Het is een logische stap. Nu willen ze in de kroeg niet meeroken: verbod. Straks staat iedereen buiten te roken: verbod. Dan rookt iedereen thuis waar de kinderen bij zijn: verbod.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Belachelijk verhaal, omdat het veronderstelt dat alle niet-rokers zuipers zijn. Dat is belachelijk.
Daarbij lijkt het met onzin dat niet-rokers het roken op straat willen verbieden.
In horeca en andere openbare gelegenheden, openbaar vervoer e.d. en op schoolpleinen idd, maar wmb mag je verder overal roken.
Het zou prettig zijn om de alcohol in deze discussie buiten beschouwing te laten of daar even een ander topic over te openen. Het is zo irritant. Er zijn wel meer dingen ongezond, maar daar gaat het hier niet over.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een logische stap. Nu willen ze in de kroeg niet meeroken: verbod. Straks staat iedereen buiten te roken: verbod. Dan rookt iedereen thuis waar de kinderen bij zijn: verbod.
En zo gaat het ook met alcohol.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:32 schreef Gia het volgende:
[..] Het zou prettig zijn om de alcohol in deze discussie buiten beschouwing te laten of daar even een ander topic over te openen. Het is zo irritant.[..]
'nuff said. En ik ga niet uitleggen wat ik nu aanstip.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:18 schreef Gia het volgende:
[..] Wat is een plicht? Roken? Staat dat soms in de koran of zo?
De meerderheid horeca zou graag een rookverbod zien. Daar is onderzoek naar gedaanquote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:02 schreef BereNDD het volgende:
[..]
geloof je het zelf?
Waarom? De horeca is volgens mij al niet blij met het verbod..
en dan zullen ze op de koop toe rokers op het terras ook nog eens niet gaan helpen..
![]()
Dat is nou juist het punt. Een roker kan wel kiezen om even niet te roken. Ik zie ze dat bijvoorbeeld ook allemaal doen in de bioscoop...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:54 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Fundamentalistische niet-rokers kunnen nu naar niet-rokers cafés gaan. Iedereen trouwens, als ze er maar niet gaan roken.
Een roker, gematigd, sociaal roker of verslaafd, heeft straks geen keuze.
Het is dus niet zomaar om te draaien.
Daarbij is het ook een plicht, en daarmee een verlies van weer een stukje vrijheid in dit land.
We zijn al vaker gewaarschuwd voor een Big-brother maatschappij waarin alles van wieg tot graf voor je bapaald word en waarin je van A t/m Z gecontroleerd word. Ik ben daar tegen. Ik accepteer dat er bepaalde regels moeten zijn, maar zo min mogelijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is nou juist het punt. Een roker kan wel kiezen om even niet te roken. Ik zie ze dat bijvoorbeeld ook allemaal doen in de bioscoop...
Wat is een plicht? Het is in veel gevallen trouwens helemaal niet erg om een stukje vrijheid te verliezen. Dat hoort nou eenmaal bij de maatschappij.
De cabine van een vrachtwagen is een werkplek. Officieel mag daar niet gerookt worden, terwijl chauffeurs meestal alleen zitten en ook meestal roken. Ik weet niet of dat word gehandhaafd.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zou prettig zijn om de alcohol in deze discussie buiten beschouwing te laten of daar even een ander topic over te openen. Het is zo irritant. Er zijn wel meer dingen ongezond, maar daar gaat het hier niet over.
Verder vind ik het inderdaad not done om te roken in een huis waar kinderen wonen. En ja, ook ik heb me daar in het verleden schuldig aan gemaakt, maar ik ben al een jaar of 9 rookvrij. Ik ken dus inderdaad kinderen waar thuis volop gerookt wordt, door beide ouders en altijd een hoop rokend bezoek. Die kinderen zijn doorlopend verkouden en hebben inmiddels allen een bronchitis ontwikkeld. Bedankt pa en ma.
Maar goed, roken bij iemand in zijn eigen huis kan niet verboden worden, helaas. Net zo min als roken in de auto. Roken voor de bestuurder zie ik nog wel verboden worden in de toekomst, niet voor de kinderen, maar meer in de zin dat een mobieltje vasthouden ook niet meer mag.
Vind ik trouwens ook heel erg, roken in de auto als er kinderen in zitten. Daar heb zelfs ik me nooit schuldig aan gemaakt.
Dat daar niet gerookt moet worden is om een heel andere reden. Er gebeuren regelmatig ongelukken omdat er een stukje gloeiend as van een peuk op de stoel, of op de kleding/huid van de bestuurder terecht komt en deze dit wil doven, terwijl hij/zij aan het rijden is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De cabine van een vrachtwagen is een werkplek. Officieel mag daar niet gerookt worden, terwijl chauffeurs meestal alleen zitten en ook meestal roken. Ik weet niet of dat word gehandhaafd.
Nou, dan dóet de meerderheid van de horeca dat toch? Ik zie het probleem daarvan niet hoor?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:29 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
De meerderheid horeca zou graag een rookverbod zien. Daar is onderzoek naar gedaan
Zelfs schoolpleinlogica is te moeilijk hier op fokquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, dan dóet de meerderheid van de horeca dat toch? Ik zie het probleem daarvan niet hoor?
Als de meerderheid van de mensen in de sloot willen springen, maar niet alleen durven, dan betekent dat niet dat ik de sloot in moet springen...
Schoolpleinlogica is vaak nog verrekte handig.
Dat is niet waar. Het rook verbod is puur omdat het formeel een werkplek is en formeel rookvrij moet zijn. Anders was roken door particulieren in de auto ook verboden.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat daar niet gerookt moet worden is om een heel andere reden. Er gebeuren regelmatig ongelukken omdat er een stukje gloeiend as van een peuk op de stoel, of op de kleding/huid van de bestuurder terecht komt en deze dit wil doven, terwijl hij/zij aan het rijden is.
Daarbij denk ik niet dat het rookverbod zover gaat dat iemand in zijn eigen huis, bijvoorbeeld een thuiswerkster, niet zou mogen roken, omdat dit haar werkplek is. Dus om die reden zal een vrachtwagenchauffeur ook geen rookverbod hebben. Wellicht geldt dit dan weer wel als hij weleens een bijrijder heeft.
Nee hoor, alle 'alternatieven' die hier worden aangedragen zijn gewoon hopeloos :p Daarbij hoeven 'wij' geen oplossing meer te zoeken. Onze oplossing, zijnde het rookverbod, komt erquote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Blijft nog steeds overeind dat de anti-rokers heel fundamentalistisch tegen ieder alternatief blijven zijn omdat ze zelf niet in staat zijn om heel gezond een niet-rokers kroeg te beginnen. Een niet-rokers koeg die er is, die iedereen wil, die de horeca wil, die veel klanten willen, maar waar niemand naartoe gaat omdat de niet-rokers verslaafd zijn aan rokers (om gewoon graag mee-roken).
Echt kansloos. Je bent gewoon aan het trollen. Triest hoor.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Blijft nog steeds overeind dat de anti-rokers heel fundamentalistisch tegen ieder alternatief blijven zijn omdat ze zelf niet in staat zijn om heel gezond een niet-rokers kroeg te beginnen. Een niet-rokers koeg die er is, die iedereen wil, die de horeca wil, die veel klanten willen, maar waar niemand naartoe gaat omdat de niet-rokers verslaafd zijn aan rokers (om gewoon graag mee-roken).
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je hebt gelijk. Over 5 jaar worden festivals alleen nog bezocht door keurige geheelonthouders die keurig keuvelen onder het genot van klassieke muziek en water met appelmoes. Drugs bestaan niet meer. Iedereen die aan sex denkt of te hard praat word onmiddelik doodgeschoten door snipers.
Mjah, als de vrachtwagen bedrijfseigendom is en er ook andere chauffeurs in rijden die NIET roken, dan is het best vervelend om in een auto/vrachtwagen te rijden waarin gerookt is. Die geur krijg je namelijk niet of nauwelijks weg. Het is zelfs moeilijk weg te krijgen uit een tweede hands auto als je die zou willen verkopen, omdat de geur in stof van de stoelen etc gaat zitten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De cabine van een vrachtwagen is een werkplek. Officieel mag daar niet gerookt worden, terwijl chauffeurs meestal alleen zitten en ook meestal roken. Ik weet niet of dat word gehandhaafd.
Ik denk dat je te paranoïde bent.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is een logische stap. Nu willen ze in de kroeg niet meeroken: verbod. Straks staat iedereen buiten te roken: verbod. Dan rookt iedereen thuis waar de kinderen bij zijn: verbod.
En zo gaat het ook met alcohol.
Deze "oplossing" zorgt voor veel overlast (waarvan al een aantal buitanlandgangers voorbeelden van hebben gepost) waarvoor de antirokers hun hoofd in het zand steken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:58 schreef Brupje het volgende:
[..]
Nee hoor, alle 'alternatieven' die hier worden aangedragen zijn gewoon hopeloos :p Daarbij hoeven 'wij' geen oplossing meer te zoeken. Onze oplossing, zijnde het rookverbod, komt er
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |