abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52775325
ik heb trouwens wel de indruk dat deze hele zooi een prachtig voorbeeld is van hoe kwalijk "groupthinking" kan zijn
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_52775549
pi_52775968
quote:
# 28 augustus 2007. RTLZ meldt en bevestigt de grote risco's die ABNAMRO heeft genomen. Maar liefst 83 miljard dollar zou buiten de balans omgaan! Dit loopt via de zogenaamde conduits
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:56:30 #104
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_52776594
En toen was het sprookje over ?
3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:05:26 #105
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52776816
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:33 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Next: Fortis en barclays trekken hun handen af van ABN. Krjigt 't personeel toch z'n zin.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52777835
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:05 schreef gronk het volgende:

[..]

Next: Fortis en barclays trekken hun handen af van ABN. Krjigt 't personeel toch z'n zin.
barclays schijnt zelf ook nogal in de subprime meuk te zitten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52777874
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

barclays schijnt zelf ook nogal in de subprime meuk te zitten
en heeft e.e.a. uitstaan bij een wankelende duitse bank *grin*
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:52:35 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_52778017
quote:
# 28 augustus 2007. RTLZ meldt en bevestigt de grote risco's die ABNAMRO heeft genomen. Maar liefst 83 miljard dollar zou buiten de balans omgaan! Dit loopt via de zogenaamde conduits
Vandaar dat ze de boel zo graag wilden verkopen..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_52778257
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vandaar dat ze de boel zo graag wilden verkopen..
Die Groenink. Wat heeft hij nu eigenlijk voor goeds gedaan voor die bank? Volgens mij kon elke lulhannes hier op Fok dat ook. En de rat verlaat het zinkende schip met een grote zak met geld.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 13:09:25 #110
38496 Perrin
pi_52778401
quote:
De Wall Street Journal heeft de effecten van de zogenaamde conduits eens onderzocht. Het blijkt dat voor de conduits naarstig naar kopers is gezocht. Dat is of gedeeltelijk gelukt tegen een hoge rente, of helemaal mislukt. Toch blijven de houders van de conduits volhouden dat hun portefeuille nog steeds solide is. In Nederland hebben de grootbanken ook conduits. De Wall Street Journal noemt in Europa als voorbeelden:

de ABN Amro Holding NV
Fortis NV,
Barclays PLC
de Royal Bank of Scotland Group, en
de Deutsche Bank AG.
Ik ken die namen ergens van.. Oja, het overnamecircus. Iets met een gezegde betreffende een kat in 't nauw dringt zich aan me op..

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 29-08-2007 18:14:24 ]
pi_52778403
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:02 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Die Groenink. Wat heeft hij nu eigenlijk voor goeds gedaan voor die bank? Volgens mij kon elke lulhannes hier op Fok dat ook. En de rat verlaat het zinkende schip met een grote zak met geld.
marktconform salaris en bonus voor zijn goede resultaten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_52778461
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik ken die namen ergens van.. Oja, het overnamecircus. Iets met een gezegde betreft een kat in 't nauw dringt zich aan me op..
hmm wel typisch die voorbeelden
  woensdag 29 augustus 2007 @ 13:13:49 #113
38496 Perrin
pi_52778510
De nieuwe fusie-bank kunnen ze Titanic Group of Hindenburg Holding noemen ofzo..
pi_52785391
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:33 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Met ABN haal je echt een dood lijk uit de kast. Lekker werk trouwens van Rukman Groenink.
pi_52838193
quote:
Bush komt mensen met hypotheekproblemen te hulp

De Amerikaanse regering schiet mensen die door de hypotheekcrisis in de problemen zijn gekomen te hulp.

Garant
De Amerikanse overheid zal garant staan voor mensen die hun hypotheek niet meer kunnen afbetalen. President Bush zal later op de dag bijzonderheden naar buiten brengen. Dat hebben Amerikaanse overheidsfunctionarissen gezegd. De financiële markten reageren positief op de aankondiging.

Rente
Het plan is bedoeld voor mensen met een lager inkomen die door de stijgende rente hun hypotheekschulden niet meer kunnen aflossen. Door de Amerikaanse ingreep kunnen zij in huis blijven wonen en lopen zij niet het risico tot gedwongen verkoop. Naar schatting een tot twee miljoen Amerikanen zijn door de hypotheekcrisis getroffen.

Druk
Bush komt met het plan onder druk van de Democraten. Die verwijten hem onvoldoende te hebben gedaan tegen de crisis, die tot grote onrust heeft geleid op de financiële markten. Veel investeerders en banken hebben geld belegd in de hypotheeksector. Door de problemen aan de onderkant van de hypotheekmarkt zijn die beleggingen veel minder waard geworden. De problemen zouden bovendien de groei van de Amerikaanse economie negatief kunnen beïnvloeden.

Positief
De aandelenmarkten reageerden positief op de aankondiging. In Azië verschenen vrijdag grote plussen op de borden en ook in Europa kwamen de markten met winst uit de startblokken. Eerder leidden de problemen op de hypotheek- en kredietmarkt wereldwijd tot forse koersdalingen. Diverse centrale banken zagen zich genoodzaakt in te grijpen met geldinjecties.

Domino-effect
Door als overheid garant te staan, wordt voorkomen dat er door de hypotheekcrisis een domino-effect ontstaat. Zo'n effect kan optreden als veel Amerikanen hun huis uit moeten. Dit zou kunnen leiden tot een daling van de huizenprijzen. Zeker in combinatie met een dalend consumentenvertrouwen kunnen Amerikanen dan terughoudend worden met uitgaven. Dat heeft weer een negatief effect op de economische groei.
Daarmee is de hele crisis voorbij, over tot de orde van de dag .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52838689
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

Idd we pakken weer een volgende ballon en gaan weer verder blazen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:37:10 #117
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52840046
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

http://www.beursplaza.com/koersen_ru_eurodollar.asp

0.5 cent omhoog in tien minuten
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52840161
pfff, net alsof bush dat kan waarmaken. hier nog een opinie: http://suddendebt.blogspot.com/2007/08/fha-to-rescue.html
pi_52846965
pi_52917873
loos gebeuren zo leren die mensen en banken er nooit iets van
pi_52918656
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
och, tis nou niet zo dat Bush het waar kan maken weet je......
pi_52918875
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Wat is belangrijker? Dat de hele economie onderuit gaat en we met z'n allen een grote Depressie induiken of dat er een lesje wordt geleerd? Het is voor iedereen belangrijker dat deze bel leegloopt dan dat ie in één keer klapt zodat we leren dat je geen onverantwoorde risico's moet nemen.
pi_52919007
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wat is belangrijker? Dat de hele economie onderuit gaat en we met z'n allen een grote Depressie induiken of dat er een lesje wordt geleerd? Het is voor iedereen belangrijker dat deze bel leegloopt dan dat ie in één keer klapt zodat we leren dat je geen onverantwoorde risico's moet nemen.
nja, als je het gaat subsidieren dat mensen die (vaak via lyerloans) een te duur huis kochten en dat niet meer kunnen betalen mogen blijven zitten op staatkosten loopt de bel toch niet leeg?
pi_52919678
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:04 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, als je het gaat subsidieren dat mensen die (vaak via lyerloans) een te duur huis kochten en dat niet meer kunnen betalen mogen blijven zitten op staatkosten loopt de bel toch niet leeg?
dit dus sterker nog je maakt de bel alleen maar groter
pi_52920010
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dit dus sterker nog je maakt de bel alleen maar groter
precies, dat is ook mijn indruk.
maar we hoeven ons geen zorgen te maken. Bush kan wel lullen over bailout, maar hij kan het toch niet echt significant uitmakend waarmaken

loos gelul dus, eerst afwachten wat de fed zegt halverwege de maand. ik verwacht nog steeds ernstige ellende (of kansen, net hoe je het opvat/anticipeert, zie mijn eerdere berichten)
pi_52964507
Hoorde ik nu gister een ballon klappen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52964683
quote:
Op woensdag 5 september 2007 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoorde ik nu gister een ballon klappen?
Ja, over voorspellen gesproken: ergens tussen eind augustus en midden september zou de boel boem zeggen omdat de maan tegen de zon stond te schurken, of iets dergelijks. Voor welke datum moest dat plaats gaan hebben?
pi_52964913
Ik had het niet over een voorspelling
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52964978
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik had het niet over een voorspelling
Nee, maar ik wel.
Welke ballon hoorde jij klappen dan?
  zaterdag 8 september 2007 @ 00:27:52 #130
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53021006
http://biz.yahoo.com/prnews/070907/laf060.html?.v=53

Countrywide Financial Corporation Announces Plan to Address Changing Market Conditions Including Workforce Reductions
quote:
The Company presently estimates a total workforce reduction of 10,000 to 12,000 over the next three months representing up to 20 percent of its current workforce.
pi_53034271
quote:
Op woensdag 5 september 2007 19:18 schreef en_door_slecht het volgende:
Welke ballon hoorde jij klappen dan?
Lees de topic
  maandag 17 september 2007 @ 00:47:10 #132
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53233730
http://www.ft.com/cms/s/0(...)ea-0000779fd2ac.html
quote:
S house prices are likely to fall significantly from their present levels, Alan Greenspan has told the Financial Times, admitting that there was a bubble in the US housing market.

In an interview ahead of the release on Monday of his widely-anticipated memoirs, the former chairman of the Federal Reserve said the decline in house prices “is going to be larger than most people expect”.

But Mr Greenspan said that his successors at the Fed – who meet on Tuesday to set interest rates – would have to be careful not to ease rates too aggressively, because the risk of an “inflationary resurgence” was greater now than when he was Fed chief.

Mr Greenspan said he would expect “as a minimum, large single-digit” percentage declines in US house prices from peak to trough and added that he would not be surprised if the fall was “in double digits”.
  maandag 17 september 2007 @ 00:48:58 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53233760
Het gekke is dat velen nu toch wel gaan verwachten dat komende week de hele zaak in elkaar klapt, voor de 21ste zou dat moeten gebeuren (vanwege die enorme hoop putopties ), maar aan de andere kant zou het ook één grote anti-climax worden, lijkt me...

[ Bericht 3% gewijzigd door Falco op 17-09-2007 01:02:37 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 17 september 2007 @ 00:55:06 #134
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53233852
Ik vermoed dat 't langzaamaan inelkaarkruimelt, en dat er niet zoiets zal zijn als 'de' crash. Wat 't wel des te vervelender zal maken, want het is iedere keer een nieuw gebied wat te lijden zal hebben van deze malaise.

[ Bericht 3% gewijzigd door gronk op 17-09-2007 01:08:28 ]
pi_53236341
quote:
Op maandag 17 september 2007 00:55 schreef gronk het volgende:
Ik vermoed dat 't langzaamaan inelkaarkruimelt, en dat er niet zoiets zal zijn als 'de' crash. Wat 't wel des te vervelender zal maken, want het is iedere keer een nieuw gebied wat te lijden zal hebben van deze malaise.
Nou, dat kruimelen geeft veel meer tijd om her en der wat bij te sturen en het voorkomt wilde paniek. Zo'n soft landing zou w.m.b. toch wenselijker zijn.
  maandag 17 september 2007 @ 10:16:21 #136
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53237839
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:02 schreef en_door_slecht het volgende:

Nou, dat kruimelen geeft veel meer tijd om her en der wat bij te sturen en het voorkomt wilde paniek. Zo'n soft landing zou w.m.b. toch wenselijker zijn.
Ik denk dat die paniek er sowieso wel komt. Het haalt alleen niets uit.
  woensdag 26 september 2007 @ 11:57:59 #137
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53483117
Dit is ook een hele aardige:

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aGh1hzqcpqV0&refer=home
quote:
AMBAC, FGIC, May Need More Capital If Subprime Losses Worsen

By Christine Richard

Sept. 25 (Bloomberg) -- Bond insurers, including those owned by AMBAC Financial Group Inc. and FGIC Corp., may need to raise capital to maintain their top credit ratings if losses worsen on subprime mortgage securities, Moody's Investors Service said.

Under what Moody's called its most stressful scenario, losses on securities backed by subprime mortgages could reach 14 percent, causing AMBAC, FGIC, Security Capital Assurance Ltd. and CIFG Assurance North America Inc. to fall short of the capital needed to keep their Aaa ratings. The most likely source of losses would be from guarantees on collateralized debt obligations, which may be backed by subprime mortgage securities. The stress test is higher than Moody's expected loss rate of 10 percent under which the guarantors experience no material losses.

``Because ratings are so important to the industry's value proposition, the rating agency believes that a highly rated financial-guarantor with a strong ongoing franchise would likely take whatever action is feasible to preserve its rating during times of stress,'' Moody's analysts led by Stanislas Rouyer in New York wrote in a report released today.

CDOs take pools of securities and then slice them into pieces with different credit ratings, from no rating through AAA. Subprime loans are issued to borrowers with poor credit or high levels of debt.

MBIA Inc.'s bond insurance unit would remain adequately capitalized, despite its exposure to CDOs backed by subprime mortgage-backed securities, Moody's said.

Insurers owned by Financial Security Assurance Inc., Assured Guaranty Ltd., and Radian Group Inc. wouldn't need to raise additional capital under the most stressed scenario because they haven't guaranteed a significant amount of CDOs backed by subprime mortgages, Moody's said.
Verzekeraars die geld moeten lenen om hun kredietratings in stand te houden --- oioi. Japanse toestanden.
pi_53491141
Zou een mod deze afbeelding aan de OP willen toevoegen?

Ik kan het namelijk niet meer veranderen

Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 22:54:10 #139
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53851531
http://econvideo.blogspot.com/2007/10/vandalized-reo.html

Dingen gaan niet helemaal goed in de USA.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 09:01:22 #140
38496 Perrin
pi_53856012
US mortgage crisis predicted to get worse as home loan defaults soar
quote:
Many brokers and mortgage lenders did not require proof of income and others helped borrowers to forge documents that inflated their salaries, enabling them to take out bigger loans than they could repay.

They largely got away with these practices while house prices were rising, since borrowers could remortgage their properties and pay off the loans with the proceeds. As house prices began to stagnate, and in many areas to fall, this option has been largely closed and the number of defaults has surged.

The number of foreclosures in the United States jumped by 115 per cent to 243,947 in August, from the year before – or one in 510 households, according to RealtyTrac, the housing monitor.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:28:41 #141
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53863199
quote:
Home Foreclosures Doubled in September on Loan Rates (Update1)

By Dan Levy

Oct. 11 (Bloomberg) -- U.S. home foreclosures doubled in September from a year earlier as subprime borrowers struggled to make payments on their adjustable-rate mortgages, RealtyTrac Inc. said.

There were 223,538 foreclosure filings last month, including default and auction notices and bank repossessions, the research company said today. California had the most with 51,259 and Florida was second with 33,354. The national foreclosure rate was one for every 557 households, according to RealtyTrac.

Foreclosures are deepening the U.S. housing recession by pushing more homes onto a market where sales and prices are dropping. The glut of unsold homes makes it difficult to sell or refinance without losing money. As many as half of the 450,000 subprime borrowers whose mortgages will re-set through November may lose their homes because they can't afford the higher payments, according to a report by Credit Suisse Group.

``The truth of the matter is that borrowers are going into default as soon as they hit their adjustments,'' said Rick Sharga, executive vice president of marketing at Irvine, California-based RealtyTrac.
Bloomberg
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:56:20 #142
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53905449
http://www.nrc.nl/economi(...)_Nederland_onderuit_
quote:
‘Huizenprijs kan ook in Nederland onderuit’
Door onze correspondent Freek Staps
New Haven, 13 okt. De Verenigde Staten stevenen af op een economische recessie en mede daardoor kan de Nederlandse huizenprijs „nog flink onderuit gaan". Dat zegt Robert Shiller, een van Amerika’s bekendste economen, in een interview met deze krant. „Ik vrees de heftigste huizencrash sinds de Grote Depressie."
(foto Peter Hilz)
(foto Peter Hilz)
Archief:

* overzicht - Meer economisch nieuws

print artikel mail artikel

De Nederlandse huizenprijs zit ten opzichte van het gemiddelde inkomen dicht tegen het niveau aan dat vooraf ging aan eerdere huizenkrachs, zegt Shiller. Bovendien is de prijstoename „zelfs groter geweest dan in de VS”.

Shiller is hoogleraar Economie aan Yale University en wordt beschouwd als de kundigste voorspeller van economische zeepbellen. Naar aanleiding van de recente hypotheek- en kredietcrisis sprak hij op verzoek van de Amerikaanse centrale bank en getuigde hij in het Congres. Shiller vergaarde bekendheid door als een van de weinigen jaren van tevoren het uiteenspatten van de internetzeepbel te voorspellen.

„De huizenmarkt in Amerika gaat naar beneden en de rest van de wereld zakt daarop ook weg. Dat is echt heel goed mogelijk”, volgens Shiller. „Ik geloof in de besmettelijkheid van dit soort speculatie op de huizenmarkt. Het is een epidemie.”

Volgens hem waren de recente koersdalingen naar aanleiding van een aantal risicovolle hypotheken slechts de opmaat tot grotere economische problemen. „In de VS is voor immense bedragen absurd overdadig gespeculeerd.” Amerikanen hebben meer geld in vastgoed dan in aandelen gestoken.

De huizenprijs in de VS is in augustus met 8 procent gedaald ten opzichte van een jaar geleden, de grootste daling in bijna veertig jaar. Shiller verwacht de komende maanden een prijsdaling tot 15 procent. Dat zou voor 3.000 miljard dollar (2.100 miljard euro) aan welvaartsgroei ongedaan maken. Prijsdalingen in de VS kunnen minder consumentenbestedingen met zich meebrengen. Daar lijdt Europa onder.
pi_53906875
quote:
mooi met een hoogte punt over een jaar of 5 kan ik een woning op de kop tikken
pi_53933130
quote:
Prijsdalingen in de VS kunnen minder consumentenbestedingen met zich meebrengen. Daar lijdt Europa onder.
Hoeveel europese consumentenproducten worden er dan verkocht in de VS dat wij er echt onder zouden lijden? Daar had de beste interviewer wel eens even dieper over door mogen vragen.
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:34:47 #145
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53933545
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mooi met een hoogte punt over een jaar of 5 kan ik een woning op de kop tikken
Ex-topman Shell: olie naar 150 dollar
'Volgende financiële crisis in 2011'
Waarschijnlijk wel. Alhoewel fiat geld ook wel eens failliet zou kunnen gaan. $ ben ¤ zijn dan waardeloos.
Een huis kopen zit er dan ook niet in tenzij Goud de nieuwe wereldvaluta ?
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:36:52 #146
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53933591
Humbug. Kijk maar naar japan.
  zondag 14 oktober 2007 @ 21:40:51 #147
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53933683
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 21:36 schreef gronk het volgende:
Humbug. Kijk maar naar japan.
Japan is geen wereldcrisis.
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:41:28 #148
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53935231
quote:
Banken werken samen tegen kredietcrisis
Uitgegeven: 14 oktober 2007 17:26

NEW YORK - Grote banken, waaronder de grootste Amerikaanse bank Citigroup, zijn bezig met het opzetten van een gezamenlijk fonds, dat moet voorkomen dat de kredietcrisis de wereldeconomie verder schaadt.

Het fonds, ter waarde van ongeveer 80 miljard dollar (56 miljard euro), moet noodlijdende onderpanden en andere activa die zijn blootgesteld aan risicovolle hypotheken, te hulp schieten. Dit hebben bronnen bekend met de situatie zaterdag en zondag tegen Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal en persbureau Reuters gezegd.

Vertegenwoordigers van het Amerikaanse ministerie van Financiën hebben de gesprekken tussen grote banken in de wereld georganiseerd. Behalve Citigroup zou ook JP Morgan Chase en Bank of America betrokken zijn in de discussies.

Het Amerikaanse stelsel van centrale banken, de Federal Reserve, is geïnformeerd, maar heeft de actieve rol overgelaten aan het ministerie van Financiën. Volgens The Wall Street Journal zouden ook Britse banken participatie overwegen.

(c) ANP
Nu
Dit is waarschijnlijk de voorbode van debt-monitization.
Uiteindelijk koopt dan de FED de schulden op en levert er versgeperst geld voor terug. Meer dollars in omloop waar nix tegenoverstaat. Iedereen die $'s heeft overal ter wereld gaat dan uitendelijk meebetalen via de "inflation-tax"
wiki/Inflation_tax

[ Bericht 0% gewijzigd door digitaLL op 14-10-2007 22:47:49 ]
pi_53943673
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 21:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel europese consumentenproducten worden er dan verkocht in de VS dat wij er echt onder zouden lijden? Daar had de beste interviewer wel eens even dieper over door mogen vragen.
tomtom en phillips hoorde ik vanmorgen op rtl-z verder exporteren NL en duitsland veel naar de VS
pi_53944147
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tomtom en phillips hoorde ik vanmorgen op rtl-z verder exporteren NL en duitsland veel naar de VS
Ja ik werk ook bij een beddrijf wat exporteerd, en ook naar de VS, maar dan nog hoeveel is er nu werkelijk mee gemoeid. En dan in percentages van de totale export cijfers. Veel is nogal een ruim en vaag begrip en het is veel omdat het om miljarden zal gaan maar het kan nog altijd weinig zijn omdat de totale interne europese markt een factor 20 hoger is.
pi_53945259
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja ik werk ook bij een beddrijf wat exporteerd, en ook naar de VS, maar dan nog hoeveel is er nu werkelijk mee gemoeid. En dan in percentages van de totale export cijfers. Veel is nogal een ruim en vaag begrip en het is veel omdat het om miljarden zal gaan maar het kan nog altijd weinig zijn omdat de totale interne europese markt een factor 20 hoger is.
quote:
Exports - partners:
Definition Field Listing
Germany 25.5%, Belgium 14%, UK 8.9%, France 8.6%, Italy 5.1%, US 4.4% (2006)
volgens het ciafactbook
pi_53945420
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

[..]

volgens het ciafactbook
Ja en hoe moet ik deze cijfers intrepeteren, exporteert de US naar de US voor 4%?

Zijn het de cijfers van de EU waarbij de EU exporteerd naar andere EU landen?

Nou het zullen we de nederlandse cijfers zijn, en wat zien we hierin dat we dus maar 4% naar de VS exporteren, nou nou poe poe dat is nu niet dat we echt veel kunnen zeggen.
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:49:09 #153
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53946712
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja en hoe moet ik deze cijfers intrepeteren, exporteert de US naar de US voor 4%?
quote:
Zijn het de cijfers van de EU waarbij de EU exporteerd naar andere EU landen?
quote:
Nou het zullen we de nederlandse cijfers zijn, en wat zien we hierin dat we dus maar 4% naar de VS exporteren, nou nou poe poe dat is nu niet dat we echt veel kunnen zeggen.
Het is wel een substantieel gedeelte en laten nou bijvoorbeeld landen als Duitsland, Frankrijk, Italië enzo ook naar de VS exporteren... Het is wel erg suffig om te denken dat alle landen op een economisch eilandje leven en nauwelijks interactie met elkaar hebben.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53946893
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Even beide vragen om aan te geven dat het wel makkelijk is om te weten welke cijfertjes hij nu weer neergekwakt heeft. Want in het artikel ging het over europa...
quote:
Het is wel een substantieel gedeelte en laten nou bijvoorbeeld landen als Duitsland, Frankrijk, Italië enzo ook naar de VS exporteren... Het is wel erg suffig om te denken dat alle landen op een economisch eilandje leven en nauwelijks interactie met elkaar hebben.
Het is ook nogal emotioneel om te zeggen dat we helemaal afhankelijk zijn van de VS en dat een onderuitgang van de VS een verschikkelijk impact zal hebben op onze economie, zeker als we zien dat maar 4,4% van onze export naar de VS gaat. Even een heel simpel voorbeeld, misschien wel te simpel maar als men in de VS in ee flinke dip komt, onze export naar de VS blijft steken op 2.2% dan dan zou je denken een achteruigang van 50% , ja maar op het totaal plaatje maakt het dus maar 2.2% vermindering op de totale export cijfers, en dan hebben we ook nog een grote interne markt.
pi_53948323
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Even beide vragen om aan te geven dat het wel makkelijk is om te weten welke cijfertjes hij nu weer neergekwakt heeft. Want in het artikel ging het over europa...
[..]
sorry vergeten er bij te zetten dat zijn de export cijfers van NL
quote:
Het is ook nogal emotioneel om te zeggen dat we helemaal afhankelijk zijn van de VS en dat een onderuitgang van de VS een verschikkelijk impact zal hebben op onze economie, zeker als we zien dat maar 4,4% van onze export naar de VS gaat. Even een heel simpel voorbeeld, misschien wel te simpel maar als men in de VS in ee flinke dip komt, onze export naar de VS blijft steken op 2.2% dan dan zou je denken een achteruigang van 50% , ja maar op het totaal plaatje maakt het dus maar 2.2% vermindering op de totale export cijfers, en dan hebben we ook nog een grote interne markt.
mwah je vergeet dat onze pensioenfondsen en beleggingen ook heel dik in de VS zitten NL is de 2 na grootste investeerder in de VS
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:17:03 #156
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53948491
Ja, dat gaat nog lachen worden. Iedereen die bij de overheid werkt krijgt zometeen waarschijnlijk 'n 'bijheffing' voor het ABP.
pi_53948581
Misschien een domme vraag. Maar stel zoiets gebeurt hier. En jou hypotheekverstrekker gaat failliet. Wat zijn de gevolgen voor de eerlijke betaler die netjes bij is met betalen?
pi_53948602
de eu heeft tegenwoordig een aparte plek gekregen in het factbook en daar zijn de cijfers van
EU:
Exports - partners:
US 23.3%, Switzerland 7.6%, Russia 5.2%, China 4.8% (2006)

overigens staan daar wel meer leuke weetjes op over europa die ik nog niet wist
pi_53948631
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:22 schreef zweefbij het volgende:
Misschien een domme vraag. Maar stel zoiets gebeurt hier. En jou hypotheekverstrekker gaat failliet. Wat zijn de gevolgen voor de eerlijke betaler die netjes bij is met betalen?
dat je de sjaak bent
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:26:40 #160
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53948643
Want?
pi_53948667
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat je de sjaak bent
En waarom ben je dat dan?
pi_53948850
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:28 schreef zweefbij het volgende:

[..]

En waarom ben je dat dan?
de schuldeisers gaan de bezittingen confisqueren en zodoende ook jouw huis
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:42:41 #163
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53948905
Ja, en dan? Gaan ze dat dan groen verven, ofzo?
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:47:15 #164
38496 Perrin
pi_53948987
Als de hypotheekverstrekker failliet gaat, zal denk ik een curator de bezittingen verdelen onder de schuldeisers of ze verkopen. Een uitstaande hypotheek valt ook onder de boedel van de failliete bank. Tot een koper gevonden is, beheert de curator de lopende hypotheek namens de failliete bank. Zoiets zal 't wel worden.
pi_53949055
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
de eu heeft tegenwoordig een aparte plek gekregen in het factbook en daar zijn de cijfers van
EU:
Exports - partners:
US 23.3%, Switzerland 7.6%, Russia 5.2%, China 4.8% (2006)

overigens staan daar wel meer leuke weetjes op over europa die ik nog niet wist
En weer probeer je ons iets vreemds voor te spiegelen, want hierbij moeten we natuurlijk wel de regel
excluding intra-EU trade (2005) niet vergeten.

Op een BNP van $13.08 trillion heeft de EU een export van $1.33 trillion. Dus maar 10% van onze handel wordt gegenereerd buiten de eu landen, waarvan dan dus maar 2.3% door export naar de VS gemaakt wordt.
pi_53949069
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:42 schreef gronk het volgende:
Ja, en dan? Gaan ze dat dan groen verven, ofzo?
nopoe verkopen (met veel verlies waarschijnlijk rond die tijd )
Zie de VS daar is dat nu aan de gang
pi_53949091
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
mwah je vergeet dat onze pensioenfondsen en beleggingen ook heel dik in de VS zitten NL is de 2 na grootste investeerder in de VS
Staat dit ook in je factbook? Of te wel heb je hier een bron voor. En wie zijn de 2 grotere dan, want het lijkt me toch heel sterk dat zo'n klein landje als nederland het voor elkaar kan krijgen om de 3e investeerder te zijn in de VS.
pi_53949125
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nopoe verkopen (met veel verlies waarschijnlijk rond die tijd )
Zie de VS daar is dat nu aan de gang
Gedwongen verkopen vinden allen maar plaats bij mensen die niet aan hun hyptheek verplichtingen meer kunnen voldoen zolang je gewoon blijft betalen kan en zal er toch niets aan de hand zijn.
pi_53949149
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En weer probeer je ons iets vreemds voor te spiegelen, want hierbij moeten we natuurlijk wel de regel
excluding intra-EU trade (2005) niet vergeten.

Op een BNP van $13.08 trillion heeft de EU een export van $1.33 trillion. Dus maar 10% van onze handel wordt gegenereerd buiten de eu landen, waarvan dan dus maar 2.3% door export naar de VS gemaakt wordt.
lijkt mij logisch als je de EU als aparte edentiteit ziet dat je dan niet de interne marktstromen er bij gaat meten.
pi_53949215
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gedwongen verkopen vinden allen maar plaats bij mensen die niet aan hun hyptheek verplichtingen meer kunnen voldoen zolang je gewoon blijft betalen kan en zal er toch niets aan de hand zijn.
volgens mij houdt dat in: meteen aan je hyphotheek verplichting voldoen
pi_53949250
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Staat dit ook in je factbook? Of te wel heb je hier een bron voor. En wie zijn de 2 grotere dan, want het lijkt me toch heel sterk dat zo'n klein landje als nederland het voor elkaar kan krijgen om de 3e investeerder te zijn in de VS.
de eerder genoemde pensioenfondsen en nee daar heb ik geen bron van kwam een paar jaar geleden langs in een artikel dat men niet bang moest zijn voor de japanners/arbieren/chinezen en dergelijke omdat ze relatief weinig investeerden

edit:

en gevonden 2 linkjes
1 NL grootste investeerder in de wereld na de VS
2 NL op 2 na grootste investeerder in de VS na frankrijk en het VK

[ Bericht 23% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 15-10-2007 15:14:05 ]
  maandag 15 oktober 2007 @ 15:18:08 #172
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53949525
pi_53949574
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

volgens mij houdt dat in: meteen aan je hyphotheek verplichting voldoen
Maar goed, wat als? Het risico is dan beperkt. u krijgt hoogstens met een andere aanbieder maken.

Als u geld heeft staan op een spaarrekening en de bank gaat failliet, dan heeft u een probleem. De bank had uw geld, en u moet maar hopen dat u het terug krijgt - zo niet, dan kan alleen de Nederlandse Bank nog redding bieden. Maar bij het failliet van AHM in Amerika is juist het omgekeerde aan de hand. De hypotheeknemers hadden een lening gekregen van de bank. Nu de bank failliet is, komt die het niet meer terugvragen. De leners hebben het geld in handen. Feest!

Zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Als een bedrijf failliet gaat, zal een curator de bezittingen die het bedrijf nog heeft verdelen onder de schuldeisers. Een uitstaande hypotheek valt ook onder de boedel van de failliete bank. Er is altijd wel iemand die voor leuke prijs zulke bezittingen wil overnemen. Tot een koper gevonden is, beheert de curator uw lopende hypotheek names de failliete bank.

Van der Hoop

In Nederland ging in 2005 de bank Van der Hoop failliet. In 2006 nam uiteindelijk de Rabobank de hypothekenportefeuille van Van der Hoop over. Met korting: de waarde van de hypotheken was ¤120 miljoen, de Rabobank betaalde ¤95 miljoen. Met de opbrengsten konden de schuldeisers, waaronder de houders van spaarrekeningen, deels afbetaald worden.

De nieuwe bezitter van de hypotheken heeft zich in zo´n geval uiteraard te houden aan de contracten waaronder u de hypotheek bent aangegaan. Of het contract weer net zo verlengd kan worden als bij de oude bank, is wel de vraag.
pi_53949820
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, het huis is niet van de bank. Je hebt een overeenkomst over een lening, en zolang jij gewoon aan je verplichtingen voldoet is er voor jou niks aan de hand. Het is niet alsof de bank van je kan vragen of je ineens de lening wil terug betalen.
pi_53950006
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

de eerder genoemde pensioenfondsen en nee daar heb ik geen bron van kwam een paar jaar geleden langs in een artikel dat men niet bang moest zijn voor de japanners/arbieren/chinezen en dergelijke omdat ze relatief weinig investeerden

edit:

en gevonden 2 linkjes
1 NL grootste investeerder in de wereld na de VS
2 NL op 2 na grootste investeerder in de VS na frankrijk en het VK
Ja als we gaan zoeken naar linkjes zullen er altijd wel wat te vinden zijn.
In dat 2e linkje staat dat we 154.7 miljard geinvesteerd hebben in de VS. Hierbij wordt ook niet vermeld waarin dat geld is gestopt, wordt dat geld jaarlijk geinvesteerd of zit dat nu daar. Zit het in obligaties of in vastgoed of in amerikaanse bedrijven.

Zoals we ook wel ergens heel grote cijfers kunen vinden over de hoeveelheid die china in de VS geinvesterd heeft.

Als we even van die zogenaamd grote hoeveelheid geld uitgaan wat was ook alweer het handelstekort op jaarbasis tussen de import en de export vanuit de VS? 800 miljard dollar?
pi_53951202
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:18 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, da's nu even niet zo slim he
eerste oke
2de

van het MIn van financien
quote:
Nederland is - na het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk - de grootste investeerder in de Verenigde Staten. Het totaal aantal investeringen door Nederlandse bedrijven in de VS beliep eind 2002 zo'n 154,7 miljard dollar.
gaat om de totale investering niet de jaarlijkse lijkt mij. De cijfers zijn wat ouder ja maar volgens mij wel rond de tijd dat ik het te horen heb gekregen.

overigens ter verduidelijking
http://www.oecd.org/dataoecd/54/58/37010986.pdf

pagina 17 in and outflows of direct investment zie je dat NL in een piek 119.4 miljard heeft geinvesteerd in het jaar 2005.
Verder op pagina 20 wat precies die cijfers inhouden

[ Bericht 16% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 15-10-2007 17:54:33 ]
  maandag 15 oktober 2007 @ 17:41:22 #177
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53951206
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[..]

Maar wat ik probeer aan te geven is dat zo'n zelfde daling ook bij andere Nederlandse exportpartners doorwerkt, waar Nederland weer minder export af kan zetten. Als de verkoop van Volkswagen in Amerika bij wijze van spreken halveert, dan merkt Duitsland dat, maar vervolgens zal de Nederlandse wieldoppenfabriek (volgens mij bestaat ie niet, maar het gaat om het idee ) dat ook weer merken, omdat Volkswagen minder wieldoppen afneemt uit Nederland. Volledig afhankelijk zijn we niet, maar denken dat de export maar met 2% zou dalen, is wel een flinke onderschatting.
pi_53952940
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 17:41 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar wat ik probeer aan te geven is dat zo'n zelfde daling ook bij andere Nederlandse exportpartners doorwerkt, waar Nederland weer minder export af kan zetten. Als de verkoop van Volkswagen in Amerika bij wijze van spreken halveert, dan merkt Duitsland dat, maar vervolgens zal de Nederlandse wieldoppenfabriek (volgens mij bestaat ie niet, maar het gaat om het idee ) dat ook weer merken, omdat Volkswagen minder wieldoppen afneemt uit Nederland. Volledig afhankelijk zijn we niet, maar denken dat de export maar met 2% zou dalen, is wel een flinke onderschatting.
Maar zolang de interne markt vele malen groter is dan de export markt dan zijn we in prinicipe toch niet afhankelijk zijn van de export, en zal een terugval in die export niet veel hoeven uit te maken voor de interne markt.
pi_53953288
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 19:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar zolang de interne markt vele malen groter is dan de export markt dan zijn we in prinicipe toch niet afhankelijk zijn van de export, en zal een terugval in die export niet veel hoeven uit te maken voor de interne markt.
Klopt maar veel geld wat we verdiend hebben hebben we geinvesteerd in het buitenland.
Overigens gaat men al janken wanneer de groei minder dan 2% is laat staan wanneer hij negatief is
pi_53966730
Het is natuurlijk wel heel erg naief om te denken dat een crash in de VS geen gevolgen zal hebben voor Nederland of de EU. Nederland is gewoon een hele economie en verder gaat vrijwel alle handel buiten de EU in dollars. Het is dus veel meer dan alleen de VS

Verder is het natuurlijk wel zo dat met de opkomst van BRIC dat het de afhankelijkheid van de VS is afgenomen
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:26:14 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53975305
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het is natuurlijk wel heel erg naief om te denken dat een crash in de VS geen gevolgen zal hebben voor Nederland of de EU.
Inderdaad. Rabobank, ING, ABN-Amro, Aegon, Nationale Nederlanden, en diverse andere bedrijven hebben enorme investeringen in de financiele sector in de Verenigde Staten, en ook in de hypotheek sector. Ik heb zelf een spaarrekening bij de Amerikaanse ING, en de Rabobank heeft in California een complete bank-keten overgenomen.

Mensen die iets hebben van "het zijn toch maar Amerikanen, net goed", hebben geen flauw idee hoe funest het voor de Europese economie is als het slecht gaat met de Amerikanen.

Export is maar een deel van de economie natuurlijk. Maar kijk voor de gein eens hoeveel Nederlandse bedrijven (Shell, Philips, Unilever.....) op Wall Street hun aandelen verhandelen, en wat voor een knal zij financieel te verwerken krijgen als de beurs crashed?

Nee, dat gaat echt niet goed zijn voor Nederland. En volgens mij investeerd Nederland meer in de VS dan menig ander Europees land.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_53975503
Risico van een open economie
pi_53981800
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Onzin. Als je hypotheekbezitter failliet gaat, dan betaal jij gewoon lekker door. Het domste wat je kunt doen is niet meer betalen. Je gaat gewoon door alsof er niets aan de hand is. Dacht je nou echt dat ze je huis ineens confisqueren en verkopen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53982147
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 04:33 schreef StefanP het volgende:

[..]

Onzin. Als je hypotheekbezitter failliet gaat, dan betaal jij gewoon lekker door. Het domste wat je kunt doen is niet meer betalen. Je gaat gewoon door alsof er niets aan de hand is. Dacht je nou echt dat ze je huis ineens confisqueren en verkopen?
Sommige mensen denken dat wel
Dat zijn dezelfde types die dan denken dat de huizen in Nederland plots 50% minder kosten
  dinsdag 27 november 2007 @ 19:52:11 #185
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54875643
Kick voor een leuk grafiekje:

verloop van de huizenprijzen (laatste stand)

[ Bericht 15% gewijzigd door gronk op 27-11-2007 20:35:09 ]
pi_54876370
Mooi kruis
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:34:21 #187
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54876684
Daarom ook het linkje eronder.
  donderdag 6 december 2007 @ 16:34:43 #188
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_55081077
nog nieuws van "het front" ?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 6 december 2007 @ 18:16:28 #189
38496 Perrin
pi_55082950
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:34 schreef Jumparound het volgende:
nog nieuws van "het front" ?
Zoiets?
Foreclosures hit record level in 3rd quarter
quote:
WASHINGTON: Home foreclosures shot up to an all-time high in the third quarter, fresh evidence of the problems afflicting distressed homeowners amid the housing meltdown.

The Mortgage Bankers Association in its quarterly snapshot of the mortgage market released today said that the percentage of all mortgages nationwide that started the foreclosure process jumped to a record high of 0.78 percent during the July-to-September period. That surpassed the previous high of 0.65 percent set in the prior quarter.

More homeowners also fell behind on their monthly payments.

The delinquency rate for all mortgages climbed to 5.59 percent in the third quarter. That was up from 5.12 percent in the second quarter and was the highest since 1986, the association said. Payments are considered delinquent if they are 30 or more days past due.
pi_55083486
Ik weet nie of ik dit in dit topic gezegd heb maar ergens anders op het web wel maar de staat gaat de suprimers helpen en de rentetarieven bevriezen, dat was eigenlijk ook wel te verwachten
  woensdag 12 december 2007 @ 14:15:40 #191
38496 Perrin
pi_55217043
Artikel van Alan Greenspan in WSJ van vandaag:

The Roots of the Mortgage Crisis

"Bubbles cannot be safely defused by monetary policy before the speculative fever breaks on its own."
quote:
On Aug. 9, 2007, and the days immediately following, financial markets in much of the world seized up. Virtually overnight the seemingly insatiable desire for financial risk came to an abrupt halt as the price of risk unexpectedly surged. Interest rates on a wide range of asset classes, especially interbank lending, asset-backed commercial paper and junk bonds, rose sharply relative to riskless U.S. Treasury securities. Over the past five years, risk had become increasingly underpriced as market euphoria, fostered by an unprecedented global growth rate, gained cumulative traction.

The crisis was thus an accident waiting to happen. If it had not been triggered by the mispricing of securitized subprime mortgages, it would have been produced by eruptions in some other market. As I have noted elsewhere, history has not dealt kindly with protracted periods of low risk premiums.
quote:
In theory, central banks can expand their balance sheets without limit. In practice, they are constrained by the potential inflationary impact of their actions. The ability of central banks and their governments to join with the International Monetary Fund in broad-based currency stabilization is arguably long since gone. More generally, global forces, combined with lower international trade barriers, have diminished the scope of national governments to affect the paths of their economies.

Although central banks appear to have lost control of longer term interest rates, they continue to be dominant in the markets for assets with shorter maturities, where money and near monies are created. Thus central banks retain their ability to contain pressures on the prices of goods and services, that is, on the conventional measures of inflation.

The current credit crisis will come to an end when the overhang of inventories of newly built homes is largely liquidated, and home price deflation comes to an end. That will stabilize the now-uncertain value of the home equity that acts as a buffer for all home mortgages, but most importantly for those held as collateral for residential mortgage-backed securities. Very large losses will, no doubt, be taken as a consequence of the crisis. But after a period of protracted adjustment, the U.S. economy, and the world economy more generally, will be able to get back to business.
pi_55217111
Klopt redelijk denk ik
pi_55220962
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 19:52 schreef gronk het volgende:
Kick voor een leuk grafiekje:

verloop van de huizenprijzen (laatste stand)
Wow, als het plaatje goed heb gezien zijn de huizen in de Amerikaanse steden gemiddeld véél goedkoper dan in Nederland! Hoe zit het met de huizenbubbel hier in Nederland; is er niet teveel voor (over)betaald en daarmee teveel geleend?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_55221186
Hier is het tekort veel groter.
  woensdag 12 december 2007 @ 17:06:46 #195
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55221310
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:53 schreef Demophon het volgende:

[..]

Wow, als het plaatje goed heb gezien zijn de huizen in de Amerikaanse steden gemiddeld véél goedkoper dan in Nederland! Hoe zit het met de huizenbubbel hier in Nederland; is er niet teveel voor (over)betaald en daarmee teveel geleend?

Ik weet niet hoe jij aan dat grafiekje van huizenprijsindexen iets kunt zien over de prijs en de betaalbaarheid van woningen in de VS versus nederland. Vertel eens?
pi_55221342
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:01 schreef HarryP het volgende:
Hier is het tekort veel groter.
Waarom hoor ik dan betreft hier niks van in de media, terwijl we hier wel alles lezen over de huizenmarkt in Amerika?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_55221468
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:06 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij aan dat grafiekje van huizenprijsindexen iets kunt zien over de prijs en de betaalbaarheid van woningen in de VS versus nederland. Vertel eens?
Ow, ik heb de grafiek verkeerd afgelezen! Dacht dat de y-as hoeveelheid dollars weergaf (x 1000)
Maar het neemt niet weg dat de prijzen van huizen in Nederland net zo snel (of meer) gestegen zijn de afgelopen tien jaar.
  woensdag 12 december 2007 @ 18:52:02 #198
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55223941
quote:
Fed Joins Other Banks in Measures
To Inject More Funds Into Markets
By GREG IP
December 12, 2007 12:38 p.m.

The Federal Reserve has joined with four other major central banks to announce a series of measures designed to inject added cash into global money markets in hopes of thawing a credit freeze that threatens their economies.
http://online.wsj.com/article/SB119746804568523549.html

pi_55227132
quote:
voor de jaarlijkse December Rally ondersteuning
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:04:05 #200
38496 Perrin
pi_55269373
NY Times: After the money's gone

[ Bericht 54% gewijzigd door Perrin op 14-12-2007 15:54:38 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo