abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52756775
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:54 schreef sweetgirly het volgende:

Heb af en toe als ik een zin hoor of zelf zeg met iets van 'ik vind/heb mezelf..' of 'hij/zij doet/kan zichzelf dat..' etc, zinnen waarin beiden voorkomen, moet ik nog steeds even heel snel hieraan denken, alsof er een alarmsignaaltje afgaat van *piep, daar heb je hem weer, de zin, de ik en mezelf, de twee-splitsing.
ja, kijk uit hoor. voor je het weet heb je een mening over je eigen gedrag. lijkt me nergens goed voor
pi_52757508
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Tering wat triest... weet je wat... hij is er drie, want hij schrijf er ook nog over zichzelf in zijn boek. Hoe leer ik in dimensies denken en daarop alles logisch te verklaren...
wat is er mis met dat stuk, ik vond het gewoon een mooi, goed stuk.
pi_52757557
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:00 schreef osho het volgende:

ja, kijk uit hoor. voor je het weet heb je een mening over je eigen gedrag. lijkt me nergens goed voor
Nav die tekst schiet het mezelf weleens te binnen, dus, wat is daar erg aan dan ?
Mening over mezelf heb ik wel, dit was nav het boek omdat het boek mij daar opwees

zeikerts
pi_52757717
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:08 schreef Puckzzz het volgende:
ik ben er gisteravond in begonnen, toen was ik vrij moe dus heb maar twee pagina's gelezen. ik heb het boek bij me omdat ik als ik even pauze heb het prettig vind om wat te lezen.

ik kan er een beetje moeilijk inkomen. ik weet niet of het aan mijn vermoeidheid i.c.m. concentratieprobleem ligt of aan de schrijfstijl. ik denk het eerste, ik moet sommige zinnen twee keer lezen voor ik ze begrijp. op zich kan ik me wel redelijk vinden in wat hij schrijft. maar ik zit er nog niet lekker in.
Misschien is het toch je concentratie dan en/of vermoeidheid.
Zou zelf (zoiets) in bed gaan lezen of ergens waar het gewoon rustig is, al is dat individueel en in de pauze lezen kan soms ook voor sommigen lekker zijn. Of dit het geschikte boek daarvoor is, weet ik niet.

Vond het boek zelf (juist) vanaf de 1e zinnen erg pakkend.
Maar dat mag ik niet zeggen van mr. Belvedere en/of die andere
pi_52758082
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 16:56 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Tering wat triest... weet je wat... hij is er drie, want hij schrijf er ook nog over zichzelf in zijn boek. Hoe leer ik in dimensies denken en daarop alles logisch te verklaren...
ps. jij wist dus allang dat je een ego had, dat jij en ik niet hetzelfde zijn ?

Knap, ik nl niet (helemaal)

btw. leren in dimensies denken en alles logisch verklaren, hmm.
Sommige dingen zijn soms niet zo logisch, meer biologisch.

Alles logisch willen verklaren is juist de mens eigen.
Soms is het heel simpel, en daar waar het simpel wordt, verdwijnt vaak de logica.
pi_52758112
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:47 schreef sweetgirly het volgende:

Behalve wanneer jij post.
pi_52758185
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:48 schreef dawg het volgende:

Behalve wanneer jij post.
Hou eens op, ik ben (net) op dreef

pi_52758255
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:51 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Hou eens op, ik ben (net) op dreef

Ja, maar zo ben jij, nietwaar SG?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:07:17 #84
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52758546
quote:

[..]

Knap, ik nl niet (helemaal)

Soms is het heel simpel, en daar waar het simpel wordt, verdwijnt vaak de logica.
Als mensen alles logisch willen verklaren, waarom bestaan er dan zoveel mensen die onlogisch handelen/redeneren? Heel fijn dat iedereen alles logisch wil zien, maar het feit dat iedereen zo zijn eigen logica erop nahoudt leid tot de vele problemen tussen mensen. Gedroegen mensen zich maar eens wat "logischer", dan zou ik me minder te hoeven irriteren
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_52758619
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:07 schreef Shitonya het volgende:
Als mensen alles logisch willen verklaren, waarom bestaan er dan zoveel mensen die onlogisch handelen/redeneren? Heel fijn dat iedereen alles logisch wil zien, maar het feit dat iedereen zo zijn eigen logica erop nahoudt leid tot de vele problemen tussen mensen. Gedroegen mensen zich maar eens wat "logischer", dan zou ik me minder te hoeven irriteren
Van de posts die ik lees, irriteer jij je volgens mij het meeste aan jezelf.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_52760225
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:07 schreef Shitonya het volgende:

Omdat mensen denken dat ze logisch nadenken, en dat is juist het onlogische eraan
En true, maar je moet jezelf (daar issss iee weer, ik ben vervelend vandaag ) ook niet irriteren of ergeren, je moet gewoon * zen positie opzet .... zijn.. ohmmmmm

wist even geen beter antwoord, moet ik eerst op mijn meditatiestoel gaan zitten
pi_52797716
Ik heb het voor mn verjaardag gevraagd en gekregen ben nu bij hoofdstuk 3 denk ik. Lees het wel met gemengde gevoelens eigenlijk, de ene keer ben ik het wel met Tolle eens, en de andere keer blijf ik toch iets te veel m'n verstand gebruiken naar zijn zin denk ik , maarja, eerdere ervaringen in je leven hè. Wat ook met je verstand te maken heeft weer. En ik ben sowieso al in tweeën gesplitst, en nu nog een 3e erbij, het wordt druk
pi_52802857
quote:

Dat praat je jezelf aan. Iedereen kan met zichzelf in gesprek, dat is ongeveer het enige wat ons onderscheid van de dieren. Dat betekent nog steeds niet dat er in dat boek de absolute eenvoudige waarheid staat waarom dat zo is.
quote:
Wat ik bedoelde is zijn manier om alles een plaats te geven. Dat maakt het nog niet meteen correct.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_52803657
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:33 schreef Maisnon het volgende:
Ik heb het voor mn verjaardag gevraagd en gekregen ben nu bij hoofdstuk 3 denk ik. Lees het wel met gemengde gevoelens eigenlijk, de ene keer ben ik het wel met Tolle eens, en de andere keer blijf ik toch iets te veel m'n verstand gebruiken naar zijn zin denk ik , maarja, eerdere ervaringen in je leven hè. Wat ook met je verstand te maken heeft weer. En ik ben sowieso al in tweeën gesplitst, en nu nog een 3e erbij, het wordt druk
same here.

hij praat wel zo makkelijk over de 'uitknop' vinden e.d. maar mijn molentje draait 24-7...ik heb geen idee waar de uitknop of de batterijen zitten
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_52804916
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:49 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

same here.

hij praat wel zo makkelijk over de 'uitknop' vinden e.d. maar mijn molentje draait 24-7...ik heb geen idee waar de uitknop of de batterijen zitten
Die uitknop heb ik ook nog niet helemaal gevonden. Maar ik heb wel momenten dat ik beseft dat de denker mij overneemt. Dan zit ik ineens met mijn gedachten bij morgen, en besef ik ineens dat die "psychologische tijd" mij overnam. Maar dat zijn maar kleine momentjes.
pi_52805246
tsja ik weet niet...ik ben nogal een dromert. ik dwaal heel snel af met mijn gedachten. vaak zijn dat goede en leuke gedachten. ik fotografeer heel erg veel en ben dus 9 van de 10 keer aan het afdwalen over een bepaald foto idee wat ik heb. over de belichtingsopstelling, aankleding, lokatie naja het hele creatieve proces gewoon.
maar wanneer ik bijvoorbeeld aan het lezen ben ga ik daar ook helemaal in op, dan lees ik en kan iemand tegen me gaan praten maar ik hoor 'm niet eens. op die manier zet ik dus wel een bepaald gedeelte van het denken uit, en ben 200% bezig met mijn boek. maarja iets lezen of mentaal uitwerken is natuurlijk ook een bepaalde vorm van hersenactivitieit / denken. Maar voor mij dan wel in de positieve zin.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_52805270
Positieve gedachte heb ik ook hoor, maar ik herken ook die gedachten die Tolle in zijn boek noemt. Over deadlines, wat ik morgen moet doen, wanneer ik weer moet werken etc. die wel degelijk invloed hebben op je stemming, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.
pi_52805324
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 11:09 schreef Urquhart het volgende:
Positieve gedachte heb ik ook hoor, maar ik herken ook die gedachten die Tolle in zijn boek noemt. Over deadlines, wat ik morgen moet doen, wanneer ik weer moet werken etc. die wel degelijk invloed hebben op je stemming, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is.
en dat Ajax verloren heeft...hoe voel je je vandaag?

geintje hoor
pi_52805369
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 11:11 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

en dat Ajax verloren heeft...hoe voel je je vandaag?

geintje hoor
Behoorlijke kater, maar goed als de spelers er samen niet voor willen vechten heeft Ajax ook niks te zoeken in de Champions League.
pi_52811930
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:00 schreef Mr_Belvedere het volgende:

Dat praat je jezelf aan. Iedereen kan met zichzelf in gesprek, dat is ongeveer het enige wat ons onderscheid van de dieren. Dat betekent nog steeds niet dat er in dat boek de absolute eenvoudige waarheid staat waarom dat zo is.
Dat praat ik mezelf aan. Uhm, nee.
Juist omdat het ons onderscheid van de dieren, praat ik het mezelf niet aan en zeg jezelf ook ergens dat dat ons verschilt, dus een ego. En met ego bedoel ik het verstand.

Dit heb ik uit een wetenschappelijk boekje, nou ja boekje: 'Empirische cyclus van het denken (tja ): ..dat het denken wordt losgekoppeld van concrete, zich voordoende problemen; het denken schept zijn eigen problemen'. Zie ook verder terug, waarin ik zeg (ook wetenschap) dat de mens geneigd is om oplossingen/problemen in het verleden en toekomst (al) te creeëren.'

In die zin vullen wetenschap en spirituele dingen, wat betreft het boek van Tolle bijv., elkaar aan, in mijn visie althans. Dus praat ik het mezelf aan, uhm nee dus.

Het gaat allemaal of veelal (ook) om tijd.
Psychische tijd, we moeten dit, we moeten dat, verleden en heden. Denken maakt er van alles van. En hoppa. Het verstand is een geweldig instrument, praktisch gebruikt, maar neemt veelal de mens helemaal over, zodat de mens zichzelf identificeert mét zijn verstand. Maar de mens is niet zijn verstand, alleen. Het is gespleten, blijft gespleten, terwijl het in werkelijkheid één is. Verstand staat veelal meer aan het stuur, terwijl verstand een instrument is, geen leider ofzo, mens staat zelf aan het stuur, niet het verstand. Het ego voedt zichzelf ook nog eens, want het wil niet dood, dus creeërt de mens nog meer negatieve situaties, etc etc. Het leeft erop. Aldus Tolle.
quote:
Wat ik bedoelde is zijn manier om alles een plaats te geven. Dat maakt het nog niet meteen correct.
Ik moet inderdaad zeggen dat hij alles wel erg een plaats weet te geven inderdaad. Zowel veel lijkt te hebben uitgeplozen en ook erg aannemelijk. Persoonlijk vind ik het erg logisch klinken, ook of juist wat betreft gelijkenissen dieren. Maar ook wat betreft voorbeelden die hij geeft.

Waar ik trouwens ook nog naar toe wil verwijzen, is de film 'The Langoliers', ik lees zelf het boek nu voor de 2e of is het 3e keer en elke keer schiet de film/serie The Langoliers mij te binnen. Wat een werkelijk magistrale film is dat, Stephan King is in die zin, mocht dat zo zijn, werkelijk geniaal. Die man weet zoveel meer dan hij zegt, vermoed ik, en probeert dat in zijn films telkens naar voren te brengen., wat hij volgens mij weet.

The Langoliers vs tijd en het nu.
Kijk, lees, beiden, zou ik zeggen. Gewoon.

Nu mijn vraag aan jou, heb je zelf het boek al eigenlijk gelezen ?

[ Bericht 2% gewijzigd door sweetgirly op 30-08-2007 15:25:27 ]
pi_52812019
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:19 schreef sweetgirly het volgende:

Waar ik trouwens ook nog naar toe wil verwijzen, is de film 'The Langoliers', ik lees zelf het boek nu voor de 2e of is het 3e keer en elke keer schiet de film/serie The Langoliers mij te binnen. Wat een werkelijk magistrale film is dat, Stephan King is in die zin, mocht dat zo zijn, werkelijk geniaal. Die man weet zoveel meer dan hij zegt, vermoed ik, en probeert dat in zijn films telkens naar voren te brengen., wat hij volgens mij weet.
ik heb laatste de mini-serie weer eens bekeken, maar waar wil je hiermee naartoe. Het is een verhaal. Hoe bedoel je dat Stephen King meer weet dan hij zegt ?
pi_52812192
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:22 schreef osho het volgende:

ik heb laatste de mini-serie weer eens bekeken, maar waar wil je hiermee naartoe. Het is een verhaal. Hoe bedoel je dat Stephen King meer weet dan hij zegt ?
Het is, vind ik, een magistraal verhaal.
Ok, die beestjes, die tijdsvreters , zijn een beetje maf en niet echt matrix-achtig geweldig qua techniek enzo.
Maar het verhaal ansich. Top. Balki die gek wordt. Het vechten tegen de tijd, het opgeslokt worden. En zelfs die vredige koppen van de overledenden van de vliegreis op het eind is volgens mij ook expres gedaan, bedacht ik mezelf vannacht. Conclusie Langoliers, tijd is niks, als tijd weg is, blijft er niks over, tijd is een illusie. Tijd is iets, waar alleen, juist, de mens tegen vecht. Verleden slokt ons op, en de tijd haalt ons in.

Geweldig, ode aan Stephan King

maar misschien zie ik er wel weer iets teveel in hoor, dat kan ook nog , maar dan nog
pi_52812391
mja, tijd is iets waar de mens tegen vecht, maar dat komt doordat we ons zelf zaken (laten) opleggen die voor een bepaald moment af zouden moeten zijn. dat is nou éénmaal het systeem. voor 12 uur, voor zonsopgang...ach, zelfs een eekhoorn of een beer moet voordat het te koud wordt z'n wintervoorraad aanleggen. of een vogel moet voor een bepaalde periode z'n ei leggen of z'n nest bouwen. bij de mens is het alleen wat extremer. de één kan er wat beter mee omgaan dan de ander. als dit boek of het boek van Stephen King je helpt bij het voorkomen van dergelijke stress. prima. Daarnaast denk ik dat Stephen King door z'n succes niet zo'n probleem heeft met deadlines, maar hij zal ook z'n momenten van stress hebben.

zelfs die Echkhart Tolle heeft vast nog wel eens problemen met tijdsdruk
pi_52813244
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:36 schreef osho het volgende:
mja, tijd is iets waar de mens tegen vecht, maar dat komt doordat we ons zelf zaken (laten) opleggen die voor een bepaald moment af zouden moeten zijn. dat is nou éénmaal het systeem. voor 12 uur, voor zonsopgang...ach, zelfs een eekhoorn of een beer moet voordat het te koud wordt z'n wintervoorraad aanleggen.
Jawel en tuurlijk, maar een eekhoorn en beer doet wat ie moet doen. De mens houdt zichzelf vaak al tegen, voordat het wat doet . Want het zou weleens mis kunnen gaan, conditionering (angsten, etc). De eekhoorn en beer zoeken gewoon naar eikeltjes en/of een goede, warme schuilplaats, en vinden ze die niet, dan is dat (erg) jammer, maar ze zijn bij voorbaat al niet depri terwijl ze nog niet eens een schuilplaats gezocht hebben !

Of zoiets.
quote:
f een vogel moet voor een bepaalde periode z'n ei leggen of z'n nest bouwen.
Dat is dan natuurlijk ook weer een beetje de natuur . In april gaan alle kikkers van... juist.
quote:
bij de mens is het alleen wat extremer.
Yep, zeker extremer, en hoe soms.
quote:
de één kan er wat beter mee omgaan dan de ander.
Zeker, en dit zijn ook die spiralen weer, eenmaal down, gaat ie nog meer down, eenmaal up, gaat ie (soms) weer up. Vermoed echt wel (ook) dat het ego/verstand daar een groot aandeel, schuld zelfs, aan heeft. Een dier blijft juist vaak bij tegenslagen minder bij de pakken neerzitten, 'geen schuilplaats, ok erg jammer'. Maar hij gaat niet depri in zijn grot uhm in het veld liggen, en de volgende keer niet meer naar een schuilplaats zoeken daarom. Nou heb ik dit nooit gevraagd, dus zekers te weten doe ik het niet .

Maar lijkt mij (ook) eerder. Gaat het zonnetje weer schijnen, eten zoeken en zoekt misschien alleen maar nog beter naar mogelijkheden om de volgende keer een warme schuilplaats te bemachtigen (en vreet zichzelf ondertussen ook nog even goed vol, want je weet maar nooit). Effectief is dat en niet destructief. Wordt ie echter neergeknald door een mens, tja, dan heeft ie gewoon heel erge dikke pech .
quote:
ls dit boek of het boek van Stephen King je helpt bij het voorkomen van dergelijke stress.
Nou dat of het is meer ontspanning, heerlijk zó'n (soort) film of zulk soort films. Geeft geen wijsheden mbt het voorkomen van stress, maar op een andere manier is het een geweldige film, en ergens wel weer een aanvulling van ook een inzichtvol iemand.
quote:
prima. Daarnaast denk ik dat Stephen King door z'n succes niet zo'n probleem heeft met deadlines, maar hij zal ook z'n momenten van stress hebben.
Weet je het verleden van King ?
Hij zal zeker zijn momenten van stress hebben gehad, hij is iemand die volgens mij door zijn stress en al erg veel heeft geleerd. Dat maakt hem en zijn (veelal wat achterliggende of hoe zeg je dat * woord kwijt niet doordachter maar milder, doordiepende ofzo) verhalen juist zo bijzonder en een bijzonder mens. Hij sliep eerst in een camper en al .
quote:
zelfs die Echkhart Tolle heeft vast nog wel eens problemen met tijdsdruk
Denk het ook wel
Maar denk wel dat hij zeker iets heeft gevonden en ontdekt, hij is niet de eerste vermoed ik, maar heeft dat, vind ik, (erg) goed weten te bundelen: veel dingen, voorbeelden erbij gehaald (zowel mensen, zelfs Jezus en bepaalde zinnen ! . Top), en dat maakt het al, in mijn ogen een goed boek. Hij heeft in ieder geval alles goed aan elkaar weten te knopen en de puntjes op i daarmee weten te zetten of gezet. En alleen al de mensen met wie hij heeft gesproken, volgens mij, oehhh

Naja, inspirerend boekje wel
pi_52825309
Ik heb hem besteld, morgen denk ik in huis. Ben vroeg klaar met werken dus ik ga eens flink lezen
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')