Je kan het ook gewoon ABN typen, kunnen mensen erop reageren enzo..quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:04 schreef Maikuuul het volgende:
Vrij ligt traan wat je vrij noemt
Sjus een cavia
MAW ( nee niet man at work )quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon ABN typen, kunnen mensen erop reageren enzo..
Hij vraagt zich af wat je vrij kan noemen, en dan zegt ie dat een cavia vrij is.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon ABN typen, kunnen mensen erop reageren enzo..
Het is dat de Amerikanen gebrainwashed worden en denken dat ze in het enige vrije land ter wereld wonen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:06 schreef Biljonair het volgende:
jup jup, helemaal mee eens slotje?
waar?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:07 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Daar valt niet veel over de oordelen
Mooi gezegd. Voel jij je vrij ?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:07 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
MAW ( nee niet man at work )
Vrijheid is eigenlijk een mening.
De een kan zich vrij voelen de ander niet.
Daar valt niet veel over de oordelen
Ja... in principe wel.quote:
Wat is er mis met werken als je je baan ook daadwerkelijk leuk vindt?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:12 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ja... in principe wel.
Maar wat mij mezelf minder vrij laat voelen is dat ik ongeveer tot mijn 70ste moet gaan werken ( als ik de 70 haal ), om vervolgens in een bejaardentehuis gestopt te worden.
Waar hebje dan voor geleefd ? ( tuurlijk is dit grof gezien ). Je leeft dan eigenlijk om iemand anders.
En daarom moetje in principe als je vrij wilt leven, 1x een goede deal maken ( drugsdeal whatever ) zodat je je hele leven niet hoeft te werken en doen en laten wat je wilt. Dan ben je pas vrij. Als je denkt: pff dit leven is saai, dan ga je opzoek naar werk / afleiding ( maar niet om het geld gewoon voor je plezier/tijdverdrijf ). Dan ist in principe geen verplichting om te werken.
Dan niks. Maar het wordt wel als een verplichting gesteld en dan ben je in dat opzicht niet vrij. Je hebt nou eenmaal geld nodig wil je hier blijven leven. Als je alles kan doen en laten wat je wilt ben je pas vrij.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat is er mis met werken als je je baan ook daadwerkelijk leuk vindt?
ja maar jij bent weer gebrainwashed door de linkse amerika hatende boomknuffelarenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is dat de Amerikanen gebrainwashed worden en denken dat ze in het enige vrije land ter wereld wonen.
Nee hoor. Die mensen waardoor ik ben gebrainwashed hebben ook 100x gezegd dat Amerika ons wel heeft bevrijd hoor.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:19 schreef Elusive het volgende:
[..]
ja maar jij bent weer gebrainwashed door de linkse amerika hatende boomknuffelaren
ben je ooit wel eens in Amerika geweest of heb je eigenlijk wel eens een Amerikaan in het echt ontmoet ?
0.7% zo hoog?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:22 schreef SpecialK het volgende:
VS heeft relatief gezien de grootste gevangenispopulatie op deze planeet. Dat noem ik niet echt vrij als 1 op de 140 amerikanen in de bak zit.
War on drugs enzo.
Dit land is vrijer. Ja, Elusive, zelfs met de bestemmingsplannen meegerekend.
Helemaal niks.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat is er mis met werken als je je baan ook daadwerkelijk leuk vindt?
Dat is best hoog.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
0,743% to be exact
http://en.wikipedia.org/wiki/Prison#Prison_population_statistics
Ja, ik begrijp je punt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:25 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Helemaal niks.
Maar het word wel gezien als een verplichting om te werken anders moet je een uitkering aanvragen en daan word je ook niet blij van
Bedankt voor deze bijdrage.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:28 schreef nattermann het volgende:
Amerika is kut.
Chauvinistische honden, dat zijn het.
wou je dat ontkennen dan ?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee hoor. Die mensen waardoor ik ben gebrainwashed hebben ook 100x gezegd dat Amerika ons wel heeft bevrijd hoor.
Ik hoef niet in Amerika te zijn geweest om te weten dat veel Amerikanen het eens zullen zijn met bovenstaande quote.
Jij wel geweest in de VS? En waar precies?
Heb ik dat ontkend dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:32 schreef Elusive het volgende:
[..]
wou je dat ontkennen dan ?![]()
zonder de Amerikanen hadden we de andere landen het bij lange niet gered, duik eens even terug in de geschiedenis boeken..
New York is niet heel representatief.quote:Ik heb zelf 3 maanden in new york doorgebracht voor m'n werk en ben er ook een aantal keren geweest op vakantie![]()
Zonder nederlanders zou new york niet eens hebben bestaan.quote:
En daarom zijn amerikanen vrijer dan jij?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:32 schreef Elusive het volgende:
[..]
wou je dat ontkennen dan ?![]()
zonder de Amerikanen hadden we de andere landen het bij lange niet gered, duik eens even terug in de geschiedenis boeken..
Ik heb zelf 3 maanden in new york doorgebracht voor m'n werk en ben er ook een aantal keren geweest op vakantie![]()
Dit is meestal, for Americans over sees,soldaten enz, gaat erom, dat ze goedkoop, veel nieuwsgaring kunnen krijgen, of hun favoriete shows.quote:No one is ever "free" anywhere, but America's citizens are more free then any other country.
WTF zeg je allemaal?.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:45 schreef newsman het volgende:
[..]
Dit is meestal, for Americans over sees,soldaten enz, gaat erom, dat ze goedkoop, veel nieuwsgaring kunnen krijgen, of hun favoriete shows.
Trouwens ze hebben hele goedkope standaart internet, in Nato toestellen.
Nee ik begrijp niet wat je bedoelt? Kun je het anders formuleren?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:49 schreef newsman het volgende:
[..]
En ?![]()
Nooit gehoord, dat America:"The copper" van de wereld is ?![]()
Terroristen zijn het.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:49 schreef newsman het volgende:
[..]
En ?![]()
Nooit gehoord, dat America:"The copper" van de wereld is ?![]()
Ok de Amerikaan, Noord Amerika, ziet zichzelf als de politie agent van de wereld, ze krijgen eigen priveleges in het buitenland, woon je in Europa, word je niet berecht, woon je in de rest van de wereld, word je niet berecht, Amerika is het nieuwe Rome van deze wereld.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee ik begrijp niet wat je bedoelt? Kun je het anders formuleren?
Vrij genoeg om zonder voorbereidingen ff een wandelingetje te maken?Of de hele liggen en toch weten dat je kan eten die avond?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:01 schreef Skv het volgende:
Denk dat ze op Antartica of de noordpool het meest vrij zijn, daar is de minste controle op wetten (als die er al zijn)..
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:01 schreef newsman het volgende:
[..]
Ok de Amerikaan, Noord Amerika, ziet zichzelf als de politie agent van de wereld, ze krijgen eigen priveleges in het buitenland, woon je in Europa, word je niet berecht, woon je in de rest van de wereld, word je niet berecht, Amerika is het nieuwe Rome van deze wereld.
Ik hoop, dat je me nu een beetje begrepen hebt.
Individuele vrijheid van doen en laten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Vrij genoeg om zonder voorbereidingen ff een wandelingetje te maken?Of de hele liggen en toch weten dat je kan eten die avond?
Ik denk dat je daar heel weinig kunt doen en laten omdat de natuur een beperkende factor is, maar ik begrijp je punt denk ik.quote:
Maikuuul met een politiek/ideologisch-getinte post, het moet toch niet gekker worden.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:12 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ja... in principe wel.
Maar wat mij mezelf minder vrij laat voelen is dat ik ongeveer tot mijn 70ste moet gaan werken ( als ik de 70 haal ), om vervolgens in een bejaardentehuis gestopt te worden.
Waar hebje dan voor geleefd ? ( tuurlijk is dit grof gezien ). Je leeft dan eigenlijk om iemand anders.
En daarom moetje in principe als je vrij wilt leven, 1x een goede deal maken ( drugsdeal whatever ) zodat je je hele leven niet hoeft te werken en doen en laten wat je wilt. Dan ben je pas vrij. Als je denkt: pff dit leven is saai, dan ga je opzoek naar werk / afleiding ( maar niet om het geld gewoon voor je plezier/tijdverdrijf ). Dan ist in principe geen verplichting om te werken.
En dan zou ik me helemaal vrij voelen
Politiek gezien, qua wat wettelijk toegestaan is en (directe) menselijke factoren die je in je handelen kunnen beperken. De 'vrijheid die de natuur je biedt' is natuurlijk weer op vele manieren te definiëren..quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar heel weinig kunt doen en laten omdat de natuur een beperkende factor is, maar ik begrijp je punt denk ik.
En wat heeft dat te maken met de mate waarin Amerikanen vrij zijn? Juist: he-le-maal niets. Geen ene donder. Dus houd je offtopic, linkse retoriek en VS-gebash voor je of reageer helemaal niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben blij dat je af en toe leuke mensen tegenkomt. Maar (mondiaal) politiek gezien is Amerika een staat die landen tegen elkaar uit speelt voor eigen belang, die zijn eigen (en andere) burgers bang maakt om meer controle te kunnen uitoefenen, die liegt en manipuleert, die terroristen (Saddam en Bin Laden) opleidt voor eigen belang om ze net zo makkelijk weer te dumpen als ze er genoeg van hebben.
Of ze weten gewoon waar ze het over hebben. In tegenstelling tot jongetjes die op zolder bij mamma en pappa wonen en nog nooit de polder uit zijn geweest. Of, misschien nog wel triester, die een weekje in Disney World geweest zijn (goh, hoe triest is het om als VS-basher naar de VS op vakantie te gaan?quote:Het feit dat 9 van de 10 Amerikanen hartstochtelijk roepen dat Amerika het beste land ter wereld is bewijst dat. Het doet me sterk denken aan huilende Noord-Koreanen. Pure indoctrinatie.
Heerlijk hoe je alles erbij trekt om jezelf te verdedigenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, patriot act je kunt zonder paspoort vliegen in de VS goh dat kan in nederland ook, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. dat kan je hier ook Je kunt wapens aanschaffen en dragen, aanschaffen kan hier ook hoor, dragen niet altijd en gelukkig maar zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, en dat heeft als voordeel? de overheid mag geen camera's gebruiken ohhh echt?; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, wat heeft dat met vrijheden te maken? je betaalt de helft minder aan belasting, men verdient er ook een stuk minder idd je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, dat doe ik ook hoorhet starten van een bedrijfje is zo gebeurd; hier ook, kvk duurt een half uurtje vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; mja keuze uit 2 kandidaten DEM of CON, en 99% blijft bij zijn eigen partij met stemmen subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; wat heeft dat met vrijheid te maken? je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, onze grondwet mag er ook wel zijn hoor waarin al je rechten beschermd worden in NED niet anders en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
Ik ben vrij om te reageren als ik dat wil. En jij bent niet vrij, je word elke dag gebombardeerd met Fox-news/wittehuis propaganda die je verteld dat je bang moet zijn, dat ome George over je waakt en voor je zal zorgen en dat de rest van de wereld uit niet-vrije debielen bestaat.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met de mate waarin Amerikanen vrij zijn? Juist: he-le-maal niets. Geen ene donder. Dus houd je offtopic, linkse retoriek en VS-gebash voor je of reageer helemaal niet.
[..]
Of ze weten gewoon waar ze het over hebben. In tegenstelling tot jongetjes die op zolder bij mamma en pappa wonen en nog nooit de polder uit zijn geweest. Of, misschien nog wel triester, die een weekje in Disney World geweest zijn (goh, hoe triest is het om als VS-basher naar de VS op vakantie te gaan?) en daarna vol bravoure beweren 'dat ze in de VS geweest zijn' en dus weten waar ze het over hebben.
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, je kunt zonder paspoort vliegen in de VS, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. Je kunt wapens aanschaffen en dragen, zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, de overheid mag geen camera's gebruiken; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, je betaalt de helft minder aan belasting, je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, het starten van een bedrijfje is zo gebeurd; vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, waarin al je rechten beschermd worden en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
Jouw tegenargumenten kloppen niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:34 schreef Re het volgende:
[..]
Heerlijk hoe je alles erbij trekt om jezelf te verdedigen...
In God we trust
Je hoeft niet Fox te kijken, en je overdrijft de propaganda schromelijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben vrij om te reageren als ik dat wil. En jij bent niet vrij, je word elke dag gebombardeerd met Fox-news/wittehuis propaganda die je verteld dat je bang moet zijn, dat ome George over je waakt en voor je zal zorgen en dat de rest van de wereld uit niet-vrije debielen bestaat.
Je hebt de vrijheid zelfmoord te plegen, in een hoop andere landen mag dat niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:28 schreef Devlinsect het volgende:
Vrijheid is verplicht op je 4e naar school tot je 18e. Daarna minimaal 40 uur werken voor een hypotheek en/ of mooiere auto dan de buurman. En twee keer op vakantie per jaar.
Totdat je realiseert dat alles niet meer makkelijk gaat, je moet naar een verzorgingstehuis voor 65+ waar je met één rol wc papier in de week moet doen. Daar zit je dan op de pot, heel zuinig te zijn op je wc papier. Immers kost de vergrijzing de Staat handen vol geld.
Vrijheid![]()
Als ik de reakties van StafanP lees ben ik bang dat de propaganda nog veel erger is dan ik al dacht.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je hoeft niet Fox te kijken, en je overdrijft de propaganda schromelijk.
Ja, vroeger misschien. Tegenwoordig vinden westerse landen het hip om zoveel mogelijk informatie van achter de voordeur te hebben. Ik hoef je denk ik niet te herinneren aan de AT&T / NSA - zaak, die met die miljoenen telefoontaps, toch?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
[..] je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, [..].
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik de reakties van StafanP lees ben ik bang dat de propaganda nog veel erger is dan ik al dacht.
voor het topsegment misschien wel ja, maar voor 95% van de banen ligt het toch zwaar onder het gemiddelde van Nederland hoor, vooral de secondare arbeidsvoorwaardenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:30 schreef TC03 het volgende:
- In de VS ligt het gemiddelde salaris stukken hoger dan in Nederland.
Bron? Een baan in de VS gelijkwaardig aan dezelfde baan in Nederland, betaalt meer in de VS. Kijk bijvoorbeeld eens naar de techniek, die verdienen in de VS veel meer dan in Nederland.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:
[..]
voor het topsegment misschien wel ja, maar voor 95% van de banen ligt het toch zwaar onder het gemiddelde van Nederland hoor, vooral de secondare arbeidsvoorwaarden
Hoezo is het schijnvrijheid? Vanwaar die schijn? Volgens mij is het in de VS juist allemaal heel transparant.quote:[quote]Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:
[..]
en de rest och, je mag er van vinden wat je wilt als je het gevoel hebt meer (schijn) vrijheid te hebben daardoor dan is het wat mij betreft prima...
Als ik 40% van mijn salaris zelf mag houden en niet verplicht ben om dit bij de overheid af te geven, dan is dat een teken van vrijheid.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:
[..]
argumentatie dat als je minder belasting betaald je meer vrijheid hebt slaat natuurlijk nergens op
StefanP woont mooi en ziet met zijn inkomen alleen de leuke kanten van de USA.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:41 schreef Bananenman het volgende:
Tvp, ik wil straks StefanP's pleidooi even lezen dat er ongetwijfeld aan zit te komen
Daar tegenover staat dan dat in de meeste delen van Amerika zaken als euthanasie, homohuwelijk en soft-drugs verboden zijn. Daarnaast kun je ook nog eens afvragen hoe het met de vrijheid gesteld is sinds de invoering van de Patriot-act en de schending van mensenrechten in Guantanamo Bay.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, je kunt zonder paspoort vliegen in de VS, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. Je kunt wapens aanschaffen en dragen, zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, de overheid mag geen camera's gebruiken; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, je betaalt de helft minder aan belasting, je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, het starten van een bedrijfje is zo gebeurd; vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, waarin al je rechten beschermd worden en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
mijn geageer tegen voornamelijk StefanP ligt meer in het straatje van "jullie zijn allemaal linkse kneuzen dus moeten jullie je bek houden retoriekquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Hoe komen mensen toch bij schijnvrijheid, politiestaat en meer van soort loos geleuter?
Mis ik iets elke dag?Ben ik m'n leven niet zeker? Ga ik gebukt onder iets waarvan ik zelf niet weet wat het is?
![]()
het precieze percentage weet ik ook niet maar ik heb het over de serveersters schoonmakers en ambtenaren etc. Een heel groot percentage moet 2 banen hebben om zichzelf in stand te houden.quote:en Re, dat van die 95% lijkt me wel héél erg veel, haal je dat uit je duim? Tegenwoordig doen bedrijven juist meer moeite om personeel te behouden en prima sec. arbeidsvoorwaarden aan te bieden. Vergeleken met NL is het zeker minder maar om maar steeds lukraak wat de wereld in te helpen door mensen die hier en daar wat lezen en horen .... tja.
Ik kom al sinds mijn 14de in de VS (ja dat is 24 jaar geleden) en zit gemiddeld 4-5 keer per jaar daar en dan niet alleen in NYC, ik heb er gewerkt en heb er een team zitten onder mijn verantwoordelijkheid, ik heb een Amerikaanse vriendin gehad (HBS). De VS heeft gewoon meerdere gezichten en om dat constant maar aan 1 kant te belichten vind ik wat sneu, vooral als dat wordt gebruikt om af te geven op je moederland terwijl in je eigen achtertuin hetzelfde gebeurd, maar dan is het ineens goed omdat we er "vrijheid" aan kunnen plakkenquote:Ga eens een paar jaar leven in de VS, ik denk dat je dan een hele andere kijk op het land krijgt. Maar goed, dat zal wel te eng zijn voor velen.
Bron?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:33 schreef Re het volgende:
het precieze percentage weet ik ook niet maar ik heb het over de serveersters schoonmakers en ambtenaren etc. Een heel groot percentage moet 2 banen hebben om zichzelf in stand te houden.
En ik heb juist het gevoel dat 't van de andere kant nogal éénzijdig belicht wordt. Maar goed, veel mensen reageren nogal als een stier op een rode lap op SteefP's posts.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:33 schreef Re het volgende:
[..]
mijn geageer tegen voornamelijk StefanP ligt meer in het straatje van "jullie zijn allemaal linkse kneuzen dus moeten jullie je bek houden retoriek
"
[..]
het precieze percentage weet ik ook niet maar ik heb het over de serveersters schoonmakers en ambtenaren etc. Een heel groot percentage moet 2 banen hebben om zichzelf in stand te houden.
[..]
Ik kom al sinds mijn 14de in de VS (ja dat is 24 jaar geleden) en zit gemiddeld 4-5 keer per jaar daar en dan niet alleen in NYC, ik heb er gewerkt en heb er een team zitten onder mijn verantwoordelijkheid, ik heb een Amerikaanse vriendin gehad (HBS). De VS heeft gewoon meerdere gezichten en om dat constant maar aan 1 kant te belichten vind ik wat sneu, vooral als dat wordt gebruikt om af te geven op je moederland terwijl in je eigen achtertuin hetzelfde gebeurd, maar dan is het ineens goed omdat we er "vrijheid" aan kunnen plakken
oh maar natuurlijk wordt gedaan en dat is heus niet vreemd, de meeste mensen vormen hun mening nav Amerikaanse TV series, dat weet ik ook wel... maar zodra men zich van holle retoriek voorziet kun je wat tegengas verwachten (ja 2 kanten op)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:40 schreef popolon het volgende:
[..]
En ik heb juist het gevoel dat 't van de andere kant nogal éénzijdig belicht wordt. Maar goed, veel mensen reageren nogal als een stier op een rode lap op SteefP's posts.
Maar goed, had me eigenlijk voorgenomen om in dit soort topics over de VS niet meer te reageren vanwege dit vele eeuwige oeverloze gezwam, niet wetende waar ze, de meeste mensen dan, het over hebben.
nofi to you.
Als dat zo makkelijk was. Moeten we eerst een Amerikaans vrouwtje aan de haak slaan, nietwaar?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Ga eens een paar jaar leven in de VS, ik denk dat je dan een hele andere kijk op het land krijgt. Maar goed, dat zal wel te eng zijn voor velen.
Je moet je gegevens, eetgewoonten, sexuele gewoonten en politieke voorkeuren opgeven (en bewijzen want in Amerika ben je tegenwoordig schuldig tot het tegendeel bewezen is, vraag dat maar aan de gevangenen in Guantanamo bay)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:15 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Als dat zo makkelijk was. Moeten we eerst een Amerikaans vrouwtje aan de haak slaan, nietwaar?
Da's ook weer zo.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:15 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Als dat zo makkelijk was. Moeten we eerst een Amerikaans vrouwtje aan de haak slaan, nietwaar?
Er zijn twee dingen oneindig...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:31 schreef Schijtgeit het volgende:
Amerika![]()
Hypocrietste land ter wereld, samen met het Midden-Oosten.
Daarom hebben ze ook altijd mot met elkaar omdat ze feitelijk niks van ekaar verschillen.
Laat eens zien waar in die bron wordt aangegeven dat een heel groot gedeelte van de Amerikaanse bevolking minder verdiend dan de Nederlandse en geef ook eens aan waar er staat dat een groot gedeelte van de Amerikanen een extra baan erbij moet hebben.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:10 schreef Re het volgende:
[..]
http://observer.guardian.co.uk/world/story/0,,1712965,00.html
bijvoorbeeld
Wat, dat geloof je niet, moet je daarvoor soms een bron hebben?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:38 schreef Emimich het volgende:
[..]
Laat eens zien waar in die bron wordt aangegeven dat een heel groot gedeelte van de Amerikaanse bevolking minder verdiend dan de Nederlandse en geef ook eens aan waar er staat dat een groot gedeelte van de Amerikanen een extra baan erbij moet hebben.
Een weldenkend mens onderbouwt zijn argumenten met bronnen als bewijs idd.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat, dat geloof je niet, moet je daarvoor soms een bron hebben?
Als er een land is dat elke stap van burgers volgt, is het de VS wel. Koppelen van allerlei gegevens. Een koran lenen bij de bieb en op een vlucht vragen om halal eten? Alarm alarm! Voor je het weet sta je op een no-fly list waarvan je de reden niet op kunt vragen en waar je nooit meer van af komt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd
Gek he, binnenlands. Kan hier ook.quote:, je kunt zonder paspoort vliegen in de VS
Hier ook. Open grenzen. Schengenverdrag enzo.quote:, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil.
,quote:Je kunt wapens aanschaffen en dragen, zoveel je wil
Lekker veilig hoor. Oude bakken op de weg die levensgevaarlijk zijn. Dan ook nog eens 16-jarige kindjes die mogen rijden.quote:je hoeft je auto niet te laten keuren,
Drempels en flitspalen dragen goed bij aan de veiligheid. Het dwingt weggebruikers beter na te denken.quote:de overheid mag geen camera's gebruiken; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet
Ja, lekker hoor die belastingverlaging. Alleen zit Amerika al extreem diep in de schulden. Amerika leent vele vele miljarden uit vooral Azie. Rijkste land my ass.quote:, je betaalt de helft minder aan belasting
Registeren bij koophandel en ook hier heb je binnen een dag een bedrijfje gestart.quote:je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, het starten van een bedrijfje is zo gebeurd;
Amerika is enorm eigenmarkt-beschermend. Boeing enzo. En dan durven ze de EU aan te klagen over staatssteun aan europese bedrijven. Erg hypocriet is dat.quote:vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet
jongen doe niet zo moeilijk, leg het slaris van een serveerster naast elkaar en de secondaire voorwaarden, kijken wat daar uitkomt huh..., dit was gewoon een google linkje met wat cijfers, 10% leeft onder de armoede grens dat is 2x het totaal aantal nederlandersquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:38 schreef Emimich het volgende:
[..]
Laat eens zien waar in die bron wordt aangegeven dat een heel groot gedeelte van de Amerikaanse bevolking minder verdiend dan de Nederlandse en geef ook eens aan waar er staat dat een groot gedeelte van de Amerikanen een extra baan erbij moet hebben.
En wat is die zogenaamde vrijheid dan wel? Geef eens een concreet voorbeeld van iets wat je in de VS wel kunt doen, maar wat hier niet zou kunnen door een vrijheidsbeperkende wet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:05 schreef fokje het volgende:
eerlijk gezegd denk ik dat wanneer je potientele emigrant de keuze geeft tussen NL en de VS dat hij/zij de VS verkiest. Er is wel degelijk meer vrijheid. Het land is natuurlijk wel oneindig veel groter waardoor de keuzemogelijkheden veel groter zijn.
Vrijheid van meningsuiting, om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En wat is die zogenaamde vrijheid dan wel? Geef eens een concreet voorbeeld van iets wat je in de VS wel kunt doen, maar wat hier niet zou kunnen door een vrijheidsbeperkende wet.
nou, dat is nou iets wat ik niet zo zou bedenken. Je kan hier toch alles zeggen wat je wil? Ik denk zelfs dat we hier in NL minder taboes kennen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:27 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting, om maar iets te noemen.
Ach dat zijn van die loze kreten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:27 schreef wipes66 het volgende:
[..]
en die hebben we hier niet?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:27 schreef wipes66 het volgende:
[..]
inderdaad.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach dat zijn van die loze kreten.
Ik vind de vrijheid van het bouwen van een schuur, schutting, hek of noem maar wat veel belangrijker zonder dat de hele buurt over je heen valt met allerlei langdurige bezwaarschriften.
Je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd: gelul. Als er een land is waar mensen tegenwoordig in allerlei databases zijn terug te vinden dan is het de US wel.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met de mate waarin Amerikanen vrij zijn? Juist: he-le-maal niets. Geen ene donder. Dus houd je offtopic, linkse retoriek en VS-gebash voor je of reageer helemaal niet.
[..]
Of ze weten gewoon waar ze het over hebben. In tegenstelling tot jongetjes die op zolder bij mamma en pappa wonen en nog nooit de polder uit zijn geweest. Of, misschien nog wel triester, die een weekje in Disney World geweest zijn (goh, hoe triest is het om als VS-basher naar de VS op vakantie te gaan?) en daarna vol bravoure beweren 'dat ze in de VS geweest zijn' en dus weten waar ze het over hebben.
Het is goed hoor, ik weet wel wie er meer vrijheid heeft.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:34 schreef Re het volgende:
[..]
Heerlijk hoe je alles erbij trekt om jezelf te verdedigen...
In God we trust
Heb er persoonlijk niet vaak laast van gehad tot nu toe, vaak alleen maar profijt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het is goed hoor, ik weet wel wie er meer vrijheid heeft.
Bevalt het daar nog een beetje met al je regeltjes, wetjes en bemoeizucht vanuit Den Haag en de EU?
Misschien omdat daar meer ruimte is?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vind de vrijheid van het bouwen van een schuur, schutting, hek of noem maar wat veel belangrijker zonder dat de hele buurt over je heen valt met allerlei langdurige bezwaarschriften.
ik geniet momenteel van mijn 24ste vakantiedag dit jaar, nog 24 te gaanquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het is goed hoor, ik weet wel wie er meer vrijheid heeft.
Bevalt het daar nog een beetje met al je regeltjes, wetjes en bemoeizucht vanuit Den Haag en de EU?
In Amerika is enorm veel armoede. Tientallen miljoenen die niet eens een zorgverzekering kunnen betalen en op geen enkele medische hulp hoeven te rekenen. Ja, alleen in echt extreme noodgevallen. Waarna de onbetaalbare rekening komt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:43 schreef De_Ananas het volgende:
Misschien omdat daar meer ruimte is?
Maar het is een nogal zielige discussie, Nederlanders bekijken alleen de negatieve kanten van de VS en de Amerikanen hebben het allemaal goed en leven niet in armoede zoals zoveel andere.
Aap, dat bedoel ikquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
In Amerika is enorm veel armoede. Tientallen miljoenen die niet eens een zorgverzekering kunnen betalen en op geen enkele medische hulp hoeven te rekenen. Ja, alleen in echt extreme noodgevallen. Waarna de onbetaalbare rekening komt.
Verdorie gebruik dan een smilie of posticonquote:
Prachtig toch? Daar heb je hier namelijk zelf invloed op. Je bent vrij om zelf alles of niets van je leven te maken. In Nederland worden de slimmen belast, tegengewerkt en met afgunst bekeken terwijl de dommen en luien een hand boven het hoofd gehouden wordt en allerlei extraatjes krijgen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
StefanP woont mooi en ziet met zijn inkomen alleen de leuke kanten van de USA.
Je weet zelf ook dat als je uit Harlem komt je minder kansen hebt...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:53 schreef StefanP het volgende:
[..]
Prachtig toch? Daar heb je hier namelijk zelf invloed op. Je bent vrij om zelf alles of niets van je leven te maken. In Nederland worden de slimmen belast, tegengewerkt en met afgunst bekeken terwijl de dommen en luien een hand boven het hoofd gehouden wordt en allerlei extraatjes krijgen.
Je kunt hier gratis je high school diploma halen. Doe je dat niet, dan is dat je eigen schuld, en de gevolgen zijn voor jezelf. Hetzelfde geldt voor een college education, iets dat ook voor iedereen te behalen valt of het nu via een community college, een state college of een private Ivy League universiteit is.
Succes wordt hier beloond. In NL ben je een slaaf van de verzorgingsstaat. De onnozelheid van velen hier om te denken dat je in NL vrijer bent dan in de VS zeg, terwijl ze zelf uit Odiliapeel komen en nog nooit van hun hele leven in het buitenland geweest zijn, laat staan er gewoond en gewerkt hebben.
En hoe lang woon en werk je er al? Niet? Case in point.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:33 schreef Re het volgende:
Ik kom al sinds mijn 14de in de VS (ja dat is 24 jaar geleden)
Joepie, 4x per jaar naar Disney World en Yosemite. Daar leer je echt hoe het is om een inwoner van de VS te zijn.quote:en zit gemiddeld 4-5 keer per jaar daar en dan niet alleen in NYC,
Vakantiebaantjes van 3 weken tellen niet.quote:ik heb er gewerkt
Vast ja. Als fotograaf... vast ja. Bovendien doet dat er niet toe: je woont er niet, dus je kunt geen vergelijking maken.quote:en heb er een team zitten onder mijn verantwoordelijkheid
Maaruh, in plaats van allerlei kunstgrepen te doen en allerlei onzin erbij te halen: woon je er? Nee? Einde discussie.quote:, ik heb een Amerikaanse vriendin gehad (HBS).
Het gaat hier om vrijheid. En die heb je in de VS veel meer dan in NL of de EU. Einde discussie.quote:De VS heeft gewoon meerdere gezichten en om dat constant maar aan 1 kant te belichten vind ik wat sneu,
Je hebt dus nul komma niets verstand van de politiek in de VS. Was dat wel zo, dan wist je dat je binnen een partij kandidaten kunt vinden die je van links tot rechts in kunt delen. Waarom denk je dat er een dozijn kandidaten zijn voor de nominatie binnen hun partij? Die hebben alle twaalf standpunten die je van GL tot en met de PVV in kunt delen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:41 schreef IHVK het volgende:
[..]
Heb er persoonlijk niet vaak laast van gehad tot nu toe, vaak alleen maar profijt.
En hoe bevalt het twee-partijenstelsel? En de politiestaat ?![]()
Waarom mogen sommige mensen die willen trouwen dat niet doen in de VS? Lijkt me een behoorlijke beperking van de vrijheid.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:58 schreef StefanP het volgende:
[..]
En hoe lang woon en werk je er al? Niet? Case in point.
[..]
Joepie, 4x per jaar naar Disney World en Yosemite. Daar leer je echt hoe het is om een inwoner van de VS te zijn.
[..]
Vakantiebaantjes van 3 weken tellen niet.
[..]
Vast ja. Als fotograaf... vast ja. Bovendien doet dat er niet toe: je woont er niet, dus je kunt geen vergelijking maken.
[..]
Maaruh, in plaats van allerlei kunstgrepen te doen en allerlei onzin erbij te halen: woon je er? Nee? Einde discussie.
[..]
Het gaat hier om vrijheid. En die heb je in de VS veel meer dan in NL of de EU. Einde discussie.
Het woord vrijheid noemen is nogal makkelijk he. Maar dan noemen welke vrijheid je daadwerkelijk meer hebt, op dat punt kun je niks daadwerkelijk zeggenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:58 schreef StefanP het volgende:
Het gaat hier om vrijheid. En die heb je in de VS veel meer dan in NL of de EU. Einde discussie.
Ik heb er maar 25.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:45 schreef Re het volgende:
[..]
ik geniet momenteel van mijn 24ste vakantiedag dit jaar, nog 24 te gaan
Heb je hem weerquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:01 schreef BonJovi het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEE,
Amerika heeft het sterktste leger en kan het makkelijk af. Nederland is een kleine landje en ze hebben hulp van andere nodig, ook in het verleden om vrij te zijn. Maar dan bedoel ik de aanslagen niet in USA of dat andere landen hebben meegeholpen in Irak.
Moeilijk he, lezen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het woord vrijheid noemen is nogal makkelijk he. Maar dan noemen welke vrijheid je daadwerkelijk meer hebt, op dat punt kun je niks daadwerkelijk zeggen
Zullen we ons salaris ook even gaan vergelijken? Of de kracht van de economie? De EU is een has-been. Een tandeloze oude heks. Een continent vol zelfgenoegzame, grotendeels luie mensen die denken dat in het verleden behaalde resultaten garantie bieden voor de toekomst. Star en log. Verandering, ho maar. Totaal gesloten economieen, achterhaalde vakbonden en achterlijke ontslagwetgeving. Een uurtje overwerken of een dag vakantie inleveren - ben je gek? Half het land staat op straat om hun verworven 'rechten' te verdedigen. Ondertussen gaan het Oostblok, India en China jullie wel zo keihard inhalen.... succes nog, je zult het nodig hebben.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:45 schreef Re het volgende:
[..]
ik geniet momenteel van mijn 24ste vakantiedag dit jaar, nog 24 te gaan
Commentaar daarop ook gelezen? Alles wat je daar noemt is in geen enkel opzicht bijzonder en dergelijke vrijheden hebben we hier ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:04 schreef StefanP het volgende:
[..]
Moeilijk he, lezen?
Sommige Amerikanen
Misschien zie jij de dingen wel verkeerd.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:53 schreef StefanP het volgende:
[..]
Prachtig toch? Daar heb je hier namelijk zelf invloed op. Je bent vrij om zelf alles of niets van je leven te maken. In Nederland worden de slimmen belast, tegengewerkt en met afgunst bekeken terwijl de dommen en luien een hand boven het hoofd gehouden wordt en allerlei extraatjes krijgen.
Je kunt hier gratis je high school diploma halen. Doe je dat niet, dan is dat je eigen schuld, en de gevolgen zijn voor jezelf. Hetzelfde geldt voor een college education, iets dat ook voor iedereen te behalen valt of het nu via een community college, een state college of een private Ivy League universiteit is.
Succes wordt hier beloond. In NL ben je een slaaf van de verzorgingsstaat. De onnozelheid van velen hier om te denken dat je in NL vrijer bent dan in de VS zeg, terwijl ze zelf uit Odiliapeel komen en nog nooit van hun hele leven in het buitenland geweest zijn, laat staan er gewoond en gewerkt hebben.
Daarvoor hebben de amerikanen natuurlijk een prachtige uitweg. Het ligt niet in Amerika en de gevangen zijn 'vijandelijke strijders'! Voila, geen vrijheid nodig!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:07 schreef Emimich het volgende:
StefanP, leg nou eens uit waar al die fantastische vrijheid is voor de gevangenen van Guantanamo Bay?
Onzin. Iedereen heeft overal de kans (of niet-de kans) om er het beste van te maken. De losers in NL zouden in Amerika ook loser zijn en omgekeerd. Slimme en handige mensen weten met de regels om te gaan, arme en domme mensen kunnen dat niet, daarom is er in ieder land een onderklasse.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:53 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het lot van terroristentuig deert mij niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:07 schreef Emimich het volgende:
StefanP, leg nou eens uit waar al die fantastische vrijheid is voor de gevangenen van Guantanamo Bay?
Wie zegt dat het terroristen zijn? Ze zitten daar jarenlang opgesloten zonder aanklacht, zonder proces, zonder mogelijkheid om hun onschuld te bewijzen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het lot van terroristentuig deert mij niet.
Je hebt de vrijheid om je door de republikeinse propaganda te laten indoctrineren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het woord vrijheid noemen is nogal makkelijk he. Maar dan noemen welke vrijheid je daadwerkelijk meer hebt, op dat punt kun je niks daadwerkelijk zeggen
Ik moes tlachenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Achteraf had ik in WO2 liever geen hulp gehad. We betalen er nog steeds voor. Straks staat als onze info in een amerikaanse database en dan blijkt dat die twintowers idd door amerikaanen zijn neergehaald. Zijn we toch flink genaait.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:01 schreef BonJovi het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEE,
Amerika heeft het sterktste leger en kan het makkelijk af. Nederland is een kleine landje en ze hebben hulp van andere nodig, ook in het verleden om vrij te zijn. Maar dan bedoel ik de aanslagen niet in USA of dat andere landen hebben meegeholpen in Irak.
En waar je pas op je 21ste magr drinkenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:16 schreef Emimich het volgende:
O ja, het land van de vrijheid waarin online pokeren verboden is, ook zoiets belachelijks.
En amerika is opgekocht door het midden oosten en china. Amerika is helemaal niet van de amerikanen, ze hebben alles naar de pawn-shop gebracht.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:04 schreef StefanP het volgende:
[..]
Moeilijk he, lezen?
Sommige Amerikanen
[..]
Zullen we ons salaris ook even gaan vergelijken? Of de kracht van de economie? De EU is een has-been. Een tandeloze oude heks. Een continent vol zelfgenoegzame, grotendeels luie mensen die denken dat in het verleden behaalde resultaten garantie bieden voor de toekomst. Star en log. Verandering, ho maar. Totaal gesloten economieen, achterhaalde vakbonden en achterlijke ontslagwetgeving. Een uurtje overwerken of een dag vakantie inleveren - ben je gek? Half het land staat op straat om hun verworven 'rechten' te verdedigen. Ondertussen gaan het Oostblok, India en China jullie wel zo keihard inhalen.... succes nog, je zult het nodig hebben.
Het is eerder omgedraaid. Types als StefanP die denken dat Amerika in alle opzichten beter is en die dat overal laten merken. Ook het haast zielig aandoende gedrag dat hij graag als Amerikaan wilt overkomen is zelfs dom te noemenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:22 schreef BonJovi het volgende:
StefanP heeft wel gelijk over veel dingen hoor, mensen die hier zeuren kennen amper Amerikanen of zijn er nooit geweest. Ze kunnen er gewoon niet tegen dat Amerika groter en beter is daarom komen ze hier als Calimero's spelen.
Schuldig tot het tegendeel bewezen is. Land of the free? Laat me niet lachen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Als amerika zo geweldig is hoef je het toch niet te verdedigen? De waarheid spreekt voor zich.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:22 schreef BonJovi het volgende:
StefanP heeft wel gelijk over veel dingen hoor, mensen die hier zeuren kennen amper Amerikanen of zijn er nooit geweest. Ze kunnen er gewoon niet tegen dat Amerika groter en beter is daarom komen ze hier als Calimero's spelen.
vergeten we dan vooral even niet de blote tepel (OMG!) van janet jackson en de heisa die daarover ontstond. Amerikaanse kindjes zagen een tepel!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:39 schreef BonJovi het volgende:
[..] Nederland waar alles mag zeker, maar Jannes mag amper een videoclip op tv brengen met dames in bikini's lol.
Schandalig! Iets bloots op Public TV?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
vergeten we dan vooral even niet de blote tepel (OMG!) van janet jackson en de heisa die daarover ontstond. Amerikaanse kindjes zagen een tepel!!
johquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:58 schreef StefanP het volgende:
[..]
En hoe lang woon en werk je er al? Niet? Case in point.
[..]
Joepie, 4x per jaar naar Disney World en Yosemite. Daar leer je echt hoe het is om een inwoner van de VS te zijn.
[..]
Vakantiebaantjes van 3 weken tellen niet.
[..]
Vast ja. Als fotograaf... vast ja. Bovendien doet dat er niet toe: je woont er niet, dus je kunt geen vergelijking maken.
[..]
Maaruh, in plaats van allerlei kunstgrepen te doen en allerlei onzin erbij te halen: woon je er? Nee? Einde discussie.
[..]
[..]
Je hebt dus nul komma niets verstand van de politiek in de VS. Was dat wel zo, dan wist je dat je binnen een partij kandidaten kunt vinden die je van links tot rechts in kunt delen. Waarom denk je dat er een dozijn kandidaten zijn voor de nominatie binnen hun partij? Die hebben alle twaalf standpunten die je van GL tot en met de PVV in kunt delen.
Politiestaat? Dat komt nogal lachwekkend over, komend van iemand die in een land woont waar je een identiteitsbewijs bij je moet hebben, waar er overal cameratoezicht is en waar je als burger niets in te brengen hebt. Je hebt hier de ACLU en de Bill of Rights, iets waar je in NL alleen maar van kunt dromen.
Zieliger dan jouw obsessie met die doos in je avatar? Hoe oud ben je - 13?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo mogelijk nog zieliger is je poging om zelf amerikaans over te komen.
Je beseft wel dat je nu dus eigenlijk hetzelfde doet als SteefP? Laten zien dat je het goed hebt etc?quote:
De ironie dat een Nederlandertje iemand die in de VS woont durft te betichten van het niet kennen van de gemiddelde Amerikaan, ontgaat je volledig; derhalve neem ik die zogenaamde PhD ook niet serieus - je kunt trouwens niet eens een samenhangende, laat staan correcte, zin samenstellen, en reageren op ook maar een punt uit mijn post was al teveel gevraagd. Dus ik heb op elk van die punten gelijk. De waarheid is hard, niet? Zielig hoor, dat je moet pretenderen dat je in de VS gewerkt hebt, dat je een PhD hebt, dat je 2 ton per jaar verdient en wat al niet meer van dien, enkel om in jouw ogen de discussie te 'winnen'. Over de vrijheden die je in VS hebt, heb ik je namelijk nog niet gehoord.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:17 schreef Re het volgende:
[..]
joh
ik heb een PhD verdien waarschijnlijk 2 keer zoveel als jij en ik geniet van mijn vrijheid omdat ik hier alles heb wat ik wil. Accepteer nou gewoon eens dat jouw mening over de VS niet representatief is, vraag het de gemiddelde Amerikaan... oww nee die ken je niet in je burgerkutteveense analoge woonkern.
einde discussie
Lijkt me een goed idee voor je om s een paar jaar in het leger te dienen om je vrijheid te verdedigen. Dan kom je misschien s wat andere amerikanen tegen dan je white collar suburban-buren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
De ironie dat een Nederlandertje iemand die in de VS woont durft te betichten van het niet kennen van de gemiddelde Amerikaan, ontgaat je volledig; derhalve neem ik die zogenaamde PhD ook niet serieus - je kunt trouwens niet eens een samenhangende, laat staan correcte, zin samenstellen, en reageren op ook maar een punt uit mijn post was al teveel gevraagd. Dus ik heb op elk van die punten gelijk. De waarheid is hard, niet? Zielig hoor, wanneer je moet pretenderen dat je in de VS gewerkt hebt, dat je een PhD hebt, dat je 2 ton per jaar verdient en wat al niet meer van dien, enkel om in jouw ogen de discussie te 'winnen'. Over de vrijheden die je in VS hebt, heb ik je namelijk nog niet gehoord.
The USA - land of the free, home of the brave. Give me liberty, or give me death!
Over deze reactie op jouw vrijheidverhaal ik jou ook nietquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
Over de vrijheden die je in VS hebt, heb ik je namelijk nog niet gehoord.
Ach, StefanP neemt het inderdaad een stapje TE ver naar mijn mening. Nederland is immers een prima land met behoorlijk wat vrijheid!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is eerder omgedraaid. Types als StefanP die denken dat Amerika in alle opzichten beter is en die dat overal laten merken. Ook het haast zielig aandoende gedrag dat hij graag als Amerikaan wilt overkomen is zelfs dom te noemen
Of misschien kunnen we het vanaf een afstandje iets objectiever bekijken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Ach, StefanP neemt het inderdaad een stapje TE ver naar mijn mening. Nederland is immers een prima land met behoorlijk wat vrijheid!Hij ziet de zaken iets TE rooskleurig in in de VS.
Maar hij heeft gedeeltelijk gelijk: De kennis van Nederlanders (op FOK! dan) over de Verenigde Staten is echt om te huilen af en toe, en barst van de vooroordelen waar niets van klopt. En tot op zekere hoogte is het zelfs beschamend hoe laag de kennis over de VS daadwerkelijk is.
En dan vindt ik het toch jammer dat Nederlanders - of in ieder geval FOK!kers - zich zo laten leiden door vooroordelen.
Er is enorm veel mis met de Verenigde Staten en haar regering, en als je mijn posthistorie doorneemt ben ik met regelmaat kritisch op de VS, en onderbouw dat ook fatsoenlijk. In slechts enkele woorden: Oorlog in Irak, 45 miljoen onverzekerden, 15 miljoen illegalen, 15% van de bevolking tegen de armoede grens, een economie die aan een zijden draadje hangt, wachtend voor een nieuwe "black Monday", lobby en special interests wegen te zwaar in de politiek, een corrupt verzekeringsstelsel, en wellicht het belangrijkste: Al het goede bier moet geïmporteerd worden.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Of misschien kunnen we het vanaf een afstandje iets objectiever bekijken.
Als je in nederland (en op Fok!) rondluisterd valt er genoeg te klagen over nederland, maar Amerika moet blijkbaar te vuur en te zwaard verdedigt en opgehemeld worden. Je zou bijna denken dat er iets ernstig mis is.
Weet je wel waar je het over hebt? Dat zijn tijdelijke provisies die onder de Patriot Act vallen. In Nederland daarentegen... hebben jullie uberhaupt een Bill of Rights en een equivalent van de ACLU?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
[quote]Als er een land is dat elke stap van burgers volgt, is het de VS wel. Koppelen van allerlei gegevens. Een koran lenen bij de bieb en op een vlucht vragen om halal eten? Alarm alarm! Voor je het weet sta je op een no-fly list waarvan je de reden niet op kunt vragen en waar je nooit meer van af komt.
[..]
Als je het niet erg vindt om uren in de rij te staan bij de grens. Of om je overal in te moeten schrijven en ellenlange procedures en formulieren te moeten doorstaan. Dacht je nou echt dat jij morgen in je auto kon stappen en verhuizen naar Spanje?quote:Hier ook. Open grenzen. Schengenverdrag enzo.
[..]
VT werd juist veroorzaakt omdat die universiteit het verbood om op haar terrein een wapen te dragen.quote:Lekker veilig. Iedere mongool kan een wapen krijgen. Columbine, Virginia tech en nog vele andere schietincidenten op scholen. Ja heerlijk hoor.
[..]
Onzin. Waar is je bron dat al die 'oude bakken' levensgevaarlijk zijn? Vrijheid, heet dat, in plaats vanuit de overheid iets opgelegd krijgen. En doe maar niet alsof die 18-jarige kindjes in NL het zoveel beter doen...quote:Lekker veilig hoor. Oude bakken op de weg die levensgevaarlijk zijn. Dan ook nog eens 16-jarige kindjes die mogen rijden.
[..]
Daar gaan we weer - de overheid die je iets oplegt. Dwang. Hadden we het niet over vrijheid? Die hypocriete overheid bij jullie lacht zich dood om mensen als jij die daadwerkelijk geloven dat het ze om veiligheid gaat. Maar jij je zin hoor - dat je maar veel lol mag beleven aan al je drempels. Vergeet niet gezond te leven, want je zal maar een ambulance nodig hebben die eerst voor al die drempels moet stoppen...quote:Drempels en flitspalen dragen goed bij aan de veiligheid. Het dwingt weggebruikers beter na te denken.
[..]
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=18272quote:Ja, lekker hoor die belastingverlaging. Alleen zit Amerika al extreem diep in de schulden. Amerika leent vele vele miljarden uit vooral Azie. Rijkste land my ass.
[..]
http://www.doingbusiness.org/map/quote:Registeren bij koophandel en ook hier heb je binnen een dag een bedrijfje gestart.
[..]
Die steun in de VS zal weinig voorstellen bij die in de EU. En dan heb ik het nog niet eens over alle beinvloeding van de markt, subsidies, overheidsinmenging en dergelijke in NL en de EU. Tsja, die bemoeizucht he, regeltjes en ambtenaartjes....quote:Amerika is enorm eigenmarkt-beschermend. Boeing enzo. En dan durven ze de EU aan te klagen over staatssteun aan europese bedrijven. Erg hypocriet is dat.
Tijdelijk. Yeah right. Sure.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
Weet je wel waar je het over hebt? Dat zijn tijdelijke provisies die onder de Patriot Act vallen.
och, hij begonquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:34 schreef popolon het volgende:
[..]
Je beseft wel dat je nu dus eigenlijk hetzelfde doet als SteefP? Laten zien dat je het goed hebt etc?
Kan mij het schelen dat je twee ton per jaar bij elkaar harkt.
Good for you.
Zoals gezegd, jouw vrijheidsgevoel is niet beter omdat je in de VS leeft en geld kan me erg weinig schelen, ik meet er iig niet mijn vrijheid van af. Maar ik begrijp hieruit dat je een doodgewone economsiche vluchteling bent, je kent ze wel, diegene die oppertuun naar een ander land trekken om een beter leven op te zetten omdat ze in hun eigen land niet genoeg kunnen krijgen. Prima hoor echtquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
De ironie dat een Nederlandertje iemand die in de VS woont durft te betichten van het niet kennen van de gemiddelde Amerikaan, ontgaat je volledig; derhalve neem ik die zogenaamde PhD ook niet serieus - je kunt trouwens niet eens een samenhangende, laat staan correcte, zin samenstellen, en reageren op ook maar een punt uit mijn post was al teveel gevraagd. Dus ik heb op elk van die punten gelijk. De waarheid is hard, niet? Zielig hoor, dat je moet pretenderen dat je in de VS gewerkt hebt, dat je een PhD hebt, dat je 2 ton per jaar verdient en wat al niet meer van dien, enkel om in jouw ogen de discussie te 'winnen'. Over de vrijheden die je in VS hebt, heb ik je namelijk nog niet gehoord.
The USA - land of the free, home of the brave. Give me liberty, or give me death!
Dat klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:58 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je weet zelf ook dat als je uit Harlem komt je minder kansen hebt...
Jij ziet maar 1 kant van de medaille (naja, 1.5 dan) en wij zien er ook maar 1.
Je wilt haast wanhopig Amerikaans overkomen. Vampier heeft daar ook erg last van. Ook zie jij de zaken daar veel te rooskleurig. Alsof de VS het ultieme land is van perfecte, waar witte konijntjes door de straat huppelen en soms een bad nemen in rivieren van chocolade. Nou, verre van hoor. Alle posts hier die terechte en harde kritiek geven, negeer je maar handig want je kunt er simpelweg niks tegen in brengen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:33 schreef StefanP het volgende:
[..]
Zieliger dan jouw obsessie met die doos in je avatar? Hoe oud ben je - 13?
Ik pretendeer nergens Amerikaans te zijn. Ik verkondig mijn mening over zaken. Dat jij daaruit concludeert dat ik Amerikaans ben of doe, is jouw eigen probleem.
Aan zijn gedrag te zien is het wel een Amerikaan.. feiten onderdukken of niet op reagerenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Alle posts hier die terechte en harde kritiek geven, negeer je maar handig want je kunt er simpelweg niks tegen in brengen.
Tuurlijk, tijdelijk jongen. Want dat terrorisme verdwijnt wel he...niet dus. Amerika kweekt terrorisme. 9/11 bijvoorbeeld was een simpele kwestie van 'wat je zaait zul je oogsten'. Amerika heeft 2 lekkere nieuwe broedplaatsen van terrorisme gekweekt: Afghanistan en Irak. Bedankt VS!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
[q]
In Nederland daarentegen... hebben jullie uberhaupt een Bill of Rights en een equivalent van de ACLU?
Je hoeft nergens meer daadwerkelijk in de rij te staan voor controle. Hooguit wat langzamer rijden omdat ze af en toe eens een auto eruit pikken. Voor de rest gewoon vrije doortocht. Zoals ik al zei: schengenverdrag. Ook verhuizen naar andere EU-landen is geen enkel punt. Het is niet te vergelijken met verhuizen binnen de VS zelf. Want dat is gewoon een land. Ik kan hier ook morgen alles inladen en naar de andere kant van het land verhuizen.quote:Als je het niet erg vindt om uren in de rij te staan bij de grens. Of om je overal in te moeten schrijven en ellenlange procedures en formulieren te moeten doorstaan. Dacht je nou echt dat jij morgen in je auto kon stappen en verhuizen naar Spanje?
Tuurlijk. Je kunt alles verdraaien zodat het in je eigen straatje past. Het amerikaanse vuurwapenbeleid is absurd.quote:VT werd juist veroorzaakt omdat die universiteit het verbood om op haar terrein een wapen te dragen.
Wagens worden oud en slijten. Als daar geen controle op is, is dat uiteraard gevaarlijk. Je auto niet te hoeven laten controleren onder de noemer 'vrijheid' plaatsen geeft wel aan dat je dom bezig bent. Je wilt zo graag aantonen dat je 'vrij' bent in amerika, dat je met dit soort domme voorbeelden komt.quote:Onzin. Waar is je bron dat al die 'oude bakken' levensgevaarlijk zijn? Vrijheid, heet dat, in plaats vanuit de overheid iets opgelegd krijgen. En doe maar niet alsof die 18-jarige kindjes in NL het zoveel beter doen...
Wederom zo'n raar voorbeeld van wat jouw gedachtes zijn bij vrijheid. 'ik kan overal zo hard rijden als ik wil zonder aan andermans veiligheid te denken en zonder consequenties. VRIJHEID!!!'quote:Daar gaan we weer - de overheid die je iets oplegt. Dwang. Hadden we het niet over vrijheid? Die hypocriete overheid bij jullie lacht zich dood om mensen als jij die daadwerkelijk geloven dat het ze om veiligheid gaat. Maar jij je zin hoor - dat je maar veel lol mag beleven aan al je drempels. Vergeet niet gezond te leven, want je zal maar een ambulance nodig hebben die eerst voor al die drempels moet stoppen...
Wellicht wat meer wachttijd, nou en? Het draait om de mogelijkheid om daadwerkelijk een bedrijf te starten. En die is hier net zo goed als in amerika.quote:
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=18272
[..]
http://www.doingbusiness.org/map/
3 dagen vs 22 dagen.
Allemaal eigen inzichten. Volgens vele anderen is juist de amerikaanse economie hard op z'n retour.quote:
Zoals ik al noemde, boeing. En voor de rest is de VS minstens zo marktbeschermend als de EU dat ook is. Staalindustrie bijvoorbeeld, met heffingen op buitenlands staal.quote:Die steun in de VS zal weinig voorstellen bij die in de EU. En dan heb ik het nog niet eens over alle beinvloeding van de markt, subsidies, overheidsinmenging en dergelijke in NL en de EU. Tsja, die bemoeizucht he, regeltjes en ambtenaartjes....
Jij valt nog wel mee. Maar StefanP's gedrag is haast mongool te noemen. Hoe blind hij de VS in alles verdedigt en ineens op alle fronten kritiek heeft op zijn oude ware thuisland. Maar zelf aannemen dat er in de VS ook van alles mankeert, dat kan bij hem niet. Want de VS is toch perfect! De hemel op aarde!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:01 schreef maartena het volgende:
Ach, StefanP neemt het inderdaad een stapje TE ver naar mijn mening. Nederland is immers een prima land met behoorlijk wat vrijheid!Hij ziet de zaken iets TE rooskleurig in in de VS.
Maar hij heeft gedeeltelijk gelijk: De kennis van Nederlanders (op FOK! dan) over de Verenigde Staten is echt om te huilen af en toe, en barst van de vooroordelen waar niets van klopt. En tot op zekere hoogte is het zelfs beschamend hoe laag de kennis over de VS daadwerkelijk is.
En dan vindt ik het toch jammer dat Nederlanders - of in ieder geval FOK!kers - zich zo laten leiden door vooroordelen.
respect.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:57 schreef LOCALMOTION het volgende:
Sorry..ik ben StefanP niet,maar ik vraag me af wat IHVK , Natterman en Papierversnipp...van
Amerika weten.Het bashen wordt wel oud,vind ik.Hoe lang ik in Amerika zit!!! langer dan 40jaren.
Ik ben op een mooie eilandje in de Pacific geboren==Maui no ka oe == Maui is da best..in de volgende Staten Staten heb ik gewerkt/gewoond( 2 -3 jaren each ) California=woon ik nu..Nevada- New Mexico- Texas-Missouri- Michigan-North Carolina-New Jersey-
Waarom zijn Amerikanen -kut..Nattermann!!! Dat je niet van Bush houdt,betekent het toch niet dat elk Amerikaan "kut" moet zijn!! Ik was een paar maanden geleden op vakantie in Holland.Vele mensen had ik ontmoet,maar sommigen waren vervelen.Jullie noemen hun allochtonen=die drugs verkopen bij de Walletjes,maar de meesten waren leuk en erg aardig. Ook heb ik vele vrienden in Nederland,maar ze schelden ook niet op me.
In de trein van Amsterdam naar Den Haag zat ik tegen over een paar dames-ze zaten maar over Amerikanen te OHren.Het was niet leuk om aan te horen,maar na 15minuten was ik het zat.Ik verontschuldigde eerst voor het onderbreken van het gesprek met haar vriendin
en vroeg aan haar of ik de krant mocht lezen.Ze wist niet dat ik haar gesprek kon verstaan,want
ik zat met mijn Hollandse vriend Engels te praten of te wel Amerikaans-Na een stukje uit de krant
gelezen te hebben -Algemeen Dagblad- ,zei ik tegen haar in het Engels. Ik heb het hele verhaal van je gehoord,maar ben ik dan ook een rotte/stomme Amerikaan of niet.Ze begon te stotteren en nog wat. Haar vriendin begon met een te verontschuldigen-Ik zei -bedankt-,maar je vriendin had het moeten doen.![]()
Ik ben een Pacific Islander-getrouwd met een heel lief lady uit Holland-in Den Haag 4jaren gestudeerd.En ik neem de tijd om je in het Nederlands te schrijven-het is niet mijn moeders taal
en als ik foutjes heb geschreven-doe me aub een genoegen-verordeel me niet,maar ga het verbeteren.Want daar heb ik meer aan,inplaats dat je zo iets van-alweer een Kut Amerikaan,te schrijven. Ik ben niet kwaad,maar houd aub op met BASHEN..er heerst genoeg ellende in de
wereld. By the way--het is waar Amerika is a free country--![]()
Dit ben jij?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:46 schreef StefanP het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=xD843AXMTJE&mode=related&search=
"We'll make a big glass crater out of the fuckin' Middle East for allI care."
Wat een mongool. 'Like..like...you know...like...'quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:36 schreef IHVK het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/22343/538d0925/index.html
Wat denk je zelf.... marokkanen etc natuurlijkquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wat een mongool. 'Like..like...you know...like...'
Indian types? Waarover heeft ie het?
Dat noem je echt 'indian types' hoor. Ook 'dutch lands'? Wat een gare termen. Dat zogenaamde commentaar gaat echt helemaal nergens over.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:47 schreef M180 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf.... marokkanen etc natuurlijk
Ik wist niet dat Marokkanen op Ghandi leken, weer iets nieuws geleerd...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:47 schreef M180 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf.... marokkanen etc natuurlijk
valt wel buiten de discussie maar de AK-47 is niet van Amerikaanse makelaardij toch?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:47 schreef BereNDD het volgende:
toevallig lees ik dit ook net:
http://www.nieuwnieuws.nl(...)wapens_kwijt_in.html
Nope..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:52 schreef Re het volgende:
[..]
valt wel buiten de discussie maar de AK-47 is niet van Amerikaanse makelaardij toch?
Dat ben ik ook met je eens. Neemt helaas nog niet weg dat de kennis over de VS en het geloven in vooroordelen over de VS echt op een bedroevend niveau ligt op FOK!. Men wil blijkbaar niet echt de moeite nemen om een goed oordeel te vellen, en neemt maar klakkeloos over wat de media hen voorschotelt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Jij valt nog wel mee. Maar StefanP's gedrag is haast mongool te noemen. Hoe blind hij de VS in alles verdedigt en ineens op alle fronten kritiek heeft op zijn oude ware thuisland. Maar zelf aannemen dat er in de VS ook van alles mankeert, dat kan bij hem niet. Want de VS is toch perfect! De hemel op aarde!
Ander voorbeeldje: Hier in Orange County moest een weg verbreed worden van 2x3 rijstroken naar 2x5 rijstroken. Het gaat om een stuk weg dat vergelijkbaar is met de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, ongeveer 35 kilometer lang, met als enige verschil dat in Nederland deze weg voor 80% langs landbouw grond gaat, en in de VS het dwars door stedelijk gebied gaat.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:31 schreef popolon het volgende:
Ik kan uitstekend mijn eigen mening vormen, in tegenstelling tot door Fox-news propaganda geïdoctrineerde tunnelvisionisten.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:50 schreef BonJovi het volgende:
Ja precies Maartena en ze nemen gewoon over wat vrienden/kenissen over Amerika zeggen.
Hier heb je wel gelijk in. Dat is gewoon bedroevend slecht in Nederland inderdaadquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Ander voorbeeldje: Hier in Orange County moest een weg verbreed worden van 2x3 rijstroken naar 2x5 rijstroken. Het gaat om een stuk weg dat vergelijkbaar is met de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, ongeveer 35 kilometer lang, met als enige verschil dat in Nederland deze weg voor 80% langs landbouw grond gaat, en in de VS het dwars door stedelijk gebied gaat.
In 2002 werden de plannen gepresenteerd. In 2004 werd in de verkiezing van November door de burgers gekozen hoe ervoor betaald moest worden. (bonds/obligaties of 0.25 cent sales tax increase, het werd het laatste) In 2005 begon men met verbouwen, en na twee jaar lang letterlijk 24/7, 7 dagen per week gewerkt te hebben, is de weg overal verbreed, zijn er nieuwe (aardbevingbestendige) overpasses en bruggen gebouwd, is de geluidswal een stukje verplaatst, zijn hier en daar gebouwen afgebroken om plaats te maken voor de nieuwe snelweg, en in begin 2007 werd de weg opgeleverd. Klaar.
De A2 tussen Amsterdam en Utrecht, daar zijn ze al sinds de jaren 80 over aan het bakkeleien, in 1992 werd dan eindelijk het besluit genomen om de weg te verbreden van 2x3 naar 2x4 rijstroken, (wat zelfs voor het verkeer in 2007 eigenlijk al niet meer genoeg is), pas in 2001 is men echt iets gaan doen, en in 2012 wordt de oplevering verwacht. En dat is nog lang niet zo beschamend als het stukje ontbrekende A4 tussen Delft en Rotterdam, waar ze al 30 jaar mee in de "bakkelei" fase verkeren, laat staan in de planning en uitvoeringsfase.
Dat soort zaken duren in Nederland ook wel beschamend LANG moet ik zeggen hoor.....
Is er al een besluit gevallen over de tweede coentunnel intussen? Want daar hadden ze het 20 jaar geleden ook al over.
Tja als je het bouwen van wegen het belangrijkste vind in het leven, dan moet je niet in Nederland zijn. Ik ben niet overtuigt van het nut van een Kyoto verdrag, maar Amerika doet er wel heel lang over om te rateficeren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat soort zaken duren in Nederland ook wel beschamend LANG moet ik zeggen hoor.....
Tja, maar toch heb je meteen al weer twee enorme vooroordelen in die ene zin: Dat alle Amerikanen allemaal naar Fox News kijken en daardoor geïndoctrineerd zouden zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik kan uitstekend mijn eigen mening vormen, in tegenstelling tot door Fox-news propaganda geïdoctrineerde tunnelvisionisten.
60% van de amerikanen is te dik. Dat s geen vooroordeel dat is een feit.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:36 schreef Seventees het volgende:
Ook niet alle Amerikanen zijn te dik en ze gaan ook niet allemaal dagelijks naar de Mac of ander fastfoodrestaurant. Toch is dat wel het beeld dat veel mensen hebben als het om Amerikanen gaat.
Het heeft niets met vrijheid te maken. We hebben het hier over vooroordelen.
En die zullen ze ook wel over ons hebben. Nederlanders, allemaal aan de drugs, tulpjes in de tuin, homo's overal, allemaal zuinig als de pest, lopend op klompen en we vermoorden ongeboren baby's als ze iets mankeert. Zo kan ik nog wel even doorgaan, en toch herken ik mezelf nergens in.
Hoe moeten we het spelen? Je mening maar niet uiten omdat je er nooit geweest bent? Dat lijkt me lastig. Veel kunnen niet meer dan hun uitspraken baseren op wat ze zien tijdens het journaal en wat ze horen van familie/vrienden.
Nuanceren is misschien beter. Lezen met een reserve.
Schrijven met een reserve. Nog beter.
Dat zie je me nergens ontkennen noch een vooroordeel noemen, wel?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
60% van de amerikanen is te dik. Dat s geen vooroordeel dat is een feit.
Je hebt gelijk, het zijn slechts de helft van de amerikanen die naar Fox-news kijken. Overigens heeft het heel lang geduurd voor de andere zenders een beetje kritische vragen durfden te stellen richting buitenlands beleid, terrorisme maatregelen en de oorlog in Irak.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, maar toch heb je meteen al weer twee enorme vooroordelen in die ene zin: Dat alle Amerikanen allemaal naar Fox News kijken en daardoor geïndoctrineerd zouden zijn.Je hebt hier ook nog CNN, MSNBC, de landelijke nieuwsdiensten van ABC, CBS en NBC, je kunt hier kijken naar BBC World, en nieuwsdiensten van NPS/NPR. Daar bovenop heb je natuurlijk het Internet en een flink aantal kranten.
Ik kan hier op mijn MediaCenter PC met de afstandsbediening en 20 seconden wachten voor het bufferen zelfs het NOS Journaal nog op mijn TV toveren.
Jammer dat mensen zich zo door vooroordelen laten leiden.
Nee, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:42 schreef Seventees het volgende:
[..]
Dat zie je me nergens ontkennen noch een vooroordeel noemen, wel?
Dat is wel een punt. Amerika zal niet vervallen tot een ondergeschikte rol, maar de huidige status van absolute supermacht in de wereld zal verloren gaan. China is enorm in opkomst. Op financieel gebied maar ook millitair. Pas geleden waren er nog nieuwsberichten uit Amerika waarin zorgen werden geuit over China's millitaire budgetstijging. Wat natuurlijk extreem hypocriet is. Als er een land is dat veel en geheim defensiegeld uitgeeft, is het de VS wel. Maar duidelijk is dat ze de hete adem van China in de nek voelen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En ze zijn vrij om op hun eigen continent te creperen als de dollar valt. Over een paar jaar maken China en India de dienst uit. Dan wil niemand meer iets met Amerika te maken hebben.
En Europeanen zijn dat heeel snel aan het inhalen trouwensquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
60% van de amerikanen is te dik. Dat s geen vooroordeel dat is een feit.
Wil nog niet zeggen dat je minder kans hebt. Het is daar niet zo verneukt alleen maar omdat ze lui zijn hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:29 schreef axis303 het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal.
Er bestaan in de VS zelfs advocaten die speciaal als taak hebben bedrijven aan te klagen als ze minderheden niet aannemen.
Daarom moet je in de VS ook solicitatiebrieven schrijven zonder geboortedatum, geslacht en foto.
In Amerika is ook wel ietsje meer plek héquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Ander voorbeeldje: Hier in Orange County moest een weg verbreed worden van 2x3 rijstroken naar 2x5 rijstroken. Het gaat om een stuk weg dat vergelijkbaar is met de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, ongeveer 35 kilometer lang, met als enige verschil dat in Nederland deze weg voor 80% langs landbouw grond gaat, en in de VS het dwars door stedelijk gebied gaat.
In 2002 werden de plannen gepresenteerd. In 2004 werd in de verkiezing van November door de burgers gekozen hoe ervoor betaald moest worden. (bonds/obligaties of 0.25 cent sales tax increase, het werd het laatste) In 2005 begon men met verbouwen, en na twee jaar lang letterlijk 24/7, 7 dagen per week gewerkt te hebben, is de weg overal verbreed, zijn er nieuwe (aardbevingbestendige) overpasses en bruggen gebouwd, is de geluidswal een stukje verplaatst, zijn hier en daar gebouwen afgebroken om plaats te maken voor de nieuwe snelweg, en in begin 2007 werd de weg opgeleverd. Klaar.
De A2 tussen Amsterdam en Utrecht, daar zijn ze al sinds de jaren 80 over aan het bakkeleien, in 1992 werd dan eindelijk het besluit genomen om de weg te verbreden van 2x3 naar 2x4 rijstroken, (wat zelfs voor het verkeer in 2007 eigenlijk al niet meer genoeg is), pas in 2001 is men echt iets gaan doen, en in 2012 wordt de oplevering verwacht. En dat is nog lang niet zo beschamend als het stukje ontbrekende A4 tussen Delft en Rotterdam, waar ze al 30 jaar mee in de "bakkelei" fase verkeren, laat staan in de planning en uitvoeringsfase.
Is er al een besluit gevallen over de tweede coentunnel intussen? Want daar hadden ze het 20 jaar geleden ook al over.
Valt in die drukbevolkte counties als LA enzo wel mee.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:01 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
In Amerika is ook wel ietsje meer plek hé
Maar daar kan je wel gewoon ffkes een bos omkappen omdat ze toch al genoeg hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:20 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Valt in die drukbevolkte counties als LA enzo wel mee.
Haha, lul niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:24 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar daar kan je wel gewoon ffkes een bos omkappen omdat ze toch al genoeg hebben.
Nee das waar maar in Nederland moeten we wel zuiniger zijn emt ruimte, dan krijg je van die toelie dat het langer duurt dan in Amerika....quote:
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En ze zijn vrij om op hun eigen continent te creperen als de dollar valt. Over een paar jaar maken China en India de dienst uit. Dan wil niemand meer iets met Amerika te maken hebben.
Tja, dit is wel gedeeltelijk waar. Het is bijvoorbeeld verboden om beelden te maken van de lijkkisten die met vlag en al terugkomen in de VS - er is intussen een wekelijkse vlucht uit Irak. De politiek houdt wat dat betreft inderdaad stevige controle op de media, je mag niet zomaar alles vertellen over de oorlog in Irak, en ze schromen er ook niet voor om je uit de lucht te halen, of je FCC licentie in te trekken, wat dus al meerdere malen is gebeurd.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Amerikanen mogen zich dan vrij voelen, de persvrijheid bestaat in amerika nauwelijks, zeker niet in oorlogstijd.
je begint steeds hilarischer te worden hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2007 01:16 schreef StefanP het volgende:
[..]Jullie eerst. Europa
Een continent vol zelfgenoegzame, luie mensen die per se 40 vakantiedagen per jaar moeten, en hooguit 32 uur per week willen werken. Laat me niet lachen. De economie van de EU is een grap - niets vergeleken met die van de VS. Werknemers in de EU zijn star, luil en hebben geen enkele interesse om van de protectionistische maatregelen of je achterhaalde vakbonden af te stappen. Technisch stelt de EU niets voor - het zijn een stel brallers geworden die hooguit met Powerpoint iets kunnen maken. Indiers en Chinezen zijn niet te lui om 60 uur per week te werken, dus dat zij 'de dienst uitmaken' zal jou eerder overkomen dan mij. De VS heeft een super dynamische economie met mensen die niet te lui zijn om de handen uit de mouwen te steken. Wat een dom commentaar hierboven dus.
http://www.timbro.com/euvsusa/quote:Op donderdag 2 augustus 2007 02:01 schreef Re het volgende:
[..]
je begint steeds hilarischer te worden hoor
waarom ben ik lui als ik 40 vakantie dagen heb en 32 uur werk?, daar kies ik toch zelf voor, die vrijheid heb ik namelijk. Europa staat economisch gewoon een stuk sterker dan de VS, the big bubble is going to explode, echt
maar ik gun je je succes echt wel hoor, maar misgun iemand anders zijn succes dan niet omdat je denkt dat jouw wereld zo perfect is... want dat is tie bij lange na niet.
https://www.cia.gov/libra(...)korder/2079rank.htmlquote:Op donderdag 2 augustus 2007 03:39 schreef Bananenman het volgende:
Ze moeten nog wat meer snoeien in die vakantiedagen van jullie willen ze die gigantische staatsschuld die de VS heeft ooit wegwerken
Hetzelfde valt natuurlijk ook over jou te zeggen, je bent erg geindoctrineerd door anti-Amerika propaganda als ik zo lees hoe je het allemaal schrijft. Okay, StefanP reageert een beetje overdreven, maar ik ben het er mee eens dat dit Amerika-bashing wel een beetje overdreven is. Politiestaat, geen homohuwelijken, nauwelijks persvrijheid, etc, houdt toch op zeg, allemaal zwaar overdreven en bezijden de waarheid!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik de reakties van StafanP lees ben ik bang dat de propaganda nog veel erger is dan ik al dacht.
Nee hoor, ik ik zie en lees meer dan alleen de VARA en de volkskrant. Ik heb gewoon mijn eigen mening. Maar we zullen zien hoe geweldig amerika is over 30 jaar.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 07:57 schreef Demophon het volgende:
[..]
Hetzelfde valt natuurlijk ook over jou te zeggen, je bent erg geindoctrineerd door anti-Amerika propaganda als ik zo lees hoe je het allemaal schrijft. Okay, StefanP reageert een beetje overdreven, maar ik ben het er mee eens dat dit Amerika-bashing wel een beetje overdreven is. Politiestaat, geen homohuwelijken, nauwelijks persvrijheid, etc, houdt toch op zeg, allemaal zwaar overdreven en bezijden de waarheid!
Tja, ik ben het verder ook niet echt eens met StefanP, hij heeft op een of andere manier echt de behoefte om zich af te zetten tegen Nederland. Zal wel een vervelende jeugdherrinnering zijn ofzo.....quote:Op donderdag 2 augustus 2007 07:57 schreef Demophon het volgende:
Hetzelfde valt natuurlijk ook over jou te zeggen, je bent erg geindoctrineerd door anti-Amerika propaganda als ik zo lees hoe je het allemaal schrijft. Okay, StefanP reageert een beetje overdreven, maar ik ben het er mee eens dat dit Amerika-bashing wel een beetje overdreven is. Politiestaat, geen homohuwelijken, nauwelijks persvrijheid, etc, houdt toch op zeg, allemaal zwaar overdreven en bezijden de waarheid!
wtf doe je hier dan.. rot dan mooi op naar dat bekrompen Amerika man..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 01:16 schreef StefanP het volgende:
[..]Jullie eerst. Europa
Een continent vol zelfgenoegzame, luie mensen die per se 40 vakantiedagen per jaar moeten, en hooguit 32 uur per week willen werken. Laat me niet lachen. De economie van de EU is een grap - niets vergeleken met die van de VS. Werknemers in de EU zijn star, luil en hebben geen enkele interesse om van de protectionistische maatregelen of je achterhaalde vakbonden af te stappen. Technisch stelt de EU niets voor - het zijn een stel brallers geworden die hooguit met Powerpoint iets kunnen maken. Indiers en Chinezen zijn niet te lui om 60 uur per week te werken, dus dat zij 'de dienst uitmaken' zal jou eerder overkomen dan mij. De VS heeft een super dynamische economie met mensen die niet te lui zijn om de handen uit de mouwen te steken. Wat een dom commentaar hierboven dus.
Hij is daar al.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:13 schreef BereNDD het volgende:
[..]
wtf doe je hier dan.. rot dan mooi op naar dat bekrompen Amerika man..
prutser
Typisch Amerikaans gedrag...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij is daar al.![]()
Alleen hij heeft iets raar waardoor hij op hier op dit forum steeds maar de VS moet verdedigen.
Ach ja.
Je reageert wel heel selectief he. Je reageert alleen op posts waarop je kunt reageren met een linkje waar wat economische cijfertjes gepresenteerd worden.quote:
En Amerikanen zijn vet, boers en onwetend. En over de beschermende maatregelen hadden we het al he. De VS steunt volop de eigen markt om het buitenland geen kans te geven. Vrijheid my ass.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 01:16 schreef StefanP het volgende:
Werknemers in de EU zijn star, luil en hebben geen enkele interesse om van de protectionistische maatregelen of je achterhaalde vakbonden af te stappen.
Technolologsch staat de EU aardig z'n mannetje. Er wordt een gloednieuwe fusiereactor gebouwd, om maar wat te noemen. Arianespace lanceert meer dan 50% van alle commerciele sateliieten. De Eurofighter is een leuk europees project. De EU is bezig met de uitrol van Gallileo, een systeem zoals GPS maar dan beter. Het enige supersonische passagierstoestel, de Concorde, is van Europese komaf.quote:Technisch stelt de EU niets voor - het zijn een stel brallers geworden die hooguit met Powerpoint iets kunnen maken.
China zal de dienst uit gaan maken, en de VS gaat dat merken. Over enkele decennia kunnen de VS de extreme arrogantie van nu zich niet meer veroorloven.quote:Indiers en Chinezen zijn niet te lui om 60 uur per week te werken, dus dat zij 'de dienst uitmaken' zal jou eerder overkomen dan mij. De VS heeft een super dynamische economie met mensen die niet te lui zijn om de handen uit de mouwen te steken. Wat een dom commentaar hierboven dus.
Hij heeft spijt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij is daar al.![]()
Alleen hij heeft iets raar waardoor hij op hier op dit forum steeds maar de VS moet verdedigen.
Ach ja.
Hoezo, mijn uiteenzetting over de vlag van de VS was van behoorlijk niveau me dunkt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar ik merk inderdaad nog steeds dat de kennis over de VS enorm bedroevend is in dit topic.
Dacht je nou echt dat ik in m'n eentje op alle 50 VS-bashers in dit topic, of zelfs alle 5000 op Fok!, ga reageren? Vergeet het maar. Ik heb wel betere dingen te doen; ik kies er een paar uit en dat is genoeg.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Je reageert wel heel selectief he. Je reageert alleen op posts waarop je kunt reageren met een linkje waar wat economische cijfertjes gepresenteerd worden.
Maar de andere posts die goede kritiek leveren, negeer je maar even handig. Bijv. de kritiek op de zogenaamde 'vrijheid'. Het censureren van de media betreffende Irak, Afghanistan. Wat heb je daar over te zeggen? Of over de geweldige rechtsmogelijkheden van de verdachten in Guantanamo Bay?
quote:
Alleen degene die je wilt, niet degene waar je niks tegen in te brengen hebtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:28 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dacht je nou echt dat ik in m'n eentje op alle 50 VS-bashers in dit topic, of zelfs alle 5000 op Fok!, ga reageren? Vergeet het maar. Ik heb wel betere dingen te doen; ik kies er een paar uit en dat is genoeg.
Mijn ouders hebben hetzelfde, behalve de belasting en 24/7 winkelen. Daar tegenover staat dan wel dat Nederland goed geregeld isquote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:28 schreef StefanP het volgende:Dat ik niet eerder vertrokken ben ja. Het is het hier hele jaar door prachtig weer, ik heb een huis, auto's en een salaris waar jullie alleen van kunnen dromen, de belasting stelt niets voor, ik word vrij gelaten door de overheid, de mensen zijn vriendelijk, ik kan 24/7 winkelen, ik heb 200 TV-zenders, de natuur is prachtig, ik hoef nooit een parkeerplaats te zoeken ongeacht waar ik heen ga, enz, enz. Je kunt het gewoon niet hebben dat iemand tegen al je VS-gebash ingaat en dat je tegengas krijgt op je ongefundeerde Indymedia-meninkjes.
Zwak excuus. Je reageert alleen op dingen waarop je als antwoord met een simpel linkje kunt volstaan. Reageer dan nu eens bijv. op de censuur betreffende de oorlogen in Afghanistan en Irak (beide een mislukking trouwens). Of de 'vrijheden' in guantanamo bay. Die dingen blijf je maar negeren, om de simpele reden dat je het er niks tegenin kunt brengen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:28 schreef StefanP het volgende:
Dacht je nou echt dat ik in m'n eentje op alle 50 VS-bashers in dit topic, of zelfs alle 5000 op Fok!, ga reageren? Vergeet het maar. Ik heb wel betere dingen te doen; ik kies er een paar uit en dat is genoeg.
Wat is dat Indymedia? Is dat leuk? Haal je daar je inspiratie vandaan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:28 schreef StefanP het volgende:
[..]
[..]
Dat ik niet eerder vertrokken ben ja. Het is het hier hele jaar door prachtig weer, ik heb een huis, auto's en een salaris waar jullie alleen van kunnen dromen, de belasting stelt niets voor, ik word vrij gelaten door de overheid, de mensen zijn vriendelijk, ik kan 24/7 winkelen, ik heb 200 TV-zenders, de natuur is prachtig, ik hoef nooit een parkeerplaats te zoeken ongeacht waar ik heen ga, enz, enz. Je kunt het gewoon niet hebben dat iemand tegen al je VS-gebash ingaat en dat je tegengas krijgt op je ongefundeerde Indymedia-meninkjes.
Terwijl genoeg lui (lees baptistenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is dat de Amerikanen gebrainwashed worden en denken dat ze in het enige vrije land ter wereld wonen.
Ik ben blij voor je dat je gelukkig bent in een land dat met gelogen excuses andere landen binnenvalt en er (indirect) voor zorgt dat de bewoners van dat land iig nooit dit geluk zullen kennenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:28 schreef StefanP het volgende:Dat ik niet eerder vertrokken ben ja. Het is het hier hele jaar door prachtig weer, ik heb een huis, auto's en een salaris waar jullie alleen van kunnen dromen, de belasting stelt niets voor, ik word vrij gelaten door de overheid, de mensen zijn vriendelijk, ik kan 24/7 winkelen, ik heb 200 TV-zenders, de natuur is prachtig, ik hoef nooit een parkeerplaats te zoeken ongeacht waar ik heen ga, enz, enz. Je kunt het gewoon niet hebben dat iemand tegen al je VS-gebash ingaat en dat je tegengas krijgt op je ongefundeerde Indymedia-meninkjes.
Er is geen twee partijenstelsel, dat er maar 2 kanshebbers zijn is de schuld van de kiezers.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:08 schreef IHVK het volgende:
Ik vind het twee-partijenstelsel nog al vrijheidsbeperkend.
Er zijn staten die wel homohuwelijk kennen, MA bijvoorbeeld.quote:Ook kennen zij geen homohuwelijk.
Ben je er wel eens geweest?quote:En het is een politiestaat-geworden na 9/11, hoewel Europa daar ook niet een al te grote achterstand op heeft.
Dat de uitvinder een Rus is betekent natuurlijk niet dat Rusland het enige land is dat AK's produceert, ook in de VS zijn er verschillende fabrikanten die onder licentie van patenthouder IZH AK varianten maken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:56 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Nope..
http://nl.wikipedia.org/wiki/AK-47
Ome kalasjni is de uitvinder..
Nee, je zoekt alleen de posts uit waar je op kan reageren, omdat het ergens niet waar is, de keiharde feiten of beweringen waarvan je weet dat ze waar zijn negeer je..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:28 schreef StefanP het volgende:
Het is wel typisch amerikaans om andere mensen zijn waarheid op te dringen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:51 schreef Re het volgende:
Je verwacht het wel iig, dat een economische vluchteling als StefanP geld het belangrijkste vrijheidsmiddel noemt
Maar goed als je vanuit het VS oogpunt naar West-Europa kijkt he.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:
Wat schattig. Zie de VS-bashers eens samenscholen om zich zelfgenoegzaam te wentelen in hun ingebeelde superioriteit t.o.v. die smerige, leugenachtige politiestaat die de V.S. is.
Mjah, ik denk dat het niet zozeer meer gaat om wat de VS nu wel of niet is, maar meer om de manier waarop jij reageertquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:
Wat schattig. Zie de VS-bashers eens samenscholen om zich zelfgenoegzaam te wentelen in hun ingebeelde superioriteit t.o.v. die smerige, leugenachtige politiestaat die de V.S. is.
Jij beticht anderen ervan onzin uit te kramen, maar jij doet exact hetzelfde. De EU staat sterk, doet het fantastisch en zal zeker niet ten onder gaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:46 schreef StefanP het volgende:
Het enige dat Amerikanen zien als ze naar de EU kijken, is een verzameling landen die ver over z'n houdbaarheidsdatum heen zijn. Zoals ik al zei: een tandeloze oude heks, die zelfs in haar eigen achtertuin (Joegoslavie) nog door de VS gered moet worden, maar die desondanks een enorm grote klep heeft en denkt dat ze sterk en machtig is. Een continent dat zich laat overrompelen door moslims zonder ook maar een kik te geven; een continent waar men graag 70% belasting betaalt voor een failliete verzorgingsstaat; een continent dat binnen 10 jaar failliet is omdat men 32 uur per week werkt en denkt dat het allemaal wel mee zal vallen als eenmaal het Oostblok, China en India op gang gekomen zijn. Dat zien we. Jammer dat jullie het zelf niet zien.
Humoristisch is het niet eens. Zij gedrag valt werkelijk onder de catagorie 'achterlijk'. Ook de prijs voor 'wanhopigste wannabe nepamerikaan' zou hem niet misstaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:49 schreef maartena het volgende:
De manier waarop jij de VS verdedigd echter is eigenlijk meer humoristisch dan realistisch te noemen....
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:51 schreef StefanP het volgende:
Je kunt het gewoon niet hebben dat ik hier zit.
door die enorme dikke stalen plaat voor je ondringbare harses zie je niet eens dat ik bijvoorbeeld Amerika een prachtig land vind alwaar ik vele vrienden heb en er graag kom, maar nee je moet en zal jezelf voor lul zetten met je verongelijkte geneuzel over je eigen superioriteitsgevoel en je bekrompen gedachtenkronkels...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:37 schreef StefanP het volgende:
wheheh en weet je wat het leukste is? Het is deze keer niet eens mijn schuld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:21 schreef popolon het volgende:
Wat een vermoeiend topic is dit geworden, ik kan me er amper doorheen worstelen.
Kan dat kloppen?
Samenvatting: StefanP is verblindt door VS adoratie en gaat echte kritiek uit de weg.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:21 schreef popolon het volgende:
Wat een vermoeiend topic is dit geworden, ik kan me er amper doorheen worstelen.
Kan dat kloppen?
Nee dat ligt aan jou. Het is heel interessant om te zien hoe anders sommige mensen de wereld kunnen zien en hoe selectief ze met informatie omgaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:21 schreef popolon het volgende:
Kan dat kloppen?
Dat doen ''wij'' ook hoor. Het valt gewoon niet te vergelijken aangezien Nederland weinig ruimte heeft en Amerika veel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee dat ligt aan jou. Het is heel interessant om te zien hoe anders sommige mensen de wereld kunnen zien en hoe selectief ze met informatie omgaan.
Dat is dus ook groot deel van StefanP's probleem en het is ook wat veel van zijn argumenten ongeldig maakt. In absolute termen gezien is veel in de VS uiteraard groter. Meer inwoners leidt tot een grotere economie. Maar relatief vergeleken hebben we het hier net zo goed, net zoveel vrijheid.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat doen ''wij'' ook hoor. Het valt gewoon niet te vergelijken aangezien Nederland weinig ruimte heeft en Amerika veel.
Dat bedoel ik niet. Meer in de zin van dat in Nederland de bevolkingsdichtheid 400 is en in Amerika 50 ofzo? Dan moet de regering gewoon meer regelen anders krijg je gewoon een flinke chaos.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat is dus ook groot deel van StefanP's probleem en het is ook wat veel van zijn argumenten ongeldig maakt. In absolute termen gezien is veel in de VS uiteraard groter. Meer inwoners leidt tot een grotere economie. Maar relatief vergeleken hebben we het hier net zo goed, net zoveel vrijheid.
Ik vind dat een vrij aardige samenvatting. 't Mes snijdt aan beide kanten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat doen ''wij'' ook hoor. Het valt gewoon niet te vergelijken aangezien Nederland weinig ruimte heeft en Amerika veel.
Mjah maar het is gewoon logisch dat het in Nederland langer duurt aangezien je niet zomaar alles kan weggeven. Over persvrijheid/mensenrechten/vrijheid van meningsuiting en dergelijke kan natuurlijk wel iets gezegd wordenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vind dat een vrij aardige samenvatting. 't Mes snijdt aan beide kanten.
Al is er meer dan 'ruimte' alleen natuurlijk.
Ik begrijp heel goed hoe de gemiddelde Amerikaan (of Japanner) aan zijn ideëen komt, maar daarom hoef ik het er nog niet automatisch mee eens te zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ach ben je mal, ik heb dertig jaar in Nederland met plezier mogen wonen, zie het dus een beetje van beide kanten nu. Sommige mensen zien het allemaal iets te zwart-wit. En dat geldt ook voor jou.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed hoe de gemiddelde Amerikaan (of Japanner) aan zijn ideëen komt, maar daarom hoef ik het er nog niet automatisch mee eens te zijn.
Ik ben niet onwetend. Dat is een vooroordeel van jou kant.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:41 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach ben je mal, ik heb dertig jaar in Nederland met plezier mogen wonen, zie het dus een beetje van beide kanten nu. Sommige mensen zien het allemaal iets te zwart-wit. En dat geldt ook voor jou.
Zoveel vooroordelen, zoveel onwetendheid.
Kijk, dat je graag op SteefP's posts wilt reageren is prima, die doet 't er ook om heb ik het idee (al jaren).
Dan mag jij me uitleggen waarom het verbreden van een snelweg van 3 naar 5 rijstroken - inclusief het moeten afbreken van gebouwen, het geheel aardbevingsbestendig maken van bestaande viaducten, het aanleggen van nieuwe viaducten, aanpassen van twee knooppunten, MIDDEN in stedelijk gebied in ongeveer 5 jaar van planning tot uitvoering kan worden afgerond, en ze in Nederland al 30 jaar zitten te bakkeleien over 4 kilometer A4 van Delft naar Schiedam, en de verbreding van 3 naar 4 rijstroken van de A2 al in de jaren 80 is aangekaart, en pas 2012 is afgerond.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:01 schreef De_Ananas het volgende:
Omdat in Nederland zuiniger met land om moet worden gegaan dan in Amerika....quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:16 schreef maartena het volgende:
Laten we het daar dan maar op houden zodat dit topic een beetje z'n niveau houdt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben niet onwetend. Dat is een vooroordeel van jou kant.
En omdat we niet alleen wegen en economie belangrijk vinden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:23 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Omdat in Nederland zuiniger met land om moet worden gegaan dan in Amerika....![]()
Hilarisch toch, StefanP die nog steeds oprecht gelooft dat half Fok zo tegen hem doet omdat we allemaal jaloers zijnquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Sorry, ik vind de VS een prachtig land om in te wonen, maar ik denk niet dat er op FOK! echt jaloezie zou zijn over het feit dat jij of ik in de VS wonen.
Domme reactie. In Nederland is gemiddeld genomen veel meer ruimte dan in (het stedelijke gebied van) Los Angeles.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:01 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja, want in LA hebben ze ruimte over.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:23 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Omdat in Nederland zuiniger met land om moet worden gegaan dan in Amerika....![]()
Als ze in de VS nou eens een rijkswaterstaat hadden, had er nu geen brug in een rivier gelegen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan mag jij me uitleggen waarom het verbreden van een snelweg van 3 naar 5 rijstroken - inclusief het moeten afbreken van gebouwen, het geheel aardbevingsbestendig maken van bestaande viaducten, het aanleggen van nieuwe viaducten, aanpassen van twee knooppunten, MIDDEN in stedelijk gebied in ongeveer 5 jaar van planning tot uitvoering kan worden afgerond, en ze in Nederland al 30 jaar zitten te bakkeleien over 4 kilometer A4 van Delft naar Schiedam, en de verbreding van 3 naar 4 rijstroken van de A2 al in de jaren 80 is aangekaart, en pas 2012 is afgerond.
Er mag van alles mis zijn in de VS, maar als het op dat soort zaken aankomt duurt het geen 20 jaar politiek drammen en discuzeuren voordat ze wat doen.
En oh ja.... "benuttingsalternatieven" - HET modewoordje van Rijkswaterstaat in de 90er jaren.
Ja, daarom bouwen ze een compleet dijklichaam voor een snelweg (oftewel het LAND is allang niet meer voor andere doeleinden in gebruik), maar leggen ze de weg zelf al 30 jaar niet aan.....quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:23 schreef De_Ananas het volgende:
En al 9 kabinetten geen fijnstof die onze kinderlongetjes perforeert!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, daarom bouwen ze een compleet dijklichaam voor een snelweg (oftewel het LAND is allang niet meer voor andere doeleinden in gebruik), maar leggen ze de weg zelf al 30 jaar niet aan.....
[afbeelding]
Ze zijn er al 9 kabinetten mee bezig!
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En al 9 kabinetten geen fijnstof die onze kinderlongetjes perforeert!Dat moet jou als anti-roker toch aanspreken?
Sommige plekken wel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, want in LA hebben ze ruimte over.!!111
geldt trouwens ook voor New Orleans.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als ze in de VS nou eens een rijkswaterstaat hadden, had er nu geen brug in een rivier gelegen.
Ja, op sommige plekken wel natuurlijk, maar als 'tegenargument' geven dat er in de VS meer ruimte is, als er in vijf jaar een snelweg dwars door het stedelijke gebied is bebouwd, getuigt wel van onwetenheid.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Sommige plekken wel.
Maar goed, die kiezen er zelf ook voor om met z'n bijna 40 miljoen man bovenop elkaar te zitten. In CA dan, niet LA alleen.
Maar LA zal wel kunnen uitbreiden (weet niet precies hoe het geografisch ligt). Nederland kan dat niet zomaar. Als er hier een bos weggaat voor een snelweg zal het ergens anders weer geplant moeten worden, dat lukt niet zomaar. En het voorbeeld van die A4 is ook wel erg extreem hé. Je moet niet snel met langzaam vergelijken maar snel met snel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Domme reactie. In Nederland is gemiddeld genomen veel meer ruimte dan in (het stedelijke gebied van) Los Angeles.
Ik zie flats op de fotoquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
...
Je weet dat deze snelweg door de weilanden heen gaat?
Ja goed, ik heb het een beetje gehad met al die jokers die denken dat de VS te vergelijken is met Nederland.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, op sommige plekken wel natuurlijk, maar als 'tegenargument' geven dat er in de VS meer ruimte is, als er in vijf jaar een snelweg dwars door het stedelijke gebied is bebouwd, getuigt wel van onwetenheid.
Slotjequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja goed, ik heb het een beetje gehad met al die jokers die denken dat de VS te vergelijken is met Nederland.
Niet iedereen is zo dom hoop ik.
Voornamelijk door weilanden dan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie flats op de foto [afbeelding]
Alsof een snelweg ook maar iets te maken heeft met het willen uitbreiden of niet...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:01 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar LA zal wel kunnen uitbreiden (weet niet precies hoe het geografisch ligt). Nederland kan dat niet zomaar. Als er hier een bos weggaat voor een snelweg zal het ergens anders weer geplant moeten worden, dat lukt niet zomaar. En het voorbeeld van die A4 is ook wel erg extreem hé. Je moet niet snel met langzaam vergelijken maar snel met snel.
Tja, en als dat nu het hoofdpunt van discussie was in de hele discussie omtrent de A4, dan was dat nog wel aardig ja. Maar nee, ze zitten er al 30 jaar over te zeuren wie het laatste stukje van 4 kilometer zal gaan betalen! Ze wilden er op een gegeven moment maar een tolweg van maken....quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En al 9 kabinetten geen fijnstof die onze kinderlongetjes perforeert!
Als dat stedelijk gebied gesloopt wordt voor die snelweg kan het waarschijnlijk aan de andere kant van de stad ofzo weer gebouwd wordenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Alsof een snelweg ook maar iets te maken heeft met het willen uitbreiden of niet...Ik zie het verband niet.
Als er een bos moet verdwijnen dan moet dat ergens anders weer neergeplant worden ja, wat betreft heeft de VS meer ruimte omdat ze het kunnen missen. Maar Nederland is nog voor 85% onbebouwd, dus zo'n klein strookje snelweg zal wel meevallen.
Om je een idee te geven: Het Stedelijk gebied van Los Angeles is vergelijkbaar met de oppervlakte van Gelderland, en heeft ongeveer 15 miljoen inwoners verspreid over 5 counties. Los Angeles County heeft 10 miljoen inwoners (4 miljoen in de stad zelf) en de direct aangrenzende stedelijke gebieden in de omringende counties worden ook tot "Greater Los Angeles" gerekend.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:01 schreef De_Ananas het volgende:
Maar LA zal wel kunnen uitbreiden (weet niet precies hoe het geografisch ligt). Nederland kan dat niet zomaar. Als er hier een bos weggaat voor een snelweg zal het ergens anders weer geplant moeten worden, dat lukt niet zomaar. En het voorbeeld van die A4 is ook wel erg extreem hé. Je moet niet snel met langzaam vergelijken maar snel met snel.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:35 schreef Laton het volgende:
jezus maartena, jij hebt er ook niet lang mee gewacht om je pik en de amerikaanse reet te douwen
Waarschijnlijk dat ik op mijn 25e met een Amerikaanse ben getrouwd ofzo?quote:
ik moet zeggen dat die quote in je signature van Ben Franklin tot mijn favorieten behoortquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat ik op mijn 25e met een Amerikaanse ben getrouwd ofzo?
Als dat de nieuwe manier van zwanger worden is dan kunnen we nog wel even.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:35 schreef Laton het volgende:
jezus maartena, jij hebt er ook niet lang mee gewacht om je pik en de amerikaanse reet te douwen
Dude , get the hell out of there.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Om je een idee te geven: Het Stedelijk gebied van Los Angeles is vergelijkbaar met de oppervlakte van Gelderland, en heeft ongeveer 15 miljoen inwoners verspreid over 5 counties. Los Angeles County heeft 10 miljoen inwoners (4 miljoen in de stad zelf) en de direct aangrenzende stedelijke gebieden in de omringende counties worden ook tot "Greater Los Angeles" gerekend.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 01:38 schreef popolon het volgende:
Dude , get the hell out of there.
CA is leuk voor toeristen en zo. Er is zoveel meer.
Waarom zou je willen wonen in een veel te druk gebied waar Spaans eigenlijk de voertaal is en waar huizen niet te betalen zijn? Smog is een dagelijks verschijnsel daar.quote:
Ja, maar waarom is dat ineens een punt? Hij (maartena) verduidelijkt gewoon het een en ander, het is geen promotiepraatje voor LA of CA.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Waarom zou je willen wonen in een veel te druk gebied waar Spaans eigenlijk de voertaal is en waar huizen niet te betalen zijn? Smog is een dagelijks verschijnsel daar.
Oregon calls Maarten.
Is het ook, je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, maar waarom is dat ineens een punt? Hij (maartena) verduidelijkt gewoon het een en ander, het is geen promotiepraatje voor LA of CA. [afbeelding]
Wel lief dat je zo met hem meeleeft.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Is het ook, je hebt gelijk.
Ik wil gewoon dat ons aller Maartje goed terecht komt.
Ik ben een softie af en toe.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wel lief dat je zo met hem meeleeft. [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Daar wil ik eigenlijk nog steeds het liefste heen!quote:
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:22 schreef popolon het volgende:
ons aller Maartje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |