ik TVP omdat ik ook zoek naar grensoverschrijdende bus verbindingen :-)quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier verder, omdat eoa stuk vuilnis het erg grappig vond om een lapo te plaatsen zonder een nieuw topic te openen.
Dus, dit is het centrale topic over Bussen. Stadsbussen, Streekbussen, Hanzeliners, Q-liners, Interliners, ja zelfs touringcars. Belbussen, buurtbussen, Fryskers, Ga zo maar door. Bussen.
Eigenlijk moet er nogeens een ordentelijke OP voor komen, dat zou leuk zijn
Anyway: ik was (en ben nog steeds) op zoek naar een goeie site met het liefst ALLE grensoverschrijdende busverbindingen van Nederland naar belgië en Duitsland. Dat lijkt me namelijk erg handig, maar vooralsnog heb ik zoiets nog niet gevonden.
Laat dat je overigens niet weerhouden om hier eindeloos plaatjes van Hainjes, Van Hool's, Berkhoffen, Dafs en Kässbohrer-Setra's te posten
Game on
Bron: Leeuwarder Courantquote:Op hol geslagen buspaal gerepareerd
Een monteur van leverancier Thole uit Enschede heeft vanmiddag een van de twee buspalen op het Leeuwarder Ruiterskwartier gemaakt. Sinds enkele dagen gedroeg de paal zich vreemd. Fietsers konden hem laten zakken. Het ijzeren gevaarte ging bij ieder naderend object, zoals bij rolcontainers, automatisch naar beneden.
De palen horen alleen te reageren op bussen, voertuigen van de gemeente en nooddiensten. De ‘opstandige' paal leverde veel verbaasde gezichten op onder passerend fietsverkeer.
De gemeente bevestigt dat er iets vreemds aan de hand was met de paal, waardoor de buschauffeurs het niet meer vertrouwen. Dit tot frustratie van sommige reizigers.
De palen zijn vorige week opnieuw ingesteld. Ze waren lange tijd buiten werking door de herinrichting van de weg.
Ik heb weleens een kerel gezien die met zijn Volvo V70 even snel achter de bus aan dacht te rijden....quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bron: Leeuwarder Courant
Zal een leuk gezicht zijn geweest![]()
Na ja, dat nog liever natuurlijk idd, maar tot die tijd is eenbus ook wel goed denk ik. 20 km kan met een bus allicht sneller dan de 4:15 die de treinreis nu kost. Ik denk dat je het te voet nog wel zou winnen van een train-only reis.quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
waarom rijd er gewoon geen trein tussen neerpelt en weert :/
truequote:Op maandag 6 augustus 2007 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na ja, dat nog liever natuurlijk idd, maar tot die tijd is eenbus ook wel goed denk ik. 20 km kan met een bus allicht sneller dan de 4:15 die de treinreis nu kost. Ik denk dat je het te voet nog wel zou winnen van een train-only reis.
ja duh, dat is juist de beruchte IJzeren Rijn, die prorail ten koste van de habitat van de zandbakhagedis vorig jaar weer in gebruik genomen heeft en zo. Cargo-only jeweettttquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
true
volgens goegelmaps ligt er wel een spoorlijn nog tussen
dus?quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja duh, dat is juist de beruchte IJzeren Rijn, die prorail ten koste van de habitat van de zandbakhagedis vorig jaar weer in gebruik genomen heeft en zo. Cargo-only jeweetttt
Maar goed, dit is dus het bussentopic
ik ook..quote:Op maandag 6 augustus 2007 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
ja mij zal t een zorg wezen hoor, ik wil gewoon snel van Weert naar Neerpelt
http://www.xs4all.be/~rvdborgt/bus/grensbus.htmlquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik TVP omdat ik ook zoek naar grensoverschrijdende bus verbindingen :-)
Ja die zocht ikquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:40 schreef MREn het volgende:
[..]
http://www.xs4all.be/~rvdborgt/bus/grensbus.html
Klinkt erg frusti, aldus onze kalende 30+'erquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier verder, omdat eoa stuk vuilnis het erg grappig vond om een lapo te plaatsen zonder een nieuw topic te openen.
Hartje Breda ligt ook zoeen ding. Kennelijk bestaan ze in Frankrijk niet, want het zijn hoofdzakelijk Franse jongeren type 'drugstoerist/-koerier" die dat ding steeds aan barrels rijdenquote:Op maandag 6 augustus 2007 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb weleens een kerel gezien die met zijn Volvo V70 even snel achter de bus aan dacht te rijden....
Dat kost knaken johEn iedereen lacht je uit
Dat mocht vroegah altijd gewoonquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:54 schreef Willy84 het volgende:
Ik zit trouwens nog steeds te denken om bus 19 naar Antwerpen te nemen met me OV en dan stiekem snel uitstappen in Antwerpen![]()
Heenreis mag nog steeds volgens mij. Alleen als je instapt voor de terugweg mag je nu 8 euro lappen, dat was vroeger ook gratis. Toen stopte 'ie ook nog in hartje Antwerpen (Rooseveltplaats) en nu ergens op de Linkeroever.quote:
Hoezo zouden deze bussen niet toegestaan zijn..??quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
Niet gemeld, maar ik heb het idd ook gelezen in de HOV nieuwsbrief van juli. Wel grappig is dat de O405G gewoon toegestaan is in Amsterdam, omdat ze die bussen nu leasen ipv in eigen beheer hebben
oh ? :pquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft in fryslân trouwens al weer 7 flexxhaltes voordat ze in gebruik zouden worden genomen weer buiten gebruik gesteld. Deze haltes zijn vervangen door belbussen, waar je een uur van te voren moet reserveren.
oh? moet ik zwaaien? :pquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende ook dat de belbus afgeschaft zou worden, maar dat is nu deels teruggedraaid. Las er vorige week iets over in de LC.
Morgen ga ik met de bus trouwens even naar Joure
lijn 95 rijd zowat door de straat hier :]quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
@Ou-Tannu: Dat laat ik aan jou over![]()
@ultra-ivo: Mooie bus![]()
oh dan moet ik rond 13:55 zwaaienquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
Neem waarschijnlijk die van 13.07 en stap in de buurt van de midstraat uit
Tuurlijk mag dat, hoe meer hoe lieverquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Als we ook buitenlandse bussen mogen posten gooi ik er een Marshrutka uit Lviv tegenaan:
[afbeelding]
Dit staat in HOV-RN:quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
Eisen aan het nieuw in te stromen materieel. Er is in het gemeentelijk contract niets gezegd over het tijdelijk leasen van bussen, waardoor zo dus ook oudere bussen zijn toegestaan
weet je wat!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk red je dat wel. Je hebt het er maar mee te doen, klaar
Een Ikarus in een dorpsbusstation in de Krasnodarksaja Oblast.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, hoe meer hoe liever
Ik heb in een eerder topic al eens mijn Poolse Jelczen en Roemeense DACs gepost, en Alexxx vind oostblokbarrels ook wel okee
lijkt me geen overbodige luxe met die kraters daar :pquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:38 schreef Willy84 het volgende:
Ik zie dat je gepaste afstand hebt gehouden![]()
Uit mijn analoge tijd heb ik nog wel wat beeldvullende Ikarussenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:38 schreef Willy84 het volgende:
Ik zie dat je gepaste afstand hebt gehouden![]()
Zaterdag vertrek ik weer richting het oostblok, dus dan komen er veeeeel meer oostblokbussne in dit topic daarnaquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, hoe meer hoe liever
Ik heb in een eerder topic al eens mijn Poolse Jelczen en Roemeense DACs gepost, en Alexxx vind oostblokbarrels ook wel okee
Laat maar komenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Uit mijn analoge tijd heb ik nog wel wat beeldvullende Ikarussen
Die heb ik niet in electronische vormquote:
Ik bedoelde de O405Gquote:Op woensdag 8 augustus 2007 01:21 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dit staat in HOV-RN:
Bij EVOBUS zijn 40 (veertig) gelede Mercedes-Benz 0530G Citaro besteld, die over enkele maanden verwacht worden.
Ik hoorde dat de eerste al half oktober wordt verwacht!
Ik weet niet wat je met type 430 bedoelt, maar er zijn ook nog gehuurde geledes uit Duitsland. Dit zijn wel allemaal Mercedesen maar van verschillende type.
Verder zijn de hoge Volvo's gelede's ook nog dagelijks indienst. De huurlingen en hoge geledes gaan uitdienst zodra het nieuwe materieel is ingestroomd. Tevens gaan -geloof-drie lijnen over van standaard naar geledes ivm de drukte
Volgens mij redden ze dat nooit met 40 bussenwant er zijn naar ik meen tussen de 10 en 15 hoge geledes actief en meer dan 10 huurlingen. Om die allemaal te vervangen en een aantal lijnen te vullen met geledes, red je niet.
een fryskert op lijn 95?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:22 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag voor het eerst in een Frysker gezeten. Wat zijn die stoelen smal, oncomfortabel en heb je te weinig beenruimte. Langer dan 15 minuten moet je niet in dat barrel zitten. Zelfs een amba en GTW zitten beter.
ghehehe.. wou al zeggen.. volgens mij wordt lijn 95 gewoon nog steeds met 12 meter bedient, en zal die dat ook wel ff blijvenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:39 schreef Peterselieman het volgende:
nee, op mijn stamlijntje
.........Verder komt er een rechtstreekse verbinding tussen St. Jacobiparochie en Leeuwarden.......quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
xx past de dienstregeling in Fryslân alweer aan:
http://www.reiziger.conne(...)6944/contentid=13541
Naar horen en zeggen komen er extra amba's bij in Fryslân
denk stikkeren?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
Wel zag ik woensdag trouwens nog 5 nieuwe, rood/grijze Arriva amba's voor brabant op het terrein van Elzinga in Irnsum staan. Bijspuiten of bestickering?
Dat was bekend he..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
xx past de dienstregeling in Fryslân alweer aan:
http://www.reiziger.conne(...)6944/contentid=13541
Naar horen en zeggen komen er extra amba's bij in Fryslân
ik hadgeen rijbewijs, er warengeen andere dorpenin de buurt, en er waren maar 2 winkels in het dorp? Als de bus dan ineens niet meer rijdt, heb je dan een probleem...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:56 schreef Willy84 het volgende:
Verhuizen speciaal voor een bus gaat mij toch wat veris het nou een mooie tram
![]()
Das idd erg beroerd. Is dat zo ver fietsen naar Leeuwarden danquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik hadgeen rijbewijs, er warengeen andere dorpenin de buurt, en er waren maar 2 winkels in het dorp? Als de bus dan ineens niet meer rijdt, heb je dan een probleem...
De laatste tijd is xx op mijn stamlijntje iets minder punctueel. Heb de laatste dagen al 2 keer een bus met +10 voorbij zien komen en dat op een stukje wat heen en terug 45 minuten isquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dat was bekend he..
en extra Amba's geen gek idee![]()
kunnen die aliances weer weg :p
als het 8 meter barrels waren verklaard t alles :pquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De laatste tijd is xx op mijn stamlijntje iets minder punctueel. Heb de laatste dagen al 2 keer een bus met +10 voorbij zien komen en dat op een stukje wat heen en terug 45 minuten is![]()
ja, dik een uurquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:15 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Das idd erg beroerd. Is dat zo ver fietsen naar Leeuwarden dan![]()
Jarenlang gedaan, kon niet anders in dat boeren durp waar ik toen woonde. Je kan ze ook gewoon vast inplannen hoor, als je iedere dag op een bepaald tijdstip dat ding moet hebben dan hoef je maar 1 keer te bellen. Vond het wel grappig altijd, heel de taxicentrale kent je op een goed momentquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:47 schreef Willy84 het volgende:
Zijn er serieus ook mensen die hier gebruikmaken van belbusjes als vaste verbinding? Dus niet incidenteel maar structureel. Ik bedoel, moet je een uur van te voren bedenken dat je al weg gaat. En als er dan iets tussen komt staat er een busje voor de deur/bij de halte en laat je hem gewoon lekker staat.
Bel je weer, willen ze niet meer komen ofzo![]()
belbus rijd toch op de aangegeven tijd langs de halte?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:47 schreef Willy84 het volgende:
Zijn er serieus ook mensen die hier gebruikmaken van belbusjes als vaste verbinding? Dus niet incidenteel maar structureel. Ik bedoel, moet je een uur van te voren bedenken dat je al weg gaat. En als er dan iets tussen komt staat er een busje voor de deur/bij de halte en laat je hem gewoon lekker staat.
Bel je weer, willen ze niet meer komen ofzo![]()
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
belbus rijd toch op de aangegeven tijd langs de halte?
sta je er niet rijd die door?
mjah, vraag me af, stel je woont ergens halverwege de belbuslijn, rijd dat ding dan de hele lijn af? of rijd die vanaf de stalling -> halte waar voor gebeld is -> halte waar je er uit moet?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Een BELbus heet BELbus omdat je moet BELlen als je hem wilt gebruiken. Anders komtie helemaal niet. En als je BELT en je staat er niet, dan rijdtie weer terug naar de centrale.
Een beetje economisch ingesteld taxibedrijf kiest voor de laatste optiequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
mjah, vraag me af, stel je woont ergens halverwege de belbuslijn, rijd dat ding dan de hele lijn af? of rijd die vanaf de stalling -> halte waar voor gebeld is -> halte waar je er uit moet?
tja, lijkt me ook?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een beetje economisch ingesteld taxibedrijf kiest voor de laatste optie
Als je met je OV gewoon in een Mercedes E220 naar huis gereden wordt, at the expense of 12 seconden telefoneren, dan wist ik het welquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:52 schreef Willy84 het volgende:
Ik kan mezelf wel een fan noemen van het OV in het algemeen en railvervoer in het bijzonder. Maar als je eerst moet bellen om een invalidebus te laten komen dan lijkt mij dat echt vet irritant![]()
Dan pak ik liever een auto/fiets/brommer.
Dat is lijn 19quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:56 schreef Willy84 het volgende:
Ik zie trouwens altijd in Amersfoort bij de achterzijde van het station een 8persoons busje van XX komen. Volgens mij van het industrieterein via een bedrijf ofzo. Dat vind ik dan wel weer handig!
In Amsterdam heb je ook zoiets. Westpoort bus geregeld door allerlei bedrijven samen. Is dan officieel ook geen OV, want je moet bij een aangesloten bedrijf werken.
Dan vind ik nou goede initiatieven![]()
Welk dorp was dat dan?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je met je OV gewoon in een Mercedes E220 naar huis gereden wordt, at the expense of 12 seconden telefoneren, dan wist ik het wel
Klein rijk gehucht in Brabant. Rijdt tegenwoordig een Buurtbusquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:58 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Welk dorp was dat dan?![]()
Hier zitten altijd zoveel paupers in de bus4 kinderwagens. Vrouwtjes met handkarren, complete schoolklassen, mensen die zwa..ach laat maar zitten
![]()
waar kan ik die Mercedes krijgen![]()
Nope, ex-Hermes Alliances in beide gevallenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als het 8 meter barrels waren verklaard t alles :p
Vroeger bij Arriva/NoordNed regelmatig gedaan. Weinig problemen mee gehad. Alleen bij xx een klein probleempje mee gehad, omdat ik niet wist dat het ding voor het treinstation vertrok en niet vanaf het busstation in Leeuwarden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:47 schreef Willy84 het volgende:
Zijn er serieus ook mensen die hier gebruikmaken van belbusjes als vaste verbinding? Dus niet incidenteel maar structureel. Ik bedoel, moet je een uur van te voren bedenken dat je al weg gaat. En als er dan iets tussen komt staat er een busje voor de deur/bij de halte en laat je hem gewoon lekker staat.
Bel je weer, willen ze niet meer komen ofzo![]()
Wat dacht je van een formuliertje invullen op een website. Nog goedkoperquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je met je OV gewoon in een Mercedes E220 naar huis gereden wordt, at the expense of 12 seconden telefoneren, dan wist ik het wel
Apart? staat toch geen halte bordje voor t station?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vroeger bij Arriva/NoordNed regelmatig gedaan. Weinig problemen mee gehad. Alleen bij xx een klein probleempje mee gehad, omdat ik niet wist dat het ding voor het treinstation vertrok en niet vanaf het busstation in Leeuwarden.
Klopt, maar die taxi's mochten niet meer over het busstation rijden. Daar kwam ik na een gesprek met een belmiep van xx achterquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Apart? staat toch geen halte bordje voor t station?
laat ze dan een halte neer planten met opschrift BELBUS ? ofzo? :pquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, maar die taxi's mochten niet meer over het busstation rijden. Daar kwam ik na een gesprek met een belmiep van xx achter![]()
Och dat was in de tijd dat xx nog belbussen had en de opstapper er niet was. Nu pak ik de gewone busquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
laat ze dan een halte neer planten met opschrift BELBUS ? ofzo? :p
hoewel de vertrek staten hangen zeker wel in dat bord?
Hier werken ze wel nu geloof ikquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Och dat was in de tijd dat xx nog belbussen had en de opstapper er niet was. Nu pak ik de gewone bus![]()
en ja de vertrekstaten hangen gewoon in dat bord. Dat andere inderhaast geplaatste vertrekbord werkt trouwens nog steeds niet.
MB200quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu gaat naar alle waarschijnlijkheid zo`n
[afbeelding]
verbouwen
intern verbouwen, exterieur wordt waarsch gewoon geconserveerd in zn huidige statusquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:40 schreef RealZeus het volgende:
[..]
MB200![]()
Maar ga je hem verbouwen () of restaureren
![]()
?
Ik kan er niks aan doen maar ik blijf de MB200 mooie bussen vinden. Zeker de latere generatie met geplakte ruiten en grote filmkast. En dat geluid van die gelede MB's :![]()
Tot een tijdje terug gebruikte Drenthe Tours de ex-GADO/Arriva 7643 als discobus. Dan bleef ik altijd even staan. Wel jammer dat ze de oranje banken verwisseld hadden voor de rode skai.
Gelukkig heb ik het boek:"De Gele Rijders" en kan ik met recht zeggen:"Gelukkig hebben we de foto's nog."
![]()
Mocht je hem opnieuw willen spuiten, ik heb de kleurcode van de verf wel ergens staan.quote:Op zondag 12 augustus 2007 00:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
intern verbouwen, exterieur wordt waarsch gewoon geconserveerd in zn huidige status
grote kans dattie lijnbus geel blijft :-)
kleurcode kan wel handig zijn jaquote:Op zondag 12 augustus 2007 18:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Mocht je hem opnieuw willen spuiten, ik heb de kleurcode van de verf wel ergens staan.![]()
Wat wordt het, een race-honk of een camper?
harder dan 140?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:24 schreef nietzman het volgende:
Zonet m'n eerste ritje in een Frysker. Best schrale dingen, maar for fuck sake, wat willen die dingen hard als je er een wannabee formule 1 chauffeur inzet.
* Ou-Tannu heeft eens met een wright mee reden.. 135~140 ofzo op de provinciale weg :xquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:41 schreef nietzman het volgende:
We zijn niet op de snelweg geweest en volgens mij durfde 'ie op de provinciale weg niet sneller als 120.
omdat t dan luxer lijkt ofzo? :pquote:Op woensdag 15 augustus 2007 16:29 schreef dubidub het volgende:
Ik ben net terug van een weekje Lloret de Mar, al ben je een bussenliefhebber meot je er 'es een zaterdag in de hoofdstraat doorbrengen. Ziekelijk veel touringcars, allerlei formaten, hoogten, de ene nog luxer dan de ander (, royal class, luxury class, classe-deluxe, royal luxury, whatever, die busfabrikanten verzinnen echt de lompste namen) Degene die echt de kroon spande waren de megaliners uit zwitserland, dubbele achter- én voorassen:
[afbeelding]
Ik kwam van het strand dus ik had geen tleefoon/camera bij me, maar ze zijn écht groot
Daarnaast: Waarom moeten al die touringcars er zo 'futuristich' uit zien?
als ze mij laten staan omdat ze een teklein barrel sturen dan krijgen ze mooi een klachtquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
Die kleine Fryskerbarrels blijken op sommige tijdstippen minder handig dan gedacht. Als er 27 passagiers staan bijvoorbeeld dan moeten er altijd enkele achterblijven als de baas per se wil dat je een Frysker meeneemt. Verhaal vanmiddag gehoord van een chauffeursvrouw.
mischien moeten ze toch maar eens WCs in een bus makenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/119(...)lasser_in_kraag.html
Dit post ik onder het motto "beter laat dan nooit". Dit is waarschijnlijk de rode dubbeldekker die sinds kort van de weg is gehaald.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:51 schreef Willy84 het volgende:
In Amsterdam zie ik regelmatig bijzondere toeristen bussen rijden. Of ik ben te laat met me camera, of ik heb hem niet bij me.
Gister zag ik een rode dubbeldekker rijden met de bovenkant gedeeltelijk open. Vorvo ofzo.
Als het GVB nieuwe gelede Mercedes Citaro`s heeft besteld wordt het straatbeeld in Amsterdam wel een beetje eentonig. Arriva en Connexxion hebben er ook al heel wat rondrijden.quote:De nieuwe dubbeldekkerbussen voor toeristen die sinds enkele weken
rondrijden in Amsterdam, zijn vandaag per direct van de weg gehaald. De
Inspectie Verkeer en Waterstaat acht het onverantwoord de bussen van
excursiebedrijf City Sightseeing nog langer te laten rondrijden.
De open dubbeldekkerbussen rijden op sommige plaatsen in de binnenstad
van Amsterdam vlak onder tramdraden door. Hierdoor lopen passagiers het
risico geëlektrocuteerd te worden tijdens een toeristische rondrit
langs de bezienswaardigheden van de stad. De Inspectie was een
onderzoek begonnen naar de bussen op verzoek van de verkeerspolitie in
Amsterdam. http://www.nieuwnieuws.nl(...)ssen_020_van_de.html
quote:Bussen RandstadRail van de weg gehaald
(Novum) - Vier bussen die reden in plaats van de stilgelegde RandstadRail zijn maandag van de weg gehaald. De kentekens zijn ingenomen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat en de Rijksdienst voor het Wegverkeer voerden een controle uit na klachten van passagiers.
De bussen hadden stuurassen met te veel speling, een kapotte voorruit of loszittende bouten op de aandrijfas. Ook kon bij een bus de nooduitgang niet worden geopend. De eigenaar van een van de bussen kreeg een boete van 2200 euro voor een defecte tachograaf. De bussen mogen pas weer passagiers vervoeren als de mankementen zijn verholpen.
Van de veertien aangehouden bussen onderzochten medewerkers van de RDW er tien ter plaatse. De vier bussen waarvan het kenteken is ingenomen zijn in het RDW-keuringsstation in Waddinxveen geīnspecteerd.
RandstadRail had dit jaar in de regio Den Haag te maken met ontsporingen. Bij de aanleg waren wissels beschadigd geraakt.
Gehehequote:Zeven bussen Connexxion Arnhem afgekeurd
ARNHEM - De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft zaterdag in Arnhem zeven diesel- en trolleybussen van vervoersbedrijf Connexxion afgekeurd. Voor het grootste deel ging het om voertuigen met ondeugdelijke remmen. Dat liet de inspectie zondag weten.
ANP
In totaal controleerde de organisatie in samenwerking met de politie en de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) vijftien bussen. De vijftien voertuigen waren voorafgaand aan de controle geselecteerd op basis van ouderdom, keuringsgeschiedenis en de vervaldatum van de APK.
"Hierdoor had de controle betrekking op bussen met een hoog risicoprofiel'', zo stelt de inspectie. De actie vond plaats in de werkplaats van Connexxion. Volgens de inspectie gaat het om voertuigen 'die zeer recentelijk op de openbare weg waren gesignaleerd'.
Afgevoerd
De geselecteerde dieselbussen werden vanaf een remise van Connexxion in Arnhem voor technische controle afgevoerd naar het RDW-keuringsstation in Arnhem. De trolleybussen werden door de samenwerkende overheidsdiensten gecontroleerd bij het onderhoudsbedrijf van Connexxion in Arnhem. De geconstateerde gebreken konden daar onmiddellijk worden aangepakt. Volgens de inspectie heeft het vervoersbedrijf processen-verbaal gekregen voor de geconstateerde tekortkomingen bij de bussen.
Remleidingen
Volgens een woordvoerder van Connexxion gaat het bij de gevonden gebreken vooral om lekkages in poreuze remleidingen. Volgens hem is de veiligheid van passagiers echter nooit in het geding geweest. "De remmen werken op luchtdruk. Als er echt grote problemen mee zijn, blokkeren de remmen juist en komt de bus tot stilstand. Maar dit mag natuurlijk niet gebeuren. We gaan de gebreken zo snel mogelijk verhelpen. Connexxion heeft een heel strak onderhoudsschema, wij gaan dan ook onderzoeken hoe dit er doorheen is geglipt."
Veiligheidsonderzoek
De controleactie is onderdeel van het Veiligheidsonderzoek Openbaar Vervoer dat begin dit jaar van start ging met een controle op busbedrijf Arriva en naar verwachting begin volgend jaar is afgerond. Bij die eerdere actie bij Arriva in Brabant werden 21 bussen afgekeurd. Bij de controles wordt, naast de technische staat van de voertuigen, ook gekeken of de rij- en rusttijden worden nageleefd.
das wel een voordeel.. continu druk op je remmen houden.. en als je remmen moet pas de druk er af..quote:
Gaat lekker daar in de achterhoekquote:Los geraakt wiel autobus veroorzaakt aanrijding
Een 23-jarige automobilist uit Vragender is maandag 20 augustus op de Lievelderweg in Lievelde in botsing gekomen met een losgeraakt wiel van een zogenoemde harmonicabus. Er raakte niemand gewond. In de bus zaten geen passagiers. De auto en de bus liepen schade op.
De politie werd omstreeks 19.10 uur over het incident ingelicht. Door nog onbekende oorzaak liep het linkervoorwiel van een autobus, die werd bestuurd door een 39-jarige man uit Doetinchem. Het wiel kwam frontaal in botsing met de auto die werd bestuurd door de man uit Vragender en rolde daarna zonder verder schade aan te richten een tuin in.
De auto raakte total loss en de brandweer werd ingeschakeld om de weg weer schoon te maken. Zowel de auto als de bus werden afgesleept. In verband met de afhandeling van het ongeval werd de weg korte tijd afgesloten. Uit het technisch onderzoek van de politie is gebleken, dat de meest waarschijnlijke oorzaak van het afgelopen wiel is veroorzaakt door versleten wiellagers van het betreffende wiel van de autobus.
Ben ik toch benieuw wat voor scootmobiel dat geweest moet zijnquote:Het wiel kwam frontaal in botsing met de auto [..] De auto raakte total loss
Twee dagen geleden had ik echt een slapende buschauffeur. Deze vergat bij 3 van de 5 haltes de achterdeuren open te gooien, terwijl er wel mensen uit moesten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Verder vandaag ook weer in zo'n barrel gezeten, maar de sjoof had weinig kaas gegeten van het openen en sluiten van de deuren. Die sjoof deed me sterk denken aan de skûtsjeschipper Berend Mink.
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. Sommigen zijn wel okee hoor, maar je moet ze de kost eens geven die op zebrapaden luid toeterend voetgangers bijna aan repen rijden, die zo enthousiast remmen dat de tassen door de bus vliegen, die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet losquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:24 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Twee dagen geleden had ik echt een slapende buschauffeur. Deze vergat bij 3 van de 5 haltes de achterdeuren open te gooien, terwijl er wel mensen uit moesten.
Die gelede Citaro's hebben we hier twee jaar in de stadsdienst gehad, reden op zich heerlijk rustig met de motor in de volgwagen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:50 schreef Gnittoo het volgende:
op weg naar m'n werk kwam ik nog een citaro tegen:
[afbeelding]
had vandaag een gebroken dienst met alleen versterkingsritten, lekker relaxed.![]()
Dan moet je hier eens komen kijken...alles prima geregeld. 10-minutendienst is echt 10-minutendienst met overstappen van alle lijnen op alle andere lijnen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet los
Voor Groningen kan ik het eerste beamen. Het kort na elkaar rijden van 3 bussen op een studentenlijn gelukkig nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. Sommigen zijn wel okee hoor, maar je moet ze de kost eens geven die op zebrapaden luid toeterend voetgangers bijna aan repen rijden, die zo enthousiast remmen dat de tassen door de bus vliegen, die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet los
quote:Bussenfabriek op tocht door aardgaskeuze
HEERENVEEN -
De nieuwe fabriek voor bussenbouwer VDL Berkhof in Heerenveen is onzeker geworden. Volgend jaar zou de bouw beginnen, maar moederbedrijf VDL Bus vreest een aanzienlijke terugloop van het aantal orders.
Dat komt omdat steeds meer gemeenten voor stadsbussen op aardgas kiezen. VDL, dat alleen dieselbussen bouwt, vindt die keuze verkeerd.
Begin volgend jaar moet het besluit vallen over de nieuwe Heerenveense fabriek, zegt vestigingsdirecteur Marc van Doorn. De populariteit van aardgas als brandstof ,,zou ertoe kunnen leiden dat we besluiten geen nieuw pand neer te zetten.’’
VDL Bus zegt dat de komende jaren orders voor duizenden stadsbussen ter waarde van ettelijke miljoenen euro’s in het geding zijn. De regio Den Haag kiest voor aardgas. Ook Leeuwarden, Tilburg, Nijmegen, Groningen en Zoetermeer overwegen dat op grond van milieuoverwegingen.
Volgens VDL baseert de stadsregio zich bij de keuze voor aardgasbussen op verkeerde, verouderde gegevens, uit 2003, als het gaat om de schadelijke uitstoot van dieselmotoren. Daarna is de nieuwe dieseltechniek ontwikkeld.
Daar word je sterk van toch.quote:Op maandag 3 september 2007 12:55 schreef Gnittoo het volgende:
had gisteren een 12m bus waarvan de stuurbekrachtiging uitviel, dat viel ff zwaar tegen. gelukkig was ik al bij marssum en ben ik rustig aan terug naar stalling leeuwarden gereden.![]()
dat was de bus hoor.. ik nietquote:Op zondag 2 september 2007 13:35 schreef Zug-Chef het volgende:
heb jij dat filmpje gemaakt. Ik hoor je bijna klaar komen als ie langs rijd
Zijn dat die dingen die ook op Harderwijk-Lelystad rijden? Die waar je in het lage gedeelte niet naar buiten kan kijkenquote:Op maandag 3 september 2007 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk eerder aan een Volvo 8700 LE, die hebben achter een hoge vloer, maar voor een lage en dus toegestaan. Dat soort bussen zijn redelijk luxe en derhalve wel geschikt voor de interliner/qliner diensten.
Dat vind ik geen verbetering. Die krengen zijn een stuk luidruchtiger dan Integro's.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die ja. Er rijden ook enkele tussen Leeuwarden en Alkmaar. Verder rijden er een aantal in het westen van het land rond.
Zo van: als jullie aantonen dat jullie fout zaten door te krap te plannen, dan schokken wij wel bij voor meer.quote:Moons erkende dinsdag dat Veolia in geldzorgen zit. En hoewel de bezuinigingen op de personeelskosten maandag van tafel werden gehaald, vrezen commissieleden dat het arbeidsconflict een tikkende tijdbom blijft.
Het bedrijf heeft de provincie gevraagd om een extra bijdrage voor buslijnen die structureel te laat komen. Als het busbedrijf kan aantonen dat de dienstregeling op plekken te krap is, dan kan en zal de provincie geld bijleggen, kondigde ze aan.
strak plan..quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
Zo snel zal dat denk ik niet gaan, maar als er een andere vervoerder komt in dat gebied, dan moet dat volgens de regels Arriva zijn
Zuid-west fryslan bij Connexxion graag..:pquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
Volgend staan er meerdere concessies in het noorden op het spel, dus wie weet wat de uitkomst van de procedures is.
tis nu een DRAMA met overstappen ja..quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:32 schreef Dichterbijer het volgende:
Mijn voorstel is om alles bij het oude te houden... nouja bijna het oude... een nieuwe vervoerder betekent in iedergeval een dikke anderhalf jaar gezeik met slecht lopende dienstregelingen, etc.
moet haast welquote:Op donderdag 6 september 2007 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
De wrights zijn er idd in 2 varianten. Jij hebt zo te lezen de luxe variant getroffen.
de 3158/3159 heerlijk busjes!quote:3 haltes verder... vlak bij de stalling.. 1 van de ambas defect.. gevolg! alles in de andere amba persen!
welke gelukkig die VDL coach bestikkering heeft.. en afwijkend interieur heeft.. waardoor er MEER staanplaatsen zijn.. wat wel nodig bleek..
Een MB230quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
vanmiddag lekker doelloos!!
Frysker in de spits, en wat sturen ze als versterking mee?
[afbeelding]
zo`n ding..
was ik nou maar niet op de amba gestapt.. die nog later op de halte was.. dan had ik mooi in die Echte BUS mee gekunt!
gele vlekken?quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:13 schreef RealZeus het volgende:
Die lak van die Amba's is ook niet van denderende kwaliteit.
Ik kwam vandaag de Arriva 8020 tegen (lijn 51 Assen naar Groningen) en daar had blijkbaar reclame opgezeten want er heel wat blanke delen te zien op die bus.![]()
mja bij minder dan 5 strippen ( met 15 strippenkaart ;+ )quote:Op maandag 10 september 2007 20:19 schreef Socios het volgende:
Ik prefereer de gewone voorverkochte strippenkaart, soms is dat zelfs goedkoper dan zo´n ´eurokaartje´ uit de bus.
Ik prefereer een ander kaartjequote:Op maandag 10 september 2007 20:19 schreef Socios het volgende:
Ik prefereer de gewone voorverkochte strippenkaart, soms is dat zelfs goedkoper dan zo´n ´eurokaartje´ uit de bus.
ja.. door de weeks rijd ik voor niks kaartje ? B)quote:Op maandag 10 september 2007 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik prefereer een ander kaartje![]()
Nu.nlquote:LEEUWARDEN - De nieuwe bussen van vervoersbedrijf Connexxion in Friesland zijn onveilig. Dat schrijven vakbonden FNV en CNV dinsdag in een brief aan Connexxion.
ANP
Het vervoersbedrijf is "ontstemt" over de brief en stelt dat de beweringen van de vakbonden "absoluut onwaar" zijn, aldus een Connexxion-woordvoerder.
De bewuste bussen zijn speciaal voor Friesland ontwikkeld. De 113 exemplaren van de zogenoemde 'Frysker' werden eerder dit jaar door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) afgekeurd omdat het remsysteem niet deugde. De introductie van de Fryskers werd daardoor vertraagd.
Stukje uit de Leeuwarder Courant.quote:Chauffeurs: Frysker is onveilig
HEERENVEEN -
De nieuwe Frysker‑bus vormt voor zowel de reizigers als de chauffeur een gevaar op de weg. Naar aanleiding van een aanhoudende stroom klachten van chauffeurs, stuurden de vervoersbonden FNV en CNV dinsdag een brandbrief naar Connexxion om op de risico's te wijzen. Het vervoersbedrijf stelt dat de veiligheid niet in het geding is.
De vakbonden zijn het daar niet mee eens. ,,De veiligheid is wel degelijk in het geding, we beginnen ons echt zorgen te maken. Er moet nu een signaal worden afgegeven'', zeggen Piebe van der Molen (FNV) en Emiel Peper (CNV). Er zijn al volgens hen al chauffeurs die weigeren nog langer achter het stuur van een ,,dweilende'' Frysker te kruipen.
Volle Fryskers zouden regelmatig door hun vering zakken. Bij sommige busjes leidde dat tot een gebroken achteras. De bus heeft last van spoorvorming in het wegdek, is windgevoelig en het zicht is slecht door de spiegelende voorruit. Andere klachten zijn tocht bij de voordeur, geluidsoverlast en slechte ventilatie. Een deurbeveiliging ontbreekt. Lange of corpulente chauffeurs passen moeilijk in de krappe cabine.
Volgens woordvoerder Herman Opmeer van Connexxion is de Frysker geen gevaar op de weg. Dat zou zijn bevestigd door fabrikant Berkhof uit Heerenveen. ,,Zoals bij elke nieuw ontwikkelde bus komen er na invoering een aantal zaken aan het licht die moeten worden aangepast of bijgesteld. Soms is dat een simpele ingreep en soms moeten zaken onderzocht worden. De veiligheid staat echter voorop.''
quote:Op woensdag 12 september 2007 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
Theo Takel had vandaag weer wat te doen, want auto nummer 21 is tegen de buspaal geknald.
oh als dat barrel vol was geweest dan had ik dat hele barrel tegen gehouden!quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk je Frysker gehad en nu kun je dus meeklagen, al las ik in de krant wel een positief geluid over het barrel. Het veroorzaakt geen trillende kopjes in de huiskamer als ie langsrijdt
LOL!quote:Op donderdag 20 september 2007 17:07 schreef dennistd het volgende:
vandaag waren de bussen gratis hier in twente
dat was echter niet helemaal doorgekomen bij twee vrouwen van de stadswacht, die doodleuk kaartjes wouden gaan controleren
je kan ook een gelede frysker maken !!quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag werd het Frysker waar ik in reed, gereden door de plaatselijke Schumi. Veel beter dan zo'n sufkont.
Het viel me op dat er rondom Leeuwarden weer minimaal 4 geledes rijden, maar dat dat anderen zijn dan eerst.
deel van de bus afzetten bij rustige tijden?quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[afbeelding]
Wat dit nu weer is?
Is overigens een nieuwe Zuid Tangent bus van xx
quote:Het viel me op dat er rondom Leeuwarden weer minimaal 4 geledes rijden, maar dat dat anderen zijn dan eerst.
-Een rolluik, die in de avond het gelede deel van de bus afsluit.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wat dit nu weer is?
Is overigens een nieuwe Zuid Tangent bus van xx
wat kost zo iets nou gemiddeld? :pquote:Op zaterdag 22 september 2007 09:26 schreef reul_lb het volgende:
Gisteren als verlaat verjaardagscadeau werd ik door vrienden ontvoerd en meegenomen naar een verkeersschool in de buurt, alwaar mijn grote droom uitkwam: ik mocht 2 uur in bus rijden![]()
Man wat geeft dat een machtig gevoel achter zo'n groot stuur![]()
quote:Connexxion: extra bussen tijdens spits
Gepubliceerd op 22 september 2007, 07:23
LEEUWARDEN - Connexxion zet op diverse lijnen extra bussen in tijdens de spits. De tien gelede bussen moeten het tekort aan plaatsen in de Fryskerbussen opvangen.
Volgens de vervoerder is het aantal reizigers, met name scholieren, na de zomervakantie met 30 tot 40 procent toegenomen. De kleinere Fryskers konden deze groei niet opvangen.
Vandaag idd door mijn dorp alleen maar ex-Hermes Alliances gezien. Toch zeker 4 stuks. Gister reed er nog een Frysker.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:01 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er zijn in leeuwarden nog maar 3 fryskers.
![]()
als er dit soort shit door de achterhoek zal rijden, zal ik direct het OV gaan boycotten. Niet dat ik de ambassador zo vreselijk mooi vind, maar met mijn 2.05 meter is deze een stuk praktischer en stukken, maar dan ook echt stukken, minder lelijk.quote:Op zondag 23 september 2007 15:55 schreef Socios het volgende:
Dan nog maar even twee verse fotootjes van vanmiddag gemaakt op de haven in Harlingen.
[afbeelding]
Frysker in buslijn 99 (Bolsward - Harlingen Ferry Terminal) worstelend door het drukke stadsverkeer het eindpunt naderend even voor 15.00u.
[afbeelding]
Paar tellen later vanaf de andere kant.
in de brugstraat komt dat vrij vaak voor idd, er is maar net genoeg ruimte voor 2 bussen naast elkaar (en enkel op bepaalde plekken) en dan is het ook nog eens erg druk met fietsers.. te druk soms (het valt me nog mee dat er geen al te grote ongelukken daar gebeurt zijn.. vooral dat stuk bij de vroegere intertoys is erg smal. weleens een fietser van z'n fiets af zien springen, waarna de fiets onder de bus verdween...)quote:Op zondag 23 september 2007 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
In Leeuwarden heb ik wel gezien dat zo'n Duvedec stadsbusje vol over de stoep/fietspad reed bij de rotonde Noorderweg/Groeneweg. De rotonde werd toen bezet door een nogal lange vrachtwagencombinatie.
Verder heb ik in Groningen in de brugstraat wel eens een gelede bus tijdelijk op de stoep geparkeerd zien worden, omdat de bus waar ik in zat er langs moest en de weg al half bezet was door een geparkeerde vrachtwagen.
Hehe. Tijd geleden zat ik ook in een gelede bus. Opeens kwamen we in een straat waar ook een opstopping van bussen voor ons stond. De chauffeur van onze bus besloot echter niet in de rij aan te sluiten maar een zijstraatje met drempels in te duiken. Zodra de bus over de drempels heen reed kon je de hele onderkant horen schuren, dit was dus niet echt goed voor de bus denk ik.quote:Op zondag 23 september 2007 17:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
whehe, dat yoetoeb filmpje,
Alles voor je dienstregeling!
Mja, of 6 bussen niet vermelden. Hier hebben ze ook van die mooie CBA's, deugt ook te vaak te weinig vanquote:
Waarquote:Op woensdag 26 september 2007 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
Een onnodige en geldkostende maatregel![]()
Aldus de man die in dit topic woontquote:Op woensdag 26 september 2007 19:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
bussen zijn kut :/
Gehehequote:Op woensdag 26 september 2007 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aldus de man die in dit topic woont
hoeveel bussen zou je kunnen dubbelvouwen met 1 koploper @ 140km/h ?quote:Op woensdag 26 september 2007 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aldus de man die in dit topic woont
tja, ik heb er ook geen tijd voor (werk), maar was wel benieuwd of we een fotoreportage kunnen verwachtenquote:Op donderdag 27 september 2007 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga in ieder geval niet. Ik zou niet weten waar ik die dag de tijd daarvoor vandaan moet halen
Hier kun je het denk ik beter vragen
dat zuigt net zo hard als de 310/351quote:Op donderdag 27 september 2007 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
Lijn 133 zal voor zover ik weet een gesplitste lijn worden, dus een deel van het traject uitgevoerd door Arriva en een deel door xx
ALS het dan op elkaar aansluit.. en ook ff op elkaar kan wachten.. dan ist te doen.. maar ga dan niet een 30 min overstap creeren :/quote:Op donderdag 27 september 2007 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
ja of de 140 Utrecht - Haarlem die een paar jaar geleden ineens in Uithoorn geknipt moest worden
Tof joh, aanbesteden
Ja, daar gaat het dus nog weleens misquote:Op donderdag 27 september 2007 22:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ALS het dan op elkaar aansluit.. en ook ff op elkaar kan wachten.. dan ist te doen.. maar ga dan niet een 30 min overstap creeren :/
ja omdat ze niet met elkaar kunnen commucerenquote:Op donderdag 27 september 2007 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het dus nog weleens mis
Ja, zal best. Laat de reiziger maar weer barsten hmm?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja omdat ze niet met elkaar kunnen commuceren
Op z'n minst 1quote:Op woensdag 26 september 2007 19:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hoeveel bussen zou je kunnen dubbelvouwen met 1 koploper @ 140km/h ?
Inderdaad, uit het 1e treinentopic!quote:
Het is maar de gemeente die het doetquote:Op donderdag 27 september 2007 23:55 schreef MREn het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_sloop_bushokje.html
Commucerenquote:Op donderdag 27 september 2007 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja omdat ze niet met elkaar kunnen commuceren
Bron: Busfotogroep op Yahooquote:Connexxion gaat de Fryskers groterdeels uit Friesland
weghalen. Zoals ik het bericht gehoort heb worden deze
kleine busjes over heel Nederland verspreid.
Connexxion wil ze op haar kleine lijnen gaan inzetten.
Dat betekend dat er vele 12 meter wagens en geledes
naar Fryslan moeten. Op dit moment stan er al 12
geledes klaar in Leeuwarden. Binnen enkele weken moet
dit alles klaar zijn.
Vakwerkquote:Op donderdag 27 september 2007 23:55 schreef MREn het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_sloop_bushokje.html
Die mag wat mij betreft overal weer gaan rijden. Dat is teminste een bus, niet zoals al die gammele lagevloer dingen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:
HALLO CONNEXXION!!!!! WE WILLEN DE GELE RIJDER WEER TERUG!
Ja, helaas doen ze dat echt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
motor in de volgwagen?Doen ze dat ja?
![]()
Duwen is voor treinenen boten, ook.
nee bussen zijn gemaakt voor Chinezen en japannersquote:Op vrijdag 28 september 2007 17:21 schreef dubidub het volgende:
Waarom heeft 50% van de stoelen in een bus te weinig beenruimte![]()
![]()
dat ga je toch niet menen he?quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:09 schreef nietzman het volgende:
Ik mis de Frysker, ik voel me straks helemaal ontheemd..
Mercedes Citaro´s hebben dat. Is wel heerlijk rustig voorin. Laat die motor maar lekker loeien onder al dat ROC-mp3-tuig.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
motor in de volgwagen?Doen ze dat ja?
![]()
haha ROC-mp3-tuig. kan het niet mooier verwoorden! big up!quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Mercedes Citaro´s hebben dat. Is wel heerlijk rustig voorin. Laat die motor maar lekker loeien onder al dat ROC-mp3-tuig.
en vervolgens moet je een frysker besturenquote:Op zaterdag 29 september 2007 21:20 schreef ghizzer het volgende:
het lijkt me fantastisch een bus te kunnen besturen.
bwhahaha nou nee. dan ga ik direct op zoek naar ander werk!quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:33 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
en vervolgens moet je een frysker besturen![]()
ik ben buschauffeur en vind het heerlijk werk.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |