abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52396528
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Denken ( met uitzondering van positief denken)
En doen..
Denken, doen en uiten
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:05:28 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52396757
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:55 schreef MNR het volgende:

[..]

En doen..
Denken, doen en uiten
Plus ervaren en beleven

Doen zonder denken en doen met denken. Soms houdt denken het goede doen tegen en soms zorgt niet denken voor fout doen. De balans tussen denken en doen
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_52405895
Ik heb het boek ook maar weten te regelen, en ik ben nog niet zo heel ver, maar toch becalt hij al heel goed.

Eigenlijk is het alles wat mensen al veel langer tegen me roepen, maar op een totaal andere (en LOGISCHE) manier uitgelegd.

Nuttig boek.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:51:27 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52407059
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:27 schreef benzin het volgende:
Nuttig boek.
Jup, ookal geloof je niks van de achterliggende gedachte over het godsbewustzijn en weet ik het wat nog meer dan nog is het goed om te lezen, enkel omdat wat gezegd wordt waar is. In het moment zijn er geen problemen, dwalen op het verleden is extreem nutteloos als je er alleen maar om maalt, zorgen maken om de toekomst is alleen maar nuttig als je ook wat doet in het moment om de toekomst beter te laten worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_52421370
Heb het nog niet gelezen, maar ik heb wel een seminar gezien op DVD die eckie heeft gegeven in Findhorn (dat bestaat dus nog!).

Wat een gnoom is die gast. Die bochel, die pretoogjes, het pratende denken.

Maar wat hij zegt is wel logisch allemaal.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:48:06 #26
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52424813
Wellicht off-topic maar gisteren voor het slapen gaan toen ik niet in slaap kon komen was ik eens aan het denken aan hoe ik in het leven zou staan als ik zou weten dat ik nog maar een korte tijd te leven heb door een ziekte of wat anders.

Ineens vallen dan problemen van me af omdat het allemaal zo zinloos lijkt om je druk te maken over van alles en nog wat. Het is dan denkbeeldig maar het helpt zeker in enige mate. Zou ik echt nog maar 3 jaar te leven hebben dan zou ik volgens mij een compleet andere manier gaan hanteren dus ik vraag me dan af waarom dat nu zonder ziekte niet mogelijk is. Waarom niet uitgaan van het feit dat het maar een korte tijd is van aanwezigheid hier en dat het dan de bedoeling is om zorgeloos en vol genot te leven?

Wie weet off-topic maar eens beseffen hoe het zou zijn om nog maar een korte tijd te gaan te hebben maakt het heden zeker meer de moeite waard doordat het krachtig relativeren is.

Morgen krijg ik het boek in de bus en dan ga ik eens aan de slag ermee.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:29:06 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52448769
Boek is binnen

Bol

En inderdaad die pret-oogjes van de auteur

Zal eens goed gaan zitten om het boek tot me te nemen, en te laten inwerken. Niet binnen 3 dagen willen uitlezen dus ook.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:15:49 #28
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_52451948
Mensen die denken die door een boek anders gaan denken / hun leven denken te kunnen veranderen
There IS no global warming -- The Matrix
pi_52452860
Ik begrijp niet helemaal dat mensen daarvoor een boek moeten lezen als ik eerlijk ben.
Ik heb al zoveel jaren dat ik positief denk, alles positief bekijk en benader, en dát heeft mijn leven wel veranderd. En ik denk dat je zulke dingen niet uit een boek kan leren, dat moet je echt diep van binnen voelen. Al zal het best een interessant boek zijn om eens te lezen, hoor, dat zeg ik ook niet.

Zonder positief denken zul je niet gelukkig worden.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:49:06 #30
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_52452971
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:45 schreef dawg het volgende:
Ik begrijp niet helemaal dat mensen daarvoor een boek moeten lezen als ik eerlijk ben.
Ik heb al zoveel jaren dat ik positief denk, alles positief bekijk en benader, en dát heeft mijn leven wel veranderd. En ik denk dat je zulke dingen niet uit een boek kan leren, dat moet je echt diep van binnen voelen. Al zal het best een interessant boek zijn om eens te lezen, hoor, dat zeg ik ook niet.

Zonder positief denken zul je niet gelukkig worden.
Er zijn duizenden van dit soort boeken en bijna iedereen trapt er in. Je moet vrij dommig/naief zijn wil dit kunnen werken. Het is hetzelfde idee met the secret, die boeken staan vol met dingen die ik zelf ook wel kan verzinnen.

Als je denkt dat je van het lezen van een dergelijk boek echt beter kan worden dan moet je het vooral doen, voor jou zal het waarschijnlijk nog werken ook! is pure psychologie.
There IS no global warming -- The Matrix
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:15:51 #31
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52453769
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:15 schreef Smoked het volgende:
Mensen die denken die door een boek anders gaan denken / hun leven denken te kunnen veranderen
Een boek kan inzichten verschaffen die je nog niet had. Een aanvulling op je eigen inzichten dus ook, en wat is er fout om iets vanuit een breder perspectief te zien? Een eye opener af en toe en de zon gaat vanzelf wat meer schijnen.

Psychologen zijn dus ook niet nodig want alle mensen met problemen kunnen alles zelf oplossen en een goed gesprek met een vriend of kennis is ook not done omdat je alles zelf moet oplossen in je bestaan?

"Vanaf nu ga ik positief denken" werkt niet in alle gevallen omdat je ook wel eens zit vast geroest van alle kanten door aangeleerd gedrag en denken. De een dan minder dan de ander.

Heb overigens de eerste pagina's gelezen en sommige stukken komen wat zweverig over. Ervaringen van het boek schrijf ik wel als het uit is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 17-08-2007 16:38:32 ]
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:20:55 #32
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52453911
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:15 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Een boek kan inzichten verschaffen die je nog niet had. Een aanvulling op je eigen inzichten dus ook, en wat is er fout om iets vanuit een breder perspectief te zien? Een eye opener af en toe en de zon gaat vanzelf wat meer schijnen.

Psychologen zijn dus ook niet nodig want alle mensen met problemen kunnen alles zelf oplossen en een goed gesprek met een vriend of kennis is ook not done omdat je alles zelf moet oplossen in je bestaan?

"Vanaf nu ga ik positief denken" werkt niet in alle gevallen omdat je pok wel eens zit vast geroest van alle kanten door aangeleerd gedrag en denken. De een dan minder dan de ander.

Heb overigens de eerste pagina's gelezen en sommige stukken komen wat zweverig over. Ervaringen van het boek schrijf ik wel als het uit is.
ik dacht precies hetzelfde maar had geen zin het te tiepen

ik dacht dat het boek juist niet zweverig geschreven was?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:37:42 #33
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52454396
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:20 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik dacht precies hetzelfde maar had geen zin het te tiepen

ik dacht dat het boek juist niet zweverig geschreven was?
In de inleiding wordt gesproken over het Goddelijke en op dit moment kan ik me niet inleven in Goddelijke zaken. Een stemming bereiken die goed aanvoelt en waarbij je je kip-lekker voelt is in mijn ogen niet Goddelijk maar prettig.

Maar zo is het woord Goddelijk erin gebakken dus wie weet is het anders bedoeld. En wie weet bedoelt hij met Goddelijk dat het bestaan gewoon beter is omdat je meer opgaat in het heden. Alsnog dat Goddelijke als woord wat me niet helemaal aanstaat.

Collectief bewustzijn las ik nog iets over als ik het goed heb, daar kan ik me wel wat bij voorstellen maar ook niet alles. Alsnog is het helder geschreven en ik heb dus boeken gelezen die totaal niet te begrijpen waren. Over collectief bewustzijn, aanstekelijkheid van stemmingen, depressieve mensen kunnen anderen depressief maken en positieve mensen hebben ook invloed op anderen vaker, dus wie weet is dat een soort van collectief bewustzijn of heeft het ermee te maken? Zit je met 20 mensen in een groep en zijn er 5 depressief dan is de stemming vanzelf anders in de groep dan wanneer ze alle 20 positief zijn.

Eerste stuk gelezen en straks weer een pagina of 10-20 lezen. Ik ga niet uren achter elkaar lezen want dan mis ik de helft en vang ik het niet goed op.

Fijn is ook dat het boek niet al te dik is, dat betekend voor mij dat het beknopt geschreven is wat vanzelf betekend dat het duidelijker kan overkomen.

Maar nogmaals, een echte recensie kan ik pas geven na het lezen van het hele boek. De eerste paar pagina's hoeven niet alles te zeggen. En zo heeft ieder boeken stukken erin zitten die niet helemaal je van het zijn. Wat ik niet helemaal kan plaatsen of begrijpen sla ik gewoon over en probeer ik bij de 2e keer van lezen nog eens te bekijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 17-08-2007 16:44:35 ]
pi_52455818
quote:
Waarin verschilt het effect van een boek van een forum?
You're never fully dressed until you wear a smile
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:36:36 #35
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52455950
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 17:31 schreef MNR het volgende:

[..]

Waarin verschilt het effect van een boek van een forum?
Je kunt ook vragen waarin verschilt het lezen van een boek met zelf-inzichten verschaffen op je eigen?

Als iets vertrouwd overkomt en je begrijpt het dan is het boek net alsof het door jezelf geschreven is alleen moest je het zelf verzinnen, je leest het en je begrijpt het dus die inzichten zaten al in je, in principe. Herkenning bij een boek dus ook. Heb je alle inzichten die bestaan dan is het natuurlijk niet nodig om een boek te lezen, tenzij je bevestiging zoekt dat je eigen inzichten enigszins kloppen doordat een ander die inzichten ook heeft.
pi_52456595
quote:
Ik vond t al zo lang duren voordat de eerste zeikerds langs kwamen

Oh, en mensen die denken wijs te zijn zonder ooit echt boeken te lezen
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_52456751
En om even iets over de "zweverigheid" iets te zeggen:

Het boek is idd veel geschikter voor intuitievere mensen, maar het is zeker niet zweverig. Als jij bij bepaalde woorden zoals "het goddelijke" gelijk iets zweverigs voorstelt dat is dat jouw probleem, want het ligt aan je eigen interpretatie.

Verder als je niet zo intuitief bent, dan is het boek "Radical Honesty" een aanrader. Het benaderd een beetje het zelfde onderwerp als De Kracht vh Nu, maar dan vanuit een totaal andere invalshoek. De schrijver van Radical Honesty is echt een geweldige vent met een goed gevoel voor humor en vloekt en scheld wat af in het boek. Dit boek is dus erg geschikt voor mensen die een "zweverig zelf-help boek" niet kunnen waarderen.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:10:15 #38
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52456835
De complete wijsheid en waarheid heeft inderdaad niemand in pacht. De mindere boeken kunnen dan ook zorgen dat je je laat verleiden tot het aannemen van een fout inzicht wanneer je te erg te beinvloeden bent door een fout boek. Zo zijn er genoeg boeken die kant nog wal slaan.

Daarbij is het bij mij ook interesse als ik een boek lees, het hoeft niet meteen zo te zijn dat ik er wijzer van moet worden. Alleen al het idee dat ik eens kan zien hoe iemand anders erover denkt is okey. Ook een van de redenen dat ik hier vaker vertoef op het forum. Ervaringen van anderen lezen dus ook en hoe anderen in het leven staan.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:19:36 #39
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52457020
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En om even iets over de "zweverigheid" iets te zeggen:

Het boek is idd veel geschikter voor intuitievere mensen, maar het is zeker niet zweverig. Als jij bij bepaalde woorden zoals "het goddelijke" gelijk iets zweverigs voorstelt dat is dat jouw probleem, want het ligt aan je eigen interpretatie.

Verder als je niet zo intuitief bent, dan is het boek "Radical Honesty" een aanrader. Het benaderd een beetje het zelfde onderwerp als De Kracht vh Nu, maar dan vanuit een totaal andere invalshoek. De schrijver van Radical Honesty is echt een geweldige vent met een goed gevoel voor humor en vloekt en scheld wat af in het boek. Dit boek is dus erg geschikt voor mensen die een "zweverig zelf-help boek" niet kunnen waarderen.
Het woord Goddelijk stoort me niet geweldig dat ik het boek retour ga zenden, iets moois uitdrukken als Goddelijk kun je ook zien als een soort van overdrijving. En wie weet is het wel iets Goddelijks zelfs wanneer je gelooft in het spontane ontstaan van alles. Als alles ontstaan is vanzelf zonder God kun je het alsnog Goddelijk noemen als je dat spontane ontstaan als Goddelijk aanmerkt.

Wonderbaarlijk als woord maar wie weet ligt wonderbaarlijk en Goddelijk dicht bij elkaar.

Het is ook de keus aan de schrijver en wat de schrijver gewend is om te hanteren. Ik zou eerder wonderbaarlijk gebruik dan Goddelijk, tevens omdat ik niet zo religieus ben. Voordat ik commentaar lever op het woord Goddelijk zal ik eerst verder moeten lezen wat de auteur eronder verstaat. Heb dan 20 blz's gelezen maar heb weer de helft opgevangen, concentratie was niet 100 procent. Tijdens het lezen vang ik het op, 2 uur later weet ik niet meer hoe het letterlijk geschreven stond. Kan zijn dat amstelheimer aanwezig is
pi_52457183
Ik heb trouwens nog iets op te biechten...

Ik heb zo'n beetje hetzelfde meegemaakt als de schrijver vh boek. Dat zal ook 1 vd redenen zijn dat ik bij het boek zweer

Na het lezen van een paar pagina's wist ik dat de info in dit boek, dit simpele inzicht wat zo simpel is dat we het over het hoofd zien, dat dit datgene was waarnaar ik al tijden zocht.

In mn mindere periodes heb ik altijd een gevoel gehad dat ik iets simpels verkeerd deed... maar uiteraard wist ik niet wat en wuifde het weg van "het zal wel niet kloppen".

Maar dus na het lezen van een paar pagina's wist ik dat ik dat simpele iets had gevonden en plotseling kreeg ik een golf van geluk door me heen. De golf vloeide door mn lichaam beginnend bij mn tenen en eindigend in mn hoofd. Het was bijna overweldigend. Toen volgde er een tweede golf en een derde, vierde en vijfde. Elke golf was intenser dan de vorige en uiteindelijk viel ik achterover neer in mn bank.

Het gevoel stopte omdat ik weer ging denken. De golven die door me heen gingen waren namelijk als een orgasme en ik was na de vijfde golf bang dat ik zou gaan klaarkomen Door deze angst nam mn verstand mn lichaam weer over. Maar sinds die ervaring ben ik nooit meer dezelfde persoon geweest.

Dus mensen die zeggen dat een boek je leven niet kan veranderen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')