Schandalig is het. De overheid is er voor ons en niet andersom. Straks verzinnen ze een terroristische organisatie om ons te mogen afluisteren. Het word steeds gekker!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:04 schreef Sonja88 het volgende:
[..]
Prima plan. Je hebt tegenwoordig in heel veel restaurants rookgedeeltes en niet-rookgedeeltes. Moet met een kroeg toch ook kunnen dan? Ik kan me er zo aan ergeren dat de overheid mensen dingen probeert op te dringen, je MOET gezond zijn, roken is slecht blabla. Jaja dat weten we. Maar het blijft een eigen keus en ik vind dat iedereen daar vrij in moet zijn.
Ik ben ook voor vrijheid. Voor mijn part legaliseren ze harddrugs. Als mensen die willen gebruiken, dan doen ze dat maar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:04 schreef Sonja88 het volgende:
[..]
Prima plan. Je hebt tegenwoordig in heel veel restaurants rookgedeeltes en niet-rookgedeeltes. Moet met een kroeg toch ook kunnen dan? Ik kan me er zo aan ergeren dat de overheid mensen dingen probeert op te dringen, je MOET gezond zijn, roken is slecht blabla. Jaja dat weten we. Maar het blijft een eigen keus en ik vind dat iedereen daar vrij in moet zijn.
Roken wordt toch niet verboden! Iedereen mag zijn eigen longen vervuilen, zoveel als hij/zij wil.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:04 schreef Sonja88 het volgende:
roken is slecht blabla. Jaja dat weten we. Maar het blijft een eigen keus en ik vind dat iedereen daar vrij in moet zijn.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als rokers naar een feest gaan willen ze roken.
Voor de 10000ste keer, prima. Maar die plekken moeten de niet-rook kroegen zijn, niet lukraak ALLE kroegen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Roken wordt toch niet verboden! Iedereen mag zijn eigen longen vervuilen, zoveel als hij/zij wil.
Alleen niet op plaatsen waar anderen daar last van hebben.
Zoals ook al meerdere malen in deze topic is vermeld is er gewoonweg veel te weinig aanbod in niet-rook kroegen en zal er nooit veel aanbod komen, ondernemers willen graag de winst maximaliseren en dat doe je niet door deel van je doelgroep buiten te sluiten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor de 10000ste keer, prima. Maar die plekken moeten de niet-rook kroegen zijn, niet lukraak ALLE kroegen.
Ik heb last van al die zweefteven in TRU en die hormomenbommen in OUD, dus hebben we een mooi afgebakend stukje voor ze gemaakt, en verbazingwekkend: Het werkt.
Wel alle kroegen, ik wil in alle kroegen rookvrij uit kunnen gaan. Of IK wil kunnen bepalen welke kroegen in Helmond en Eindhoven rookvrij worden. Pietje kiest weer voor andere kroegen en Jantje voor weer anderen, met als gevolg dat dan toch weer alle kroegen rookvrij worden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor de 10000ste keer, prima. Maar die plekken moeten de niet-rook kroegen zijn, niet lukraak ALLE kroegen.
Sorry hoor, maar het zijn toch echt de niet-rokers die er massaal voor kiezen om naar rokers horeca te gaan. Als de niet roker positieve aktie onderneemt (dus ja zeggen tegen niet-rook horeca ipv overal tegen te kankeren) dan gebeuren er goede dingen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:09 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik ben ook voor vrijheid. Voor mijn part legaliseren ze harddrugs. Als mensen die willen gebruiken, dan doen ze dat maar.
Waar ik NIET voor ben is het zogenaamde 'recht' om anderen lastig te vallen en gezondheidsschade toe te brengen met een gewoonte waar JIJ voor kiest. Daar draait de hele discussie om, niet of roken al dan niet gezond voor je is.
Nee je maakt een denkfout.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Asbest is aantoonbaar veel schadelijker als roken.
En verder vind ik die laatste opmerking eng. Vandaag roken, morgen de vette hap en in de toekomst risico verhogende sporten. Waarom, omdat ik een werkslaaf moet worden? een op en top gezond leven moet lijden? Laat maar. Ik houdt wel van wat ongezonde dingen.
Dan nog. Niet-rokers horeca hebben gewoon in ieder geval al 30% van het uitgaanspubliek die ze af kunnen schrijven als klant. Minimaal. Als ik een kroeg zou beginnen zou ik liever een zo groot mogelijk publiek aanspreken, zoals de meeste ondernemers zouden willen. Daarom is er zo weinig aanbod. En dat heeft nog weinig te maken met het al dan niet naar rokersgelegenheden gaan van niet-rokers.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het zijn toch echt de niet-rokers die er massaal voor kiezen om naar rokers horeca te gaan. Als de niet roker positieve aktie onderneemt (dus ja zeggen tegen niet-rook horeca ipv overal tegen te kankeren) dan gebeuren er goede dingen.
Niet gezellig? Kun je mensen quoten die dat hier hebben gezegd dan?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:12 schreef Gia het volgende:
Ik snap niet dat er serieus mensen zijn die menen dat het zonder peuk niet gezellig kan zijn!
Werkelijk!!
Niet rokers willen graag met al hun vrienden kunnen stappen, ook met de rokende. En aangezien die niet van plan zijn om mee te gaan naar, vermeende, niet-rokers kroegen kunnen ze niet anders, wel?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het zijn toch echt de niet-rokers die er massaal voor kiezen om naar rokers horeca te gaan. Als de niet roker positieve aktie onderneemt (dus ja zeggen tegen niet-rook horeca ipv overal tegen te kankeren) dan gebeuren er goede dingen.
Vraag het eens aan al je rokende vrienden die jou de rokers kroeg in dwingen. Rokers willen roken als ze uit gaan. Als je netjes naar je niet-rook kroeg gaat hoef je daar geen last van te hebben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:12 schreef Gia het volgende:
Ik snap niet dat er serieus mensen zijn die menen dat het zonder peuk niet gezellig kan zijn!
Werkelijk!!
Dwingenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vraag het eens aan al je rokende vrienden die jou de rokers kroeg in dwingen. Rokers willen roken als ze uit gaan. Als je netjes naar je niet-rook kroeg gaat hoef je daar geen last van te hebben.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Niet gezellig? Kun je mensen quoten die dat hier hebben gezegd dan?![]()
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:39 schreef HeatWave het volgende:
maar die constructies gaan er dus komen hoop ik, dan kan ik als roker fijn naar die gezellige kroeg en jij als niet roker mag er gewoon lekker niet in. Zal leuk worden in de openbare kroegen.
hahaha, volgens mij heb jij die post niet helemaal goed begrepen hoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus voor de omgeving is het beter als mensen binnen roken (met filterinstallatie) dan buiten.
HOREN JULLIE DAT! ANTI_ROKERS?
Oh, ben maar niet bang. Ik ga elke week naar een niet-rokers kroeg. En weet je, het stinkt er niet. Want daar wordt gewoon goed schoongemaakt. En het is er elke week weer bere-gezellig.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vraag het eens aan al je rokende vrienden die jou de rokers kroeg in dwingen. Rokers willen roken als ze uit gaan. Als je netjes naar je niet-rook kroeg gaat hoef je daar geen last van te hebben.
ja, papierversnipperaar. Lees het topic maar terug. Hij en berejosti hebben het al tich keer gezegt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Niet gezellig? Kun je mensen quoten die dat hier hebben gezegd dan?![]()
Dan creëer je dat aanbod. Als jij zo slim bent om het Gelredome of mysteryland rook-vrij te krijgen (waar ik nog geen oplossing voor gehoord heb) dan kan jij ook zorgen voor goed draaiende niet-rokers horeca.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:14 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Zoals ook al meerdere malen in deze topic is vermeld is er gewoonweg veel te weinig aanbod in niet-rook kroegen en zal er nooit veel aanbod komen, ondernemers willen graag de winst maximaliseren en dat doe je niet door deel van je doelgroep buiten te sluiten.
.... en dan kunnen de rokers zich onbeperkt uitleven buiten de horeca.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Wel alle kroegen, ik wil in alle kroegen rookvrij uit kunnen gaan. Of IK wil kunnen bepalen welke kroegen in Helmond en Eindhoven rookvrij worden. Pietje kiest weer voor andere kroegen en Jantje voor weer anderen, met als gevolg dat dan toch weer alle kroegen rookvrij worden.
Leg je er nu maar bij neer, op 1 juli 2008 is het afgelopen met het gepaf in de horeca.![]()
Als ik een kroeg begin en ik draai alleen hardrock muziek of hiphop muziek weet ik toch ook dat ik mijn doelgroep kleiner maak als dat ik top40 muziek ga draaien. Toch doen ondernemers dat, omdat ze geloven in hun concept. Waarom zou dat bij niet rokers en rokers gelegenheden niet kunnen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:19 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dan nog. Niet-rokers horeca hebben gewoon in ieder geval al 30% van het uitgaanspubliek die ze af kunnen schrijven als klant. Minimaal. Als ik een kroeg zou beginnen zou ik liever een zo groot mogelijk publiek aanspreken, zoals de meeste ondernemers zouden willen. Daarom is er zo weinig aanbod. En dat heeft nog weinig te maken met het al dan niet naar rokersgelegenheden gaan van niet-rokers.
ik ben geenszins van plan een kroeg te beginnen. En als ik kijk naar de mensen die wel kroegen zijn begonnen, is er slechts een heel klein percentage die een niet-rokers kroeg begint. En wie heeft zin om 3 of 4 uur te gaan reizen om naar de kroeg te gaan?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan creëer je dat aanbod. Als jij zo slim bent om het Gelredome of mysteryland rook-vrij te krijgen (waar ik nog geen oplossing voor gehoord heb) dan kan jij ook zorgen voor goed draaiende niet-rokers horeca.
Lang leve, rookvrije horecaquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
.... en dan kunnen de rokers zich onbeperkt uitleven buiten de horeca.
Lang leven de illegale party!Lang leve de overlast!
![]()
Speciale ambulance voor zwaarlijvige Drentenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:18 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee je maakt een denkfout.
De eerste die een andere schade toebrengt vanwege het eten van een vette hap moet nog worden geboren.
Er zal helemaal geen overlast zijn!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lang leven de illegale party!Lang leve de overlast!
![]()
Waarom is het zo'n probleem volgens jou om die dingen rookvrij te krijgen. In andere landen hebben ze daar ook geen problemen mee. Of heb jij ook hier geheime cijfers die alleen jij kent van?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan creëer je dat aanbod. Als jij zo slim bent om het Gelredome of mysteryland rook-vrij te krijgen (waar ik nog geen oplossing voor gehoord heb) dan kan jij ook zorgen voor goed draaiende niet-rokers horeca.
lmfaoquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:28 schreef deom het volgende:
[..]
Speciale ambulance voor zwaarlijvige Drenten
Een speciale ambulance voor zwaarlijvige patienten moet de rug van het personeel sparen. UMCG Ambulancezorg in Drenthe wil de kingsize ziekenauto in het najaar aanschaffen. Het voertuig van Engelse makelij wordt ondermeer voorzien van een hydraulisch brancardsysteem en kost ongeveer een kwart miljoen euro. Volgens directeur Tjerk Hiddes wordt ambulancepersoneel in toenemende mate geconfronteerd met patiënten met obesitas. "Het is een trend." De dikkere medemens vormt niet alleen een aanslag op het fysiek van de medewerkers, maar stelt ook het materieel op de proef. "We hebben steeds zwaardere brancards en ambulances nodig om deze patiënten goed en veilig te kunnen vervoeren."
De ambulancedienst is over alternatieven gaan nadenken omdat steeds meer personeelsleden klachten kregen als gevolg van zwaar tillen. Hiddes stelt dat ongeveer de helft van het ziekteverzuim onder ambulancemedewerkers te wijten is aan rug- & en nekklachten. "We hebben het dan over 2,5 tot 3 procent." Hiddes verwacht met deze en andere maatregelen de uitval onder medewerkers met de helft terug te kunnen dringen.
Dat argument ligt al van tafel. Niet iedereen houd van een bruine kroeg, niet iedereen houd van Jazz, niet iedereen houd van gitaarmuziek en niet iedereen wil naar een stampende disco. Iedere tent sluit een gedeelte van het potentieel publiek uit. Maar met roken zou dat plotseling een probleem zijn?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:19 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dan nog. Niet-rokers horeca hebben gewoon in ieder geval al 30% van het uitgaanspubliek die ze af kunnen schrijven als klant. Minimaal. Als ik een kroeg zou beginnen zou ik liever een zo groot mogelijk publiek aanspreken, zoals de meeste ondernemers zouden willen. Daarom is er zo weinig aanbod. En dat heeft nog weinig te maken met het al dan niet naar rokersgelegenheden gaan van niet-rokers.
Het gaat dan ook om de werknemer. Er is een algeheel rookverbod op de werkplek. Het enige wat nu gebeurt is de horeca-uitzondering weghalen uit deze bepaling. Je hebt nog steeds de vrije keuze om te roken, alleen niet om dat te doen waar anderen werken, waardoor zij de vrijheid hebben om rookvrij te kunnen werken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:29 schreef Blapiet het volgende:
Ik vind het iig heel fijn dat de overheid voor mij bepaalt of ik rookvrij kan stappen![]()
Wat is er ooit gebeurd met vrije keuze? Heb je er een hekel aan, tyf dan lekker op. Het hoort bij de kroeg, ben je het er niet mee eens blijf je toch lekker weg. Ik vind deze hele maatschappij-brede discussie complete onzin
Oh, en ik rook zelf niet eens, ik ben gewoon tolerant.
Idemquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:29 schreef Blapiet het volgende:
Ik vind het iig heel fijn dat de overheid voor mij bepaalt of ik rookvrij kan stappen![]()
Wat is er ooit gebeurd met vrije keuze? Heb je er een hekel aan, tyf dan lekker op. Het hoort bij de kroeg, ben je het er niet mee eens blijf je toch lekker weg. Ik vind deze hele maatschappij-brede discussie complete onzin
Precies. Blijkbaar janken niet rokers liever dan dat ze hun poten uit hun mouwen steken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ik een kroeg begin en ik draai alleen hardrock muziek of hiphop muziek weet ik toch ook dat ik mijn doelgroep kleiner maak als dat ik top40 muziek ga draaien. Toch doen ondernemers dat, omdat ze geloven in hun concept. Waarom zou dat bij niet rokers en rokers gelegenheden niet kunnen?
Toch ziet een groot deel van de ondernemers dit anders.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat argument ligt al van tafel. Niet iedereen houd van een bruine kroeg, niet iedereen houd van Jazz, niet iedereen houd van gitaarmuziek en niet iedereen wil naar een stampende disco. Iedere tent sluit een gedeelte van het potentieel publiek uit. Maar met roken zou dat plotseling een probleem zijn?
NOT!
Roken is geen vrij keuze; het is een verslaving.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:29 schreef Blapiet het volgende:
Dit is ook klinklare onzin. Als ik naar niet rokende vrienden ga, rook ik ook niet of buiten. Het is namelijk mijn vrije keuze om bij hun op bezoek te gaan. En dan respecteer je de wensen van de gastheer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet rokers willen graag met al hun vrienden kunnen stappen, ook met de rokende. En aangezien die niet van plan zijn om mee te gaan naar, vermeende, niet-rokers kroegen kunnen ze niet anders, wel?
1 juli!!!
En waar staat dat dit door vette hap komt? Hmmm?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:28 schreef deom het volgende:
[..]
Speciale ambulance voor zwaarlijvige Drenten
Een speciale ambulance voor zwaarlijvige patienten moet de rug van het personeel sparen. UMCG Ambulancezorg in Drenthe wil de kingsize ziekenauto in het najaar aanschaffen. Het voertuig van Engelse makelij wordt ondermeer voorzien van een hydraulisch brancardsysteem en kost ongeveer een kwart miljoen euro. Volgens directeur Tjerk Hiddes wordt ambulancepersoneel in toenemende mate geconfronteerd met patiënten met obesitas. "Het is een trend." De dikkere medemens vormt niet alleen een aanslag op het fysiek van de medewerkers, maar stelt ook het materieel op de proef. "We hebben steeds zwaardere brancards en ambulances nodig om deze patiënten goed en veilig te kunnen vervoeren."
De ambulancedienst is over alternatieven gaan nadenken omdat steeds meer personeelsleden klachten kregen als gevolg van zwaar tillen. Hiddes stelt dat ongeveer de helft van het ziekteverzuim onder ambulancemedewerkers te wijten is aan rug- & en nekklachten. "We hebben het dan over 2,5 tot 3 procent." Hiddes verwacht met deze en andere maatregelen de uitval onder medewerkers met de helft terug te kunnen dringen.
Dit soort betuttelende gelul bedoel ik dus!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:32 schreef The_End het volgende:
[..]
Roken is geen vrij keuze; het is een verslaving.
Nee, dat mag ook niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lang leve de overlast!![]()
quote:Onderzoek: 70% voor rookvrije horeca
Zeven van de tien Nederlanders zijn voor een rookverbod in de horeca. Van de rokers vindt driekwart dat de overheid bezig is met een heksenjacht. Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO.
Het onderzoek van TNS NIPO is uitgevoerd in opdracht van geneesmiddelenfabrikant Pfizer en gepresenteerd tijdens de lancering van de campagne Ikkanstoppen.nl.
Uit een enquête onder meer dan duizend Nederlanders blijkt dat zeven van de tien ondervraagden voor een rookverbod is. Van de niet-rokers wil 90 procent rookvrij kunnen uitgaan en van de ex-rokers 81 procent. Rokers vinden een rookverbod juist helemaal niets. Ze vinden dat de overheid bezig is met een heksenjacht.
Tijdens de lancering van de campagne Ikkanstoppen.nl werd gepleit voor meer overheidssteun bij het stoppen van roken. Volgens een hoogleraar kunnen 140.000 mensen stoppen met roken wanneer de overheid 40 miljoen euro beschikbaar stelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |