Hij heeft het over het gelijk van Wilders.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:50 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Jep, en Sidekick suggereert dat dat een self-fulfilling prophecy is, mits de Koran in NL wordt verboden.
Je weet toch hoe het hier in Nederland gaat?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:47 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Het is geen self-fulfilling prophecy. Dat je dat denkt vind ik werkelijk schokkend. Eigenlijk ga je er al vanuit dat hier de Derde Wereldoorlog uitbreekt als hier de Koran verboden wordt. Erg vreemd, eigenlijk suggereer je dat moslims hoe dan ook hun zin moeten krijgen, anders wordt het hommeles. Precies wat Wilders overigens al beweert.
Weer over hoe geweldig Arabische dictaturen omgaan met fundamentalisten?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:53 schreef Arcee het volgende:
Interessante discussie net bij Nova.
[afbeelding]
Hans Jansen.
Wat zei die dan?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:53 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding]
Hans Jansen.
Misschien moet je nog eens lezen wat ik schreef, want je snapt het niet. Of het WO3 wordt of 'hommeles' maakt niets uit, en nee, moslims hoeven niet altijd hun zin te krijgen. Het gaat om onaanvaardbare overheidsbemoeienis dat dermate vrijheidsbeperkend is dat ook normale mensen in opstand komen, en terecht zelfs volgens onze geldende moraal, je weet wel, die humanistische Westerse moraal.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:47 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Het is geen self-fulfilling prophecy. Dat je dat denkt vind ik werkelijk schokkend. Eigenlijk ga je er al vanuit dat hier de Derde Wereldoorlog uitbreekt als hier de Koran verboden wordt. Erg vreemd, eigenlijk suggereer je dat moslims hoe dan ook hun zin moeten krijgen, anders wordt het hommeles. Precies wat Wilders overigens al beweert.
Niks typisch. Ik ben het op dat gebied gewoon met Wilders eens. Maar dat zul je vast al wel doorgehad hebben.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hij heeft het over het gelijk van Wilders.
Typisch.
Ik heb ook niet het idee dat jij er veel van begrijpt. Laten we het daar maar ophouden, voordat je weer vergelijkingen met apen erin uit de kast trekt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:55 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Misschien moet je nog eens lezen wat ik schreef, want je snapt het niet.
Tsja, daarbij vergeleken zakte die stuitend domme politica Ellen Vogelaar volledig door het ijs.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:53 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding]
Hans Jansen.
Jammer dat je niet op mijn inhoudelijke stuk wil reageren. Dan houdt het inderdaad op.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:56 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat jij er veel van begrijpt. Laten we het daar maar ophouden, voordat je weer vergelijkingen met apen erin uit de kast trekt.
Ik vond het ook al jammer dat jij niet inhoudelijk reageerde en meteen vergelijkingen met apen begon te trekken, en dat je meteen je maatje Monique inschakelde om je te ondersteunen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:58 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jammer dat je niet op mijn inhoudelijke stuk wil reageren.
Hoezo, heb je hierover gedroomd?quote:Brings back memories.
Maatje Monique is niet ingeschakeld, hoor, om Sidekick de ondersteuning die hij duidelijk niet nodig heeft te geven.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:01 schreef TomTancr3do het volgende:
en dat je meteen je maatje Monique inschakelde om je te ondersteunen.
Ik vind dit specifieke voorstel niet zo goed omdat ik verwacht dat het averechts zal werken, al levert het Wilders wel weer een hoop mediaäandacht op en legt het imho wederom de hypocrisie van links bloot. Andere voorstellen van hem vind ik echter prima, dus ik zie geen enkele reden om Wilders' partij als 'geen serieuze optie' aan te merken.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:11 schreef ijsbrekertje het volgende:
Maar TomTancr3do, waarom denk jij dat het voorstel van Geert Wilders goed is?
Dat had Wilders al 2 jaar geleden gedaan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik vrees dat Wilders zijn eigen doodvonnis getekend heeft, maar daar hoef je geen visionair voor te zijn.
Jep, maar die moest dood. De lach om het gezicht van diegenen die destijds baat hadden bij zijn dood zal inmiddels wel een grimas van een boer met kiespijn geworden zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:24 schreef JohnDope het volgende:
We hadden destrijds 1 midden weg en dat was Fortuyn.
Hoezo 'hun zin krijgen'? Dat is toch een bizarre stelling? Wilders wil juist iets verbieden niet gedogen. Ik zou ook knap pissig worden als iets wat centraal staat in mijn dagelijks leven op zo'n manier door zo'n idioot wordt besmeurt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:47 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Wat een schunnige manier om de waarheid te verkrachten. Als er één groep is die datgene besmeurt dat centraal staat in het dagelijks leven van de moslim, dan zijn het moslims zelf wel.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:32 schreef rood_verzet het volgende:
Ik zou ook knap pissig worden als iets wat centraal staat in mijn dagelijks leven op zo'n manier door zo'n idioot wordt besmeurt.
Sidekicks antwoord was wel erg sterk!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:19 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Nou onwijs.
Ik durf te wedden dat er hier niemand is die mij kan uitleggen waarom Geert Wilders absoluut geen serieuze optie is. Alsof het zo'n drama is om zo'n jostiboek als de Koran te verbieden. Andere boeken zijn in het verleden ook gewoon verboden (geweest), en daar is ook nooit een Derde Wereldoorlog over uitgebroken. Als dat in dit geval wel gebeurt, dan heeft Wilders eigenlijk gewoon helemaal gelijk wat betreft moslims...
Niks, want je hebt geen antwoord gegeven op de vraag. Misschien moet je die dus nog eens lezen en een tweede poging wagen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:37 schreef Kees22 het volgende:
Wat heb ik nou gewonnen? Of moet ik mijn prijs delen?
Natuurlijk, Waar moet je anders op stemmen?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:45 schreef Klopkoek het volgende:
Vind ik vrij ernstig als je bedenkt dat 90% van de Wildersstemmer hebben aangegeven toch op hem te blijven stemmen.
Als groep? Leg eens uit?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:36 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Wat een schunnige manier om de waarheid te verkrachten. Als er één groep is die datgene besmeurt dat centraal staat in het dagelijks leven van de moslim, dan zijn het moslims zelf wel.
Kijk, met jou kan ik praten!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:42 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Natuurlijk, Waar moet je anders op stemmen?
Doe niet zo melodramatisch, de multiculturaliteit wordt/werdt niet alleen door de PvdA omarmt, maar door alle coalitie partijen en door de meerderheid van de Nederlandse bevolking (nog steeds trouwens, want dat bleek uit de laatste verkiezingen).quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat had Wilders al 2 jaar geleden gedaan.
Maar als de PvdA niet die politiek strategische WIJ-ZIJ-cultuur had geschapen, dan had het nooit zo ver hoeven lopen. Dat is het ook met het haagse pluche, ze doen echt alles om stemmen te regelen, maar ze geven geen zak om de maatschappij.
De PvdA voert een extreem slap beleid en Wilders voert een extreem spartaans beleid.
Wilders is precies de symetrische tegenhanger van de PvdA.
We hadden destrijds 1 midden weg en dat was Fortuyn.
Later kwam er een verduidelijking, dat de Wilders als geheel als serieuze optie zag, niet op dit punt. Dus op de gestelde vraag heb ik geantwoord, niet op de nuancering daarna. Maar dat kon ik ook nog niet weten.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:40 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Niks, want je hebt geen antwoord gegeven op de vraag. Misschien moet je die dus nog eens lezen en een tweede poging wagen.
De radicale tak wel ja, Wilders doet er echter nog een flinke scheut bovenop door de Koran en Mein Kampf als gelijkwaardig te beschouwen en door de islam fascistisch te noemen. Dat terwijl hij zelf een fascist is, hij vindt het namelijk een geweldig idee om op demonstranten te gaan schieten en Iran moet ook maar met de grond gelijk gemaakt worden 'nu het nog kan', Mussert is er niets bijquote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:36 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Wat een schunnige manier om de waarheid te verkrachten. Als er één groep is die datgene besmeurt dat centraal staat in het dagelijks leven van de moslim, dan zijn het moslims zelf wel.
Je moet niet zo generaliseren.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:36 schreef TomTancr3do het volgende:
Wat een schunnige manier om de waarheid te verkrachten. Als er één groep is die datgene besmeurt dat centraal staat in het dagelijks leven van de moslim, dan zijn het moslims fundamentalistische terroristen zelf wel.
quote:
Ik heb het lang niet alleen over 'fundamentalistische terroristen', dus leg me ajb geen woorden in de mond.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:47 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Je moet niet zo generaliseren.
Het was inderdaad niet alleen de PvdA, ik bedoel met PvdA in principe het gehele haagse pluche, alleen de PvdA is wel een beetje het boegbeeld.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:44 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Doe niet zo melodramatisch, de multiculturaliteit wordt/werdt niet alleen door de PvdA omarmt, maar door alle coalitie partijen en door de meerderheid van de Nederlandse bevolking (nog steeds trouwens, want dat bleek uit de laatste verkiezingen).
Maar je hebt wel gelijk dat Fortuyn in zekere zin, minder radicaal was dan Wilders, maar of hij het beter had gedaan met zijn partij als hij nog leefde, dat valt te betwijfelen. Fortuyn was niet een populist van het formaat Wilders, maar door zijn moord heeft hij wel een mythische status gekregen, die hij naar mijn mening niet verdiende.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |