abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 juli 2007 @ 09:57:00 #51
110767 LOCALMOTION
Eho'OnipoKaua*
pi_51981670
Sorry..ik ben StefanP niet,maar ik vraag me af wat IHVK , Natterman en Papierversnipp...van
Amerika weten.Het bashen wordt wel oud,vind ik.Hoe lang ik in Amerika zit!!! langer dan 40jaren.
Ik ben op een mooie eilandje in de Pacific geboren==Maui no ka oe == Maui is da best..in de volgende Staten Staten heb ik gewerkt/gewoond( 2 -3 jaren each ) California=woon ik nu..Nevada- New Mexico- Texas-Missouri- Michigan-North Carolina-New Jersey-
Waarom zijn Amerikanen -kut..Nattermann!!! Dat je niet van Bush houdt,betekent het toch niet dat elk Amerikaan "kut" moet zijn!! Ik was een paar maanden geleden op vakantie in Holland.Vele mensen had ik ontmoet,maar sommigen waren vervelen.Jullie noemen hun allochtonen=die drugs verkopen bij de Walletjes,maar de meesten waren leuk en erg aardig. Ook heb ik vele vrienden in Nederland,maar ze schelden ook niet op me.
In de trein van Amsterdam naar Den Haag zat ik tegen over een paar dames-ze zaten maar over Amerikanen te OHren.Het was niet leuk om aan te horen,maar na 15minuten was ik het zat.Ik verontschuldigde eerst voor het onderbreken van het gesprek met haar vriendin
en vroeg aan haar of ik de krant mocht lezen.Ze wist niet dat ik haar gesprek kon verstaan,want
ik zat met mijn Hollandse vriend Engels te praten of te wel Amerikaans-Na een stukje uit de krant
gelezen te hebben -Algemeen Dagblad- ,zei ik tegen haar in het Engels. Ik heb het hele verhaal van je gehoord,maar ben ik dan ook een rotte/stomme Amerikaan of niet.Ze begon te stotteren en nog wat. Haar vriendin begon met een te verontschuldigen-Ik zei -bedankt-,maar je vriendin had het moeten doen.
Ik ben een Pacific Islander-getrouwd met een heel lief lady uit Holland-in Den Haag 4jaren gestudeerd.En ik neem de tijd om je in het Nederlands te schrijven-het is niet mijn moeders taal
en als ik foutjes heb geschreven-doe me aub een genoegen-verordeel me niet,maar ga het verbeteren.Want daar heb ik meer aan,inplaats dat je zo iets van-alweer een Kut Amerikaan,te schrijven. Ik ben niet kwaad,maar houd aub op met BASHEN..er heerst genoeg ellende in de
wereld. By the way--het is waar Amerika is a free country--
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
  dinsdag 31 juli 2007 @ 10:10:14 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51981962
Ik ben blij dat je af en toe leuke mensen tegenkomt. Maar (mondiaal) politiek gezien is Amerika een staat die landen tegen elkaar uit speelt voor eigen belang, die zijn eigen (en andere) burgers bang maakt om meer controle te kunnen uitoefenen, die liegt en manipuleert, die terroristen (Saddam en Bin Laden) opleidt voor eigen belang om ze net zo makkelijk weer te dumpen als ze er genoeg van hebben.

Het feit dat 9 van de 10 Amerikanen hartstochtelijk roepen dat Amerika het beste land ter wereld is bewijst dat. Het doet me sterk denken aan huilende Noord-Koreanen. Pure indoctrinatie.

Ik kom ook wel eens leuke mensen tegen maar dat verandert niets aan mijn mening over Amerika.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51982045
Laat die Amerikanen lekker denken dat ze het meest vrije volk ter wereld zijn. Lekker boeien. Op sommige vlakken is het waar, op andere weer niet. Vrijheid is geen optelsommetje van een aantal punten, maar kan op vele mogelijke manieren gedefinieerd worden.
an object you can't quite remember the word for... synonyms include: thing-a-ma-jig and whatsit.
"can you please pass the doohicky with the whatsits on the thing-a-ma-jig?"
pi_51982574
Bij de kwalificatie 'meest vrije land op aarde' zal Zwitserland waarschijnlijk wel het dichst in de buurt komen.

Meest directe en transparante democratie (in sommige kantons dan toch)
pi_51983157
Is maar net wat je onder 'vrij' verstaat.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:22:08 #56
46960 StefanP
polemicist
pi_51996990
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik ben blij dat je af en toe leuke mensen tegenkomt. Maar (mondiaal) politiek gezien is Amerika een staat die landen tegen elkaar uit speelt voor eigen belang, die zijn eigen (en andere) burgers bang maakt om meer controle te kunnen uitoefenen, die liegt en manipuleert, die terroristen (Saddam en Bin Laden) opleidt voor eigen belang om ze net zo makkelijk weer te dumpen als ze er genoeg van hebben.
En wat heeft dat te maken met de mate waarin Amerikanen vrij zijn? Juist: he-le-maal niets. Geen ene donder. Dus houd je offtopic, linkse retoriek en VS-gebash voor je of reageer helemaal niet.
quote:
Het feit dat 9 van de 10 Amerikanen hartstochtelijk roepen dat Amerika het beste land ter wereld is bewijst dat. Het doet me sterk denken aan huilende Noord-Koreanen. Pure indoctrinatie.
Of ze weten gewoon waar ze het over hebben. In tegenstelling tot jongetjes die op zolder bij mamma en pappa wonen en nog nooit de polder uit zijn geweest. Of, misschien nog wel triester, die een weekje in Disney World geweest zijn (goh, hoe triest is het om als VS-basher naar de VS op vakantie te gaan? ) en daarna vol bravoure beweren 'dat ze in de VS geweest zijn' en dus weten waar ze het over hebben.

Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, je kunt zonder paspoort vliegen in de VS, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. Je kunt wapens aanschaffen en dragen, zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, de overheid mag geen camera's gebruiken; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, je betaalt de helft minder aan belasting, je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, het starten van een bedrijfje is zo gebeurd; vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, waarin al je rechten beschermd worden en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:25:00 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51997054
Wat leuk, zoveel vooroordelen bij elkaar in één topic.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:34:02 #58
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51997315
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:

Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, patriot act je kunt zonder paspoort vliegen in de VS goh dat kan in nederland ook, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. dat kan je hier ook Je kunt wapens aanschaffen en dragen, aanschaffen kan hier ook hoor, dragen niet altijd en gelukkig maar zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, en dat heeft als voordeel? de overheid mag geen camera's gebruiken ohhh echt?; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, wat heeft dat met vrijheden te maken? je betaalt de helft minder aan belasting, men verdient er ook een stuk minder idd je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, dat doe ik ook hoor het starten van een bedrijfje is zo gebeurd; hier ook, kvk duurt een half uurtje vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; mja keuze uit 2 kandidaten DEM of CON, en 99% blijft bij zijn eigen partij met stemmen subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; wat heeft dat met vrijheid te maken? je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, onze grondwet mag er ook wel zijn hoor waarin al je rechten beschermd worden in NED niet anders en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
Heerlijk hoe je alles erbij trekt om jezelf te verdedigen ...

In God we trust
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:43:41 #59
pi_51997606
quote:

[..]

En wat heeft dat te maken met de mate waarin Amerikanen vrij zijn? Juist: he-le-maal niets. Geen ene donder. Dus houd je offtopic, linkse retoriek en VS-gebash voor je of reageer helemaal niet.
[..]

Of ze weten gewoon waar ze het over hebben. In tegenstelling tot jongetjes die op zolder bij mamma en pappa wonen en nog nooit de polder uit zijn geweest. Of, misschien nog wel triester, die een weekje in Disney World geweest zijn (goh, hoe triest is het om als VS-basher naar de VS op vakantie te gaan? ) en daarna vol bravoure beweren 'dat ze in de VS geweest zijn' en dus weten waar ze het over hebben.

Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, je kunt zonder paspoort vliegen in de VS, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. Je kunt wapens aanschaffen en dragen, zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, de overheid mag geen camera's gebruiken; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, je betaalt de helft minder aan belasting, je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, het starten van een bedrijfje is zo gebeurd; vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, waarin al je rechten beschermd worden en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
Ik ben vrij om te reageren als ik dat wil. En jij bent niet vrij, je word elke dag gebombardeerd met Fox-news/wittehuis propaganda die je verteld dat je bang moet zijn, dat ome George over je waakt en voor je zal zorgen en dat de rest van de wereld uit niet-vrije debielen bestaat.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_51998758
Ik denk dat je hier in Nederland heel wat vrijer bent dan in de VS. In de VS moet je werken en vechten voor je bestaan, hier krijg je het geld gewoon in een zak naar je toegeworpen.
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_51998770
Ik wist dat Stefantje zou komen
pi_51999039
Vrijheid is verplicht op je 4e naar school tot je 18e. Daarna minimaal 40 uur werken voor een hypotheek en/ of mooiere auto dan de buurman. En twee keer op vakantie per jaar.

Totdat je realiseert dat alles niet meer makkelijk gaat, je moet naar een verzorgingstehuis voor 65+ waar je met één rol wc papier in de week moet doen. Daar zit je dan op de pot, heel zuinig te zijn op je wc papier. Immers kost de vergrijzing de Staat handen vol geld.

Vrijheid
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:30:04 #63
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51999077
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:34 schreef Re het volgende:

[..]

Heerlijk hoe je alles erbij trekt om jezelf te verdedigen ...

In God we trust
Jouw tegenargumenten kloppen niet.

- Je kan niet zomaar gaan en staan waar je wilt in Nederland, zonder daar een formuliertje voor in hoeven te vullen.
- Dat je wapens mag dragen geeft je zeker meer vrijheid. Je bent een beetje dom bezig, de discussie gaat hier over vrijheid die men heeft, niet of het vrijheid is die iedereen zou moeten hebben. Als je gewoon een wapen mag dragen geeft dat je vrjiheid, punt. Of het nou goed is of niet, dat is een andere discussie.
- Dat je niet je auto HOEFT te keuren geeft al aan dat het je meer vrijheid geeft. Het MOET niet!
- Welstandscomissies e.d. hebben alles met vrijheid te maken, omdat dat gewoon een extra orgaan in de beslisvorming is, waardoor je dus zelf minder vrijheid hebt.
- In de VS ligt het gemiddelde salaris stukken hoger dan in Nederland.
- Je bepaalt niet zelf waar je je geld aan uitgeeft, gezien de hogere belastingen in NL.
- Alsof een sheriff uit plaats X altijd een democraat of republikein is...
- Subsidies en andere marktverstorende zaken hebben alles met vrijheid te maken, aangezien de regering daar weer een vinger in de pap heeft.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:31:10 #64
53267 TC03
pi_51999108
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben vrij om te reageren als ik dat wil. En jij bent niet vrij, je word elke dag gebombardeerd met Fox-news/wittehuis propaganda die je verteld dat je bang moet zijn, dat ome George over je waakt en voor je zal zorgen en dat de rest van de wereld uit niet-vrije debielen bestaat.
Je hoeft niet Fox te kijken, en je overdrijft de propaganda schromelijk.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:37:17 #65
pi_51999277
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:28 schreef Devlinsect het volgende:
Vrijheid is verplicht op je 4e naar school tot je 18e. Daarna minimaal 40 uur werken voor een hypotheek en/ of mooiere auto dan de buurman. En twee keer op vakantie per jaar.

Totdat je realiseert dat alles niet meer makkelijk gaat, je moet naar een verzorgingstehuis voor 65+ waar je met één rol wc papier in de week moet doen. Daar zit je dan op de pot, heel zuinig te zijn op je wc papier. Immers kost de vergrijzing de Staat handen vol geld.

Vrijheid
Je hebt de vrijheid zelfmoord te plegen, in een hoop andere landen mag dat niet.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:51:45 #66
pi_51999696
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je hoeft niet Fox te kijken, en je overdrijft de propaganda schromelijk.
Als ik de reakties van StafanP lees ben ik bang dat de propaganda nog veel erger is dan ik al dacht.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:58:02 #67
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51999855
En ik ben bang dat 't eerder Wishful Thinking is voor velen.

Maar blijf maar lekker gissen. Misschien kom je nog eens in de buurt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:01:27 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51999958
quote:
[..] je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, [..].
Ja, vroeger misschien. Tegenwoordig vinden westerse landen het hip om zoveel mogelijk informatie van achter de voordeur te hebben. Ik hoef je denk ik niet te herinneren aan de AT&T / NSA - zaak, die met die miljoenen telefoontaps, toch?

Wat ik zeker wel waardeer aan de VS, is hoe men vanuit de burger zelf opkomt voor vrijheid. Neem een UCLA, neem een EFF, organisaties die in de EU op de 1 of andere manier amper bestaan.

Afgezien van de vraag waar je vrijer bent, durf ik zeker te zeggen dat men in de VS meer waarde aan vrijheid hecht, en men het normaal vind om de overheid te wantrouwen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Yildiz op 31-07-2007 21:08:33 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:03:53 #69
53267 TC03
pi_52000054
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als ik de reakties van StafanP lees ben ik bang dat de propaganda nog veel erger is dan ik al dacht.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:08:23 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52000201
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:30 schreef TC03 het volgende:
- In de VS ligt het gemiddelde salaris stukken hoger dan in Nederland.
voor het topsegment misschien wel ja, maar voor 95% van de banen ligt het toch zwaar onder het gemiddelde van Nederland hoor, vooral de secondare arbeidsvoorwaarden

en de rest och, je mag er van vinden wat je wilt als je het gevoel hebt meer (schijn) vrijheid te hebben daardoor dan is het wat mij betreft prima...

argumentatie dat als je minder belasting betaald je meer vrijheid hebt slaat natuurlijk nergens op
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:19:10 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52000533
Hoe komen mensen toch bij schijnvrijheid, politiestaat en meer van soort loos geleuter?

Mis ik iets elke dag? Ben ik m'n leven niet zeker? Ga ik gebukt onder iets waarvan ik zelf niet weet wat het is?

en Re, dat van die 95% lijkt me wel héél erg veel, haal je dat uit je duim? Tegenwoordig doen bedrijven juist meer moeite om personeel te behouden en prima sec. arbeidsvoorwaarden aan te bieden. Vergeleken met NL is het zeker minder maar om maar steeds lukraak wat de wereld in te helpen door mensen die hier en daar wat lezen en horen .... tja.

Ga eens een paar jaar leven in de VS, ik denk dat je dan een hele andere kijk op het land krijgt. Maar goed, dat zal wel te eng zijn voor velen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:22:09 #72
53267 TC03
pi_52000600
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:

[..]

voor het topsegment misschien wel ja, maar voor 95% van de banen ligt het toch zwaar onder het gemiddelde van Nederland hoor, vooral de secondare arbeidsvoorwaarden
Bron? Een baan in de VS gelijkwaardig aan dezelfde baan in Nederland, betaalt meer in de VS. Kijk bijvoorbeeld eens naar de techniek, die verdienen in de VS veel meer dan in Nederland.
quote:
[quote]Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:

[..]

en de rest och, je mag er van vinden wat je wilt als je het gevoel hebt meer (schijn) vrijheid te hebben daardoor dan is het wat mij betreft prima...
Hoezo is het schijnvrijheid? Vanwaar die schijn? Volgens mij is het in de VS juist allemaal heel transparant.
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:

[..]

argumentatie dat als je minder belasting betaald je meer vrijheid hebt slaat natuurlijk nergens op
Als ik 40% van mijn salaris zelf mag houden en niet verplicht ben om dit bij de overheid af te geven, dan is dat een teken van vrijheid.
pi_52000668
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 02:41 schreef Bananenman het volgende:
Tvp, ik wil straks StefanP's pleidooi even lezen dat er ongetwijfeld aan zit te komen
StefanP woont mooi en ziet met zijn inkomen alleen de leuke kanten van de USA.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:27:03 #74
97934 ASroma
Flamboyant
pi_52000742
je bent best vrij in de VS, maar toch is er altijd een bepaalde onderliggende druk denk ik. Er zijn allerlei geheime organisaties die je makkelijk in de gaten kunnen houden, klinkt misschie paranoia (maar toch). En als je door de politie wordt aangehouden wordt je bij elke verkeerde zet gelijk opgepakt en kun je het shacken.

Denk dat je in Nederland meer gevoel van vrijheid hebt. Alleen wordt dit misschien weer gedrukt door het feit dat het zo overbevolkt is.
pi_52000858
quote:
Daar tegenover staat dan dat in de meeste delen van Amerika zaken als euthanasie, homohuwelijk en soft-drugs verboden zijn. Daarnaast kun je ook nog eens afvragen hoe het met de vrijheid gesteld is sinds de invoering van de Patriot-act en de schending van mensenrechten in Guantanamo Bay.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')