Nee joh.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:40 schreef stefmans het volgende:
Groningen zal wel toegeven, en dan komt hij voor 5/6 miljoen naar Ajax.
Even mee gespeeldquote:FC wint Groninger oefenderby
Opstelling FC Groningen:
Luciano; Silva, Sankoh (46' Svejdik), Leandro (65' Kruiswijk), Stenman (46' Metaj); Lindgren (85' Van der Laan), Rozema (46' Meerdink), Levchenko (65' Suarez), Lovre; Ozturk, Nijland (46' Fledderus).
Scoreverloop: 7' Cruz Vicente (vrije trap) 1-0, 13' Nijland (Lovre) 1-1; 46' Meerdink 1-2.
Bron: FC Groningen
Tegen Dordrecht en Sheffield Wednesday ook niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:18 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Volgens mij de eerste oefenwedstrijd waarin Ozturk niet scoorde, of wel?
Ah ok, het viel me eerst op dat hij zoveel scoorde.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tegen Dordrecht en Sheffield Wednesday ook niet.
Denk het juist niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 15:40 schreef stefmans het volgende:
Groningen zal wel toegeven, en dan komt hij voor 5/6 miljoen naar Ajax.
Momenteel is van een transfer geen sprake denk ik.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:18 schreef Enchanter het volgende:
Jan Olde Riekerink was vandaag nog bij mij op m;n werk , m'n collega had nog even gevraagd of Suarez nog naar Ajax kwam en hij zei dat we daar maar niet meer op moesten rekenen.
Nou weet ik niet in hoever hij wat van transfers afweet bij Ajax , maar hij zal er iig meer vanaf weten dan wij met z'n allen bij elkaar.
Maar nogmaals , hij kan het ook gezegd om andere redenen
Je wordt gewoon een nieuwe cultheld.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:35 schreef MaxPower het volgende:
Zoals ik al vanaf het begin voorspeld had: Luis speelt komend seizoen gewoon bij Groningen.
hij zeg eens wanneer win ik de lotto?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:35 schreef MaxPower het volgende:
Zoals ik al vanaf het begin voorspeld had: Luis speelt komend seizoen gewoon bij Groningen.
ja en nee...quote:Op zondag 29 juli 2007 13:41 schreef Dos37 het volgende:
Moet ie nog wat goed maken tegenover de Groningen supporter of zien jullie de mensen om hem heen ook als schuldige van de chaos.
Ik zou tot 31 augustus wachtenquote:Op zondag 29 juli 2007 14:12 schreef Magno het volgende:
[..]
Ik heb zin in een nieuw jaar met Suarez (was het nieuwe shirt mooier, had ik best wel 1 met suarez achterop willen kopen)
quote:Suárez blijft bij FC Groningen
GRONINGEN - Luis Suárez blijft bij FC Groningen. De directies van Ajax en FC Groningen hebben maandag geen overeenstemming kunnen bereiken over een transfer.
Beide clubs hadden maandag een laatste gesprek over de hoogte van een eventuele transfersom. Ajax heeft haast met de overgang van Suárez, omdat de Amsterdammers over twee weken al in de voorronde van de Champions Leauge uitkomen.
RTVNOORD
Suarez ongemotiveerdquote:Op maandag 30 juli 2007 16:48 schreef stefmans het volgende:
Veel plezier met een ongemotiveerde speler
En dat geloof jij?quote:Op maandag 30 juli 2007 16:52 schreef Garudo het volgende:
[..]
Suarez ongemotiveerd![]()
Hij vind het totaal niet erg dat hij blijft, integendeel!
Nee hij zal wel opgelucht zijn dat hij niet naar een topclub hoeft.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:52 schreef Garudo het volgende:
[..]
Suarez ongemotiveerd![]()
Hij vind het totaal niet erg dat hij blijft, integendeel!
Suarez is jong. Hij weet zelf ook heel goed als hij bij Groningen dit jaar weer een topseizoen speelt er meerdere TOPclubs zullen komen. Als hij ongemotiveerd gaat spelen zal hij alleen maar verder van huis zijnquote:Op maandag 30 juli 2007 16:53 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Nee hij zal wel opgelucht zijn dat hij niet naar een topclub hoeft.
En dan haalt Ajax hem volgend jaar voor de helft van de prijs op, omdat ze toch wel weten dat hij kan voetballen.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:58 schreef Garudo het volgende:
[..]
Suarez is jong. Hij weet zelf ook heel goed als hij bij Groningen dit jaar weer een topseizoen speelt er meerdere TOPclubs zullen komen. Als hij ongemotiveerd gaat spelen zal hij alleen maar verder van huis zijn![]()
Ik hoop het voor jullie. Net zoals is het bij Ajax mbt Sneijder hoop. Maar in beide gevallen heb ik er een hard hoofd in.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:58 schreef Garudo het volgende:
[..]
Suarez is jong. Hij weet zelf ook heel goed als hij bij Groningen dit jaar weer een topseizoen speelt er meerdere TOPclubs zullen komen. Als hij ongemotiveerd gaat spelen zal hij alleen maar verder van huis zijn![]()
9.5 voor een talentjequote:Op maandag 30 juli 2007 17:06 schreef venomsnake het volgende:
net op radio noord,
Nijland: Ajax bood 6.5 miljoen, Groningen wou 9.5 miljoen.
Dat wou Ajax dus niet betalen.![]()
...En toen werd stefmans wakker!quote:Op maandag 30 juli 2007 17:00 schreef stefmans het volgende:
[..]
En dan haalt Ajax hem volgend jaar voor de helft van de prijs op, omdat ze toch wel weten dat hij kan voetballen.
17 miljoen voor Babel, 30 miljoen voor Sneijder.. wie is er nou gek geworden?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:07 schreef stefmans het volgende:
[..]
9.5 voor een talentjeZe zijn gek geworden in Groningen.
Alsof jullie helemaal fris in de kop zijn daar in Amsterdamquote:Op maandag 30 juli 2007 17:07 schreef stefmans het volgende:
[..]
Babel heeft zich wel al bewezen op het EK en WK -21( neemt niet weg dat er veel te veel betaald is voor Babel). Sneijder is gewoon een hele goed speler 2 benig met een geweldig afstandschot noem nog eens 5 spelers die dat hebben?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
17 miljoen voor Babel, 30 miljoen voor Sneijder.. wie is er nou gek geworden?
Liverpool, dat het betaald.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
17 miljoen voor Babel, 30 miljoen voor Sneijder.. wie is er nou gek geworden?
Wij zijn gek als we 9.5 Miljoen vragen voor Suarez terwijl ajax 30 Miljoen vraagt voor Sneijder. Nee wij zijn gekquote:Op maandag 30 juli 2007 17:07 schreef stefmans het volgende:
[..]
Sneijder met Suarez vergelijken.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:11 schreef Garudo het volgende:
[..]
Wij zijn gek als we 9.5 Miljoen vragen voor Suarez terwijl ajax 30 Miljoen vraagt voor Sneijder. Nee wij zijn gek![]()
Je moet me niet verkeerd begrijpen. Ik vind Sneijder een goede speler. Maar 30 Miljoen? Nee dat is hij niet waard. 20 Miljoen vind ik de max voor Sneijder. Gelukkig wist Valencia dit ookquote:
Babel was nou niet bepaald de uitblinker op het EK? Netals hij weer een seizoen had met vrij weinig rendement.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:10 schreef stefmans het volgende:
[..]
Babel heeft zich wel al bewezen op het EK en WK -21( neemt niet weg dat er veel te veel betaald is voor Babel). Sneijder is gewoon een hele goed speler 2 benig met een geweldig afstandschot noem nog eens 5 spelers die dat hebben?
Ik weet niet hoevaak jij Sneijder hebt zien spelen, maar zijn voetballend vermogen en inzicht zijn gewoon goed. En wat is er mis met zijn mentaliteit hij wil gewoon altijd winnen en dat hoort toch geen belemering te zijn of wel dan?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:16 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Babel was nou niet bepaald de uitblinker op het EK? Netals hij weer een seizoen had met vrij weinig rendement.
Sneijder is zeker speciaal met zijn tweebenigheid en zijn afstandschot, daar egen staat zijn fysieke gestelheid, zijn voetballend vermogen (internationaal niet bijzonder) en mentaliteit. Het is zeker wel een goede speler maar 20 miljoen is toch wel de max. dat hij waard is.
9.5 miljoenquote:Op maandag 30 juli 2007 17:06 schreef venomsnake het volgende:
net op radio noord,
Nijland: Ajax bood 6.5 miljoen, Groningen wou 9.5 miljoen.
Dat wou Ajax dus niet betalen.![]()
Juist, dat denk ik dus ook. Babel 17 miljoen en Sneijder zelfs 30, dan is 9,5 toch niet zo heel vreemd voor Suarezquote:Op maandag 30 juli 2007 18:05 schreef -Mo- het volgende:
En terecht dat ze 9,5 miljoen vragen. Als zelfsBabbel
al 17 miljoen is.
Suarez heeft het prima gedaan.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:08 schreef Zjakkie het volgende:
Juist, dat denk ik dus ook. Babel 17 miljoen en Sneijder zelfs 30, dan is 9,5 toch niet zo heel vreemd voor Suarez
30 miljoen is ook geen realistisch bedrag, dat zou niemand neertellen voor Sneijder, tenzij je wat raars in de koffie van degene die komt onderhandelen stopt. Hetzelfde geldt voor 9,5 miljoen voor Suarez. Groningen loopt het risico dat Ajax had gezegd "what the hell", maar die kans was heel klein en Groningen had in hun handen gewreven met 9,5 miljoen euro. In het geval van Babel bleek Ajax dusdanig lekkere koffie te hebben dat Liverpool een vrij achterlijk bedrag voor Babel neerlegde.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:15 schreef Zjakkie het volgende:
Het verschil tussen Suarez en Babel en Sneijder zal best groot zijn, maar dat is het verschil tussen 9,5 miljoen en 17 en 30 miljoen ook.
Dat bedoelde ik dus
Natuurlijk met het verschil dat Ajax zich die 9,5 miljoen voor een risico als Suarez gewoon niet kan permitteren, ondanks eerdere transfers. Suarez is veel minder ver dan Huntelaar toen die werd gekocht. Ik heb het in het Ajax topic er al over gehad dat ik denk dat Ajax gewoon had gehoopt om een half jaar eerder zaken te doen met Groningen voor het geval dat Suarez er 15 in schopt de komende 5 maanden en er dus weer 9+ miljoen geschokt had moeten worden.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:15 schreef Zjakkie het volgende:
Het verschil tussen Suarez en Babel en Sneijder zal best groot zijn, maar dat is het verschil tussen 9,5 miljoen en 17 en 30 miljoen ook.
Dat bedoelde ik dus.
Dat Liverpool net is overgenomen door multimiljardiars en Ajax er daarom meer voor vraagt, dat is slim gespeeld. Maar op eenzelfde slimme manier speelt Groningen het nu met Suarez.
Had er zich dan ook een topclub gemeldt?quote:Op maandag 30 juli 2007 16:53 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Nee hij zal wel opgelucht zijn dat hij niet naar een topclub hoeft.
020 zeggen, jij bent stoer. Zou ik je mischien mogen aanrakenquote:Op maandag 30 juli 2007 20:01 schreef -scorpione- het volgende:
Prima. 6.5 is gewoon te weinig, als 020 dan niet verder wil gaan houdt het op. Groningen wil de speler gewoon nog niet kwijt. 9.5 is veel, maar dit bespaart je een hoop gedonder om weer een nieuwe speler te moeten halen en in te passen. Aangezien zijn contract nog jaren doorloopt kun je rustig een zomertje nee verkopen.
Tja. Die jongen kan natuurlijk ook een jaar lang geen pepernoot raken, en dan heb je me daar toch een financiele strop...quote:Op maandag 30 juli 2007 22:48 schreef detulp050 het volgende:
Hij plaatst tenminste een inhoudelijke post.
Nu mag Suárez het aangeboden verbeterde contract bij Groningen nog tekenen en we kunnen nog minstens zes maanden van hem genieten
Het gaat gewoon lekker met Groningen momenteel, leukquote:Op maandag 30 juli 2007 20:29 schreef smicer het volgende:
Mooi dat de fc een speler eens een keer niet hoeft te verkopen,wie had dat 3 jaar geleden gedacht.
Grote vraag is alleen wie die nummer 2 is. Ik wacht in hele grote spanning af.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja. Die jongen kan natuurlijk ook een jaar lang geen pepernoot raken, en dan heb je me daar toch een financiele strop...
Maar goed ik kan Groningen wel begrijpen hoor, alleen moet niet iedereen hier nou tof gaan doen en zeggen dat Nijland de onderhandelingen niet wilde voortzetten, want de meeste bronnen zeggen nog steeds dat Van Geel degene is die zei dat ze dan wel naar de nummer 2 op het schaduwlijstje toegingen.
Ik ook. Maar ik hoop ook dat Suarez natuurlijk wel gaat vlammen, en dat het een leuke speler is die nog lange tijd in de Eredivisie gaat rondlopen, ongeacht de club.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:53 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Grote vraag is alleen wie die nummer 2 is. Ik wacht in hele grote spanning af.
Och Suarez houdt voorlopig nog wel z'n waarde. Ook met een wat minder seizoen kan hij volgend jaar nog wel 5 miljoen opbrengen.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja. Die jongen kan natuurlijk ook een jaar lang geen pepernoot raken, en dan heb je me daar toch een financiele strop...
Maar goed ik kan Groningen wel begrijpen hoor, alleen moet niet iedereen hier nou tof gaan doen en zeggen dat Nijland de onderhandelingen niet wilde voortzetten, want de meeste bronnen zeggen nog steeds dat Van Geel degene is die zei dat ze dan wel naar de nummer 2 op het schaduwlijstje toegingen.
Och, een strop. Hij heeft 800.000 euro gekost en moet wel erg slecht spelen om dat niet meer op te brengen. En Groningen heeft geen financiële zorgen, in tegendeel.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:51 schreef Scorpie het volgende:
Nijland heeft zijn poot qua prijs stijf gehouden en zo van Geel 'weggejaagt' van de onderhandelingstafel. Een beetje van Maggi en een beetje van Nijlandquote:Maar goed ik kan Groningen wel begrijpen hoor, alleen moet niet iedereen hier nou tof gaan doen en zeggen dat Nijland de onderhandelingen niet wilde voortzetten, want de meeste bronnen zeggen nog steeds dat Van Geel degene is die zei dat ze dan wel naar de nummer 2 op het schaduwlijstje toegingen.
Weggejaagd, als Ajax hem had willen hebben hadden ze hem gewoon gekocht.quote:Op maandag 30 juli 2007 22:57 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Och, een strop. Hij heeft 800.000 euro gekost en moet wel erg slecht spelen om dat niet meer op te brengen. En Groningen heeft geen financiële zorgen, in tegendeel.
[..]
Nijland heeft zijn poot qua prijs stijf gehouden en zo van Geel 'weggejaagt' van de onderhandelingstafel. Een beetje van Maggi en een beetje van Nijland
Als de Albert Heijn 5 euro vraagt voor een fles cola jagen ze je ook weg uit de winkelquote:Op maandag 30 juli 2007 23:00 schreef stefmans het volgende:
[..]
Weggejaagd, als Ajax hem had willen hebben hadden ze hem gewoon gekocht.![]()
Als het een speciaal flesje cola is wat 5 euro waard is zou ik het kopen. Dus Van Geel heeft zich niet weg laten jagen hij weet hoeveel suarez waard is en voor 9.5 miljoen kun je een veel betere speler halen.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:11 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Als de Albert Heijn 5 euro vraagt voor een fles cola jagen ze je ook weg uit de winkel
Ajax is gewoon een beetje zuinig en Groningen wil niet verkopen. Klaar. Jullie blij, wij blij
Inderdaad. Misschien halen ze wel Nelisse van Utrecht, die krijgt toch geen kans meer van Van Hanegem.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:15 schreef detulp050 het volgende:
Ik ben dan ook erg benieuwd wie Ajax gaat halenMet hun geweldige scouting komt er vast een geweldig talent in de Arena te staan
Inderdaad. De club is gewoon kerngezond en dat is fantastisch.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:29 schreef smicer het volgende:
Mooi dat de fc een speler eens een keer niet hoeft te verkopen,wie had dat 3 jaar geleden gedacht.
Dat kan ik zelf niet..quote:Op maandag 30 juli 2007 23:22 schreef Garudo het volgende:
Maargoed! Venom...Misschien even de Topic Titel aanpassen![]()
precies en dus is van geel nu achter eeeeen veeeeeeeeeeeeeeel betere speler aan die als 2e op het lijstje stond maar die ze eigenlijk sowieso niet voor een habbekrats konden halen.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:13 schreef stefmans het volgende:
[..]
Als het een speciaal flesje cola is wat 5 euro waard is zou ik het kopen. Dus Van Geel heeft zich niet weg laten jagen hij weet hoeveel suarez waard is en voor 9.5 miljoen kun je een veel betere speler halen.
Wie weet is die tweede speler een duurder alternatief, maar evengoed een betere speler. We zullen het afwachten. Suarez had zo z'n voordelen. Hij heeft al een jaar in Nederland gespeeld en heeft hier een aardig seizoen beleefd.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:16 schreef Prosac het volgende:
[..]
precies en dus is van geel nu achter eeeeen veeeeeeeeeeeeeeel betere speler aan die als 2e op het lijstje stond maar die ze eigenlijk sowieso niet voor een habbekrats konden halen.![]()
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:51 schreef Cruoninga het volgende:
en Lindenbergh natuurlijk, het Amsterdamse equivalent van de spaarzegel.
quote:AKKOORD BLIJFT UIT
GRONINGEN, dinsdag
Ajax heeft de onderhandelingen met FC Groningen over de transfer van Luis Suárez afgebroken. Beide clubs konden gisteren niet tot een akkoord komen. Het bod op de 20-jarige aanvaller uit Uruguay werd bijna verdubbeld tot 6,5 miljoen euro, maar zelfs die toenadering nam de tegenpartij niet serieus. FC Groningen verlangt maar liefst 9,5 miljoen. ,,Buiten alle proporties”, zei technisch directeur Martin van Geel. Daarmee komt een eind aan een opmerkelijk verhaal. Suárez, die zelf graag naar Amsterdam wilde, zou eventueel opnieuw een arbitragezaak kunnen opstarten. Ajax heeft niettemin aangegeven daar niet op te willen wachten en richt zich nu – in het buitenland – op de tweede kandidaat. ,,We gaan er vanuit dat het voorbij is”, aldus Van Geel.
Namens FC Groningen verklaarde algemeen directeur Hans Nijland de patstelling als volgt: ,,Onze insteek was Suárez nog minimaal één seizoen te behouden voor FC Groningen. Als er wel een transfer zou plaatsvinden, diende dat in onze ogen te gebeuren tegen een vergoeding waarmee wij dan op onze beurt weer onze selectie zouden kunnen versterken. Wij schatten de waarde van Suárez hoger in dan 6,5 miljoen euro. Wij zijn een ambitieuze club en Suárez is een belangrijke speler in het verwezenlijken van onze sportieve doelstellingen voor komend seizoen.”
Ajax kan weinig begrip voor dat standpunt opbrengen. Nijland trok graag de vergelijking met Klaas-Jan Huntelaar, die begin 2006 voor negen miljoen door Ajax van Heerenveen werd overgenomen. Maar de spits had op dat moment iets meer gepresteerd dan Suárez, het verschil van een slordige honderd doelpunten in twee seizoenen. ,,Suárez is twintig jaar, speelt pas één jaar in Nederland en moet het allemaal nog waarmaken”, stelt algemeen directeur Maarten Fontein, die samen met Van Geel de onderhandelingen voerde.
Suárez stond ondanks een tot 2011 doorlopend contract open voor een vertrek, zijn trainer Ron Jans hield er zelfs al rekening mee. Maar er is nooit een opening in de zaak geweest, ook al wekte Nijland vorige week die indruk toen Suárez besloot de arbitragezaak in te trekken. Er was ‘bereidheid tot onderhandelen’, normaliter is een akkoord dan niet ver meer weg. Enkele dagen eerder had Nijland in een onderhoud met Fontein de vraagprijs echter al genoemd; toen wist Ajax al dat het vrijwel onmogelijk zou worden. Suárez verkeerde kennelijk in de veronderstelling dat zijn werkgever zich wat behulpzamer zou opstellen. Anders is zijn terugtreden, waarmee hij Ajax verraste, moeilijk te verklaren.
De start van deze transfersoap was overigens al beroerd. FC Groningen stond meteen met de hakken in het zand toen Ajax aangaf met de speler te willen onderhandelen. Reglementair onjuist, foeterde Nijland. Maar de KNVB bevestigde dat Ajax correct had gehandeld, aangezien in die fase de club slechts geďnformeerd moet worden en geen toestemming nodig is om de eerste stap te zetten.
Toch ging Nijland ver in zijn uitlatingen. Het eerste bod vond hij een belediging, daarna noemde hij Ajax geen sportieve verbetering voor Suárez. Die kleine pesterij viel in Amsterdam verkeerd. Fontein: ,,Ze denken dat wij op het hetzelfde niveau staan, omdat beide clubs vorig seizoen in het UEFA-Cuptoernooi uitkwamen.
Prima dat FC Groningen ambities heeft. Maar laten ze dan eerst zorgen dat je dezelfde successen en dezelfde omzet haalt. Ze vragen een bedrag voor Suárez dat in de buurt komt van hun begroting. Buitenproportioneel. Wij vragen toch ook geen zeventig miljoen voor Ryan Babel?”
En zo is het maar net. Vooral die laatste zin. Maar ja, succes iig Suarez, hopelijk laat je zien dat je die 9.5 wel waard bent.quote:
whehe , kijk ons aller Ajax eens groot zijn boe hoe....quote:Toch ging Nijland ver in zijn uitlatingen. Het eerste bod vond hij een belediging, daarna noemde hij Ajax geen sportieve verbetering voor Suárez. Die kleine pesterij viel in Amsterdam verkeerd. Fontein: ,,Ze denken dat wij op het hetzelfde niveau staan, omdat beide clubs vorig seizoen in het UEFA-Cuptoernooi uitkwamen.
Prima dat FC Groningen ambities heeft. Maar laten ze dan eerst zorgen dat je dezelfde successen en dezelfde omzet haalt. Ze vragen een bedrag voor Suárez dat in de buurt komt van hun begroting. Buitenproportioneel. Wij vragen toch ook geen zeventig miljoen voor Ryan Babel?”
Dat is nog het mooiste idd. Ach dan maar een signaal afgeven voor 6,5 miljoenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:41 schreef MaxPower het volgende:
Ja, dat is zuur voor Martin, als de subtop het opeens financieel zo goed voor elkaar heeft dat ze hun spelers niet meer voor een fooi aan de top hoeven te verkopen.![]()
Net zoals zijn salaris, status van de speler, premies en 'marketingwaarde' hangt het totaal niet af voor welke club (met bijbehorende begroting) een speler speelt nee.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:23 schreef detulp050 het volgende:
Ik wist niet dat de waarde van een speler afhankelijk was van de jaarbegroting van de club waar hij voor speeltWat een slechte verliezer.
Ze kunnen het ook omdraaien. Een club als Ajax met zo'n begroting kan toch wel 3 miljoen extra kwijt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:23 schreef detulp050 het volgende:
Ik wist niet dat de waarde van een speler afhankelijk was van de jaarbegroting van de club waar hij voor speeltWat een slechte verliezer.
Status wel, salaris wel, marketingwaarde wel, maar begroting van de club waar hij voor speelt? Wat een onzin.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Net zoals zijn salaris, status van de speler, premies en 'marketingwaarde' hangt het totaal niet af voor welke club (met bijbehorende begroting) een speler speelt nee.
de gefrustreerde uitspraken vanuit de arena rechtvaardigen alleen al de vraagprijs van 9,5 miljoen. Er wordt her en der smakelijk gelachen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 08:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En zo is het maar net. Vooral die laatste zin. Maar ja, succes iig Suarez, hopelijk laat je zien dat je die 9.5 wel waard bent.
Natuurlijkquote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:40 schreef Prosac het volgende:
[..]
de gefrustreerde uitspraken vanuit de arena rechtvaardigen alleen al de vraagprijs van 9,5 miljoen. Er wordt her en der smakelijk gelachen.![]()
misschien worden we dan wel kampioen ja.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:42 schreef Scorpie het volgende:
Maar ach, laat ze in Groningen maar denken eindelijk weer een echte topper in de gelederen te hebben, misschien gaan ze dan beter voetballen.
Daar heb je zeker een punt, alleen denk ik niet dat Suarez al een echte topper is, denk dat hij een aanstormend talent is die over 2 jaar zijn naam wel gevestigd heeft, in binnen en buitenland.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:46 schreef Garudo het volgende:
Heerlijke reacties van Van Geel. Die man heeft geloof ik nog koppijn![]()
![]()
Dit is alleen maar goed voor het Nederlandse Voetbal. Sub-Toppers als Twente, Heerenveen en Groningen weten hun beste spelers te behouden en kunnen alleen maar groeien. Zo wordt de eredivisie sterker en dus europees beter. Zo kunnen we stijgen op de lijst en kunnen we weer met 3 clubs CL spelen. Dat is alleen maar voordelig![]()
Zolang hij bij Groningen zit zal hij nooit zijn naam vestigen in het buitenland. En hij heeft nog een lange weg te gaan. Wat dat betreft heeft Fontein gewoon gelijk. Jammer dat ze het naar buiten brengen, maar er wordt eigenlijk niets gezegd wat niet waar is.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt, alleen denk ik niet dat Suarez al een echte topper is, denk dat hij een aanstormend talent is die over 2 jaar zijn naam wel gevestigd heeft, in binnen en buitenland.
Dat is wel zo, maar wanneer Ajax Valencia van achterbakse zaken beschuldigd en trots aan het publiek zou tonen dat Valencia "slechts" 15 miljoen bood voor Sneijder, dan denk ik dat Valencia ook zo had gereageerd.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:57 schreef HeatWave het volgende:
Ajax moet niet zo janken. Ze doen hetzelfde met Sneijder. Als je hem wil hebben dok je maar gewoon en als je het teveel vindt moet je niet gaan lopen zeiken op Groningen.
Jawel, maar Ajax moet dan gewoon geen dingen naar buiten brengen dat ze het belachelijk vinden, dat Groningen niet moet doen alsof ze Ajax zijn qua successen etc. Das gewoon onnodig en niet netjes. En dat is een van de redenen waarom Ajax zo gehaat is bij de rest van Nederland.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:03 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar wanneer Ajax Valencia van achterbakse zaken beschuldigd en trots aan het publiek zou tonen dat Valencia "slechts" 15 miljoen bood voor Sneijder, dan denk ik dat Valencia ook zo had gereageerd.
Men is in Groningen op de pik getrapt omdat hun eigen speler een arbitragezaak heeft gestart, ondanks dat Ajax eigenlijk alles volgens de regels heeft gespeeld.
de man die de arbitragezaak introk toen hij terugkwam van vakantie en door had wat er nou daadwerkelijk speelde ipv de mooie praatjes van zijn zaakwaarnemer.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:07 schreef Scorpie het volgende:
Alle Groningers zijn trots op hun Suarez, de man die binnen no time een arbitrage zaak opstartte omdat hij weg wilde
Conclusie: Ajax heeft het geld niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar als ze het geld hebben, haal hem dan gewoon en jank niet om die paar stuivers.
Lekker goedgelovigquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:12 schreef Prosac het volgende:
[..]
de man die de arbitragezaak introk toen hij terugkwam van vakantie en door had wat er nou daadwerkelijk speelde ipv de mooie praatjes van zijn zaakwaarnemer.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:12 schreef Prosac het volgende:
[..]
de man die de arbitragezaak introk toen hij terugkwam van vakantie en door had wat er nou daadwerkelijk speelde ipv de mooie praatjes van zijn zaakwaarnemer.
Zou je denken idd dan. Dan is het helemaal kut, want dat komt er gewoon niemand dus.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Conclusie: Ajax heeft het geld niet.
Ze moesten sowieso dat gat van volgend jaar nog indekken. En wellicht dat ze zich nu al veilig stellen mocht CL wederom worden misgelopenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Conclusie: Ajax heeft het geld niet.
quote:Luis Suárez zwaar teleurgesteld na mislukte transfer
GRONINGEN - Luis Suárez is zwaar teleurgesteld nu z'n transfer naar Ajax is afgeketst. Dinsdagochtend trainde de selectie van FC Groningen in Haren. Suárez maakte daarbij een zwaar aangeslagen indruk. Hij deed dan ook niet mee met de groepstraining.
Of Suárez nog een spoed-arbitragezaak zal aanspannen is onduidelijk. De aanvaller vertelde dat hij nog niet met zijn zaakwaarnemer had gesproken. De transfermarkt is open tot 31 augustus.
Maandag zaten FC Groningen en Ajax om tafel om over de eventuele overgang te praten, maar de partijen kwamen er niet uit. FC Groningen wilde het goudhaantje niet voor minder dan 9 miljoen euro laten gaan, maar Ajax wilde niet meer dan 6,5 miljoen neertellen voor de aanvaller.
Door een speler van 20 jaar binnen te halen die alleen bij Groningen gepresteerd heeft brengt een risico met zich mee. Blijkbaar wil Ajax voor 6,5 miljoen euro dat risico wel lopen, maar voor 9,5 miljoen niet. Dat wil niet zeggen dat ze dat geld niet hebbenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Conclusie: Ajax heeft het geld er niet voor over.
Hoezo zou hij teleurgesteld moeten zijn? Hij blijft toch bij een gelijkwaardige club?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:50 schreef venomsnake het volgende:
Suarez is teleurgesteldIs het dan toch een mens?
van Geel en Fontein denken daar anders overquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hoezo zou hij teleurgesteld moeten zijn? Hij blijft toch bij een gelijkwaardige club?
Ja, vastquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hoezo zou hij teleurgesteld moeten zijn? Hij blijft toch bij een gelijkwaardige club?
Wel een dure prutser.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
suarez is toch een prutser
Juist.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:48 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Door een speler van 20 jaar binnen te halen die alleen bij Groningen gepresteerd heeft brengt een risico met zich mee. Blijkbaar wil Ajax voor 6,5 miljoen euro dat risico wel lopen, maar voor 9,5 miljoen niet. Dat wil niet zeggen dat ze dat geld niet hebben
Het is Van Geel, met een hoofdletter V.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:57 schreef Prosac het volgende:
[..]
van Geel en Fontein denken daar anders over
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:28 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het is Van Geel, met een hoofdletter V. [afbeelding]
Pinas is nog transfervrijquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Dan blijft ie toch lekker bij die scheitboeren, kopen we wel een ander...
Hebben al eens bij ajax gezeten, zullen dus wel naar psv gaanquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:03 schreef ShinyStar het volgende:
Pinas is zeker weten jullie nummer 2 op het lijstje? Of misschien Anastasiou?
Nee sorry, wij hebben wel de ambitie om kampioen te wordenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Hebben al eens bij ajax gezeten, zullen dus wel naar psv gaan
Reken er maar niet opquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:26 schreef El-Salvador het volgende:
Die is binnen 2 weken alsnog in Amsterdam door een spoedarbitrage.![]()
Ik zat meer in de richting Oost te denkenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:56 schreef Prosac het volgende:
is Soetaers niet wat?
Die is voor hun betaalbaar wilde je zeggen?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:35 schreef Magno het volgende:
[..]
Ik zat meer in de richting Oost te denken
quote:Suarez spant toch arbitragezaak aan tegen FC
GRONINGEN - FC Groningen-speler Luis Suárez heeft bij de KNVB alsnog een arbitragezaak aangespannen tegen zijn club. De spits wil per sé vertrekken naar Ajax.
Eerder had Suárez een arbitragezaak ingetrokken in de hoop dat beide clubs overeenstemming zouden bereiken over een afkoopsom van z'n contract.
Dat gebeurde niet.
Ajax bood 6,5 miljoen euro, FC Groningen vroeg 9,5 miljoen.
De datum van de arbitragezaak in Zeist staat nog niet vast.
Het is mischien moeilijk voor te stellen, maar veel voetballers zouden graag naar Ajax gaan. En Suarez is er blijkbaar een van, dat heeft geen klote met zijn zaakwaarnemer te maken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Omg!
Die jongen word echt helemaal gek gemaakt door de zaakwaarnemer en de Ajaxkant.
Wie is zijn zaakwaarnemer?
Nait te vertrouwen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:56 schreef Magno het volgende:
[..]
nu mag die van mij dus wel weg... heb het hele tijd voor hem opgenomen.. gvd
Dat hoopt ie natuurlijk uit te lokkenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:00 schreef Garudo het volgende:
Laat hem nu maar gaan voor 6.5 of 7 Miljoen euro. Ondankbare Hond![]()
![]()
Volgens mij heeft Ajax zijn handen van Suarez afgehaald dus hoe kan hij door Ajax gek gemaakt worden?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:56 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Omg!
Die jongen word echt helemaal gek gemaakt door de zaakwaarnemer en de Ajaxkant.
Wie is zijn zaakwaarnemer?
yep, dit pikt geen supporter natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:26 schreef zjroentje het volgende:
Een langer verblijf in Groningen lijkt me nu zowieso uitgesloten ....
Dat heeft ie vast wel gevraagd, lijkt me. En het lijkt me stug dat Ajax( of een andere grote club) niet gaat toehappen. Hoeveel zal die gaan kosten? 3, 4 miljoen?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
yep, dit pikt geen supporter natuurlijk.![]()
Beetje vreemde actie van Suarez want het is nog maar de vraag of Ajax hier aan mee gaat werken.
Wie weet is die zaak pas over twee weken.
Bij bijvoorbeeld Defour hield Ajax zich ook afzijde en contracteerde hem niet. Zou best kunnen dat in dit geval hetzelfde wordt gedaan.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Misschien dat Ajax weigert na dit soort praktijken, maar dan komt er zeker wel een buitenlandse club die toehapt.
Geen idee, ik zou hem voor 4 miljoen aan feyenoord verpatsen als ik Nijland was.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:41 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dat heeft ie vast wel gevraagd, lijkt me. En het lijkt me stug dat Ajax( of een andere grote club) niet gaat toehappen. Hoeveel zal die gaan kosten? 3, 4 miljoen?
Ik denk niet dat hij naar heerenveen gaat.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:42 schreef Grunner het volgende:
Wat een smeerlap, bahOprotten klootzak!
Overigens heb ik het nooit erg gevonden dat ie zou vertrekken naar een buitenlandse club. Maar we moeten niet de concurentie sterker maken en onszelf zwakker.
Maar zie jij zo'n speler, afgezien van zijn voetballende kwaliteiten, nog graag bij Ajax? Dit geintje gaat hij natuurlijk weer uithalen als een (echte) Europese topclub zich meldt en Ajax stelt zich op zoals ze met Sneijder gedaan hebben. Ook zouden spelers als Huntelaar en Sneijder hetzelfde kunnen uithalen als Suarez dit zou winnen (zeer kleine kans overigens)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:49 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij naar heerenveen gaat.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Geen idee, ik zou hem voor 4 miljoen aan feyenoord verpatsen als ik Nijland was.![]()
Als groningen en Ajax er alsnog uit kunnen komen deze week heb ik er geen problemen mee dat hij komt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar zie jij zo'n speler, afgezien van zijn voetballende kwaliteiten, nog graag bij Ajax? Dit geintje gaat hij natuurlijk weer uithalen als een (echte) Europese topclub zich meldt en Ajax stelt zich op zoals ze met Sneijder gedaan hebben. Ook zouden spelers als Huntelaar en Sneijder hetzelfde kunnen uithalen als Suarez dit zou winnen (zeer kleine kans overigens)
Ik ben natuurlijk niet zo naďef om te denken dat spelers naar FC Groningen komen om de mooie clubkleuren. Ze willen gewoon carriere maken voor zichzelf en daar is opzich ook niets tegen. Voor een speler uit Uruguay is Ajax natuurlijk veel meer naam dan Groningen. Sentimenten die met de Nederlandse profclubs samenhangen, bestaan daar uiteraard niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:00 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Het is mischien moeilijk voor te stellen, maar veel voetballers zouden graag naar Ajax gaan. En Suarez is er blijkbaar een van, dat heeft geen klote met zijn zaakwaarnemer te maken.
Dan nog heb je het probleem dat Suarez als hij zijn zin niet krijgt met een arbitragezaak dreigt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:06 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Als groningen en Ajax er alsnog uit kunnen komen deze week heb ik er geen problemen mee dat hij komt.
Dat hoeft geen feit te zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan nog heb je het probleem dat Suarez als hij zijn zin niet krijgt met een arbitragezaak dreigt.
Dat is waar, maar Suarez toont nu wel aan dat een contract niet zo heel erg veel zegt voor hem.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:45 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Dat hoeft geen feit te zijn natuurlijk.
Ehh, niet?quote:
Loopt dat een beetje gemakkelijk met een dildo van Van Geel in je reet?quote:
Denk ik niet.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:22 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ehh, niet?![]()
Anyway, Ajax heeft nu een bod gedaan en Groningen een bedrag genoemd,
Dus als Suarez gelijk krijgt in die arbitragezaak (waar ik niet vanuit ga) vangen we sowieso 6.5 miljoen lijkt me.
Of hij blijft met een ongemotiveerde speler zitten die uiteindelijk weggaat voor 4 miljoenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:24 schreef Sjimmie het volgende:
Nijland lacht zich een vuissie en ziet alleen maar eurotekens in zn ogen!
Nee hoor, liever kopen ze Suarez niet want hij hoefde sowieso niet te komen voor mij. Maar Nijland zit zich een beetje populair te maken bij de supporters en denkt totaal niet aan de speler.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:23 schreef csar het volgende:
[..]
Loopt dat een beetje gemakkelijk met een dildo van Van Geel in je reet?![]()
Omdat?quote:
Als het waar is dat ze afgaan op geboden bedragen dan zou het kunnen voor 6,5m.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Omdat?
Hun mening was dat de rechter af gaat op geboden bedragen.
Ach ja, ik hoor het wel..
quote:Een dag nadat de gesprekken tussen FC Groningen en Ajax op niets zijn uitgelopen, heeft het management van Luis Suárez besloten alsnog een arbitragezaak aan te spannen om het doorlopende contract van de speler in Euroborg te laten ontbinden.
De 20-jarige spits en zijn vertegenwoordigers willen op die manier alsnog een overgang naar Amsterdam forceren. Algemeen directeur Hans Nijland toonde zich niet verrast. “Je moet in de voetballerij overal rekening mee houden. Het is wel teleurstellend dat het kennelijk toch op deze manier moet. Wij hebben geprobeerd er op een goede manier uit te komen, maar Ajax heeft de gesprekken gestaakt. Blijkbaar heeft het management van Suárez hierin een aanleiding gevonden om alsnog een arbitragezaak te starten.”
Hoe de zaak zich nu verder zal ontwikkelen, is volgens Nijland niet aan te geven. “We zullen het zien. Onze insteek was en blijft om Suárez te behouden voor FC Groningen. Daarbij moeten wij de belangen van FC Groningen zo goed mogelijk verdedigen. We krijgen waarschijnlijk morgen (woensdag – red.) te horen wanneer de arbitragezaak dient. Dat moet dan maar zo snel mogelijk, dan heeft iedereen duidelijkheid. Het is bijzonder vervelend dat het een langdurige en slepende zaak aan het worden is.”
Nijland zat gisteren (maandag – red.) samen met financieel directeur Erik Mulder van FC Groningen aan tafel met de directieleden Maarten Fontein en Martin van Geel van Ajax om te praten over een mogelijke overgang van Suárez naar Amsterdam. Het eindresultaat was dat Ajax een finaal bod uitbracht van 6,5 miljoen euro en FC Groningen een ondergrens stelde van 9,5 miljoen euro voor een eventuele transfer. Dit was voor Ajax reden de onderhandelingen te staken.
Als het tot een arbitragezaak komt, dient de arbitragecommissie zich te buigen over de vraag óf Suárez FC Groningen mag verlaten, ondanks zijn tot medio 2011 doorlopende verbintenis. En zo ja, welke vergoeding hier dan tegenover moet staan. De uitspraak van de arbitragecommissie is voor alle partijen bindend. Hoger beroep is niet mogelijk. Het is evenwel goed denkbaar dat de arbitragecommissie beslist dat het contract van Suárez bij FC Groningen gerespecteerd moet worden.
Welke partijen? Groningen en het kamp Suarez, maar Ajax toch zeker niet?quote:Als het tot een arbitragezaak komt, dient de arbitragecommissie zich te buigen over de vraag óf Suárez FC Groningen mag verlaten, ondanks zijn tot medio 2011 doorlopende verbintenis. En zo ja, welke vergoeding hier dan tegenover moet staan. De uitspraak van de arbitragecommissie is voor alle partijen bindend.
Lijkt mij wel. Ze bepalen een bod, en dat wordt het of hij blijft daar.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:48 schreef Radegast het volgende:
[..]
Welke partijen? Groningen en het kamp Suarez, maar Ajax toch zeker niet?
de Boertjes hadden het daar toen toch ook op gegooid en verloren. (Al was dat een hele tijd terug)quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:03 schreef cultheld het volgende:
Hij zal zich wel op positieverbetering beroepen. Ik denk dat hij dit nog best kan gaan winnen ook.
Ze beoordelen het op 3 aspecten had ik gelezen:quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
de Boertjes hadden het daar toen toch ook op gegooid en verloren. (Al was dat een hele tijd terug)
Waar had Samaras het toen op gegooid? Alleen financiele verbeteringen of ook sportieve?
4. De tijd op de klok van de martinitoren klopt nooitquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:06 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Ze beoordelen het op 3 aspecten had ik gelezen:
1) Financiele verbetering
2) Sportieve verbetering
3) Onwerkbare situatie
2 van de 3 gevallen moet in het voordeel van de speler uitvallen wil hij de zaak winnen. Het ligt er dus aan hoe ze de grens trekken van sportieve verbetering en of er sprake is van een onwerkbare situatie volgens hun.
Hoe kom je aan die wijsheid ?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:53 schreef Juan Zueco het volgende:
Hier dan ook maar even:
Die arbitragezaak komt er niet. De vraagprijs kan dan wel eens lager uitvallen. Nijland is wat dat betreft niet dom. De fc en Ajax gaan weer om de tafel en morgen zijn ze eruit. 7 miljoen gok ik.
J.
P.s. Van haleluja tot persona non grata. Alles is vergankelijk.![]()
Daar heeft die dan ook wel erg zijn best voor gedaan...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:53 schreef Juan Zueco het volgende:
P.s. Van haleluja tot persona non grata. Alles is vergankelijk.![]()
Wij kunnen wel betere spelers halen dan Suarez, We hoeven hem nou ook niet meer, Blijf maar bij Groningen Suarez, Goed gedaan dat ze hem niet hebben gehaald. En nu juichen alle ajacieden weerquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Prachtig hoe snel het ook weer kan gaan.
Fijne jongen die Suarez, natuurlijk mag ie teleurgesteld zijn, natuurlijk is Groningen gelijkwaardig aan Ajax, natuurlijk doet Ajax alles fout. En nu is meneer weer een jankend pisventje.
dat moet ik nog zien.... er zijn veel zaken verloren.......quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:24 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Niet ondenkbaar.. die afkoopsom in die arbitragezaak zal 100 % lager uitvallen dan 6.5 miljoen.
Weet ik. Maar ook jij weet hoe het er aan toe gaat in de voetbalwereld.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:27 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Daar heeft die dan ook wel erg zijn best voor gedaan...
Hij heeft een heel grote bijdrage geleverd aan het winnen van de play-offs en voor een club als Groningen is Europees voetbal spelen een absolute hoofdprijs. Terecht dat die 'vereerd' werd, vanwege zijn voetbalkwaliteiten dus.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:54 schreef Juan Zueco het volgende:
[..]
Weet ik. Maar ook jij weet hoe het er aan toe gaat in de voetbalwereld.
Qua Suarez verering was het hier eerst wit, nu zwart. Er zijn ook grijstinten. De man heeft in korte tijd toch wel wat betekent voor de fc. Vergeet dat niet.
J.
Jij slaat wel heel makkelijk om.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:09 schreef Garudo het volgende:
Suarez heeft een grote probleem als hij alsnog verliest. De supporters van Groningen geven hem dezelfde behandeling als Salmon. Maar 10x keer erger denk ik![]()
Suarez mag morgen nog naar Ajax, desnoods voor de 6.5 miljoen.![]()
Hoezo? Ja een paar dagen geleden was ik blij dat hij die ene arbitragezaak introk. Toen dacht ik dat hij echt hier wilt blijven! Nu zien we de ware Suarez en heb ik hem liever kwijt dan dat hij hier blijft en onrust stooktquote:
Hij kan ook hoger uitvallen als de commissie denkt vanquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:24 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Niet ondenkbaar.. die afkoopsom in die arbitragezaak zal 100 % lager uitvallen dan 6.5 miljoen.
Ja, want alle Joden..........? Maak de zin eens af?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 08:03 schreef DIGGER het volgende:
Qua gedrag past ie wel bij de Joden, dat heeft ie inmiddels al wel duidelijk gemaakt.
Is toch prachtigquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:35 schreef venomsnake het volgende:
Oe, daar heb je bliksem hoor. zie hem eens genieten..![]()
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:41 schreef Cruoninga het volgende:
Bliksem is voor PSV toch? Of heb ik dat mis?
Oh, tuurlijk. Dat soort opportunisten zitten er bij Ajax ook wel tussen hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:43 schreef Garudo het volgende:
[..]
Wij kunnen wel betere spelers halen dan Suarez, We hoeven hem nou ook niet meer, Blijf maar bij Groningen Suarez, Goed gedaan dat ze hem niet hebben gehaald. En nu juichen alle ajacieden weer![]()
12,5 miljoenquote:Suárez alsnog naar rechter
Van onze Telesportredactie
GRONINGEN, woensdag
De zaakwaarnemers van Luis Suárez hebben voor de tweede keer met spoed een arbitragezaak aangevraagd. De 20jarige aanvaller van FC Groningen wil zo alsnog een transfer naar Ajax afdwingen. Maandagavond dienen de betrokkenen zich in Zeist te melden.
Vorige week blies Suárez de gang naar de rechter af in de hoop dat beide clubs overeenstemming zouden bereiken over de afkoopsom. Tussen vraag en aanbod zat echter een verschil van drie miljoen euro. Ajax liet daarop weten de onderhandelingen te staken.
Ondanks alle commotie maakte het talent uit Uruguay gisteravond een treffer in de oefenwedstrijd tegen Hunsingo. Morgen vertrekt hij met de selectie naar Spanje. ,,Natuurlijk is Luis teleurgesteld, maar ik neem hem verder niets kwalijk. Hij heeft er geen weet van wat zich achter de schermen allemaal afspeelt”, zei algemeen directeur Hans Nijland.
In afwachting van de arbitragezaak zet Ajax de zoektocht naar een vervanger voor Ryan Babel gewoon voort. De kans bestaat immers nog altijd dat de commissie FC Groningen in het gelijk stelt, of een afkoopsom vaststelt waar Ajax zich niet in kan vinden.
Twee dagen geleden vond FC Groningen 6,5 miljoen euro niet genoeg. ,,Maar omdat we nooit tot elkaar zijn gekomen, is dat bedrag nu van tafel. Formeel ligt er nog steeds een bod van 3,5 miljoen euro”, aldus Maarten Fontein, algemeen directeur van Ajax. FC Groningen vroeg aanvankelijk 12,5 miljoen voor Suárez.
Vragen staat vrij. En als je iemand die nog een lang doorlopend contract heeft niet kwijt wil is dit een mooi bedragquote:
Als je Nijland hoort, dan heeft ie al afscheid genomen van Suarez, het is alleen de vraag voor hoeveel.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:26 schreef venomsnake het volgende:
[afbeelding] Interview met Nijland.
Ja die klootzakken had Groningen direct uit moeten kopen. Die wouden Suarez het liefst al in de winterstop vorig jaar verkopen. Die hebben namelijk belang bij zoveel mogelijk transfers.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:30 schreef venomsnake het volgende:
In het DVHN staat dat het management van Suarez 20% van de transfersom vangt.
Tja...
Yep. Die zaakwaarnemer maakt Suarez dol.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:40 schreef venomsnake het volgende:
Gister toen ik het hoorde van die nieuwe arbitragezaak was ik even goed pissig.
Nu heb ik alweer zoiets van: ik zie het wel.
Suarez mag wmb weg. Maar het zou me niets verbazen als hij ook deze zaak ineens afblaast.![]()
Die zaakwaarnemer wil iig centen zien, dat is wel duidelijk.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 08:40 schreef venomsnake het volgende:
De ondertitel bij de foto was: schaamLUIS?
[afbeelding]
In een interview met RTV Noord zegt Suarez niks te weten van een 2e arbitragezaak, vorige week zei hij nog best een jaar voor Groningen te willen spelen al was hij zeer blij met de belangstelling van Ajax.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:20 schreef BB-boy het volgende:
Dan wil Suarez nog naar Ajax. Jullie doen net of hij onder schot wordt gehouden.
Dat lijkt me verstandigquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:32 schreef Suijk het volgende:
Nee, die zaakwaarnemers schoppen we dan ook buiten zodra hij voor Ajax heeft getekend.
Denk ik ook, Suarez heeft door zijn uitspraken van de afgelopen 2 week niet echt zijn "zaak" geholpen.quote:Maar zonder gekheid, raar als hij er zelf nog niets van weet. Het zal wel met een sisser aflopen.
quote:Natuurlijk kan ik tijdens deze persdag er niet om heen, wat inmiddels ‘de zaak-Suárez’ heet. Het mag duidelijk zijn dat wij niet blij zijn met de arbitragezaak die andermaal is aangevraagd door het management van Suárez. Heel nadrukkelijk stel ik hier het management. Inhoudelijk heeft het niet zo gek veel zin meer om hier op in te gaan, immers er is ongelooflijk veel over gezegd en geschreven. U heeft met ons op teletekst kunnen lezen dat deze zaak aanstaande maandag dient in Zeist.
Namens FC Groningen zullen Mr. Wim Entzinger, Erik Mulder en ondergetekende de belangen van FC Groningen behartigen. Het is in ieder geval goed dat er snel duidelijkheid komt. Immers dan weten alle betrokkenen waar ze aan toe zijn. Wij bij FC Groningen zijn in elk geval positief gestemd over een voor FC Groningen goede afloop.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:30 schreef Slaughter het volgende:
Wat oneerlijk eigenlijk: Zeist ligt veel dichter bij Amsterdam dan bij Groningen
KNJB
quote:FC Groningen heeft noodscenario klaar
01 augustus 2007
FC Groningen denkt inmiddels na over alternatieven voor Luis Suárez. Het management van de Uruguayaan besloot dinsdag alsnog via de arbitragecommissie een transfer naar Ajax af te dwingen. Naast een eventuele vervanger voor Suárez hebben de noordelingen nog een extra aanvaller en een linkerverdediger op de korrel.
"Wij hebben een noodscenario klaarliggen mocht Suárez alsnog vertrekken", laat technisch manager Henk Veldmate weten. "Het moet echter wel in ons financiële plaatje passen, dus het is afwachten of we alles voor 1 september kunnen afronden. Het is wel duidelijk dat we onze blik richten op jongere spelers, die bij een eventuele verkoop ook nog wat opleveren. We zoeken daarbij niet in Nederland. Alle lijntjes lopen naar het buitenland."
"De selectie heeft nog een aanvaller nodig. Hopelijk blijft het bij eentje. Mocht Suárez alsnog vertrekken dan moeten we dat verlies ook opvangen. Verder willen we een linksbenige verdediger halen", zegt trainer Ron Jans, die zich verder niet bezighoudt met de transferperikelen rond Suárez. "Ik kan toch niets aan de situatie veranderen. We moeten de komende weken afwachten welke ontwikkelingen zullen volgen. De transferperiode is nog lang. In de tussentijd kopen we misschien wel Klaas Jan Huntelaar", grapt Jans.
Bron: FCUpdate
Ze zijn wel erg veel slecht in het nieuws deze week, die zaakwaarnemers. Eerst Sigi Lens die al loopt te dreigen met arbitrage met Drenthe. Die trouwens ook op een vuile manier zaakwaarnemer is geworden van Drenthe. Dan Joop Brand die Nederlandse talenten lokt met het verhaal dat hij ze wel even de grens over helpt naar Engeland. En nu die van Suarez weer. D'r zijn volgens mij maar heel weinig zaakwaarnemers die op het moment echt in het belang van de speler handelen. Wordt is tijd dat de Fifa een keer ingrijpt, hoe harder hoe beter.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
In een interview met RTV Noord zegt Suarez niks te weten van een 2e arbitragezaak, vorige week zei hij nog best een jaar voor Groningen te willen spelen al was hij zeer blij met de belangstelling van Ajax.
Het heeft er dus alle schijn van dat de zaakwaarnemers van Suarez achter deze zaken zit en ik vraag me dan ook nog steeds af of Ajax wel blij zou moeten zijn met Suarez en dan vooral zijn zaakwaarnemers.
Nou en of.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:20 schreef BB-boy het volgende:
Dan wil Suarez nog naar Ajax. Jullie doen net of hij onder schot wordt gehouden.
quote:Arbitragezaak Luis Suárez maandagavond in Zeist
De arbitragezaak die Luis Suárez heeft aangespannen tegen FC Groningen dient volgende week maandag op het KNVB-sportcentrum in Zeist. De Uruguayaan wil langs die weg een overgang naar Ajax forceren. Maandag ketste de transfer af op de hoogte van de vergoedingssom. FC Groningen wilde 9,5 miljoen voor Suárez ontvangen, Ajax wilde niet verder gaan dan 6,5 miljoen.
De arbitragecommissie die zich over de zaak-Suárez buigt bestaat uit drie personen. Voorzitter is mr. M.J.M. Franken, de leden zijn mr. M.P. Nan en drs. B.S.M Gerritsen. Het zijn dezelfde personen die ook waren aangesteld voor de eerste arbitragezaak die Suárez tegen FC Groningen had aangespannen en die later weer werd afgeblazen. FC Groningen wordt in Zeist vertegenwoordigd door algemeen directeur Hans Nijland, financieel directeur Erik Mulder en mr. Wim Entzinger.
De uitspraak van de arbitragecommissie is bindend. Hoger beroep is niet mogelijk. De commissie doet niet op maandagavond al uitspraak. De verwachting is dat daar een paar dagen overheen zullen gaan. Nijland: ”Er komt in ieder geval snel duidelijkheid en daar zijn alle partijen bij gebaat.”
Als de arbitragecommissie het verzoek van Suárez om contractontbinding afwijst, moet de Uruguayaan bij FC Groningen blijven. Vindt de commissie dat er voldoende financiële en sportieve redenen voor Suárez zijn om naar Ajax te mogen vertrekken dan stelt ze ook de hoogte van de vergoedingssom vast. FC Groningen moet dat bedrag accepteren. Ajax kan dan nog wel onder de transfer uit.
Oordeelt de commissie bijvoorbeeld dat tien miljoen euro een reëel transfersom voor Suárez is, dan kan de Amsterdamse club beslissen met dat bedrag niet akkoord te gaan. In dat geval is de transfer van de baan. Het is onwaarschijnlijk dat de arbitragecommissie een vergoedingssom voor Suarez vaststelt die lager ligt dan de 6,5 miljoen euro die Ajax al voor hem heeft geboden. (bron: DvhN)
quote:Suárez niet met FC Groningen naar Spanje
GRONINGEN - Luis Suárez vliegt donderdag niet met FC Groningen naar Spanje.
De FC speelt vrijdagavond in Valencia een oefenwedstrijd tegen Levante. Suárez blijft thuis, omdat hij afgelopen dinsdag tijdens het oefenduel tegen Hunsingo een liesblessure heeft opgelopen.
Ook Paul Matthijs, Marnix Kolder en Rasmus Lindgren gaan wegens blessures niet mee naar Spanje
Bron: RTVNoord
quote:FC Groningen krijgt maar 45% van transfer Suárez
Mocht Luis Suárez alsnog vertrekken bij FC Groningen, dan ontvangt de club slechts 45% van de transfersom. Dat meldt RTV Noord. Opvallend genoeg strijkt Suárez' zaakwaarnemer 20% op.
Die onthulling lijkt ook duidelijk te maken waarom het management van de Uruguyaan voor de tweede maal besloot een arbitragezaak aan te spannen om zodoende een transfer naar Ajax te forceren. FC Groningen-directeur Hans Nijland bevestigt de uitspraken van Suárez, die aangaf niks te weten van een arbitragezaak: "Feit is dat hij gisteravond (woensdag, JG) van een arbitragezaak niks afwist. Dat was de vorige keer trouwens ook al het geval. Dat komt inderdaad weg bij het management van Suarez."
Mocht de talentvolle spits verkocht worden, dan ontvangt FC Groningen slechts 45% van de transfersom. Suárez' zaakwaarnemer Daniel Fonseca strijkt liefst 20% op, terwijl de investeerders die de komst van de aanvaller naar Groningen mogelijk maakten 35% ontvangen.
Saillant is ook dat Ajax zich maandag meldt bij de arbitragecommissie met een bod van 3,5 miljoen euro op Suárez. In de besprekingen tussen FC Groningen en Ajax gaf directeur Maarten Fontein echter al aan bereid te zijn om 6,5 miljoen te betalen voor de begeerde spits. Het tactiek om echter dat aanbod in te trekken en naar Zeist te reizen met het bod van 3,5 miljoen, kan invloed hebben op de eventuele transfersom die de arbitragecommissie uitspreekt.
Dat die zaakwaarnemer erachter zit.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:19 schreef venomsnake het volgende:
Welke aap uit welke mouw?
Oud nieuws trouwens.
Idd, het was wel te verwachten, maar nu zwart op wit.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat die zaakwaarnemer erachter zit.
toch vreemd dat die dan niet die hele zaak intrekt nu ajax met slechts 3,5 miljoen die kant op gaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat die zaakwaarnemer erachter zit.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:02 schreef Solstice het volgende:
[..]
Ze zijn wel erg veel slecht in het nieuws deze week, die zaakwaarnemers. Eerst Sigi Lens die al loopt te dreigen met arbitrage met Drenthe. Die trouwens ook op een vuile manier zaakwaarnemer is geworden van Drenthe. Dan Joop Brand die Nederlandse talenten lokt met het verhaal dat hij ze wel even de grens over helpt naar Engeland. En nu die van Suarez weer. D'r zijn volgens mij maar heel weinig zaakwaarnemers die op het moment echt in het belang van de speler handelen. Wordt is tijd dat de Fifa een keer ingrijpt, hoe harder hoe beter.
1: het zijn en blijven jodenquote:Saillant is ook dat Ajax zich maandag meldt bij de arbitragecommissie met een bod van 3,5 miljoen euro op Suárez. In de besprekingen tussen FC Groningen en Ajax gaf directeur Maarten Fontein echter al aan bereid te zijn om 6,5 miljoen te betalen voor de begeerde spits. Het tactiek om echter dat aanbod in te trekken en naar Zeist te reizen met het bod van 3,5 miljoen, kan invloed hebben op de eventuele transfersom die de arbitragecommissie uitspreekt.
Let ook op het shirtquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:03 schreef HeatWave het volgende:
Gedoe altijd.
Sterk plaatje trouwens.
quote:De KNVB refereert echter naar de FIFA-reglementen; een tussentijds vertrek kan alleen plaatsen vinden bij ''wederzijds goedvinden'' en daarvan is geen sprake, aangezien Heerenveen niet akkoord ging met het bod van City.''''
Ajax weet het wel zo te bespelen dat Groningen de 'foute/slechte/kwade' partij is hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:01 schreef venomsnake het volgende:
Ze kunnen de boom in daar bij Ajax. Vanmiddag nog op de site zetten dat het bod 3.5 miljoen is en nu verhogen zeker.![]()
Gewoon 9.5 miljoen betalen en anders een arbitragezaak wmb. pffff.
quote:'Ajax voor derde keer om tafel met Groningen'
2/8/2007 19:02
Ajax wil nogmaals proberen Luis Suárez op een normale manier over te nemen van FC Groningen. Volgens Het Sportjournaal gaan de Amsterdammers wederom om tafel met de werkgever van de Uruguayaanse aanvaller.
De eerste twee keer leidde dat niet tot een transfer van de twintigjarige Groningse publiekslieveling. Ajax bood naar eigen zeggen nooit meer dan 3,5 miljoen euro, terwijl de Noorderlingen 9,5 willen ontvangen om het nog vier jaar lopende contract af te kopen. Overigens zei Groningen dat Ajax bereid was maximaal tot 6,5 miljoen te gaan.
Suárez gaf na de tweede mislukte onderhandelingsronde aan dat hij naar de arbitragecommissie stapte om een overgang naar Amsterdam af te dwingen. Vervolgens werd Suárez aan de zijkant van de selectiefoto van Groningen geplaatst en bleef hij geblesseerd thuis voor de oefentrip naar Spanje.
Dan niet.. Arbitragezaakje dan maar.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:29 schreef Chivu het volgende:
Die 9,5 miljoen gaat nooit betaald worden.
Ik denk ook dat Groningen erg sterk staat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:54 schreef venomsnake het volgende:
Groningen wil Suarez niet verkopen. Dat is nog steeds het standpunt van Nijland.
Dus, of de jackpot (9.5 miljoen) of die arbitragezaak, want bij Groningen denken ze die te winnen.
Daar zit een risico aan, maar ik krijg het idee dat Groningen dat risico wel wil nemen.
Ik heb het idee dat ze bij Groningen denken dat Suarez opzich wel wil blijven als de zaak niet doorgaat. Dus als de transfer afketst.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 19:55 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Alleen wat moeten ze met een Suarez die met zijn kin op zn kloten speelt?
quote:Ajax niet van plan weer te praten met Groningen
2/8/2007 19:50
Het bericht dat er weer onderhandelingen aan zitten te komen tussen Ajax en FC Groningen over de transfer van Luis Suárez klopt niet. Tegenover VI.nl ontkennen de Amsterdammers bij monde van Ajax' algemeen directeur Maarten Fontein weer om tafel te gaan.
De door Suárez aangevraagde arbitragezaak, die voor maandag gepland staat, lijkt dus gewoon door te gaan. Op die manier wil de Uruguayaanse aanvaller zijn overgang naar Ajax afdwingen. In de twee onderhandelingsronden kwamen de clubs er niet uit.
FC Groningen weigerde in eerste instantie het bod van 3,5 miljoen euro van Ajax. 'Belachelijk' noemde de club dat bedrag voor een veelbelovende speler van twintig jaar die nog tot medio 2011 onder contract staat.
De tweede keer liet de werkgever van Suárez weten 9,5 miljoen te willen, terwijl Ajax 6,5 miljoen als finaal bod op tafel legde, vertelde Groningen. Overigens zegt Ajax officieel nooit meer dan 3,5 miljoen te hebben geboden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |