En wat heeft dat te maken met de mate waarin Amerikanen vrij zijn? Juist: he-le-maal niets. Geen ene donder. Dus houd je offtopic, linkse retoriek en VS-gebash voor je of reageer helemaal niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben blij dat je af en toe leuke mensen tegenkomt. Maar (mondiaal) politiek gezien is Amerika een staat die landen tegen elkaar uit speelt voor eigen belang, die zijn eigen (en andere) burgers bang maakt om meer controle te kunnen uitoefenen, die liegt en manipuleert, die terroristen (Saddam en Bin Laden) opleidt voor eigen belang om ze net zo makkelijk weer te dumpen als ze er genoeg van hebben.
Of ze weten gewoon waar ze het over hebben. In tegenstelling tot jongetjes die op zolder bij mamma en pappa wonen en nog nooit de polder uit zijn geweest. Of, misschien nog wel triester, die een weekje in Disney World geweest zijn (goh, hoe triest is het om als VS-basher naar de VS op vakantie te gaan?quote:Het feit dat 9 van de 10 Amerikanen hartstochtelijk roepen dat Amerika het beste land ter wereld is bewijst dat. Het doet me sterk denken aan huilende Noord-Koreanen. Pure indoctrinatie.
Heerlijk hoe je alles erbij trekt om jezelf te verdedigenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, patriot act je kunt zonder paspoort vliegen in de VS goh dat kan in nederland ook, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. dat kan je hier ook Je kunt wapens aanschaffen en dragen, aanschaffen kan hier ook hoor, dragen niet altijd en gelukkig maar zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, en dat heeft als voordeel? de overheid mag geen camera's gebruiken ohhh echt?; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, wat heeft dat met vrijheden te maken? je betaalt de helft minder aan belasting, men verdient er ook een stuk minder idd je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, dat doe ik ook hoorhet starten van een bedrijfje is zo gebeurd; hier ook, kvk duurt een half uurtje vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; mja keuze uit 2 kandidaten DEM of CON, en 99% blijft bij zijn eigen partij met stemmen subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; wat heeft dat met vrijheid te maken? je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, onze grondwet mag er ook wel zijn hoor waarin al je rechten beschermd worden in NED niet anders en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
Ik ben vrij om te reageren als ik dat wil. En jij bent niet vrij, je word elke dag gebombardeerd met Fox-news/wittehuis propaganda die je verteld dat je bang moet zijn, dat ome George over je waakt en voor je zal zorgen en dat de rest van de wereld uit niet-vrije debielen bestaat.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met de mate waarin Amerikanen vrij zijn? Juist: he-le-maal niets. Geen ene donder. Dus houd je offtopic, linkse retoriek en VS-gebash voor je of reageer helemaal niet.
[..]
Of ze weten gewoon waar ze het over hebben. In tegenstelling tot jongetjes die op zolder bij mamma en pappa wonen en nog nooit de polder uit zijn geweest. Of, misschien nog wel triester, die een weekje in Disney World geweest zijn (goh, hoe triest is het om als VS-basher naar de VS op vakantie te gaan?) en daarna vol bravoure beweren 'dat ze in de VS geweest zijn' en dus weten waar ze het over hebben.
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, je kunt zonder paspoort vliegen in de VS, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. Je kunt wapens aanschaffen en dragen, zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, de overheid mag geen camera's gebruiken; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, je betaalt de helft minder aan belasting, je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, het starten van een bedrijfje is zo gebeurd; vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, waarin al je rechten beschermd worden en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
Jouw tegenargumenten kloppen niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:34 schreef Re het volgende:
[..]
Heerlijk hoe je alles erbij trekt om jezelf te verdedigen...
In God we trust
Je hoeft niet Fox te kijken, en je overdrijft de propaganda schromelijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben vrij om te reageren als ik dat wil. En jij bent niet vrij, je word elke dag gebombardeerd met Fox-news/wittehuis propaganda die je verteld dat je bang moet zijn, dat ome George over je waakt en voor je zal zorgen en dat de rest van de wereld uit niet-vrije debielen bestaat.
Je hebt de vrijheid zelfmoord te plegen, in een hoop andere landen mag dat niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:28 schreef Devlinsect het volgende:
Vrijheid is verplicht op je 4e naar school tot je 18e. Daarna minimaal 40 uur werken voor een hypotheek en/ of mooiere auto dan de buurman. En twee keer op vakantie per jaar.
Totdat je realiseert dat alles niet meer makkelijk gaat, je moet naar een verzorgingstehuis voor 65+ waar je met één rol wc papier in de week moet doen. Daar zit je dan op de pot, heel zuinig te zijn op je wc papier. Immers kost de vergrijzing de Staat handen vol geld.
Vrijheid![]()
Als ik de reakties van StafanP lees ben ik bang dat de propaganda nog veel erger is dan ik al dacht.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:31 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je hoeft niet Fox te kijken, en je overdrijft de propaganda schromelijk.
Ja, vroeger misschien. Tegenwoordig vinden westerse landen het hip om zoveel mogelijk informatie van achter de voordeur te hebben. Ik hoef je denk ik niet te herinneren aan de AT&T / NSA - zaak, die met die miljoenen telefoontaps, toch?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
[..] je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, [..].
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik de reakties van StafanP lees ben ik bang dat de propaganda nog veel erger is dan ik al dacht.
voor het topsegment misschien wel ja, maar voor 95% van de banen ligt het toch zwaar onder het gemiddelde van Nederland hoor, vooral de secondare arbeidsvoorwaardenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:30 schreef TC03 het volgende:
- In de VS ligt het gemiddelde salaris stukken hoger dan in Nederland.
Bron? Een baan in de VS gelijkwaardig aan dezelfde baan in Nederland, betaalt meer in de VS. Kijk bijvoorbeeld eens naar de techniek, die verdienen in de VS veel meer dan in Nederland.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:
[..]
voor het topsegment misschien wel ja, maar voor 95% van de banen ligt het toch zwaar onder het gemiddelde van Nederland hoor, vooral de secondare arbeidsvoorwaarden
Hoezo is het schijnvrijheid? Vanwaar die schijn? Volgens mij is het in de VS juist allemaal heel transparant.quote:[quote]Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:
[..]
en de rest och, je mag er van vinden wat je wilt als je het gevoel hebt meer (schijn) vrijheid te hebben daardoor dan is het wat mij betreft prima...
Als ik 40% van mijn salaris zelf mag houden en niet verplicht ben om dit bij de overheid af te geven, dan is dat een teken van vrijheid.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:08 schreef Re het volgende:
[..]
argumentatie dat als je minder belasting betaald je meer vrijheid hebt slaat natuurlijk nergens op
StefanP woont mooi en ziet met zijn inkomen alleen de leuke kanten van de USA.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 02:41 schreef Bananenman het volgende:
Tvp, ik wil straks StefanP's pleidooi even lezen dat er ongetwijfeld aan zit te komen
Daar tegenover staat dan dat in de meeste delen van Amerika zaken als euthanasie, homohuwelijk en soft-drugs verboden zijn. Daarnaast kun je ook nog eens afvragen hoe het met de vrijheid gesteld is sinds de invoering van de Patriot-act en de schending van mensenrechten in Guantanamo Bay.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, je kunt zonder paspoort vliegen in de VS, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. Je kunt wapens aanschaffen en dragen, zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, de overheid mag geen camera's gebruiken; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, je betaalt de helft minder aan belasting, je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, het starten van een bedrijfje is zo gebeurd; vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, waarin al je rechten beschermd worden en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |