abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:33:09 #41
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52457330
De oplossing van zware problemen is vaak eenvoudig als je het probleem eenvoudig houdt. Een probleem maak je zelf ingewikkeld ook. Dan spreek ik even voor mezelf, als ik uren, dagen, weken of maanden ga piekeren over een probleem dan wordt het probleem vanzelf groter dan het is. Het probleem onder de aandacht blijven houden alsof je bacterien onder een microscoop bekijkt, vervolgens niet meer weten waar de klok en de klepel hangt.

Het leven eenvoudig houden Complexiteit Eenvoudig op alle gebieden dus ook. Niet alleen hoe je omgaat met jezelf maar ook met anderen.

Maar dan is dat mijn visie.

Niet moeilijk doen als het makkelijk kan. 1 inzicht kan het dan makkelijker maken en alle problemen verleden tijd te laten zijn. Voeg je 3 inzichten toe dan ga je boven jezelf uitstijgen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:42:23 #42
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52462266
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De golf vloeide door mn lichaam beginnend bij mn tenen en eindigend in mn hoofd. Het was bijna overweldigend. Toen volgde er een tweede golf en een derde, vierde en vijfde. Elke golf was intenser dan de vorige en uiteindelijk viel ik achterover neer in mn bank.

Het gevoel stopte omdat ik weer ging denken. De golven die door me heen gingen waren namelijk als een orgasme en ik was na de vijfde golf bang dat ik zou gaan klaarkomen
en dat was verkeerd omdat???

het enige moment dat ik compleet geluk voel en niet aan toekomst/verleden of heden denk is tijdens een orgasme

nu is het niet zo dat ik daar continu naar streef. neehoor...ik leef gewoon mijn leven en ben gelukkig. zo'n boek kan voor mij verhelderend werken of ik gooi het aan de kant als zweverige bullshit
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:13:10 #43
81237 releaze
best of both worlds
pi_52463232
ik heb nieuwe aarde gelezen vorig jaar. ik mocht kiezen tussen de kracht van het nu of nieuwe aarde en dr werd gezegd dat nieuwe aarde wat toegankelijker was oid.. meer een uiteenzetting van wat je met die kracht van het nu zou kunnen doen en betekenen in de wereld. nadat ik het boek had gelezen had ik zoiets van, whoa, iedereen van een jaar of 22 zou het eens moeten lezen lijkt me altijd wel handig om dat soort kennis paraat te hebben voor wanneer je het eens nodig hebt.
en idd, het sloot perfect aan op dat wat ik al wist maar nog niet kon bewoorden (en dus ook niet bewust was)

wat ik me alleen afvroeg is of er nog meerwaarde zit aan het bestellen en lezen van de kracht van het nu als ik nieuwe aarde al heb gelezen (en die principes ook aardig kan toepassen).. anybody?
pi_52463313
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Oh, en mensen die denken wijs te zijn zonder ooit echt boeken te lezen
Wat is dit voor een suffe uitspraak?

Wijsheid haal je niet uit boeken, maar door gewoon te leven. Kennis haal je uit boeken, maar tussen kennis en wijsheid zit een wezenlijk verschil.
pi_52466177
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:13 schreef releaze het volgende:
ik heb nieuwe aarde gelezen vorig jaar. ik mocht kiezen tussen de kracht van het nu of nieuwe aarde en dr werd gezegd dat nieuwe aarde wat toegankelijker was oid.. meer een uiteenzetting van wat je met die kracht van het nu zou kunnen doen en betekenen in de wereld. nadat ik het boek had gelezen had ik zoiets van, whoa, iedereen van een jaar of 22 zou het eens moeten lezen lijkt me altijd wel handig om dat soort kennis paraat te hebben voor wanneer je het eens nodig hebt.
en idd, het sloot perfect aan op dat wat ik al wist maar nog niet kon bewoorden (en dus ook niet bewust was)

wat ik me alleen afvroeg is of er nog meerwaarde zit aan het bestellen en lezen van de kracht van het nu als ik nieuwe aarde al heb gelezen (en die principes ook aardig kan toepassen).. anybody?
in het kort, JA.

Iets langer, eckhart tolle praat natuurlijk over een HEEL simpel fundamenteel concept, het is in feite zo basis dat iedereen aan voorbij gaat. het concept is in één zin uit te leggen: Focus op het moment.

Het boek geeft je echter een golflengte als het ware, een golflengte waar je hoofd op functioneerd, het algemene gevoel bij het boek. Je kan een boek lezen, maar duidelijk beseffen WAT er in het boek beschreven is, dat is vaak lastiger, wat je wel weet is het algemene gevoel bij het boek, hoe vaker je het boek leest, hoe duidelijker dat gevoel.

Ik zou zeggen, lees het andere boek of lees anders zeker een nieuwe aarde nog een keer.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:15:18 #46
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52467482
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:15 schreef dawg het volgende:

[..]

Wijsheid haal je niet uit boeken, maar door gewoon te leven. Kennis haal je uit boeken, maar tussen kennis en wijsheid zit een wezenlijk verschil.
Wat heb je aan gewoon leven als ieder contact met mensen bijvoorbeeld strand tot conflicten en wat heb je aan het leven als je altijd twijfelt over wat juist is om te doen?

Zomaar leven haal je zeker wijsheid uit, maar of je er 100 % verstandiger van wordt is maar de vraag. De balans tussen zomaar doen zonder denken en denken voor doen daar denk ik vaker over na. Zomaar leven is zeker okey . Eens stil staan bij het leven ook. Nogmaals de balans tussen denken en doen. En dan kan een goed boek die balans beter maken.

Zomaar leven daarbij kom je ook zomaar willekeurige mensen tegen die niet altijd een zinvolle aanvulling hoeven te bieden. Niet dat een zinloos gesprek zo slecht is, een zinvol boek is dan ook niet slecht.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:15:33 #47
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_52467489
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik vond t al zo lang duren voordat de eerste zeikerds langs kwamen

Oh, en mensen die denken wijs te zijn zonder ooit echt boeken te lezen
Je bewijst je eigen kansloosheid door zo'n reply te geven!

Wijsheid haal je niet uit een boekje,

invalshoeken... hmm, ok, kan ik inkomen maar dat is tevens een bewijs dat je jezelf heel slecht kent. Wat mensen vergeten is dat dit soort boeken al heel lang bestaan en weer langzaam verdwijnen, waarom?

Je kan jezelf niet veranderen dmv een boek, je kan ook je manier van denken niet veranderen dmv een boek. Je KAN jezelf voorhouden dat je verandert dmv een boek, maar dat kunnen alleen vrij simpele mensen.
There IS no global warming -- The Matrix
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:19:56 #48
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52467619
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:15 schreef Smoked het volgende:

[..]

invalshoeken... hmm, ok, kan ik inkomen maar dat is tevens een bewijs dat je jezelf heel slecht kent. Wat mensen vergeten is dat dit soort boeken al heel lang bestaan en weer langzaam verdwijnen, waarom?

Je kan jezelf niet veranderen dmv een boek, je kan ook je manier van denken niet veranderen dmv een boek. Je KAN jezelf voorhouden dat je verandert dmv een boek, maar dat kunnen alleen vrij simpele mensen.
Jij gaat dus uit dat alleen leven zonder verstand het beste is?

Volgens mij raak je ooit vanzelf in de problemen als je een gebrek aan diepere inzichten hebt. Tenzij je omgaat met mensen die ook roekeloos door het leven gaan.

Een reis zegt meer dan 1000 boeken zegt men wel eens, maar wat dan als je tijdens die reis problemen met je meedraagt. Lees 1 boek tijdens die reis die problemen laat verdwijnen en de reis wordt meteen een stuk interessanter.

Leven om te leven. Of beseffen wat het leven inhoudt en waarom het leven de moeite waard is. Is het leven niet meer de moeite waard wanneer je beseft waarom dat zo is inplaats van blindelings tot je dood het einde tegemoet gaan?
pi_52468086
ik ben er in begonnen, maar na een paar bladzijden kon ik er al niks meer mee. hij begon erover dat iedereen het gevoel is dat er meer was...maar dat had ik niet
pi_52468904
na het doorlezen van dit topic voel ik me ook wat beter
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:18:54 #51
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_52469155
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:19 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Jij gaat dus uit dat alleen leven zonder verstand het beste is?
Waar maak je dat uit op?

Ik ben eerder verbijsterd/teleurgesteld dat mensen dit soort "diepe inzichten" uit een boek moeten halen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Smoked op 18-08-2007 01:25:27 ]
There IS no global warming -- The Matrix
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:39:15 #52
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_52469632
Tvp.
It's about being boss, not being the boss...
pi_52469819
Dit is gewoon puur boedhisme!
De gedachte is dus eigenlijk gewoon goedkoop gejat. Niet dat dit erg is want het is een hele goede gedachte.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_52470049
Het klopt inderdaad dat de gedachten de grootste vijand is van geluk. Bedenk voor je zelf eens dat je voornamelijk zit piekeren over het verleden of over de toekomst. Maar het verleden is niet meer dan een herinnering. Het bestaat simpelweg niet meer. Je verdoet je tijd met over je verleden te zitten piekeren. Hetzelfde geldt voor de toekomst. Meestal maak je je zorgen over wat je moet gaan doen en hoe je hetgeen je van plan bent te gaan doen aan te pakken.

Nee, beter is het om in het hier en nu te leven. Vergeet het verleden, geniet van het moment en plan slechts heel losjes de toekomst. Maar goed, dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan.
pi_52470076
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:47 schreef partyyboyy het volgende:
Dit is gewoon puur boedhisme!
De gedachte is dus eigenlijk gewoon goedkoop gejat. Niet dat dit erg is want het is een hele goede gedachte.
Niet alleen boedhisme hoor. Het is niet gejat. Simpelweg een waardevol inzicht dat je ook voor jezelf zou kunnen bedenken op den duur.
pi_52470185
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 02:01 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Niet alleen boedhisme hoor. Het is niet gejat. Simpelweg een waardevol inzicht dat je ook voor jezelf zou kunnen bedenken op den duur.
Duidelijk wel alleen boedhisme. Boedhisme gaat erover dat je in het NU moet leven. Door te mediteren train je om je bewuster te worden van het NU. Als het niet duidelijk is wil ik wel een voorbeeld noemen, maar het is duidelijk gejat van het boedhisme. Niet dat daar iets mis mee is.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_52470241
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 02:07 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Duidelijk wel alleen boedhisme. Boedhisme gaat erover dat je in het NU moet leven. Door te mediteren train je om je bewuster te worden van het NU. Als het niet duidelijk is wil ik wel een voorbeeld noemen, maar het is duidelijk gejat van het boedhisme. Niet dat daar iets mis mee is.
Nee, dat is het niet . Dit principe maakt ook een belangrijk onderdeel uit van het Hindoeïsme en de Kabbalah en in wezen ook van het christendom (bidden is het moment om volkomen in het hier en nu te geraken). Ook de gnostiek draait om het proces van absolute berusting in het moment.
pi_52470326
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 02:10 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet . Dit principe maakt ook een belangrijk onderdeel uit van het Hindoeïsme en de Kabbalah en in wezen ook van het christendom (bidden is het moment om volkomen in het hier en nu te geraken). Ook de gnostiek draait om het proces van absolute berusting in het moment.
Hoe zie jij bidden dan in combinatie met het NU-moment?
pi_52471996
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:15 schreef dawg het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Er zullen idd mensen zijn die geen boeken nodig hebben om wijsheid op te doen. Toch blijft mijn punt staan omdat we zonder boeken door de eeuwen heen nooit zo vergevorderd zouden zijn als nu.

En tussen kennis en wijsheid zit idd een verschil, maar kennis draagt toch zeker bij tot wijsheid. Kennis geeft je een bepaald plateau waar vanaf je kunt opereren.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_52472006
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:15 schreef Smoked het volgende:

[..]

Nee precies, wijsheid haal je niet direct uit een boekje. Maar door het lezen van boeken heb ik veel geleerd. Dit wat je leert koppel je met je ervaringen uit het dagelijks leven. Op deze manier word je dus wel wijzer. Het lezen van boeken kan je dus een enorme duw in de rug geven als je het hebt over het ontwikkelen van wijsheid.

Als ik geen boeken was gaan lezen, dan zou ik waarschijnlijk nog steeds op dezelfde manier denken en dus weinig vooruit zijn gekomen in het leven. Het lezen van boeken draagt dus zeker wel bij tot het ontwikkelen van wijsheid.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')