abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52008871
je weet toch dondersgoed dat als je in nederland woont je in een goed land woont, waarom dan nog in godsnaam discussieren over een nutteloos punt als dit
  woensdag 1 augustus 2007 @ 03:39:56 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52008985
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 03:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Of misschien kunnen we het vanaf een afstandje iets objectiever bekijken.

Als je in nederland (en op Fok!) rondluisterd valt er genoeg te klagen over nederland, maar Amerika moet blijkbaar te vuur en te zwaard verdedigt en opgehemeld worden. Je zou bijna denken dat er iets ernstig mis is.
Er is enorm veel mis met de Verenigde Staten en haar regering, en als je mijn posthistorie doorneemt ben ik met regelmaat kritisch op de VS, en onderbouw dat ook fatsoenlijk. In slechts enkele woorden: Oorlog in Irak, 45 miljoen onverzekerden, 15 miljoen illegalen, 15% van de bevolking tegen de armoede grens, een economie die aan een zijden draadje hangt, wachtend voor een nieuwe "black Monday", lobby en special interests wegen te zwaar in de politiek, een corrupt verzekeringsstelsel, en wellicht het belangrijkste: Al het goede bier moet geïmporteerd worden. (alhoewel er veel goede microbrews zijn! )

Ik verbaas me er slechts over dat er ontzettend veel FOK!kers zijn die geloven in vooroordelen waar gewoon erg weinig van klopt, of wat slechts klopt voor een heel klein deel van de Amerikanen. Het is werkelijk toch verbijsterend dat men ZO weinig weet van de VS. Ik lees een topic als deze, en in 50% van de postings staan onwaarheden, vooroordelen, zaken die gewoon helemaal niet waar zijn, zaken die maar voor een deel kloppen of helemaal niet, en men gooit al heel snel de Amerikanen op een grote hoop alsof ze allemaal hetzelfde zijn.

Het is gewoon erg jammer dat het kennisniveau mbt de VS erg laag ligt op FOK!, en dat stelt me gewoon teleur.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_52008993
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

[quote]Als er een land is dat elke stap van burgers volgt, is het de VS wel. Koppelen van allerlei gegevens. Een koran lenen bij de bieb en op een vlucht vragen om halal eten? Alarm alarm! Voor je het weet sta je op een no-fly list waarvan je de reden niet op kunt vragen en waar je nooit meer van af komt.
[..]
Weet je wel waar je het over hebt? Dat zijn tijdelijke provisies die onder de Patriot Act vallen. In Nederland daarentegen... hebben jullie uberhaupt een Bill of Rights en een equivalent van de ACLU?
quote:
Hier ook. Open grenzen. Schengenverdrag enzo.
[..]
Als je het niet erg vindt om uren in de rij te staan bij de grens. Of om je overal in te moeten schrijven en ellenlange procedures en formulieren te moeten doorstaan. Dacht je nou echt dat jij morgen in je auto kon stappen en verhuizen naar Spanje?

,
quote:
Lekker veilig. Iedere mongool kan een wapen krijgen. Columbine, Virginia tech en nog vele andere schietincidenten op scholen. Ja heerlijk hoor.
[..]
VT werd juist veroorzaakt omdat die universiteit het verbood om op haar terrein een wapen te dragen.

http://www.nraila.org/Issues/FactSheets/Read.aspx?id=206&issue=007
http://www.press.uchicago.edu/cgi-bin/hfs.cgi/00/14167.ctl
quote:
Lekker veilig hoor. Oude bakken op de weg die levensgevaarlijk zijn. Dan ook nog eens 16-jarige kindjes die mogen rijden.
[..]
Onzin. Waar is je bron dat al die 'oude bakken' levensgevaarlijk zijn? Vrijheid, heet dat, in plaats vanuit de overheid iets opgelegd krijgen. En doe maar niet alsof die 18-jarige kindjes in NL het zoveel beter doen...
quote:
Drempels en flitspalen dragen goed bij aan de veiligheid. Het dwingt weggebruikers beter na te denken.
[..]
Daar gaan we weer - de overheid die je iets oplegt. Dwang. Hadden we het niet over vrijheid? Die hypocriete overheid bij jullie lacht zich dood om mensen als jij die daadwerkelijk geloven dat het ze om veiligheid gaat. Maar jij je zin hoor - dat je maar veel lol mag beleven aan al je drempels. Vergeet niet gezond te leven, want je zal maar een ambulance nodig hebben die eerst voor al die drempels moet stoppen...
quote:
Ja, lekker hoor die belastingverlaging. Alleen zit Amerika al extreem diep in de schulden. Amerika leent vele vele miljarden uit vooral Azie. Rijkste land my ass.
[..]
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=18272
quote:
Registeren bij koophandel en ook hier heb je binnen een dag een bedrijfje gestart.
[..]
http://www.doingbusiness.org/map/

3 dagen vs 22 dagen.

http://www.doingbusiness.org/EconomyRankings/

Is ook leuk. Pwnt.
quote:
Amerika is enorm eigenmarkt-beschermend. Boeing enzo. En dan durven ze de EU aan te klagen over staatssteun aan europese bedrijven. Erg hypocriet is dat.
Die steun in de VS zal weinig voorstellen bij die in de EU. En dan heb ik het nog niet eens over alle beinvloeding van de markt, subsidies, overheidsinmenging en dergelijke in NL en de EU. Tsja, die bemoeizucht he, regeltjes en ambtenaartjes....
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_52009008
http://www.youtube.com/watch?v=xD843AXMTJE&mode=related&search=

"We'll make a big glass crater out of the fuckin' Middle East for allI care."
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_52010214
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:

Weet je wel waar je het over hebt? Dat zijn tijdelijke provisies die onder de Patriot Act vallen.
Tijdelijk. Yeah right. Sure.

Over naief gesproken
an object you can't quite remember the word for... synonyms include: thing-a-ma-jig and whatsit.
"can you please pass the doohicky with the whatsits on the thing-a-ma-jig?"
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:38:52 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52011839
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 02:34 schreef popolon het volgende:

[..]

Je beseft wel dat je nu dus eigenlijk hetzelfde doet als SteefP? Laten zien dat je het goed hebt etc?

Kan mij het schelen dat je twee ton per jaar bij elkaar harkt.

Good for you.
och, hij begon ... maar idd, ik wilde alleen ermee zeggen dat ik het echt prima naar mijn zin heb hier, en dat ik niemand zijn vrijheid misgun maar dat ik net zo kortzichtig en dom kan lullen over superieuriteitsgevoelens tov anderen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 1 augustus 2007 @ 10:49:42 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52012040
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 02:48 schreef StefanP het volgende:

[..]

De ironie dat een Nederlandertje iemand die in de VS woont durft te betichten van het niet kennen van de gemiddelde Amerikaan, ontgaat je volledig; derhalve neem ik die zogenaamde PhD ook niet serieus - je kunt trouwens niet eens een samenhangende, laat staan correcte, zin samenstellen, en reageren op ook maar een punt uit mijn post was al teveel gevraagd. Dus ik heb op elk van die punten gelijk. De waarheid is hard, niet? Zielig hoor, dat je moet pretenderen dat je in de VS gewerkt hebt, dat je een PhD hebt, dat je 2 ton per jaar verdient en wat al niet meer van dien, enkel om in jouw ogen de discussie te 'winnen'. Over de vrijheden die je in VS hebt, heb ik je namelijk nog niet gehoord.

The USA - land of the free, home of the brave. Give me liberty, or give me death!
Zoals gezegd, jouw vrijheidsgevoel is niet beter omdat je in de VS leeft en geld kan me erg weinig schelen, ik meet er iig niet mijn vrijheid van af. Maar ik begrijp hieruit dat je een doodgewone economsiche vluchteling bent, je kent ze wel, diegene die oppertuun naar een ander land trekken om een beter leven op te zetten omdat ze in hun eigen land niet genoeg kunnen krijgen. Prima hoor echt

En oh, je hebt de discussie gewonnen, je hebt gelemaal gelijk
pi_52013103
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 23:58 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je weet zelf ook dat als je uit Harlem komt je minder kansen hebt...

Jij ziet maar 1 kant van de medaille (naja, 1.5 dan ) en wij zien er ook maar 1.
Dat klopt niet helemaal.

Er bestaan in de VS zelfs advocaten die speciaal als taak hebben bedrijven aan te klagen als ze minderheden niet aannemen.

Daarom moet je in de VS ook solicitatiebrieven schrijven zonder geboortedatum, geslacht en foto.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  Donald Duck held woensdag 1 augustus 2007 @ 11:58:42 #159
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_52013903
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 02:33 schreef StefanP het volgende:

[..]

Zieliger dan jouw obsessie met die doos in je avatar? Hoe oud ben je - 13?

Ik pretendeer nergens Amerikaans te zijn. Ik verkondig mijn mening over zaken. Dat jij daaruit concludeert dat ik Amerikaans ben of doe, is jouw eigen probleem.
Je wilt haast wanhopig Amerikaans overkomen. Vampier heeft daar ook erg last van. Ook zie jij de zaken daar veel te rooskleurig. Alsof de VS het ultieme land is van perfecte, waar witte konijntjes door de straat huppelen en soms een bad nemen in rivieren van chocolade. Nou, verre van hoor. Alle posts hier die terechte en harde kritiek geven, negeer je maar handig want je kunt er simpelweg niks tegen in brengen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:06:34 #160
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52014127
Bush loog over de oorlog in Afghanistan..
Gelogen een oorlog beginnen die vele levens en 600 miljard dollar kost...

En dan durft iemand nog één goed woord over Amerika hier neer te zetten?

Het is gewoon grof.. met de grote G van grof
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:07:24 #161
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52014156
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 11:58 schreef __Saviour__ het volgende:

Alle posts hier die terechte en harde kritiek geven, negeer je maar handig want je kunt er simpelweg niks tegen in brengen.
Aan zijn gedrag te zien is het wel een Amerikaan.. feiten onderdukken of niet op reageren
That boy needs therapy..
  Donald Duck held woensdag 1 augustus 2007 @ 12:14:22 #162
46149 __Saviour__
pi_52014327
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
[q]
In Nederland daarentegen... hebben jullie uberhaupt een Bill of Rights en een equivalent van de ACLU?
Tuurlijk, tijdelijk jongen. Want dat terrorisme verdwijnt wel he...niet dus. Amerika kweekt terrorisme. 9/11 bijvoorbeeld was een simpele kwestie van 'wat je zaait zul je oogsten'. Amerika heeft 2 lekkere nieuwe broedplaatsen van terrorisme gekweekt: Afghanistan en Irak. Bedankt VS!
quote:
Als je het niet erg vindt om uren in de rij te staan bij de grens. Of om je overal in te moeten schrijven en ellenlange procedures en formulieren te moeten doorstaan. Dacht je nou echt dat jij morgen in je auto kon stappen en verhuizen naar Spanje?
Je hoeft nergens meer daadwerkelijk in de rij te staan voor controle. Hooguit wat langzamer rijden omdat ze af en toe eens een auto eruit pikken. Voor de rest gewoon vrije doortocht. Zoals ik al zei: schengenverdrag. Ook verhuizen naar andere EU-landen is geen enkel punt. Het is niet te vergelijken met verhuizen binnen de VS zelf. Want dat is gewoon een land. Ik kan hier ook morgen alles inladen en naar de andere kant van het land verhuizen.
quote:
VT werd juist veroorzaakt omdat die universiteit het verbood om op haar terrein een wapen te dragen.
Tuurlijk. Je kunt alles verdraaien zodat het in je eigen straatje past. Het amerikaanse vuurwapenbeleid is absurd.
quote:
Onzin. Waar is je bron dat al die 'oude bakken' levensgevaarlijk zijn? Vrijheid, heet dat, in plaats vanuit de overheid iets opgelegd krijgen. En doe maar niet alsof die 18-jarige kindjes in NL het zoveel beter doen...
Wagens worden oud en slijten. Als daar geen controle op is, is dat uiteraard gevaarlijk. Je auto niet te hoeven laten controleren onder de noemer 'vrijheid' plaatsen geeft wel aan dat je dom bezig bent. Je wilt zo graag aantonen dat je 'vrij' bent in amerika, dat je met dit soort domme voorbeelden komt.
quote:
Daar gaan we weer - de overheid die je iets oplegt. Dwang. Hadden we het niet over vrijheid? Die hypocriete overheid bij jullie lacht zich dood om mensen als jij die daadwerkelijk geloven dat het ze om veiligheid gaat. Maar jij je zin hoor - dat je maar veel lol mag beleven aan al je drempels. Vergeet niet gezond te leven, want je zal maar een ambulance nodig hebben die eerst voor al die drempels moet stoppen...
Wederom zo'n raar voorbeeld van wat jouw gedachtes zijn bij vrijheid. 'ik kan overal zo hard rijden als ik wil zonder aan andermans veiligheid te denken en zonder consequenties. VRIJHEID!!!'
In de VS zijn er net zo goed verkeersregels die aan iedereen opgelegd worden. Alleen de overheid daar is er wat lakser in op het daadwerkelijk te handhaven
quote:
Wellicht wat meer wachttijd, nou en? Het draait om de mogelijkheid om daadwerkelijk een bedrijf te starten. En die is hier net zo goed als in amerika.
quote:
Allemaal eigen inzichten. Volgens vele anderen is juist de amerikaanse economie hard op z'n retour.
quote:
Die steun in de VS zal weinig voorstellen bij die in de EU. En dan heb ik het nog niet eens over alle beinvloeding van de markt, subsidies, overheidsinmenging en dergelijke in NL en de EU. Tsja, die bemoeizucht he, regeltjes en ambtenaartjes....
Zoals ik al noemde, boeing. En voor de rest is de VS minstens zo marktbeschermend als de EU dat ook is. Staalindustrie bijvoorbeeld, met heffingen op buitenlands staal.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held woensdag 1 augustus 2007 @ 12:17:28 #163
46149 __Saviour__
pi_52014415
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 03:01 schreef maartena het volgende:
Ach, StefanP neemt het inderdaad een stapje TE ver naar mijn mening. Nederland is immers een prima land met behoorlijk wat vrijheid! Hij ziet de zaken iets TE rooskleurig in in de VS.

Maar hij heeft gedeeltelijk gelijk: De kennis van Nederlanders (op FOK! dan) over de Verenigde Staten is echt om te huilen af en toe, en barst van de vooroordelen waar niets van klopt. En tot op zekere hoogte is het zelfs beschamend hoe laag de kennis over de VS daadwerkelijk is.

En dan vindt ik het toch jammer dat Nederlanders - of in ieder geval FOK!kers - zich zo laten leiden door vooroordelen.
Jij valt nog wel mee. Maar StefanP's gedrag is haast mongool te noemen. Hoe blind hij de VS in alles verdedigt en ineens op alle fronten kritiek heeft op zijn oude ware thuisland. Maar zelf aannemen dat er in de VS ook van alles mankeert, dat kan bij hem niet. Want de VS is toch perfect! De hemel op aarde!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52014957
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 09:57 schreef LOCALMOTION het volgende:
Sorry..ik ben StefanP niet,maar ik vraag me af wat IHVK , Natterman en Papierversnipp...van
Amerika weten.Het bashen wordt wel oud,vind ik.Hoe lang ik in Amerika zit!!! langer dan 40jaren.
Ik ben op een mooie eilandje in de Pacific geboren==Maui no ka oe == Maui is da best..in de volgende Staten Staten heb ik gewerkt/gewoond( 2 -3 jaren each ) California=woon ik nu..Nevada- New Mexico- Texas-Missouri- Michigan-North Carolina-New Jersey-
Waarom zijn Amerikanen -kut..Nattermann!!! Dat je niet van Bush houdt,betekent het toch niet dat elk Amerikaan "kut" moet zijn!! Ik was een paar maanden geleden op vakantie in Holland.Vele mensen had ik ontmoet,maar sommigen waren vervelen.Jullie noemen hun allochtonen=die drugs verkopen bij de Walletjes,maar de meesten waren leuk en erg aardig. Ook heb ik vele vrienden in Nederland,maar ze schelden ook niet op me.
In de trein van Amsterdam naar Den Haag zat ik tegen over een paar dames-ze zaten maar over Amerikanen te OHren.Het was niet leuk om aan te horen,maar na 15minuten was ik het zat.Ik verontschuldigde eerst voor het onderbreken van het gesprek met haar vriendin
en vroeg aan haar of ik de krant mocht lezen.Ze wist niet dat ik haar gesprek kon verstaan,want
ik zat met mijn Hollandse vriend Engels te praten of te wel Amerikaans-Na een stukje uit de krant
gelezen te hebben -Algemeen Dagblad- ,zei ik tegen haar in het Engels. Ik heb het hele verhaal van je gehoord,maar ben ik dan ook een rotte/stomme Amerikaan of niet.Ze begon te stotteren en nog wat. Haar vriendin begon met een te verontschuldigen-Ik zei -bedankt-,maar je vriendin had het moeten doen.
Ik ben een Pacific Islander-getrouwd met een heel lief lady uit Holland-in Den Haag 4jaren gestudeerd.En ik neem de tijd om je in het Nederlands te schrijven-het is niet mijn moeders taal
en als ik foutjes heb geschreven-doe me aub een genoegen-verordeel me niet,maar ga het verbeteren.Want daar heb ik meer aan,inplaats dat je zo iets van-alweer een Kut Amerikaan,te schrijven. Ik ben niet kwaad,maar houd aub op met BASHEN..er heerst genoeg ellende in de
wereld. By the way--het is waar Amerika is a free country--
respect.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:43:38 #166
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52015009
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 03:46 schreef StefanP het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=xD843AXMTJE&mode=related&search=

"We'll make a big glass crater out of the fuckin' Middle East for allI care."
Dit ben jij?

http://www.dumpert.nl/mediabase/22343/538d0925/index.html
That boy needs therapy..
  Donald Duck held woensdag 1 augustus 2007 @ 12:43:58 #167
46149 __Saviour__
pi_52015017
quote:
Wat een mongool. 'Like..like...you know...like...'
Indian types? Waarover heeft ie het?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:47:30 #168
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52015102
That boy needs therapy..
pi_52015103
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wat een mongool. 'Like..like...you know...like...'
Indian types? Waarover heeft ie het?
Wat denk je zelf.... marokkanen etc natuurlijk
  Donald Duck held woensdag 1 augustus 2007 @ 12:48:51 #170
46149 __Saviour__
pi_52015130
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:47 schreef M180 het volgende:

[..]

Dat noem je echt 'indian types' hoor. Ook 'dutch lands'? Wat een gare termen. Dat zogenaamde commentaar gaat echt helemaal nergens over.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_52015134
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:47 schreef M180 het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Marokkanen op Ghandi leken, weer iets nieuws geleerd...

Ik denk eerder trouwens dat hij het over Surinamers heeft.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:52:22 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52015207
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:47 schreef BereNDD het volgende:
toevallig lees ik dit ook net:

http://www.nieuwnieuws.nl(...)wapens_kwijt_in.html
valt wel buiten de discussie maar de AK-47 is niet van Amerikaanse makelaardij toch?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:56:11 #173
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_52015306
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:52 schreef Re het volgende:

[..]

valt wel buiten de discussie maar de AK-47 is niet van Amerikaanse makelaardij toch?
Nope..
http://nl.wikipedia.org/wiki/AK-47

Ome kalasjni is de uitvinder..
That boy needs therapy..
pi_52017845
Menen dat je de vrijheid hebt om te bepalen hoe men in een ander land moet leven. En erger; denken dat je in je recht staat om dat andere land binnen te vallen om je wil op te leggen.
Als dat het gevoel van 'vrij zijn' is dan staat Amerika bovenaan. Dit vooral te danken aan die knurft van een president waar (godzijdank) intussen meer dan de helft vanaf wil.

Minder belasting, wonen waar je wil, vliegen zonder ID, makkelijk een zaakje beginnen, geen keuring voor je wagen en het eenvoudig kunnen krijgen van pistolen. Heel 'vrij' allemaal. Of het economisch gezien verstandig is en of het wel zo veilig is voor de mensen om je heen is de grote vraag.
Maar dat heeft niets met 'vrij' te maken. Meer met hoe iemand ermee om gaat. En sorry te zeggen, maar veel mensen kunnen niet omgaan met zulke vrijheden.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
  woensdag 1 augustus 2007 @ 15:43:59 #175
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52019656
In Amerika ben je in ieder geval vrij om overal je afval te dumpen als je bereid bent om een paar kilometer te rijden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')