Dat vind ik geen verbetering. Die krengen zijn een stuk luidruchtiger dan Integro's.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
Die ja. Er rijden ook enkele tussen Leeuwarden en Alkmaar. Verder rijden er een aantal in het westen van het land rond.
Zo van: als jullie aantonen dat jullie fout zaten door te krap te plannen, dan schokken wij wel bij voor meer.quote:Moons erkende dinsdag dat Veolia in geldzorgen zit. En hoewel de bezuinigingen op de personeelskosten maandag van tafel werden gehaald, vrezen commissieleden dat het arbeidsconflict een tikkende tijdbom blijft.
Het bedrijf heeft de provincie gevraagd om een extra bijdrage voor buslijnen die structureel te laat komen. Als het busbedrijf kan aantonen dat de dienstregeling op plekken te krap is, dan kan en zal de provincie geld bijleggen, kondigde ze aan.
strak plan..quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
Zo snel zal dat denk ik niet gaan, maar als er een andere vervoerder komt in dat gebied, dan moet dat volgens de regels Arriva zijn
Zuid-west fryslan bij Connexxion graag..:pquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
Volgend staan er meerdere concessies in het noorden op het spel, dus wie weet wat de uitkomst van de procedures is.
tis nu een DRAMA met overstappen ja..quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:32 schreef Dichterbijer het volgende:
Mijn voorstel is om alles bij het oude te houden... nouja bijna het oude... een nieuwe vervoerder betekent in iedergeval een dikke anderhalf jaar gezeik met slecht lopende dienstregelingen, etc.
moet haast welquote:Op donderdag 6 september 2007 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
De wrights zijn er idd in 2 varianten. Jij hebt zo te lezen de luxe variant getroffen.
de 3158/3159 heerlijk busjes!quote:3 haltes verder... vlak bij de stalling.. 1 van de ambas defect.. gevolg! alles in de andere amba persen!
welke gelukkig die VDL coach bestikkering heeft.. en afwijkend interieur heeft.. waardoor er MEER staanplaatsen zijn.. wat wel nodig bleek..
Een MB230quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
vanmiddag lekker doelloos!!
Frysker in de spits, en wat sturen ze als versterking mee?
[afbeelding]
zo`n ding..
was ik nou maar niet op de amba gestapt.. die nog later op de halte was.. dan had ik mooi in die Echte BUS mee gekunt!
gele vlekken?quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:13 schreef RealZeus het volgende:
Die lak van die Amba's is ook niet van denderende kwaliteit.
Ik kwam vandaag de Arriva 8020 tegen (lijn 51 Assen naar Groningen) en daar had blijkbaar reclame opgezeten want er heel wat blanke delen te zien op die bus.![]()
mja bij minder dan 5 strippen ( met 15 strippenkaart ;+ )quote:Op maandag 10 september 2007 20:19 schreef Socios het volgende:
Ik prefereer de gewone voorverkochte strippenkaart, soms is dat zelfs goedkoper dan zo´n ´eurokaartje´ uit de bus.
Ik prefereer een ander kaartjequote:Op maandag 10 september 2007 20:19 schreef Socios het volgende:
Ik prefereer de gewone voorverkochte strippenkaart, soms is dat zelfs goedkoper dan zo´n ´eurokaartje´ uit de bus.
ja.. door de weeks rijd ik voor niks kaartje ? B)quote:Op maandag 10 september 2007 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik prefereer een ander kaartje![]()
Nu.nlquote:LEEUWARDEN - De nieuwe bussen van vervoersbedrijf Connexxion in Friesland zijn onveilig. Dat schrijven vakbonden FNV en CNV dinsdag in een brief aan Connexxion.
ANP
Het vervoersbedrijf is "ontstemt" over de brief en stelt dat de beweringen van de vakbonden "absoluut onwaar" zijn, aldus een Connexxion-woordvoerder.
De bewuste bussen zijn speciaal voor Friesland ontwikkeld. De 113 exemplaren van de zogenoemde 'Frysker' werden eerder dit jaar door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) afgekeurd omdat het remsysteem niet deugde. De introductie van de Fryskers werd daardoor vertraagd.
Stukje uit de Leeuwarder Courant.quote:Chauffeurs: Frysker is onveilig
HEERENVEEN -
De nieuwe Frysker‑bus vormt voor zowel de reizigers als de chauffeur een gevaar op de weg. Naar aanleiding van een aanhoudende stroom klachten van chauffeurs, stuurden de vervoersbonden FNV en CNV dinsdag een brandbrief naar Connexxion om op de risico's te wijzen. Het vervoersbedrijf stelt dat de veiligheid niet in het geding is.
De vakbonden zijn het daar niet mee eens. ,,De veiligheid is wel degelijk in het geding, we beginnen ons echt zorgen te maken. Er moet nu een signaal worden afgegeven'', zeggen Piebe van der Molen (FNV) en Emiel Peper (CNV). Er zijn al volgens hen al chauffeurs die weigeren nog langer achter het stuur van een ,,dweilende'' Frysker te kruipen.
Volle Fryskers zouden regelmatig door hun vering zakken. Bij sommige busjes leidde dat tot een gebroken achteras. De bus heeft last van spoorvorming in het wegdek, is windgevoelig en het zicht is slecht door de spiegelende voorruit. Andere klachten zijn tocht bij de voordeur, geluidsoverlast en slechte ventilatie. Een deurbeveiliging ontbreekt. Lange of corpulente chauffeurs passen moeilijk in de krappe cabine.
Volgens woordvoerder Herman Opmeer van Connexxion is de Frysker geen gevaar op de weg. Dat zou zijn bevestigd door fabrikant Berkhof uit Heerenveen. ,,Zoals bij elke nieuw ontwikkelde bus komen er na invoering een aantal zaken aan het licht die moeten worden aangepast of bijgesteld. Soms is dat een simpele ingreep en soms moeten zaken onderzocht worden. De veiligheid staat echter voorop.''
quote:Op woensdag 12 september 2007 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
Theo Takel had vandaag weer wat te doen, want auto nummer 21 is tegen de buspaal geknald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |