abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:25:21 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52205647
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Belachelijk verhaal, omdat het veronderstelt dat alle niet-rokers zuipers zijn. Dat is belachelijk.

Daarbij lijkt het met onzin dat niet-rokers het roken op straat willen verbieden.

In horeca en andere openbare gelegenheden, openbaar vervoer e.d. en op schoolpleinen idd, maar wmb mag je verder overal roken.
Het is een logische stap. Nu willen ze in de kroeg niet meeroken: verbod. Straks staat iedereen buiten te roken: verbod. Dan rookt iedereen thuis waar de kinderen bij zijn: verbod.

En zo gaat het ook met alcohol.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:32:49 #202
3542 Gia
User under construction
pi_52205884
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is een logische stap. Nu willen ze in de kroeg niet meeroken: verbod. Straks staat iedereen buiten te roken: verbod. Dan rookt iedereen thuis waar de kinderen bij zijn: verbod.

Het zou prettig zijn om de alcohol in deze discussie buiten beschouwing te laten of daar even een ander topic over te openen. Het is zo irritant. Er zijn wel meer dingen ongezond, maar daar gaat het hier niet over.

Verder vind ik het inderdaad not done om te roken in een huis waar kinderen wonen. En ja, ook ik heb me daar in het verleden schuldig aan gemaakt, maar ik ben al een jaar of 9 rookvrij. Ik ken dus inderdaad kinderen waar thuis volop gerookt wordt, door beide ouders en altijd een hoop rokend bezoek. Die kinderen zijn doorlopend verkouden en hebben inmiddels allen een bronchitis ontwikkeld. Bedankt pa en ma.

Maar goed, roken bij iemand in zijn eigen huis kan niet verboden worden, helaas. Net zo min als roken in de auto. Roken voor de bestuurder zie ik nog wel verboden worden in de toekomst, niet voor de kinderen, maar meer in de zin dat een mobieltje vasthouden ook niet meer mag.

Vind ik trouwens ook heel erg, roken in de auto als er kinderen in zitten. Daar heb zelfs ik me nooit schuldig aan gemaakt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:35:33 #203
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52205993
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:32 schreef Gia het volgende:
[..] Het zou prettig zijn om de alcohol in deze discussie buiten beschouwing te laten of daar even een ander topic over te openen. Het is zo irritant.[..]
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:18 schreef Gia het volgende:
[..] Wat is een plicht? Roken? Staat dat soms in de koran of zo?
'nuff said. En ik ga niet uitleggen wat ik nu aanstip.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 20:29:57 #204
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52208006
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 17:02 schreef BereNDD het volgende:

[..]

geloof je het zelf?
Waarom? De horeca is volgens mij al niet blij met het verbod..
en dan zullen ze op de koop toe rokers op het terras ook nog eens niet gaan helpen..

De meerderheid horeca zou graag een rookverbod zien. Daar is onderzoek naar gedaan
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_52211535
Ik snap het probleem niet zo. Rokers hebben jaren de kroegen in hun bezit gehad. De niet-rokers waren een beetje zielig. Nu wordt het omgekeerd. Dat is toch best eerlijk!
Ik ga gewoon nooit meer naar de kroeg, maar blijf lekker thuis. Ik heb ook betere wijn dan in de gemiddelde kroeg...Dus nu mogen de niet-rokers lekker uit. Ik gun het ze.
Dat gezeur is ook de reden dat ik nooit niet-rokers bij mij thuis uitnodig voor een borrel of een diner. Ik wil best wel met ze praten en buitenshuis gezellig doen; maar mijn huis komen ze niet in! Je krijgt toch altijd weer van die kuchjes enzo.
Gescheiden werelden; dat is zo slecht nog niet! Volgens mij is dit rookverbod een goede oplossing voor beide partijen.
geniet nooit met mate
pi_52220324
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 18:54 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Fundamentalistische niet-rokers kunnen nu naar niet-rokers cafés gaan. Iedereen trouwens, als ze er maar niet gaan roken.
Een roker, gematigd, sociaal roker of verslaafd, heeft straks geen keuze.

Het is dus niet zomaar om te draaien.

Daarbij is het ook een plicht, en daarmee een verlies van weer een stukje vrijheid in dit land.
Dat is nou juist het punt. Een roker kan wel kiezen om even niet te roken. Ik zie ze dat bijvoorbeeld ook allemaal doen in de bioscoop...

Wat is een plicht? Het is in veel gevallen trouwens helemaal niet erg om een stukje vrijheid te verliezen. Dat hoort nou eenmaal bij de maatschappij.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:50:28 #207
pi_52220505
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:38 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat is nou juist het punt. Een roker kan wel kiezen om even niet te roken. Ik zie ze dat bijvoorbeeld ook allemaal doen in de bioscoop...

Wat is een plicht? Het is in veel gevallen trouwens helemaal niet erg om een stukje vrijheid te verliezen. Dat hoort nou eenmaal bij de maatschappij.
We zijn al vaker gewaarschuwd voor een Big-brother maatschappij waarin alles van wieg tot graf voor je bapaald word en waarin je van A t/m Z gecontroleerd word. Ik ben daar tegen. Ik accepteer dat er bepaalde regels moeten zijn, maar zo min mogelijk.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:57:30 #208
pi_52220642
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Het zou prettig zijn om de alcohol in deze discussie buiten beschouwing te laten of daar even een ander topic over te openen. Het is zo irritant. Er zijn wel meer dingen ongezond, maar daar gaat het hier niet over.

Verder vind ik het inderdaad not done om te roken in een huis waar kinderen wonen. En ja, ook ik heb me daar in het verleden schuldig aan gemaakt, maar ik ben al een jaar of 9 rookvrij. Ik ken dus inderdaad kinderen waar thuis volop gerookt wordt, door beide ouders en altijd een hoop rokend bezoek. Die kinderen zijn doorlopend verkouden en hebben inmiddels allen een bronchitis ontwikkeld. Bedankt pa en ma.

Maar goed, roken bij iemand in zijn eigen huis kan niet verboden worden, helaas. Net zo min als roken in de auto. Roken voor de bestuurder zie ik nog wel verboden worden in de toekomst, niet voor de kinderen, maar meer in de zin dat een mobieltje vasthouden ook niet meer mag.

Vind ik trouwens ook heel erg, roken in de auto als er kinderen in zitten. Daar heb zelfs ik me nooit schuldig aan gemaakt.
De cabine van een vrachtwagen is een werkplek. Officieel mag daar niet gerookt worden, terwijl chauffeurs meestal alleen zitten en ook meestal roken. Ik weet niet of dat word gehandhaafd.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:29:48 #209
3542 Gia
User under construction
pi_52226285
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De cabine van een vrachtwagen is een werkplek. Officieel mag daar niet gerookt worden, terwijl chauffeurs meestal alleen zitten en ook meestal roken. Ik weet niet of dat word gehandhaafd.
Dat daar niet gerookt moet worden is om een heel andere reden. Er gebeuren regelmatig ongelukken omdat er een stukje gloeiend as van een peuk op de stoel, of op de kleding/huid van de bestuurder terecht komt en deze dit wil doven, terwijl hij/zij aan het rijden is.
Daarbij denk ik niet dat het rookverbod zover gaat dat iemand in zijn eigen huis, bijvoorbeeld een thuiswerkster, niet zou mogen roken, omdat dit haar werkplek is. Dus om die reden zal een vrachtwagenchauffeur ook geen rookverbod hebben. Wellicht geldt dit dan weer wel als hij weleens een bijrijder heeft.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:33:53 #210
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52231966
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 20:29 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

De meerderheid horeca zou graag een rookverbod zien. Daar is onderzoek naar gedaan
Nou, dan dóet de meerderheid van de horeca dat toch? Ik zie het probleem daarvan niet hoor?

Als de meerderheid van de mensen in de sloot willen springen, maar niet alleen durven, dan betekent dat niet dat ik de sloot in moet springen...
Schoolpleinlogica is vaak nog verrekte handig.
pi_52232082
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, dan dóet de meerderheid van de horeca dat toch? Ik zie het probleem daarvan niet hoor?

Als de meerderheid van de mensen in de sloot willen springen, maar niet alleen durven, dan betekent dat niet dat ik de sloot in moet springen...
Schoolpleinlogica is vaak nog verrekte handig.
Zelfs schoolpleinlogica is te moeilijk hier op fok
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:49:19 #212
pi_52232431
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat daar niet gerookt moet worden is om een heel andere reden. Er gebeuren regelmatig ongelukken omdat er een stukje gloeiend as van een peuk op de stoel, of op de kleding/huid van de bestuurder terecht komt en deze dit wil doven, terwijl hij/zij aan het rijden is.
Daarbij denk ik niet dat het rookverbod zover gaat dat iemand in zijn eigen huis, bijvoorbeeld een thuiswerkster, niet zou mogen roken, omdat dit haar werkplek is. Dus om die reden zal een vrachtwagenchauffeur ook geen rookverbod hebben. Wellicht geldt dit dan weer wel als hij weleens een bijrijder heeft.
Dat is niet waar. Het rook verbod is puur omdat het formeel een werkplek is en formeel rookvrij moet zijn. Anders was roken door particulieren in de auto ook verboden.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:53:52 #213
pi_52232579
Blijft nog steeds overeind dat de anti-rokers heel fundamentalistisch tegen ieder alternatief blijven zijn omdat ze zelf niet in staat zijn om heel gezond een niet-rokers kroeg te beginnen. Een niet-rokers koeg die er is, die iedereen wil, die de horeca wil, die veel klanten willen, maar waar niemand naartoe gaat omdat de niet-rokers verslaafd zijn aan rokers (om gewoon graag mee-roken).
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:58:59 #214
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52232746
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Blijft nog steeds overeind dat de anti-rokers heel fundamentalistisch tegen ieder alternatief blijven zijn omdat ze zelf niet in staat zijn om heel gezond een niet-rokers kroeg te beginnen. Een niet-rokers koeg die er is, die iedereen wil, die de horeca wil, die veel klanten willen, maar waar niemand naartoe gaat omdat de niet-rokers verslaafd zijn aan rokers (om gewoon graag mee-roken).
Nee hoor, alle 'alternatieven' die hier worden aangedragen zijn gewoon hopeloos :p Daarbij hoeven 'wij' geen oplossing meer te zoeken. Onze oplossing, zijnde het rookverbod, komt er
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_52233560
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Echt kansloos. Je bent gewoon aan het trollen. Triest hoor.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:26:12 #216
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52233576
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je hebt gelijk. Over 5 jaar worden festivals alleen nog bezocht door keurige geheelonthouders die keurig keuvelen onder het genot van klassieke muziek en water met appelmoes. Drugs bestaan niet meer. Iedereen die aan sex denkt of te hard praat word onmiddelik doodgeschoten door snipers.

Het zit jou wel hoog he.....

Nee, dancefeesten worden ook MET een rookverbod georganiseerd, en ook MET het rookverbod is er veel bekijks. Bij mij in de buurt wordt deze georganiseerd:

http://www.clubvibes.com/events/view.asp?id=57116

10.000 man, en alleen buiten mag er gerookt worden. Maar volgens jou KAN dat dus niet meer, want Nederlanders zijn anders, en pikken het rookverbod niet ofzo....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:30:59 #217
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52233727
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mjah, als de vrachtwagen bedrijfseigendom is en er ook andere chauffeurs in rijden die NIET roken, dan is het best vervelend om in een auto/vrachtwagen te rijden waarin gerookt is. Die geur krijg je namelijk niet of nauwelijks weg. Het is zelfs moeilijk weg te krijgen uit een tweede hands auto als je die zou willen verkopen, omdat de geur in stof van de stoelen etc gaat zitten.

Volgens mij was er al jaren VOOR het rookverbod op de werkplek bij veel bedrijven al een rookverbod in het wagenpark van het bedrijf, onder andere voor die reden.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:34:24 #218
157830 Nuno_G
vliegen zonder vleugels
pi_52233822
nog even de opdracht van gisteren: Dat ik de mensen die binnen zaten ook hun mening moest vragen over het rookverbod hier. Nou het werd een leuke avond.. enfin de resultaten waren alsvolgt 6 mensen vonden dat het wel teruggedraaid mocht worden, 2 kon het niet schelen en MAAR 2 waren blij met het rookverbod. Meer mensen heb ik het niet kunnen vragen want er onstond een leuke discussie met veel drank enzo

bedankt trouwens nog voor de opdracht, heb in ieder geval 1 telefoonnumer gescoord (date ?)
O amor é essencial. O sexo é só um acidente. Por ser igual. Ou diferente.
O homem não é um animal: É uma carne inteligente. Embora às vezes doente.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:35:47 #219
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52233860
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik denk dat je te paranoïde bent.

Misschien dat ze in Nederland zoiets gaan invoeren, maar in California waar het verbod al 10 jaar bestaat is er echt geen sprake van een verbod op straat of een verbod thuis. Bovendien is zeker dat laatste niet te controleren, en wat je thuis doet moet je helemaal zelf weten.

Natuurlijk mis je iets aan intelligentie en ben je gewoon lomp en oerdom bezig als je thuis voor je kleine kinderen vrolijk gaat zitten roken, maar het is en blijft je eigen huis. Gelukkig zijn de meeste ouders in de 21e eeuw op de hoogte van de gevaren van meeroken en nemen het risico niet meer. Die roken dus gewoon buiten.
-
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:38:26 #220
pi_52233931
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:58 schreef Brupje het volgende:

[..]

Nee hoor, alle 'alternatieven' die hier worden aangedragen zijn gewoon hopeloos :p Daarbij hoeven 'wij' geen oplossing meer te zoeken. Onze oplossing, zijnde het rookverbod, komt er
Deze "oplossing" zorgt voor veel overlast (waarvan al een aantal buitanlandgangers voorbeelden van hebben gepost) waarvoor de antirokers hun hoofd in het zand steken.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:41:51 #221
pi_52234007
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:25 schreef The_End het volgende:

[..]

Echt kansloos. Je bent gewoon aan het trollen. Triest hoor.
Ik begrijp dat je bang bent dat ik zinnige bezwaren heb tegen dit verbod.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:47:53 #222
pi_52234164
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee, dancefeesten worden ook MET een rookverbod georganiseerd, en ook MET het rookverbod is er veel bekijks. Bij mij in de buurt wordt deze georganiseerd:

10.000 man, en alleen buiten mag er gerookt worden. Maar volgens jou KAN dat dus niet meer, want Nederlanders zijn anders, en pikken het rookverbod niet ofzo....
Amerika is natuurlijk een keurig land waar nooit eens iets illegaals gebeurd. Ze hebben er geen drugs en geen illegale feesten.

Maar waarom wil je nederland veranderen? Zit je niet lekker in Amerika?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:53:32 #223
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52234297
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:34 schreef Nuno_G het volgende:
nog even de opdracht van gisteren: Dat ik de mensen die binnen zaten ook hun mening moest vragen over het rookverbod hier. Nou het werd een leuke avond.. enfin de resultaten waren alsvolgt 6 mensen vonden dat het wel teruggedraaid mocht worden, 2 kon het niet schelen en MAAR 2 waren blij met het rookverbod. Meer mensen heb ik het niet kunnen vragen want er onstond een leuke discussie met veel drank enzo
Toch was het Noorse publiek VOOR het rookverbod optimistisch: http://www.aftenposten.no/english/local/article797692.ece

En het aantal cafe's dat failliet ging nam juist AF in de periode na het rookverbod:
http://www.aftenposten.no/english/local/article959680.ece

En 7 maanden later in het midden van de eerste winter NA het rookverbod zijn twee-derde van de Noren er tevreden over: http://www.aftenposten.no/english/local/article940272.ece

En ook de gezondheid van barpersoneel werd beter:
http://www.aftenposten.no/english/local/article1132913.ece

Het is alleen jammer dat de Aftenposten de enige Noorse krant is met een een Engelse site, want Noors kan ik niet....
-
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:57:38 #224
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52234374
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Amerika is natuurlijk een keurig land waar nooit eens iets illegaals gebeurd. Ze hebben er geen drugs en geen illegale feesten.
Natuurlijk wordt er wel drugs gebruikt, en natuurlijk zijn er wel illegale feesten. Maar gebeurt het massaal omdat er een rookverbod is in de horeca? Nee. Er zijn genoeg grote dance, DJ, etc feesten die legaal georganiseerd worden, en waar binnen de hal gewoon niet gerookt wordt. Er zijn hier clubs waar elke zaterdag 5000 man in passen waar niet gerookt wordt.

Maar goed, jij bent nog nooit echt uit geweest in een land waar een rookverbod heerst, en je bent er zo van overtuigd dat het in Nederland allemaal anders gaat.....

Paranoia heet zoiets.
quote:
Maar waarom wil je nederland veranderen? Zit je niet lekker in Amerika?
Ah typisch. "Jij zit in Amerika, DUS mag je niet reageren op actuele zaken in Nederland"?

Doe normaal Jij mag ook op topics over Bush en Amerika reageren, dus mag ik ook gewoon reageren in topics over de Nederlandse actualiteit.
-
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:59:03 #225
pi_52234416
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat je te paranoïde bent.

Misschien dat ze in Nederland zoiets gaan invoeren, maar in California waar het verbod al 10 jaar bestaat is er echt geen sprake van een verbod op straat of een verbod thuis. Bovendien is zeker dat laatste niet te controleren, en wat je thuis doet moet je helemaal zelf weten.

Natuurlijk mis je iets aan intelligentie en ben je gewoon lomp en oerdom bezig als je thuis voor je kleine kinderen vrolijk gaat zitten roken, maar het is en blijft je eigen huis. Gelukkig zijn de meeste ouders in de 21e eeuw op de hoogte van de gevaren van meeroken en nemen het risico niet meer. Die roken dus gewoon buiten.
Ik merk dat je voor keuzevrijheid bent? Maar de keuze om een rokerskroeg te hebben of naar toe te gaan ben je tegen? Mensen mogen er niet voor kiezen om zichzelf en elkaar te vergiftigen met sigaretterook? Maar ze mogen er wel voor kiezen om een vuurwapen aan te schaffen of elkaar dronken dood te rijden?

Ik ben voor keuze vrijheid. De niet-rokers mogen in een niet-rook omgeving feesten. De rokers mogen zich met elkaar vermaken in hun eigen horeca. Op het moment dat je bepaalde vrijheden gaat inperken maak je de weg vrij voor het inperken van de volgende. Dat is logisch. Ik leg de grens zo ver mogelijk weg.
pi_52234453
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:26 schreef maartena het volgende:

[..]

quote:
LABOR DAY WEEKEND SAT SEPT 1st (NO SCHOOL OR WORK ON MONDAY!)
The VIP ticket includes
Exclusive VIP Area (with DJs TBA)
Seperate VIP Entrance
VIP wristband for backstage and sidestages access
All VIP receive Free water (While they last)
and VIP giveaway from Our Family and Grooveriders + Much More!

From that Family that brought you Sin City & Existence we bring back one of the GROOVIEST events of 2006. This will be our 2nd Annual GROOVY. Last year over 3000 got there groove on. This year we are looking to break that record. With an unbelievable line up and an unbelievable venue. This groovy show welcomes all responsible ages. GROOVY IS A 70's THEAMED EVENT!! 70's / DISCO ATTIRE IS ENCOURAGED !!!

For more infomation, click on the link
ITProductionsla.com
Info Line:818 274 9070 / 323 623 9234
Doors Open at: 2:00 PM

Doors Close at: 3:00 AM

Ages: All Ages

Remember to bring: BRING ONLY GOOD VIBES
Items not allowed: No drugs, weapons, alcohol, or bad vibes
Event Capacity: 10,000 Capacity
National Orange Show
689 South "E" Street
San Bernardino, CA 92408 United States

Je bent echt te lang uit Nederland weggeweest he .
Dat is geen dance feest maar een familie feest. Je bent echt nooit op een nederlandse house party geweest.

Maar ik lig in een deuk
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:01:06 #227
157830 Nuno_G
vliegen zonder vleugels
pi_52234460
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat de Aftenposten de enige Noorse krant is met een een Engelse site, want Noors kan ik niet....
Ik kan ook geen Noors en 10 mensen is ook niet representatief voor de Noorse bevolking. Er werd gisteren alleen gezegd dat ik het aan de mensen die binnen zaten moest vragen en niet alleen diegene die buiten staan (alhoewel daar ook niet-rokers staan): Dat heb ik gedaan voor de lol en dit is wat er uit komt. In de discussie werd trouwens door meerdere gezged dat de cijfers gemanipuleerd worden door de "gezondsheidmafia" en dit zijn niet mijn woorden. Maar enfin het hele rookverbod in Nederland kan me niets schelen want daar ben ik toch maar eens in de 2 jaar of zo.
O amor é essencial. O sexo é só um acidente. Por ser igual. Ou diferente.
O homem não é um animal: É uma carne inteligente. Embora às vezes doente.
pi_52234511
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:01 schreef Nuno_G het volgende:

[..]

Ik kan ook geen Noors en 10 mensen is ook niet representatief voor de Noorse bevolking. Er werd gisteren alleen gezegd dat ik het aan de mensen die binnen zaten moest vragen en niet alleen diegene die buiten staan (alhoewel daar ook niet-rokers staan): Dat heb ik gedaan voor de lol en dit is wat er uit komt. In de discussie werd trouwens door meerdere gezged dat de cijfers gemanipuleerd worden door de "gezondsheidmafia" en dit zijn niet mijn woorden. Maar enfin het hele rookverbod in Nederland kan me niets schelen want daar ben ik toch maar eens in de 2 jaar of zo.
Dat is allang bekend. STIVORO doet het ook. Dat noemen ze statistiek
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:14:47 #229
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52234728
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

Je bent echt te lang uit Nederland weggeweest he .
Dat is geen dance feest maar een familie feest. Je bent echt nooit op een nederlandse house party geweest.
Ja, boeiend....

Er worden hier ook dancefeesten georganiseerd. Los Angeles staat bekend om zijn rave scene, en er zijn talloze rave en dance clubs in de stad, en er worden ook rave/house/dance feesten georganiseerd. En dat KAN blijkbaar wel gewoon in een stad met een rookverbod:

http://www.ravelinks.com/calendars/socal2.htm

Ik vind het ook een beetje vreemd om te denken dat door het rookverbod, dat soort zaken opeens niet meer georganiseerd zouden worden?
-
pi_52234846
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, boeiend....

Er worden hier ook dancefeesten georganiseerd. Los Angeles staat bekend om zijn rave scene, en er zijn talloze rave en dance clubs in de stad, en er worden ook rave/house/dance feesten georganiseerd. En dat KAN blijkbaar wel gewoon in een stad met een rookverbod:

http://www.ravelinks.com/calendars/socal2.htm

Ik vind het ook een beetje vreemd om te denken dat door het rookverbod, dat soort zaken opeens niet meer georganiseerd zouden worden?
Vast zal daar een scene zijn. Ik kan er weinig over zeggen want ik ben nooit aan de westkust geweest, maar de link van het feest die jij net poste dat is geen dancefeest zoals awakening, q-dance, etc in Nederland dat zijn. Als er helemaal geen alcohol mag zijn dan krijg je er in Nederland geen kip heen. Zeker niet als het ook nog 40 dollar kost en voor alle leeftijden is. In Nederland wordt niet voor niets een minimum leeftijd gehanteerd.
IK heb behoorlijk wat feesten meegemaakt in Nederland en die krijg jij echt niet rookvrij, geloof me maar. Probeer sensation black maar eens rookvrij te krijgen. Daar gaat geheid gerookt worden, aangezien het gewoon niet te controleren is.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:27:32 #231
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52234983
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik merk dat je voor keuzevrijheid bent? Maar de keuze om een rokerskroeg te hebben of naar toe te gaan ben je tegen?
Correct. En je mag ook niet altijd keuze hebben. Zo mag je in Nederland ook geen loodhoudende verf meer kopen (importeren dan) en gebruiken omdat het kankerverwekkend is, en je mag ook geen auto kopen die niet voorzien is van een katalysator, tenzij deze van voor 1986 is ofzoiets. Er zijn veel zaken waar je gewoon niet altijd de keuze kan hebben.

Het willens en wetens verbranden van honderden kankerverwekkende chemicalien in een afgesloten publieke ruimte wordt er daar 1 van.
quote:
Mensen mogen er niet voor kiezen om zichzelf en elkaar te vergiftigen met sigaretterook? Maar ze mogen er wel voor kiezen om een vuurwapen aan te schaffen of elkaar dronken dood te rijden?
Je zit weer appels met peren te vergelijken. Mensen mogen in de VS een vuurwapen kopen inderdaad, maar ze mogen er niet zomaar iemand mee neerschieten. Men mag tevens alcohol kopen en een auto kopen, maar je mag deze niet in combinatie gebruiken. En hier zijn gewoon duidelijke wetten voor.
quote:
Ik ben voor keuze vrijheid. De niet-rokers mogen in een niet-rook omgeving feesten. De rokers mogen zich met elkaar vermaken in hun eigen horeca. Op het moment dat je bepaalde vrijheden gaat inperken maak je de weg vrij voor het inperken van de volgende. Dat is logisch. Ik leg de grens zo ver mogelijk weg.
Tja, het is alleen jammer dat je na 14 topics nog steeds erg weinig begrijpt van sociologie en economie. Er is al zo vaak uiteengezet waarom gescheiden horeca niet werkt, en dat is ook precies de reden waarom de meeste landen hebben gekozen voor een "alles of niets" beleid. In landen waar een compromis is gesloten voor kleinere kroegen zoals in Belgie en Engeland, heeft men ook al aangekondigd te willen streven naar een algeheel verbod. En na de invoering van een compromis-verbod in Engeland in 2006, zijn ze een jaar later alsnog overgestapt op een algeheel verbod in 2007.

Een gescheiden horeca is voor de horeca ZELF niet eerlijk, juist vanwege het sociologische aspect. De meeste horecagelegenheden hebben dan ook liever dat er een algeheel rookverbod komt, of helemaal geen, geen half/half oplossing, omdat gewoon gebleken is dat het niet werkt. De horecabonden in Nederland hebben zich trouwens al neergelegd bij het rookverbod.

Het gaat komen, wen er maar vast aan.
-
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:29:43 #232
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52235037
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
IK heb behoorlijk wat feesten meegemaakt in Nederland en die krijg jij echt niet rookvrij, geloof me maar. Probeer sensation black maar eens rookvrij te krijgen. Daar gaat geheid gerookt worden, aangezien het gewoon niet te controleren is.
Tja, dat valt ook niet te controleren, ben ik met je eens. Maar ik denk niet dat er daardoor opeens meer "illegale rookparty's" worden georganiseerd zoals papierversnipperaar denkt.
-
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:31:00 #233
3542 Gia
User under construction
pi_52235071
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Anders was roken door particulieren in de auto ook verboden.
Dat komt hier ook nog wel. Tenminste voor de bestuurder. Wacht maar af. In sommige landen is het al verboden te roken in een auto waar kinderen in worden vervoerd.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:39:21 #234
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_52235268
Rookverbod gaat net als de euro worden. Van te voren zit een deel luidruchtig te miepen zonder enige actie te ondernemen, een jaar na invoering vind iedereen het wel best, op een kleine groep beroepszeikerds na die nog steeds niets ondernemen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_52235284
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja, dat valt ook niet te controleren, ben ik met je eens. Maar ik denk niet dat er daardoor opeens meer "illegale rookparty's" worden georganiseerd zoals papierversnipperaar denkt.
Wat heb je aan een verbod als je het niet naleeft? dat is een wassenneus. Overbodig dus. Of ga je op iedere 10 bezoekers een opzichter plaatsen om te controleren of mensen zich wel aan het rookverbod houden?

Verder zijn er al genoeg illegale houseparty's. Juist door dit soort verboden zullen daar meer bijkomen. Dat houdt je niet tegen. En op illegale party's heb je geen EHBO, security, etc met alle gevolgen van dien. Dat is meer waar papierversnipperaar op doelt.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:46:16 #236
pi_52235422
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat heb je al een keer geroepen. Het aantal illegale feesten neemt nu al toe omdat er strengere controle is op feesten op andere drugs dan sigaretten (dankzij onze christenfundamentalistische regering). Een verbod op sigaretten zal dat effect flink aanjagen. We gaan hard op weg naar een nieuwe twee-deling in nederland. Mensen die van een feestje houden Vs onrealistische gezondheids fundamentalisten.

Daarom vind ik het ook toepasselijk om deze discussie open te houden voor alcohol en andere drugs. Het rookverbod is een element in iets groters.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:50:45 #237
pi_52235518
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat komt hier ook nog wel. Tenminste voor de bestuurder. Wacht maar af. In sommige landen is het al verboden te roken in een auto waar kinderen in worden vervoerd.
Is er ook al een anti-rook politie om deze in-de-auto-rokers in de gaten te houden en desnoods op te pakken?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:54:32 #238
3542 Gia
User under construction
pi_52235604
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daarom vind ik het ook toepasselijk om deze discussie open te houden voor alcohol en andere drugs. Het rookverbod is een element in iets groters.
Punt is dat hier door sommige rokers gesteld wordt dat niet-rokers allemaal ongeveer alcoholist zijn. Dat moet wel, want als je niet rookt en niet drinkt, kan het niet gezellig zijn, natuurlijk.

Verder is er nogal een verschil tussen drank en drugs enerzijds en roken anderzijds. Je hebt gelijk dat het alledrie heel ongezond is. Maar 2 van de drie is alleen maar ongezond voor de gebruiker, roken daarentegen is ongezond voor iedereen die om de roker heen staat in meer of mindere mate.

Dan kun je wel weer tegenin gaan brengen dat mensen die drinken weleens ongelukken veroorzaken, maar hoe vaak zijn dat dan toevallig niet ook rokende drinkers? Uiteraard ligt het dan aan het drinken, maar dat staat los van het roken. Dat bedoel ik dus. Drank kan ongelukken veroorzaken, maar met een rookverbod gaat er echt niet meer gedronken worden. En ik denk ook niet dat er veel rokers zijn die ook een alcoholverbod willen.

Gisteren was er een itempje op tv over auto's die niet starten als de bestuurder teveel gedronken heeft. Kijk, ontwikkeling is er wel op dat gebied. Ook dat probeert men veiliger te krijgen. En maar goed ook.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:23:16 #239
pi_52236317
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Punt is dat hier door sommige rokers gesteld wordt dat niet-rokers allemaal ongeveer alcoholist zijn. Dat moet wel, want als je niet rookt en niet drinkt, kan het niet gezellig zijn, natuurlijk.

Verder is er nogal een verschil tussen drank en drugs enerzijds en roken anderzijds. Je hebt gelijk dat het alledrie heel ongezond is. Maar 2 van de drie is alleen maar ongezond voor de gebruiker, roken daarentegen is ongezond voor iedereen die om de roker heen staat in meer of mindere mate.

Dan kun je wel weer tegenin gaan brengen dat mensen die drinken weleens ongelukken veroorzaken, maar hoe vaak zijn dat dan toevallig niet ook rokende drinkers? Uiteraard ligt het dan aan het drinken, maar dat staat los van het roken. Dat bedoel ik dus. Drank kan ongelukken veroorzaken, maar met een rookverbod gaat er echt niet meer gedronken worden. En ik denk ook niet dat er veel rokers zijn die ook een alcoholverbod willen.

Gisteren was er een itempje op tv over auto's die niet starten als de bestuurder teveel gedronken heeft. Kijk, ontwikkeling is er wel op dat gebied. Ook dat probeert men veiliger te krijgen. En maar goed ook.
Mooi verhaal, maar ik wil gewoon mij kunnen ontspannen met een sigaret als ik daarvoor kies. En als dat niet in een normale kroeg kan dan zorg ik er voor (met de nodige overlast, we hebben niet voor niets regels als openingstijden e.d.) dat dat ergens anders kan.

Maar je steekt heel principieel je hoofd in het zand?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:33:26 #240
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52236589
quote:
Precies. Ik heb dan ook helemaal geen problemen met de drug nicotine, maar met de toedieningsmethode. Het verbranden van enkele honderden kankerverwekkende chemicalien in een afgesloten ruimte is gewoon niet gezond voor de mensen in deze ruimte, en dat meeroken kankerverwekkend is is al talloze malen bewezen in de laatste jaren.

Van mij mogen kroegen best overgaan tot het aanschaffen van nicotine kauwgom automaten, het verkopen van nicotinepillen, en het verkopen van het in Duitsland (waar anders!) uitgevonden nicotinebier. Op deze manier krijgen de nicotinegebruikers toch nog de actieve stof in hun lichaam, en is het verbranden van al die kankerverwekkende troep niet nodig. Er zijn zelfs apparaatjes op de markt gebracht waarmee je nicotine kunt inademen zonder een sigaret te verbranden.

Er zijn dus VELE alternatieven om het verbranden van al die kankerverwekkende troep te voorkomen, en de nicotinegebruikers TOCH te voorzien van de drug. Daarbovenop wordt roken niet verboden, dus als je ondanks al deze alternatieven toch ook graag alle kankerverwekkende delen in je lichaam wil, dan kun je even naar buiten stappen voor een peukje.
-
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:35:31 #241
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52236634
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mooi verhaal, maar ik wil gewoon mij kunnen ontspannen met een sigaret als ik daarvoor kies. En als dat niet in een normale kroeg kan dan zorg ik er voor (met de nodige overlast, we hebben niet voor niets regels als openingstijden e.d.) dat dat ergens anders kan.
Begin je eigen kroeg thuis, en nodig al je vrienden uit voor een rook-party om je huiskamer blauw te zetten!

In de normale kroeg kan dat dus straks niet meer. Maar ja, daar kom jij dus ook niet meer na 1 Juli 2008 natuurlijk..... zelfs al ben je gestopt met roken.
-
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:38:48 #242
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_52236722
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:39 schreef ethiraseth het volgende:
Rookverbod gaat net als de euro worden. Van te voren zit een deel luidruchtig te miepen zonder enige actie te ondernemen, een jaar na invoering vind iedereen het wel best, op een kleine groep beroepszeikerds na die nog steeds niets ondernemen.
Rookverbod gaat net als asbest worden. In het begin vind iedereen het geweldig, maar later...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:40:51 #243
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52236787
quote:

[..]

Punt is dat hier door sommige rokers gesteld wordt dat niet-rokers allemaal ongeveer alcoholist zijn.
Dat maak je er zelf van.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_52237325
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Rookverbod gaat net als asbest worden. In het begin vind iedereen het geweldig, maar later...
maar later komen mensen erachter dat een rookverbod slecht is voor de gezondheid, netzoals asbest?

En nee hoor, ik vind het helemaal prima, had voor mij na vele jaren in horeca te hebben gewerkt veel eerder mogen komen. Vieze rook. Rokers = junkies, zit geen smaak aan zo'n sigaret. Alleen maar verslavende middelen. Als nou iedereen aan de sigaar en/of pijp ging konden ze tenminste nog roepen dat het lekker was.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:20:05 #245
pi_52237918
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Begin je eigen kroeg thuis, en nodig al je vrienden uit voor een rook-party om je huiskamer blauw te zetten!

In de normale kroeg kan dat dus straks niet meer. Maar ja, daar kom jij dus ook niet meer na 1 Juli 2008 natuurlijk..... zelfs al ben je gestopt met roken.
Dus de rokers (20%) gaan doen wat de niet-rokers (80%) niet kunnen: hun eigen horeca maken. Dat zullen ze ook zeker gaan doen, moet je later niet gaan klagen dat je er last van hebt.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:09:41 #246
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52239265
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus de rokers (20%) gaan doen wat de niet-rokers (80%) niet kunnen: hun eigen horeca maken. Dat zullen ze ook zeker gaan doen, moet je later niet gaan klagen dat je er last van hebt.
Het zal me benieuwen en als je dan vindt dat er veel te weinig aanbod is, niet komen klagen maar je eigen illegale kroeg opzetten! tenminste dat is wat jij nu ook wil van de mensen die geen rookvrije horeca kunnen vinden right?
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:17:49 #247
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_52239486
quote:

[..]

Dan begin je een kroeg waar mensen er bewust ervoor kiezen om zich in een rokerige ruimte te begeven. Ik denk dat het aantal rookkroegen dan ook weer gestaag gaat toenemen.
Eerst belandt het in de illegaliteit, maar als de vraag groot genoeg is dan is het niet ondenkbaar dat er weer legale kroegen komen waar gerookt word. En uiteindelijk zitten we dan weer met hetzelfde probleem als nu.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:29:56 #248
pi_52239762
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:17 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dan begin je een kroeg waar mensen er bewust ervoor kiezen om zich in een rokerige ruimte te begeven. Ik denk dat het aantal rookkroegen dan ook weer gestaag gaat toenemen.
Eerst belandt het in de illegaliteit, maar als de vraag groot genoeg is dan is het niet ondenkbaar dat er weer legale kroegen komen waar gerookt word. En uiteindelijk zitten we dan weer met hetzelfde probleem als nu.
Het probleem is dat niet-rokers het blijkbaar moeilijk vinden om op een gezonde manier te gaan stappen. Dat is in de eerste plaats hun eigen verantwoordelijkheid. Niet-rook horeca is niet verboden.

Het is natuurlijk kortzichtig om je eigen tekortkomingen op te lossen door andermans plezier te verbieden. Als je een zandbak vies vind moet je niet zand verbieden, maar gewoon naar het zwembad gaan. Dan kan je daar bewijzen aan je zand-vriendjes dat zwemmen veel leuker is dan met zand spelen. Als je zand verbied jaag je mensen naar het strand waar ze er een zooitje van kunnen maken en sta je zelf in een lege bak.
pi_52239823
Mooi rapport om eens te lezen: Smoke,lies and the nanny state van Joe Jackson. Even googlen en je hebt het zo.
Verder snap ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Straks kunnen de niet-rokers eens fijn uit, dat is toch goed voor ze! Als roker hoef je toch niet naar de kroeg!! Wij hebben onze tijd in de kroeg gehad; nu mogen de niet-rokers. Fair enough!!
geniet nooit met mate
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:34:24 #250
pi_52239886
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:09 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het zal me benieuwen en als je dan vindt dat er veel te weinig aanbod is, niet komen klagen maar je eigen illegale kroeg opzetten! tenminste dat is wat jij nu ook wil van de mensen die geen rookvrije horeca kunnen vinden right?
Niet-rook horeca is legaal, dus daar hoef je geen illegale kroeg voor op te zetten.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:38:36 #251
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_52240008
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het probleem is dat niet-rokers het blijkbaar moeilijk vinden om op een gezonde manier te gaan stappen. Dat is in de eerste plaats hun eigen verantwoordelijkheid. Niet-rook horeca is niet verboden.
Ik heb een beetje rond gezocht op internet, en er is gewoon heel weinig rookvrije horeca. En als die er wel is dan betreft het vooral café/ restaurants. En via een rookverbod is het misschien mogelijk om de omgekeerde weg te bewandelen, namelijk bewuste rook café's. Ik bedoel, coffeeshops worden nu ook uitgesloten van de regeling.
quote:
Het is natuurlijk kortzichtig om je eigen tekortkomingen op te lossen door andermans plezier te verbieden.
Misschien wel, en daar kan je over blijven mekkeren, maar dat is wel wat er nu gaat gebeuren. De vraag is wat er in de toekomst gebeurd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hukkie op 09-08-2007 21:54:45 ]
DeviantArt
pi_52240063
Het lijkt me heerlijk als niemand meer zal roken..

Rokers zijn mensen die zich geen houding weten te geven en zich laten leiden lijden door hun verslaving
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:45:03 #253
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_52240213
Jep, en speciaal voor jou is het rookverbod ingesteld. Anderen denken daar anders over.
DeviantArt
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:19:17 #254
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52241369
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niet-rook horeca is legaal, dus daar hoef je geen illegale kroeg voor op te zetten.
Jouw antwoord voor het tekort aan niet-rokers gelegenheden is gewoon: zet er dan zelf eentje op.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:20:36 #255
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52241411
en andermans plezier verbieden? Roken wordt niet verboden. Het wordt alleen verboden om met je verslaving andermans gezondheid aan te tasten op hun werk.
pi_52241763
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:32 schreef gimme.shelter het volgende:
Mooi rapport om eens te lezen: Smoke,lies and the nanny state van Joe Jackson. Even googlen en je hebt het zo.
Verder snap ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Straks kunnen de niet-rokers eens fijn uit, dat is toch goed voor ze! Als roker hoef je toch niet naar de kroeg!! Wij hebben onze tijd in de kroeg gehad; nu mogen de niet-rokers. Fair enough!!
Hahaha mooi stuk. Bedankt voor de tip.

Voor de liefhebber hier te vinden

http://www.joejackson.com/pdf/5smokingpdf_smokingissue.pdf
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:30:37 #257
pi_52241774
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:20 schreef DionysuZ het volgende:
en andermans plezier verbieden? Roken wordt niet verboden. Het wordt alleen verboden om met je verslaving andermans gezondheid aan te tasten op hun werk.
Daar is het maartena-plan voor.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:29:23 #258
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52248610
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:38 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ik heb een beetje rond gezocht op internet, en er is gewoon heel weinig rookvrije horeca. En als die er wel is dan betreft het vooral café/ restaurants. En via een rookverbod is het misschien mogelijk om de omgekeerde weg te bewandelen, namelijk bewuste rook café's. Ik bedoel, coffeeshops worden nu ook uitgesloten van de regeling.
Inderdaad maar dat meot je dat wel onder strikte voorwaarden doen, misschien dat coffeeshops onder rokers ook populair gaan worden :p Mag alleen geen alcohol getapt worden.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:36:55 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52248677
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daar is het maartena-plan voor.
Het maartena-plan is een algeheel rookverbod in de horeca en niets anders.
-
pi_52248692
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:29 schreef Brupje het volgende:

[..]

Inderdaad maar dat meot je dat wel onder strikte voorwaarden doen, misschien dat coffeeshops onder rokers ook populair gaan worden :p Mag alleen geen alcohol getapt worden.
Er waren toch vroeger verschillende coffeshops waar je alcohol kon drinken. Of zijn die onder invloed van de heilstaat van de afgelopen jaren gesloten?
Anders zoek ik daar mijn plezier wel weer.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:39:01 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52248698
quote:
Ja, want dat gebeurde overal waar een rookverbod werd ingevoerd.

Jongen, je kunt het gewoon niet hebben dat je geen gelijk hebt, en je zult zien dat ook Nederland na 1 Juli 2008 zich aanpast aan het rookverbod, net als in andere landen.
-
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:39:51 #262
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52248704
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
Is voor jou de sigaret echt ZO belangrijk?
-
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:43:04 #263
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52248725
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:38 schreef Hukkie het volgende:
Ik bedoel, coffeeshops worden nu ook uitgesloten van de regeling.
Niet helemaal, de verkoop en bediening dient in een rookvrije ruimte plaats te vinden. Echter door de speciale functie die een coffeeshop vervuld mag er in het grootste deel van de shop gewoon gerookt worden.

Ik heb daar verder ook geen problemen mee, coffeeshops, daar ga je heen om te roken, en als de rokers liever naar een wel-roken coffeeshop gaan dan een niet-roken kroeg..... tja, dat mogen ze. Maar ik kan me niet voorstellen dat je daar fatsoenlijk vrouwen kan versieren, die zijn namelijk ook knetterstoned
-
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:53:32 #264
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52248850
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Er waren toch vroeger verschillende coffeshops waar je alcohol kon drinken. Of zijn die onder invloed van de heilstaat van de afgelopen jaren gesloten?
Bij mijn weten krijg je als coffeeshop geen tapvergunning, maar eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. ik kom er niet zo druk, hoewel ik natuurlijk wel enorm de gezelligheid mis van alle drugsgebruikers nu.

Kan misschien per gemeente verschillen?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:55:19 #265
pi_52248876
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:36 schreef maartena het volgende:

[..]

Het maartena-plan is een algeheel rookverbod in de horeca en niets anders.
Je bent te bescheiden. Je plan is echt goed. Niet alleen worden de werknemers gecompenseerd voor hun "slechte" arbeidsomstandigheden (ze mogen roken ) maar de daardoor hogere prijs zorgt voor een economische stimulans voor niet-rook horeca.
pi_52248894
Ik ben trouwens benieuwd. Hoe zal dat gaan op oudjaarsdag/nieuwjaarsdag? Zal je strak dan na 23:59:59 niet meer mogen roken binnen?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:59:03 #267
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52248948
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:56 schreef LaTiNo het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd. Hoe zal dat gaan op oudjaarsdag/nieuwjaarsdag? Zal je strak dan na 23:59:59 niet meer mogen roken binnen?
aangezien het 1 juli 2008 ingaat zal het wel meevallen
pi_52248966
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Zucht, dat heb ik al tig keer gezegd. Het gaat me om de vrijheid om een legale activiteit te beoefenen op een plek waar ik heen ga ter onstpanning. Wat is daar nou moeilijk aan te begrijpen?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:01:11 #269
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52248986
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zucht, dat heb ik al tig keer gezegd. Het gaat me om de vrijheid om een legale activiteit te beoefenen op een plek waar ik heen ga ter onstpanning. Wat is daar nou moeilijk aan te begrijpen?
Die legale activiteit wordt een illegale activiteit. Zoals het nu ook al illegaal is te roken in de trein of op de werkplek.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:02:45 #270
pi_52249009
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Is voor jou een auto echt zo belangrijk?
Is voor jou een hamburger echt zo belangrijk?
Is voor jou sex echt zo belangrijk?
Is voor jou sporten echt zo belangrijk?
Is voor jou een biertje echt zo belangrijk?
Is voor jou muziek echt zo belangrijk?
Is voor jou ontspanning echt zo belangrijk?
Is voor jou slapen echt zo belangrijk?
Is voor jou praten echt zo belangrijk?
Is voor jou religie echt zo belangrijk?
Is voor jou internet echt zo belangrijk?
Is voor jou een huisdier echt zo belangrijk?

Er zijn heel veel dingen niet strikt noodzakelijk in het leven. Zullen we gewoon alles verbieden waar iemand anders geen interesse of last van heeft?

Het gaat nog steeds om keuze vrijheid.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:05:53 #271
pi_52249062
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:01 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Die legale activiteit wordt een illegale activiteit. Zoals het nu ook al illegaal is te roken in de trein of op de werkplek.
Precies, gewoon alles verbieden want daar los je problemen mee op.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:06:42 #272
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52249076
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn heel veel dingen niet strikt noodzakelijk in het leven. Zullen we gewoon alles verbieden waar iemand anders geen interesse of last van heeft?

Zie je? we komen er wel ;p
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:24:42 #273
pi_52249381
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:06 schreef Brupje het volgende:

[..]

Zie je? we komen er wel ;p
Ik heb last van alcohol, religie en kinderen. Laten we die eerst afschaffen, dan doe ik mee met je rookverbod.

Deal?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:27:27 #274
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52249429
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb last van alcohol, religie en kinderen. Laten we die eerst afschaffen, dan doe ik mee met je rookverbod.

Deal?
Mijn steun heb je, als je er een meerderheid voor weet te vinden prima :p
pi_52249457
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:01 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

wanneer gaan ze de verkoop van sigaretten dan verbieden?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:31:23 #276
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52249487
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

wanneer gaan ze de verkoop van sigaretten dan verbieden?
Je snapt zelf ook wel dat dat nergens op slaat rite?
pi_52249540
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:31 schreef Brupje het volgende:

[..]

Je snapt zelf ook wel dat dat nergens op slaat rite?
Hij spreekt over een illegalle activiteit. Mijn vraag is wanneer verbieden ze dan de verkoop. Als hij poep praat doe ik het ook. We moeten wel op hetzelfde niveau blijven.
pi_52249805
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hij spreekt over een illegalle activiteit. Mijn vraag is wanneer verbieden ze dan de verkoop. Als hij poep praat doe ik het ook. We moeten wel op hetzelfde niveau blijven.
Hij heeft het over roken in de trein en roken op de werkplek. Daar komt roken in de horeca bij. Dus als je volgend jaar gaat roken in de horeca dan is dat een illegale activiteit...

Waarom de verkoop verbieden? Waarom is dat relevant in deze discussie?

@Nuno_G,
Mooi onderzoek! Waren de mensen binnen vooral voor het rookverbod of de mensen buiten? Wel mooi dat we ook meteen een nieuwe openingszin gevonden hebben...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:20:42 #279
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_52250525
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Deal?
Ik heb last van jou, als jij verboden wordt zal ik niet meer juichen om het rookverbod. Deal?
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 09:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je hbet nog steeds keuzevrijheid hoor. Niemand verbied je het roken an sich, alleen het roken op specifieke plekken. Ik mag ook niet met mijn olifant de kroeg in, ga ik toch ook niet over miepen?

Ik mag ook niet met mijn boombox een kroeg inlopen en daar mijn muziek heel hard draaien. Daar jank ik toch ook niet over? Krijg toch eens in je kop dat roken geen grondwettelijk recht is, maar een service die een kroeg kan leveren. En nu wordt besloten, door onze overheid waar jij voor kiest om je aan zijn regels te houden door in dit land te wonen, dat die specifieke service niet meer mag. Net zoals een kroeg ook geen medicijnen mag verkopen van de overheid. Als het je niet bevalt moet je maar verhuizen naar een land zonder rookverbod, of actief wat doen om het tegen te gaan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:31:13 #280
pi_52250768
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:20 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik heb last van jou, als jij verboden wordt zal ik niet meer juichen om het rookverbod. Deal?
[..]

Je hbet nog steeds keuzevrijheid hoor. Niemand verbied je het roken an sich, alleen het roken op specifieke plekken. Ik mag ook niet met mijn olifant de kroeg in, ga ik toch ook niet over miepen?

Ik mag ook niet met mijn boombox een kroeg inlopen en daar mijn muziek heel hard draaien. Daar jank ik toch ook niet over? Krijg toch eens in je kop dat roken geen grondwettelijk recht is, maar een service die een kroeg kan leveren. En nu wordt besloten, door onze overheid waar jij voor kiest om je aan zijn regels te houden door in dit land te wonen, dat die specifieke service niet meer mag. Net zoals een kroeg ook geen medicijnen mag verkopen van de overheid. Als het je niet bevalt moet je maar verhuizen naar een land zonder rookverbod, of actief wat doen om het tegen te gaan.
Een normale service word verboden, net zoals je kan verbieden om muziek te draaien omdat mensen die niet van muziek houden toch naar een kroeg gaan en beginnen te klagen.

De gevolgen heb ik al gepost.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:08:24 #281
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52251728
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een normale service word verboden, net zoals je kan verbieden om muziek te draaien omdat mensen die niet van muziek houden toch naar een kroeg gaan en beginnen te klagen.

De gevolgen heb ik al gepost.
Het dringt maar niet in je botte kop door dat het verschil met muzieksoort, alcohol, whatever is dat roken de gezondheid van anderen om je heen schaadt. En dus ook van de barman/vrouw, die recht heeft op een rookvrije werkplek. Maar dat recht is volgens jou minder belangrijk dan de vrijheid om te roken waar je wil?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:14:04 #282
pi_52251876
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:08 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het dringt maar niet in je botte kop door dat het verschil met muzieksoort, alcohol, whatever is dat roken de gezondheid van anderen om je heen schaadt. En dus ook van de barman/vrouw, die recht heeft op een rookvrije werkplek. Maar dat recht is volgens jou minder belangrijk dan de vrijheid om te roken waar je wil?
Een brandweerman , agent, of militair kiest voor een gevaarlijk eventueel ongezond beroep. Dat mag wel, maar als barman/vrouw mag je er niet voor kiezen om in een rokers-kroeg te werken? Waarom niet? Wie ben jij om een werknemer die keuze af te nemen?
pi_52252212
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een brandweerman , agent, of militair kiest voor een gevaarlijk eventueel ongezond beroep. Dat mag wel, maar als barman/vrouw mag je er niet voor kiezen om in een rokers-kroeg te werken? Waarom niet? Wie ben jij om een werknemer die keuze af te nemen?
Bij een brandweerman, agent of militair worden de risico's ook zo klein mogelijk gemaakt. Helaas blijven daar vanwege de aard van het werk altijd risico's aan verbonden. Bij een barman hoeft dat risico niet genomen te worden, dus je vergelijking gaat compleet mank. Of vind je ook dat een schilder keuze vrijheid moet hebben om verf te gebruiken met zeer giftige oplosmiddelen? Of moet een bouwvakker de keuze hebben om zonder zekering over de nok van een dak te wandelen?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:36:33 #284
pi_52252485
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:27 schreef The_End het volgende:

[..]

Bij een brandweerman, agent of militair worden de risico's ook zo klein mogelijk gemaakt. Helaas blijven daar vanwege de aard van het werk altijd risico's aan verbonden. Bij een barman hoeft dat risico niet genomen te worden, dus je vergelijking gaat compleet mank. Of vind je ook dat een schilder keuze vrijheid moet hebben om verf te gebruiken met zeer giftige oplosmiddelen? Of moet een bouwvakker de keuze hebben om zonder zekering over de nok van een dak te wandelen?
Een millitair kiest zelf voor een spannend beroep omdat er risico's aan zitten (die niet tot het uiterste beperkt worden, ook in het nederlands leger ben je gewoon kannonnevlees als het erop aan komt). Het gevaar trekt juist mensen aan die geen zin hebben in een 9-5 kantoorbaan.

De barman (vooral als hij zelf rookt) wil (kunnen) kiezen voor een rokers-kroeg. Dat jij het niet nodig vind is niet van belang.

Een stuntman kiest bewust voor zo groot mogelijke risico's. Moet dat ook verboden worden?Omdat jij "het niet nodig vind"?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:40:49 #285
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52252616
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een millitair kiest zelf voor een spannend beroep omdat er risico's aan zitten (die niet tot het uiterste beperkt worden, ook in het nederlands leger ben je gewoon kannonnevlees als het erop aan komt). Het gevaar trekt juist mensen aan die geen zin hebben in een 9-5 kantoorbaan.

De barman (vooral als hij zelf rookt) wil (kunnen) kiezen voor een rokers-kroeg. Dat jij het niet nodig vind is niet van belang.

Een stuntman kiest bewust voor zo groot mogelijke risico's. Moet dat ook verboden worden?Omdat jij "het niet nodig vind"?
Zou een normale (niet-horeca) werknemer ook moeten kunnen kiezen of hij bij een bedrijf gaat werken waar hij mag roken of een bedrijf met een rookverbod?
pi_52252707
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:40 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Zou een normale (niet-horeca) werknemer ook moeten kunnen kiezen of hij bij een bedrijf gaat werken waar hij mag roken of een bedrijf met een rookverbod?
In principe wel. Verder is het allemaal wat doorgedraaid, want als ik alleen op een kamer zou zitten op het werk. Wat is dan het probleem dat daar gerookt wordt?
Zitten er meerdere mensen dan is het in overleg prima op te lossen en zal er in veel gevallen niet gerookt worden op de kamer.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:46:28 #287
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52252781
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In principe wel. Verder is het allemaal wat doorgedraaid, want als ik alleen op een kamer zou zitten op het werk. Wat is dan het probleem dat daar gerookt wordt?
Zitten er meerdere mensen dan is het in overleg prima op te lossen en zal er in veel gevallen niet gerookt worden op de kamer.
Stel je hebt een opleiding gevolgd voor beroep X. In dat beroep zijn er alleen maar bedrijven met mensen die roken. Moet je dan de keuze maken om dan maar bij die bedrijven te gaan werken en je gezondheid eronder te laten lijden, of werkloos blijven of een baan onder je niveau zoeken?
pi_52252896
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het probleem is dat er ook niet rokende mensen op die kamer komen. Daarnaast is er geen prima overleg mogelijk met rokers. Er schijnen gevallen bekend te zijn van rokers die rekening hielden met anderen, maar die zijn op een hand te tellen.
pi_52252960
quote:

[..]

Een militair kiest voor het beroep; een stuntman ook. De risico's die er aan zitten horen bij dat beroep. Zonder die risico's bestaat dat beroep niet. Een barman in een kroeg is een barman; of er nou gerookt wordt of niet.

Nogmaals, kankerverwekkende verf terug? Steigers weg? Zijn toch beroepsrisico's? Hoort er toch bij? Kiezen ze toch voor?
pi_52252997
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:50 schreef The_End het volgende:

[..]

Het probleem is dat er ook niet rokende mensen op die kamer komen. Daarnaast is er geen prima overleg mogelijk met rokers.
Waarom zou jij als niet roker op die kamer moeten komen. 1 belletje is voldoende en dan komen we jou kant op en hoef je niet in de rook te zitten
quote:
Er schijnen gevallen bekend te zijn van rokers die rekening hielden met anderen, maar die zijn op een hand te tellen.
Doe ff normaal
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:56:57 #291
pi_52253086
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:40 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ja. In de praktijk is het ook zo. Er zijn bedrijven met binnen een rookgelegenheid. Op sommige afdelingen word door iedereen gerookt en rookt men gewoon op die afdeling, in 1 ruimte. Zolang iedereen zijn mond erover houd is er geen probleem.

Ik snap dat je je zorgen maakt over het handhaven van de rechten van die ene niet-roker, daarom ben ik er geen voorstander van om het rookverbod op het werk af te schaffen.

In de horeca gaat het om ontspanning, je bent niet verplicht om je te ontspannen. Je bent ook niet verplicht om naar een hardrock-café te gaan, je mag ook naar een disco. Je bent niet verplicht om te solliciteren voor een baan als millitair als het gevaar je niet aantrekt.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:59:19 #292
3542 Gia
User under construction
pi_52253163
quote:

De barman (vooral als hij zelf rookt) wil (kunnen) kiezen voor een rokers-kroeg.
Waarom? Een kantoorpikkie die rookt wil ook wel kunnen kiezen voor een bedrijf waar gerookt mag worden. Wat is het verschil?

Een barman die niet rookt, wil kunnen solliciteren bij iedere kroeg waar vacatures zijn en heeft, net als een kantoorpikkie, recht op een rookvrije werkplek.

Ik zie geen verschil tussen een barman en een kantoorpikkie wat betreft recht op rookvrije of niet rookvrije werkplek. De regels gelden voor iedereen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:01:24 #293
3542 Gia
User under construction
pi_52253223
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
In de horeca gaat het om ontspanning, je bent niet verplicht om je te ontspannen. Je bent ook niet verplicht om naar een hardrock-café te gaan, je mag ook naar een disco.
Hier heb je het over klanten en niet over werknemers.
quote:
Je bent niet verplicht om te solliciteren voor een baan als millitair als het gevaar je niet aantrekt.
Hier heb je het over werknemers. Een heel verschil met een vrijetijdsbesteding, natuurlijk.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:02:37 #294
pi_52253271
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:27 schreef The_End het volgende:

[..]

Verf is (voor de meeste mensen ) geen genotsmiddel. Een blauwe muur blijft even functioneel met minder schadelijke verf.

Zowel een klant als de barman kunnen genieten van het genotsmiddel "Sigaret", dat doen ze graag als ze gezellig in een kroeg gaan bieren. De barman wil in veel gevallen dat "risico" Waarom mag een militair voor gevaar kiezen maar een barman niet voor een sigaret?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:04:17 #295
pi_52253314
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier heb je het over klanten en niet over werknemers.
[..]

Hier heb je het over werknemers. Een heel verschil met een vrijetijdsbesteding, natuurlijk.
De meeste horeca-mensen roken graag een sigaretje met elkaar en met de klant. Dit is voor veel mensen juist de charme van het beroep. Waarom mag een barman daar niet voor kiezen? Ben je jaloers?
pi_52253469
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Verf is (voor de meeste mensen ) geen genotsmiddel. Een blauwe muur blijft even functioneel met minder schadelijke verf.

Zowel een klant als de barman kunnen genieten van het genotsmiddel "Sigaret", dat doen ze graag als ze gezellig in een kroeg gaan bieren. De barman wil in veel gevallen dat "risico" Waarom mag een militair voor gevaar kiezen maar een barman niet voor een sigaret?
Moderne verf is een stuk minder functioneel hoor. Het duurt bijvoorbeeld langer om te drogen. (Pas de kozijnen geschilderd. De verf is overschilderbaar na 2 decenia en stofdroog na 3)

Een militair heeft een beroep wat risico's met zich mee brengt. Deze risico's kunnen enigzins verkleint worden, maar zullen altijd blijven. Voor het uitoefenen van zijn werk, hoeft de barman de risico's niet te nemen. Net zoals de bouwvakker met zijn veiligheidsharnas.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:15:03 #297
3542 Gia
User under construction
pi_52253640
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De meeste horeca-mensen roken graag een sigaretje met elkaar en met de klant. Dit is voor veel mensen juist de charme van het beroep. Waarom mag een barman daar niet voor kiezen? Ben je jaloers?
Wat als de barman niet rookt? Jij gaat er maar vanuit dat DE barman rookt. Er zijn zat horeca-figuren die niet roken. En die hebben recht op een rookvrije werkplek. En het slaat nergens op dat hij zijn keuze van werkkring moet bepalen aan de hand van rookkroegen en niet rookkroegen, aangezien dat er op andere werkterreinen ook niet is. Er is geen rokerssupermarkt en niet-rokerssupermarkt, er is geen rokersbrandweer en niet-rokersbrandweer. En om nu te beweren dat de klant moet kunnen roken en dat de werknemer dan maar moet gaan omscholen, slaat werkelijk nergens op.

Ik heb een 13-jarige die de horeca in wil. Hij rookt niet en is ook niet van plan dit ooit te gaan doen. En dan vind jij dat hij maar op zoek moet gaan naar een werkplek waar dan toevallig niet gerookt wordt, of een beroep moet zoeken waar wél een rookverbod geldt?

Vanwaar dit verschil? Waarom mag roken in een bioscoop, ziekenhuis, vliegtuig, taxi enz.... wel verboden worden en in een kroeg niet?

Een barman gaat naar de kroeg om te werken, niet om te ontspannen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:26:06 #298
pi_52254012
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:08 schreef The_End het volgende:

[..]

Moderne verf is een stuk minder functioneel hoor. Het duurt bijvoorbeeld langer om te drogen. (Pas de kozijnen geschilderd. De verf is overschilderbaar na 2 decenia en stofdroog na 3)

Een militair heeft een beroep wat risico's met zich mee brengt. Deze risico's kunnen enigzins verkleint worden, maar zullen altijd blijven. Voor het uitoefenen van zijn werk, hoeft de barman de risico's niet te nemen. Net zoals de bouwvakker met zijn veiligheidsharnas.
Net zoals de millitair WIL de barman risico nemen. Het risico van vechtpartijen en gebroken glas. Waarom mag de millitair wel voor dat risico kiezen en de barman niet? Vooral als de barman zelf rookt?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:30:36 #299
pi_52254146
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat als de barman niet rookt? Jij gaat er maar vanuit dat DE barman rookt. Er zijn zat horeca-figuren die niet roken. En die hebben recht op een rookvrije werkplek. En het slaat nergens op dat hij zijn keuze van werkkring moet bepalen aan de hand van rookkroegen en niet rookkroegen, aangezien dat er op andere werkterreinen ook niet is. Er is geen rokerssupermarkt en niet-rokerssupermarkt, er is geen rokersbrandweer en niet-rokersbrandweer. En om nu te beweren dat de klant moet kunnen roken en dat de werknemer dan maar moet gaan omscholen, slaat werkelijk nergens op.

Ik heb een 13-jarige die de horeca in wil. Hij rookt niet en is ook niet van plan dit ooit te gaan doen. En dan vind jij dat hij maar op zoek moet gaan naar een werkplek waar dan toevallig niet gerookt wordt, of een beroep moet zoeken waar wél een rookverbod geldt?

Vanwaar dit verschil? Waarom mag roken in een bioscoop, ziekenhuis, vliegtuig, taxi enz.... wel verboden worden en in een kroeg niet?

Een barman gaat naar de kroeg om te werken, niet om te ontspannen.
OH! HELP! MIJN KIND WIL NAAR DE KROEG!

Dus daarom ben je zo fanatiek, het is persoonlijk.

En dat laatste punt, jij hebt er bezwaar tegen dat mensen plezier hebben in hun werk? Mag iemand die op Kreta in de toeristen-sector gaat werken niet van de zon genieten tijdens zijn werk? Dat is een van de voordelen van die baan. Daarom willen veel mensen toeristen-werk doen ondanks dat de zon ongezond is.

Heb je zelf zo'n slechte baan dat je andere mensen geen plezierige werkomgeving wilt laten kiezen?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:33:50 #300
3542 Gia
User under construction
pi_52254253
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

OH! HELP! MIJN KIND WIL NAAR DE KROEG!

Dus daarom ben je zo fanatiek, het is persoonlijk.

En dat laatste punt, jij hebt er bezwaar tegen dat mensen plezier hebben in hun werk? Mag iemand die op Kreta in de toeristen-sector gaat werken niet van de zon genieten tijdens zijn werk? Dat is een van de voordelen van die baan. Daarom willen veel mensen toeristen-werk doen ondanks dat de zon ongezond is.

Heb je zelf zo'n slechte baan dat je andere mensen geen plezierige werkomgeving wilt laten kiezen?
Nogmaals de vraag? Waarom moet er onderscheid gemaakt worden tussen verschillende werkkringen. Waarom mag de kantoorpik niet kiezen voor een rookplek en waarom zou een barman die rookt, die keuze wel moeten hebben.

Overigens wil mijn kind kok worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')