Zo van: als jullie aantonen dat jullie fout zaten door te krap te plannen, dan schokken wij wel bij voor meer.quote:Moons erkende dinsdag dat Veolia in geldzorgen zit. En hoewel de bezuinigingen op de personeelskosten maandag van tafel werden gehaald, vrezen commissieleden dat het arbeidsconflict een tikkende tijdbom blijft.
Het bedrijf heeft de provincie gevraagd om een extra bijdrage voor buslijnen die structureel te laat komen. Als het busbedrijf kan aantonen dat de dienstregeling op plekken te krap is, dan kan en zal de provincie geld bijleggen, kondigde ze aan.
strak plan..quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:06 schreef Peterselieman het volgende:
Zo snel zal dat denk ik niet gaan, maar als er een andere vervoerder komt in dat gebied, dan moet dat volgens de regels Arriva zijn
Zuid-west fryslan bij Connexxion graag..:pquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
Volgend staan er meerdere concessies in het noorden op het spel, dus wie weet wat de uitkomst van de procedures is.
tis nu een DRAMA met overstappen ja..quote:Op dinsdag 4 september 2007 23:32 schreef Dichterbijer het volgende:
Mijn voorstel is om alles bij het oude te houden... nouja bijna het oude... een nieuwe vervoerder betekent in iedergeval een dikke anderhalf jaar gezeik met slecht lopende dienstregelingen, etc.
moet haast welquote:Op donderdag 6 september 2007 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
De wrights zijn er idd in 2 varianten. Jij hebt zo te lezen de luxe variant getroffen.
de 3158/3159 heerlijk busjes!quote:3 haltes verder... vlak bij de stalling.. 1 van de ambas defect.. gevolg! alles in de andere amba persen!
welke gelukkig die VDL coach bestikkering heeft.. en afwijkend interieur heeft.. waardoor er MEER staanplaatsen zijn.. wat wel nodig bleek..
Een MB230quote:Op zaterdag 8 september 2007 01:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
vanmiddag lekker doelloos!!
Frysker in de spits, en wat sturen ze als versterking mee?
[afbeelding]
zo`n ding..
was ik nou maar niet op de amba gestapt.. die nog later op de halte was.. dan had ik mooi in die Echte BUS mee gekunt!
gele vlekken?quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:13 schreef RealZeus het volgende:
Die lak van die Amba's is ook niet van denderende kwaliteit.
Ik kwam vandaag de Arriva 8020 tegen (lijn 51 Assen naar Groningen) en daar had blijkbaar reclame opgezeten want er heel wat blanke delen te zien op die bus.![]()
mja bij minder dan 5 strippen ( met 15 strippenkaart ;+ )quote:Op maandag 10 september 2007 20:19 schreef Socios het volgende:
Ik prefereer de gewone voorverkochte strippenkaart, soms is dat zelfs goedkoper dan zo´n ´eurokaartje´ uit de bus.
Ik prefereer een ander kaartjequote:Op maandag 10 september 2007 20:19 schreef Socios het volgende:
Ik prefereer de gewone voorverkochte strippenkaart, soms is dat zelfs goedkoper dan zo´n ´eurokaartje´ uit de bus.
ja.. door de weeks rijd ik voor niks kaartje ? B)quote:Op maandag 10 september 2007 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik prefereer een ander kaartje![]()
Nu.nlquote:LEEUWARDEN - De nieuwe bussen van vervoersbedrijf Connexxion in Friesland zijn onveilig. Dat schrijven vakbonden FNV en CNV dinsdag in een brief aan Connexxion.
ANP
Het vervoersbedrijf is "ontstemt" over de brief en stelt dat de beweringen van de vakbonden "absoluut onwaar" zijn, aldus een Connexxion-woordvoerder.
De bewuste bussen zijn speciaal voor Friesland ontwikkeld. De 113 exemplaren van de zogenoemde 'Frysker' werden eerder dit jaar door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) afgekeurd omdat het remsysteem niet deugde. De introductie van de Fryskers werd daardoor vertraagd.
Stukje uit de Leeuwarder Courant.quote:Chauffeurs: Frysker is onveilig
HEERENVEEN -
De nieuwe Frysker‑bus vormt voor zowel de reizigers als de chauffeur een gevaar op de weg. Naar aanleiding van een aanhoudende stroom klachten van chauffeurs, stuurden de vervoersbonden FNV en CNV dinsdag een brandbrief naar Connexxion om op de risico's te wijzen. Het vervoersbedrijf stelt dat de veiligheid niet in het geding is.
De vakbonden zijn het daar niet mee eens. ,,De veiligheid is wel degelijk in het geding, we beginnen ons echt zorgen te maken. Er moet nu een signaal worden afgegeven'', zeggen Piebe van der Molen (FNV) en Emiel Peper (CNV). Er zijn al volgens hen al chauffeurs die weigeren nog langer achter het stuur van een ,,dweilende'' Frysker te kruipen.
Volle Fryskers zouden regelmatig door hun vering zakken. Bij sommige busjes leidde dat tot een gebroken achteras. De bus heeft last van spoorvorming in het wegdek, is windgevoelig en het zicht is slecht door de spiegelende voorruit. Andere klachten zijn tocht bij de voordeur, geluidsoverlast en slechte ventilatie. Een deurbeveiliging ontbreekt. Lange of corpulente chauffeurs passen moeilijk in de krappe cabine.
Volgens woordvoerder Herman Opmeer van Connexxion is de Frysker geen gevaar op de weg. Dat zou zijn bevestigd door fabrikant Berkhof uit Heerenveen. ,,Zoals bij elke nieuw ontwikkelde bus komen er na invoering een aantal zaken aan het licht die moeten worden aangepast of bijgesteld. Soms is dat een simpele ingreep en soms moeten zaken onderzocht worden. De veiligheid staat echter voorop.''
quote:Op woensdag 12 september 2007 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
Theo Takel had vandaag weer wat te doen, want auto nummer 21 is tegen de buspaal geknald.
oh als dat barrel vol was geweest dan had ik dat hele barrel tegen gehouden!quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
Eindelijk je Frysker gehad en nu kun je dus meeklagen, al las ik in de krant wel een positief geluid over het barrel. Het veroorzaakt geen trillende kopjes in de huiskamer als ie langsrijdt
LOL!quote:Op donderdag 20 september 2007 17:07 schreef dennistd het volgende:
vandaag waren de bussen gratis hier in twente
dat was echter niet helemaal doorgekomen bij twee vrouwen van de stadswacht, die doodleuk kaartjes wouden gaan controleren
je kan ook een gelede frysker maken !!quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag werd het Frysker waar ik in reed, gereden door de plaatselijke Schumi. Veel beter dan zo'n sufkont.
Het viel me op dat er rondom Leeuwarden weer minimaal 4 geledes rijden, maar dat dat anderen zijn dan eerst.
deel van de bus afzetten bij rustige tijden?quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[afbeelding]
Wat dit nu weer is?
Is overigens een nieuwe Zuid Tangent bus van xx
quote:Het viel me op dat er rondom Leeuwarden weer minimaal 4 geledes rijden, maar dat dat anderen zijn dan eerst.
-Een rolluik, die in de avond het gelede deel van de bus afsluit.quote:Op vrijdag 21 september 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
Wat dit nu weer is?
Is overigens een nieuwe Zuid Tangent bus van xx
wat kost zo iets nou gemiddeld? :pquote:Op zaterdag 22 september 2007 09:26 schreef reul_lb het volgende:
Gisteren als verlaat verjaardagscadeau werd ik door vrienden ontvoerd en meegenomen naar een verkeersschool in de buurt, alwaar mijn grote droom uitkwam: ik mocht 2 uur in bus rijden![]()
Man wat geeft dat een machtig gevoel achter zo'n groot stuur![]()
quote:Connexxion: extra bussen tijdens spits
Gepubliceerd op 22 september 2007, 07:23
LEEUWARDEN - Connexxion zet op diverse lijnen extra bussen in tijdens de spits. De tien gelede bussen moeten het tekort aan plaatsen in de Fryskerbussen opvangen.
Volgens de vervoerder is het aantal reizigers, met name scholieren, na de zomervakantie met 30 tot 40 procent toegenomen. De kleinere Fryskers konden deze groei niet opvangen.
Vandaag idd door mijn dorp alleen maar ex-Hermes Alliances gezien. Toch zeker 4 stuks. Gister reed er nog een Frysker.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:01 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
er zijn in leeuwarden nog maar 3 fryskers.
![]()
als er dit soort shit door de achterhoek zal rijden, zal ik direct het OV gaan boycotten. Niet dat ik de ambassador zo vreselijk mooi vind, maar met mijn 2.05 meter is deze een stuk praktischer en stukken, maar dan ook echt stukken, minder lelijk.quote:Op zondag 23 september 2007 15:55 schreef Socios het volgende:
Dan nog maar even twee verse fotootjes van vanmiddag gemaakt op de haven in Harlingen.
[afbeelding]
Frysker in buslijn 99 (Bolsward - Harlingen Ferry Terminal) worstelend door het drukke stadsverkeer het eindpunt naderend even voor 15.00u.
[afbeelding]
Paar tellen later vanaf de andere kant.
in de brugstraat komt dat vrij vaak voor idd, er is maar net genoeg ruimte voor 2 bussen naast elkaar (en enkel op bepaalde plekken) en dan is het ook nog eens erg druk met fietsers.. te druk soms (het valt me nog mee dat er geen al te grote ongelukken daar gebeurt zijn.. vooral dat stuk bij de vroegere intertoys is erg smal. weleens een fietser van z'n fiets af zien springen, waarna de fiets onder de bus verdween...)quote:Op zondag 23 september 2007 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
In Leeuwarden heb ik wel gezien dat zo'n Duvedec stadsbusje vol over de stoep/fietspad reed bij de rotonde Noorderweg/Groeneweg. De rotonde werd toen bezet door een nogal lange vrachtwagencombinatie.
Verder heb ik in Groningen in de brugstraat wel eens een gelede bus tijdelijk op de stoep geparkeerd zien worden, omdat de bus waar ik in zat er langs moest en de weg al half bezet was door een geparkeerde vrachtwagen.
Hehe. Tijd geleden zat ik ook in een gelede bus. Opeens kwamen we in een straat waar ook een opstopping van bussen voor ons stond. De chauffeur van onze bus besloot echter niet in de rij aan te sluiten maar een zijstraatje met drempels in te duiken. Zodra de bus over de drempels heen reed kon je de hele onderkant horen schuren, dit was dus niet echt goed voor de bus denk ik.quote:Op zondag 23 september 2007 17:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
whehe, dat yoetoeb filmpje,
Alles voor je dienstregeling!
Mja, of 6 bussen niet vermelden. Hier hebben ze ook van die mooie CBA's, deugt ook te vaak te weinig vanquote:
Waarquote:Op woensdag 26 september 2007 19:14 schreef Peterselieman het volgende:
Een onnodige en geldkostende maatregel![]()
Aldus de man die in dit topic woontquote:Op woensdag 26 september 2007 19:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
bussen zijn kut :/
Gehehequote:Op woensdag 26 september 2007 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aldus de man die in dit topic woont
hoeveel bussen zou je kunnen dubbelvouwen met 1 koploper @ 140km/h ?quote:Op woensdag 26 september 2007 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aldus de man die in dit topic woont
tja, ik heb er ook geen tijd voor (werk), maar was wel benieuwd of we een fotoreportage kunnen verwachtenquote:Op donderdag 27 september 2007 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ga in ieder geval niet. Ik zou niet weten waar ik die dag de tijd daarvoor vandaan moet halen
Hier kun je het denk ik beter vragen
dat zuigt net zo hard als de 310/351quote:Op donderdag 27 september 2007 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
Lijn 133 zal voor zover ik weet een gesplitste lijn worden, dus een deel van het traject uitgevoerd door Arriva en een deel door xx
ALS het dan op elkaar aansluit.. en ook ff op elkaar kan wachten.. dan ist te doen.. maar ga dan niet een 30 min overstap creeren :/quote:Op donderdag 27 september 2007 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
ja of de 140 Utrecht - Haarlem die een paar jaar geleden ineens in Uithoorn geknipt moest worden
Tof joh, aanbesteden
Ja, daar gaat het dus nog weleens misquote:Op donderdag 27 september 2007 22:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ALS het dan op elkaar aansluit.. en ook ff op elkaar kan wachten.. dan ist te doen.. maar ga dan niet een 30 min overstap creeren :/
ja omdat ze niet met elkaar kunnen commucerenquote:Op donderdag 27 september 2007 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het dus nog weleens mis
Ja, zal best. Laat de reiziger maar weer barsten hmm?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja omdat ze niet met elkaar kunnen commuceren
Op z'n minst 1quote:Op woensdag 26 september 2007 19:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hoeveel bussen zou je kunnen dubbelvouwen met 1 koploper @ 140km/h ?
Inderdaad, uit het 1e treinentopic!quote:
Het is maar de gemeente die het doetquote:Op donderdag 27 september 2007 23:55 schreef MREn het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_sloop_bushokje.html
Commucerenquote:Op donderdag 27 september 2007 22:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja omdat ze niet met elkaar kunnen commuceren
Bron: Busfotogroep op Yahooquote:Connexxion gaat de Fryskers groterdeels uit Friesland
weghalen. Zoals ik het bericht gehoort heb worden deze
kleine busjes over heel Nederland verspreid.
Connexxion wil ze op haar kleine lijnen gaan inzetten.
Dat betekend dat er vele 12 meter wagens en geledes
naar Fryslan moeten. Op dit moment stan er al 12
geledes klaar in Leeuwarden. Binnen enkele weken moet
dit alles klaar zijn.
Vakwerkquote:Op donderdag 27 september 2007 23:55 schreef MREn het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_sloop_bushokje.html
Die mag wat mij betreft overal weer gaan rijden. Dat is teminste een bus, niet zoals al die gammele lagevloer dingen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:31 schreef Alexxxxx het volgende:
HALLO CONNEXXION!!!!! WE WILLEN DE GELE RIJDER WEER TERUG!
Ja, helaas doen ze dat echt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
motor in de volgwagen?Doen ze dat ja?
![]()
Duwen is voor treinenen boten, ook.
nee bussen zijn gemaakt voor Chinezen en japannersquote:Op vrijdag 28 september 2007 17:21 schreef dubidub het volgende:
Waarom heeft 50% van de stoelen in een bus te weinig beenruimte![]()
![]()
dat ga je toch niet menen he?quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:09 schreef nietzman het volgende:
Ik mis de Frysker, ik voel me straks helemaal ontheemd..
Mercedes Citaro´s hebben dat. Is wel heerlijk rustig voorin. Laat die motor maar lekker loeien onder al dat ROC-mp3-tuig.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
motor in de volgwagen?Doen ze dat ja?
![]()
haha ROC-mp3-tuig. kan het niet mooier verwoorden! big up!quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:25 schreef MREn het volgende:
[..]
Mercedes Citaro´s hebben dat. Is wel heerlijk rustig voorin. Laat die motor maar lekker loeien onder al dat ROC-mp3-tuig.
en vervolgens moet je een frysker besturenquote:Op zaterdag 29 september 2007 21:20 schreef ghizzer het volgende:
het lijkt me fantastisch een bus te kunnen besturen.
bwhahaha nou nee. dan ga ik direct op zoek naar ander werk!quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:33 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
en vervolgens moet je een frysker besturen![]()
ik ben buschauffeur en vind het heerlijk werk.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |