Je kan het ook gewoon ABN typen, kunnen mensen erop reageren enzo..quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:04 schreef Maikuuul het volgende:
Vrij ligt traan wat je vrij noemt
Sjus een cavia
MAW ( nee niet man at work )quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon ABN typen, kunnen mensen erop reageren enzo..
Hij vraagt zich af wat je vrij kan noemen, en dan zegt ie dat een cavia vrij is.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon ABN typen, kunnen mensen erop reageren enzo..
Het is dat de Amerikanen gebrainwashed worden en denken dat ze in het enige vrije land ter wereld wonen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:06 schreef Biljonair het volgende:
jup jup, helemaal mee eens slotje?
waar?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:07 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Daar valt niet veel over de oordelen
Mooi gezegd. Voel jij je vrij ?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:07 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
MAW ( nee niet man at work )
Vrijheid is eigenlijk een mening.
De een kan zich vrij voelen de ander niet.
Daar valt niet veel over de oordelen
Ja... in principe wel.quote:
Wat is er mis met werken als je je baan ook daadwerkelijk leuk vindt?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:12 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ja... in principe wel.
Maar wat mij mezelf minder vrij laat voelen is dat ik ongeveer tot mijn 70ste moet gaan werken ( als ik de 70 haal ), om vervolgens in een bejaardentehuis gestopt te worden.
Waar hebje dan voor geleefd ? ( tuurlijk is dit grof gezien ). Je leeft dan eigenlijk om iemand anders.
En daarom moetje in principe als je vrij wilt leven, 1x een goede deal maken ( drugsdeal whatever ) zodat je je hele leven niet hoeft te werken en doen en laten wat je wilt. Dan ben je pas vrij. Als je denkt: pff dit leven is saai, dan ga je opzoek naar werk / afleiding ( maar niet om het geld gewoon voor je plezier/tijdverdrijf ). Dan ist in principe geen verplichting om te werken.
Dan niks. Maar het wordt wel als een verplichting gesteld en dan ben je in dat opzicht niet vrij. Je hebt nou eenmaal geld nodig wil je hier blijven leven. Als je alles kan doen en laten wat je wilt ben je pas vrij.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat is er mis met werken als je je baan ook daadwerkelijk leuk vindt?
ja maar jij bent weer gebrainwashed door de linkse amerika hatende boomknuffelarenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:08 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is dat de Amerikanen gebrainwashed worden en denken dat ze in het enige vrije land ter wereld wonen.
Nee hoor. Die mensen waardoor ik ben gebrainwashed hebben ook 100x gezegd dat Amerika ons wel heeft bevrijd hoor.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:19 schreef Elusive het volgende:
[..]
ja maar jij bent weer gebrainwashed door de linkse amerika hatende boomknuffelaren
ben je ooit wel eens in Amerika geweest of heb je eigenlijk wel eens een Amerikaan in het echt ontmoet ?
0.7% zo hoog?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:22 schreef SpecialK het volgende:
VS heeft relatief gezien de grootste gevangenispopulatie op deze planeet. Dat noem ik niet echt vrij als 1 op de 140 amerikanen in de bak zit.
War on drugs enzo.
Dit land is vrijer. Ja, Elusive, zelfs met de bestemmingsplannen meegerekend.
Helemaal niks.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat is er mis met werken als je je baan ook daadwerkelijk leuk vindt?
Dat is best hoog.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
0,743% to be exact
http://en.wikipedia.org/wiki/Prison#Prison_population_statistics
Ja, ik begrijp je punt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:25 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Helemaal niks.
Maar het word wel gezien als een verplichting om te werken anders moet je een uitkering aanvragen en daan word je ook niet blij van
Bedankt voor deze bijdrage.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:28 schreef nattermann het volgende:
Amerika is kut.
Chauvinistische honden, dat zijn het.
wou je dat ontkennen dan ?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee hoor. Die mensen waardoor ik ben gebrainwashed hebben ook 100x gezegd dat Amerika ons wel heeft bevrijd hoor.
Ik hoef niet in Amerika te zijn geweest om te weten dat veel Amerikanen het eens zullen zijn met bovenstaande quote.
Jij wel geweest in de VS? En waar precies?
Heb ik dat ontkend dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:32 schreef Elusive het volgende:
[..]
wou je dat ontkennen dan ?![]()
zonder de Amerikanen hadden we de andere landen het bij lange niet gered, duik eens even terug in de geschiedenis boeken..
New York is niet heel representatief.quote:Ik heb zelf 3 maanden in new york doorgebracht voor m'n werk en ben er ook een aantal keren geweest op vakantie![]()
Zonder nederlanders zou new york niet eens hebben bestaan.quote:
En daarom zijn amerikanen vrijer dan jij?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:32 schreef Elusive het volgende:
[..]
wou je dat ontkennen dan ?![]()
zonder de Amerikanen hadden we de andere landen het bij lange niet gered, duik eens even terug in de geschiedenis boeken..
Ik heb zelf 3 maanden in new york doorgebracht voor m'n werk en ben er ook een aantal keren geweest op vakantie![]()
Dit is meestal, for Americans over sees,soldaten enz, gaat erom, dat ze goedkoop, veel nieuwsgaring kunnen krijgen, of hun favoriete shows.quote:No one is ever "free" anywhere, but America's citizens are more free then any other country.
WTF zeg je allemaal?.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:45 schreef newsman het volgende:
[..]
Dit is meestal, for Americans over sees,soldaten enz, gaat erom, dat ze goedkoop, veel nieuwsgaring kunnen krijgen, of hun favoriete shows.
Trouwens ze hebben hele goedkope standaart internet, in Nato toestellen.
Nee ik begrijp niet wat je bedoelt? Kun je het anders formuleren?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:49 schreef newsman het volgende:
[..]
En ?![]()
Nooit gehoord, dat America:"The copper" van de wereld is ?![]()
Terroristen zijn het.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:49 schreef newsman het volgende:
[..]
En ?![]()
Nooit gehoord, dat America:"The copper" van de wereld is ?![]()
Ok de Amerikaan, Noord Amerika, ziet zichzelf als de politie agent van de wereld, ze krijgen eigen priveleges in het buitenland, woon je in Europa, word je niet berecht, woon je in de rest van de wereld, word je niet berecht, Amerika is het nieuwe Rome van deze wereld.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:57 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee ik begrijp niet wat je bedoelt? Kun je het anders formuleren?
Vrij genoeg om zonder voorbereidingen ff een wandelingetje te maken?Of de hele liggen en toch weten dat je kan eten die avond?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:01 schreef Skv het volgende:
Denk dat ze op Antartica of de noordpool het meest vrij zijn, daar is de minste controle op wetten (als die er al zijn)..
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:01 schreef newsman het volgende:
[..]
Ok de Amerikaan, Noord Amerika, ziet zichzelf als de politie agent van de wereld, ze krijgen eigen priveleges in het buitenland, woon je in Europa, word je niet berecht, woon je in de rest van de wereld, word je niet berecht, Amerika is het nieuwe Rome van deze wereld.
Ik hoop, dat je me nu een beetje begrepen hebt.
Individuele vrijheid van doen en laten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:02 schreef IHVK het volgende:
[..]
Vrij genoeg om zonder voorbereidingen ff een wandelingetje te maken?Of de hele liggen en toch weten dat je kan eten die avond?
Ik denk dat je daar heel weinig kunt doen en laten omdat de natuur een beperkende factor is, maar ik begrijp je punt denk ik.quote:
Maikuuul met een politiek/ideologisch-getinte post, het moet toch niet gekker worden.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:12 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ja... in principe wel.
Maar wat mij mezelf minder vrij laat voelen is dat ik ongeveer tot mijn 70ste moet gaan werken ( als ik de 70 haal ), om vervolgens in een bejaardentehuis gestopt te worden.
Waar hebje dan voor geleefd ? ( tuurlijk is dit grof gezien ). Je leeft dan eigenlijk om iemand anders.
En daarom moetje in principe als je vrij wilt leven, 1x een goede deal maken ( drugsdeal whatever ) zodat je je hele leven niet hoeft te werken en doen en laten wat je wilt. Dan ben je pas vrij. Als je denkt: pff dit leven is saai, dan ga je opzoek naar werk / afleiding ( maar niet om het geld gewoon voor je plezier/tijdverdrijf ). Dan ist in principe geen verplichting om te werken.
En dan zou ik me helemaal vrij voelen
Politiek gezien, qua wat wettelijk toegestaan is en (directe) menselijke factoren die je in je handelen kunnen beperken. De 'vrijheid die de natuur je biedt' is natuurlijk weer op vele manieren te definiëren..quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar heel weinig kunt doen en laten omdat de natuur een beperkende factor is, maar ik begrijp je punt denk ik.
En wat heeft dat te maken met de mate waarin Amerikanen vrij zijn? Juist: he-le-maal niets. Geen ene donder. Dus houd je offtopic, linkse retoriek en VS-gebash voor je of reageer helemaal niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben blij dat je af en toe leuke mensen tegenkomt. Maar (mondiaal) politiek gezien is Amerika een staat die landen tegen elkaar uit speelt voor eigen belang, die zijn eigen (en andere) burgers bang maakt om meer controle te kunnen uitoefenen, die liegt en manipuleert, die terroristen (Saddam en Bin Laden) opleidt voor eigen belang om ze net zo makkelijk weer te dumpen als ze er genoeg van hebben.
Of ze weten gewoon waar ze het over hebben. In tegenstelling tot jongetjes die op zolder bij mamma en pappa wonen en nog nooit de polder uit zijn geweest. Of, misschien nog wel triester, die een weekje in Disney World geweest zijn (goh, hoe triest is het om als VS-basher naar de VS op vakantie te gaan?quote:Het feit dat 9 van de 10 Amerikanen hartstochtelijk roepen dat Amerika het beste land ter wereld is bewijst dat. Het doet me sterk denken aan huilende Noord-Koreanen. Pure indoctrinatie.
Heerlijk hoe je alles erbij trekt om jezelf te verdedigenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, patriot act je kunt zonder paspoort vliegen in de VS goh dat kan in nederland ook, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. dat kan je hier ook Je kunt wapens aanschaffen en dragen, aanschaffen kan hier ook hoor, dragen niet altijd en gelukkig maar zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, en dat heeft als voordeel? de overheid mag geen camera's gebruiken ohhh echt?; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, wat heeft dat met vrijheden te maken? je betaalt de helft minder aan belasting, men verdient er ook een stuk minder idd je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, dat doe ik ook hoorhet starten van een bedrijfje is zo gebeurd; hier ook, kvk duurt een half uurtje vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; mja keuze uit 2 kandidaten DEM of CON, en 99% blijft bij zijn eigen partij met stemmen subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; wat heeft dat met vrijheid te maken? je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, onze grondwet mag er ook wel zijn hoor waarin al je rechten beschermd worden in NED niet anders en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
Ik ben vrij om te reageren als ik dat wil. En jij bent niet vrij, je word elke dag gebombardeerd met Fox-news/wittehuis propaganda die je verteld dat je bang moet zijn, dat ome George over je waakt en voor je zal zorgen en dat de rest van de wereld uit niet-vrije debielen bestaat.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met de mate waarin Amerikanen vrij zijn? Juist: he-le-maal niets. Geen ene donder. Dus houd je offtopic, linkse retoriek en VS-gebash voor je of reageer helemaal niet.
[..]
Of ze weten gewoon waar ze het over hebben. In tegenstelling tot jongetjes die op zolder bij mamma en pappa wonen en nog nooit de polder uit zijn geweest. Of, misschien nog wel triester, die een weekje in Disney World geweest zijn (goh, hoe triest is het om als VS-basher naar de VS op vakantie te gaan?) en daarna vol bravoure beweren 'dat ze in de VS geweest zijn' en dus weten waar ze het over hebben.
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, je kunt zonder paspoort vliegen in de VS, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. Je kunt wapens aanschaffen en dragen, zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, de overheid mag geen camera's gebruiken; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, je betaalt de helft minder aan belasting, je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, het starten van een bedrijfje is zo gebeurd; vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, waarin al je rechten beschermd worden en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
Jouw tegenargumenten kloppen niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:34 schreef Re het volgende:
[..]
Heerlijk hoe je alles erbij trekt om jezelf te verdedigen...
In God we trust
Je hoeft niet Fox te kijken, en je overdrijft de propaganda schromelijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben vrij om te reageren als ik dat wil. En jij bent niet vrij, je word elke dag gebombardeerd met Fox-news/wittehuis propaganda die je verteld dat je bang moet zijn, dat ome George over je waakt en voor je zal zorgen en dat de rest van de wereld uit niet-vrije debielen bestaat.
Je hebt de vrijheid zelfmoord te plegen, in een hoop andere landen mag dat niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:28 schreef Devlinsect het volgende:
Vrijheid is verplicht op je 4e naar school tot je 18e. Daarna minimaal 40 uur werken voor een hypotheek en/ of mooiere auto dan de buurman. En twee keer op vakantie per jaar.
Totdat je realiseert dat alles niet meer makkelijk gaat, je moet naar een verzorgingstehuis voor 65+ waar je met één rol wc papier in de week moet doen. Daar zit je dan op de pot, heel zuinig te zijn op je wc papier. Immers kost de vergrijzing de Staat handen vol geld.
Vrijheid![]()
Als ik de reakties van StafanP lees ben ik bang dat de propaganda nog veel erger is dan ik al dacht.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je hoeft niet Fox te kijken, en je overdrijft de propaganda schromelijk.
Ja, vroeger misschien. Tegenwoordig vinden westerse landen het hip om zoveel mogelijk informatie van achter de voordeur te hebben. Ik hoef je denk ik niet te herinneren aan de AT&T / NSA - zaak, die met die miljoenen telefoontaps, toch?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
[..] je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, [..].
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik de reakties van StafanP lees ben ik bang dat de propaganda nog veel erger is dan ik al dacht.
voor het topsegment misschien wel ja, maar voor 95% van de banen ligt het toch zwaar onder het gemiddelde van Nederland hoor, vooral de secondare arbeidsvoorwaardenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:30 schreef TC03 het volgende:
- In de VS ligt het gemiddelde salaris stukken hoger dan in Nederland.
Bron? Een baan in de VS gelijkwaardig aan dezelfde baan in Nederland, betaalt meer in de VS. Kijk bijvoorbeeld eens naar de techniek, die verdienen in de VS veel meer dan in Nederland.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:
[..]
voor het topsegment misschien wel ja, maar voor 95% van de banen ligt het toch zwaar onder het gemiddelde van Nederland hoor, vooral de secondare arbeidsvoorwaarden
Hoezo is het schijnvrijheid? Vanwaar die schijn? Volgens mij is het in de VS juist allemaal heel transparant.quote:[quote]Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:
[..]
en de rest och, je mag er van vinden wat je wilt als je het gevoel hebt meer (schijn) vrijheid te hebben daardoor dan is het wat mij betreft prima...
Als ik 40% van mijn salaris zelf mag houden en niet verplicht ben om dit bij de overheid af te geven, dan is dat een teken van vrijheid.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:
[..]
argumentatie dat als je minder belasting betaald je meer vrijheid hebt slaat natuurlijk nergens op
StefanP woont mooi en ziet met zijn inkomen alleen de leuke kanten van de USA.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:41 schreef Bananenman het volgende:
Tvp, ik wil straks StefanP's pleidooi even lezen dat er ongetwijfeld aan zit te komen
Daar tegenover staat dan dat in de meeste delen van Amerika zaken als euthanasie, homohuwelijk en soft-drugs verboden zijn. Daarnaast kun je ook nog eens afvragen hoe het met de vrijheid gesteld is sinds de invoering van de Patriot-act en de schending van mensenrechten in Guantanamo Bay.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, je kunt zonder paspoort vliegen in de VS, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. Je kunt wapens aanschaffen en dragen, zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, de overheid mag geen camera's gebruiken; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, je betaalt de helft minder aan belasting, je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, het starten van een bedrijfje is zo gebeurd; vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, waarin al je rechten beschermd worden en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
mijn geageer tegen voornamelijk StefanP ligt meer in het straatje van "jullie zijn allemaal linkse kneuzen dus moeten jullie je bek houden retoriekquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Hoe komen mensen toch bij schijnvrijheid, politiestaat en meer van soort loos geleuter?
Mis ik iets elke dag?Ben ik m'n leven niet zeker? Ga ik gebukt onder iets waarvan ik zelf niet weet wat het is?
![]()
het precieze percentage weet ik ook niet maar ik heb het over de serveersters schoonmakers en ambtenaren etc. Een heel groot percentage moet 2 banen hebben om zichzelf in stand te houden.quote:en Re, dat van die 95% lijkt me wel héél erg veel, haal je dat uit je duim? Tegenwoordig doen bedrijven juist meer moeite om personeel te behouden en prima sec. arbeidsvoorwaarden aan te bieden. Vergeleken met NL is het zeker minder maar om maar steeds lukraak wat de wereld in te helpen door mensen die hier en daar wat lezen en horen .... tja.
Ik kom al sinds mijn 14de in de VS (ja dat is 24 jaar geleden) en zit gemiddeld 4-5 keer per jaar daar en dan niet alleen in NYC, ik heb er gewerkt en heb er een team zitten onder mijn verantwoordelijkheid, ik heb een Amerikaanse vriendin gehad (HBS). De VS heeft gewoon meerdere gezichten en om dat constant maar aan 1 kant te belichten vind ik wat sneu, vooral als dat wordt gebruikt om af te geven op je moederland terwijl in je eigen achtertuin hetzelfde gebeurd, maar dan is het ineens goed omdat we er "vrijheid" aan kunnen plakkenquote:Ga eens een paar jaar leven in de VS, ik denk dat je dan een hele andere kijk op het land krijgt. Maar goed, dat zal wel te eng zijn voor velen.
Bron?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:33 schreef Re het volgende:
het precieze percentage weet ik ook niet maar ik heb het over de serveersters schoonmakers en ambtenaren etc. Een heel groot percentage moet 2 banen hebben om zichzelf in stand te houden.
En ik heb juist het gevoel dat 't van de andere kant nogal éénzijdig belicht wordt. Maar goed, veel mensen reageren nogal als een stier op een rode lap op SteefP's posts.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:33 schreef Re het volgende:
[..]
mijn geageer tegen voornamelijk StefanP ligt meer in het straatje van "jullie zijn allemaal linkse kneuzen dus moeten jullie je bek houden retoriek
"
[..]
het precieze percentage weet ik ook niet maar ik heb het over de serveersters schoonmakers en ambtenaren etc. Een heel groot percentage moet 2 banen hebben om zichzelf in stand te houden.
[..]
Ik kom al sinds mijn 14de in de VS (ja dat is 24 jaar geleden) en zit gemiddeld 4-5 keer per jaar daar en dan niet alleen in NYC, ik heb er gewerkt en heb er een team zitten onder mijn verantwoordelijkheid, ik heb een Amerikaanse vriendin gehad (HBS). De VS heeft gewoon meerdere gezichten en om dat constant maar aan 1 kant te belichten vind ik wat sneu, vooral als dat wordt gebruikt om af te geven op je moederland terwijl in je eigen achtertuin hetzelfde gebeurd, maar dan is het ineens goed omdat we er "vrijheid" aan kunnen plakken
oh maar natuurlijk wordt gedaan en dat is heus niet vreemd, de meeste mensen vormen hun mening nav Amerikaanse TV series, dat weet ik ook wel... maar zodra men zich van holle retoriek voorziet kun je wat tegengas verwachten (ja 2 kanten op)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:40 schreef popolon het volgende:
[..]
En ik heb juist het gevoel dat 't van de andere kant nogal éénzijdig belicht wordt. Maar goed, veel mensen reageren nogal als een stier op een rode lap op SteefP's posts.
Maar goed, had me eigenlijk voorgenomen om in dit soort topics over de VS niet meer te reageren vanwege dit vele eeuwige oeverloze gezwam, niet wetende waar ze, de meeste mensen dan, het over hebben.
nofi to you.
Als dat zo makkelijk was. Moeten we eerst een Amerikaans vrouwtje aan de haak slaan, nietwaar?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Ga eens een paar jaar leven in de VS, ik denk dat je dan een hele andere kijk op het land krijgt. Maar goed, dat zal wel te eng zijn voor velen.
Je moet je gegevens, eetgewoonten, sexuele gewoonten en politieke voorkeuren opgeven (en bewijzen want in Amerika ben je tegenwoordig schuldig tot het tegendeel bewezen is, vraag dat maar aan de gevangenen in Guantanamo bay)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:15 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Als dat zo makkelijk was. Moeten we eerst een Amerikaans vrouwtje aan de haak slaan, nietwaar?
Da's ook weer zo.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:15 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Als dat zo makkelijk was. Moeten we eerst een Amerikaans vrouwtje aan de haak slaan, nietwaar?
Er zijn twee dingen oneindig...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:31 schreef Schijtgeit het volgende:
Amerika![]()
Hypocrietste land ter wereld, samen met het Midden-Oosten.
Daarom hebben ze ook altijd mot met elkaar omdat ze feitelijk niks van ekaar verschillen.
Laat eens zien waar in die bron wordt aangegeven dat een heel groot gedeelte van de Amerikaanse bevolking minder verdiend dan de Nederlandse en geef ook eens aan waar er staat dat een groot gedeelte van de Amerikanen een extra baan erbij moet hebben.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:10 schreef Re het volgende:
[..]
http://observer.guardian.co.uk/world/story/0,,1712965,00.html
bijvoorbeeld
Wat, dat geloof je niet, moet je daarvoor soms een bron hebben?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:38 schreef Emimich het volgende:
[..]
Laat eens zien waar in die bron wordt aangegeven dat een heel groot gedeelte van de Amerikaanse bevolking minder verdiend dan de Nederlandse en geef ook eens aan waar er staat dat een groot gedeelte van de Amerikanen een extra baan erbij moet hebben.
Een weldenkend mens onderbouwt zijn argumenten met bronnen als bewijs idd.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:39 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat, dat geloof je niet, moet je daarvoor soms een bron hebben?
Als er een land is dat elke stap van burgers volgt, is het de VS wel. Koppelen van allerlei gegevens. Een koran lenen bij de bieb en op een vlucht vragen om halal eten? Alarm alarm! Voor je het weet sta je op een no-fly list waarvan je de reden niet op kunt vragen en waar je nooit meer van af komt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd
Gek he, binnenlands. Kan hier ook.quote:, je kunt zonder paspoort vliegen in de VS
Hier ook. Open grenzen. Schengenverdrag enzo.quote:, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil.
,quote:Je kunt wapens aanschaffen en dragen, zoveel je wil
Lekker veilig hoor. Oude bakken op de weg die levensgevaarlijk zijn. Dan ook nog eens 16-jarige kindjes die mogen rijden.quote:je hoeft je auto niet te laten keuren,
Drempels en flitspalen dragen goed bij aan de veiligheid. Het dwingt weggebruikers beter na te denken.quote:de overheid mag geen camera's gebruiken; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet
Ja, lekker hoor die belastingverlaging. Alleen zit Amerika al extreem diep in de schulden. Amerika leent vele vele miljarden uit vooral Azie. Rijkste land my ass.quote:, je betaalt de helft minder aan belasting
Registeren bij koophandel en ook hier heb je binnen een dag een bedrijfje gestart.quote:je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, het starten van een bedrijfje is zo gebeurd;
Amerika is enorm eigenmarkt-beschermend. Boeing enzo. En dan durven ze de EU aan te klagen over staatssteun aan europese bedrijven. Erg hypocriet is dat.quote:vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet
jongen doe niet zo moeilijk, leg het slaris van een serveerster naast elkaar en de secondaire voorwaarden, kijken wat daar uitkomt huh..., dit was gewoon een google linkje met wat cijfers, 10% leeft onder de armoede grens dat is 2x het totaal aantal nederlandersquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:38 schreef Emimich het volgende:
[..]
Laat eens zien waar in die bron wordt aangegeven dat een heel groot gedeelte van de Amerikaanse bevolking minder verdiend dan de Nederlandse en geef ook eens aan waar er staat dat een groot gedeelte van de Amerikanen een extra baan erbij moet hebben.
En wat is die zogenaamde vrijheid dan wel? Geef eens een concreet voorbeeld van iets wat je in de VS wel kunt doen, maar wat hier niet zou kunnen door een vrijheidsbeperkende wet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:05 schreef fokje het volgende:
eerlijk gezegd denk ik dat wanneer je potientele emigrant de keuze geeft tussen NL en de VS dat hij/zij de VS verkiest. Er is wel degelijk meer vrijheid. Het land is natuurlijk wel oneindig veel groter waardoor de keuzemogelijkheden veel groter zijn.
Vrijheid van meningsuiting, om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En wat is die zogenaamde vrijheid dan wel? Geef eens een concreet voorbeeld van iets wat je in de VS wel kunt doen, maar wat hier niet zou kunnen door een vrijheidsbeperkende wet.
nou, dat is nou iets wat ik niet zo zou bedenken. Je kan hier toch alles zeggen wat je wil? Ik denk zelfs dat we hier in NL minder taboes kennen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:27 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting, om maar iets te noemen.
Ach dat zijn van die loze kreten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:27 schreef wipes66 het volgende:
[..]
en die hebben we hier niet?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:27 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |