abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:17:41 #151
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52169443
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:15 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Tuurlijk.. omdat er niet naar gekeken wordt..
zolang het roken maar afgeschaft wordt...

Dat is volgens mij de doelstelling
Nee er is gewoon niemand zo gek 1/3 van de potentiele klanten weg te jagen. En terecht!
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:19:23 #152
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52169500
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:12 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

En dat hoeft ook niet. Roken wordt niet verboden.
mijn god.. reageer even niet op mij maar op die uitspraak van die gast die ik quote..
ik stelde ook een vraag aan hem, ik loop niks te beweren in die post hoor..
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:20:13 #153
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52169529
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:16 schreef Athmozz het volgende:

[..]

waar ik ga mag je zelfs op het terras niet roken. Wist ik veel dat het niet overal mag.

Gemakkelijkste oplossing: jaarlijks de pakjes 10% duurder maken, en op den duur start niemand meer met roken
en waarom niet ook op alcohol?
Als je ziet wat alcohol allemaal wel niet veroorzaakt..

precies.. omdat de niet rokers daar ook last van hebben..
That boy needs therapy..
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:20:24 #154
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52169536
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het gaat me er niet eens om of het wel of niet mee zal vallen. Het gaat erom dat we weer een extra beperkende regel erbij hebben, weer iets wat uitgaan beperkt voor een aantal mensen. Weer een regeltje omdat gezond verstand en ondernemerschap weinig waard is meer.

En er zitten zat illegale rokers in de nachttreinen hoor. En nogal logisch dat er geen illegale treinen zijn, koop jij maar eens een trein .

Taxi's bijv, die hebben gewoon een eigen beleid. Als de chauffeur ook rookt en ik vraag of ik mag roken is het geen probleem. Mag het niet, ook best. Maar die vent heeft wel de keuze.
Dat mensen zich niet altijd aan verboden houden is al vaker te spraken gekomen in dit topic, geen reden om geen verbod uit te vaardigen.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:21:49 #155
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52169592
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:20 schreef Brupje het volgende:

[..]

Dat mensen zich niet altijd aan verboden houden is al vaker te spraken gekomen in dit topic, geen reden om geen verbod uit te vaardigen.
Uiteraard niet, daar zijn veel democratischere redenen voor genoemd in het topic.

Vrije keuze, das toch zo belangrijk in Nederland?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:22:17 #156
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52169604
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn meer beroepen met slechte lucht en andere gevaren. Daar valt een mouw aan te passen. Dat heb ik al drie keer gepost. Het enige antwoord dat ik krijg is "Het werk niet want alle niet-rokers willen persé in de rook staan."
Door wie is dat antwoord waar gegeven?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:23:13 #157
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52169641
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Uiteraard niet, daar zijn veel democratischere redenen voor genoemd in het topic.

Ja zolang het maar niet in hun eigen straatje is..
That boy needs therapy..
pi_52169643
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:14 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Dat krijg je wettelijk nooit voor elkaar, dat rokers de baan wel krijgen en niet rokers een afwijzing krijgen. Dat valt dan onder de wettelijke noemer van "discriminatie"
Ik zie het gewoon als een eigenschap die een persoon moet hebben om zijn taak goed uit te kunnen voeren.

Een eigenschap van een rokerskroeg is dat er rokers komen. Om aansluiting te vinden bij de doelgroep moet degene achter de bar ook roken.
Ik hou niet van voetbal. Sterker nog van mij mag het vandaag nog afgeschaft worden. Alle voetbalvelden asfalteren en parkeerplaatsen van maken om een ander probleem op te lossen. Hoe groot acht je de kans dat ik aangenomen wordt in een voetbalcafe? Als ik al door de sollicitatieronde kom, denk ik dat ik tijdens de proeftijd nog ontslagen wordt. Is dat dan discriminatie?

P.S. Er was toch een trend om van je kroeg een besloten club te maken om het probleem te omzeilen. Is dat nog actueel?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:23:49 #159
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52169667
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Vrije keuze zonder overlast inderdaad, er is overlast -> maatregelen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:24:35 #160
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52169693
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:23 schreef Brupje het volgende:

[..]

Vrije keuze zonder overlast inderdaad, er is overlast -> maatregelen.
Prima, maatregelen. Je begint je eigen kroeg .

niets verboden, niemand ontstemd, niemand boos...
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:25:32 #161
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52169728
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee maar dan hebben ze de gezelligheid van de rokers niet meer..
That boy needs therapy..
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:25:35 #162
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52169731
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:14 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

In landen waar het rookverbod is ingevoerd blijken de problemen gigantisch mee te vallen. Jouw doemscenario's ten spijt. Ik denk dat Nederland echt niet zoveel anders zal zijn. Er wordt je niet verboden om te roken, slechts om in de kroeg te roken. Ik zie ook geen illegale treintrajecten of rokers busdiensten omdat er niet meer gerookt mag worden in de trein.
Dat is nog steeds geen argument. Uitgaan = ontspanning, niet te vergelijken met werken of OV.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52169732
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:14 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Dat krijg je wettelijk nooit voor elkaar, dat rokers de baan wel krijgen en niet rokers een afwijzing krijgen. Dat valt dan onder de wettelijke noemer van "discriminatie"
Waarom niet. Er wordt bij de aanname van mensen toch ook geselecteerd op opleiding. Als vooraf gemeld wordt dat er ergens gerookt wordt, dan heeft de sollicitant de keuze wel of niet. Lijkt me vrij simpel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:26:19 #164
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52169762
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:25 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Nee maar dan hebben ze de gezelligheid van de rokers niet meer..
Das dan hun probleem. Gaan ze maar lekker met de krant in een hoekje zitten ofzo.

Wij hebben dan gewoon onze, oh zo ongezonde, lol wel.
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:27:10 #165
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52169802
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zou ook een rokerskroeg beginnen. Ik weiger toch geen 1/3e van mijn klanten?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:28:02 #166
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52169831
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:27 schreef Brupje het volgende:

[..]

Ik zou ook een rokerskroeg beginnen. Ik weiger toch geen 1/3e van mijn klanten?
Waarom niet? Dat lost zich toch wel weer op als ik de niet-rokers moet geloven?
Get woke, go broke!
pi_52169852
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:16 schreef Athmozz het volgende:

[..]

waar ik ga mag je zelfs op het terras niet roken. Wist ik veel dat het niet overal mag.

Gemakkelijkste oplossing: jaarlijks de pakjes 10% duurder maken, en op den duur start niemand meer met roken
Het beste lijkt me om de sigaretten en shag maar gewoon gelijk gigantisch te gaan verhogen. Laten we zeggen 100 euro per pakje. Dan stop ik en een heleboel mensen meteen. Helaas kan onze hypocriete overheid die extra centjes niet missen. En dan moeten de niet rokers ook meer gaan betalen. Moet je ze dan eens horen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:29:13 #168
pi_52169871
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:15 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Jij beweert hier dat er overal rellen zullen ontstaan, slechts omdat er niet meer gerookt mag worden op bepaalde plaatsen? Ik geloof er niets van. En zie dit ook niet terug in de resultaten van andere landen.
Ben jij ooit wel eens op een groot feest geweest? Heb je gezien hoe veel mensen daar roken? Heb je uberhaupt iets kunnen zien door de rook? Weet je hoeveel mensen door het lint gaan als ze 60 euro voor een kaartje moeten betalen en binnen een uur weer buiten staan?

Kom je uberhaupt wel eens buiten?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:31:50 #169
pi_52169943
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:22 schreef Brupje het volgende:

[..]

Door wie is dat antwoord waar gegeven?
Wie de schoen past...
pi_52169954
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:17 schreef Brupje het volgende:

[..]

Nee er is gewoon niemand zo gek 1/3 van de potentiele klanten weg te jagen. En terecht!
Wat jij zegt is toch ook onzin. Alsof de kroegen altijd iedereen willen bereiken. Iedereen heeft toch doelgroepen waar een tent op mikt. Al is het maar door keuze van de muziek die gedraaid wordt. Nu komt er een extra selectie bij. Roken of niet roken, wat is daar zo erg aan. Niet iedereen is een potentiele klant voor elke horeca gelegenheid. Er zijn zat tenten waar ik dood nog niet gezien zou willen worden. En waar ze ook niet op mij zitten te wachten. Is dat erg. Allerminst. Er zijn genoeg andere tenten waar ik me wel thuis voel.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:33:57 #171
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52170014
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen argument. Uitgaan = ontspanning, niet te vergelijken met werken of OV.
Juist volledig te vergelijken met werken omdat deze maatregel getroffen wordt voor het personeel.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:34:51 #172
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52170053
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ben jij ooit wel eens op een groot feest geweest? Heb je gezien hoe veel mensen daar roken? Heb je uberhaupt iets kunnen zien door de rook? Weet je hoeveel mensen door het lint gaan als ze 60 euro voor een kaartje moeten betalen en binnen een uur weer buiten staan?

Kom je uberhaupt wel eens buiten?
Jij denkt werkelijk dat mensen die sigaret zó gigantisch belangrijk vinden dat ze liever na een uurtje weer weggaan van het feest, om even te roken, om vervolgens te gaan rellen en opgepakt te worden, dan dat ze even een paar uur niet roken?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:37:26 #173
pi_52170141
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wat jij zegt is toch ook onzin. Alsof de kroegen altijd iedereen willen bereiken. Iedereen heeft toch doelgroepen waar een tent op mikt. Al is het maar door keuze van de muziek die gedraaid wordt. Nu komt er een extra selectie bij. Roken of niet roken, wat is daar zo erg aan. Niet iedereen is een potentiele klant voor elke horeca gelegenheid. Er zijn zat tenten waar ik dood nog niet gezien zou willen worden. En waar ze ook niet op mij zitten te wachten. Is dat erg. Allerminst. Er zijn genoeg andere tenten waar ik me wel thuis voel.
Sorry, maar deze intelligentie is alleen voorbehouden aan rokers. Niet rokers kunnen alleen slaafs achter hun rokende vrienden aan lopen. Zaken als muzieksmaak of voetbalkroeg zijn absoluut niet aan deze mensen besteed. Ze willen alleen in de rook van hun vrienden staan, de rest interesseert ze niet. Het is zeer begrijpelijk dat deze meelopers door de overheid in bescherming genomen moeten worden tegen hun eigen stupiditeit dmv een rookverbod.

...maar nog steeds onterecht.
pi_52170147
Misschien een goed voorstel:

Er komt een rookverbod in de horeca. Iedere ondernemer mag echter bepalen of zijn onderneming rookvrij wordt of niet. Niet rookvrij kan alleen als alle medewerkers schriftelijk aangeven geen bezwaar te hebben tegen de keus. Indien ze toch bezwaar hebben.... Ach, in 2004 waren er al 70.000 Polen in Nederland aan het werk. Dat kunnen er best 69.000 worden. Dus een beetje soepele instelling met betrekking tot ontslag van de overheid die het rookverbod wil, en ik denk dat het wel meevalt. Je houdt een groot aantal ondernemingen waar gerookt mag worden en een wat kleiner aantal dat rookvrij is. Zo is iedereen tevreden toch?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:37:54 #175
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_52170160
Een rookverbod is een prima maatregel. De horeca heeft ALLE kans gehad om er iets aan te doen in de zin van afzuiginstallaties.

Daarnaast kan een kroeg eenvoudig het rookverbod omzeilen door niet een open maar een gesloten gelegenheid te worden. In Engeland zijn nog steeds rookgelegenheden maar daar kom je niet zomaar meer binnen: je moet lid zijn. Ik weet dat ik Swalmen (een gehucht in Limburg) 4 cafe's aan de markt bezig zijn met zich in te dekken voor dit rookverbod: geen geld maar munten als betaaleenheid. Plus een deurbeleid. Allemaal dingen die ervoor zorgen dat men niet meer een open uitgaansgelegenheid is.

Overigens vind ik wel dat cafe's met een erkende afzuiginstallatie vrijstelling moeten krijgen.

deom:
"Niet rookvrij kan alleen als alle medewerkers schriftelijk aangeven geen bezwaar te hebben tegen de keus"
Dit zal niet stand houden voor een rechter.
Indien een werknemer ziek wordt en heeft gewerkt in een omgeving met rook wordt de werkgever 100% aansprakelijk gesteld. Met of zonder ondertekening van dat document van jou.

Punt is: dit rookverbord is ter bescherming van de werknemer en een absoluut recht geworden door die uitspraak van het europese hof waardoor dit allemaal is gaan rollen (meen ik te hebben begrepen).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_52170164
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:33 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Juist volledig te vergelijken met werken omdat deze maatregel getroffen wordt voor het personeel.
Terwijl een groot deel van het personeel hier helemaal niet om gevraagd heeft.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:39:50 #177
pi_52170212
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:33 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Dat heb je al 10 x geroepen maar daar heb ik al 10 x hetzelfde antwoord op gegeven.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:39:53 #178
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52170215
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:37 schreef wdn het volgende:
Een rookverbod is een prima maatregel. De horeca heeft ALLE kans gehad om er iets aan te doen in de zin van afzuiginstallaties.

Daarnaast kan een kroeg eenvoudig het rookverbod omzeilen door niet een open maar een gesloten gelegenheid te worden. In Engeland zijn nog steeds rookgelegenheden maar daar kom je niet zomaar meer binnen: je moet lid zijn. Ik weet dat ik Swalmen (een gehucht in Limburg) 4 cafe's aan de markt bezig zijn met zich in te dekken voor dit rookverbod: geen geld maar munten als betaaleenheid. Plus een deurbeleid. Allemaal dingen die ervoor zorgen dat men niet meer een open uitgaansgelegenheid is.

Overigens vind ik wel dat cafe's met een erkende afzuiginstallatie vrijstelling moeten krijgen.
De horeca heeft de kans gekregen om installaties te installeren die heel veel geld kosten terwijl er niemand om vraagt ja. Ja, wat verstokte niet rokers, maar blijkbaar zijn die dik in de minderheid, anders deden ze het wel.

maar die constructies gaan er dus komen hoop ik, dan kan ik als roker fijn naar die gezellige kroeg en jij als niet roker mag er gewoon lekker niet in. Zal leuk worden in de openbare kroegen .
Get woke, go broke!
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:41:11 #179
pi_52170262
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:34 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Jij denkt werkelijk dat mensen die sigaret zó gigantisch belangrijk vinden dat ze liever na een uurtje weer weggaan van het feest, om even te roken, om vervolgens te gaan rellen en opgepakt te worden, dan dat ze even een paar uur niet roken?
Als rokers naar een feest gaan willen ze roken.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:42:38 #180
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_52170318
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:44 schreef The_End het volgende:

[..]

die gaan gewoon mee met hun verslaafde vriendjes.
Dat is geen verplichting hoor.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_52170472
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:37 schreef wdn het volgende:

Dit is een pleidooi om in ieder cafe een, sinds enige jaren volkomen legale, prostituee te plaatsen

Ik denk dat het moeilijk haalbaar is met die vrijstelling, want neemt dan de fabrikant van de installatie de gevolgen op zich mocht iemand onverhoopt ziek worden waarbij de oorzaak zou kunnen duiden op meeroken?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:47:06 #182
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_52170485
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De horeca heeft de kans gekregen om installaties te installeren die heel veel geld kosten terwijl er niemand om vraagt ja. Ja, wat verstokte niet rokers, maar blijkbaar zijn die dik in de minderheid, anders deden ze het wel.

maar die constructies gaan er dus komen hoop ik, dan kan ik als roker fijn naar die gezellige kroeg en jij als niet roker mag er gewoon lekker niet in. Zal leuk worden in de openbare kroegen .
Die installaties zijn inderdaad duur. Maar blijkbaar is de verwachte inkomstenderving mbt het rookverbod lager want anders hadden ze het wel gedaan denk je niet?
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:46 schreef deom het volgende:
Ik denk dat het moeilijk haalbaar is met die vrijstelling, want neemt dan de fabrikant van de installatie de gevolgen op zich mocht iemand onverhoopt ziek worden waarbij de oorzaak zou kunnen duiden op meeroken?
Nee de eigenaar van de gelegenheid natuurlijk. Het zal ook lastig zijn om zo iets te regelen lijkt me maar het IS een alternatief.
pi_52170523
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Resultaat. Binnen een half jaar roepen verstokte anti rokers dan weer dat het niet eerlijk is.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:49:13 #184
pi_52170552
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:46 schreef deom het volgende:

[..]

Dit is een pleidooi om in ieder cafe een, sinds enige jaren volkomen legale, prostituee te plaatsen

Een installatie hoeft alleen maar aan de richtlijnen te voldoen.
pi_52170570
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:47 schreef wdn het volgende:

[..]

Die installaties zijn inderdaad duur. Maar blijkbaar is de verwachte inkomstenderving mbt het rookverbod lager want anders hadden ze het wel gedaan denk je niet?
Het zijn niet alleen de kosten voor de installatie, maar je moet ook maar zien dat je een vergunning krijgt. De rook die je onttrekt aan de ruimte moet immers ergens naartoe. Aangezien horeca ondernemingen vaak onder woonhuizen zijn gevestigd, moet er een hoge schoorsteen langs de gevel gemaakt worden wat ook niet zonder meer kan.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:50:09 #186
pi_52170586
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:47 schreef wdn het volgende:

[..]

[..]

Nee de eigenaar van de gelegenheid natuurlijk. Het zal ook lastig zijn om zo iets te regelen lijkt me maar het IS een alternatief.
Een moeizame inplemantatie heeft ook te maken met een zwalkend overheidsbeleid.
pi_52170669
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:34 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Van pillen en coke krijgen mensen, echt waar, nog meer trek in een sigaret. Op grote house partys zal dus ook gewoon gerookt worden ondanks een rookverbod. Dat kan ik je zwart op wit geven. Gaan ze daar hard tegen optreden is vragen om problemen.
pi_52170677
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een installatie hoeft alleen maar aan de richtlijnen te voldoen.
Richtlijnen zijn heel rekbaar. Die rek wil je niet hebben, het gaat immers om de gezondheid van de medewerkers.

Vroeger was het heel normaal om met asbest te werken. Nu worden grote sommen geld uitgekeerd aan (nabestaanden van) asbestslachtoffers. Dat geld moet ergens vandaan komen, en dat is een groot deel uit de zak van de veroorzaker. Een ondernemen met een restaurant of cafe kan dat risico nooit verzekeren waarmee het plan niet haalbaar is.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:53:05 #189
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_52170691
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:49 schreef deom het volgende:

[..]

Het zijn niet alleen de kosten voor de installatie, maar je moet ook maar zien dat je een vergunning krijgt. De rook die je onttrekt aan de ruimte moet immers ergens naartoe. Aangezien horeca ondernemingen vaak onder woonhuizen zijn gevestigd, moet er een hoge schoorsteen langs de gevel gemaakt worden wat ook niet zonder meer kan.
Neen niet perse. Ik heb in London afzuiginstallaties gezien die met filters werken.
1x per maand moeten die dingen vervangen worden en gaan de filters mee met het chemisch afval.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:53:16 #190
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_52170700
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom niet? Dat lost zich toch wel weer op als ik de niet-rokers moet geloven?
Omdat ik geen filantropische instelling zou zijn voor niet-rokers, amar een bedrijf dat winst wil maken.
pi_52170779
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:53 schreef wdn het volgende:

[..]

Neen niet perse. Ik heb in London afzuiginstallaties gezien die met filters werken.
1x per maand moeten die dingen vervangen worden en gaan de filters mee met het chemisch afval.
OK, dan is dat dus blijkbaar niet zo'n probleem. Werkten die dingen ook?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:56:10 #192
pi_52170795
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:49 schreef deom het volgende:

[..]

Klanten die naar buiten moeten om te roken is toch ook geen probleem?
pi_52170812
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:53 schreef Brupje het volgende:

[..]

Omdat ik geen filantropische instelling zou zijn voor niet-rokers, amar een bedrijf dat winst wil maken.
Kan volgens mij priima door de keuze van de doel groep te maken, of rokers of niet rokers. Met beide doelgroepen moet een goede boterham zijn te verdienen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:56:54 #194
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_52170823
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Terwijl een groot deel van het personeel hier helemaal niet om gevraagd heeft.
Met deze redenatie zouden werknemers nu nog steeds met asbest werken. Asbest is namelijk een perfect bouw materiaal en relatief goedkoop.
Ga er maar vanuit dat bedrijven alleen maar WINST willen maken en dat de werknemer niet de 1ste prioriteit is (want er zijn er nog genoeg...).
En dan is er de overheid om toe te zien dat werknemers beschermd worden.
Toen was het asbest, nu is het roken en zo zal het in de toekomst ook gaan om andere dingen die we nu normaal vinden.
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:55 schreef deom het volgende:

[..]

OK, dan is dat dus blijkbaar niet zo'n probleem. Werkten die dingen ook?
Hell yes. Zelfs met een kroeg afgeladen met mensen
pi_52170858
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Klanten die naar buiten moeten om te roken is toch ook geen probleem?
Daar hoef je geen vergunning aan te vragen. De praktische realisatie van een schoorsteen is ook geen probleem. Het krijgen van de vergunning is wat lastiger omdat niet veel mensen een aluminium pijp van 30 cm doorsnee langs de gevel willen hebben, maar het schijnt ook zonder schoorsteen te kunnen.
pi_52170885
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:56 schreef wdn het volgende:

[..]

Hell yes. Zelfs met een kroeg afgeladen met mensen
Probleem opgelost dus
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 15:59:08 #197
pi_52170891
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:52 schreef deom het volgende:

[..]

Richtlijnen zijn heel rekbaar. Die rek wil je niet hebben, het gaat immers om de gezondheid van de medewerkers.

Vroeger was het heel normaal om met asbest te werken. Nu worden grote sommen geld uitgekeerd aan (nabestaanden van) asbestslachtoffers. Dat geld moet ergens vandaan komen, en dat is een groot deel uit de zak van de veroorzaker. Een ondernemen met een restaurant of cafe kan dat risico nooit verzekeren waarmee het plan niet haalbaar is.
Dan zal het voor de alcohol producenten flink sparen zijn.
pi_52170925
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:56 schreef wdn het volgende:

[..]

Met deze redenatie zouden werknemers nu nog steeds met asbest werken. Asbest is namelijk een perfect bouw materiaal en relatief goedkoop.
Ga er maar vanuit dat bedrijven alleen maar WINST willen maken en dat de werknemer niet de 1ste prioriteit is (want er zijn er nog genoeg...).
En dan is er de overheid om toe te zien dat werknemers beschermd worden.
Toen was het asbest, nu is het roken en zo zal het in de toekomst ook gaan om andere dingen die we nu normaal vinden.
Asbest is aantoonbaar veel schadelijker als roken.

En verder vind ik die laatste opmerking eng. Vandaag roken, morgen de vette hap en in de toekomst risico verhogende sporten. Waarom, omdat ik een werkslaaf moet worden? een op en top gezond leven moet lijden? Laat maar. Ik houdt wel van wat ongezonde dingen.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 16:02:42 #199
pi_52170992
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 15:58 schreef deom het volgende:

[..]

Daar hoef je geen vergunning aan te vragen. De praktische realisatie van een schoorsteen is ook geen probleem. Het krijgen van de vergunning is wat lastiger omdat niet veel mensen een aluminium pijp van 30 cm doorsnee langs de gevel willen hebben, maar het schijnt ook zonder schoorsteen te kunnen.
Dus voor de omgeving is het beter als mensen binnen roken (met filterinstallatie) dan buiten.

HOREN JULLIE DAT! ANTI_ROKERS?
pi_52171057
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 14:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De rookvrije kroeg .

Jullie doen allemaal alsof het zo gek is, maar het is het enige logische alternatief. Ik haat het gewoon als ik iets niet meer mag puur omdat men het vertikt er zelf iets aan te doen.

Als het echt niet anders zou kunnen ok, maar de oplossing is veel simpeler dan het verbod instellen.
Prima plan. Je hebt tegenwoordig in heel veel restaurants rookgedeeltes en niet-rookgedeeltes. Moet met een kroeg toch ook kunnen dan? Ik kan me er zo aan ergeren dat de overheid mensen dingen probeert op te dringen, je MOET gezond zijn, roken is slecht blabla. Jaja dat weten we. Maar het blijft een eigen keus en ik vind dat iedereen daar vrij in moet zijn.
i think we miss that touch so much, that we crash into eachother just so we can feel something ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')