abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:41:51 #221
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52234007
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:25 schreef The_End het volgende:

[..]

Echt kansloos. Je bent gewoon aan het trollen. Triest hoor.
Ik begrijp dat je bang bent dat ik zinnige bezwaren heb tegen dit verbod.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:47:53 #222
pi_52234164
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Het zit jou wel hoog he.....

Nee, dancefeesten worden ook MET een rookverbod georganiseerd, en ook MET het rookverbod is er veel bekijks. Bij mij in de buurt wordt deze georganiseerd:

http://www.clubvibes.com/events/view.asp?id=57116

10.000 man, en alleen buiten mag er gerookt worden. Maar volgens jou KAN dat dus niet meer, want Nederlanders zijn anders, en pikken het rookverbod niet ofzo....
Amerika is natuurlijk een keurig land waar nooit eens iets illegaals gebeurd. Ze hebben er geen drugs en geen illegale feesten.

Maar waarom wil je nederland veranderen? Zit je niet lekker in Amerika?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:53:32 #223
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52234297
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:34 schreef Nuno_G het volgende:
nog even de opdracht van gisteren: Dat ik de mensen die binnen zaten ook hun mening moest vragen over het rookverbod hier. Nou het werd een leuke avond.. enfin de resultaten waren alsvolgt 6 mensen vonden dat het wel teruggedraaid mocht worden, 2 kon het niet schelen en MAAR 2 waren blij met het rookverbod. Meer mensen heb ik het niet kunnen vragen want er onstond een leuke discussie met veel drank enzo
Toch was het Noorse publiek VOOR het rookverbod optimistisch: http://www.aftenposten.no/english/local/article797692.ece

En het aantal cafe's dat failliet ging nam juist AF in de periode na het rookverbod:
http://www.aftenposten.no/english/local/article959680.ece

En 7 maanden later in het midden van de eerste winter NA het rookverbod zijn twee-derde van de Noren er tevreden over: http://www.aftenposten.no/english/local/article940272.ece

En ook de gezondheid van barpersoneel werd beter:
http://www.aftenposten.no/english/local/article1132913.ece

Het is alleen jammer dat de Aftenposten de enige Noorse krant is met een een Engelse site, want Noors kan ik niet....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:57:38 #224
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52234374
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Amerika is natuurlijk een keurig land waar nooit eens iets illegaals gebeurd. Ze hebben er geen drugs en geen illegale feesten.
Natuurlijk wordt er wel drugs gebruikt, en natuurlijk zijn er wel illegale feesten. Maar gebeurt het massaal omdat er een rookverbod is in de horeca? Nee. Er zijn genoeg grote dance, DJ, etc feesten die legaal georganiseerd worden, en waar binnen de hal gewoon niet gerookt wordt. Er zijn hier clubs waar elke zaterdag 5000 man in passen waar niet gerookt wordt.

Maar goed, jij bent nog nooit echt uit geweest in een land waar een rookverbod heerst, en je bent er zo van overtuigd dat het in Nederland allemaal anders gaat.....

Paranoia heet zoiets.
quote:
Maar waarom wil je nederland veranderen? Zit je niet lekker in Amerika?
Ah typisch. "Jij zit in Amerika, DUS mag je niet reageren op actuele zaken in Nederland"?

Doe normaal Jij mag ook op topics over Bush en Amerika reageren, dus mag ik ook gewoon reageren in topics over de Nederlandse actualiteit.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:59:03 #225
pi_52234416
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat je te paranoïde bent.

Misschien dat ze in Nederland zoiets gaan invoeren, maar in California waar het verbod al 10 jaar bestaat is er echt geen sprake van een verbod op straat of een verbod thuis. Bovendien is zeker dat laatste niet te controleren, en wat je thuis doet moet je helemaal zelf weten.

Natuurlijk mis je iets aan intelligentie en ben je gewoon lomp en oerdom bezig als je thuis voor je kleine kinderen vrolijk gaat zitten roken, maar het is en blijft je eigen huis. Gelukkig zijn de meeste ouders in de 21e eeuw op de hoogte van de gevaren van meeroken en nemen het risico niet meer. Die roken dus gewoon buiten.
Ik merk dat je voor keuzevrijheid bent? Maar de keuze om een rokerskroeg te hebben of naar toe te gaan ben je tegen? Mensen mogen er niet voor kiezen om zichzelf en elkaar te vergiftigen met sigaretterook? Maar ze mogen er wel voor kiezen om een vuurwapen aan te schaffen of elkaar dronken dood te rijden?

Ik ben voor keuze vrijheid. De niet-rokers mogen in een niet-rook omgeving feesten. De rokers mogen zich met elkaar vermaken in hun eigen horeca. Op het moment dat je bepaalde vrijheden gaat inperken maak je de weg vrij voor het inperken van de volgende. Dat is logisch. Ik leg de grens zo ver mogelijk weg.
pi_52234453
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Het zit jou wel hoog he.....

Nee, dancefeesten worden ook MET een rookverbod georganiseerd, en ook MET het rookverbod is er veel bekijks. Bij mij in de buurt wordt deze georganiseerd:

http://www.clubvibes.com/events/view.asp?id=57116

10.000 man, en alleen buiten mag er gerookt worden. Maar volgens jou KAN dat dus niet meer, want Nederlanders zijn anders, en pikken het rookverbod niet ofzo....
quote:
LABOR DAY WEEKEND SAT SEPT 1st (NO SCHOOL OR WORK ON MONDAY!)
The VIP ticket includes
Exclusive VIP Area (with DJs TBA)
Seperate VIP Entrance
VIP wristband for backstage and sidestages access
All VIP receive Free water (While they last)
and VIP giveaway from Our Family and Grooveriders + Much More!

From that Family that brought you Sin City & Existence we bring back one of the GROOVIEST events of 2006. This will be our 2nd Annual GROOVY. Last year over 3000 got there groove on. This year we are looking to break that record. With an unbelievable line up and an unbelievable venue. This groovy show welcomes all responsible ages. GROOVY IS A 70's THEAMED EVENT!! 70's / DISCO ATTIRE IS ENCOURAGED !!!

For more infomation, click on the link
ITProductionsla.com
Info Line:818 274 9070 / 323 623 9234
Doors Open at: 2:00 PM

Doors Close at: 3:00 AM

Ages: All Ages

Remember to bring: BRING ONLY GOOD VIBES
Items not allowed: No drugs, weapons, alcohol, or bad vibes
Event Capacity: 10,000 Capacity
National Orange Show
689 South "E" Street
San Bernardino, CA 92408 United States

Je bent echt te lang uit Nederland weggeweest he .
Dat is geen dance feest maar een familie feest. Je bent echt nooit op een nederlandse house party geweest.

Maar ik lig in een deuk
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:01:06 #227
157830 Nuno_G
vliegen zonder vleugels
pi_52234460
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat de Aftenposten de enige Noorse krant is met een een Engelse site, want Noors kan ik niet....
Ik kan ook geen Noors en 10 mensen is ook niet representatief voor de Noorse bevolking. Er werd gisteren alleen gezegd dat ik het aan de mensen die binnen zaten moest vragen en niet alleen diegene die buiten staan (alhoewel daar ook niet-rokers staan): Dat heb ik gedaan voor de lol en dit is wat er uit komt. In de discussie werd trouwens door meerdere gezged dat de cijfers gemanipuleerd worden door de "gezondsheidmafia" en dit zijn niet mijn woorden. Maar enfin het hele rookverbod in Nederland kan me niets schelen want daar ben ik toch maar eens in de 2 jaar of zo.
O amor é essencial. O sexo é só um acidente. Por ser igual. Ou diferente.
O homem não é um animal: É uma carne inteligente. Embora às vezes doente.
pi_52234511
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:01 schreef Nuno_G het volgende:

[..]

Ik kan ook geen Noors en 10 mensen is ook niet representatief voor de Noorse bevolking. Er werd gisteren alleen gezegd dat ik het aan de mensen die binnen zaten moest vragen en niet alleen diegene die buiten staan (alhoewel daar ook niet-rokers staan): Dat heb ik gedaan voor de lol en dit is wat er uit komt. In de discussie werd trouwens door meerdere gezged dat de cijfers gemanipuleerd worden door de "gezondsheidmafia" en dit zijn niet mijn woorden. Maar enfin het hele rookverbod in Nederland kan me niets schelen want daar ben ik toch maar eens in de 2 jaar of zo.
Dat is allang bekend. STIVORO doet het ook. Dat noemen ze statistiek
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:14:47 #229
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52234728
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

Je bent echt te lang uit Nederland weggeweest he .
Dat is geen dance feest maar een familie feest. Je bent echt nooit op een nederlandse house party geweest.
Ja, boeiend....

Er worden hier ook dancefeesten georganiseerd. Los Angeles staat bekend om zijn rave scene, en er zijn talloze rave en dance clubs in de stad, en er worden ook rave/house/dance feesten georganiseerd. En dat KAN blijkbaar wel gewoon in een stad met een rookverbod:

http://www.ravelinks.com/calendars/socal2.htm

Ik vind het ook een beetje vreemd om te denken dat door het rookverbod, dat soort zaken opeens niet meer georganiseerd zouden worden?
-
pi_52234846
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, boeiend....

Er worden hier ook dancefeesten georganiseerd. Los Angeles staat bekend om zijn rave scene, en er zijn talloze rave en dance clubs in de stad, en er worden ook rave/house/dance feesten georganiseerd. En dat KAN blijkbaar wel gewoon in een stad met een rookverbod:

http://www.ravelinks.com/calendars/socal2.htm

Ik vind het ook een beetje vreemd om te denken dat door het rookverbod, dat soort zaken opeens niet meer georganiseerd zouden worden?
Vast zal daar een scene zijn. Ik kan er weinig over zeggen want ik ben nooit aan de westkust geweest, maar de link van het feest die jij net poste dat is geen dancefeest zoals awakening, q-dance, etc in Nederland dat zijn. Als er helemaal geen alcohol mag zijn dan krijg je er in Nederland geen kip heen. Zeker niet als het ook nog 40 dollar kost en voor alle leeftijden is. In Nederland wordt niet voor niets een minimum leeftijd gehanteerd.
IK heb behoorlijk wat feesten meegemaakt in Nederland en die krijg jij echt niet rookvrij, geloof me maar. Probeer sensation black maar eens rookvrij te krijgen. Daar gaat geheid gerookt worden, aangezien het gewoon niet te controleren is.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:27:32 #231
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52234983
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik merk dat je voor keuzevrijheid bent? Maar de keuze om een rokerskroeg te hebben of naar toe te gaan ben je tegen?
Correct. En je mag ook niet altijd keuze hebben. Zo mag je in Nederland ook geen loodhoudende verf meer kopen (importeren dan) en gebruiken omdat het kankerverwekkend is, en je mag ook geen auto kopen die niet voorzien is van een katalysator, tenzij deze van voor 1986 is ofzoiets. Er zijn veel zaken waar je gewoon niet altijd de keuze kan hebben.

Het willens en wetens verbranden van honderden kankerverwekkende chemicalien in een afgesloten publieke ruimte wordt er daar 1 van.
quote:
Mensen mogen er niet voor kiezen om zichzelf en elkaar te vergiftigen met sigaretterook? Maar ze mogen er wel voor kiezen om een vuurwapen aan te schaffen of elkaar dronken dood te rijden?
Je zit weer appels met peren te vergelijken. Mensen mogen in de VS een vuurwapen kopen inderdaad, maar ze mogen er niet zomaar iemand mee neerschieten. Men mag tevens alcohol kopen en een auto kopen, maar je mag deze niet in combinatie gebruiken. En hier zijn gewoon duidelijke wetten voor.
quote:
Ik ben voor keuze vrijheid. De niet-rokers mogen in een niet-rook omgeving feesten. De rokers mogen zich met elkaar vermaken in hun eigen horeca. Op het moment dat je bepaalde vrijheden gaat inperken maak je de weg vrij voor het inperken van de volgende. Dat is logisch. Ik leg de grens zo ver mogelijk weg.
Tja, het is alleen jammer dat je na 14 topics nog steeds erg weinig begrijpt van sociologie en economie. Er is al zo vaak uiteengezet waarom gescheiden horeca niet werkt, en dat is ook precies de reden waarom de meeste landen hebben gekozen voor een "alles of niets" beleid. In landen waar een compromis is gesloten voor kleinere kroegen zoals in Belgie en Engeland, heeft men ook al aangekondigd te willen streven naar een algeheel verbod. En na de invoering van een compromis-verbod in Engeland in 2006, zijn ze een jaar later alsnog overgestapt op een algeheel verbod in 2007.

Een gescheiden horeca is voor de horeca ZELF niet eerlijk, juist vanwege het sociologische aspect. De meeste horecagelegenheden hebben dan ook liever dat er een algeheel rookverbod komt, of helemaal geen, geen half/half oplossing, omdat gewoon gebleken is dat het niet werkt. De horecabonden in Nederland hebben zich trouwens al neergelegd bij het rookverbod.

Het gaat komen, wen er maar vast aan.
-
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:29:43 #232
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52235037
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
IK heb behoorlijk wat feesten meegemaakt in Nederland en die krijg jij echt niet rookvrij, geloof me maar. Probeer sensation black maar eens rookvrij te krijgen. Daar gaat geheid gerookt worden, aangezien het gewoon niet te controleren is.
Tja, dat valt ook niet te controleren, ben ik met je eens. Maar ik denk niet dat er daardoor opeens meer "illegale rookparty's" worden georganiseerd zoals papierversnipperaar denkt.
-
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:31:00 #233
3542 Gia
User under construction
pi_52235071
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Anders was roken door particulieren in de auto ook verboden.
Dat komt hier ook nog wel. Tenminste voor de bestuurder. Wacht maar af. In sommige landen is het al verboden te roken in een auto waar kinderen in worden vervoerd.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:39:21 #234
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_52235268
Rookverbod gaat net als de euro worden. Van te voren zit een deel luidruchtig te miepen zonder enige actie te ondernemen, een jaar na invoering vind iedereen het wel best, op een kleine groep beroepszeikerds na die nog steeds niets ondernemen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_52235284
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja, dat valt ook niet te controleren, ben ik met je eens. Maar ik denk niet dat er daardoor opeens meer "illegale rookparty's" worden georganiseerd zoals papierversnipperaar denkt.
Wat heb je aan een verbod als je het niet naleeft? dat is een wassenneus. Overbodig dus. Of ga je op iedere 10 bezoekers een opzichter plaatsen om te controleren of mensen zich wel aan het rookverbod houden?

Verder zijn er al genoeg illegale houseparty's. Juist door dit soort verboden zullen daar meer bijkomen. Dat houdt je niet tegen. En op illegale party's heb je geen EHBO, security, etc met alle gevolgen van dien. Dat is meer waar papierversnipperaar op doelt.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:46:16 #236
pi_52235422
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat heb je al een keer geroepen. Het aantal illegale feesten neemt nu al toe omdat er strengere controle is op feesten op andere drugs dan sigaretten (dankzij onze christenfundamentalistische regering). Een verbod op sigaretten zal dat effect flink aanjagen. We gaan hard op weg naar een nieuwe twee-deling in nederland. Mensen die van een feestje houden Vs onrealistische gezondheids fundamentalisten.

Daarom vind ik het ook toepasselijk om deze discussie open te houden voor alcohol en andere drugs. Het rookverbod is een element in iets groters.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:50:45 #237
pi_52235518
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat komt hier ook nog wel. Tenminste voor de bestuurder. Wacht maar af. In sommige landen is het al verboden te roken in een auto waar kinderen in worden vervoerd.
Is er ook al een anti-rook politie om deze in-de-auto-rokers in de gaten te houden en desnoods op te pakken?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:54:32 #238
3542 Gia
User under construction
pi_52235604
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daarom vind ik het ook toepasselijk om deze discussie open te houden voor alcohol en andere drugs. Het rookverbod is een element in iets groters.
Punt is dat hier door sommige rokers gesteld wordt dat niet-rokers allemaal ongeveer alcoholist zijn. Dat moet wel, want als je niet rookt en niet drinkt, kan het niet gezellig zijn, natuurlijk.

Verder is er nogal een verschil tussen drank en drugs enerzijds en roken anderzijds. Je hebt gelijk dat het alledrie heel ongezond is. Maar 2 van de drie is alleen maar ongezond voor de gebruiker, roken daarentegen is ongezond voor iedereen die om de roker heen staat in meer of mindere mate.

Dan kun je wel weer tegenin gaan brengen dat mensen die drinken weleens ongelukken veroorzaken, maar hoe vaak zijn dat dan toevallig niet ook rokende drinkers? Uiteraard ligt het dan aan het drinken, maar dat staat los van het roken. Dat bedoel ik dus. Drank kan ongelukken veroorzaken, maar met een rookverbod gaat er echt niet meer gedronken worden. En ik denk ook niet dat er veel rokers zijn die ook een alcoholverbod willen.

Gisteren was er een itempje op tv over auto's die niet starten als de bestuurder teveel gedronken heeft. Kijk, ontwikkeling is er wel op dat gebied. Ook dat probeert men veiliger te krijgen. En maar goed ook.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:23:16 #239
pi_52236317
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Punt is dat hier door sommige rokers gesteld wordt dat niet-rokers allemaal ongeveer alcoholist zijn. Dat moet wel, want als je niet rookt en niet drinkt, kan het niet gezellig zijn, natuurlijk.

Verder is er nogal een verschil tussen drank en drugs enerzijds en roken anderzijds. Je hebt gelijk dat het alledrie heel ongezond is. Maar 2 van de drie is alleen maar ongezond voor de gebruiker, roken daarentegen is ongezond voor iedereen die om de roker heen staat in meer of mindere mate.

Dan kun je wel weer tegenin gaan brengen dat mensen die drinken weleens ongelukken veroorzaken, maar hoe vaak zijn dat dan toevallig niet ook rokende drinkers? Uiteraard ligt het dan aan het drinken, maar dat staat los van het roken. Dat bedoel ik dus. Drank kan ongelukken veroorzaken, maar met een rookverbod gaat er echt niet meer gedronken worden. En ik denk ook niet dat er veel rokers zijn die ook een alcoholverbod willen.

Gisteren was er een itempje op tv over auto's die niet starten als de bestuurder teveel gedronken heeft. Kijk, ontwikkeling is er wel op dat gebied. Ook dat probeert men veiliger te krijgen. En maar goed ook.
Mooi verhaal, maar ik wil gewoon mij kunnen ontspannen met een sigaret als ik daarvoor kies. En als dat niet in een normale kroeg kan dan zorg ik er voor (met de nodige overlast, we hebben niet voor niets regels als openingstijden e.d.) dat dat ergens anders kan.

Maar je steekt heel principieel je hoofd in het zand?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 19:33:26 #240
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52236589
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 18:54 schreef Gia het volgende:
Precies. Ik heb dan ook helemaal geen problemen met de drug nicotine, maar met de toedieningsmethode. Het verbranden van enkele honderden kankerverwekkende chemicalien in een afgesloten ruimte is gewoon niet gezond voor de mensen in deze ruimte, en dat meeroken kankerverwekkend is is al talloze malen bewezen in de laatste jaren.

Van mij mogen kroegen best overgaan tot het aanschaffen van nicotine kauwgom automaten, het verkopen van nicotinepillen, en het verkopen van het in Duitsland (waar anders!) uitgevonden nicotinebier. Op deze manier krijgen de nicotinegebruikers toch nog de actieve stof in hun lichaam, en is het verbranden van al die kankerverwekkende troep niet nodig. Er zijn zelfs apparaatjes op de markt gebracht waarmee je nicotine kunt inademen zonder een sigaret te verbranden.

Er zijn dus VELE alternatieven om het verbranden van al die kankerverwekkende troep te voorkomen, en de nicotinegebruikers TOCH te voorzien van de drug. Daarbovenop wordt roken niet verboden, dus als je ondanks al deze alternatieven toch ook graag alle kankerverwekkende delen in je lichaam wil, dan kun je even naar buiten stappen voor een peukje.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')