als ze mij laten staan omdat ze een teklein barrel sturen dan krijgen ze mooi een klachtquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
Die kleine Fryskerbarrels blijken op sommige tijdstippen minder handig dan gedacht. Als er 27 passagiers staan bijvoorbeeld dan moeten er altijd enkele achterblijven als de baas per se wil dat je een Frysker meeneemt. Verhaal vanmiddag gehoord van een chauffeursvrouw.
mischien moeten ze toch maar eens WCs in een bus makenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/119(...)lasser_in_kraag.html
Dit post ik onder het motto "beter laat dan nooit". Dit is waarschijnlijk de rode dubbeldekker die sinds kort van de weg is gehaald.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:51 schreef Willy84 het volgende:
In Amsterdam zie ik regelmatig bijzondere toeristen bussen rijden. Of ik ben te laat met me camera, of ik heb hem niet bij me.
Gister zag ik een rode dubbeldekker rijden met de bovenkant gedeeltelijk open. Vorvo ofzo.
Als het GVB nieuwe gelede Mercedes Citaro`s heeft besteld wordt het straatbeeld in Amsterdam wel een beetje eentonig. Arriva en Connexxion hebben er ook al heel wat rondrijden.quote:De nieuwe dubbeldekkerbussen voor toeristen die sinds enkele weken
rondrijden in Amsterdam, zijn vandaag per direct van de weg gehaald. De
Inspectie Verkeer en Waterstaat acht het onverantwoord de bussen van
excursiebedrijf City Sightseeing nog langer te laten rondrijden.
De open dubbeldekkerbussen rijden op sommige plaatsen in de binnenstad
van Amsterdam vlak onder tramdraden door. Hierdoor lopen passagiers het
risico geëlektrocuteerd te worden tijdens een toeristische rondrit
langs de bezienswaardigheden van de stad. De Inspectie was een
onderzoek begonnen naar de bussen op verzoek van de verkeerspolitie in
Amsterdam. http://www.nieuwnieuws.nl(...)ssen_020_van_de.html
quote:Bussen RandstadRail van de weg gehaald
(Novum) - Vier bussen die reden in plaats van de stilgelegde RandstadRail zijn maandag van de weg gehaald. De kentekens zijn ingenomen. De Inspectie Verkeer en Waterstaat en de Rijksdienst voor het Wegverkeer voerden een controle uit na klachten van passagiers.
De bussen hadden stuurassen met te veel speling, een kapotte voorruit of loszittende bouten op de aandrijfas. Ook kon bij een bus de nooduitgang niet worden geopend. De eigenaar van een van de bussen kreeg een boete van 2200 euro voor een defecte tachograaf. De bussen mogen pas weer passagiers vervoeren als de mankementen zijn verholpen.
Van de veertien aangehouden bussen onderzochten medewerkers van de RDW er tien ter plaatse. De vier bussen waarvan het kenteken is ingenomen zijn in het RDW-keuringsstation in Waddinxveen geīnspecteerd.
RandstadRail had dit jaar in de regio Den Haag te maken met ontsporingen. Bij de aanleg waren wissels beschadigd geraakt.
Gehehequote:Zeven bussen Connexxion Arnhem afgekeurd
ARNHEM - De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft zaterdag in Arnhem zeven diesel- en trolleybussen van vervoersbedrijf Connexxion afgekeurd. Voor het grootste deel ging het om voertuigen met ondeugdelijke remmen. Dat liet de inspectie zondag weten.
ANP
In totaal controleerde de organisatie in samenwerking met de politie en de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) vijftien bussen. De vijftien voertuigen waren voorafgaand aan de controle geselecteerd op basis van ouderdom, keuringsgeschiedenis en de vervaldatum van de APK.
"Hierdoor had de controle betrekking op bussen met een hoog risicoprofiel'', zo stelt de inspectie. De actie vond plaats in de werkplaats van Connexxion. Volgens de inspectie gaat het om voertuigen 'die zeer recentelijk op de openbare weg waren gesignaleerd'.
Afgevoerd
De geselecteerde dieselbussen werden vanaf een remise van Connexxion in Arnhem voor technische controle afgevoerd naar het RDW-keuringsstation in Arnhem. De trolleybussen werden door de samenwerkende overheidsdiensten gecontroleerd bij het onderhoudsbedrijf van Connexxion in Arnhem. De geconstateerde gebreken konden daar onmiddellijk worden aangepakt. Volgens de inspectie heeft het vervoersbedrijf processen-verbaal gekregen voor de geconstateerde tekortkomingen bij de bussen.
Remleidingen
Volgens een woordvoerder van Connexxion gaat het bij de gevonden gebreken vooral om lekkages in poreuze remleidingen. Volgens hem is de veiligheid van passagiers echter nooit in het geding geweest. "De remmen werken op luchtdruk. Als er echt grote problemen mee zijn, blokkeren de remmen juist en komt de bus tot stilstand. Maar dit mag natuurlijk niet gebeuren. We gaan de gebreken zo snel mogelijk verhelpen. Connexxion heeft een heel strak onderhoudsschema, wij gaan dan ook onderzoeken hoe dit er doorheen is geglipt."
Veiligheidsonderzoek
De controleactie is onderdeel van het Veiligheidsonderzoek Openbaar Vervoer dat begin dit jaar van start ging met een controle op busbedrijf Arriva en naar verwachting begin volgend jaar is afgerond. Bij die eerdere actie bij Arriva in Brabant werden 21 bussen afgekeurd. Bij de controles wordt, naast de technische staat van de voertuigen, ook gekeken of de rij- en rusttijden worden nageleefd.
das wel een voordeel.. continu druk op je remmen houden.. en als je remmen moet pas de druk er af..quote:
Gaat lekker daar in de achterhoekquote:Los geraakt wiel autobus veroorzaakt aanrijding
Een 23-jarige automobilist uit Vragender is maandag 20 augustus op de Lievelderweg in Lievelde in botsing gekomen met een losgeraakt wiel van een zogenoemde harmonicabus. Er raakte niemand gewond. In de bus zaten geen passagiers. De auto en de bus liepen schade op.
De politie werd omstreeks 19.10 uur over het incident ingelicht. Door nog onbekende oorzaak liep het linkervoorwiel van een autobus, die werd bestuurd door een 39-jarige man uit Doetinchem. Het wiel kwam frontaal in botsing met de auto die werd bestuurd door de man uit Vragender en rolde daarna zonder verder schade aan te richten een tuin in.
De auto raakte total loss en de brandweer werd ingeschakeld om de weg weer schoon te maken. Zowel de auto als de bus werden afgesleept. In verband met de afhandeling van het ongeval werd de weg korte tijd afgesloten. Uit het technisch onderzoek van de politie is gebleken, dat de meest waarschijnlijke oorzaak van het afgelopen wiel is veroorzaakt door versleten wiellagers van het betreffende wiel van de autobus.
Ben ik toch benieuw wat voor scootmobiel dat geweest moet zijnquote:Het wiel kwam frontaal in botsing met de auto [..] De auto raakte total loss
Twee dagen geleden had ik echt een slapende buschauffeur. Deze vergat bij 3 van de 5 haltes de achterdeuren open te gooien, terwijl er wel mensen uit moesten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
Verder vandaag ook weer in zo'n barrel gezeten, maar de sjoof had weinig kaas gegeten van het openen en sluiten van de deuren. Die sjoof deed me sterk denken aan de skûtsjeschipper Berend Mink.
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. Sommigen zijn wel okee hoor, maar je moet ze de kost eens geven die op zebrapaden luid toeterend voetgangers bijna aan repen rijden, die zo enthousiast remmen dat de tassen door de bus vliegen, die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet losquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:24 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Twee dagen geleden had ik echt een slapende buschauffeur. Deze vergat bij 3 van de 5 haltes de achterdeuren open te gooien, terwijl er wel mensen uit moesten.
Die gelede Citaro's hebben we hier twee jaar in de stadsdienst gehad, reden op zich heerlijk rustig met de motor in de volgwagen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:50 schreef Gnittoo het volgende:
op weg naar m'n werk kwam ik nog een citaro tegen:
[afbeelding]
had vandaag een gebroken dienst met alleen versterkingsritten, lekker relaxed.![]()
Dan moet je hier eens komen kijken...alles prima geregeld. 10-minutendienst is echt 10-minutendienst met overstappen van alle lijnen op alle andere lijnen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet los
Voor Groningen kan ik het eerste beamen. Het kort na elkaar rijden van 3 bussen op een studentenlijn gelukkig nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Buschauffeurs zijn over het algemeen vaak echt totale idioten. Sommigen zijn wel okee hoor, maar je moet ze de kost eens geven die op zebrapaden luid toeterend voetgangers bijna aan repen rijden, die zo enthousiast remmen dat de tassen door de bus vliegen, die bij een 10-minutendienst na 25 minuten ineens met z'n 3en achter elkaar aan verschijnen bij de eerste halte na de koffie-automaat, jezus breek me de bek niet los
quote:Bussenfabriek op tocht door aardgaskeuze
HEERENVEEN -
De nieuwe fabriek voor bussenbouwer VDL Berkhof in Heerenveen is onzeker geworden. Volgend jaar zou de bouw beginnen, maar moederbedrijf VDL Bus vreest een aanzienlijke terugloop van het aantal orders.
Dat komt omdat steeds meer gemeenten voor stadsbussen op aardgas kiezen. VDL, dat alleen dieselbussen bouwt, vindt die keuze verkeerd.
Begin volgend jaar moet het besluit vallen over de nieuwe Heerenveense fabriek, zegt vestigingsdirecteur Marc van Doorn. De populariteit van aardgas als brandstof ,,zou ertoe kunnen leiden dat we besluiten geen nieuw pand neer te zetten.’’
VDL Bus zegt dat de komende jaren orders voor duizenden stadsbussen ter waarde van ettelijke miljoenen euro’s in het geding zijn. De regio Den Haag kiest voor aardgas. Ook Leeuwarden, Tilburg, Nijmegen, Groningen en Zoetermeer overwegen dat op grond van milieuoverwegingen.
Volgens VDL baseert de stadsregio zich bij de keuze voor aardgasbussen op verkeerde, verouderde gegevens, uit 2003, als het gaat om de schadelijke uitstoot van dieselmotoren. Daarna is de nieuwe dieseltechniek ontwikkeld.
Daar word je sterk van toch.quote:Op maandag 3 september 2007 12:55 schreef Gnittoo het volgende:
had gisteren een 12m bus waarvan de stuurbekrachtiging uitviel, dat viel ff zwaar tegen. gelukkig was ik al bij marssum en ben ik rustig aan terug naar stalling leeuwarden gereden.![]()
dat was de bus hoor.. ik nietquote:Op zondag 2 september 2007 13:35 schreef Zug-Chef het volgende:
heb jij dat filmpje gemaakt. Ik hoor je bijna klaar komen als ie langs rijd
Zijn dat die dingen die ook op Harderwijk-Lelystad rijden? Die waar je in het lage gedeelte niet naar buiten kan kijkenquote:Op maandag 3 september 2007 23:35 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk eerder aan een Volvo 8700 LE, die hebben achter een hoge vloer, maar voor een lage en dus toegestaan. Dat soort bussen zijn redelijk luxe en derhalve wel geschikt voor de interliner/qliner diensten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |