMHO geen serieuze optie omdat bij mijn weten er in Nederland geen boeken door de staat verboden zijn, tenminste niet in de laatste eeuw. Het enige wat in de buurt komt is de Index van de RK kerk. Wellicht dat Wilders als goed katholiek deze lijst weer in ere wil herstellen? Ik weet het niet.

Mocht je Mein Kampf erbij willen betrekken: De rechten op dat boek voor Nederland bezit de staat der Nederlanden en voor de duitse versie heeft Beieren die, en deze hebben als rechthebbenden besloten dat het niet uitgegeven mag worden. Bezit is niet per sé strafbaar. Verkoop wel (normale copyright wetgeving) tenzij voor wetenschappelijke redenen. Ergens in de komende 10 jaar komt het in het publieke domein, en pas dan is het mogelijk te zeggen of het boek verboden wordt ja of nee.
Normale vrije markt dus: Bezit jij de rechten op de Harry Potter reeks, mag jij beslissen dat je ze niet uit wilt geven.

Wat Wilders wil is onnederlands.
pi_52215741
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:36 schreef TomTancr3do het volgende:
Wat een schunnige manier om de waarheid te verkrachten. Als er één groep is die datgene besmeurt dat centraal staat in het dagelijks leven van de moslim, dan zijn het moslims zelf wel.
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:43 schreef Kees22 het volgende:
Als groep? Leg eens uit?
Er zijn wel islamitische individuen die onislamitische dingen doen, maar ik zie geen moslims als groep die hun centrale zaken besmeuren.
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:06 schreef TomTancr3do het volgende:
Wat was de vraag ook alweer? Ik vond je replies op een gegeven moment niet interessant genoeg meer om ze helemaal te lezen, en we zijn nu alweer even verder.
Helemaal lezen
Ik kan breedsprakig genoeg zijn, maar hier nog niet geweest.
Het gaat nu snel en we zijn wel al even verder, maar toch nog graag antwoord.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:13:18 #82
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215757
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:08 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja maar dan kan je ook zeggen bijvoorbeeld dat de PvdA populisten voor de moslims zijn.
Dat zijn ze ook, maar zij zijn niet de enige, CDA speelt het spelletje leuk mee. In feite is Balkenende net zo een draaikont als Bos, maar niemand die dat aankaart. Het CDA doet altijd of hun neus bloed, maar waait met elke wind mee.
quote:
Jawel hoor, Fortuyn was het grootste gevaar voor de achterkamer politiek en als Fortuyn MP was geworden, dan had hij echt tot alles toegang en als hij met de tijd een beetje zijn weg had gevonden, en vervolgens bewust gaat graven naar schandalen, dan hoefte hij praktisch geen moeite te doen om een beertput te constateren en die vervolgens open te trekken.
Goed jongen, als jij dat denkt laat ik je maar in je waarde.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:13:23 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52215760
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:07 schreef ijsbrekertje het volgende:
Hoezo heeft Wilders vandaag bewezen om een toppoliticus te zijn? Wat is criterium waarop je politici beoordeeld?
Wilders heeft de agenda bepaald en het discours van het kabinet verstoord.
Dat doen toppolitici.
quote:
Hij heeft een voorstel gedaan, waarvan hij weet dat het nooit zal worden aangenomen. En al zou het worden aangenomen, dan kan iedereen het alsnog op internet lezen?
Ja, maar dit is showpolitiek, net als de honderddagentournee. Het gaat niet om de inhoud, maar om de impact. En die was prima.
quote:
Ja iedereen hapte erop, maar wat heeft dat voor voordeel? Eventueel heeft hij laten merken, dat het herdruk en verkoopverbod van Mein Kampf onzinnig is. Wat heeft hij vandaag bereikt?
De hypocrisie, selectieve verontwaardiging, gebrekkige zelfbeheersing, beperkte verstandelijke vermogens en de appeasementagenda (via BZ) van het regime zijn ruimschoots aangetoond. De methode-Vogelaar - onrust afkopen en afdoen als irrationeel - wordt dwars gezeten.
pi_52215796
Och, Wilders had dit voorstel nooit op dit moment gedaan als hij ook maar een beetje gedacht had dat het aangenomen zou worden. Op dit moment nog niet in elk geval.
pi_52215820
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:11 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Mediaäandacht. Heel veel mediaäandacht. Daar draait het uiteindelijk allemaal om.

Heel mooi, die ä
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:18:11 #86
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_52215891
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:13 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wilders heeft de agenda bepaald en het discours van het kabinet verstoord.
Dat doen toppolitici.
[..]

Ja, maar dit is showpolitiek, net als de honderddagentournee. Het gaat niet om de inhoud, maar om de impact. En die was prima.
[..]

De hypocrisie, selectieve verontwaardiging, gebrekkige zelfbeheersing, beperkte verstandelijke vermogens en de appeasementagenda (via BZ) van het regime zijn ruimschoots aangetoond. De methode-Vogelaar - onrust afkopen en afdoen als irrationeel - wordt dwars gezeten.
Wilders uitspraak heeft inderdaad een impact gegeven, maar als hij maar een zeteltje had werd hij niet serieus genomen. Men vindt het een probleem, omdat hij nog een redelijk grote achterban heeft die achter deze idioot aanlopen. Dat maakt hem een serieus gevaar, hij is een groter gevaar voor de stabiliteit van de samenleving dan de neonazi's in dit land, maar dat maakt hem nog niet een toppoliticus. Hij weet dat als hij genegeert zou worden dat hij dat zou in zijn voordeel zou kunnen gebruiken.
pi_52215893
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:43 schreef Kees22 het volgende:
ik zie geen moslims als groep die hun centrale zaken besmeuren.
Ik zie zat groepen moslims die hun centrale zaken besmeuren. Hele volksstammen zelfs.
pi_52215915
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Yep. Maar onze zichzelf zo superieur vindende kabinetsleden kiezen niet voor de route van de vrijheid, maar die van het religieus geinspireerde selectieve verbod. Wilders haalt daar nu de markeerstift overheen: marginale Nazi's mogen niks maar gevaarlijke moslims mogen veel.
Eigenlijk kiezen ze helemaal niets. Het verbod op de verkoop van Mein Kampf is eerder gewoon een non-issue tegenwoordig. Het vorige kabinet met Piet Hein 'verbod op smadelijke godslastering' Donner was nog wel wat erger.
quote:
De koninklijke route zou een onmiddelijk einde aan alle opiniedelicten zijn.
Voor zover dat geen grove feitelijke onjuistheden betreft die iemand kunnen schaden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_52215956
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:18 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik zie zat groepen moslims die hun centrale zaken besmeuren. Hele volksstammen zelfs.
So what. Mijn dochtertje van twee bemeurt haar centrale zaken ook dagelijks.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:22:49 #90
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52216040
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:19 schreef Monolith het volgende:
Eigenlijk kiezen ze helemaal niets. Het verbod op de verkoop van Mein Kampf is eerder gewoon een non-issue tegenwoordig. Het vorige kabinet met Piet Hein 'verbod op smadelijke godslastering' Donner was nog wel wat erger.
Een non-issue, maar wel een principiele fout. Het delegitimeert de standpunten van het establishment: gewelddadig sprookjesboek A moet kunnen maar B niet. Het maakt mevrouw Vogelaar ietwat belachelijk, en niet tolerant of liberaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')