Ik ken die celestijnse belofte niet eigenlijk, maar die eckhard doet echt zijn best om het zo duidelijk en gegrond mogelijk te houden. Heeft het wel zijdelings over een collectief bewustzijn maar gaat er niet op in. Hij wilt gewoon zijn ervaringen delen met het schoonvegen van je eigen psyche. Ik heb een paar van die zweefboeken gelezen en deze lijkt er niet op.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:36 schreef Copycat het volgende:
Dit is wel van een beter (lees: minder tenenkrommend) niveau als dat andere verlichtende boek van enkele jaren terug: De Celestijnse Belofte?
Ik heb de film gekeken en die was al erg genoeg. Maar ik zal het onthouden. En ik ben benieuwd wat je er van vindtquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:50 schreef Copycat het volgende:
Houden zo, met de Celestijnse Belofte! Bagger van hier tot Tokyo en met een omweg weer terug.
Ga ik me een dezer dagen eens wat meer verdiepen in The power of now.
quote:Denken is belangrijk natuurlijk, ik bedoel zonder het denken zouden we gewoon naakte apen zijn die in de bomen slingerden en stenen gooiden naar de roofdieren of waren we gewoon uitgestorven door een strenge winter.
Echter heeft het fenomeen denken ook nadelen. Het zorgt er soms óók voor dat je hele rampen in je hoofd af laat spelen voor je überhaupt ergens aan begonnen bent. Het weerhoudt je ervan om niet als nieuw in een bepaalde situatie te staan maar dat je terug grijpt naar oude 'beproefde' methodes.
In de wetenschap is het natuurlijk een goed iets om met beproefde methodes aan de gang te gaan, ik wil niet weten hoe de wereld eruit zou zien als men het wiel elke keer weer opnieuw uit ging vinden en dat elke keer weer opnieuw tot in het einde der dagen. Of laten we de mobiele telefoon eens als voorbeeld nemen. Als de mobiele telefoon elke keer weer op een andere manier gemaakt zou worden dan kon niemand elkaar bellen want elke keer gebruikt het weer een ander systeem dus het enige wat overblijft is dat je, met een beetje geluk natuurlijk, Snake kan spelen en je agenda bij kan houden op dat ding.
Emotioneel gezien is denken een minder goed plan, in het beste geval gaat het uiteraard wél goed en hoeven we niet moeilijk te doen. Aan de andere kant; met denken maak je plannen, plannen scheppen verwachtingen, verwachting schept teleurstelling (Wijze woorden, lieverd), teleurstelling schept frustratie, frustratie schept stress en stress is weer verantwoordelijk voor een hele lijst ongemakken en ziektes waar je niet vrolijk van wordt, ik dacht ooit gelezen te hebben dat het rond de 80% schommelde maar google werkt niet mee dus dat kan ik niet hard maken, in zoverre dat internet waarheden bevat natuurlijk aangezien elke Jan Lul met een internetverbinding een webpagina in elkaar kan flansen. Maar goed, ik dwaal af.
Het is makkelijker dan ik had verwacht eigenlijk dus ik ga er gewoon mee verder. Als je geniet van het moment zonder dat je eigengemaakte kopspoken je gek maken en ervoor zorgen dat je bepaalde dingen niet doet uit angst voor eventuele gevogen naderhand dan wordt het leven een stuk mooier, en aangezien het leven niet veel meer is dan een aaneenschakeling van emoties is het zaak om zoveel mogelijk goede emoties bij elkaar te schrapen voordat je 3 meter onder de grond ligt of door een schoorsteen naar buiten fladdert. Nu is het natuurlijk niet zo dat je passief door het leven moet gaan. Als je ooit een ingeving krijgt, ga er dan voor, denk het niet kapot. Ogen dicht en springen is niet zo slecht.
Voor sommige zal ik wel een soort van 'captain obvious' zijn, dat neem ik maar voor lief. Voor de rest die het nog niet wisten; graag gedaan.
Prettige paasdagen.
Het moment waarop je een ultiem gevoel van geluk ervaart.. waar je even helemaal in opgaat. Onbewust houd je dat gevoel, die gedachte even vast. En juist door het vast te houden, ga je erin vertrouwen. En positief vertrouwen ontwikkelt een positieve toekomst.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:21 schreef jogy het volgende:
Maar hoe vaak en hoe lang zit je nou daadwerkelijk in het moment? Zonder gedachten over het verleden en de toekomst dus maar gewoon hier en nu, nergens anders dan in het heden. Veel mensen hebben het weleens gehad, dat er iets zo oogverblindend mooi was dat je even helemaal stil was, een zondsondergang of een uitzicht ofzo. Even helemaal geen gekwebbel in je hoofd. Dit boek wilt je laten zien dat die stilte eigenlijk je natuurlijke staat van bewustzijn is en dat gedachten een gereedschap zijn om te kunnen plannen in de tijd.
Neehee, niks vasthouden, gewoon genieten. Laat vooral je gedachten ergens over niet het moment op zich verplaatsen naar iets anders dan het hedenquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:19 schreef MNR het volgende:
[..]
Het moment waarop je een ultiem gevoel van geluk ervaart.. waar je even helemaal in opgaat. Onbewust houd je dat gevoel, die gedachte even vast. En juist door het vast te houden, ga je erin vertrouwen. En positief vertrouwen ontwikkelt een positieve toekomst.
quote:Ik had vandaag ook even zo'n moment. Ik was aan het praten met iemand en terwijl ik dat aan het doen was, kwam plotseling een nummer voorbij. Precies op het goede moment. Het was de combinatie.. Even voelde ik me zo verheerlijkt
Die uitspraak is niet van mij hoor, maar van de schrijver. Ik ben het er alleen volhartig mee eens en ik denk ook dat de kern van waarheid in deze zodanig groot is dat het eigenlijk geen kern meer isquote:Maar vetgedrukte klopt voor mij. Ik heb er nooit zo bij stilgestaan () dat het zo werkt, maar als ik het koppel aan mezelf, klopt het wel.
"De kracht van het nu"... verdomd jogy, dat is nog eens een intelligente uitspraak van je![]()
Iets zegt me dat jij hier een heel mooi voorbeeld van hebtquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:35 schreef jogy het volgende:
Neehee, niks vasthouden, gewoon genieten. Laat vooral je gedachten ergens over niet het moment op zich verplaatsen naar iets anders dan het heden.
Deze reactie had ik dus echt totaal verwacht, te ergquote:Die uitspraak is niet van mij hoor, maar van de schrijver. Ik ben het er alleen volhartig mee eens en ik denk ook dat de kern van waarheid in deze zodanig groot is dat het eigenlijk geen kern meer is.
Dat klopt, die blog was er ook een uitvloeisel vanquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:49 schreef MNR het volgende:
[..]
Iets zegt me dat jij hier een heel mooi voorbeeld van hebt![]()
Graag gedaanquote:[..]
Deze reactie had ik dus echt totaal verwacht, te erg![]()
Maar goed, laat ik het dan zo zeggen: bedankt (just take the compliment and zip it)
Vermoed dat veel mensen de kracht van positief denken, de kracht van nu, onderschatten, I know I used to. Vroeger vond ik mensen die zo dachten/praatten maar naieve mensen die hun kop in t zand staken. Geloof ook wel dat mensen hun leven anders in gaan richten na het lezen van zo'n boek, ookal zijn er veel sceptici (zoals ik al zei, I was one of them).
Als het voor jou niets nieuws te vertellen heeft is het alleen maar goed, echter genoeg mensen die deze open deur nooit opgemerkt heben en het dus hebben genegeerdquote:Op zondag 12 augustus 2007 20:47 schreef mymoodfentje het volgende:
wéér zo'n boek dat werkelijk niets nieuws te vertellen heeft![]()
Ik vind de Celestijnse Belofte een schitterend boekquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:36 schreef Copycat het volgende:
Dit is wel van een beter (lees: minder tenenkrommend) niveau als dat andere verlichtende boek van enkele jaren terug: De Celestijnse Belofte?
En doen..quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Denken( met uitzondering van positief denken)
Plus ervaren en belevenquote:
Jup, ookal geloof je niks van de achterliggende gedachte over het godsbewustzijn en weet ik het wat nog meer dan nog is het goed om te lezen, enkel omdat wat gezegd wordt waar is. In het moment zijn er geen problemen, dwalen op het verleden is extreem nutteloos als je er alleen maar om maalt, zorgen maken om de toekomst is alleen maar nuttig als je ook wat doet in het moment om de toekomst beter te laten worden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:27 schreef benzin het volgende:
Nuttig boek.
Er zijn duizenden van dit soort boeken en bijna iedereen trapt er in. Je moet vrij dommig/naief zijn wil dit kunnen werken. Het is hetzelfde idee met the secret, die boeken staan vol met dingen die ik zelf ook wel kan verzinnen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:45 schreef dawg het volgende:
Ik begrijp niet helemaal dat mensen daarvoor een boek moeten lezen als ik eerlijk ben.
Ik heb al zoveel jaren dat ik positief denk, alles positief bekijk en benader, en dát heeft mijn leven wel veranderd. En ik denk dat je zulke dingen niet uit een boek kan leren, dat moet je echt diep van binnen voelen. Al zal het best een interessant boek zijn om eens te lezen, hoor, dat zeg ik ook niet.
Zonder positief denken zul je niet gelukkig worden.
Een boek kan inzichten verschaffen die je nog niet had. Een aanvulling op je eigen inzichten dus ook, en wat is er fout om iets vanuit een breder perspectief te zien? Een eye opener af en toe en de zon gaat vanzelf wat meer schijnen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:15 schreef Smoked het volgende:
Mensen die denken die door een boek anders gaan denken / hun leven denken te kunnen veranderen![]()
ik dacht precies hetzelfde maar had geen zin het te tiepenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:15 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Een boek kan inzichten verschaffen die je nog niet had. Een aanvulling op je eigen inzichten dus ook, en wat is er fout om iets vanuit een breder perspectief te zien? Een eye opener af en toe en de zon gaat vanzelf wat meer schijnen.
Psychologen zijn dus ook niet nodig want alle mensen met problemen kunnen alles zelf oplossen en een goed gesprek met een vriend of kennis is ook not done omdat je alles zelf moet oplossen in je bestaan?
"Vanaf nu ga ik positief denken" werkt niet in alle gevallen omdat je pok wel eens zit vast geroest van alle kanten door aangeleerd gedrag en denken. De een dan minder dan de ander.
Heb overigens de eerste pagina's gelezen en sommige stukken komen wat zweverig over. Ervaringen van het boek schrijf ik wel als het uit is.
In de inleiding wordt gesproken over het Goddelijke en op dit moment kan ik me niet inleven in Goddelijke zaken. Een stemming bereiken die goed aanvoelt en waarbij je je kip-lekker voelt is in mijn ogen niet Goddelijk maar prettig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik dacht precies hetzelfde maar had geen zin het te tiepen
ik dacht dat het boek juist niet zweverig geschreven was?
Waarin verschilt het effect van een boek van een forum?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:15 schreef Smoked het volgende:
Mensen die denken die door een boek anders gaan denken / hun leven denken te kunnen veranderen![]()
Je kunt ook vragen waarin verschilt het lezen van een boek met zelf-inzichten verschaffen op je eigen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:31 schreef MNR het volgende:
[..]
Waarin verschilt het effect van een boek van een forum?
Ik vond t al zo lang duren voordat de eerste zeikerds langs kwamenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:15 schreef Smoked het volgende:
Het woord Goddelijk stoort me niet geweldig dat ik het boek retour ga zenden, iets moois uitdrukken als Goddelijk kun je ook zien als een soort van overdrijving. En wie weet is het wel iets Goddelijks zelfs wanneer je gelooft in het spontane ontstaan van alles. Als alles ontstaan is vanzelf zonder God kun je het alsnog Goddelijk noemen als je dat spontane ontstaan als Goddelijk aanmerkt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En om even iets over de "zweverigheid" iets te zeggen:
Het boek is idd veel geschikter voor intuitievere mensen, maar het is zeker niet zweverig. Als jij bij bepaalde woorden zoals "het goddelijke" gelijk iets zweverigs voorstelt dat is dat jouw probleem, want het ligt aan je eigen interpretatie.
Verder als je niet zo intuitief bent, dan is het boek "Radical Honesty" een aanrader. Het benaderd een beetje het zelfde onderwerp als De Kracht vh Nu, maar dan vanuit een totaal andere invalshoek. De schrijver van Radical Honesty is echt een geweldige vent met een goed gevoel voor humor en vloekt en scheld wat af in het boek. Dit boek is dus erg geschikt voor mensen die een "zweverig zelf-help boek" niet kunnen waarderen.
en dat was verkeerd omdat???quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De golf vloeide door mn lichaam beginnend bij mn tenen en eindigend in mn hoofd. Het was bijna overweldigend. Toen volgde er een tweede golf en een derde, vierde en vijfde. Elke golf was intenser dan de vorige en uiteindelijk viel ik achterover neer in mn bank.
Het gevoel stopte omdat ik weer ging denken. De golven die door me heen gingen waren namelijk als een orgasme en ik was na de vijfde golf bang dat ik zou gaan klaarkomen![]()
Wat is dit voor een suffe uitspraak?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oh, en mensen die denken wijs te zijn zonder ooit echt boeken te lezen![]()
in het kort, JA.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:13 schreef releaze het volgende:
ik heb nieuwe aarde gelezen vorig jaar. ik mocht kiezen tussen de kracht van het nu of nieuwe aarde en dr werd gezegd dat nieuwe aarde wat toegankelijker was oid.. meer een uiteenzetting van wat je met die kracht van het nu zou kunnen doen en betekenen in de wereld. nadat ik het boek had gelezen had ik zoiets van, whoa, iedereen van een jaar of 22 zou het eens moeten lezenlijkt me altijd wel handig om dat soort kennis paraat te hebben voor wanneer je het eens nodig hebt.
en idd, het sloot perfect aan op dat wat ik al wist maar nog niet kon bewoorden (en dus ook niet bewust was)
wat ik me alleen afvroeg is of er nog meerwaarde zit aan het bestellen en lezen van de kracht van het nu als ik nieuwe aarde al heb gelezen (en die principes ook aardig kan toepassen).. anybody?
Wat heb je aan gewoon leven als ieder contact met mensen bijvoorbeeld strand tot conflicten en wat heb je aan het leven als je altijd twijfelt over wat juist is om te doen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:15 schreef dawg het volgende:
[..]
Wat is dit voor een suffe uitspraak?
Wijsheid haal je niet uit boeken, maar door gewoon te leven. Kennis haal je uit boeken, maar tussen kennis en wijsheid zit een wezenlijk verschil.
Je bewijst je eigen kansloosheid door zo'n reply te geven!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik vond t al zo lang duren voordat de eerste zeikerds langs kwamen![]()
Oh, en mensen die denken wijs te zijn zonder ooit echt boeken te lezen![]()
Jij gaat dus uit dat alleen leven zonder verstand het beste is?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:15 schreef Smoked het volgende:
[..]
Je bewijst je eigen kansloosheid door zo'n reply te geven!
Wijsheid haal je niet uit een boekje,
invalshoeken... hmm, ok, kan ik inkomen maar dat is tevens een bewijs dat je jezelf heel slecht kent. Wat mensen vergeten is dat dit soort boeken al heel lang bestaan en weer langzaam verdwijnen, waarom?
Je kan jezelf niet veranderen dmv een boek, je kan ook je manier van denken niet veranderen dmv een boek. Je KAN jezelf voorhouden dat je verandert dmv een boek, maar dat kunnen alleen vrij simpele mensen.
Waar maak je dat uit op?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:19 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Jij gaat dus uit dat alleen leven zonder verstand het beste is?
Niet alleen boedhisme hoor. Het is niet gejat. Simpelweg een waardevol inzicht dat je ook voor jezelf zou kunnen bedenken op den duur.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:47 schreef partyyboyy het volgende:
Dit is gewoon puur boedhisme!
De gedachte is dus eigenlijk gewoon goedkoop gejat. Niet dat dit erg is want het is een hele goede gedachte.
Duidelijk wel alleen boedhisme. Boedhisme gaat erover dat je in het NU moet leven. Door te mediteren train je om je bewuster te worden van het NU. Als het niet duidelijk is wil ik wel een voorbeeld noemen, maar het is duidelijk gejat van het boedhisme. Niet dat daar iets mis mee is.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:01 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Niet alleen boedhisme hoor. Het is niet gejat. Simpelweg een waardevol inzicht dat je ook voor jezelf zou kunnen bedenken op den duur.
Nee, dat is het nietquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:07 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Duidelijk wel alleen boedhisme. Boedhisme gaat erover dat je in het NU moet leven. Door te mediteren train je om je bewuster te worden van het NU. Als het niet duidelijk is wil ik wel een voorbeeld noemen, maar het is duidelijk gejat van het boedhisme. Niet dat daar iets mis mee is.
Hoe zie jij bidden dan in combinatie met het NU-moment?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:10 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dit principe maakt ook een belangrijk onderdeel uit van het Hindoeïsme en de Kabbalah en in wezen ook van het christendom (bidden is het moment om volkomen in het hier en nu te geraken). Ook de gnostiek draait om het proces van absolute berusting in het moment.
Daar heb je een punt. Er zullen idd mensen zijn die geen boeken nodig hebben om wijsheid op te doen. Toch blijft mijn punt staan omdat we zonder boeken door de eeuwen heen nooit zo vergevorderd zouden zijn als nu.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:15 schreef dawg het volgende:
[..]
Wat is dit voor een suffe uitspraak?
Wijsheid haal je niet uit boeken, maar door gewoon te leven. Kennis haal je uit boeken, maar tussen kennis en wijsheid zit een wezenlijk verschil.
Nee precies, wijsheid haal je niet direct uit een boekje. Maar door het lezen van boeken heb ik veel geleerd. Dit wat je leert koppel je met je ervaringen uit het dagelijks leven. Op deze manier word je dus wel wijzer. Het lezen van boeken kan je dus een enorme duw in de rug geven als je het hebt over het ontwikkelen van wijsheid.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:15 schreef Smoked het volgende:
[..]
Je bewijst je eigen kansloosheid door zo'n reply te geven!
Wijsheid haal je niet uit een boekje,
invalshoeken... hmm, ok, kan ik inkomen maar dat is tevens een bewijs dat je jezelf heel slecht kent. Wat mensen vergeten is dat dit soort boeken al heel lang bestaan en weer langzaam verdwijnen, waarom?
Je kan jezelf niet veranderen dmv een boek, je kan ook je manier van denken niet veranderen dmv een boek. Je KAN jezelf voorhouden dat je verandert dmv een boek, maar dat kunnen alleen vrij simpele mensen.
Heb je het boek gelezen? Ik heb namelijk het idee dat je het inzicht zelf nog niet volledig snapt, wat je niet kwalijk te nemen valt hoor.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:18 schreef Smoked het volgende:
[..]
Waar maak je dat uit op?
Ik ben eerder verbijsterd/teleurgesteld dat mensen dit soort "diepe inzichten" uit een boek moeten halen.
heb je het boek gelezen? ik weet dat tolle in nieuwe aarde in ieder geval regelmatig jezus aanhaalt en dat zijn boodschap helemaal niet zoveel verschilt als die van boeddha.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:07 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Duidelijk wel alleen boedhisme. Boedhisme gaat erover dat je in het NU moet leven. Door te mediteren train je om je bewuster te worden van het NU. Als het niet duidelijk is wil ik wel een voorbeeld noemen, maar het is duidelijk gejat van het boedhisme. Niet dat daar iets mis mee is.
Bidden is in wezen de activiteit van het 'in jezelf keren'. Of: de zintuigen naar binnen richten. Dat impliceert dus onvermijdelijk het loslaten van de externe wereld en dus ook het verleden en het heden. Ik doel hierbij dus nadrukkelijk niet op het type bidden van "Lieve Heer, laat mij morgen de jackpot winnen!" Nee, ik bedoel de spirituele beleving van het contact an sich.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 02:15 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Hoe zie jij bidden dan in combinatie met het NU-moment?
* redquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:15 schreef Smoked het volgende:
Je moet ook niet denkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:15 schreef Smoked het volgende:
En dit is wel zo'n beetje de hoofdmoot ervan (oa).quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:25 schreef addictivebeat het volgende:
Nog een belangrijke reden om in het nu te leven is, omdat dat het enige moment is waarop je controle in je leven kan uitoefenen. Het verleden heb je niet de hand, de toekomst heb je eigenlijk ook niet zoveel in de hand. Denk alleen aan wat je nu kan doen. Als je teveel denkt aan dingen van vroeger of op wat nog komen gaat leidt dat alleen maar tot verdriet, leed en stress.
Die was goed he !quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 11:57 schreef Dromenvanger het volgende:
.. hij stelde zich de vraag toen hij geestelijk ellendig was of hij 2 was omdat hij pijn voelt terwijl hij dat niet wilt.
quote:'Ik kan niet meer met mezelf leven'. Die gedachte bleef zich maar in mijn geest herhalen. En opeens werd ik me ervan bewust wat een eigenaardige gedachte dat was. Ben ik één of twee? Als ik niet met mezelf kan leven, moeten er twee ikken zijn: het 'ik' en het 'zelf' waar 'ik' niet mee kan leven. Ik dacht, misschien is maar één van die twee echt.
Tering wat triest... weet je wat... hij is er drie, want hij schrijf er ook nog over zichzelf in zijn boek. Hoe leer ik in dimensies denken en daarop alles logisch te verklaren...quote:Ik kan niet meer met mezelf leven'. Die gedachte bleef zich maar in mijn geest herhalen. En opeens werd ik me ervan bewust wat een eigenaardige gedachte dat was. Ben ik één of twee? Als ik niet met mezelf kan leven, moeten er twee ikken zijn: het 'ik' en het 'zelf' waar 'ik' niet mee kan leven. Ik dacht, misschien is maar één van die twee echt.
ja, kijk uit hoor. voor je het weet heb je een mening over je eigen gedrag. lijkt me nergens goed voorquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:54 schreef sweetgirly het volgende:
Heb af en toe als ik een zin hoor of zelf zeg met iets van 'ik vind/heb mezelf..' of 'hij/zij doet/kan zichzelf dat..' etc, zinnen waarin beiden voorkomen, moet ik nog steeds even heel snel hieraan denken, alsof er een alarmsignaaltje afgaat van *piep, daar heb je hem weer, de zin, de ik en mezelf, de twee-splitsing.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Tering wat triest... weet je wat... hij is er drie, want hij schrijf er ook nog over zichzelf in zijn boek. Hoe leer ik in dimensies denken en daarop alles logisch te verklaren...
Nav die tekst schiet het mezelf weleens te binnen, dus, wat is daar erg aan dan ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:00 schreef osho het volgende:
ja, kijk uit hoor. voor je het weet heb je een mening over je eigen gedrag. lijkt me nergens goed voor
Misschien is het toch je concentratie dan en/of vermoeidheid.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:08 schreef Puckzzz het volgende:
ik ben er gisteravond in begonnen, toen was ik vrij moe dus heb maar twee pagina's gelezen. ik heb het boek bij me omdat ik als ik even pauze heb het prettig vind om wat te lezen.
ik kan er een beetje moeilijk inkomen. ik weet niet of het aan mijn vermoeidheid i.c.m. concentratieprobleem ligt of aan de schrijfstijl. ik denk het eerste, ik moet sommige zinnen twee keer lezen voor ik ze begrijp. op zich kan ik me wel redelijk vinden in wat hij schrijft. maar ik zit er nog niet lekker in.
ps. jij wist dus allang dat je een ego had, dat jij en ik niet hetzelfde zijn ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Tering wat triest... weet je wat... hij is er drie, want hij schrijf er ook nog over zichzelf in zijn boek. Hoe leer ik in dimensies denken en daarop alles logisch te verklaren...
Behalve wanneer jij post.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:47 schreef sweetgirly het volgende:
Alles logisch willen verklaren is juist de mens eigen.
Ja, maar zo ben jij, nietwaar SG?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:51 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Hou eens op, ik ben (net) op dreef![]()
![]()
Als mensen alles logisch willen verklaren, waarom bestaan er dan zoveel mensen die onlogisch handelen/redeneren? Heel fijn dat iedereen alles logisch wil zien, maar het feit dat iedereen zo zijn eigen logica erop nahoudt leid tot de vele problemen tussen mensen. Gedroegen mensen zich maar eens wat "logischer", dan zou ik me minder te hoeven irriterenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:47 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
ps. jij wist dus allang dat je een ego had, dat jij en ik niet hetzelfde zijn ?
Knap, ik nl niet (helemaal)![]()
btw. leren in dimensies denken en alles logisch verklaren, hmm.
Sommige dingen zijn soms niet zo logisch, meer biologisch.
Alles logisch willen verklaren is juist de mens eigen.
Soms is het heel simpel, en daar waar het simpel wordt, verdwijnt vaak de logica.
Van de posts die ik lees, irriteer jij je volgens mij het meeste aan jezelf.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:07 schreef Shitonya het volgende:
Als mensen alles logisch willen verklaren, waarom bestaan er dan zoveel mensen die onlogisch handelen/redeneren? Heel fijn dat iedereen alles logisch wil zien, maar het feit dat iedereen zo zijn eigen logica erop nahoudt leid tot de vele problemen tussen mensen. Gedroegen mensen zich maar eens wat "logischer", dan zou ik me minder te hoeven irriteren![]()
Omdat mensen denken dat ze logisch nadenken, en dat is juist het onlogische eraanquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:07 schreef Shitonya het volgende:
Als mensen alles logisch willen verklaren, waarom bestaan er dan zoveel mensen die onlogisch handelen/redeneren? Heel fijn dat iedereen alles logisch wil zien, maar het feit dat iedereen zo zijn eigen logica erop nahoudt leid tot de vele problemen tussen mensen. Gedroegen mensen zich maar eens wat "logischer", dan zou ik me minder te hoeven irriteren![]()
Dat praat je jezelf aan. Iedereen kan met zichzelf in gesprek, dat is ongeveer het enige wat ons onderscheid van de dieren. Dat betekent nog steeds niet dat er in dat boek de absolute eenvoudige waarheid staat waarom dat zo is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:47 schreef sweetgirly het volgende:
ps. jij wist dus allang dat je een ego had, dat jij en ik niet hetzelfde zijn ?
Wat ik bedoelde is zijn manier om alles een plaats te geven. Dat maakt het nog niet meteen correct.quote:btw. leren in dimensies denken en alles logisch verklaren, hmm.
Sommige dingen zijn soms niet zo logisch, meer biologisch.
same here.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:33 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb het voor mn verjaardag gevraagd en gekregenben nu bij hoofdstuk 3 denk ik. Lees het wel met gemengde gevoelens eigenlijk, de ene keer ben ik het wel met Tolle eens, en de andere keer blijf ik toch iets te veel m'n verstand gebruiken naar zijn zin denk ik
, maarja, eerdere ervaringen in je leven hè. Wat ook met je verstand te maken heeft weer. En ik ben sowieso al in tweeën gesplitst, en nu nog een 3e erbij, het wordt druk
Die uitknop heb ik ook nog niet helemaal gevonden. Maar ik heb wel momenten dat ik beseft dat de denker mij overneemt. Dan zit ik ineens met mijn gedachten bij morgen, en besef ik ineens dat die "psychologische tijd" mij overnam. Maar dat zijn maar kleine momentjes.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:49 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
same here.
hij praat wel zo makkelijk over de 'uitknop' vinden e.d. maar mijn molentje draait 24-7...ik heb geen idee waar de uitknop of de batterijen zitten
en dat Ajax verloren heeft...hoe voel je je vandaag?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:09 schreef Urquhart het volgende:
Positieve gedachte heb ik ook hoor, maar ik herken ook die gedachten die Tolle in zijn boek noemt. Over deadlines, wat ik morgen moet doen, wanneer ik weer moet werken etc. die wel degelijk invloed hebben op je stemming, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.
Behoorlijke kater, maar goed als de spelers er samen niet voor willen vechten heeft Ajax ook niks te zoeken in de Champions League.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
en dat Ajax verloren heeft...hoe voel je je vandaag?
geintje hoor
Dat praat ik mezelf aan. Uhm, nee.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dat praat je jezelf aan. Iedereen kan met zichzelf in gesprek, dat is ongeveer het enige wat ons onderscheid van de dieren. Dat betekent nog steeds niet dat er in dat boek de absolute eenvoudige waarheid staat waarom dat zo is.
Ik moet inderdaad zeggen dat hij alles wel erg een plaats weet te geven inderdaad. Zowel veel lijkt te hebben uitgeplozen en ook erg aannemelijk. Persoonlijk vind ik het erg logisch klinken, ook of juist wat betreft gelijkenissen dieren. Maar ook wat betreft voorbeelden die hij geeft.quote:Wat ik bedoelde is zijn manier om alles een plaats te geven. Dat maakt het nog niet meteen correct.
ik heb laatste de mini-serie weer eens bekeken, maar waar wil je hiermee naartoe. Het is een verhaal. Hoe bedoel je dat Stephen King meer weet dan hij zegt ?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:19 schreef sweetgirly het volgende:
Waar ik trouwens ook nog naar toe wil verwijzen, is de film 'The Langoliers', ik lees zelf het boek nu voor de 2e of is het 3e keeren elke keer schiet de film/serie The Langoliers mij te binnen. Wat een werkelijk magistrale film is dat, Stephan King is in die zin, mocht dat zo zijn, werkelijk geniaal. Die man weet zoveel meer dan hij zegt, vermoed ik, en probeert dat in zijn films telkens naar voren te brengen., wat hij volgens mij weet.
Het is, vind ik, een magistraal verhaal.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:22 schreef osho het volgende:
ik heb laatste de mini-serie weer eens bekeken, maar waar wil je hiermee naartoe. Het is een verhaal. Hoe bedoel je dat Stephen King meer weet dan hij zegt ?
Jawel en tuurlijk, maar een eekhoorn en beer doet wat ie moet doen. De mens houdt zichzelf vaak al tegen, voordat het wat doetquote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:36 schreef osho het volgende:
mja, tijd is iets waar de mens tegen vecht, maar dat komt doordat we ons zelf zaken (laten) opleggen die voor een bepaald moment af zouden moeten zijn. dat is nou éénmaal het systeem. voor 12 uur, voor zonsopgang...ach, zelfs een eekhoorn of een beer moet voordat het te koud wordt z'n wintervoorraad aanleggen.
Dat is dan natuurlijk ook weer een beetje de natuurquote:f een vogel moet voor een bepaalde periode z'n ei leggen of z'n nest bouwen.
Yep, zeker extremer, en hoe soms.quote:bij de mens is het alleen wat extremer.
Zeker, en dit zijn ook die spiralen weer, eenmaal down, gaat ie nog meer down, eenmaal up, gaat ie (soms) weer up. Vermoed echt wel (ook) dat het ego/verstand daar een groot aandeel, schuld zelfs, aan heeft. Een dier blijft juist vaak bij tegenslagen minder bij de pakken neerzitten, 'geen schuilplaats, ok erg jammer'. Maar hij gaat niet depri in zijn grot uhm in het veld liggen, en de volgende keer niet meer naar een schuilplaats zoeken daarom. Nou heb ik dit nooit gevraagd, dus zekers te weten doe ik het nietquote:de één kan er wat beter mee omgaan dan de ander.
Nou dat of het is meer ontspanning, heerlijk zó'n (soort) film of zulk soort films. Geeft geen wijsheden mbt het voorkomen van stress, maar op een andere manier is het een geweldige film, en ergens wel weer een aanvulling van ook een inzichtvol iemand.quote:ls dit boek of het boek van Stephen King je helpt bij het voorkomen van dergelijke stress.
Weet je het verleden van King ?quote:prima. Daarnaast denk ik dat Stephen King door z'n succes niet zo'n probleem heeft met deadlines, maar hij zal ook z'n momenten van stress hebben.
Denk het ook welquote:zelfs die Echkhart Tolle heeft vast nog wel eens problemen met tijdsdruk
Je gedachten waarnemen is wat anders dan ze uitschakelen, weten waar ze vandaan komen, waarom ze er zijn en wat ze voor elkaar willen krijgen kan erg bevrijdend werken. Het helpt je zelfs om stappen te nemen die je anders niet zou doen omdat je denkt dat het toch wel fout gaat of omdat je al een heel scenario hebt bedacht over een mogelijke reactie.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 01:02 schreef Conrad_Strughold het volgende:
Je gedachten volledig uitschakelen is puur geluk, maar theorie.
Je gedachten voor 90% uitschakelen is wel te halen, maar niet aan te raden.
't Is alles of niets.
ja, een melkkoequote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:05 schreef sweetgirly het volgende:
Maar denk wel dat hij zeker iets heeft gevonden en ontdekt
Oeh, hij verdient er geld mee, bizar.quote:
nee, dat is helemaal niet bizar. er gaat heel wat geld om in de volksverlakkerijquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Oeh, hij verdient er geld mee, bizar.
Zit je hem weer te spacen van ellende? Waarom toch altijd zo negatief als het gaat om dit soort boeken?quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:47 schreef osho het volgende:
[..]
nee, dat is helemaal niet bizar. er gaat heel wat geld om in de volksverlakkerij
Leuk is dat ook altijd, als hij gewoon een site had opgezet waar hij zijn ervaringen en verhaal neerzet is het één of andere mafkees die een baan moet zoeken maar nu hij een boek heeft gemaakt om het grote publiek mee te bereiken is het een bedrieger en een volksverlakker.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:47 schreef osho het volgende:
[..]
nee, dat is helemaal niet bizar. er gaat heel wat geld om in de volksverlakkerij
je moet je er niet zo druk om makenquote:Op zaterdag 1 september 2007 20:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Leuk is dat ook altijd, als hij gewoon een site had opgezet waar hij zijn ervaringen en verhaal neerzet is het één of andere mafkees die een baan moet zoeken maar nu hij een boek heeft gemaakt om het grote publiek mee te bereiken is het een bedrieger en een volksverlakker.
Mensen die een roman schrijven zijn wel ok en mogen er geld mee verdienen, artiesten die een cd maken mogen geld verdienen en daar gaan miljarden in om, films ook en de schoenen die je draagt gaan ook 100 keer over de kop qua winst maar dat is niet erg, zodra het een vleugje van het vinden van innerlijk vrede is dan wordt het opeens een ramp dat iemand er geld mee verdient.
jaquote:Op zaterdag 1 september 2007 20:48 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Zit je hem weer te spacen van ellende?
omdat ik er skeptisch over ben...quote:Waarom toch altijd zo negatief als het gaat om dit soort boeken?
Maak ik me druk, oh dear, had ik nog niet eens door, dacht dat jij dat deed, excuus (quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:09 schreef osho het volgende:
[..]
je moet je er niet zo druk om makendie man mag zoveel geld verdienen als hij kan met dat boek en een evt. vervolg
ik zou willen dat ik het bedacht had
nee, ik was het niet. dus moest jij het wel zijnquote:Op zaterdag 1 september 2007 21:24 schreef jogy het volgende:
[..]
Maak ik me druk, oh dear, had ik nog niet eens door, dacht dat jij dat deed, excuus ().
*schrikt*quote:En schrik niet hoor, maar soms schrijven mensen nog weleens iets omdat ze het ten eerste willen delen en is het geld dat ze ermee verdienen ook erg leuk maar nog niet eens de hoofdreden.
Of, ik durf het bijna niet te typen, geen van beide.quote:Op zaterdag 1 september 2007 21:29 schreef osho het volgende:
[..]
nee, ik was het niet. dus moest jij het wel zijn
Sorrie.quote:[..]
*schrikt*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |