Mij is verteld dat dat te maken heeft met logistieke redenen. Vaak zijn die psychiatrische inrichtingen heel oud en hadden ze vroeger de trein nodig om het een en ander te vervoeren. Daarom grenzen veel psychiatrische inrichtingen aan een spoorlijn.quote:quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Naast psychiatrische inrichtingen e.d. waarschijnlijk?
Wolfheze ligt strak naast een drukke spoorlijn, is dat toeval?
jawel, die missen dan een paar benen of armenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:02 schreef kassenbouwer het volgende:
Zijn er eigenlijk wel eens mensen die dit overleven?
Ja hoor, heb het wel eens gehoord. Ben je je ledenmaten kwijt ofzo, wordt het voor de volgende keer ook moeilijker weer een zelfmoord uit te voeren lijkt me.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:02 schreef kassenbouwer het volgende:
Zijn er eigenlijk wel eens mensen die dit overleven?
Doet me denken aan deze klassiekerquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja hoor, heb het wel eens gehoord. Ben je je ledenmaten kwijt ofzo, wordt het voor de volgende keer ook moeilijker weer een zelfmoord uit te voeren lijkt me.
Huh, ken ik niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:11 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Doet me denken aan deze klassieker
[afbeelding]
![]()
Lijkt meer een steekvlam dan bloed.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:11 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
[afbeelding]
![]()
Monty Python and the search of the Holy Grail :equote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:11 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
[afbeelding]
![]()
quote:
Serieus, ramptoerist dat je dr bentquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:39 schreef Elvi het volgende:
[..]
OmgWas ze dan nog wel 'bij' of was het alleen dat ze nog ademde en al ver heen was?
Dat is toch de eerste vraag die bij iedereen opkomt?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:31 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Serieus, ramptoerist dat je dr bent.
Hoe vaak heb je het al meegemaakt?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:29 schreef Klinger het volgende:
Hoe het dan echt zit:
Een intact lichaam gaat gewoon de kist in, lijt me duideljk.
Is een lichaam uiteen gereten, dan worden herkenbare lichaamsdelen opgeruimd, de kleine onherkenbare delen zijn voor de kraaien..
Het opruimen opzich gebeurt door brandweer/politie. Dit wordt gelijk gecombineerd met het sporen onderzoe door de politie. Daarom staat een trein zolang stil na een aanrijding.
Voor wat betreft het afdekken na een aanrijding, dat is in principe voor de conducteur. De machinist heeft immers de klap al gezien/gevoeld. Dit is echter geen harde regel.
Als de conducteur het niet aankan, is de machinist vrij om dit te doen.
Zelf ben ik tot nu toe altijd samen met de conducteur teruggelopen en hebben we samen de zaak afgedekt. Het "laken" is gewoon een lap plastic van 3x3 meter. Hiervan zitten er een aantal in de afdekkist. Ook zitten er latex handschoenen in.
Hoe ik dit weet; ik ben al een fors aantal jaren machinist met wat dat betreft genoeg ervaring achter m'n kiezen. Helaas...
Iedereen vraagt het zich toch wel af... Ik hoef t zelf niet in real-life te zienquote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:31 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Serieus, ramptoerist dat je dr bent.
Lijkt me dat één keer al te veel is.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:37 schreef Klinger het volgende:
Genoeg, daar wil ik het graag bij laten....
De gestichten van Beilen en Assen liggen ook tegen het spoor aan. Zou dat nu werkelijk met de logistiek te maken hebben?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:56 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Mij is verteld dat dat te maken heeft met logistieke redenen. Vaak zijn die psychiatrische inrichtingen heel oud en hadden ze vroeger de trein nodig om het een en ander te vervoeren. Daarom grenzen veel psychiatrische inrichtingen aan een spoorlijn.
Dat heb ik ooit gehoord. Het lijkt me wel aannemelijk...quote:De gestichten van Beilen en Assen liggen ook tegen het spoor aan. Zou dat nu werkelijk met de logistiek te maken hebben?
soooo, grappig man!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:34 schreef bijdehand het volgende:
En dan komt de machinist thuis en dan zegt ie zo: 'Vrouw, kinders, we eten de hele week gehakt!'
In Rosmalen was er eerst zo'n jongen die voor de trein wilde springen en toen kwam ie tegen de zijkant![]()
ik moest lachenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:34 schreef bijdehand het volgende:
En dan komt de machinist thuis en dan zegt ie zo: 'Vrouw, kinders, we eten de hele week gehakt!'
In Rosmalen was er eerst zo'n jongen die voor de trein wilde springen en toen kwam ie tegen de zijkant![]()
Als je het doet, doe het dan goed.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:34 schreef bijdehand het volgende:
inderdaadquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:31 schreef Re het volgende:
Delft is ook zo'n leuk "stukje"
In nederland ook, niet vanwege geloof, maar vanwege wetgeving.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:35 schreef Noway666 het volgende:
Ligt eraan soms hangen de darmen in de bomen en dat is niet makkelijk met zo'n bovenleiding vlakbij om dat op te ruimen.
Meestal worden de grote brokken in vuilniszakken gedaan en vervoert, de rest wordt weggespoten.
Kijk voor lol eens naar een documentaire over bom aanslagen in israel, daar rapen ze uit geloofsovertuiging elk schraapsel van een lijk op, ook zijn dat 1001 + stukjes.
Dat wordt wat met de dichtgelaste koplopersquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:39 schreef znarch het volgende:
Volgens mij is het trouwens niet zo dat de machinist het laken over het lichaam doet. Voor zover ik het weet mag een machinist niet eens gaan kijken (trauma's enezo) en moet hij aan de achterkant het treinstel verlaten.
Zat ik ook naar te zoeken, wil 'm graag zien...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:53 schreef ILCILA het volgende:
weet iemand of die serie van paar dagen terug over zelfmoord nog terug te vinden is op internet? uitzendinggemist kan ik hem niet vinden...
"Dag Mams" het iej
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=5177384&md5=4754a635744b81d43b8a06e7e592a8a9
die?
quote:De link naar het door u opgevraagde document werkt niet. Wacht 10 seconden om naar de homepage van Uitzending Gemist te gaan of klik hier.
Deze website, inclusief de gepubliceerde informatie valt onder het auteurs- en databankenrecht van de Publieke Omroep. Verveelvoudiging en/of openbaarmaking, anders dan voor eigen niet-commercieel gebruik overeenkomstig onze gebruiksvoorwaarden, zijn zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de Publieke Omroep niet toegestaan (© Publieke Omroep, 2006).
Is dat niet ook omdat de grond langs het spoor relatief goedkoop is?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:56 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Mij is verteld dat dat te maken heeft met logistieke redenen. Vaak zijn die psychiatrische inrichtingen heel oud en hadden ze vroeger de trein nodig om het een en ander te vervoeren. Daarom grenzen veel psychiatrische inrichtingen aan een spoorlijn.
Ik weet wel een verhaal van een meisje die ietwat jong ongewenst moeder was geworden, en er een eind aan maakte na dr bevalling, waarbij het hoofd van de baby intact uit dat ding is gevist...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:20 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Is dat niet ook omdat de grond langs het spoor relatief goedkoop is?
Gezondheidszorg; budget enzo...
Ik las ook ooit ergens dat regelmatig ook mensen gespiest worden aan de voorkant van de trein.
Sommige typen trein hebben aan kop een nl. scherp uitsteeksel.
Geen idee, dit was het enige dat ik vondt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:26 schreef Isegrim het volgende:
Oh, het was niet die docu zelf die op TV was maar een item in Nova?
verleden tijd is nooit dtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen idee, dit was het enige dat ik vondt.
En, en, en, enquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:56 schreef vosss het volgende:
Ik zal het vanavond met kaarten eens aan 2 vrienden van mij vragen. Die hebben een paar weken terug nog eentje van het spoor moeten plukken.
En de rest van het lichaam van de baby?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik weet wel een verhaal van een meisje die ietwat jong ongewenst moeder was geworden, en er een eind aan maakte na dr bevalling, waarbij het hoofd van de baby intact uit dat ding is gevist...![]()
Ja. dit heb ik ooit geleerd bij Aardrijkskunde vroeger:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:20 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Is dat niet ook omdat de grond langs het spoor relatief goedkoop is?
Gezondheidszorg; budget enzo...
Dit is wat Nova aanbiedt bij de zoekterm, en hoewel het oinderdaad staat aangekondigd, komt het hele item niet voorbijquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Geen idee, dit was het enige dat ik vondt.
Tussen Beverwijk en Uitgeest ook alquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:47 schreef zarGon het volgende:
[afbeelding]
(29 juni).
Altijd leuk zulke mensen..
? Volgens het 'gedeelde smart is halve smart' principe?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:29 schreef Klinger het volgende:
Voor wat betreft het afdekken na een aanrijding, dat is in principe voor de conducteur. De machinist heeft immers de klap al gezien/gevoeld.
he bahquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 02:04 schreef Quatertemper het volgende:
Ik zal m'n pa wel eens vragen hoe het zit. Politieagent enzo.
En opeens heb je het, je wordt conducteurquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat wordt wat met de dichtgelaste koplopers![]()
Conducteur moet de trein uit, niet de machinist![]()
Zo krijg ik m'n vrije tijd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 04:18 schreef TommyGun het volgende:
En hup bij iedereen in de cache. Krijgen wij nu ook celstraf?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 06:41 schreef seekfaM het volgende:
Springt een belg voor de trein....
Springt ie mis_
Ik denk door er zoveel mogelijk onder te jumpen, word je verscheurd door de wielen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:57 schreef lennart12 het volgende:
En hoe zorg je dat je de meeste rotzooi geeft, als je toch voor een trein ligt/staat? Lijkt me wel interessant om te weten. Hoe bezorg je de opruimers het meeste werk?
Van te voren op de rails gaan liggen dus, lijkt me. Met je hoofd dwars over zo'n rail of zo.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 06:59 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik denk door er zoveel mogelijk onder te jumpen, word je verscheurd door de wielen.
Dat is juist. Ik heb ooit eens in de trein gezeten en volledig uitzicht gehad op de rommel. Er werd omgeroepen dat we vooral niet naar buiten moesten kijken (onze trein werd stilgezet), waardoor iedereen naar het raam vloog natuurlijkquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:54 schreef dubidub het volgende:
Ik las 'n keer dat de conducteur of machinist je moet afdekken met een laken oid, daarna komt de politie/bradnweer en die ruimen het definitief op.
Tvp voor om terug te zoeken op Uzg want het klinkt wel erg interresant.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:01 schreef sunmoonstar het volgende:
Gisteren was de documentaire 'Dag Mams' te zien op Nederland 2. Deze documentaire ging over mensen die zelfmoord hadden gepleegd, hoe ze dat gedaan hadden, en er waren interviews met nabestaanden.
Een deel van de documentaire ging ook over 'het voor de trein springen'. Er werden toen ook beelden getoond van het 'opruimen' van het stoffelijk overschot...
Docu is volgens mij (nog) niet terug te vinden op Uitzendinggemist
Wil ik ook wel eens weten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 07:25 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Tvp voor om terug te zoeken op Uzg want het klinkt wel erg interresant.
Jaa daaaaaaag! Als ik dan zo nodig zelfmoord wil plegen, ga ik mezelf niet eerst voor lul zetten door te jumpen!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 06:59 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik denk door er zoveel mogelijk onder te jumpen, word je verscheurd door de wielen.
tja zo ging het bij mijn vader toen hij die man zag springen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:47 schreef Isegrim het volgende:
Al die tegenstrijdige verhalen over hoe het gaat...
waarom? tuurlijk is het rot voor de desbetreffende persoon dat het leven hem niet gegund was, maar om daar nou zo dramatisch over te gaan doen..quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:06 schreef vlug het volgende:
Ik heb een keer in de trein gezeten opeens voelt iedereen een hobbel,zegt m'n buurman'hebben ze tegenwoordig ook al drempels op het spoor'.Wat bleek was er iemand op de spoorrails gaan liggen.
Niet grappig achteraf.
Ik heb een mailtje naar de Vara gestuurd en dit is hun antwoord:quote:Duderinnetje(Forum Admin) - vrijdag 3 augustus 2007 @ 01:47
Herstel, deze moet het zijn. (Nog) niet te zien via uitzendinggemist.
Hoe lang is dat geleden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:18 schreef wendytje het volgende:
Ik heb het een keer per ongeluk gezien. Kwam uit het dorp fietsen en moest wachten bij een dicht spoor. Drie lakens op het spoor. De brandweer verzamelde stukken en daarna spoten ze het spoor schoon, met water uit de bluswagen.
Sinds kort maken ze het idd vaker bekend als er een springer is geweestquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tegenwoordig hoor ik anders regelmatig 'in verband met een aanrijding met een persoon'. Dus ik denk dat een wisselstoring wel degelijk een wisselstoring is.
Zullen ze balenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:03 schreef Re het volgende:
[..]
jawel, die missen dan een paar benen of armen
Jij zou het beter vinden als iemand die geen vreugde in het leven kent, blijft doorleven voor anderen...? Het is eerder egoïstisch om iemand te willen dwingen om door te leven omdat wij hem niet kwijt willen...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:10 schreef student_van_het_leven het volgende:
Heb trouwens een hekel aan zelfmoordenaars, zo egoistisch.
Neem een flinke tomaat. Neem een flinke plank. Sla er op, en je hebt een schaal 1:10 zelfdoding.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:10 schreef student_van_het_leven het volgende:
zonde, had hem ook wel willen zien.
ik meen ook dat er sinds enkele jaren een apart team is die de resten mogen opruimen. btw, sommige reacties met daarin springers die in 1001 stukjes liggen, dat lijkt me wel meevallen.
afhankelijk van de manier van springen en op het "juiste ogenblik":
- je kan weggesmeten worden waarbij je van alles kapot hebt, maar niet in 1001 stukjes ligt
- je kan van te voren gaan liggen waarbij je in enkele grote delen versnipperd (indien je pecht hebt worden de stukken door zuiging e.d. opnieuw over de rails geblazen en onder de wielen verpulverd)
- je springt er precies voor waarbij je eerst tegen de voorkant aankomt en daarna onder de trein komt en alsnog verpulverd wordt. Als je geluk hebt ben je door de klap al bewusteloos en merk je niets meer van de verpulvering.
Heb trouwens een hekel aan zelfmoordenaars, zo egoistisch. Maar goed zelfbeschikking e.d. dus zal niemand tegenhouden. Maar doe het dan wel bij je eigen en dan met medicijnen ofzo,zodat je alleen je familie er mee hebt en niet een machinist en omstanders. Geeft niet zo'n troep
De Delft-zuidbrug *die brug over het station delft-zuid*quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:47 schreef zarGon het volgende:
[afbeelding]
(29 juni).
Altijd leuk zulke mensen..
zijn/ haar tanden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb wel eens witte stukjes onder de wielen vandaan zien vliegen, toen mijn trein over iemand heen reed. Iemand enig idee wat dat geweest kan zijn?
(Heb ik me altijd afgevraagd)
Nope, ik zou niemand dwingen. Zelfbeschikking mijn vriend, Als iemand dood wil moet diegene dat vooral doen. het liefste wel op een manier die de minste troep geeft.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij zou het beter vinden als iemand die geen vreugde in het leven kent, blijft doorleven voor anderen...? Het is eerder egoïstisch om iemand te willen dwingen om door te leven omdat wij hem niet kwijt willen...
Stukjes hersensquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb wel eens witte stukjes onder de wielen vandaan zien vliegen, toen mijn trein over iemand heen reed. Iemand enig idee wat dat geweest kan zijn?
(Heb ik me altijd afgevraagd)
Jammer, ik had het wel willen zien.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:38 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Ik heb een mailtje naar de Vara gestuurd en dit is hun antwoord:
Bedankt voor uw e-mail. Helaas wordt 'Dag Mams' niet op korte termijn herhaald en is hij niet terug te zien via uitzendinggemist. De documentaire zal in de toekomst nog wel worden herhaald maar het is nog niet bekend wanneer.
Met vriendelijke groet,
José van Elk
VARA Publieksvoorlichting
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |