En doen..quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Denken( met uitzondering van positief denken)
Plus ervaren en belevenquote:
Jup, ookal geloof je niks van de achterliggende gedachte over het godsbewustzijn en weet ik het wat nog meer dan nog is het goed om te lezen, enkel omdat wat gezegd wordt waar is. In het moment zijn er geen problemen, dwalen op het verleden is extreem nutteloos als je er alleen maar om maalt, zorgen maken om de toekomst is alleen maar nuttig als je ook wat doet in het moment om de toekomst beter te laten worden.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:27 schreef benzin het volgende:
Nuttig boek.
Er zijn duizenden van dit soort boeken en bijna iedereen trapt er in. Je moet vrij dommig/naief zijn wil dit kunnen werken. Het is hetzelfde idee met the secret, die boeken staan vol met dingen die ik zelf ook wel kan verzinnen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:45 schreef dawg het volgende:
Ik begrijp niet helemaal dat mensen daarvoor een boek moeten lezen als ik eerlijk ben.
Ik heb al zoveel jaren dat ik positief denk, alles positief bekijk en benader, en dát heeft mijn leven wel veranderd. En ik denk dat je zulke dingen niet uit een boek kan leren, dat moet je echt diep van binnen voelen. Al zal het best een interessant boek zijn om eens te lezen, hoor, dat zeg ik ook niet.
Zonder positief denken zul je niet gelukkig worden.
Een boek kan inzichten verschaffen die je nog niet had. Een aanvulling op je eigen inzichten dus ook, en wat is er fout om iets vanuit een breder perspectief te zien? Een eye opener af en toe en de zon gaat vanzelf wat meer schijnen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:15 schreef Smoked het volgende:
Mensen die denken die door een boek anders gaan denken / hun leven denken te kunnen veranderen![]()
ik dacht precies hetzelfde maar had geen zin het te tiepenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:15 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Een boek kan inzichten verschaffen die je nog niet had. Een aanvulling op je eigen inzichten dus ook, en wat is er fout om iets vanuit een breder perspectief te zien? Een eye opener af en toe en de zon gaat vanzelf wat meer schijnen.
Psychologen zijn dus ook niet nodig want alle mensen met problemen kunnen alles zelf oplossen en een goed gesprek met een vriend of kennis is ook not done omdat je alles zelf moet oplossen in je bestaan?
"Vanaf nu ga ik positief denken" werkt niet in alle gevallen omdat je pok wel eens zit vast geroest van alle kanten door aangeleerd gedrag en denken. De een dan minder dan de ander.
Heb overigens de eerste pagina's gelezen en sommige stukken komen wat zweverig over. Ervaringen van het boek schrijf ik wel als het uit is.
In de inleiding wordt gesproken over het Goddelijke en op dit moment kan ik me niet inleven in Goddelijke zaken. Een stemming bereiken die goed aanvoelt en waarbij je je kip-lekker voelt is in mijn ogen niet Goddelijk maar prettig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:20 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik dacht precies hetzelfde maar had geen zin het te tiepen
ik dacht dat het boek juist niet zweverig geschreven was?
Waarin verschilt het effect van een boek van een forum?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:15 schreef Smoked het volgende:
Mensen die denken die door een boek anders gaan denken / hun leven denken te kunnen veranderen![]()
Je kunt ook vragen waarin verschilt het lezen van een boek met zelf-inzichten verschaffen op je eigen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:31 schreef MNR het volgende:
[..]
Waarin verschilt het effect van een boek van een forum?
Ik vond t al zo lang duren voordat de eerste zeikerds langs kwamenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:15 schreef Smoked het volgende:
Het woord Goddelijk stoort me niet geweldig dat ik het boek retour ga zenden, iets moois uitdrukken als Goddelijk kun je ook zien als een soort van overdrijving. En wie weet is het wel iets Goddelijks zelfs wanneer je gelooft in het spontane ontstaan van alles. Als alles ontstaan is vanzelf zonder God kun je het alsnog Goddelijk noemen als je dat spontane ontstaan als Goddelijk aanmerkt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En om even iets over de "zweverigheid" iets te zeggen:
Het boek is idd veel geschikter voor intuitievere mensen, maar het is zeker niet zweverig. Als jij bij bepaalde woorden zoals "het goddelijke" gelijk iets zweverigs voorstelt dat is dat jouw probleem, want het ligt aan je eigen interpretatie.
Verder als je niet zo intuitief bent, dan is het boek "Radical Honesty" een aanrader. Het benaderd een beetje het zelfde onderwerp als De Kracht vh Nu, maar dan vanuit een totaal andere invalshoek. De schrijver van Radical Honesty is echt een geweldige vent met een goed gevoel voor humor en vloekt en scheld wat af in het boek. Dit boek is dus erg geschikt voor mensen die een "zweverig zelf-help boek" niet kunnen waarderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |