abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51980505
Nee niet over die zoemende beestjes, maar over het vliegtuig als vervoermiddel

Als vervolg op: Lange vliegreizen en [Centraal] Vragen over vliegen en [Centraal] Vragen over vliegen #2 kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier

Nog een handige tip
quote:
www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....
Let nog wel op deze centrale topics:
  • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
  • of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
  • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #8
  • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen
  • en als special hebben we nog: Nieuwe regels handbagage binnen EU

    [ Bericht 22% gewijzigd door DutchTrain op 11-08-2007 13:16:16 ]
  •   Moderator dinsdag 31 juli 2007 @ 10:05:38 #2
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_51981866
    En waar houden we de discussie over de 'kwaliteit vliegtuig / kwaliteit stewardessen'-verhouding?
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_51993763
    Ik heb een vraag over online inchecken. Dit is mogelijk met de maatschappij waarmee ik vlieg (Continental, van schiphol naar newark). Ik heb echter nog nooit eerder gevlogen , dus ik weet niet precies hoe dit in zn werk gaat. Ik ga nl. het liefst gewoon langs de balie van de maatschappij om in te checken, zodat ik zeker weet dat het goed gaat. Alleen omdat het nu zo extreem druk is op Schiphol (als ik het journaal moet geloven) heb ik ook geen zin om daar heel lang in de rij moeten staan als het ook sneller kan

    Eigenlijk is mijn vraag: als ik nu online ga inchecken op de website en een boarding pass uitprint. Kan ik dan gewoon meteen naar de douane lopen en daarna boarden? En hoe zit het dan met je bagage?

    Of is het verstandiger om voor de eerste keer vliegen gewoon op de normale manier bij de balie in te checken? (ondanks de evt. drukte).
      dinsdag 31 juli 2007 @ 18:59:35 #4
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_51996397
    Check gewoon online in, je kunt dan de stoel kiezen die je wilt, wat ik zelf altijd wel prettig vind. Je zal toch nog langs een balie moeten om je koffers af te geven, heb je onverhoopt een fout gemaakt pikken ze dat er daar alsnog wel uit.
    pi_52020569
    'middag

    Doordat mijn vlucht vanaf NYC naar Washington terugmoest naar NY halverwege ben ik door United op een andere maatschappij gezet. Continental. Met hen ben ik van NYC (EWR) alsnog naar Washington gevlogen (zij het nu op DCA ipv IAD). Echter zou ik om 11 uur aankomen en nu kwam ik pas om half 5 aan. Forse vertraging? Heb ik nu eigenlijk nog recht op schadevergoeding? Ik heb nu alleen 1 eetvoucher gehad à 7 dollar.

    Bedankt!
    pi_52067571
    Jazeker... gewoon bij de balie klagen, en blijven klagen. uiteindelijk wordt er wel een mannetje bijgehaald die zegt dat je die en die formulieren moet invullen. Niet doen maar blijven klagen! zo heb ik een keer een upgrade naar business class geregeld omdat ik stampij aan het maken was! succes!
    pi_52067707
    quote:
    Op woensdag 1 augustus 2007 16:18 schreef Qwerty911 het volgende:
    'middag

    Doordat mijn vlucht vanaf NYC naar Washington terugmoest naar NY halverwege ben ik door United op een andere maatschappij gezet. Continental. Met hen ben ik van NYC (EWR) alsnog naar Washington gevlogen (zij het nu op DCA ipv IAD). Echter zou ik om 11 uur aankomen en nu kwam ik pas om half 5 aan. Forse vertraging? Heb ik nu eigenlijk nog recht op schadevergoeding? Ik heb nu alleen 1 eetvoucher gehad à 7 dollar.

    Bedankt!
    Nee, je hebt hetgeen je is aangeboden geaccepteerd. Blijkbaar vond je dat voldoende op dat moment. Andere kosten die je noodgedwongen hebt moeten maken, kun je declareren bij je reisverzekering of creditcardmaatschappij, al naar gelang de voorwaarden die die stellen. Maar met 5 uur vertraging denk ik niet dat je ergens recht op hebt, behalve een vergoeding voor wat te eten (en die heb je gekregen).
    pi_52075051
    Hoi,

    Iemand heeft een vliegtuigticket voor me geboekt, maar mijn achternaam staat aan elkaar geschreven op het ticket. Dus ´van der Vliet´ is nu ´vanderVliet´ bijvoorbeeld .

    Iemand die weet of dat een probleem zal zijn bij het inchecken?

    Thanks!
    pi_52075140
    ja dat is normaal. Niets om je zorgen over te maken.

    Veel plezier en laat nog eens weten hier hoe het was
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:16:04 #10
    45648 D1
    Religieus spookrijder
    pi_52075213
    quote:
    Op vrijdag 3 augustus 2007 15:12 schreef DutchTrain het volgende:
    ja dat is normaal. Niets om je zorgen over te maken.

    Veel plezier en laat nog eens weten hier hoe het was
    Dat dus
    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
      vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:17:18 #11
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_52075239
    Geen probleem inderdaad, gebeurt regelmatig. Zeker als je met buitenlandse maatschappijen vliegt, die kennen dat niet.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_52075246
    Geen probleem! Heb het zelf ook al een paar keer meegemaakt.
    pi_52075441
    Okay, gelukkig maar . Jammer genoeg is het voor werk, maar ik zorg er wel voor dat ik genoeg plezier heb
      FOK!fotograaf vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:13:41 #14
    73911 ultra_ivo
    pi_52079834
    In België is dat de zelfs de standaard schrijfmethode. Je naam zal nu onder de V staan.
    pi_52079870
    Ja, ik had het daarna toen ik mijn boardingpass uit ging printen wel weer veranderd overigens, maar dat is ook niet per sé nodig.
    pi_52081501
    Vaak staat op de boardingpass zelfs het 'mr' (Mister) aan je naam vast.
    pi_52102687
    Yep is normaal... Ik had het zelf een keer andersom. Had zelf tickets geregeld via een internet site en ik heb op die internet site volgens de correcte schrijfwijze een spatie tussen van en m'n achternaam gezet. Op het ticket stond toen als resultaat geen "van" en op mijn ID wel.. bij het inchecken terug (in het buitenland waar "van" dus niet normaal is) veroorzaakte dat toch best wel verwarring bij de incheck dame..
    Dit is een Signature....
    pi_52112935
    Wat is over het algemeen de meest rustige dag op Schiphol ?

    Stel dat ik flexibel ben en op elke gewenste weekdag kan vertrekken. Welke dag (en eventueel dagdeel) is dan het meest prettige om de drukte te vermijden? Vrijdag zeker niet (veel vertrekkende vakantiegangers en terugkerende zakenreizigers) en maandag ook niet (veel vertrekkende zakenreizgers). Weet iemand welke dag de beste keuze is, liefst uit eigen ervaring ?
      zondag 5 augustus 2007 @ 08:33:08 #19
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_52113259
    Dinsdag of Woensdag is het over het algemeen, BUITEN het vakantieseizoen rustig. Helaas kan ik dan nooit vliegen gezien ik dan altijd moet werken...

    Aan de andere kant, echt druk valt buiten juli / augustus altijd wel mee eigenlijk... het is nooit over hoofden lopen dan..
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_52113898
    Op Schiphol heb ik de laatste jaren nooit echt last gehad van de drukte. Het enige waar het 'druk' wordt en je lang zou kunnen wachten is bij de gate. Maar dat is altijd afhankelijk van de bestemming / grootte van het vliegtuig.

    Als jij met op een dinsdagmiddag met VLM naar London-City vliegt met een half lege Fokker50, is dat wat anders dan wanneer je 's nachts een volgeboekte charter vlucht naar Palma neemt

    Bovendien kost reizen nu eenmaal tijd en je komt echt niet eerder aan op je eindbestemming als je korter staat te wachten voor de security of bij de gate.
    pi_52125252
    De drukte bij de douane en de gate kun je inderdaad weinig aan doen en leer ik mee leven. Het gaat me vooral om de drukte achter de douane. Ik vlieg vaak naar de VS en ik heb daar wel degelijk last van: lange rijen en geen zitplaatsen bij de eetgelegenheden, geen vrije lounge stoelen, geen vrije internetcomputers, mensen die tegen je aanstoten in de boekhandel, etc etc. Schiphol is echt te klein zo nu en dan, maar ik geloof dat het sommige dagdelen (middag) en sommige dagen Ivrijdag) erger is, vandaar mijn vraag of iemand hier een algemeen beeld van heeft.
    pi_52125355
    Inderdaad, het deel voor de vluchten naar de VS en naar de H-pier is tegenwoordig soms wel wat te klein. Bij de Europese vluchten vanaf B en C heb je daar eigenlijk nooit last van.

    Maar als je veel vliegt en rustig wilt zitten op Schiphol, kun je overwegen om de lounges van de airlines te gebruiken.
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:02:43 #23
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_52162110
    En qua vluchten naar de VS zit je toch over het algemeen in de morgen of avond departure bank, dus het zal altijd vrij druk blijven.
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
    pi_52177974
    Ik heb even een overzichtje gemaakt. Dit zijn de websites waarmee je op bestemming kunt zoeken, en berekend automatisch de beste prijs voor je.

    http://online.atp.nl/tc.dll?ac=return&tid=HAPTRAV9
    http://www.vliegtarieven.nl/
    http://www.expedia.nl/
    http://online.atp.nl/tc.dll?ac=return&tid=HAPTRA13-T1QIKAJ0D-D
    http://www.cheaptickets.nl/index.cfm?partner=vliegticketspagina
    http://www.vliegwinkel.nl/?DCMP=vliegticket+startp
    http://www.worldticketcen(...)nlineboeken.asp?fc=2
    http://www.vliegtickets.nl/
    http://www.goedkoopstevliegtickets.nl/

    Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer, en zie ik niet wat eigelijk de beste vergelijkingssite is. Er zal vast veel kwaliteitsverschil tussen deze sites zitten, maar over de kwaliteit kan ik niks zeggen.

    Graag jullie meningen, en sitetips zijn welkom!
    pi_52179246
    Er zou een vergelijkingssite moeten komen voor die sites!
    De sint verzon op z'n gemak,
    dit voor het oude wrak.
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:50:32 #26
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_52182824
    www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

    www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

    Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_52183320
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 22:50 schreef ozzietukker het volgende:
    www.vliegtickets.nl, www.worldticketcenter.nl, www.vliegtarieven.nl maken gebruik van de boekingsengine www.travelstreet.com

    www.atp.nl, www.vliegticketskopen.nl maken weer gebruik van de boekingsengine van www.atp.nl met vliegticketskopen.nl welke maar 10 euro administratiekosten rekent in plaats van de 15 euro door ATP zelf...

    Cheaptickets rekent in totaal 45 euro bovenop de ticketprijs als 'kosten' voor het boeken, goedkoopstevliegtickets maar 10 euro....


    beter had ik het niet kunnen verwoorden.

    Er zit ook nog wel eens verschil in welke luchtvaartmaatschappijen er in het systeem zitten (waarschijnlijk als overblijfsel van de verschillende reserveringssystemen die er vroeger waren).. Maar als je travelstreet, atp, expedia en cheaptickets geprobeerd hebt, dan heb je vrijwel alle maatschappijen en aanbiedingen gehad.

    Vergeet je nog www.d-reizen.nl, lowcostairlines.nl en skyscanner.net, die (ook) lowcost airlines meenemen in de vergelijking. Maar soms niet allemaal.

    Gelukkig is er ook nog een topic op FOK! over hoe je (goedkoop) van A naar B komt
    pi_52184624
    Voor een reisje Zwitserland heb ik alle sites van FO4 gecheckt, vnl. vliegtickets.nl en vliegtarieven.nl bleken aanvankelijk het goedkoopst, maar op het eind bleken ze toch weer 15 euro duurder dan het "inclusieve" bedrag. Boven de 90 euro voor een retourtje, waar eerder werd gegoochelt met 73 euro.

    Via Swiss.com bleek de prijs toch lager te zijn; 82 euro
    In dit geval is het goedkoper om via de vliegtuigmaatschappij zelf te boeken.

    Een verschil met KLM, die is vaak duurder dan de discounters.
    Dus het lijstje van TS blijft wel een aanrader
    Alles wordt tussen de regels bepaald.
    pi_52186125
    We houden dit even in de gaten.
      woensdag 8 augustus 2007 @ 18:46:03 #30
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_52204598
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 23:52 schreef Prospera het volgende:
    Voor een reisje Zwitserland heb ik alle sites van FO4 gecheckt, vnl. vliegtickets.nl en vliegtarieven.nl bleken aanvankelijk het goedkoopst, maar op het eind bleken ze toch weer 15 euro duurder dan het "inclusieve" bedrag. Boven de 90 euro voor een retourtje, waar eerder werd gegoochelt met 73 euro.

    Via Swiss.com bleek de prijs toch lager te zijn; 82 euro
    In dit geval is het goedkoper om via de vliegtuigmaatschappij zelf te boeken.

    Een verschil met KLM, die is vaak duurder dan de discounters.
    Dus het lijstje van TS blijft wel een aanrader
    Met Travelstreet.com kan je ook vergelijken met Belgische aanbieders, nu hebben deze wel eens grote aantallen tickets ingekocht en kunnen die wel eens goedkoper zijn dan Nederlandse reisburo's. Een voorbeeld hiervan is Connection in België waar ik mjin ticket vanaf Amsterdam voor 100 Euro minder kon kopen dan bij de Nederlandse aanbieders. (En omdat het een vertrek was uit Amsterdam was het niet nationaliteit gebonden).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_52228054
    Ik vond de drukte ook erg meevallen. Zoals in mn eerdere post in dit topic te lezen ben ik 1 augustus vertrokken naar de VS (en vandaag weer terug). Online ingecheckt en er stonden 4 mensen voor ons bij de bagage, daarna 5 minuten in de rij bij de douane en bij het boarden (security interviews ) konden we ook meteen doorlopen. Had veel meer drukte verwacht gezien de berichgeving in het nieuws....
    pi_52236552
    Even een vraagje over met de trein naar schiphol gaan.

    Het is/was toch zo dat een klm ticket ook genoeg was als vervoersbewijs?? Is dat ook zo met andere nederlandse vliegtuigmaatschappijen?
    pi_52237321
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef Stansfield het volgende:
    Even een vraagje over met de trein naar schiphol gaan.

    Het is/was toch zo dat een klm ticket ook genoeg was als vervoersbewijs?? Is dat ook zo met andere nederlandse vliegtuigmaatschappijen?
    Mijn KLM ticket is helaas geen geldig vervoerbewijs.. was dat maar zo, kon ik nog af en toe wat geld uitsparen.

    Alleen bij sommige acties met Rail en Fly ticket dan kan je het vliegticket ook als treinticket gebruiken, maar normaliter moet je gewoon betalen. Vaak is dat als je vanaf Antwerpen bijvoorbeeld vertrekt dat je met de trein naar Schiphol gaat je ticket in de trein geldig is, omdat tussen Antwerpen en Schiphol niet meer gevlogen wordt.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_52237388
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 19:31 schreef Stansfield het volgende:
    Even een vraagje over met de trein naar schiphol gaan.

    Het is/was toch zo dat een klm ticket ook genoeg was als vervoersbewijs?? Is dat ook zo met andere nederlandse vliegtuigmaatschappijen?
    Sinds 1995 is dat niet meer zo
      Moderator donderdag 9 augustus 2007 @ 22:35:40 #35
    45833 crew  Fogel
    pi_52241944
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 20:01 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Sinds 1995 is dat niet meer zo
    Is dat alweer zolang geleden? Meen dat ik er in 1999 een keer gebruik van had gemaakt, maar dat zou een speciale actie geweest kunnen zijn.
    Maar feit is: nu niet meer.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_52243886
    zo loop ik even achter. Ach ja weet in ieder geval genoeg. Tnx.
    pi_52248779
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 22:35 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Is dat alweer zolang geleden? Meen dat ik er in 1999 een keer gebruik van had gemaakt, maar dat zou een speciale actie geweest kunnen zijn.
    Maar feit is: nu niet meer.
    Was toch een KLM ticket die gold als treinticket. Werkte perfect. Kan me nog herinneren wat er toendertijd in de brochure stond.... "De treinconducteur zal uw ticket herkennen als KLM ticket" . Nou, dacht ik, die zal er wel voor doorgeleerd hebben
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:18:04 #38
    138590 Forcefuzz
    Hard truth soldier
    pi_52261083
    Ik ga morgen met mijn vrienden op vakantie naar Salou met het vliegtuig. Nu heb ik 1 kleine tas voor handbagage, 1 koffer met kleren, en 1 tas met kleren en wat toiletartikelen. Maar nu zei 1 van mijn vrienden dat hij dacht dat je maar 1 stuk handbagage mag meenemen, en 1 stuk ruimbagage. Volgens mij maakt het niet uit hoeveel stukken bagage je meeneemt, als het maar niet over een bepaald gewicht gaat. Ik vlieg met Transavia, maar daar kon ik verder niet echt iets vinden. Wie weet wat klopt?
    De enige echte 40.000.000e reply :)
    Don't stop te movement!
    pi_52261649
    Neem anders voor de zekerheid een grote vuilniszak oid mee (die compact in je tas past) zodat je daar evt. beide tassen in kunt doen en er zodoende één tas van maakt

    Al is het volgens mij ook zo dat je 1 handbagage en 1 'personal belonging' mee mag nemen. Je make-up tasje valt dan onder dat laatste....
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:47:49 #40
    138590 Forcefuzz
    Hard truth soldier
    pi_52261898
    Mijn toiletartikelen die heb ik los in die tas gedaan, omdat je in je handbagage maar maximaal 100ml aan vloeistoffen mag meenemen. In de ruimbagage mag je 1 liter meenemen. En met tandpaste, gel, scheergel, aftershave etc. zit je er zo aan. Maar word het dan als 1 stuk gerekend als er een zak omheen zit?
    De enige echte 40.000.000e reply :)
    Don't stop te movement!
    pi_52262653
    Meen ergens gelezen te hebben dat een vrouw geweigerd werd met 2 stuks handbagage en toen ze ergens zo'n grote Albert Heijn boodschappentas regelde en daar alles in deed kon het ineens wel

    Ik zou trouwens voor de zekerheid gewoon 1 tas meenemen. Wat moet je nou met kleren en toiletartikelen in het vliegtuig? Ik had in mn rugtas alleen een extra trui gedaan (heenweg was nogal koud) en daar had ik ook zelfs mn laptop in (die als persoonlijk artikel wel gewoon los had gemogen). Meer tassen is alleen maar onoverzichtelijker waardoor je misschien 1 kwijtraakt...
    Maar wil je het toch dan zou ik het even opzoeken op de site van de maatschappij of ergens vragen.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:37:49 #42
    138590 Forcefuzz
    Hard truth soldier
    pi_52263216
    In het vliegtuig zelf neem ik geen kleren enzo mee. In het vliegtuig zelf neem ik een kleine tas mee waar ik allerlei dingen in doe zoals mijn telefoonoplader enzo. Dan heb ik een koffer met kleren en wat handdoeken, die gaat het ruim in en dan heb ik nog een rugtas waar ik wat t-shirtjes in heb, mijn toiletartikelen en slippers en die gaat ook het ruim in. In het vliegtuig zelf heb ik dus maar 1 klein tasje met wat zooi die niet meer in de koffer of tas paste.
    De enige echte 40.000.000e reply :)
    Don't stop te movement!
    pi_52263546
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 17:37 schreef Forcefuzz het volgende:
    In het vliegtuig zelf neem ik geen kleren enzo mee. In het vliegtuig zelf neem ik een kleine tas mee waar ik allerlei dingen in doe zoals mijn telefoonoplader enzo. Dan heb ik een koffer met kleren en wat handdoeken, die gaat het ruim in en dan heb ik nog een rugtas waar ik wat t-shirtjes in heb, mijn toiletartikelen en slippers en die gaat ook het ruim in. In het vliegtuig zelf heb ik dus maar 1 klein tasje met wat zooi die niet meer in de koffer of tas paste.
    ga je je telefoon opladen in 't vliegtuig?
      Moderator vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:19:16 #44
    45833 crew  Fogel
    pi_52265595
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 16:47 schreef Forcefuzz het volgende:
    Mijn toiletartikelen die heb ik los in die tas gedaan, omdat je in je handbagage maar maximaal 100ml aan vloeistoffen mag meenemen. In de ruimbagage mag je 1 liter meenemen. En met tandpaste, gel, scheergel, aftershave etc. zit je er zo aan. Maar word het dan als 1 stuk gerekend als er een zak omheen zit?
    In de handbaggage mag je max 1 liter meenemen (en maximaal 100ml per item). In de ruimbaggage mag je meer dan 1 liter en ook verpakkingen groter dan 100ml...
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_52272884
    Ik zat dus net in het vliegtuig vanaf kreta naar 020 schiphol en ik heb al vaker gevlogen enzo hoor ik snap alleen niet dat je je mobiele aparatuur moet uitschakelen bij de landing. Wat is er zo erg aan om die apparatuur aan te laten? Ik snap ook niet dat dat licht altijd uitmoet bij opstijgen en landen. Weet iemand misschien hoe dit zit?
    pi_52272975
    Nou ja, van je telefoon is wel logisch. Je zit voor je 't weet buiten bereik van een zendmast en je GSM gaat dan proberen een andere te zoeken. En die pulsen kunnen best storend zijn op de apparatuur in het vliegtuig. Ongeveer zoals wanneer je een GSM bij je luidsprekers legt, dan hoor je ook van die pulsen.

    En dat licht uit? Geen idee, maar wat mij betreft mogen ze 't de hele vlucht uitlaten. Scheelt weerspiegeling als je naar buiten wil kijken.
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:38:14 #47
    18989 __________
    Vul Uw naam op de lijn in.
    pi_52272999
    Zodat de mensen de veilige positie aannemen ipv geconcentreed op hun laptop p0rn zitten te kijken en hun kop stoten bij touchdown (of erger)
    En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
      vrijdag 10 augustus 2007 @ 23:39:10 #48
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_52273030
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 23:34 schreef Adothehague het volgende:
    Ik snap ook niet dat dat licht altijd uitmoet bij opstijgen en landen. Weet iemand misschien hoe dit zit?
    Heeft er denk ik mee te maken dat je ogen vast gewend zijn aan het donker. Wanneer het licht aan zou zijn, en er zou iets gebeuren en het zou uitvallen zou je hulpeloos blind ronddwalen...
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_52273035
    Licht is gewoon voor de passagiers, zodat je beter naar buiten kan kijken. Apparatuur moet je uitzetten (voornamelijk wegdoen) voor het geval er wat mis gaat. Voor het vliegtuig maakt het echt niet uit als jij je mp3's aan het luisteren bent, maar je moet er wel snel uit kunnen. En losse spullen moet je opbergen voor harde landingen etc.
    pi_52273398
    Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
    pi_52273433
    Pilioten cirkelen niet om jou wat dingen te laten zien hoor....
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
    pi_52273479
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 23:54 schreef Daffodil31LE het volgende:
    Pilioten cirkelen niet om jou wat dingen te laten zien hoor....
    Jawel er gingen vrienden in de cockpit man en dat ding ging focking schuin om de arena te laten zien een paar keer. Toen we recht vlogen zat er een wolkje voor.
    pi_52273487
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
    Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
    Dat is een hold, dat doen de piloten zeker niet voor hun plezier, maar omdat het moet van de luchtverkeersleiding.
    pi_52273625
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
    Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.


    Aanvliegroutes zijn heel strikt, een piloot kan daar niet zomaar vanaf wijken. Overigens gaan vliegtuigen helemaal niet zo schuin, max 30 graden. Dat ie zo schommelde bij de landing is gewoon correctie, waren er toevallig windvlagen?
    pi_52273682
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 00:02 schreef Schuifpui het volgende:

    [..]



    Aanvliegroutes zijn heel strikt, een piloot kan daar niet zomaar vanaf wijken. Overigens gaan vliegtuigen helemaal niet zo schuin, max 30 graden. Dat ie zo schommelde bij de landing is gewoon correctie, waren er toevallig windvlagen?
    Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.
    pi_52273761
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 00:04 schreef Adothehague het volgende:

    [..]

    Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.
    Volgens mij hebben al die vliegveldjes op de Griekse eilanden niet zo'n geweldig lange runway, dus je zal wel moeten zorgen dat je er precies goed voor hangt om veilig te kunnen landen.

    Plus dat een zooi toeristen kunnen gaan klagen als je over hun hotel de landing inzet.
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
    pi_52273801
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 00:04 schreef Adothehague het volgende:

    [..]

    Jep het leek bij de landing net of ik in het schommelschit zat in de efteling alleen dan niet van voor naar achter maar van links naar rechts. Ik betaal volgende keer wel wat minder en ga met een rammelbak van een flutmaatschappij want deze landing op Kreta (heenreis) was ook niet echt normaal te noemen.
    Dat is echt onzin. Het ligt voornamelijk aan omstandigheden, zoals windrichting, windkracht en windvlagen. Als de wind precies loodrecht op de baan staat, dan moet de piloot schuin aanvliegen en op het laatst nog corrigeren. Als hij er recht op af zou vliegen, komt hij uiteindelijk niet goed uit. En binnen Europa maakt het qua veiligheid vrijwel niets uit, vliegen is gewoon veilig.
    pi_52273922
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 00:10 schreef Schuifpui het volgende:

    [..]

    Dat is echt onzin. Het ligt voornamelijk aan omstandigheden, zoals windrichting, windkracht en windvlagen. Als de wind precies loodrecht op de baan staat, dan moet de piloot schuin aanvliegen en op het laatst nog corrigeren. Als hij er recht op af zou vliegen, komt hij uiteindelijk niet goed uit. En binnen Europa maakt het qua veiligheid vrijwel niets uit, vliegen is gewoon veilig.
    Ja ik snap het wel maar er stond bij dat eiland op dat moment een dusdanige wind dat als niemand gordels om had ik bijvoorbeeld mijn buurvrouw op schoot had gekregen Ik ga volgende keer lekker met een rammelbak want qua landing is er toch niks anders aan. Jammer dat Transavia geen tupolovs voor goedkoop van russische maatschapijen haalt en daar goedkope vluchten mee gaat aanbieden.
    pi_52274032
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
    Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man.
    Noot noot.
    pi_52274433
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 23:53 schreef Adothehague het volgende:
    Aha oke. Ik heb er overigens wel een bloedhekel aan als die piloten expres gaan circelen om dingen te laten zien man. Dat ding gaat soms zo schuin dat er alleen nog maar een windvlaag tegen de vleugels moet en je ligt op de grond. Ik snap niet wat die gasten er leuk aan vinden door 3 keer expres scherpe bochten te gaan maken. Bij de landing op Kreta lande dat ding zo schuin als een kameep op de baan we schomelden helemaal van links naar rechts vlak boven de zee. Ik begin steeds meer een hekel aan dat vliegen te krijgen.
    Expres cirkelen
    pi_52279218
    Reden voor het uitschakelen van elektrische apparaten tijdens de landing en de start:

    Mocht er iets misgaan, die kans is het grootst tijdens die twee vluchtfases, dan heb je niet je ipod op je knar en kun je je aandacht bij het evacueren houden. GSM's kunnen storing geven op de communicatie van het vliegtuig (houd 'm maar eens dicht bij speakers) en mogelijk, maar onwaarschijnlijk, ook op andere systemen in een vliegtuig.

    Reden dat het licht uitgaat:

    Dan ben je al gewend aan het donker, plus zijn de aanduidingen boven de uitgangen beter te zien in het geval van rook.

    Over het expres cirkelen:

    Dat gebeurt niet. Als er gecirkeld wordt, is dat omdat je in de "holding" zit (er wordt een cirkelpatroon gevlogen om je beurt af te wachten totdat het tijd is om te landen in geval van grote drukte). Extra vliegen betekent extra kosten (brandstof) en grote problemen voor andere vliegtuigen in de buurt. Luchtverkeersleiding zal dit dus nooit toestaan, tenzij het een rondvlucht is, maar dat heeft een andere status.
    Verder zal een vliegtuig nimmer meer dan 30' overhellen. Omdat jij ook nog eens met een hoek uit je raamje kijkt, lijkt het veel steiler dan het is. Alleen als gevolg van turbulentie kan de hellingshoek groter worden, maar dat zal kortstondig zijn en zeer zelden een probleem vormen.


    Turbulentie tijdens de landing kan een ander gevoel geven aan de landing dan je gewend zou zijn. Zeker bij extreme zijwind met veel turbulentie (eilanden in de Middellandse zee met bergen staan daar wel een beetje bekend om) is een rustige landing bijna uitgesloten. Tijdens de nadering stuiter je heen en weer, tijdens de landing maakt het vliegtuig vrij grote koerscorrecties om recht op de baan te komen.

    Tupolevs zijn helemaal niet goedkoop. Ze zuipen brandstof en de extra kosten die ze moeten betalen om met hun lawaaibakken op Schiphol (of andere luchthavens) te landen, zijn hoger dan wat jij betaalt om met trans naar Kreta te vliegen..
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_52279323
    quote:
    Op vrijdag 10 augustus 2007 19:19 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    In de handbaggage mag je max 1 liter meenemen (en maximaal 100ml per item).
    Niet helemaal. In je handbagage mag je flesjes van maximaal 100ml meenemen. Een fles van 250ml met een klein bodempje (dus minder dan 100ml vloeistof mag niet. Inhoud mag maximaal 100ml zijn, ongeacht wat er in zit. Alle vloeistoffen (in die flesjes/potten van max 100ml) moeten in een zak met een inhoud van 1 liter passen/zitten. In theorie mag je dus 10 flesjes van 100ml meenemen, maar dat zal nooit in die zak passen.
    Dus in je handbagage mag je een zak van 1 liter meenemen, met daarin flesjes van max 100ml
    quote:
    In de ruimbaggage mag je meer dan 1 liter en ook verpakkingen groter dan 100ml...
    Al stop je je hele koffer vol met anderhalf liter flessen cola, geen probleem inderdaad...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_52280364
    Wil begin November graag op reis en ben nu aan het mailen met een vriend van me die al een tijdje in australie zit. Hij gaat in november dus voor een maandje naar thailand.

    Ik wil graag een maandje met hem rondreizen in thailand (of iets langer) om vervolgens door te gaan naar australie voor zo'n 5 maanden. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om zoiets te doen in 1 ticket of moet ik dan 2 aparte tickets kopen? (lijkt mij dat 1 ticket goedkoper zou zijn)

    Iemand ?
    Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
    pi_52280596
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 11:56 schreef Pr0-n00b het volgende:
    Wil begin November graag op reis en ben nu aan het mailen met een vriend van me die al een tijdje in australie zit. Hij gaat in november dus voor een maandje naar thailand.

    Ik wil graag een maandje met hem rondreizen in thailand (of iets langer) om vervolgens door te gaan naar australie voor zo'n 5 maanden. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om zoiets te doen in 1 ticket of moet ik dan 2 aparte tickets kopen? (lijkt mij dat 1 ticket goedkoper zou zijn)

    Iemand ?
    Ja dat kan met 1 ticket. Op de heenreis heb je dan een zogenaamde 'stopover' in Thaliland. Je bent dan wel gebonden aan een luchtvaartmaatschappij of alliantie die via Thailand naar Australië vliegt. Dit soort tickets kun je soms op de site van luchtvaartmaatschappijen boeken (www.klm.nl) maar het makkelijkste is om even langs een reisbureau te gaan, zoals Killroy of vliegtarieven.
    pi_52281236
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 12:05 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Ja dat kan met 1 ticket. Op de heenreis heb je dan een zogenaamde 'stopover' in Thaliland. Je bent dan wel gebonden aan een luchtvaartmaatschappij of alliantie die via Thailand naar Australië vliegt. Dit soort tickets kun je soms op de site van luchtvaartmaatschappijen boeken (www.klm.nl) maar het makkelijkste is om even langs een reisbureau te gaan, zoals Killroy of vliegtarieven.
    hmm ok, bedankt voor de info, zal daarmee wel ff verder zoeken
    Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
    pi_52281847
    Ik ga volgende week op vakantie, heb mijn vakantie geboekt bij een ANVR , SGR.

    Maar ik heb dus nog geen tickets ontvangen, dus had ik er heen gebeld, nu vertelden ze mij dat ze mijn tickets via email hebben gestuurd.
    Kan ik er weer heen bellen want heb niks ontvangen in mn inbox.
    Ik ga al 8 jaar op vakantie maar hier heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand ervaring mee hoe dat in zn werking gaat?
    pi_52281866
    Gewoon die mail uitprinten. Dat is je ticket om in te kunnen checken.

    Mensen die 1 keer per jaar vliegen

    !
    pi_52281874
    Je kunt ze inderdaad via je mail krijgen, je moet ze dan zelf uitprinten. Scheelt ook weer wat tijd met het inchecken geloof ik, waardoor je later van huis hoeft.


    Wel vreemd dat je ze nog niet binnen hebt, inderdaad even bellen.
      † In Memoriam † zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:00:56 #69
    77924 Skaai
    I am beyond coffee.
    pi_52281881
    Ja, de tickets worden via email gestuurd. Die print je dan gewoon uit en zijn geldig bij het inchecken.
    In eerst instantie vond ik dat ook een beetje eh krom en onveilig, maar 't werkt wel.
    Papieren tickets laten opsturen is alleen duurder .
    Fat bikers bounce better.
    I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
    pi_52281921
    Ja.
    Heb vele malen tickets en boardingpassen uitgeprint.
    pi_52282072
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 12:59 schreef GambinoT het volgende:
    Ik ga volgende week op vakantie, heb mijn vakantie geboekt bij een ANVR , SGR.

    Maar ik heb dus nog geen tickets ontvangen, dus had ik er heen gebeld, nu vertelden ze mij dat ze mijn tickets via email hebben gestuurd.
    Kan ik er weer heen bellen want heb niks ontvangen in mn inbox.
    Ik ga al 8 jaar op vakantie maar hier heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand ervaring mee hoe dat in zn werking gaat?
    Zoiets heet een e-ticket. Erg handig, want je kunt hem niet kwijtraken en hij is goedkoper.
    I feel kinda Locrian today
    pi_52282710
    Dat staat zelfs bij je boeking aangegeven man..
    pi_52282767
    Met een e-ticket kun je trouwens ook gewoon de boarding-pass met alleen je paspoort- en vluchtnummer op Schiphol uitprinten, zonder dat je verder iets nodig hebt. Bij de KLM in elk geval wel, bij die self-service zuilen.
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:51:21 #74
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_52282866
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 13:46 schreef nerd4sale het volgende:
    Met een e-ticket kun je trouwens ook gewoon de boarding-pass met alleen je paspoort- en vluchtnummer op Schiphol uitprinten, zonder dat je verder iets nodig hebt. Bij de KLM in elk geval wel, bij die self-service zuilen.
    Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:54:03 #75
    25865 Bill_E
    vijf plus 98!
    pi_52282913
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 13:03 schreef OldJeller het volgende:
    boardingpassen
    dat lijkt me dan weer sterk..
    pi_52282914
    Grappig ja... ik vroeg ook waar m'n e-ticket bleef. Toe bleek het alleen maar 1 nummertje te zijn. KLM, I love it
    Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
    Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
    pi_52282927
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef Nembrionic het volgende:
    [..]
    Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.
    Dat is me nog nooit gebeurd (VS, Canada ben ik nog nooit geweest).
    Een e-ticket is eigenlijk niets meer dan een nummer van een reservering. Daar zijn geen 'officiele' papieren van, dus raar dat iemand daar om zou vragen. De boarding pass (waarop o.a. naam en paspoortnummer staan) is toch het bewijs dat je een ticket hebt?
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:58:20 #78
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_52283018
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 13:54 schreef nerd4sale het volgende:

    [..]

    Dat is me nog nooit gebeurd (VS, Canada ben ik nog nooit geweest).
    Nou dan
    Dan kun je wel ophouden met typen
    quote:
    Een e-ticket is eigenlijk niets meer dan een nummer van een reservering. Daar zijn geen 'officiele' papieren van, dus raar dat iemand daar om zou vragen. De boarding pass (waarop o.a. naam en paspoortnummer staan) is toch het bewijs dat je een ticket hebt?
    Je boardingpass die je krijgt is slechts één kant op. Als je het land weer verlaat haal je weer je nieuwe boardingpasses op aan de hand van je e-ticket.

    En je e-ticket is geen "officieel" document maar daar gaat het ze helemaal niet om. Ze kunnen dan gewoon zien dat je geplanned hebt om het land weer te verlaten en niet als en parasiet van de maatschappij gaat zuigen. Iemand die dat van plan is heeft dat nl gewoon niet bij zich

    Daarbij vragen ze dan wanneer je teruggaat e.d. Dan kijken ze dat na op dat papiertje. Gewoon kleine checks die ze uitvoeren.
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:58:32 #79
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_52283026
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 13:54 schreef Bill_E het volgende:

    [..]

    dat lijkt me dan weer sterk..
    Mij ook
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_52283223
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 12:59 schreef GambinoT het volgende:
    Ik ga al 8 jaar op vakantie maar hier heb ik nog nooit van gehoord, heeft iemand ervaring mee hoe dat in zn werking gaat?
    Ja eh, zelfs vliegmaatschappijen gaan met hun tijd mee hè.
    pi_52283296
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 13:58 schreef Nembrionic het volgende:
    [..]
    Nou dan
    Dan kun je wel ophouden met typen
    Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren: dat is me in de VS nog nooit gebeurd; over Canada kan ik niks zeggen, want daar ben ik nog nooit geweest.
    quote:
    Je boardingpass die je krijgt is slechts één kant op. Als je het land weer verlaat haal je weer je nieuwe boardingpasses op aan de hand van je e-ticket.

    En je e-ticket is geen "officieel" document maar daar gaat het ze helemaal niet om. Ze kunnen dan gewoon zien dat je geplanned hebt om het land weer te verlaten en niet als en parasiet van de maatschappij gaat zuigen. Iemand die dat van plan is heeft dat nl gewoon niet bij zich

    Daarbij vragen ze dan wanneer je teruggaat e.d. Dan kijken ze dat na op dat papiertje. Gewoon kleine checks die ze uitvoeren.
    Waarschijnlijk zie ik er zo betrouwbaar uit, dat ze me gewoon geloven zonder papieren.
    pi_52283427
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 13:54 schreef Bill_E het volgende:

    [..]

    dat lijkt me dan weer sterk..
    Niet via de mail, gewoon van de site van KLM. Trans-Atlantische vlucht.

    Zó doen we dat.
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:48:16 #83
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_52284097
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 14:12 schreef nerd4sale het volgende:

    [..]

    Ik had het misschien iets duidelijker moeten formuleren: dat is me in de VS nog nooit gebeurd; over Canada kan ik niks zeggen, want daar ben ik nog nooit geweest.
    [..]

    Waarschijnlijk zie ik er zo betrouwbaar uit, dat ze me gewoon geloven zonder papieren.
    Reis je alleen?
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_52286015
    Duidelijk!
    Noot noot.
    pi_52288462
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 13:51 schreef Nembrionic het volgende:

    [..]

    Dat is eigenlijk bij iedere maatschappij zo. Maar bij de douane van het land waar je heengaat willen ze nog wel eens vragen om je e-ticket. In de VS en Canada bijvoorbeeld. Dus dan moet je dat wel bij je hebben.
    Bij inchecken op Schiphol bij de selfservice automaten krijg je automatische een bonnetje uit de automaat als je naar de VS reist, om te laten zien aan de immigration aldaar, zodat ze weten dat je ook het land weer van plan bent te verlaten.
    Overigens moet je in de selfservice automaat ook meteen het adres opgeven waar je gaat overnachten in de VS.
    pi_52288624
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 12:32 schreef Pr0-n00b het volgende:

    [..]

    hmm ok, bedankt voor de info, zal daarmee wel ff verder zoeken
    Ik raad overigens China Airlines gaan, die hebben een tussenstop in Bangkok en Taipei voordat je verder vliegt naar Sydney, en je mag in totaal 4 stopovers maken.
    Dus je zou op de heenweg Amsterdam - Bangkok (stopover) - Hong Kong (stopover) - Taipei (stopover) - Sydney en op de terugweg nog Sydney - Taipei - Bangkok (stopover) - Amsterdam kunnen doen.
    Het grootste voordeel van China Airlines dat er geen (of hele lage) wijzigingskosten zjin, waardoor je heel flexibel je reis kunt plannen! (Dus je kan je vastegelegde data na vertrek wijzigen, naar gelang er plaats in het vliegtuig in jouw tariefklasse is, zeker als je een tijdje weg gaat is dat heel handig!

    Let op, je kan volgens mij in Nederland niet de stopover in Hong Kong regelen, want dan zou het niet toegestaan zijn volgens het reisburo, in Thailand kon ik dit prima aanpassen, en ook op de terugweg hebben ze mij in plaats van 14 uur laten wachten in Taipei direct doorgestuurd naar Bangkok via Hong Kong (Maar dat kan alleen als er plaats is).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:56:19 #87
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_52288655
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 18:47 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Bij inchecken op Schiphol bij de selfservice automaten krijg je automatische een bonnetje uit de automaat als je naar de VS reist, om te laten zien aan de immigration aldaar, zodat ze weten dat je ook het land weer van plan bent te verlaten.
    Overigens moet je in de selfservice automaat ook meteen het adres opgeven waar je gaat overnachten in de VS.
    Precies.
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_52310652
    Even een simpel vraagje. Hoe zit het met je boarding pass als je een e-ticket hebt? Normaal gesproken heb je van die 'self-service' check-ins' waar je de boarding pass krijgt.

    Maar wat nou als er op de terugweg geen self-service check in is? Waar krijg je dan je boarding pass? Bij het inchecken van je koffers? Of moet je naar de balie van je vliegmaatschappij toe?
      zondag 12 augustus 2007 @ 20:02:45 #89
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_52311057
    Je kunt gewoon naar de incheckbalie lopen en daar inchecken. Ze bekijken je reserveringsnummer en je paspoort. Daarna lever je je koffers in en krijg je je boardingpass. Maar de meeste luchthavens hebben inmiddels van die self service machines staan die je boardingpass uitprint. Je koffers breng je daarna naar zo'n drop off punt.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_52311772
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 20:02 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
    Je kunt gewoon naar de incheckbalie lopen en daar inchecken. Ze bekijken je reserveringsnummer en je paspoort. Daarna lever je je koffers in en krijg je je boardingpass. Maar de meeste luchthavens hebben inmiddels van die self service machines staan die je boardingpass uitprint. Je koffers breng je daarna naar zo'n drop off punt.
    Dank je Ik vlieg terug via Washington Dulles... geen idee of ik daar kan self-servicen... Ze hebben wel iets als 'curbside self check' of zo... Misschien is dat hetzelfde?
    pi_52312087
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 20:32 schreef ScienceFriction het volgende:

    [..]

    Dank je Ik vlieg terug via Washington Dulles... geen idee of ik daar kan self-servicen... Ze hebben wel iets als 'curbside self check' of zo... Misschien is dat hetzelfde?
    Ja, kan (en moet) daar zelf inchecken. Je hebt daar ofwel een creditcard of een frequent-flyer card (en natuurlijk je 'machine-readable' paspoort) voor nodig. Als je die niet hebt, dan zul je een tijdje in de rij moeten staan, wat je overigens voor die self serice automaten in de VS toch ook al staat, omdat ze best ingewikkeld zijn daar (creditcard rechts door gleuf, paspoort door bovenste gleuf, eventueel nog vingerafdruk en webcam foto en nog een hele zooi gegevens invoeren en vragen beantwoorden)

    Probeer op de site van de luchtvaartmaatschappij anders alvast voor de terugweg in te checken en zelf je boardingpass te printen. Dat kan bij de meeste Amerikaanse maatschappijen een 24 - 40 uur van te voren. Kun je ook zelf je plaats uitzoeken en boardingcard printen.
    pi_52313819
    Thanks DT... Ik heb gelukkig een CC en een machine readable paspoort ... nou ja, er zal vast wel iemand zijn die me daar kan helpen, mocht het nodig zijn.
    pi_52313928
    Ik had vanuit mn hotel gewoon 24 uur van te voren online ingechekt en de boardingpassen uitgeprint. Ging perfect. Hoefde op het vliegveld alleen maar koffers af te geven. Lijkt me idealer dan ter plekke nog moeten uitzoeken hoe zo'n apparaat werkt of in de rij staan bij de desk van je vliegmaatschappij.
    pi_52321014
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 21:48 schreef Palomar het volgende:
    Ik had vanuit mn hotel gewoon 24 uur van te voren online ingechekt en de boardingpassen uitgeprint.
    Neem jij je printer dan mee op vakantie ?
      Moderator maandag 13 augustus 2007 @ 10:20:14 #95
    45833 crew  Fogel
    pi_52323203
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 05:01 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Neem jij je printer dan mee op vakantie ?
    De meeste hotels hebben gewoon een PC met internet en een printer staan die vrij gebruikt mag worden...
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_52435859
    Sorry dat ik even Ontopic ga

    Iemand ervaring met LTU van Dusseldorf naar JFK New York? Ze zijn namelijk redelijk goedkoop maar ik ben zelf wel bijna 2 meter groot, dus wil graag mijn benen aardig kwijt kunnen als ik een tijdje moet zitten.

    Hetzelfde geldt eigelijk voor ervaringen met Avianca van datzelfde JFK via Bogota naar Sao Paulo.

    Ik weet het, het klinkt een beetje als een omweg, maar het scheelde me 100 euro om het op deze manier te doen. Dus als iemand een goedkoper alternatief heeft om in Sao Paulo of Rio te komen hoor ik dat ook graag

    Ach en zo kan ik nog even NYC erbij plakken.
    "Wir schnapsen zusammen, und keiner ist allein!"
    pi_52451574
    Toen ik laatst van Bogota naar Parijs vloog, maakten we vanwege een brandstof tekort een tussenlanding in Brest. komt dit veel voor? Ik vond het namelijk maar dubieus.
    Life sucks
    pi_52451685
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 15:03 schreef mr.marcus het volgende:
    Toen ik laatst van Bogota naar Parijs vloog, maakten we vanwege een brandstof tekort een tussenlanding in Brest. komt dit veel voor? Ik vond het namelijk maar dubieus.
    Komt wel eens voor bij sterke tegenwind. Er moet altijd nog een bepaalde hoeveelheid brandstof bij het landen aanwezig zijn om eventueel een doorstart te kunnen maken als er problemen zijn op de landingsbaan.

    Zeker bij zo'n grote en drukke luchthaven als Parijs is dat natuurlijk van belang. Het is alleen maar om 110% zeker te zjin van de veiligheid.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:20:56 #99
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_52458557
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 15:07 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Komt wel eens voor bij sterke tegenwind. Er moet altijd nog een bepaalde hoeveelheid brandstof bij het landen aanwezig zijn om eventueel een doorstart te kunnen maken als er problemen zijn op de landingsbaan.

    Zeker bij zo'n grote en drukke luchthaven als Parijs is dat natuurlijk van belang. Het is alleen maar om 110% zeker te zjin van de veiligheid.
    Sterker nog, naast dat ze voldoende brandstof moeten hebben om een doorstart te maken moeten ze ook de mogelijkheid hebben om de uitwijkluchthaven (welke altijd voor de vlucht wordt bepaald) te bereiken en deze veilig aan te vliegen. Indien in NL Schiphol niet kan worden aangedaan zal in de regel Eindhoven of een Duitse luchthaven worden gebruikt als uitwijkmogelijkheid, hoewel dit uiteraard niet heel vaak voorkomt.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      zaterdag 8 september 2007 @ 17:37:09 #100
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_53032434
    Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
      zaterdag 8 september 2007 @ 17:52:23 #101
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_53032747
    quote:
    Op zaterdag 8 september 2007 17:37 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
    Even een vraagje: Binnenkort vlieg ik naar de USA en ik het is me tijdens andere vluchten al opgevallen dat voor het boarden van de vluchten naar de USA de passagiers eerst door mensen van security geinterviewd worden. Mijn vraag is nu; wat moet ik me bij die vragen voorstellen? Wat willen ze precies van je weten? enz.
    Maak je daar nou maar vooral niet teveel zorgen over, zorg in ieder geval dat je de vragen, zoals reisdoel, eventuele hotelboekingen, of je bekenden daar hebt, hoe je geboekt hebt, naar waarheid antwoord zodat ze geen reden hebben om verder te gaan graven.

    Overigens, die zogenaamde G4S ondervragers zijn niet echt het type interviewer als de EL AL security, ik heb mij de laatste keer in een rol gedragen, compleet met zweethanden, gaf ontwijkende en verschillende antwoorden op dezelfde soort vragen, maar ik kreeg geen verdere vragen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')