Maar nu gaat het dus over vernieuwende muziek. ik dacht dat het over de muziekkwaliteit ging en die bereik je niet per sé met vernieuwing?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:25 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ha, maar daar geef je dus eigenlijk precies het 'probleem' weer. Vroeger bevond (een deel van) de vernieuwende/aparte muziek zich nog in de mainstream, tegenwoordig niet meer.
Er wordt tegenwoordig gerust nog vernieuwende/aparte muziek gemaakt, maar die bereikt de mainstream niet meer, vandaar dat mensen die zich er niet in verdiepen de indruk krijgen dat het allemaal niks is. (ik zelf 'verdiep' me ook allang niet meer trouwens)
Op zich is dat niet erg, maar eigenlijk vind ik het wel jammer omdat van popmuziek als medium om de massa's in beweging te krijgen zo weinig over blijft. En daar was het pop toch ooit óók om te doen.
Wat brutaal!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:00 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Als je opmerking over Tokio Hotel serieus was, dan moet je gewoon je bek houden.
Misschien moet je het eens buiten de mainstream zoeken; er zijn genoeg topartiesten van vandaag. En ook in de jaren '90, '70 en '60 trouwens.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:21 schreef paultjuhhh het volgende:
True, daarom luister ik meestal alleen maar muziek uit de jaren 80
Tuurlijk, die zijn er ook. Maar als je je er niet meer in verdiept (zoals ik, terwijl ik praktisch alles en iedereen in de 70's kende) is het moeilijk zoeken. Er zal best meer zijn dan wat ik nu goed vind (ambient, new age, en oudegedienden als Pink Floyd (ook solo) en Mike Oldfield). Mar wat?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:41 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Misschien moet je het eens buiten de mainstream zoeken; er zijn genoeg topartiesten van vandaag. En ook in de jaren '90, '70 en '60 trouwens.
Precies.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:14 schreef Patrijz het volgende:
Een goede kwaliteit muziek is moeilijk objectief te bepalen. Sommigen vinden metal 'goed' anderen jazz 'goed' anderen de nieuwe jan smit 'goed'....dusss.... never ending discussies komen hieruit
Die "muziek" is door een computer gemaakt mên, dat kan zelfs mijn opa van 84.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Het gaat hoofdzakelijk over Rock in dit topic.
Om er nog maar eens op te wijzen dat er nog wel vernieuwende muziek wordt gemaakt moet je alleen al even kijken in de elektronische hoek. Sinds de begin dagen met Kratwerk in de jaren 70 is er een heel nieuwe stroming ontstaan met tig substromingen. Van techno naar goa, trance, progressive, house, techno, dnb, hardcore tot minimal. En dan heb je ook nog de grote populaire acts zoals the Chemical Brothers, Daft Punk, Underworld en de Prodigy die iedereen kent.
Tegenwoordig zie je ook steeds meer bands die op er een elektro mannetje bij hebben, een act als Trentemoller die nu live optreedt is er een mooi voorbeeld van.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:05 schreef teknomist het volgende:
[..]
Die "muziek" is door een computer gemaakt mên, dat kan zelfs mijn opa van 84.
en dit is toch wel waarquote:Prince: Go back to when Coltrane and Miles and all those guys were playing. What was fame back then? Fame is only a by-product of whatever the medium is, like the Internet or fifty channels as opposed to four. Me? I grew up with four channels. We didn't have E!, Extra, 20/20, 60 Minutes...You can go on and on.
And in Miles' time, you didn't have any of those! Fame is media constructed with stars that they control.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:02 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Echt, ga zelf is opzoek naar nieuwe muziek ipv alleen radio/tv. Dag.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:22 schreef CasB het volgende:
De kwaliteit van de muziek gaat niet achteruit, de kwaliteit van 'mainstream' muziek wel...
Deels terecht, maar ik vind wel dat hedendaagse muziek vaak een stukje oprechtheid mist; muziek uit de jaren '60 is bijzonder omdat het heel ongepolijst, vaak politiek incorrect en recht voor z'n raap is. De meeste bands van tegenwoordig lijken alles met een knipoog te willen doen; ik denk aan keane, muse, franz ferdinand, kaiser chiefs, etc. Het is allemaal zo vreselijk braaf en zeikerig. Er zijn nog wel oprechte bands als bijvoorbeeld de babyshambles, maar die zijn schaars.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:19 schreef Zyggie het volgende:
Nee, net als dat de wereld ook niet achteruit gaat. Puur een zwakte van de mens om de verleden tijd op te hemelen en alleen de goede dingen te herinneren, waarbij de herinnering versterkt door wordt gegeven aan de jeugd door goude ouden en top2000-lijsten. Niemand die werkelijk nog beseft wat een zaadmuziek er in de jaren '60 de overhand had.
Als iemand dat soort benamingen rondstrooit, krijg ik al jeuk. Het is allemaal een stuk eenvormiger dan al die spannende benamingen doen vermoeden. Oude wijn in nieuwe zakken en zo.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Sinds de begin dagen met Kratwerk in de jaren 70 is er een heel nieuwe stroming ontstaan met tig substromingen. Van techno naar goa, trance, progressive, house, techno, dnb, hardcore tot minimal.
Jep net als elke rockband hetzelfde klinkt, met gitaren enzoquote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:36 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Als iemand dat soort benamingen rondstrooit, krijg ik al jeuk. Het is allemaal een stuk eenvormiger dan al die spannende benamingen doen vermoeden. Oude wijn in nieuwe zakken en zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |