abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52829323
Je gedachten volledig uitschakelen is puur geluk, maar theorie.
Je gedachten voor 90% uitschakelen is wel te halen, maar niet aan te raden.
't Is alles of niets.
  zaterdag 1 september 2007 @ 18:47:01 #102
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52872216
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:02 schreef Conrad_Strughold het volgende:
Je gedachten volledig uitschakelen is puur geluk, maar theorie.
Je gedachten voor 90% uitschakelen is wel te halen, maar niet aan te raden.
't Is alles of niets.
Je gedachten waarnemen is wat anders dan ze uitschakelen, weten waar ze vandaan komen, waarom ze er zijn en wat ze voor elkaar willen krijgen kan erg bevrijdend werken. Het helpt je zelfs om stappen te nemen die je anders niet zou doen omdat je denkt dat het toch wel fout gaat of omdat je al een heel scenario hebt bedacht over een mogelijke reactie.

Je gedachten uitschakelen kan best, zeker kortstondig. Als je op een festival bent en je zit op een grasveldje is het niet moeilijk om je gedachten gecontroleerd op nul te zetten en gewoon even te kijken naar wat er allemaal aan de hand is op dat moment. En het is zeker wel aan te raden, het voelt gewoon lekker. Daarna a je gewoon weer verder met denken over alles wat je bezig houdt maar ondertussen hou je ook je gedachten in de gaten, het is in ieder geval een erg interessante constructie en ik vind het zelf erg grappig dat het uberhaupt mogelijk is.

Ik heb het voor het eerst meegemaakt toen ik aan de drugs was ( Jaja, ik weets ) mijn lichaam was in paniek aan het raken door de drukte maar ernaast zat ik mezelf uit te lachen dat ik zo'n schijterd was. Mijn lichaam spoedde zich naar buiten en ondertussen was ik mezelf an het uitlachen en had ik de tijd van mijn leven .

Leuke dingen. Je ego op zijn bedoelde plek zetten is alleen maar ok.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_52872942
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:05 schreef sweetgirly het volgende:
Maar denk wel dat hij zeker iets heeft gevonden en ontdekt
ja, een melkkoe
  zaterdag 1 september 2007 @ 19:36:18 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52873315
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:20 schreef osho het volgende:

[..]

ja, een melkkoe
Oeh, hij verdient er geld mee, bizar.
Vrijheid
pi_52874592
Ik heb het boek vandaag binnen gekregen, kga eens beginnen met leze.
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_52874932
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 19:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Oeh, hij verdient er geld mee, bizar.
nee, dat is helemaal niet bizar. er gaat heel wat geld om in de volksverlakkerij
pi_52874966
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:47 schreef osho het volgende:

[..]

nee, dat is helemaal niet bizar. er gaat heel wat geld om in de volksverlakkerij
Zit je hem weer te spacen van ellende? Waarom toch altijd zo negatief als het gaat om dit soort boeken?
  zaterdag 1 september 2007 @ 20:54:46 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52875156
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:47 schreef osho het volgende:

[..]

Leuk is dat ook altijd, als hij gewoon een site had opgezet waar hij zijn ervaringen en verhaal neerzet is het één of andere mafkees die een baan moet zoeken maar nu hij een boek heeft gemaakt om het grote publiek mee te bereiken is het een bedrieger en een volksverlakker.

Mensen die een roman schrijven zijn wel ok en mogen er geld mee verdienen, artiesten die een cd maken mogen geld verdienen en daar gaan miljarden in om, films ook en de schoenen die je draagt gaan ook 100 keer over de kop qua winst maar dat is niet erg, zodra het een vleugje van het vinden van innerlijk vrede is dan wordt het opeens een ramp dat iemand er geld mee verdient.
Vrijheid
pi_52875602
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Leuk is dat ook altijd, als hij gewoon een site had opgezet waar hij zijn ervaringen en verhaal neerzet is het één of andere mafkees die een baan moet zoeken maar nu hij een boek heeft gemaakt om het grote publiek mee te bereiken is het een bedrieger en een volksverlakker.

Mensen die een roman schrijven zijn wel ok en mogen er geld mee verdienen, artiesten die een cd maken mogen geld verdienen en daar gaan miljarden in om, films ook en de schoenen die je draagt gaan ook 100 keer over de kop qua winst maar dat is niet erg, zodra het een vleugje van het vinden van innerlijk vrede is dan wordt het opeens een ramp dat iemand er geld mee verdient.
je moet je er niet zo druk om maken die man mag zoveel geld verdienen als hij kan met dat boek en een evt. vervolg ik zou willen dat ik het bedacht had
pi_52875651
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 20:48 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Zit je hem weer te spacen van ellende?
ja
quote:
Waarom toch altijd zo negatief als het gaat om dit soort boeken?
omdat ik er skeptisch over ben...

maar misschien zit ik dan in het verkeerde topic
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:24:03 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52876067
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:09 schreef osho het volgende:

[..]

je moet je er niet zo druk om maken die man mag zoveel geld verdienen als hij kan met dat boek en een evt. vervolg ik zou willen dat ik het bedacht had
Maak ik me druk, oh dear, had ik nog niet eens door, dacht dat jij dat deed, excuus ( ).

Punt is eigenlijk gewoon dat de schrijver geen behoefte creëert en hem dan opvult met zijn boek. De behoefte is er al en hij doet een poging om die te stillen, niks mis mee zou ik zeggen. Moet je voor de grap eens kijken naar Coca Cola Zero, die doen het een stuk beter. De gemiddelde man wist nog niet eens dat ze suikerloze cola wilde hebben tot de reklame ze het vertelde . En schrik niet hoor, maar soms schrijven mensen nog weleens iets omdat ze het ten eerste willen delen en is het geld dat ze ermee verdienen ook erg leuk maar nog niet eens de hoofdreden .
Vrijheid
pi_52876232
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:24 schreef jogy het volgende:

[..]

Maak ik me druk, oh dear, had ik nog niet eens door, dacht dat jij dat deed, excuus ( ).
nee, ik was het niet. dus moest jij het wel zijn
quote:
En schrik niet hoor, maar soms schrijven mensen nog weleens iets omdat ze het ten eerste willen delen en is het geld dat ze ermee verdienen ook erg leuk maar nog niet eens de hoofdreden .
*schrikt*
  zaterdag 1 september 2007 @ 21:31:01 #113
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52876301
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 21:29 schreef osho het volgende:

[..]

nee, ik was het niet. dus moest jij het wel zijn
Of, ik durf het bijna niet te typen, geen van beide. !
quote:
[..]

*schrikt*
Sorrie. .
Vrijheid
pi_52891885
Ik heb een aantal jaar terug nog geprobeerde The Power of Now te lezen maar ik kwam er niet doorheen. Zelden zo'n zweverig boek gelezen (en als ik iets zweverig noem zegt dat heel wat ). Ik weet niet waarom maar ik kon me er totaal niet in vinden. Het deed het ego af als iets heel erg negatiefs terwijl dat toch ook zijn nut heeft en je het juist moet gebruiken in je voordeel. Bovendien krijg ik de creeps van die Eckhart Tolle .

Maargoed, eerlijk is eerlijk dat wel weer mijn interesse gewekt is dus wie weet ga ik het boek maar weer eens openslaan. Af en toe is het wel erg fijn om je gedachten even helemaal uit te zetten en daar heeft het boek wel goeie tips voor.
pi_56859597
Klinkt interessant
Ik ga dit topic zo eens rustig doorlezen, en daarna wellicht ook het boek..

Ik dénk zelf echt verschrikkelijk veel na, en heb, met name de laatste tijd, vaak dat ik er echt van schrik als ik even 'in het moment' zat.. Ik sla accuut weer aan het denken en krijg het gevoel dat ik even 'weg' was, omdat ik even vergat te denken en alles onder controle te houden..
Geen idee of dit boek daar iets aan kan doen, of dat m'n angstige sensaties van 'er even niet helemaal bij zijn' alleen maar erger zou maken, maar iig de moeite om me eens in te verdiepen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')