quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ik werk ook bij een beddrijf wat exporteerd, en ook naar de VS, maar dan nog hoeveel is er nu werkelijk mee gemoeid. En dan in percentages van de totale export cijfers. Veel is nogal een ruim en vaag begrip en het is veel omdat het om miljarden zal gaan maar het kan nog altijd weinig zijn omdat de totale interne europese markt een factor 20 hoger is.
volgens het ciafactbookquote:Exports - partners:
Definition Field Listing
Germany 25.5%, Belgium 14%, UK 8.9%, France 8.6%, Italy 5.1%, US 4.4% (2006)
Ja en hoe moet ik deze cijfers intrepeteren, exporteert de US naar de US voor 4%?quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
[..]
volgens het ciafactbook
quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja en hoe moet ik deze cijfers intrepeteren, exporteert de US naar de US voor 4%?
quote:Zijn het de cijfers van de EU waarbij de EU exporteerd naar andere EU landen?
Het is wel een substantieel gedeelte en laten nou bijvoorbeeld landen als Duitsland, Frankrijk, Italië enzo ook naar de VS exporteren... Het is wel erg suffig om te denken dat alle landen op een economisch eilandje leven en nauwelijks interactie met elkaar hebben.quote:Nou het zullen we de nederlandse cijfers zijn, en wat zien we hierin dat we dus maar 4% naar de VS exporteren, nou nou poe poe dat is nu niet dat we echt veel kunnen zeggen.
Even beide vragen om aan te geven dat het wel makkelijk is om te weten welke cijfertjes hij nu weer neergekwakt heeft. Want in het artikel ging het over europa...quote:
Het is ook nogal emotioneel om te zeggen dat we helemaal afhankelijk zijn van de VS en dat een onderuitgang van de VS een verschikkelijk impact zal hebben op onze economie, zeker als we zien dat maar 4,4% van onze export naar de VS gaat. Even een heel simpel voorbeeld, misschien wel te simpel maar als men in de VS in ee flinke dip komt, onze export naar de VS blijft steken op 2.2% dan dan zou je denken een achteruigang van 50% , ja maar op het totaal plaatje maakt het dus maar 2.2% vermindering op de totale export cijfers, en dan hebben we ook nog een grote interne markt.quote:Het is wel een substantieel gedeelte en laten nou bijvoorbeeld landen als Duitsland, Frankrijk, Italië enzo ook naar de VS exporteren... Het is wel erg suffig om te denken dat alle landen op een economisch eilandje leven en nauwelijks interactie met elkaar hebben.
sorry vergeten er bij te zetten dat zijn de export cijfers van NLquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Even beide vragen om aan te geven dat het wel makkelijk is om te weten welke cijfertjes hij nu weer neergekwakt heeft. Want in het artikel ging het over europa...
[..]
mwah je vergeet dat onze pensioenfondsen en beleggingen ook heel dik in de VS zitten NL is de 2 na grootste investeerder in de VSquote:Het is ook nogal emotioneel om te zeggen dat we helemaal afhankelijk zijn van de VS en dat een onderuitgang van de VS een verschikkelijk impact zal hebben op onze economie, zeker als we zien dat maar 4,4% van onze export naar de VS gaat. Even een heel simpel voorbeeld, misschien wel te simpel maar als men in de VS in ee flinke dip komt, onze export naar de VS blijft steken op 2.2% dan dan zou je denken een achteruigang van 50% , ja maar op het totaal plaatje maakt het dus maar 2.2% vermindering op de totale export cijfers, en dan hebben we ook nog een grote interne markt.
dat je de sjaak bentquote:Op maandag 15 oktober 2007 14:22 schreef zweefbij het volgende:
Misschien een domme vraag. Maar stel zoiets gebeurt hier. En jou hypotheekverstrekker gaat failliet. Wat zijn de gevolgen voor de eerlijke betaler die netjes bij is met betalen?
de schuldeisers gaan de bezittingen confisqueren en zodoende ook jouw huisquote:
En weer probeer je ons iets vreemds voor te spiegelen, want hierbij moeten we natuurlijk wel de regelquote:Op maandag 15 oktober 2007 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
de eu heeft tegenwoordig een aparte plek gekregen in het factbook en daar zijn de cijfers van
EU:
Exports - partners:
US 23.3%, Switzerland 7.6%, Russia 5.2%, China 4.8% (2006)
overigens staan daar wel meer leuke weetjes op over europa die ik nog niet wist
nopoe verkopen (met veel verlies waarschijnlijk rond die tijdquote:Op maandag 15 oktober 2007 14:42 schreef gronk het volgende:
Ja, en dan? Gaan ze dat dan groen verven, ofzo?
Staat dit ook in je factbook? Of te wel heb je hier een bron voor. En wie zijn de 2 grotere dan, want het lijkt me toch heel sterk dat zo'n klein landje als nederland het voor elkaar kan krijgen om de 3e investeerder te zijn in de VS.quote:Op maandag 15 oktober 2007 14:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
mwah je vergeet dat onze pensioenfondsen en beleggingen ook heel dik in de VS zitten NL is de 2 na grootste investeerder in de VS
Gedwongen verkopen vinden allen maar plaats bij mensen die niet aan hun hyptheek verplichtingen meer kunnen voldoen zolang je gewoon blijft betalen kan en zal er toch niets aan de hand zijn.quote:Op maandag 15 oktober 2007 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nopoe verkopen (met veel verlies waarschijnlijk rond die tijd)
Zie de VS daar is dat nu aan de gang
lijkt mij logisch als je de EU als aparte edentiteit ziet dat je dan niet de interne marktstromen er bij gaat meten.quote:Op maandag 15 oktober 2007 14:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En weer probeer je ons iets vreemds voor te spiegelen, want hierbij moeten we natuurlijk wel de regel
excluding intra-EU trade (2005) niet vergeten.
Op een BNP van $13.08 trillion heeft de EU een export van $1.33 trillion. Dus maar 10% van onze handel wordt gegenereerd buiten de eu landen, waarvan dan dus maar 2.3% door export naar de VS gemaakt wordt.
volgens mij houdt dat in: meteen aan je hyphotheek verplichting voldoenquote:Op maandag 15 oktober 2007 14:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gedwongen verkopen vinden allen maar plaats bij mensen die niet aan hun hyptheek verplichtingen meer kunnen voldoen zolang je gewoon blijft betalen kan en zal er toch niets aan de hand zijn.
de eerder genoemde pensioenfondsen en nee daar heb ik geen bron van kwam een paar jaar geleden langs in een artikel dat men niet bang moest zijn voor de japanners/arbieren/chinezen en dergelijke omdat ze relatief weinig investeerdenquote:Op maandag 15 oktober 2007 14:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Staat dit ook in je factbook? Of te wel heb je hier een bron voor. En wie zijn de 2 grotere dan, want het lijkt me toch heel sterk dat zo'n klein landje als nederland het voor elkaar kan krijgen om de 3e investeerder te zijn in de VS.
Ja, da's nu even niet zo slim hequote:Op maandag 15 oktober 2007 15:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
1 NL grootste investeerder in de wereld na de VS
2 NL op 2 na grootste investeerder in de VS na frankrijk en het VK
Maar goed, wat als? Het risico is dan beperkt. u krijgt hoogstens met een andere aanbieder maken.quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
volgens mij houdt dat in: meteen aan je hyphotheek verplichting voldoen
Natuurlijk niet, het huis is niet van de bank. Je hebt een overeenkomst over een lening, en zolang jij gewoon aan je verplichtingen voldoet is er voor jou niks aan de hand. Het is niet alsof de bank van je kan vragen of je ineens de lening wil terug betalen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de schuldeisers gaan de bezittingen confisqueren en zodoende ook jouw huis
Ja als we gaan zoeken naar linkjes zullen er altijd wel wat te vinden zijn.quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de eerder genoemde pensioenfondsen en nee daar heb ik geen bron van kwam een paar jaar geleden langs in een artikel dat men niet bang moest zijn voor de japanners/arbieren/chinezen en dergelijke omdat ze relatief weinig investeerden
edit:
en gevonden 2 linkjes
1 NL grootste investeerder in de wereld na de VS
2 NL op 2 na grootste investeerder in de VS na frankrijk en het VK
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |