inderdaad.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach dat zijn van die loze kreten.
Ik vind de vrijheid van het bouwen van een schuur, schutting, hek of noem maar wat veel belangrijker zonder dat de hele buurt over je heen valt met allerlei langdurige bezwaarschriften.
Je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd: gelul. Als er een land is waar mensen tegenwoordig in allerlei databases zijn terug te vinden dan is het de US wel.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:22 schreef StefanP het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met de mate waarin Amerikanen vrij zijn? Juist: he-le-maal niets. Geen ene donder. Dus houd je offtopic, linkse retoriek en VS-gebash voor je of reageer helemaal niet.
[..]
Of ze weten gewoon waar ze het over hebben. In tegenstelling tot jongetjes die op zolder bij mamma en pappa wonen en nog nooit de polder uit zijn geweest. Of, misschien nog wel triester, die een weekje in Disney World geweest zijn (goh, hoe triest is het om als VS-basher naar de VS op vakantie te gaan?) en daarna vol bravoure beweren 'dat ze in de VS geweest zijn' en dus weten waar ze het over hebben.
Je bent hier oneindig vrijer dan in NL of de EU. Maar ik verwacht niet dat dat die plaat voor jouw kop door zal komen. Je hoeft je hier niet in te schrijven bij de gemeente, je wordt niet door elke overheidsinstantie gevolgd, je kunt zonder paspoort vliegen in de VS, je kunt rijden, wonen, werken, gaan en staan waar je wil. Je kunt wapens aanschaffen en dragen, zoveel je wil, je hoeft je auto niet te laten keuren, de overheid mag geen camera's gebruiken; verkeersdrempels, welstandscommissies, flitspalen e.d. bestaan niet, je betaalt de helft minder aan belasting, je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft, het starten van een bedrijfje is zo gebeurd; vrijwel elke openbare functie die je kunt bedenken wordt democratisch verkozen; subsidies en andere marktverstorende middelen heb je vrijwel niet; je hebt die prachtige Constitution en Bill of Rights waar ze in NL alleen maar van kunnen dromen, waarin al je rechten beschermd worden en waarin zelfs expliciet de taken van de overheid genoemd worden en de rest ze verboden wordt; enzovoort, enzovoort. Je bent hier wel zoveel vrijer dan in Nederland. Dus inderdaad: je weet pas wat het woord Liberty betekent als je in de VS woont. En niet als zielig VS-bashertje dat op z'n gammele fietsje naar z'n sociologie studie rijdt.
Het is goed hoor, ik weet wel wie er meer vrijheid heeft.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:34 schreef Re het volgende:
[..]
Heerlijk hoe je alles erbij trekt om jezelf te verdedigen...
In God we trust
Heb er persoonlijk niet vaak laast van gehad tot nu toe, vaak alleen maar profijt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het is goed hoor, ik weet wel wie er meer vrijheid heeft.
Bevalt het daar nog een beetje met al je regeltjes, wetjes en bemoeizucht vanuit Den Haag en de EU?
Misschien omdat daar meer ruimte is?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik vind de vrijheid van het bouwen van een schuur, schutting, hek of noem maar wat veel belangrijker zonder dat de hele buurt over je heen valt met allerlei langdurige bezwaarschriften.
ik geniet momenteel van mijn 24ste vakantiedag dit jaar, nog 24 te gaanquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het is goed hoor, ik weet wel wie er meer vrijheid heeft.
Bevalt het daar nog een beetje met al je regeltjes, wetjes en bemoeizucht vanuit Den Haag en de EU?
In Amerika is enorm veel armoede. Tientallen miljoenen die niet eens een zorgverzekering kunnen betalen en op geen enkele medische hulp hoeven te rekenen. Ja, alleen in echt extreme noodgevallen. Waarna de onbetaalbare rekening komt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:43 schreef De_Ananas het volgende:
Misschien omdat daar meer ruimte is?
Maar het is een nogal zielige discussie, Nederlanders bekijken alleen de negatieve kanten van de VS en de Amerikanen hebben het allemaal goed en leven niet in armoede zoals zoveel andere.
Aap, dat bedoel ikquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
In Amerika is enorm veel armoede. Tientallen miljoenen die niet eens een zorgverzekering kunnen betalen en op geen enkele medische hulp hoeven te rekenen. Ja, alleen in echt extreme noodgevallen. Waarna de onbetaalbare rekening komt.
Verdorie gebruik dan een smilie of posticonquote:
Prachtig toch? Daar heb je hier namelijk zelf invloed op. Je bent vrij om zelf alles of niets van je leven te maken. In Nederland worden de slimmen belast, tegengewerkt en met afgunst bekeken terwijl de dommen en luien een hand boven het hoofd gehouden wordt en allerlei extraatjes krijgen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
StefanP woont mooi en ziet met zijn inkomen alleen de leuke kanten van de USA.
Je weet zelf ook dat als je uit Harlem komt je minder kansen hebt...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:53 schreef StefanP het volgende:
[..]
Prachtig toch? Daar heb je hier namelijk zelf invloed op. Je bent vrij om zelf alles of niets van je leven te maken. In Nederland worden de slimmen belast, tegengewerkt en met afgunst bekeken terwijl de dommen en luien een hand boven het hoofd gehouden wordt en allerlei extraatjes krijgen.
Je kunt hier gratis je high school diploma halen. Doe je dat niet, dan is dat je eigen schuld, en de gevolgen zijn voor jezelf. Hetzelfde geldt voor een college education, iets dat ook voor iedereen te behalen valt of het nu via een community college, een state college of een private Ivy League universiteit is.
Succes wordt hier beloond. In NL ben je een slaaf van de verzorgingsstaat. De onnozelheid van velen hier om te denken dat je in NL vrijer bent dan in de VS zeg, terwijl ze zelf uit Odiliapeel komen en nog nooit van hun hele leven in het buitenland geweest zijn, laat staan er gewoond en gewerkt hebben.
En hoe lang woon en werk je er al? Niet? Case in point.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:33 schreef Re het volgende:
Ik kom al sinds mijn 14de in de VS (ja dat is 24 jaar geleden)
Joepie, 4x per jaar naar Disney World en Yosemite. Daar leer je echt hoe het is om een inwoner van de VS te zijn.quote:en zit gemiddeld 4-5 keer per jaar daar en dan niet alleen in NYC,
Vakantiebaantjes van 3 weken tellen niet.quote:ik heb er gewerkt
Vast ja. Als fotograaf... vast ja. Bovendien doet dat er niet toe: je woont er niet, dus je kunt geen vergelijking maken.quote:en heb er een team zitten onder mijn verantwoordelijkheid
Maaruh, in plaats van allerlei kunstgrepen te doen en allerlei onzin erbij te halen: woon je er? Nee? Einde discussie.quote:, ik heb een Amerikaanse vriendin gehad (HBS).
Het gaat hier om vrijheid. En die heb je in de VS veel meer dan in NL of de EU. Einde discussie.quote:De VS heeft gewoon meerdere gezichten en om dat constant maar aan 1 kant te belichten vind ik wat sneu,
Je hebt dus nul komma niets verstand van de politiek in de VS. Was dat wel zo, dan wist je dat je binnen een partij kandidaten kunt vinden die je van links tot rechts in kunt delen. Waarom denk je dat er een dozijn kandidaten zijn voor de nominatie binnen hun partij? Die hebben alle twaalf standpunten die je van GL tot en met de PVV in kunt delen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:41 schreef IHVK het volgende:
[..]
Heb er persoonlijk niet vaak laast van gehad tot nu toe, vaak alleen maar profijt.
En hoe bevalt het twee-partijenstelsel? En de politiestaat ?![]()
Waarom mogen sommige mensen die willen trouwen dat niet doen in de VS? Lijkt me een behoorlijke beperking van de vrijheid.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:58 schreef StefanP het volgende:
[..]
En hoe lang woon en werk je er al? Niet? Case in point.
[..]
Joepie, 4x per jaar naar Disney World en Yosemite. Daar leer je echt hoe het is om een inwoner van de VS te zijn.
[..]
Vakantiebaantjes van 3 weken tellen niet.
[..]
Vast ja. Als fotograaf... vast ja. Bovendien doet dat er niet toe: je woont er niet, dus je kunt geen vergelijking maken.
[..]
Maaruh, in plaats van allerlei kunstgrepen te doen en allerlei onzin erbij te halen: woon je er? Nee? Einde discussie.
[..]
Het gaat hier om vrijheid. En die heb je in de VS veel meer dan in NL of de EU. Einde discussie.
Het woord vrijheid noemen is nogal makkelijk he. Maar dan noemen welke vrijheid je daadwerkelijk meer hebt, op dat punt kun je niks daadwerkelijk zeggenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:58 schreef StefanP het volgende:
Het gaat hier om vrijheid. En die heb je in de VS veel meer dan in NL of de EU. Einde discussie.
Ik heb er maar 25.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:45 schreef Re het volgende:
[..]
ik geniet momenteel van mijn 24ste vakantiedag dit jaar, nog 24 te gaan
Heb je hem weerquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:01 schreef BonJovi het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEE,
Amerika heeft het sterktste leger en kan het makkelijk af. Nederland is een kleine landje en ze hebben hulp van andere nodig, ook in het verleden om vrij te zijn. Maar dan bedoel ik de aanslagen niet in USA of dat andere landen hebben meegeholpen in Irak.
Moeilijk he, lezen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het woord vrijheid noemen is nogal makkelijk he. Maar dan noemen welke vrijheid je daadwerkelijk meer hebt, op dat punt kun je niks daadwerkelijk zeggen
Zullen we ons salaris ook even gaan vergelijken? Of de kracht van de economie? De EU is een has-been. Een tandeloze oude heks. Een continent vol zelfgenoegzame, grotendeels luie mensen die denken dat in het verleden behaalde resultaten garantie bieden voor de toekomst. Star en log. Verandering, ho maar. Totaal gesloten economieen, achterhaalde vakbonden en achterlijke ontslagwetgeving. Een uurtje overwerken of een dag vakantie inleveren - ben je gek? Half het land staat op straat om hun verworven 'rechten' te verdedigen. Ondertussen gaan het Oostblok, India en China jullie wel zo keihard inhalen.... succes nog, je zult het nodig hebben.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:45 schreef Re het volgende:
[..]
ik geniet momenteel van mijn 24ste vakantiedag dit jaar, nog 24 te gaan
Commentaar daarop ook gelezen? Alles wat je daar noemt is in geen enkel opzicht bijzonder en dergelijke vrijheden hebben we hier ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:04 schreef StefanP het volgende:
[..]
Moeilijk he, lezen?
Sommige Amerikanen
Misschien zie jij de dingen wel verkeerd.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:53 schreef StefanP het volgende:
[..]
Prachtig toch? Daar heb je hier namelijk zelf invloed op. Je bent vrij om zelf alles of niets van je leven te maken. In Nederland worden de slimmen belast, tegengewerkt en met afgunst bekeken terwijl de dommen en luien een hand boven het hoofd gehouden wordt en allerlei extraatjes krijgen.
Je kunt hier gratis je high school diploma halen. Doe je dat niet, dan is dat je eigen schuld, en de gevolgen zijn voor jezelf. Hetzelfde geldt voor een college education, iets dat ook voor iedereen te behalen valt of het nu via een community college, een state college of een private Ivy League universiteit is.
Succes wordt hier beloond. In NL ben je een slaaf van de verzorgingsstaat. De onnozelheid van velen hier om te denken dat je in NL vrijer bent dan in de VS zeg, terwijl ze zelf uit Odiliapeel komen en nog nooit van hun hele leven in het buitenland geweest zijn, laat staan er gewoond en gewerkt hebben.
Daarvoor hebben de amerikanen natuurlijk een prachtige uitweg. Het ligt niet in Amerika en de gevangen zijn 'vijandelijke strijders'! Voila, geen vrijheid nodig!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:07 schreef Emimich het volgende:
StefanP, leg nou eens uit waar al die fantastische vrijheid is voor de gevangenen van Guantanamo Bay?
Onzin. Iedereen heeft overal de kans (of niet-de kans) om er het beste van te maken. De losers in NL zouden in Amerika ook loser zijn en omgekeerd. Slimme en handige mensen weten met de regels om te gaan, arme en domme mensen kunnen dat niet, daarom is er in ieder land een onderklasse.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:53 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het lot van terroristentuig deert mij niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:07 schreef Emimich het volgende:
StefanP, leg nou eens uit waar al die fantastische vrijheid is voor de gevangenen van Guantanamo Bay?
Wie zegt dat het terroristen zijn? Ze zitten daar jarenlang opgesloten zonder aanklacht, zonder proces, zonder mogelijkheid om hun onschuld te bewijzen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het lot van terroristentuig deert mij niet.
Je hebt de vrijheid om je door de republikeinse propaganda te laten indoctrineren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het woord vrijheid noemen is nogal makkelijk he. Maar dan noemen welke vrijheid je daadwerkelijk meer hebt, op dat punt kun je niks daadwerkelijk zeggen
Ik moes tlachenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Achteraf had ik in WO2 liever geen hulp gehad. We betalen er nog steeds voor. Straks staat als onze info in een amerikaanse database en dan blijkt dat die twintowers idd door amerikaanen zijn neergehaald. Zijn we toch flink genaait.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:01 schreef BonJovi het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEE,
Amerika heeft het sterktste leger en kan het makkelijk af. Nederland is een kleine landje en ze hebben hulp van andere nodig, ook in het verleden om vrij te zijn. Maar dan bedoel ik de aanslagen niet in USA of dat andere landen hebben meegeholpen in Irak.
En waar je pas op je 21ste magr drinkenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:16 schreef Emimich het volgende:
O ja, het land van de vrijheid waarin online pokeren verboden is, ook zoiets belachelijks.
En amerika is opgekocht door het midden oosten en china. Amerika is helemaal niet van de amerikanen, ze hebben alles naar de pawn-shop gebracht.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:04 schreef StefanP het volgende:
[..]
Moeilijk he, lezen?
Sommige Amerikanen
[..]
Zullen we ons salaris ook even gaan vergelijken? Of de kracht van de economie? De EU is een has-been. Een tandeloze oude heks. Een continent vol zelfgenoegzame, grotendeels luie mensen die denken dat in het verleden behaalde resultaten garantie bieden voor de toekomst. Star en log. Verandering, ho maar. Totaal gesloten economieen, achterhaalde vakbonden en achterlijke ontslagwetgeving. Een uurtje overwerken of een dag vakantie inleveren - ben je gek? Half het land staat op straat om hun verworven 'rechten' te verdedigen. Ondertussen gaan het Oostblok, India en China jullie wel zo keihard inhalen.... succes nog, je zult het nodig hebben.
Het is eerder omgedraaid. Types als StefanP die denken dat Amerika in alle opzichten beter is en die dat overal laten merken. Ook het haast zielig aandoende gedrag dat hij graag als Amerikaan wilt overkomen is zelfs dom te noemenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:22 schreef BonJovi het volgende:
StefanP heeft wel gelijk over veel dingen hoor, mensen die hier zeuren kennen amper Amerikanen of zijn er nooit geweest. Ze kunnen er gewoon niet tegen dat Amerika groter en beter is daarom komen ze hier als Calimero's spelen.
Schuldig tot het tegendeel bewezen is. Land of the free? Laat me niet lachen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Als amerika zo geweldig is hoef je het toch niet te verdedigen? De waarheid spreekt voor zich.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:22 schreef BonJovi het volgende:
StefanP heeft wel gelijk over veel dingen hoor, mensen die hier zeuren kennen amper Amerikanen of zijn er nooit geweest. Ze kunnen er gewoon niet tegen dat Amerika groter en beter is daarom komen ze hier als Calimero's spelen.
vergeten we dan vooral even niet de blote tepel (OMG!) van janet jackson en de heisa die daarover ontstond. Amerikaanse kindjes zagen een tepel!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:39 schreef BonJovi het volgende:
[..] Nederland waar alles mag zeker, maar Jannes mag amper een videoclip op tv brengen met dames in bikini's lol.
Schandalig! Iets bloots op Public TV?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:45 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
vergeten we dan vooral even niet de blote tepel (OMG!) van janet jackson en de heisa die daarover ontstond. Amerikaanse kindjes zagen een tepel!!
johquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:58 schreef StefanP het volgende:
[..]
En hoe lang woon en werk je er al? Niet? Case in point.
[..]
Joepie, 4x per jaar naar Disney World en Yosemite. Daar leer je echt hoe het is om een inwoner van de VS te zijn.
[..]
Vakantiebaantjes van 3 weken tellen niet.
[..]
Vast ja. Als fotograaf... vast ja. Bovendien doet dat er niet toe: je woont er niet, dus je kunt geen vergelijking maken.
[..]
Maaruh, in plaats van allerlei kunstgrepen te doen en allerlei onzin erbij te halen: woon je er? Nee? Einde discussie.
[..]
[..]
Je hebt dus nul komma niets verstand van de politiek in de VS. Was dat wel zo, dan wist je dat je binnen een partij kandidaten kunt vinden die je van links tot rechts in kunt delen. Waarom denk je dat er een dozijn kandidaten zijn voor de nominatie binnen hun partij? Die hebben alle twaalf standpunten die je van GL tot en met de PVV in kunt delen.
Politiestaat? Dat komt nogal lachwekkend over, komend van iemand die in een land woont waar je een identiteitsbewijs bij je moet hebben, waar er overal cameratoezicht is en waar je als burger niets in te brengen hebt. Je hebt hier de ACLU en de Bill of Rights, iets waar je in NL alleen maar van kunt dromen.
Zieliger dan jouw obsessie met die doos in je avatar? Hoe oud ben je - 13?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo mogelijk nog zieliger is je poging om zelf amerikaans over te komen.
Je beseft wel dat je nu dus eigenlijk hetzelfde doet als SteefP? Laten zien dat je het goed hebt etc?quote:
De ironie dat een Nederlandertje iemand die in de VS woont durft te betichten van het niet kennen van de gemiddelde Amerikaan, ontgaat je volledig; derhalve neem ik die zogenaamde PhD ook niet serieus - je kunt trouwens niet eens een samenhangende, laat staan correcte, zin samenstellen, en reageren op ook maar een punt uit mijn post was al teveel gevraagd. Dus ik heb op elk van die punten gelijk. De waarheid is hard, niet? Zielig hoor, dat je moet pretenderen dat je in de VS gewerkt hebt, dat je een PhD hebt, dat je 2 ton per jaar verdient en wat al niet meer van dien, enkel om in jouw ogen de discussie te 'winnen'. Over de vrijheden die je in VS hebt, heb ik je namelijk nog niet gehoord.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:17 schreef Re het volgende:
[..]
joh
ik heb een PhD verdien waarschijnlijk 2 keer zoveel als jij en ik geniet van mijn vrijheid omdat ik hier alles heb wat ik wil. Accepteer nou gewoon eens dat jouw mening over de VS niet representatief is, vraag het de gemiddelde Amerikaan... oww nee die ken je niet in je burgerkutteveense analoge woonkern.
einde discussie
Lijkt me een goed idee voor je om s een paar jaar in het leger te dienen om je vrijheid te verdedigen. Dan kom je misschien s wat andere amerikanen tegen dan je white collar suburban-buren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
De ironie dat een Nederlandertje iemand die in de VS woont durft te betichten van het niet kennen van de gemiddelde Amerikaan, ontgaat je volledig; derhalve neem ik die zogenaamde PhD ook niet serieus - je kunt trouwens niet eens een samenhangende, laat staan correcte, zin samenstellen, en reageren op ook maar een punt uit mijn post was al teveel gevraagd. Dus ik heb op elk van die punten gelijk. De waarheid is hard, niet? Zielig hoor, wanneer je moet pretenderen dat je in de VS gewerkt hebt, dat je een PhD hebt, dat je 2 ton per jaar verdient en wat al niet meer van dien, enkel om in jouw ogen de discussie te 'winnen'. Over de vrijheden die je in VS hebt, heb ik je namelijk nog niet gehoord.
The USA - land of the free, home of the brave. Give me liberty, or give me death!
Over deze reactie op jouw vrijheidverhaal ik jou ook nietquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
Over de vrijheden die je in VS hebt, heb ik je namelijk nog niet gehoord.
Ach, StefanP neemt het inderdaad een stapje TE ver naar mijn mening. Nederland is immers een prima land met behoorlijk wat vrijheid!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is eerder omgedraaid. Types als StefanP die denken dat Amerika in alle opzichten beter is en die dat overal laten merken. Ook het haast zielig aandoende gedrag dat hij graag als Amerikaan wilt overkomen is zelfs dom te noemen
Of misschien kunnen we het vanaf een afstandje iets objectiever bekijken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Ach, StefanP neemt het inderdaad een stapje TE ver naar mijn mening. Nederland is immers een prima land met behoorlijk wat vrijheid!Hij ziet de zaken iets TE rooskleurig in in de VS.
Maar hij heeft gedeeltelijk gelijk: De kennis van Nederlanders (op FOK! dan) over de Verenigde Staten is echt om te huilen af en toe, en barst van de vooroordelen waar niets van klopt. En tot op zekere hoogte is het zelfs beschamend hoe laag de kennis over de VS daadwerkelijk is.
En dan vindt ik het toch jammer dat Nederlanders - of in ieder geval FOK!kers - zich zo laten leiden door vooroordelen.
Er is enorm veel mis met de Verenigde Staten en haar regering, en als je mijn posthistorie doorneemt ben ik met regelmaat kritisch op de VS, en onderbouw dat ook fatsoenlijk. In slechts enkele woorden: Oorlog in Irak, 45 miljoen onverzekerden, 15 miljoen illegalen, 15% van de bevolking tegen de armoede grens, een economie die aan een zijden draadje hangt, wachtend voor een nieuwe "black Monday", lobby en special interests wegen te zwaar in de politiek, een corrupt verzekeringsstelsel, en wellicht het belangrijkste: Al het goede bier moet geïmporteerd worden.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Of misschien kunnen we het vanaf een afstandje iets objectiever bekijken.
Als je in nederland (en op Fok!) rondluisterd valt er genoeg te klagen over nederland, maar Amerika moet blijkbaar te vuur en te zwaard verdedigt en opgehemeld worden. Je zou bijna denken dat er iets ernstig mis is.
Weet je wel waar je het over hebt? Dat zijn tijdelijke provisies die onder de Patriot Act vallen. In Nederland daarentegen... hebben jullie uberhaupt een Bill of Rights en een equivalent van de ACLU?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
[quote]Als er een land is dat elke stap van burgers volgt, is het de VS wel. Koppelen van allerlei gegevens. Een koran lenen bij de bieb en op een vlucht vragen om halal eten? Alarm alarm! Voor je het weet sta je op een no-fly list waarvan je de reden niet op kunt vragen en waar je nooit meer van af komt.
[..]
Als je het niet erg vindt om uren in de rij te staan bij de grens. Of om je overal in te moeten schrijven en ellenlange procedures en formulieren te moeten doorstaan. Dacht je nou echt dat jij morgen in je auto kon stappen en verhuizen naar Spanje?quote:Hier ook. Open grenzen. Schengenverdrag enzo.
[..]
VT werd juist veroorzaakt omdat die universiteit het verbood om op haar terrein een wapen te dragen.quote:Lekker veilig. Iedere mongool kan een wapen krijgen. Columbine, Virginia tech en nog vele andere schietincidenten op scholen. Ja heerlijk hoor.
[..]
Onzin. Waar is je bron dat al die 'oude bakken' levensgevaarlijk zijn? Vrijheid, heet dat, in plaats vanuit de overheid iets opgelegd krijgen. En doe maar niet alsof die 18-jarige kindjes in NL het zoveel beter doen...quote:Lekker veilig hoor. Oude bakken op de weg die levensgevaarlijk zijn. Dan ook nog eens 16-jarige kindjes die mogen rijden.
[..]
Daar gaan we weer - de overheid die je iets oplegt. Dwang. Hadden we het niet over vrijheid? Die hypocriete overheid bij jullie lacht zich dood om mensen als jij die daadwerkelijk geloven dat het ze om veiligheid gaat. Maar jij je zin hoor - dat je maar veel lol mag beleven aan al je drempels. Vergeet niet gezond te leven, want je zal maar een ambulance nodig hebben die eerst voor al die drempels moet stoppen...quote:Drempels en flitspalen dragen goed bij aan de veiligheid. Het dwingt weggebruikers beter na te denken.
[..]
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=18272quote:Ja, lekker hoor die belastingverlaging. Alleen zit Amerika al extreem diep in de schulden. Amerika leent vele vele miljarden uit vooral Azie. Rijkste land my ass.
[..]
http://www.doingbusiness.org/map/quote:Registeren bij koophandel en ook hier heb je binnen een dag een bedrijfje gestart.
[..]
Die steun in de VS zal weinig voorstellen bij die in de EU. En dan heb ik het nog niet eens over alle beinvloeding van de markt, subsidies, overheidsinmenging en dergelijke in NL en de EU. Tsja, die bemoeizucht he, regeltjes en ambtenaartjes....quote:Amerika is enorm eigenmarkt-beschermend. Boeing enzo. En dan durven ze de EU aan te klagen over staatssteun aan europese bedrijven. Erg hypocriet is dat.
Tijdelijk. Yeah right. Sure.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
Weet je wel waar je het over hebt? Dat zijn tijdelijke provisies die onder de Patriot Act vallen.
och, hij begonquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:34 schreef popolon het volgende:
[..]
Je beseft wel dat je nu dus eigenlijk hetzelfde doet als SteefP? Laten zien dat je het goed hebt etc?
Kan mij het schelen dat je twee ton per jaar bij elkaar harkt.
Good for you.
Zoals gezegd, jouw vrijheidsgevoel is niet beter omdat je in de VS leeft en geld kan me erg weinig schelen, ik meet er iig niet mijn vrijheid van af. Maar ik begrijp hieruit dat je een doodgewone economsiche vluchteling bent, je kent ze wel, diegene die oppertuun naar een ander land trekken om een beter leven op te zetten omdat ze in hun eigen land niet genoeg kunnen krijgen. Prima hoor echtquote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
De ironie dat een Nederlandertje iemand die in de VS woont durft te betichten van het niet kennen van de gemiddelde Amerikaan, ontgaat je volledig; derhalve neem ik die zogenaamde PhD ook niet serieus - je kunt trouwens niet eens een samenhangende, laat staan correcte, zin samenstellen, en reageren op ook maar een punt uit mijn post was al teveel gevraagd. Dus ik heb op elk van die punten gelijk. De waarheid is hard, niet? Zielig hoor, dat je moet pretenderen dat je in de VS gewerkt hebt, dat je een PhD hebt, dat je 2 ton per jaar verdient en wat al niet meer van dien, enkel om in jouw ogen de discussie te 'winnen'. Over de vrijheden die je in VS hebt, heb ik je namelijk nog niet gehoord.
The USA - land of the free, home of the brave. Give me liberty, or give me death!
Dat klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:58 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je weet zelf ook dat als je uit Harlem komt je minder kansen hebt...
Jij ziet maar 1 kant van de medaille (naja, 1.5 dan) en wij zien er ook maar 1.
Je wilt haast wanhopig Amerikaans overkomen. Vampier heeft daar ook erg last van. Ook zie jij de zaken daar veel te rooskleurig. Alsof de VS het ultieme land is van perfecte, waar witte konijntjes door de straat huppelen en soms een bad nemen in rivieren van chocolade. Nou, verre van hoor. Alle posts hier die terechte en harde kritiek geven, negeer je maar handig want je kunt er simpelweg niks tegen in brengen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:33 schreef StefanP het volgende:
[..]
Zieliger dan jouw obsessie met die doos in je avatar? Hoe oud ben je - 13?
Ik pretendeer nergens Amerikaans te zijn. Ik verkondig mijn mening over zaken. Dat jij daaruit concludeert dat ik Amerikaans ben of doe, is jouw eigen probleem.
Aan zijn gedrag te zien is het wel een Amerikaan.. feiten onderdukken of niet op reagerenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Alle posts hier die terechte en harde kritiek geven, negeer je maar handig want je kunt er simpelweg niks tegen in brengen.
Tuurlijk, tijdelijk jongen. Want dat terrorisme verdwijnt wel he...niet dus. Amerika kweekt terrorisme. 9/11 bijvoorbeeld was een simpele kwestie van 'wat je zaait zul je oogsten'. Amerika heeft 2 lekkere nieuwe broedplaatsen van terrorisme gekweekt: Afghanistan en Irak. Bedankt VS!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:40 schreef StefanP het volgende:
[q]
In Nederland daarentegen... hebben jullie uberhaupt een Bill of Rights en een equivalent van de ACLU?
Je hoeft nergens meer daadwerkelijk in de rij te staan voor controle. Hooguit wat langzamer rijden omdat ze af en toe eens een auto eruit pikken. Voor de rest gewoon vrije doortocht. Zoals ik al zei: schengenverdrag. Ook verhuizen naar andere EU-landen is geen enkel punt. Het is niet te vergelijken met verhuizen binnen de VS zelf. Want dat is gewoon een land. Ik kan hier ook morgen alles inladen en naar de andere kant van het land verhuizen.quote:Als je het niet erg vindt om uren in de rij te staan bij de grens. Of om je overal in te moeten schrijven en ellenlange procedures en formulieren te moeten doorstaan. Dacht je nou echt dat jij morgen in je auto kon stappen en verhuizen naar Spanje?
Tuurlijk. Je kunt alles verdraaien zodat het in je eigen straatje past. Het amerikaanse vuurwapenbeleid is absurd.quote:VT werd juist veroorzaakt omdat die universiteit het verbood om op haar terrein een wapen te dragen.
Wagens worden oud en slijten. Als daar geen controle op is, is dat uiteraard gevaarlijk. Je auto niet te hoeven laten controleren onder de noemer 'vrijheid' plaatsen geeft wel aan dat je dom bezig bent. Je wilt zo graag aantonen dat je 'vrij' bent in amerika, dat je met dit soort domme voorbeelden komt.quote:Onzin. Waar is je bron dat al die 'oude bakken' levensgevaarlijk zijn? Vrijheid, heet dat, in plaats vanuit de overheid iets opgelegd krijgen. En doe maar niet alsof die 18-jarige kindjes in NL het zoveel beter doen...
Wederom zo'n raar voorbeeld van wat jouw gedachtes zijn bij vrijheid. 'ik kan overal zo hard rijden als ik wil zonder aan andermans veiligheid te denken en zonder consequenties. VRIJHEID!!!'quote:Daar gaan we weer - de overheid die je iets oplegt. Dwang. Hadden we het niet over vrijheid? Die hypocriete overheid bij jullie lacht zich dood om mensen als jij die daadwerkelijk geloven dat het ze om veiligheid gaat. Maar jij je zin hoor - dat je maar veel lol mag beleven aan al je drempels. Vergeet niet gezond te leven, want je zal maar een ambulance nodig hebben die eerst voor al die drempels moet stoppen...
Wellicht wat meer wachttijd, nou en? Het draait om de mogelijkheid om daadwerkelijk een bedrijf te starten. En die is hier net zo goed als in amerika.quote:
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=18272
[..]
http://www.doingbusiness.org/map/
3 dagen vs 22 dagen.
Allemaal eigen inzichten. Volgens vele anderen is juist de amerikaanse economie hard op z'n retour.quote:
Zoals ik al noemde, boeing. En voor de rest is de VS minstens zo marktbeschermend als de EU dat ook is. Staalindustrie bijvoorbeeld, met heffingen op buitenlands staal.quote:Die steun in de VS zal weinig voorstellen bij die in de EU. En dan heb ik het nog niet eens over alle beinvloeding van de markt, subsidies, overheidsinmenging en dergelijke in NL en de EU. Tsja, die bemoeizucht he, regeltjes en ambtenaartjes....
Jij valt nog wel mee. Maar StefanP's gedrag is haast mongool te noemen. Hoe blind hij de VS in alles verdedigt en ineens op alle fronten kritiek heeft op zijn oude ware thuisland. Maar zelf aannemen dat er in de VS ook van alles mankeert, dat kan bij hem niet. Want de VS is toch perfect! De hemel op aarde!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:01 schreef maartena het volgende:
Ach, StefanP neemt het inderdaad een stapje TE ver naar mijn mening. Nederland is immers een prima land met behoorlijk wat vrijheid!Hij ziet de zaken iets TE rooskleurig in in de VS.
Maar hij heeft gedeeltelijk gelijk: De kennis van Nederlanders (op FOK! dan) over de Verenigde Staten is echt om te huilen af en toe, en barst van de vooroordelen waar niets van klopt. En tot op zekere hoogte is het zelfs beschamend hoe laag de kennis over de VS daadwerkelijk is.
En dan vindt ik het toch jammer dat Nederlanders - of in ieder geval FOK!kers - zich zo laten leiden door vooroordelen.
respect.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:57 schreef LOCALMOTION het volgende:
Sorry..ik ben StefanP niet,maar ik vraag me af wat IHVK , Natterman en Papierversnipp...van
Amerika weten.Het bashen wordt wel oud,vind ik.Hoe lang ik in Amerika zit!!! langer dan 40jaren.
Ik ben op een mooie eilandje in de Pacific geboren==Maui no ka oe == Maui is da best..in de volgende Staten Staten heb ik gewerkt/gewoond( 2 -3 jaren each ) California=woon ik nu..Nevada- New Mexico- Texas-Missouri- Michigan-North Carolina-New Jersey-
Waarom zijn Amerikanen -kut..Nattermann!!! Dat je niet van Bush houdt,betekent het toch niet dat elk Amerikaan "kut" moet zijn!! Ik was een paar maanden geleden op vakantie in Holland.Vele mensen had ik ontmoet,maar sommigen waren vervelen.Jullie noemen hun allochtonen=die drugs verkopen bij de Walletjes,maar de meesten waren leuk en erg aardig. Ook heb ik vele vrienden in Nederland,maar ze schelden ook niet op me.
In de trein van Amsterdam naar Den Haag zat ik tegen over een paar dames-ze zaten maar over Amerikanen te OHren.Het was niet leuk om aan te horen,maar na 15minuten was ik het zat.Ik verontschuldigde eerst voor het onderbreken van het gesprek met haar vriendin
en vroeg aan haar of ik de krant mocht lezen.Ze wist niet dat ik haar gesprek kon verstaan,want
ik zat met mijn Hollandse vriend Engels te praten of te wel Amerikaans-Na een stukje uit de krant
gelezen te hebben -Algemeen Dagblad- ,zei ik tegen haar in het Engels. Ik heb het hele verhaal van je gehoord,maar ben ik dan ook een rotte/stomme Amerikaan of niet.Ze begon te stotteren en nog wat. Haar vriendin begon met een te verontschuldigen-Ik zei -bedankt-,maar je vriendin had het moeten doen.![]()
Ik ben een Pacific Islander-getrouwd met een heel lief lady uit Holland-in Den Haag 4jaren gestudeerd.En ik neem de tijd om je in het Nederlands te schrijven-het is niet mijn moeders taal
en als ik foutjes heb geschreven-doe me aub een genoegen-verordeel me niet,maar ga het verbeteren.Want daar heb ik meer aan,inplaats dat je zo iets van-alweer een Kut Amerikaan,te schrijven. Ik ben niet kwaad,maar houd aub op met BASHEN..er heerst genoeg ellende in de
wereld. By the way--het is waar Amerika is a free country--![]()
Dit ben jij?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 03:46 schreef StefanP het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=xD843AXMTJE&mode=related&search=
"We'll make a big glass crater out of the fuckin' Middle East for allI care."
Wat een mongool. 'Like..like...you know...like...'quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:36 schreef IHVK het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/22343/538d0925/index.html
Wat denk je zelf.... marokkanen etc natuurlijkquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Wat een mongool. 'Like..like...you know...like...'
Indian types? Waarover heeft ie het?
Dat noem je echt 'indian types' hoor. Ook 'dutch lands'? Wat een gare termen. Dat zogenaamde commentaar gaat echt helemaal nergens over.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:47 schreef M180 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf.... marokkanen etc natuurlijk
Ik wist niet dat Marokkanen op Ghandi leken, weer iets nieuws geleerd...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:47 schreef M180 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf.... marokkanen etc natuurlijk
valt wel buiten de discussie maar de AK-47 is niet van Amerikaanse makelaardij toch?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:47 schreef BereNDD het volgende:
toevallig lees ik dit ook net:
http://www.nieuwnieuws.nl(...)wapens_kwijt_in.html
Nope..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:52 schreef Re het volgende:
[..]
valt wel buiten de discussie maar de AK-47 is niet van Amerikaanse makelaardij toch?
Dat ben ik ook met je eens. Neemt helaas nog niet weg dat de kennis over de VS en het geloven in vooroordelen over de VS echt op een bedroevend niveau ligt op FOK!. Men wil blijkbaar niet echt de moeite nemen om een goed oordeel te vellen, en neemt maar klakkeloos over wat de media hen voorschotelt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Jij valt nog wel mee. Maar StefanP's gedrag is haast mongool te noemen. Hoe blind hij de VS in alles verdedigt en ineens op alle fronten kritiek heeft op zijn oude ware thuisland. Maar zelf aannemen dat er in de VS ook van alles mankeert, dat kan bij hem niet. Want de VS is toch perfect! De hemel op aarde!
Ander voorbeeldje: Hier in Orange County moest een weg verbreed worden van 2x3 rijstroken naar 2x5 rijstroken. Het gaat om een stuk weg dat vergelijkbaar is met de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, ongeveer 35 kilometer lang, met als enige verschil dat in Nederland deze weg voor 80% langs landbouw grond gaat, en in de VS het dwars door stedelijk gebied gaat.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:31 schreef popolon het volgende:
Ik kan uitstekend mijn eigen mening vormen, in tegenstelling tot door Fox-news propaganda geïdoctrineerde tunnelvisionisten.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:50 schreef BonJovi het volgende:
Ja precies Maartena en ze nemen gewoon over wat vrienden/kenissen over Amerika zeggen.
Hier heb je wel gelijk in. Dat is gewoon bedroevend slecht in Nederland inderdaadquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Ander voorbeeldje: Hier in Orange County moest een weg verbreed worden van 2x3 rijstroken naar 2x5 rijstroken. Het gaat om een stuk weg dat vergelijkbaar is met de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, ongeveer 35 kilometer lang, met als enige verschil dat in Nederland deze weg voor 80% langs landbouw grond gaat, en in de VS het dwars door stedelijk gebied gaat.
In 2002 werden de plannen gepresenteerd. In 2004 werd in de verkiezing van November door de burgers gekozen hoe ervoor betaald moest worden. (bonds/obligaties of 0.25 cent sales tax increase, het werd het laatste) In 2005 begon men met verbouwen, en na twee jaar lang letterlijk 24/7, 7 dagen per week gewerkt te hebben, is de weg overal verbreed, zijn er nieuwe (aardbevingbestendige) overpasses en bruggen gebouwd, is de geluidswal een stukje verplaatst, zijn hier en daar gebouwen afgebroken om plaats te maken voor de nieuwe snelweg, en in begin 2007 werd de weg opgeleverd. Klaar.
De A2 tussen Amsterdam en Utrecht, daar zijn ze al sinds de jaren 80 over aan het bakkeleien, in 1992 werd dan eindelijk het besluit genomen om de weg te verbreden van 2x3 naar 2x4 rijstroken, (wat zelfs voor het verkeer in 2007 eigenlijk al niet meer genoeg is), pas in 2001 is men echt iets gaan doen, en in 2012 wordt de oplevering verwacht. En dat is nog lang niet zo beschamend als het stukje ontbrekende A4 tussen Delft en Rotterdam, waar ze al 30 jaar mee in de "bakkelei" fase verkeren, laat staan in de planning en uitvoeringsfase.
Dat soort zaken duren in Nederland ook wel beschamend LANG moet ik zeggen hoor.....
Is er al een besluit gevallen over de tweede coentunnel intussen? Want daar hadden ze het 20 jaar geleden ook al over.
Tja als je het bouwen van wegen het belangrijkste vind in het leven, dan moet je niet in Nederland zijn. Ik ben niet overtuigt van het nut van een Kyoto verdrag, maar Amerika doet er wel heel lang over om te rateficeren.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat soort zaken duren in Nederland ook wel beschamend LANG moet ik zeggen hoor.....
Tja, maar toch heb je meteen al weer twee enorme vooroordelen in die ene zin: Dat alle Amerikanen allemaal naar Fox News kijken en daardoor geïndoctrineerd zouden zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik kan uitstekend mijn eigen mening vormen, in tegenstelling tot door Fox-news propaganda geïdoctrineerde tunnelvisionisten.
60% van de amerikanen is te dik. Dat s geen vooroordeel dat is een feit.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:36 schreef Seventees het volgende:
Ook niet alle Amerikanen zijn te dik en ze gaan ook niet allemaal dagelijks naar de Mac of ander fastfoodrestaurant. Toch is dat wel het beeld dat veel mensen hebben als het om Amerikanen gaat.
Het heeft niets met vrijheid te maken. We hebben het hier over vooroordelen.
En die zullen ze ook wel over ons hebben. Nederlanders, allemaal aan de drugs, tulpjes in de tuin, homo's overal, allemaal zuinig als de pest, lopend op klompen en we vermoorden ongeboren baby's als ze iets mankeert. Zo kan ik nog wel even doorgaan, en toch herken ik mezelf nergens in.
Hoe moeten we het spelen? Je mening maar niet uiten omdat je er nooit geweest bent? Dat lijkt me lastig. Veel kunnen niet meer dan hun uitspraken baseren op wat ze zien tijdens het journaal en wat ze horen van familie/vrienden.
Nuanceren is misschien beter. Lezen met een reserve.
Schrijven met een reserve. Nog beter.
Dat zie je me nergens ontkennen noch een vooroordeel noemen, wel?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
60% van de amerikanen is te dik. Dat s geen vooroordeel dat is een feit.
Je hebt gelijk, het zijn slechts de helft van de amerikanen die naar Fox-news kijken. Overigens heeft het heel lang geduurd voor de andere zenders een beetje kritische vragen durfden te stellen richting buitenlands beleid, terrorisme maatregelen en de oorlog in Irak.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:15 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, maar toch heb je meteen al weer twee enorme vooroordelen in die ene zin: Dat alle Amerikanen allemaal naar Fox News kijken en daardoor geïndoctrineerd zouden zijn.Je hebt hier ook nog CNN, MSNBC, de landelijke nieuwsdiensten van ABC, CBS en NBC, je kunt hier kijken naar BBC World, en nieuwsdiensten van NPS/NPR. Daar bovenop heb je natuurlijk het Internet en een flink aantal kranten.
Ik kan hier op mijn MediaCenter PC met de afstandsbediening en 20 seconden wachten voor het bufferen zelfs het NOS Journaal nog op mijn TV toveren.
Jammer dat mensen zich zo door vooroordelen laten leiden.
Nee, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:42 schreef Seventees het volgende:
[..]
Dat zie je me nergens ontkennen noch een vooroordeel noemen, wel?
Dat is wel een punt. Amerika zal niet vervallen tot een ondergeschikte rol, maar de huidige status van absolute supermacht in de wereld zal verloren gaan. China is enorm in opkomst. Op financieel gebied maar ook millitair. Pas geleden waren er nog nieuwsberichten uit Amerika waarin zorgen werden geuit over China's millitaire budgetstijging. Wat natuurlijk extreem hypocriet is. Als er een land is dat veel en geheim defensiegeld uitgeeft, is het de VS wel. Maar duidelijk is dat ze de hete adem van China in de nek voelen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En ze zijn vrij om op hun eigen continent te creperen als de dollar valt. Over een paar jaar maken China en India de dienst uit. Dan wil niemand meer iets met Amerika te maken hebben.
En Europeanen zijn dat heeel snel aan het inhalen trouwensquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
60% van de amerikanen is te dik. Dat s geen vooroordeel dat is een feit.
Wil nog niet zeggen dat je minder kans hebt. Het is daar niet zo verneukt alleen maar omdat ze lui zijn hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:29 schreef axis303 het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal.
Er bestaan in de VS zelfs advocaten die speciaal als taak hebben bedrijven aan te klagen als ze minderheden niet aannemen.
Daarom moet je in de VS ook solicitatiebrieven schrijven zonder geboortedatum, geslacht en foto.
In Amerika is ook wel ietsje meer plek héquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Ander voorbeeldje: Hier in Orange County moest een weg verbreed worden van 2x3 rijstroken naar 2x5 rijstroken. Het gaat om een stuk weg dat vergelijkbaar is met de A2 tussen Amsterdam en Utrecht, ongeveer 35 kilometer lang, met als enige verschil dat in Nederland deze weg voor 80% langs landbouw grond gaat, en in de VS het dwars door stedelijk gebied gaat.
In 2002 werden de plannen gepresenteerd. In 2004 werd in de verkiezing van November door de burgers gekozen hoe ervoor betaald moest worden. (bonds/obligaties of 0.25 cent sales tax increase, het werd het laatste) In 2005 begon men met verbouwen, en na twee jaar lang letterlijk 24/7, 7 dagen per week gewerkt te hebben, is de weg overal verbreed, zijn er nieuwe (aardbevingbestendige) overpasses en bruggen gebouwd, is de geluidswal een stukje verplaatst, zijn hier en daar gebouwen afgebroken om plaats te maken voor de nieuwe snelweg, en in begin 2007 werd de weg opgeleverd. Klaar.
De A2 tussen Amsterdam en Utrecht, daar zijn ze al sinds de jaren 80 over aan het bakkeleien, in 1992 werd dan eindelijk het besluit genomen om de weg te verbreden van 2x3 naar 2x4 rijstroken, (wat zelfs voor het verkeer in 2007 eigenlijk al niet meer genoeg is), pas in 2001 is men echt iets gaan doen, en in 2012 wordt de oplevering verwacht. En dat is nog lang niet zo beschamend als het stukje ontbrekende A4 tussen Delft en Rotterdam, waar ze al 30 jaar mee in de "bakkelei" fase verkeren, laat staan in de planning en uitvoeringsfase.
Is er al een besluit gevallen over de tweede coentunnel intussen? Want daar hadden ze het 20 jaar geleden ook al over.
Valt in die drukbevolkte counties als LA enzo wel mee.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:01 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
In Amerika is ook wel ietsje meer plek hé
Maar daar kan je wel gewoon ffkes een bos omkappen omdat ze toch al genoeg hebben.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:20 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Valt in die drukbevolkte counties als LA enzo wel mee.
Haha, lul niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:24 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar daar kan je wel gewoon ffkes een bos omkappen omdat ze toch al genoeg hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |